ESPN: Barcelona ving bot bij mogelijke opvolger van Ronald Koeman
Donderdag, 13 mei 2021 om 10:48

Barcelona heeft onlangs contact opgenomen met het management van Hansi Flick, zo meldt ESPN woensdag op basis van verschillende bronnen die dicht op de Catalaanse topclub zitten. De bij Bayern München vertrekkende coach lijkt echter geen optie meer te zijn voor Barcelona, want hij neemt zo goed als zeker het stokje over van Joachim Löw bij de Duitse nationale ploeg. Het zetten van de handtekeningen is slechts een kwestie van tijd geworden, zo klinkt het vanuit Duitsland.

De leiding van Barcelona wilde graag weten of Flick komende zomer beschikbaar is, daar hij onlangs aangaf ondanks een een doorlopend contract geen heil zag in een langer verblijf in München. Met name voorzitter Joan Laporta is een liefhebber van de Duitse manier van coachen en het niveau van de Bundesliga, zo klinkt het. De preses van Barcelona dacht eerder ook aan Julian Nagelsmann, die Flick na afloop van dit seizoen juist zal opvolgen bij Bayern. Laporta had daarnaast het idee om Ralf Ragnick, head of sport and development van het Red Bull-concern, naar het Camp Nou te halen.

Hansi Flick neemt Duits elftal na het EK over van Joachim Löw

De trainer van Bayern München keert als bondscoach terug bij de Duitse ploeg.Lees artikel

ESPN schuift Xavi naar voren als mogelijke optie, al is woensdagavond duidelijk geworden dat hij zijn contract bij Al-Sadd in Qatar heeft verlengd tot medio 2023. In die verbintenis is volgens diverse Spaanse media wel een clausule opgenomen waardoor hij op elk moment kan terugkeren bij zijn oude liefde. Naar verluidt is er echter twijfel bij enkele bestuursleden van Barcelona over de nog redelijk onervaren Xavi. Vanwege de teleurstellende resultaten van de afgelopen weken is de positie van Koeman weer voer voor discussie. Mundo Deportivo pakte woensdag uit met het verhaal dat Laporta binnenkort met de trainer wil praten over de tegenvallende prestaties van de afgelopen tijd. Voorlopig geniet Koeman nog het vertrouwen van de preses, al hebben de resultaten van Barcelona grote invloed op zijn toekomst bij de nummer twee in LaLiga.

Voor Flick ligt de toekomst zo goed als zeker bij de Duitse ploeg. De Duitse voetbalbond (DFB) heeft een akkoord bereikt met de huidige trainer van Bayern München over een contract voor drie jaar, zo verzekerde de Abendzeitung München maandag. Flick is dus de opvolger van Löw, die na het EK van deze zomer na een dienstverband van vijftien jaar afzwaait als bondscoach.

Flick is zeker geen onbekende van de DFB, want de coach was tussen 2006 en 2014 werkzaam als assistent van Löw. Daarna werkte Flick twee jaar als technisch directeur van de Duitse bond, om diezelfde functie een seizoen daarna te vervullen bij TSG Hoffenheim. De oefenmeester ging daarna aan de slag als assistent-trainer bij Bayern München en nam anderhalf jaar geleden het stokje over van de ontslagen hoofdtrainer Kovac. Flick sleepte zeven prijzen in de wacht met Bayern, waaronder het kampioenschap van dit seizoen.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (65)

 
D.Pranjic
 
84
12 mei 2021 om 20:47
Het gaat allemaal maar snel niet. Tijd terug had hij Barcelona er nog bovenop geholpen, naar de 2e plek gebracht en gaf hij eindelijk de zo geprezen jeugd de kans, en nu moet hij het veld alweer ruimen. Heb persoonlijk echt zo weinig met Barcelona.
 
Galapago
 
45
12 mei 2021 om 20:57
Wel logisch. Koeman verspeelde de titel tegen kleintjes zoals Granada en Levante. Dat mag niet gebeuren als Atletico Madrid, Barcelona even de titel liet ruiken. Verder hebben we het over een ploeg dat beschikt over Messi. Real doet het zonder Ronaldo en Ramos en Atletico staat daar met Suarez. 2e staan met Barcelona is geen prestatie.
 
Japie_Krekel
 
14
12 mei 2021 om 21:14
yup! helaas heb je niet het materiaal om de 32 wedstrijden die je tegen mindere ploegen speelt letterlijk allemaal te winnen
 
salaaf
 
17
12 mei 2021 om 21:20
We moeten maar doen alsof met barcelona om de titel vechten een prestatie is.......ten eerste echt om de titel hebben we niet gevochten we liepen heel lang dik achter en voor kort konden ze voor het eerst bovenaan staan. Paar wedstrijden laten en je laat de titel vliegen tegen granada en levante. lol.......... nee het is niet dat real madrid de mokerslag gaf. Nee atletico gaf de mokerslag ook niet maar granada en levante. Waarbij je tegen levante nog een blunder van jewelste maakt als coach.
 
Japie_Krekel
 
19
12 mei 2021 om 22:40
als Barcelona doorgaat met dit opportunistische beleid zal het niet lang meer duren voordat ze ook deel gaan nemen aan de Europa League
 
salaaf
 
3
12 mei 2021 om 22:51
Meneer kan ook de toekomst zien nou hahaha
 
ViscaCatalunya
 
11
12 mei 2021 om 23:26
Als Barcelona wordt uitgesloten door de Uefa dan kunnen we helaas ook niet meedoen aan de Europa League.
 
flugelmeister
 
11
13 mei 2021 om 00:44
dat is het ook. Alleen maar omdat de club Barcelona heet, presteren ze niet. Je moet soms eens even verder kijken dan je neus lang is. Je hebt Pique en Busquets die het allemaal niet meer kunnen belopen. Messi is nog steeds geweldig, maar Griezmann begon pas vanaf januari te draaien (je had er toen al zowat een half seizoen op zitten, maar dat vergeten we maar even. Heb je de afgelopen jaren gekeken naar Barcelona? Er zat Niets in. Geen voetbal, geen klasse. Het was gokken op Messi en Suarez. Dat heeft lang veel verbloemd, maar Barca is al 5 jaar niet meer zo goed als wat jij eist. Koeman heeft nu iets van 7 jonkies erbij gebracht. EN Dembele aan t voetballen gekregen. Sorry maar, wat wil je nou nog meer. Je kunt toch niet verwachten dat je dan ineens de pannen van het dak speelt. Gemiddeld spelen ze echt al 3 klassen beter dan de afgelopen jaren onder Valverde en Setien. Spelers worden aanzienlijk beter. Maar je kunt niet verwachten dat je met Mingueza=nieuw, Pedri=nieuw, Dest=nieuw, en ilaix, ansu fati (geblesseerd), trincao enz. mee gaat doen om de titel. Dat slaat echt helemaal nergens op.
 
MiltonKeynes
 
6
12 mei 2021 om 23:10
Precies, het is allemaal zo opportuun bij veel Barcelona fans. Alsof een Flick (of Xavi) met vergelijkbaar materiaal nou veel beter zou presteren. Barca moet even een stapje terug doen, de financiën op orde krijgen om dan weer tee stappen vooruit te kunnen zetten. Maar weinigen met een barcelona hart kunnen dat stapje terug accepteren, en daarvoor moet Koeman volgens hen al naar het Barcelona trainers kerkhof.
 
Japie_Krekel
 
5
12 mei 2021 om 23:19
tja, twee jaar geleden waren veel van die fans van mening dat Arthur de nieuwe Iniesta was en dat een middenveld Arthur, Frenkie Busquets prima zou gaan werken. met dat inschattingsvermogen snap ik wel dat ze Koeman weg willen hebben en dat ze denken dat het dit seizoen ondermaats is
 
flugelmeister
 
3
13 mei 2021 om 00:44
precies dat. Ik heb ze nu in veel wedstrijden al veel beter zien spelen dan afgelopen jaren.
 
Millonario
 
1
13 mei 2021 om 11:23
We hebben het over Espn, de grootste sensatiezoeker in de sportwereld...en jij gelooft echt alles.
 
Bon Jovi
 
2
13 mei 2021 om 11:38
Hij heeft het ook gewoon matig gedaan. Hier en in Barcelona wordt hem misschien de hand boven het hoofd gehouden (is misschien een verkeerde indruk, zo nauwgezet volg ik die media niet) maar al bij al heeft hij het gewoon matig gedaan. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat dit elftal niet kan tippen aan de tijden met Ronaldinho, Puyol, Xavi, Alves, Neymar.. desalniettemin valt er wel veel meer te halen uit deze groep. Ze staan even hoog als een evenzeer supermatig Real Madrid dat naast deze matige generatie ook nog met een enorme waslijst blessures kampte wat hen punten heeft gekost, en Sevilla wat eigenlijk ook niet bepaald de beste ploeg van de laatste 20 jaar heeft. Er zijn betere Sevillas geweest. Barcelona moest gewoon minstens een 10tal punten hoger eindigen. Er werden echt vaak dom punten verspeeld. En in de toppers was het echt nooit overtuigend, dat vind ik nog het meest zorgwekkende. Nooit gaf Koeman de indruk een topper tactisch `aar zijn hand te kunnen zetten. Tegen de kleintjes is het makkelijk om coach van Barça te zijn. Je stelt Messi op, en zegt hem: doe je ding. Dat het in de CL nog verkeerd liep tegen PSG, tot daar aan toe. Maar daarnaast heeft Koeman gewoon niet goed gepresteerd, simple as that. Het seizoen krijgt een 5 of 6 op 10, en hierbij hou ik effectief rekening met deze mindere generatie. Dan lijkt het me logisch dat je naar Flick loert als die vrij komt. Ik zou het vertrouwen in Koemans behouden maar ook enkel omdat ik niet veel beschikbare alternatieven zie. Nagelsmann was perfect geweest maar hij (en Pep) zullen het niet worden. Mocht Klopp bijvoorbeeld stoppen bij Liverpool, moet Barça direct toeslaan. Misschien Low?
 
Barcafan1002
 
11
12 mei 2021 om 20:47
Ik zou een moord plegen als ik Laporta was om Flick te krijgen. Haha, ff zonder dollen Flick zou echt de ideale opvolger zijn geweest van Koeman.
 
meneerja
 
33
12 mei 2021 om 21:13
Dus je zou het prima vinden als Barca Koeman na dit seizoen ontslaat? Barcelona begint een afgrijselijke club te worden. Dan zouden ze 3 trainers slijten in 3 jaar. Wanbeleid van het hoogste niveau. Gewoon een ruk selectie en dan Koeman willen ontslaan omdat hij niet kampioen is geworden met deze spelers zonder echte aankopen te mogen doen. En dan komt die miljard schulden er ook nog eens bij. Ik ben altijd fan geweest van de club maar het wordt steeds minder
 
Japie_Krekel
 
11
12 mei 2021 om 21:58
@meneerja de beleidsbepalers bij Barcelona zijn net zo opportunistisch als een groot deel van de Barca fans. het realisme is vaak ver te zoeken
 
Barcafan1002
 
5
12 mei 2021 om 23:09
Japie, jij bent de laatste die het moeten hebben over internationaal voetbal.
 
Japie_Krekel
 
10
12 mei 2021 om 23:16
ik heb er idd net zoveel verstand van als die mensen die me tegen spraken toen ik zei dat een middenveld Arthur, Frenkie, Busquets nooit zou gaan werken en de mensen die vonden dat ik er geen verstand van had toen ik zei dat die Arthur overrated was
 
Aterra_barca
 
0
13 mei 2021 om 13:13
Dan krijg je reacties als : als je niet kan inzien dat arthur zooo goed is heb je er geen verstand van. Nu is dat met frenkie t geval, dan heb je opeens ook geen verstand van als je kritiek hebt. Ik zou m nu nog verkopen nu hij nog 80m waard is. En dan lekker inkopen die wel kunnen presteren als t moet.
 
messi_123
 
7
12 mei 2021 om 20:48
Haha dit is een grap zeker? Flick zou best interessant zijn bij barca maar denk zelf dat ie liever dat ie nu alleen het duits elftal wilt zijn
 
Voetbalvader_
 
42
12 mei 2021 om 20:48
Verschrikkelijk nare slangenkuil. Je bent een paar weken hard op weg naar een onverwachte kampioensstunt. Je hebt support van de spelersgroep en dan word je alsnog te grazen genomen en uit je droomjob getrapt om politieke redenen.
 
Lierse1997
 
22
12 mei 2021 om 20:55
Verschrikkelijk nare slangenkuil? Als het nu voor pak em beet emery was dat dit bericht naar buiten kwam dan zou ik het nog snappen. Maar het gaat over Flick. Die heeft van een Bayern dat volgens sommigen oud en versleten was (onder onder meer Kovac) een belachelijk dominant team gemaakt. Dat is gewoon een totaal ander niveau trainer dan Koeman op basis van wat hij nu laten zien heeft en zou gewoon een buitenkans zijn. Dan snap ik dus wel echt dat ze even een lijntje uitgooien. Bij Lierse doet Tom Van Imschoot het momenteel ook niet slecht, maar als ze plots Clement voor de groep kunnen zetten (uiteraard niet realistisch) dan moeten ze dat natuurlijk doen. Want als club wil je je altijd verbeteren natuurlijk.
 
Japie_Krekel
 
37
12 mei 2021 om 21:07
Barcelona is de laatste jaren uitgegroeid tot de meest onsympathieke en nare club in Europa imo
 
ViscaCatalunya
 
12
12 mei 2021 om 22:27
Het zit best diep he, Barcelona en Pep Guardiola.
 
Japie_Krekel
 
5
12 mei 2021 om 22:32
hoe er nu met Koeman wordt omgegaan en eerder met Valverde vind ik ronduit triest en respectloos en dan kan ik weinig sympathie meer opbrengen voor zo een club. maar laat ze maar lekker vast houden aan hun onrealistische verwachtingspatroon, dan gaat het vast helemaal goed komen en zijn ze over drie jaar weer drie trainers verder en weer niks opgeschoten. met het opportunistische beleid wat Barca voert gaan ze nooit iets opbouwen. hooguit nog wat meer schulden
 
NanoSgb
 
0
12 mei 2021 om 23:08
@japie je moet ook niet alles geloven wat je leest, social media is tenslotte fake news. Heb niks gehoord van LaPorta en niks van fcb dat ze koeman willen ontslaan.... Je moet veel artikels hier met een korreltje zout nemen
 
Japie_Krekel
 
2
12 mei 2021 om 23:13
klopt, misschien blijkt het niet te kloppen maar als ze hem nu eruit gooien zou ik dat een smerige actie vinden. de geruchten zijn toch wel erg sterk over zijn aankomende ontslag
 
flugelmeister
 
5
13 mei 2021 om 00:45
Zou ook he le maal nergens op slaan. Een hele groep jonkies brengen, terwijl je routiniers het niet meer kunnen belopen en dan nog verwachten dat je lachend kampioen wordt ofzo. Echt bizar sommige onrealistische fans.
 
Bert4eva
 
19
12 mei 2021 om 20:51
Lekker 2x per jaar je coach ontslaan terwijl je blut bent. Want een wanbeleid. Ik vrees dat het binnenkort klaar is met Barcelona. Hopelijk kunnen ze net als Rangers een doorstart maken.....
 
Touro
 
16
12 mei 2021 om 20:57
Als ik trainer zou zijn,zou ik ver van Barcelona vandaan blijven. Die club heeft dit seizoen mijn sympathie echt verloren. De waan van de dag regeert daar. Ze mogen blij zijn met Koeman dat hij in die chaos nog enigszins heeft kunnen presteren. Flick heeft groot gelijk dat hij daar niet heen gaat.
 
Oelie Wapper
 
15
12 mei 2021 om 20:58
Frank de Boer misschien eens polsen, wat mij betreft is die na het EK ook beschikbaar... Voor is wat mij betreft overigens ook geen probleem trouwens.
 
Japie_Krekel
 
8
12 mei 2021 om 20:59
misschien kan de Knvb een ruildeal maken tussen Koeman en Frank De Boer met Barcelona. ze snappen er daar toch helemaal niks van dus misschien heb je geluk
 
Geizels
 
1
13 mei 2021 om 07:23
Juist! Koeman kom maar terug naar oranje ! Maak jezelf onsterfelijk door het EK binnen te slepen
 
Japie_Krekel
 
12
12 mei 2021 om 20:58
hahaha wat een flutbeleid daar. neem gewoon elk seizoen een nieuwe coach. daar gaat de club van opknappen. ze kunnen beter een keer het aankoopbeleid onder de loep gaan nemen daar. Dembele, Coutinho en Griezmann hebben bij elkaar geloof ik 370 miljoen gekost en wat ben je ermee opgeschoten?
 
Lierse1997
 
12
12 mei 2021 om 21:02
Jij zou serieus het aanstellen van Flick flutbeleid vinden van Barcelona?
 
Japie_Krekel
 
19
12 mei 2021 om 21:05
een coach ontslaan na 1 jaar die het uitstekend heeft gedaan met matig materiaal zou ik belachelijk vinden en ik verwacht niet dat Flick uit dit materiaal meer zou halen dus ja, ik zou het flutbeleid vinden. niks ten nadele van Flick wat ik een goede coach vind maar ook hij is afhankelijk van een goede selectie. Koeman is begonnen met doorselecteren. geef die man even de tijd. vorig jaar ging je er nog vanaf met 8-2 tegen Bayern en was je het lachertje van Europa
 
Touro
 
6
12 mei 2021 om 21:08
Los van het feit dat het gehele beleid bij Barcelona niet deugt is Flick natuurlijk een goede keus, maar ik denk niet dat hij bij Barcelona hetzelfde kan presteren als wat hij bij Bayern heeft gedaan. Bayern is stabiel en heeft een veel betere omgeving om te presteren. Barcelona is momenteel een puinhoop en dat maakt het voor een trainer niet makkelijker als er van alle kanten aan je getrokken wordt.
 
Lierse1997
 
6
12 mei 2021 om 21:13
Hij is minder afhankelijk van een goede selectie dan Kovac, want hij deed het 100.000.000 keer beter. En heeft Kovac nu zoveel minder bewezen in topcompetities? Persoonlijk vind ik het niet eens een vraagteken of flick een betere coach is dan Koeman.
 
Japie_Krekel
 
9
12 mei 2021 om 21:16
dat Bayern had een selectie die twee klassen beter was als deze selectie van Barcelona. dat Kovac er helemaal niks van bakte dat is weer een ander verhaal. zou best kunnen dat Flick beter is. ik weet het niet want ik heb Koeman nooit zien werken met een selectie van het kaliber van dat Bayern. ik heb hem echter wel met een matige Oranje selectie resultaten zien halen tegen veel sterke landen als Frankrijk, Duitsland, Engeland en Belgie en ik heb hem met een Feyenoord zonder geld tweede zien worden van de Eredivisie en ik heb hem met een Southampton dat helemaal was leeg gekocht zesde van de PL zien worden. dat zijn imo geweldige prestaties en of Flick dat voor elkaar had gekregen durf ik ook niet met zekerheid te zeggen
 
Lierse1997
 
3
12 mei 2021 om 21:28
Ik heb zo een kovac ook goede resultaten zien halen bij Frankfurt. De top is wat anders dan bij subtoppers aan het werk zijn.
 
Japie_Krekel
 
2
12 mei 2021 om 21:56
klopt maar andersom werkt dat ook zo. zet pakweg een Guardiola of Klopp neer bij een Frankfurt en laten we kijken hoe vaak ze dan de Bundesliga winnen of een CL finale halen
 
Lierse1997
 
2
12 mei 2021 om 23:17
Wat is dat nu weer voor een antwoord? Waar zeg ik dat dat verwacht wordt?
 
Japie_Krekel
 
2
12 mei 2021 om 23:27
mijn punt is dat een coach die wekelijks werkt met topmateriaal net zo goed een matige coach kan zijn bij een club waar hij niet met topmateriaal werkt. deze coaches profiteren vaak natuurlijk wel van een surplus aan kwaliteit en die spelers kunnen meteen uitvoeren wat zo een trainer in gedachten heeft. bij een Frankfurt zal dat toch een stuk minder makkelijk zijn
 
Lierse1997
 
4
13 mei 2021 om 00:03
Ik kan nu niet echt meer volgen wat dit met Koeman en flick te maken heeft. Leuk dat Koeman het fantastisch doet met Southampton, maar dat maakt hem geen coach voor de top. Mensen vergeten trouwens snel hoe diep Bayern leek te zitten onder Kovac. Die werden toen ook niet als absolute top gezien.
 
Jarl LOLSWAG
 
5
13 mei 2021 om 00:15
Lierse, wat Japie bedoelt is dat Koeman beter is met matig materiaal, terwijl Flick beter is met minimaal uitstekende spelers als je begrijpt wat ik bedoel. Wat Japie volgens mij probeert te zeggen is dat de selectie van Barca matig is en we niet weten hoe Flick het doet met matig materiaal. Goede spelers kan hij als een machine laten spelen, maar zou hij dat ook kunnen met deze matige selectie van Barcelona?
 
Japie_Krekel
 
0
13 mei 2021 om 12:10
@Jarl LOLSWAG thanks voor je toelichting. Dat is exact wat ik bedoel. Ik vind Click een geweldige coach maar de Barca selectie moet helemaal opnieuw worden opgebouwd zonder geld en geld voor echte versterkingen is er niet. Vorig jaar was Barca nog het lachertje van Europa en dacht iedereen dat er ellendige jaren zouden aanbreken omdat er nul perspectief zat in het elftal. Koeman moest komen als crisismanager omdat geen enkele grote coach zijn vingers wilde branden aan deze selectie. Dat heeft hij vervolgens uitstekend gedaan imo. Bijna niemand verwachtte een titel maar Barca supporters wilden dat iemand de talenten van La Madis iig weer een kans zou geven. Dat heeft Koeman gedaan en zelfs nog lang mee gedaan om de titel. Dan zou ik het nergens op vinden slaan om hem nu te vervangen na 2 mindere wedstrijden aan het eind van de competitie. Op een gegeven moment won hij alles met Barca in LaLiga. Dan weet je er wedstrijden komen dat er een keer punten verspild gaan worden en helaas voor Barca was dat op een cruciaal moment. Dat betekend imo echter niet dat hij het gewoon uitstekend heeft gedaan en dit seizoen een mooie basis heeft gelegd voor nieuw succes
 
mo gusta
 
12
12 mei 2021 om 21:00
Smerige actie zeg! Koeman hoort wat meer krediet te krijgen nadat hij de puinhoop redelijk goed op de rails heeft gekregen.
 
wiezie
 
2
12 mei 2021 om 22:48
Bedankt ?? gusta dit is echt een mes in een rug steken van iemand die alles echt alles heeft gedaan zo slecht doet ie het echt niet als word beweert. Ze hebben gewoon rust nodig vertrouwen en een betere verdediging
 
El_Nueve
 
3
12 mei 2021 om 21:04
Tja leuke poging maar je denkt toch niet werkelijk dat iemand als Flick in stapt bij een chaotische club als Barca momenteel. Ik vind Flick ook niet echt passen bij een Cruyffista club als Barca eerlijk gezegd. Xavi is naar mijn mening toch wel de perfecte kandidaat om Barca terug naar de top te brengen.
 
Japie_Krekel
 
4
12 mei 2021 om 21:12
Xavi moet nu niet instappen. toen onervaren coaches als Pep en Zidane als debutanten instapten bij hun clubs kregen ze een geweldige selectie tot hun beschikking. dan is de kans van slagen realitisch. Xavi krijgt een povere selectie tot zijn beschikking. dan is straks je trainerscarriere al over voordat die eigenlijk begonnen is. zeker bij Barca waar ze nog leven in de tijd dat Xavi en Iniesta daar speelden en waar je te maken krijgt met verwachtingen die totaal niet stroken met de kwaliteit van de selectie
 
salaaf
 
1
12 mei 2021 om 21:10
flick zou goed zijn. Neem wat van die duitse mentaliteit mee naar barcelona. Maak wat vechters van die spelers haahah. Maar ik denk dat hij het niet zoekt om in te stappen bij barcleona.
 
Greatest
 
10
12 mei 2021 om 21:14
Voordat Koeman kwam was het al 1 en al chaos en mega financiële wanbeleid bij Barcelona.Koeman werd aangesteld en moest van de selectie spelers waarvan niemand nog echt zin had om fris en fruitig nog te spelen en met name Messi natuurlijk.Nieuwe spelers konden niet meer aangetrokken worden vanwege de wanbeleid wat het bestuur veroorzaakt had.Dus zat er niets anders op dan jeugdspelers toe te passen met mix van ervaren spelers in het elftal.Echt niemand gaf Barcelona ook maar kans om dit seizoen te slagen. En warempel Koeman maakte weer van de selectie de vrolijkheid terug,weer een eenheid,de passie weer terug,ze hadden er weer zin in.Oogstrelende voetbal,ook helaas wedstrijden die niet zo goed gingen maar ze deden weer mee boven in,ze kunnen notabene kampioen worden ook al wordt dat nu lastig en hebben ze het niet meer in eigen hand.Echt niemand gaf Barcelona uberhaubt een kans in het begin van het seizoen en nu staan ze toch boven in.Dus met spelers materiaal wat ie heeft,geen noemenswaardige aankoop wat ie kon doen heeft Koeman er iets moois neergezet en daar verdient ie alle lof voor.... Zo heeft ie dat ook met het Nederlands elftal gedaan...Een zinkend schip was het Nederlands elftal en toen Koeman kwam hoe het Nederlands elftal helemaal opleverde en presteerde en iedereen weet hoe het Nederlands elftal er nu voor staat zonder Koeman.
 
ViscaCatalunya
 
4
12 mei 2021 om 22:29
Barcelona werd gewoon 2e vorig seizoen met meer punten. We moeten ook niet overdrijven. Koeman heeft vooral Pedri gebracht. Verder stelde hij tegen Levante ook gewoon weer 7 van de 11 spelers op die tegen Bayern ook al speelden.
 
Japie_Krekel
 
6
12 mei 2021 om 23:10
ja en toen zaten jullie weer te zaniken dat er zo weinig jeugd de kans kreeg. volgens mij weten veel Barca fans blijkbaar zelf niet eens maar wat ze nou willen
 
wiezie
 
4
12 mei 2021 om 22:47
Ik vind dit ronduit schandalig Koemans heeft alles opnieuw gedaan. Tactisch spel is beter geworden naast dit de trainer is afhankelijk van ze spelersgroep. Maak echt niet uit welk trainer er staat want Naast een goed lopende middenveld en voorhoede is de verdediging gewoon een drama.
 
RM1335
 
2
13 mei 2021 om 00:04
Komen ze dan toch uit bij een Allegri? Want Pep komt niet, Flick komt niet, Nagelsmann komt niet, Xavi komt niet. Of ze kunnen natuurlijk Koeman gewoon houden.
 
FlamengoBrasil
 
1
13 mei 2021 om 11:19
Kijk eens waar Barcelona vandaan komt. Ga eens voor rust in de tent zorgen. Het beleid van Barcelona heeft al jaren niks meer met die van een topclub te maken. Maar op deze manier ga je alleen maar verder achteruit met dat korte termijn denken. Koeman eruit gooien gaat je ook weer miljoenen kosten. Barcelona heeft geen geld. Enige juiste beslissing is hem laten zitten, maar laat hem geen Nederlandse spelers halen.
 
Millonario
 
2
13 mei 2021 om 11:24
Dit bericht komt van Espn en we weten wel wat voor onzin die allemaal uitkramen om mensen te lokken. Koeman gaat helemaal nergens heen, die blijft mooi bij Barca.
 
theo uphus
 
0
13 mei 2021 om 12:31
"voorlopig geniet Koeman nog het vertrouwen van de preses, zo beweert Mundo Deportivo dus gisteren. Maar hoe rijm je dat dan met de beweringen rond Flick en Nagelsmann ? Als je waar dan ook als wat dan ook een functie hebt en je leest in de krant dat jou werkgever achter andere mensen aan zit voor jou baan dan geniet je toch niet het vertrouwen van je werkgever ? Dan ga je naar die werkgever toe en vraag je of het waar is wat de kranten schrijven. Dan kan je werkgever kiezen: hij ontkent, en liegt dan mogelijk of hij zegt dat het klopt. Dan weet je dat je alvast naar iets anders kunt gaan uitkijken.