Fenomenale Messi gidst Barcelona naar ruime zege op Depay en consorten
Woensdag, 13 maart 2019 om 22:54

Barcelona heeft zich geplaatst voor de kwartfinale van de Champions League. De Catalanen waren in het Camp Nou met 5-1 te sterk voor Olympique Lyon, waar Memphis Depay 73 minuten meedeed. Grote man aan de zijde van Barcelona was Lionel Messi, die met twee doelpunten en twee assists een flink aandeel had in de comfortabele overwinning.

De heenwedstrijd tussen Olympique Lyon en Barcelona eindigde drie weken geleden in een 0-0 gelijkspel. Ernesto Valverde, trainer van de Catalanen, voerde twee wijzigingen door ten opzichte van die wedstrijd: Arthur speelde op het middenveld, waardoor Sergi Roberto de rechtsbackpositie innam ten koste van Nélson Semedo. Daarnaast verving Philippe Coutinho Ousmane Dembélé in de basiself van Barcelona. Lyon-trainer Bruno Génésio veranderde zijn elftal op meerdere plaatsen, maar ruimde wel opnieuw een basisplaats in voor Depay.

Barcelona was vanaf het eerste fluitsignaal de betere ploeg in het Camp Nou. Nadat Messi voor het eerste gevaar zorgde, kreeg de Argentijn een buitenkansje om de score te openen. Scheidsrechter Szymon Marciniak legde de bal op de stip nadat Jason Denayer Luis Suárez in het strafschopgebied ten val bracht. Messi verschalkte Lyon-doelman Anthony Lopes, die zich later in de eerste helft moest laten vervangen wegens een blessure, met een panenka: 1-0. Binnen het halfuur gooide de thuisploeg het tweeluik op slot.

Na een weergaloze aanval dook Suárez vrij op in het strafschopgebied van Lyon. De Uruguayaan behield het overzicht en bediende de meegelopen Coutinho, die voor een leeg doel geen fout maakte. Via Suárez had Barcelona voor rust nog de mogelijkheid om de marge nog verder uit te breiden. Na de thee nam de thuisploeg overduidelijk gas terug, waardoor Lyon de kans kreeg om terug te komen in de wedstrijd. Een klein kwartier na rust wisten de Fransen de spanning terug te brengen in het duel.

Een gevaarlijke voorzet van Depay kon niet worden weggewerkt door de defensie van Barcelona, waardoor de bal bij Lucas Tousart terechtkwam. De middenvelder controleerde het leer met de borst en liet Barcelona-doelman Marc-André Ter Stegen vervolgens kansloos met een bekeken schot. Ondanks de aansluitingstreffer werd het nooit echt spannend in het Camp Nou. Messi maakte twaalf minuten voor tijd aan alle onzekerheid een einde. De Argentijn stuurde met één kapbeweging zowel Marcelo als Jason Denayer het bos in en schoot via de ingevallen doelman Mathieu Gorgelin de 3-1 binnen.

Na de derde Barcelona-treffer was het verzet van Lyon definitief gebroken, want drie minuten later breidde de thuisploeg de score verder uit. Messi fungeerde deze keer als aangever en bediende Gerard Piqué, die de afgemeten voorzet bij de tweede paal tegen de touwen werkte. De Argentijnse sterspeler van Barcelona verzorgde vier minuten voor tijd ook nog zijn tweede assist van de avond, door de ingevallen Ousmane Dembélé in staat te stellen om ook zijn duit in het zakje te doen en de eindstand op 5-1 te bepalen.

Meer nieuws
   
10:51
10:51
VZ Kort: Deadline verstreken, nog drie potentiële bondsvoorzitters KNVB over
77
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
11
   
09:50
09:50
Clubleiding van Inter niet blij met actie Dumfries en denkt na over sanctie
25
   
09:14
09:14
Davy Klaassen doet boekje open over vertrek bij Ajax: 'Toen zij vertrokken...'
22
   
09:00
09:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (197)

 
MSN10
 
68
13 maart 2019 om 22:56
Barcelona 1ste helft heer en meester. Je kan elke naam opnoemen en die waren gewoon allemaal top. Je ziet hoe belangrijk Suarez is hoe hij elke x de bal weet vast te houden en weet weg te draaien topspits. 2de helft wou Barcelona het iets rustiger doen en dat moet je juist niet doen en gewoon doorgaan met goals maken. Bi de 2-1 was het weer heel erg spannend want je weet maar nooit wat ee gebeuren kan en toen were de Goat wakker en dacht van laat me ze even snel laten zien wie ik ben. Wat een goals wat een assists die jongen is echt niet normaal. Mooie dingen gezien vooral Coutinho eerste helft samen met Dembele een goal gemaakt netjes.
 
barcalover123
 
8
13 maart 2019 om 23:01
Op wie hoop jij eigenlijk in de kwart finale?
 
bf1994
 
27
13 maart 2019 om 23:04
Hoop dat barca een sterke ploeg krijgt, met alle respect naar lyon maar als je ene juventus of liverpool uitschakelt krijgt het team veel meer zelfvertrouwen.
 
barcalover123
 
17
13 maart 2019 om 23:06
Ik ook. Hoop zelf op juve. Liverpool ligt barca denk ik niet dus die ontloop ik liever
 
Naku
 
55
13 maart 2019 om 23:07
Volgende ronde hoop ik op Juventus. Die wil ik er uit zien gaan. En als Barcelona er uit gaat dan zijn ze niet goed genoeg om de CL te winnen, dus kom maar op met die loting. Juve - Barca!
 
MSN10
 
19
13 maart 2019 om 23:10
Maak me niet uit city Juventus iedereen mag komen. Barcelona is top tegen de allerbeste. De motivatie is altijd op z’n plek mentaal zijn ze ook erbij tegen de grote clubs.
 
barcalover123
 
13
13 maart 2019 om 23:11
Helemaal met je eens Naku. Het boeit eigenlijk niet wie je loot je moet van iedereen kunnen winnen.
 
RADO55
 
3
14 maart 2019 om 06:56
Nou de laatste jaren blijkt dus van. Niet... Of tel je la liga mee?
 
Mijatovic1969
 
4
13 maart 2019 om 23:41
We moeten echt hopen dat we nog jaren van deze 2 fenomenen kunnen blijven genieten! Wat heb ik genoten deze 2 dagen soms tranen in mijn ogen van ongeloof!
 
Warabe
 
186
13 maart 2019 om 22:56
Negeer mijn opmerking van gisteren. Messi en CR7 zijn SAMEN de beste allertijden...whahaha
 
pavelnedved11
 
177
13 maart 2019 om 22:59
Jij heb wel een sterke mening zeg. Gisteren nog van de daken schreeuwen dat Ronaldo de beste is en vandaag maakt Messi er 2 en zijn ze weer samen de beste. Als milner er vandaag 2 had gemaakt hoorde hij er waarschijnlijk ook bij volgens jou.
 
Isco24
 
185
13 maart 2019 om 23:04
Een mening is er om bij te kunnen stellen. Getuigt alleen maar van grootsheid om je fout toe te geven of eventueel aan te passen. Niet te verwarren met zwakte. Hulde Warabe!
 
pavelnedved11
 
29
13 maart 2019 om 23:10
Dat is zeker waar isco24. Maar ik krijg nu meer het idee dat warabe het van wedstrijd tot wedstrijd bekijkt. Als in de volgende wedstrijd Ronaldo wel scoort en Messi niet is Ronaldo waarschijnlijk opeens weer in zijn eentje de beste.
 
tvap3402
 
20
13 maart 2019 om 23:13
Is toch ook gewoon de emotie van het moment. En Milner zou idd prima in dat rijtje passen
 
Warabe
 
46
13 maart 2019 om 23:16
Beetje humor jongens....ze zijn allebei ongekend goed. En idd ze verbreken allebei voortdurend records, dus tjah...
 
FCBDutch
 
41
13 maart 2019 om 23:00
Wat een spelers hè, ik zie geen speler op het moment die het niveau ooit kan aantikken van deze twee grootheden.
 
Ihattaran
 
117
13 maart 2019 om 23:04
Ronaldo is gewoon ver uit de beste speler van de wereld, Messi is van een ander planeet.
 
willemspecht
 
18
13 maart 2019 om 23:11
Het is toch fantastisch dat we allemaal beide spelers mee hebben mogen maken doe maar Barcelona - Juventus als finale! En laat deze 2 grootheden ooit in 1 elftal laten ballen dat wordt fabuleus!
 
RUTGERRR
 
7
14 maart 2019 om 03:38
Denk je? Ik denk dat Ronaldo nog egoïstischer zou zijn dan de laatste jaren. Je grote concurrent de bal geven? Nee joh. Messi laat Mascherano een penalty nemen, Ronaldo is niet zo vrijgevig in het veld. Is overigens geen kritiek, Ronaldo is ook waanzinnig goed, maar meer gefocuste op zich zelf.
 
RADO55
 
2
14 maart 2019 om 06:59
Ik denk eerlijk gezegd.. Dat barca-juve de droom finale is Ronaldo en Messi op hun top nog 1 x tegen elkaar.. En dan samen in 2021 spelen voor la gaxy
 
FR_JC
 
5
14 maart 2019 om 07:29
De finale Barca - Juve zou geweldig zijn. Maar dat ze samen bij de LA Galaxy komen te spelen gaat m niet worden. Messi begint en eindigt bij Barca
 
AlexDelPiero10
 
4
14 maart 2019 om 09:16
Rutgerrr Ronaldo gaf anders wel de bal af aan Benzema, wanneer Ronaldo zelf via de stip een hattrick kon hebben, hij gaf zijn penalty echter af aan de in een dip verkerende Benzema, zodat die kon scoren.
 
Petouchi
 
180
13 maart 2019 om 22:56
Wat ronaldo kan kan ik ook mr dan beter denkt messi...
 
Ruhsuz1905
 
60
13 maart 2019 om 23:04
Ja maar dan tegen lyon
 
Petouchi
 
255
13 maart 2019 om 23:06
Klopt, want tegen Atletico heeft hij nog maar 25 keer ofso gescoord...??
 
davek
 
65
13 maart 2019 om 23:07
Duss tadic is de beste ter wereld want hij krijgt een 10 tegen real?
 
LosBlancos1999
 
10
13 maart 2019 om 23:11
Beter??
 
Millonario
 
67
13 maart 2019 om 23:15
Ja, beter. Goed gelezen van je
 
LosBlancos1999
 
30
13 maart 2019 om 23:24
Hij was goed maar Ronaldo scoort gewoon 3 keer tegen miss wel de beste verdediging ter wereld.
 
RinusMichelss
 
40
13 maart 2019 om 23:42
De beste verdediging is de aanval Atletico was zo dom om zonder enige aanvallende intenties aan de wedstrijd te beginnen, waardoor ze dramatisch voor de dag kwamen. Zelfs hun verdediging. 2 uitstekende op kop goals hoor van Ronaldo. Pure klasse. Maar als je ook weer de assist op pique ziet. Das toch wel iets ander voetbal niveau
 
ligas
 
15
13 maart 2019 om 23:45
Gistere had Atletico een offday niet meer niet minder anders anders was het een ander verhaal
 
MaceReal
 
3
14 maart 2019 om 03:35
Dan had Lyon ook een off day of die zijn gewoon matig.
 
FR_JC
 
0
14 maart 2019 om 07:32
MaceRealSpelen zeker niet zo goed als ze kunnen de laatste tijd.
 
JDG84
 
2
14 maart 2019 om 07:53
Ja, maar nou heeft Messi ook wel eens tegen Atletico gespeeld. Ronaldo 25 goals in 31 wedstrijden. Messi 28 goals in 33 wedstrijden. Dus volgens mij is het niet heel erg van belang tegen wie deze twee staan, scoren doen ze toch wel. Ik vind het voornamelijk verrassend dat in de CL, Messi meer goals maakt per minuut. Maar Ronaldo meer assist heeft per minuut dan Messi. Waar ik vooraf had gezegd dat dit toch andersom zou zijn geweest.
 
Millonario
 
44
13 maart 2019 om 23:15
Anything you can do, i can do better. Past echt bij Messi haha.
 
RADO55
 
6
14 maart 2019 om 07:01
Volgens mij ook bij Ronaldo... Hangt ervanaf wie 1 dag eerder speelt.. Wees eerlijk
 
FR_JC
 
1
14 maart 2019 om 07:35
Beide zijn geweldenaars Rado55. Gewoon genieten van CR7 en Messi is het beste.
 
Millonario
 
1
14 maart 2019 om 12:22
Dat is zo, maar daar kijk ik persoonlijk niet naar. Er is maar 1 Messi en maar 1 Cristiano, en de ene is gewoon beter dan de andere. Daar is niks mis mee.
 
TheGreatest10
 
40
13 maart 2019 om 22:57
Eerste keer in mijn leven heb ik met zoveel zenuwen door mijn lijf gewacht op een wat normaal gesproken, een benefietje waarbij ik over het algemeen achterover geleund, genietend van mijn fris 90m tiki-taka voetbal tegemoet kijk met natuurlijk een hoop kwijl in mijn waffel. Schrikbeeld denkend aan Roma vorige jaar, sukkelende Coutinho die me steeds meer doet denken aan de linksbuiten van de plaatselijke SV of is het mijn wantrouwen in Valverde? In ieder geval was ik er meer dan klaar voor en toch weer niet. Eerste helft begon supertraag, het standaard spelletje van Valverde. Lyon vormde geen gevaar op dat ene momentje na. Onterechte pingel. 2e goal was meer een flater in de defensie dan een mooie verzorgde aanval. Dan ziet onze poolse vriend dat hij en zijn vrienden een verkeerde beslissing hebben gemaakt dus krijgt Lyon een Joker voor in de 2e helft, wat heet je mag 1x alles doen in het doelgebied en dat cadeautje pakken ze goed uit, 2-1. De zenuwen nemen het voor even over maar dan, de magier, de allerbeste ooit geleefd en heeft gestaan op de voetbalvelden. Lionel Andres Messi.
 
barcalover123
 
24
13 maart 2019 om 22:57
Eerste helft was goed. Genoten van couthino arthur ej suarez. 2de helft begon barca minder maar gaven even gas en toen was et klaar.
 
gallardo
 
21
13 maart 2019 om 22:58
Ondanks de statistieken van Messi vond ik hem niet echt een sterke wedstrijd spelen,maar die man is zo goed dat het alsnog zo simpel lijkt ??
 
Perspectief
 
103
13 maart 2019 om 23:00
2 goals en 2 assisten. Hm.
 
Randolph11
 
160
13 maart 2019 om 23:00
Moet je nagaan dat als een salah 2 goals en 2 assist maakt hij een wereldpot zou spelen. En messi... Tja dat is gewoon normaal voor hem natuurlijk.
 
gallardo
 
38
13 maart 2019 om 23:04
Haha precies ! Messi heeft de lat zo hoog gelegd voor zichzelf dat je zo’n wedstrijd als deze als normaal gaat beschouwen. Voor elke andere speler zou dit een wereld pot zijn met 2 goals en 2 assist
 
Bartofzoo
 
81
13 maart 2019 om 22:58
Arthur doe je masker af, we weten dat je Xavi bent! Het werd even onnodig spannend na de 2-1, maar zodra Barca even gas geeft komt niemand te pas.
 
LosBlancos1999
 
24
13 maart 2019 om 22:58
Gefeliciteerd Barça fans, leek nog even spannend te worden na de 2-1 van Lyon maar daarna nog redelijk makkelijk 5-1 gemaakt. Jammer dat het begint met een dubieuze penalty maar ja soms zit het mee en soms zit het tegen.
 
Isco24
 
10
13 maart 2019 om 23:13
Bedankt man. Was inderdaad even spannend en ze leken ook een soort van ‘van slag’ voor zover dat echt het geval was. Wat betreft de penalty. Schandalig dat de var hier niet ingrijpt. Vanuit het camerapunt voor de kijkers thuis dacht ik in eerste instantie ook penalty, maar de scheids staat goed en heeft goed zicht dus hij had dit moeten zien en anders de var wel. Volgende wedstrijd hopelijk Liverpool en hopen op Barca - Ajax in de finale.
 
LosBlancos1999
 
6
13 maart 2019 om 23:27
Voor zo een situaties is de var in het leven geroepen dus erg vreemd idd. Zou het ook wel mooi vinden om jullie tegen Liverpool te zien. Kan erg interessant worden. Benieuwd naar de loting.
 
IKEA
 
2
13 maart 2019 om 22:58
Zat ik toch te hopen na die 2-1, maar helaas, al is het lang niet gek natuurlijk
 
Bartofzoo
 
43
13 maart 2019 om 23:05
Jammer he, volgende ronde weer een kans om jouw boze oog te activeren
 
Kaka8Xavi6
 
70
13 maart 2019 om 22:58
2 goals en 2 assists. man man man wat een legend is het toch ook. Hij was ook totaal niet zelfzuchtig op zoek naar zijn 3de goal, om iets te bewijzen, maar gaf 2 assists aan pique en dembele
 
Beboua
 
6
13 maart 2019 om 23:02
2 goals en 2 assists, Suarez heeft de assist gegeven op de goal van Coutinho.
 
zeidzwolle
 
20
13 maart 2019 om 22:59
De UEFA Champions League moet in Spanje blijven, als het maar niet met zulke penalties is
 
barcalover123
 
19
13 maart 2019 om 23:00
Hahaha juigen we dit jaar dan met zn alle voor het spaanse voetbal?
 
Lebuffon
 
11
13 maart 2019 om 23:02
Dat zal wel voor het eerst in historie zijn ??
 
zeidzwolle
 
8
13 maart 2019 om 23:02
Ik in ieder geval wel, anders kunnen jullie hem nooit mee winnen. Zizou is back namelijk.??
 
zeidzwolle
 
4
13 maart 2019 om 23:03
Voor de punten hoeft het iig niet
 
barcalover123
 
7
13 maart 2019 om 23:04
Hahah dit jaar moet et toch echt gebeuren idd.. bayeren real atletico en psg er uit. Juve city en liverpool en barca zijn nu de grootste kanshebbers.
 
Bartofzoo
 
4
13 maart 2019 om 23:08
Nu zeg je dit maar je hoopt dat ze er in de kwartfinales eruit gaan haha
 
zeidzwolle
 
2
13 maart 2019 om 23:11
Ik hoopte het niet, ik zei dat het wss weer ging gebeuren
 
El Chicharito
 
3
13 maart 2019 om 23:10
Ik moet je teleurstellen, een Engels team gaat `m winnen. Mark my words. Laliga is een zwakke competitie.
 
zeidzwolle
 
5
13 maart 2019 om 23:11
City is de favoriet denk ik. Maar stel je voor dat Solskjaer een Zidaantje doet?
 
GramozMorina
 
49
13 maart 2019 om 23:27
La liga heeft de laatste 15jaar 8keer de Champions league gewonnen en 5 keer de Uefa ofzo.. ja lijkt mij inderdaad zwak.
 
Doncusto
 
15
14 maart 2019 om 00:44
La Liga is nog steeds de beste competitie ter wereld .. lastig te accepteren voor jou als Premier league fan .. pak nog wat tissues
 
Ronaldinhogcho
 
1
14 maart 2019 om 21:48
Beste vriend ploegen uit la liga hebben de laatste 15 jaar 11 keer de Europa leauge gewonnen, 2004 valencia 2007 espanyol , 2012 bilbao niet vergeten. natuurlijk 5 keer sevilla en 3 keer atleti . La liga is gewoonweg de beste (voetballende) competitie ter wereld jammer dat epl fans niet kijken naar la liga omgekeerd wel , denken meestal dat in een verplaatsing op girona , betis , bilbao, sociedad .... zomaar te winnen valt . villareal staat laatste in de stand gewoon kwartfinalist in de EL 1-3 gaan winnen op Zenit en teams als city en liverpool kunnen gewoon verliezen tegen een getafe , alaves villareal eibar .... , pl is de meest attractieve competitie dit wel omdat teams gewaagd zijn aan me kaar maakt het daardoor niet beter en in Spanje is het niveau van Barça en real te groot op de rest maakt het daardoor niet slechter in pl heb je geen Barça of real laatste 2 jaar liverpool en city komen in de buurt en je ziet het de spanning gaat er uit .....
 
cruyflegacy
 
18
13 maart 2019 om 22:59
Beetje geflatteerd natuurlijk maar bovenal dik verdiend gewoon. Lyon zou het nooit hebben verdiend maar goed voetbal kan soms oneerlijk zijn. Verder gewoon weer die Messi ja wat kan je daarover zeggen zoals altijd wandelen en beslissen. Geweldig!
 
azchelsea
 
67
13 maart 2019 om 23:00
“Oh Ronnie betrokken bij 3 goals, dan doe ik toch ff mee met 4 goals.” Niet normaal deze 2. Ik weet niet of we ooit nog betere spelers mee gaan maken.
 
bpreal
 
36
13 maart 2019 om 23:03
Ja tegen een Lyon.. want een 0-2 uitwissen tegen atl is de same als lyon, Ronaldo blijf goat DEZE WEEK. Benieuwd naar de loting
 
koraycimbombom
 
3
13 maart 2019 om 23:07
Zou wat zijn he barca juve
 
barcalover123
 
51
13 maart 2019 om 23:07
Achja gelukkig doet ie het niet aleen tegen lyon
 
cruyflegacy
 
56
13 maart 2019 om 23:10
Gelukkig heeft Messi nooit gescoord tegen atletico en daartegen geen achterstanden weggepoetst
 
voetbalrespect
 
9
13 maart 2019 om 23:11
Goat is niet voor 1 week ofzo he! Accepteer nou maar dat deze 2 samen de allerbeste zijn, punt
 
FCB_Catalunya
 
31
13 maart 2019 om 23:18
Daar hebben we de eerste die het omlaag gaag praten! Bij mij draait het vooral om wat er vooraf gaat, Messi leidt de hele aanval van z’n assists en goals in. Dat maakt voor mij het verschil, vanavond ben ik opgelucht. Ik feliciteer de Barca fans wel namens jou, ouwe zuurpruim!
 
19messi33
 
5
14 maart 2019 om 00:08
Wat een domme reactie. Het feit dat Juventus het zover laat komen is gewoon al schrijnend.
 
TheBigShow
 
5
14 maart 2019 om 00:37
Lol. Goat deze week. Weet je wel wat dat betekent?
 
BarcaIcon
 
11
13 maart 2019 om 23:01
Wat speelde Barca heerlijk en ze zijn vooral heel efficiënt en dodelijk.
 
FilipMich
 
51
13 maart 2019 om 23:01
2 goals en 2 assists en toch vreselijk slecht genoemd worden bij het live-meepraten.. dan wil ik niet weten wat vreselijk goed wil betekenen!
 
barcalover123
 
13
13 maart 2019 om 23:03
Ja schaamde me dood. Couthino speelde ook slecht volgens iedereen na 1 keer balverlies in 2de helft terwijl hij de eerste 45 minuten gewoon goed speelde. De barca fans veranderen snel van mening
 
Blaugrana_94
 
9
13 maart 2019 om 23:15
Dat zijn geen barca fans maar successupporters
 
Moyashi
 
12
13 maart 2019 om 23:03
Ik baal erg van de goedkope penalty, maar we waren bijna geen minuut in gevaar gekomen. Messi zoals gewoonlijk de chef uithangen en gerechten klaarmaken voor zijn teamgenoten. Jammer dat hij zijn hattrick niet afmaakte, want hij had aantal grote kansen. Zeer blij met de winst, maar zonde dat de scheids vervolgens tweede helft zijn blunder van eerste helft zo probeert te compenseren, want er was degelijke overtreding op Langlet bij de tegendoelpunt en daarnaast ook overtreding op Messi geen penalty gegeven. Aan de andere kant ook blij, want anders riep iedereen Uefalona lol. Goede overtuigende spel en blij dat de underdog niet weer stunte Hehe. Op naar vrijdag loting!!! Please geef ons Juventus! Tweeluik Messi vs Ronaldo in vorm is genieten geblazen!
 
GramozMorina
 
4
13 maart 2019 om 23:30
Vond het ook een penaltyfout op Messi. Na paar keer herzien ben ik ook van mening dat de eerste eigenlijk geen penalty is. Hoe dan ook Barca was veel beter en het had zomaar 9-2 kunnen zijn..
 
Moyashi
 
3
13 maart 2019 om 23:49
Yep, daarom gemixte gevoelens erover, want de eerste was te makkelijk en die scheids heeft natuurlijk in de rust zijn blunder ook gemerkt. Vervolgens tweede helft compenseert hij hem zo dom. Domste wat een scheids kan doen natuurlijk, maar goed het had gelukkig geen gevolgen voor Barcelona.
 
Millonario
 
12
13 maart 2019 om 23:03
Barca collectief en individueel echt sterk vandaag. Na het doelpunt van Lyon was het even weer spannend, maar Messi met een grandioze actie heeft dat helemaal weggewist. 2 goals, 2 assists. Man of the match. Ben ook blij voor Coutinho, eindelijk weer beslissend kunnen zijn. Werd eens tijd want het blijft een topper. Jammer dat Luisito niet kon scoren. Barca op dreef al wekenlang, sinds eind januari geen duel meer verloren. Dit vasthouden aub!
 
TimeOfMyLife
 
4
13 maart 2019 om 23:03
Vraagje over loting: Er zitten nu 4 Engelse clubs bij de laatste 8. Vaak mogen clubs uit hetzelfde land elkaar niet loten, is dat in de kwartfinale nog steeds zo?
 
Naku
 
11
13 maart 2019 om 23:04
Nee, dat is alleen de afgelopen speelronde. Vanaf kwart finales kan iedereen elkaar loten.
 
VoetbalHumor
 
6
13 maart 2019 om 23:05
Nee die kunnen elkaar nu wel loten
 
CRMadrid7
 
5
13 maart 2019 om 23:05
Nee vanaf de kwartfinales kan dat volgens mij gewoon.
 
MaceReal
 
3
13 maart 2019 om 23:07
Nee, vrij spel.
 
FCBDutch
 
6
13 maart 2019 om 23:04
Was wel redelijk bang dat de trend van afgelopen wegen ook in Camp Nou zou gaan landen. Vooral bij de 2-1 terwijl we vlak daarvoor paar enorme kansem onbenut laten denk je toch even van "zou het echt nog gebeuren?" Gelukkig Messi die laatste kwartier aanzet. Op naar de kwart finales
 
Naku
 
10
13 maart 2019 om 23:04
Geflatteerde zege. Ik vond Barcelona niet overduidelijk goed, maar benutte de kansen gewoon redelijk tot goed. Lyon speelt het spelletje waar Barcelona gewoon heel makkelijk tegen voetbalt, met veel ruimtes. Ik ben ook na zo'n 5-1 allerminst overtuigd dat dit Barcelona de Champions League kan winnen. Dan zet ik m'n geld eerder op Juventus.
 
GramozMorina
 
3
13 maart 2019 om 23:33
Geflatteerde zege? Hahaha je bent een grap man.. hangt allemaal af van de loting. Als Juve City zou loten dan is dat einde verhaal voor Juve. Ik schat Liverpool even hoog en Barca ook hoger
 
Sam45
 
18
13 maart 2019 om 23:06
Ronaldo heeft zich bij sporting , united , real , portugal bewezen en bewijst zich nu bij juve daartegen heeft messi zich alleen bij barca laten zien en bij argentinië is die bagger dus voor mij is de duscussie gesloten wie beter is. ( ik wil niet zeggen dat messi slecht is maar vind ronaldo gwn net iets beter).
 
barcalover123
 
91
13 maart 2019 om 23:08
Oke leuk verhaal doen we niks mee
 
koraycimbombom
 
54
13 maart 2019 om 23:08
Bagger bij Argentinië valt wel mee hoor. Hij heeft 3 x een finale gespeeld(!)
 
19messi33
 
15
14 maart 2019 om 00:13
Correctie 4x. Wk finale en 3x copa finale. Maar mensen zoeken bevestiging zoals Ronaldo dat zelf ook zoekt. Messi vind zichzelf niet de beste dat vinden andere. Ronaldo vind zichzelf de beste en natuurlijk alle supporters waar die voor heeft gespeeld..oohjaa en Guillit vind dat. De rest kijkt gewoon neutraal en haalt geen onzin erbij zoals Ronaldo heeft beter gedaan bjj Portugal dan Messi bij Argentinie want dan snap je er echt niks van.
 
koraycimbombom
 
1
14 maart 2019 om 00:21
O oeps. Bedankt voor de verbetering
 
yas1997
 
46
13 maart 2019 om 23:11
Bij united verloor die de ucl finale van Messi, bij real heeft die maar 1 kampioenschap gepakt in 8 jaar en laten we eerlijk zijn als de VAR er eerder was had real een paar ucl prijzen minder. Barcelona ook trouwens dus niet dat je denkt dat ik nu aan het haten ben tegen madrid
 
rtroX
 
7
13 maart 2019 om 23:13
Sam45 wat voor domme argumentatie. Was de Portugese de sterkste competitie en de Spaanse 1 pot nat dan was Ronaldo misschien de speler die zijn jeugdteam zijn volledig leven trouw bleef. Verder kan Messi kan niet springen en afwerken als Ronaldo. Ronaldo kan niet zo goed voetballen als Messi. Ze zijn de beiden de beste in verschillende aspecten vh voetballen.
 
barcalover123
 
23
13 maart 2019 om 23:15
Dat ronaldo beter is in scoren is ook een onzin argument want als we kijken naar het doelpunten gemiddelde dan zie je dat messi meer scoort dan ronaldo
 
rtroX
 
1
13 maart 2019 om 23:32
Als spits is hij tog echt wel veelzijdiger. Staat er een bus in de 16 dan kan Ronaldo het op fysiek echt afmaken. Messi en Barca kan je via de bus parkeren neutraliseren omdat Messi fysiek geen spits is en ik verder geen fysiek sterke aanvallers bij Barca zie.
 
GramozMorina
 
14
13 maart 2019 om 23:35
Nee Messi kan niet afwerken als ronaldo, maar wel veel beter..
 
Millonario
 
0
14 maart 2019 om 00:50
Slaagt werkelijk nergens op wat je zegt. Messi speelt al sinds 2005 bij Barca en dat team is ondertussen bezig aan fase 3, dus dat kan je ook zo bekijken.
 
Barcca
 
18
13 maart 2019 om 23:06
Hoe raar het ook is: Barca speelt altijd in den wandeltempo. Als ik naar Juventus en City kijk, dan denk ik; hoe gaat Barcelona dit van hun winnen? Zij strijden voor elke meter, kort druk zetten, geven de tegenstander geen ruimte, felle duels en tikkeltje agressie. Bij Barca gaat het in wandeltempo, dat kan tegen Lyon misschien maar in de Kwartfinale tegen sterkere tegenstanders kan je afgaan. Messi was goed vandaag, Coutinho viel de tweede helft tegen, vaak balverlies. Arthur is echt meester op het middenveld, kort draaien en XAvi achtige passjes. Ik heb zin in de loting, de knop moet ieder geval om.
 
barcalover123
 
16
13 maart 2019 om 23:09
We have the GOAT
 
RealMadridsta
 
6
13 maart 2019 om 23:19
Hahahaha wacht maar op het moment dat Barca een keer echt in de problemen komt en de druk er echt op komt te staan door een ploeg die er toe doet. Kijken of de zogenaamde GOAT dan ook opstaat. Messi x weinig druk x goede tegenstander = succes Messi x veel druk x slechte tegenstander = succes Messi x veel druk x goede tegenstander = Syntax error Messi is als een hardloper die records loopt op trainingen en kleinere wedstrijden. Hij wint zijn races met weinig druk. Op toernooien als de olympische spelen valt hij in de halve finales en finales door de mand.
 
rtroX
 
14
13 maart 2019 om 23:39
Het enige verschil is dat Ronaldo een Spits/aanvaller is en Messi een spelverdeler/aanvaller. Wanneer alles toe zit, is de kans dan natuurlijk groter dat Ronaldo een kans afwerkt dan Messi die er staat als aangever en niet als spits. Praat trouwens niet zo'n onzin man, beiden hebben een prijzenlijst/kast die niet voor elkaar onderdoet.
 
LaManita5
 
16
13 maart 2019 om 23:54
Realmadridsta Ongelooflijk hoe je die onzin zelf durft neer te typen. Los van de Messi-Ronaldo discussie, denk je echt dat 1 van deze 2 fenomenen niet met druk kan omgaan? Beide heren zijn al ontelbare keren opgestaan op de meest cruciale momenten. Messi heeft al uitgeblonken in verschillende finales. Bovendien, hoeveel keer heeft hij al niet tegen Real Madrid een knalprestatie afgeleverd? Of zitten we dan met een slechte tegenstander misschien? Ga je mond spoelen zou ik zeggen.
 
RealMadridsta
 
1
14 maart 2019 om 00:09
De druk ligt in de competitie veel lager. En Messi kan geweldig voetballen maar bijvoorbeeld als er uitschakeling op de loer ligt tegen een goede ploeg bevriest hij soms gewoon. Kijk naar AS Roma vorig jaar. Ik ga hier niet onzin praten en zeggen dat hij die wedstrijd had moeten beslissen, want iedereen heeft mindere wedstrijden, maar hij bleef na de goals nog steeds rustig wandelen en er veranderde niets in zijn houding en je zag totaal geen ijver. Ook bij Argentinië bezwijkt hij regelmatig onder de druk. Ik snap best dat je een penalty kan missen, maar dat je hem gewoon hoog over het doel schieten kan gewoon niet. Als je zo goed kan voetballen als Messi snap ik dat je zo een belangrijke rol in het spel opeist, maar dat moet je ook aantonen dat je het onder druk tegen goede teams kan.
 
Millonario
 
4
14 maart 2019 om 01:14
Wachten tot Barca een keer echt in de problemen komt en de druk er echt op komt te staan door een ploeg die er toe doet... Man, wat kan jij mooie zinnen maken die nergens op slaan. Dringend de statistieken en wedstrijden er eens bij nemen. Echt kansloos types als jij.
 
Naku
 
3
13 maart 2019 om 23:09
Helemaal mee eens, ik zie geen strijdlust bij Barcelona. Niet diezelfde strijd die een club als Juventus op de mat zet. Daarom hoop ik ook dat we hen loten de volgende ronde. Kunnen we eens zien waar dit Barca toe in staat is, of juist niet.
 
FilipMich
 
4
13 maart 2019 om 23:19
Je wist op voorhand dat ze met duidelijke cijfers gingen winnen. Ze hadden de match onder controle en cruisen rustig zonder al te veel energie te verbranden. Toen het nodig werd gaven ze even gas bij n vielen er 2 goals.. Juventus moest all in spelen en 90 minuten gas geven...kan je niet vergelijken maar: Ik heb ook liever Juventus nu dan in de finale. In 1 wedstrijd is Juve de grote favoriet
 
voetbalrespect
 
5
13 maart 2019 om 23:13
Nou ja juventus eerste wedstrijd zat ook niet veel in en spelen niet structureel aanvallend en attractief voetbal! Dat je city noemt die met kort druk zetten noemt, snap ik nog wel
 
Millonario
 
1
14 maart 2019 om 02:25
Barca speelt gewoon altijd vanuit eigen kracht en eigen filosofie. Opbouwen, en wanneer het kan hier en daar counteren. Niks mis mee.
 
Dartn
 
0
14 maart 2019 om 10:06
Probleem van de tegenstanders van Barca is, dat ze bijna nooit de bal hebben.
 
MW007
 
14
13 maart 2019 om 23:07
Barca gelukkig op voorsprong, het was geen penalty. Wel zeggen dat Barca toen erg goed speelde en de voorsprong terecht was. Een mooie 2-0 van een toen nog goed spelende Coutinho. Tweede helft beginnen we stuk minder, Lyon maakt terecht de aansluitingstreffer. Toen Dembele erop kwam ging het weer een stuk beter lopen. Messi uiteindelijk toch weer heel belangrijk met 2 goals en 2 assists. Laat maar weer even zien dat hij de beste voetballer ter wereld is (voor mij), wat een fenomeen!
 
A Iniesta8
 
5
13 maart 2019 om 23:08
Gemengde gevoelens bij deze wedstrijd. Aan de ene kant had deze score had zo makkelijk hoger kunnen zijn als er fatsoenlijk met die kansen werden omgegaan in de eerste helft. Waarom altijd zo moeilijk doen? Trap die bal gewoon op het doel als je daar de vrijheid ervoor hebt. Dit kan je tegen Lyon nog wel flikken maar tegen Juve of City krijg je maar 2 of 3 keer zo'n kans. Dan kan je het je niet veroorloven om zo met al die mogelijkheden om te gaan. En die organisatie achterin... echt niet te geloven. Een Salah of Cristiano maakt dit gewoon helemaal af. Iedereen zit lucht te dekken, laat z'n man lopen, kijkt naar de bal, laat overal ruimte achter. Maar aan de andere kant wel goed herpakt later. Fenomenale Messi gezien de tweede helft. Coutinho mag trouwens gewoon banken voortaan. Waardeloze mooi weer voetballer is hij. Man of the Match: Messi Visca Barca
 
carlosjr11
 
11
13 maart 2019 om 23:26
Coutinho speelde toch goed? Ik heb ook altijd veel kritiek gehad op hem en vind hem teleurstellen maar wat verwacht je dan van coutinho? Wat hij vandaag liet zien was gewoon zijn niveau dus ik weet niet wat je nog meer wilt van hem.
 
yas1997
 
32
13 maart 2019 om 23:09
Hmm Messi scoort 2 en geeft 2 assist maar mensen doen alsof het iets heel normaals is. zo zie je maar weer hoe hoog Messi de lat heeft gelegd voor zichzelf
 
rtroX
 
19
13 maart 2019 om 23:15
De manier waarop Ronaldo viert en zichzelf verheerlijkt heeft er ook mee te maken. Messi gedraagt zich alsof het voor hemzelf erg gewoontjes is.
 
Imesut
 
5
13 maart 2019 om 23:09
Hopelijk volgende ronde Barcelona tegen Juventus, City of Liverpool en Ajax tegen Porto, kan tenminste 1 van hun halve finale halen.
 
Kaka8Xavi6
 
4
13 maart 2019 om 23:10
Wat was Depay overigens slecht zeg, zowat iedere bal die ze hem aanspeelde verloor die. Op een gegeven moment sloegen Ndombele en Fekir hem over. Coach wisselde hem vlak daarna ook voor Traore. Njah het commentaar van Sierd deed nog lijken alsof die super belangrijk was... lekker objectief altijd.. 1 bal aannamen en terugpassen en dat wordt er geroepen "goed gedaan van Memphis" Ugh
 
Juveitalia
 
4
13 maart 2019 om 23:11
Ik heb liever dat juve nu barca loot dan dat ze in de finale tegen elkaar moeten spelen, want Juventus is altijd iets minder in de finales, dus ik geef juve meer kans in de kwartfinales tegen barca dan in de finale.
 
Naku
 
3
13 maart 2019 om 23:15
Ik geef Juve op beide momenten meer kans om eerlijk te zijn. De troefkaart Ronaldo heeft mij weer overtuigt dat zij de betere zijn. Maar dan loot ik liever Juve morgen al voor de kwart finales om te zien of Barca Juve aan kan of niet. Liever nu al eruit dan later.
 
Kaka8Xavi6
 
7
13 maart 2019 om 23:21
Atletico was ook wel heel erg ondermaat gisteren. Ik ben zelf een groot fan van Juve, maar ik denk dat onze overwinning van gister een beetje geflatteerd/overhypet is. Vooral als ik het vergelijk met de eerste wedstrijd tegen Atletico. Laat ik het zo zeggen. Als Juventus speelt als in de 1ste wedstrijd tegen Atletico dan krijgen ze er 2 of 3 tegen. Tegen een team als Barcelona gaan ze dat in de return echt niet meer rechttrekken.
 
bf1994
 
2
14 maart 2019 om 00:27
Dat kwam mede wel doordat atletico ronaldo in zijn kracht liet spelen. Ze speelden verdedigend in de 16 en timmerden het centrum dicht en alle voorzetten wegkoppen. Alleen had ze zichnin een ding vergist en dat was dat er niemand beter is dan ronaldo in de lucht. Dus ronaldo kwam gewoon in zijn kracht
 
TILBURG013
 
1
13 maart 2019 om 23:23
Zit net de samenvatting te kijken. Hoezo is dit een penalty?? Suarez gaat gewoon op de voet van die verdediger staan, net zoals Costa bij de Vrij op het WK 2014. Was ook niks..
 
SergioBiscuits
 
9
13 maart 2019 om 23:32
Het is een penalty, net zoals die van De Vrij op Costa, omdat in beide gevallen de verdediger duidelijk een sliding maakt maar de bal niet speelt en daardoor de spits belemmert. Het feit dat Suarez op Denayer zijn voet staat komt doordat Denayer zijn sliding hem op het pad van Suarez brengt. En zoals gezegd speelt hij de bal niet en belemmert hij Suarez zijn baan. Suarez staat dan op zijn voet, omdat je als speler je voet natuurlijk op de grond moet planten als je rent. Als daar dan in plaats van gras een voet zich bevindt van een speler die een mislukte sliding uitvoert, is het logisch dat je dan op zijn voet staat.Het is een spelregel, iets wat veel mensen vergeten. Een speler is niet verplicht om elke sliding te ontwijken als die sliding de bal niet raakt en zich voor de speler voordoet.Het feit dat een speler een sliding (die niet in de buurt komt van de bal) moet ontwijken, betekent al dat de sliding niet goed uitgevoerd is.Kijk de spelregels maar; impeding the progress of an opponent.
 
FilipMich
 
23
13 maart 2019 om 23:24
Een derde treble komt toch dichter en dichterbij. Het zou wat zijn. Als Messi daar in slaagt moet hij toch zeker een plaatsje kunnen stijgen en vierde kunnen worden voor de ballon dor achter Modric & co
 
voetbalrespect
 
3
13 maart 2019 om 23:26
Deze twee dagen hebben ronaldo en messi toch wel laten zien dat deze twee van een ander niveau zijn. Af en toe beide onzichtbaar (eigenlijk zelden) maar als ze getergd zijn, zijn ze niet af te stoppen! Laten we nou genieten van elke wedstrijd dat deze twee legendes ons vermaken
 
oker
 
17
13 maart 2019 om 23:43
Messi kan voetballen en doelpunten maken.Ronaldo kan doelpunten maken. Als jezelf voetbalt, zie toch gelijk wie de betere votballer is? Of je bent een matige voetballer die het niet ziet.
 
RealMadridsta
 
1
14 maart 2019 om 01:13
Laatste twee/drie jaar heeft Ronaldo Real de CL zowat eigenhandig bezorgd. Mensen lijken onder de beste voetballer vaak alleen de mooiste dingen van het voetbal te verstaan. Dingen zoals dribbelen, inzicht, passing, goals en assists worden vaak als enige criteria gezien voor hoe goed je bent als voetballer. Veel mensen laten koppen, atletische kwaliteiten, mentale weerbaarheid en leiderschap buiten beschouwing. Logisch dat je dan Messi de beste vind. Echter moet er rekening worden gehouden met meerdere aspecten. Mensen die Messi de beste vinden zeggen vaak: Messi kan alles Ronaldo kan alleen maar afmaken. Messi kan niet koppen, is slap in de duels, kan minder goed met druk omgaan en toont totaal geen leiderschap. Maarja volgens Messi fanboys gaat het alleen maar om de schoonheid van zijn spel. Dan kun je net zo goed Ronaldinho de beste gaan noemen. Daarnaast zijn dit soort comments makkelijk scoren aangezien Ronaldo sinds een paar jaar is omgetoverd naar een killerspits. Daarvoor was hij gewoon byitenspeler met een hele goede voorzet, wendbaar, skills, dribbels, snel, sterk en kon hij ook al goed koppen. In de NBA is word het ook belangrijk gevonden hoe beslissend je bent en hoe je met druk omgaat. Als je dat vaak laat zien wordt je clutch genoemd. In het voetbal zie je veel mensen die dat buiten beschouwing laten en blindelings het aantal goals en assists achterna lopen.
 
Chanfan
 
5
14 maart 2019 om 02:24
Daarom noem ik CR7 een Inzaghi 2.0 Hij kan alleen goals scoren door op de juiste plaats te staan. Messi is het begin van de aanval, het midden en de afmaker. Ronaldo kan alleen afmaken. Qua assists en beslissende passes zit Ronaldo zelfs nog niet aan de hielen van Messi. Je zegt zelf dat Ronaldo een killerspits is. Wat is Messi dan? Messi is zelf een killerspits dat extraatje meer. Daarvoor was Ronaldo en snelle buitenspeler zonder goals. Nu is hij alleen een speler met de goals. Niets meer. Hij laat de anderen het vuile werk opknappen zodat hij naar zichzelf kan wijzen als hij een goal heeft gemaakt. Vergelijking Ronaldinho Messi kan niet op aangezien Ronaldinho nooit zoveel heeft gescoord. En Ronaldo kan niet dribbelen. Dat hebben we gisteren tegen Atletico gezien. Wat hij doet is ter plaatse 10 snelle overstapjes maken en de bal opzij leggen voor zijn medespeler. Jij noemt kwaliteiten op van Ronaldo die Messi niet heeft maar ik kan net zo goed kwaliteiten van Messi opnoemen die Ronaldo niet heeft. Ik heb respect voor Ronaldo en alles wat hij heeft gepresteerd en het voetbal naar een hoger niveau heeft getild maar mijn aanzien voor Messi is vele malen groter.
 
passionforpink
 
22
13 maart 2019 om 23:49
Goat is per definitie niet een titel die per week of per dag kan verschillen. Het is redelijk subjectief, maar zeker niet veranderlijk. Greatest Of All Time, maar het wordt hier uitgedeeld alsof je het hebt over "man of the match" of iets dergelijks. Gisteren was Ronaldo het en vandaag Messi weer. Onzin natuurlijk. Ronaldo is een fenomeen hoor, geweldige atleet met een absolute winnaarsmentaliteit en een bizar goede afmaker. Staat er vaak op belangrijke momenten. Maar voor mij is Messi toch echt de allerbeste. Niet alleen heeft hij een geweldige dribbel en kan hij uit het niets scoren. Hij is niet alleen een eindstation met een enorme doelpuntenproductie. Maar bijna iedere Barca aanval loopt via hem of wordt door hem opgezet. Is niet zelfzuchtig en grossiert in slimme steekballetjes en panklare assists. Is in dat opzicht ook meer een teamspeler en individueel de beste ooit. Had alleen bv vorig jaar de pech dat in zijn slechtste wedstrijd het hele team door het ijs zakte en hij vroegtijdig uit de CL lag. En voor de mensen die vooral kijken naar de prijzen en minder naar het voetbal zelf, is het seizoen dan mislukt, ondanks dat hij nationaal wel alles overtuigend won. Prijzen zijn leuk, die weeg ik ook zeker mee, maar het gaat me om het voetbal. En Ronaldo boven Messi plaatsen vind ik dan typisch scorebordjournalistiek.
 
Stijlvol
 
14
14 maart 2019 om 00:02
Volledig mee eens! Het blijft ook een vrij kromme vergelijking. Messi bezit simpelweg alle facetten die je graag van een aanvallende voetballer ziet. Ronaldo is alleen het eindstation. Een beetje zoals Pipo Inzaghi deed. Messi zet zelf aanvallen op en kan een aanval afmaken. Dus de vraag: wie van de twee is de allerbeste ‘voetballer’? Lionel Messi.
 
RealMadridsta
 
1
14 maart 2019 om 01:28
Vind je mening een beetje kortzichtig. Als je zegt dat hij vorig jaar pech had tegen Roma is dat echt veel te makkelijk imo. Hij liet zien dat hij mentaal niet sterk is en bleef maar wandelen en stond niet op. Ook een jaar daarvoor tegen PSG en tegen Juve faalde hij. Dan is het opeens een nadeel dat elke aanval via hem moet gaan. Dat zouden Messi fans ook wel eens mogen benoemen. Maar als Messi faalt ligt het altijd aan iemand anders. Ik vind het echt niet erg dat je een wedstrijd niet lekker speelt, maar gewoon stoïcijns voor je uit blijven kijken en een totaal verloren houding aannemen laat zien dat je mentaal niet weerbaar genoeg bent. Daarnaast belicht je niet dat Ronaldo pas sinds een paar jaar zich vooral is gaan focussen op goals maken. Daarvoor kon hij letterlijk alles en was hij de meest complete aanvaller ter wereld. Tuurlijk kon Messi toen beter passen en dribbelen, maar Ronaldo kon alles, snelheid, skills, dribbelen, kracht. Noem het maar op en hij kon het. Ik vind het ook scorebordjournalistiek als mensen een Heroïsche optredens in de knock-outfase van de CL gelijkstellen aan een paar leuke competitiestatistiekjes. Je mag de beste vinden wie je wilt, maar je als je een serieuze mening wilt vormen zal je wel alle aspecten moeten bekijken en op waarde kunnen schatten, ookal is Messi daar minder goed in.
 
FCB_Catalunya
 
2
14 maart 2019 om 11:18
‘Het heroïsche optreden in de knock-outfase van de CL gelijkstellen aan een paar leuke competitiestatistiekjes’. Hier moet ik toch echt om lachen hoor, puur naar de doelpunten bij Juve-Atletico doet vermoeden dat Ronaldo alle eer toekomt en hij Atletico even heeft geveld. Nee, het waren Bernadeschi met zijn geweldige acties en veroorzaakte penalties en Pjanic met zijn geweldige controle. Niet Ronaldo met individuele acties.
 
maxromero10
 
2
13 maart 2019 om 23:52
Dat jullie het kunnen vergelijken hahahahah. Juventus speelt tegen atletico madrid. Barcelona tegen lyon en nog eens thuis. En dan roepen mensen gelijk weer messi op 1 en dat hij de beste speler is allertijden. Mensen kunnen echt double face zijn. Ronaldo is gewoon duidelijk de betere.
 
Stijlvol
 
8
13 maart 2019 om 23:57
Blijft moeilijk vergelijken. Beetje gevalletje appels met peren he... Ronaldo getrainde machine en puur afmaker. Messi een en al talent en is buitenaards is zijn skills wat ‘voetbal’ betreft.
 
Doncusto
 
1
14 maart 2019 om 12:34
Messi is altijd al de beste geweest. Daar heeft die wedstrijd tegen Lyon geen verandering in gebracht dus waar heb je het over eigenlijk
 
Stijlvol
 
9
13 maart 2019 om 23:53
Iemand nog verrast dat Barca tamelijk eenvoudig Lyon heeft uitgeschakeld? Heb toch veel reacties gelezen over dat Lyon dit klusje ‘effe’ ging klaren... Jammer hoor! Barca is geen Real Madrid!
 
19messi33
 
3
14 maart 2019 om 00:16
Hoorde trouwens dat er direct wordt doorgeloot voor de halve finales. Dus we krijgen direct te zien wie de mogelijke tegenstanders zijn in de halve finale.
 
Japie_Krekel
 
0
14 maart 2019 om 02:01
ik weet niet of ze elkaar kunnen loten maar ik hoop echt op een Barca tegen Juve. de twee beste spelers ter wereld die het onderling gaan uitvechten, Messi en Ronaldo. dat zou echt een geweldig affiche zijn
 
Barcca
 
2
14 maart 2019 om 06:35
Lyon had weinig in te brengen, na de 2-1 ging je toch een beetje aan het Psg/Alteti/Real scenario denken. Gelukkig maken ze snel de 3-1 waardoor het klaar is. Ik heb zin in de loting. Als Barca supporter meen ik dat ik dit Barca niet goed kan peilen dit seizoen. Ik ben bijvoorbeeld zeer benieuwd hoe ze tegen Juventus/City spelen. Dit mag absoluut niet in wandeltempo, helaas zie ik dat nog te veel. Maar misschien is een sterke tegenstander juist nodig om het beste eruit te halen. Ik ben benieuwd.
 
JDG84
 
1
14 maart 2019 om 08:08
Het is echt hilarisch om te lezen hoeveel mensen hun onderbroek in de knoop komen te zitten wanneer het om Ronaldo, Messi, Barcelona, Real gaat. De meest prachtige onzin wordt er dan uitgekraamd, veelal meningen geuit als feiten. Zou toch mooi zijn als mensen gewoon lekker kijken naar een wedstrijd en dan zelf kiezen wie zij de beste vinden, ipv elkaar aan te vallen op het feit dat iemand een andere speler als beste noemt. Feiten, cijfers, spelersvoorkeur, clubvoorkeur.. allemaal leuk voor jezelf en interpreteerbaar op verschillende wijze. Ronaldo maakt er 3 bij een 2-0 achterstand, prachtig voor die jongen voor zijn fans en voor juventus. Maar nu scoort messi er 2 en geeft 2 assist, dan moet er meteen oorlogje gevoerd worden hier over wie wel of niet beter is.
 
Realistisch 11
 
4
14 maart 2019 om 09:50
Alles is zo gemedialiseerd. De vergelijking is gekomen door de media. En je hebt natuurlijk mensen die alles geloven en er in meegaan. Ik zou zeggen bekijk wedstrijden van beiden. Als je echt iets van voetbal kent, staat Messi mijlenver boven Cr7. CR7 perfecte mentaliteit, maakt veel goals, Gerd Muller maakte ook veel goals. Maakt dit hem de beste ooit?? Terwijl Messi alles doet, bepaald het tempo, geeft assist, enz... en qua ratio maakt hij ook nog eens meer goals dan Cr7. Dus echt de discussie tussen CR7 en Messi is echt overbodig!!
 
RealMadridsta
 
0
14 maart 2019 om 17:05
Ronaldo was niet altijd een pure afmaker. Eigenlijk pas de laatste paar jaren. Daarnaast is Ronaldo zijn mentaliteit, leiderschap en omgaan met druk buitenaards. Hoewel dat niet op het eerste oog te zien is telt dat ook mee. Messi kan misschien beter voetballen zoals jij dat graag ziet. Waarschijnlijk techniek, dribbels, passes en inzicht, maar er zo veel meer dan dat. Messi wordt door sommige zelfs de meest complete genoemd. Hij kan niet goed koppen, hij is fysiek niet sterk en hij bezwijkt soms onder de druk. Maarja als je zo een beperkte criterea aan de beste ooit stelt snap ik dat je hem beter vindt. Als Messi echt veel beter was dan Ronaldo was hij wel beslissender geweest in grote wedstrijden.
 
Realistisch 11
 
1
14 maart 2019 om 09:52
+ Messi 5x golden boot t.o.v. Cr7 4x. En waarschijnlijk zal Messi zijn 6de golden boot winnen dit jaar...