'Deze exhibitie van Kylian Mbappé heeft gevolgen voor Real Madrid'
Woensdag, 17 februari 2021 om 10:16

Kylian Mbappé liet dinsdagavond zien dat hij de status van talent allang is ontgroeid. Met een hattrick in en tegen Barcelona had de 22-jarige aanvaller een levensgroot aandeel in de 1-4 zege van Paris Saint-Germain. Met 110 doelpunten is Mbappé inmiddels opgeklommen naar de derde plaats op de topscorersranglijst aller tijden van PSG, na Edinson Cavani (200) en Zlatan Ibrahimovic (156), al is het nog steeds de vraag hoelang hij op de Parijse loonlijst zal blijven staan. Het contract loopt medio 2022 ten einde en de interesse van Real Madrid bestaat al jaren. Na het duel in het Camp Nou wilde de Frans international in ieder geval niets kwijt over zijn toekomst.

"Het shirt van PSG betekent heel veel voor mij. Ik waardeer alles en iedereen rondom PSG. Het zit in mijn hart", benadrukte Mbappé na het laatste fluitsignaal in Barcelona. "Mijn toekomst? Het zou stom zijn als ik mijn toekomst van één wedstrijd laat afhangen. Het is een onderwerp waarbij ik naar de lange termijn kijk. Ik heb altijd gezegd dat ik zeer gelukkig ben bij PSG en wedstrijden als deze maken mij ook zeer gelukkig." Het grote doel van PSG en Mbappé is het winnen van de Champions League. Vorig seizoen bereikte het team onder leiding van Thomas Tuchel, die nu is vervangen door Mauricio Pochettino, de finale en bleek Bayern München net te sterk.

Real Madrid-icoon Jorge Valdano denkt dat de kansen van Real Madrid op de komst van Mbappé na dinsdagavond alleen maar kleiner zijn geworden. "Hij heeft de persoonlijkheid om topwedstrijden te beslissen. Maar dit PSG was veel meer dan alleen Mbappé. De tweede helft was werkelijk een hel voor Barcelona", benadrukte de voormalig wereldkampioen van 1986 in gesprek met radiozender Onda Cero. "Mbappé is na dinsdagavond verder dan ooit van Real Madrid verwijderd. Hij kan makkelijk dertig miljoen euro per jaar vragen, hetzelfde salaris als Neymar. En ik denk dat alleen PSG dat kan bieden."

Valdano ziet Lionel Messi niet naar PSG gaan én is van mening dat Real Madrid geen behoefte heeft aan een voetballer als Mbappé. "Ik denk niet dat PSG op dit moment de intentie heeft, of meer heeft, om Mbappé voor Messi in te ruilen. Mbappé en Messi hebben vanavond op hun manier de werkelijkheid aan het licht gebracht. Mbappé is een completere voetballer dan bijvoorbeeld Erling Braut Haaland, maar ik denk dat dit Real Madrid juist meer behoefte heeft aan een doelpuntenmaker als Haaland. Haaland is de Mario Kempes van de 21e eeuw", verwees Valdano naar een andere legendarische landgenoot.

"Deze exhibitie van Mbappé heeft gevolgen voor Real Madrid", concludeert Marca. "Hij bepaalt na deze wedstrijd meer dan ooit hoe zijn toekomst eruitziet. Alle betrokken partijen weten dat ook. PSG, dat al lange tijd wacht op het ja-woord van de aanvaller, maar ook Real Madrid, dat weet dat het aantrekken van de wereldkampioen nog moeilijker zal zijn. Mbappé had al weinig haast om te verlengen en nu nog minder. Hij werd verweten dat hij zich had genesteld in de schaduw van Neymar, maar na een topwedstrijd als deze, tegen nota bene Lionel Messi, heeft hij nog altijd niet bijgetekend."

"De eigenaren van PSG zullen een voorhoede met Neymar, Messi en Mbappé als de ultieme aanval beschouwen, maar dat is om financiële redenen gewoon niet haalbaar. PSG zal nu dubbel zijn best moeten doen om Mbappé langer aan boord te houden. Dat betekent afzien van de komst van Messi. Voor Real Madrid is het ook allemaal nog gecompliceerder geworden", benadrukt Marca. Ook bij AS valt een soortgelijk verhaal te lezen. 'Presión máxima para Florentino', oftewel: 'Florentino (Florentino Pérez, voorzitter van Real Madrid, red.) staat flink onder druk'. "Deze historische exhibitie van Mbappé in het Camp Nou zorgt voor roering onder de fans van Real Madrid. Ze willen dat Mbappé komt."

Liefst twintigduizend tweets met de tekst ¡Florentino, fíchalo! (Florentino, haal hem binnen!) werden rondom de wedstrijd verstuurd. "Duidelijk is geworden dat Real Madrid deze Fransman van 22 jaar zo snel mogelijk moet halen. De komst van Mbappé is van een verwachting op lange termijn tot een eis in handen van de voorzitter uitgegroeid. Voor Mbappé was het Camp Nou net een speeltuin en dat terwijl het zijn eerste wedstrijd ooit in het stadion was."

Real Madrid haalde de voorbije drie transferperiodes geen enkele speler naar het Santiago Bernabéu. De coronacrisis en de renovatie van het Santiago Bernabéu hakken er financieel fors in bij de Spaanse topclub. "Maar Florentino weet als geen ander dat dergelijke transfers op de lange termijn alleen maar winstgevend zullen zijn door de extra inkomsten. Dat maakte hij eerder al mee met Luis Figo, Zinédine Zidane, Ronaldo en David Beckham. Real Madrid moet weer de weg van voorheen inslaan, de zoektocht naar meer prijzen en prestige in Europa en dat kan alleen aan de hand van een voetballer van het kaliber van Mbappé. Voor Florentino zal het moeilijk zijn om zich dit keer achter de economische crisis te verschuilen. De aanhang eist de komst van Mbappé, hoe moeilijk het ook is. Het halen van Mbappé zou voor Florentino hetzelfde zijn als het winnen van zijn zesde Champions League."

Meer nieuws
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
6
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
17
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
17
   
10:51
10:51
VZ Kort: Deadline verstreken, nog drie potentiële bondsvoorzitters KNVB over
77
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
23
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (86)

 
InsideRMadrid
 
40
17 februari 2021 om 10:21
Ik weet dat er veel Madridistas gister met een goed gevoel naar bed zijn gegaan. Deze Mbappe is de absolute transferdoelwit van De Koninklijke, maar zo een performance als gister heeft het eigenlijk alleen maar moeilijker gemaakt. Zo jong nog en nu al zo een geweldige speler. Ik vind dat Florentino Perez all in moet gaan en Zidane eindelijk zijn gewenste versterkingen moet geven, zoals deze Mbappe maar ook Alaba
 
blink182
 
23
17 februari 2021 om 10:35
Ik wil Mbappe ook zo snel mogelijk bij Real zien. Maar wat Flore ook beslist, of het dit seizoen of volgend seizoen wordt, vind ik goed. Hij wilt natuurlijk het beste voor Real en weet als geen wnnr zo`n transfer gerealiseerd moet worden.
 
InsideRMadrid
 
5
17 februari 2021 om 10:47
Blink / Uiteraard zou het mooi zijn om Mbappe in 2022 transfervrij over te nemen maar PSG zal ook niet gek zijn om dat te laten gebeuren, dan verkopen ze hem wel. Ik denk dat de druk te groot wordt voor PSG in de zomer en dat ze tot verkoop over gaan. De kracht die Real iig heeft is dat zij spelers kunnen offloaden nog, denk aan : Jovic, Isco, Ceballos, Marcelo, Mariano, Odriozola. Dit wordt gewoon een hele interessante zomer, misschien wel de belangrijkste uit de clubgeschiedenis. We zijn het ook wel aan Zidane verplicht om hem een sterkere squad te geven, met name aanvallend komen we net iets te kort, zo een Mbappe zou dat allemaal goed maken
 
MrKrillin
 
19
17 februari 2021 om 10:56
@insidermadrid Mbappe is van jongs af aan fan van RM en Zidane. Perez moet hem nu gewoon binnen halen en best betaalde speler maken. Dit is de toekomst. Met Alaba en Mbappe zijn we klaar. Paar spelers verkopen en verhuren. Seizoen erop Haaland en Camavinga en we zijn komende 10 jaar weer klaar om te domineren
 
InsideRMadrid
 
4
17 februari 2021 om 11:03
@krill / Helemaal met je eens, dit is de toekomst. Als covid er niet was, dan waren de plannen die jij beschrijft helemaal niet zo moeilijk om te realiseren. Nu is het iets lastiger maar Florentino kennende zal hij er alles aan doen om de club te versterken met dit soort geweldige spelers als Mbappe maar ook Alaba. In 2021 Alaba Mbappe en in 2022 Haaland Camavinga, dat zou ons helemaal klaarstomen voor een nieuwe decade met successen. Gister was echt mooi om te zien met wat voor gemak Mbappe weet te scoren in een top wedstrijd. Hij is uniek en er komt geen beter moment voor Florentino om deze geweldenaar aan Real Madrid te verbinden. Zidane verdient het ook om met zo een goede Franse speler te werken bij de grootste club ter wereld
 
Remcob
 
0
17 februari 2021 om 14:50
Haha, het is geen football manager! Zelfs zonder Corona is een selectie met Alaba, Mbappe, Haaland en Camavinga onmogelijk te realiseren. Zelfs voor een club als Real Madrid. Voor elk van die spelers geldt dat er mega concurrentie is en dat er de hoofdprijs en een topsalaris moet worden betaald. PSG zal Mbappe hetzelfde salaris bieden als Neymar, wat zou betekenen dat hij het dubbele zou verdienen van Benzema. Dit zou bij Real niet alleen scheve gezichten opleveren, maar ook zorgen dat die andere spelers zich qua salaris gaan spiegelen aan hem. Dat kunnen ze simpelweg niet opbrengen.
 
real8madrid
 
1
17 februari 2021 om 19:40
waarom? Wat is het verschil met een selectie met Benzema, Ronaldo, Bale, Ramos, Kroos en Modric? Dat is toch echt gewoon hetzelfde hoor. Sterker nog, een Camavinga haal je over een jaar binnen voor minder salaris dan Isco en James verdienen (verdienden). Alaba zou ook niet meer verdienen dan Ramos en niet zoveel meer dan Marcelo die ook gewoon op 16-18 miljoen euro bruto ziet afhankelijk van welke bron je wil geloven. Volgens jou beredenering is het ook onmogelijk om Messi onder contract te hebben. Die verdient meer dan Mbappe, Haaland en Camavinga samen zouden verdienen hoor.
 
marieke90
 
9
17 februari 2021 om 11:06
Geloof jij erin dat real hem in 2022 transfervrij zal overnemen,dat zou ongelooflijk zijn...
 
InsideRMadrid
 
1
17 februari 2021 om 11:10
Mariek/ Om heel eerlijk te zijn denk ik dat hem transfervrij overnemen in 2022 de beste optie zou zijn voor mijn club, maar no way dat PSG het zover laat komen, dan kiezen zij wel eieren voor hun geld en verkopen ze hem in de zomer, al is het maar voor 100 miljoen, dat is beter dan 0 euro een jaar later. Ik geloof in deze hele Mbappe kwestie maar in 1 ding, en dat is dat Mbappe hoe dan ook niet door wil gaan bij Psg. Wat er verder gaat gebeuren is afwachten omdat covid op dit moment Real hard raakt, maar de kracht die Florentino nog heeft is dat hij meerdere spelers kan offloaden. Dit wordt een interessante zomer
 
marieke90
 
4
17 februari 2021 om 11:19
Hij gaat hoe dan ook naar real Madrid is het niet vandaag dan over 5 jaar,voor Madrid fans is het gewoon een kwestie van tijd,hij is nog zo jong..
 
MrKrillin
 
0
17 februari 2021 om 11:26
@insidermadird "om heel eerlijk te zijn denk ik dat hem transfervrij overnemen in 2022 de beste optie zou zijn voor mijn club" Huh hoezo beste optie? Dan moeten we nog een seizoena aanmodderen met Hazard en Vini. Beste voor de club is deze zomer. Stuur gewoon 150 miljoen die kant op. Iedereen blij. RM heeft dan 150 miljoen uitgegeven en daar 2 topspelers voor gehaald met Alaba en Mbappe.
 
InsideRMadrid
 
1
17 februari 2021 om 11:42
@kril / Uiteraard hoop ik met heel mijn hart dat we Mbappe deze zomer kunnen aanstellen, maar de realiteit is dat dit een zware klus wordt, niet onmogelijk maar wel zwaar. Hopelijk kunnen we nu gebruik maken van onze goede relatie met Psg. Het goede nieuws is dat we nu al 3 windows geen dinero hebben uitgegeven, dat is gunstig, er moet ook wel iets mogelijk zijn straks in de zomer. Deze Mbappe gaat Real meteen een hele nieuwe look geven. Stel je voor Hazard Benzema Mbappe. En dan ook nog Alaba erbij die op 3 posities uit de voeten kan. Florentino Perez weet wat hij moet doen deze zomer.
 
Zermatt_Person
 
3
17 februari 2021 om 11:23
Maar wat als Ramos en Messi naar PSG komen? Dan kan ik me best voorstellen dat Mbappe twijfelt om toch te blijven hoor.
 
MrKrillin
 
6
17 februari 2021 om 11:27
@zermatt dan gaat hij jaartje aankijken en vervolgens transfervrij de stap zetten. Uitdaging is dan wel echt weg in Frankrijk.
 
InsideRMadrid
 
0
17 februari 2021 om 11:43
Zermat / Neymar heeft net bijgetekend, Mbappe verdient ook veel geld. PSG kan simpelweg niet nog een Ramos en Messi aan de loonlijst toevoegen zonder Mbappe te verkopen, zover is wel duidelijk.
 
Sirius
 
5
17 februari 2021 om 12:03
Anderzijds denk ik niet dat er nog zoveel meer in Mbappe zit. Natuurlijk is die jongen erg goed, maar waar zitten eigenlijk nog verbeterpunten? Kijk bijvoorbeeld naar Neymar. Die is ook niet zoveel beter geworden ten opzichte van pakweg 6 jaar geleden, maar mensen gaan er automatisch altijd maar vanuit dat jongere spelers nog zoveel beter worden. Doorgaans is het zo dat hoe beter je bent, hoe minder rek er nog in zit. Er zit natuurlijk wel een limiet aan de kwaliteiten die een speler bezit.
 
Jesaja
 
2
17 februari 2021 om 12:27
Hij presteert al op een belachelijk hoog niveau. Zoveel beter hoeft hij ook helemaal niet meer te worden. Is nu al een van de beste aanvallers ter wereld.
 
salaaf
 
0
17 februari 2021 om 14:01
@sirius mbappe is heel erg snel uitgegroeid naar dit niveau. Ik zie hem niet zo goed worden als prime messi of prime ronaldo. Maar dat komt met de tijd. Maar hij is al zeker een vn de beste spelers op dit moment. En veel beter dan dit hoef je toch ook niet te worden? Tenzij je die kwaliteiten wel hebt natuurlijk.
 
SosuhZV
 
20
17 februari 2021 om 10:29
Natuurlijk gaat hij naar Real Madrid. Iedereen die dit niet gelooft is aan het ontkennen. Zowel Emery als de ex coach van Monaco hebben aangegeven dat Mbappe droomt van Real. Volgens Emery wilde hij al na zijn eerste jaar in Parijs weg. Het is een slimme jongen en hij weet dat als hij tot een van de beste ooit wilt horen, hij weg moet uit de Ligue 1. En er is maar een club waar hij naartoe wilt. Daarom stalt hij nu met het verlengen van zijn contract. En als iemand het voor elkaar kan krijgen dan is het Florentino Perez
 
NielsGeerligs
 
7
17 februari 2021 om 10:37
Ik weet het niet. Ik zou ook prima begrijpen dat hij lekker blijft ballen in zijn thuisland. Een mega salaris opstrijken, lekker af en toe een hattrickje maken tegen Angers of Auxerre, lekker chillen bij een steenrijke club. En af en toe pieken zoals gisteren.. Bij Madrid kun je het ook allemaal weggooien als het een beetje tegenzit...
 
SosuhZV
 
26
17 februari 2021 om 10:45
Nee joh. Mbappe is echt wel ambitieus hoor. Hij weet dat hij met zijn kwaliteiten de Ballon Dor kan winnen, maar hij weet ook dit niet gaat gebeuren in de Ligue 1
 
Sirius
 
4
17 februari 2021 om 12:10
Dat is onzin. Die Ballon d'or gaat meestal naar de best presterende speler van het best presterende team van het jaar. Dat heeft niets met de competitie te maken en alles met de individuele prestaties en de prijzen. Alsof je geen ambitie hebt als je naar PSG gaat. Dat Laliga moet ook 2 jasjes uitdoen nu de banken ze niet meer kan helpen en Barcelona en Real Madrid zijn in de afgelopen jaren toch beduidend minder geworden.
 
zekiyech
 
0
17 februari 2021 om 12:16
@sosuhzv wat een onzin ballon dor niet kunnen winnen in Ligue 1. Als hij zo blijft presteren in de CL en de EK goed presteert wint hij het. De ballon dor is juist meer afhankelijk van hoe je het doet op internationaal niveau.
 
ViscaCatalunya
 
2
17 februari 2021 om 12:33
Kijk naar de Ballon d'or winnaars uit het verleden. Zij spelen altijd bij dezelfde grote clubs.
 
Sanderr
 
0
17 februari 2021 om 15:33
@visca, ja dat klopt wel grotendeels. Maar als Mbappe de CL wint met Paris (of de finale haalt en belangrijk is) en hij plakt er ook nog een goed EK aan vast, wat absoluut tot de mogelijkheden behoort, dan kan hij zomaar een grote kanshebber wezen voor de Gouden Bal hoor.
 
InsideRMadrid
 
5
17 februari 2021 om 10:38
Sos / Dit wordt zo een interessante zomer. Tot nu toe gaat alles nog volgens de planning. We hebben al 3 transferwindows geen geld uitgeven. Onze laatste aankoop was Ferland Mendy (juni 2019). Ik geloof ook in Florentino Perez, die er alles aan wil doen om een mooie erfenis achter te laten. Daarnaast is de club aan Zidane verplicht om hem weer een paar nieuwe Galacticos te geven. Dat stallen van Mbappe speelt absoluut in ons voordeel en de druk op PSG neemt alleen maar meer toe. Ik kan me niet voorstellen dat Mbappe ook nog maar iets van toekomst in Frankrijk ziet, ik bedoel, hoeveel mensen zullen er nou echt Ligue 1 kijken in de wereld? Cristiano Ronaldo kwam naar ons toe toen hij 24 was, Mbappe kan dat doen terwijl hij 22 is. Nu dat Zidane ook bij ons zit kan het allemaal niet mooier uitpakken. Mbappe adoreert Zidane en kan niet wachten om onder deze legende zijn wedstrijden af te werken
 
ViscaCatalunya
 
5
17 februari 2021 om 12:07
Wat was de planning, verliezen van Alcoyana en 3e staan in de competitie op een straatlengre van de nummer 1. Was de planning dat de aanvoerder van Madrid transfervrij wil vertrekken. De enige speler van wereldklasse die Madrid nog heeft.
 
R.madridista
 
3
17 februari 2021 om 12:57
Ik moet toegeven dat ik Insider wel vaak onzin vind praten, maar jij kan er ook wat van Visca. Hij heeft het toch over planning op transfergebied? Dit kun je makkelijk opmaken uit de context. En dan gaan je reageren over de resultaten.
 
ViscaCatalunya
 
0
17 februari 2021 om 15:53
De planning van Barcelona is een drama maar die van Madrid toch net zo goed. Kubo degradeert mogelijk weer eens, hij past ook helemaal niet bij Getafe. Renier speelt niet bij Dortmund. Odegaard moest halverwege het seizoen uitwijken naar Arsenal. Vinicius is te licht bevonden. Ramos staat op het punt transfervrij te vertrekken. Hazard is een absolute miskoop. En de dure Bale staat nog steeds onder contract.
 
Sirius
 
2
17 februari 2021 om 12:06
Maar hij gaat wellicht pas naar Real Madrid als ze 'm ook daadwerkelijk kunnen betalen. Transfervrij of niet, Mbappe gaat vreselijk veel geld kosten en ik vraag me af of een club het moet willen om een behoorlijk deel van het budget op te slokken voor slechts 1 speler.
 
SocioFan1
 
1
17 februari 2021 om 13:02
Dus dat. Zoveel indicaties die hem richting Madrid pushen. Plus hij weet ook bij Psg's project is Neymar degene die centraal staat. Wil hij dat blijven? Bij Real kan hij echt de man worden, de nr 1!
 
pprins
 
9
17 februari 2021 om 10:36
Hij wilt naar Madrid en Madrid wilt hem. Zal wel goed komen, hoewel de Madrilenen heeeel diep in de buidel zullen moeten tasten, en ik weet niet of ze dat geld momenteel hebben. Schat tussen de 150 en 200 miljoen?
 
InsideRMadrid
 
3
17 februari 2021 om 10:40
Pprins / Voor een 1-jarig contract nog 200 miljoen? Ik denk dat de situatie van PSG er niet sterker op wordt. Hoe langer Mbappe wacht met een beslissing nemen, des te meer zal Nasser gaan zweten. Als je deze jongen gratis de deur uit laat lopen dan ben je nog verder van huis. Ik denk dat Nasser eieren voor zijn geld zal kiezen en Mbappe deze zomer weg doet om vervolgens messi te halen.
 
SosuhZV
 
6
17 februari 2021 om 10:50
Ik denk dat Mbappe later dit seizoen gaat aangeven dat hij zijn contract niet zal verlengen en PSG de keuze geeft of ze hem deze zomer verkopen of gratis laten vertrekken. Denk ook dat Nasser goed gewild tegenover een vertrek staat, aangezien Mbappe zich altijd zeer respectvol heeft verhouden en daarnaast wel een aardig tijdje daar heeft gespeeld
 
Rodeduivelfan
 
3
17 februari 2021 om 11:26
Hazard had ook een 1§jarig contract en toen hebben jullie 100 miljoen betaald. Mbappe is 7 jaar jonger dan Hazard toen was. Dus 150 à 200 miljoen is niet zo een absurde gedachte al weet ik niet hoe dat te verantwoorden zal zijn tijdens deze crisis. Real heeft natuurlijk wel de laatste jaren geen giga bedragen uitgegeven op Hazard na. En als Bale en eventueel Ramos vertrekken dan komt er geld vrij.
 
MrKrillin
 
3
17 februari 2021 om 11:28
@rodeduivel was Hazard niet 150 miljoen? Om te janken zo slecht gehandeld door RM
 
InsideRMadrid
 
1
17 februari 2021 om 11:48
@ Rode / Dat met Hazard, is 1 van de meest vreemde transfers die er ooit in de geschiedenis van Real Madrid gedaan is, en dat zeg ik niet vanwege de blessures van Hazard. De hele timing was off, en Maryna kan wel slim om gaan met zulke situaties. Maar als je kijkt naar Courtois, die hebben we weer voor een koopje binnen weten te harken (31 miljoen). Soms win je en soms verlies je in deze onderhandelingen, maar Florentino heeft ook Morata aan Chelsea weten te verkopen voor 75 en niet te vergeten Kovacic voor 55. Ik denk dat PSG zal verzoeken om Varane in de transfer van Mbappe te betrekken. Varane heeft nog maar een contract tot 2022, dus de druk staat er ook vol op bij Varane en Real Madrid deze zomer
 
Sirius
 
1
17 februari 2021 om 12:12
Dan nog moet je dat toch niet willen? Zelfs als hij transfervrij zou komen over anderhalf jaar, betaal je weer beduidend meer aan tekengeld en dat soort zaken. Je betaalt als het ware een heus fortuin aan 1 topspeler, terwijl je daar minstens 3 spelers voor kunt halen die dit Madrid in meerdere aspecten beter maken. Het is ook niet zo dat Real Madrid nou zoveel aan z'n huidige selectie gaat verdienen, want die oude garde levert nauwelijks nog wat op.
 
FCDRMA
 
5
17 februari 2021 om 10:36
Wat een gezwets. Hij kan alles verdienen wat hij wil bij PSG maar het blijft Psg. Grote clubs maken van grote voetballers legendarische voetballers. 1 goede avond tegen een zwak Barça maak je geen wereldspeler en als Mbappe nog langer bij PSG is de kans groot dat hij een grote voetballer wordt maar geen legendarische zoals Messi of Ronaldo. Daarvoor moet je in een sterke competitie spelen en internationale bekers winnen en dat zal bij PSG altijd lastiger zijn dan bij een grote club in een grote competitie. Ik denk eerlijk gezegd dat Mbappe dat zelf ook begrijpt.
 
InsideRMadrid
 
2
17 februari 2021 om 10:42
Fcdrama / absoluut met je eens dat Mbappe een slimme jongen is, en de weg ligt helemaal open bij Real Madrid, geen concurrentie of wat dan ook, hij wordt meteen de man. Daarnaast ziet hij ook hoe Real Madrid spelers als Benzema, Ramos en Modric behandeld, die gewoon in hun diepe 30e jaren nog basisspelers zijn, onbetwist zelfs. Niet alleen Real Madrid maar ook Laliga heeft weer een ster aanvaller nodig, we raken achterop in Europa nu, er moet iets gebeuren in Spanje
 
Sirius
 
3
17 februari 2021 om 12:17
Laliga wordt nu ook met het jaar minder nu de ploegen daar op eigen benen moeten staan. Ze moeten allemaal jasjes uitdoen omdat de clubs daar jarenlang op een te grote voet hebben geleefd. Kijk alleen al naar Barcelona en Real Madrid die ondanks recordomzetten ook het tempo van de markt niet bij kunnen houden. Die ploegen zijn alleen maar minder geworden dit jaar en hun poging om iets nieuws te bouwen, gaan vooralsnog eigenlijk slecht (bij de 1 slechter dan bij de ander). Het is gewoon niet meer zo makkelijk om een topploeg te bouwen. Daarin ben je tegenwoordig meer afhankelijk van technisch en tactisch inzicht en goede scouting, want geld hebben veel ploegen wel. Jongens als Mbappe zijn niet meer te betalen. Alles wat je aan een Mbappe besteedt, kun je niet besteden aan andere aspecten van een ploeg. Die jongen kost net zoveel in z`n eentje als 3 a 4 spelers die Real Madrid ook gewoon beter maken. Zo'n Real Madrid heeft nooit echt hoeven scouten. Ze haalden gewoon de beste speler op elke positie en de coach moest er maar wat van maken. Dat werkt tegenwoordig niet meer, want de beste speler op elke positie haal je tegenwoordig niet meer op voor 30 miljoen euro onder normale omstandigheden. Die kosten tegenwoordig 4 keer zoveel en nog veel meer als ze voor rendement zorgen of iets exceptioneels hebben.
 
SocioFan1
 
2
17 februari 2021 om 13:19
Jep, en zoveel indicaties die hem richting Madrid pushen. Daar zegt Valdano niks over. Agh, Mbappe zegt zelf, het zou stom zijn om mijn toekomst op basis van 1 match te beslissen, dat zegt genoeg. Mbappe zegt zelf dst hij nog nadenkt over zijn toekomst. Hij gaf ook aan dat Neymar centraal staat in Psg's project. Dat zegt ook veel. Oftewel bij Real zou hij echt de man kunnen zijn, meer shine en meer kans op Balon dors eveneens. En de geluiden van Emery, Jese, Monaco ex coach e.d., we weten dat Mbappe fan is van Ronaldo en Real dus tjsa. Ik ben er wel van overtuigd dat hij naar Real gaat.
 
real8madrid
 
0
17 februari 2021 om 19:42
Precies wat ik denk. Verratti had destijds ook naar Barca moeten gaan. Zal altijd als een goede voetballer herinnerd worden maar zal nooit in hetzelfde rijtje geplaatst worden als Kroos, Modric, Iniesta, Busquets, Xavi etc hoewel hij dat talent wel had en heeft
 
DerKaiser123
 
10
17 februari 2021 om 10:37
PSG hoort gewoon weer met de favorieten samen met Bayern en Liverpool. Liverpool krijgt in de CL meer mogelijkheden tot counteren, PSG heeft 2 van de 5 beste aanvallers in de ploeg en Bayern hoeven we het niet over te hebben. Ben benieuwd of City het ook een x in de CL kan laten zien en verder verwacht ik van Juve ook nog wel het enige.
 
Sanderr
 
20
17 februari 2021 om 10:56
Hoe kun je City niet noemen in dit rijtje? Mijns inziens laten die toch het beste voetbal van de wereld zien de laatste maanden!
 
DerKaiser123
 
19
17 februari 2021 om 11:05
Simpelweg het feit dat ze in de CL keer op keer falen.
 
Sanderr
 
10
17 februari 2021 om 11:39
Niet mee eens, dan zou je PSG ook niet moeten noemen natuurlijk, die zijn ook pas 1 keer voorbij de kwartfinale gekomen in de CL. Er gaat een jaar komen dat City (en ook PSG overigens) wel haar potentie waarmaakt in de CL, ook in 18/19 hadden ze bijvoorbeeld meer verdiend na die knotsgekke pot tegen Spurs. Als je kijkt hoe eenvoudig City nu 15 potten op rij wint (o.a. Spurs, Liverpool, United, Chelsea en Arsenal stuk voor stuk eenvoudig opzij gezet in die reeks) dan kun je ze enkel als kanshebber voor de eindwinst beschouwen mijns inziens. Sterker nog, ik zie ze dit jaar zelfs als favoriet voor de eindwinst.
 
DerKaiser123
 
7
17 februari 2021 om 12:09
PSG bereikte afgelopen jaar gewoon de finale en heeft bovendien 2 spelers in hun elftal voorin lopen wat City bijvoorbeeld totaal niet heeft. Ik ben niet zo kapot van City. Als Bayern, Juve, PSG of bijvoorbeeld Atletico zoveel wedstrijden op rij wint dan ligt het aan de zwakte van de competitie, maar als City het doet dan is het opeens geweldig. Het is dat Liverpool in een totale vormdip zit, maar zo raar is het toch niet dat City bovenaan staat in Engeland? Toch zie ik ze de CL gewoon niet winnen.
 
Sirius
 
5
17 februari 2021 om 12:26
City heeft op elke positie een uitstekende speler lopen en ze hebben met De Bruyne en Aguero ook spelers van de buitencategorie. Bovendien is de bank van City vele malen sterker. Je bent nogal selectief in deze. Als PSG de finale kan halen, moet City dat ook zeker kunnen. Tot afgelopen seizoen haalde PSG slechts kwartfinales en de laatste 16. Bovendien is een finale spelen niet hetzelfde als een finale winnen. Je hoeft niet kapot te zijn van City om te concluderen dat ze misschien wel de beste ploeg van Europa hebben. Dat mag ook wel als je zo vreselijk veel spendeert, maar City is gewoon weer 1 van de grootste kanshebbers. Er komt ook een keer een moment dat de druk de ploeg de andere kant van de medaille laat zien. In de afgelopen 2 seizoenen waren ze de druk niet de baas, maar er komt een moment dat het de ploeg alleen maar scherper maakt. Bovendien vraag ik mij ten zeerste af of PSG ook maar in de buurt van de finale was gekomen als er gewoon publiek was toegestaan en de opzet was normaal geweest. Dan zijn Mbappe en Neymar namelijk ook niet altijd even rustig en koelbloedig.
 
DerKaiser123
 
5
17 februari 2021 om 12:35
Aguero is ook al op leeftijd en vind ik zekers niet buitencategorie. Buitencategorie is voor mij het kaliber Neymar, Mbappe, Messi, Ronaldo en Lewandowski. Verder vind ik het elftal nog wel wat zwakke plekken hebben. Het is niet zo als ze tegen Bayern, Liverpool, Psg, Juve of Atletico spelen dat ze dan opeens dik favoriet zijn. Clubs als Lyon, Monaco en Spurs kregen het zelfs voor elkaar om City uit te schakelen, dus misschien moet City zich wat meer bescheiden opstellen. Denk dat ze tegen Gladbach ook geen walk-over voor elkaar krijgen, maar we gaan het zien. Dat stuk over PSG is echt onzin. Mbappe was er niet eens bij tegen Atalanta, over 2 wedstrijden had PSG waarschijnlijk een stuk minder moeite gehad tegen Atalanta dan over 1 wedstrijd.
 
Busby
 
2
17 februari 2021 om 10:50
Als de verhalen kloppen dat Mbappe heel graag naar Madrid wil dan heeft dit wedstrijd geen invloed daarop. Het enige dat PSG kan doen is om een astronomische salaris aanbieden die Real moet omverblazen en dan nog moet Mbappe daar akkoord mee gaan. Volgend jaar is Bale weg en de crisis verteerd dan kan Real hem tussen 30-40mil betalen. PSG moet dan met 50mil of meer willen betalen en dat zie ik niet gebeuren.
 
ViscaCatalunya
 
3
17 februari 2021 om 12:05
Bale is er nog gewoon volgend seizoen. Zijn contract loopt nog gewoon door.
 
Busby
 
0
17 februari 2021 om 13:10
Ja, ik bedoel dan ook dat Mbappe nog volgend jaar bij PSG blijft en daarna transfervrij naar Real kan. Dan is Bale zijn contract afgelopen en is de crisis verteerd.
 
Rob81
 
1
17 februari 2021 om 11:01
Het probleem dat PSG heeft is de Franse competitie. Buiten dat is het een Europese topclub. Maar doorgaans spelen ze tegen zwakke tegenstanders. Bayern heeft dat probleem ook een beetje maar de Bundesliga sla ik toch nog wel wat hoger aan met Dortmund, Leverkusen, Leipzig etc. En die competitie heeft een historie, zoals de Serie A ook heeft. La Liga is minder geworden, maar Atletico is een meervoudig CL finale klant. Sevilla wint El's alsof het niets is, Barcelona en Real hebben vrij recent nog alles gewonnen. Spanje heeft de exposure en kijkcijfers, die competitie komt er wel weer bovenop. Er zijn een paar clubs die Mbappe kunnen betalen, City en Psg. En Real Madrid volgend jaar allicht. Zowel Real als City zijn wel stappen naar een sterkere competitie en geven hem meer status.
 
Sirius
 
0
17 februari 2021 om 12:31
Het is ook niet zo dat PSG wekelijks tegen Vvv's of iets dergelijks speelt. De Ligue 1 is dan wel geen top competitie, maar sommigen doen net alsof PSG de enigste ploeg is daar die kan voetballen. Het feit dat PSG momenteel niet eerste staat en dat er 3 ploegen zijn die in de buurt van PSG blijven, is een enorm compliment naar die clubs. Het financiele contrast tussen PSG en die clubs is namelijk vele malen groter dan het contrast tussen Ajax en de anderen in de top 4. Bovendien geef je zelf al aan dat Laliga minder aan het worden is en dat verval blijft wel nu alle clubs jasjes uit moeten doen. Ik vraag me sowieso af of een club meer dan een half miljard uit moet geven aan een Mbappe, terwijl je daar 3 tot 4 aanwinsten(!!) voor kunt kopen.
 
CMG-
 
0
17 februari 2021 om 11:22
KYLL. De droom van elke Madridista, onze hoop ook een beetje op een betere toekomst. Maar alleen hij zal het niet doen, wij hebben zowat op elke positie, verjonging en versterking nodig. Maar Mbappé is broodnodig en zowat het allerbelangrijkste momenteel.
 
Kluivert09
 
3
17 februari 2021 om 11:24
Vind mbappe vooral om zijn snelheid een heel goede speler. Maar bij Real zal het toch anders zijn, omdat de meeste ploegen tegen Real heel laag spelen. Gisteren kon hij doen wat hij wilde, Barca heel zwak, en mbappe kreeg veel te veel ruimte. Daarom dat hij vaak in top matchen niet zo goed is.
 
Chi7
 
3
17 februari 2021 om 11:27
Ik zal wel de enige zijn, maar doe mij maar Haaland. We missen doelpunten in Madrid, en de beste doelpuntenmaker van het moment (samen met Lewa) is Haaland.
 
Real Madr!d
 
1
17 februari 2021 om 11:51
Ik snap je. Het is ook een moeilijke keus. Maar als je mij vraagt, wil ik toch echt Mbappe. Op de vleugels, ben je zo gigantisch kwetsbaar en Hazard is 8 vd 10 keer geblesseerd. Het zegt genoeg dat Ramos je tweede topscorder was vorig seizoen en dit seizoen is Casemiro dat. Dat kan toch niet voor een club als Real Madrid? Ik hoop dat Perez grote dingen gaat doen in de zomer want dat verdient Zidane. Te absurd voor woorden dat de beste man amper steun krijgt. Ik blijf het ook nog altijd opmerkelijk vinden dat er 0 aankopen werd gedaan vorig jaar zomer terwijl andere grote teams gewoon met miljoenen kunnen smijten nu we in een pandemic zitten.
 
real8madrid
 
0
17 februari 2021 om 20:12
die teams hadden wellicht geen 300 miljoen geinvesteerd de zomer daarvoor? Of misschien waren die niet net in het proces van een lening van 400 miljoen af te sluiten om de renovatie van hun stadion te bekostigen. Zo heel gek vind ik het dus allemaal niet hoor
 
InsideRMadrid
 
0
17 februari 2021 om 11:54
Chi7 / Ik snap precies wat jij bedoelt. Ik denk dat Haaland de stiekeme backup aankoop van Florentino is, maar dat Mbappe bovenaan dat lijstje van Flo staat. En stel we kopen Haaland, hoe zou Zidane dan moeten spelen? Benzema Haaland en daar kort achter Hazard met daar weer achter Kcm? Of Benzema Haaland en daarachter KCM + Fede. Er zijn wel opties maar op dit moment is Mbappe een prioriteit. Haaland kunnen we altijd gemakkelijk richting Madrid halen in 2022, daar heeft zijn zaakwaarnemer al voor gezorgd dus daar is minder stress. Maar in zo een mooie positie met Mbappe ga je nooit meer komen, its now or never
 
Joga_Bonito10
 
1
17 februari 2021 om 12:17
Precies wat je als tweede optie aan geeft! Benzema en Haaland in de spits en dan een ruit op het middenveld: Modric als meest aanvallende middenvelder, Kroos als linker controleur en Valverde als rechter box to box middenvelder en Casemiro als verdedigende middenvelder. Maar die Mbappã©... pfoe Barcelona kan zich alvast opmaken voor een flink pak rammels de komende jaren. Een beetje wat Real jarenlang heeft mee moeten maken met Messi.
 
SocioFan1
 
0
17 februari 2021 om 13:15
Nee want Mbappe scoort niet hoor. Maar ik snap je punt, een echte spits type in de 16. Maar ik heb liever Mbappe eerst, en dan met Benz op 9 is perfect. Betreft Haaland dat is een killer, maar vraag me af hoe hij in kleine ruimtes speelt, is zijn voetbaltechniek dan wel goed genoeg? Bij Salz en Dort speelt hij vaker met veel ruimte voor zich. Tegenstanders graven zich niet zo extreem in tegen dat soort teams. Mbappe is misschien hetzelfde maar is in de kleine ruimtes ook gevaarlijk, behendig, zagen we gisteren weer eens. En daarnaast is hij veel verder. Bij Monaco al een topper. Met Frankrijk wereldkampioen en belangrijk zijn. Maar hey doe mij maar beide hehe, alleen Mbappe eerst deze zomer. Haaland in 2022.
 
Chi7
 
0
17 februari 2021 om 15:05
@socio Mbappe is een geweldenaar. Er hangt echter ook een flink prijskaartje aan denk ik. @all Het is misschien een beetje nostalgie ook, maar ik mis de tijden dat we een echte killer voorin hadden. Een club als Real heeft een traditie van geweldige (pure) spitsen, maar die is eigenlijk na Van Gol verloren gegaan. Zamorano, Mijatovic, Suker, Morientes, Van Nistelrooy, om er maar een paar te noemen. Een killer die van een halve kans een goal maakt, en vaak op een belangrijk moment. Dat is wat Real nodig heeft. Toegegeven, ik ga dan wel uit van een scenario dat Hazard en Asensio fit zijn. Laatstgenoemde lijkt helemaal herboren, maar een sterke indruk afgelopen weken.
 
Bon Jovi
 
0
17 februari 2021 om 13:35
Haaland kan je halen als Benzema afzwaait. Mbappe is belangrijker nu vind ik, je hebt gewoon iemand met een actie nodig want hazard is nooit fit en de rest gewoon niet goed genoeg. Tevens zou Mbappe toch de grotere stunt zijn en supporters, sponsors etc meer gerust stellen na deze erbarmelijke post-Cristiano jaren.
 
Chi7
 
0
17 februari 2021 om 15:11
Asensio lijkt richting zijn niveau pre-blessure te gaan. Dat lag vrij hoog als je het mij vraagt. Als Hazard niet meer fit wordt dan zal Mbappe inderdaad prioriteit hebben, maar denk dat je er dan ook flink voor zal moeten betalen. Haaland is zit voor mij ook wat meer nostalgie bij, zoals ik hierboven aangeef.
 
Bon Jovi
 
0
17 februari 2021 om 17:57
Toch heb ik bij Haaland nog zeer, zeer lichte twijfels. Kan hij het ook bij een nog dominanter team waar hij weinig ruimte krijgt? Bij Mbappe heb ik het gevoel dat hij in elke ploeg mee kan en helemaal geen twijfels. En dan nog op elke positie. Die polyvalentie vind ik een enorme troef. Is Hazard of Benzema out? Mbappe kan op elke positie spelen, lekker makkelijk schuiven. Bij een Haaland is dat minder. Maar oke, fair enough, ik snap je wel. Haaland leeft misschien inderdaad nog meer van doelpunten en met hem haal je ook gewoon een talent van de buitencategorie binnen. De club die 1 van die 2 haalt doet de komende 10 jaar normaal gezien jaarlijks mee om alle prijzen.
 
real8madrid
 
0
17 februari 2021 om 19:44
We sluiten een compromis, wat denk je van beide? Lekkere tweemansvoorhoede... Het ding is gewoon dat Mbappe droomt van Madrid en je dus een streepje voor hebt. Haaland voor zover ik weet niet en die verkiest volgens mij ook de Bpl.
 
real8madrid
 
0
17 februari 2021 om 20:14
Een beetje wat je hierboven al zegt. Die nostalgie naar een ouder Madrid. Toen hadden we pure killers voorin maar meestal ook in een 4-4-2 met een meer beweeglijke spits ernaast. Raul-VGol bijvoorbeeld. Dan is Mbappe-Haaland op termijn wel een upgrade gok ik
 
MoniqueVerschoor
 
11
17 februari 2021 om 11:56
Ik vind t zo hilarisch hoe er gedaan wordt alsof Real wel ff de ster van Psg binnen zal gaan halen. T stoere barca probeerde dat ook een tijd geleden met T.Silva. en uiteindelijk verloren ze zelf hun grote ster aan psg haha. Wrm zou Mbappe naar Real willen? Lewandowski zal toch ook niet van Bayern naar ADO willen? Alle vooruitizhten zijn rooskleuriger bij Psg atm.
 
sniewaar
 
0
17 februari 2021 om 13:13
Real heeft simpelweg een allure waar clubs als PSG niet aan kunnen tippen. Tel daarbij op dat Mbappe al van jongs af aan droomt van Real Madrid, en dat één van de grootste Franse voetballers ooit daar trainer is. Mbappe gaat naar Real, de vraag is alleen wanneer.
 
ViscaCatalunya
 
3
17 februari 2021 om 12:04
Mbappe wilde altijd al met de grote Vinicius, Lucas Vazquez en Nacho spelen. Hij gaat natuurlijk alleen naar een andere club die ook maar enigszins kans op de prijzen maakt.
 
JaelGoldman
 
6
17 februari 2021 om 12:19
Ben ik nou de enige hier die Mbappe een goede speler vindt maar geen absolute top-top-topspeler? De klasse bij Messi en Ronaldo druipt er vanaf. Datzelfde geldt voor Neymar. Dat zijn geboren voetballers. Dat zie ik niet bij Mbappe. Vind hem meer een momenten voetballer die het vooral van zijn snelheid moet hebben en levensgevaarlijk is op de counter. Ook een wapen natuurlijk, maar van een absolute topspeler verwacht je wel meer tegenwoordig.
 
champagnepapi
 
3
17 februari 2021 om 12:33
Jaa, je bent de enigste. Mbappe zal een nog hogere piek halen dan Neymar. Hij is de werkelijke opvolger van C.Ronaldo en nog zo jong. Fenomeen.
 
ViscaCatalunya
 
2
17 februari 2021 om 12:35
Ik denk dat Messi en Ronaldo nooit zullen worden opgevolgd. Als je zo afhankelijk bent van je snelheid als Mbappe -die ik natuurlijk wel erg goed vind- dan heb je meestal een korte carriere.
 
JaelGoldman
 
0
17 februari 2021 om 13:39
Een fenomeen vond ik de Braziliaanse Ronaldo. Een fenomeen in wording vond ik ook de huidige Ronaldo. Om Mbappe een fenomeen te noemen, dat gaat veel te ver is mijn mening. Jij mag daar uiteraard anders over denken maar ik ga niet mee in deze hype. Haaland vind ik bijvoorbeeld wel een fenomeen. Die is zo jong en zo enorm getalenteerd én laat het week in week uit zien.
 
JaelGoldman
 
0
17 februari 2021 om 13:42
@viscacatalunya, Ja, daar heb je wel een punt. Vroeg of laat komt de slijt erop. Natuurlijk, ik vind hem ook erg goed. Maar ik kan mij nog altijd herinneren hoe de Ligt hem bijna letterlijk opvrat. Als je hem niet op snelheid laat komen, dan heb je weinig aan hem.
 
Millonario
 
0
17 februari 2021 om 12:52
Hoeveel is Real bereid op tafel te leggen voor de beste aanvaller van zijn generatie? Minder dan 200 miljoen wil PSG niet eens luisteren denk ik. En in deze tijden zoveel neerleggen voor 1 speler, dat zou echt geschift zijn. Maar het is de voetbalwereld dus nooit verbaasd zijn.
 
real8madrid
 
0
17 februari 2021 om 19:46
Ik gok dat ze 200 miljoen vragen op 1 juli en dat je hem op 30 augustus voor 140 miljoen plus bonussen kan oppikken. Zou me ten sterkste verbazen als ze aan zo'n bedrag blijven vastklampen wanneer hij aan het einde van de zomer niet bijtekent en zo 140 miljoen mislopen met Mbappe die gratis vertrekt de zomer erop. 140 miljoen is gewoon dik 25 procent van hun omzet.
 
Lexxy
 
0
17 februari 2021 om 12:58
Exhibitie = show, krachtsvertoning, schouwspel. Makkelijke 'letterlijke' vertalingen vanuit het Spaans zijn een beetje merkwaardig...
 
real8madrid
 
0
17 februari 2021 om 19:36
deze hele soap geeft je toch CR7 vibes van 2008 en 2009? Dat begon ook met een sluimerende, lange termijn, wederzijdse interesse, wat uitmondde in een eis van de fans en waar uiteindelijk een publieke smeekbede van Ronaldo gericht aan United voor nodig was. Hopelijk met hetzelfde einde ditmaal