Eigen goal Hummels beslist boeiende strijd tegen machtige Fransen
Dinsdag, 15 juni 2021 om 22:53

Frankrijk heeft dinsdag zijn eerste wedstrijd op het EK gewonnen van Duitsland. Les Bleus hadden in een tamelijk gelijk opgaand gevecht voldoende aan een eigen doelpunt van Mats Hummels: 1-0. Frankrijk dacht de wedstrijd twee keer in het slot te gooien, maar werd evenzo vaak teruggefloten wegens buitenspel. De andere wedstrijd in poule des doods werd eerder op de avond door Portugal gewonnen van Hongarije (0-3).

Kylian Mbappé zorgde in de openingsfase voor het eerste gevaar. De Franse aanvaller stuurde zijn harde schot niet genoeg naar de hoek om Manuel Neuer te verrassen. Na twintig minuten leidde het initiatief van de Fransen de openingstreffer in. Paul Pogba verstuurde een al dan niet zo bedoelde schitterende pass met buitenkant voet naar de linkerflank. Daar zette de doorgelopen Lucas Hernández, waarna Mats Hummels de bal ongelukkig in eigen doel liep: 1-0.

Beide ploegen hielden elkaar in de tweede fase van de eerste helft redelijk in evenwicht en wisten geen honderd procent kansen te creëren. Toni Kroos vlamde namens de Duitsers een vrije trap in de muur en daarna over. De beste mogelijkheid was voor Ilkay Gündogan, die de bal in het strafschopgebied ontving na acrobatisch doortikken van Serge Gnabry. Gündogan gaf de bal onder druk net niet de juiste richting mee en mikte naast.

Zeven minuten na rust brak Adrien Rabiot door over de linkerflank, waarna de middenvelder van Frankrijk in de korte hoek de paal raakte. Aan de overzijde schoot Gnabry uit een goede voorzet van Robin Gosens rakelings naast. Toni Kroos dacht daarna te scoren vanaf de rand van het strafschopgebied, maar zag zijn poging geblokt worden door uitgerekend ploeggenoot Gosens. Die lag daar na een kopduel te hebben gewonnen van Benjamin Pavard.

Mbappé dacht de wedstrijd op sublieme wijze te beslissen door vanaf links naar binnen te komen en de verre hoek te raken, maar werd terecht teruggefloten wegens buitenspel. Verderop in de wedstrijd liet Mbappé zijn imponerende sprintsnelheid zien door Hummels er finaal uit te lopen, maar de Duitse verdediger wist zich met een goede tackle uit de problemen te werken. In de 85ste minuut werd opnieuw een Franse goal afgekeurd, ditmaal van Benzema, omdat Mbappé opnieuw buitenspel stond. Duitsland probeerde nog aan te zetten, maar kansen bleven uit.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
1
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (216)

 
ajaxclub
 
246
15 juni 2021 om 22:56
Nou ik hoop dat iedereen die zat te kwijlen op de selectie van Frankrijk genezen is. Voor deze Fransen is maar 1 woord: Vreselijk!
 
noobmaster69
 
269
15 juni 2021 om 22:57
Als ze iets scherper waren stond het 3-0. En dat zonder zweet en tranen. Frankrijk wint het EK 100%
 
DerKaiser123
 
100
15 juni 2021 om 22:58
Ja en voor zelfde geldt schiet Gnabry die bal erin en staat Gosens niet in de weg.
 
IlMaestro21
 
78
15 juni 2021 om 22:59
Ik vind dat dit Duitsland, met geen bijzondere selectie, toch nog een flink aantal kansen heeft gehad hoor. Ik zie het nog gebeuren dat Frankrijk het zomaar heel moeilijk kan krijgen tegen Italië, Portugal of op een goede dag België, Engeland of Nederland.
 
Medellin
 
41
15 juni 2021 om 23:02
Dan vlaggen ze toch voor die fout op Pavard?
 
noobmaster69
 
23
15 juni 2021 om 23:02
DerKaiser123 En daarmee is ook alles gezegd over Duitsland. Je bewijst eigenlijk m`n punt.
 
Formus
 
120
15 juni 2021 om 23:02
Vreselijk dat Frankrijk, wat een laffe bende. Met zo'n elftal dit op de mat leggen. Dat Duitsland is niet heel bijzonder, maar wilde veel meer voetballen. Ik hoop echt dat die Fransen eruit vliegen in de eerste knock out fase.
 
Kotika
 
24
15 juni 2021 om 23:04
Ik heb weinig vertrouwen in Frankrijk tegen topploegen als Italië, België en Nederland.
 
noobmaster69
 
14
15 juni 2021 om 23:04
Formus. Dan moet je van goeden huize komen wil je Frankrijk eruit knikkeren. Ik zie geen enkel land dat doen eigenlijk. Jij wel dan?
 
sem95
 
19
15 juni 2021 om 23:06
Als je zo blijft voetballen als Frankrijk dan loop je natuurlijk sneller de kans dat je wel in de laatste minuten verliest of gelijk speelt
 
messibarca.
 
29
15 juni 2021 om 23:06
Deze match moet Oranje de bevestiging geven,dat Frankrijk met hun zogenaamde sterspelers gewoon te pakken is.
 
Mr-Pink
 
12
15 juni 2021 om 23:07
Duitsland verdiende minmaal een punt, als Gnabry die bal fatsoenlijk raakt is het gewoon een goal.
 
Emilio Estevez
 
19
15 juni 2021 om 23:09
Tja, jammer dat dat gaat gebeuren d.m.v. afbraakvoetbal. Met zo'n selectie kan je het je prima permitteren aanvallend te spelen, aangezien je voldoende defensieve zekerheid achterin hebt. Echter leunen Deschamps en co. op laf countervoetbal.
 
noobmaster69
 
25
15 juni 2021 om 23:09
messibarca. Dat is een flinke claim. Achterin zijn wij niet foutloos. Overleven we dat denkje tegenover een Mbappe en Benzema? Heb er toch een hard hoofd in. Zie het helemaal niet gebeuren eigenlijk.
 
Formus
 
17
15 juni 2021 om 23:09
noobmaster, maakt me echt niet uit wie het doet, maar ik hoop het wel ??. Maar ik kan echt niet genieten van Frankrijk, kijk het ook niet graag. Zelfs zo'n topper als affiche kan me niet meer aan de tv doen kluisteren, omdat ik dat Frankrijk echt niet hoef te zien.
 
jinte
 
38
15 juni 2021 om 23:10
Je kan niet ontkennen dat Frankrijk een trieste wedstrijd heeft gevoetbald
 
noobmaster69
 
12
15 juni 2021 om 23:15
jinte. Tegenover een Duitsland vind ik dit geen trieste vertoning. Zouden ze zo spelen tegen Hongarije dan geef ik je helemaal gelijk.
 
665
 
13
15 juni 2021 om 23:15
Het was toch ook te verwachten? Frankrijk is veruit het beste land, maar door die coach spelen ze altijd heel laf voetbal. Met een betere trainer zou dit Frankrijk wel niet te stoppen zijn. Je gaat toch niet inzakken met deze selectie en op het einde aanvallers eraf halen voor middenvelders.
 
Millonario
 
14
15 juni 2021 om 23:15
Als we voor elke 'als' een euro kregen...gewoon verschrikkelijk team dat Frankrijk. Maar het werkt dus waarom wijzigen.
 
noobmaster69
 
15
15 juni 2021 om 23:21
Millonario. Het blijft toch landenvoetbal. Dat is sowieso van een lager niveau dan clubvoetbal. Spanje had wat dat betreft geluk met hun Barca-elftal met Xavi Iniesta en Busquets. Zij konden dan datzelfde clubvoetbal opbrengen op een landentoernooi. Dat team was een uitzondering op de regel. Frankrijk doet het gewoon 'prima'.
 
jinte
 
33
15 juni 2021 om 23:22
Beginnen met tijd rekken in de eerste helft is in mijn ogen altijd triest. Ongeacht de tegenstander
 
noobmaster69
 
8
15 juni 2021 om 23:25
jinte. Ja dat was erg lelijk om te zien inderdaad. Maar goed, een beetje psychological warfare mag wel toch?
 
ConchaEspina
 
20
15 juni 2021 om 23:36
Bingo in het rusthuis gaan spelen met enkele bejaarden bezorgt je meer spanning en opwinding dan het Franse elftal aan het werk te zien.
 
soulman79
 
11
15 juni 2021 om 23:38
Is Nederland een topploeg? Frankrijk is zeer solide maar idd verschrikkelijk om naar te kijken. Italië, België en Engeland zijn ploegen die echt willen samen met Duitsland. De rest is enkel bezig met tactiek en hoe het beste resultaat te halen.
 
665
 
24
15 juni 2021 om 23:50
@SamirKhadoudi datzelfde Oekraïne wat 1-1 speelde uit bij Frankrijk voor de WK kwalificatie, 2 maanden terug en wat in een poule met Portugal voor het EK eerste werd? Daarin merk ik dat sommige Oekraïne echt te kort doen. Je doet net alsof je met 3-2 hebt gewonnen van Georgië.
 
FR010FRDAM
 
19
15 juni 2021 om 23:50
Waarom zegt iedereen toch dat Duitsland geen bijzondere selectie heeft? Zitten er nog genoeg bij die tegen de Europese top aanschuren hoor.
 
Millonario
 
5
16 juni 2021 om 00:27
@noobmaster69, ja klopt ik heb de lat echt niet hoog gezet dit ek. Het is vaak niet om aan te zien maar daar hou ik ook rekening mee. Ik zet de wedstrijd op en doe ondertussen wat anders, werken, gamen, opruimen. Pas in de achtste/kwartfinales wordt het interessanter.
 
krosto1
 
3
16 juni 2021 om 00:34
Grap van de dag . Nederland dit kan je uit je dromen laten gap. Met je 5-3-2 . Alleen het middenveld blok met kante -rabiot -pogba. Laat staan het hele as. Wat heeft Nederland te bieden de Roon , weghorst blind Depay . Met de jong en de ligt win je geen oorlog en dat ga je straks zien tegen Oostenrijk
 
CanBartu10
 
5
16 juni 2021 om 01:30
@Kotika Wel grappig dat je Nederland als topploeg opnoemt en Engeland en Portugal niet..
 
juweel
 
3
16 juni 2021 om 09:42
@krostof1 ach ja jong oranje zou ook kansloos zijn tegen jong frankrijk, dat viel uiteindelijk ook allemaal wel mee, het mooie aan voetbal, er is altijd kans dat de underdog wint, dus waarom zou dat nederland niet kunnen zijn.
 
consy
 
93
15 juni 2021 om 22:58
Helemaal met je eens, lopen kotsen over de vloer van dat team. Onwerkelijk dat je met zo`n selectie dit voetbal op de mat legt, walgelijk.
 
BvdP
 
11
15 juni 2021 om 23:35
Overdrijf niet zo. Met zo’n surplus aan kwaliteit zo spelen is treurig, maar zeggen dat je ervan moet kotsen en het walgelijk vinden slaat nergens op.
 
BRR1301
 
1
16 juni 2021 om 06:38
@bvdp Ik heb gisteren net zoals velen gekeken. Ik heb mij wel enorm verbaasd over het catenaccio van Frankrijk. Het was vooral met de kont in de goal hangen en proberen te profiteren van de snelheid van Mbappe. Nee, dit is voor een land met de kwaliteiten van Frankrijk enorm teleurstellend en eerlijk gezegd een trieste vertoning.
 
4Ever4Ajax
 
139
15 juni 2021 om 22:58
Onzin man, gewoon efficiënt. Duitsland heeft buiten het schot van Gnabry niets laten zien. Terechte overwinning van Frankrijk.
 
paneermeel
 
21
15 juni 2021 om 23:01
Dat klopt zeker, maar met een handbalverdediging is er ook geen doorkomen aan. Ik zie wel liever meer aanvallend spel van Frankrijk, hoewel het begrijpelijk is om voor resultaat te gaan.
 
4Ever4Ajax
 
62
15 juni 2021 om 23:04
Begrijp me goed, dat zou ik ook liever willen zien. Maar dat oeverloze gebash op Frankrijk en het ophemelen van Duitsland die praktisch niets heeft laten zien vind ik echt niet correct.
 
Kink84
 
26
15 juni 2021 om 23:04
Pfff. Dit Frankrijk kan op de aanval alles op een hoop spelen. Maar dit Frankrijk is een afspiegeling van een kleurloze trainer zonder fantasie.
 
Formus
 
25
15 juni 2021 om 23:05
Met dat resultaatvoetbal jaag je heel veel neutrale fans weg. En dat lijkt me ook niet de bedoeling. Zuivere speeltijd moet ook echt zo snel mogelijk komen, dan is dit tijdrekken ook direct verleden tijd.
 
AFC-BusbyBabe
 
9
15 juni 2021 om 23:06
Wat heeft Frankrijk gecreëerd dan? Ook niks. Meen dan Rabiot ook buitenspel stond. En efficiënt door een eigen goal. En slecht om gaan met de mogelijkheden door buitenspel te staan. Dan ben je juist niet efficiënt
 
4Ever4Ajax
 
9
15 juni 2021 om 23:08
@formus: Voor zuivere speeltijd ben ik ook zeker voor. Maar als we eerlijk zijn, weten we ook dat de Duitsers tijd zouden gaan rekken als ze voor hadden gestaan. Sterker nog, dat doen zoveel landen.
 
Mr-Pink
 
5
15 juni 2021 om 23:08
Alles behalve terecht. Duitsland heeft aardig wat kansen gecreëerd maar had weinig geluk dit keer. Gosens met de redding van de dag voor de Fransen.
 
4Ever4Ajax
 
11
15 juni 2021 om 23:10
@AFC-BusbyBabe: Effectief als in goed omgaan met je energie. Frankijk had nog 2 (terecht) afgekeurde goals en een hadden zomaar een penal kunnen krijgen. Uiteindelijk staat er 1-0 op het scorebord en daar is niets onterecht aan.
 
Emilio Estevez
 
6
15 juni 2021 om 23:12
Er zit een verschil tussen niet willen voetballen en het niet kunnen. Ondanks dat Duitsland een veel mindere selectie heeft, wilde men in ieder geval voetballen. Niet heel gek dat men dan afgeeft op Frankrijk.
 
Formus
 
1
15 juni 2021 om 23:23
4Ever4Ajax, als die Duitsers het zouden doen, zou ik me er net zo aan ergeren hoor ??. Maar als de topfavoriet het gaat doen in de eerste wedstrijd, dan moet je toch zorgen dat dit gewoon niet meer kan gebeuren.
 
4Ever4Ajax
 
4
15 juni 2021 om 23:28
@formus: Vooral de timing van Lloris al in de 1e helft was natuurlijk tenenkrommend. Toch is dit hele voetbal (het tijdrekken iets minder) wel gewoon hoe Frankrijk altijd speelt. Snel een goal maken en dan terugtrekken. Als je de reacties hier leest, lijkt het alsof Frankrijk ineens iets anders is gaan doen. Dit Frankrijk gaat gewoon zo elke wedstrijd spelen. En grote kans dat ze gaan winnen ook, hebben ook echt een belachelijk goede selectie. Denk dat je met deze selectie elke tactiek kan hanteren en het dan nog goed laten uitkomen. Helaas is dat voor de toeschouwer nu wel de meest saaie vorm (maar wel effectief en levert wat op).
 
mcgregor
 
1
16 juni 2021 om 01:35
Eens. Hoop dat Zidane het overneemt. Ze hebben een geweldige selectie maar een schijt coach die niet wil voetballen.
 
AFC-BusbyBabe
 
1
16 juni 2021 om 06:42
@4ever4Ajax. Je doet net alsof Frankrijk zo sprankelende speelde. En de ene na de andere kans creerde. Wat dus niet het geval is. En een pingel moet wel terrecht zijn. Zo kun je alles wel met als als als benaderen. En kun je op die manier ook over Duitsland praten. Maar om nou te zeggen dat Frankrijk of Duitsland zo sprankelend speelde. Is van beide niks waar. Vond het een teleurstellende wedstrijd. Waar ik wel wat meer van Frankrijk had willen zien. Vele waren er zo lovend over. Alle counters gingen over Mbappe. Ieder zijn manier van spelen. Maar creerde daaruit ook niks. Door eigen toedoen
 
clarence83
 
3
16 juni 2021 om 07:40
Beste Formus, het is een Ek Frankrijk zit ook nog met die andere reus Portugal in de poule. Dus lijkt mij vrij logisch als je op deze manier Duitsland betrekkelijk makkelijk achter je kunt houden dat ze dat doen ipv van massaal gaan aanvallen met het risico dat je de gelijkmaker zou kunnen incasseren. Dat de Fransen het vermogen hebben om de deur op slot te gooien als de wedstrijd daarom om vraagt, dat zegt juist alles over hoe goed ze zijn. Dat is juist precies waarom hun wel prijzen pakken en een land als Nederland zo goed als nooit.
 
paneermeel
 
15
15 juni 2021 om 22:59
Frankrijk kan goed verdedigen en op de counter spelen. Ben er ook geen grote fan van, maar wel knap dat ze vrijwel geen kans weggeven
 
mv010
 
39
15 juni 2021 om 23:05
Maar als Zweden het doet vinden we het een schande. Zo’n groot voetballanden zo’n selectie en dat vertonen. Echt dramatisch
 
Silvacity
 
2
15 juni 2021 om 23:39
@mv010 Zweden begon vanaf de eerste minuut al met ze allen met de kont in de 16. Frankrijk heeft terughoudend gevoetbald, maar heeft ook perioden hoog druk gezet en proberen op te bouwen. De bus kwam er pas echt vanaf minuut 70. Voor mij is elke minuut dat er een bus staat al een minuut te veel. Maar is wel echt een verschil tussen Zweden en Frankrijk. Pak anders de tactische analyses er zelf maar even bij.
 
DeLinksbuiten
 
31
15 juni 2021 om 22:59
De selectie is om te kwijlen, alleen de coach niet.
 
DerKaiser123
 
5
15 juni 2021 om 22:59
Eens zie Portugal het EK winnen. Maar ik zie alle 3 de landen gewoon doorgaan.
 
Hombre_Guapo
 
12
15 juni 2021 om 23:01
Meerdere woorden.... Je hebt niet gekeken. Frankrijk had zomaar 3-0 voor kunnen staan lijkt me en kijk eens wat daar op de bank zit ook nog.
 
 
13
15 juni 2021 om 23:03
Er zit heel veel moois op de bank, maar als Mbappã© je enige speler is die wil aanvallen en ze achterin vooral tussen elkaar de bal blijven tikken, dan wordt het ook geen 3-0, ondanks datgene wat je nog op de bank hebt zitten.
 
ConchaEspina
 
11
15 juni 2021 om 23:01
Zie Frankrijk eigenlijk alleen verliezen van een team dat even irritant speelt als hen en zich helemaal ingraaft (een underdog). Zie alleen niet welk team dat kan en die vooraan nog een goede afwerker heeft.
 
D.costa9CFC
 
65
15 juni 2021 om 23:04
Portugal?
 
Flamezzz
 
24
15 juni 2021 om 23:06
Ik zou spontaan aan Italie denken. Weet niet wie anders van hen kan winnen. Ze spelen zoals op het WK: vooral geen goal tegenkrijgen en op de counter spelen met wereldspitsen.
 
ConchaEspina
 
1
15 juni 2021 om 23:09
Normaal gezien zou ik Portugal ook naar voor schuiven. Maar heb het gevoel dat hun sterkte met de huidige selectie iets meer aanvallend is dan voorgaande jaren. Kan fout zijn hoor, is puur een gevoel dat ze het minder kunnen dicht timmeren en `strijden` zoals meestal.
 
BJK-Q7
 
3
15 juni 2021 om 23:23
@ConchaEspina Portugal speelde vandaag wel nog steeds met 2 verdedigende middenvelders. Het enige verschil met 4-5 jaar geleden is dat ze wat meer kwaliteitsvolle aanvallenden spelers hebben gewonnen in een bernardo silva, felix, fernandes, andre silva enz.
 
ConchaEspina
 
1
15 juni 2021 om 23:32
@BJK-Q7 zeker en vast! Maar ik denk dat op momenten je je dan moet 'opofferen' voor de ploeg dat misschien een minder sterk blok zal zijn (doordat die spelers wat meer 'divagedrag' kunnen tonen). Als dat enkel Ronaldo is, en 10 spelers die zich voor hem plooien werkt dat. Maar doordat die andere aanvallende spelers ook wel een bepaalde status en naam hebben, gaan die mogelijk ook al eens niet achter een bal hollen. Al hoop ik verkeerd te zijn
 
BJK-Q7
 
7
15 juni 2021 om 23:45
Daar heb je zeker een punt in. Ik denk dat in veel andere landen zelfs sommige spelers met een zeer goede status hun monden zouden opentrekken (zoals bij Frankrijk met heel dat Giroud en Mbappe drama), maar bij Portugal heb ik gewoon het gevoel dat Ronaldo nog steeds de ultieme baas is. Daarnaast heeft Portugal geluk dat al die aanvallende spelers met bepaalde statussen harde werkers zijn bij hun respectievelijke clubs. Althans zo hoop ik het, want ik zie liever Portugal nogmaals winnen.
 
Catenaccio 2.0
 
26
15 juni 2021 om 23:01
Ze moeten eens afscheid nemen van Deschamps.. met zulk spelersmateriaal, zo voetballen.. man man
 
mcgregor
 
4
16 juni 2021 om 01:36
Zidane is de ideale trainer voor Frankrijk. Je hebt het beste team en de beste selectie maar Deschamps is zo n bange coach die altijd voor safe kiest. Vreselijk
 
Weef
 
21
15 juni 2021 om 23:02
De selectie is nog steeds om te kwijlen, maar de spelopvatting is om te kotsen. Gewoon ongegeneerd op de counter spelen en tijd rekken. Helaas zullen ze er wel ver mee komen, maar ik vind het een amusementswaarde hebben van nul.
 
NJfromVOL
 
5
15 juni 2021 om 23:25
Niet mee oneens, maar die Mbappe laat toch wel mooie dingen zien.
 
Schwarz
 
24
15 juni 2021 om 23:13
Maar dit is toch geen verrassing? Zo speelden ze ook op het WK en werden ze wereldkampioen. Met een (weliswaar tot in perfectie uitgewerkte) defensieve instelling
 
Titaantje
 
10
15 juni 2021 om 23:18
Precies dit. Deschamps zet de WK strategie gewoon door. Vreselijk? Ja vreselijk saai. Ook vreselijk effectief. Je kan het ze in die zin moeilijk kwalijk nemen.
 
TheBigShow
 
5
15 juni 2021 om 23:23
Klinkt misschien gek, maar naar mijn mening heeft Frankrijk ook niet de spelers om wedstrijden tegen landen als Duitsland te domineren. Is gewoon een counterploeg.
 
Japie_Krekel
 
12
15 juni 2021 om 23:27
Frankrijk gaat nu natuurlijk nog niet volgas geven als ze al na 20 minuten voor staan en in principe de voorsprong kunnen verdedigen. Die bewaren hun energie zodat ze straks kunnen pieken vanaf de knock out rondes als het toernooi echt gaat beginnen
 
nederland79
 
1
16 juni 2021 om 00:04
@ajax denk niet dat het iemand verbaast. Zo speelden ze ook op het wk en vorige ek. Heeft weinig met de selectie te maken, vooral met de coach
 
Lucaij
 
22
15 juni 2021 om 22:56
Peter Bosz had naar Frankrijk moeten gaan niet Lyon. Ideaal team voor Bosz en leuker voor de kijker.
 
BarcaSupra
 
100
15 juni 2021 om 22:58
Dan zouden ze geen prijzen meer pakken
 
TheBigShow
 
43
15 juni 2021 om 23:02
Mooi toch?
 
KoenKampioen
 
35
15 juni 2021 om 23:02
Dat maakt het nog leuker voor de rest
 
DeLinksbuiten
 
66
15 juni 2021 om 22:57
Mbappe en Benzema + balletjes van Pogba en Griezmanns werklust voor de ploeg en Kante erachter. Nee ik zie niemand van Frankrijk winnen, hebben alles + een brede bank De Duitsers moeten zich zorgen gaan maken maar komen wss wel tot de kwart finale ofzo
 
 
108
15 juni 2021 om 22:57
Boring Frankrijk. Die Mbappe is wel zo tering goed trouwens, pfoe.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
16
15 juni 2021 om 23:09
Tegen houden en alle ballen diep op Mbappe hopend dat hij er op snelheid wat mee kan. Boring is nog zacht uitgedrukt.
 
Jackieboy10
 
7
15 juni 2021 om 23:50
Dat kan ik tenminste nog zien als tactiek, hoe saai het ook is. Wat ik gewoon echt walgelijk vind, is dat gedrag van meerdere Franse spelers. Tijdrekken in de 30e minuut van de wedstrijd.. continu lopen janken bij de scheids. Om elk klein dingetje gaan liggen. Echt verschrikkelijk. Pogba ook vandaag, wat een irritante zak hooi. En die scheids vond alles wel best, behalve dan bij Kimmich in de 6e minuut al...
 
IlMaestro21
 
125
15 juni 2021 om 22:57
Dit zeg ik niet vaak, maar man wat was ik voor Duitsland. Frankrijk speelt echt dramatisch voor het materiaal. En dan ook dat tijdrekken, en dat begint dan al in de poule fase. De arrogantie van veel spelers druipt er ook vanaf, in tegenstelling tot bij de Duitsers: die werken tenminste hard, en hebben passie. Overigens valt me op dat er tegenwoordig veel minder vaak van afstand lijkt te worden geschoten. Er zijn ook deze wedstrijd weer zoveel momenten geweest dat spelers alle ruimte hebben om uit te halen vanaf een meter of 25. Heel raar dat de spelers daar maar zelden gebruik van maken. Om af te sluiten: ik hoop dat Frankrijk er zsm wordt uitgeknikkerd.
 
4Ever4Ajax
 
59
15 juni 2021 om 23:00
Duitsers werkten hard maar uiteindelijk op Gnabry’s schot na, geen enkel gevaar. Nou nou nou, wat een goed werkend Duitsland hebben we gezien.
 
 
21
15 juni 2021 om 23:04
8 man die daar staan, kom er dan ook maar eens doorheen.
 
IlMaestro21
 
12
15 juni 2021 om 23:05
Dat je knokt voor bijna elke bal betekent niet dat je veel kansen krijgt he.
 
Weef
 
28
15 juni 2021 om 23:06
Het gaat er niet om of de uitslag terecht is of niet. Dat zegt hij ook helemaal niet. Puur dat die Fransen werkelijk een gunfactor van nul hebben met dit voetbal. Dit is gewoon een klap in het gezicht van de voetballiefhebber.
 
mv010
 
9
15 juni 2021 om 23:08
En Frankrijk verdedigde de 2e helft alleen maar op een paar counters na. Daar houden wij normaal gesproken toch niet van. Als kleine voetballanden dit doen schreeuwen we van de daken dat ze niet thuis horen op een EK.
 
4Ever4Ajax
 
4
15 juni 2021 om 23:31
@weef: maar hoe 'verrassend' is het dat Frankrijk zo speelt? Dat is toch helemaal niet zo? Dan moet je als tegenstander zorgen dat je erdoor heen kan spelen. Je laatste zin vind ik echt overdreven. Snap dat je dit liever niet ziet (is ook echt niet mijn voorkeur), maar een klap in het gezicht van de voetballiefhebber is een beetje een trieste woordkeuze. Ik kan ook gewoon genieten van de uitbraken (die momenten dan) van Frankrijk waarbij je ziet hoe goed ze wel niet zijn. Of het verdedigende werk (want Duitsland was nergens).
 
Weef
 
3
16 juni 2021 om 00:17
Als een ploeg met zulk sterk materiaal zulk negatief voetbal op de mat legt en daar ook nog prijzen mee pakt, dan vind ik dat wel een klap in het gezicht van de voetballiefhebber. Daar neem ik niets van terug. De voetbal 'sector' lijkt af en toe vergeten dat die grote sommen geld die erin om gaan direct of indirect afkomstig zijn van kijkers/fans die vermaakt willen worden. Ik vond deze pot niet om aan te gluren. Tuurlijk heeft Frankrijk ook een paar leuke counters, maar er zit zoveel meer in. Je zit nu van de 90 minuten er 80 te kijken naar Duitsers die door een Franse handbalverdediging proberen te worstelen.
 
Aguerooo
 
26
15 juni 2021 om 22:57
Eerste wedstrijd dit EK met voetbal van het hoogste niveau, zoveel kwaliteit op het veld bij beide landen. Blijf het jammer vinden dat zo'n land als Frankrijk zo verdedigend speelt met zoveel kwaliteit, eerste 20-30 minuten leek het een heel ander Frankrijk maar helaas was het na de 1-0 gewoon weer het ouderwetse Frankrijk. Desondanks was het wel een mooie wedstrijd echter zie je wel dat Duitsland zo'n speler als Giroud mist. Als een speler als Werner je plan B is dan word het natuurlijk niks tegen dit compacte Frankrijk. Ik zie Duitsland stiekem wel als favoriet tegen Portugal overigens, die vielen tegen vandaag vond ik.
 
LeidseHood
 
14
15 juni 2021 om 23:08
Wtf dit was voetbal van B niveau. Duitsland kon niks behalve breien. Frankrijk wilde niks en hebben geluk met een eigen goal. Die zijn alleen dodelijk snel op de counter, dat is wel echt hoog niveau. Maar verder heb ik echt helemaal niks bijzonders gezien behalve balletjes tussen de linies van Gundogan en Kroos misschien.
 
Silvacity
 
6
15 juni 2021 om 23:45
@leidsehood Ik ben het zeker met Aguero eens. Hoge intensiteit, combinaties, ruimte vrij spelen, hoog druk zetten, schitterende balletjes in de diepte en individuele acties van beide teams. Er was natuurlijk een groot contrast tussen hoe Duitsland en Frankrijk in de wedstrijd stonden. Frankrijk heeft vanaf minuut 70 echt de bus geparkeerd. Daarvoor heb ik ze ook goed druk zien zetten en werd er gevoetbald. De afgelopen wedstrijden die ik heb gezien heeft de underdog 90 minuten lang met de kont in de 16 gestaan. Duitsland vond ik gewoon degelijk in de opbouw. Alleen ze waren enorm slordig in de laatste pass en de afronding. Doodzonde. Dit was eindelijk een wedstrijd waar ik van heb kunnen genieten.
 
Treaqura
 
5
15 juni 2021 om 23:13
Duitsland mist een type Luuk de Jong. Enige beetje gevaar kwam van voortzetten en dan brengt Low Werner en Sane... Ja dan wordt het lastig
 
JK-Ajax
 
26
15 juni 2021 om 22:57
Easy win weer voor de Fransen, typisch.spel met 1-0 voorkomen en dan rustig de wedstrijd dood maken en niet onnodig krachten verspelen. Gaan ook dit EK weer fluitend winnen.
 
Jorinus
 
81
15 juni 2021 om 22:58
Laten we hopen voor de neutrale toeschouwer dat Frankrijk in dit toernooi niet meer een vroege voorsprong pakt in een match. Kwalitatief de beste ploeg in het toernooi, maar letterlijk 70 minuten lang niets anders gedaan dan de match kapot maken sinds die 1-0.
 
4Ever4Ajax
 
16
15 juni 2021 om 23:02
Plus 2 (terecht) afgekeurde goals en Mbappe had ook zo een penal kunnen krijgen. Is wel iets genuanceerder dan jij brengt.
 
Jorinus
 
15
15 juni 2021 om 23:07
Net zoveel gevaar als Zweden dus heeft kunnen stichten in 70 minuten gisteren. Ik snap dat Frankrijk dit bewust doet, en het frustrerende is dat ze het ook nog eens enorm goed doen. Maar ik heb geen zin om weer tegen beter in te lang te blijven zitten in de hoop dat Frankrijk met haar spelers eens wat dominantie te toont.
 
LeidseHood
 
5
15 juni 2021 om 23:10
Nee hoor het is niet genuanceerder dan hij brengt. Frankrijk was booooring. Niet om aan te zien. Alleen voorin willen die voetballen maar daar komt de bal amper.
 
mv010
 
20
15 juni 2021 om 23:10
Was gewoon geweldig verdedigd van Hummels. Wat een timing tussen de voeten van mbappe door.
 
4Ever4Ajax
 
5
15 juni 2021 om 23:24
@mv010: had ook prima vrede met deze beslissing, maar de VAR had de scheids nooit overruled als hij wel had gefloten. Hij raakte Mbappe wel gewoon eerst.
 
Jackieboy10
 
2
15 juni 2021 om 23:56
Voor het voetbal is dit wel een goede beslissing 4Ever4Ajax (een van de weinige goede beslissingen van deze scheids vandaag overigens..). We moeten af van dat "elk contact een penalty is". Echt een verschrikking sinds de VAR er is. Ja er was contact, heel kortstondig, waarna gewoon de bal gespeeld werd. Bij lange na niet genoeg om Mbappé überhaupt te laten vallen (dat deed hij namelijk zelf toen hij contact voelde) en gewoon een geweldige sliding waarbij Hummels de bal heeft. Dus wat mij betreft gewoon prima. Als verdediger ben je al zo veel in het nadeel in het huidige voetbal, dat dit wel eens fijn is.
 
4Ever4Ajax
 
0
16 juni 2021 om 10:32
@jackieboy10: Helemaal eens met je hoor. Hopelijk zijn ze wel consequent ermee (daar lijkt het nu wel op).
 
Benzema.
 
25
15 juni 2021 om 22:58
Terechte overwinning. Geen fantastische wedstrijd maar bij vlagen toch mooie dingen gezien. Frankrijk heeft gewoon een beter team. Moet zeggen dat Rabiot ook heel goed speelde.
 
BoscoJean
 
12
15 juni 2021 om 22:58
Pogba voor mij man of the match , maar Frankrijk speelt zoals verwacht heel laf natuurlijk. Mbappe zeer ongelukkig maar speelde goed en voor mij was het een penalty.je moet Kimmich gewoon op het middenveld zetten hij is je beste speler echt slechte keuzes van Low.muller heel slecht mag banken volgende wedstrijd ze zijn niet o beweeglijk van voor wanneer hij speelt bv tegen Nederland paar jaar geleden waren ze zo dodelijk van voor.gundogan lijkt mij ook volledig op in de CL finale was het ook niets en deze wedstrijd hetzelfde.volgende wedstrijd gewoon beginnen met werner-Havertz en Gnabry ze hebben een bepaalde chemistry hebben veel vaker met elkaar gespeeld bij Duitsland.het was voor mij niet slim om Muller en Hummels terug mee te nemen en Low had gewoon gelijk je had gewoon moeten door selecteren.
 
Jackieboy10
 
6
15 juni 2021 om 23:58
Pogba was ook de grootste jankerd en galbak van het veld.. Continu janken om een vrije trap bij elke aanraking, zwaar veel zeiken tegen de scheids, alleen maar misbaar maken. Het sloeg werkelijk nergens op dat hij geen geel heeft gekregen. Daarnaast vond ik hem overall zeker niet de beste. Hij was ontzettend laks in periodes van de wedstrijd en liep er ongeïnteresseerd bij. Benzema was voor mij veel belangrijker bij Frankrijk. Idem voor Mbappé en Kante.
 
alltimerin
 
12
16 juni 2021 om 00:09
Hij heeft uiteindelijk toch de MOTM award gekregen, en terecht. Paul Pogba:12 recoveries, highest tally of the game. 13 duels won, highest tally of the game. 4 fouls won, highest tally of the game. Most chances created. Gewoon weer een PogbaKanté masterclass, van de 27 wedstrijden die ze samen hebben gespeeld, hebben ze er 0x verloren.
 
LeWizKid
 
6
16 juni 2021 om 00:51
Heb je iets tegen hem ofzo? Hij speelde een goede wedstrijd kijk alleen al naar de kansen die hij heeft gecreeërd
 
JeroenB93
 
54
15 juni 2021 om 22:58
Gadverdamme wat een laffe vertoning weer van de Fransen zeg. Wereldkampioen onwaardig.
 
Jsmooth
 
33
15 juni 2021 om 23:03
Haha, laf... Je speelt uit tegen duitsland in de poule des doods. Je hebt aan 1-0 genoeg en je spreekt over laf... Je wint gewoon van een kanshebber je spreekt over wereldkampioen onwaardig? Duitsland was gewoon drama. Vooral de wissels waren 100 keer niks. Die sane en volland kan je gelijk terugsturen.
 
Musi26
 
15
15 juni 2021 om 23:10
Maar dan is het nog steeds laf. Pure anti voetbal. Men zou hier strafpunten voor moeten gaan geven.
 
Almogaver
 
7
15 juni 2021 om 23:25
Tijd rekken vanaf de eerste helft, spelen als een degradant met alle kwaliteiten die je hebt. Ja, dat is naast effectief ook buitengewoon laf. Geen zorgen, je mag gewoon laf zijn.
 
blink182
 
7
15 juni 2021 om 23:44
Speelde Brazilie uit 2006 ook maar zo laf, dan waren ze kampioen geweest, met spelers als Ronaldo, Adriano, Ronaldinho, Kaka, Cafu, R. Carlos etc etc in een elftal. Zolang Frankrijk haar wedstrijden/toernooien blijft winnen, zullen ze niet veranderen. Ze spelen voor hun volk, en als zij dit accepteren, en Frankrijk de titel “naar huis neemt”dan who cares. Edit: en nee ik geniet niet van Frankrijk.
 
TikkiTakkaToch
 
9
15 juni 2021 om 23:57
Leuk dat je hierover begint trouwens, Zidane vernederde dat Brazilië in 2006 letterlijk eigenhandig, Google voor de grap "Zidane vs brazil" gaf ze vrij letterlijk voetballes. Dat Brazilië was goed, maar simpelweg niet goed genoeg. Echt bizar hoe buitenaards Zidane die wedstrijd de vloer met ze aanveegde. Beste individuele galashow die ik ooit heb gezien in mijn leven. Ik dacht als we het toch over Brazilië 2006 en Frankrijk gaan hebben, mijn broek wordt gelijk alweer nat ??
 
blink182
 
7
16 juni 2021 om 00:09
Ik hoef niet te googlen hoor ik kan me die wedstrijd nog goed herinneren haha. Zidane was echt goed ja, met sombrero’s en panna’s etc. Maar Brazilie verloor natuurlijk door een blunder van Robertp Carlos. Dat Brazilie ging het Wk in als top favoriet, hetzelfde als Frankrijk van nu. Meestal wint de favoriet het niet. Dus ik snap de benadering van Deschamps wel.
 
syslflow
 
36
15 juni 2021 om 22:58
Wat een lelijk voetbal speelt dit frankrijk onder deschamps zeg en dat met zulke sterpelers.. los van dat is havertz een van de meest overschatte spelers die ik in tijden gezien heb ongelofelijk
 
DeLinksbuiten
 
30
15 juni 2021 om 22:58
Perez, im on my knees... man als je Mbappe zo ziet met Benzema. Kan alleen maar dromen
 
Medellin
 
26
15 juni 2021 om 23:05
Ik snap niet hoe goed Benzema nog altijd is op deze leeftijd. Oogt zo ongelooflijk fris, smooth, vlot, snel. Hij veroudert niet.
 
sem95
 
8
15 juni 2021 om 22:58
Blijft toch zonde dat een goede ploeg als Frankrijk op het moment dat ze voorstaan alleen maar blijven tegenhouden
 
BlueGroninger
 
30
15 juni 2021 om 22:58
Benzema , de man die zichzelf een formule 1 wagen noemde en Giroud een skelter. Gelukkig zei hij daarbij dat hij nog vriendelijk was. Benzema de man die 0 goals heeft gemaakt als spits van het Franse elftal sinds zijn rentree . Heeft een penalty gemist in een wedstrijd. Toen hij in dezelfde wedstrijd eraf werd gehaald kwam die skelter Giroud ( die tevens Champions League winnaar is en vice topscoorder van het Franse elftal is) in het veld in en scoorde 2 maal. Ja die skelter inderdaad. Vandaag mocht Benzema de formule 1 wagen het opnieuw proberen en maakte wederom een geweldige indruk met 0 goals en 0 goede passes. Als je zulke grote woorden hebt en zulke prestaties zet je jezelf toch wel echt voor lul . Zlaten zie ik ook wel zoiets zeggen, maar die presteerd teminste nog. Deschamps moet gewoon Giroud erin zetten daar heb je veel meer aan dan deze man. Kijk naar de cijfers die zeggen genoeg. Alleen heeft Giroud op een of andere manier de schijn een beetje tegen. Maar als Giroud niet scoort is hij altijd nog een aanspeelpunt. Met Benzema in de punt wordt je geen Europees kampioen.
 
Ramos_4
 
103
15 juni 2021 om 23:00
Grappenmaker met je CL winnaar alsof Benzema nooit een CL gewonnen heeft. Je kan de tactiek van Deschamps beter afkraken.
 
Benzema.
 
76
15 juni 2021 om 23:01
Hij speelt anders een cruciale rol bij de goal en heeft pech dat Mbappe 1 milimeter buitenspel stond. Benzema voegt duidelijk heel veel toe aan dit Frankrijk. Giroud komt niet in de buurt van dat niveau.
 
Musi26
 
9
15 juni 2021 om 23:09
1 millimeter? Ging eerder richting de meter, dan richting een millimeter. Verder heb je wel gelijk natuurlijk. Benzema is gewoon een goede spits.
 
Sankento
 
55
15 juni 2021 om 23:05
BlueGroninger. Jij mag helemaal ophouden want jij bent totaal niet objectief. Benzema is gewoon in alles beter dan Giroud.
 
zibakoe2
 
52
15 juni 2021 om 23:06
Benzema is in de combinatie de beste spits van de wereld, daarnaast creëert hij tijdens de wedstrijden veel ruimte voor Mbappé. Hoeveel goals had Giroud gemaakt afgelopen WK, ben het even vergeten.
 
ModricMagic
 
35
15 juni 2021 om 23:11
Gast moeten we jou serieus nemen met CL winnaar? Je doet alsof hij veel deed bij Chelsea. Maar het is niet eens een basisspeler. Ook geen seconde ingevallen in die CL finale. En over CL gesproken. Benzema heeft er al 4 en heeft ze alle 4 gespeeld als basisspeler. Tot slot als je het over de voetballende kwaliteiten hebt is Benzema echt 10x beter dan Giroud. Dus wat een grap dat Giroud een beter aanspeelpunt is dan Benzema.
 
Schwarz
 
8
15 juni 2021 om 23:41
Maatje, Giroud had vorig WK geen enkel schot op goal. Benzema is echt in alles beter en speelde vandaag ook goed. Pech met de buitenspel situatie van mbappe ook.
 
Bryan Smeets 1
 
14
15 juni 2021 om 22:58
Zo’n team hebben en dan gaan counteren. Het werkt, maar de schoonheidsprijs zullen zijn in ieder geval niet winnen!
 
TheBigShow
 
3
15 juni 2021 om 23:15
Het zijn toch ook vooral counterspelers?
 
Esmuellert
 
18
15 juni 2021 om 22:58
Ik snap het niet, Frankrijk heeft zo'n goede ploeg maar ze spelen vreselijk saai voetbal en vertonen walgelijk gedrag.
 
ConchaEspina
 
17
15 juni 2021 om 22:58
Nog meer plezier aan Noord-Macedonie te zien voetballen dan Frankrijk. Ik mag toch hopen dat dat weer niet beloond wordt met een titel. Wat een zonde gezien al het talent. Gelukkig spelen de Nets nog straks tegen de Bucks, want amusementswaarde in het voetbal ('voor de fans' is toch schaars aan het worden, ongeacht het voetbaltalent dat er nog steeds rondloopt.
 
Primetime
 
0
16 juni 2021 om 00:30
don`t hate the player, hate the game. Als de NBA niks aan het busparkeren had gedaan had je misschien je ook wel bij de Nets tegen de Bucks geã«rgerd,
 
binny
 
0
16 juni 2021 om 06:16
Wat een wedstrijd zeg, Durant was echt weergaloos vanavond, one for the ages! Ik was bij de 2de wedstrijd die de Nets erg comfortabel wonnen.
 
ConchaEspina
 
0
16 juni 2021 om 17:22
Zat er ook toen! Ook toen was Durant de grote man, maar gisteren was helemaal van een ander level. Prachtige tweede helft, jammer dat Harden drama was.
 
binny
 
0
16 juni 2021 om 23:01
@conchaespina, dus ik ben niet de enige die hier in NY woont!?
 
Ramos_4
 
6
15 juni 2021 om 22:58
Wat een rare coach die Deschamps.. zonde dat hij zo speelde met een Frankrijk die barst van voetballende kwaliteit.
 
ModricMagic
 
14
15 juni 2021 om 22:58
Zo speelt Frankrijk altijd onder Deschamps. Gewoon volle counter voetbal als ze op voorsprong komen. Maar goed werkt heel effectief blijkbaar. Bij Duitsland waren Volland, Werner en Sane echt dramatisch. Deden werkelijk niks goed. Low is echt klaar bij Duitsland. Onder Flick gaat het echt wel beter. En dat heeft Duitsland echt nodig die verandering.
 
messi_123
 
4
15 juni 2021 om 22:59
@ModricMagic mee eens hoop dat zizou echt trainer wordt van Frankrijk zou geweldig zijn
 
LeidseHood
 
2
15 juni 2021 om 23:14
Klopt. Havertz en Gnabry ook drama trouwens. Vond dat het voorin nergens op leek bij Duitsland en als dan ook nog eens je golden boy Joshua een slechte pot speelt en Muller zijn geluksgoal niet maakt is het niks. Matige vertoning van die Mannschaft. Snap niet dat je Sane inbrengt, wat een ongemotiveerde klojo. Vollandt is dan nog wel gemotiveerd maar goed, ik ook.
 
John Terry
 
10
15 juni 2021 om 22:58
Havertz eruit voor Werner die zonder 15 meter ruimte momenteel geen deuk in een pakje boter trapt, terwijl de Fransen zich ingraven. Volland zo niet nog slechter eigenlijk. Had het de Duitsers wel gegund, vooral Hummels. Wat een krijger is dat nog zeg, word je steeds zo voorbij gelopen door Mbappe en alsnog heeft die uiteindelijk niets te vertellen gehad vanavond. Wat een eindbaas die Hummels.
 
Aguerooo
 
9
15 juni 2021 om 23:01
Domme wissel inderdaad. Had Werner nooit mogen brengen, alleen wanneer je voor staat voegt hij wat toe. Hummels (ondanks zijn eigen goal) toch wel motm aan de Duitse kant, zonder hem had het zo 3-0 kunnen worden. Aan de Franse kant speelde Pogba echt ijzersterk.
 
blink182
 
1
15 juni 2021 om 23:04
Wie breng je dan er in? Het is niet zo dat Duitsland een bank vol kampioenen heeft. Het is best matig allemaal.
 
Aguerooo
 
3
15 juni 2021 om 23:08
Beter gewoon Havertz laten staan ipv Werner brengen denk ik dan. Duitsland heeft inderdaad geen beste bank, dat is ook het probleem van Duitsland, die missen zoals ik boven al aangaf een speler als Giroud.
 
blink182
 
1
16 juni 2021 om 00:30
Havertz laten staan is idd de beste oplossing lijkt me.
 
messi_123
 
3
15 juni 2021 om 22:58
Redelijk leuke wedstrijd vondt trouwens dat deschamps dembele veel eerder er in had moeten doen, verder hummels olie domme eigen goal vondt pogba echt geweldig de beste van het veld van Frankrijk vandaag ze zijn voor mij favoriet slaap lekker iedereen en een fijne week toegewenst!
 
anfield YNWA
 
12
15 juni 2021 om 22:59
Als ik bondscoach van Frankrijk was zou ik me doodschamen. Met deze speelwijze wil je toch niet gaan proberen europees kampioen te worden als je zulke goede spelers hebt. En ze zijn notabene wereldkampioen
 
ConchaEspina
 
3
15 juni 2021 om 23:03
Anderzijds kloppen de Fransen zich enkel op de borst want ze zijn de huidige wereldkampioenen. Hoor eigenlijk vrij weinig negatieve geluiden of kritiek op het spel van hun kant. Al ben ik het wel met je eens dat het niet om aan te zien is.
 
Musi26
 
6
15 juni 2021 om 23:12
Ze zijn op dezelfde manier wereldkampioen geworden.
 
Frikx
 
3
15 juni 2021 om 22:59
Wat een dramatische wedstrijd. Frankrijk met het beste elftal en 0 voetbal. Alle ballen op Mbappe in de diepte en lekker counters. Duitsland echt heel slecht aanvallend. Slechte voorzetten, slechte vrijetrappen, slechte hoekschoppen. Ik hoop echt dat iemand weerstand kan bieden tegen het antivoetbal van Frankrijk.
 
Trefkans
 
21
15 juni 2021 om 22:59
Als één Fransman een fout maakt, lost een ander het wel op. Simpelweg teveel individuele kwaliteit.
 
Arsenal-Gunner
 
2
15 juni 2021 om 22:59
Best een leuke wedstrijd maar dit Frankrijk kan zo veel meer. Hoe ze de bal overspelen ziet er enorm goed uit maar ze spelen zo ontzettend behouden. Wel opvallend dat Rabiot een basisplaats heeft. Speelde wel degelijk eigenlijk maar heeft die geen concurrentie? Volland zal wel niet kunnen slapen vannacht na die invalbeurt hahaha. Geen bal goed geraakt.
 
Walcott16
 
4
15 juni 2021 om 22:59
Jammer dat de wedstrijd beslist wordt door een eigen doelpunt. Denk dat de kans nog best groot is dat deze landen elkaar nog later tegenkomen dit toernooi. Hopelijk vallen er dan meer treffers.
 
Emilio Estevez
 
5
15 juni 2021 om 22:59
Wat een tegenvaller was deze wedstrijd zeg. Frankrijk wat niet wilde en Duitsland wat niet kon. Het is toch schandalig dat je met zo`n selectie zulk afbraak voetbal speelt. Daarnaast vandaag wel gezien dat de VAR een meerwaarde heeft. Geweldige tackle can Hummels nadat hij gezien leek.
 
droppie
 
0
15 juni 2021 om 22:59
Pfff, en dit moet de EK favoriet zijn? Dat kan nog leuk worden tegen Portugal, die kunnen dit spelletje ook spelen en wellicht beter. Zoveel sterspelers en dan zo spelen, een regelrechte schande.
 
ModricMagic
 
12
15 juni 2021 om 23:17
Zo hebben ze het WK gewonnen. Dus ja dit is wel een favoriet. Als Duitsland er al niet doorheen kan komen zijn er heel weinig landen die dit wel kunnen. Dus verdedigend staan ze ijzersterk die Fransen.
 
droppie
 
0
15 juni 2021 om 23:35
Modricmagic, ik weet het. Ik ben ook niet tegen countervoetbal, maar dit leek redelijk wat momenten op 9-0-1 voetbal en met zoveel kwaliteit. Bij een land als Zweden zoals het deden tegen Spanje kan ik dat nog begrijpen, maar dit.
 
voetbalfreak
 
1
15 juni 2021 om 23:00
Duitsland komt toch moeilijk aan scoren...
 
messibarca.
 
1
15 juni 2021 om 23:00
Sneu voor het Duitse thuispubliek dat ze verloren,tegen een Franse powerploeg die Oranje relatief makkelijk kan hebben. Mooi vooruitzicht dus !
 
Fabian1986
 
4
15 juni 2021 om 23:00
Jammer voor Duitsland. Ze verdienden een punt. Dit Frankrijk gaat gewoon een kopie worden van het WK. Verdedigen en counteren. Eigenlijk heel schandalig met zo'n selectie zo de wedstrijd te benaderen. Je kunt gewoon niet genieten van dit frankrijk en hoe het benaderd wordt. Heel effectie maar een verschrikking om te zien.
 
4Ever4Ajax
 
22
15 juni 2021 om 23:06
Waarom verdiende Duitsland een punt? Ze hebben aanvallend niets laten zien. Frankrijk had nog 2 (terecht) afgekeurde goals en Mbappe had ook zomaar een penal kunnen krijgen (tackle was eerst op de enkel en daarna de bal van Hummels). Ik begrijp dat mensen het countervoetbal liever niet zien van de Fransen (ik zie ook liever elke keer oogstrelend voetbal), maar dit Duitsland verdiende echt geen punt.
 
Fabian1986
 
2
15 juni 2021 om 23:32
Gezien het spel en drive over de gehele wedstrijd verdiende ze voor mij een punt. Ze wilden voetballen. Dat er niet voor de penalty werd gefloten was meer dan terecht. Counter voetbal kan prachtig zijn,maar de manier waarop de fransen de wedstrijd benaderennis een verschrikking voor iedere voetbalfan. Zweden vond ik begrijpelijk die hebben de selectie er niet naar,maar Frankrijk? Dan moet je je als topfavoriet toch wel wat meer ballen tonen dan dit.
 
droppie
 
1
15 juni 2021 om 23:38
Fabian1986, Zweden kon niet beter, Frankrijk wel.. Komen op voorsprong door een eigen doelpunt en dan schakelen ze rustig over met een sterrenteam op een soort van 9-0-1 systeem.
 
4Ever4Ajax
 
3
15 juni 2021 om 23:40
Ik zie ook liever een dominant Frankrijk, maar jij vindt dus dat als een team energie in een wedstrijd legt, een team al een punt verdient? Gekke opvatting van sport.
 
Fabian1986
 
0
16 juni 2021 om 09:12
zo`n gekke opvatting vind ik het niet. Jij vindt dat een aboluut topteam wat achteruit leunt, eerste helft begint met tijdrekken en alleen countert de wedstrijd verdient te winnen? Dat vind ik persoonlijk ook een gekke opvatting van Sport.
 
4Ever4Ajax
 
0
16 juni 2021 om 10:30
@fabian1986: Nee, je draait 'm verkeerd om. Frankrijk had al een doelpunt achter z'n naam. Als Duitsland recht wilde hebben op een punt, hadden ze moeten scoren. Dat hebben ze nagelaten. Sterker nog, op de kans van Gnabry na (was geen makkelijke), hebben ze geen enkele kans gehad. Dan heb je 0 recht op een punt, ongeacht hoe Frankrijk erin stond.
 
GSRM23
 
5
15 juni 2021 om 23:00
Van Benzema had ik veel verwacht maar hij had een mindere wedstrijd, was een beetje onzichtbaar. Varane die een slecht seizoen heeft gehad, speelde juist ijzersterk vandaag. Niemand kwam er langs en was écht een van de uitblinkers. Pogba zoals gewoonlijk bij Frankrijk aan het strooien met geweldige passes. En Mbappé continu gevaarlijk met zijn snelheid, ik dacht overigens dat het moment rond de 80e min een penalty had moeten zijn. Maar misschien heb ik het weer fout.
 
JohanVanSa
 
3
15 juni 2021 om 23:00
Had desnoods die ouwe rot Klose van de tribunes geplukt..
 
blink182
 
20
15 juni 2021 om 23:01
Frankrijk heeft altijd zo gespeeld, dus snap al die ophef niet zo. Deschamps gaat niks veranderen want dit speelstijl heeft ze gewoon kampioen gemaakt.Verder heeft Frankrijk best easy gewonnen. Ja Gnabry had kunnen scoren maar Frankrijk is, zelfs op 50 procent, veel beter dan Duitsland. Al met al een verdiende overwinning voor de Fransen.
 
WQSMilan
 
0
15 juni 2021 om 23:48
Klopt afgelopen ek was het ook al zo. Ik blijf hopen op Zidane bij de Fransen. Match made in heaven
 
 
5
15 juni 2021 om 23:01
Frankrijk wint, maar de manier waarop stelt me echt teleur. Je merkte dat Mbappé bijvoorbeeld wel wilde, maar de rest bleef rustig staan en aanvallen van Duitsland tegenhouden. Dan heb je zo'n mooi en sterk team staan en wacht je zoveel af, echt gewoon zonde. Duitsland onzorgvuldig in de passing en ze missen een spits die voorin de bal vast kan houden, zoals Klose en zelfs Podolski dat konden. En de scheidsrechter man man man, wat was die gek bezig zeg. De eerste 20 minuten fluit hij voor alles en daarna liet hij amper nog iets van zich horen. Hij had naar mijn idee al lang geel moeten geven na dat tijrekken van Lloris na een halfuur.
 
PBMGS
 
4
15 juni 2021 om 23:01
Wat een trieste wedstrijd zeg. Duitsland kon niks en Frankrijk laf counter voetbal. 90 minuten van me leven hier aan verspild..
 
gianny6
 
10
15 juni 2021 om 23:02
Ik vind van alle wedstrijden onze het leukst tegen Oekraine. Die wedstrijd had alles, strijdlust, aanvallend van beide kanten, veel kansen, hoog tempo en veel goals. Dus lekker gedaan Nederland.
 
BBayern1990
 
4
15 juni 2021 om 23:03
De nederlaag was te verwachten. Alleen had ik hoger voorspeld. Nu nog verliezen tegen Portugal en Duitsland is eindelijk van die vervelende Löw verlost. Hij bwijst alweer niks te kunnen. Flick heeft veel werk voor de boeg om dit Duitsland weer herop te doen leven.
 
Musi26
 
5
15 juni 2021 om 23:05
Tot nu toe 2 kanshebbers voor de titel. Frankrijk en Turkije. Gezien de aanwezig kwaliteit staat Frankrijk op pole om de titel te winnen. Voor de duidelijkheid; de titel voor grootste schande van de voetbalwereld. Echt wat erg.
 
NickRijgersberg
 
7
15 juni 2021 om 23:08
Turkije ??
 
Musi26
 
3
15 juni 2021 om 23:14
Turkije was toch ook vreselijk anti voetbal. Niet om aan te zien. Laten we hopen dat Frankrijk de volgende wedstrijd snel.met 2 nul achter komt, zodat men gaat voetballen.
 
SocioFan1
 
5
15 juni 2021 om 23:05
Frankrijk met Deschamps, een hele goede saaie schaakspeler. Maar hun game management vind ik wel echt geweldig. Duo Benzema en Mbappe grandioos. Moet wel zeggen, Duitsland was best prima, kon goed mee maar missen hier en daar wat en als je dan ziet dat een Werner en Volland erin komen tsja, daar ga je de oorlog niet mee winnen. Ze missen echte backs en een topspits. Anyway, Frankrijk wint verdiend, ook al had Duitsland meer balbezit. Rabiot de ego had gewoon de bal moeten geven op Griezzy en dan was het 2-0. Twee net aan buitenspel goals en die tackle van Hummels op Mbappe had gewoon een penalty moeten zijn. Hij raakt beide benen van Mbappe eerst en daarna tikt ie de bal, tsja!
 
LeidseHood
 
2
15 juni 2021 om 23:06
Matige wedstrijd. Bijna slecht te noemen. Wel mooie passing gezien maar veeeeel te veel gebrei bij Duitsland. Die hebben nul snelheid in hun aanvalsspel en weinig combinaties in of rond de 16. Havertz werner gnabry Sane zijn het allemaal niet qua effectiviteit. Frankrijk daarentegen wel heel direct en effectief. Maar dat is een luizenploeg die alleen maar afwachten en gokken op de counter met Mbappe en Benzema. Dat is ook geen gezicht. Dus ja, matige pot waarin te veel fout ging.
 
Jaricho
 
2
15 juni 2021 om 23:07
De spelersbus van Frankrijk is afgezegd, ze rijden gezamelijk als bus naar het hotel. Wat een walgelijke vertoning dit.
 
Demiddenstip
 
2
15 juni 2021 om 23:08
Frankrijk heeft een geweldig team maar die coach is niet geschikt voor dit materiaal, natuurlijk hij wint wel maat voetballend gezien vreselijk om naar te kijken.
 
Atletico99
 
2
15 juni 2021 om 23:09
Prima resultaat voor de Fransen natuurlijk, maar het spel was weer eens niet om aan te gluren. Zowel Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje en Portugal vond ik allemaal nog niet overtuigen tot nu toe.
 
fenkyludovic
 
4
15 juni 2021 om 23:14
Boys we kunnen ook zeggen dat ze als collectief gestreden hebben om de overwinning eruit te slepen. De punten waren belangrijk en Frankrijk heeft het goed uitgespeeld. Natuurlijk was Duitsland beter maar tot aan de 16. Hopen dat Duitsland een punt pakt tegen Portugal en wint van Hongarije. Gun het de Duitsers wel, leuke ploeg!
 
Mowgli
 
4
15 juni 2021 om 23:16
Jammer voor de duitsers. Speelde aardig maar spelen de fransen in de kaart met de eigen goal. Frankrijk zijn spel ziet er niet leuk uit maar zeer effectief. Heb mijzelf trouwens doodgeërgerd aan de duitse slappelingen (havertz, werner) van Chelsea en aan het duitse broertje van stengs. Daar win je geen oorlog mee blijkt. Nederland zou trouwens een kroos goed kunnen gebruiken. Iemand die overal heen kan crossen vanuit het midden. Dat moet een frankie ook meer doen ipv dat korte spel
 
fc moulijn
 
0
15 juni 2021 om 23:18
Had wel wat meer vuurwerk verwacht deze wedstrijd. Denk trouwens ook dat in deze poule de beste nr 3 niet gaat zitten.
 
anfield YNWA
 
0
15 juni 2021 om 23:19
Het is toch ook jammer dat Duitsland geen echte pure centrumspits heeft. Ik weet niet eens wie daar nu vandaag eigenlijk stond. Havertz,Muller,Gnabry in de 2de helft Werner. Goede spelers hoor maar het zijn alle 4 geen spitsen. Dan is Volland nog het beste als echte spits.
 
Ajaciedje02
 
2
15 juni 2021 om 23:20
Duitsland wel teleurstellend uiteindelijk, ik had het idee dat ze zo 120 minuten konden door voetballen zonder te scoren. De Fransen vond ik daarentegen niet erg bijzonder spelen, de gebruikelijke countertactiek onder Deschamps, waar ze weliswaar resultaat mee behalen. Stoorde me wel enorm dat Lloris al vanaf de 30e minuut begon met tijdrekken en de scheids er niks van zei. Qua spelers vond ik aan Duitse zijde Gnabry erg tegenvallen, en de invallers deden het ook niet bepaald ok, afgezien van Can die het nog redelijk deed. Maar een Sane bijv. ik zie momenteel echt helemaal niks bijzonders meer aan hem, alsof die voor spek en bonen meedoet lijkt wel
 
fc moulijn
 
5
15 juni 2021 om 23:31
Ben wel benieuwd of de uefa nog iets met het bijtincident gaat doen van ruddiger
 
FCB_Catalunya
 
0
15 juni 2021 om 23:32
Ze winnen en de tactiek heeft gewerkt hoor, maar het is toch afgrijselijk om naar te kijken. Zo’n selectie en dan met achterover hangen en op de omschakeling loeren van een eigen doelpunt profiteren. Ik gun het ze totaal niet, maar ik denk dat ik weer met lede ogen aan moet zien hoe ze topland na topland uitschakelen.
 
Aqua1
 
1
16 juni 2021 om 01:28
Ze kunnen het wel, als ze even aanzetten staan ze op 1-0 blazen ze Duitsland weg, hadden ze gewoon met leuk spel 4-0 gewonnen ook
 
wk020
 
4
15 juni 2021 om 23:48
Pogba was weer ouderwets goed. Man man man wat opent hij makkelijk naar de andere kant. Niets leek hem moeite te kosten.
 
JohanVanSa
 
4
16 juni 2021 om 00:01
Die analyse van deze wedstrijd op Villa Sporza, prachtige analyse. Al sinds begin van het toernooi een genot om naar Villa Sporza te kijken met echt goeie inhoud.
 
Shikor
 
6
16 juni 2021 om 00:04
Trieste mensen allemaal hier. Dat ze leuker voetbal kunnen laten zien dan dat ze doen klopt maar de tactiek waar dechamps voor kiest word gewoon goed gespeeld. Duitsland heeft geen kans gehad. Frankrijk helaas buitenspel. Anders win je de wedstrijd n stuk makkelijker met het kut voetbal wat iedereen vind. Mensen hebben hogere verwachtingen en daarom valt t tegen. Misschien dat iedereen daarom Nederland zo geweldig vind. Daar staan misschien 2 voetballers in die bij Frankrijk mee zouden kunnen de rest is niveau Macedonië.zeikerds
 
Shikor
 
3
16 juni 2021 om 00:06
En rudiger met suarez actie hoezo mag dat
 
KapiteinClaus
 
0
16 juni 2021 om 08:56
Vind het ergens wel knap dat Frankrijk zichzelf in toom houdt en dat Mbappé, Griezmann e.d. ook echt meeverdedigen. Daarmee speelt Frankrijk echt als een team. Het is ook wel typisch Nederlands om te zeggen dat Frankrijk gewoon lekker moet aanvallen. Dat ze dan waarschijnlijk eerder tegen een nederlaag aanlopen, dat moet dan maar ofzo. Ik kan hun instelling wel waarderen, keer wat anders dan dat je trots laten afslachten wat veel Nl'se commentatoren graag willen zien.
 
RedondoNo5
 
0
16 juni 2021 om 09:12
Frankrijk bracht zichzelf in de problemen tegen Duitsland door op de counter te spelen. Aan de bal zijn ze superieur, maar schijtluis Deschamps kiest voor deze methode. Er hoefde maar 1 bal goed te vallen en het was een gelijkspel geworden, terwijl de Fransen er zo overheen konden denderen.
 
JazzPostiga
 
0
16 juni 2021 om 11:36
Ik weet niet of iedereen ineens 180 graden gedraaid is met betrekking tot de kansen van Oranje? Opvallend dat iedereen de kansen ineens een stuk hoger inschat voor ons kikkerlandje. Ik ben daar overigens blij om, of het helemaal terecht is durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat voor alsnog onze verdediging beter afgestemd moet worden als we echt kans willen maken. Erg benieuwd naar morgen. On topic: Frankrijk speelde voor hun doen niet optimaal, maar naar mijn mening nog steeds terecht gewonnen.