'Er is wat interesse, maar enkel Ajax, Feyenoord en PSV kunnen mij betalen'
Maandag, 24 april 2017 om 17:45

Jody Lukoki verliet de Eredivisie in 2015 voor een avontuur bij het Bulgaarse Ludogorets Razgrad, maar de razendsnelle buitenspeler heeft het wel weer gezien bij zijn eerste buitenlandse werkgever. De oud-speler van Ajax, SC Cambuur en PEC Zwolle heeft zijn zinnen gezet op een transfer en staat niet afwijzend tegenover een rentree in de Eredivisie.

"Ik zit nog steeds in de situatie waarin ik weinig basisplaatsen heb. Ik val wel veel in, maar in de zomer wil ik graag een transfer maken Er is vage interesse vanuit Nederland en Engeland. Dat was in de winter ook al zo", vertelt hij in gesprek met Ajax1. Lukoki ziet een vertrek naar beide landen wel zitten en verwacht binnen twee weken meer duidelijkheid te hebben.

Hij twijfelt echter of hij daadwerkelijk weer aan de slag zou kunnen gaan in de Eredivisie: "Ik heb nog een contract tot 2018, maar denk dat Nederlandse clubs mij niet kunnen betalen. Alleen Ajax, PSV en Feyenoord, maar dat valt uit te sluiten omdat ik weinig heb gespeeld." Lukoki verwacht niet dat een verhuur er in zit en mikt dan ook op een permanent vertrek. Aangezien hij zichzelf met zijn 24 jaar nog 'harstikke jong' vindt, vallen landen waar hij enkel voor het geld zou gaan voetballen af.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
3
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (42)

 
LeidseGlibber
 
14
24 april 2017 om 17:47
Haha deze jongen heeft nergens waar hij gespeeld heeft écht indruk kunnen maken, op een paar mooie acties bij PEC na. Ben benieuwd waar ze hem willen hebben, anders zullen zowel de vraagprijs van de club als zijn salariseisen wel wat gaan zakken denk ik zo
 
Ajax12321
 
12
24 april 2017 om 17:50
Geen interessante speler voor de top 3. Leuk voor een degradatiekandidaat in de eredivisie, maar veel meer ook niet. Heeft enkel snelheid en mist ook gewoon scorend vermogen. Hij mag blij zijn als er een leuke club uit Engeland komt.
 
myvision
 
7
24 april 2017 om 17:52
Ik denk dat hij het niveau van de Jupiler League net trekt.
 
myvision
 
23
24 april 2017 om 17:52
Eh juist ja. Eerst falen bij Ajax, vervolgens bij rechterrijtje clubs spelen en bij een vaag clubje in een D-competitie en dan nu doodleuk de diva uithangen. Ga maar lekker voor de centen naar de woestijn vriend. Je bent niet goed genoeg voor de Eredivisie.
 
PsvFan700
 
131
24 april 2017 om 18:14
Volgens mij heb jij het stuk niet gelezen? Hij zegt nergens dat hij te goed is voor welke club dan ook. Hij zegt enkel dat zijn afkoopsom te hoog zal zijn voor alle clubs buiten de top 3 en dat hij zelf ook wel inziet dat hij daar niet voor in aanmerking komt.
 
PsvNumber1
 
37
24 april 2017 om 18:16
Haha inderdaad heerlijk om te zien dat ie m afvalt op de punten die hij juist zelf al benadrukt. Ik vind juist dat hij zich hier profileert als iemand met zelfkennis.
 
myvision
 
4
24 april 2017 om 19:11
" Hij" heeft het artikel wel gelezen. Een wisselspeler van Lodogorets Razgrad is heus betaalbaar voor de gehele linkerrij van de Eredivisie maar het punt is dat ze het niet willen betalen, vanwege bovengenoemde redenen. Ik vind het gewoon een zwaar arrogante uitspraak. Net als dat ik het belachelijk vind dat je mij aanspreekt in de derde persoon Psvnnumber1.
 
JizZzy
 
58
24 april 2017 om 19:29
Probeer je er nou niet uit te lullen man. Je zocht een stok om mee te slaan en blijkbaar had je die na het lezen van de titel al gevonden. Maar goed, als je verweer is dat clubs hem wel kunnen betalen terwijl de speler in kwestie zelf aangeeft dat het niet kan, tja dan moeten we natuurlijk op jouw objectieve kijk afgaan, jij hebt tenslotte de wijsheid in pacht. En Psvnumber1 reageert op iemand anders dan jij, dus natuurlijk spreekt hij dan over jou in de derde persoon. Maar dat zal de hele wereld ook wel weer verkeerd gezien hebben. 'eh juist ja'. OT: ik denk dat alle Ajacieden Lukoki alleen herinneren om die panna die hij De Cler ooit gaf, verder heeft hij weinig gepresteerd en kan hij alleen maar hard hollen. Ik zou juist gaan cashen als ik hem was, met een Ajax-verleden kom je echt wel aan de slag in Dubai of Qatar. Nou Bulgarije of Dubai, ik wist het wel
 
Auditore
 
7
24 april 2017 om 22:53
Ik had exact dezelfde gedachte/reactie als myvision bij het lezen van de titel; echter na het volledig lezen blijkt deze beste voetballer vrij nuchter in zijn schoenen te staan. Wel leuk dat journalisten van Ajax1 contact met hem zoeken voor een interview. We waren hem toch een beetje vergeten. Dat Ludogoretz was een paar jaar geleden best een lastig/leuk ploegje trouwens. PSV heeft er destijds volgens mij gewoon 2x dik klop van gekregen, en nog terecht ook. Die Bejzak schoot ze er toen echt vanuit elke hoek in.
 
myvision
 
3
25 april 2017 om 00:14
Van mij mag je het prima mij verwijten als ik daadwerkelijk een artikel niet lees, maar toch doe ik dat altijd wel en ik trek gewoon andere conclusies. Voor de rest lijkt het me prima je denigrerende reactie zo maar te laten Jizzy. @auditore: ik dus niet, maar dat kan verschillen.
 
Nijogeth
 
1
24 april 2017 om 18:15
Zijn club wil waarschijnlijk te veel geld voor hem zien om de transfer naar de Eredivisie te kunnen maken, dat zegt hij ook. Hij denkt dat alleen de topclubs aan de vraagprijs kunnen voldoen en zoals hij al zegt, zullen die hem niet aan gaan trekken.
 
myvision
 
5
24 april 2017 om 19:16
Dat snap ik wel, ik denk alleen dat hij "kunnen" moet inwisselen voor "willen". De man heeft een markwaarde van rond de miljoen. Dat kan de gehele middenmoot van de Eredivisie ook wel ophoesten.
 
@Osthoved89
 
9
24 april 2017 om 20:07
Hoe weet jij nou dat hij een miljoen waard is? Lukoki speelt toch daar en weet gerust wel beter dan jij hoe de club hem inschat. Het siert hem juist dat hij zelfkennis toont en nog niet voor het grote geld gaat kiezen. Over de arrogantie van Lukoki kan je beter niet praten, aangezien iedereen hier snapt wat Lukoki bedoeld en jij niet. Misschien moet je je reactie toch bijstellen en inzien dat je ernaast zat.
 
Nijogeth
 
4
24 april 2017 om 20:15
Volgens transfermarkt is zijn waarde 1,6 miljoen, dus die miljoen is nergens op gebaseerd. Daar komt nog bij dat die 1,6 miljoen niet de verkoopwaarde is, want als Ludogorets hem niet per se kwijt wil, dan vragen ze gewoon het dubbele voor hem. Edit: voor de duidelijkheid. Dolberg zou een transferwaarde hebben van 8 miljoen, maar die gaat echt niet voor minder dan 3x zoveel weg.
 
elninoo
 
1
24 april 2017 om 20:37
Meestal houd je die 8 miljoen in gedachte keer het aantal contractjaren dat de speler nog heeft. Stel dat dolberg nog 4 jaar contract heeft dan zal Ajax ongeveer mikken op 32 miljoen. Doorgaans kom je dan wel uit. Behalve hij spelers met nog maar 1 of 2 jaar contract.
 
Nijogeth
 
0
24 april 2017 om 20:53
Nee, zo zou ik dat niet doen. Bij jongere spelers is er gewoon meer groei mogelijk en zal er meer betaald moeten worden, omdat clubs weten dat de speler een stuk meer waard kan worden. Spelers in hun piek gaan niet veel extra meer waard worden en zullen dus voor een kleiner extra bedrag verkocht worden.
 
Jeronsaik
 
0
24 april 2017 om 21:29
Nee, de marktwaarde is gebasseerd op spelers in dezelfde leeftijds categorie die in de recente 2 jaar zijn verkocht en ongeveer gelijk aantal minuten hebben gespeeld x het aantal contract jaren. Als Dolberg dus een marktwaarde heeft van 8 miljoen dan wilt dat zeggen dat hij met zijn huidige prestaties dus een waarde heeft van 2 miljoen euro. (na een aankoop van 270.000 euro) uiteraard is dat een schatting gebasseerd op cijfers en niet op moet die weg of niet.
 
Leopart
 
8
24 april 2017 om 18:49
@myvision, waar heb jij leren lezen? Waaruit maak jij op dat hij zich als een diva gedraagt...
 
myvision
 
1
24 april 2017 om 19:14
"...maar denk dat Nederlandse clubs mij niet kunnen betalen...", daaruit. Hij moet daar "willen betalen" van maken in plaats van "kunnen betalen". Als je zoals hij zeer matig hebt gepresteerd hoef je dit niet zo te zeggen, gezien er geen club het risico met hem wil nemen.
 
Leopart
 
18
24 april 2017 om 19:25
Het is een feit dat Nederlandse clubs hem niet kunnen betalen. Waar moeten clubs als Willem 2 of een Excelsior het geld vandaan halen om hem te betalen? Hij heeft een contract... beetje aanstellerig van je om daar een conclusie uit te verbinden. Als hij een diva was dan snapte hij niet waarom de top 3 hem niet gaan halen...
 
myvision
 
2
25 april 2017 om 00:22
Ik heb het over clubs uit het linkerrijtje en jij komt met clubs uit het rechterrijtje. De de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. AZ deed wel vaker inkopen van 3 tot 7 miljoen, zal dat nu ook wel weer kunnen maar neemt het risico niet met zo'n knul. SC Heerenveen doet het ook jaarlijks, alleen dan met Scandinavische talenten. Clubs als Urecht, Vitesse, Groningen en misschien zelfs Twente en Heracles kunnen dit soort bedragen wel betalen maar willen dat nogmaals niet voor een 24-jarige.
 
NeutraleFanNL
 
3
24 april 2017 om 20:54
myvison laat ze maar gaan haha, ik snap precies wat je bedoeld. Dat verschrikkelijke arrogante toontje van dit en dit verdien ik, alleen de 3 grote jongens kunnen dit betalen. Met andere woorden kleinere clubs laat me met rust, op jullie ga ik niet eens in. Arrogante teleurstellende houding. Hard rennen kan Lukoki, daar is helaas ook alles mee gezegd.
 
Raubaht
 
3
24 april 2017 om 17:53
Ongelooflijk dat zo een matig voetballertje nog salariseisen kan hebben. Hij mag al hartstikke dankbaar wezen dat hij, met zijn kwaliteiten, überhaupt het betaald voetbal heeft weten te halen.
 
Gbeg
 
16
24 april 2017 om 18:02
Dit hele niet kunnen betalen gaat helemaal niet over zijn salaris maar over zijn afkoopsom. Hij komt daarnaast van buiten Europa en is daarom ook qua salaris duurder vanwege de eisen die de Fifa stelt, nergens eist hij een hoog loon op.
 
Nijogeth
 
3
24 april 2017 om 18:16
Hij heeft ook gewoon een Nederlands paspoort, dus hij hoeft geen buiten-eu-salaris te krijgen.
 
lamelamar
 
2
24 april 2017 om 18:24
Das niet waar wat je zegt he… het is geen topper maar heeft toch bij Ajax en BSC young boys in de jeugd gespeeld
 
Leopart
 
4
24 april 2017 om 18:51
Wauw, nog iemand die moeite heeft met lezen? Lees je de tekst wel of kun je niet lezen? Ik zou in beiden gevallen het artikel nog een keer lezen en je zelf afvragen of hij salaris eisen heeft...
 
Football knowl
 
2
24 april 2017 om 17:56
Hij zou de sales in moeten gaan :P. Hij kan zichzelf wel goed verkopen! Eigenlijk mag ik niet oordelen, omdat ik hem de laatste tijd niet heb zien spelen. Maar hij zegt zelf dat hij in een situatie zit waarin hij bijna niet in de basis begint. Als trainer van Ajax, Feyenoord,psv, Utrecht of AZ zou ik hem niet willen op het moment, zeker niet met zo'n instelling. Eerst je voeten laten spreken en dan komt de rest van zelf wel!!!
 
RonaldNieuwenhuyzen
 
3
24 april 2017 om 18:39
Wat voor instelling dan? Volgens mij zegt hij alleen dat de club veel voor hem vraagt en dat alleen de top 3 dat kan betalen. Zegt er zelfs achteraan dat die wel niet zullen komen voor hem omdat hij weinig basisplaatsen heeft gehad.
 
Leopart
 
2
24 april 2017 om 18:52
Welke instelling? Ben even benieuwd hoe je dat uit het artikel haalt...
 
Master D
 
2
24 april 2017 om 17:59
Ben benieuwd of ie al wat meer kan dan hard rennen. Zijn enige wapen was snelheid en voetballend kon ie er niet veel van. Totaal geen overzicht deze speler.
 
Rochester
 
2
24 april 2017 om 18:15
Ik vind Lukoki geen bijzondere speler. Komt tekort voor Ajax, PSV en Feyenoord en ook voor clubs als AZ, SC Heerenveen, FC Utrecht, etc. komt hij tekort. Misschien dat hij voor een team als Willem ll wel iets kan betekenen, maar zoals hij zelf al aangeeft: hij is te duur qua transferprijs en ik denk dat Lukoki zelf dan ook aardig wat salaris in zal moeten leveren. Hoe gaat het eigenlijk met Virgil Misidjan daar bij Ludogorets? Ik kan me nog herinneren dat ik hem de afgelopen seizoenen Europees (zowel in de Europa- als Champions League) heb zien spelen en daar pikte hij geregeld z'n goals mee, maar ik hoorde een tijdje terug dat hij inmiddels wisselspeler is, iemand die me daar meer over kan vertellen hoe Misidjan ervoor staat? Vond Misidjan altijd wel een goede speler bij Willem ll en ook van wat ik van hem heb gezien in Europees verband, vond ik hem niet tegenvallen. Als die Misidjan inderdaad dan niet zoveel meer speelt, hij zelf niet teveel qua salaris vraagt en Ludogorets ook een niet al te hoge vraagprijs hanteert, dan kan die Misidjan in mijn ogen zeker wel een goede aanwinst zijn voor ploegen als Utrecht, Heerenveen en AZ in mijn ogen.
 
Bjornvan Noort
 
0
24 april 2017 om 19:39
Misidjan heeft met redelijk wat lichte blessures gezeten waardoor hij soms op de bank moet zitten ook hebben ze bij ludogorets veel aanvallers met kwaliteiten en wisselen ze lekker door! Buiten de blessures heeft ie een goed seizoen achter de rug met veel goede voorzetten en in de beker / CL belangrijke goals. Hij is voor elke elke eredivisie ploeg een grote aanwinst.
 
RonaldvanderVaart
 
0
24 april 2017 om 18:40
Lukoki is de zoveelste vleugel speler die het nooit heeft gered bij Ajax maar wel een aardige debut wedstrijd heeft gespeeld en wss eeuwig kan teren op zn Aktie bij tim de cler
 
GJ7300
 
0
24 april 2017 om 19:31
Onderhand een enorme lijst zoals al eerder paar keer aangegeven. Al moet er gezegd worden dat andere clubs er nog minder van maken. Grappige is wel dat die vaak ook een Ajax verleden hebben zoals Elia, Promes. Narsingh dacht ik net niet (?) maar ook Amsterdammmer
 
feyrus
 
0
24 april 2017 om 20:33
Niet echt een bijzondere speler voor linkerrijtje Eredivisie lijkt me. Maar voor de onderkant van de middenmoot / degradatiekandidaten is het wellicht een interessante speler, zeker met zijn snelheid.
 
binny
 
1
24 april 2017 om 21:50
Lukoki, de man die gruwelijk Tim de Cler paneerde en ooit ook nog een goede goal scoorde tegen ADO Den Haag, maar deze jongen komt daarvoor kwaliteit te kort. Hij is goed voor een team uit het rechter rijtje waar hij mee kan counteren en rennen, anders is het helemaal niks. Kan me nog herinneren dat ik hem in de stad tegenkwam rond 3-4 uur, zag ik de volgende dag een insta van hem trainende met "hard work pays off" er onder staan. Ik zeg niet dat hij het nog steeds zo doet, maar zo professioneel is dat ook niet, wel een grappige jongen trouwens. Hopen voor Jody dat een club uit de woestijn hem pakt en hij nog wat miljoentjes incasseert .
 
StanPierre
 
0
25 april 2017 om 07:26
Prima speler voor AZ lijkt me niet al te duur zou die gok wel wagen hebben toch genoeg geld over gehouden aan Vincent Jansen
 
tomdecocq
 
0
25 april 2017 om 09:28
Misschien dat de club zoveel vraag en daardoor alleen voor de top 3 van NL zou kunnen spelen, maar daar komt hij te kort voor. Bij PEC maakte hij ook niet veel indruk, dus qua niveau is dat de max of lager. Engeland sowieso gene PL, eerder het Championship.