Feyenoord wint moeizaam op weg naar topper tegen PSV
Zondag, 19 februari 2017 om 18:38

Feyenoord heeft zondag op moeizame wijze drie punten gepakt op bezoek bij ADO Den Haag. Het was Karim El Ahmadi die de titelkandidaat de overwinning bezorgde met het enige doelpunt van de wedstrijd. De voorsprong op concurrent Ajax is met nog elf wedstrijden te gaan nog altijd vijf punten.

Feyenoord speelde in Den Haag zeker niet de beste wedstrijd van het seizoen. In de eerste helft liep het zeer stroef bij de koploper van de Eredivisie en wist het slechts één doelpoging te ondernemen. ADO hield relatief eenvoudig stand en de frustraties liepen al snel op bij de Rotterdammers. Steven Berghuis zag een aantal acties mislukken en had graag wat vaker een vrije trap gekregen. Ploeggenoten moesten hem na het rustsignaal weghalen bij scheidsrechter Björn Kuipers, die hem geel gaf voor zijn woedeuitbarsting.

De ploeg van trainer Alfons Groenendijk stond verdedigend als een huis en kreeg via Edouard Duplan een aardige mogelijkheid op de 1-0, maar Brad Jones hield zijn doel schoon. Het duurde een uur voordat Feyenoord een kans kreeg. Na een fraaie steekbal van Eljero Elia en een mislukte voorzet van Miguel Nelom, pikte de inkomende El Ahmadi de bal op rond de penaltystip en schoot hij onhoudbaar binnen: 0-1.

ADO Den Haag gaf niet veel weg tegen Feyenoord.

Na de openingstreffer kwam Feyenoord iets beter in de wedstrijd en kreeg het kansen op nog een doelpunt. Doelman Robert Zwinkels moest in actie komen op schoten van Elia en Nicolai Jörgensen. Hij hield zijn ploeg in de wedstrijd. In de slotfase zette ADO aan en perste het er een klein slotoffensief uit. Mike Havenaar had dé kans op de gelijkmaker, maar van dichtbij wist hij niet te scoren door een uitstekende redding van Havenaar.

De hekkensluiter van de Eredivisie wist niet meer gevaarlijk te worden en Feyenoord trok de overwinning over de streep. De beste kans viel uiteindelijk nog te noteren voor invaller Bilal Basacikoglu. Op aangeven van Toornstra kopte hij naast. Zo pakt Feyenoord opnieuw drie belangrijke punten op weg naar het kampioenschap. Volgende week zondag wacht de topper tegen PSV.

Meer nieuws
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
7
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
19
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
19
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
23
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (143)

 
BlindeVogel
 
35
19 februari 2017 om 18:40
Man man man wat een schandalige slechte partij van Feyenoord, wat een opluchting om toch die 3 punten te pakken. De afwezigheid van Vilhena mag tegen de hekkensluiter niet zo zwaar wegen. Die gemakzucht was irriterend. Eerlijk is eerlijk, Feyenoord heeft gewoon de kwaliteit niet om zelfs tegen dit ADO op 70 de wedstrijd op zn dooie akkertje proberen te winnen. Wordt interessant volgende week in De Kuip! PSV is bij verlies gezien, maar als Feyenoord punten laat liggen wordt die ontknoping echt een thriller tussen de top 3!
 
bliek
 
30
19 februari 2017 om 19:14
vind allemaal wel meevallen. Was idd geen beste pot maar de ploegen die jij noemt spelen allemaal met 11 man terug getrokken. zijn ploegen die spelen op een punt en hopen met een counter er 3 te pakken. Ik vind niet dat feyenoord schandalig slecht speelt. Alle voorgaande wedstrijden heeft Feyenoord de tegenstander kak gespeeld. Vorige week zag groningen de tweede helft de lucht aan voor groene kaas. De ploegen die hoger staan geven meer ruimte weg en zal het voetballen ook wat makkelijker worden. Volgende week kan je idd afscheid nemen van PSV en zou te doen moeten zijn. Verliezen is idd geen optie.
 
JHiL
 
31
19 februari 2017 om 18:41
Opnieuw een matig Feyenoord gezien. De povere overwinning tegen Willem II en het winnen van Roda JC door een buitenspeldoelpunt was dus geen incident. Het niveau blijft laag van Feyenoord en met het zware programma wat Feyenoord gaat krijgen dan moet het zoveel beter. Met dit voetbal kom je weg tegen clubs als Roda, Willem II en Ado. Maar tegen Heerenveen, Psv, AZ en Ajax aankomende weken moet je veel meer brengen. Ik zie Feyenoord geen kampioen worden als ze niet heel snel beter gaan voetballen. PSV en Ajax ook niet overtuigend maar wat Feyenoord laat zien is zorgwekkend.
 
Koen1908
 
110
19 februari 2017 om 18:44
Ach, schij uit. Dat doelpunt tegen Roda JC was geen buitenspel. Je hebt een camerabeeld die precies op lijn staat en die liet zien dat het geen buitenspel was. En alsof je tegen dit soort ploegen geweldig kan spelen. Ajax en PSV waren ook geweldig de afgelopen weken zeker?
 
NipponIchiban
 
32
19 februari 2017 om 18:49
Feyenoord is ook nog eens uitgelopen qua doelpunten op Ajax, dus ik weet niet wat die jongen voor een onzin praat, maar goed.
 
FR12Jules
 
19
19 februari 2017 om 20:05
Tegen Willem II wordt een zuiver doelpunt afgekeurd en wordt je nog een penalty ontnomen. Vandaag was niet goed, maar ook weer niet zo slecht als Jhil voordoet.
 
NipponIchiban
 
69
19 februari 2017 om 18:45
Buitenspel doelpunt bleek na de juiste beelden, niet die van Fox, geen buitenspel te zijn. Tegen Willem werd ze een zuiver doelpunt ontnomen en een overduidelijke penalty. Vervolgens winnen ze van Twente in Enschede met 0-2 waar Ajax punten verloor en PSV nog heen moet. Je overdrijft enorm en ik proef enorme afgunst richting de Rotterdammers. Maar laat het maar komen, genieten ze denk ik alleen maar van.
 
AsRoma8
 
81
19 februari 2017 om 18:47
Ik vind juist dat PSV en Ajax slechter spelen dan Feyenoord.
 
mentalist
 
21
19 februari 2017 om 19:07
Hoe kan je dat nu beweren na ADO - UIT vandaag? Ajax was ook niet best maar wel tegen een heel ander kaliber club, met een doordeweekse wedstrijd in de benen. Feyenoord moet gewoon heel erg gaan oppassen de komende weken. Met dit voetbal word je get gewoon niet. Wat ASROMA8 ook vindt.
 
Troy010
 
14
19 februari 2017 om 19:14
1 kans weggegeven en zakelijk gewonnen. Zo kan je het ook bekijken.
 
gloryUnited
 
20
19 februari 2017 om 19:17
ADO uit is altijd lastig voor Feyenoord. Goed groot het kwaliteitsverschil ook is. Tegen Twente en Groningen legde feyenoord zeer goed voetbal op de mat en dat zijn clubs die beter zijn dan ADO. Ik vind jouw reactie vooral gebaseerd op hoop dat het misgaat
 
Leopart
 
18
19 februari 2017 om 19:41
@mentalist, jij was een van de mensen die Feyenoord supporters in het begin aan het uitlachen was en nu begin je hem te knijpen, dat zie je duidelijk... Feyenoord speelde alleen ADO uit heel erg slecht, maar blijft doen waar ze goed in zijn en dat is het doel schoon houden en tegen een gesloten organisatie scoren.... Ajax is afgelopen weken zelf ook slecht, maar dat zie je dan niet...
 
mentalist
 
3
19 februari 2017 om 19:59
Leopart. Als Feyenoord de komende reeks goed doorkomt en kampioen wordt dan neem ik mijn petje af. En dan is het verdiend en gegund. Dus niets met knijpen te maken. Maar op deze manier zie ik dat niet gebeuren en zijn users als ASROMA8 zo opportunistisch dat ze losgeslagen zijn van de realiteit, mijns inziens. Ik zie Feyenoord met de week meer op het tandvlees lopen.
 
dordt078
 
5
19 februari 2017 om 21:17
Ach als je slechte wedstrijden win word je vaak kampioen. Feyenoord speeld zo slecht he dat het nog steeds 5 punten boven Ajax staan. Wanneer gaan mensen nou is in zien dat het gewoon niet alleen meer om Ajax en Psv gaat. En Feyenoord afgelopen jaren steeds dichterbij is gekom
 
Tornado72
 
7
19 februari 2017 om 21:23
Ik hoor het hele jaar dat Feyenoord de volgende wedstrijden moet uitkijken, ondertussen staat Feyenoord nog steeds 5 punten los. De spelers van Feyenoord weten precies wat nodig is tegen welke tegenstander. Feyenoord zal volgende week echt anders voor de dag komen en Psv direct bij de strot pakken.
 
FR_VakW
 
4
19 februari 2017 om 21:25
Vitesse probeert iig te voetballen waardoor Ajax ruimte krijgt. Het verschil in kwaliteit maakt dan uiteindelijk echt het verschil al verdiende Vitesse zeker meer vandaag. De laatste tegenstanders van Feyenoord hebben vanaf de eerste minuut een muur gebouwd waar je gewoon lastig doorheen komt. Zo'n tegenstanders zijn al meer dan tevreden met een punt tegen Feyenoord omdat ze weten dat ze eigenlijk kansloos zijn. En aangezien iedere club uit het rechterrijtje ieder punt hard nodig gaat hebben kunnen ze niets anders doen dan zo spelen en hopen op een bonuspunt. Als het einde van de competitie nadert kun je beter spelen tegen een subtopper of middenmotor dan tegen degradatieklanten. Maar daar gaat Ajax ook nog wel tegen aanlopen. Ik ben blij dat wij veel van die clubs al gehad hebben nu.
 
Koekoek!
 
2
19 februari 2017 om 21:40
Ik moet zeggen dat ik Vitesse vandaag zwak vond spelen. Heel veel fouten gezien aan beide kanten. Ik vond ADO vandaag zeker niet minder Vitesse
 
Leopart
 
2
19 februari 2017 om 22:31
Met de week? Vorige week wonnen ze op halve kracht van Groningen en week daarvoor tegen Twente speelde zij heel sterk dus ik vind het knap dat jij ziet dat zij op hun tandvlees lopen. Jij hoopt dat ze op hun tandvlees lopen...
 
Ijsmuts
 
0
19 februari 2017 om 23:21
@mentalist; feyenoord houdt het in ieder geval al een heel stuk langer vol dan dat jij in gedachten had. Dat horen toch ook complimenten bij?
 
VAKKIE-L
 
1
20 februari 2017 om 09:46
ADO heeft zeker een betere pot op de mat gelegd dan Vitesse tegen Ajax. ADO had hier ook veel meer uit moeten halen, maar het spel is wel hoopgevend voor de resterende 11 wedstrijden.
 
Stefandefree
 
15
19 februari 2017 om 18:47
Feyenoord speelt tegen de hogere ploegen juist altijd beter, dus over die komende wedstrijden maak ik me helemaal niet zo druk. De wedstrijden tegen Roda en Willem II zijn ze overigens ook nauwelijks in de problemen geweest en was het steeds gewoon wachten tot Feyenoord even aan zou zetten en zou scoren. Vandaag was eigenlijk de eerste keer dat goed weg kwamen.
 
voetbaltjer
 
18
19 februari 2017 om 18:52
Raar wat je nu zegt. Feyenoord verspeelde punten tegen Ajax, Utrecht, Heerenveen en Go Ahead. Daarvan is alleen go ahead geen 'hogere ploeg'
 
Stefandefree
 
28
19 februari 2017 om 19:16
Helemaal niet raar. Tegen Ajax en Heerenveen had Feyenoord verdiend te winnen en speelden ze prima.
 
Troy010
 
8
19 februari 2017 om 19:17
Maar dat zijn direct de enige misgelopen punten. Dus 3 van de 8 uit het linkerrijtje waar we puntverlies krijgen. En sterker spelen wilt niet altijd zeggen winnen toch?
 
SMK88
 
6
19 februari 2017 om 19:17
'ze spelen altijd beter' betekent niet dat ze ook altijd winnen, dus ik vind het eerder raar dat jij die conclusie trekt. Hij heeft ook nog eens gelijk, want Feyenoord speelt veel beter als ze ruimte krijgen en ga er maar vanuit dat ze die tegen PSV gaan krijgen. PSV zal niet als ADO met 10 man in de eigen box gaan hangen. Feyenoord heeft nog moeite met clubs die dit doen en ook met het tempo wat benodigd is om zo'n wedstrijd open te breken. Ondanks dat winnen ze dit seizoen die wedstrijden, dus maak ik me nog niet veel zorgen.
 
ricardo77
 
2
19 februari 2017 om 20:13
@stefandefree Het is te hopen dat de Feyenoord spelers wat minder gemakzuchtig denken als jij want anders gaat het niet al te best aflopen. De serie wedstrijden die nu gaat komen is belangrijk,de vorige serie na winterstop waren afgezien van AZ allemaal logische,verwachte zeges als Feyenoord echt voor de titel wil gaan. Volgende week gaat het echt beginnen en ik denk dat Feyenoord alleen kans maakt tegen PSV en ajax als ze fysiek gaan spelen. Voetballend zijn ajax en psv wel van een niveau'tje hoger..zeker ajax.
 
Stefandefree
 
0
20 februari 2017 om 11:56
Wat is er gemakzuchtig aan mijn opmerking? Ik geef alleen aan dat Feyenoord tegen zwaardere tegenstanders vaak overtuigender speelt dan tegen een ploeg als Ado. Dat is iets anders dan denken dat ze wel even gemakkelijk van PSV of Ajax zullen gaan winnen. En blijf jij maar geloven dat Ajax en PSV voetballend sterker zijn. Het blijkt nergens uit, maar veel plezier ermee.
 
Wim_D
 
44
19 februari 2017 om 18:49
Jij probeert ook overal je ongenoegen te uiten over feyenoord. Dit is pas de eerste wedstrijd na de winterstop waarbij ik echt het gevoel had dat het mis kon gaan. Ajax en psv spelen ook helemaal niet goed.
 
Timmothy
 
3
19 februari 2017 om 19:27
Vandaag was het anders niet eens zoveel beter dan tegen Roda of Twente hoor. Ook toen creĆ£Ā«erde Feyenoord weinig tot de openingsgoal, ondanks veel balbezit, en kreeg de tegenstander ook een paar gevaarlijke momenten en waren ze zeker niet de duidelijke mindere. Maar Feyenoord is gewoon erg klinisch in afmaken. Zoveel kansen krijgen ze niet (tot de openingstreffer althans, als de ban eenmaal gebroken is is het veel makkelijker voetballen), maar de cruciale die erin moeten, gaan er ook in. En daarbij gaan kansen van de tegenpartij er dan soms net niet in (bijv die van Unal in de slotfase tegen Twente toen het nog 0-1 stond, en vandaag Havenaar in de slotfase). Je kan het klasse noemen dat dit telkens net goed gaat voor Feyenoord, maar het lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling om het er telkens zo op te gokken dat ze die ene kans die ze krijgen wel even afmaken. Bovendien zit het ze ook niet bepaald tegen qua (cruciale) arbitrale beslissingen. 1-0 tegen Roda was bekend, zelfs met die nieuwe camerahoek was het alsnog licht buitenspel, op zijn minst twijfelachtig. Twente heb ik niet gezien maar scheen onterecht buitenspel voor Twente te zijn gevlagd (ook voor Feyenoord blijkbaar, maar dat was al nƃĀ” de 0-1, zelfde geldt voor dat moment tegen Willem Ii), en vandaag had ADO ook een veelbelovend moment die werd afgevlagd terwijl het min of meer op 1 lijn was (schaken dacht ik).
 
Leopart
 
18
19 februari 2017 om 19:44
Die ene kans? Je praat alsof Feyenoord steeds met 1-0 wint. Feyenoord heeft het minste gepasseerde defensie en de meeste goals gemaakt en de topscorer in huis. Denk jij wel na wanneer je een bericht typt?....
 
Wim_D
 
4
19 februari 2017 om 19:54
@ Tommothy. Tegen Roda hebben we geen kans tegen gehad. Tegen ADO wel serieus een paar. Het buitenspeldoelpunt van Roda benoemen vind ik ook erg slap, want zoals je zelf al zegt, het is heel moeilijk te zien. Tegen Willem 2 zijn we juist keihard genaaid, wat toen is ons een geldig doelpunt onthouden door het als buitenspel af te fluiten en kregen we een penalty niet, die wel gegeven had moeten worden. Tegen Twente hadden we een keer geluk met buitenspel en een keer pech toen we zelf werden afgevlagd. Dus je kan heel wat praten. Feyenoord staat gewoon verdiend boven aan met de meeste doelpunten voor en de minste tegen. En ja, vandaag was het echt dramatisch slecht.
 
Timmothy
 
0
19 februari 2017 om 21:32
@leopart Ik heb het over hoeveel kansen ze nodig hebben om de openingstreffer te maken. Vaak hebben ze daar maar heel weinig kansen voor nodig. Wat er na de openingstreffer gebeurt is weer een heel ander verhaal zoals ik ook aangaf, omdat de tegenstander dan de verdedigende stellingen moet verlaten. Dus je opmerking ''je praat alsof Feyenoord steeds met 1-0 wint'' slaat nerge ns op. Dat Feyenoord het meest scoort en het minst tegen krijgt spreek ik ook nergens tegen. @wim_d Tegen ADO had je twee gevaarlijke voorzetten voorafgaand aan de 1-0, maar echte kansen waren dat niet. Die kans van El Ahmadi was de eerste echte kans en gelijk een doelpunt. ''want zoals je zelf al zegt, het is heel moeilijk te zien'' Zoals ik zeg was het inderdaad twijfelachtig dus geen ramp dat er niet gevlagd wordt, maar de min of meer 50/50 beslissing viel dus Feyenoord's kant op dus zat het ze absoluut niet tegen wat dat betreft. Ik denk namelijk dat veel grensrechters wel hadden gevlagd omdat het een fractie later leek alsof het dik buitenspel was. ''tegen Willem 2 zijn we juist keihard genaaid'' Lees je mijn bericht niet? Ik heb dat moment van Willem II al genoemd. Dat was na de 0-1 dus was de ban al gebroken. Stel je staat 4-0 voor en dan wordt de 5-0 onterecht afgekeurd, dat is toch wat anders wanneer je nog 0-0 staat en dan de 1-0 kado krijgt, bij wijze van spreken. Je wordt dan misschien 1x genaaid en 1x gemazzeld, maar situaties zijn desondanks niet vergelijkbaar. Zelfde voor dat moment van Twente, dat was ook pas na de 0-1. Ontken ook nergens dat ze niet verdiend bovenaan staan omdat concurrenten ook dit soort wedstrijden hebben gehad, maar ga nou alsjeblieft niet doen alsof Feyenoord alle wedstrijden controlerend, verdiend gewonnen heeft, want dat valt wel mee. Feyenoord is gewoon veel efficienter qua kansen afmaken dan Ajax. Feyenoord heeft nauwelijks wedstrijden gehad waar ze veel kansen om zeep hielpen en daardoor punten verspeelden; de wedstrijden waarin ze punten verspeelden waren ook gelijk terecht puntenverlies (je zou hier als uitzondering thuiswedstrijd tegen Ajax kunnen noemen maar daar kan ik ook nog wel wat over zeggen). Ajax heeft behoorlijk wat wedstrijden gehad waar ze voorstonden, genoeg kansen kregen om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de kansen om zeep hielpen en vervolgens het deksel op de neus kregen. Dat heeft Feyenoord niet gehad. Desondanks speelt Ajax ook vaak bagger en staat Feyenoord verdiend eerste.
 
Grimes
 
1
19 februari 2017 om 21:50
@ Wim-d De tijd zorgt er misschien voor dat je wat vergeetachtig wordt maar geen kans tegen gehad bij Roda? Kijk de samenvatting nog maar eens terug. De grootste kans was voor Van Hyfte in de eerste helft.
 
voetbal_addict
 
0
19 februari 2017 om 22:21
Timothy, Ik raad je als neutrale kijker aan om alle wedstrijden toch nog eens terug te kijken. Hoe jij het meest scorende elftal weg zit is niet alleen denigrerend maar getuigt ook van weinig inzicht. De rotterdammers creƫeren niet alleen de meeste kansen maar treffen dus ook veel vaker doel dan de concurrenten uit Amsterdam en Eindhoven. Dit uit zich dan in een koppositie sinds speelronde 1. Er is 1 conclusie te trekken, nl. Het slot van de eredivisie wordt een hele spannende.
 
voetbal_addict
 
0
19 februari 2017 om 22:24
Ook hier is je aanname dat feyenoord geen wedstrijden heeft gehad waarin het zeeƫn van kansen omzeep hielp gebaseerd op je eigen clubvoorkeur. Kijk het seizoen er maar op terug. Feyenoord en ajax zijn de enige twee elftallen die in het overgrote deel van haar wedstrijden een kansen overschot van +- 15 a 20 kunnen overleggen.
 
Timmothy
 
0
19 februari 2017 om 22:45
voetbal addict, ik spreek toch ook nergens tegen dat Feyenoord de meeste goals heeft gescoord... ''dat feyenoord geen wedstrijden heeft gehad waarin het zeeĆ£Ā«n van kansen omzeep hielp'' Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ze !geen puntenverliespartijen! hebben gehad waar ze zeeĆ£Ā«n van kansen om zeep hielpen (en zoals ik zei: Ajax thuis kan je vanuit een bepaald perspectief als uitzondering zien), in tegenstelling tot bijv. Ajax die dat veel meer hebben gehad.
 
Leopart
 
2
19 februari 2017 om 19:37
Je hoopt dat Feyenoord er niet mee wegkomt... wanneer heeft PSV voor het laatst een goede wedstrijd gespeeld? Feyenoord speelt steeds tegen een erg gesloten organisatie en blijft toch de goals maken net zoals Ajax...
 
MrGarrison
 
4
19 februari 2017 om 19:42
PSV speelde in de uitwedstrijd tegen AZ laatst heel erg goed.
 
Handdoek
 
4
19 februari 2017 om 20:55
Feyenoord ook toch
 
ForzaZitterd
 
97
19 februari 2017 om 18:42
Hoe komt dat het ploegen zoals ADO 110% geven tegen PSV en Feyenoord en het laten afweten tegen Ajax? Schandalig, en verbaast me dan ook niet dat de Eredivisie steeds zwakker wordt. Wel blij met de winst, belangrijke 3 punten en goed gevochten aangezien we al eens eerder verloren hadden tegen een hekkensluiter. Nu op na volgende week, als we die winnen komen we er zo dichtbij!
 
mickey12
 
82
19 februari 2017 om 18:48
En het laten afweten tegen ajax??? Hahahahaha. Wat ben jij een grapjas. Ajax is nou niet bepaald populair in den haag en tegen ajax doen ze juist het hardst hun best zoals een aantal andere clubs . Utrecht az ebz.
 
ModricMagic
 
25
19 februari 2017 om 18:49
Klopt echt niet wat ke over ajax zegt hoor. Voor ado fans is dat de wedstrijd van het jaar zeggen ze.
 
arsen(e)al
 
31
19 februari 2017 om 18:48
Haha, die 1e 2 zinnen. Prachtig. Ado laat het afweten tegen Ajax? Ado is/was de afgelopen weet ik veel hoeveel jaren de angstgegner van Ajax, waar Vitesse ook nog wel eens in de buurt kwam. En ik snap de correlatie niet helemaal met het zwakker worden van de Eredivisie. Je zou denken dat de competitie er alleen maar sterker van word, omdat de topploegen veel meer weerstand krijgen.
 
ForzaZitterd
 
4
19 februari 2017 om 20:20
Als 2/3 topploegen weerstand krijgen, lijkt het mij niet een voordeel voor de Eredivisie. Dat ik ado als voorbeeld gebruikt kan krom overkomen, maar is het toch wel ado gebleken die vooral de laatste seizoenen resultaten heeft behaald tegen Feyenoord en PSV door het harde spel en niet tegen Ajax waar ze opvallend zwak speelden. Beetje te vergelijken met Engeland, daar waar iedereen geen probleem had met punten verspelen tegen Leicester maar jaren geleden wel wou voorkomen dat Gerrard zijn eerste PL titel kon pakken.
 
arsen(e)al
 
11
19 februari 2017 om 20:40
Wat moeilijke wedstrijden de afgelopen jaren tegen Ado: - Vorig jaar: 0-1 - 2 jaar terug: 1-0 en 1-1 - 3 jaar terug: 3-2 - 4 jaar terug: 1-1 en 1-1 - 6 jaar terug 3-2 en 0-1 beiden verloren Psv heeft daarentegen de afgelopen 6 jaar 1 keer gelijkgespeeld en de rest gewonnen. Het komt niet alleen scheef over, maar dat is het ook. Jij kijkt de feiten gewoon niet na en roept maar wat.
 
VAKKIE-L
 
3
20 februari 2017 om 09:04
Kleine toevoeging, in het jaar dat ADO twee keer van Ajax won, won het ook van PSV thuis en uit.
 
tubes
 
45
19 februari 2017 om 18:49
Dat vraag ik me ook af als ik ploegen als Utrecht, Roda, Twente, Utrecht, AZ, Heracles, Willem II en Groningen 110% zie geven tegen Ajax en dan omrollen en pootje geven als Feyenoord en PSV langskomen.
 
tubes
 
11
19 februari 2017 om 18:51
En Vitesse niet te vergeten. Overigens doet Willem II meestal ook hun best tegen PSV.
 
AsRoma8
 
11
19 februari 2017 om 18:54
Vitesse is tegen PSV en Feyenoord ook gewoon sterk hoor.
 
Prithender
 
1
20 februari 2017 om 07:19
Lol, dat hebben we gezien met Vitesse gisteren ja.
 
alkatorian
 
12
19 februari 2017 om 18:53
Lijkt mij eerder andersom. Als je ook weer ziet hoe eenvoudig Groningen vorige week verliest van Feyenoord. Ik heb juist het idee dat iedereen tegen Ajax is.
 
Prithender
 
1
20 februari 2017 om 07:20
Dat gevoel hebben veel Ajacieden ja.
 
Ewoud
 
9
19 februari 2017 om 18:55
Goed verhaal weer. Utrecht doet tegen Ajax juist weer beter zijn best. ADO meestal ook, dit jaar lukte het even niet. Andersom had Ajax weer veel meer moeite met Roda dan Feyenoord had. Maarja, jij wil altijd over Ajax praten en dit is natuurlijk een mooie opening voor jou om de Amsterdamse club er weer bij te betrekken, ook al hebben die er echt geen zak mee te maken. Dat de eredivisie steeds zwakker wordt heeft helemaal niets te maken met welk team gas geeft tegen welk team, maar dat weet je zelf ook wel.
 
Devster
 
21
19 februari 2017 om 18:58
Hahaha forzasittard wat?! Jij bent een beetje het spoor bijster geloof ik ?? Ik irriteer me al jaren aan hoe ADO een wedstrijd tegen Ajax ziet alsof ze in de champions league finale staan.. en dan zeg jij dit ??
 
tinuske80
 
7
19 februari 2017 om 19:24
Grappenmaker.. Ik hoop dat het een grapje is in ieder geval. Ado geeft juist altijd 200% tegen ajax net als Utrecht en az ook altijd een tandje bijzetten tegen ajax
 
USofDude
 
9
19 februari 2017 om 19:39
Ik zag dit als 'top comment' staan, en dacht "wow". Hoe durft iemand die eerste twee zinnen te zeggen! Maar nu mijn gelach is opgehouden realiseer ik me dat het gewoon een briljante sarcastische opmerking was. Well played. Voor het geval het tĆ³ch niet sarcasme was, zou ik toch echt even iets gaan doen aan je realiteitszin. Dit gaat absoluut nergens meer over.
 
VAK410THEBEST
 
2
19 februari 2017 om 21:39
Hahaha dit meen je niet?! Ajax is verreweg de grootste club van NL en heel veel ploegen zijn daarom juist extra gemotiveerd om tegen Ajax te spelen. Dan geven ze vaak 110%. Tegen PSV en Feyenoord overduidelijk minder. Neem aan dat je dat zelf ook wel weet, dus waarom plaats je deze reactie???
 
Sirius
 
1
19 februari 2017 om 21:44
Het was vooral Feyenoord dat vandaag slecht speelde. Dan lijkt de tegenstander automatisch beter dan ze in werkelijkheid zijn. Dat argument gaat dus absoluut niet op.
 
TheRazer
 
30
19 februari 2017 om 18:42
Dit soort wedstrijden hadden we vorig jaar zeker niet gewonnen! Frappant hoe georganiseerd ADO ineens stond t.o.v. vorige week. Inpakken en wegwezen zullen we maar zeggen.
 
TheRazer
 
49
19 februari 2017 om 18:44
Overigens een schandalige actie van Schaken om zo'n schwalbe te maken. Je oude club op die manier proberen te naaien is echt enorm laag.
 
JohnClasie
 
3
19 februari 2017 om 19:36
Dat was echt matennaaierij indd, heb hm niet meer hoog zitten nu.
 
TheRazer
 
3
19 februari 2017 om 20:38
Klopt. Vond het altijd een sympathieke vent, maar door deze actie zie je wel wat voor mannetje het daadwerkelijk is.
 
jakethefatman
 
14
19 februari 2017 om 18:43
Kotsmisselijk word je van die Elia met zijn maniertjes. Op zijn leeftijd is het gewoon triest om in de eredivisie te voetballen. Hij doet net alsof hij de man is van de Eredivisie. Verder heeft Feyenoord gewoon weer netjes gewonnen. Psv moet het maar doen volgende week.
 
NouryAlmis
 
49
19 februari 2017 om 18:44
Triest om in de Eredivisie te voetballen? Wat een onzin. Het is nooit triest om in de Eredivisie te voetballen.
 
AsRoma8
 
45
19 februari 2017 om 18:46
Elia is wel gewoon de beste vleugelspeler van de eredivisie. En wat is er vreemd aan om op je 30ste in de eredivisie te voetballen? Rare manier van denken.
 
Yiano77
 
2
19 februari 2017 om 19:19
Met zulke labiele concurrenten is dat niet heel lastig: traore, younes, bergeijn, pereiro, berghuis, garcia, bal hassani, slagveer enz Dus je hoeft het niet te brengen alsof dat heel prijzenswaardig is.
 
AsRoma8
 
2
19 februari 2017 om 19:48
Jakethefatman zegt dat hij net doet alsof hij de mans is van de eredivisie. Het enige wat ik zeg is dat dat ook deels zo is aangezien hij er toch echt wel bovenuit steekt.
 
RMCF12
 
8
19 februari 2017 om 18:57
Wilde net over hetzelfde beginnen. Wat een irritant over het paard getild showmannetje is het. Overal in Eurpopa geflopt en nu terug in Nederland denkt meneer het mannetje te zijn. Hij heeft die rare en debiele maniertjes helemaal niet nodig, roept allemaal maar onsympathie op.
 
Troy010
 
11
19 februari 2017 om 19:19
Bij Twente niet geflopt en nu bij Feyenoord ook niet. Dus overal in Europa klopt niet. Of is Nederland geen Europa meer?
 
SMK88
 
5
19 februari 2017 om 19:21
Meneer is ook redelijk het mannetje met 7 goals en 7 assists tot nu toe en nog een flink aantal belangrijke momenten zoals vandaag bij de goal. Elia heeft misschien zijn maniertjes en het is niet altijd altijd leuk om naar te kijken, maar hij is gewoon ontzettend belangrijk. Ik heb liever Elia dan Younes, aangezien Younes 0,0 rendement heeft (lees: om maar even een voorbeeld te nemen).
 
mentalist
 
2
19 februari 2017 om 20:26
SMK88 slecht voorbeeld want Younes geeft vandaag de assist op de enige goal. Maar snap wat je bedoeld. Elia heeft zich vanaf dag 1 al niet geprofileerd als de uitvinder van het wiel. Persoonlijk kan het me niet echt storen, maar snap dan wel weer dat hij als naar mannetje kan overkomen op sommigen.
 
MaceReal
 
6
19 februari 2017 om 19:25
Laat hem toch lekker anders zijn man. Ik snap nooit wat mensen met 'maniertjes' bedoelen, spelers zijn ook mensen en iedereen heeft irritante trekjes. Zulke persoonlijkheden kleuren het voetbal. Kijk gewoon het voetbal, mede door hem wint Feyenoord hier vandaag want als hij niet zo doorzette in die hoek was er niks van gekomen.
 
Gtown
 
3
19 februari 2017 om 19:57
Tja, bij het uitdelen van het voetbaltalent stond ie vrij ver vooraan, bij het uitdelen van de hersenen misschien iets verder achteraan...
 
TheRazer
 
4
19 februari 2017 om 20:41
Ach.. men ziet liever ideale schoonzonen als Klaassen en Toornstra. Ik vind het altijd wel mooi. Het komt bij mij over als een teken van gretigheid. Overigens doet hij het van alle buitenspelers het best, dan mag je je inderdaad best het mannetje voelen
 
doorie
 
8
19 februari 2017 om 18:43
Als ADO zo speelt, kunnen ze misschien nog wat puntjes pakken. Goed dat Meijers weer terug is.
 
VAKKIE-L
 
3
20 februari 2017 om 09:11
Als ADO zo speelt dan gaan de punten zeker wel komen. Je ziet gelijk een heel ander ADO en dit heeft te maken met basisspelers die terug aan het komen zijn.
 
Dani17
 
10
19 februari 2017 om 18:44
Pfoe, het was toch billenknijpen de laatste 10 min. Het moet tegen PSV echt beter. En mocht Kuyt vinden dat hij een streepje voor heeft, dan is hij mijn inziens dat streepje kwijt. Af en toe een hachelijke vertoning.3 punten en vol de focus op komend weekend!
 
AsRoma8
 
10
19 februari 2017 om 18:45
ADO verrassend goed. Verdedigend stond het heel goed waar Feyenoord het lastig mee had.
 
Leopart
 
3
19 februari 2017 om 18:45
Feyenoord moet beginnen in te zien dat ze niet op halve kracht makkelijk kunnen winnen. Het wordt tijd dat ze tegen elke ploeg voor de volle 100% gaan! Tegen de kleintjes word je kampioen dus die moeten zij serieus nemen!
 
FRGiooo
 
7
19 februari 2017 om 18:46
Matig voetbal gezien vandaag (net als Ajax overigens). Maar het resultaat telt! Volgende week gaat het er echt om, nu al zin in!
 
supervoetbal
 
12
19 februari 2017 om 18:46
Op een mindere dag de punten pakken tekent een kampioen. Alleen Jones en Bottrghin waren goed. ADO is duidelijk op de goede weg, speelde sterk en georganiseerd. Benieuwd nr volgende week.
 
JohnClasie
 
4
19 februari 2017 om 18:54
Helemaal met je eens, hoe kan dat toch met zo'n instelling. Irriteerde me er echt aan, gelukkig win je hem. Volgende week een ander Feyenoord!
 
HaagseKoerd
 
9
19 februari 2017 om 19:29
Was een heerlijke sfeer idd. Jammer van het resultaat maar ik vond de instelling van de jongens erg goed. Jammer van de rellen weer..
 
kaka_kaka
 
7
19 februari 2017 om 18:47
Onvoorstelbaar dat Feyenoord weer wint. Een van richting veranderde voorzet komt per ongeluk bij El Ahmadi en die schiet hem binnen. Ben benieuwd hoe lang dit nog goed blijft gaan. Ado was ook niet best, die gaan het nog heel moeilijk krijgen dit seizoen. Wel zonde, want zo'n club hoort gewoon in de eredivisie thuis. Elia moet wel even normaal gaan doen. Gezien zijn carriereverloop heeft hij geen recht om dat soort maniertjes.
 
NipponIchiban
 
37
19 februari 2017 om 18:54
Zat al te wachten op deze reactie. "Ik vraag me af hoe lang dit goed blijft gaan " deze hoor ik al sinds speelronde 5, inmiddels is het speelronde 23, hebben ze een keer verloren en hoor ik het nog steeds. Nederland is volgens mij het enige land waar de hekel zo groot is aan het succes van een bepaalde club dat je na 23 wedstrijden met 60 punten nog steeds kunt twijfelen aan de kwaliteiten van de nummer 1, belachelijk
 
Stefandefree
 
9
19 februari 2017 om 18:55
Beetje overdreven vind je niet? Dit is, na Utrecht-uit, pas de tweede keer dat Feyenoord wellicht ietsje meer krijgt dan waar ze recht op hebben. Bovendien was het spel de weken hiervoor best van een aardig niveau, dus ik zie geen reden tot zorgen eerlijk gezegd.
 
feye88
 
3
19 februari 2017 om 18:56
Enige speler in de eredivisie die in een wk-finale heeft gestaan. Feyenoord heeft wel vaker heel zwak gespeeld dit seizoen en het de volgende wedstrijd goed gemaakt. Excuses. Ik bedoelde wk-finale. Heb het aangepast. En inderdaad, Kuyt stond ook in die finale.
 
m1ch43ll
 
1
19 februari 2017 om 20:59
Dat is niet waar, Schaars en Kuyt zaten in diezelfde selectie in 2010.
 
Bruijnie
 
0
20 februari 2017 om 09:15
Veltman, Arias en Jahanbakhsh waren ook present op het WK
 
Ruudos
 
0
20 februari 2017 om 10:18
Guardado en Krul ook.
 
Ewoud
 
5
19 februari 2017 om 19:00
Zo onvoorstelbaar ook weer niet. Feyenoord creeerde niet veel kansen, maar is ook niet echt in de problemen geweest. Het was eigenlijk wachten op dat ene moment dat het net goed valt, of het moment dat Feyenoord wat opportunistischer zou gaan spelen. Ik geloof niet in toeval, en ik vind het juist de kracht van Feyenoord dat ze dit soort wedstrijden altijd wel over de streep weten te trekken. Geen enkele ploeg speelt elke wedstrijd goed, maar dan toch de drie punten pakken is klasse, hoe frustrerend het ook is voor mij als Ajax supporter dat ze daar blijven winnen .
 
Stefandefree
 
0
20 februari 2017 om 12:02
Helemaal mee eens. Ik vind het overigens wel grappig dat aanhangers van de ene titelkandidaat allemaal maar blijven roepen dat de andere titelkandidaat niet overtuigend speelt. Inmiddels hebben ze er allemaal al 6 gewonnen na de winter zonder constant goed te spelen. Wat Feyenoord betreft, die beslissen dit seizoen zoveel wedstrijden in de tweede helft dat ik er niet meer van op kijk. Sterker nog, ik had er ook gisteren wel weer vertrouwen in. Hoewel ik in de slotfase wel even met samengeknepen billen zat en dat was dit seizoen nog niet vaak voorgekomen.
 
afgpower
 
2
19 februari 2017 om 18:48
Uitgerekend tegen Feyenoord moest ADO een van zijn beste wedstrijden spelen. Er werd een Chinese muur opgesteld en Feyenoord kwam er maar niet doorheen. Uiteindelijk met veel geluk kwam de bal uit de kluts bij El Ahmadi terecht. Was dat niet gebeurd dan had ik het nog wel willen zien want ADO gaaf echt geen kansen weg. Het was nota bene de eerste schot van Feyenoord in de hele wedstrijd. Daarna heeft ADO Feyenoord met paar kansjes nog knap lastig gemaakt. Dit resultaat was het maximale voor Feyenoord. Zwaar bevochten en niet altijd best maar de punten tellen. Heel belangrijke overwinning uiteindelijk. Tegen PSV gaat het wederom lastig worden maar de Kuip moet de spelers veel steun en kracht geven. Feyenoord kan weer een wedstrijd afstrepen. Hoop dat ze tot het eind volhouden.
 
stengun
 
7
19 februari 2017 om 18:58
Grote voordeel is dat PSV Moet winnen in de kuip, bij een gelijkspel of nederlaag zijn ze zo goed als klaar. dus het word een interessante wedstrijd
 
afgpower
 
1
19 februari 2017 om 19:06
Jazeker. Het is alles of niets voor Psv. Ook uitgaande dat Ajax zal winnen is het zelfs tweede plaats voor hun in gevaar.
 
AdilTaarabt
 
0
19 februari 2017 om 18:55
Matig of niet matig ik vind Ajax en PSV ook niet best spelen uiteindelijk gaat het om de punten en die nemen we mee naar Rotterdam. Wat uiteindelijk telt maar een ding en dat is die titel je kan niet elke week top zijn.
 
LaaaBombaaa
 
4
19 februari 2017 om 18:55
Echt iemand met een Feyenoordbril als hij roept dat ADO 110% geeft tegen Feyenoord en niet tegen PSV en Ajax. Soms lijkt het ook dat andere ploegen 110% geven tegen PSV of Ajax en niet tegen Feyenoord. Beetje raar.
 
Stefandefree
 
10
19 februari 2017 om 18:59
Is ook onzin natuurlijk. Met alle respect, maar ploegen als ADO zijn echt maar zo goed als Feyenoord/ajax/psv dat toelaten. Feyenoord speelde op zo'n slakkentempo dat ADO goed in de wedstrijd kon blijven.
 
VAKKIE-L
 
4
20 februari 2017 om 09:18
Wat een onzin zeg. Het is gewoon de verdienste van die ploegen dat een zo'n ploeg als Feyenoord er niet aan te pas komt. Je doet ADO hier tekort mee, want ADO stond goed georganiseerd en er weer ouderwets inzet en strijd getoond.
 
sunmaster
 
2
19 februari 2017 om 18:57
pfff slechte wedstrijd van Feyenoord. Alleen Jones en Boteghin haalden een ruimte voldoende. Zo schijn je kampioen te worden, slecht spelen en toch winnen. Volgende week de volgende en wat voor 1.
 
JohnClasie
 
1
19 februari 2017 om 18:57
Belachelijk slechte wedstrijd, gelukkig win je hem, maar wat irriteerde ik aan de instelling vandaag. Volgende week is natuurlijk een hele andere wedstrijd, tevens een andere instelling. Slechtste wedstrijd van het seizoen, maar wel winnen. Vorig seizoen en seizoenen ervoor speel je gelijk of verlies je.
 
Djoowey
 
4
19 februari 2017 om 19:07
Het is niet de instelling die ze slecht laat spelen. Het is de druk. Denk je dat die gasten makkelijk denken dat ze ADO ff oprollen en de 1e plek in de weegschaal leggen ?
 
JohnClasie
 
0
19 februari 2017 om 19:41
Niet met je eens, de instelling bij sommige spelers die ver onder de maat vandaag. Voornamelijk 1e helft niet diepgaan, loop acties enzovoort.
 
Djoowey
 
8
19 februari 2017 om 19:04
Sommige mensen zeggen iets maar weten niet wat ze zeggen. ADO geeft altijd 200% tegen Ajax. Net zoals ze dat doen tegen Feyenoord en Utrecht. ADO speelde stukken beter dan de laatste 18 wedstrijden. Hopelijk gaat ADO traditioneel in de laatste 11 wedstrijden zich veilig spelen. Feyenoord gun ik de titel. Na jaren van ellende en pas op de plaats maken hebben ze toch met weinig financiƫle middelen een ploeg weten op te bouwen die nu op 60 punten staat. Chapeau ! En diegene die zegt dat Feyenoord met geluk punten pakt is gewoon gefrustreerd. Net als of PSV en Ajax in hun kampioensjaren 34 wedstrijden top voetbal op de mat legden. Integendeel. Zij speelde tot afschuw van de concurrenten meer vreselijk slechte en oersaaie wedstrijden dan Feyenoord dat nu doet. Het is een teken van de kampioen ! Nu winnen tegen PSV en je kan lekker op een gelijkspel spelen uit tegen Ajax.
 
Ori 85
 
6
19 februari 2017 om 19:09
Is deze wedstrijd uitgelopen, omdat de NOS Vitesse - Ajax eerst laat zien? Goed om te lezen dat Feyenoord het vandaag ook moeilijk had, tegen de onderste nog wel. Geeft toch wat meer vertrouwen richting de topper van volgende week.
 
m1ch43ll
 
1
19 februari 2017 om 21:03
Nee, wedstrijd eindigde op de normale tijd. Het viel mij ook al op dat de NOS het op deze manier vond. Vind ik wel logisch eigenlijk (dan hebben ze net even iets langer om te editten) om het altijd zo te doen, maar normaal doen ze het niet. Dan is het gewoon op basis van de ranglijst.
 
HaagseKoerd
 
11
19 februari 2017 om 19:26
Trots op de jongens. Gevochten tegen Feyenoord en verloren. Maar dat maakt echt niet uit! Die goal van El Ahmadi kwam uit het niets. Maar oh jongens, die kans van Fernandez!!! Die moet er gewoon in. Wat een kans, ongelooflijk. Als ze zo spelen zie je ons niet klagen en geloof me die puntjes gaan echt wel komen. Volgende week tegen Twente wordt erg zwaar maar we kunnen ze hebben! Overigens weer rellen met Feyenoord supporters en het erge was dat de ME zichzelf moest gaan verdedigen hoorde ik van een steward die ik ken. Ging aardig los onder G
 
TheRazer
 
8
19 februari 2017 om 20:44
Complimenten voor ADO inderdaad. Vond ze goed georganiseerd staan, waardoor Feyenoord sinds een hele lange tijd niet tot veel kansen kwam. Ik hoop dat ADO erin blijft, mooie club die traditie getrouw gewoon tot de Eredivisie behoort!
 
timjonk48
 
3
19 februari 2017 om 20:06
Swinkels blijkt ook nu weer een veel betere keeper dan Setkus. Als hij basis speler was geweest hadden wij nu niet op de laatste plaats gestaan.
 
Denun
 
4
19 februari 2017 om 20:24
Vond kuyt weer slecht spelen met veel balverlies. Heel feyenoord was vandaag natuurlijk niet goed maar kuyt was naar mijn mening zelfs dan nog een van de minderen. Veel respect voor kuyt maar hoop toch dat hij na dit jaar stopt als voetballer iig. Hoop ook dat hij volgende week tegen psv gewoon weer op de bank zit ten koste van toornstra.
 
ricardo77
 
2
19 februari 2017 om 20:25
Dit zijn overwinningen van een typische kampioensploeg....echter is Feyenoord een kampioensploeg? Mijn inziens niet. Ondanks het feit dat Feyenoord bovenaan staat maakt ajax op mij toch veel meer de indruk van een ploeg die wedstrijden normaal gesproken puur op kwaliteit kan winnen. Tot de winterstop was ajax nog weleens slordig en verspeelde punten in wedstrijden die ze nu waarschijnlijk zouden kunnen uitspelen, denk aan AZ uit, Feyenoord uit, Twente uit en PSV thuis. Nu begint Ajax echter steeds meer op een ploeg te lijken dat puur op kwaliteit in wedstrijden op voorsprong komt en dit ook niet meer uit handen geeft. Feyenoord speelt na de winterstop nog steeds solide maar het spel wordt niet beter, integendeel: Tevens waren afgezien van Twente uit alle wedstrijden ingecalculeerde overwiningen. Volgende week begint het pas echt en op basis van het spel en op basis van het feit dat tot nu toe alles in het voordeel uitvalt voor Feyenoord voorzie ik dat de Rotterdammers tegen verliestpunten gaan oplopen. Waarschijnlijk zullen er weer de nodige Feyenoorders zijn die willen doen geloven dat Feyenoord ongenaakbaar is en dat niet alles heeft meegezeten, en dat is prima. Als ik Feyenoorder zou zijn zou ik mezelf ook wijsmaken dat alles goed komt voor het eerst in 17 jaar en dat het kampioenschap eraan gaat komen..helaas zal dit niet het geval zijn.
 
TheRazer
 
11
19 februari 2017 om 20:47
Bedankt voor je betoog vol met voorspellingen. Je brengt het zelfs alsof het feiten zijn! Je wordt kampioen tegen de kleintjes en af en toe zit er zo'n wedstrijd tussen. Voorlopig heeft Feyenoord vaker met een nulletje of 5 gewonnen van dit soort ploegen dan Ajax. Over overtuigend gesproken? Het is in iedergeval al heel lang spannend. De top 3 blijft maar winnen!
 
ricardo77
 
1
19 februari 2017 om 23:08
Therazer het zijn in feite meer observaties en .feiten: Nogmaals de vraag: welke van de afgelopen wedstrijden zou het logisch zijn geweest dat Feyenoord punten zou verliezen?!! Precies...geen. Dan ander feit: Utrecht uit en Vitesse uit zijn normaliter wedstrijden waar je puntenverlies voor Ajax als een grote kans zou inschatten. Wat klopt er volgens jou niet aan deze observaties?!!! Het begint NU pas..prima Feyenoord heeft zich in de positie gewerkt om serieus op titelkoers te zijn, niets dan complimenten daarvoor... maar nu komt er een serie wedstrijden aan die er Echt omgaat en waar de moeilijksgraad een flink stuk hoger van is. Psv,h'veen,az en Ajax in 6 weken tijd. ,, Het is erg vreemd dat jij de mening van een ander betwist, ik ben van mening dat het Feyenoord tot nu toe erg heeft meegezeten en ze hebben mij verre van overtuigd...jij hebt een andere mening, nou prima.
 
Roogsfc
 
2
19 februari 2017 om 21:25
Kijk ook dan ook eens naar de andere kandidaten psv en ajax. Volgens winnen deze ook vaak moeizaam en zeker niet vaker makkelijker dan Feyenoord. Het gaat gewoon beslist worden in de onderlinge potjes.
 
JohnClasie
 
3
19 februari 2017 om 22:14
Want Ajax gaat natuurlijk alle wedstrijden winnen .. voorlopig moet Ajax 6 punten goed maken willen ze bovenaan komen te staan.
 
ricardo77
 
0
20 februari 2017 om 07:51
@johnclasie en waarom zou Ajax niet alle wedstrijden kunnen winnen?
 
Thamike
 
1
19 februari 2017 om 20:54
Wat een heerlijke overwinning voor Feyenoord, dit soort wedstrijden komen langs en kun je de pnt verliezen waar de concurrentie op wacht maar pak je toch. Dat moet voor Feyenoord toch lekker voelen. Je ziet dat de top 3 gewoon niet heel lekker speelt en dat de druk er bij allemaal op ligt. Als je dan een slechte wedstrijd pakt geeft dat extra vertrouwen. Kan niet wachten op volgende week. Eredivisie kan zo mooi spannend zijn.
 
FR1908-SJHW79
 
1
19 februari 2017 om 21:27
De potjes die Feijenoord vorig jaar net aan gelijk speelde of verloor, winnen ze dit jaar. Mooi of lelijk doet er niet toe. 3Pt in de pocket. Volgende de week in de kuip tegen PSV met een weer fitte Kongolo en een uitgeruste Vilhena. Ben alleen bang dat van Bronckhorst de Berghuis kaart trekt voor deze wedstrijd. Hij kan Toornstra er eigenlijk niet weer naast zetten en als hij weer Kuyt ernaast zet, doet hij te veel afbraak aan zijn aanvoerder. ik voorspel de volgende opstelling tegen Psv Jones Karsdorp Botteghin v/d Heijden Kongolo El Ahmadi Vilhena Kuyt Toornstra Jorgensen Elia Kuyt op Guardado en Toornstra op Willems. Denk dat meeverdedigen op die twee cruciaal zal zijn in deze wedstrijd.
 
JohnClasie
 
2
19 februari 2017 om 22:16
Gio moet lef tonen, Kuyt was vandaag echt heel zwak. Niks goeds zien doen, heb veel respect voor hem, maar tegen PSV zie ik liever geen Kuyt.
 
Sirius
 
0
19 februari 2017 om 21:48
Volgende week is denk ik de laatste horde op weg naar de titel. Als ze van PSV verliezen, kan het nog wel heel zwaar worden aangezien ze Ajax ook nog krijgen. Als ze winnen van Psv, mogen ze tegen Ajax punten verliezen en dan denk ik dat Feyenoord kampioen wordt. Feyenoord speelt in ieder geval wel als een kampioen. Het voetbal is over het algemeen niet bijzonder goed, maar de slechte wedstrijden weten ze toch over de streep te trekken. Mentaal zit het dus wel goed bij de spelers. Ondanks dat ik hoop dat Ajax kampioen wordt (vooral omdat er meer potentie in de selectie zit), heeft Feyenoord nog steeds de beste papieren.
 
ricardo77
 
2
19 februari 2017 om 23:11
@sirius dat is echt lachwekkend wat jij zegt, het kampioenschap wordt absoluut niet volgende week beslist of zelfs niet in de Arena. Zelf na ajax-Feyenoord zijn er nog 5 wedstrijden te spelen en zelfs als Feyenoord nog 5 punten zou voorstaan kunnen ze het nog verspelen.
 
Sirius
 
0
19 februari 2017 om 23:49
Begrijpend lezen is moeilijk voor jou? Ik quote: "volgende week is -denk ik- de laatste horde..." De kans dat Ajax punten verspeelt, is net zo groot als de kans dat Feyenoord punten verspeelt. Ik geef mijn mening en daar kan je het mee eens zijn of niet. De beredenering is vrij logisch, dus zo lachwekkend vind ik het niet. Ik ben geen supporter van beide clubs, dus ik denk dat ik toch wel een objectieve mening kan vormen als het aankomt op de top 2.
 
ricardo77
 
1
20 februari 2017 om 07:54
@sirius ik lees prima!!!!!! Je zegt volgende week is de laatste horde naar de titel wat dus absolute onzin is! Zelfs als Feyenoord wint van PSV en gelijkspeeld tegen Ajax kunnen ze in die wedstrijden daarna nog het kampioenschap verspelen. Jij moet zelf even je eigen reactie lezen
 
tomdecocq
 
0
20 februari 2017 om 09:33
Pfoeh dit was weer ouderwets zweten bij Feyenoord, wat speelde ze slecht zeg. Niets ten nadele voor ADO uiteraard! Maar een Feyenoord die bovenaan staat moet veel makkelijker van ADO kunnen winnen, ook al hebben ze het daar altijd lastig. Maar ik ben wel blij dat ze dit soort wedstrijden nu wel winnen, groot verschil met de afgelopen seizoenen. Met een beetje pech had je dit ook zomaar kunnen verliezen of gelijk spelen, ADO kreeg een paar goede kansen. Dus ben erg blij met de 3 punten! Heel benieuwd naar Feyenoord - Psv, ik vond PSV namelijk ook niet geweldig tegen Nec, zeker de 2e helft, kwamen ze nog goed weg. Ik denk dat afgelopen weekend weinig invloed heeft op zondag, dat is gewoon een wedstrijd op zich. Degene met de beste vorm van de dag zal denk ik winnen, al is Feyenoord haast niet te kloppen in de Kuip dus laten we daar maar op hopen en dat Feyenoord PSV op een nog grotere afstand kan zetten!