Feyenoord levert slechts één international: 'Ook hij had een plek verdiend'
Maandag, 28 augustus 2017 om 14:00

Hoewel Feyenoord met drie opeenvolgende zeges goed is begonnen aan het nieuwe seizoen, levert de landskampioen slechts één international in de selectie van Oranje. Dick Advocaat nam Tonny Vilhena op in zijn spelersgroep en koos verder voor twee PSV'ers en drie Ajacieden als afvaardiging van de Eredivisie. Volgens Rinus Israël had ook Jens Toornstra een oproep verdiend.

De middenvelder was zondag nog belangrijk met twee doelpunten tegen Willem II (5-0). In maart deed Toornstra mee in de vriendschappelijke interland tegen Italië en twee maanden later stond hij ook tegen Marokko op het veld. Het verbaast Israël dat de viervoudig international van Oranje ditmaal buiten de boot valt. "Ik denk dat Toornstra hiervoor in aanmerking had moeten komen. Hij had het verdiend."

"Al is het natuurlijk wel zo dat de concurrentie op het middenveld bij Oranje groot is met spelers als Georginio Wijnaldum en Kevin Strootman", voegt Israël daaraan toe in De Telegraaf. Dat Jan-Arie van der Heijden ontbreekt, verrast hem niet. "Die jongen is daar nog niet klaar voor. Ik weet dat Oranje centraal in de verdediging nog wat zoekende is, maar spelers als Stefan de Vrij en Wesley Hoedt spelen bij grotere clubs, in grotere competities."

Na de zege op Willem II sprak Giovanni van Bronckhorst al zijn teleurstelling uit over de geringe afvaardiging van Feyenoord voor de interlands tegen Frankrijk en Bulgarije. "Ik heb het liefst meerdere spelers van mijn club bij Oranje, dat is logisch. Maar het is de keuze van de bondscoach", gaf de oefenmeester aan. Donderdag wacht in Parijs het duel met Frankrijk; drie dagen later wacht het weerzien met de Bulgaren in Amsterdam.

Meer nieuws
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
9
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
20
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
20
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
23
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (104)

 
AZAlkmaar2
 
38
28 augustus 2017 om 14:03
Oneens. Toornstra is uitstekende en nuttige speler voor Feyenoord, maar absoluut geen international. Het 'probleem' van Feyenoord is dat het een aantal van dat soort spelers heeft. Hetzelfde geldt eigenlijk voor bijvoorbeeld Van der Heijden en Berghuis. Haps zie ik binnenkort wel aansluiten bij Oranje.
 
K. Van Linnen
 
23
28 augustus 2017 om 14:08
Je zet probleem natuurlijk bewust tussen aanhalingstekens. En daar ben ik het mee eens. Het valt zeer te betwijfelen of het problematisch is dat je een hoop spelers hebt die eigenlijk vooral stabiel voldoendes scoren ipv eens in de zoveel tijd excelleren. Toornstra hoeft van mij ook niet in oranje. Net als Veltman overigens, die eigenlijk vooral stabiel onvoldoendes scoort.
 
nlstras2
 
16
28 augustus 2017 om 14:18
twijfel in deze wel moet ik zeggen. als iedereen fit is en in vorm dan valt Toornstra af denk ik maar dat is bij lange na niet het geval en gezien zijn vorm had het wel gekund. Wat ik eerder vreemd vind is dat vd Heijden geen kans krijgt en er wordt gekozen voor een junior als De Ligt die elke wedstrijd van niveau laat zien nog veel te moeten leren en tsja Veltman, moet ik daar nog iets over zeggen?
 
K. Van Linnen
 
12
28 augustus 2017 om 14:23
Inderdaad. Ook de De Ligt tegenover vd Heijden is een verschil tussen sporadisch excelleren en stabiliteit. Net als Dolberg vs Jorgensen overigens, maar daar heeft het NL elftal niks mee te maken.
 
Finalvoetbal
 
2
28 augustus 2017 om 14:31
@ K. Van Linnen, De Ligt en vd Heijden zijn nu ongeveer gelijkwaardig. Al heeft vd Heijden wel meer ervaring en De Ligt vooral de potentie. Maar geen van beide steekt er kop en schouders bovenuit.
 
bizzlad
 
5
28 augustus 2017 om 14:32
Tja....de ligt zou met het oog.op.de.toekomst logisch zijn....al sta ik er als een van de weinigen in nederland vrij sceptisch tegenover. Maar dick moet niet bezig zijn met de.toekomst....die.moet alleen naar het nu kijken. Dan is het eigenlijk niet uit te.leggen dat de ligt er bij zit en vd heijden niet....ook al heeft vd heijden normaliter niet de kwaliteit die je voor.oranje nodig hebt...in de huidige situatie zou hij eigenlijk een kans verdienen.
 
bizzlad
 
31
28 augustus 2017 om 14:35
Vd heijden steekt er idd niet bovenuit...maar de ligt valt finaal door de mand. Is bij bijna iedere tegengoal betrokken....kun je op dit moment echt niet vergelijken met vd heijden.
 
Avey
 
16
28 augustus 2017 om 15:39
Als vd heijden de fouten van de ligt zou maken zat hij op de bank. VD Heijden maakt simpelweg minder cruciale fouten dan De Ligt
 
Siceramo
 
6
28 augustus 2017 om 14:21
Met al die 'problemen' zijn ze vorig jaar wel kampioen geworden. Buiten de wedstrijd van gisteren vind ik Toornstra nog niet bijzonder goed in vorm, dus in dat opzicht begrijp ik wel dat hij niet is opgeroepen. Toornstra zit in een groepje met spelers als Propper, Van Ginkel en Fer die elkaar bij Oranje afwisselen, afhankelijk van hun vorm. Sneijder, Strootman, Wijnaldum, Klaassen en Vilhena zitten er het laatste jaar steeds bij. Wat betreft Berghuis, die heeft concurrentie van de beste speler van Oranje. Daarachter heb je met Promes en Lens nog twee spelers die op rechts kunnen spelen. Niet heel gek dus dat hij er alleen bij zit als er blessures zijn. Wat betreft Van der Heijden, die heeft de lijn van vorig jaar doorgezet en daar ben ik blij mee. Als die zo door gaat, dan zie ik hem nog wel eens een kansje krijgen, net als Viergever vorig jaar. Ten slotte Haps, ja ik denk ook dat die bij Oranje gaat komen als hij constant blijft presteren.
 
erodinho
 
3
28 augustus 2017 om 14:42
Het 'probleem" is dat we in Nederland teveel van dat soort spelers hebben rondlopen. Enige die ik echt waardig vind zijn Robben, Tete, Wijnaldum, Strootman. De rest is om te janken.
 
Weiss85
 
8
28 augustus 2017 om 14:45
Hahahahaha wat een grappenmakers hier....Toornstra hoort er gewoon bij...als je het zo goed doet en zo belangrijk bent voor je elftal...hoor en verdien je gewoon uit nodiging...net zo als jan Arie man man man wat speelt die goed...hoort er ook bij tezitten..zo laat je ook aan andere spellers zien wie goed speelt constant verdiend een oproep
 
SantinoFR
 
3
28 augustus 2017 om 15:07
Toornstra die het goed doet? De afgelopen wedstrijden vergeten? Toornstra was zo een beetje tegen elke tegenstander de slechtste van het veld.. Je kan dus wel zeggen dat hij nog zoekt naar zijn vorm van afgelopen seizoen.. Arie had inderdaad best geselecteerd moeten worden, die is momenteel een klasse beter dan De Ligt en Veltman..
 
jfisahebdien
 
5
28 augustus 2017 om 15:36
Jij bent de grootste grappenmaker. Toornstra zal niets toevoegen bij Oranje. Wijnaldum, Klaassen, Sneijder, Strootman, van Ginkel, Propper, Vilhena.... zij zijn allen beter. En Van der Heijden? Hahahahahaha
 
Inti
 
1
28 augustus 2017 om 14:58
Klopt, Toornstra is een prima speler, maar niet NL elftal waardig. Van Ajax was in deze fase 1 speler ook wel voldoende geweest. Veldman en de Ligt had ik niet opgeroepen. Beide ook niet in vorm. Donny wel puur voor de toekomst. Niet voor de basis in deze fase.
 
Manus Vrauwdeu
 
7
28 augustus 2017 om 17:04
Het wel selecteren van een beginnend talentje als Van de Beek en het niet selecteren van Toornstra is echt volslagen belachelijk. Het zelfde geldt voor het wel selecteren van serie blunderaar De Ligt en het niet selecteren van Erik Pieters. De cijfers van Toornstra laten zien dat hij waarschijnlijk de beste middenvelder van de Eredivisie is.
 
Suc6Magnet
 
1
28 augustus 2017 om 19:50
Ik ben benieuwd wat je bedoelt met een aantal 'van dat soort' spelers. Je bedoelt vechtvoetballers in plaats van sierlijke paradepaardjes? Hadden we dat maar een beetje bij het NL elftal. Spelers die de mouwen opstropen in plaats van bezig zijn met welke auto ze morgen weer gaan kopen en of hun koptelefoon hun gekamde haartjes niet in de war brengt.
 
RP_MADRID
 
0
29 augustus 2017 om 01:16
Groots voordeel van Feyenoord dat ze juist zulke spelers hebben, Feyenoord heeft tal van spelers die uitstekend zijn voor de Nederlandse top, maar niet veel hoger. Spelers als Dolberg, van de beek en bijvoorbeeld sanchez hebben veel meer potentie maar worden veel sneller verkocht. Hierdoor behoud Feyenoord zijn selectie en speelt het ook stabiel. Hetzelfde geld voor FC Utrecht, spelers als Ayoub, Barazite, van de maerel zijn uitstekende spelers voor zo een ploeg en daar plukken ze nu de vruchten van af.
 
SantinoFR
 
17
28 augustus 2017 om 14:03
Toornstra heeft helemaal geen oproep verdiend.. Echt weer de opportunistische voetbalwereld dit.. Toornstra was zo een beetje (na Diks) de slechtste speler bij Feyenoord.. Nu scoort ie 2 goals tegen een armoedig Willem 2, waarvan 1 intikker van 1 meter afstand en 1 goeie kopbal en meteen is ie weer in vorm? Wat een grap.. Toornstra is sowieso geen international, en in mijn ogen eigenlijk ook niet goed genoeg voor de basis van Feyenoord 1 in wedstrijden tegen de top 5,6.. Thuis tegen Willem 2 kan hij prima meespelen, maar bij iets meer tegenstander heeft Toornstra het gewoon erg lastig.
 
Leopart
 
24
28 augustus 2017 om 14:09
hoeveel goals heeft hij gemaakt vorig seizoen? Denk daar maar eens over na...
 
SantinoFR
 
20
28 augustus 2017 om 14:14
Ja, harstrikke leuk die 14 goals... Voetbal draait niet alleen om goals he? Zelfs Immers scoorde 13(?) keer als nummer 10 bij Feyenoord, dusja dat zegt niet bijster veel.. Als je naar zijn veldspel kijkt was het niet heel super zoals veel mensen denken, maar goed mensen zijn nou eenmaal blind voor statistieken. Vorig jaar was denk ik ook een uitschieter voor Toornstra, en zit hij nu op zijn maximale kunnen.
 
Rugu
 
5
28 augustus 2017 om 14:19
Kijk dan ook eens tegen wie hij vorig jaar die goals maakte. Volgens mij scoorde hij niet of hooguit 1/2 keer buiten de Kuip. Ook vooral tegen zwakke ploegen. Als je in een goed draaiend Feyenoord speelt in de Kuip tegen een ploeg als Excelsior, Willem II of NEC dan pik je natuurlijk je doelpuntjes mee als je veel voor de goal komt. Ik vind het wel een teken dat hem dat alleen tegen de mindere clubs lukt. Daarom zeker geen international. Als we, met alle respect, spelers als Toornstra gaan oproepen dan vind ik het niet gek dat Nederland zo is afgezakt. Prima speler voor Feyenoord, beetje hetzelfde als Schone bij Ajax, de ideale 12e man en als hij in vorm is ook prima voor de basis.
 
SantinoFR
 
5
28 augustus 2017 om 14:22
Je hebt helemaal gelijk Rugu, en dat zeg ik als Feyenoorder.. Hij heeft 0x buiten de Kuip gescoord en inderdaad de tegenstanders waar hij tegen scoorde zijn vaak tegen de kleintjes geweest, behalve tegen PSV thuis.. Toornstra wordt flink overschat door het Feyenoord publiek. Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk een hele bruikbare speler, die ook bruikbaar zou zijn voor PSV en Ajax, maar het is natuurlijk totaal geen international.
 
Cabosilly
 
1
28 augustus 2017 om 14:24
Ik vind Toornstra op dit moment ook niet presteren voor NL. Maar toen hij in vorm was werd hij gewoon terecht opgeroepen. Tenminste de bondscoach vond het terecht...
 
Finalvoetbal
 
6
28 augustus 2017 om 14:28
Toornstra prima clubvoetballer, maar een mindere voetballer dan de spelers die geselecteerd zijn en daarom terecht niet bij Oranje. Durf als Feyenoorder ook gewoon kritisch naar je eigen spelers te kijken. Ik hoop dat je inziet dat Vilhena, V Ginkel, Klaassen, Wijnaldum, Sneijder etc gewoon meer voetballend vermogen hebben. Wellicht dat je donny vd Beek zult opnoemen, ja waarom die Ajacied wel? Die zit er niet bij voor de basis. Maar mocht Frankrijk op voorsprong staan en je hebt iemand nodig die goed kan combineren een steekpass op Robben kan geven en zelf uit de fysieke duels kan blijven dan is hij zeker nuttig. Al met al heeft Advocaat gewoon een goede mix geselecteerd.
 
nlstras2
 
2
28 augustus 2017 om 14:37
wat een onzin kraam jij uit zeg, heb speciaal voor jou de statistieken er maar even bij gepakt : 218 wedstrijden en 60 goals gemaakt . maar Toornstra is veel meer dan een alleen een doelpuntenmaker. Maakt per wedstrijd de meeste meters op het veld en verzend de meeste passes. Toornstra is typisch zo'n speler die je echt gaat missen als hij niet mee doet, de olie van de machine
 
nlstras2
 
3
28 augustus 2017 om 14:40
gaat in dit geval denk ik zeker om de keus tussen vd Beek en Toornstra. Van de Beek heeft ontegenzeggelijk meer potentieel maar momenteel is Toornstra nuttiger en beter nog. Overigens bedenk ik me nu hoe doodzonde het is dat Ziyech niet voor NL speelt. Strootman Wijnaldum en Ziyech dat is europese top bij elkaar , maar ja
 
Leopart
 
1
28 augustus 2017 om 14:41
@santinofr, heel erg matig ja, spelers die goals maken... Het is gewoon een degelijke speler die gewoon weet wat hij kan en wel kwaliteiten heeft. Wat is er mis met zijn veldspel? Het is geen mooie dribbelaar, maar draait het daar om? We zullen zien of het een uitschieter was. Op basis van vorig seizoen verdient Toornstra een plek in oranje wanneer je spelers mist.
 
TheBigShow
 
10
28 augustus 2017 om 14:48
Tja vrijwel elke speler scoort meer tegen zwakke ploegen. Nogal logisch. Scoorde tegen Psv, Utrecht, Az, Twente en Groningnen o.a. Van het linkerrijtje scoorde hij alleen niet tegen Ajax, Heerenveen en Vitesse. Dus hoezo alleen tegen de zwakke ploegen?
 
SantinoFR
 
2
28 augustus 2017 om 14:49
@leopart Waar haal je het woord matig vandaan? Dat heb ik nergens gezegd.. Wat er mis is met zijn veldspel? Weet niet of jij Feyenoorder bent? Maar ik kan als 1 van de weinige objectief kijken naar spelers van mijn eigen club. En als je Toornstra goed analyseert zie je dat hij tegen de mindere teams, waar Feyenoord onder minder druk staat redelijk tot goed mee kan, potjes tegen Willem 2 etc. Maar als het tempo omhoog gaat, dus tegen Ajax en PSV en vooral Europees, dat sneeuwt hij vaak onder.. Dan gaat het allemaal iets te snel voor hem, en dat is helemaal niet erg, want zoals ik al aangaf het blijft een bruikbare speler, niks meer, niks minder.. En op basis van vorig seizoen verdient hij een plek in oranje? Wat een onzin.. Een selectie voor Oranje moet je maken met spelers die NU in vorm zijn, en dat is Toornstra zeer zeker niet...
 
Rugu
 
5
28 augustus 2017 om 14:56
Klopt, ik ben weliswaar ajacied (dat hoor je er volgens mij tegenwoordig bij te zeggen) maar ik vind de oproep van van de Beek eigenlijk ook lachwekkend. Prima talent en in de toekomst hoogst waarschijnlijk een Nederlands elftal speler. Snap ook nog wel dat je hem erbij neemt tegen Liechtenstein of Andorra om hem ervaring op te laten doen, maar tegen Frankrijk en Bulgarije wordt het alles of niets. Ik zou dan eerder spelers als van Ginkel of Fer oproepen, die ervaring hebben in grote competities en fysiek net wat sterker zijn. Ziyech heeft Blind helaas laten lopen, daar is niks meer aan te doen. Strootman Europese top? Dat weet ik niet. Wijnaldum zit er dicht tegenaan, zeker als ik hem gister tegen Arsenal weer bezig zag. Heel knap hoe die jongen zich in Engeland verder heeft weten te ontwikkelen. Jij zegt het zelf al, ''nuttig''. Ik denk dat als je hier iedereen zou vragen om Toornstra in 1 woord te omschrijven dat meer dan de helft ''nuttig'' zou zeggen. Voor mij is een nuttige speler van welke Nederlandse club dan ook geen materiaal voor Oranje.
 
nlstras2
 
2
28 augustus 2017 om 15:09
in jouw optiek is de oproep voor De Ligt vd Beek Veltman Cillisen Sneijder Ake Martins Indi Janssen dus ook kolder? Die presteren spelen niet of slecht. Een nationaal team is een moment opname en geen opleidingsinstituut en natuurlijk neem je het verleden een beetje mee met je selectie. Robben heeft 2 halve wedstrijden meegedaan maar prestaties uit het verleden bieden bij hem wel een garantie voor de toekomst
 
Leopart
 
0
28 augustus 2017 om 16:08
@SantinoFR, op basis van vorig jaar en dan bedoel ik een seizoen lang contant presteren. Toornstra heeft een seizoen lang bewezen een goede speler te zijn en dit jaar is hij er mee verder gegaan. Je zegt dat hij alleen tegen makkelijke tegenstanders kan spelen, maar als ik kijk naar de goals die hij maakte waren het voornamelijk ploegen uit het linkerrijtje. Waarom is hij volgens jou nu niet om vorm? Het is een veel scorende middenvelder die dus blijkbaar goed in positie komt. Niet beroerd is om mee te verdedigen.
 
Manus Vrauwdeu
 
1
28 augustus 2017 om 17:06
Het gaat idd niet alleen om goals maar ook om het aantal assists, het aan voorpasses, verloren en veroverde ballen etc. Wie daarnaar kijkt kan maar tot een conclusie komen: Jens Toornstra is waarschijnlijk op dit moment de beste middenvelder op de Nederlandse voetbalvelden.
 
markerazzi
 
1
28 augustus 2017 om 18:35
Veldspel is hartstikke leuk, maar bekijk het eens van de andere kant. Nederland moet winnen en dus scoren. Meest scorende Nederlandse middenvelder in de ED? Juist. Het Nederlands elftal hoeft op dit moment niet naar de toekomst te kijken en naar de potentie van spelers. Ze moeten spelers opstellen die er op dit moment staan of kunnen staan.
 
ElPistolero16
 
23
28 augustus 2017 om 14:09
Als we thuis in de kuip vs Frankrijk speelde had ik hem wel meegenomen .
 
Cabosilly
 
1
28 augustus 2017 om 14:25
Haha goeie. Blijft jammer dat hij alleen in. De kuip scoort. Maar goed als je als middenvelder 14 scoort compenseert het een beetje
 
nlstras2
 
3
28 augustus 2017 om 14:37
direct basis ook haha, garantie voor goals
 
Suc6Magnet
 
0
28 augustus 2017 om 19:55
Gestopt met lezen na 'de slechtste speler van Feyenoord vorig jaar'.... Toornstra is wat je noemt 'de stille kracht'. De speler waarvan iedereen denkt 'oh laat die maar kopen, die is toch niet gevaarlijk' en die er dan gewoon bijna 20 maakt in een seizoen. Nee, dan liever Strootman of Wijnaldum op blijven stellen die er al tig wedstrijden bij Oranje geen pepernoot van bakken omdat ze het in hun competitie toevallig wel goed doen. Oranje moet terug naar hoe Van Gaal het aanpakte. Spelers pakken met de vorm van de dag. Spelers die NU presteren omdat er NU punten gepakt moeten worden. Wie er dan uiteindelijk volgende wedstrijd spelen zien we dan wel weer, of wie er mee gaan naar het WK (als we dat uberhaupt nog halen).
 
SantinoFR
 
0
28 augustus 2017 om 20:27
Dan raad ik je aan om verder te lezen, want ik had het over dit jaar, niet vorig jaar..
 
Milan_Psv
 
10
28 augustus 2017 om 14:04
Vind zelf ook niet dat Toornstra een oproep had verdiend. De beste man is echt heel goed vaak in de Kuip maar voor de rest vind ik het altijd niet zo gek veel voorstellen.
 
Baardgrasmus
 
19
28 augustus 2017 om 14:06
Ach ja, het is de laatste jaren nou eenmaal zo. De laatste keer dat we veel spelers erbij hadden was in de aanloop naar 2014 en op dat toernooi zelf. Dat Oranje daarna heel ver is afgegleden zal niet alleen daar aan hebben gelegen natuurlijk, al heeft het ook niet meegeholpen denk ik. We zullen zien hoe het Oranje afgaat met zo weinig Feyenoorders.
 
H.J.Cruijff
 
11
28 augustus 2017 om 14:13
Lol, ik proef toch wel een tikkeltje arrogantie hier. Welke Feyenoorder had jij nog graag bij de selectie gezien dan? Ik vind dit namelijk een vrij logische selectie. Misschien dat je Matthijs de Ligt erbuiten had kunnen laten, maar zou bijvoorbeeld Van der Heijden een veel betere optie zijn? Ik vraag het me af.
 
KingD
 
37
28 augustus 2017 om 14:17
Tjah de fouten die de ligt maakt xijn fouten die vd Heijden iig niet maakt
 
wehave
 
37
28 augustus 2017 om 14:20
Luister nou eens , als je kijkt welke spelers er van Ajax meegaan dan is het toch belachelijk dat sommige van Feyenoord niet meegaan ??
 
ElPistolero16
 
10
28 augustus 2017 om 14:22
Nou nou ik heb vd heijden 6x Europees en 2x tegen Ajax gezien afgelopen seizoen (topwedstrijden waar De Ligt terecht op afgerekend wordt) en dat was ook niet al te best hoor. Tegen Ajax kreeg hij een kinderlijk eenvoudige panna van Dolberg en in de Arena werd hij scheel gedraaid door Traore. In de EL tegen Manchester en Fener speelde hij ook niet echt "daverend" en zag je dat hij moeite had met spelers boven het niveau groningen/az. Net of vd heijden Mbappé nu opeens in zijn achterzak heeft hahahaha. De Ligt speelde zeker niet altijd best, maar speelde wel Rashford en Lacazette op zijn 17de al uit de wedstrijd.
 
Cabosilly
 
1
28 augustus 2017 om 14:29
Mbappé, dan noem je ook iemand. We zullen hem zien tegen aguerro
 
-NEC-
 
11
28 augustus 2017 om 14:33
ElPistolero, het verschil is natuurlijk wel dat De Ligt veel meer cruciale fouten heeft gemaakt dan Van der Heijden... Niet onbelangrijk namelijk. Je kunt nou ook niet bepaald zeggen dat De Ligt Lacazette uit de wedstrijd heeft gespeeld... waarin Lacazette scoorde en volgens mij ook een penalty veroorzaakte? Het zijn simpelweg beide niet de spelers die je nu in het Nederlands elftal moet hebben.
 
SuperVO
 
3
28 augustus 2017 om 14:44
@wehave, van Ajax gaan nu mee De Ligt, Veltman en Vd Beek. Die laatste vind ik logisch. Hij kan op de plek van Strootman/vilhena en van Wijnaldum/klaassen waarbij je niet veel aan kwaliteit inlevert. Feyenoord heeft daar zelf al Vilhena. Logisch dat een andere middenvelder van Feyenoord niet in aanmerking komt. Op rechtsback selecteren bondscoaches Veltman al sinds Van Gaal. Ik vind Tete ook beter, maar blijkbaar ziet de gemiddelde voetballiefhebber/kenner het toch echt anders dan de trainers want ook bij Ajax zelf geven De Boer, Bosz, Keizer de voorkeur aan Veltman. Een alternatief bij Feyenoord is er niet. Centraal achterin is voor De Ligt en Rekik gekozen ipv Bruma en Van Dijk. Alternatieven zie ik niet echt, ook niet bij Feyenoord. Ik kan me voorstellen dat Feyenoorders roepen om Vd Heijden omdat hij CV van de kampioen is, maar ik vind hem niet beter dan De Ligt. Hij is wel ouder en heeft meer ervaring, maar ik vind hem dan weer minder body hebben. Om het even wat mij betreft. Had gekund, maar richting de toekomst heb je er niet veel aan en voor nu is het 50/50. Ik kan me voorstellen dat je in dat geval (bij 50/50) voor het leerproces van het jonkie kiest.
 
Ijsmuts
 
12
28 augustus 2017 om 14:49
Elpistolero16: vdheijden was vorig seizoen op slechts een enkel foutje te betrappen. Helaas zagen we de Ligt vaker de fout in gaan. Waarom haal jij in je voorbeelden de fouten van van der Heijden eruit en alleen de goede prestaties van de Ligt? Je kunt er toch moeilijk omheen dat van der Heijden een veel beter en stabieler seizoen heeft gedraaid dan de Ligt?
 
SuperVO
 
2
28 augustus 2017 om 15:31
Ijsmuts, we zijn het een keer eens. Alhoewel , een beter en stabieler seizoen niet hoeven te betekenen dat Vd Heijde een bertere verdediger is. De Ligt stroomde uberhaupt pas later in het seizoen in. Qua ervaring loopt hij natuurlijk mijlen ver achter op Vdh. Qua kwaliteit denk ik dat het 50/50 is. In dat opzicht snap ik de selecte van DL enigszins. Ze zullen niet gaan spelen en dan kun je (bij gebrek aan beter) beter een jonkie meenemen voor de ervaring in zo'n trainingskamp dan een speler waar je van verwacht in de toekomst geen gebruik te zullen maken.
 
Ijsmuts
 
0
28 augustus 2017 om 16:06
@supervo; mocht de nood aan de man komen zie alsnog liever iemand met ervaring invallen dan een onervaren speler. Maakt mij eigenlijk niet uit of dat vdHeijden is of een andere meer ervaren speler, maar ik ben groot tegenstander van het opdoen van ervaring binnen de selectie van Oranje bij dit soort belangrijke interlands. Een selectie moet je verdienen en het moet je niet gegund worden imo. En ik ben het met je eens qua kwaliteit ontloopt het elkaar momenteel niet veel.
 
markerazzi
 
0
28 augustus 2017 om 18:44
Bij het Nederlands elftal moet je nooit voor het leerproces van de jonkies kiezen. Dan moeten er mannen staan en geen gasten die 20 wedstrijden eredivisie hebben gespeeld. Leren bij het Nederlands elftal kan in oefenwedstrijden. Op dit moment had ik zonder twijfel de voorkeur gegeven aan vd Heijden boven de Ligt en Toornstra boven vd Beek. En inderdaad heb ik een voorkeur voor de club uit Rotterdam, maar in de toekomst zet ik deze spelers zeker boven deze Feyenoorders, maar bij het Nederlands elftal gaat het om NU!
 
Suc6Magnet
 
1
28 augustus 2017 om 19:59
Wat een flauwekul. Dus omdat Vilhena van Feyenoord al op het middenveld meegaat, mag Toornstra niet meer mee? Wat zeg je nu eigenlijk allemaal?
 
ElPistolero16
 
11
28 augustus 2017 om 14:17
Nee het ligt niet aan het aantal feyenoorders dat we zo ver kwamen in 2014 en dat we nu zijn afgegleden. Volgens mij zaten bmi, de vrij en clasie er bij. Die zijn nu 3 jaar verder in een topcompetitie, dus zouden Oranje dan juist beter moeten maken? Het lag eerder aan de waanzinnige robben dat toernooi en Sneijder, N. De Jong, kuyt en van persie die 29-32 jaar waren en nog een hoog niveau haalde. Plus een trainer die realistisch ging spelen met een 532. Had niks met kongolo en clasie op de bank en de vrij in de basis te maken.
 
Finalvoetbal
 
6
28 augustus 2017 om 14:21
Robben was toen echt in bloedvorm. Zonder hem zouden we niet eens door de groepsfase komen. De rest was allemaal vervangbaar.
 
ElPistolero16
 
1
28 augustus 2017 om 14:26
Klopt. Ook nog spelers als fer en Huntelaar die op dat moment wel lekker speelde in het buitenland en natuurlijk Blind, Cillessen, wijnaldum en depay uit de Eredivisie die toen wel echt lekker bezig waren en beter waren dan de Nederlander op dit moment.
 
bizzlad
 
13
28 augustus 2017 om 15:01
Is de Vrij niet verkozen tot beste verdediger van het toernooi. Benieuwd voor wie je die had willen vervangen.
 
Finalvoetbal
 
4
28 augustus 2017 om 14:19
Wat maakt het nou uit man waar de spelers van komen. Zolang het maar de beste van Nederland zijn. Ik ga echt niet als Ajacied minder juichen als Vilhena, Robben, V Ginkel of wie dan ook scoort. Advocaat heeft gewoon prima spelers geselecteerd.
 
SuperVO
 
10
28 augustus 2017 om 14:23
Karsdorp, Vilhena en Elia zaten er vaak bij vanaf 2015. Toornstra is precies wat velen al zeggen: een fijne clubvoetballer. Meer internationals zitten er niet bij Feyenoord sinds 2015. Berghuis zo nu en dan. Het hangt ook een beetje van de concurrentie op de positie af denk ik. Aan de bondscoach zal het niet liggen, die roepen gewoon hun beste groep op ongeacht club. Uiteraard roept men bij Van Basten of Blind dat het komt omdat zij een Ajax verleden hebben, maar dat is onzin. Van Marwijk en Hiddink riepen meer spelers met een Ajaxverleden op dan de eerder genoemden en Advocaat doet nu hetzelfde. Ik ben benieuwd welke internationals Feyenoord in de nabije toekomst gaat leveren, anders dan misschien Vermeer. Vilhena vind ik net niet de kwaliteit hebben van Nigel de Jong en Boetius en Berghuis vind ik ook niet van internationale klasse. Het wordt tijd voor weer een mooie jeugdspeler.
 
Baardgrasmus
 
5
28 augustus 2017 om 15:09
Elia speelde zijn laatste interland in 2012, 0-0 tegen Duitsland. Vilhena debuteerde pas in 2016 en heeft louter oefenwedstrijden gespeeld. Karsdorp heeft 3 interlands gespeeld. Ik weet niet hoe vaak ze er bij zaten, maar een groot aandeel hebben ze alleszins niet gehad. Ik geloof ook niet dat Blind met een ajaxbril keek, laat ik dat even ontkrachten. Ik denk gewoon dat hij weinig verstand van voetbal heeft en vanuit dat gebrekkige inzicht veel ajacieden selecteerde.
 
SuperVO
 
2
28 augustus 2017 om 15:26
Je bedoelt op De Ligt na dezelfde Ajacieden als Hiddink en Van Gaal? Diezelfde De Ligt die Advocaat nu ook selecteert? En je bedoelt het aantal Ajacieden dat minder is dat bijvoorbeeld onder Van Marwijk? Blind had deze selectie natuurlijk ook bijeen geroepen met als uitzondering Rekik... Ook had hij er Elia of Berghuis ipv Van Persie waarschijnlijk bij gehad. Dat zou de Feyenoordaanhang dus weer moeten bekoren.
 
Master D
 
1
28 augustus 2017 om 15:25
Sinds die spelers die in de aanloop naar en tijdens het WK 2014 zo excelleerden is er bij Feyenoord ook bijzonder weinig doorgebroken. Mede dankzij dat toernooi werden er flinke transfersommen verdient en toen is men weer vooral gaan kopen in Rotterdam en was de noodzaak om het met eigen jeugd te doen weg. Alleen Karsdorp is sindsdien vanuit de jeugd doorgebroken en inmiddels ook alweer getransfereerd. Dan blijft er gewoon niet zoveel over om te selecteren. Toornstra, Berghuis en V/d Heijden ik denk niet dat het ontbreken van deze namen in de selectie de reden is van de terugval de laatste jaren.
 
Woezel
 
0
28 augustus 2017 om 16:19
Hoe het Oranje afgaat zonder Feyenoorders? Nou ja, laten we zeggen dat het haast niet slechter kan dan afgelopen jaren MET al die Feyenoorders...
 
Ibracadabra020
 
7
28 augustus 2017 om 14:06
Toornstra is een prima speler voor de eredivisie.. maar is gewoon een gevalletje siem/ luuk de Jong. Het is het allemaal net niet. Maarja zo lopen er nog +- 5 rond bij Oranje
 
mayarood
 
2
28 augustus 2017 om 14:10
Er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar kennelijk heeft Advocaat gekozen voor internationale ervaring. Nu zijn op dit moment PSV en Ajax wel uitgeschakeld, maar daarvoor hebben ze natuurlijk wel, zeker Ajax, een half jaar internationaal gespeeld. Maar in plaats van Propper had hij wat mij betreft Toornstra wel op mogen roepen. Verder zie ik bij Feyenoord weinig potentiele internationals op dit moment. Maar ik ben het met van Hanegem eens dat het vreemd is dat Elia ontbreekt.
 
Jaapvan Haafte
 
3
28 augustus 2017 om 14:13
Wat een gedoe elke wedstrijd van Oranje, stel je toch voor dat club A een speler meer levert dan club B. Zou van den Beek geselecteerd zijn als Klaassen fit was? ik denk het niet. En ja als je Kongolo en Karsdorp verkoopt , zijn er 2 potentiële internationals weg ook. Ik zou er trouwens geen minuut van wakker liggen als er geen ajacieden opgeroepen worden, dan raken ze ook niet geblesseerd tijdens een interland.
 
ajaxglobal
 
1
28 augustus 2017 om 14:14
De kracht van Feyenoord is het collectief. Het is dan ook vaak zo dat die spelers individueel iets minder zijn maar voor de club wel waardevol. Daarnaast wat maakt het uit waar ze vandaan komen, als ze die Fransen maar verslaan!!
 
Finalvoetbal
 
5
28 augustus 2017 om 14:15
Toornstra kan in de ED nog niet eens in uitwedstrijden scoren, laat staan tegen een topland zoals Frankrijk. Alleen bij thuiswedstrijden in de Kuip uitnodigen.
 
Master D
 
2
28 augustus 2017 om 14:18
Zo extreem veel keuze heeft de bondscoach nu ook weer niet qua Feyenoorders die hij erbij zou kunnen nemen. Toornstra of Berghuis had nog gekund, maar daar heeft Advocaat ook andere opties voor zoals Robben, Promes en een hele sloot aan middenvelders. Laatste jaren komt er ook niet bijzonder veel talent meer door bij Feyenoord, waardoor het aantal internationals bij Oranje afneemt. Karsdorp 3 jaar geleden is ongeveer de laatste die vanuit de jeugd doorbrak. Maar ja, die is verkocht, evenals Kongolo aan de andere kant.
 
martijnovic
 
3
28 augustus 2017 om 14:19
Verreweg de meest scorende nummer 10 die we hebben. Hij is een echte laatbloeier en nu geen haar minder dan klaassen op nummer 10. Oké je kan ook met promes op 10 spelen die is wel iets beter maar dan weer geen echte nummer 10. Toornstra staat gegarandeerd voor goals. Onbegrijpelijk dat hij niet geselecteerd is. Toornstra gaat knallen in de cl denk ik en gaat nog een mooie transfer maken volgend seizoen.
 
masterapie
 
2
28 augustus 2017 om 14:34
Geen haar minder dan Klaassen? Toen kon ik al stoppen met lezen. Toornstra is uitstekend voor Feyenoord, wordt naar z'n kracht gebruikt, maar Klaassen is echt wel een niveau hoger. En nee, dat heeft niets met clubvoorkeur te maken, dat zullen 95% van de Feyenoorders ook toegeven.
 
grasveld7
 
3
28 augustus 2017 om 14:39
Toornstra geen haar minder dan Klaassen? haha kom op zeg, objectief blijven valt niet altijd mee maar dit slaat echt alles. Toornstra staat helemaal niet gegarandeerd voor goals, hij scoort namelijk al 50 wedstrijden niet meer in een uitwedstrijd, hoe verklaar je dat dan? Omdat hij gisteren toevallig 2 goals maakt (waarvan 1 intikker) na een zeer slechte start van het seizoen, tegen nota bene Willem 2 die super slecht voor de dag kwam. Wat vele hier al zeggen; Als Oranje in de kuip moet spelen, dan kan je hem gebruiken tegen tegenstanders die op papier een klasse minder zijn.
 
bizzlad
 
0
28 augustus 2017 om 15:15
Dat is idd een belachelijke uitspraak. Het is dat Feyenoord kampioen werd, anders had wrs niet KEA maar Klaassen beste speler van de eredivisie geworden. Iets wat Toornstra niooit zal lukken. Leuke speler die Toornstra, maar bij mij zou hij de eerste zijn die gaat banken als Fener verstandig wordt en RvP toch naar Rotterdam laat komen. De kwalitiet voor Oranje heeft hij nooit gehad en zal hij ook nooit krijgen, Feyenoord is zijn absolute top.
 
Master D
 
0
28 augustus 2017 om 15:29
Toornstra is een garantie voor goals als we in de Kuip zouden spelen. Echter spelen we daar niet, dus hoef je hem ook niet te selecteren. Waarom er nu een vergelijking met Klaassen die er ook niet bij is wordt getrokken is mij niet duidelijk. Een belangrijk verschil tussen beiden is wel dat Klaassen overal scoort en Toornstra dus alleen in een stadion waar we deze 2 interlands niet spelen. Los van het feit dat ik nog maar moet zien dat we uberhaubt met een 10 gaan spelen.
 
Gabstra
 
1
28 augustus 2017 om 14:24
De drie Ajacieden en Vilhena mogen van mij linea recta weer naar huis. Leuk voor de competitie maar niet goed genoeg voor Oranje. Toornstra heeft ook niks te zoeken daar. Leuke speler, lijkt nu heel wat in het mager bezette Nederlands voetbal maar de CL zal waarschijnlijk vele maatjes te groot zijn voor hem, Oranje dus ook.
 
N_Tesla
 
2
28 augustus 2017 om 14:25
Feyenoord is vooral een sterk collectief, met spelers die weten wat ze wel en niet kunnen, de leeftijd hebben dat ze stabiel genoeg zijn om nauwelijks tot niet door de ondergrens te zakken, en de mentaliteit hebben om niet te lichtzinnig over wedstrijden te denken en tot het laatste fluitsignaal geconcentreerd te zijn. Het heeft ze een verdient kampioenschap gebracht en ze zijn dit jaar de hoofdfavoriet in mijn ogen, maar heel bijzondere spelers hebben ze niet, en zeker niet van Nederlandse afkomst. Dus dat alleen Vilhena (overigens tercht) erbij zit is niet heel verwonderlijk.
 
K. Van Linnen
 
2
28 augustus 2017 om 14:28
Eigenlijk helemaal mee eens. Haps zou er op korte termijn wel bij kunnen komen als hij deze lijn doortrekt.
 
Jannie1109
 
0
28 augustus 2017 om 14:27
Feyenoord heeft geen goede spelers, maar wel een goed team. En dat is genoeg om van al die pruts clubjes in NL te winnen. En dan word je kampioen.
 
SantinoFR
 
8
28 augustus 2017 om 14:52
Hahahhahaha, Jorgensen, El Ahmadi, Vilhena, Haps, Boetius, Berghuis zijn geen goeie spelers.. Hun zouden bij Ajax en PSV sowieso basis staat..
 
Woezel
 
0
28 augustus 2017 om 16:22
Ik denk van wat je opnoemt alleen Vilhena in de basis zou staan....
 
Feydon
 
1
28 augustus 2017 om 16:42
Ik denk dat je daar ongelijk in hebt. Jorgensen, KEA, Vilhena, Haps en Berghuis zijn gewoonweg beter dan wat er nu bij Ajax en PSV rondloopt.
 
Japser
 
2
28 augustus 2017 om 14:59
Voor de plek van Toornstra zijn er betere spelers inderdaad (Wijnaldum , Klaassen , Sneijder , Promes (kan ook op 10)) dus kan het begrijpen dat ze hem niet oproepen ivm te hoge en betere concurrentie. Maar waarom wel de Ligt? Ja hij heeft potentie , maar maakt ook de ene dure fout na de andere. Je kan selecteren met oog op dr toekomst, maar 2 x verliezen en je hoeft niet meer te selecteren voor de toekomst want je doet niet mee... Je moet selecteren voor NU! Dus bijvoorbeeld Pieters, Fer en ja misschien ook Huntelaar !
 
cabinessence
 
1
28 augustus 2017 om 15:21
Het is lang niet altijd zo dat de landskampioen ook automatisch veel internationals levert. Paar voorbeelden: 2000: PSV kampioen, 0 spelers geselecteerd voor het Ek 2008: PSV kampioen, 1 speler geselecteerd voor het Ek 2010: Twente kampioen, 1 speler geselecteerd voor het Wk 2012: Ajax kampioen, 1 speler geselecteerd voor het EK
 
Feydon
 
0
28 augustus 2017 om 16:42
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel Nederlanders in het veld staan.
 
 
0
28 augustus 2017 om 15:27
Ik vind Toornstra een leuke voetballer en hij is een van mijn favoriete spelers bij Feyenoord, maar hij hoort niet Oranje. Daarvoor is hij simpelweg niet goed genoeg. Tuurlijk, Donny van de Beek heeft dat niveau ook niet, maar die kan het nog wel halen. Ook hij zal niet in de basis staan. Ik gun Jens zeker wel een cap in een oefenduel en die zal hij met de tijd ook wel krijgen, maar die verontwaardiging vind ik onnodig. Zeker aangezien hij dit jaar nog niet top speelt, behalve dan die wedstrijd zondag.
 
GSaray1976
 
0
28 augustus 2017 om 15:30
Even los van namen, vind ik het toch wel apart dat de Regerend Kampioen van Nederland maar 1 speler levert aan Oranje?!!! Natuurlijk spelen er veel internationals in de grotere competities, maar denk dat het toch wel zorgwekkelijk is dat, niet alleen Feyenoord, de top 3 zo wining spelers kan leveren. Ik denk dat dit een verband heeft ook met de recente resultaten van Nederlands clubs in Europa
 
lausho
 
0
28 augustus 2017 om 18:30
Tja wie zou je moeten selecteren dan? Berghuis en Toornstra zijn opties, maar geen spelers die ik altijd zou oproepen. Volgens mij heeft Ajax recent nog de EL finale gehaald, ja nu is het heel slecht, maar ook weer niet overdrijven.
 
Playmaker_23
 
4
28 augustus 2017 om 15:41
Feyenoord is de kampioen van vorig seizoen en heeft een hoop Nederlandse spelers die basis spelen en regelmatig ruim voldoende scoren. Bij PSV en Ajax is men nog zoekende... daarnaast vind ik dat in Oranje geen plaats voor potentiele spelers is. Grote talenten mogen 't waarmaken bij hun clubs en als ze een seizoen/half seizoen er met kop en schouders uitsteken mogen ze opgeroepen worden voor Oranje. Nu gebeurt 't steeds vaker dat er in Oranje dat de selectie alleen maar potentie spelers heeft lopen die gewoon veelste vroeg voor Oranje komen te spelen wat 't niveau van ons nationaal elftal drastisch omlaag brengt. Spelers als van de Beek, de Ligt horen nog lang niet in Oranje te spelen... die moeten als eerste een jaar in Ajax en de Eredivisie bewijzen dat ze een uitnodiging verdienen en niet alleen op potientie. Daarom vind it dat een Toornstra gewoon opgeroepen had moeten worden. Het zijn de spelers die vorig seizoen verdient kampioen zijn geworden en dit seizoen gewoon weer goed zijn begonnen.
 
markerazzi
 
1
28 augustus 2017 om 19:01
Helemaal mee eens. In het Nederlands elftal horen spelers die er NU staan. Potentie is leuk, maar daar heb je niets aan. Internationale ervaring is ook hartstikke leuk, maar het gaat om pure voetbalervaring. Zelf ben ik trainer en als je een talentvolle lichting hebt en die laat je doorgaan naar het senioren voetbal dan verzuipen ze. Zet er in elke linie 1 ervaren voetballer bij die voetballend minder is maar al 5-6 jaar op dat niveau voetbalt en het team draait.
 
Dammie
 
0
28 augustus 2017 om 17:36
Tja de vijver met middelmatige spelers is helaas nogal groot en dus moet een bondscoach keuzes maken. Toornstra en Van de Beek zijn op dit moment beiden niet van het niveau waar je als bondscoach heel blij van wordt. En als je in die categorie spelers een keuze moet maken dan valt er zeker wat op aan te merken maar det geldt voor beide spelers. Ik vind ze persoonlijk een beetje van hetzelfde niveau en hoop ook van harte dat ze geen minuten hoeven te maken. Als je dan als bondscoach kiest voor iemand die ik de toekomst misschien wel een vaste waarde kan worden en/of eens rouleert om andere spelers van dichtbij te zien dan is daar wat voor te zeggen. Ik word alleen erg moe van de mensen die insinueren dat een bondscoach zijn keuzes maakt op basis van een clubvoorkeur.
 
markerazzi
 
0
28 augustus 2017 om 19:04
Ik denk ook niet dat de bondscoach de keuze maakt op basis van clubvoorkeur, maar ik begrijp niet dat je voor zulke cruciale duels zo'n onervaren speler als vd Beek en de Ligt erbij haalt. Voor de toekomst hoef je het niet te doen. Het gaat om NU. Als je de volgende 2 wedstrijden verliest Kun je weer onervaren spelers erbij halen
 
Dammie
 
0
28 augustus 2017 om 21:08
Ach, Toornstra is toch net zo onervaren internationaal gezien als Van de beek? En in het nu vind ik beiden niet veel voor elkaar onderdoen maar zou Toornstra een streepje voor hebben bij mij maar ik zou hem zelf denk ik ook niet opgeroepen hebben.
 
markerazzi
 
0
29 augustus 2017 om 01:03
Toornstra is natuurlijk puur in het voetbal veel meer ervaren omdat hij op eredivisie niveau ongeveer 10x zoveel wedstrijden heeft gespeeld
 
Dammie
 
0
29 augustus 2017 om 07:35
Ja maar dat is op een ander niveau en een groot deel van de wedstrijden was uit de luwte en niet bij een topclub. Het is toch wet anders of je tegen Pogba speelt of iemand als Koolwijk.
 
Lucunculus
 
2
28 augustus 2017 om 18:18
Ik vind het helemaal niet erg dat er op Vilhena na geen Feyenoorders in zitten. Het Nederlands elftal zou normaal gesproken een selectie moeten zijn van de beste spelers van/uit Nederland. Tijdens de trainingen met de beste spelers kunnen voetballen zou je dan beter moeten maken. Maar dit Nederlands elftal is niet de beste selectie van spelers die we hebben. Je wordt niet beter van het trainen met de Ligt en de door menig ajacied hier op Voetbalzone zelf uitgejoelde Veltman. 3 wedstrijden spelen is genoeg om geselecteerd te worden zoals V.d. Beek. Dat is ridicuul ten top. Zet dat knulletje in Jong Oranje aub. Verder heeft de teloorgang van het NL elftal laten zien dat niet de goede spelers geselecteerd waren, en wat zie je nu met onze kleine bondscoach? Die haalt dezelfde spelers weer binnen. Dan wil je je laatste kans op selectie kennelijk niet halen. En niemand kan verwijten dat de Feyenoorders in dit NL elftal niet goed waren, dat is een bijkomstigheid.
 
feyenoordNG
 
0
28 augustus 2017 om 22:51
Toornstra hoorde erbij. Haps ook én Elia eigenlijk ook. Hij is écht in bloedvorm bij basaksehir