Erik ten Hag: 'Waarom zou Martínez niet kunnen meedoen tegen PSV?'
Dinsdag, 5 januari 2021 om 18:34

Erik ten Hag ziet niet in waarom Lisandro Martínez zondag niet in actie zou kunnen komen in de topper tussen Ajax en PSV. De middenvelder bracht de feestdagen door in zijn thuisland Argentinië en is bij terugkomst in Nederland niet in quarantaine gegaan. Martínez testte negatief op het coronavirus en Ten Hag maakt zich in aanloop naar de belangrijke wedstrijd van zondag geen zorgen.

Martínez plaatste op sociale media foto's waarop hij individueel met zes verschillende personen poseert, terwijl op de achtergrond een aanzienlijk aantal gasten te zien is. Ten Hag ziet geen reden om Martínez niet te laten spelen. "Waarom niet?", vraagt de oefenmeester zich af in gesprek met de NOS. "Wij hebben een héél strikt protocol, met uitgebreide testen. Denk jij dat wij het risico nemen om een speler in de kleedkamer te laten die een ander kan besmetten? Dan lopen wij groot gevaar."

Meer: Driessen onthult: ‘Bij Ajax is Ten Hag nog altijd de absolute droomkandidaat’

"Alle spelers zijn al drie, vier keer getest. PCR-testen, sneltesten, en ze zijn volkomen safe", vervolgt Ten Hag, die niet vindt dat Martínez een onverantwoord risico heeft genomen. "Een aantal jongens moest vanwege persoonlijke omstandigheden naar huis toe. Ze waren een jaar niet thuis geweest en moesten een aantal zaken regelen, zoals jij en ik ook weleens thuis zaken moeten regelen."

Buitenlandse voetballers konden tijdens de korte winterstop niet naar hun geboorteland reizen, zo was de strekking in het betaald voetbal. Indien voetballers dat toch deden moesten ze in thuisquarantaine en zouden ze de eerste twee duels van 2021 missen. Martínez doet dat niet. Ook twee Feyenoorders die afreisden naar 'oranje' gebied Marcos Senesi en Luis Sinisterra, gaan vermoedelijk niet in quarantaine, evenals nieuwkomer Lucas Pratto.

Meer nieuws
   
23:16
23:16
Feyenoord wordt op 'logische' vervanger Slot gewezen: 'Maar hoop dat hij blijft'
0
   
22:55
22:55
Summerville weet welke club Premier League-droom Leeds kan verstoren
3
   
22:19
22:19
Roda eindigt seizoen met kansloze vernedering op eigen veld tegen NAC Breda
36
   
21:46
21:46
Ruilt Geertruida Feyenoord in voor Duitsland? Bedrag van 25 miljoen zingt rond
17
   
21:44
21:44
Franse media noemen niet Zirkzee, maar andere opvallende afwezige bij Oranje
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (69)

 
kevin1994
 
82
5 januari 2021 om 18:40
Omdat regels, regels zijn ook voor voetballers van grote clubs lijkt mij, tis je eigen keus om naar buitenland te gaan dus accepteer de consequenties dan ook
 
InkeMontana
 
103
5 januari 2021 om 18:48
Welke consequenties Kevin? Ze hebben `m al 3/4 keer getest, hij is niet besmet. Niet besmet en geen klachten betekent dat hij gewoon zijn werk kan beoefenen. Top sport staat namelijk in het rijtje uitzonderingen waar je je thuis quarantaine voor mag onderbreken bij het dringende advies (geen plicht) om in quarantaine te gaan na thuiskomst uit een oranje land.
 
Craig Tucker
 
35
5 januari 2021 om 19:20
Precies. Het grote verschil met `normale` burgers is dat hij aan de lopende band getest wordt. Ajax gaat echt geen risico nemen met een speler die misschien besmet is en hem de halve selectie aan te laten aansteken. Ik vond het eerst ook best apart maar begrijp de uitleg wel. Voor de beeldvorming is het misschien niet handig, maar als mijn familie aan de andere kant van de wereld zou wonen zou ik daar ook graag naartoe gaan met de kerst. Als dat veilig kan gebeuren snap ik de keuze van alle Zuid-Amerikaanse spelers wel. Familie blijft familie
 
Benzema.
 
27
5 januari 2021 om 19:23
Ja maar topsporters staan niet in het rijtje uitzonderingen om zich als een idioot te gedragen en de kans op verspreiding van het virus vergroten. Hij doet dan wel niets wat echt tegen de regels is, het is wel gewoon oliedom en egoistisch om naar zijn land te reizen. Het verbaast me ook wel dat Ajax hier niet ingrijpt.
 
InkeMontana
 
24
5 januari 2021 om 19:43
Benzema. Ja super oliedom om naar zijn familie te reizen en niet besmet terug te komen. Ajax grijpt niet in omdat die ook wel snappen dat iedereen, voor zijn mentale toestand, ook wel eens even in de zoveel tijd zijn familie wil zien. Bovendien grijpt Ajax niet omdat, zoals je in je eerste regel al zegt, hij niks tegen de regels doet , en niet besmet is. Waarom zou je dan een eigen speler straffen?
 
herlev
 
17
5 januari 2021 om 19:52
Benzema, ik woon in het buitenland. Weet je hoe moeilijk het is om je kinderen, ouders en vrienden niet te kunnen bezoeken die nog wel in Nederland wonen? Ik begrijp heel goed dat waarom hij naar zijn familie reisde.
 
Benzema.
 
14
5 januari 2021 om 20:20
Ik woon ook in het buitenland en heb dit jaar niet terug kunnen reizen. Erg lastig, maar dat is helaas nu eenmaal zo. Alleen door personen als Martinez kunnen we misschien volgend jaar met Kerst weer geen familie zien.
 
InkeMontana
 
10
5 januari 2021 om 22:21
Hoezo , door personen als Martinez? Door personen die niet besmet zijn en het niet verspreiden bedoel je? Je doet alsof Martinez een massa verspreider is terwijl hij niet eens corona heeft.
 
Benzema.
 
10
5 januari 2021 om 22:31
Je snapt toch wel dat hij een enorm risico loopt door dit te doen? Gelukkig heeft hij het niet, maar dat maakt deze situatie niet goed.Wat jij zegt is een beetje hetzelfde als zeggen dat iemand die met een flessie op achter het stuur gaat zitten niks fout doet als hij niemand aanrijdt.
 
FR-RKC
 
1
5 januari 2021 om 22:44
Je weet nog niet of hij besmet is. Hij was op 1 januari nog in Argentinië dus een test om te kijken of hij het meeneemt naar Nederland heeft vanaf morgen pas zin.
 
InkeMontana
 
2
5 januari 2021 om 23:09
Dat is niet hetzelfde want die doet iets wat niet volgens de regels is, Martinez heeft voor zover wij weten niks buiten de regels gedaan.
 
myvision
 
10
5 januari 2021 om 23:19
Nederland had op 4 januari 6563 nieuwe gevallen. Nederland heeft 17 miljoen inwoners. Argentinie had 4 januari 8222 nieuwe gevallen. Argentinie heeft met 45 miljoen inwoners 2,5x zoveel inwoners als Nederland, maar de nieuwe Coronagevallen liggen in absolute aantallen nagenoeg gelijk. De kans dat Nederlandse voetballers het met Kerst tijdens familiebezoekjes gewoon hier in Nederland hebben opgelopen is dus meer dan 2x groter dan Argentijnse voetballers. Ik heb me met mijn vrouw en kind wel aan de regels gehouden en heb niemand met Kerst verder gezien, maar nu blijkt uit cijfers vandaag dat genoeg Nederlanders die niet constant zoals Martinez getest worden wel lekker met zijn allen het virus hebben verspreid. Dus lekker wijzen naar Martinez (maar ook Sinisterra en Sanesi) is nogal hypocriet als ze gewoon negatief getest zijn. Mensen doen hier alsof Argentinie een veel gevaarlijker land is dan Nederland op Coronagebied, in de werkelijkheid is de kans veel groter dat je het hier oploopt.
 
Benzema.
 
2
5 januari 2021 om 23:36
InkeMontana ik zei eerder al dat hij niks doet wat niet mag. Maar dan nog neemt hij het risico om zichzelf en andere mensen in gevaar te brengen. Gewoon een idiote beslissing om te reizen in deze tijd. Als je het daar niet mee eens bent heeft het geen zin om verder te discussieren.Myvision als je gewoon lekker thuis blijft niet. Martinez reist, komt op verschillende publieke plaatsen met verschillende mensen in aanraking. Gewoon een hele domme actie. En er zullen genoeg voetballers in Nederland zijn geweest die zich niet aan de maatregelen gehouden hebben, maar daar gaat dit artikel niet over.
 
jermainejenas
 
6
5 januari 2021 om 23:43
Op de website van her RIVM staat letterlijk de volgende tekst: Reist u (terug) naar Nederland uit een land of gebied met een oranje reisadvies door veel coronabesmettingen? Dan blijft u 10 dagen thuis als u weer in Nederland bent (in thuisquarantaine). Waarom hebben we hier nog een discussie over? De wedstrijd is op 10 januari, indien Martinez niet voor 1 januari terug was kan hij niet mee doen. Als hij wel mee mag doen zetten we onszelf toch compleet voor lul..
 
myvision
 
1
6 januari 2021 om 00:37
@benzema en @jermainejenas: I see your point, hij had het inderdaad niet moeten opzoeken. Het is erg dubbel gezien als niemand het `opzoekt`, het virus allang niet meer onder ons zou zijn. Daarbij is Martinez dus aantoonbaar negatief maar ben het met je eens dat als hij willens en wetens minder dan 10 dagen voor het duel nog niet terug in Amsterdam was, dat hij eigenlijk dan gewoon als voorbeeld gesteld moet worden en dat de Knvb hem voor die wedstrijd `schorst`.
 
JeroenF222
 
32
5 januari 2021 om 18:50
Als je toch flauw wil doen. Het is een dringend advies....dus als je dit niet doet overtreed je geen regels
 
hansje1969
 
9
5 januari 2021 om 19:04
@kevin1994 Voetbal is een teamsport. Je naait je team als je onnodig ziek wordt. Plus het risico dat je medespelers besmet en je team daardoor misschien de titel misloopt. En als je dan toch gaat, gedraag je dan
 
kevin1994
 
26
5 januari 2021 om 19:11
Voetbal is idd een teamsport, dus snap niet dat hij dan naar zen eigen land gaat! Ik mocht oud en nieuw ook niet met mijn vriendengroep vieren wat wij elk jaar als traditie doen. En waarom ben je als voetballer uitzondering? Als voetballer moet je juist goede voorbeeld geven
 
Ferry1
 
14
5 januari 2021 om 19:17
Dan had je toch naar Argentinië moeten vliegen met de vriendengroep. Daar gelden klaarblijkelijk andere regels
 
MGMV
 
4
5 januari 2021 om 19:20
Ja, maar in tegenstelling tot jou (of mij) zijn z`n neusgaten nog groter dan een baksteen door het vele testen wat de voetballers ondergaan. En het profvoetbal heeft nu eenmaal een uitzonderingspositie momenteel. @Ferry - Nee, is ook oranje gebied en mag je ook alleen heen uit noodzaak. Tenzij je simpel gezegd Argentijns bent en naar familie gaat.
 
De Toekomst
 
9
5 januari 2021 om 19:37
Volgens mij is hij naar familie gegaan en komt hij terug voor werk. Als iemand nu naar Curaçao gaat puur en alleen om daar vakantie te vieren, vind ik dat wel behoorlijk anders. Zo'n speler ziet al maandenlang zo goed als geen familie. Dan begrijp ik dat hij rond de kerst en nieuwjaar een paar dagen daar wil zijn.
 
rubentje13
 
22
5 januari 2021 om 19:41
Het gaat er niet om of hij familie ziet, t gaat erom dat hij een totaal onnodige reis maakt. Er zijn duizenden mensen in Nederland met familie in het buitenland die nu ook niet op en neer gaan en zich wel netjes aan de regels houden, terwijl die ook echt wel graag hun familie willen zien. Je kan niet ontkennen dat het uiterst onhandig is wat sommige voetballer hebben gedaan, en ik vind dat ze dat niet kunnen maken met de uitzonderingspositie die ze hebben binnen Nederland omdat ze al mogen voetballen. Het is een dikke middelvinger maar de rest
 
herlev
 
16
5 januari 2021 om 19:55
Ruben, ik ben zo'n geval, woon in het buitenland en mijn kinderen en familie in NL. Ik zie dit totaal niet als een middelvinger naar mij. Ik snap juist heel goed waarom hij heeft gedaan.
 
De Toekomst
 
7
5 januari 2021 om 22:05
@rubentje13, lekker makkelijk oordelen, maar mijn vader werkt ook het grootste deel van het jaar in het buitenland en zit daar dan weken alleen thuis, buiten zijn werk om dan. Afgelopen jaar was hij zelfs langer dan 3 maanden alleen in het buitenland. Al zijn activiteiten buiten werktijd waren ineens verboden. Geen sportschool, geen basketbal, geen kroegje, niet met collega's wat eten, niet naar een strandje. Waar hij normaal om de 3 weken terug kwam of, als hij wat langer weg was, familie/vrienden op bezoek kwamen om daar leuke activiteiten te ondernemen had hij nu niks. Dit jaar heeft hem mentaal echt wel wat gedaan. Hij heeft in het buitenland gehoord voor het eerst opa te worden, zag de foto's van de echo's niet, was er niet bij toen het geslacht bekend werd gemaakt. Zo'n jaar hakt erin. Vooral voor hem, maar ook voor het gezin. Mijn moeder en zusje zijn daar wat emotioneler in, maar hij wordt hier enorm gemist. Maar om terug te komen op het "onnodige reis" gebeuren, daar ben ik het dus totaal mee oneens. Mijn pa had het echt nodig om hier weer te zijn met kerst en nieuwjaar. Weer te sporten met vrienden, ons weer te zien, op gepaste afstand en met mondkapje bij zijn ouders en schoonouders langs te gaan etc. Na dit jaar kan zoiets zomaar het verschil zijn tussen in een depressie raken met alle gevolgen van dien of net die mentale opsteker om weer door te kunnen zetten onder deze omstandigheden. Deze reis was in mijn ogen juist echt nodig. En zoiets kan verschillen per persoon hoor, maar als je zo vaak zo lang echt in een heel erg isolement zit ver van alle mensen die je lief hebt is het gewoon zwaar.
 
jdezwager
 
5
5 januari 2021 om 20:55
Niks mis mee, hij wordt 4 keer getest, Ajax neemt geen enkel risico. Hoe zou je clubs dan willen behandelen die in de champions League spelen? Ook 10 dagen in quarantaine?
 
michael90
 
2
5 januari 2021 om 21:10
Negatief is negatief toch? Onze maatregelen worden bepaalt op deze testen, dus dan kan Martinez bij een negatieve test gewoon spelen.
 
Joshp
 
1
5 januari 2021 om 22:45
Dat heel veel mensen een mening hebben over de kwestie is prima. Maar wat ik mij wel afvraag hoeveel achtergrond informatie zij hebben voordat ze zo`n duidelijke mening over nu bijvoorbeeld Martinez hebben. Misschien ging hij bijvoorbeeld wel met een privé vliegtuig, of misschien heeft hij al wel corona gehad en heel veel anti stoffen, of misschien ligt er wel een familie lid op sterven of moesten er zaken afgehandeld worden waarbij hij zelf persoonlijk aanwezig moest zijn. Dit zijn allemaal dingen die wij niet weten, dus waarom zo`n sterk en snel oordeel klaar hebben zonder achtergrond informatie
 
Walvis_theo
 
60
5 januari 2021 om 18:40
Ik hoop dat ze ook nog een dag voor de wedstrijd worden getest. In de beginfase kan test namelijk negatief uitslaan terwijl je het wel hebt. Ik vind het persoonlijk daarnaast spugen in het gezicht van de supporters wat die gasten doen. Wij betalen seizoenskaarten maar zien geen wedstrijd. De spelers zelf hebben echter overal schijt aan. Een bestuur/trainer met ballen spreekt die gasten hierop aan. Zowel vanuit het maatschappelijk oogpunt als je achterban. Toen we met de trein naar Frankrijk gingen stonden we vooraan om ons maatschappelijk verantwoorde gedrag van de daken te schreeuwen. Doe het dan nu ook nu de halve wereld in lockdown zit.
 
martijnr12
 
20
5 januari 2021 om 18:57
Jij vindt dat spelers die soms, zoals Ten Hag aangeeft, een jaar lang niet thuis zijn geweest en hun familie hebben kunnen zien, overal schijt aan hebben als ze binnen een streng regime teruggaan naar hun thuisland? Kijk, die gasten van Spurs en Arsenal, of een Oshimen, die hebben overal schijt aan. Maar ik vind dat je een beetje van een mug een olifant maakt als je bij deze gasten doet alsof ze een middelvinger maken naar alles en iedereen. Ze worden nota bene iedere dag getest
 
Walvis_theo
 
30
5 januari 2021 om 19:07
Jij snapt het punt niet Martijn. Het gaat er niet om dat ze elke dag getest worden. Het gaat erom dat zij het verhoogde risico nemen terwijl de supporters al maanden het stadion niet in mogen en zelf in lockdown zitten. Wij supporters doen allerlei consessies om in dit moeilijke jaar de club te steunen. De spelers zelf doen waar ze zin in hebben. Ze benadelen daarnaast daarmee ook nog de club in een slecht geval als blijkt dat ze besmet zijn.
 
martijnr12
 
8
5 januari 2021 om 19:54
Ik snap het punt best, alleen vind ik dat je gigantisch overdrijft. Ja, voor iedereen is corona vervelend. We mogen veel minder, kunnen niet naar het stadion, noem maar op. Maar je doet net of wij allemaal in een kooi zitten en al die profvoetballers met een grote tros bananen voor die kooi staan te zwaaien, van: kijk ons nou lekker vrij zijn en schijt aan jullie hebben. Ik vind dat best meevallen. "De spelers doen waar ze zin in hebben" - dat beeld wordt wellicht geschetst door een paar rotte appels, maar het valt in de praktijk echt wel mee hoor. En voetballers zijn ook mensen. Die hebben nu ook beperkingen, ondanks dat zij uiteraard een stuk meer vrijheid genieten dan de meeste van ons. En juist omdat er een veel strenger regime geldt voor die voetballers (wie ze al dan niet mogen zien, hoe vaak ze getest worden, noem maar op) snap ik best dat ze binnen hun beperkte vrijheid ook een beetje menselijk mogen zijn. Maar goed, dat zie jij duidelijk anders, dat kan. Ik maak me er persoonlijk niet heel druk om en het feit dat Ajax, die deze gasten miljoenen betalen en voor wie er miljoenen op het spel staan als het misgaat, zich er ook niet zo druk om maakt, toont voor mij aan dat het best wel meevalt met die dikke vinger naar iedereen
 
Arnino
 
1
5 januari 2021 om 22:12
Ik ben het met je eens als hij zich ook aan 't strenge regime zou houden. Maar als je op de achtergrond van de foto kijkt, ziet het er niet echt uit als streng regime, ik zie toch minimaal een persoon of 10, lijkt me niet dat dit allemaal 1 gezin is...
 
Nijogeth
 
2
5 januari 2021 om 23:33
Ja, en een paar weken terug stond hij ook al met 21 anderen op een voetbalveld. Dat was volgens mij ook niet 1 gezin.
 
Primetime
 
4
5 januari 2021 om 19:20
@walvis, vd Sar heeft gewoon gezegd dat het korter was met de trein, dus gunstiger qua fitheid. Wss NS samenwerking dus een promo praatje houden dat de trein schoon is maar vd Sar zei gewoon dat prestaties voorop staan bij het besluit en dit meer comfort opleverde en de reistijd korter
 
Walvis_theo
 
9
5 januari 2021 om 19:30
@ Primetime: De letterlijke woorden/ quote van v.d Sar; "We leven in een klimaatbewuste tijd en wij willen als club graag een goed voorbeeld geven.".
 
Primetime
 
8
5 januari 2021 om 19:40
En de zinnen die erna kwamen: 'we leven in een klimaatbewuste tijd en wij willen als club graag een goed voorbeeld geven', aldus Ajax-directeur Edwin van der Sar. 'lille leent zich qua ligging uitstekend voor een treinreis, vandaar dat wij met dit idee bij de NS hebben aangeklopt. Voor Erik ten Hag en zijn mannen lijkt dit ons een efficiëntere en minder vermoeiende reis. Want de prestatie die Ajax in Lille moet leveren staat natuurlijk voorop.'
 
Walvis_theo
 
5
5 januari 2021 om 20:41
Ja, dat klopt. Maar hij loopt toch letterlijk te koketteren met het maatschappelijk verantwoorde gedrag? Het zijn notabene zijn eerste woorden. Je kan proberen recht te lullen wat krom is maar zelfs jij kan dat niet ontkennen toch? Laat Edwin dan nu ook zo bewust bezig zijn met de maatschappij en deze gasten op hun falie geven.
 
ajax1812
 
52
5 januari 2021 om 18:45
Misschien omdat jij m toch niet opstelt en m hooguit 5 minuten gunt.
 
binny
 
5
5 januari 2021 om 19:33
Ik wou precies hetzelfde zeggen. Ik mis Martinez bijna elke wedstrijd, de beste verdediger die we hebben. Ben Blind dankbaar hoor, maar wanneer is het tijd dat Martinez in de basis begint, hij heeft meer pit, meer snelheid en dat is toch echt belangrijk. Natuurlijk kan Blind heerlijk passen en is hij slim, maar je ziet dat het echt een stuk minder is dan voorheen.
 
mitchajax020
 
1
5 januari 2021 om 19:39
Precies dat, kuitenbijter eerste klas en hoort er in mijn ogen gewoon in, nee hij gooit liever labyad erin
 
Denn01
 
9
5 januari 2021 om 19:43
Inderdaad en nu gaat hij opeens wijs zitten doen en over Martinez praten. Hij stelt hem nooit op maar wel die halve tamme van een Schuurs,klaiber en Labyad. Ik weet wel met wie je de oorlog eerder wint en dat is met Martinez. Net als dat je eerder de oorlog wint met een Alvarez dan die andere 3 slappe.
 
maradungatje
 
28
5 januari 2021 om 18:48
Naast het hebben van een plaat voor z'n kop mbt opstelling en wissels heeft hij ook een gigantische plaat voor z'n kop mbt regels. Volg gewoon de regels, als hij zaken thuis moet regelen moet hij gewoon weer in quarantaine. Je kan op geen enkele manier vrijgesproken worden van de regels.
 
Nijogeth
 
9
5 januari 2021 om 19:06
Gelukkig is een quarantaine niet verplicht.
 
shot
 
3
5 januari 2021 om 19:08
Er worden geen regels overtreden, alleen een zwaar wegend advies. Voor voetbal is een uitzondering om te reizen voor trainingen, wedstrijden en familie aangelegenheden
 
shot
 
4
5 januari 2021 om 19:10
Ik zeg niet dat het niet netjes is btw om dit advies niet te volgen. Ajax neemt wel een risico die naar mijn mening niet hoeft, aangezien Martinez dit seizoen geen basisspeler is.
 
LovreFC
 
9
5 januari 2021 om 18:53
Het grootste probleem met corona en voetbal is dat ze denken dat ze alles zo goed en streng doen, maar iedere gek ziet dat het niet waar is. Iedereen schudt elkaar maar handen of knuffelt elkaar voor en na een wedstrijd, privé houdt de helft zich niet aan de geldende regels m.b.t. bezoek en quarantaine. En als er coronagevallen in een team zijn dan weten ze niet hoe het komt en hebben ze zogenaamd bubbels en strenge maatregelen...
 
 
9
5 januari 2021 om 18:54
Ik ben wel benieuwd wat Overmars ervan vindt. Vorig seizoen vond het het onverstandig vanwege alle risico's om wedstrijden te spelen, nu laten ze wel spelers naar andere (oranje) landen gaan zonder ze daarna in quarantaine te zetten (10 dagen). Ik kan mij ook voorstellen dat de regering steeds geïrriteerde wordt op het voetbal. Juichen zonder ook maar ergens rekening mee houden, en ook reizen alsof er niets aan de hand is. En dit voor mensen die vol in de aandacht staan.
 
ajax1812
 
8
5 januari 2021 om 18:57
In maart werd er nog niet getest en hadden we al helemaal geen sneltests, dat is echt totaal niet te vergelijken. Nu worden ze op een wedstrijddag minstens 2x getest waardoor je foutieve testen echt een heel deel uit sluit.
 
Arnino
 
5
5 januari 2021 om 22:21
Dat is het punt niet. De regering heeft voetballers al een uitzonderingspositie gegeven. Zij mogen dus hun werk gewoon uitvoeren, een soort privelege dus.. Hij kiest er voor om naar een code oranje te gaan. Waar die ook nog eens een foto maakt waar minimaal 10 personen zijn, iets wat wij normale Nederlanders niet kunnen. Dan is 't een dringend advies om 10 dagen in quarantaine te gaan. Klopt het is een advies, alleen het is niet echt een super voorbeeld voor iedereen. Hoe je t went of keert ze hebben een voorbeeld functie. Ze zeggen dus eigenlijk ga je naar een code oranje, daar kun je lekker met ze 10e gaan bbqen, kom je dan terug naar Nederland doe ff een sneltest en je kunt weer gewoon je werk doen.. Dat is volgens mij juist niet de bedoeling. Maar Ajax psv komt er aan en dan breekt nood wetten. Iemand hiervoor gaf het ook al aan, toen Ajax de trein nam, wist vd Sar niet hoe snel die 't in de media moest zeggen hoe duurzaam ajax wel niet bezig was. Hoe maatschappelijk verantwoord want zij hadden een voorbeeldfunctie.. Dat dragen ze hier ook weer helemaal uit...
 
ouwe1978
 
13
5 januari 2021 om 19:08
Waarom niet, nou om eens een voorbeeld te stellen dat dit soort gedrag absoluut niet kan in plaats van het maar goed te praten. Wereldwijd gaan er mensen Dood door een virus en zo'n voetballende kwal denkt dat de regels van bv 1.5 meter op hem niet van toepassing zijn. Door dit soort idioten ligt vervolgens een heel land plat.
 
ScH14FcB
 
1
5 januari 2021 om 19:09
Blijkbaar zijn de regels niet duidelijk, of niet duidelijk gecommuniceerd aan alle clubs. Want nu heeft de ene club zich er wel aan gehouden en een andere niet. En daardoor missen spelers de feestdagen met hun gezin/familie die ze anders ook al niet zien. Tuurlijk je bent profvoetballer, maar je bent ook een mens. Het zal wel weer bij KNVB fout zijn gegaan. Maar zorg er in hemelsnaam voor dat er geen risico's worden genomen. Volgens mij duurt het ook een tijdje totdat je positief wordt getest als je besmet bent dus één keer testen zegt niet zoveel.
 
AFCADickster
 
3
5 januari 2021 om 19:29
Ach ja zo lang er nog om de 5 minuten een vliegtuig land op Schiphol met mensen uit alle uithoeken van de wereld en die ook niet verplicht zijn om 10 dagen opgesloten te worden moeten we niet zo zeiken, deze jongens zijn uitvoerig getest en dat zal voor velen uit die vliegtuigen niet het geval zijn. En dan hebben we het nog niet eens over die plus/minus 500 nieuwe Nederlanders die wekelijks de grens over hobbelen gehad.
 
Groninger020
 
4
5 januari 2021 om 19:31
Wat weer een wereldvreemde reactie van Ten Hag. Heeft totaal niet door dat dít de zaken zijn die er straks voor kunnen zorgen dat de regering straks weer een streep door de Eredivisie kan zetten. Want reken maar dat mochten er straks wel ineens besmettingen zijn, zoals nu in Engeland gebeurt, dit soort uitstapjes worden uitgelicht. De beeldvorming doet het geen goed, en de laconieke reactie van Ten Hag al helemaal niet.
 
Primetime
 
1
5 januari 2021 om 19:39
Wel ineens besmettingen? Je hebt niet meegekregen dat zo beetje heel AZ, PSV dit seizoen al was getroffen door Coronabesmettingen en daardoor een heel elftal aan spelers niet op konden stellen? Ajax die al meer dan 10 besmettingen had gehad voordat seizoen was begonnen.
 
Groninger020
 
2
5 januari 2021 om 19:46
Ik heb het over aantallen waardoor wedstrijden niet door kunnen gaan. Want dan staat het ineens weer in de spotlights en reken maar dat alle niet voetbalfans zullen schreeuwen dat het echt niet kan dat er een uitzondering wordt gemaakt.
 
PapaBubaDiop
 
3
5 januari 2021 om 19:58
Tsja, wat je nu dus krijgt is dat mensen alleen maar gaan benadrukken dat thuisquarantaine geen verplichting is omdat een speler van hun favoriete club naar het buitenland is gegaan. Volgens mij moeten we thuisquarantaine voor iedereen als norm aanhouden, en helemaal niet de mazen in de wet opzoeken en juist benadrukken dat het geen verplichting is. Dit soort grijze gebieden willen we juist voorkomen denk ik.
 
Maykel24
 
2
5 januari 2021 om 21:21
We moeten hier niet twee dingen door elkaar halen:1) Thuisquarantaine is inderdaad ‘alleen’ een dringend advies en volledig met je eens dat je dat advies dient op te volgen ook als er geen wettelijke straf voor is.2) Onderdeel van dat dringend advies is echter dat topsporters deze quarantaine mogen onderbreken om hun sport te beoefenen indien ze zonder klachten zijn.Het is dus geen maas of grijs gebied in dit geval. Of het verstandig is dat is een tweede.
 
Maykel24
 
0
5 januari 2021 om 21:42
Overigens: mocht hij Corona-regels in Argentinië hebben overtreden (ken de regels daar niet, maar zou zomaar kunnen obv de foto’s) dan moet de club wel een straf uitdelen.
 
Bossie
 
1
5 januari 2021 om 20:13
Het zou geen slecht idee zijn om hem een basisplaats te geven tegen PSV. Een bijtertje heb je achterin wel.nodig
 
gilroy
 
4
5 januari 2021 om 21:16
Die 3 moeten gewoon thuis zitten simpel zat. Oke ze zijn profvoetballer, maar ze gaan in prive tijd terug naar eigen land ( niet als profvoetballer en ze hebben geen wedstrijd ), het is een advies om niet te gaan, en als ze toch gaan moeten ze bij terug komst in thuisquarantaine ze zijn dus gewoon een burger net als wij.
 
gomes1psv
 
1
5 januari 2021 om 21:29
‘waarom zou Martínez niet kunnen meedoen tegen Psv?’ Omdat je elke keer die huis-tuin-en-keuken-Ekkelenkamp in laat vallen!
 
war75
 
0
6 januari 2021 om 11:49
Waarom vonden ze het bij Ajax (en Feyenoord en misschien PSV ook wel? Weet ik niet) uberhaubt goed dat deze spelers naar het buitenland hebben gereisd? Dat snap ik gewoon niet. Er zijn zoveel voorbeelden van spelers die terug kwamen van interlands en vervolgens besmet zijn geraakt. Goed, dat is nu wellicht niet aan de orde (maar de incubatie-periode is nu voorbij dus een test heeft pas nu echt zin) maar waarom zou je het risico nemen als club en speler?