Everton deelt United harde tik uit in strijd om Champions League-ticket
Zaterdag, 9 april 2022 om 15:22

Everton heeft zaterdagmiddag een belangrijke zege in de strijd tegen degradatie geboekt. Thuis tegen United schotelden beide ploegen de toeschouwers op Goodison Park een slordige wedstrijd voor. Een van richting veranderd schot van Everton-middenvelder Anthony Gordon bleek uiteindelijk genoeg voor de overwinning: 1-0. Door de zege staat de ploeg van Frank Lampard vier punten boven de degradatiestreep, terwijl United schade oploopt in de strijd om een Champions League-ticket.

Donny van de Beek ontbrak in de wedstrijdselectie van Lampard, die sinds zijn aanstelling slechts 6 van de mogelijke 27 punten pakte. De Nederlandse middenvelder wordt gehuurd van United en mocht dus sowieso niet meedoen, al had dit überhaupt niet gekund, aangezien hij sinds maart aan de kant staat met een spierblessure. Dat het Premier League-duel onder hoogspanning stond werd in de openingsfase duidelijk. Everton vecht tegen Degradatie, terwijl United in een flinke strijd verwikkeld is om een Champions League-ticket.

Beide ploegen legden in het eerste bedrijf slordig voetbal op de mat, maar grote kansen waren er daarentegen wel voor de bezoekers. Marcus Rashford dwong doelman Jordan Pickford eerst tot een uiterste redding, nadat Fabian Delph de bal in zijn eigen zestienmetergebied niet goed uitverdedigde. Luttele minuten later moest de sluitpost van Everton opnieuw handelend optreden toen Rashford van dichtbij mocht inkoppen. Waar United de meeste aanspraak op een voorsprong maakten, waren het the Toffees die uit het niets doel troffen. De bal viel voor de voeten van Anthony Gordon, die het speeltuig via de arm van Harry Maguire achter een kansloze David De Gea zag belanden: 1-0.

Uitgespeelde kansen wist de ploeg van Lampard nauwelijks te creëren. Toch wist Richarlison De Gea ook bijna op gelukkige wijze te passeren. Zijn doelpoging werd van richting veranderd door Victor Lindelöf en kon vervolgens ternauwernood over het doel getikt worden door de Spaanse doelman. Met de nodige passie en strijd slaagde Everton erin om het gebrek aan voetballend vermogen te compenseren. Rashford ontsnapte na een ragfijne pass van Bruno Fernandes ook na rust aan de aandacht van de defensie van de thuisploeg, maar ditmaal had de aanvaller zijn vizier niet helemaal op scherp staan.

Pogba kon als invaller na het vroeg uitvallen van Fred niet het verschil maken en ook Juan Mata en Anthony Elanga - die halverwege de tweede helft binnen de lijnen kwamen voor Mata en Rashford - brachten niet het gewenste vuur. The Red Devils oogden ook in het tweede bedrijf flets, al gingen ze in de slotfase toch op zoek naar de gelijkmaker tegen de moegestreden thuisploeg. Ronaldo was in blessuretijd dicht bij de 1-1, maar moest toezien hoe Pickford de bal met enig fortuin uit zijn doel hield.

Nr.TeamMWGVP
1Arsenal35255580
2Manchester City34247379
3Liverpool35229475
4Aston Villa35207867
5Tottenham Hotspur341861060
6Manchester United341661254
7Newcastle United341651353
8Chelsea341491151
9West Ham United3513101249
10AFC Bournemouth351391348
11Wolverhampton W.351371546
12Brighton & Hove Albion3411111244
13Fulham351271643
14Crystal Palace3510101540
15Everton351281536
16Brentford35981835
17Nottingham Forest35791926
18Luton Town35672225
19Burnley 35592124
20Sheffield United35372516

Meer nieuws
   
13:21
13:21
Engelse pers kiest Manchester City-ster als beste speler van de Premier League
19
   
13:00
13:00
'Het heeft er alle schijn van dat Van Bommel gaat vertrekken bij Royal Antwerp'
14
   
12:26
12:26
Daley Blind weet wat hij na spelerscarrière wil doen: 'Wil wel die kant op'
10
   
11:52
11:52
Erik ten Hag in beeld als opvolger van Thomas Tuchel bij Bayern München
23
   
11:14
11:14
Johan Bakayoko maakt supporters van Feyenoord warm met lofzang over speler
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (91)

 
Boris19
 
15
9 april 2022 om 15:26
Zou mooi zijn als het een strijd tussen Arsenal en Spurs wordt.
 
Gruwezzinho
 
6
9 april 2022 om 15:27
Man united is gewoon afgehaakt dus het is wel degelijk gewoon een strijd tussen arsenal en spurs. West ham lijkt me te wisselvallig, ben benieuwd.
 
achmedn
 
9
9 april 2022 om 15:32
Ook spurs en arsenal laten veer punten liggen en spelen wisselvallig. Dus kan nog spannend worden.
 
Gruwezzinho
 
4
9 april 2022 om 15:36
Maar arsenal kan zo 9 of 6 punten los staan als ze hun 2 inhaal wedstrijden benutten. De spurs kunnen ook 6 punten los te komen staan. Ik weet het niet hoor, maar ik zie het definitief tussen deze 2 ploegen gaan.
 
TILBURG013
 
21
9 april 2022 om 15:38
Twee inhaalwedstrijden zijn wel tegen Spurs en Chelsea uit..
 
bruh
 
1
9 april 2022 om 15:39
Volgens mij hebben ze nog maar 1 inhaalwedstrijd of ik moet het verkeerd hebben. Ze moeten in ieder geval allemaal nog tegen elkaar. Sws arsenal heeft nog united en spurs op het menu dus het kan nog alle kanten op.
 
JuventusPuglia
 
1
9 april 2022 om 15:45
Tottenham is juist heel stabiel bezig de laatste wedstrijden. Zelfde geld voor Arsenal buiten het verlies tegen Crystal Palace dan
 
TILBURG013
 
2
9 april 2022 om 15:55
Zonder Tierney en Partey gaat het normaal gesproken Tottenham worden. Die hebben ook de makkelijkste wedstrijden maar het wordt nog spannend!
 
Gruwezzinho
 
33
9 april 2022 om 15:26
Een challenge voor iedereen hier op vz: probeer niet in slaap te vallen tijdens een match van man united.
 
Arsenallz
 
33
9 april 2022 om 15:27
Is gelukt, maar meer omdat het nog in de middag was. Deze match om 22.00 ...
 
Lierse1997
 
38
9 april 2022 om 15:36
Ik heb grandioos gefaald dan. Al ben ik er net blij mee, lekker kunnen bijslapen en geen goals moeten missen. Geslaagd potje noem ik dat.
 
Oelie Wapper
 
30
9 april 2022 om 15:26
Mooi, voor Everton, hoop echt dat ze er in blijven. Ook al maken ze er financieel een potje van, zou ik het een groot verlies vinden als ze degraderen.
 
PSV,VVV,LFC!
 
16
9 april 2022 om 15:36
Precies. Zou ook de merseyside derby gaan missen
 
JuventusPuglia
 
3
9 april 2022 om 15:47
Puur voor Football Manager zou ik het wel lachen vinden. Everton terug brengen naar de Premier League. Maar buiten dat zou het heel zonde zijn mochten ze degraderen
 
Oelie Wapper
 
7
9 april 2022 om 16:00
Ja, die heb ik inderdaad ook wel eens gedaan, trainer worden van Everton na de degradatie, daarna promoveren en uiteindelijk 35 keer de CL winnen .
 
JuventusPuglia
 
4
9 april 2022 om 16:13
Of met AZ proberen een topclub te worden
 
Oelie Wapper
 
0
9 april 2022 om 17:01
Ook gedaan, veel Cl's gewonnen en iets van veertig ED titels op rij .
 
cicaldau
 
0
9 april 2022 om 18:17
Hij heeft het over football manager nirt fifa
 
JuventusPuglia
 
0
9 april 2022 om 20:01
Haha ik denk het wel, Niet te vergelijken
 
Arsenallz
 
4
9 april 2022 om 15:26
United vandaag weer intens zwak. Everton was ook niet eens echt goed. Voetballend aan beide kanten ondermaats. Ronaldo vandaag onzichtbaar, Sancho en Fernandes kwamen helaas ook niet opdagen. Zoveel geld in dit elftal maar zo weinig voetballende kwaliteiten.
 
bruh
 
7
9 april 2022 om 15:37
Met een beter verdedigend blok op het middenveld speelt de rest veel beter. United verliest al het hele seizoen de strijd op het middenveld waardoor je van die op en neer wedstrijden krijgt waar je je rot loopt en het gaat om ballen in de pot gooien. Zet bellingham en rice bij wijze van neer als blok en de verdediging en aanval presteert 10x beter. Fernandes moet te veel lopen, ronaldo krijgt geen aanvoer, sancho wordt niet in stelling gebracht en het centrale duo wordt niet beschermd. Je ziet zelf ook dat sancho makkelijk 1 op 1 spelers voorbij dribbelt en goed is met de bal dus daar ligt het niet aan. Hij wordt simpelweg bijna nooit 1 op 1 gezet of weggestoken waardoor hij kansen kan creeeren. Maguire doet het bij engeland ook gwn goed dus ook in hem zit meer als hij meer wordt beschermt door een goed middenveld. En ja ronaldo....hoeveel echt goed kansen heeft die man vandaag gehad...??
 
quagliarella07
 
37
9 april 2022 om 15:26
Nou veel succes Ten Hag volgend seizoen.
 
IkWeetAlles11
 
20
9 april 2022 om 15:53
Op zich wel lekker instappen want slechter kan beter niet.
 
MrKrillin
 
2
9 april 2022 om 17:10
weetalles of niet. Pogba gaat weg (misschien denkt Erik dat Donny makkelijk kan opvangen), CR ontevreden en zal wel weg willen. Welke topspelers zijn en beschikbaar en willen naar Man U. Intussen lopen de topclubs weg en zullen Everton en NCU volgend seizoen ook meer mengen.
 
Vernon
 
2
9 april 2022 om 17:30
"slechter kan niet" dat dachten de laatste paar trainers bij United ook allemaal. Het hoeft ook niet slechter, maar probeer het maar eens beter te krijgen. Wie ze ook kopen, het lukt maar niet. Ik heb veel vertrouwen in Ten Hag maar ook hij kan hier zomaar zijn carriere knakken.
 
boegenheim
 
8
9 april 2022 om 15:27
United.. wat een trieste bedoeling. Word tijd dat daar flink door geselecteerd word. Europa League onwaardige selectie, zou me echt verbazen als ze de CL halen
 
Gruwezzinho
 
8
9 april 2022 om 15:34
Nou nou, we gaan ook niet overdrijven hè. Ronaldo, rashford, sancho, pogba, fernandes. Hiermee MOET je beter presteren dan dit. Dit zijn wel degelijk spelers die hun waarde bewezen hebben en kwalitatief sterk zijn. De verdediging is dan wel armoedig ,maar nogmaals: met deze spelers bij de 2 overige linkes moet je minstens voor een aantal uitgespeelde kansen per wedstrijd moeten kunnen zorgen en verzorgd kunnen spelen. Er is iets groter aan de gang daar.
 
Bongiorno
 
20
9 april 2022 om 15:39
Dat je Rashford nog noemt, die jongen geeft al anderhalf jaar niet thuis. Sancho is ook een flop te noemen dusverre. Ronaldo is over de top. Pogba zit met zijn hoofd al in Parijs of Turijn. Fernandes is het al langere tijd helemaal kwijt. Het loopt in geen enkele linie.
 
Gruwezzinho
 
4
9 april 2022 om 15:47
Dat neemt niets af van deze spelers hun kwaliteit die ze eerder al bewezen hebben. Is sancho oppeens het voetballen verleerd? Met deze spelers moet je nogmaals veel beter presteren. Een coach zijn taak is gewoon om het uiterste uit je spelers te halen. Kijk een xavi. Dembele lijkt oppeens helemaal opgeleefd te zijn samen met auba en frenkie. Die waren een aantal maanden geleden ook waardeloos. Betekend dit dat deze spelers subtop materiaal zijn? Nee, je moet je spelers juist gaan gebruiken en hen het vertrouwen geven. Het is geen toeval dat oppeens elke klasse speler van man united het begeeft. Hier valt veel meer uit te halen en daar ben ik overtuigd van.
 
-Karn-
 
1
9 april 2022 om 16:00
Hiertegenover staan dan ook Shaw, Maguire, Wan Bissaka, Fred en McTominay?? Raar team dat Manu
 
Vernon
 
0
9 april 2022 om 17:32
@gruwezzinho En dat blijkt dus heel erg moeilijk. Je ziet gewoon dat trainers, soms met hetzelfde materiaal, het de ene periode goed doen, en dan een periode heel slecht. Ligt dat dan allemaal aan de trainer? Die is ook nog steeds dezelfde. Net als de spelers. Spelers zijn soms ook gewoon voor langer of korter hun vorm kwijt. Dat kan door de trainer komen, maar echt niet alleen maar. Zo'n Pogba is sowieso al een jojo. Soms geweldig, daarna weer een tijd niks. Misschien zijn sommige van die spelers gewoon niet het topmateriaal dat wij denken.
 
maurootje
 
16
9 april 2022 om 15:27
Zeg, Rangnick was toch zogenaamd de wonder trainer? Met z’n “fantastische” visie? Wat een bagger trainer zeg… nu overdrijf ik wel beetje, maar ik zie letterlijk niets beter gaan bij MANU. Nog steeds geen goed voetbal of tactiek, nog steeds onlogische keuzes qua namen. ik zie niet wat er zo speciaal aan hem is. Goed dat MANU hem maar halfjaartje wilde..
 
Arsenallz
 
16
9 april 2022 om 15:29
Het probleem van United ligt wat dieper dan de coach heb ik het gevoel. De mentaliteit binnen de club is vrij beroerd, spelers worden niet beter ongeacht de coach. De aankopen worden niet afgestemd op de trainers en je hebt chaos. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de verdediging. AWB is defensief prima maar offensief dramatisch, Lindelof een paniekvoetballer en Maguire kan weinig. Telles is een prima back. Middenveld; Pogba is een showpony, Fred en Mctominay zijn niveau Brighton. Mata is helaas te oud. Fernandes heeft een fenomenaal schot maar echt creatief is hij niet.
 
maurootje
 
5
9 april 2022 om 15:33
Juist creatief vond ik hem, voordat Ronaldo kwam. Tuurlijk laakt er wat kwaliteit. Maar van dit Everton moet je gewoon winnen. Ook dit MANU
 
Arsenallz
 
1
9 april 2022 om 15:35
Klopt. Spurs speelde de defensie van Everton paar weken geleden nog kapot. Leken toen wel amateurs.
 
 
22
9 april 2022 om 15:30
Krijg onderhand na Moyes, Van Gaal, Mourinho, Solksjaer en Rangnick het idee dat het niet alleen aan de trainer ligt.
 
Vernon
 
0
9 april 2022 om 17:34
Dat was voor Ragnick toch ook wel duidelijk. Er klopt iets niet in die organisatie. Ten Hag lijkt het nu wel zeker te worden, ik hoop dat hij de zeggenschap krijgt die hij eist. Anders wordt het niks.
 
JuventusPuglia
 
3
9 april 2022 om 17:40
Mourinho heeft het juist goed gedaan bij Man Utd. Dat vinden mensen niet maar dat kan je nu toch wel keihard concluderen
 
sinnombre
 
1
9 april 2022 om 15:31
Ragnick is een lange termijn trainer. Of neem hem voor langer aan of die het niet. Hier heb je niks aan
 
El Fenomeno
 
1
9 april 2022 om 15:37
Haalt wel meer punten dan Solksjaer. Het ligt aan het materiaal. Maguire, Fred, McTominay in de as die het spel moeten gaan maken. Daar kan geen trainer iets mee. Ragnick heeft altijd voetballende teams onder zijn hoede gehad.
 
Aqua1
 
2
9 april 2022 om 15:57
Hoezo blijf je die Duitser verdedigen gaat geen steek beter en stelt maguirre zelf op dan ben je al verantwoordelijk voor het verlies . onder die duitser zie je echt niets, onder ole zag je nog wel af en toe leuke aanvallen
 
real8madrid
 
2
9 april 2022 om 16:08
Als interim trainer ben je niet verantwoordelijk voor leuk voetbal. Dan ben je verantwoordelijk voor het nog over de streep trekken van de korte termijn doelen: nl CL kwalificatie. De kans is klein dat dat lukt maar zoals El Fenomeno zegt haalt hij op zijn minst al meer punten per wedstrijd.
 
real8madrid
 
1
9 april 2022 om 16:05
Hij is ook fantastisch in wat hij doet imo. Enkel is hij afhankelijk van zijn type voetbal. Rangnick speelt graag in een 442 of 4222 of een variant daarop en dan volle gas in de gegenpressing. Daar heeft hij bij United niet de spelers voor. Hij heeft niet de hardwerkende, snelle spitsen, niet de box-to-box middenvelders, niet de juiste backs en ook niet de snelle wingers die bij balverlies positioneel heel sterk zijn. Sowieso is het als coach altijd moeilijk om halverwege het seizoen in te stappen bij een slecht draaiend team en al helemaal voor coaches die redelijk eendimensionaal zijn zoals Rangnick. Pep wordt door velen als de beste coach ter wereld gezien maar die is net als Rangnick afhankelijk van de tijd en spelers om het team naar zijn hand te zetten en zijn systemen er in te krijgen. Die laatste zou het volgens mij niet veel beter doen in deze situatie dus dan vind ik het goedkoop om vanwege de huidige stand van zaken aan zijn kwaliteiten te twijfelen. Dat roept eerder vragen op bij de beslissing van United om hem als interim trainer aan te stellen aangezien hij daar de flexibiliteit voor mist
 
LeidseHood
 
5
9 april 2022 om 15:27
Gaat Ten Hag erheen als ze geen CL spelen? Of hebben ze dan toevallig net geluk met die nieuwe CL opzet waarbij grote clubs die zich niet kwalificeren alsnog een plek krijgen?
 
ajax1812
 
1
9 april 2022 om 15:30
dat is pas vanaf 24/25
 
Arsenallz
 
0
9 april 2022 om 15:32
Moet ETH niet doen. Dit trek je niet in één seizoen recht. Liverpool City en Chelsea zijn vrij stabiel. Spurs begint te lopen onder Conte en ook Arsenal draait beter (hebben een '9' nodig en een bredere selectie). Concurrentie is dus immens en United is voetballend te matig om het beoogde spel van ETH te spelen. Dan moet er of heel veel geld worden gespendeerd of er is veel tijd nodig.
 
PSV,VVV,LFC!
 
0
9 april 2022 om 15:39
Het probleem bij United ligt veel dieper dan de coach inderdaad. Mentaliteit en het korte termijn gedachte. Ze moeten op langer termijn gaan denken, anders komt het niet goed.
 
Douwe Dabbert
 
0
9 april 2022 om 15:50
Als ten Hag heen gaat is het misschien juist beter dat zij helemaal geen Europees voetbal halen, dan word hij iig niet op die resultaten afgerekend. Dan heeft hij op de training en in de competitie de tijd om patronen/automatismen in te slijpen en nieuwe spelers in te passen.
 
Walcott16
 
10
9 april 2022 om 15:28
Het niveau van deze wedstrijd was echt schrikbarend. Wel weer genoten van Maguire.
 
Gruwezzinho
 
13
9 april 2022 om 15:31
Maguire is de enige reden waarom ik nog soms af en toe een wedstrijd van man united mee pik. Hilarisch, komisch maar tegelijk ook motiverend dat er een part time arbeider bij zo'n club speelt.
 
 
7
9 april 2022 om 15:28
De tandjes deze twee teams zijn slecht. Verschil is dat Everton graag wilde winnen en United, uhm. Succes Erik.
 
Superman123
 
3
9 april 2022 om 15:28
Wel heerlijk om Everton te volgens. Je voelt gewoon de spanning in het hele stadion omdat ze rond de degradatie regio hangen. Ik vind die Anthony Gordon echt wel een goede speler.
 
JJUnited
 
4
9 april 2022 om 15:31
Niemand kan mij vertellen dat Ragnick een goeie trainer is, of een goede adviseur zou zijn. Het spel is in geen enkel opzicht vooruit gegaan sinds Ole, ik zie echt niks terug van het zogenaamde plan (gegenpressing?) waar deze trainer zo voor geroemd wordt. Ook in z’n interviews oogt hij bijzonder zwakjes bij moeilijke vragen, is hij vaker betrapt op liegen en heeft al genoeg ‘aanvaringen’ gehad met de spelers. Dat er een bezem door de selectie moet, is vrij duidelijk, maar of we deze weg moeten inslaan met deze man lijkt mij zeer onverstandig. Heeft niet het niveau wat je als United zijnde moet nastreven..
 
Arsenallz
 
2
9 april 2022 om 15:33
Ligt het dan ook niet aan de spelers? Het is bij elke trainer weer raak maar de spelers blijven te vaak buiten schot. Daarnaast moet het transferbeleid ook echt beter. 455 miljoen uitgegeven in de laatste 3 seizoenen...
 
JJUnited
 
0
9 april 2022 om 16:16
Dat zeker. Van de huidige selectie zie ik er persoonlijk het liefst maar een stuk of 6-7 blijven, maar het idee van gegenpressing wordt niet overgebracht naar deze spelers. Het lijkt een beetje op het Ajax onder Frank de Boer. Alles tikkie breed, tikkie terug, tandenloze aanvallen. Om van te kotsen als United fan..
 
azchelsea
 
3
9 april 2022 om 15:31
Het zag er niet uit, maar dat maakt in deze fase voor Everton ook totaal niet meer uit: 90 minuten beuken en sleuren, je voor elke bal werpen en hopen dat hij niet plots valt. Man United miste alle vormen van creativiteit en dit was dan eindelijk een dag dat het wél goed viel voor Everton. Mooie ontlading ook in het prachtige Goodison Park na de wedstrijd. Je verwacht Everton echt niet in zo’n staat, blijft er ook wel gek uitzien. Ik hoop dat dit de ommekeer voor ze is. Veel te mooie club om naar de Championship te gaan. En de trainer gun ik het uiteraard ook wel ??.
 
Aqua1
 
1
9 april 2022 om 15:32
Maguirre opstellen dan wil je ook gewoon verlieen en amti de trage slak speelt als een oude opa, hem daar neerzetten is gek... Fernandes is eht matig wederom waarom die hype teert op zijn goede trap daarmee heb ik alles al gezegd... snap ik niet kan voor geen meter passen en ballen stuiteren gewoon van zijn voeten Rashford een ramp en sancho wat een miskoop.. Bisaka is echt een grote grap die is zo lomp kan niet voetballen.
 
droadnagel
 
32
9 april 2022 om 15:37
En de grootste vergeet je te noemen Ronaldo. Die kan zijn broek en shirt volgende week zo weer aan want zweet en vuil zit er niet in.
 
ericvanloo
 
27
9 april 2022 om 15:37
Zeg ook effe iets over Ronaldo die belabberd speelde. Echt bizar ??
 
Mancunian10_
 
1
9 april 2022 om 15:32
Geen enkele trainer gaat wat kunnen behalen met dit elftal. Vaak gezegd, maar het ontbreekt aan voetballend vermogen, technisch en in het hoofd. Verder is er natuurlijk geen vertrouwen en spelen ze niet als een hecht team. Een jaartje geen europees voetbal is misschien het beste voor Ten Hag. Hoop dat er flink wat spelers verkocht kunnen worden en er wat kwaliteit binnen komt. Dit seizoen is in ieder geval voor United al een tijd voorbij
 
Origami
 
1
9 april 2022 om 15:36
Ole werd 2e.
 
arsenal890
 
1
9 april 2022 om 15:32
Nou EI fenomeno, Rangnick presteerde toch echt ‘fantastisch’ zei je? Rangnick presteert totaal niet. Tuurlijk is het elftal niet het beste maar individueel gezien heb je best wat kwaliteit staan. Je moet tenminste beter presteren dan er nu wordt gedaan, elftal is namelijk niet echt minder dan spurs of dat van Arsenal.
 
Arsenallz
 
1
9 april 2022 om 15:36
+ ze hebben 455 miljoen gespendeerd in 3 jaar tijd. Dan mag je wel wat meer verwachten dan dit.
 
arsenal890
 
0
9 april 2022 om 15:53
Precies, daarbij hebben ze met Sancho, Fernandes, pogba etc best een goede basis staan met daarnaast veel talent erbij. Plek 4 moet echt wel kunnen.
 
ericvanloo
 
10
9 april 2022 om 15:35
Ik dacht dat United zonder Ronaldo geen punten heeft gepakt, maar met hem is het spel net zo bedroevend en slecht. Wat een armzalige vertoning van United. Voor Ten Hag is dit overigens alleen maar goed.
 
CMG-
 
0
9 april 2022 om 15:37
Medelijden met Cristiano en Varane. Vooral laatst genoemde, die had zin in een nieuw avontuur.. lekker avontuur denk ik dan. In ieder geval missen wij hem niet in Madrid, maar toch. Maguire is toch DE reden aan het worden om als neutrale supporter te kijken hoe United het doet.. als ik soms video’s op social media voorbij zie komen hoe hij ‘verdedigt’ is simpelweg komisch..
 
Dirtyoldtown
 
4
9 april 2022 om 15:44
Het is nou niet dat Varane het zo goed doet. Constant geblesseerd. Maguire is dan wel niet goed genoeg maar hij staat er wel elke week. Fit zijn is ook een kwaliteit. Het hele team is gewoon een zooitje.
 
CMG-
 
0
9 april 2022 om 16:06
Zeker eens. Varane begon al 2 seizoenen geleden blessure gevoelig te worden bij Real Madrid. Geen idee hoe dit komt, maar het is jammer voor hem en de United fans. In vorm is hij zeker 1 van de beste ter wereld.
 
ConchaEspina
 
3
9 april 2022 om 15:46
Voor Real was het wel een goede zaak. Vond hem de laatste seizoenen al enorm tegenvallen. En daar waar we nu klagen over het gebrek aan speeltijd voor Valverde (en Cama) was dat net hetzelfde met Militao. Net zoals KCM steeds speelde was het ook altijd Varane, hoe dramatisch zijn vorm soms ook was. Gelukkig wou die niet verlengen en is er eigenlijk break-even doorgeselecteerd met Militao en Alaba.
 
CMG-
 
0
9 april 2022 om 16:04
Ja mee eens.. ook wel jammer dat de ontwikkeling van Varane niet meer verder zette, hij is imo te vroeg gepiekt. Hij speelde op zijn 19 jarige een Pepe van wereldklasse uit de basis, Varane was toen echt al een elite verdediger, werelds gewoon. Hij had alles, voetballende kwaliteiten, kon scoren met zijn hoofd, razend snel. Alles werd minder en minder met de jaren. Zéér spijtig. Militao leek op weg naar de exit, maar dankzij vele blessures van Ramos en Varane, greep die jongen zijn kans en is hij sinds vorig jaar niet meer uit de basis te krijgen. Moet ook toegeven dat duo Varane-Militao op papier misschien geweldig leek, maar in praktijk werkte dit niet. Beide zijn van nature niet echt leiders, je ziet dat een leider ala Alaba Militao goed coacht, en zo vullen ze elkaar goed aan.
 
consy
 
8
9 april 2022 om 15:47
"In ieder geval missen wij hem niet in Madrid, maar toch" Sneue reactie en steek onder water richting iemand die mede aan de basis stond van zoveel succes bij Real. Maar goed, daar hebben jullie als Real supporters wel een handje van om grote spelers uit het verleden te laten vallen als baksteen.
 
CMG-
 
4
9 april 2022 om 15:58
Hij was de laatste jaren wisselvallig en blessure gevoelig. Hij mocht en kon blijven, maar koos zelf bewust voor een nieuw avontuur. Dus omdat ik hem niet mis, is dat sneu? Dat jij een jankerd 1e klasse bent jegens alles wat Real Madrid is, is langer duidelijk.Ik mis hem in ieder geval niet omdat Militao en/of Alaba hem prima hebben vervangen.
 
Shevchenko_7
 
1
9 april 2022 om 16:15
Groot gelijk CMG, Varane heeft er zelf voor gekozen om Real te verlaten en dan moet jij maar zitten jammeren ofzo?
 
Rochester
 
1
9 april 2022 om 15:39
Heb de wedstrijd alleen vanaf de 30ste minuut ongeveer gezien en geen beste wedstrijd van beide teams, maar voor Everton wel een flinke opsteker. Manchester United creëerde echt zowat niks, op een kans van Ronaldo in een van de laatste minuten na. En Ronaldo die ook weer eens gefrustreerd raakte, blijft het toch jammer vinden dat hij bij United is teruggekeerd. Zowel vanuit het oogpunt van Ronaldo als voor United is dit gewoon gedoemd te mislukken. De enigste manier waarop de komst van Ronaldo rechtvaardig kan worden, is als ze kampioen worden maar dat wordt United dit seizoen niet en in de aankomende seizoenen ook niet. Ten Hag heeft een hoop werk te verzetten als hij naar United gaat. Maar hij kwam ook in een soort chaos binnen bij Ajax en heeft toch behoorlijk wat rust gecreëerd op sportief gebied bij Ajax. En natuurlijk is United in alles 100x groter dan dat Ajax is, maar snap wel dat ten Hag heel kieskeurig is en echt alle puntjes op de i wilt hebben voordat hij bij United begint. Moet wel echt drastisch doorgeselecteerd worden bij United. Lindelöf, Bailly, Jones, Maguire, Pogba (gaat toch transfervrij weg), Mata (transfervrij weg), Lingard, Dalot, Cavani (transfervrij weg), Matic en verhuurde spelers als Martial, Pereira en misschien van de Beek en ik zou zelfs kijken naar Ronaldo en een keus maken tussen de Gea of Henderson en zou op dit moment dan voor Henderson gaan ook al is de Gea nog een goede keeper. Het contract van de Gea loopt volgens mij over 1 of 2 jaar af en hij verdiend volgens mij ook dik 3 ton per week en misschien zelfs wel 4 ton. Bespaar je een hoop salaris, terwijl je met Henderson dan intern gewoon een goede vervanger hebt die ook goedkoper is qua salaris en qua team is het dan denk ik ook beter als Ronaldo vertrekt want die slijt beetje bij beetje toch steeds meer af (helaas) en ook al vind ik Ronaldo echt een waanzinnige speler; met hem kan je niet opnieuw beginnen aan het bouwen van een team en dat moet nu wel bij United. En er komt dan behoorlijk wat salaris vrij met het vertrek van de Gea, Ronaldo en Pogba. Terwijl de andere spelers die ik hierboven heb genoemd waarschijnlijk ook wel aardig wat zullen opleveren.
 
Arsenallz
 
1
9 april 2022 om 15:46
De oplossing. 500 miljoen spenderen in 3 jaar tijd. Wat doen we dan? Nog even 350 miljoen uitgeven. Spenderen meer dan City en Liverpool..
 
Rochester
 
0
9 april 2022 om 16:04
Hebben de afgelopen jaren inderdaad echt gewoon honderden miljoenen uitgegeven aan miskopen en dat echt letterlijk al sinds Ferguson in 2013 is gestopt. Di Maria, Falcao (huursom van 9 miljoen), Martial, Schneiderlin, Maguire, Dalot, Pogba, van de Beek, Diallo, Sánchez, Lindelöf, Mkhitaryan, Bailly, Depay en dan vergeet ik waarschijnlijk nog een hele lijst met miskopen. Maar de namen die ik hier heb opgenoemd is volgens mij al voor dik 500 miljoen euro aan miskopen in de afgelopen 9 jaar.. Zit ook gewoon geen idee achter de aankopen, maar dat komt ook doordat United eigenlijk zonder idee voetbalt. En ze gaan van de ene coach met een bepaalde speelstijl, naar een andere coach met totaal verschillende ideeën en op die manier gooi je er dan weer even een paar honderd miljoen aan aankopen erdoorheen. Maar ik hoop echt dat ten Hag het zal redden bij United. Ik denk dat namen als van Gaal en Mourinho ook bepaalde afspraken hebben gemaakt met het bestuur van United, dus het is afwachten of ze het allemaal nakomen ten opzichte van ten Hag. Maar aan de andere kant weet je bij bijvoorbeeld Mourinho dat hij altijd maar een 'houdbaarheidsdatum' van plusminus 3 jaar heeft en dat van Gaal een sterke persoonlijkheid heeft waarmee je uiteindelijk in de clinch komt. Misschien dat ten Hag dan een combinatie van Mourinho en van Gaal kan zijn en dat kan combineren met goede resultaten op sportief gebied en een lang dienstverband.
 
ericvanloo
 
10
9 april 2022 om 15:39
Zoals ik al zei Ronaldo is meer actief op Social Media dan op het voetbalveld de afgelopen weken. En zijn fans hem maar verdedigen bij elke gelegenheid ofja de schuld afschuiven ????
 
Dirtyoldtown
 
0
9 april 2022 om 15:42
Wat een zielig zooitje is het toch. Waardeloos. Elke week hetzelfde liedje. Dit seizoen kan niet snel genoeg afgelopen zijn. Champions League verdien je niet, heb je niks te zoeken. Ten Hag moet alle steun van het bestuur krijgen om hier wat van te maken. Zoveel spelers waar je echt niks aan hebt. Ben ze helemaal zat.
 
Tullamarine
 
2
9 april 2022 om 15:47
Wat een wanprestatie van United.. Deze hadden ze moeten winnen om nog mee te doen voor de CL plaatsen en dan speel je zo ontzettend zwak, 2 schoten op doel sinds de 12e minuut terwijl je 1-0 achter staat. Everton had nog veel geluk dat de VAR zat te slapen in de blessuretijd met die handsbal. Hopelijk blijven ze in de PL!
 
Nikeaddict
 
1
9 april 2022 om 15:47
Ben klaar echt de club is verrot letterlijk van de spelers tot aan het bestuur tot aan de kantinejuf.
 
BenficaAjax1
 
2
9 april 2022 om 15:53
Geen beter moment om in te stappen voor ten hag. Lozen van spelers die niet kunnen voetballen geld verdienen en gericht de transfermarkt op. Klaar met die dure grootverdieners die er niks van bakken. Pogba ronaldo shaw maguire rashford cavani dalot Henderson mc tominay en Fred allemaal lozen. Neem lekker Gravenberch en timber en Anthony mee. Kosten niks en salaris technisch ook interessant. Verder zou ik Ruben Neves ook proberen te halen. Misschien denken aan Haaland? En dan verdedigers zoeken. Mazroui is nog vrij….. in de jeugd kijken en bellingham Aarons Rice halen en in Frankrijk kijken voor een cv voor naast timber. Komt wel goed denk ik.
 
Homelander
 
0
9 april 2022 om 15:59
Hetzelfde recept als altijd, een paar spelers willen wel maar krijgen het hele elftal niet mee en dan zakt de moed ook bij hun in de schoenen en word het potje plichtmatig uitgespeeld na de 1-0. Ik zie behalve Bruno/ronaldo/sancho niemand die er nog iets om geeft of ze wel of niet CL spelen. De mentaliteit in dit elftal is zo verrot dat gaat geen enkele trainer op kunnen lossen binnen 2 jaar.
 
Edforce2
 
0
9 april 2022 om 16:17
Everton vooral in het eerste kwartier veel geluk gehad dat M.U niet scoorde. Ik heb menige situatie gezien van M.U. waarin ze moesten scoren. En als het dan na een aantal keren net niet lukt,treedt die enge wet van Murphy in werking. Everton mede dankzij een weergaloze Pickford goed op de been gebleven,en daarom verdiend de drie bitter nodige punten thuis gehouden.
 
Dordtse Mepper
 
0
9 april 2022 om 16:48
4 punten verschil met Burnley ( 1 wedstrijd tegoed) zie Everton niet degraderen.
 
Jellede Jong
 
0
9 april 2022 om 16:52
Hoe is het mogelijk dat Juan Mata nog steeds basis staat in een team dat wil meedoen om in ieder geval CL-plaatsing? Die kon 3 jaar geleden al niet meer..
 
ILOVEBOOBS
 
0
9 april 2022 om 17:58
Zou echt een prachtige week zijn voor heel de stad Liverpool, mocht ook Liverpool FC morgen winnen