Dortmund heeft beet: Haller onderbreekt vakantie voor medische keuring
Dinsdag, 21 juni 2022 om 12:54

Het moet heel raar lopen wil Sébastien Haller volgend seizoen niet terugkeren in de Bundesliga. Borussia Dortmund zet vaart achter de transfer en wil de spits van Ajax zo snel mogelijk medisch keuren, schrijft De Telegraaf. Na een eerste bod van 33 miljoen euro te hebben afgeslagen, lijken de Amsterdammers nu wel akkoord te gaan met 35 miljoen euro en een beetje. Verwacht wordt dat zich geen problemen zullen voordoen in de verdere onderhandelingen.

Na het vertrek van Ryan Gravenberch en Noussair Mazraoui zou Ajax niet staan te springen om meer spelers te laten gaan, maar De Telegraaf schreef eerder al dat de kans klein is dat de Amsterdammers het niet eens gaan worden met Dortmund. De Duitsers hebben een bedrag van 75 miljoen euro overgehouden aan de verkoop van Erling Braut Haaland aan Manchester City, waardoor men bereid is om financieel ver te gaan voor een nieuwe spits. De vraagprijs van Ajax - de Amsterdammers zetten in op zo'n veertig miljoen euro - vormt dan ook geen struikelblok.

Ajax heeft al eerder aangegeven dat Haller bij een passend bod de Johan Cruijff ArenA mag verlaten. De Ivoriaanse spits werd in januari 2021 voor een bedrag van 22,5 miljoen euro overgenomen van West Ham United. Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar zijn van mening dat er betere alternatieven zijn te vinden voor Haller. Datzelfde geldt voor Edson Álvarez, die eveneens mag vertrekken bij een goede aanbieding. Haller, die zijn vakantie in Ivoorkust moet onderbreken voor de medische keuring, gaat bij BVB een contract tekenen voor vijf seizoenen. Het management van de aanvaller bereikte al een mondeling akkoord.

FC Utrecht
Ook FC Utrecht volgt de verrichtingen rond Haller met bovengemiddelde interesse. De Domstedelingen namen de spits na een huurperiode voor 750.000 euro over. Na een avontuur bij Eintracht Frankfurt werd hij voor vijftig miljoen euro weggeplukt door West Ham United, waar hij in 54 wedstrijden 14 keer het net wist te vinden. In totaal hield Utrecht door een afkoopsom, bonussen, doorverkooppercentage en opleidingsvergoedingen al 17,5 miljoen euro over aan Haller. Het huidige record van Haller (22,5 miljoen) moet gebroken worden met de aanstaande transfer van Steven Bergwijn. Het aantrekken van de aanvaller van Tottenham Hotspur geldt als topprioriteit deze zomer.

Mochten alle betrokken partijen het eens worden over een transfer, dan zou Dortmund de tweede club worden waarvoor Haller in actie komt in de Bundesliga. De spits maakte in 2017 voor twaalf miljoen euro de overstap van FC Utrecht naar Eintracht Frankfurt. Twee jaar later vertrok hij voor circa vijftig miljoen euro naar West Ham, waar hij in januari 2021 door Ajax werd opgepikt. Afgelopen seizoen werd Haller topscorer van de Eredivisie met 21 goals, terwijl hij in de Champions League op een doelpuntentotaal van 11 kwam.

Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
9
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
55
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
25
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
9
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (145)

 
ZiyechRihanna8
 
47
21 juni 2022 om 12:57
Geweldig nieuws voor zowel Ajax als Dortmund, ik denk echt dat Ajax met die miljoenen een betere meer voetballende spits kan kopen want Haller was als hij niet scoorde hartstikke irritant en lui om te moeten zien, ook als het niet liep was zijn lichaamstaal erg negatief ! Als Ajax zijnde zou ik proberen Julien Alvarez te huren mocht het mogelijk zijn of Broja van Chelsea met een optie tot koop.
 
MessiBazoer
 
9
21 juni 2022 om 13:01
City wil Alvarez niet verhuren en Broja moest toch meer dan 20 miljoen kosten?
 
ZiyechRihanna8
 
31
21 juni 2022 om 13:02
Als City Jesus niet wegkrijgt is Julien Alvarez zeker mogelijk en Broja is hartstikke jong is die investering zeker waard van 20 miljoen, heeft bij Southampton een topseizoen achter de rug en dat is nou een voetballende spits die Ajax echt beter gaat maken.
 
arsenal890
 
15
21 juni 2022 om 13:04
Jesus gaat 100% weg dus dat is al onzin. Ook Alvarez blijft 100% omdat Jesus en Sterling weggaan. Broja gaat echt niet naar de eredivisie hoor. Dat kun je wel vergeten.
 
brulli
 
11
21 juni 2022 om 13:05
Ik zou wellicht ook kijken naar boadu huren met optie tot koop
 
IkWeetAlles11
 
7
21 juni 2022 om 13:06
West Ham wil al 35 miljoen voor Broja uitgeven, dat gaat Ajax vast niet doen.
 
D-Bergkamp
 
28
21 juni 2022 om 13:09
@ziyechrihanna, Broja is inderdaad één van de weinige spitsen die ik een waardige vervanger vind voor Haller. Ik hoop wel echt dat we niet het seizoen in gaan met Brobbey als eerste spits van 15 miljoen aanschaf. Dan hadden we Haller nooit weg moeten doen. Sowieso is het zonde dat we onze beste spits in 12 jaar tijd voor 35 miljoen laten gaan. Er zullen weinig goede vervangers zijn.
 
ZiyechRihanna8
 
13
21 juni 2022 om 13:10
Boadu is veels te wild om bij Ajax in de punt te staan, als Alvarez niet haalbaar blijkt en Broja niet zou wil komen wat mij zou verbazen want Ajax is de ideale club om door te ontwikkelen en over 2 a 3 jaar richting een topclub te gaan zou ik gaan voor opties als Serdar Azmoum, Donyell Malen of Andre Silva aangezien die er vaak naast staat door Nkunku.
 
Klene
 
9
21 juni 2022 om 13:11
Ik vind Boadu echt geen slechte spits, maar hij is echt niks voor Ajax. Bij AZ scoorde hij vaak in de topwedstrijden en minder in de wedstrijden tegen de ‘kleintjes’ naar mijn idee. Tegen de topploegen kreeg hij de ruimte om gebruik te maken van zijn snelheid, maar bij Ajax ga je dat niet krijgen. Bij Ajax moet je dan of heel goed mee kunnen voetballen of heel goed af kunnen werken (klassieke nummer 9) om te voldoen (het liefst beide, maar dan ben je te goed voor Ajax). Laat Boadu nou net geen van beide facetten echt kunnen.
 
FcGrun050
 
2
21 juni 2022 om 13:37
@D-Bergkamp - Redelijk andere typische spitsen toch? Ondanks dat Broja redelijk vergelijkbare bouw heeft, is Broja aan de bal beter dan Haller. Alleen is Haller fysiek sterker en pikt hij weleens een goaltje mee (laatste deel van de tweede seizoenshelft ging het lastiger though), wat qua rendement bij Broja wel beter moet. Bij Southampton en Vitesse zag het er altijd dreigend, maar qua afronding moet het wel beter.
 
JohanVlerksen
 
22
21 juni 2022 om 13:47
Wie had gedacht dat Haller nog zoveel extra miljoenen op zou leveren voor Ajax. Overmars, bedankt! Haller en Anthony zijn nog mooie afscheidscadeautjes van hem. Ik zou max 10 miljoen betalen voor Brobbey, en als die Duitsers hem niet willen verkopen voor dat geld dan moeten ze maar dealen met een ontevreden spits met heimwee. En Brobbey moet dan maar realiseren dat het zijn eigen schuld is, niet Ajax maar Brobbey zelf heeft dat contract in Duitsland getekend met zijn volle verstand.
 
Vernon
 
2
21 juni 2022 om 14:10
@brulli Boadu is nou niet echt doorgebroken. Ik was echt een beetje fan van hem, maar hij lijkt wat stil te staan. En straks heb je Boadu, Brobbey, Ihattaren. Je moet niet met teveel onzekere jongelingen komen te staan. Dan zak je straks door de ondergrens.
 
Sulejmanii
 
11
21 juni 2022 om 14:13
Ben je serieus? Brobbey past al veel beter bij Ajax, en Boadu is geen spits voor een club die dominant in de 16 van de tegenstander opereert.
 
Bruine Kevin
 
4
21 juni 2022 om 14:54
Broja wordt echt zwaar overschat. Is zelfs bij Southampton zijn basisplaats kwijtgeraakt.
 
arsenal890
 
3
21 juni 2022 om 15:23
Broja kost 35 miljoen, gaat never nooit naar Ajax.
 
Lionaldinho84
 
0
21 juni 2022 om 17:30
Stel Brobby had niet eerder voor ajax getekend maar was alleen verhuurd afgelopen half jaar door red Bull aan ajax, zou je hem dan willen kopen voor 10-15 mil? Ik snap niet dat alle ajax-fans zo rancuneus zijn, die jongen heeft een fout gemaakt en wil dolgraag voor Ajax spelen nu. Als hij goed genoeg is dan zou ik die 15 miljoen aftikken en hem terugnemen. Je moet emotie niet mixen met zaken
 
JizZzy
 
3
21 juni 2022 om 19:11
Die gaan we gewoon kopen, de meerderheid ziet de potentie gelukkig wel en kan die gevoelens opzij zetten. Blij dat Ajax slim nu casht, Haller ging dit never nooit overtreffen. Wat een beperkte vleesbonk was dat zeg, op naar mooier voetbal!
 
arsenal890
 
18
21 juni 2022 om 13:03
Vertel mij dan is welke spits? En niet die onhaalbare opties die je nu noemt.
 
lubaldo
 
0
21 juni 2022 om 21:55
Morelos van Rangers.
 
PauloDybala
 
7
21 juni 2022 om 13:14
 
ZiyechRihanna8
 
5
21 juni 2022 om 13:17
Ja maar stel dat je Brobbey definitief overneemt voor 10 a 12 miljoen euro en Alvarez huurt voor een seizoen kan toch geen probleem zijn, kan je in de wedstrijden waar je een technische snelle spits nodig hebt Julian opstellen en als je een echte targetman nodig hebt Brobbey.
 
Mr_knowledge
 
9
21 juni 2022 om 13:15
Volgens mij is het plan, Brobbey Bergwijn en Wijndal na deze transfer. Dan zit je volgens mij ook wel redelijk goed, misschien een middenvelder voor Ajax erbij?
 
SPettersson
 
7
21 juni 2022 om 13:30
Brobbey zou 18 miljoen moeten kosten en dat moet je niet betalen voor een spits die gratis is weggegaan. Bovendien heb ik al eerder aangegeven dat Brobbey niet kan koppen en wij hebben een kopsterke spits nodig. Als het al niet als eerste spits is dan toch om die de laatste 20 minuten erbij te kunnen zetten. Ik zou Strand Larsen daarom in ieder geval proberen te halen en daarnaast nog een zeer talentvolle rappe spits. Geen idee wie dat zou moeten zijn, maar daar hebben ze een scouting voor. Wijndal zou ik in ieder geval niet halen. Die heeft het laatste jaar helemaal niets laten zien en is ook te duur. Scouten in Zuid Amerika in het geval Nico zou gaan vertrrekken. Maar ik zou Nico gewoon een nieuwe aanbieding doen.
 
ZiyechRihanna8
 
12
21 juni 2022 om 13:43
Ik weet niet of Benfica aan Ajax verkoopt maar ik vind Grimaldo een goede linksback voor Ajax!
 
Mr_knowledge
 
3
21 juni 2022 om 13:46
Ik reageer alleen waar ze bezig mee zijn om in gang te zetten. Gisteren heb ik ook een stuk geschreven dat ik het onzin vind van 18 mln brobbey. En heb zoveel reacties gehad. Getreuzel en verkeerd gegokt door Brobbey en dat zou Ajax 18 mln kosten. Fataal! weggegooid geld.
 
Vernon
 
4
21 juni 2022 om 14:12
Klopt, maar dat is achteraf. Brobbey heeft zijn keuze gemaakt, en achteraf blijkt dat het voor iedereen beter was geweest als hij was gebleven. Alleen verdient Brobbey nu veel meer dan hij anders had gedaan. Als we dit allemaal hadden geweten dan had Ajax hem een hoger salaris en een tekenbonus moeten bieden. Maar ja, allemaal achteraf. Op dat moment was hij een jeugdspeler die nog niks bewezen had.
 
Lionaldinho84
 
0
21 juni 2022 om 17:54
Waarom zo rancuneus over Brobby, vergeet gewoon dat hij weg is gegaan. Als hij goed genoeg is dan is 12 miljoen een koopje, en wie zegt dat Brobby niet kopsterk is? Hij kopte die bal aardig binnen terwijl hij geblesseerd was laatst. Brobby is een jonge spits die graag terug wil naar Ajax en al bewezen heeft goals te kunnen maken. Misschien kan ajax hem binnen 2 of 3 jaar weer verkopen voor 50 mil+.. ik weet ook zeker dat Overmars heb direct teruggehaald had, want dat is een zakenman die zich niet laat leiden door emoties.. wees niet zo trots en kijk er niet naar door een ajax-bril maar gewoon zakelijk en voetbaltechnisch
 
 
1
22 juni 2022 om 01:30
Dan zie ik liever Bergwijn, Wijndal, Dahlberg, Berghuis.. Maja, ik houd dan ook van taal.
 
PirloTes
 
4
21 juni 2022 om 14:37
Wat is het goede nieuws voor Dortmund in deze dan? Die gaan van Haaland naar Haller...
 
 
0
22 juni 2022 om 01:45
Een van de topscorers iit de CL en de Eredivisie binnen gehaald die zich ook al bewezen heeft in Duitsland.met Haller wordt je echt wel 2e in de Bundesliga, waar eerste niet realistisch is.
 
 
1
22 juni 2022 om 01:46
Een van de topscorers iit de CL en de Eredivisie binnen gehaald die zich ook al bewezen heeft in Duitsland.met Haller wordt je echt wel 2e in de Bundesliga, waar eerste niet realistisch is.
 
Airbags
 
67
21 juni 2022 om 12:57
22 voor betaald, 35 plus bonussen ervoor terug na anderhalf jaar. Niks mis mee, mits er dan ook wel echt doorgepakt wordt voor Brobbey en Bergwijn.
 
Hassiebassie
 
22
21 juni 2022 om 13:05
Precies, strik om Haller en doorverkopen. Brobbey en Bergwijn direct halen! Ook goed voor het Nederlands elftal.
 
origineel
 
99
21 juni 2022 om 13:13
Strik eromheen past niet echt bij een spits die geleverd heeft zoals Haller en die door de voordeur vertrekt naar een prachtige Duitse club. Het is met zijn slappe duelkracht en zwakke balaanname ook niet mijn favoriete spits maar iets meer respect lijkt me wel op zijn plaats. Hopelijk gaat hij de monden weer snoeren bij Dortmund. En hopelijk betekent dit dat de RVC de komst van Bergwijn goedkeurt. Dan is iedereen tevreden.
 
Marc 433
 
33
21 juni 2022 om 13:39
Dat ben ik met je eens. Ergens vind ik het wel jammer dat Haller vertrekt. Een spits die 47 goals maakt en 16 assists geeft bij Ajax, gaan we niet gauw vinden. En zijn 11 goals en 2 assists in de CL laat ook zien dat Haller het ook kan op het allerhoogste niveau. Aan de andere kant is 35 miljoen plus bonussen voor een spits die deze week 28 jaar wordt heel aantrekkelijk om te weigeren. Hij wordt er niet jonger op en zijn waarde zal alleen maar minder worden. Dus ik snap Ajax ook wel dat ze hem laten gaan. Hopelijk gaat Ajax hierna geen dragende spelers meer verkopen . Focus moet liggen op vervangers halen en spelers van de hand doen die niets te zoeken hebben bij Ajax (magallan, Pierie, Bande).
 
Sulejmanii
 
16
21 juni 2022 om 14:28
Orgineel ik ben blij met deze reactie, jammer dat er zo laagbuigend over Haller gesproken wordt. Hij heeft geweldig gepresteerd voor ons, en heeft legendarische goals voor ons gemaakt. Voor zo een hoog bedrag en 28 jarige leeftijd, had ik hem ook verkocht. Maar jij verdiend veel meer respect. Brobbey en Bergwijn zullen nu ook wel snel komen. ????
 
London Calling
 
7
21 juni 2022 om 15:09
@origineel, helemaal met je eens. Het valt me bij meer topics op hoe negatief mensen over Haller schrijven. Van mij mag Haller ook vertrekken, maar dan omdat ik dit best een mooie transfersom vind, niet omdat ik hem zo graag weg wil hebben. Volgens mij kunnen we het er allemaal over eens zijn dat hij niet de nieuwe Suarez of van Basten of zo is. Maar in tegenstelling tot een heleboel spitsen die Ajax de afgelopen 20 jaar gehad heeft leverde hij wel, en dan ook nog eens in de top wedstrijden - Championsleague. Ik moet nog zien of Ajax een gelijkwaardige vervanger kan vinden. Zo vanzelfsprekend als sommige leden hier aangeven is dat helemaal niet, zeker niet bij de namen die nu de ronde doen (brobbey, die ik overigens bij een redelijke transfersom graag terug zie komen, moet bijvoorbeeld eerst maar eens een langere periode fit blijven, dat lukte hem zelfs in de jeugd al niet).
 
Cali88mero
 
8
21 juni 2022 om 13:06
Dan word je er nog beter op ook, zou wel met Bergwijn, Tadic en Antony spelen dan. Brobbey back-up en in laten vallen. Vond het spel van ajax onder Ten Hag het leukst met Tadic in de spits.
 
Fossen
 
2
21 juni 2022 om 17:42
Verdiende ook een miljoen of 5 per seizoen toch? Na 1,5 seizoen 7,5 miljoen salaris plus 22,5 miljoen aankoop maakt 30 miljoen. Als je daar 5 miljoen winst op maakt (na aftrek makelaarskosten etc zelfs verlies), dan is het toch gewoon een slechte deal om zo`n topschutter weg te doen? Zit echt met stijgende verbazing te lezen hoe makkelijk Ajax supporters hier op VZ over hem praten.
 
linksbuiteadem
 
3
21 juni 2022 om 19:45
@fossen: als je zo gaat rekenen moet je ook zijn 1,5 jaar dienstverband van zijn transfersom aftrekken. En bovendien heeft hij Ajax veel geld opgeleverd door sportief te presteren (CL inkomsten en kampioen geworden). Wel ben ik het met je eens dat ajacieden veel te negatief zijn over hem. Gewoon een goede spits voor Ajax geweest.
 
Fossen
 
0
22 juni 2022 om 08:39
Ik vind afschrijvingen wel wat anders dan daadwerkelijke uitgaven in een dergelijke berekening. Dit zijn gewoon bedragen die Ajax daadwerkelijk kwijt was en gaat ontvangen. Afschrijvingen meenemen is een beetje vergezocht dan, niet? Mede door wat hij Ajax sportief heeft opgeleverd, zoals je zegt, vind ik het dus zo verbazingwekkend dat men blij lijkt te zijn met 35 miljoen. 'Strik erom' lees ik zelfs...
 
Voetbalvincent
 
47
21 juni 2022 om 12:58
Lekker suarez halen en brobbey
 
thegoose
 
20
21 juni 2022 om 13:41
zou wel doodziek zijn als Luis even een jaartje terugkomt. Schiet ie er nog 30 in.
 
 
8
21 juni 2022 om 14:37
Suarez zou echt super vet zijn. Twee strijders voorin met Tadic en Suarez.
 
RUTGERRR
 
14
21 juni 2022 om 15:05
Als Antony er dan nog is, heb je het circus trio voorop lopen. Janken, vallen en aanstellen gegarandeerd, maar ook verdomd veel goals.
 
Regulator
 
0
21 juni 2022 om 22:04
Kunnen ze jankend en vallend op elkaar doelpunten vieren. Ik teken er direct voor. Suarez zou momenteel voor mij topprioriteit zijn.
 
MessiBazoer
 
33
21 juni 2022 om 12:58
Prima bedrag. Nu ook meteen doorpakken met Bergwijn. Als Brobbey echt meer dan 15 miljoen moet kosten zou ik lekker verder kijken.
 
origineel
 
11
21 juni 2022 om 13:07
Van de ene kant wel een prima bedrag. Van de andere kant geloof ik niet dat Overmars hem voor 35 en een beetje zou verkopen als het openingsbod 33 is. Voor Ajax overigens dikke prima als ze daarmee Bergwijn definitief binnen kunnen halen.
 
calvinn
 
4
21 juni 2022 om 13:13
Overmars is al een tijdje weg.
 
origineel
 
16
21 juni 2022 om 13:17
Echt waar? Zal ik wel een nieuwsbericht en pic gemist hebben..
 
Vernon
 
2
21 juni 2022 om 14:14
@origineel Dat zou kunnen, maar je wil ook niet dat de deal afketst omdat je teveel vraagt. Het is nu cashen, en dan is 35 miljoen gewoon prima. Als je het hard speelt kan het ook meer worden, maar het kan ook fout gaan.
 
origineel
 
6
21 juni 2022 om 14:20
Ik denk dat dat precies is waarom ze hem zo makkelijk laten gaan. Toch vind ik dat dit juist aanvoelen en het maximale eruitslepen een belangrijk deel van je takenpakket als TD is. Wellicht dat nog 2 weken onderhandelen voor 2 of 3 miljoen meer betekent dat je naast Bergwijn grijpt. Lastig inschatten voor ons.
 
PirloTes
 
1
21 juni 2022 om 14:50
Origineel war zou je dan willen? Zelf niet de hoofdprijs willen betalen voor bergwijn en brobbey maar wel meer en meer eisen voor eigen spelers. Lekker op zn ajax weer..
 
origineel
 
3
21 juni 2022 om 15:05
Wat een vreemde uitspraak weer. Elke club probeert zoveel mogelijk te ontvangen en zo weinig mogelijk te betalen.. In plaats van opzichtig te stampvoeten in Ajax topics kun je beter een Ajax shirtje bestellen. Het doet je namelijk wel erg veel allemaal.
 
Vernon
 
1
21 juni 2022 om 15:08
@origineel, ik weet het ook niet, ben geen goede onderhandelaar denk ik. Maar inderdaad, ook de deal met Bergwijn hangt hiervan af.
 
Andres13
 
2
21 juni 2022 om 13:41
Aan de andere kant weten clubs nu wel dat Ajax casht op Haller. Dat werkt niet mee voor de onderhandelingspositie
 
ticer
 
2
21 juni 2022 om 16:37
Aan de andere kant juist weer beter voor de tramsfersommen van Martinez en Antony. Clubs weten dat Ajax niet meer hoeven te verkopen en moeten dus meer bieden
 
ajaxrkc33
 
11
21 juni 2022 om 12:58
Een hele mooie transfer voor Ajax. Niks op aan te merken
 
IkBenDeSjaak
 
1
21 juni 2022 om 12:58
Prima deal wat mij betreft!
 
Joge
 
19
21 juni 2022 om 12:58
Als dortmund fan wordt je wel steeds wanhopiger met zulke aankopen.
 
RicottoFC
 
4
21 juni 2022 om 13:01
Snap deze aankoop ook echt niet, dortmund kan toch wel beter krijgen voor dit bedrag dan haller.
 
FcGrun050
 
4
21 juni 2022 om 13:40
Zoals? Malen koste ook 30 miljoen en die heeft het vrij lastig. Daarnaast hebben ze met Adeyemi ook 30 miljoen voor uitgetrokken. Dus dat is beetje het niveau waar je moet gaan vissen voor dit soort bedragen.
 
Ducktaildo
 
8
21 juni 2022 om 12:58
Toch wel een goede deal moet ik zeggen. Heeft een top seizoen gehad, maar als je hem aan de slag zag dan zag je toch echt veel mankementen. Ik vind bijvoorbeeld een Weghorst niet minder dan Haller. Verwacht dan ook geen wonderen van Haller bij Dortmund
 
Thamike
 
22
21 juni 2022 om 13:07
Hahah Weghorst niet minder dan Haller???? Dan voorzie ik nog een erg goede carriere voor Wout en zal er vast veel interesse zijn vanuit de subtop. On: Dit was te verwachten. 35 mio en ze komen eruit en dat is aan de ene kant jammer maar als ik de laatste periode bekijk en hij scoorde even niet dan liep het ook even echt helemaal niet. Maar in vorm echt een speciale spits die zo makkelijk scoort. Dortmund is wel echt een mooie club voor hem en hoop dat hij ook daar succesvol zal zijn.
 
Ducktaildo
 
3
21 juni 2022 om 13:18
Ja ik vind inderdaad Weghorst niet minder dan Haller en daarmee probeer ik Weghorst niet tot grote hoogtes te stuwen. Al met al hebben zij het allebei goed gedaan in de Duitste competitie en allebei mislukt in Engeland? Als ik Haller zie voetballen, dan is zijn techniek net zo beroerd als die van Weghorst. Haller mist ook aardig wat 100% kansen, net zoals Weghorst. Ik zie dan ook dat Dortmund spijt gaat krijgen van deze aankoop. Haller is niet van het niveau top bundesliga. In geen mogelijkheid te vergelijken met Haaland qua niveau.
 
False9
 
8
21 juni 2022 om 14:09
En vergelijk Weghorst eens met Haller in de CL
 
Ducktaildo
 
2
21 juni 2022 om 14:41
False9. Ja dat heilige CL seizoen.... Allemaal stuk voor stuk kwaliteitgoals dat het waren. Alsof Haller even hoofdpersoonlijk de tegenstander kapot heeft geschoten. Hij was het eindstation en heeft dat goed gedaan, maar nog zijn seizoen gaat die natuurlijk nooit hebben. Ik vind het gewoon geen bijzondere spits. Alsof die door zo`n CL seizoen opeens bij de topspitsen van Europa hoort. Dortmund gaat het lastig krijgen straks met Malen en Haller voorin.
 
Thamike
 
6
21 juni 2022 om 15:12
@ducktaildo, hij zit niet zo lang bij Ajax dat je 3 CL seizoenen kan pakken of wel. Zijn 1e seizoen bij Ajax wat het al raak. CL topscorer groepfase met 10 goals en jij gaat dat bagataliseren. Dat jij heb persoonlijk niets van dat zal maar om dan met Wout weghorst te komen, denk dat er geen enkele club Weghorst zou kiezen boven Haller
 
WouterBeen
 
7
21 juni 2022 om 12:58
Dit maakt m'n dag compleet!
 
xavthegoat
 
6
21 juni 2022 om 12:59
Het gaat je goed. Bedankt voor de vele doelpunten. En Ajax weer winst. Grote clubs kunnen wel leren van ons beleid.
 
PirloTes
 
2
21 juni 2022 om 14:52
Die doen dat toch ook op zelfde manier?? alleen dan met spelers van nog hogere bedragen en qua namen. Dus niet doen alsof dit beleid maar vanuit 1 club ter wereld komt.
 
xavthegoat
 
0
21 juni 2022 om 21:39
Nou Barcelona koopt coutinho voor 120 miljoen en verkoopt hem voor 20. Manchester united koopt pogba voor 106 miljoen en hij loopt gratis de deur uit. Alleen Bayern München heeft van de grote clubs hetzelfde beleid van Ajax. Dus ik weet niet wat voor rotzooi jij zegt ??
 
FCU98
 
4
21 juni 2022 om 12:59
Prima bedrag, waarschijnlijk gaat Haller niet de zelfde cijfers overleggen die hij vorig seizoen had. Beste moment om hem nu te verkopen.
 
Kevin055
 
2
21 juni 2022 om 12:59
35 mil is een mooi bedrag Kunnen ze mooi doorpakken en verterkingen halen
 
El Fenomeno
 
1
21 juni 2022 om 13:00
Geen slechte spits, maar in mijn ogen komt die tekort voor een grote club in een grote competitie. Met Haller ga je de aansluiting met Bayern echt niet vinden.
 
JustusMorris
 
2
21 juni 2022 om 13:02
@El Fenomeno. Eens. Ik denk dat die aardig kan gaan tegenvallen daar. Malen zal ook wel uitgespeeld zijn nu ze Ayemi en Haller hebben daar. Misschien moet PSV hem terughalen.
 
Cali88mero
 
6
21 juni 2022 om 13:08
Ik wil als ajax zijnde Malen wel ruilen voor Haller haha
 
memphisdepay
 
1
21 juni 2022 om 13:11
Alsof Malen zoveel onder doet voor Haller. Die schiet er net zo veel in als hem hoor. Haller heeft gewoon een topseizoen gehad in de cl maar komt voor Dortmund veel te kort.
 
Soccerfan_1
 
18
21 juni 2022 om 13:16
Egoïstische kansen misser Malen mag daar lekker blijven. Die hoeven wij hier niet.
 
Yelle
 
0
21 juni 2022 om 13:36
Malen blijft gewoon, ze hebben nu met hem en Adeyemi twee jonge bewegelijke spitsen en Haller als sterk aanspeelpunt. Daarnaast natuurlijk nog Moukoko. Bovendien is Malen ook op de flank een optie (en wordt hij daar ook neergezet). Wordt genoeg gerouleerd, hij gaat genoeg minuten maken.
 
DerKaiser123
 
1
21 juni 2022 om 13:40
Ze hebben natuurlijk ook nog Reus, Brandt, Reyna en Hazard als offensieve krachten.
 
JustusMorris
 
1
21 juni 2022 om 15:05
@Yelle. Adeyemi natuurlijk, maar inderdaad. Malen kan vanaf de kant. Maar vind hem totaal geen buitenspeler. Ik zie hem zo wel buiten de boot vallen bij Dortmund. Vorig jaar 55% van de mogelijke minuten en nu zijn er 2 spitsen voor de plek van Haaland (die maar 63% van de minuten heeft gespeeld door blessures). We gaan het zien!
 
DerKaiser123
 
2
21 juni 2022 om 13:39
Eens al vind ik Schlotterbeck, Sule en Ademeyi wel goede aankopen. Maar je raakt een Haaland ook kwijt. Van Haalnd naar Haller is een flinke downgrade en is het afvragen of die andere jongens gaan presteren, in het verleden teveel spelers het toch net niet gered of werd er simpelweg meer van verwacht (dahoud, Schulz, Brandt, Malen, Hazard, Toprak, Castro). Benieuwd of Ademeyi, Haller en Schlotterbeck het wel gaat lukken. Enige hoop is Leipzig die Bayern van een titelstrijd kan afhalen, mits ze de boel bij elkaar weten te houden. Hebben een sterkere ploeg dan Dortmund en Dortmund moet oppassen dat ze niet overruled gaan worden door Leverkusen, die ook een sterke ploeg hebben.
 
Bundy_sr
 
24
21 juni 2022 om 13:00
Haller voor 35 miljoen gewoon laten gaan. Het bedrag is grotendeels gebasseerd op zijn prestaties in de Champions League en ik ben bang dat hij deze prestatie nooit meer zal evenaren. Heeft gewoon een topseizoen gehad afgelopen jaar dus optimaal van profiteren (vooral gezien zijn leeftijd en aankoopsom). Brobbey dan binnenhalen voor maximaal 12 miljoen euro en Bergwijn zou al bijna rond zijn voor 23 miljoen. Dan heb je voor de 35 miljoen van Haller 2 versterkingen kunnen halen. Schreuder is fan van Tadic in de spits, dus met Brobbey en Tadic is de spitspositie dan voldoende en goed bezet. Volgend jaar spelen met Bergwijn-Tadic-Antony met daarachter Brobbey, Daramy en Ihattaren. Nu vol focussen op een rechts-en linksback en een keeper en dan ben je helemaal klaar voor het seizoen.
 
IkWeetAlles11
 
5
21 juni 2022 om 13:11
Als Brobbey echt zoveel potentie had, zouden dan niet meer clubs achter hem aan zitten? Zou Leipzig hem dan niet gewoon willen houden? In Nederland zijn ze zo snel met iemand ophemelen zonder dat het echt waar gemaakt hebben. Zoveel talenten van Ajax zijn de hemel in geprezen door analisten waar je niet echt meer wat van hoort. Het is een trend dat ze de eerste willen zijn, zodat ze kunnen zeggen `maar dat had ik al 5 jaar geleden gezien hoor`. De 99 van de 100 keer dat ze er naast zitten hoor je ze nooit,
 
Vernon
 
5
21 juni 2022 om 15:12
Ikweetalles Brobbey past gewoon heel goed bij Ajax. En niet per se bij veel andere clubs. Dat maakt deze transfer anders dan andere.
 
 
0
21 juni 2022 om 15:30
@vernon, Maar waarom past Brobbey niet bij andere clubs ?
 
Soccerfan_1
 
0
21 juni 2022 om 13:14
Bergwijn is niet bijna rond voor 23 miljoen. Dat bericht komt van een parodie account op Twitter.
 
JustusMorris
 
3
21 juni 2022 om 13:00
Toen Ajax hem binnenhaalde dacht ik, wat een geld en dan met een grote kans dat die niks meer oplevert. Dit is een aanbieding die je bijna niet kan laten lopen. Vond hem de ene keer top (CL voornamelijk) maar toch is het geen speler waar je voor naar het stadion komt. Als je voor dit geld Brobbey en vooral Bergwijn kan kopen doe je enorm goede zaken. Vooral Bergwijn snap ik niet dat er niet meer clubs geïnteresseerd zijn. Die jongen is bij Oranje zo verschrikkelijk goed.
 
MessiBazoer
 
11
21 juni 2022 om 13:02
Verschrikkelijk goed vind ik dus echt overdreven. Bergwijn is een speler die zich enorm wil laten zien, terwijl hij tegen spelers speelt die helemaal klaar zijn met het seizoen. Hij deed het goed en is inderdaad een aanwinst voor Ajax, maar vind alle lof rond hem ietwat overdreven.
 
Sirius
 
3
21 juni 2022 om 13:10
Is het ook. Men doet ineens alsof hij sterkhouder van Oranje is, terwijl hij flink door het ijs gezakt is bij Tottenham. Onderaan de streep wel een leuke speler, maar als men verwacht dat hij Ziyech-achtige cijfers gaat halen, komt men er wellicht bedrogen uit. Bergwijn is in Oranje niet zoveel beter dan z'n concurrenten.
 
Woody2406
 
3
21 juni 2022 om 14:38
Helemaal eens. Kijk zijn cijfers bij PSV er maar eens op na. Zo geweldig was hij niet.... Leuke dribbelaar, goede voetballer maar niet vaak iemand met de beslissende pass of vele goals.
 
JustusMorris
 
2
21 juni 2022 om 15:24
@Woody2406. In zijn laatste 50 ED wedstrijden 20 goals en 22 assists. Dat is bijv (iets) beter dan Gakpo. Dat zijn gewoon topcijfers hoor. @Sirius. Cijfers van Bergwijn bij PSV en Ziyech bij Ajax in hun laatste 50 wedstrijden in de ED zijn enorm vergelijkbaar. Bergwijn nog een stuk jonger ook (zowel nu als destijds bij PSV) @MessiBazoer. Goed punt dat ze tegen minder gemotiveerde teams speelden. Maar hij heeft het ook tegen Duitsland en Denemarken laten zien en ook tegen Noorwegen ons naar het WK geschoten met een goal en assist.
 
Rochester
 
1
21 juni 2022 om 13:01
Prima deal voor Ajax. Had nooit gedacht dat Ajax winst op hem zou maken, maar dit was voor Ajax het ideale moment om hem te verkopen na zo'n onverwacht en sterke seizoen voor Haller zelf in de CL. Maar nu een goede spits terughalen, waarschijnlijk Brobbey.
 
Dutchgio
 
18
21 juni 2022 om 13:01
Is Suarez al in Amsterdam gespot?
 
Soccerfan_1
 
2
21 juni 2022 om 13:12
Nee en dat gaat gelukkig ook niet gebeuren. Dat soort voetbal spelen wij niet meer in Amsterdam.
 
Ayrshire
 
1
21 juni 2022 om 14:09
Met Suarez en Brobbey kom je anders wel een aardig eind hoor.
 
vandewoy
 
5
21 juni 2022 om 13:01
Met de huidige markt en zijn statistieken van het afgelopen seizoen vind ik 35 miljoen te weinig. Je moet die doelpunten maar zien terug te kopen. Met alleen Brobbey (en zijn blessures) kom je er niet ben ik bang. Ondanks dat het geen spits is met vergijnde techniek en uitstraling gaan we er zeker op mis pakken volgend jaar, mits we een topper terugkopen.
 
Sirius
 
5
21 juni 2022 om 13:12
Maar de kans dat die doelpunten in Europa nog een jaar komen bij Haller, is wel erg klein. Zou dat dit seizoen tegenvallen, is hij gelijk weer 7-10 miljoen euro minder waard. Dit was voor Ajax het moment om er nog aan te verdienen en voor de helft vind je echt wel een goede spits hoor.
 
Milan Van dijk
 
3
21 juni 2022 om 13:01
Gun hem het beste, toch veel gescoord voor Ajax ondanks het niet zijn van een “Ajax” spits.
 
romanista23
 
3
21 juni 2022 om 13:02
Haller bedankt voor je bewijzen diensten nu door pakken brobby halen en een contract laten tekenen voor 5 jaar met een extra jaar. Stevie moet lekker in Engeland blijven veel te goed voor Eredivisie.
 
yamiown
 
7
21 juni 2022 om 13:03
In vorm een fantastische spits, maar de tweede seizoenshelft was het vaak een beetje aanmodderen. Fantastische transfer voor Ajax, lekkere winst gemaakt en Haller heeft zijn waarde anderhalf jaar zeker bewezen.
 
toelie11
 
2
21 juni 2022 om 13:03
Leuk bedrag. Kun je bijna geen nee tegen zeggen. Nu Ajax zelf doorpakken met Brobbey en Bergwijn.
 
Dutchgio
 
1
21 juni 2022 om 13:03
Ik wens hem veel succes in het countervoetbal van Dortmund. Dat is vergelijkbaar als bij West Ham, daar kwam Haller ook niet lekker uit de verf. Hij heeft wel de fysiek maar niet de snelheid van Haaland. Zelfs bij Ajax discutabel en doen ze hem nu vrij eenvoudig weg ondanks zijn vele goals. Rest het Ajax alleen nog een goede vervanger te vinden. Ik hoop niet op Brobbey omdat dat een slecht signaal is naar alle jeugdspelers.
 
hoogdrukzetten
 
1
21 juni 2022 om 13:06
40 of niet!! Dat zou ik doen als ik Ajax was en dan direct doorpakken op brobby!
 
JackHerrer
 
8
21 juni 2022 om 13:06
Ik moet meteen denken aan al die mannen die Haller toendestijds 'belachelijk duur' vonden en de club was 'financieel wanbeleid' aan het voeren, en er zat geen 'winstpotentieel' op zo een oude speler etc. etc....Ja, echt heerlijk. Een speler kopen, een absolute topprestatie er uit slepen en dan verkopen voor bijna twee keer zoveel. Koekoek. Marc we still love you.
 
Sirius
 
0
21 juni 2022 om 13:14
In dit geval was het natuurlijk ook wel een gelukje, want de kans dat Haller nog eens zoveel scoort in de CL, is wel heel erg klein. Bovendien is het bij zo'n speler ook erop of eronder. Nu kun je aan hem verdienen. Zou hij komend seizoen hooguit 3 of 4 goals in de CL maken, dan zit z'n waarde wellicht weer vast op z'n aankoopprijs.
 
JackHerrer
 
3
21 juni 2022 om 13:57
Goed he. In andere woorden een absolute werelddeal.
 
Sirius
 
1
21 juni 2022 om 15:01
Dat zeker. Gewoon slim gedaan door Ajax.
 
Elmundo-85
 
3
21 juni 2022 om 13:08
Echt belachelijk!! Gevalletje A.Milik. Hoe kan je 35 mill betalen voor haller , zo een beperkte spits , mislukt in Engeland, deed het aardig in Duitsland , doet het dramatisch bij nationaal elftal, vond em afgelopen seizoen geen indruk op mij maken in de eredivisie , ondanks ze goals in de CL , ( dessers nog beperkter schoot er ook 11 in de ECL) dus dat stelt allemaal niks voor (geluk)
 
Cali88mero
 
17
21 juni 2022 om 13:12
Laten we de Conference League en Champions League met elkaar vergelijken
 
binny
 
2
21 juni 2022 om 15:17
Ja Tirana is hetzelfde als Borussia Dortmund
 
Partyboooi
 
1
21 juni 2022 om 13:09
Zie je , Marc Netto niet nodig.... Goeie deal voor Ajax, ben benieuwd of ze dan ook Bergwijn binnen hengelen voor 30+ miljoen?
 
josfnl
 
1
21 juni 2022 om 13:09
brobbey max 5 ml, zonder tekengeld voor hem en zijn manager en 5 jaar contract. Alles boven de 5 zelf dokken van je RB tekengeld. Bergwijn mee dankje voegt niets toe.
 
Soccerfan_1
 
3
21 juni 2022 om 13:11
Nou dan meteen doorpakken voor de versterkingen voorin. Mooie transfer voor Haller. Ik ben altijd blij met hem en z’n doelpunten geweest en snap totaal niet waarom mensen van hem een pispaal hebben gemaakt. Vind maar weer eens een spits die er zoveel in schiet als Haller en die ook in de CL presteert. Hopen dat hij daar ook goed gaat presteren. Het is hem gegund.
 
ModricMagic
 
3
21 juni 2022 om 13:11
35 miljoen + wat bonussen is gewoon een fantastische prijs voor Haller. Een beter seizoen dan vorig jaar en dan met name in de CL is denk ik echt niet mogelijk. Dus dan is het mooi dat je flinke winst op hem hebt gemaakt. Snel doorschakelen naar Bergwijn. Een aanval dit seizoen met Bergwijn, Tadic en Antony is gewoon top.
 
raaijkeweske
 
1
21 juni 2022 om 13:13
Het hele team wat alle groepswedstrijden in de CL gewonnen heeft is zeer populair en die prestatie bepaalt momenteel de waarde van veel spelers bij Ajax. Meestal baal ik echt als een speler weg gaat, maar het zou oneerlijk zijn om van deze speler een betere prestatie volgend jaar te verwachten. Haller bedankt voor de mooie CL groepsfase, en het gaat je goed daar.
 
messino
 
1
21 juni 2022 om 13:14
Bij 35 miljoen zou ik niet lang hoeven na te denken. Incasseren omdat de prestaties van Haller afgelopen seizoen moeilijk te evenaren zullen zijn. Maar met vers bloed kan Ajax wel op nieuw gaan bouwen.
 
Beastman
 
2
21 juni 2022 om 13:15
Aan de ene kant wel jammer want een (kop)sterke spits heeft Ajax lang niet gehad. Was ook welkom bij corners tegen. Behoorlijke track record qua doelpunten. Maar goed ik snap als ze hem laten gaan voor dat geld. Maar iedereen denkt maar dat Brobbey de holy grail is om hem te vervangen maar die kan niet eens negentig minuten spelen laat staan 2x per week. En is te duur.
 
NL_Modric
 
1
21 juni 2022 om 13:22
Brobbey afwisselen met Tadic geeft ook weer meer speelminuten voor jongens als Daramy, Ihattaren en Unavar. Maar ben wel met je eens dat mensen zich teveel opwarmen met Brobbey. Haller was voor ons ook gewoon een fantastische spits.
 
 
0
21 juni 2022 om 13:25
Zo val je natuurlijk nooit Bayern aan.
 
nick_steun
 
0
21 juni 2022 om 13:26
Even vanuit Haller's perspectief: Waarom zou hij gaan? Los van dat de competitie sterker is dan de eredivisie. Ajax speelt CL, Ajax heeft vorig seizoen laten zien verder te kunnen komen dan Bd? Zou hij bij BD een veel hoger salaris kunnen ontvangen?
 
Isco24
 
2
21 juni 2022 om 14:03
Dortmund speelt toch ook CL, dat een club verder komt betekent niet dat ze structureel beter zijn? Spurs versloeg City ook in de CL maar daarna niks meer gepresteerd..
 
RKFeyenoord
 
0
21 juni 2022 om 13:32
Dortmund gaat zich kapot schrikken denk ik.
 
FcGrun050
 
0
21 juni 2022 om 13:51
Gaan ze denk ik ook doen wanneer ze de trigger gaan overhalen met Bijlow. Die gaan zich kapot schrikken hoe vaak hij geblesseerd is.
 
VinRoo
 
0
21 juni 2022 om 20:02
Is het daadwerkelijk zo erg gesteld met Bijlow's blessuregevoeligheid? Je zou bijna denken dat hij een soort Romero van PSV is, of een Kudus of Bandé van Ajax afgaand op hoe vaak mensen zeggen dat hij blessuregevoelig is..
 
VinRoo
 
1
21 juni 2022 om 13:34
PSV haalt een keeper, Feyenoord onderhandeld over Maatsen. Ajax doet niks en moet zogenaamd eerst verkopen voordat er aangekocht kan worden. Belachelijk.
 
Bundy_sr
 
8
21 juni 2022 om 13:40
Als Ajax eenmaal loskomt komen er alleen maar monsters binnen zoals Bergwijn, Brobbey en Wijndal. Met alle respect niet te vergelijken met Maatsen die gehuurd gaat worden
 
PirloTes
 
0
21 juni 2022 om 15:02
Bundy_sr.. monsters? ?? overdrijf niet zo man. Wijndal lekker naar ajax gaan, is eerste klas engnek en geen topper. En Maatsen heb jij al die jaren gevolgd wat hij kan?
 
summerof69
 
1
21 juni 2022 om 14:11
@vinroo Voor transfervrije spelers en spelers van een paar miljoen hoeft Ajax niet eerst te verkopen hoor, maar voor aankopen van 10 Miljoen of meer moeten ook Feyenoord en PSV eerst verkopen,
 
Cancellara
 
1
21 juni 2022 om 13:45
22 miljoen voor Haller betaald en nu voor 12 miljoen winst doorverkopen. Gouden deal zou ik zeggen. Bedoel, het is een leuke spits voor de Eredivisie en subtop van Europa, maar bij West Ham United speelde hij niks klaar. Tuurlijk was hij van grote waarde voor Ajax in de CL dit seizoen, maar ik geloof niet dat hij dat kunststukje herhaald. Daarom dikke strik eromheen en wegwezen. Bij BVB gaan ze zich nog achter hun oren krabben zo tegen de herfst...
 
AJFCD
 
0
21 juni 2022 om 13:51
Waarom zou je als Dortmund zijnde nou zoveel geld neerleggen voor zo een simpele spits. Dat terwijl je kennelijk een jongere, snellere en betere Bergwijn voor minder kan halen...
 
LeWizKid
 
0
21 juni 2022 om 14:18
Bergwijn is geen echte spits en tot nu toe ook geen goaltjesdief gebleken zoals Haller
 
 
1
21 juni 2022 om 15:32
Daarbij vraag ik mij ook af of hij echt in het systeem van Ajax past. In het Nederlands elftal maakt hij indruk met ruimte in een 2 spitsen systeem. Bij Ajax zal zeker in de ED deze ruimte vele beperkter zijn.
 
Cali88mero
 
2
21 juni 2022 om 14:42
Datzelfde geldt voor Edson Alvarez, nou mag toch hopen dat Huntelaar en Hamstra niet zo dom zijn om hem te laten gaat. Hij is de lijm tussen het blok Timber Martinez
 
remco_wzawzdb
 
0
21 juni 2022 om 14:46
Mooie stap voor Haller. Dit wordt een spits in de categorie 'je weet pas wat je mist, als ie er niet is' denk ik. Bedrag vind ik wel mager daarentegen, 11 goals in groepsfase CL en 21 in de Eredivisie. Hij is ook nog niet heel oud, dus had een bedrag van rond de 45 miljoen ook niet gek gevonden. Nu vol inzetten op Brobbey, Wijndal en natuurlijk prioriteit nummer 1 Bergwijn.
 
 
0
21 juni 2022 om 15:33
11 in de CL is echt heel goed, maar 21 in de ED en je bent de spits van Ajax vind ik eerder heel magertjes dan veel.
 
Marcel0306
 
0
21 juni 2022 om 15:09
Mooie stap voor Haller. Doet het goed bij Ajax, alleen is geen echte Ajax spits. Ik zie persoonlijk liever Brobbey dan Haller. Brobbey legt veel meer energie in het spel. Als de doelpunten bij Haller niet lukken, dan heb je vrij weinig aan hem in het spel. Nu als Ajax zijnde je winst pakken, 11 doelpunten in de CL maakt hij waarschijnlijk nooit weer.
 
Ronaldo_Bale
 
2
21 juni 2022 om 15:16
Offtopic: Waarom kan je niet reageren op die topic dat Ajax een deal heeft gemaakt met Unibet, Dat gokbedrijf!!! Wtf is Ajax mee bezig? Ik zeg per direct mijn seizoenskaart op en hoop dat er meerderen zullen volgen die het doen, een van de grootste maarschappelijke problemen/taboes zijn gokverslavingen, en dan heel mooi verheerlijken met maatschappelijke prjecten en bullshit, alles voor de money, klaar en uit met Ajax
 
 
0
21 juni 2022 om 15:35
De afgelopen jaren is toch meerdere keren gebleken dat geld heel belangrijk voor Ajax is. Ze hebben meer dingen gedaan die ethisch minder verantwoord waren maar wel financieel goed was.
 
summerof69
 
2
21 juni 2022 om 16:00
@ronaldo_bale Jij hebt helemaal geen seizoenskaart, want dan had jij die al lang op moeten zeggen toen Ajax met Bud in zee ging, alcoholverslavingen is namelijk nog een veel groter probleem
 
Rob81
 
0
21 juni 2022 om 15:23
Goeie deal. Denk niet dat die jongen nog zo'n CL seizoen doormaakt en in de ED vond ik hem ook niet heel onderscheidend. Er zit bovendien weinig restwaarde op hem als zijn contract over is. Ajax heeft na anderhalf jaar gewoon goede winst gemaakt.
 
rmossing
 
0
21 juni 2022 om 15:26
Anderhalf jaar geleden waren de meesten van mening dat Ajax dit geld nooit meer ging terugverdienen. Zelfs in Engeland kwam het geluid dat ze blij waren nog zo veel voor hem te vangen. Dan mag je nu stellen dat Ajax en Haller het goed hebben gedaan en dit het juiste moment is om hem te verkopen. Zeker omdat er goede alternatieven zijn voor Ajax en met het geld Ajax er echt niet slechter op wordt als Bergwijn en Brobbey worden gehaald.
 
GeenInspiratie
 
0
21 juni 2022 om 15:50
Flinke schoenen om te vullen daar! Samen met Malen kan het wel een leuk en complementair duo worden. Malen eromheen en Haller als aanspeelpunt en targetman. Knalde er toch genoeg in bij Ajax.
 
miki1959
 
0
21 juni 2022 om 18:04
Ik ben toch benieuwd wie er op het lijstje staat als opvolger van Alvarez. Die mag bij een goed bod vertrekken volgens dit artikel? Casemiro en Fabinho lijken me onhaalbaar, dus ik ben benieuwd wie het dan wordt. Malen weet ook waar hij aan toe is met de komst van Haller, die moet zo snel mogelijk weg met het oog op het WK. Dortmund heeft niet voor niks ook Adeyemi ook al gehaald. Die legt ze er ook makkelijk in