De Telegraaf: Juventus brengt sterk verbeterd bod uit op De Ligt
Woensdag, 10 juli 2019 om 22:59

Weinig lijkt een transfer van Matthijs de Ligt naar Juventus meer in de weg te zitten. De Telegraaf meldt dat de Italiaanse grootmacht de negentienjarige verdediger aanstaande zaterdag wil presenteren. Juventus heeft inmiddels een sterk verbeterd bod op De Ligt neergelegd bij Ajax van 67 miljoen euro.

Juventus en Ajax steggelen al geruime tijd over een transfersom voor De Ligt. Afgelopen zondag berichtte De Telegraaf dat Ajax een openingsbod van vijftig miljoen euro zonder bonussen zou hebben ontvangen uit Turijn. Dat bod zou Ajax te laag vinden en inmiddels heeft de club uit Amsterdam een sterk verbeterd bod ontvangen: 67 miljoen. Onduidelijk is voorlopig of het gaat om een vaste transfersom of dat er een bonusconstructie aan is gekoppeld.

Meer: Matthijs de Ligt hoopt in de toekomst terug te kunnen keren bij Ajax

Ajax mikte aanvankelijk op een transfersom van 75 miljoen euro voor De Ligt, maar bij Juventus is het vertrouwen groot dat de overgang van de verdediger nu ook echt rondkomt. De ploeg van trainer Maurizio Sarri gaat binnenkort op Azië-tour en wil De Ligt hoe dan ook meenemen op trainingskamp. Men hoopt de stopper zaterdag voor te kunnen stellen aan de supporters.

De Ligt zelf is inmiddels al lang en breed persoonlijk akkoord met Juventus. De international van het Nederlands elftal gaat voor vijf seizoenen tekenen in Italië, al zou het papierwerk pas in orde worden gemaakt als de clubs er definitief uit zijn.

Meer nieuws
   
09:50
09:50
Clubleiding van Inter niet blij met actie Dumfries en denkt na over sanctie
14
   
09:14
09:14
Davy Klaassen doet boekje open over vertrek bij Ajax: 'Toen zij vertrokken...'
18
   
09:00
09:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
8
   
08:56
08:56
Woerts meldt definitief akkoord Van Persie en Heerenveen; wachten op witte rook
13
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
24
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (185)

 
Boompie85
 
297
10 juli 2019 om 23:02
Nog steeds niet genoeg..
 
ZodzEh
 
196
10 juli 2019 om 23:04
Ajax moet gewoon klaar zijn met Juventus. 75 miljoen is 75 miljoen waar hij zelfs meer waard is in mijn ogen.
 
Zuidenaar
 
42
10 juli 2019 om 23:08
Ja maar de ligt heeft het verpest voor ajax door al een akkoord te bereiken met juve. Doordat is de onderhandelingpositie waar ajax zich bevind zwak. Psg en Manu zouden het wel betalen maar beter dat hij bij juve speelt. De italianen daarzo zijn gek op hem, bizar voor woorden.
 
TobyRinkema
 
98
10 juli 2019 om 23:11
Als die Felix van Atletico al 126 miljoen kost...
 
Bassie94
 
110
10 juli 2019 om 23:15
Nee hoor ajax kan vasthouden aan de vraagprijs anders is het pech voor de ligt. Hij heeft zelf in een interview aangeven dat ajax de prijs bepaald. Juve zal gewoon met de juiste prijs moeten komen anders zal de achterban er niet blij mee zijn dat ze zijn lekker gemaakt met de ligt en vervolgens hun club de laatste 8 miljoen niet wou bij lappen.
 
Buakaw
 
64
10 juli 2019 om 23:17
Ja want Felix! En halve finale CL als aanvoerder, Golden Boy, international! Mooi hebben we dit ook weer gehad.
 
Cali88mero
 
27
10 juli 2019 om 23:21
Eigenlijk te gek voor woorden, ik zelf vind hem ook meer waard. Maar is de Ligt de duurste en beste verdediger van de wereld straks. 67 miljoen voor een centrale verdediger is een hoop geld, helemaal als je nagaat dat van Dijk 80 was, overigens een binnenlandse Engelse transfer, daar vallen de prijzen sowieso hoger uit. Snap best dat Juve niet zover wilt gaan. Overigens word de Ligt wel in een heel kwaad daglicht gezet nu. Terwijl deze jongen zelf heeft aangegeven pas na zijn vakantie (afgelopen maandag afgelopen) te gaan nadenken over zijn toekomst. Dat betekent dus dat alle overige berichten als onzin beschouwd kunnen worden. Denk ook dat Barca zich terug getrokken heeft omdat ze een kans maken bij Neymar, mochten zij na Frenkie, De Ligt ook hem nog aan willen trekken dan zouden ze in de problemen komen qua Financial Fair Play. Hierdoor is Griezmann ook nog niet binnen gehaald.
 
Buakaw
 
76
10 juli 2019 om 23:27
Felix is de graadmeter! Ken je de Felix index niet? Dat is de supertalent voetbaltransfer variant van de Big Mac Index.
 
ZodzEh
 
15
10 juli 2019 om 23:30
Als ik de berichtgeving mag geloven mocht Juventus met de Ligt praten als zij aan de vraagprijs zouden voldoen. Dat gebeurd nu dus niet en had de Ligt überhaupt niet met Juventus mogen praten..
 
JamesRodriquez
 
39
10 juli 2019 om 23:54
Als de ligt bij benfica of porto speelde zouden beide team hem niet voor minder als 100 miljoen verkopen.
 
Dahin
 
17
10 juli 2019 om 23:56
Dat zal allemaal wel maar Ajax moet zich ook aan zijn woord houden. 50 miljoen als hij nog een jaar zou blijven wat hij dus ook heeft gedaan.
 
Kowalski
 
34
11 juli 2019 om 00:10
Dahin Wie zegt dat dat waar is? Alle berichten van voor afgelopen weekend kunnen linea recta de prullenbak in. De Ligt heeft zelf aangegeven na zijn vakantie de optie te gaan overwegen. Overigens vind ik 67 nog steeds te weinig en gezien de recente ontwikkelingen bij transfers vind ik het bedrag van Frenkie ook aan de lage kant.
 
Haqelaer
 
16
11 juli 2019 om 00:11
Zo grappig dat het voor een groot deel zo werkt dát een bepaald kranten artikel voor waarheid aangenomen wordt en er bij de ander geschreven wordt: dat zal allemaal wel. Beste Dahin, mocht het kloppen dat het artikel waar jij aan referent enige waarheid bevat, zou Juve dan het bod verhogen? Wat een wijsneuzen allemaal
 
Ihattaran
 
16
11 juli 2019 om 00:32
Stop eens met die Felix vergelijkingen. Pirlo ging transfervrij naar Juventus.. Ook al leven we nu in een bizarre tijdperk.
 
T-Babangida
 
14
11 juli 2019 om 03:51
@Dahin Ik was er verder niet bij, maar jij ook niet denk ik.. Voor zover ik weet heeft Overmars alleen gezegd dat Ajax niet moeilijk zou doen als hij een voorkeur heeft voor een bepaalde club ook al zouden die minder bieden dan dan andere clubs als hij nog een seizoen zou blijven.. Als voorbeeld noemde hij dat als Ajax 50 miljoen (wat op dat moment ook zijn marktwaarde was) kon krijgen en de club van zijn voorkeur bood 45 miljoen dan zouden ze daar niet al te moeilijk over doen.. Het akkoord met Barcelona van 75 miljoen was al een compromis aangezien PSG meer bood.. Dus Ajax hoeft echt niet nog eens 8 miljoen lager te gaan.. Als Juventus hem zo graag wil hebben dat ze 60 miljoen aan salaris willen betalen en 14 miljoen aan Raiola dan moeten ze niet zo moeilijk doen richting Ajax, dat met 75 miljoen al heel schappelijk is..
 
Soccerfan_1
 
4
11 juli 2019 om 06:16
@zuidenaar.... hoezo heeft de ligt het verpest. Onderhandelingspositie is helemaal niet zwak. Betalen of gewoon blijven. Heel makkelijk en dat weet de ligt ook.
 
DieGelbeReds
 
2
11 juli 2019 om 07:53
Ja, al kan je dan natuurlijk ook een situatie krijgen dat De Ligt moeilijk gaat doen. Een transfer naar Juve laat je niet afketsen op een paar miljoen. Dat geldt natuurlijk ook vanuit de kant van Juve, maar dan is haar met wie vasthoudender is. Ik verwacht dat ze met bonussen op 75 uitkomen.
 
jeweit
 
1
11 juli 2019 om 08:23
Of het is nu het moment voor Raiola om wat water bij de wijn te doen en er iets minder dik tussen te gaan zitten
 
Scepticus38
 
6
11 juli 2019 om 09:04
@zuidenaar "ja maar de ligt heeft het verpest voor ajax door al een akkoord te bereiken met juve. Doordat is de onderhandelingpositie waar ajax zich bevind zwak. Psg en Manu zouden het wel betalen maar beter dat hij bij juve speelt. De italianen daarzo zijn gek op hem, bizar voor woorden." Is onzin. De onderhandelingspositie van Ajax is daardoor iets minder sterk, maar dat is iets heel anders dan zwak. De onderhandendelingspositie is nog steeds florissant. Ajax hoeft De Ligt niet te verkopen, sterker nog wil dat feitelijk niet, terwijl uit alles blijkt dat Juventus hem ten koste van alles wil contracteren. Ajax zit er financieel zo warmpjes bij dat de club het zich zonder problemen kan veroorloven om alvast een vervanger te halen voor de onderhandelingen zijn afgerond voor het geval dat die te veel tijd in beslag nemen. Ajax kan het zich zelfs veroorloven om te wachten tot de laatste dag van de transferwindow en zich zelfs permitteren om de transfer te laten afketsen. Sterker nog dat zou zelfs zwaar in het voordeel zijn van de club. Voor Juve betekent iedere dag uitstel dat De Ligt een dag van de voorbereiding mist en daar zit de club niet op te wachten. Ook loopt de club het risico dat De Ligt geblesseerd raakt tijdens de voorbereiding van Ajax, waardoor de deal helemaal niet door zal gaan. Plus dat altijd de kans op de loer ligt dat een andere club er in extremis met de buit vandoor zal gaan. Dat is tenslotte ook met Frenkie de Jong gebeurd en ook die was er uit met de club van zijn keuze en veranderde pas van mening toen de onderhandelingen tussen PSG en Ajax stagneerden omdat PSG steggelde over de aanvullende transfervoorwaarden. Dat De Ligt perse naar Juve zou willen, neem ik met een korreltje zout. Als Barca besluit toch aan zijn salariseisen te willen voldoen en Juventus en Ajax er niet uitkomen, zal hij de beslissing moeten nemen om nog een jaartje bij Ajax te blijven of op het bod van Barca in te gaan. En dan is de kans gewoon heel groot dat hij voor Barca kiest en Juve met lege handen achterblijft. Sterker nog die kans wordt iedere dag dat een akkoord tussen Juventus en Ajax uitblijft, groter omdat hij zelf heeft aangegeven dat hij perse de voorbereiding van zijn nieuwe club wil meemaken. Dat weet Juve natuurlijk ook heel goed en daarom zal men uiteindelijk het door Ajax verlangde transferbedrag gewoon op tafel leggen. Als het waar is dat Raiola een bedrag dat gelijk is aan een vast percentage van de transfersom als commissie eist, zal men hem veel meer moeten betalen, maar dat is natuurlijk niet het probleem van Ajax. Ook al probeert men dat er wel van te maken.
 
RicardodaSilva
 
2
11 juli 2019 om 09:36
Felix is n aanvaller en heeft meer marktwaarde . Heeft de wow factor voor dames
 
falcao
 
2
11 juli 2019 om 09:44
De Ligt ook wel voor meisjes uit Volendam en omstreken ;-)
 
SpeedyAFC
 
1
11 juli 2019 om 09:52
@zuidenaar Ik begrijp Juventus wel, door zijn leeftijd kunnen ze jarenlang genieten van de Ligt en hem dan op zijn 26ste voor een mega bedrag verkopen aan een PL club. Het is een speler die nu al mee kan op het hoogste niveau en daardoor nog iets van 12 tot 14 jaar topvoetbal kan spelen. Voor Juve is het gewoon een superdeal.
 
Leeuw087
 
4
10 juli 2019 om 23:41
Nou dat ligt er aan, als er daar bovenop ook 8 mio aan gemakkelijke bonussen bijzitten en 20 procent bij doorverkoop is het prima. Dan heeft Juve bij latere verkoop ook nog een mooi bedrag.
 
hansje1969
 
15
11 juli 2019 om 06:05
Niks bonussen met Italianen, weet je zeker dat je genaaid wordt!
 
AFCfokke
 
2
11 juli 2019 om 08:30
Eerlijk gezegd interesseert het me geen moer. Met Overmars weet je zeker dat hij er alles aan doet om er een mooie prijs voor te krijgen, en toch integer afspraken nakomt. Of er nou 8m bijkomt of niet.. @hansje; Dat is op te vangen met bankgaranties he. Moet je alleen geen Italiaanse bank gebruiken hehe
 
Scepticus38
 
2
11 juli 2019 om 09:23
@hansje1969 "niks bonussen met Italianen, weet je zeker dat je genaaid wordt! " Kansloos. Ajax geeft nooit een transfercertificaat af zonder dat de club een bankgarantie heeft ontvangen en een bakgarantie betekent dat de bank voor de kosten moet opdraaien als de club in gebreke blijft. Dat gaat Juve natuurlijk nooit riskeren omdat voor iedere transfer een bankgarantie wordt geeist en je er vergif op kunt innemen dat geen enkele bank die gaat afgeven aan een club die in gebreke blijft.
 
DeRooney
 
0
11 juli 2019 om 10:08
Is het niet zo dat psv nog steeds geld tegoed heeft van een Italiaanse club?
 
Leeuw087
 
0
11 juli 2019 om 10:52
Derooney, Klopt Psv heeft vorig jaar Betis Sevilla aangeklaagd, omdat deze club nog meer dan 2 miljoen euro aan Psv moest betalen. Denk dat sommige Psv supporters je hier wel meer over kunnen vertellen. Ajax verlangt sowieso een bankgarantie, zullen deze problemen niet hebben.
 
BryanImbos
 
12
10 juli 2019 om 23:45
Clubs kijken maar de totale transferbedrag. Dat is wat ze betalen aan Ajax en wat ze aan loon kwijt zijn voor een 5 jarig contract. Dat Juventus meer loon biedt als Barça en psv betekent dus dat ze minder bieden voor de transfersom aan Ajax.
 
Giannini
 
34
11 juli 2019 om 00:51
Ja en dan betaalt dus Ajax eigenlijk het hoge salaris en niet Juventus, lijkt me niet de bedoeling, toch?
 
NJfromVOL
 
0
11 juli 2019 om 01:57
Tenzij het budget voor de ligt bij Juventus hoger is
 
Iseldiroed
 
3
11 juli 2019 om 09:16
Dat is dus een probleem voor juventus. Niet voor Ajax. De prijs van Ajax is bekend. 75 miljoen minimaal excl bonussen. Als juventus wil bespaten dan besparen ze maar op raiola of salariskosten. Hun keuze.
 
Scepticus38
 
1
11 juli 2019 om 09:29
@bryanimbos "clubs kijken maar de totale transferbedrag. Dat is wat ze betalen aan Ajax en wat ze aan loon kwijt zijn voor een 5 jarig contract. Dat Juventus meer loon biedt als Barã§a en psv betekent dus dat ze minder bieden voor de transfersom aan Ajax. " Fout! Het transferbedrag is het bedrag dat Ajax ontvangt, terwijl het loon naar de speler gaat en de commissie naar de zaakwaarnemer. De commissie en het loon hebben dan ook geen enkele directe relatie met het transferbedrag. Wat niet wil zeggen dat je ongelijk hebt, je gebruikt alleen de verkeerde terminologie. Clubs kijken vaak niet naar het totale transferbedrag maar het totale kostenplaatje. Dat is de transfersom loon commissie. Vaak gaat het echter uitsluitend om het loon van het eerste jaar omdat het loon van de jaren daarna ook van toekomstige begrotingen afgaat en niet van de huidige begroting. De reden waarom men naar het totale kostenplaatje kijkt, is omdat met de begroting niet wil overschrijden om niet in de problemen te komen met de FFP regels.
 
BryanImbos
 
0
12 juli 2019 om 17:01
Giannini daar heb je gelijk in, en ik zeg ook niet dat dat de bedoeling is, maar zo word er wel gerekend door de kopende club. Ajax hoeft natuurlijk niet akkoord te gaan. Ik had ook vastgehouden aan 75. Al lees ik net dat het bijna rond is voor 70 5 aan bonussen Je verwoord het perfect
 
GSlifer
 
5
11 juli 2019 om 01:15
Wie of wat bepaalt dan precies wat wel genoeg is? Voor hetzelfde geld dat hij volgend jaar enorm wisselvallig presteert Ajax snel wordt uigeschakeld en geen kampioen wordt. Zou je dan nog 75 miljoen kunnen vangen voor hem?
 
ajaxfan56
 
12
11 juli 2019 om 02:52
Niet wijken voor dat bedrag min 75 min vast is geen 67 milj , die gierige Italianen hebben genoeg geld .
 
FraXz
 
6
11 juli 2019 om 05:29
Ajax bepaalt wat precies genoeg is en niemand anders. Juventus is sowieso over de schreef gegaan door zonder toestemming van Ajax te gaan praten dus mag er van die kant wat meer coulance zijn.
 
Soccerfan_1
 
5
11 juli 2019 om 06:18
Dat maak jij er van dat het zonder toestemming is. Ajax heeft gewoon toestemming gegeven
 
Scepticus38
 
4
11 juli 2019 om 08:44
@boompie85 "nog steeds niet genoeg.." Het bedrag is nog exact hetzelfde, alleen is het nu 67 vast ipv inclusief bonussen. Ajax wil pas gaan onderhandelen als er een bod van 75 miljoen ligt, dus ik verwacht dat je gelijk gaat krijgen en het inderdaad nog lang niet genoeg is. Juve is geen absolute topclub, althans niet in haar gedragingen, daarvoor heeft de club een gebrek aan grandeur. Een club die dat wel heeft, probeert niet met allerlei smerige trucjes haar onderhandelingspartner te bedriegen, maar legt de verlangde prijs gewoon op tafel als die marktconform is. Of trekt zich terug als ze het bod te hoog vindt.
 
MarkV
 
2
11 juli 2019 om 09:09
Gewoon een vraagprijs van 80 mio neerleggen. En per extra week die verstrijkt komt daar 2.5 mio bovenop. Hoe later in de transfer window, hoe hoger de prijs vaak uitvalt. Zowel voor deze verkoop als ook voor potentiële aankopen. Dus dit zou volledig gerechtvaardigd zijn.
 
Scepticus38
 
4
11 juli 2019 om 09:13
@markv "gewoon een vraagprijs van 80 mio neerleggen. En per extra week die verstrijkt komt daar 2.5 mio bovenop. Hoe later in de transfer window, hoe hoger de prijs vaak uitvalt. Zowel voor deze verkoop als ook voor potentiã«le aankopen. Dus dit zou volledig gerechtvaardigd zijn." Daar zal het uiteindelijk waarschijnlijk wel op uitdraaien. Ajax wil pas gaan onderhandelen als er een bod van 75 miljoen is gedaan De kans is dan ook groot dat de uiteindelijke transfersom, dus met de variabele voorwaarden, op een bedrag zal uitkomen dat in de buurt ligt van het bedrag dat voor Frenkie de Jong is ontvangen.
 
el_dude
 
3
11 juli 2019 om 09:28
Vind dat altijd grappig. Niet genoeg? 1) Eerst en vooral het is een gerucht. Niemand weet het echte bedrag. 2) Het transferrecord van een verdediger staat op 85 miljoen (van dijk). Het volgende recordbedrag is Stones en Walker voor 54 miljoen. En dat zijn allemaal Engelse club notabene. Dus een zot bedrag van 67 miljoen is echt niet normaal. 3) De Ligt heeft er persoonlijk voor gezorgd dat het transferbedrag zal zakken. Niet alleen wil hij naar Juventus maar aan de koop toe zorgt zijn loon en de commissie van zijn zaakwaarnemer dat het transferbedrag een stuk lager zal liggen. 4). Het Nederlands record van een verkoop ligt op 40 miljoen. Het bod ligt 70 procent hoger dan dat. Wat wil je in hemelsnaam nog....
 
Scepticus38
 
3
11 juli 2019 om 09:43
@el_dude "het transferrecord van een verdediger staat op 85 miljoen (van dijk). Het volgende recordbedrag is Stones en Walker voor 54 miljoen. En dat zijn allemaal Engelse club notabene. Dus een zot bedrag van 67 miljoen is echt niet normaal." Nooit van inflatie en marktwerking gehoord? Een pak koffie kost ook niet meer hetzelfde als twee jaar geleden. Dat is afhankelijk van de prijs van de grondstoffen. De transfermarkt werkt exact hetzelfde. De speler waar je nu 40 miljoen voor moet betalen, kan volgend jaar het dubbele waard zijn. Of de helft. Virgil van Dijk is ook niet meer op te halen voor 85 miljoen. Als Liverpool al genegen zou zijn om hem te verkopen, zal waarschijnlijk minimaal het dubbele op tafel moeten komen. En kost hij twee keer zoveel als De Ligt. Psg, Barca en Manu zijn wel bereid het bedrag dat Ajax voor De Ligt verlangt, te betalen. En dan is die prijs dus gewoon marktconform en probeert Juve voor een dubbeltje op de eerste rang plaats te nemen. Je redenatie klopt derhalve niet. Die klopt sowieso al niet omdat je de marktwaarde van de ene speler natuurlijk niet kunt afleiden van wat er voor een andere speler is betaald. Voor een Mercedes moet je tenslotte ook meer geld op tafel leggen dan voor een Opel. â€å“de Ligt heeft er persoonlijk voor gezorgd dat het transferbedrag zal zakken. Niet alleen wil hij naar Juventus maar aan de koop toe zorgt zijn loon en de commissie van zijn zaakwaarnemer dat het transferbedrag een stuk lager zal liggen." Ook dat is onzin. Zie je het al voor je dat jij je auto verkoopt aan je buurman en die een taxateur inhuurt om te bepalen of je niet teveel vraagt. En vervolgens de kosten van die taxateur van jouw vraagprijs aftrekt. Dan geef je je buurman toch ook het advies om minder vaak naar de Efteling te gaan omdat hij in sprookjes begint te geloven? Ook Ajax heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het loon en de commissie die Juve aan Ligt en Raiola wil betalen. Die heeft ook niets te maken met de transfersom, De Ligt heeft nog een tweejarig contract en dat moet door Juve worden afgekocht. Het is aan Ajax om te bepalen met hoeveel de club daarvoor genoegen wil nemen, daar hebben De Ligt, Raiola en Juve natuurlijk niets over te zegen. Als Juve niet over de brug wil komen, is het contract dat de club met De Ligt is overeen gekomen van nul en generlei waarde. Dat heeft pas rechtsgeldigheid als Ajax een transfercertificaat heeft afgegeven. En dat gaat de club natuurlijk pas doen als er een onderhandelingsresultaat ligt en de benodigde bankgarantie is ontvangen. Ook Zyech was akkoord met Roma en ook hij is gewoon door Ajax aan zijn contract gehouden toen Roma niet aan de voorwaarden van Ajax wilde voldoen. Met de Ligt zal het niet anders gaan. â€å“het Nederlands record van een verkoop ligt op 40 miljoen. Het bod ligt 70 procent hoger dan dat. Wat wil je in hemelsnaam nog....ã¢â‚¬â Ook dat is een onzinredenatie omdat resultaten uit het verleden geen enkele garantie geven voor de toekomst en het omgekeerde natuurlijk net zo goed van toepassing is. De marktwaarde van een speler is volledig afhankelijk van de markt en natuurlijk niet van bedragen die in het verleden zijn ontvangen. Dus nogmaals: nooit van inflatie en marktwerking gehoord?
 
el_dude
 
0
11 juli 2019 om 09:54
Beetje dwaas om te reageren, dan te wachten op mijn reactie om dan vervolgens jouw reactie aan te passen 1)ik heb inderdaad van inflatie en marktwerking gehoord. Ik vraag mij gewoon af of de voetbalmarkt zijn gemiddelde prijzen plots met 70 procent zijn gestegen. Daarnaast is het logisch dat Van Dijk nu meer waard is dan voor hij bij Liverpool speelt omwille van zijn prestaties. Gelijk naar waar hij gaat, de ligt zal ook meer waard zijn als hij presteert. Maar uiteraard ook minder waard als hij niet presteert. 2)ten tweede kan je inderdaad niet aan de hand van een speler de marktwaarde van een andere speler afleiden. Je kan echter wel aan de hand van de markt de marktwaarde van een speler afleiden. Dit is iets wat ik nu doe. Moest de markt in elkaar vallen en alle topspelers vertrekken voor 5 miljoen kan je moeilijk beweren dat de ligt 85 miljoen waard is. 3)ten derde: nee, dat is geen onzin dat de Ligt er voor gezorgd heeft dat het bedrag een pak lager ligt dan wat Ajax er potentieel voor kan krijgen. Dit is nu eenmaal de markt. Je komt meermaals denigrerend af of ik nooit gehoord heb van marktinflatie en marktwerking maar pure basismarktprincipes ken jij zo te zien niet. Als ik naar de boer ga achter melk zal ik minder betalen voor dezelfde melk als die koop in de supermarkt. Alle tussenpersonen willen immers ook een stuk verdienen. Juist hezelfde in dit verhaal. Moest het puur een onderhandeling zijn tussen Juventus en Ajax is er inderdaad geen probleem. Maar gezien de eisen van de Ligt en de commissie van zijn zaakwaarnemer zal er dus een minder groot bedrag naar Ajax vloeien. Zeker als je weet dat dat de Ligt niet minder wil verdienen en dat zijn zaakwaarnemer ook niet zal wijken voor zijn commisie. 4)nee hoor, mijn reactie dat het bod 70 procent hoger ligt is alles behalve onzin. Je kijkt nu eenmaal naar de markt en aan de hand daarvan bepaal je je prijs. Maar zoals eerder gezegd: je komt constant af met de argumenten inflatie en marktwerking: dus de inflatie is al meer dan 70 procent gestegen?
 
Scepticus38
 
0
11 juli 2019 om 10:34
el_dude “ten tweede heb ik inderdaad al van inflatie en marktwaarde gehoord. Ik heb echter nog geen trend gezien in de voetbalmarkt dat de prijzen de laatste 2 jaar 70 procent zjin gestegen. Jij wel soms?” Milik is door Ajax gekocht voor 2,5 miljoen en een jaar later aan Napoli verkocht voor 32 miljoen. Dat is 12 keer zoveel. Davinson Sanchez is door Ajax voor 5 miljoen gekocht en een jaar later verkocht voor meer dan 40 miljoen. Dat is meer dan 8 keer zoveel. Richarlison is in 2016 door Fluminense gekocht voor 2 miljoen, vervolgens aan Watford verkocht voor 12 miljoen (6 X zoveel) en vervolgens aan Everton verkocht voor 40 miljoen (3,5 keer zoveel). Nu wordt zijn transferwaarde geschat op 90 miljoen. Pogba is in 2012 transfervrij van Manu naar Juventus overgestapt en 4 jaar later door Manu terug gekocht voor 105 miljoen. Dat is 105 keer zoveel. Wil je nog meer voorbeelden waaruit lijkt dat je de plank volledig mis slaat? “eerst en vooral is Van Dijk nu inderdaad meer waard dan 2 jaar geleden. Is niet meer dan logisch gezien de situatie dat hij de steunpilaar van een heel sterk Liverpool is. Zelfde situatie met de ligt. Gelijk naar waar hij zal gaan, als hij daar inderdaad bewijst dat hij een topspeler is zal zijn waarde alleen maar stijgen” Wat heeft dat met mijn bericht te maken? Heb ik ergens het tegendeel beweerd? “ten derde, je kan inderdaad niet van een speler de marktwaarde van een andere speler afleiden. Je kan echter wel aan de hand van verschillende andere spelers de marktwaarde van een andere speler afleiden. Als alle topspelers vertrekken voor 5 miljoen kan je voorbeeld moeilijk beweren dat de Ligt 67 miljoen waard is....” Als je het met me eens bent dat het niet kan, vraag ik me af waarom je het dan toch doet. Het voorbeeld dat je gebruikt, kan ik op geen enkele manier serieus nemen omdat natuurlijk niet alle topspelers voor hetzelfde bedrag weg gaan, maar dat afhankelijk is van de belangstelling die er voor hen is en de doorlooptijd van hun bestaande contract, en je voor 5 miljoen hooguit hun voetbalschoenen mee krijgt. Het is tekenend dat je voor je vergelijking wel het exacte transferbedrag van De Ligt gebruikt en voor je referentiekader een bedrag dat tegenwoordig vaak al voor een talentvolle jeugdspeler op tafel wordt gelegd. Dat is nog niet eens appels met peren vergelijken, maar appels met viooltjes.
 
el_dude
 
1
11 juli 2019 om 11:05
@ Scepticus38 Hilarisch dit. Je geef meermaals aan dat in nog nooit van marktinflatie gehoord heb om dan met die voorbeelden te komen. Je voorbeelden van Milik, Sanchez, Richarlison, Pogba,… hebben niks met inflatie te maken. Weet je wel dat de definitie is van inflatie? Dus je mag nog met zoveel voorbeelden komen dat je wilt, dit heeft niks te maken met inflatie. En dan zeg jij dat ik de plank missla? Inflatie betekent dat identiek hetzelfde product de ene dag meer/minder waard is dan de andere dag door andere factoren zoals lonen die stijgen,… Zoals jij zelf hebt aangeven dat de een pak koffie 1 euro waard is maar de volgende dag kan het door inflatie 1,1 Euro waard zijn. Jij geeft voorbeelden waarvan je je pak koffie hebt opengedaan en er echt koffie van hebt gemaakt en vervolgens die koffie verkoopt. Je zal de koffie voor meer verkopen dan voor wat je de pak koffie hebt gekocht maar dit heeft nu eenmaal niks te maken met inflatie maar eenmaal met waardevermeerdering. Ten tweede geef ik argumenten aan de hand van de gehele markt. Ik kijk over het algemene bedrag dat neergelegd is voor verdedigers en aan de hand daarvan kom ik tot de conclusie dat 67 miljoen een mega zot bedrag is. Kan het mogelijk meer zijn? Misschien. Maar blijft een massa’s zot bedrag.
 
Scepticus38
 
0
11 juli 2019 om 12:30
@el_dude "je voorbeelden van Milik, Sanchez, Richarlison, Pogba,… hebben niks met inflatie te maken. Weet je wel dat de definitie is van inflatie? Dus je mag nog met zoveel voorbeelden komen dat je wilt, dit heeft niks te maken met inflatie. En dan zeg jij dat ik de plank missla?" Jij hebt mij de vraag gesteld: "ik heb echter nog geen trend gezien in de voetbalmarkt dat de prijzen de laatste 2 jaar 70 procent zjin gestegen. Jij wel soms?" Ik heb daar keurig antwoord op gegeven en voorbeelden genoemd. Ik heb nergens beweerd dat dat met de inflatie te maken zou hebben, dat zijn woorden die jij me in de mond probeert te leggen, prijzen in de transfermarkt zijn het gevolg van marktwerking. De prijs die er voor een speler wordt betaald, is afhankelijk van vraag en aanbod en iedere transfer staat dan ook op zich. Jij probeert de boel te veralgemeniseren, zonder dat je er ook maar in slaagt om iets aan te dragen dat zelfs maar op een argument lijkt. "inflatie betekent dat identiek hetzelfde product de ene dag meer/minder waard is dan de andere dag door andere factoren zoals lonen die stijgen,… Zoals jij zelf hebt aangeven dat de een pak koffie 1 euro waard is maar de volgende dag kan het door inflatie 1,1 Euro waard zijn." Ook dat is onzin. Een produkt kan ook duurder of goedkoper worden omdat het duurder wordt om het te maken of als het schaars is of er weinig vraag naar is. Dat heeft niets met inflatie te maken. Inflatie is exact het omgekeerde van wat jij beweert, nl dat het geld minder waard wordt juist omdat de prijzen stijgen. Doordat de munt minder waard wordt, kan je er dus ook minder voor kopen. "jij geeft voorbeelden waarvan je je pak koffie hebt opengedaan en er echt koffie van hebt gemaakt en vervolgens die koffie verkoopt. Je zal de koffie voor meer verkopen dan voor wat je de pak koffie hebt gekocht maar dit heeft nu eenmaal niks te maken met inflatie maar eenmaal met waardevermeerdering." Ik heb mijn tekst nog eens op nagelezen omdat hetgeen je nu beweert, me totaal onbekend voor komt. Ik vrees dat de fantasie met je op de loop is gegaan, ik heb nergens iets beweert dat ook maar in de buurt komt van wat je nu uitkraamt. Jij hebt gezegd: "het transferrecord van een verdediger staat op 85 miljoen". Dat record stamt echter uit 2017, terwijl de prijzen op de transfermarkt ieder jaar verder omhoog gaan. Daarom heb ik gereageerd met: "een pak koffie kost ook niet meer hetzelfde als twee jaar geleden. Dat is afhankelijk van de prijs van de grondstoffen. De transfermarkt werkt exact hetzelfde". Dat komt zelfs niet in de buurt van het verhaal dat jij hebt opgehangen. "ten tweede geef ik argumenten aan de hand van de gehele markt. Ik kijk over het algemene bedrag dat neergelegd is voor verdedigers en aan de hand daarvan kom ik tot de conclusie dat 67 miljoen een mega zot bedrag is. Kan het mogelijk meer zijn? Misschien. Maar blijft een massa’s zot bedrag." En laat dat nu precies het probleem zijn. Iedere transfer staat op zichzelf en is afhankelijk van marktmechanismes als vraag en aanbod en de mate van belangstelling. En dus van marktwerking. En het is daarom volslagen onzin om de marktwaarde af te meten aan de bedragen die andere spelers ooit hebben opgebracht, al helemaal als die in het verleden zijn getransfereerd terwijl de transferbedragen ieder jaar verder omhoog gaan. Je kunt dat nog niet eens doen met 1 speler, In december 2017 heeft Liverpool 85 miljoen voor Virgil van Dijk op tafel gelegd, maar nu anderhalf jaar later zal een club naar verwachting het dubbele bedrag op tafel moeten leggen om hem te kunnen kopen. Ik vind het prima dat je 67 miljoen een zot bedrag vind en in principe ben ik het nog met je eens. Bij de huidige markt en de enorme belangstelling die er voor De Ligt is, is het bedrag echter aan de lage kant en is het bedrag dat Ajax verlangt dat zelfs ook nog.
 
el_dude
 
1
11 juli 2019 om 14:51
Man man man. Zelden iemand gezien die zo naast de kwestie discussieert en die zelfs quotes (en achteraf ook berichten) aanpast om zijn gelijk te halen. ‘ook dat is onzin. Een produkt kan ook duurder of goedkoper worden omdat het duurder wordt om het te maken of als het schaars is of er weinig vraag naar is. Dat heeft niets met inflatie te maken. Inflatie is exact het omgekeerde van wat jij beweert, nl dat het geld minder waard wordt juist omdat de prijzen stijgen. Doordat de munt minder waard wordt, kan je er dus ook minder voor kopen.’ Heb ik ergens aangeven dat een product niet duurder kan worden door andere omstandigheden. Ik zeg letterlijk: ‘een pak koffie 1 euro waard is maar de volgende dag kan het door inflatie 1,1 Euro waard zijn’ Deze zin klopt perfect. Een product kan nu eenmaal duurder worden door inflatie. Zeg ik ergens als een product stijgt/daalt van waarde dat dit alleen te danken is aan inflatie? Ten tweede is het niet juist het omgekeerde van wat ik zeg maar klopt het volledig wat ik zeg. Als een munt minder waard wordt ga je dus meer munten moeten geven voor hetzelfde product. Dus met andere woorden: het product stijgt in prijs. Als voorbeeld geef ik dat de prijs van een brood op een bepaald moment in Zimbabwe ongeveer 200 miljoen zimbabwaanse dollar kostte. ‘jij hebt mij de vraag gesteld: "ik heb echter nog geen trend gezien in de voetbalmarkt dat de prijzen de laatste 2 jaar 70 procent zjin gestegen. Jij wel soms?’ Ik heb dat nooit gezegd. Jij beweert dat. Ik heb letterlijk gezegd ‘. Ik vraag mij gewoon af of de voetbalmarkt zijn gemiddelde prijzen plots met 70 procent zijn gestegen’ Vervolgens geef jij mij 5 voorbeelden van spelers waarvan hun waarde gestegen zijn en concludeer jij daaruit dat de gemiddelde prijzen van elke speler 70 procent zijn gestegen. Sterk! Ik veronderstel dat het voldoende is als ik zeg dat jouw argumentatie niet klopt “Ik heb mijn tekst nog eens op nagelezen omdat hetgeen je nu beweert, me totaal onbekend voor komt. Ik vrees dat de fantasie met je op de loop is gegaan, ik heb nergens iets beweert dat ook maar in de buurt komt van wat je nu uitkraamt. “ Jij geeft 5 voorbeelden van voetballers die door hun prestaties zijn gestegen in waarde en vervolgens merk je op dat je een fout hebt gemaakt en kom je af met het inhoudelijk argument “dat mijn fantasie op de vrije loop is gegaan”. Of beweer je nog altijd dat de 5 voorbeelden dat jij aandraagt 5 voorbeelden zijn van inflatie? ‘En laat dat nu precies het probleem zijn. Iedere transfer staat op zichzelf en is afhankelijk van marktmechanismes als vraag en aanbod en de mate van belangstelling. En dus van marktwerking. En het is daarom volslagen onzin om de marktwaarde af te meten aan de bedragen die andere spelers ooit hebben opgebracht, al helemaal als die in het verleden zijn getransfereerd terwijl de transferbedragen ieder jaar verder omhoog gaan. Je kunt dat nog niet eens doen met 1 speler, ‘ Zoals ik al eerder heb gezegd is het de markt die de prijs bepaald. Ik heb zelfs letterlijk gezegd dat je moet kijken naar de gehele markt. Maar geschiedenis op een markt is nu eenmaal belangrijk. Als je ziet dat de laatste 20 jaar de gemiddelde prijzen gestegen zijn is het zeker niet zot om te zeggen dat het ook het volgend jaar ga stijgen. Maar dus, ik herhaal nog eens. 67 miljoen voor de Ligt is echt een zot bedrag. Dat jij dat persoonlijk en Overmars dat niet voldoende vind is voor mij geen probleem. Maar kom dan niet af met zulke zever dat totaal niet markconform is en mega goedkoop. Het bedrag is marktconform maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je een marktconform bedrag moet aanvaarden.
 
mitchell172
 
3
11 juli 2019 om 11:24
La Gazette dello Sport, weet te melden dat Ajax die €67.000.000 ook heeft afgewezen en Juventus daarom maar weer eens met een tegenbod is gekomen; Zouden nu €75.000.000 hebben geboden om hem vandaag of morgen over te nemen en dus mee te nemen naar Azië.
 
Cytral
 
64
10 juli 2019 om 23:02
Nog steeds te weinig... Gewoon minimaal 75 ook al denk ik dat je er sowieso 80 uit zou kunnen halen
 
bustaramz
 
1
11 juli 2019 om 09:06
Goed dat meesteronderhandelaar Cytral die inschatting maakt! Vertrouw Marc nou maar.
 
UilVanMinerva
 
78
10 juli 2019 om 23:03
Morgen in het nieuws: "Psg en Barca mengen zich om strijd de Ligt"
 
Bebo
 
18
10 juli 2019 om 23:17
Met als reden dat hij beter in De Ligtstad past
 
cheesie
 
8
10 juli 2019 om 23:40
Eindhoven is toch de Ligtstad/ City of light? Misschien ruilen met Bergwijn dan?
 
Bebo
 
5
11 juli 2019 om 01:38
Ze drinken ook bergen met wijn daar, dus zou zomaar kunnen
 
Marc Juventus
 
3
10 juli 2019 om 23:28
Wordt al 2 weken geroepen, maar nog altijd lijken PSG en Barca zich erbij neer te leggen.
 
MarkV
 
1
11 juli 2019 om 09:02
Ajax moet gewoon enkel het bod van ca. 80 mio van Barca accepteren. Laat De Ligt dan maar kiezen tussen vertrekken of blijven.
 
nrvier
 
0
11 juli 2019 om 09:55
Waarom alleen Barca? Wat maakt het Ajax nou uit waar hij naartoe gaat?
 
UlftUnited
 
53
10 juli 2019 om 23:03
Minimaal 75.... Echt een schandalig bod weer dit....
 
eindjee040
 
90
10 juli 2019 om 23:10
Schandalig zeg! Echt schande dat Juventus haar spelers zo goedkoop mogelijk probeert te kopen. Wat is het toch een schandalige club zeg!!
 
Kraterios AFC
 
33
10 juli 2019 om 23:21
Gozert kijk naar de huidige transfermarkt, dit is gewoon schandalig laag, voor welke club je ook bent, kom op..
 
Buakaw
 
36
10 juli 2019 om 23:28
Schandalig laag nog wel. Er zijn deze zomer misschien 5 spelers die meer hebben opgeleverd. Hoe kan het dan schandalig laag zijn?
 
BeechamDerks
 
2
11 juli 2019 om 00:17
Het is wel duidelijk dat je spreekt van schande ??
 
Juventurin
 
10
11 juli 2019 om 01:59
Tsjonge jonge, het zijn toch onderhandelingen! Juventus bied 67 miljoen en Ajax vraagt slechts 8 miljoen meer, hoe is dat een schande?
 
maradungatje
 
3
11 juli 2019 om 07:14
@eindjee040, heb je zjnoen in je hoofd? Hij zegt dat het bod schandalig is, niet dat Juve schandalig is.
 
NouryAlmis
 
39
10 juli 2019 om 23:20
Echt schandalig, ongelofelijk. MAAR 67 miljoen. Hou toch op. Is een prima bod als Juve zijnde, zeker omdat de Ligt daar zeker heen wil.
 
Kraterios AFC
 
6
10 juli 2019 om 23:22
10 miljoen euro extra die Ajax kan krijgen ergens anders, denk eens na..
 
Cali88mero
 
12
10 juli 2019 om 23:27
Waar baseer jij op dat hij daarheen wilt? Vanwege de media die al vanalles hebben geroepen. De Ligt ging pas nadenken over zijn toekomst na zijn vakantie (afgelopen maandag). Media en Raiola (want ben ervan overtuigd dat hij alles lekt, zie eerdere spelers van hem) zetten hem in een kwaad daglicht. Raiola schemerende bij Donnarumma ook met een persoonlijk akkoord bij Real en PSG om het meeste eruit te halen. Wat deed Donnarumma? Die bleef Milan trouw met een sterk verbeterd contract. Nu verwacht ik niet dat de Ligt nog een jaar blijft, maar denk dat Raiola Juventus als lokkertje gebruikt voor andere clubs. Zou Juve ook niet een sterke keuze vinden, ja verdedigen is uitgevonden en verbeterd in Italië maar vind de Ligt met name verdedigend niet beter als Bonucci, Chiellini of Rugani.
 
maxromero10
 
60
10 juli 2019 om 23:03
Hahahahahah ik als psver vindt dit echt belagelijk voor woorden. 67 miljoen!!!!! Kom maar met een bod van 85+ Dit is schandalig als je ziet wat real voor eder heeft betaald.
 
kleinegeneraa7
 
31
10 juli 2019 om 23:36
Ik als niet psv'er ook. Telt mijn mening dan ook?
 
maxromero10
 
12
11 juli 2019 om 01:14
Ja die telt zeker. Ieder en zijn eigen mening. Ik zeg niet dat andere mensen hun mening niet telt. Slaap lekker
 
Juventurin
 
10
11 juli 2019 om 02:00
Ja joh, laten we 85+ bieden als Ajax 75 miljoen vraagt! Geweldig idee!
 
T-Babangida
 
10
11 juli 2019 om 04:08
Zo raar vind ik dat niet.. Juventus begint met lowballen terwijl ze met de Ligt mochten onderhandelen omdat ze bereid waren de vraagprijs te betalen.. Normaal gesproken onderhandel je pas met een speler nadat je een overeenstemming met de verkopende club hebt bereikt.. Ajax is vanaf het begin duidelijk geweest over de vraagprijs van 75 miljoen, dus als Juventus dan opeens met 50 miljoen aankomt kakken en vervolgens 67 miljoen (omdat ze eigenlijk veel meer aan salaris en aan premie voor Raiola gaan betalen ten opzichte van wat ze begroot hadden) is dat een belediging ten op zichte van Ajax en kan Ajax de prijs ook prima omhoog gooien..
 
Juventurin
 
3
11 juli 2019 om 16:02
Sommige van jullie lijken het concept van onderhandelen echt niet te begrijpen en zien elk bod dat voor jullie niet voldoet als een belediging. Het komt zelden voor dat de vraagprijs ook het uiteindelijke transferbedrag wordt, natuurlijk is die 50 miljoen te weinig, maar dat kan afgewezen worden. Vervolgens biedt Juve 67 miljoen, weer niet goed? Prima weer afgewezen. Ik zie het probleem er eerlijk gezegd echt niet in. Mocht Ajax ineens 85 miljoen willen (wat echt kinderachtig zou zijn, omdat het een ‘belediging’ is volgens jou) dan ga je weer problemen van kamp De Ligt en Raiola krijgen. Buiten dat was dit niet eens het punt, Ajax vraagt geen 85 miljoen en toch denkt ene maxromero dat Juventus even 85 miljoen over de balk gooit omdat het voor hem logisch is.
 
^^AjaxAFC.
 
24
10 juli 2019 om 23:03
Nog steeds 7 miljoen minder dan de rest biedt. Minimaal de marktconforme 75 miljoen, anders mag Marc Juve de deur wijzen.
 
makaveli1996
 
19
10 juli 2019 om 23:03
Voet bij stuk houden. Lappen of verder zoeken
 
Timmy6161
 
5
10 juli 2019 om 23:03
Met 20 miljoen aan bonussen, anders gewoon nee zeggen.
 
ZodzEh
 
7
10 juli 2019 om 23:42
Waarom bonussen? Dat is geld achteraf. Meteen schuiven met die centen!!!
 
Soccerfan_1
 
1
11 juli 2019 om 06:21
Dat gaat toch niet gebeuren. Sowieso weer allemaal in termijnen en een gedeelte zal bonussen zijn...die toch nooit gehaald zullen worden. Let maar op.
 
Numero34
 
12
10 juli 2019 om 23:04
Nog steeds 20 miljoen te weinig
 
Juventurin
 
3
11 juli 2019 om 02:00
8*
 
Numero34
 
3
11 juli 2019 om 08:10
Jij gaat uit van een vraagprijs van 75 miljoen maar deze is nooit bevestigd. Ajax kan gewoon vragen wat het wilt voor de Ligt en als clubs dit niet willen betalen dan hebben ze pech.
 
Juventurin
 
2
11 juli 2019 om 16:03
Dus jouw 87 miljoen is wel bevestigd?
 
Zytto34
 
10
10 juli 2019 om 23:04
Nou dat begint er al meer op te lijken. Als Overmars er 75 van weet te maken dan lijkt het me een prima deal voor alle partijen.
 
KeyboardHeld
 
0
11 juli 2019 om 09:33
Behalve voor Juventus die meer moet betalen
 
snelste
 
35
10 juli 2019 om 23:04
Juve/psg/barca, teken aub bij een van die clubs zodat we eindelijk verlost kunnen zijn van de 100000e post over hem.
 
YoeriCFC
 
27
10 juli 2019 om 23:04
Dat is toch een prima bod? Er zullen ongetwijfeld nog wat bonussen bij komen. De Ligt is een groot talent, maar speelt pas een seizoen echt als een topspeler. Daar kun je echt geen 90 miljoen voor verwachten..
 
OlafHoogland
 
12
10 juli 2019 om 23:11
Voor Joao Felix geldt hetzelfde, terwijl er toch meer aanvallend ingesteld talent is in het algemeen. 126M. Zit een aardig gat in. Denk dat 80/90 haalbaar zou moeten zijn voor De Ligt.
 
dendenchofu
 
24
10 juli 2019 om 23:14
Ja maar Felix had een afkoopclausule, en benfica wilde niet onderhandelen. Totaaal andere situatie dus
 
gloryUnited
 
13
11 juli 2019 om 00:22
Het is echt schrijnend hoe sommige mensen totaal niet op de hoogte zijn van bepaalde dingen. Elke keer die Felix erbij halen zonder te weten van die clausule. Om gek van te worden. De kracht van herhaling gaat niet echt op hier op VZ. Je praat tegen dovemansoren
 
RedBaron
 
4
11 juli 2019 om 06:42
Onzin. Een afkoopclausule is alleen maar om potentiële kopers af te schrikken. Ajax wil De Ligt ook het liefst niet verkopen. Ajax kan vragen wat het wil. Dus ook €126 miljoen. Qua speler kun je best vergelijken. Zelfde leeftijd en beiden groot talent (De Ligt zelfs golden boy). Het enige verschil is dat middenvelders/aanvallers in de markt meer waard zijn.
 
AfcaAjaxxx
 
22
10 juli 2019 om 23:13
maar speelt pas een seizoen echt als een topspeler. heeft 2 jaar geleden als 17jarige een EL Finale gespeeld, heeft de golden boy gewonnen, heeft als 19 jarige aanvoerder de dubbel gewonnen en de CL Finale op n paar seconde na gemist, voor joao felix word rustig 126m voor betaald die nog veel minder heeft bewezen(ook al is het een aanvaller) van dijk was ook nog geen wereldtopper toen hij op veel hogere leeftijd een transfer van 84m maakte vanuit een middenmotor, dus op basis waar van kun je geen 90miljoen verwachten voor De Ligt?
 
Cali88mero
 
8
10 juli 2019 om 23:33
84 miljoen voor van Dijk was een binnenlandse transfer, die vallen in Engeland sowieso extreem hoog uit. Kan mij Andy Carrol van Newcastle naar Liverpool nog herinneren voor maar liefst 40 miljoen. Recenter voorbeeld is Kyle Walker. De Ligt is ervaren zat, maar hoe graag ik ook meer betaald zie worden is hij geen 90 miljoen waard. 70 miljoen voor een eredivisie speler is al geweldig. Vergeet niet dat het vorige record op Sanchez stond voor Frenkie hij was 40 miljoen. Die stond verdedigend ook sterker. Doorgaans worden voor aanvallers een stuk meer betaald, dus dat is appels met peren vergelijken. Denk nog steeds dat dit een tactiek van Raiola is om andere clubs wakker te schudden. Heeft dat al eerder gedaan.
 
YoeriCFC
 
4
10 juli 2019 om 23:44
Omdat Van Dijk al in een topcompetitie speelde en die Felix net zo goed in een goede competitie speelde (De Portugese competitie staat veel hoger aangeschreven dan de Eredivisie). Daarbij komen de transferclausules, die drijven de prijzen alleen maar meer omhoog! Als je in Nederland ook transferclausules in zou voeren zouden de prijzen ook vele malen hoger zijn.
 
Kyle66
 
4
11 juli 2019 om 00:53
Maar Van Dijk was toen nog niet zo goed als hij nu is. Op dit moment zou hij veel meer waard zijn. Daarom kan je zijn aankoopprijs niet vergelijken met wat Ajax vraagt voor De Ligt.Edit: De Ligt heeft het op het hoogste niveau laten zien. Toen Van Dijk werd gehaald, had hij het nog niet in de CL laten zien.
 
Steef71
 
4
11 juli 2019 om 05:51
Maar De Ligt heeft het alleen nog maar laten zien met een ervaren verdediger naast zich die hem aanstuurt. Eerste seizoen met Sanchez deed hij het goed bij Ajax. Nederlands elftal nog niet. Daarna ging Sanchez, werd het bij Ajax ook minder met hem. Vervolgens kwam Blind en ging het weer goed.. Nederlands elftal op een paar foutjes na ook. Maar wel met Van Dijk naast zich. Een bedrag van zo'n 80 miljoen betaal je doorgaans voor een verdediger die bewezen heeft de verdediging te kunnen leiden, zodat ze anderen aan hem op kunnen laten trekken. De Ligt is juist nog degene die zich op laat trekken.
 
AFCAtillIdie
 
0
11 juli 2019 om 10:04
Yoeri: De Ligt heeft in de Champions League in de halve finale de pannen van het dak gespeeld. Hij heeft zelfs in dezelfde competitie Juve singlehandedly uitgeschakeld! Hoezo heeft hi dan niet in een topcompetitie gespeeld? Ik zeg 100 miljoen anders ga je maar door met Bonucci.
 
007
 
10
10 juli 2019 om 23:15
@YoeriNee dat is het niet. Neem Joao Felix. Hoe veel seizoenen heeft hij "goed" gespeeld? Ja, de Ligt is een verdediger, die kosten altijd minder. Ja, er was een clausule in het contract van de Portugees. Ja, de Ligt heeft al meer bereikt in z`n carrière dan Joao Felix. Het is echt tijd dat we in Nederland ook de prijzen flink omhoog duwen. De Ligt is zeker tachtig miljoen euro waard.
 
YoeriCFC
 
2
10 juli 2019 om 23:41
Dan moet je in Nederland ook verplicht bij iedere speler een transferclausule zetten voor buitenlandse clubs. Dan maak je al speler duidelijke afspraken met de club en weet iedereen precies waar je aan toe bent. Die prijzen komen puur door die clausules en het compleet negeren van elk bod onder die clausule door clubs als Benfica!
 
007
 
3
10 juli 2019 om 23:52
Misschien is dat ook eens tijd. Frenkie de Jong is ook voor een prijsje vertrokken. Zou Barcelona nu komen had Ajax ook minimaal honderd miljoen kunnen vragen.
 
el_dude
 
1
11 juli 2019 om 10:01
Frenkie voor een prijsje vertrokken? Waar haal je dat in hemelsnaam. We hebben het hier over een 22 jarige speler die pas dit seizoen is doorgebroken. Ze hebben er 75 miljoen voor gekregen. Is een zot bedrag!
 
MarkV
 
12
10 juli 2019 om 23:05
Als je met 50 mio begint is het idd een sterk verbeterd bod.. maar nee, nog steeds veel te weinig
 
Zuidenaar
 
7
10 juli 2019 om 23:05
Ik hoop dat dit niet word geaccepteerd maar de ligt heeft ervoor gezorgd dat ajax in een slechte onderhandelingspositie bevind door te zeggen dat hij naar juce wilt. Dus de kans is aanwezig ajax dit accepteerd, dat zal super zijn voor juve maar slecht zijn voor ajax. In Italië zal hij met open arme worden verwelkomd want de ligt zien ze daar als een fantastische speler en al gezien als 1 van de beste.
 
Kyle66
 
1
11 juli 2019 om 00:56
Waarom is dit negatief voor Ajax? Dat hij al rond is met Juventus dus. Hij heeft zelf aangegeven dat hij gewoon komt trainen en geen heibel zal schoppen. Ik had dat laatste ook niet verwacht van hem. Heb je de training van maandag gezien? Hij was vrolijk en maakte grappen met de andere spelers. Totaal niet chagrijnig oid.
 
ajaxfan56
 
1
11 juli 2019 om 08:25
Ajax slechte onderhandelingspositie hoe kom je erbij, Ajax heeft helemaal niets nog toegezegd Zuidenaar , Overmars heeft met een gesprek met Raiola al aangegeven een marktconform transferbedrag te streven en Ajax weet wel degelijk dat het de aandeelhouders tevreden moet houden want Ajax is een beursgenoteerde ploeg die winst moet maken en dat geld ook voor transfers en zeer zeker Ajax maakt uit voor welk bedrag hij weg mag en zeer zeker niet Juventus . Ajax gaat echt wel voor de volle pond en daarbij is er al een bod van 75 miljoen geweest dus is 67 milj te weinig dus betalen Juventus anders blijft hij gewoon !
 
MarkV
 
3
10 juli 2019 om 23:05
Als je met 50 mio begint is het idd een sterk verbeterd bod.. maar nee, nog steeds veel te weinig
 
Downwards
 
21
10 juli 2019 om 23:06
Beetje jammer dat Mike en De Telegraaf de eer krijgen, terwijl Freekie Jansen van het AD dit al eerder meldde. Maar goed dit bod zit al een stuk meer in de goede richting.
 
frigel50
 
3
10 juli 2019 om 23:07
Ben benieuwd of ze Mois Kean ook hebben binnengehaald? Anders is het een karig bedrag...
 
Zytto34
 
15
10 juli 2019 om 23:11
Ten eerste zijn ze niet akkoord. Ten tweede wat moet je met Moise Kean? Die zit ook bij Raiola, dus die moet je niet eens willen, want na 5 goede wedstrijden gaan de spelletjes al beginnen. Daarnaast is de spits al meer dan prima bezet met Tadic, Huntelaar, Dolberg en Traore.
 
PietFriet01
 
1
10 juli 2019 om 23:10
Ik denk dat Juventus uiteindelijk gewoon 85 miljoen betaalt, maar dat er maar maximaal 65 miljoen bij Ajax terechtkomt. De rest gaat naar Raiola en nog een beetje naar De Ligt.
 
Zytto34
 
22
10 juli 2019 om 23:14
Waarom zou Ajax 20 miljoen "doneren" aan De Ligt en Raiola? Zijn huidige contract is nog van 2017 toen Raiola nog niet zijn zaakwaarnemer was en kan me niet voorstellen dat ze destijds 25% van de transfersom aan De Ligt en Hulshoff hebben gegeven. Daarnaast heeft Raiola al een akkoord met Juventus over zijn commissie volgens meerdere bronnen (11 miljoen).
 
Thamike
 
7
10 juli 2019 om 23:43
Ajax gaat dat niet doneren maar Juve. Ik heb namelijk dezelfde gedachten. Raiola komt ineens met Juve en heeft een opening gevonden Dior de zogenaamde afspraak van 50 miljoen. Zo kun je de gage van de prijs afhalen en beloon je Raiola voor de lagere prijs. Tel het maar op, Barca was zijn droomclub maar wilde geen grote vergoeding geven aan Raiola. Ineens was daar Juve die ver onder de prijs zit van Barca en PSG en kwam dat gerucht over prijsafspraak van 50 mio. De ligt had eerder een akkoord met Juve dan Ajax en meestal is dat andersom. Dit hele zaakje stinkt.
 
Zytto34
 
2
11 juli 2019 om 00:21
Dat denk ik ook. Volgens Freek Jansen zou een beroep op dat akkoord van 50 miljoen ook 0 procent kans van slagen hebben, omdat het nooit formeel is opgenomen en er dus geen bewijs is dat dat akkoord er zou zijn. Dat Raiola dit in de media heeft gegooid doet hij puur om pressie uit te oefenen op Ajax om zo de transfersom te verlagen en een X aantal procent van dit geld in zijn eigen zak te steken, want Juventus is ook niet achterlijk. Die weten ook wel dat een bod van 50 miljoen een belediging is en Ajax hierdoor juist de kont in de krib kan gaan gooien. Dat zullen ze nu wel ingezien hebben met hun nieuwe bod, want als Ajax echt onder druk had gestaan van dat mondelinge akkoord was hun 2de bod 55 miljoen geweest ipv 67 miljoen.
 
Dutchgio
 
10
10 juli 2019 om 23:12
Ik zou het echt mooi vinden als Juve De Ligt misloopt omdat het zo moeilijk doet om een goed bod uit te brengen, al lijkt dat niet te gaan gebeuren.
 
linksbuiteadem
 
1
10 juli 2019 om 23:20
Met enkele bonussen en een doorverkooppercentage erbij zou dat een prima deal zijn.
 
AntonieAjax
 
3
10 juli 2019 om 23:21
Nog steeds te weinig, maar wel goed dat ze in ieder geval hun bood verhoogd hebben. Hoop gewoon dat het 75 miljoen vast wordt, wat door middel van bonussen nog kan oplopen tot een miljoen of 85/90. Dat lijkt me het meest marktconforme bedrag, al denk ik dat Ajax het helaas niet voor De Ligt zal ontvangen. De hoofdschuldige hieraan is toch wel Raiola ben ik bang.
 
binny
 
9
10 juli 2019 om 23:24
Sterk verbeterd, maar nog steeds onder de prijs. Rot op Juve, ik word hier zo moe van. Bij elke speler word er veels te veel betaald lijkt het wel, maar als ze uit de Eredivisie komen is het minder? Ja ik begrijp dat de competitie minder is, maar De Ligt heeft meerdere keren laten zien 100% mee te kunnen op het hoogste niveau. Als je als Ajax weet dat Juve hem voor Zaterdag wilt voorstellen moet je gewoon zeggen, lustier of je komt met de 75 miljoen of je kan lekker oprotten.
 
Juventus07
 
5
10 juli 2019 om 23:25
Mocht De Ligt wel komen wordt de selectie van Juve wel heel groot en verwacht ik eerdaags ook wat uitgaande transfers. Doel: Szczesny, Buffon, Perin, Pinsoglio Verdediging: Alex Sandro, Pellegrini, Chiellini, Bonucci, Demiral, Romero, Rugani, De Ligt, Cancelo, De Sciglio Middenveld: Pjanic, Khedira, Matuidi, Emre Can, Rabiot, Ramsey, Bentancur Aanval: Dybala, C.Ronaldo, Cuadrado, Douglas Costa, Mandzukic, Higuain, Bernardeschi, Kean Verwachte uitgaande transfers: Khedira, Mandzukic, Matuidi? Cancelo? Higuain? Perin? Romero, gekocht van Genoa zal denk gelijk weer verhuurd worden aan Genoa. Matuidi en Cancelo worden hopelijk behouden bij Juve
 
theo uphus
 
2
10 juli 2019 om 23:25
Het werkt uiteindelijk overal hetzelfde. Biedende club zit te laag, "ëigenaar" van de speler probeert het uiterste er uit te halen. En dan vinden ze elkaar, of niet. Italianen zijn meesters in dat spelletje, zo weten we al uit de tijd van Gullit/rijkaard/van Basten. Juve heeft nu weer Ramsey en Rabiot voor nul euro's transfergeld binnen gehaald. En natuurlijk probeert het nu de transfersom vooor de Ligt te drukken. Daar is niets schandaligs aan. Want als de Ligt weg is probeert Ajax de transfersom van zijn opvolger weer te drukken. Marktmechanisme.
 
RinkSchippers
 
1
10 juli 2019 om 23:27
Juve en ajax gaan hier wel uitkomen gok ik, hoop dat ajax er wat bonussen etc uitsleept. Mis wel een mooie deal om 67 miljoen + bonus + 1 seizoen moize kean "gratis" te mogen huren? Doet kean speeltijd op , ajax kan zo`n kean natuurlijk goed gebruiken in de CL campagne.
 
Drenniz
 
4
10 juli 2019 om 23:31
Was Barca al niet bereid om tot 65 a 70 te gaan? Waarom zal het Juve dan wel lukken precies? Dit gaat gewoon een last transfer dead day worden en dan voor 80 miljoen.
 
Buakaw
 
4
10 juli 2019 om 23:36
Onder elk bericht van De Ligt komt Felix weer terug. Is dat z`n vervelende aanvallende tweeling broer ofzo? Waarom niet vergelijken met Ndombele, of met Jovic, of met Militao of met Brandt of Tielemans of Pavard? Spelers die een stuk meer hebben bereikt dan deze Felix en ook jong zijn en voor een vergelijkbaar bedrag zijn verkocht. Mensen hier praten over marktconform en verwijzen dan naar een uiterste bedrag dat totaal niet marktconform is voor een speler van deze leeftijd. En hiervoor verwijs ik dus weer de selectie spelers van hierboven die alleen voor niet meer dan 60 miljoen zijn verkocht.
 
MaceReal
 
0
11 juli 2019 om 01:29
Wat mensen compleet lijken te missen met die domme vergelijkingen tussen Felix en De Ligt is dat Benfica niet wilde onderhandelen en Atletico gewoon de afkoopclausule heeft betaald + bonus. Dat heeft verder niks met de prestaties van Felix te maken want die jongen is gewoon goed, zijn clausule was 120 miljoen. Als Atletico dat betaald is het toch niet de schuld van die jongen? Je komt met Jovic maar die is ook gewoon alleen in de EL en Bundesliga sterk geweest, Felix heeft precies dezelfde criteria dus dat is een beetje krom.
 
Buakaw
 
0
11 juli 2019 om 07:28
Jovic heeft nog wel een stuk meee gepresteerd in de EL dan Felix. En ook nog eens in een sterkere competitie. Dus niks krom aan.
 
beckhamie
 
1
10 juli 2019 om 23:41
Ik vind 67 miljoen voldoende Ajax streeft 75 miljoen doen ze nu moeilijk voor 8 miljoen je moet ook juvé begrijpen ze komen al met een vrij hoog bod en als Ajax De Ligt het echt gunt dan laat je hem gaan en gun je hem den transfer. Kamp De Ligt heeft al aangeven via de voordeur te willen vetrekken en niet het CAS inschakelen om toch een transfer te forceren.
 
RamonDore
 
8
10 juli 2019 om 23:56
Wij bij Ajax de suporters gunnen die jongen een transfer naar een club met een visie in een competitie waar hij wekelijks getest wordt...helaas in Italië is juve zo machtig dat iedere tegenstander met een halve spits komt en de rest diep op eigenhelft staat.. de keuze voor juve is een keuze voor geld hij komt daar stil in zn ontwikkeling hij had beter naar China gekund als hij echt geld wilde verdienen
 
Zytto34
 
11
11 juli 2019 om 00:08
Ja en ik vind dat Juve niet moeilijk moet doen en die 8 miljoen moet bijleggen omdat Ajax ook 120 had kunnen vragen voor De Ligt....
 
STORING
 
2
10 juli 2019 om 23:44
Het lijkt alsof Ajax een zwakke onderhandelingspositie heeft. Die jongen is zeker 75-80 miljoen waard. Het verbaasd mij dat andere grootmachten stil blijven.
 
Zytto34
 
5
11 juli 2019 om 00:15
Ajax zit zeker niet in een zwakke onderhandelingspositie, want De Ligt heeft nog een meerjarig contract en Ajax heeft het geld niet nodig. Die Italianen beginnen met een bod van 50 miljoen en 2 dagen later is het al 67 miljoen. Ajax is daarmee niet akkoord, dus zal het volgende bod gaan uitkomen bij de door jouw genoemde 75 miljoen. Dat de rest zich stil houdt komt door de eisen van Raiola, maar ik durf mijn hand in het vuur te steken dat Raiola hem in Augustus alsnog naar Barcelona brengt als Juventus afhaakt, want dan pakt hij liever een paar miljoen ''verlies'' op zijn commissie, want De Ligt wil uiteindelijk toch graag weg en dan zijn Barcelona en PSG alsnog prima opties. Zoniet dan blijft hij nog 1 seizoen bij Ajax en kan Ajax hem volgend jaar alsnog verkopen.
 
RamonDore
 
3
10 juli 2019 om 23:52
Onverbeterlijk clubje dat Juventus! Als Ajax zijnde had ik de deur allang dicht gegooid maar raiola heeft het spel hoog gespeeld en Mathijs gepaaid en gemasseerd naar een persoonlijk accoord... hij speelt echt met juve onder een hoedje en heeft gehoord wat het maximale bedrag is dat juve wil uitgeven bruto met alle commissie erin en hij heeft ze laten terug rekenen met zijn miljoenen gage erin.. deze man is een schande en maakt uiteindelijk ons Nederlands voetbal kapot of doet daar een poging toe!
 
Buakaw
 
3
10 juli 2019 om 23:59
Mooie is ook dat mensen hier steeds vergelijken met de hoogste transfersom. Eerst was het Hernandez nu Felix. Toevallig beide dmv een clausule. Tevens dragen mensen hier als argument aan halve finale CL, EL finale etc. Maar als je zegt dat Hernandez een WK heeft gewonnen, de EL ook daadwerkelijk heeft gewonnen en de CL finale ook echt heeft gehaald. Dan doet men het af als ja maarja is maar een simpele linksback.
 
Frits de jong
 
14
11 juli 2019 om 00:04
Nog steeds veel te weinig. Marktconform is minimaal 75 voor de Ligt. En omdat het Juventus is mag daar nog eens 15 bovenop. Ter vergoeding van onze CL uit '96.
 
Rapeldoorn
 
4
11 juli 2019 om 00:09
Ik denk dat er veel meer uit te halen is dan deze 75 miljoen. Is toch een van de betere verdedigende talenten ter wereld, misschien wel de beste.
 
Janta
 
3
11 juli 2019 om 01:52
Juve heeft een akkoord bereikt met Raiola en de Ligt maar vergaten dat er nog een 3e belangrijke partij is, Ajax. Dit bod is nog lang niet richting vraagprijs en ben bang dat die er ook niet zal komen.
 
obiku#4
 
0
11 juli 2019 om 06:18
Als voor deze jongen al 67 betaalt gaat worden.... dan moet Ajax zeker de vraagprijs omhoog gooien voor de ligt naar 100 milj +
 
Juveitalia
 
0
11 juli 2019 om 17:27
Ja en over twee jaar transfervrij naar juve. Helemaal prima
 
JJvH91
 
0
11 juli 2019 om 06:18
Dit is alleen maar 'sterk verbeterd' omdat het eerste bod nergnes op sloeg.
 
sebasjuh
 
0
11 juli 2019 om 06:48
Het zal wel aan mij liggen maar het is nog steeds niet de prijs die Ajax wilt en dus nog nie genoeg. Lijkt me toch dat Ajax heeft gezien we willen dit bedrag 75 miljoen en dan kan je wel lager bieden maar daar ga je het toch niet mee redden. Ajax moet nu gewoon eens hard counteren stop eens met die onzin biedingen de prijs is 75 en voor elke onzin bieding komt er 2,5 miljoen bij dus nu is het 77,5 miljoen. Moet je zien hoe snel er een akkoord is met Juventus.
 
capitanojuve
 
1
11 juli 2019 om 07:11
Is toch een normaal bod..al die overtrokken reacties van alle ‘experts’ hier.. als bv PSV voor Bergwijn 40mln vraagt dan legt Ajax dit gelijk neer want dat vragen ze tenslotte. Het is een vraagprijs
 
Buakaw
 
2
11 juli 2019 om 08:10
Tja ondertussen volgens de media niet die 15 miljoen voor Alvarez af willen tikken maar 13 bieden. Selectieve verontwaardiging hiero.
 
Marchant
 
0
11 juli 2019 om 08:21
@buakaw Is er voor Alvarez al meer geboden dan dan 13 mil? Volgens mij heeft Ajax hier het hoogste bod gedaan. Bij de ligt is minimaat 75 geboden door zeker 2 clubs, het is logisch dat je dan niet voor 50 verkoopt of niet. beetje appels en peren vergelijken.. @capitanojuve en als PSV een bod heb voor bergwijn voor 40mil. gaan ze echt niet met Ajax praten voor 30
 
capitanojuve
 
0
11 juli 2019 om 11:19
Het is een voorbeeld.. je vraagt 40 en dan krijg je niet altijd 40, je onderhandelt.. Ajax betaalt ook niet altijd de vraagprijs.. idd selectieve verontwaardiging
 
DeRooney
 
1
11 juli 2019 om 08:48
"Weinig lijkt een transfer meer in de weg te zitten." Noem minimaal 8 miljoen maar weinig... Er zijn dagen dat ik dat niet heb.
 
Neeke
 
0
11 juli 2019 om 08:56
Inderdaad nog steeds veels te weinig of toch eens proberen om Kean in de deal te betrekken ( maar of die in NL wil spelen is maar de vraag)
 
IlPrincipino
 
2
11 juli 2019 om 08:57
Heerlijk om te zien hoe iedereen op Juventus ligt te kappen omdat zij een speler onder de bepaalde prijs willen halen. Mocht Overmars een speler onder de prijs binnen halen zijn diezelfde supporters de eerste die op de banken staan te juichen. Das het leuke aan voetbal zeker haha..
 
elchino20
 
0
11 juli 2019 om 08:58
Nog steeds te weinig ze proberen zo min mogelijk uit te geven... En dna lijkt juve weer een goede onderhandelaar maar ajax moet op zijn strepen staan.. Topclubs verkopen wissel spelers voor 30 40 miljoen.. De ligt mag voor minimaal 80.miljoen weg dan is dat nog een prijsje. Juve heeft al jaren spelers gekocht heel goedkoop... Laat ze nu maar volle pond geven
 
F-18/TACP
 
0
11 juli 2019 om 16:14
@ elchino20 Ajax zal ook wel voet bij stuk houden, als Ajax zich hier laat kennen dan is hek van de dam. Die 75 miljoen is inderdaad nog een te laag bedrag, maar de redenering van Ajax daarachter begrijp ik wel. Dat Ajax niet al te moeilijk doet wanneer een speler echt veel betekend heeft voor de club, want hopelijk kan dit ook andere (buitenlandse) talenten te laten tekenen. Dat mits je goed gepresteerd hebt Ajax niet al te moeilijk zal doen wanneer spelers een vervolg stap willen maken.
 
mattijs
 
0
11 juli 2019 om 09:01
75 Is toch 75. Zeggen je hoeft pas te bellen als het 75 miljoen is. Snap dit nooit zo goed
 
Myst1quE
 
0
11 juli 2019 om 09:06
70 miljoen, strik eromheen en klaar ermee. Of Matthijs nu 70 of 75 miljoen opbrengt, hij gaat er niet beter van voetballen en Ajax heeft een goede prijs ontvangen voor een jeugdexponent. Dit is gewoon pure winst (min de opleidingskosten). Een prima deal voor de amsterdammers. Wel jammer dat straks iedere speler die Ajax gaat kopen min. 5-7 miljoen meer moet kosten, dan wanneer er een andere club aan de deur klopt.
 
Myst1quE
 
3
11 juli 2019 om 09:09
Ik wil er nog even op aan merken, dat de ligt natuurlijk een heel goed seizoen achter de rug heeft. Maar dit heeft hij niet alleen gedaan, het lag ook aan de teamspirit. Voor een 19-jarige die gehypt wordt dit bedrag ontvangen is het beste wat Ajax kan overkomen. Met alle respect, maar we spreken hier nog niet van een Alessandro Nesta, Sergio Ramos of een Bonucci van deze wereld...
 
Bress188
 
1
11 juli 2019 om 09:42
Das dus nog steeds geen 75 miljoen.... Ajax moet een tijdsgrens aangeven. Is de prijs voor half juli niet wat het moet zijn verkopen ze hem niet meer dit jaar..!! Moet eens afgelopen zijn met die "rijke" clubs dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
 
el_dude
 
0
11 juli 2019 om 09:57
Dus 67 miljoen is voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
 
F-18/TACP
 
0
11 juli 2019 om 16:11
@ el_dude Ja, in het geval de Ligt is dat het geval, je moet het natuurlijk wel relatief bekijken. Zelfs de gevraagde 75 miljoen is nog te laag, maar is vanuit Ajax een bedankje richting de Ligt voor bewezen diensten.
 
F-18/TACP
 
0
11 juli 2019 om 16:06
@ Bress188 Cruijff en Jonk zeiden eens dat die grens een week voor de eerste officiële wedstrijd zou moeten gelden. Daar ben ik het wel mee eens.
 
falcao
 
1
11 juli 2019 om 09:47
Juve en Raiola zijn meesters in het manipuleren van het proces. Overmars weet dat waarschijnlijk als geen ander en zal zich echt niet in de luren laten leggen.
 
Judgment
 
0
11 juli 2019 om 10:00
Alsnog te weinig. Als een Felix al verkocht wordt voor 125 miljoen euro, dan zou het heel raar zijn om de Ligt voor 67 miljoen euro te kunnen kopen. Hij heeft al twee jaar op Europees niveau gepresteerd, is winnaar van de golden boy award en nog maar 19. Tuurlijk een verdediger is altijd wat minder waard dan een aanvaller/middenvelder, maar hij is echt niet twee keer zo weinig waard als Felix.
 
olaf 1974
 
1
11 juli 2019 om 10:28
Lees je wel eens andere berichten,Felix had een afkoopsom in zijn contract en Benfica wou niet verkopen maar moest helaas wel. Compleet andere situatie
 
Judgment
 
0
11 juli 2019 om 10:40
Dat verandert niets aan de situatie. Of Felix nou een afkoopsom had of niet, 125 miljoen is heel veel geld. Het enige wat ik wil zeggen is: als Felix al blijkbaar 125 miljoen waard is, dan is de Ligt iig meer waard dan 67 miljoen .
 
Juveitalia
 
0
11 juli 2019 om 17:33
Natuurlijk maakt het uit. Felix had een afkoopsom, de ligt niet. Felix speelt in sterkere competitie, Felix is een aanvaller en de ligt is een verdediger. En ooknog ajax zit in een zwakkere positie dan benfica toen. Dus genoeg redenen voor het verschil in prijs. Je bent appels met peren aan het vergelijken.
 
misterxtreme
 
0
11 juli 2019 om 10:03
Prima, met wel met een flink doorverkooppercentage....
 
F-18/TACP
 
0
11 juli 2019 om 14:04
Dit is nog steeds een aalmoes, 75 miljoen is meer dan een schappelijk prijs. Daarom ga ik er ook vanuit dat Ajax voet bij stuk houdt, als je aan deze ongein toegeeft weet je dat dit niet de laatste keer word.