Ferdinand raadt tweetal af voor United vanwege 'gebrek aan beweeglijkheid'
Dinsdag, 22 februari 2022 om 19:56

Het heeft er alle schijn van dat Manchester United zich komende zomer gaat roeren op de transfermarkt in de jacht op een nieuwe middenvelder. Zowel de naam van Youri Tielemans als Rúben Neves komt voorbij, maar als het aan Rio Ferdinand ligt zoekt United het hogerop. De oud-profvoetballer gelooft niet dat beide spelers de oplossing zijn voor de problemen op het middenveld van United, zo stelt hij in de podcast Vibe With FIVE.

Verwacht wordt dat United de prioriteit komende zomer legt bij het aantrekken van een nieuwe middenvelder. Paul Pogba dreigt de club te verlaten met zijn aflopende contract, terwijl er vraagtekens worden geplaatst of Fred en Scott McTominay goed genoeg zijn om een serieuze gooi te doen naar de landstitel. Neves en Tielemans steken de voorbije weken in uitstekende vorm voor respectievelijk Wolverhampton Wanderers en Leicester City. Zondag stonden beide middenvelders tegenover elkaar, toen Neves met een volley trefzeker was. Van Tielemans wordt al langer gezegd dat hij toe is aan een volgende stap.

"Ik vind hem een leuke speler, hij is fantastisch", begint Ferdinand nog veelbelovend over Tielemans. "Maar een middenveld met Bruno Fernandes, Tielemans en Neves zou niet mijn keuze zijn, heel eerlijk gezegd. Het zijn beiden goede spelers, maar als je wilt dat je middenveld gaat concurreren met de rest van de topclub zou ik tegen hun komst pleiten. Qua beweeglijkheid zouden we dan echt tekort komen." Neves kwam in 2017 over van FC Porto voor een bedrag van achttien miljoen euro. In zijn eerste jaar onder Nuno Espírito Santo promoveerde hij meteen met the Wolves naar de Premier League.

Neves werd tijdens de winterse transferperiode in verband gebracht met zowel Arsenal als United, maar zag hoe zijn werkgever hem een prijskaartje van 48 miljoen euro omhing. Ook Tielemans staat op de radar bij United. De middenvelder heeft nog een contract tot volgend jaar zomer. De 24-jarige Belg behoort tot de absolute smaakmakers bij Leicester, dat hem in 2019 overnam van AS Monaco. Dit seizoen is hij in de Premier League goed voor zes goals en twee assists in zeventien wedstrijden. Net als in het geval bij Neves kan United ook bij Tielemans concurrentie ondervinden van Arsenal.

Meer nieuws
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
5
   
10:00
10:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
49
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
22
   
09:15
09:15
Feyenoord ontvangt gigantisch bedrag van Liverpool voor Arne Slot
92
   
08:47
08:47
Oosting zet deur voor toptarget Twente wagenwijd open: 'Als zo'n speler...'
31
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (27)

 
esc0bar
 
15
22 februari 2022 om 20:08
Neves en tielemans beter dan Fred en mctominay. Veel meer voetballend vermogen en slimheid.
 
JvL-United
 
3
22 februari 2022 om 20:18
Inderdaad. Fred en SMT is geen combinatie voor de top en daarnaast ook niet in balans de twee vullen elkaar totaal niet aan. Neves, Tielemans en Fernandes is een top middenveld. Echter zijn deze twee niet de enige opties. Pogba kan ook nog blijven en spelers zoals; Bellingham en Rice. Ook in de aanval en verdediging mist er nu wel iets. De selectie is niet breed genoeg. Als spits hoop je natuurlijk op een Haaland maar in hoeverre is dat haalbaar met Raiola? Een Darwin Nunez zou ook een optie zijn.
 
bruh
 
1
22 februari 2022 om 20:24
United had deze winter heel goedkoop brozovic en grillitsch kunnen oppikken. Beiden beschikken over enorm veel voetballend vermogen en kunnen onder druk spelen. Verder verzetten ze het nodige verdedigende werk. Tevens zijn beiden deze zomer transfervrij. Mja fletcher zit liever op de bank naast rangnick dan dat hij spelers zoekt. Voor het vertrek van pogba is er maar 1 geschikte vervanger: bellingham.
 
RamonDiaz
 
2
22 februari 2022 om 23:09
@bruh United had Brozovic helemaal niet kunnen oppikken, zijn contract liep af maar van beide kanten was er sowieso de intentie om te verlengen. De tijd dat iedere speler naar United wil is echt voorbij. Mooie grote club maar sportief gezien een bende, daar veranderd de tweede plek van vorig seizoen weinig aan. Het is allemaal los zand. Als Pogba slim is gaat hij terug naar Juventus, er hoeft daar weinig bij om weer een heel sterk team te hebben, ook als het daar even wat minder gaat raken ze niet in paniek in tegenstelling tot wat er bijunited gebeurt.
 
bruh
 
0
22 februari 2022 om 23:18
In het begin was het volgens de berichten zo dat inter niet wilde voldoen aan zijn eisen van 9 miljoen per jaar. Nu schijnt het zo te zijn dat er nog aan de eisen van het management voldaan moet worden. United had prima met een salaris van 10 of 11 miljoen over de brug kunnen komen. Brozovic speelt al jaren bij inter en united gaat eerder de stap naar de absolute top weer maken dan inter dus een nieuw avontuur zou hem best aan kunnen spreken. Het is op zijn minst zo dat het makkelijker was geweest, omdat je alleen de speler had hoeven overtuigen.
 
Interm
 
0
22 februari 2022 om 23:28
Nee, denk het niet. Financieel is United idd een stuk verder maar organisatorisch is Inter echt veel meer in orde, uiteindelijk is dat doorslaggevender. Psg heeft bijv meer geld dan een Bayern, maar organisatorisch is het een bende.
 
real8madrid
 
3
22 februari 2022 om 20:26
Veel beter zelfs. Zijn twee fantastische voetballers als je het mij vraagt. Het middenveld zou meteen 2/3 klassen beter zijn. Al brengt Mctominay weer compleet andere kwaliteiten en zou ik hem altijd bij de selectie houden hoor. Fred vind ik al jaren vlees noch vis, geen echt creatieve speler, geen defensieve maar dan ook weer geen echte box-to-box. Speelt dit seizoen echter wel beter dan ik van hem gewend ben bij United dus wie weet.
 
Yncktheprince
 
1
22 februari 2022 om 21:22
Waarom niet renato sanches?
 
Rijnstad
 
9
22 februari 2022 om 20:08
Een bewegelijke speler.. hmm.. wie is er ook alweer een bewegelijke speler die in gaten duikt en altijd ‘in the box’ is als het nodig is. Oja! Donny natuurlijk. Geen zorgen Ferdinand, Lampard krijgt hem wel weer aan de praat en dan kan Everton hem eind van dit seizoen mooi oppikken. Als je niet snapt wat je in huis hebt en altijd nutteloze aankopen doet, verdien je het om een deksel op je neus te krijgen.
 
fiorenoord
 
13
22 februari 2022 om 20:23
Hahaha ja die Donny is echt de oplossing voor het probleem van United. Die was bij United zo slecht dat niemand hem de bal wilde geven. Als je op de bank blijft voor Mcfred zegt dat al genoeg.
 
Mancunian10_
 
2
22 februari 2022 om 21:39
Ik denk dat Ferdinand met bewegelijkheid wat anders bedoeld. Meer dat sierlijke van een verratti en Thiago en dat heeft Donny zeker niet. Ik denk trouwens dat Neves wel een goede aankoop gaat zijn voor United. Is tenminste een middenvelder met hersens en voetbal slimheid.
 
real8madrid
 
10
22 februari 2022 om 20:18
Wat bedoelt hij nou eigenlijk met beweeglijk? Die twee jongens zijn immers overal op het veld te vinden tijdens een wedstrijd en leggen zoveel meters af. Zouden overigens beide topaanwinsten zijn voor United als je het mij vraagt. Geen idee wie hij voor ogen heeft wanneer hij zegt hoger te mikken maar ik vrees dat spelers als Goretzka, Kimmich, Kroos, Pedri, De Bruyne, Verratti etc geen interesse hebben Rio. Neves en Tielemans zijn imo 2 van de beste middenvelders in de prem die niet reeds bij de klassieke topclubs spelen. Misschien bedoelt hij Tchouameni oid maar dat zou gewoon weer bewijzen dat Ferdinand het inzicht van een fan heeft en niet een analyticus. Jonge spelers die boven verwachting presteren en net doorbreken hangt altijd meer hype rond dan spelers 23-25 die die hype voorbij zijn en gewoon al een aantal jaar consistent extreem goed presteren. Wie herinnert zich nog de hype rond Neves bij Porto bij zijn doorbraak? Of Tielemans bij Anderlecht. Als het 2025 was en Tchouameni speelde al 3 jaar uitstekend bij Spurs zou hij hetzelfde over hem roepen en naar de volgende 21-jarige overpriced hype wijzen alsof die beter zijn.
 
consy
 
3
22 februari 2022 om 22:20
Iemand als Brozovic van Inter zou voor United de beste aankoop in jaren zijn denk ik. Dat is nou echt een middenvelder die ze beter maakt, los daarvan zijn Tielemans en Neves ook goede opties. Maar als United echt wat wil moeten ze gewoon alle 3 nemen en McFred lozen.
 
real8madrid
 
1
22 februari 2022 om 22:29
Die zou inderdaad fantastisch zijn. Echter, zoals hangover onlangs mooi stelde: "dat zou de perfecte aankoop zijn voor United dus ik verwacht dat ze voor iemand anders gaan"
 
BenficaAjax1
 
5
22 februari 2022 om 20:19
Neves en Tielemans zijn echt een pak beter dan mc tominay en Fred
 
HakimZiyach22
 
2
22 februari 2022 om 20:23
Bissouma of Ndidi lijken me mooie targets. Beiden inderdaad wat meer dynamisch maar aanvallend ook minder dan die andere twee die Ferdinand opnoemt. Eigenlijk moet je 1 van elk type nemen. Al vind ik Fred nog best oke de laatste tijd.
 
arsenal1250
 
2
22 februari 2022 om 22:23
Ndidi is toch erg wisselvallig hoor, er is een reden dat hij niet altijd speelt bij LEI.
 
AFC-BusbyBabe
 
1
22 februari 2022 om 20:28
Ferdinand vergeet even dat United volgend jaar.misschien wel geen CL voetbal meer spet. En niet elke speler graag naar United wilt. Alles is beter dan Fred en SMT. Je hebt nu gewoon een cvm nodig. Als Pogba vertrek heb je ook daar een vervanger voor nodig. Of vd Beek moet zich sterk ontwikkelen. En de nieuwe trainer overtuigen. Dan is alleen een cvm nodig. In Neves zie ik daar echt wel een goede in. Imo een leider. Veel goedkoper dan Rice. En net zo goed. Misschien wel beter en bewegelijker dan Rice. Maar dat vind ik dan
 
Sirius
 
0
22 februari 2022 om 20:32
Ik ben vooral van mening dat Manchester United hoger moet mikken dan Neves en Tielemans, ook al zijn ze natuurlijk beter dan wat er nu loopt. Anders blijf je Europese subtoppers binnenhalen en daar ga je het ploegen als dat van City of PSG gewoon niet moeilijk maken. Echter verwacht ik weinig verbetering als de huidige mensen het technisch beleid blijven bepalen.
 
real8madrid
 
6
22 februari 2022 om 20:45
Maar dat is gewoon niet mogelijk. Kijk naar Modric, Fabinho, Kante, Fernandinho of Goretzka bijvoorbeeld. Die waren echt niet veel beter dan Neves nu toen ze bij Bayern, Chelsea, City, Liverpool of Madrid binnenkwamen. Die hebben zich bij hun huidige clubs ontwikkelt tot de spelers die ze nu zijn (waren). Als je hoger dan dat mikt moet je gearriveerde toppers halen en die spelen al bij topclubs. Dan is United bij voorbaat kansloos imo.
 
real8madrid
 
2
22 februari 2022 om 20:34
Neves zou volgens mij trouwens een prima speler zijn om Busi op te volgen bij Barca. Die kan je volgens mij wel omvormen naar een single pivot speler die uitzakt en defensief goed loopt.
 
GJ7300
 
0
22 februari 2022 om 20:51
Klopt helemaal natuurlijk. Goede spelers maar maken United niet beter op posities van Fred en McT. Je moet naar niveautje Kante, dan kun je die 2 vervangen door 1
 
Imesut
 
2
22 februari 2022 om 20:58
Ik zie echt wel wat zitten in Tielemans maar weet niet of hij zo goed zou passen naast Fernandes. Maar Neves zou ik meteen halen, veel beter dan Mctominay en Fred en ook nog eens een goede leider.
 
MGMV
 
1
22 februari 2022 om 21:30
Dé middenvelder van wie ik vind dat United 'm moet halen is Declan Rice. Absolute klasbak en echt een powerhouse dat je defensief zoveel meer zekerheid en zeker ook voetbal kan brengen. Maar goed, dan betaal je echt een godsvermogen. Neves is anderzijds ook echt wel iemand die United sterker maakt.
 
arsenal1250
 
0
22 februari 2022 om 22:21
Neves is een CDM, die speelt altijd voor zijn verdediging. Hij is wel een goede speler, ook een met overzicht. Hoop dat wij hem halen om Xhaka te vervangen. Weet niet goed waarom een CDM bewegelijk moet zijn?
 
sKa_4
 
0
23 februari 2022 om 01:12
Probleem ligt dus echt niet bij middenveld hoor.. aanval en verdediging zijn zodanig slecht dat er teveel druk op middenveld komt en ze daarom slecht lijken en hun schuld is. Mctommy, fred, pogba, bruno enz zijn prima spelers en werken heeeeel hard, mss wel te hard om fouten op te lossen van aanval en verdediging. Dus nee.. middenveld is ok bij United. Ik ga hier wss veel haters op mij krijgen, maar probleem ligt bij verdediging en vooraan in aanval. Ze pakken bijna altijd een tegendoelpunt. Magwayer moet vervangen worden en voorin moeten ze ronaldo vervangen met een meer explosive jonge speler zoals een Haaland.
 
AidenMcGeady
 
0
23 februari 2022 om 09:22
Ik blijf het echt onbegrijpelijk vinden dat niet 1 van de topclubs het eens gaat proberen met James Ward-Prowse. Al jaren een stabiele factor, leider en bijzonder goede speler die het niveau mijns inziens makkelijk aan kan.