Experiment wordt PSV ondanks megakansen van Sparta niet fataal
Zondag, 29 november 2020 om 21:50

PSV heeft puntenverlies tegen Sparta Rotterdam zondagavond afgewend. De Eindhovenaren traden aan met een flink gewijzigde opstelling en dat experiment liep bijna verkeerd af, maar door een doelpunt van invaller Donyell Malen werd het toch 1-0. Dankzij de overwinning neemt PSV de derde plek in de Eredivisie over van Feyenoord. Het verschil tussen PSV en koploper Ajax bedraagt vier punten.

Met het oog op de Europa League-wedstrijd tegen Granada van donderdag haalde Roger Schmidt de bezem door de opstelling. In totaal werd de opstelling op acht plekken gewijzigd ten opzichte van de wedstrijd tegen PAOK Saloniki (3-2 zege) van donderdag. Alleen Jordan Teze, Eran Zahavi en Pablo Rosario behielden hun basisplek. De spelers die werden gewisseld, waren Yvon Mvogo, Donyell Malen, Cody Gakpo, Noni Madueke, Ibrahim Sangaré, Philipp Max, Denzel Dumfries en Olivier Boscagli. Voor hen in de plaats stonden Lars Unnerstall, Timo Baumgartl, Nick Viergever, Jorrit Hendrix, Adrian Fein, Mario Götze, Mauro Júnior en basisdebutant Richard Ledezma.

Met name de eerste helft van PSV was ver onder de maat. De ploeg van Schmidt kwam tot geen enkel schot op doel en creëerde geen serieuze kans. Een enorme mogelijkheid was er wel voor Sparta. In de negende minuut werd Lennart Thy gelanceerd door een dieptepass van Deroy Duarte vanuit de defensie en stormde hij af op het doel van PSV. Unnerstall kwam ver zijn doel uit, maar was niet op tijd bij de bal en werd omspeeld door Thy. Het doel was leeg, maar vanaf een dikke 25 meter kreeg Thy de bal niet tussen de palen: hij schoot laag en naast.

In de tweede helft kreeg PSV iets nadrukkelijker voet aan de grond. Doelman Maduka Okoye van Sparta hield een inzet van Zahavi uit de verre hoek en redde ook stijlvol op een geplaatst schot van Fein dat richting de kruising zeilde. Uiteindelijk bood een strafschop uitkomst voor PSV. Twaalf minuten voor tijd voorkwam Okoye dat Michael Heylen de bal in eigen doel werkte, maar daarna maakte invaller Reda Kharchouch een overtreding op Viergever bij een poging de bal weg te trappen. Okoye keerde de strafschop van Malen in eerste instantie, maar in de rebound was het toch raak voor de invaller. PSV kwam enkele minuten voor tijd goed weg na een nieuwe megakans voor Sparta, toen Danzell Gravenberch van dichtbij hoog over schoot.

Meer nieuws
   
22:54
22:54
Bayer Leverkusen kan finale ruiken na dramatische fout van uitgefloten Karsdorp
0
   
22:54
22:54
Marseille en Atalanta maken na zeer vermakelijk duel nog volop kans op finale
0
   
22:33
22:33
Tottenham Hotspur bewijst status als favoriete tegenstander voor Chelsea
11
   
21:51
21:51
Gigantische fout Karsdorp kost AS Roma zeer duur tegendoelpunt tegen Leverkusen
11
   
21:45
21:45
Kassa Feyenoord en PSV rinkelt: alles wat je moet weten van het nieuwe CL-format
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (132)

 
Skede
 
60
29 november 2020 om 21:52
Winnende trainer heeft altijd gelijk zullen we maar zeggen... snel vergeten deze tranentrekkende wedstrijd en op naar donderdag!
 
cuco10
 
32
29 november 2020 om 21:54
Pover maar de punten zijn binnen. Kan donderdag alleen maar beter gaan.
 
bootsjungen
 
21
29 november 2020 om 21:55
Misschien wel een van de slechtste wedstrijden die ik ooit heb gezien, alleen Estoril - PSV in 2014 was nog slechter.
 
Skede
 
73
29 november 2020 om 21:55
Osijek? Haugesund?
 
bootsjungen
 
14
29 november 2020 om 21:58
Ja die komen ook in de buurt haha, die ben ik denk ik bewust al vergeten
 
soccerroos
 
19
29 november 2020 om 21:58
Umh uitschakeling van el tegen Zwitserse club meen ik? 5-0 verlies van Willem 2? Weet zeker dat er nog min 10 wedstrijden slechter zijn de afgelopen 5 jaar.
 
SneekPSV
 
22
29 november 2020 om 22:03
Vorig seizoen nog. Het demasqué tegen Lask Linz. Maar Osijek was nóg slechter inderdaad.
 
BvdP
 
3
29 november 2020 om 23:40
Achja, die zitten er wel eens tussen. Zolang je er geen gewoonte van maakt is er niks aan de hand. Erdoor Europees uitgeschakeld worden is wel pijnlijk natuurlijk
 
MrKrillin
 
29
29 november 2020 om 21:58
@skede maar wel goed dat psv eindelijk eens de EL serieus neemt. Voorgaande jaren, lieten ze EL lopen om maar perse kampioen te worden voor CL. Eindelijk buitenlandse trainer die EL wel serieus neemt en weet hoe belangrijk Europees is voor ervaring en punten voor de club. Gefeliciteerd met de 3 punten en succes donderdag!
 
Skede
 
47
29 november 2020 om 22:01
Mwoah, aantal jaar geleden wel maar vorig jaar begon PSV bijvoorbeeld heel sterk in de EL maar zakte het team in de Eredivisie ook in elkaar waardoor het in de EL ook niet meer lukte. Dat had niks te maken met die competitie niet serieus nemen.
 
MrKrillin
 
10
29 november 2020 om 22:20
@ok fair. Credits aan bestuur dat nu ook waarde hecht aan EL. Hoop dat PSV doorkomt en ver in de EL
 
Lbernes
 
1
29 november 2020 om 22:31
Klopt, alleen zakte het team niet opeens in elkaar. De drie beste spelers (mo, malen en bergwijn) vielen toen. Dat was verklaarbaar, het matige spel tot nu toe niet echt.
 
SneekPSV
 
16
29 november 2020 om 22:13
Onder het mom "rust". Ik vraag me alleen af wie hier iets aan heeft gehad. Dit geeft toch geen vertrouwen? Gewoon lekker makkelijk een wedstrijdje winnen gééft toch ook energie? Lekker met 3-0 voor na een uurtje en dan vijf eruit halen. Zo moeilijk is dat toch niet...
 
T. Alavez
 
6
29 november 2020 om 22:34
Gelukkig heeft Granada een nog slechtere generale gehad en heeft PSV de driepunten gepakt:D
 
Marega88pace
 
0
30 november 2020 om 02:21
Als PSV zo tegen Celta had gespeeld gingen ze er met 4-0 af
 
MessiBazoer
 
48
29 november 2020 om 21:52
Alle respect voor de speelwijze van Sparta vandaag. Heel realistisch gespeeld, niet willen gaan opbouwen etc, gewoon weg roeien als het niet anders kan. 1e helft moeten ze eigenlijk gewoon op 0-1 komen, dikke pech. Zahavi bakt er he-le-maal niks van. Die speelt puur omdat hij goeie vriendjes is met Schmidt. Spel was niet om aan te zien.. Hoop dat de spelers die rust kregen donderdag volle bak kunnen. Granada is lastig genoeg. Jammer voor Sparta dat ze door zo’n penalty verliezen, was overigens wel een terechte.
 
Skede
 
107
29 november 2020 om 21:55
Hoe komen mensen er toch bij dat Zahavi en Schmidt 'vriendjes' zijn? Ze hebben nooit samen bij een club gezeten, alleen in dezelfde competitie dus Schmidt heeft er 0,0 baat bij om hem op te stellen. Bovendien speelt PSV met 2 spitsen waarvan er in de selectie 2 pure zitten: Malen en Zahavi. Zo gek is het dan niet dat Zahavi veel speelt. Bovendien, als je in het verleden zo veel gescoord hebt, ook al waren dat geen grote competities, dan is het ook niet zo gek om hem vertrouwen te geven als spits.
 
bootsjungen
 
86
29 november 2020 om 21:56
@skede Het is bewust onrust veroorzaken door Valentijn Driessen en zijn vriendjes, zo proberen ze ook Ihatarren naar Ajax te praten.
 
MessiBazoer
 
38
29 november 2020 om 21:56
Je hebt gelijk dat Schmidt er 0,0 baat bij heeft om Zahavi op te stellen, want hij kan er geen kut van. Vriendjes is misschien overdreven, maar hij gaf toch aan hier te zijn door Schmidt?
 
Skede
 
52
29 november 2020 om 21:59
Dat betekent toch niet dat je direct vriendjes bent of een voorkeursbehandeling krijgt? Een spits die er geen kut van kan scoort niet zoveel. We zeggen altijd dat de Eredivisie een paradijs is voor spitsen dus je gaat mij niet vertellen dat het niveau hier te hoog is voor iemand die de goals aaneen reeg in China, Israel en ook nog eens in de Nations League. Als Schmidt alleen mensen zou opstellen waar hij indirect een connectie mee had dan zouden Unnerstall, Fein en Baumgartl wel meer spelen.
 
MessiBazoer
 
18
29 november 2020 om 22:01
Blijkbaar is het niveau wel te hoog voor hem, want hij laat niks zien. Wij kunnen daarover verschillen van mening, maar vanaf begin af aan heb ik al gezegd dat de Eredivisie echt wel een niveau hoger is dan de competities van China en Israël. Als hij nu al zo matig speelt, wat doet hij in Januari dan?
 
DieGelbeReds
 
42
29 november 2020 om 22:02
@MessiBazoer, het ontgaat me waarom je elke keer maar weer aangeeft dat Zahavi en Schmidt vriendjes zijn (als ze dat al zijn). Zeg gewoon dat Zahavi speelt als een natte krant, punt.Moeten we dan ook blijven herhalen dat Klaiber en Labyad vriendjes van ten Hag zijn? Het lijkt me nu wel een keer klaar om het telkens te benoemen, toch?
 
Skede
 
26
29 november 2020 om 22:05
Hij scoorde er in China bijvoorbeeld meer dan Hulk, Carrasco, Witsel... kunnen die er dan ook niks van? Natuurlijk niet. Zahavi is geen wereldspits maar gewoon een pure goalgetter. Niemand beweert ook dat hij goed speelt of aan de bal goed is, maar daar moet je hem ook helemaal niet voor gebruiken. Het is een doelpuntenmaker, geen spits die zelf een aanval op gaat zetten. Dan moet je kritiek zijn dat hij niet in dit systeem past, maar zeggen dat iemand met zoveel goals er geen kut van zou kunnen in de Eredivisie is natuurlijk larie.
 
Giesburts
 
7
29 november 2020 om 22:11
@skede Hij pikt af en toe een doelpunt mee en had een hatrick tegen Slowakijke maar het zijn ook weer niet de beste landen waar ze tegen spelen in de Nations League. In de Serie A was het natuurlijk ook niet best. Daarna inderdaad super veel kunnen scoren maar het niveau in Israel en China is denk ik echt wel van een lager niveau. Hij wordt natuurlijk ook gewoon ouder, maar voorlopig draait hij, in mijn optiek, niet lekker mee in het eftal. Misschien komt het ook wel door mijn verwachtingen vanwege alle bombarie aan het begin van het seizoen met zijn zaakwaarnemer en het verhaal rond Ajax.
 
Skede
 
18
29 november 2020 om 22:17
Het zijn inderdaad niet de Spanjes en Portugal maar ook die andere landen zijn gewoon een hoger niveau dan de Eredivisie. Je gaat mij niet vertellen dat als je tegen die landen kunt scoren dat de Eredivisie dan te hoog gegrepen is.
 
PSVGillingham
 
11
29 november 2020 om 22:50
Laten we hem nog wat tijd geven. Te vroeg om nu al definitieve conclusies te trekken. Het is inderdaad nog niet wat we gehoopt hadden, maar ik heb wel het idee dat het erin zit. Heeft ook echt wel een goed schot in de benen.
 
Buakaw
 
0
30 november 2020 om 08:39
Carrasco en Witsel 2 echte spitsen ook inderdaad. En die 3 spelers die jij opnoemt hebben wel gepresteerd bij de subtop van Europa voordat ze naar China gingen. In plaats van een degradatiekandidaat in Italië.
 
Buakaw
 
0
30 november 2020 om 08:43
Waar heb jij het over joh. Je hebt niet zo'n hoge pet op van de Eredivisie. Dat kan ik ook niet maar het is wel op papier de zevende competitie van Europa. Hoe zijn Israël (competitie) en Slowakije (nationaal elftal) met Bozenik als eerste spits beter dan de Eredivisie. :'
 
mitchajax020
 
7
29 november 2020 om 21:57
Psv moet zich schamen en vooral de trainer die even met 8 nieuwe mensen even denkt sparta te kunnen oprollen
 
MrKrillin
 
45
29 november 2020 om 22:00
@mitchajax maar ze hebben toch de 3 punten binnen? als ze donderdag ook winnen, dan heeft Schmidt gewoon gelijk toch. Ff deze periode doorkomen en winter kan hij weer wat spelers halen.
 
bootsjungen
 
40
29 november 2020 om 22:01
@mitchajax020 Ja en als PSV donderdag in de EL een modderfiguur slaat dan ben jij een van de eerste die hier komt zeiken dat PSV de EL niet serieus neemt.
 
Agglomeratie
 
2
29 november 2020 om 22:03
Als je dit nog 4 wedstrijden zo doet heb je minstens 2x puntenverlies, dus Schmidt heeft zeker niet 'gelijk'
 
mitchajax020
 
0
29 november 2020 om 22:06
Ik loop niet te zeiken, dit is toch de waarheid, het was toch niet om aan te zien
 
Richardvan Boven
 
11
29 november 2020 om 22:07
Vandaag hebben ze gewonnen dus heeft Schmidt wel degelijk gelijk. Een maand geleden had PSV een halve selectie met Corona. Ik geloof best dat veel hiervan nog last ondervinden. En laten we eerlijk zijn een paar jongens van de bank moeten toch nog steeds in staat zijn te winnen van Sparta. Van alles wat er vandaag in stond zijn in de meeste posities betere voetballers dan die van Sparta. We doen alsof hij tegen Granada met een B-team speelde.
 
itsaukeee
 
5
29 november 2020 om 22:11
Spelers halen? Geld is op bij Psv.
 
MrKrillin
 
5
29 november 2020 om 22:14
@mitchajax meeste van die 8 spelers zouden gewoon basisspelers zijn bij sparta. Die Piroe ofzo speelde ook veel bij sparta terwijl die totaal niet in beeld is. Unnerstal, Viergever, Baumgartel, Hendrix, Rosario, Mauro allemaal onbetwist basis bij Sparta. Deze spelers zouden zelfs bij betere clubs dan Sparta in basis staan.
 
MrKrillin
 
5
29 november 2020 om 22:18
@itsaukee dan hopen dat mijn clubje Ajax bereid is 25 miljoen te betalen voor Ihattaran. Dan zijn alle 5 partijen blij. Ihattaran bij een club die bij hem past. Ajax blij met een van grootste talenten samen met Gravenberch. En toekomstige NL international. PSV blij want hebben geld om aantal posities te versterken. Ajax fans blij met Ihattaran in basis ipv Labyad (we moeten alleen nog even positie bedenken voor Kudus) en PSV fans blij, want dankzij dat geld kan PSV 2 a 3 versterkingen halen.
 
itsaukeee
 
7
29 november 2020 om 22:24
Haha, ik den k dat vooral psv heel blij zou zijn. Waarom zou ajax 25 miljoen op het moment aftikken voor een bankzitter bij psv. Hij is natuurlijk eeen groot talent maar zijn rendement was vorig jaar ook niet heel denderend
 
mitchajax020
 
1
29 november 2020 om 22:38
Het was gewoon slecht of mag dit niet gezegd worden, als mijn cluppie slecht speelt zeg ik dat ook.
 
gomes1psv
 
15
29 november 2020 om 22:39
Dan snap je echt totaal de denkwijze niet. Het intensieve programma van de eerste seizoenshelft noopt Schmidt tot keuzes maken. Hij wil zijn beste elf optimaal fit hebben voor een van de meest cruciale wedstrijden van dit seizoen. Met de grote waarschijnlijkheid dat Paok donderdag wel van Nicosia wint, moet PSV wel winnen van Granada op hetzelfde moment om overwintering in Europa nog in eigen hand te hebben. Waarom is het een schande dat Schmidt daarop prioriteert? Bij verlies kan het seizoen namelijk sowieso in de prullenbak. Wat eerder jammer is, is dat PSV in het 4-2-2-2-systeem van Schmidt voor ploegen als Sparta (net als Paok afgelopen week) erg makkelijk te verdedigen is. Alles gaat door het centrum, waar een verdedigend blok van zes, zeven spelers de ruimtes erg klein houden. Maar geef het tijd, slijp plan A er goed in en probeer daarna een variant erin te bouwen. Snap echt het punt niet dat mensen zich druk maken om de wijziging die Schmidt vandaag maakte, zeker niet als aan het eind van de rit alsnog drie punten zijn binnengesleept.
 
WouterSL
 
1
30 november 2020 om 00:27
Ajax heeft Mo eigenlijk niet nodig. Eigenlijk is de selectie prima. En door corona zal er niet zo snel zoveel geld uitgegeven gaan worden vermoed ik
 
sean040
 
21
29 november 2020 om 21:53
Ledezma had beter op rugby kunnen gaan. 10 meter sprinten om hem vervolgens weer 2 meter terug te spelen.
 
Sambazzz
 
9
29 november 2020 om 21:53
Mauro speelde goed!
 
Frederiklaan
 
14
29 november 2020 om 21:54
Pas toen hij op het middenveld kwam te staan
 
Skede
 
117
29 november 2020 om 21:55
Mauro was verschrikkelijk slecht
 
Jsmooth
 
23
29 november 2020 om 21:59
Mauro moet je zo snel mogelijk verkopen. Wat een armoe. Fysiek van een D pupil, geen rendement, geen inzicht en speelt toch al 3 a4 jaar bij psv. Soms moet je je verlies nemen en afscheid nemen. Geldt ook voor rosario en hendrix. Die worden niet meer beter en kan je beter aan een middenmotor verkopen.
 
SneekPSV
 
15
29 november 2020 om 22:00
Mauro heeft de fysiek van een 13 jarige. Daarmee ben je per definitie ongeschikt voor topvoetbal. Hij startte vandaag voorin. Hij was overal te vinden, behalve daar. De bezetting voorin was daarom structureel onderbezet. Hij was dramatisch slecht vandaag. Zoals altijd eigenlijk. Ik had er aan het begin van het seizoen meer van verwacht.
 
AlbanianNL
 
15
29 november 2020 om 22:02
Mauro was dramatisch, zoals altijd. Wat kan die jongen eigenlijk? En hoezo neemt alle spelhervattingen. Echt een non voetballer.
 
Sambazzz
 
6
29 november 2020 om 22:45
Wat hij kan? Het is een Braziliaan. Brazilianen staan erom bekend erg technisch en vaardig te zijn met de bal. Mauro Júnior, het is een schitterende voetbalnaam en puur om dat sentiment is hij een meerwaarde voor dit PSV
 
Richardvan Boven
 
44
29 november 2020 om 21:53
Prima resultaat van PSV. Met een B-team winnen van Sparta. Overal in de wereld verliezen clubs die Europees hebben gespeeld punten. We moeten ook niet vergeten dat het voetbal van PSV veel energie vergt. Nog geen maand geleden had de halve selectie Corona, dusja een keer 8 nieuwe frisse jongens is niet heel onlogisch. Er is gewonnen dat is wat telt. Hopelijk is donderdag iedereen fit en pakt PSV die belangrijke punten voor het Nederlands voetbal.
 
MidoW
 
74
29 november 2020 om 21:57
Wat is dat voetbal precies dat zo veel energie vergt? Het vergt vooral veel energie om naar te moeten kijken.
 
MrKrillin
 
14
29 november 2020 om 22:02
@midoW hahaha GEWELDIG! Maar je hebt gelijk. Misschien ben ik niet objectief, maar als ik Ajax kijk en spelers zie jagen dan kost dat veel meer energie. Spelen CL op hoger niveau. Veel spelers zoals Schuurs, Mazzroui, Klaassen en Tadic spelen basis en weten na weekend Liverpool en toch bleven ze - ondanks voorsprong - jagen op iedere bal.
 
Richardvan Boven
 
11
29 november 2020 om 22:02
Het hoog druk proberen te zetten en tegenstander vast proberen te zetten. Het is niet altijd even goed maar ik heb wel een paar goede helften gezien van PSV waar ze tegenstander geen schijn van kans gaven. Paok uit misschien nog wel het beste voorbeeld. Eerste helft werd Paok helemaal overlopen en de tweede helft zakt het dan terug, omdat nog niet alle spelers fit genoeg zijn. Hetzelfde geldt voor Twente uit. Geef het de tijd, een systeem zit er niet in een paar maanden tijd in. Er zit in ieder geval al meer gedachte achter dan onder Van Bommel. Dat het niet altijd geweldig is komt wel weer.
 
MidoW
 
13
29 november 2020 om 22:38
Ik ben zelf voor Ajax dus laat het maar lekker aanmodderen. Ik zie gewoon niet wat jij ziet blijkbaar. We zitten overigens bijna in december.. wanneer verwacht jij deze profvoetballers dan eindelijk fit? Dan kan Schmidt wel weer zeuren over het drukke schema maar vergelijk dat maar even met de premier league. Valt allemaal reuze mee hier.
 
Agglomeratie
 
11
29 november 2020 om 22:04
Was vooral t A-team dat erin kwam dat van Sparta won dat B-team is niet om aan te gluren bij PSV. Wat een verschil met Ajax
 
 
5
29 november 2020 om 23:18
Heb ajax nog niet met het b team zien spelen. Ben benieuwd naar het verschil.
 
MarB
 
3
30 november 2020 om 01:27
Misschien omdat Ajax geen B team heeft maar een brede/sterke selectie?
 
bootsjungen
 
7
29 november 2020 om 21:53
Mijn complimenten voor Sparta, die gewoon erg goed speelden en dat ook echt durfden; niet met 11 man achter de bal. Maar mensen, wat maken we het onszelf toch moeilijk; nee de coach maakt het ons moeilijk! Overigens onder de indruk van de keeper van Sparta, keepte een dijk van een wedstrijd. Sangare weer degelijk.
 
PSVChamps
 
2
29 november 2020 om 21:59
Zeker een goede keeper. Als Sparta starte met de inzit die ze de laatste 10 minuten toonde, na de 1-0 zeg maar, dan hadden ze vandaag gewoon kunnen winnen
 
hallie015
 
9
29 november 2020 om 21:54
Wat een wereldpot van ons psv. Kijk nu al uit naar de volgende speelronde???? man man man . Laat ook maar.....
 
PSVChamps
 
4
29 november 2020 om 21:57
Ja tegen Heerenveen gaan we er zo wel af volgende week
 
DieGelbeReds
 
12
29 november 2020 om 22:06
@PSVChamps, tegen Heerenveen staat er een hele andere basiself. Dat snap je zelf ook nog wel mag ik hopen?
 
PSVChamps
 
4
29 november 2020 om 22:13
Dat snap ik inderdaad. Maar gaat ook wel een beetje om de manier van spelen. Die is de laatste weken al niet best en kansen worden amper gecreëerd. Ook de inzet is te slap, vandaag en ook eerder
 
T. Alavez
 
2
29 november 2020 om 23:20
Het kan zomaar zijn dat PSV dan wel weer fris voetbal speelt. Maar gezien het speelschema en Granada nog op het programma zal ook Heerenveen een moeilijke kluif worden vrees is. Desalniettemin goed dat sommige spelers wat rust hebben gehad. Laat ze nu maar shinen aankomende donderdag.
 
fifavoet
 
2
29 november 2020 om 21:54
Het was vreselijk leek helemaal nergens op. Laten we hopen dat PSV hiervan profitieerd op donderdag. Weet niet of ledezma ooit goed genoeg zal zijn. Mooie speler techische zag het er goed uit.
 
cuco10
 
8
29 november 2020 om 21:54
Pover maar de punten zijn binnen. Kan donderdag alleen maar beter gaan.
 
PSV18
 
9
29 november 2020 om 21:54
Sjonge jonge zeg, wat een slechte wedstrijd. Schmidt had echt een probleem gehad, wanneer hij deze niet had gewonnen. Laten we dit snel vergeten. Nu op naar donderdag.
 
JK-Ajax
 
13
29 november 2020 om 21:54
Een rebound uit een gemiste penalty. Dat var de wedstrijd prima samen maar moet zorgwekkend zijn voor psv dat ze zulke wedstrijden op de mat leggen
 
DieGelbeReds
 
7
29 november 2020 om 22:06
@JK-Ajax, het was natuurlijk wel een behoorlijk veredeld B-elftal. Dan nog was het vrij pover overigens.
 
JK-Ajax
 
8
29 november 2020 om 22:12
Vrij pover is wel een understatement. Als dit moet spelen bij blessures ben je de pineut tegen een ander kaliber tegenstander. Lachwekkend niveau natuurlijk
 
DieGelbeReds
 
14
29 november 2020 om 22:15
@JK-Ajax, het maakt natuurlijk nogal uit of je 1 a 2 spelers moet vervangen of dat je team op 8 posities is gewijzigd. Per saldo stond er nu een ploeg die totaal niet op elkaar in is gespeeld. Ik wil Ajax ook best eens zien met 8 normale basisspelers buiten de startelf.
 
Giesburts
 
4
29 november 2020 om 22:14
Ach als je dit soort wedstrijden wint wordt je normaal gesproken kampioen bewijs van spreken . Al vind ik persoonlijk PSV en Feyenoord wel heel veel van dit soort wedstrijden hebben.
 
Andres13
 
12
29 november 2020 om 21:54
Laten we maar zeggen dat dit experiment niet werkt en de B-ploeg niet in staat is om wedstrijden te winnen. Blij met de 3 punten, maar starten met 8 wijzigingen blijkt kwalitatief niet te werken. Nu op naar Granada!
 
reserve-coach
 
6
29 november 2020 om 21:55
Onder het mom van slechte wedstrijden moet je ook winnen om mee te kunnen doen. Maar man wat was dit een troosteloos en inspiratieloos psv vandaag. Enige lichtpuntjes vandaag waren Madueke en malen.
 
HuubDijkman
 
35
29 november 2020 om 21:55
Weet door welke bril deze verslaggever gekeken heeft. Maar als je 80 minuten alleen maar verdedigd en de bus parkeerd verdien je ook niets. Doei
 
LeidseHood
 
4
29 november 2020 om 22:46
Die van een neutrale kijker? Want dat waren namelijk de grootste verliezers vandaag, mensen die een leuke pot voetbal wilden zien. Drama pot.
 
PSV-Hose
 
9
29 november 2020 om 21:55
Mauro Junior en Ledezma als de sodemieter krachthonk in. Fysiek zo zwak
 
Prosoccr47
 
8
29 november 2020 om 21:57
Die komen gewoon te kort.
 
gomes1psv
 
11
29 november 2020 om 22:46
Bizarre opmerking zeg... die jongens zijn rond de 1m70 en wegen nog geen 65kg. Ze zijn respectievelijk 21 en 20 jaar en gescout voor hun technische vaardigheden als nummer 10. Kijk eens beelden van Messi, Neymar, Sneijder, Afellay of Iniesta terug om te zien of zij op die leeftijd fysiek zo sterk waren. Je moet die jongens gewoon inzetten in een rol waar ze goed in zijn. Nogal streng om Ledezma na zijn basisdebuut te beoorbeelden op zijn fysiek.
 
voetbal4ever
 
9
29 november 2020 om 21:55
Wat een slecht PSV, geen 1 kans gecreëerd, maar toch gewonnen. Knap. Ze blijven in het spoor van Vitesse en Ajax. Overigens mag Zahavi de komende tijd wel banken. Wat een slechte speler is dat.
 
PSVChamps
 
8
29 november 2020 om 21:55
Zo, wat was dit wederom een verwennerij zeg.... Man, man, man..... Hoe kun je zo’n team opstellen en het jezelf zo moeilijk maken tegen (met alle respect) Sparta??? Begin dan met je sterkste aanvallers en laat die bij een 3-0 ofzo lekker rusten. Als Sparta het lef en de inzet van de laatste 10 minuten eerder had getoond, dan was je er vandaag gewoon af gegaan. Wat een treurnis is dit PSV toch.
 
Prosoccr47
 
2
29 november 2020 om 21:58
Sparta leek wel tevreden met een punt. Op het einde moesten ze wel en dan merk je dat Psv nog goed wegkomt.
 
Arnout108
 
3
29 november 2020 om 21:55
Leuk dat deze 3 punten ook tellen maar dit was natuurlijk schandalig. Mensen rust geven kan best maar als je er 8 tegelijk rust geeft is de kans bijna groter dat je wel tegen puntverlies aanloopt dan dat je niet tegen puntverlies aan loopt. Verder heeft het niet zoveel zin om spelers aan te vallen op een individuele prestatie na zo'n wedstrijd. Met dit team dat niet op elkaar ingespeeld is kun je gewoon niet zoveel.
 
.:Aad_De_Mos:.
 
8
29 november 2020 om 21:55
Vind het altijd zo verschrikkelijk irritant dat scheidsrechters met zo'n arrogante kop en brede lach alles wegwuiven terwijl ze overduidelijk een fout maken. Was zuiver hands en dus een vrije trap randje 16. Gewoon een grote fout en een prima kans ontnomen.
 
Argecy
 
4
29 november 2020 om 21:55
Het zijn 3 punten zullen we maar zeggen... Nu hopen dat het donderdag het gewenste effect heeft want vandaag was niet om aan te gluren. Hopen dat we Mauro Jr niet meer te vaak zien want die zakt elke keer meer door het ijs.
 
reserve-coach
 
1
29 november 2020 om 22:10
Een echte wedstrijd voor een fijn proever zullen we maar zeggen. Ik mag hopen dat Schmidt niet nog een keer zo’n grapje uithaalt. Mauro was echt de slechtste op het veld, maar je merkte nu eigenlijk pas echt hoe belangrijk malen en madueke al zijn geworden voor dit psv. Anders gebeurd er voorin echt Helemaal niks.
 
IKEA
 
9
29 november 2020 om 21:56
Jammer, ik gun Sparta de wereld, anderzijds gun ik PSV en al de Ihataran lovers / Schmidt haters een kampioenschap toe.
 
Aguerooo
 
4
29 november 2020 om 22:00
Slechtste wedstrijd van het seizoen maar wel 3 punten. Snel vergeten en op naar Donderdag, belangrijke wedstrijd. Overigens laat Unnerstall nu ook zien waarom hij op de bank zit, wat was hij aan het doen zeg.
 
Emilio Estevez
 
3
29 november 2020 om 22:01
Okoye man of the match. Verder dramatische pot gezien van beide kanten. Een PSV wat geen enkele kans creëert en een Sparta wat geen moment wilde voetballen. Natuurlijk logisch dat je dit als Sparta zijnde probeert, maar je moet dan ook niet gek opkijken wanneer je het deksel op de neus krijgt. Snel vergeten deze wedstrijd en hopen dat donderdag de sterkste 11 Granada opzij kunnen zetten.
 
soccerroos
 
2
29 november 2020 om 22:02
Even een offtopic vraag.Zou het nu niet goed zijn om de wedstrijd van volgende week te verzetten. Voor zowel psv az Feyenoord en Ajax als ze willen?Nu krijgen we 2 cruciale wedstrijden.Ontopic:Psv zakelijk een overwinning binnengehaald. Matig voetbal. Tot de 3 wissels kwamen. Daarna was het een stuk beter tot de 1-0.Hierna was er alleen nog maar paniek en trapte we de bal alleen nog maar blind naar voren.
 
Child of Clay
 
13
29 november 2020 om 22:05
Dan maakt de KNVB zich wel belachelijk nadat ze PSV zo in de steek hebben gelaten met 20 Corona besmettingen.
 
soccerroos
 
3
29 november 2020 om 22:20
Nouja wanneer alle 4 clubs doorgaan zou echt fantastisch zijn. Bijna al een natte droom.
 
pinko
 
2
29 november 2020 om 22:23
De wedstrijd van Ajax is de belangrijkste. Maar die gaan gewoon met de reservespelers Twente oprollen, dus hoeven niet vrij. PSV wel. Anders gaat die Schmidt weer lopen zeuren....
 
 
3
30 november 2020 om 07:05
@Pinko: Nonsens. Ajax kan er zelf meer geld mee verdienen, maar voor de clubs is het voor Ajax niet belangrijker. Ik als fan van een andere club dan de 4 die Europees spelen kijk al meer uit naar een Granada-PSV of AZ-Napoli. Smaken verschillen. Ajax heeft misschien de grootste fanschare door de CL-winst met Louis, maar verder hebben neutrale kijkers in deze geen voorkeur voor Ajax. Dat lijkt men nog wel eens te vergeten in Amsterdam
 
Sanderr
 
0
30 november 2020 om 09:31
Je kijkt meer uit naar PSV-Granada of Feyenoord-Wolfsburger AC dan naar Liverpool-Ajax, Lanjouwer. Ik respecteer je mening hoor maar ik denk toch echt dat je dan een van de weinigen bent hoor..
 
 
1
30 november 2020 om 13:53
@sanderk: Ik denk wel dat het velen op het even is. Hoewel Liverpool natuurlijk ook een kijkerstrekker is. En ik moet bekennen dat ik heel weinig voel voor twee clubs in Nederland, Utrecht en Ajax. Naar mijn mening niet echt een eigen identiteit. Supporters die niet echt van de club zijn. En bij Utrecht puur wanbeleid, wat wordt verdoezeld door Van Seumeren. Dus inderdaad zal ik snel naar een andere club neigen dan naar één van deze twee clubs. Dus ik ben hierin minder objectief ook inderdaad, dat geef ik direct toe. Daar waar Ajacieden en Utrecht niet objectief de andere kant op zijn.
 
 
1
30 november 2020 om 13:54
@sanderk: Ik was iets te snel met verzenden: Ik kijk ook graag naar subtoppartijen. Ik kan echt genieten van de 'wat onbekendere teams' in Europa. Ik vind zo'n Wolfsberger of Granada, welke je vaak minder ziet, dus leuk om te zien
 
Child of Clay
 
3
29 november 2020 om 22:04
Matige pot. Uiteindelijk toch terechte overwinning gezien de verhoudingen. Jammer dat we zo veel spelers moeten sparen omdat de Corona nog zo z’n sporen trekt. Gaat helaas nog lang doorwegen. Blijft een vertekend seizoen daardoor.
 
pinko
 
1
29 november 2020 om 22:05
Wat een verschil met het spel van Ajax gisteravond. Al levert het resultaat voor beide teams uiteindelijk 3 punten op. Met dit verschil dat PSV de punten niet zelf heeft afgedwongen, maar heeft geã¯ncasseerd vanwege het missen van een paar 200 kansen door de Spartanen. Het leek er op alsof ze niet wilden scoren. Dus heeft Schmidt het geluk nog aan zijn kont hangen, maar dit PSV oogt nog niet als een soepel geheel.
 
Child of Clay
 
14
29 november 2020 om 22:06
Haha geluk aan z’n kont hangen. Halve selectie gemist hoor weken lang.
 
pinko
 
3
29 november 2020 om 22:07
Ja, ik heb gelezen dat PSV de enige club is die dat overkomt...;-))
 
Child of Clay
 
10
29 november 2020 om 22:11
In deze mate wel ja. Je denkt serieus dat Schmidt expres niet zijn beste spelers op stelt? Zucht.
 
pinko
 
1
29 november 2020 om 22:20
Hij is de enige die er alsmaar over zeurt. Hij kan zich beter toeleggen op PSV aantrekkelijker te laten spelen. Ik zou me als supporter schamen na deze wedstrijd. Dooddoener: de punten zijn binnen (met alle geluk van de wereld).
 
bootsjungen
 
10
29 november 2020 om 23:06
PSV domineerde gewoon hoor.
 
Sanderr
 
2
30 november 2020 om 09:35
Domineerde zegt ie. Hahahah dat je dat woord in je mond durft te nemen na zo'n pot bootsjungen. Het was uiteindelijk een zwaarbevochten maar wel terechte nipte overwinning, al was een puntje voor Sparta ook niet heel raar geweest, maar PSV heeft geen seconde gedomineerd hoor. Het was een erg matige wedstrijd.
 
bootsjungen
 
1
30 november 2020 om 14:54
Het is maar wat je wil zien he, zeker met jouw bril. Unnerstall heeft weinig hoeven te doen.
 
bootsjungen
 
11
29 november 2020 om 22:15
Tja, je haalt er 8 basisspelers af; als je dat bij Ajax doet loopt het daar ook niet soepel hoor.
 
bvbrunschot
 
0
29 november 2020 om 22:21
Het komt meer door de keeper van Sparta dat het slechts 1-0 was... die heeft een aantal zeer goede reddingen gehad.
 
vastreke
 
1
29 november 2020 om 22:13
Beetje hetzelfde hier als vanmiddag bij feyenoord utrecht als sparta ooit de kans had om te winnen bij PSV was het vanavond wel Maar 'lucky' PSV heeft dit keer toch de zege naar zich toe weten te trekken Niet vragen hoe Maar doet er ook niet toe hoeft niet altijd mooi te zijn
 
gomes1psv
 
7
29 november 2020 om 22:14
Ga me onderhand afvragen tegen welk niveau tegenstander Zahavi wel een keer een dragende rol opeist. Krijg zo het gevoel dat pakweg Telstar of Top Oss al teveel is voor de Israëliër.
 
reserve-coach
 
2
29 november 2020 om 22:35
Ik vraag me oprecht af of dit het juiste systeem is voor zahavi. Ik praat het niet goed. Het is een prof en zal ook mee moeten bewegen. Maar ik heb het idee dat hij mede door dit systeem gewoon niet op de juiste plekken komt. Het schijnt een echte afmaker te zijn. Maar ik zie hem amper in die positief verschijnen. Kan dat liggen aan hoe de spelers om hem mee heen opgesteld zijn?
 
Jeff85
 
0
30 november 2020 om 06:18
Ze moeten die vent helemaal niet opstellen. Gewoon Malen, Madueke en Gakpo voorin. Ze zijn er een beetje ingetrapt met die Zahavi. Voetballend is ie heel matig en het ziet er ook wat onbeholpen uit af en toe. Het is een speler die wacht op intikkertjes. Hij ka. Zelf niks creëren. Na dit seizoen weer uitzwaaien.
 
bvbrunschot
 
7
29 november 2020 om 22:17
Die keeper van Sparta die kan er wel wat van, heeft een aantal zo goed als zekere goals van PSV weten te voorkomen. PSV wint uiteindelijk gewoon terecht, maar het had ook fout af kunnen lopen. Risicovol van Schmidt, maar gelukkig is het niet afgestraft
 
FCBogarde
 
3
29 november 2020 om 22:23
Het houdt allemaal niet over in Eindhoven. Een zeer nipte overwinning. Eigenlijk een tenenkrommend niveau van een kampioenskandidaat, ook al stonden er genoeg wisselspelers in. Wellicht dat het niveau volgend jaar wat hoger wordt als vormgeven Van Ginkel weer terug is. Tot die tijd zullen ze erg afhankelijk zijn van Malen, Max en Dumfries.
 
Kalou2005
 
1
29 november 2020 om 22:45
PSV is absoluut geen kandidaat voor de titel. Niet met de spelopvatting van Schmidt icm dit spelers materiaal in ieder geval. Het is om het even of PSV of Feyenoord derde gaat worden. AZ gaat nog wel stijgen naar plek 2. Die spelen echt uitstekend.
 
bootsjungen
 
9
29 november 2020 om 23:10
Ja gek dat PSV afhankelijk is van zijn sterkste spelers, heel raar...
 
Rudeboy65
 
3
29 november 2020 om 22:30
PSV onwaardig. Ook de beslissing van Schmidt. Ik zit in het kamp Schmidt, maar nu twijfel ik voor het eerst.
 
Kalou2005
 
2
29 november 2020 om 22:43
Wat is het toch een rare kwast die Schmidt zeg! Doodzonde dat Sparta dit niet heeft afgestraft. Ze hebben er per slot van rekening alle mogelijkheden voor gehad. Lullig dat ze het dan met een, zij het terecht gegeven, penalty moeten verliezen. Zahavi is een absolute aanfluiting, die kan er echt geen klote van. In de breedte is PSV dus ook zeer matig. Als je ziet hoe Ajax vaak makkelijk wisselt met basismateriaal of op 75% speelt en doodeenvoudig wint is dat voor elke andere eredivisie ploeg gewoon niet mogelijk.
 
bootsjungen
 
10
29 november 2020 om 23:10
Je haalt er 2/3e van je vaste basis uit en nog domineer je de wedstrijd, en nee het was niet om aan te gluren.
 
Jeff85
 
1
30 november 2020 om 06:24
@bootsjungen. Jij probeert alles goed te praten. Zelf met de volledige basis heb ik wedstrijden gezien die om te janken zijn. PSV is tot nu toe heel matig bezig, maar iedereen lult het goed. Als men als doelstelling heeft om kampioen te worden, dan zou ik mij echt zorgen maken, want Ajax loopt al langzaam weg en vreet dit PSV gewoon op in januari.
 
Kalou2005
 
0
30 november 2020 om 09:41
Domineren tegen Sparta, zonder lange tijd een kans te creëren. Chapeau hoor. Eens kijken hoe ze donderdag gaan domineren tegen wereldploeg Granada. Dit PSV onder Schmidt is echt lachwekkend.
 
bootsjungen
 
1
30 november 2020 om 14:57
@jeff Ik praat helemaal niets goed want het was een verschrikkelijke zaadpartij, maar PSV domineerde wel; constant op de helft van Sparta gespeeld. Kansen waren er wel geen.
 
shahin00
 
2
30 november 2020 om 00:40
Matige wedstrijd. Was te verwachten met 8 veranderingen in je opstelling die niet goed zijn ingespeeld. Voor Zahavi wordt het tijd dat die laat zien waarom die gehaald is. Ik denk dat hij nog steeds geniet van het vertrouwen van Schmidt en daardoor nog de voorkeur krijgt op anderen. Maar ik zou tegen Granada met Madueke spelen, met daarlangs Malen en vervolgens op de linkerflank Götze en de rechterflank Gapko.
 
DeGeneration
 
1
30 november 2020 om 07:04
Wat een gezeik weer zeg. Altijd maar roepen dat we Europees moeten overwinteren, nu heeft Schmidt ingegrepen om de spelers zoveel mogelijk rust te geven voor de wedstrijd tegen Granada zodat we ze sterk mogelijk voor de dag kunnen komen, is het weer niet goed. Schmidt wil overal zover mogelijk komen, dus ik begrijp zijn veranderingen wel. Klopt dat het allemaal niet spectaculair was, maar de punten zijn binnen. Een titel in de competitie wordt over 34 wedstrijden behaald, Europees in misschien 13 wedstrijden.Ik heb liever dat ze af en toe winnen met een draak van een wedstrijd dan geen punten met fantastisch spel. Daar koop je niks voor.Net of Ajax altijd fantastisch speelt. Laat me niet lachen....