'Dit Ajax is echt de beste ploeg van Nederland, daar kan PSV niet aan tippen'
Maandag, 19 februari 2018 om 14:10

Ajax heeft zondag drie belangrijke punten gepakt in de strijd om de landstitel door PEC Zwolle met 0-1 te verslaan. Een goal van Klaas-Jan Huntelaar voldeed. Bram van Polen, die tijdens het duel een arm in het gezicht kreeg van Huntelaar, zegt tegenover De Stentor dat hij onder de indruk was van het spel van de Amsterdammers.

"Bij vlagen zijn we ondersteboven gevoetbald. Het verschil in kwaliteit tussen de top van Nederland en de clubs daaronder werd hier wel even heel duidelijk gemaakt", concludeert de verdediger van PEC in gesprek met de lokale krant. "We wilden er een echte wedstrijd van maken, maar daar zijn we geen minuut in geslaagd. Ajax was zó veel sterker dan wij."

Meer: Clubicoon Bram van Polen zwaait na zeventien seizoenen af bij PEC Zwolle


Van Polen zegt niet tevreden te zijn met het verlies: "Ik ben nooit tevreden met een nederlaag, maar soms heb ik er vrede mee", aldus de aanvoerder, die geïmponeerd was van Ajax en de ploeg van Erik ten Hag de beste van Nederland vindt. "Ja, dit Ajax is echt de beste ploeg van Nederland. Daar kan PSV niet aan tippen", besluit de routinier.

Van Polen reageerde na afloop bij FOX Sports op het incident met Huntelaar. Van Polen hield zich op de vlakte wat betref de actie van de Ajacied, maar vond het geen rood: "Dat heb ik zo totaal niet ervaren. Het hoort erbij. Ik snap wel wat je bedoelt, maar goed… Tja, hij gebruikt zijn armpjes. Ik heb dit heel vaak in het strafschopgebied. Ik zie er nog redelijk uit, ik kan thuiskomen hiermee", grapte Van Polen.

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
12
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
16
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (98)

 
DVV20
 
75
19 februari 2018 om 14:13
Bram ambieert een baantje bij Ajax zo te horen...... On: op basis van afgelopen speelronde kan je inderdaad zeggen dat Ajax het beste speelt van alle clubs in de eredivisie. Echter gaat een seizoen niet over 1 weekend. Ajax heeft ook gigantisch veel belabberde wedstrijden gespeeld, net als Psv.
 
SoccerinoFCU
 
36
19 februari 2018 om 14:22
Nou dan heb jij waarschijnlijk NAC - AZ niet gezien afgelopen weekend. AZ speelde NAC helemaal weg en zij konden bij rust al 0-4 voorstaan. En dat was ook geen toeval, want over het hele seizoen vind ik AZ ook wel het beste spel laat zien! Het valt me ook wel op dat zij hier op VZ niet altijd het respect en de complimenten krijgen die zij eigenlijk wã©l verdienen. Ze doen het geweldig in verschillende opzichten.
 
DVV20
 
6
19 februari 2018 om 14:29
NAC - AZ niet (volledig) gezien inderdaad, maar ben het met je eens dat AZ het meest attractieve voetbal speelt. Alleen ik benoemde hier enkel PSV en Ajax omdat zij op dit moment de grootste kans hebben op de titel.
 
Riuajax
 
18
19 februari 2018 om 14:53
Nac tja... sorry maar dat is toch die club waar Ajax dit seizoen iets van 10 goals heeft gemaakt? En hoe deed Az het die week ervoor? Dit weekend was het veldspel zeker goed net als bij Ajax maar Az had 2 goals die van richting werden veranderd. Die tellen natuurlijk ook. Az is een onwijs leuke club. Goed beleid,opleiding. Jammer alleen dat ze het niet altijd kunnen tegen de top
 
ninjakai
 
8
19 februari 2018 om 15:14
@soccerinofcu Begrijp wat je zegt (al speelt AZ ook niet altijd even goed, tegen twente hadden ze het heel lang heel moeilijk, zelfs 10 man en vliegen er in de laatste minuten nog wat goals in waardoor het makkelijk lijkt). Echter je voorbeeld is echt helemaal verkeerd, aangezien Ajax juist bij NAC uit met 0-5 voor stond in de rust en er nog eens 3 bij prikte na de rust.
 
Finalvoetbal
 
8
19 februari 2018 om 17:01
AZ speelt leuk tegen de kleintjes, maar in de topwedstrijden trekken ze altijd aan het kortste eind.
 
Xyzz
 
5
19 februari 2018 om 17:06
Als AZ her beste voetbal van Nederland speelde dan was hun doelsaldo wel wat beter
 
puskas
 
47
19 februari 2018 om 14:37
Ajax heeft alleen het nadeel dat voor elke eredivisie club de wedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar is. Supporters en spelers zijn tot het bot gemotiveerd wanneer ze tegen Ajax moeten. Dat maakt het voor Ajax gewoon lastiger dan voor clubs als PSV en AZ
 
DVV20
 
68
19 februari 2018 om 14:43
Klopt inderdaad, tegen Feyenoord of PSV laten alle eredivisie clubs de wedstrijd gewoon lopen. Alleen tegen Ajax proberen ze te winnen. Net zoals Zwolle gister, gaven 300% gas en pakte Ajax direct bij de strot. Daarentegen gaven ze Feyenoord alle ruimte om te voetballen, alleen Feyenoord maakte het niet af waardoor het 0-0 werd. Dit had echter alles te maken met onkunde van Feyenoord. PEC probeerde zelfs nog een paar keer een eigen goal te maken, maar de bal wilde er maar niet in. Bij ADO en Utrecht kan ik er nog in komen, al heeft Feyenoord ook altijd puntverlies tegen Ado. De rest van de clubs willen tegen alle ploegen punten pakken en geven vaak nog wat extra tegen de topclubs inderdaad. Maar hier hebben PSV en Feyenoord ook last van.
 
K. Van Linnen
 
8
19 februari 2018 om 14:45
Klopt, je ziet al jaren wat zo'n druk met bijvoorbeeld Feyenoord doet als ze tegen Ajax spelen... Wat een onzin.
 
Harecles
 
1
19 februari 2018 om 14:49
Ach helemaal niet, de Nederlandse top 3 moet zich beseffen dat de tijden dat er niets te halen viel al lang en breed voorbij zijn. Heeft niks met tot het bot gemotiveerd zijn te maken, maar eerder met de altijd aanwezige jeugdige slordigheden van die teams. Zo ook Ajax, het lek is de ene week boven, een weekje later toch weer niet. Er is geen Nederlandse club welke zich onttrekt aan deze malaise, ook Ajax is tegenwoordig kinderachtig slecht, sorry dat ik het moet zeggen.
 
Church89
 
7
19 februari 2018 om 14:54
Wat een waarheid - zullen we Ajax bij winst 3.5 punten geven ipv 3? Of tegenstanders maar 2.5 bij een winst, wellicht dat dit de motivatie levels helpt. Wat een onzin - ik ga er vanuit dat winst premies niet aan bepaalde tegenstanders gelinkt worden, en als we Bram (aka Ajax fan) hier horen, dan zou je bijna zeggen dat hij ze liever de 3 punten cadeau geeft. Als je het over een knock-out / play-off systeem hebt, dan wil ik de beredenatie nog enigsinds begrijpen, een league 2 club die tegen een BPL team speelt - die krijgen 1x in hun leven de kans om zich in de kijker te spelen, die zijn natuurlijk tot op het bot gemotiveerd. maar binnen een competitie systeem waarin alle profs give-and-take allemaal binnen een professioneel voetbal systeem zijn opgegroeid - geloof ik hier niet in.
 
Ajax/barca2014
 
17
19 februari 2018 om 15:06
Utrecht vind ik toch een mooi voorbeeld hoor. Tegen Psv met 7-0 verliezen maar tegen Ajax hebben ze opeens een upgrade van 300 procent. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk.
 
Capis
 
7
19 februari 2018 om 15:27
@ajax/barca: Zal het niet gewoon komen dat het spel van Utrecht PSV beter ligt dan bijv Ajax? Ajax heeft weer teams waar zij juist dik van winnen en PSV totaal niet. Bijv Feyenoord om wat te noemen.
 
ninjakai
 
4
19 februari 2018 om 15:50
@puskas, pertinent niet waar, ik kan je al zo vertellen dat er minimaal een club is in de eredivisie (op dit moment) waar de wedstrijd van het jaar niet tegen Ajax, maar tegen Feyenoord is. Sparta vind winnnen van Feyenoord nog mooier dan winnen van Ajax. De supporters van Ajax en Sparta staan wel vaker gezamenlijk te scanderen dat Sparta de club van Rotterdam is. En dan zijn er nog wel meer clubs die winnen van een PSV of Feyenoord mooier vinden dan winnen van Ajax. Let wel ik zeg mooier, want voor al dat soort clubs is winnen en punten verzamelen harstikke belangrijk en moeten ze de punten hoe dan ook bij elkaar sprokkelen. De inzet zal altijd groot zijn, maar ze krijgen gewoon net dat zetje extra van het publiek waardoor ze er net wat harder in knallen.
 
ninjakai
 
1
19 februari 2018 om 15:58
@harecles, pas op wat je wenst want de tijden dat er niets te halen is, is dichterbij dan jij denkt. Zoveel morsen Ajax en PSV nou ook weer niet aan punten. Het type speler wat ze halen is niet alleen maar jeugdige onbezonnenheid, het lijkt erop dat een stapje hoger ook steeds meer haalbaar blijkt. Want zo jong is Lozano niet, zo jong is tagliafico niet en dit willen ze aanvullen met jeugdig talent, waardoor de ondergrens hoger komt te liggen. Ajax haalt Huntelaar terug, dat is er een met ervaring en toegevoegde waarde, Feyenoord haalde Kuyt en van Persie terug, Kuyt had toegevoegde waarde en bij van Persie zijn de begintekenen toch ook wel heel gunstig. En dan krijg je nog eens dat zowel Ajax en naar het nu lijkt ook PSV steeds minder weghalen binnen eigen eredivisie (stempel niet goed genoeg blijkt achteraf vaker wel dan niet). Waardoor de stap nog groter gaat worden van subtop naar top eredivisie.
 
Sulejmanii
 
1
19 februari 2018 om 16:06
Capis, gelukkig is het nu meer in het balans en winnen wij veel vaker maar er zijn tijden geweest dat we nooit van Psv wonnen.
 
Harecles
 
1
19 februari 2018 om 17:49
@ninjakai; Ik geloof dat de afstand tussen top en daaronder nog nooit zo klein is geweest. Als ik naar mijn eigen cluppie kijk, thuis winst Ajax, PSV zat er niet ver vandaan (winnende pas in 93 minuut) en gister (uit nota bene) in de Kuip ook dikke kansen en dat met een afgekalfd Heracles. Ik mag hopen dat die teams weer gaan voetballen, dan zit ik op donderdagavond niet met een schuin oog naar Lyon te kijken, maar naar een Nederlands team (zoals het hoort). Welke Nederlands team dat is, whatever.
 
clipper020
 
0
20 februari 2018 om 02:44
Maar dat is NAC tegen Wiilem 2 ook alleen, wat hij zegt is dat clubs meer hun best tegen Ajax doen dan tegen PSV en Feyenoord, alleen voorheen had Ajax meer kwaliteit om die wedstrijden over de streep te trekken dan tegenwoordig en dat is nu het probleem in het voetbal van Nederland die kwaliteiten zijn er niet meer om zo een wedstrijd makkelijk of de streep te trekken, het is altijd al geweest dat clubs beter hun best doen tegen Ajax alleen omdat het de grootste club van Nederland is en die wedstrijden heb je een podium en zie spelers dingen doen die ze zelden doen
 
NipponIchiban
 
0
20 februari 2018 om 08:41
Dit is zo'n onzin. Clubs als Ado, Utrecht, Twente en Groningen zijn idd een beetje angstgegners voor Ajax. Daar hebben PSV en Feyenoord er ook een handje van. Echter zijn er genoeg teams die meteen gebukt gaan voor Ajax. Zoals Heracles, NAC, Zwolle, Heerenveen, Willem II, Sparta. Het is dus een beetje fifty, bij alle 3 de topploegen.
 
Torcida020
 
9
19 februari 2018 om 14:14
Als je de beste wilt zijn moet je kampioen worden. Dit soort uitspraken zijn leuk maar je koopt er geen brood voor
 
Quirento
 
35
19 februari 2018 om 14:15
Ajax voetbalt inderdaad beter, maar ook zij spelen dit jaar erg ondermaats. De Eredivisie heeft leukere jaren gekent.
 
Rochus
 
6
19 februari 2018 om 14:22
Inderdaad, wat jij aangeeft. De ED heeft veel leukere jaren gekend. Het niveau is bedroevend slecht, dit Ajax of PSV zou 10 jaar geleden niets te zoeken hebben gehad in de ED. Van de andere kant, ik heb Eibar-Barca gezien. Dat was ook bij vlagen niet om aan te gluren. Lijkt wel of het voetbal vroeger beter was. En dan heb ik het nog niet over zo lang geleden. De tijd van vd Sar bij manu was geweldig. BM met robben in 2013 onder de vorige periode Heynckes, het eerste volledige seizoen van RM onder Zidane en natuurlijk het tikie-takka van Pep's barca. Dit seizoen is voetbaltechnisch toch wel hel erg slecht.
 
LeidseHood
 
4
19 februari 2018 om 14:52
Wat ik met name mis, is spanning. Zelfs met slecht voetbal kan het een leuk seizoen zijn omdat het ontzettend spannend is. Nu is het het spannendst met 5 punten verschil. (en het voetbal is niet goed). Ik vind dit jaar Ajax beter dan PSV, maar spannend is het nog niet echt geweest. Daarom inderdaad geen leuk seizoen tot nu toe.
 
DatisSjakie
 
2
19 februari 2018 om 15:20
Ben het helemaal met je eens Quirento. Ajax is voor hun doen behoorlijk zwak, dat zie je ook wel aan de ranking. Ik denk dat dit Ajax (maar ook PSV of AZ) 10 jaar terug (dat seizoen van een goaltje verschil) niet eens Europees voetbal af zouden hebben gedwongen in de comp. Als je zag hoe de selectie van AZ, PSV en Ajax toen waren ten opzichte van nu, is het echt matigjes. Neemt verder niet weg dat ze idd het beste voetballen, maar of dat nou iets over Ajax zegt of over de rest? Hun comp voorbereiding was natuurlijk ook uitzonderlijk verschrikkelijk en en dat zag je met name terug in de stroeve start. Tsja en ach PSV is ook zwak. Ik denk dat wij de spanning misschien weer terug kunnen brengen in de comp. Want een overwinning op PSV acht ik zeker niet uitgesloten!
 
Finalvoetbal
 
4
19 februari 2018 om 17:04
Ajax speelt ook redelijk vaak matig, maar de intentie om aanvallend te voetballen is er altijd. Dat mis je bij sommige andere clubs.
 
NUFC_U2
 
15
19 februari 2018 om 14:16
De beste ploeg dat geloof ik zeker wel. Ajax heeft de meeste kwaliteit en de beste talenten rondlopen. Alleen staan ze wel 5 punten achter.... en dat is wat nog steeds telt !!
 
LeidseHood
 
1
19 februari 2018 om 14:54
Dat hoef je niemand te vertellen. Het is nog steeds een saai seizoen waarbij psv kandidaat nr 1 is voor de winst. Zie Ajax ondanks het wat betere spel dan ook niet kampioen worden.
 
ShivaGizmo
 
2
19 februari 2018 om 15:27
Toch leuker dan de bundesliga waar bayern weer een straatlengte voor staat. Ik vind dat een mooie competitie alleen zonde dat strijd om kampioenschap daar jaren niet spannend is
 
Henkytenk
 
0
19 februari 2018 om 15:04
Inderdaad, alleen de makke bij Ajax is dat ze voor atlentontwikkleing gaan om zo veel mogelijk voor de spelers te kunnen vangen. Het teambelang en de resultaten zijn dus ondergeschikt aan het geld at ze met transfers willen verdienen. Zuiver financieel gedreven club. Modern football.
 
Ewoud
 
2
19 februari 2018 om 15:15
Ik heb het idee dat Ajax het hoogste plafond heeft. Als alles loopt kan dat een geweldige ploeg zijn. Maar Ajax heeft ook een diepere ondergrens. Veel meer moeite om wedstrijden waar het niet loopt over de streep te trekken, en ook veel potten zoals Ajax - Twente waar echt de meest simpele dingen niet lukken. Dat heeft ook gewoon met kwaliteit te maken, PSV is stabieler.
 
Rochus
 
26
19 februari 2018 om 14:17
Die van Polen die snapt het. Ajax is ook de beste club van Nederland. En ja gisteren speelde ze bij vlagen gewoon goed misschien wel geweldig voetbal. Helaas heeft Ajax dit seizoen ook vaak slecht gevoetbald en gaat hun dat wellicht de titel kosten.
 
Capis
 
40
19 februari 2018 om 14:20
Op basis van wat zijn ze de beste ploeg van Nederland? Staan nog steeds achter op Psv, en ook in Europa niet gespeeld. Dus daar ook niks extra laten zien ten opzichten van de rest van NL.
 
MartinVandeVelde
 
3
19 februari 2018 om 14:37
Met vijf punten achter en Feyenoord - PSV (en overigens ook de ontmoeting met Utrecht erna én over niet al te lang ook Ajax en AZ) in het vizier acht ik de kans groter dat het geluk van PSV eens ophoudt, dan dat Ajax het bijltje erbij neer moet gooien. Dus er kan nog van álles gebeuren.
 
martijnovic
 
3
19 februari 2018 om 14:37
Op basis van hoe ajax en hoe psv tegen Zwolle speelde. ajax tikt Zwolle weg terwijl Zwolle gewoon beter dan psv was. ajax heeft de stijgende lijn te pakken en word 100 procent zeker kampioen geloof mij nou maar
 
Ronzie
 
1
19 februari 2018 om 14:38
Tja... Wie heeft erop Feyenoord na wel in Europa gevoetbald? Hele competitie is gewoon van een bedroevend niveau en dat zie je juist in de vroege Europese uitschakeling.
 
Capis
 
16
19 februari 2018 om 14:43
@martijnovic: En dan pak je bijv Utrecht er bij? Dan zou PSV 10x beter zijn dan Ajax. De ene tegenstander ligt het ene team nou eenmaal beter dan het andere team. En niet 1 wedstrijd en 1 tegenstander. Vorige week was het bij Ajax juist ook weer niet geweldig. Het gaat er om hoe je het over alles doet en niet soms met hoge pieken alleen.
 
K. Van Linnen
 
10
19 februari 2018 om 14:50
Nou Martin, ik weet niet of je dit weekend voetbal hebt gekeken. Ben benieuwd over welk geluk van PSV je het hebt.
 
Cartmann
 
1
19 februari 2018 om 15:10
Zo ist voor mij ook . Wie eind van de rit bovenaan staat is de beste . Ik denk zelf dat Ajax eind van de rit aan kop staat .
 
ninjakai
 
2
19 februari 2018 om 16:01
Zo lekkere glazenbol, kun je me ook vertellen waar ik het winnende staatslot moet gaan kopen en welk nummer.
 
Cartmann
 
1
19 februari 2018 om 16:26
Ik breng t niet als een feit maar is mijn voorspelling . Waarom? Denk dat PSV te afhankelijk is van toevalligheden en zie geen stijgende lijn bij ze . PSV speelt al heel t seizoen op dit niveau . Als t een beetje tegen gaat zitten hebben ze niks om op terug te vallen kwa handvat. Vraag is kunnen ze de rest van t seizoen dit liedje uitzingen? Zelf denk ik van niet en ook als ze tegen Feyenoord winnen zie ik t ze niet volhouden.
 
AsRoma8
 
13
19 februari 2018 om 14:31
Win nou eerst eens iets, al is het maar de beker. Ajax staat al bijna 4 jaar droog namelijk.
 
DonCoXxX
 
5
19 februari 2018 om 14:44
Er zijn maar 3 titels vergeven na de vier op een rij, dus tellen kan je niet.
 
K. Van Linnen
 
19
19 februari 2018 om 14:50
Wat klopt er dan niet aan bijna 4?
 
Tornado72
 
1
19 februari 2018 om 14:36
@rochus Ajax is de club met de meeste prijzen dat klopt. Ajax speelde gisteren bij vlagen best aardig voetbal tegen een ongemotiveerd Zwolle. Geweldig voetbal is wat overdreven. Ajax wisselt goede wedstrijden af met hele matige. De tijd dat er Nederlandse clubs geweldige wedstrijden speelde ligt al vele jaren achter ons.
 
martijnovic
 
0
19 februari 2018 om 14:39
en voor ons ajax heeft de stijgende lijn te pakken en heeft de talenten in huis en de financiële mogelijkheden om volgend jaar te knallen in de cl
 
Tornado72
 
8
19 februari 2018 om 14:48
Het verhaal dat Ajax de beste selectie heeft en wel weer kampioen wordt en gaat schitteren in de CL horen we ook al jaren achter elkaar, nu maar eens een keer waarmaken. De verhaaltjes kennen we wel, nu de daden nog.
 
MATEJA_MEMPHIS
 
15
19 februari 2018 om 14:17
Het ging inderdaad wel erg makkelijk. Ajax heeft ook de meeste kwaliteit in de selectie. Het verschil in de opbouw is gigantisch. Dat is wel pijnlijk om te zien.. Toch hoort PSV te winnen in Rotterdam en moet Ajax het nog laten zien in Eindhoven.
 
Frikx
 
18
19 februari 2018 om 14:21
Ik vind vooral dat Ajax blijft aanvallen mooi. Ook toen het 1-0 stond gingen ze niet verdedigend spelen.
 
memphisdepay
 
2
19 februari 2018 om 14:27
Tja Ajax heeft gewoon het beste spel dat valt niet te ontkennen en is ook niks nieuws. Alleen wordt je daar niet per se kampioen mee. Gisteren zie je ze ook weer de ene na de andere grote kans om zeep helpen. Ik durf wel te zeggen dat PSV stukken effectiever is dan Ajax en met corners en vrije trappen is PSV ook echt ontzettend sterk.
 
MATEJA_MEMPHIS
 
3
19 februari 2018 om 14:36
Klopt. Als je ziet hoe nonchalant Kluivert gister omging met kansen op 0-2, dat zou mij als supporter enorm frustreren. Dat was soms ook zo met Depay bij PSV. Soms lijkt het wel of die gasten het niet begrijpen dat een wedstrijd beslist moet worden, want bij een tegengoal ben je gewoon de lul!
 
MartinVandeVelde
 
1
19 februari 2018 om 14:41
Zonder Lozano, in de huidige vorm én uit in de Kuip, met Van Persie in de gelederen; ik weet het nog zo net niet.
 
Capis
 
22
19 februari 2018 om 14:18
Die van Polen zit geloof ik als hij vrij is ook echt op de tribune van Ajax. die man is geloof ik zelf meer fan van Ajax dan PEC zelf. Er zal echt een kern van waarheid in zitten want hij stond in het veld. Maar die man is nooit echt geloofwaardig als het over Ajax gaat. Zelfde als Boer trouwens bij Pec.
 
rvwe
 
14
19 februari 2018 om 14:20
Brammetje is zijn hele leven al een fanatieke Ajacied. Dat zal ook vast meehelpen. Ajax is wel beter voetballend dan PSV maar deze superlatieven zijn flink overdreven.
 
Orgullo
 
10
19 februari 2018 om 14:30
Wat is dit nou weer voor absurde liefdesverklaring? Heb Ajax de aangelopen weken zien struggelen tegen Utrecht, NAC en Twente, dat leek niet eens op fatsoenlijk voetbal. Natuurlijk zit er kwaliteit in de selectie (mag het ook met zo'n begroting), maar als PSV niet aan hun niveau kan tippen, waarom staan ze dan vijf punten achter ipv voor?
 
ShivaGizmo
 
4
19 februari 2018 om 15:34
Uiteindelijk sta je gewoon waar je hoort te staan en degene die eerste wordt is verdiend kampioen, zo simpel
 
babelagtig
 
2
19 februari 2018 om 16:52
Beetje lastige seizoensstart gehad misschien? Weet je nog?
 
Tornado72
 
6
19 februari 2018 om 14:33
Bram wat betreft de elleboogstoot van Huntelaar kom je niet bijster intelligent over. Heel Nederland ziet dat Huntelaar vol naar achter haalt met z'n arm en je raakt met z'n elleboog. Hoe van Polen er bij komt dat het geen elleboogstoot is is mij een raadsel. Collegiaal doen is natuurlijk leuk ten opzichte van Huntelaar maar eenieder die de beelden heeft gezien ziet duidelijk dat Huntelaar een elleboogstoot uitdeelt. Ajax is bij vlagen de best voetballende ploeg van Nederland alleen gebeurt het ook erg vaak dat het er niet uit komt. Uiteindelijk wordt de club met de meeste punten kampioen en dat is niet perse de best voetballende ploeg..
 
Tornado72
 
1
19 februari 2018 om 15:32
Het meest effectieve voetbal. Voetbal is (gelukkig) geen jurysport..
 
Lekiam
 
5
19 februari 2018 om 14:34
Ook vorig seizoen had Ajax het beste spel alleen ook toen werden wij geen kampioen. Ajax moet gewoon elke wedstrijd het beste spel laten zien en niet enkele wedstrijden compleet falen. Het gerommel met trainers kost je gewoon titels.
 
FRon010
 
16
19 februari 2018 om 14:48
Knettergek jullie. Feyenoord eerste seizoenshelft oppermachtig, Ajax anderhalve maand sterk gespeeld en gelijk waren hun de beste? Nee sorry, je staat niet voor niets een heel jaar op 1.
 
Orgullo
 
7
19 februari 2018 om 14:54
Vorig jaar Ajax het beste spel? Muah, vond Feyenoord ook aardig overtuigend in de competitie anders.
 
tubes
 
7
19 februari 2018 om 14:37
Dit soort uitspraken zijn vooral op persoonlijke ervaringen gebaseerd. Bij Utrecht zullen ze zeggen dat PSV tegen een veel beter ploeg heeft. Logisch gezien de uitslagen.
 
LFC-SCF
 
5
19 februari 2018 om 14:48
Misschien moeten we hier speciaal een prijs voor uitreiken, dan staan ze niet voor het zoveelste jaar achter elkaar als beste ploeg met lege handen.
 
stefano360
 
1
19 februari 2018 om 15:05
Nou ikzelf als speler had er wel flink de pest in bij welke nederlaag dan ook. Daarnaast denk ik wel als de Feyenoord-aanhang een verliespartij in het jaar moet aanwijzen dan zal het wel de aankomende thuiswedstrijd zijn, zeker als Ajax de wedstrijd tegen Ado wint.
 
pinkelman
 
3
19 februari 2018 om 15:16
Niet voor niets laten vele de naam van AZ vallen. ajax, psv en feyenoord hebben veel aanhang en zijn de clubs van oudsher, toch raakt de Alkmaarse club steeds meer in trek. Henk Spaan toch besmet met het ajax bloed is al een groot liefhebber en ook van Hooijdonk (feyenoord) vind dat AZ by far het beste voetbal speelt en volgend seizoen mee kan strijden voor de titel als men deze ploeg bij elkaar kan houden.
 
memphisdepay
 
0
19 februari 2018 om 15:37
Dat is nou precies het probleem dat je deze selectie niet bij elkaar kan houden. Jongens als Weghorst, Svensson en Alireza hebben een leeftijd bereikt om de stap naar een grotere competitie te zetten. Daarnaast zijn de selecties van PSV en Ajax breder en hebben ze meer middelen om te versterken in de zomer. Ik zie AZ echt niet meespelen om het kampioenschap. Het verschil is nu al groot en ik verwacht niet dat AZ volgend seizoen weer zo sterk speelt.
 
ShivaGizmo
 
0
19 februari 2018 om 15:39
Die zijn ook gewoon erg goed bezig, veel uit eigen jeugd en spelen leuk voetbal
 
AjaxxxLove
 
3
19 februari 2018 om 15:45
Vind die Van Polen wel een mooie kerel. Tuurlijk komt hij pro-Ajax over hier, maar gewoon no-nonsense tijdens de wedstrijd. Geen kaarten naaien en zeiken om vrije trappen. Gewoon het veld op en ballen.
 
bombanera99
 
4
19 februari 2018 om 16:12
Inderdaad gelukkig lijkt hij niet op Veltman.
 
babelagtig
 
5
19 februari 2018 om 16:55
Of lozano
 
bombanera99
 
3
19 februari 2018 om 17:45
Babel Ik heb het over Veltman de smerige voetballer die de hele wedstrijd loopt te zuigen en tegenstanders kaarten probeert aan te naaien. Je weet wel die mislukte voetballer die zodra hij Europees speelt hij jankend voor de camera weer moet uitleggen hoe het komt dat hij alweer tegen rood is aangelopen na een domme ingreep over de middenlijn.
 
graafschapfan9
 
0
19 februari 2018 om 16:22
Je kan beter zeggen dat Ajax de minst slechte ploeg van de Eredivisie is..
 
Kayefsee
 
2
19 februari 2018 om 17:10
Wellicht niet de beste of meest constante ploeg, maar vergeleken met psv wel vele malen aantrekkelijker om naar te kijken. Ik schaam me dood wanneer ik naar psv kijk en besef dat ze bovenaan staan.
 
Gloryhunter96
 
0
19 februari 2018 om 19:33
Daarom staat PSV bovenaan