Driessen ergert zich bij PSV - Sparta: 'En dan dat zelfvoldane lachje...'
Dinsdag, 1 december 2020 om 10:14

Valentijn Driessen heeft zich tijdens de wedstrijd tussen PSV en Sparta Rotterdam (1-0) gestoord aan scheidsrechter Jeroen Manschot. De journalist vertelt in het video-item Koffie met Valentijn van Veronica Inside dat de arbiter met een misplaatste arrogante houding op het veld stond en bovendien een cruciale overtreding van PSV'er Ibrahim Sangaré in de slotfase miste.

"Die Manschot, die liep daar met een zelfvoldane grijns, dat hij het allemaal weer zo verschrikkelijk goed voor elkaar had", aldus Driessen. "Maar hij vergeet gewoon te fluiten, een minuut voor tijd voor een handsbal van Ibrahim Sangaré." De middenvelder van PSV ging in de derde minuut van de blessuretijd met twee armen omhoog een kopduel aan met Reda Kharchouch. Daarbij kreeg Sangaré de bal inderdaad op zijn linkerhand, maar Manschot wuifde het weg.

De bewuste handsbal van Ibrahim Sangaré tegen Sparta.

"Op de rand van de zestien, inderdaad geen penalty", bevestigt Driessen. "Maar Sangaré slaat gewoon de bal weg, dat was op een hele kansrijke positie voor Sparta om eventueel nog de 1-1 te maken." De houding van Manschot stoort Driessen nog het meest. "En dan dat zelfvoldane lachje, dat irritante arrogante. Ik kan me voorstellen dat spelers een hele grote hekel aan die man hebben. Dat zou ik ook hebben. Echt, dat pedante, en op helemaal niets gebaseerd."

Ook vindt Driessen de penalty die PSV kreeg 'makkelijk gegeven'. Twaalf minuten voor tijd voorkwam Maduka Okoye dat Michael Heylen de bal in eigen doel werkte, maar daarna maakte Kharchouch een overtreding op Nick Viergever bij een poging de bal weg te trappen. Okoye keerde de strafschop van Donyell Malen in eerste instantie, maar in de rebound was het toch raak voor de invaller.

Meer nieuws
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
7
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
19
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
19
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
23
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (55)

 
026vitesse
 
127
1 december 2020 om 10:20
Sorry hoor, maar viergever wordt gewoon onderuit getrapt. Dit is gewoon een honderd procent penalty.
 
gomes1psv
 
88
1 december 2020 om 10:57
Precies, door die penalty voor Viergever ter discussie te stellen weet je gewoon dat de man niet meer objectief is en een hetze voert waar hij kan. Als Sangaré een vrije schop tegen had gekregen had ik het niet vreemd gevonden, maar dit erbij halen slaat nergens op. Ironisch trouwens dat Driessen zich kapot ergert aan 'dat zelfvoldane lachje.' Als er toch een megalomane, zelfvoldane kwal is die in al zijn arrogantie wekelijks meent te moeten uitleggen hoe de wereld in elkaar zit en iedereen de maat neemt die in dat beeld uit de pas loopt, terwijl hij zelf grossiert in blunders is het toch Valentijn Driessen wel! Over zelfvoldane lachjes gesproken zeg...
 
Gaagie
 
139
1 december 2020 om 10:22
Weet je aan wie mensen ook een hekel hebben? Meneer Driessen met z’n zelfvoldane lach en eigenwijze nietszeggende opmerkingen. Eerste Ten Hag afzeiken, daarna Dickie, vervolgens Schmidt en nu de scheids. Overigens was dit gewoon een overduidelijke penalty. Hele domme overtreding.
 
-Riciotto-
 
2
1 december 2020 om 12:30
Ik vind het eerder grappig dat het ventje Driessen altijd dingen benoemt die altijd op zich zelf slaat.Verstand van voetbal heeft hij niet. Mag hopen dat hij niet gehuwd is want man wat is de een azijnzeiker puursang, hij heeft dat duidelijk uitgevonden.
 
Ikbengoed83
 
2
1 december 2020 om 20:30
@gaagie precies, echt wat een zelfingenomen wormvormig aanhangsel van de voetbalwereld is die Driessen zeg. Voegt niks toe, alleen maar zeiken en ongegrond dingen de wereld inslingeren. De dag dat het podium van deze man verdwijnt gaat mijn vlag uit
 
Andres13
 
30
1 december 2020 om 10:22
Volgens mij ergert Driessen zich aan iedereen buiten zijn eigen "bronnen". Mij is Manschot niet in negatieve zin opgevallen afgelopen weekend, maar wellicht kijk ik met een gekleurde bril
 
Kenada
 
12
1 december 2020 om 10:34
Ik vond hem wel een paar fouten maken maar beide kanten op. Ook ik ergerde me aan het lachje van de scheids, maar niet om die overtreding die driessen hier noemt
 
Skede
 
43
1 december 2020 om 10:39
Driessen is de laatste tijd zo ontzettend aan het zoeken bij PSV, niet normaal. Eerder was hij al standaard negatief maar laatste weken is volgens hem alles slecht, negatief of onterecht wat er in Eindhoven gebeurt. Wat een vreemde man.
 
Sanderr
 
31
1 december 2020 om 10:41
Bereid je maar voor Skede, dit houdt de beste man gerust een half jaartje aan een stuk vol hoor, zelfs al zijn de resultaten prima. Been there, done that..
 
cuco10
 
16
1 december 2020 om 10:42
Je moet er niet teveel achter zoeken maar Driessen en zijn vriendjes Derksen en de rest van de tafel hebben het gewoon niet op gebrands l, de jong en schmidt. Dus is het nu heel makkelijk om werkelijk alles bij psv negatief te belichten in de hoop dat de menigte hun volgt. Dit deden ze eerst ook bij Ajax maar daar zijn de resultaten te goed dus houden ze het maar op ten hag belachelijk maken.
 
Skede
 
2
1 december 2020 om 13:38
Haha ja nu weet ik eens uit eigen ervaring hoe jullie je gevoeld hebben.... ??
 
MessiBazoer
 
9
1 december 2020 om 10:53
Toch jammer. Driessen begon als een leuke journalist met een kritische noot maar is volledig doorgeslagen. Het is gewoon iets zoeken wat er niet is. Hij moet nu eigenlijk 2/3 jaar goeie columns schrijven om enigszins weer een reputatie op te bouwen.
 
bootsjungen
 
1
1 december 2020 om 13:26
Driessen is zoals Wim Kieft altijd zegt: 'een beetje in zich zelf gaan geloven'
 
voetbalfan2002
 
12
1 december 2020 om 10:23
Tja als iemand verstand heeft van arrogantie is het Valentijn driesen wel, en dan dat zelf voldane lachje als hij ten hag weer in de grond heeft getrapt!!
 
Martyn7
 
22
1 december 2020 om 10:23
Hahaha, deze man moet echt geen podium krijgen. Als je deze penalty makkelijk gegeven vind, snap je er toch zelf niks van? Hij wordt echt ondersteboven geschopt doordat een verdediger een fractie te laat is. Het ziet er knullig uit, maar het is er gewoon één. Over die laatste minuut handsbal, tja, dat vind ik dan makkelijk om je gelijk te halen voor zo'n moment. Ik vind altijd de manier waarop de scheids dit soort momenten afhandelt ook een statement richting de spelers van: zeg wat je wilt, maar je maakt mij niet gek. Dat het er dan 'pedant' uit ziet zegt meer over meneer Driessen dan over meneer Manschot.
 
BJP79
 
11
1 december 2020 om 10:27
Hands is hands en Sangrane maakt daar hands dus hij heeft gelijk over die vrije trap die sparta hoort te krijgen. Noemen we maar weer het geluk van de grotere clubs andersom had hij hem zeker gegeven. Verder had het voor de uitslag niets uitgemaakt natuurlijk. Penalty was er niet zo duidelijk vond ik en zo`n 95% van de penalties die gegeven worden slaan imo nergens op.
 
-Riciotto-
 
4
1 december 2020 om 12:32
95% van de gegeven penalty s slaan nergens op? Wel beetje realistisch blijven aub.
 
fazant
 
16
1 december 2020 om 10:23
Manschot was wel veel aan het lachen inderdaad, maar floot echt wel bar slecht. Maakte echt ongelooflijk veel fouten, beide kanten op. Heel wispelturig met door laten spelen en affluiten en meerdere ingooimomenten waar hij naar de verkeerde kant wees. Irritant als iemand dan inderdaad constant semi-ontspannen lacht, hoewel dat ook een interpretatie is van mijn kant.
 
PSV-Mark
 
6
1 december 2020 om 10:24
Het is natuurlijk maar net hoe je het wil zien en omschrijft. "maar Sangaré slaat gewoon de bal weg, dat was op een hele kansrijke positie voor Sparta om eventueel nog de 1-1 te maken'' zijn natuurlijk woorden om iets heel groot te maken. Sangare gaat gewoon een luchtduel in, raakt iets uit balans en die bal valt op zijn hand. Vind ik iets anders dan wegslaan. Daarnaast het penalty moment was natuurlijk heel licht, maar hij tikt hem wel gewoon aan. Vorige week kregen we een terechte penalty tegen voor een handsbal, dat was natuurlijk ook makkelijk gegeven, maar wel volgens de regels. Net als dat je voor het hands-moment moet fluiten, had je dat hier ook moeten doen. Ene keer wel andere keer niet, soms zit het mee en soms tegen. Tuurlijk heel vervelend voor Sparta
 
LFH4
 
5
1 december 2020 om 11:22
Je naam zegt al dat je niet objectief bent.. was gewoon hands en vrije trap iedereen zag het behalve manschot. Maarja meneer driessen moet toch steeds weer iets schrijven om het schrijven
 
StevenLeentvaar
 
2
1 december 2020 om 13:20
Serieus? Hij slaat met twee handen de bal uit de lucht. Dit is 100 % hands en hij staat er vlak bij. Het is niet de eerste keer dat Manschot blundert. Dit lachje is stuitend. Het is een hele zwakke scheidsrechter waar je vraagtekens bij kunt zetten m.b.t. neutraliteit.
 
PSV-Mark
 
0
1 december 2020 om 16:00
Ik zeg toch gewoon dat dit hands is. Ik vind de woorden 'weg slaan' alleen te groot voor dit geval. Je laatste zin vind ik dan weer een beetje overtrokken. Tuurlijk zijn er veel slechte scheidsrechters maar om dan meteen weer de neutraliteit erin mee te nemen slaat natuurlijk nergens op.
 
StevenLeentvaar
 
0
1 december 2020 om 17:57
Was het maar zo. Manschot schutterde mei 2018 tijdens de degradatie wedstrijd tegen Emmen. Ook bij andere wedstrijden was hij op zijn minst ongelukkig. Vraag de gemiddelde Spartaan zijn mening over Manschot en dan wordt er niet bepaald enthousiast gereageerd en dan zeg ik het netjes.
 
nederland79
 
32
1 december 2020 om 10:24
"echt, dat pedante, en op helemaal niets gebaseerd" heeft ie het nu over 99% van zn eigen artikelen??
 
Steve Stingray
 
11
1 december 2020 om 10:25
Hoe knullig ook, die penalty was gewoon terecht. Het maakt niet uit of je dit expres doet; hij zorgt ervoor dat Viergever een kans ontnomen wordt, dus penalty... Die handsbal was inderdaad heel raar. Bijna heel Sparta appelleerde meteen, en op beeld was duidelijk te zien dat hij hands maakte. Die fout mag de scheids zichzelf aanrekenen.
 
curtazimo
 
14
1 december 2020 om 10:25
Ik had een gelijkspel heerlijk gevonden, maar die pingel was zeker niet te makkelijk gegeven, terecht voor gefloten...
 
Sir. JBA
 
9
1 december 2020 om 10:25
Zo er is er één met het verkeerde been uit bed gestapt denk ik zomaar. Het was inderdaad hands maar ik kan ergens wel begrijpen waar Manschot zich in vergist, aangezien het een kopduel was die in eerste instantie gewonnen leek door Sangaré, in de herhaling was dat duidelijk niet zo. En die penalty was een 100% penalty... Valentijn strikes again
 
borrelhond
 
3
1 december 2020 om 10:32
Het lijkt mij best pittig om Valentijn Driessen te zijn. Continu zuur zijn en alleen focussen op het negatieve. Hij had ook een item kunnen maken over de Okoye, die naar mijn mening gewoon een hele goede wedstrijd heeft gekeept. Maar nee, Valentijn pakt de scheids die mij niet echt in negatieve zin is opgevallen. Het valt mij op dat veel mensen zijn artikelen nemen met een kilo zout, zou hij dat doorhebben of doet hij alles vanuit de mindset "negatieve aandacht is ook aandacht"?
 
JustPSV95
 
11
1 december 2020 om 10:34
'En dan dat zelfvoldane lachje, dat irritante arrogante.' & 'Echt, dat pedante, en op helemaal niets gebaseerd.' Zou Valentijn in de gaten hebben dat die hier zichzelf aan het beschrijven is?
 
Lunny
 
5
1 december 2020 om 10:35
Zal zeggen dat ik de wedstrijd niet heb gezien dus inhoudelijk daarover niks kan zeggen, maar met Driessen ben ik wel klaar. Heeft die man zichzelf wel eens gezien aan tafel bij VI. Een grotere slijmbal bestaat niet. Het is dat die man zich enigzins kan inhouden, maar het liefst zit ie op z'n knietjes onder tafel tussen de benen van de heren van VI. Het is echt roddelblad niveau om een eigen vulling te geven aan een momentopname, een blik. Zonder context kun je iedereen zwart maken. Onana is een mooi recent voorbeeld. Waarbij er gesuggereerd werd dat hij lacherig deed over/tegen VVV. Dat hij zogenaamd de penalty wilde nemen. Dan moet Onana zichzelf verdedigen dat dit niet zo is. En het ergste is dat men de echte bron zelf niet geloofd, maar wel degene die de roddel in de wereld brengt. Is gewoon een vorm van smaad.
 
AjaxWestham
 
4
1 december 2020 om 10:36
Op deze manier kan je altijd wel wat vinden Driessen... subjectiviteit all over deze man. Ik begrijp niet zo dat er iemand nog aandacht aan hem besteed als hij weer op deze toer gaat.
 
pinko
 
2
1 december 2020 om 10:45
Voor wat betreft de houding van Manschot, heeft Driessen volkomen gelijk. Ik irriteer me daarnaast ook mateloos aan het slechte fluiten van deze scheids, om over zijn pedante gedrag maar te zwijgen. Nee, geen verrijking voor het Nederlandse arbitrale landschap.
 
Geluk bestaat
 
5
1 december 2020 om 10:50
Lachwekkend die Driessen. Veel gepest in zijn jeugd verwacht ik. Nu moet hij zijn gram halen. Het is een nietszeggende man, dus waarom aandacht geven aan deze persoon. Hij is absoluut niet maatgevend, dus laten we er allemaal niet op reageren. En wat het lachen van de scheids betreft, kan ik alleen maar zeggen. Fijn dat deze man optimitisch is in plaats van de azijn houding van Driessen. fijne week
 
Arnavut1
 
5
1 december 2020 om 11:02
Driessen driessen driessen, wat heb jij een moeilijk leven man. Overal de negatieve van inzien, nooit een blijk van waardering geven. Maar wel complimenten aan de ene kant. Je weet heel goed dat negativiteit verkoopt en meer aandacht krijgt maar ik zou niet in jou schoenen kunnen staan, want dan had ik nooit in de spiegel kunnen kijken. Met de dag word je triester. Was het eerst ten Hag, Ajax en nu vol storten op PSV en negatief wezen, daar waar jij de opening ziet. Een triest figuur, die onnodig podium krijgt. Btw: voor die betweters, ik weet dat ik hier ook debet aan ben, door te reageren.
 
Yelle
 
4
1 december 2020 om 11:19
Aah kijk, Valentijntje vindt weer eens wat! Doen we verder niks mee. Ik roep iedereen hierbij ook op om gewoon niet meer te klikken en te reageren op dit soort berichten, dan leveren ze minder op en krijgen we ze hopelijk straks ook niet meer. Ik geef na deze reactie in ieder geval het goede voorbeeld. Ik reken op jullie
 
MBMB7
 
2
1 december 2020 om 11:24
....zegt de man met de meest nare grijns (samen met Wilfredje dan...)
 
Cancellara
 
0
1 december 2020 om 11:35
Scheidsrechters zijn nu eenmaal tegenpolen van voetballers. Dat hier nooit een ander scoutingsapparatuur op los is gelaten is voor mij een raadsel van de bovenste plank. Het inlevingsvermogen van arbiters is onvoorstelbaar laag. Voetballers willen winnen, scheidsrechters moeten wedstrijden aanvoelen, maar zijn alleen maar bezig met hun eigen 'hachje'. En als je dan een scheidsrechter hebt die mee veert met de wedstrijd en het kan 'lezen' (lees Nijhuis), dan is het een doorgeslagen idioot die 'zijn fluit heeft thuisgelaten'. Scheidsrechters en dan met name de Knvb moet ze eerst een een wedstrijd zelf laten voetballen en verschillende situaties en overtredingen nabootsen. Dan fluiten ze geheid anders. Maar in 9 van de 10 gevallen zijn de beslissingen van de arbiters 99% anders dan dat wij, supporters en (ex-)voetballers denken en zien. Walgelijk.
 
 
3
1 december 2020 om 11:57
Natuurlijk had Sangare een vrije trap tegen kunnen krijgen, maar als je je druk wilt maken over scheidsrechters praat dan over de afgekeurde goal van PSV in de EL of de afgekeurde goal van de Graafschap tegen Eindhoven. Dit waren pas fouten.
 
sloep01
 
4
1 december 2020 om 12:25
Ach Driessen neemt niemand toch serieus die penalty was er gewoon een en ook die handsbal maar die was er buiten zowat , maar bij Driessen is nu PSV aan de beurt Ajax wint zijn wedstrijden makkelijk dus ja dan zoekt hij een nieuw slachtoffer , ach eigenlijk gewoon negeren die onbenul dat lijkt mij het beste als Ajax straks niet mocht overwinteren dan is ten Hag weer aan de beurt .
 
Arnout108
 
3
1 december 2020 om 12:28
Ik snap niet zo goed waarom Manschot nu opeens kritiek krijgt. Alleen die actie van Sangare was een fout van hem maar zoiets missen kan een keer gebeuren. Dat is het dus puur zeiken op lichaamshouding van een scheidsrechter. Los van de discussie of dat wel een relevant onderwerp is vind ik Valentijn nou niet de aangewezen persoon om iemand anders arrogant te vinden. Als er iemand een arrogante houding heeft die nergens op gebaseerd is dan is hij het wel.
 
Sir Paul
 
2
1 december 2020 om 12:56
Het was al moeilijk deze man serieus te nemen maar voor mij is het na deze uitspraken helemaal klaar. Dat hakken op vakman Ten Hag gaat nergens over, dat gesuggereer over Ihattaren was ongegrond , nu komt dit erbij. Driessen heeft een complex. Uiteraard zit zo`n flapdrol niet voor niks bij het grootste rioolblad van Nederland. Hoog RTL Boulevard gehalte. Leuk te lezen hoe voetbalminnend Nederland, vooral Ajax en PSV supporters het eensgezind eens zijn over deze akelige man. Maar goed, we klikken er weer op. Misschien moeten we dat niet meer doen en lost het probleem zich zodoende zelf op.
 
ehvvoetbalstad
 
0
1 december 2020 om 12:56
Ik begrijp Driessen wel.Hij heeft zich zo enorm ingeleefd in zijn onderdanige rol ten opzichte van Derksen en Gijp dat hij alleen nog maar kan denken in cynisme en kansen op riooljournalistiek. In combinatie met dat arrogante, ietwat neerbuigende toontje van hem wordt hij door niemand meer serieus genomen. Ik begrijp hem in zijn mediageilheid, maar ik vind hem ook zielig.
 
Rotterdam1888
 
1
1 december 2020 om 13:03
Ik begon het artikel te lezen met verbazing want vind manschot zeker niet de beste scheidsrechter en kan begrijpen dat zijn weglachen van zijn fouten frustrerend kan zijn voor sommige mensen. Maar toen ik las dat hij vond dat de penalty makkelijk gegeven was voelde dat toch wel een beetje als de zon die toch in het oosten op komt. Weer een typische “controversiële” opmerking voor de aandacht ofzo wat we van hem gewend zijn. Zelfs ik, met een enorme Sparta bril op, zag dat dat een 100% penalty was.
 
StevenLeentvaar
 
1
1 december 2020 om 13:23
Weet je wat het probleem is, wij gaan dit zien als een penalty terwijl drie, vier jaar geleden niemand hier voor zou fluiten. Het is geen doelkans want de bal is al weg. Hij hoeft ook niet zo te vallen, want hij schopt tegen zijn scheenbeschermer aan. We zijn het spel zo aan het verkrachten dat het pingels regent. Een paar jaar geleden had je 3,4 pingels mee in een een jaar en ook zoiets tegen. Moet je eens zien hoeveel het er nu zijn. Het is compleet doorgeslagen.
 
Rotterdam1888
 
1
1 december 2020 om 13:03
Ik begon het artikel te lezen met verbazing want vind manschot zeker niet de beste scheidsrechter en kan begrijpen dat zijn weglachen van zijn fouten frustrerend kan zijn voor sommige mensen. Maar toen ik las dat hij vond dat de penalty makkelijk gegeven was voelde dat toch wel een beetje als de zon die toch in het oosten op komt. Weer een typische “controversiële” opmerking voor de aandacht ofzo wat we van hem gewend zijn. Zelfs ik, met een enorme Sparta bril op, zag dat dat een 100% penalty was.
 
Wouterke
 
0
1 december 2020 om 13:36
Als Driessen bij VI zit kijk ik al niet meer. Die man is alleen maar negatief, over alles en iedereen. En verstand van voetbal heeft hij niet, al vind ik dat nog niet eens het ergste. En wat betreft die overtreding, hij schopte tegen Viergever alsof het de bal was. Tuurlijk is dat een penalty.
 
PaulR_1982
 
0
1 december 2020 om 14:24
"en dan dat zelfvoldane lachje, dat irritante arrogante. Ik kan me voorstellen dat spelers een hele grote hekel aan die man hebben. Dat zou ik ook hebben. Echt, dat pedante, en op helemaal niets gebaseerd." Dit zou ieder ander ook over Valentijn Driessen zelf kunnen zeggen. Maar ik ben het voor het eerst sinds lange tijd weer eens met het eens. De overtreding van Sangaré op de rand van de 16 was overduidelijk. Het had Sparta een vrije trap op een kansrijke positie op kunnen leveren. Ik vind dat een VAR op dit soort cruciale momenten ook gewoon in moet kunnen grijpen.