Feyenoord via teleurstellende spookwedstrijd naar laatste voorronde
Donderdag, 15 augustus 2019 om 20:21

Feyenoord heeft zich zonder veel problemen, maar ook zonder veel indruk te maken geplaatst voor de laatste voorronde van de Europa League. Na de 4-0 zege op Dinamo Tibilsi van vorige week volgde donderdag een 1-1 gelijkspel In het vrijwel geheel lege Boris Pajtsjadzestadion in Georgië. Beide doelpunten vielen in de tweede helft binnen enkele minuten van elkaar. Feyenoord is nog maar een horde verwijderd van de groepsfase: in de laatste voorronde wacht een tweeluik met Hapoel Beer Sheva of IFK Norrköping.

Feyenoord startte met twee wijzigingen ten opzichte van de competitiewedstrijd van zondag tegen sc Heerenveen (1-1). De afwezige Rick Karsdorp, die nog wel aan de aftrap verscheen in Friesland, werd vervangen door basisdebutant Lutsharel Geertruida. Voorin maakte Luis Sinisterra, vóór donderdag basisklant in alle officiële wedstrijden van het seizoen, plaats voor Luciano Narsingh. Feyenoord werd in de hoofdstad van Georgië gesteund door 140 man, die goed te horen waren omdat Dinamo vanwege een straf van de UEFA geen supporters mocht verwelkomen.

Het was voor de bezoekers zaak om een vroege opleving van Dinamo te voorkomen. Daar slaagde Feyenoord zonder al te veel moeite in. De ploeg van Jaap Stam kwam in de eerste helft niet in de problemen, afgezien van een aardige kans voor Bakar Kardava in minuut 27. De middenvelder werd gelanceerd met een fraaie steekpass en stuitte van dichtbij op de uitgekomen Kenneth Vermeer. Feyenoord maakte de indruk de wedstrijd onder controle te hebben en het tempo te bepalen. Kansen waren er onder meer voor Steven Berghuis, die na negen minuten de paal trof en later in het eerste bedrijf doelman José Perales op de proef stelde.

Ook Luciano Narsingh vond de keeper op zijn pad. Feyenoord leek niet van plan om zich overmatig in te spannen en zocht de kleedkamer op met een 0-0 stand. In de tweede helft kreeg Feyenoord het deksel toch op de neus. Jan-Arie van der Heijden leverde de bal na een pass van Vermeer zomaar in bij Levan Shengelia, die snel combineerde met Nodar Kavtaradze en uiteindelijk zelf afrondde. Lang kon de thuisploeg echter niet genieten van de voorsprong. Na een corner van Steven Berghuis kreeg Eric Botteghin de bal voor zijn voeten van verdediger Abdel Medioub en de Braziliaan schoot van dichtbij raak.

Na een uur liet Kavtaradze een gigantische kans liggen om er 2-1 van te maken: hij kwam na een rappe tegenaanval net niet bij de bal, na voorbereidend werk van Shengelia. Aan de overzijde krulde Narsingh de bal net over de kruising. Twintig minuten voor tijd kon Botteghin niet verder; hij werd vervangen door debutant Liam Kelly en Vermeer nam de aanvoerdersband over. Het spel van Feyenoord was in de tweede helft niet om over naar huis te schrijven. De ploeg maakte weinig aanstalten om de wedstrijd nog naar zich toe te trekken. Alleen invaller Naoufal Bannis kreeg nog een kans, maar hij schoot uit de draai naast en wist zijn Europese debuut niet te bekronen met een treffer.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (139)

 
NJfromVOL
 
39
15 augustus 2019 om 20:23
Beetje zonde van de tijd deze wedstrijd; mss wel verwacht. Op naar de laatste voorronde.
 
4Ever4Ajax
 
25
15 augustus 2019 om 21:30
Exact, wat boeit het, Feyenoord is door en dat is het enige dat telt!
 
NJfromVOL
 
4
15 augustus 2019 om 21:32
Dat is het belangrijkste, maar ik had best wel wat vermaakt willen worden vanavond.
 
Sulejmanii
 
9
15 augustus 2019 om 21:37
Snap ik, maar Europees geldt alleen doorgaan zoals mij mede-Ajacied al aangaf. ??
 
NJfromVOL
 
2
15 augustus 2019 om 22:36
Sulejmani, dat begrijp ik en ik ben ook tevreden met het resuktaat. Dit is typisch zo'n opponent waar Feyenoord er tegen uit kan vliegen, Blijft staan dat voetbal als kijksport primair bedoeld is om mensen te vermaken. Tegenwoordig zijn mensen alleen met het resultaat tevreden en dat is best treurig.
 
4Ever4Ajax
 
3
15 augustus 2019 om 23:53
Natuurlijk, dat zie ik van Ajax ook liever. Alleen in de voorbereiding heb je nu eenmaal dit soort clubs waar je eigenlijk alleen maar van kan verliezen (want als je wint is het logisch). Dat zijn dan ook nog eens vaak stugge ploegen met een vleugje opportunisme, waardoor je op een slechte dag ook echt onaangenaam verrast kan worden. Gewoon nog een rondje doorbijten voor de Nederlandse clubs, en dan shinen in de poulefase!
 
Sulejmanii
 
2
16 augustus 2019 om 00:00
NJfromVOL naja, vorig jaar heeft geen zand in mijn ogen gestrooid. Tegen dit soort tegenstanders die maar niet willen voetballen, heeft de gehele topdrie het lastig. In het verleden verloren wij allemaal dit soort potjes, nu zijn we in ieder geval allemaal door naar de volgende ronde weliswaar met de hakken over de sloot. Mooi voetbal wil idealiter iedereen zien, naar in de kwalificatie Euroleague of Champions League telt alleen maar doorstoten in mijn ogen.
 
FrankieLampard
 
10
15 augustus 2019 om 20:23
Mooi door naar de volgende ronde. Wedstrijd om niets en mede daardoor verschrikkelijk niveau
 
Xyzz
 
88
15 augustus 2019 om 20:29
Een wedstrijd voor Europese punten. Zonde dat Feyenoord die heeft laten liggen.
 
repuiztav
 
27
15 augustus 2019 om 20:34
Doorgaan is het belangrijkste. Daarna krachten sparen.
 
Sammerens
 
22
15 augustus 2019 om 20:36
Feyenoord is toch door en heeft zodoende toch gewoon weer het halve punt extra binnen? Deze pot was puur om des keizers baard.
 
Richard-nec
 
7
15 augustus 2019 om 21:11
@repuiztav gewoon gelul natuurlijk , iedereen klaagt over die voorrondes . die kan je dus voorkomen door wedstrijden te winnen en niet doorgaan is belangrijk en krachten sparen
 
FeyCoev
 
12
15 augustus 2019 om 21:17
Wat Sammerens zegt klopt niet Iedere afzonderlijke wedstrijd levert wel degelijk een punt op bij winst en een halve bij gelijkspel, zie ook het feit dat Utrecht een halve punt heeft behaald. AZ heeft nu 2 punten (1 keer winst en 2 keer gelijk). Zie ook Kassies Uefa
 
Sammerens
 
5
15 augustus 2019 om 21:40
Wat jij zegt klopt ook weer niet. AZ heeft 2 punten omdat ze in de derde voorronde zitten. Overwinningen en gelijkspellen tellen niet voor club coëfficiënten, maar zoals iemand anders mij terecht corrigeerde wel op land coëfficiënt.
 
FeyCoev
 
6
15 augustus 2019 om 21:45
Ja, dus AZ heeft voor de country coefficient van NL (dat bepaalt uiteindelijk de country ranking en de tickets per land) nu 2 punten gehaald: Netherlands 5 teams 5 4 2 0 0 0 0 7.0 1.400 92 psv el 2 0 1 0 0 0 0 2.0 not out 92 az Alkmaar el 1 2 0 0 0 0 0 2.0 not out 105 ajax Cl 1 1 0 0 0 0 0 1.5 not out 125 feyenoord el 1 0 0 0 0 0 0 1.0 not out 164 fc Utrecht el 0 1 1 0 0 0 0 0.5
 
Wakanda
 
3
15 augustus 2019 om 21:54
Aangezien die lijst niet belangrijk is maakt het geen reet uit. We zijn door. Enige dat telt.
 
Sammerens
 
0
15 augustus 2019 om 21:55
Ah, zelfs de punten die de club krijgt voor bepaalde rondes overleven in de voorronde tellen niet mee naar het land toe. Ik dacht dat de telling voor beide lijsten toch aardig gelijk was, maar die is dus echt compleet anders.AZ heeft dus zelf 2 punten omdat ze minstens de derde voorronde hebben behaald. AZ heeft daarnaast ook voor Nederland 2 punten behaald door de wedstrijdresultaten tot dusver.
 
markerazzi
 
17
15 augustus 2019 om 20:23
Wat een vreselijk trieste pot zeg. Al het beetje positieve dat ik nog voor me had over mn cluppie is volledig verdwenen. Als je cijfers moet geven krijgt iedereen een onvoldoende met als allerslechtste Jan Arie
 
StefanVerwaal967
 
56
15 augustus 2019 om 20:25
Serieus ? Het ging toch nergens meer over dus wat had je verwacht ?
 
Dani17
 
11
15 augustus 2019 om 20:30
Je kan nog wel wat meer moeite in een wedstrijd steken. Qua speltempo leek het alsof ze op strafkamp waren, heb een beetje plezier in je sport en maak wat goals, dit Tbilisi was niet beter dan de gemiddelde seniorenploeg.
 
Pluspakket
 
11
15 augustus 2019 om 20:31
Winnen en vertrouwen tanken.
 
Giodinho7
 
23
15 augustus 2019 om 20:31
Ik vind dat zo een slap gelul. Het gaat nergens meer over, maar dan mag je toch nog wel gewoon een fatsoenlijke wedstrijd op de mat leggen. Er zijn gewoon supporters helemaal naar toe gegaan en hebben daar een redelijke som voor betaald. Je speelt ook gewoon Europees en niemand van de selectie heeft iets in diens carrière laten zien om te denken op halve kracht te kunnen spelen in een Europese wedstrijd. Burger, Kokcu, Geertruida etcetera mogen toch wat meer doen dan dit. Laat je zien zou ik denken, maar ja het zal aan mij liggen.
 
Pluspakket
 
3
15 augustus 2019 om 20:31
Winnen en vertrouwen tanken.
 
GOAT1908
 
4
15 augustus 2019 om 20:34
De fans willen vooral dat je door gaat hoe is het tweede. Zondag wacht fc utrecht en moeten nog een langen terug reis waarom hieraan je energie verspillen. Zorgt alleen dat je het zondag moeilijker krijgt.
 
Sanderr
 
37
15 augustus 2019 om 20:35
Hoe kom je er bij dat het nergens om gaat. Elk punt voor de UEFA is echt broodnodig en je speelt tegen een veredelde hoofdklasser in een leeg stadion. Je wil (en moet) hier toch gewoon 3 punten pakken zeg?! Wat een slappe instelling zeg..
 
Sammerens
 
12
15 augustus 2019 om 20:37
Elk punt is broodnodig. Ja, en Feyenoord heeft dat halve punt dat was te verdienen nu toch ook gewoon? Je krijgt niets voor een overwinning in deze wedstrijd. Alleen een half punt omdat je door bent naar de play offs.
 
Tagliafico3
 
3
15 augustus 2019 om 20:42
Europese punten zijn nu broodnodig, dus deze waren ook nuttig geweest
 
Sanderr
 
20
15 augustus 2019 om 20:47
Is dat zo Sammerens? Volgens mij krijg je gewoon voor elke overwinning meer punten dan voor een gelijkspel hoor.
 
StefanVerwaal967
 
3
15 augustus 2019 om 20:52
Of gwn rustig aan doen ivm blessures
 
Sammerens
 
16
15 augustus 2019 om 20:52
Nee, je krijgt helemaal geen punten voor een overwinning of gelijkspel in de kwalificatie ronden. Zou Feyenoord uitgeschakeld zijn dan hadden ze 2 punten gekregen. Als ze in de play-off er uit gaan dan 2,5 punten. Haal je de groepsfase dan heb je 3 punten en pas dan krijg je 2 punten voor een overwinning en 1 voor een gelijkspel.Nu reageer jij nog normaal in de veronderstelling dat het anders werkt. Maar er zijn er zat die uit hun dak zijn gegaan of verwijten maken tegen clubs terwijl ze zelf dus geen flauw idee hebben hoe het eigenlijk werkt. De UEFA heeft de werking van de puntentelling duidelijk op de website staan.
 
Sanderr
 
10
15 augustus 2019 om 20:56
Thanks voor je toelichting Sammerens, op die site waar ik keek zag ik resp. 2 en 1 punten (overwinning en gelijkspel) in de groepsfase en de helft daarvan, dus resp. 1 en 0.5 punt, in de voorrondes. Zijn dat verouderde regels dan ofzo? Heb je linkje naar waar de puntentelling staat uitgelegd. Krijg het lastig gevonden op m'n telefoon!
 
Sammerens
 
11
15 augustus 2019 om 20:58
UEFA Europa League points system.Preliminary round elimination – 0.5 pointsFirst qualifying round elimination – 1 pointSecond qualifying round elimination – 1.5 pointsThird qualifying round elimination – 2 pointsPlay-off elimination – 2.5 points Group stage win – 2 points Group stage draw – 1 pointClubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.Ik zie geen enkele vermelding van een heel of half punt voor wedstrijdresultaten in de voorrondes. Lijkt me sterk dat ze dat vergeten te melden op de uitleg pagina van de coëfficiënten berekening.
 
Sanderr
 
5
15 augustus 2019 om 21:04
Thanks! Dan heb ik niks gezegd, dan maakte het inderdaad niet uit. Wel medelijden met de Feyenoorders die helemaal naar Georgië zijn gegaan hiervoor Enfin, gefeliciteerd Rotterdam en volgende ronde weer écht gas erop!
 
Sammerens
 
7
15 augustus 2019 om 21:41
Ik moet het corrigeren. De UEFA calculeert het niet bij de coëfficiënten voor clubs, maar wel voor landen.
 
StefanVerwaal967
 
0
16 augustus 2019 om 00:27
Iets met spelers sparen is ook even een puntje. In de competitie gaat feyenoord nml nog even niet zo lekker.
 
Sanderr
 
2
16 augustus 2019 om 06:53
Zag het inmiddels ook in ander topic ja, jammer! Maar goed: de 4 ploegen die er nog in zitten met 4 overwinningen en 4 gelijke spelen in deze speelronde, we hebben slechtere tijden gekend zullen we maar zeggen!
 
markerazzi
 
0
16 augustus 2019 om 16:09
Ik verwacht dat iedereen die ook maar een beetje sport op niveau, in ieder geval altijd wil winnen en daar inzet voor toont. Als ik met het tweede veteranenteam van mn club voetbalt zit er meer enthousiasme in dan dat ik gisteren heb gezien
 
markerazzi
 
0
16 augustus 2019 om 16:10
Maar als je dan met de rust zorgt dat je 0-2 voorstaat. Kun je de hele tweede helft Hall, Bannis en Azarkan bijvoorbeeld laten spelen. Die leren er nog iets van ook
 
alkatorian
 
3
15 augustus 2019 om 20:27
Het was niet best, maar wellicht dat zo’n verre reis er toch meer inhakt dan wij vaak denken. Al met al een ronde verder. Hopelijk halen jullie de groepsfase.
 
GOAT1908
 
6
15 augustus 2019 om 20:28
Dus Jij denkt dat Feyenoord echt zen best deed.
 
Sanderr
 
11
15 augustus 2019 om 20:40
Maakt het alleen maar erger hoor, deze ploeg was op een speelse manier in een lage versnelling (en zonder Berghuis en Fer) makkelijk te verslaan maar Feyenoord weigerde gewoon een beetje haar best te doen. Ik had echt wel een overwinning verwacht om eerlijk te zijn.
 
Framberger
 
7
15 augustus 2019 om 20:24
Het is dat Jan-Arie al een aantal assists heeft gemaakt. Oh wacht..
 
Dani17
 
3
15 augustus 2019 om 20:24
Nou, blij dat het voorbij is! Dit leek nergens op en er is nog wat werk aan de winkel, Stam had de "push" imo wat beter erin moeten peperen.
 
HijNiet!
 
20
15 augustus 2019 om 20:24
Baggerwedstrijd, nooit in de problemen gekomen, inpakken, wegwezen. Zo. Dat lijkt me alles wat er over vandaag gezegd moet worden. En laten we wel wezen, voorafgaand aan dit tweeluik dacht 80% hier dat Feyenoord het niet zou gaan redden. Dus dan mag je ook eigenlijk niet teleurgesteld zijn; sterker nog, dan zou je positief verrast moeten zijn dat Feyenoord het niet eens een beetje moeilijk heeft gehad.
 
Peperbus038
 
2
15 augustus 2019 om 20:29
Ik denk dat iedereen juist teleurgesteld is omdat het nog slechter was dan vooraf verwacht. Het resultaat is nog wel okeish, maar het spel was vreselijk. Met een beetje inzet win je hier met 0-4 en met een beetje pech krijg je 3/4 goals tegen. Want Dinamo had echt wel erg grote kansen. Terwijl Feyenoord niks creëerde
 
HijNiet!
 
5
15 augustus 2019 om 20:32
Wie van tevoren verwacht dat Feyenoord zou worden uitgeschakeld, heeft geen recht om teleurgesteld te zijn bij een 5-1 overwinning over 2 wedstrijden.
 
GOAT1908
 
4
15 augustus 2019 om 20:32
Het doel was gewoon met zo weinig mogelijk energie toch door gaan. Wat voor ons als fans jammer is maar meer dan logisch. Zondag wacht het altijd lastige fc utrecht en hebben nog een langen terugreism
 
Peperbus038
 
1
15 augustus 2019 om 20:34
Vind ik geen excuus eigenlijk om zo'n goal weg te geven en nog geen pass te kunnen geven over 5 meter.
 
svenson007
 
4
15 augustus 2019 om 20:40
Als dat het hele punt is moet je gewoon of helemaal niet gaan/geen Europees voetbal willen spelen. Of je moet lekker je spelers die je zondag nodig hebt lekker thuis laten. Als je dan toch dat hele t*** eind naar Georgië moet en je supporters ook kan je maar net zo goed nog inzet tonen en de wedstrijd op zijn minst te winnen man. Maar goed blijkbaar is het excuus nu al energie sparen. En was het punt verlies afgelopen weekend ook al de vermoeidheid van al wel twee wedstrijden. Met zo'n treurige instelling wordt het sowieso natuurlijk niks dit jaar.
 
GOAT1908
 
3
15 augustus 2019 om 21:01
Naja ik snap wat je bedoel maar er zit verschil in play offs en het echte toernooi. Play offs valt niks in te verdienen en als je dan zo goed als door bent snap ik dat je niet echt je best meer doet. Als je in de groepsfase zit is het anders dan kan je geld en puntjells verdienen.
 
AartdeWaard
 
2
15 augustus 2019 om 20:25
Gauw vergeten en op naar de volgende wedstrijd !
 
Bossie
 
2
15 augustus 2019 om 20:25
Belangrijkste is dat ze een ronde verder zijn . Niet een wedstrijd waardoor ze vertrouwen krijgen , maar wat geeft het
 
Peperbus038
 
13
15 augustus 2019 om 20:27
Mijn god! wat een verschrikkelijke wedstrijd. Ik hoorde de commentator nog praten over een zakelijke wedstrijd, maar dat vind ik echt te makkelijk. Feyenoord had op zijn minst mogen proberen om een winst over de streep te trekken voor het Nederlandse voetbal. De fans die meegereisd zijn mogen van de selectie wel een leuk presentje krijgen, want dit was echt te slecht voor woorden. Van de Heijden moet je nooit meer opstellen. Lekker verkopen aan wie dan ook, desnoods een bedrag meegeven. Narsingh was ook echt verschrikkelijk slecht. Berghuis had er totaal geen zin in en de rest was ook vreselijk. Het wisselbeleid van Stam ook erg matig en laf.
 
FRGiooo
 
4
15 augustus 2019 om 20:27
Zoals verwacht een nietszeggend potje. Op naar de volgende ronde met hopelijk een meer fitte selectie.
 
madmarcel
 
0
15 augustus 2019 om 20:32
Ongeinspireerd zootje vandaag. Beetje jammer. Echt lekker op elkaar ingespeeld is alles nog niet. Weinig lukte vandaag,zelfs bij Berghuis en Kokcu zat er weinig leven in. Zonde van mn tijd dit.
 
JurgenDeen
 
7
15 augustus 2019 om 20:32
Weer een bijzonder matig bijdrage van feyenoord qua europese punten binnen slepen. Maarja we zijn eigenlijk niet anders gewend...
 
ghehehe
 
8
15 augustus 2019 om 20:34
Ja ajax speelde 3 jaartjes wat beter poepoe
 
Master D
 
8
15 augustus 2019 om 20:52
Laten we vooral trots zijn op het grote Feyenoord met hun 2 uitzeges in 11 jaar in Europa. Nu ook voor de 3e keer in 12 jaar dat een Europese tweeluik winnen. Applaus.
 
Sanderr
 
0
16 augustus 2019 om 08:35
Ja maar dat is dus complete onzin Berserko. Alleen het jaar 17/18 was slecht, verder heeft Ajax vrijwel altijd punten binnengehaald in Europa. Ze staan op de ranking 20e (en op de 10-year ranking zelfs 19e) van Europa. Ze zijn in de afgelopen 10 jaar 7 keer overwintert. Het kan zeker nog beter, maar ik snap niet dat je dat `niet bijster` durft te noemen, wat moet een Nederlandse ploeg presteren om het wel goed te maken? In de top 10 van Europa staan van de afgelopen 10 jaar ofzo? En waarom ze niet 2 keer van Paok winnen? Omdat dat gewoon een hele degelijke ploeg is, niet voor niets ongeslagen de dubbel gewonnen.
 
Sammerens
 
12
15 augustus 2019 om 20:39
Lees eens de UEFA website over de te verdienen punten in deze ronden en probeer het dan nog eens.
 
Fanatic86
 
2
15 augustus 2019 om 22:44
Heb je alles zelf al gelezen inmiddels? Lekker betweterig doen en dan zelf er keihard naast zitten
 
Sammerens
 
1
15 augustus 2019 om 23:36
Beetje flauw om nog zo te reageren. Als je bovenstaande comment hebt gelezen dan heb je alles er boven ook gelezen en dus gezien dat ik de regels voor de club coëfficiënt had gehanteerd en die voor de landen afwijken. Die fout heb ik hierboven ook allang toegegeven en dat wist je dus al voordat je deze reactie plaatste.Hoe dan ook heb ik er geen probleem mee om door het stof te gaan als ik fout zit hoor. Ik had letterlijk de website van de UEFA er bij, maar maakte simpelweg de denkfout dat landen coëfficiënt simpelweg een optelsom van de club coëfficiënten / aantal deelnemende ploegen was.
 
mv010
 
2
15 augustus 2019 om 22:18
Weer een bijzonder matige bijdrage van je. We zijn eigenlijk niet anders gewend.... Geeft niet hoor niemand die je serieus neemt als je niet eens de Europese punten telling kent. Maar jij hebt je voldoening weer gehaald door te kunnen zeiken over Feyenoord. Gefeliciteerd.
 
Oelie Wapper
 
3
15 augustus 2019 om 20:33
Wedstrijd gauw vergeten, belangrijkste is dat Feyenoord door is naar de volgende ronde. Hopelijk komen ze de play-offs ook door.
 
AlifuruFR
 
1
15 augustus 2019 om 20:36
Wat een drama. Dan kan je de 1ste wedstrijd al met 4-0 gewonnen hebben en de terugwedstrijd een soort van formaliteit zijn. Dan nog is het geen excuus voor het slechte spel. Ja we zijn door.. leuk! Had net zo goed na een oefenwedstrijd van de plaatselijke amateurs kunnen kijken.
 
crazymadness
 
3
15 augustus 2019 om 20:36
Na wat ik gezien heb is het niet gek dat Narsingh op de bank zat in Engeland , Jan Arie wil weg , lekker de deur openhouden en een hand geven en heel gauw de deur sluiten voor hij zich bedenkt .
 
GOAT1908
 
1
15 augustus 2019 om 21:05
Van der heijden is sws niet goed genoeg maar opzich viel het altijd wel mee maar nu die ongemotiveerd is omdat ie niet weg mag kan je hemaar alsnog beter weg doen.
 
theo uphus
 
2
15 augustus 2019 om 20:39
Je krijgt natuurlijk geen inspiratie van de omgeving waar in gevoetbald werd, maar daar was Feyenoord op voorbereid. Dat het dan toch zo verschrikkelijk slecht wordt mag het team zich wel aanrekenen. Dynamo kon aanvallend geen vuist maken maar Feyenoord hielp ze af en toe wel om toch nog gevaarlijk te worden. Feyenoord heeft gewoon twee punten voor de coefficientenlijst laten liggen.
 
Sammerens
 
6
15 augustus 2019 om 20:46
Hoe kom je er bij dat Feyenoord 2 punten heeft laten liggen.
 
FeyCoev
 
2
15 augustus 2019 om 21:16
Iedere afzonderlijke wedstrijd levert wel degelijk een punt op bij winst en een halve bij gelijkspel, zie ook het feit dat Utrecht een halve punt heeft behaald
 
Sammerens
 
3
15 augustus 2019 om 21:21
Nee, dat heb je fout. Utrecht heeft een half punt omdat ze in de tweede ronde zijn uitgeschakeld. Niet omdat ze gelijk hebben gespeeld.Het blijkt nu dus dat de UEFA een land wel een punt geeft voor een overwinning in de voorronde. Echter is de telling voor club coëfficiënt anders en daar telt het weer niet mee.Feyenoord heeft dus 0,5/5 = 0,1 punt laten liggen.
 
Oelie Wapper
 
0
15 augustus 2019 om 20:56
Ze hebben een half punt laten liggen, gedeeld door 5 (deelnemers) is 0,1 punt voor de jaarlijkse coëfficient van Nederland. In de voorrondes krijg je 1 punt voor winst en een half punt voor een gelijkspel.
 
Sammerens
 
3
15 augustus 2019 om 21:02
Laat eens zien waar dat staat dan. De UEFA geeft dit niet aan op de pagina met uitleg over de coëfficiënten berekening voor CL en EL.
 
Oelie Wapper
 
1
15 augustus 2019 om 21:14
https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankin... Points system 1. Each team gets two points for a win and one point for a draw (points are halved for matches in the qualifying and play-off rounds). 2. Clubs that reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final of the Uefa Champions League, or the quarter-finals, semi-finals or final of the Uefa Europa League, are awarded an extra point for each round. 3. In addition, four points are awarded for participation in the group stage of the Uefa Champions League and four points for qualifying for the round of 16. Coefficient calculation The coefficient is calculated by working out an average score: dividing the number of points obtained, by the total number of clubs representing an association in that season’s two club competitions. The resulting figure is then tallied with the results of the previous four seasons to calculate the coefficient. Where two associations have the same coefficient, the association with the higher coefficient in the most recent season is placed first.
 
Sammerens
 
0
15 augustus 2019 om 21:26
https://www.uefa.com/memberassociations/ news/newsid=1592815.html Hier wordt louter gerept over punten voor overwinning vanaf groepsfase en niet over de kwalificatie. Vreemd. Ik duik er even in. Dit is de huidige regelgeving en die controleerbaar correct.
 
Oelie Wapper
 
1
15 augustus 2019 om 21:26
Ter informatie, jouw gegevens over de puntentelling (per ronde) zijn de punten voor de clubs. Wat ik hier heb aangehaald zijn de punten voor het land. Die puntentellingen zijn anders.
 
Oelie Wapper
 
1
15 augustus 2019 om 21:33
Dit gaat enkel om de club coëfficient. Het landen coëfficient wordt anders geteld. Dat werkt dus wel per wedstrijd. Hier staat het (de link bij de vorige post staat er niet helemaal), je moet wel een paar spaties weghalen: https://www.uefa.com/memberassociations /uefarankings/country/ about/
 
Sammerens
 
6
15 augustus 2019 om 21:36
Ah kijk. Dan zit ik zelf dus fout en moet ik een vette Mea Culpa aanbieden aan iedereen die ik op de club coëfficiënten werking heb gewezen.
 
Futures
 
2
15 augustus 2019 om 20:48
Slappe hap. Waarom niet voor de winst gaan? Nederland staat er namelijk niet bepaald goed voor.
 
Sammerens
 
2
15 augustus 2019 om 20:55
Omdat dat helemaal niet hoefde en simpelweg niets oplevert.
 
Thamike
 
0
15 augustus 2019 om 21:27
Een halve punt meer dan een gelijkspel toch? Buiten dat ben je het gewoon aan je stand verplicht en je supporters en Europese status etc etc. Is gewoon schandalig hoe slecht Feyenoord vanavond was tegen een drama tegenstander.
 
Sammerens
 
1
15 augustus 2019 om 21:44
Ja. Toch correct. Ik had de club coëfficiënten telling nagelezen en daar reppen ze niet over punten voor wedstrijdresultaten in de voorronde. Echter tellen ze dat blijkbaar ineens wel mee in de telling voor landen.
 
ClausPartyhaus
 
4
15 augustus 2019 om 20:57
Goede zakelijke pot vam Feyenoord. Je merkt dat er een bepaalde volwassenheid in sluipt. Heeft Japie knap voor elkaar gekregen in die paar weken dat hij de touwtjes in handen heeft. Vond Samba Sam weer positief opvallen, goede acties. Die gasten werden helemaal zoek gespeeld. Jammer van de tegengoal, maar dat kan gebeuren. Het blijft mensenwerk dat voetbal, en waar mensen werken worden nou eennaal fouten gemaakt!
 
chokemedaddy
 
3
15 augustus 2019 om 21:01
Eindelijk iemand die ook niet zo negatief is over dit vertoonde spel. Er stond niks meer op het spel, gewoon rustig de wedstrijd uitspelen en krachten sparen. Jaap heeft het idd wel snel geflikt om er een beetje voetbal in te krijgen. Beste europese wedstrijd van Feyenoord sinds jaren!
 
ClausPartyhaus
 
0
15 augustus 2019 om 21:05
Daar sluit ik mij volledig bij aan! Deze campagne merk ik het temperament van Jaap doorwerken in de selectie. Het doet mij denken aan die 1-0 tegen Manchester toen Feijenoord mer vuur in de ogen speelde!
 
GOAT1908
 
1
15 augustus 2019 om 21:10
Beste Europese wedstrijd van feyenoord sinds jaren wel heel overdreven. Man u en Napoli thuis en de thuis wedstrijd vorige week waren toch wel beter. Maar ik ben het wel met je eens dat je niet overbodige energie moet verspillen aan zo'n wedstrijd die al gespeelt is.
 
chokemedaddy
 
0
15 augustus 2019 om 21:10
Ja, dat was ook een geweldige pot. Goal van Vilhena meen ik mij te herinneren. Het is te hopen dat er geen zand in deze machine komt, want ik geloof niet dat Feyenoord een hele brede selectie heeft. Al met al denk ik dat Feyenoord wel een gevaarlijke concurrent wordt voor Ajax als ik ze zo zie spelen. Kleine foutjes eruit en je bent kampioenskandidaat.
 
ClausPartyhaus
 
0
15 augustus 2019 om 21:17
Zo is dat! Spelers als Steven Berghuis kun je gewoon rust geven ten faveure van een Luis Sinisterra. Daar mogen ze er meer van scouten overigens.
 
tommiepsv
 
0
15 augustus 2019 om 21:06
Samba Sam? Ik heb hem de hele wedstrijd niet gezien. De tegengoal had simpelweg nooit mogen vallen typeert weer hoe slap de verdediging van de Rotterdammers is.
 
ClausPartyhaus
 
0
15 augustus 2019 om 21:20
Hebben we dan wel dezelfde wedstrijd gekeken? Samba Sam heeft weinig minuten nodig en weinig balcontact om een dreigende indruk achter te laten. Wat betreft de verdediging ben ik het eens! Alhoewel ik in Botteghin een geboren leider zie!
 
Peperbus038
 
1
15 augustus 2019 om 21:22
Wie?
 
chokemedaddy
 
0
15 augustus 2019 om 21:29
Botteghin is wel een lichtpuntje inderdaad. Zie daar maar eens langs te komen, in mijn vriendengroep wordt hij de Braziliaanse Maldini genoemd. Echt een geweldenaar
 
ClausPartyhaus
 
0
15 augustus 2019 om 21:33
Dat kan ik mij wel voorstellen ja. Heeft hij al interlands op zijn naam staan ?
 
tommiepsv
 
0
15 augustus 2019 om 21:47
Hebben we het nog over Feyenoord? Bottegin is nog trager dan een dikke slak, je gaat mij niet vertellen dat je hem wil/kan vergelijken met een God als maldini?
 
ClausPartyhaus
 
1
15 augustus 2019 om 22:25
Gaat ook om positionering weetjewel. Maldini en Nesta waren ook geen snelheidsduivels maar die stonden er wel! Net als Botteghin
 
Gerben1978
 
2
15 augustus 2019 om 21:02
De winst is dat Feyenoord door is en dat iedereen heel is gebleven. Draak van een wedstrijd, maar je voelde al de frustratie van de Tblisi spelers en laat staan bij een nieuwe vernedering... Moet natuurlijk echt 10 keer beter want het spel leek nergens op.
 
soccersupp
 
3
15 augustus 2019 om 21:04
Gefeliciteerd feyenoord supporters. Spelen voor een leeg stadion is nog erger dan een gevuld "vijandig" stadion. Dus een rommelpot is dan begrijpelijk
 
fcu_030
 
4
15 augustus 2019 om 21:18
Feyenoord fans gefeliciteerd! 1 ronde knallen nog dan kunnen er weer mooie tegenstanders na de kuip komen. Hoop dat ze ver komen en Stam de boel op de rit krijgt wel het liefst pas vanaf volgende week ?? maar daar zullen de Feyenoord fans wel begrip voor hebben dat ik dat vind haha
 
jeron
 
1
15 augustus 2019 om 21:36
Aaaah joh..... Denk je nu echt dat als je 4-0 gewonnen hebt, je in de return 100% geeft??? Je begint wat af te tasten en kijkt wat de tegenstander doet. Langzaam aan kun je kijken of je gedoseerd de pot kunt uitspelen... Zoals Advocaat zei, een trainingpotje... Chapeau Feyenoord! Hopelijk mooie loting straks!
 
StefanVerwaal967
 
0
16 augustus 2019 om 00:29
Eindelijk eens een normale reactie.
 
theo uphus
 
0
15 augustus 2019 om 22:59
@ jeronje ligt net als Feyenoord kennelijk in een zomerslaap. Want niet alleen het spel was afgrijselijk, het resultaat was dat ook. Want Feyenoord gooit met dit gelijkspel twee punten weg die het straks weer nodig kanhebben voor Europees voetbal. En daarnaast: er is al een loting geweest en Feyenoord mag de groepsfase zien te bereiken door Hapoel Beer Sheva te verslaan. Ik mag hopen dat ze beter zijn dan vanavond, anders zie ik het somber in.
 
Bobiku29
 
0
16 augustus 2019 om 01:38
Ik zeg het niet graag, maar dit was echt een verschrikking. Toch jammer dat ze niet wat meer gas geven voor de meegereisde fans, ondanks alle omstandigheden. Veel afwezigen, warmte etc
 
palko
 
0
16 augustus 2019 om 06:58
Wat een afgang! De wedstrijd had net zo goed schriftelijk afgedaan kunnen worden. Via de notaris, in een gesloten envelop. Smeekbede aan Feyenoord: Val de voetballiefhebber voortaan niet meer lastig met zo'n gedrocht van een wedstrijd. Tijdens een schaakwedstrijd zie je als toeschouwer meer spektakel.