Diego Costa vernedert Real Madrid in wedstrijd met tien doelpunten
Zaterdag, 27 juli 2019 om 06:35

Atlético Madrid heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag hard uitgehaald in de International Champions Cup tegen Real Madrid. Diego Costa was op stoom en stond met vier doelpunten aan de basis van de 3-7 overwinning op de ploeg van trainer Zinédine Zidane. Atléti toonde geen genade en stond, mede door een hattrick van Diego Costa, na 45 minuten spelen al op een 0-5 voorsprong. De spits haalde het einde van de wedstrijd niet, want na 65 minuten spelen kwam het tot een opstootje met Dani Carvajal en werden beide spelers met rood van het veld gestuurd.

Het team van Diego Simeone ging uitstekend van start in New Jersey. João Félix stuurde Diego Costa het strafschopgebied in, die op zijn beurt de bal in de verre hoek achter Thibaut Courtois schoot. Atlético was ontketend en kwam nog in de openingsfase verder op voorsprong. Real Madrid, waar Eden Hazard en Luka Jovic vanuit de basis startten, werd ver teruggedrongen op eigen helft en kon de goal van João Félix niet voorkomen. Saúl haalde de achterlijn en legde de bal terug op João Félix: 0-2. De Koninklijke moest zich beperken tot verdedigen en kon de 0-3 van Ángel Correa niet voorkomen. De nummer tien van Atlético werd na een mooie aanval ingespeeld door Koke en schoot vanuit de draai raak in de verre hoek.

Het werd alsmaar pijnlijker voor Real Madrid. Na 28 minuten spelen ging Sergio Ramos de fout in tijdens de opbouw. Met een laconieke hoge bal speelde hij Diego Costa in de kaart: 0-4. Een nieuwe klap voor Zidane was vervolgens de blessure van Jovic, die naar de kant werd gehaald ten faveure van Karim Benzema. Maar ook met de Fransman in de spits wilde het niet vlotten voor Real. Op slag van rust werd Diego Costa in het strafschopgebied gevloerd door Isco. Scheidsrechter Ted Unkel kon niets anders doen dan de bal op de stip leggen. Diego Costa maakte geen fout en maakte zijn hattrick vol.

In de tweede helft nam Atlético Madrid geen gas terug. Courtois was inmiddels vervangen door Keylor Navas, maar ook de Costa Ricaanse doelman wist Diego Costa niet van het scoren te houden. Het tweede bedrijf was net vijf minuten oud toen hij het net opnieuw liet bollen. Na goed voorbereidend werk van João Félix rondde de Spaans international uitstekend af. Vlak daarna maakte Nacho de 1-6 namens Real Madrid. Ondanks zijn vier doelpunten ging Diego Costa vervolgens compleet door het lint. Carvajal beging een overtreding, waarop de spits een schop aan de Real Madrid-verdediger uitdeelde. Er ontstond een gevecht, waarop beide kemphanen van het veld werden gestuurd.

In de minuten die volgden voerden beide trainers meerdere wissels door. Met nog twintig minuten op de klok tekende invaller Vitolo, die pas vier minuten op het veld stond, de 1-7. Een absolute monsteruitslag lonkte, maar in de slotfase maakten Benzema en Javier Sánchez de stand nog iets draaglijker.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (94)

 
SocioFan1
 
45
27 juli 2019 om 06:46
Wauw, wat een schok. Echt ongekend wat er is gebeurd. Wat een drama en wat moet er toch nog veel gebeuren. 0-6 achter gewoon en een 3-7 pakslaag krijgen. Schandelig. De verzadigde vedettes kunnen echt niet meer. Marcelo, Benzema, Isco, Modric, Nacho, Vazquez moeten eens gaan, want dit is dramatisch. Geen wil en agressie te zien. Haal Eriksen, Pogba nog erbij, want dit middenveld is ook op. De tweede helft zie je de andere jongens spelen en laten meer inzet zien en wil om te strijden. Echt, wat heb je eraan als je spelers haalt, maar straks gewoon met 10 dezelfde spelers speelt en met een Hazard erbij. Slaat nergens op. Kijk eens naar Atleti, hoe je een team herbouwt. Zo ga je die jonge jongens en nieuwkomers gewoon weer kapot maken zoals met Ceballos is gedaan. Wat een mismanagement. Ben echt benieuwd wat Zizou te zeggen heeft en wat er daadwerkelijk gaat gebeuren want deze pre season is wel echt een ramp aan het worden. Zoveel onduidelijken nog, betreft in en uitgaande spelers, blessures, drama spel en verliespartijen.
 
Leicester
 
48
27 juli 2019 om 07:10
Nou zizo na zijn terugkeer bakt er tot op heden niks van
 
RicardodaSilva
 
209
27 juli 2019 om 07:13
Zizou heeft er nooit wat van gebakken dat was toch echt het talentje met nr 7 die het deed .
 
nederland79
 
26
27 juli 2019 om 07:16
Vorige x stond er n geweldig team dat alleen slecht gemanaged werd. Zidane pakte dat geweldig op. Nu moet hij zelf n team bouwen en laten zien dat hij t trainersvak snapt, maar dat zie ik niet gebeuren
 
SocioFan1
 
42
27 juli 2019 om 07:19
Ohh en waarom lukte het de trainers voor hem dan niet? Die hadden allen ook altijd een Ronaldo tot hun beschikking.
 
FR_JC
 
22
27 juli 2019 om 07:21
Zidane, geweldige speler en people manager maar geen trainer. Het team wat Zidane de CL's bracht was een erfenis... en natuurlijk een CR7 (Bale die er niks van kan).
 
Japie_Krekel
 
33
27 juli 2019 om 07:26
@ricardodasilva misschien heb je een punt maar geld dat niet voor elke coach? ik denk dat een Messi Barcelona ook nog wel kampioen maakt al zet je pakweg Wiljan Vloet als hoofdcoach neer daar en iemand als Pep Guardiola had bij Barca denk ik ook niet gepresteerd wat hij heeft kunnen presteren door geniale spelers als Xavi, Iniesta en Messi. met een City bv wat geloof ik de duurste selectie van Europa heeft lukt het hem al jaren niet om de kwartfinale van de CL te overleven daarom is elke coach voor een groot deel afhankelijk van zijn sterspelers imo. neemt niet weg dat deze nederlaag van Real een schande is, ondanks dat het maar een oefenwedstrijd is
 
Japie_Krekel
 
15
27 juli 2019 om 07:28
@fr_jc natuurlijk was Ronaldo misschien de grootste man achter het succes net zoals Messi de grote man is achter de grote succes van Barcelona de afgelopen 15 jaar maar als je geen "trainer" bent win je echt niet drie keer op rij de grootste prijs in het internationale clubvoetbal
 
LucasAndersen
 
40
27 juli 2019 om 07:36
Ancelotti won CL en Mourinho de titel met een recordaantal punten. Hoezo lukte het de andere trainers niet?
 
Japie_Krekel
 
12
27 juli 2019 om 07:47
@lucasandersen mee eens. een trainer zal nooit van grotere invloed zijn op een elftal dan zijn sterspelers maar dat wil niet zeggen dat hij totaal geen inbreng heeft in de prestaties van een team wat dat betreft heeft Zidane gewoon een wereldprestatie geleverd door drie keer op rij de Champions League te winnen wat nog nooit een coach gelukt is. dan moet je echt wel wat kunnen als trainer
 
FR_JC
 
15
27 juli 2019 om 07:53
@JapieHet gaat natuurlijl nooit om 1 speler, zodoende schreef ik CR erachter, maar hij had natuurlijk grote invloed met zijn vele goals. Maar ik ben van mening dat Zidane het grote sterren ensemble uit een erfenis van Carlo heeft gekregen, ze werden ouder, nog beter op elkaar ingespeeld, wisten hoe het was om te winnen en wat ervoor nodig was om dat keer op keer over te doen. Daarnaast hadden ze 2x alle geluk mee alsook de omstreden beslissingen. Zidane heeft het geweldig gemanaged en natuurlijk ook getrained maar toch blijf ik bij mijn mening dat Zidane meer een people manager is dan trainer. De tijd zal het ons gaan leren, echter sinds zijn terugkeer tot nu...
 
Le Papillon
 
5
27 juli 2019 om 07:58
@fr_jc Dat zeg ik dus ook altijd, maar word ik vierkant uitgelachen Zidane kan niet bouwen, en dat moet evht gaan gebeuren bij dit team
 
RicardodaSilva
 
17
27 juli 2019 om 08:05
Nogmaals Zizou is niks bijzonders gewoon lucky net zoals 9 vd 10 zogenaamde toptrainers . Niks mis mee maar trainersvak is n geluksvak meer niet . Balletje buitenkant paal kan je er niks van balletje binnenkant paal erin ben je toptrainer.
 
FR_JC
 
8
27 juli 2019 om 08:05
@Le PapillionBegrijp je goed, ook ik heb deze discussie al eens gevoerd en werd toen verketterd. Maar neemt niet weg dat ik nog steeds dezelfde gedachte heb. We kunnen gaan zie hoe Zidane het gaat doen met een team dat hij zelf samen aan het stellen is.
 
Japie_Krekel
 
2
27 juli 2019 om 08:13
@fr_jc ik twijfel daaraan. Zidane was het brein en de strateeg van een Frankrijk dat het EK en WK won. zulke spelers zijn vaak tactisch sterk wat ze ook mee nemen in hun vak als coach. ik denk dat Zidane juist een tacticus is die daarnaast ook peoples manager kwaliteiten heeft. om de CL te winnen moet je meerdere speelstijlen kunnen hanteren als team dus dat heeft Zidane blijkbaar sowieso al in de vingers. de trainers zonder plan B redden het vaak niet in zo een toernooi Ancelotti heeft idd ook wel een aandeel gehad in die successen denk ik. die heeft daar een geweldig elftal neergezet
 
Kayefsee
 
2
27 juli 2019 om 11:45
Die win je gemakkelijk met behulp van de arbitrage. Verder ben ik het volledig met je eens.
 
Robinozaurus
 
8
27 juli 2019 om 07:47
Llorente en het verhuur van Ceballos had niet gemogen vind ik. Spelers die willen slagen bij Real, die dus gretig zijn, stuur je weg. Nu lijkt het er idd. op dat je gewoon alleen hazard toegevoegd hebt aan deze opgebrande selectie. Eriksen zelf ben ik geen voorstander van, maar toch zie ik hem wel graag komen. Een probleem bij Real vind ik nogsteeds hoe de kansen gemaakt worden. Alles is via een voorzet. Ik denk dan wel dat Eriksen hier een mix aan kan toevoegen. Het lijstje spelers wat je noemt hoeven niet perse te vertrekken vind ik, maar ze voorlopig in de basis hoef ik ze ook niet te zien. Tenzij er mooie biedingen zijn natuurlijk. Ik hoop dat het vertrek van Bale een deze dagen rond is en dat er eigenlijk met James een goed gesprek kan komen waardoor hij wilt blijven en wilt laten zien waarom Real hem ooit gehaald hebt. Ook wil ik graag Militao gaan zien naast Ramos. Ik denk dat dat ook dag en macht gaat schelen.
 
JamesRodriquez
 
8
27 juli 2019 om 10:23
Precies, onbegrijpelijk om jonge SPAANSE toptalenten te verkopen/verhuren, terwijl je middenveld niet verzadigder kan. Soms denk ik of het bestuur poep in hun ogen heeft.
 
SjonnyvdBeek
 
12
27 juli 2019 om 08:47
Eriksen gaat dit echt niet uit het slop teken hoor. Leuke speler voor erbij maar geen kartrekker. Heerlijke voetballer maar op het niveau waarop Real wil spelen wordt meer gevraagd. Winnaarsmentaliteit, doorzettingsvermogen, etc. Naast dat je een heerlijke speler bent. Eriksen heeft daar totaal niet het karakter voor, die zit prima op z'n niveau nu. Ik zeg niet dat hij niet meekan bij Real Madrid, maar hij zal niet de reddende engel zijn.
 
SjonnyvdBeek
 
35
27 juli 2019 om 08:48
Wat is er zo heilig aan patser Sergio Ramos, dat hij nooit wordt genoemd als één van de spelers die over z'n top is?
 
JamesRodriquez
 
15
27 juli 2019 om 10:26
Ramos is een legend, die heeft zoveel betekent voor Real. Tuurlijk is hij minder als een paar jaar geleden, maar hij brengt normaal veel charisma en vuur met zich mee. Die Kroos en Modric die moeten snel vervangen worden.
 
Freeza
 
9
27 juli 2019 om 11:04
Vuur en Charisma betekent niets als je zelf loopt te schutteren. Die moeten ook dringend een vervanger vinden voor hem.
 
FR_JC
 
52
27 juli 2019 om 06:54
Oefenpotje of niet, Wát een ongenadig pak slaag krijgt Real hier toch, wow!
 
Bartofzoo
 
20
27 juli 2019 om 07:01
Ze mogen blij zijn dat het niet 10-3 werd, wat een kansen voor Atletico joh..
 
Croissant
 
45
27 juli 2019 om 07:03
Wat ben ik geschrokken zeg toen ik de titel zag. Ik dacht dat Diego Costa is z’n eentje 10x had gescoord tegen Real. Maar man, wat een pakslaag..
 
janter
 
13
27 juli 2019 om 08:01
Ik dacht hetzelfde haha. Kon niet geloven dat Atleti er gewoon 10 zou hebben gescoord zeg.
 
HeskeyTheBest
 
14
27 juli 2019 om 07:03
Is het waar dat Jovic en Hazard de 1e wedstrijd missen tegen Celta en waarom? Want zonder die 2 spelers zie ik ze verliezen bij Celta. Er moet echt een schoonmaak komen bij Real en het liefst zie ik Bale door de achterdeur eruit geschopt worden samen met Marcelo, Modric en Kroos, dit kan gewoon niet en is Real Madrid onwaardig. Voortaan ook het liefst starten met Keylor Navas ipv die koekenbakker Courtois die weg mag naar welke club dan ook. Lunin moet als 2e keeper beginnen.
 
YoeriCFC
 
74
27 juli 2019 om 10:38
Als jij je ooit afvraagt waarom zo’n beetje elke voetballiefhebber Real Madrid supporters uitkotst moet je eventjes terugdenken aan deze comment.. Jullie zijn respectloos, zeurderig en als supportersgroep vreselijk ondankbaar naar een groep spelers die je 4(!) Champions Leagues geschonken heeft.. Hoe kun je zoiets zeggen als dat je hoopt dat Modric, Marcelo, Kroos en Bale door de achterdeur er uit geschopt worden.. Wat een trieste comment zeg.
 
ChApi
 
12
27 juli 2019 om 07:04
Verdediging en middenveld schiet te kort. Het is overduidelijk een ramp sinds Ronaldo weg is. Hield toch 4 5 man bezig waardoor de rest vrijheid genoot. Investeren in een nieuwe laatste man en backs is geen overbodige luxe. Marcelo is al aardig op leeftijd. Azpilicueta zou bij ze passen. Koulibali voor de centrum. Pogba op het middenveld. Ziyech als goedkoop alternatief halen. Denk dat je dan al wat heel verder bent dan nu. De spelers die ze nu hebben breken helemaal geen potten. Als spit zouden ze Icardi kunnen halen of Werner. Die 2 zijn zo levensgevaarlijk. Icardi moet gaan en denk dat Werner liever verkocht wordt aan real dan gratis vertrekt naar bayern. Daar tegenover staat dan het vertrek van Benzema, Marcelo, modric, Isco, Nacho, zelfs een James. Als je dan nog een Rafinha/de bruyne weet binnen te halen en Sancho/Sterling/firminho. Denk dat je het dan echt kan hebben over heropbouwen. Als je echt kapot wil maken Virgil van dijk. Die laatst genoemde spelers gaan minimaal 130 miljoen plus kosten... Dus laten we verder dromen.
 
LucasAndersen
 
10
27 juli 2019 om 07:37
Ze hebben Mendy gehaald als vervanger van Marcelo maar die is nog geblesseerd
 
ChApi
 
0
27 juli 2019 om 14:02
Azpilicueta kan zowel op links als op rechts... Is zeker geen overbodige luxe en is 1 van de beste backs ter wereld.
 
Lucasvan Bemme
 
3
27 juli 2019 om 10:38
Real Madrid heeft al een heel groot luxeprobleem, ze hebben zoveel wereldtalenten en wereldtoppers alleen het probleem is dat er geen echt team van word gemaakt en de talenten geen kans krijgen. Als voorbeeld lorente en ceballos zo stom dat hun nou gewoon weg moeten terwijl zeker ceballos op dit moment de beste is van heel dat middenveld.
 
Japie_Krekel
 
19
27 juli 2019 om 07:05
nou, die Joao Felix zou uiteindelijk toch zo maar een koopje kunnen blijken achteraf. het is maar een wedstrijd maar hij maakte dus wel meteen grote indruk en dat is knap voor een jongen van 17 of 18 wiens eerste wedstrijd meteen zo een grote derby is. ok, het is maar een oefenwedstrijd maar toch. hopelijk zet hij deze vorm ook door in de officiele wedstrijden, dan heeft Atletico echt een goede aankoop gedaan waar ze jaren mee vooruit kunnen wat is dat met Diego Costa en kaarten? zijn hoeveelste rood is dit nou al? wel sneu om een club als Real in de huidige staat te zien want ondanks dat het een oefenwedstrijd is gaat deze schandalige uitslag heel de wereld over. er is denk ik echt te laat door geselecteerd en nu zit je in de problemen. je kan namelijk niet in een keer 11 man gaan door selecteren dus dit kan nog wel eens een langdurig proces gaan worden
 
FvLPSV
 
8
27 juli 2019 om 10:16
@Japie Helemaal mee eens. In de artikelen over Joao Felix werd elke keer gereageerd dat zijn transferbedrag veel te hoog was en dat Matthijs de Ligt dan 90 miljoen waard is. Echter kennen weinig mensen zijn talent, dit wordt een hele grote hoor. Diego Costa is gewoon een idioot, die heeft een handje van natrappen en onnodige overtredingen.
 
Japie_Krekel
 
3
27 juli 2019 om 11:08
@fvlpsv mee eens. ik vond die vergelijking ook mank gaan. De Ligt is ook een geweldig talent natuurlijk maar het eerste verschil is al dat Joao Felix jonger is en een aanvaller is die meer waard zijn als verdedigers en het tweede verschil is dat Felix een vaste afkoopsom in zijn contract had staan die Atletico bereid was om te betalen, waar De Ligt die vaste afkoopsom niet in zijn contract had staan. verder hebben veel mensen die Felix te duur vonden die jongen misschien maar 3 of 4 keer live in actie gezien waar ze De Ligt veel vaker live hebben gevolgd dus dan is het ook lastig om een nauwkeurige vergelijking te maken wat betreft het talent dat beide spelers in huis hebben
 
Primetime
 
7
27 juli 2019 om 11:25
@japie, hij Felix heeft weliswaar een babyface en ziet er eerder uit als 16 jaar maar hij is 19. Net als de Ligt van 1999.
 
Japie_Krekel
 
0
27 juli 2019 om 14:30
@primetime ok, dat is dan een vergissing van mijn kant maar die clausule in Felix zijn contract die Atletico aftikte verklaard denk ik voor het allergrootste deel het prijsverschil tussen Felix en De Ligt
 
JamesRodriquez
 
4
27 juli 2019 om 10:30
Ik moet zeggen dat Felix goed speelde, maar dat mag ook met zo'n prijskaart. Mocht hij deze lijn doortrekken heeft Felix mij de mond gesnoerd. Felix achter Costa zou wel eens een succes kunnen worden.
 
Japie_Krekel
 
0
27 juli 2019 om 10:47
@jamesrodriquez dat is zeker waar maar die jongen zelf heeft er niet om gevraagd om zo veel geld te kosten, dat is Benfica geweest en Atletico die het bedrag voor hem heeft afgetikt. Felix moet het nu op jonge leeftijd onder de zware druk van zijn prijskaartje toch maar even zien waar te maken dus ik vind het iig mooi om te zien dat hij zo veelbelovend is gestart. hopelijk kan hij dit naar de rest van het seizoen doorzetten
 
Arsenallz
 
1
27 juli 2019 om 12:05
Wedstrijden daarvoor bleek het nog tegen te vallen. Een zwaluw maakt heen zomer Japie.
 
Japie_Krekel
 
0
27 juli 2019 om 14:32
@arsenallz dat is waar. aan het eind van het seizoen zullen we pas kunnen beoordelen of Felix, Frenkie De Jong en De Ligt hun transfersommen waard zijn geweest. een paar oefenwedstrijden zegt idd nog niks maar je zag vannacht wel dat Felix toch wel grote kwaliteiten in huis heeft. of hij die kwaliteiten structureel kan demonstreren zullen we idd moeten afwachten
 
AN34
 
1
27 juli 2019 om 14:18
Ramos heeft er nog altijd meer????
 
Japie_Krekel
 
0
27 juli 2019 om 14:34
@an34 helemaal waar idd al komt een verdediger wel meer in situaties om zo een kaart te ontvangen dan een aanvaller normaal gesproken
 
Real Madr!d
 
44
27 juli 2019 om 07:06
Tja, dan wordt je om 6 uur wakker om ff snel te kijken wat de uitslag is geworden. Want helaas worden dit soort wedstrijden niet meer op FOX uitgezonden en ik ga ook niet met streams lopen kloten om 2 uur snachts. Zie je gewoon dat je met 3-7(!), 3-7, 3-7 verliest van Atletico. Met een Kieran Trippier op rechtsback met alle respect van de wereld. Pakslaag van jewelste. Wat een schande zeg. Doelpunten teruggekeken uiteraard en er werd gewoon amateuristisch verdedigd. Als Atletico scherper was, konden ze op 9 goals uitkomen. Alsof het ze helemaal niks kon schelen omdat het een oefenpot is. Op deze manier, wordt de terug keer van Zidane als trainer toch wel pijnlijker en pijnlijker. Ik snap dat het pre-seasons games zijn en liever dat het nu gebeurt, dan in de competitie of in een CL finale. Maar ook in een oefenpot 0-6 achter komen om vervolgens met 3-7 te verliezen, is een schande van jewelste. Dan moet je gewoon ff je gezicht niet laten zien. Ik vind dit zo zonde voor onder andere Hazard. Die zal ook wel denken in wat voor puinhoop die is beland. Nee maar slaat nergens op dit. Dat figuren als Nacho en Vazquez nog in een Real shirt lopen, is voor mij ook een vraagteken. Heel triest wat er allemaal gebeurt bij Real. Jovic die ook nog is geblessserd uitvalt. Nou dat wordt ook weer de zoveelste comunicado officialtje vandaag op social media. Onduidelijkheid, iedere keer blessure's, blijkbaar heeft Zidane geen idee wat die aan het doen is, vedette's die nog steeds leunen op 4 CL titels, veldspel wordt blijkbaar slechter en slechter. Het zijn nu al trieste tijden voor Real en het seizoen moet nog beginnen.
 
Moraat
 
13
27 juli 2019 om 08:42
Niet om het te bagatelliseren ofzo, maar als Real straks z'n eerste 3 competitiewedstrijden wint heeft niemand het hier meer over. Ik weet nog dat LvG alle wedstrijden in de voorbereiding won, maar we weten allemaal hoe het in de competitie afliep. Dit zegt echt helemaal niks.
 
Real Madr!d
 
6
27 juli 2019 om 10:49
Real won vorig jaar ook de eerste 3 wedstrijden onder Lopetegui, en we weten allemaal wat er daarna gebeurde. Pre-seasons games ofniet. Dit is gewoon een heel slecht signaal. Met 3-7 verliezen van Atletico mag je nooit gebeuren. Maar goed, beter dat het nu gebeurt dan in de competitie of in een CL finale. Maar dit zit me zo dwars.
 
Emile Hesky G
 
2
27 juli 2019 om 11:58
Trippier speelde trouwens een hele goede wedstrijd. Had een aantal zeer goede voorzetten en was constant aanvallend aanwezig XD
 
Unbeliebeble
 
14
27 juli 2019 om 07:06
Ik vind het niet erg dat we verliezen maar wel de manier waarop. Het spel lijkt nog steeds nergens op. Teams als Atletico weten hoe ze met ons moeten omgaan: zet twee spelers op Hazard en je haalt alvast zijn gevaar eruit en de rest (daarmee bedoel ik Benzema die toch wel altijd mag spelen van Zidane al zou hij vorig seizoen zelfs 0 doelpunten hebben gemaakt) dan blijft er weinig over die een doelpunt kunnen maken. Het valt me op dat we net als vorig seizoen zooooooo doorzichtig en veilig spelen. Er zit gewoon geen creatiefitiet in het spel. Geen geniale steekballen of acties waarmee teamgenoten vrij worden gespeeld. Ik ben benieuwd maar stiekem ook wel voorzichtig bang aan het worden wat aankomend seizoen ons gaat brengen.
 
nederland79
 
21
27 juli 2019 om 07:14
Altijd mooi om reacties bij wedstrijden van real te lezen. Zo heerlijk ongenuanceerd en zwart wit. Ze zijn of de beste ooit of alle spelers moeten weg. Er zit maar weinig tussen in. Ben echt benieuwd naar Zidane. De vorige x kwam hij in n gespreid bedje en hoefde hij alleen maar n kleedkamer te managen. Nu moet hij laten zien dat hij ook echt trainer coach kan zijn. Ik denk niet dat hij dat kan. Stel je voor dat ie met 3 cl titels op zal met pensioen was gegaan, dan was er n soort mythe om hen heen ontstaan. Als hij nu door de mand valt omdat ie van t echte trainerschap geen hout heeft begrepen, kan hij die status vergeten.
 
Japie_Krekel
 
5
27 juli 2019 om 07:37
@nederland79 hoezo zou Zidane geen goede coach kunnen zijn? hij was altijd de slimste speler en de grote leider in het veld bij een Frankrijk dat een EK en WK won. ook al heb je Ronaldo in je selectie dan is het nog een wereldprestatie om drie keer op rij de Champions League te winnen, iets wat een andere coach nog nooit is gelukt. een coach als Pep had Xavi, Iniesta en Messi in zijn elftal en die is dat niet eens gelukt. dan vind ik het nu erg makkelijk om te zeggen Zidane heeft geen trainerskwaliteiten
 
nederland79
 
16
27 juli 2019 om 08:11
3x op rij de cl verdient sowieso alle waardering. Maar in die tijd is er geen echte aankoop gedaan. TTeam stond er al alleen de chemie met de trainer was weg. Dat heeft Zidane geweldig opgepakt met zijn charisma en aanzien. Verdediging stond al prima en voorin liep bakken met kwaliteit. De 2e cl was real super dominant maar de 3e cl kwam zo extreem veel geluk bij kijken dat had niks met Zidane te maken. Dat jaar presteerden ze ook niks in de competitie. Nu moet ie vanaf 0 n team opbouwen en ik heb nog geen kwaliteiten bij Zidane gezien waardoor ik denk dat het hem gaat lukken. Maar goed, laten we over n half jaar nog eens kijken.
 
FCPDani
 
22
27 juli 2019 om 07:21
Lekker hoor Joao. Rechtsmid zo goed functioneren. 1 goal 2 assisten. Doe je goed!
 
Pimmes
 
5
27 juli 2019 om 07:23
Classic Costa. Geen fan van hem, maar zou mooi zijn als hij na vorig jaar weer zich vol op het voetbal kan richten.. meen gelezen te hebben dat zn privéleven daar te heftig voor was. Atletico lijkt een gebalanceerd team te hebben. Real niet.
 
AcePluto
 
26
27 juli 2019 om 07:48
iemand hier zei laatst dat costa niets was, volgens mij was het Zermatt. ZEG DAT NOOIT MEER
 
AsRoma8
 
8
27 juli 2019 om 11:49
Costa in vorm is de grootste nachtmerrie voor een verdediger.
 
SjonnyvdBeek
 
16
27 juli 2019 om 08:48
Wat is er zo heilig aan patser Sergio Ramos, dat hij nooit wordt genoemd als één van de spelers die over z'n top is?
 
GregDavid
 
16
27 juli 2019 om 08:59
Typerend voor Diego Costa...top wedstrijd spelen en rode kaart pakken..
 
blink182
 
2
27 juli 2019 om 09:05
Jeeitje, wat kunnen mensen zich druk maken om een oefenpotje..
 
Japie_Krekel
 
18
27 juli 2019 om 09:25
@blink182 Real Madrid is een Europese eliteclub. dan lijd je wel imagoschade als je billenkoek krijgt met 7-3, ook al is het maar een oefenwedstrijd
 
Veroordeeld
 
9
27 juli 2019 om 09:38
Och blink toch. Toen ik zei dat Zidane er nooit iets van heeft gebakken geloofde niemand me, buiten Diegopeladona en een paar anderen. Het ga je goed, zet je maar scherp want dit seizoen gaat je bloeddruk ongekende hoogtes halen, tenzij je je nu al voorbereid op een chaos, dan komt het wel goed. Zidane heeft geen tactisch inzicht, geen strategie, geen vaste opstelling,... Het enige wat hem toen redde was Ronaldo en z`n redelijke wissels. Dat gaat je niet meer redden. Maak je maar gereed voor donkere tijden voor Real Madrid, ze gaan geen enkele prijs nog winnen zolang Zidane hier zit.
 
Japie_Krekel
 
0
27 juli 2019 om 10:50
@veroordeeld jij slaat wel in het extreme door. hoe kan je zeggen dat Zidane er niks van heeft gebakken? noem mij dan een coach die jij geweldig vind die drie keer op rij de Champions League heeft gewonnen. alsof Zidane de enige coach is geweest in het internationale voetbal die met een sterrenteam heeft mogen werken. dat zijn er veel meer geweest en die hebben deze prestatie niet kunnen evenaren dat je geen fan van hem bent of hem misschien overschat vind kan ik nog respecteren maar om te zeggen dat hij er niks van heeft gebakken vind ik echt flauwe kul en die drie Champions League trofeeen spreken ook in het nadeel van die stelling
 
MoniqueVerschoor
 
12
27 juli 2019 om 09:22
Ik ga zo stuk hierom haha.Tuurlijk is het slechts een oefenpotje.Maar die fans die helemaal hyper deden met de terugkeer van Zidane haha. Je hebt echt mentale begeleiding nodig als je gelooft dat Zidane ook maar iets te maken had met die 3 cl's.80% was cr719% was geluk en 1% was Ramos.Zidane kwam binnen bij een kant en klare machine.Nu moest hij zelf iets opbouwen vanuit een puinhoop...haha
 
Japie_Krekel
 
11
27 juli 2019 om 09:27
precies, elk succes van Mourinho zijn clubs komt door Mourinho. elk succes van Real Madrid komt door iedereen behalve Zidane
 
Veroordeeld
 
7
27 juli 2019 om 09:41
Japie je moet soms gewoon stil zijn, de laatste prijs die Real heeft gewonnen is al gebeurd. Toen ik zei dat Zidane er niks van bakt en het allemaal door Ronaldo en de dubieuze keuzes in de CL kwam geloofde niemand me buiten een paar. Ik hoop dat je Real geen warm hart toe draagt want je zal je spijtig genoeg gereed moeten zetten voor een chaos. Tenminste, zolang Zidane er nog zit.
 
MoniqueVerschoor
 
4
27 juli 2019 om 09:42
Mourinho?Wie is dat?Gekke Japie toch...W8 ik besef me net dat jij wss 1 van de kenners bent geweest die ook echt dacht dat met de terugkeer van Zidane alles weer goed zou komen haha.Net als je geniale inschatting dat United wel weer de wereld zou domineren zonder Mourinho! Naja, wie weet doen ze dat ook wel...in de EL....
 
CRMadrid7
 
1
27 juli 2019 om 10:02
Wat kunnen jullie hier overdrijven zeg. Natuurlijk mag een topclub nooit met zo'n doelpuntenmarge verliezen maar Zidane kan er ineens niks van ? We zullen zien in het nieuwe seizoen haha. Hoe je het ook wend of keert; dit was maar een oefenpotje die Real behandelde als oefenpot en Atletico speelde alsof het een derby was. Als Atleti met dezelfde felheid hadden gespeeld in de CL finales tegen Madrid hadden ze twee CL's erbij.
 
Japie_Krekel
 
1
27 juli 2019 om 10:52
@veroordeeld ik draag alleen Feyenoord een warm hart toe dus wat Real voor de rest doet daar lig ik niet zo wakker van, maar om nou te zeggen dat een coach die iets heeft gepresteerd wat nog nooit een andere coach in de geschiedenis van het voetbal is gelukt af te doen als een koekenbakker dat gaat me toch echt te ver. hoe slecht moeten al die andere coaches met sterrenteams dan wel niet zijn geweest want die is dit niet gelukt
 
Japie_Krekel
 
0
27 juli 2019 om 10:55
@moniqueverscho... ik heb toch echt nergens gezegd dat United wel weer de wereld zou gaan domineren. ik heb gezegd dat de haat voor United een stuk minder zou worden als Mourinho zou vertrekken en dat het voetbal waarschijnlijk ook beter zou worden. dat eerste is uitgekomen, dat tweede idd niet verder heb ik al lang aangegeven dat de terugkeer van Zidane niet de oplossing is maar dat de enige oplossing voor Real Madrid is het rendement van Ronaldo enigszins zien op te vangen door het halen van aanvallers met een hoog rendement. of Hazard dan de oplossing is daar twijfel ik sterk aan want dat is ook geen doelpuntenmachine net zoals Benzema dat niet is
 
Brabantsetrots
 
5
27 juli 2019 om 09:23
Verval is al langer bezig. Was afgelopen seizoen in de CL ook al duidelijk zichtbaar.
 
JamesRodriquez
 
6
27 juli 2019 om 09:56
Ben blij met deze nederlaag, misschien wordt Zidane nu wakker geschud. Modric en kroos spelen ongemotiveerd en zijn toe aan vervanging. Zonder Casemiro stort het elftal in elkaar, totaal geen balans.
 
Chi7
 
5
27 juli 2019 om 10:01
Het is pre-season, maar jeetje, hier wordt je toch stil van. Ik hou van Zidane, hij heeft iets ongelofelijks gepresteerd, maar had toch liever Poch gezien, bouwend aan een nieuw elftal.
 
dingelingk
 
13
27 juli 2019 om 10:10
De makkelijke verkoop van Ronaldo zal wel eens als de grootste blunder in voetbal historie de boeken in kunnen gaan.
 
ModricMagic
 
3
27 juli 2019 om 10:11
Bij 0-4 na 28m schrok ik al toen. Het was zo amateuristisch verdedigend en dat was het vorig jaar al. Wordt het het uiteindelijk freaking 3-7! Volgens mij weet Zidane niet eens wat hij aan het doen is. Hij zei dat er drastische veranderingen zouden vallen maar gebruikt nog steeds dezelfde spelers. Sorry maar de spelers van vorig jaar hebben geen pit en energie meer. We moesten bouwen aan een nieuw team. Jongens als Kubo, Rodrygo zijn gretig itt Marcelo, Modric, Isco etc. Verdedigend is het nog altijd een puinhoop. Logisch want je gebruikt nog steeds dezelfde verdediging. Dit ziet er niet goed uit :/
 
MartieKlijnh
 
1
27 juli 2019 om 10:13
Lekker man wat een lekker potje en wat een uitslag. Dat is voetbal op zijn geweldigst, maximaal genieten.
 
Mr.Madrid
 
3
27 juli 2019 om 10:22
Jammer dat dit nu gebeurt maar de wedstrijd tegen Bayern zou al een waarschuwing moeten zijn geweest . Hopelijk leert het team hiervan en Zidane ook , een paar nieuwe spelers veranderd niet direct de missere van vorig jaar. Barca heeft groots ingekocht , Atletico heeft sterk ingekocht. Real heeft snel ingekocht , ik ben blij met de aankopen maar de balans is ver te zoeken nu nog.De vele blessures die er nu zijn en hoe zwaar sommige nu al zijn is opzienbarend. Zeker na het vertrek van fitness coach waar Zidane toch zoveel succes mee heeft gehad. Nu zie ik wel in waarom een pogba zo hoog op de verlanglijst staat van Zidane , de ontbrekende schakel inde balans en ik zie Perez nu ook wel heel snel een versnelling hoger schakelen en hem halen koste wat het kost. Maar James gaat nu zeker niet verkocht worden aan Atletico , na deze wedstrijd zullen we hun echt niet sterker gaan maken als ze al zijn. Die blijft of wordt gewoon verkocht aan Napoli. Je zou toch denken dat als een verdediging als Marcelo Ramos varane carvejal, Courtois , er geen 7! Oefenwedstrijd of niet ik schaam me wel nu als Madrista . Hopelijk een wake up call vroeg in t seizoen , en leren ze hier van want zo win je geen prijzen op geen enkel front.
 
MaceReal
 
5
27 juli 2019 om 10:26
Heb niet alles gezien, tot rood van Costa en Carvajal. Dit is echt een schande, oefenpotje of niet, Real moet flink aan de bak en er moet een goede mix komen tussen veteranen en nieuwe frisse jongens, met Hazard alleen gaat het niet lukken. En dan ook nog die blessures, pfff. Die Joao Felix wordt hier op VZ belachelijk gemaakt maar wat een pot speelde hij, 2 assist en een doelpunt ook. Ik gun Atletico niks maar ze hebben toch iets knaps neergezet na het verlies van hun sterkhouders.
 
superstick
 
5
27 juli 2019 om 10:29
Wat een heerlijk elftal heeft Atletico! Stel je voor dat James daar toch nog bijkomt..
 
Clarence
 
4
27 juli 2019 om 11:01
4 doelpunten maken en het dan toch nog voor elkaar krijgen om met rood het veld te verlaten. Blijft echt een flapdrol die Costa
 
OvryBuster
 
1
27 juli 2019 om 12:05
Real is vannacht toch even goed vernederd. Zowel voetballend en atletisch totaal overklast door dit Atletico, dat veel sneller in de combinatie speelde, tactisch georganiseerd stond, qua felheid en overtuigingskracht sprongen verder stond. Real had dit jaar een grote schoonmaak moeten houden door spelers als Modric, Marcello, Benzema, Kroos te verkopen en voor fris elan moeten gaan. Courtois vond ik al vanaf het begin een belachelijke keuze, deze keeper past absoluut niet bij Real Madrid en mist de drive, staat er maar als een makke lam bij tussen de palen. Die nieuwe jongen Felix van Benfica speelde bovendien een goede pot, verwacht ik dit jaar meer van dan ik hiervoor verwachtte. Zidane laat overigens zien over geen tactisch vermogen te beschikken, want ook met dit team zou op zijn minst de hand van een trainer zichtbaar moeten zijn. Spelers die voor de 100 volle procent gaan en een lijn in het spel laten zien. Dit is tot nu toe totaal niet het geval en ik zie dit seizoen weer somber in voor de Madristas. Oke het is weliswaar een oefenpot maar dat haalt niet weg dat deze gebreken geen toeval zijn. Wat een vernedering.
 
Emile Hesky G
 
0
27 juli 2019 om 12:06
Tjah, Real mist nog steeds een killer voor de goal. Jovic is een belofte, maar hij speelde in een zwakkere competitie tegen zwakke tegenstanders. Ik heb mijn twijfels of hij wel gaat slagen. Als Real echt een garantie op doelpunten wilde, dan hadden ze Kane moeten halen. Scoort al tig jaren achtereenvolgens in de competitie met de beste verdedigers ter wereld. Over Benz wil ik even geen woorden aan vuil maken
 
BlindeVogel
 
0
27 juli 2019 om 14:11
Typische Diego Costa wedstrijd. Briljant spelen, en minimaal een keer de stoppen laten doorslaan. Wat een figuur. Dit zijn wel spelers die je dan toch gaat missen wanneer ze er uiteindelijk mee ophouden.