Frank de Boer wordt keihard verwijt gemaakt na nieuwe mislukking
Vrijdag, 24 juli 2020 om 23:16

Er kwam vrijdag na ruim anderhalf jaar een einde aan de samenwerking tussen Frank de Boer en Atlanta United. Volgens de officiële lezing scheiden de wegen van de Nederlandse trainer en Amerikaanse in onderling overleg, maar The Atlanta Journal-Constitution verzekert dat het simpelweg niet meer boterde tussen De Boer en zijn spelersgroep.

De Boer kwam met Atlanta United rampzalig uit de coronaonderbreking met drie nederlagen op rij. De vijftigjarige oefenmeester zat uiteindelijk 55 wedstrijden op de bank bij the Five Stripes, maar volgens The Atlanta Journal-Constitution is het een wonder dat De Boer het überhaupt zo lang heeft volgehouden. "De Boer en de spelers van Atlanta United leken al vanaf het begin te botsen met elkaar over de tactiek en communicatie", schrijft de grootste krant van Atlanta.

De Boer was naar verluidt van mening dat zijn elftal gebaat was bij een enigszins behoudende speelwijze. "Hij vond dat zijn verdedigers compacter moesten staan, maar dat had tot gevolg dat de aanvallers minder vrijheid genoten", zo klinkt het. Ook de persoonlijkheid van de Nederlander stuitte op weerstand binnen de selectie van Atlanta United. "De spelers vonden hem arrogant en waren van mening dat hij iets te graag zelf in de spotlights stond", is het harde verwijt. "Bovendien hadden ze hun twijfels over zijn tactische keuzes en de manier waarop hij wedstrijden voorbereidde."

De Boer werd in oktober oktober 2018 aangesteld bij Atlanta United als opvolger van Gerardo 'Tata' Martino. Onder zijn leiding eindigde Atlanta United in zijn eerste seizoen op de tweede plek in de Eastern Conference van de Major League Soccer (MLS). De Boer won met de Lamar Hunt US Open Cup 2019 en de tweede jaarlijkse Campeones Cup twee prijzen, die overigens van weinig betekenis zijn in het Amerikaanse voetbal. Atlanta United begon onder De Boer in maart uitstekend aan het nieuwe seizoen in de MLS, door tweemaal op rij te winnen. Vanaf de hervatting van de competitie in juli ging het echter slecht, met driemaal een 0-1 nederlaag op rij.

Voor De Boer is zijn vertrek een nieuw dieptepunt, nadat zijn laatste twee avonturen, bij Crystal Palace en Internazionale, ook al vroegtijdig eindigden. Ook bij die clubs kreeg hij naderhand overigens het verwijt arrogant te zijn, onder meer van Jonathan Biabiany. Ook Caner Erkin haalde na een samenwerking met De Boer bij Inter hard uit naar de ex-trainer van Ajax.

Meer nieuws
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
9
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
15
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
25
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (89)

 
Jayjay20
 
124
24 juli 2020 om 23:23
Sinds zijn vertrek bij Ajax overal gefaald ontslagen. Vond hem bij Ajax ook geen wonderen verrichten. Uiterst knap dat hij paar x kampioen werd, maar de tegenstanders waren gewoon ontzettend zwak. Ook het feit dat ze kampioenschap weggaven tegen De Graafschap kan je enigszins hem aanrekenen.
 
onelovechris
 
58
24 juli 2020 om 23:33
Ja toch niet helemaal he. Psv had toen een team met spelers als arias, Mertens, Wijnaldum, strootman, van Bommel en Willems. En ik vergeet er nog genoeg. Maar Ajax had toen naast spelers als Vertonghen en eriksen ook (regelmatig) in de basis spelers als ebicilio, sighordsson of ozbiliz bijv. En ipv dat z’n selecties steeds sterker werden werd het ieder jaar minder. Desalniettemin heeft hij in t buitenland idd gewoon gefaald.
 
barcalover123
 
40
24 juli 2020 om 23:39
Toen Arias er was is ie 2 keer kampioen geworden. Daarnaast had psv goed team met Mertens, lens en wijnaldum maar waren ze gewoon heel zwak. Dus ajax werd echt wel kampioen omdat de concurrentie gewoon heel zwak was.
 
PaulR_1982
 
74
24 juli 2020 om 23:45
Ja, zo kun je altijd alles recht lullen wat krom is. Als een team wint is de concurrentie slecht of de spelers erg goed, en als het slecht gaat is het de schuld van de trainer.
 
Andres13
 
58
24 juli 2020 om 23:48
PSV had toen inderdaad goede spelers maar de verdediging was met spelers als Marcelo, Derijck en Waterman zo lek als een mandje. Frank de Boer werd kampioen doordat de concurrentie verzaakte. Kijk maar naar het lage puntenaantal waarmee Ajax kampioen werd. Dat zegt genoeg.
 
SuperNico31
 
19
25 juli 2020 om 00:19
Oh ja. Ajax werd alleen maar kampioen omdat de rest verzaakte. Tuurlijk. Ajax had natuurlijk zijn eigen wedstrijden, waaronder de wedstrijden tegen de concurrenten, niet hoeven winnen om kampioen te worden.
 
Ravel
 
23
25 juli 2020 om 00:22
Inderdaad onelovechris Frank de Boer had wat mij betreft de slechtste ajax selecties onder z`n hoede die ik in bijna veertig jaar heb langs zien komen (zeker verderop) . Om te huilen zo slecht was het. Het werd elk jaar minder het is een prestatie dat ie dat eruit heeft weten te halen met dat materiaal. Persoonlijk denk ik dat hij niet zo goed om kan gaan met egotjes en legt hij de lat gewoon erg hoog. Helaas zitten bij veel teams altijd wel wat over het paard getilde types die niet zo goed tegen kritiek kunnen en enige zelfreflectie ontberen. Blijkbaar past ie daar zich ook niet op aan, dat zou misschien wel slimmer zijn als hij echt nog verder wil komen in het trainersvak.
 
allochteun
 
20
25 juli 2020 om 00:43
Ajax hoefde niet veel te winnen nee. In 2014 bijvoorbeeld won Ajax maar 20 vd 34 wedstrijden. De rest was nog slechter, dus terecht kampioen, maar overtuigend kun je het tochniet noemen als je maar iets meer dan de helft wint.
 
Warabe
 
32
25 juli 2020 om 05:44
Ziyech had nooit kunnen spelen onder de Boer. Zou net als El Hamdaoui zwaar botsen.
 
tubes
 
2
25 juli 2020 om 06:29
De rest verzaakt nog meer als ze de kampioen zo vaak laten winnen. Je kan ook zeggen dat bij een laag punten aantal men meer gewaagd is aan elkaar.
 
kade88
 
1
25 juli 2020 om 07:02
Dat kan ook betekenen dat de concurrentie juist heel sterk was.
 
allochteun
 
2
25 juli 2020 om 08:42
Kan, als je heel veel concurrenten hebt. 14 wedstrijden is nogal wat, maar inderdaad, Ajax won dat jaar weinig van de concurrentie. Buiten dat werden er ook punten verspeeld tegen ploegen als ADO, Willem II, Dordrecht, NAC...
 
j0rnnn
 
4
25 juli 2020 om 09:00
Daarnaast waren er historisch weinig goals van Ajax en kwam het geregeld voor dat de wedstrijden slaapverwekkend waren. 0-0 in de 80e minuut en dat vd Hoorn maar in de spits als stormram. Nee, een functie als hoofdtrainer hoeft van mij niet meer.
 
MrKrillin
 
10
25 juli 2020 om 09:45
@warabe sterker nog, ze konden Ziyech voor 3 a 4 miljoen overnemen van Heerenveen, maar FdB koos liever de duurdere Sinkgraven.. Koos te vaak voor de brave types.
 
mickey12
 
55
24 juli 2020 om 23:35
Ondankbaarheid is mens eigen. Ajax was al 7 jaar niet kampioen geworden en f de boer was coach op een moment dat er bezuinigingen moesten worden doorgevoerd worden. Maarja alleen maar 4x keer kampioen door zwakke concurrentie he.
 
pinko
 
35
24 juli 2020 om 23:48
Hij heeft het de eerste twee jaar prima gedaan met Ajax, nadat hij ook bij de jeugd een zeer positieve indruk had achtergelaten. Maar daarna kwam de klad er in. Van leuk voetbal naar betonvoetbal. Op het laatst werd het een bezoeking naar dat stroperige Ajax te kijken. Dieptepunt natuurlijk uitwedstrijd De Graafschap. Toen was het recept De Boer bij Ajax wel uitgewerkt. En vervolgens in het buitenland meer decepties dan hoogtepunten. Credits voor 4 titels bij Ajax. Maar de slotconclusie luidt: mist een paar essentiele vaardigheden voor een (top)trainer.
 
Kohaku
 
9
25 juli 2020 om 08:24
Het is wel zo dat hij twee keer kampioen is geworden met het laagste puntenaantal ooit voor een kampioen, twee keer onder de 80 punten.
 
-NEC-
 
14
24 juli 2020 om 23:39
Kan zo zijn. Maar vergeet niet dat er in de VS ook gewoon heel ander voetbal wordt gespeeld. Komt De Boer aan met zijn Hollandse school (zijn opvatting wel te verstaan), wat totaal contrast staat aan hoe er in de VS wordt gespeeld. Daar zit amper tactiek in en ligt de bal in een halve minuut 3 keer over en weer bij elkaar in de buurt van de zestien meter. Daarbij, voordat iedereen hem weer afbrand, ook gewoon twee prijzen gepakt bij Atlanta.
 
Fan2016
 
44
24 juli 2020 om 23:50
Kan het ook misschien zijn dat de Boer tactisch zo zwak is dat zelfs spelers uit de Amerikaanse competitie aan je gaan twijfelen. Ik bedoel die hebben vaker buitenlandse trainers gehad en hebben kunnen vergelijken. Een idee he....
 
Ravel
 
10
25 juli 2020 om 00:33
@Fan2016 Geloof niet dat jij het dan helemaal begrepen hebt. Die Amerikanen snappen blijkbaar niet dat als je te maken hebt met beperkte voetballers bv in de achterhoede dat je compact moet staan. Dat betekent dan ook dat je als aanval niet altijd je goddelijke gang kan gaan.
 
Japie_Krekel
 
25
25 juli 2020 om 02:30
@ravel ik denk eerder dat die Amerikanen te maken hadden met een beperkte coach
 
Bossie
 
3
25 juli 2020 om 08:31
Hollandse school is toch juist wat meer aanvallend voetbal? Terwijl de Boer juist wat behoudender en compacter wilde spelen en met daar bij minder vrijheid voor de aanvallers .
 
Fan2016
 
2
25 juli 2020 om 09:58
Juist ja dat smoesje idd, lijkt wel of je precies de Boer napraat. Ligt aan iedereen behalve aan de Boer. Denk je nou echt dat die spelers bepaalde basisprincipes niet begrijpen. Elftal dat voordat hij kwam leuk voetbal speelde en kampioen werd. Nee, eerlijk gezegd denk ik dat jij er niks van snapt.
 
Japie_Krekel
 
56
25 juli 2020 om 00:55
wanneer gaat De Boer hiervan leren? dit is weer exact dezelfde reden waarom hij bij Inter en Crystal Palace werd ontslagen. deze man is denk ik echt ongeschikt voor het trainersvak want je ziet na twee faliekante mislukkingen dat je huidige methode niet werkt in het buitenland en dan ga je voor de derde keer op rij weer exact hetzelfde doen
 
BartTempelaar
 
7
25 juli 2020 om 07:48
Dat kampioenschap verspelen tegen de Graafschap ben ik het mee eens, maar Ajax had toen al lang en breed kampioen moeten zijn. De Boer heeft er een handje van om spelers op verkeerde posities neer te zetten, als Milik dat hele seizoen in de spits had gestaan was Ajax kampioen geweest.
 
HupVanDeDonk
 
4
25 juli 2020 om 08:01
Gefaald denk ik niet. De voetbalwereld is door aan het slaan op een manier dat je je als blonde blanke per se onderdanig moet opstellen, anders krijgen mensen een hekel aan je. Zeker in Amerika is dit een probleem. Zon Jaap Stam stelt zich op als een watje, dus dat komt wel goed. De Boer en Jans hebben wat meer karakter helaas.
 
Fan2016
 
7
25 juli 2020 om 10:00
Ja heel goed van je. Lekker de racecard erbij halen. Maar datvhet toch eventueel aan een waardeloze trainer ligt als de Boer dat komt niet bij je op.
 
champagnepapi
 
198
24 juli 2020 om 23:24
Ik riep al sinds El Hamdaoui dat Frank de Boer niet met personalities om kan gaan in een spelersgroep. Ajax fans dachten echt dat alles aan Mounir lag maar het was Frank die er niet mee om kon gaan. Die ego zit hem veels te lang al in de weg, helaas, want het is wel natuurlijk een voetbal man door en door.
 
Fan2016
 
146
24 juli 2020 om 23:31
stil maak bepaalde lieden hier niet wakker. Want de al heilige de boer is nooit ergens schuldig aan. Maar als zelfs Amerikanen, die vaak blind afgaan op een coach en discipline hoog in het vaandel hebben, stellen dat je gewoon een engnek bent dan weet je dat het gewoon zo is. Hopelijk zijn voetbalclubs gewaarschuwd en blijven ze ver weg van deze malloot.
 
Formus
 
44
25 juli 2020 om 00:01
Nou Fan2016, weet niet of je wel eens een langere tijd in Amerika bent geweest, maar ik heb er ruim een jaar gewoond en Amerikanen hebben niet heel veel meer respect voor een coach dan hier hoor. Amerikanen houden echter van gladde communicatie, van `smooth talkers`. En als De Boer nou iets totaal niet is....
 
feye88
 
10
25 juli 2020 om 07:42
Dan gaat stam het nog moeilijk krijgen
 
marieke90
 
78
24 juli 2020 om 23:59
Ik zag mounir bij andy inde auto,wat een topgozer was het,mounir kon ook goed overeen met van Gaal en die is nog veeleisender dan de boer..
 
 
33
25 juli 2020 om 00:51
El Hamdoui is daarna ook enorm opgebloeid. Was toch bijna verpest door De Boer.
 
mayarood
 
5
25 juli 2020 om 00:56
Frank de Boer is vaak te direct. Hij windt er geen doekjes om als iets hem niet zint. Daardoor komt hij vooral met buitenlandse spelers, die zijn directheid niet accepteren in de problemen. Hij gaf iedereen 3 kansen en als je dat verprutste dan kon je vertrekken.wel is/was hij een trainer die zeer goed bij met name Ajax paste. Hij gaf iedereen de kans, ook jonge spelers. Toen hij vertrok had ik altijd het idee dat de Boer bij weinig clubs goed zou passen.
 
JK-Ajax
 
11
25 juli 2020 om 01:55
Gelukkig heeft hij daarna iedereen een poepie laten ruiken haha
 
Japie_Krekel
 
52
25 juli 2020 om 02:04
@JK-Ajax De Boer heeft gelukkig wel laten zien wat presteren is na zijn Ajax periode met zijn glorieuze trainerscarriere in het buitenland. De Boer vond het nodig om Boilesen belachelijk te maken in een interview maar heeft uiteindelijk zichzelf belachelijk gemaakt met zijn prestaties in het buitenland. dat interview was ook alleszeggend over de persoon De Boer. imo is het een onsympathieke man die Olsson naaide om een transfer naar Barca te forceren, die het nodig vond El Hamdaoui en Kishna weg te pesten en iemand die Boilesen belachelijk maakte omdat hij een keuze maakte waar Frank toevallig niet blij mee was. daarom begrijp ik ook wel dat hij het niet heeft gered als coach in het buitenland. bij Ajax had hij de status om weg te komen met dat soort capriolen maar in het buitenland niet
 
Miccoli
 
2
25 juli 2020 om 11:03
Mee eens, JK-Ajax. Het is niet alsof El Hamdaoui daarna nog heeft laten zien dat de keuzes van Frank de Boer verkeerd waren. Hij is overal daarna gefaald. Frank daarna ook overigens, maar goed. Ik zie Frank de Boer nu nog wel een Eredivisie club van het formaat Heerenveen trainen als laatste kans. Mocht dat mislukken dan kan hij er beter mee ophouden.
 
GJ7300
 
25
24 juli 2020 om 23:25
Tja, niet de makkelijkste persoonlijkheid en erg overtuigd van eigen visie wat eigenlijk alleen maar ervaring is. Communicatief en halve psycholoog zijn, dat is t tegenwoordig, kijk maar naar de trucjes van Mourinho en vGaal. Een grote grap maar al die voetballers vallen ervoor. Dan liever inhoudelijke toppers als Guardiola en Klopp. De Boer kan geen van beide en dan is t snel uitgewerkt. Jammer voor m, je kunt moeilijk ander karakter kopen. Niettemin is er werk genoeg, je moet alleen iets willen opbouwen bij een mindere ploeg waarschijnlijk. Weet niet of dat lukt maar er zijn ook wel weer mindere trainers
 
KevinBisschops
 
30
24 juli 2020 om 23:26
Het verbaasd me niks dat dit nu naar buiten komt. Was inderdaad bij Inter ook al het geval dat spelers aangaven dat de Boer arrogant overkwam en zichzelf heel belangrijk vond. Hier in Nederland kom je er mee weg want er staat wel een voormalig topverdediger voor de groep. In het buitenland hebben ze daar echter schijt aan en sta je gewoon op straat als spelers dit aangeven bij de clubleiding. Ben overigens benieuwd of de Boer iets gaat veranderen aan zijn persoonlijkheid en zijn manier van coachen. Kan mezelf misschien beter afvragen of de Boer ooit nog trainer word van een mooie club binnen de EU. Misschien staat Ajax weer een keer op de stoep voor hem al lijkt die kans heel klein.
 
Vegitosan
 
37
24 juli 2020 om 23:26
Nee hoor , lag aan Inter , Palace en Atlanta. Meneer kan zo vrolijk zijn als de pest maar nog steeds nors overkomen door zn blik... helpt natuurlijk ook niet echt mee. Daardoor lijken al zn complimenten sarcastisch. Denk dat het daarom niet boterde tussen en hem de groep(en).
 
Warabe
 
5
25 juli 2020 om 05:50
Een vrolijke pest? Hmmm die is nieuw. Heeft die minder dan 100 miljoen doden gemaakt?
 
Vegitosan
 
5
25 juli 2020 om 08:47
Ja , door zn slaapverwekkende 4 jaren bij Ajax. 17mln slachtoffers.
 
bochherief
 
34
24 juli 2020 om 23:27
Herhaling van zetten wat bij Ajax, inter en palace gebeurde. Gebrek aan spelopvatting, tactische kennis, people management skills en resultaat. Logisch dat ie ontslagen is. Einde trainerscarriere
 
Ajax/barca2014
 
36
24 juli 2020 om 23:35
Ook bij Ajax was de Boer gewoon een matige coach met hele rare beslissingen. Zo weigerde hij bijvoorbeeld Bojan in de spits te zetten, terwijl iedere supporter al wist dat dat zijn beste positie was. Ook het vasthouden aan Sigtorsson terwijl Milik veel beter presteerde vond ik destijds onbegrijpelijk. Daarnaast had je ook die rare opstellingen met El Ghazi of Schone in de spits. Op basis van deze voorbeelden kan ik me dus wel voorstellen dat die spelers van Atlanta de keuzes van de Boer niet altijd begrepen. Ook het verwijt van het compacte spel is weer zo typerend. Het seizoen ervoor had je met Martinez een absolute goalgetter. Vervolgens werd er een dure Argentijnse middenvelder gekocht, wat het aanvallend spel van het team zeer goed zou doen. Waarom dan toch weer hameren op een behoudende speelwijze?
 
bochherief
 
20
24 juli 2020 om 23:38
Passing game is heilig, balbezit achterin, 70% balbezit is heilig. Allemaal van Gaal filosofieën, er wordt niet gekeken wat je doet met dat balbezit. Van Gaal bij united zelfde verhaal, saai saai voetbal, 0-0 bij rust vaak, balbezit is heilig
 
sloep01
 
30
24 juli 2020 om 23:46
Hier wil ik je toch wel even corrigeren want v Gaal is gewoon een toptrainer hoor na Michels en Cruijff de beste die wij hier hebben gehad , en de Boer met v Gaal vergelijken is nog erger dan vloeken in de kerk hij mag de veters nog niet strikken van van Gaal .
 
Andres13
 
27
24 juli 2020 om 23:51
Van Gaal durfde zich tenminste nog aan te passen aan zijn materiaal zoals het WK in 2014 waarin hij met omschakelvoetbal speelde. De Boer blijft vasthouden aan zijn eigen spelvisie en dat breekt hem telkens maar weer op.
 
Ravel
 
10
25 juli 2020 om 00:41
@Bocherief.. Man bij United was er gewoon niet genoeg kwaliteit in de selectie. Zo vermoeiend dit soort kort door de bocht redenaties. Hij had nota bene Jones en Evans voor de achterhoede nou dat waren pas houthakkers daar is Maguire een Maldini bij vergeleken... Het team was zo uit balans en de achterhoede zo kwetsbaar dat dat niet anders kon. Mooier nog dat is eigenlijk nog steeds zo na al die investeringen en jaren, maar blijkbaar ontgaat jou dat volledig.
 
Japie_Krekel
 
13
25 juli 2020 om 01:53
@ravel Van Gaal heeft er natuurlijk bij United helemaal niks van gebakken. hij heeft 350 miljoen geinvesteerd in voornamelijk pure middelmaat en er zat na 2 jaar nog steeds letterlijk nul progressie in het spel. daarnaast waren de resultaten ook nog eens slecht
 
Ravel
 
11
25 juli 2020 om 03:21
@ Japie, wat Fergusson had achter gelaten was pure middelmaat. Ook toen wilde de grote sterren niet komen. Als je t een beetje van dichtbij hebt gevolgd dan weet jij ook dat veel transfers niet van van Gaal waren. Overigens waren d`r heel wat transfers waar behoorlijk wat United fans echt wel tevreden over waren, jij praat lekker makkelijk achteraf. Van Gaal heeft United in korte tijd van een hele grote groep United onwaardige spelers verlost. Ik heb `t maar weer es opgezocht want jij roept vaak maar wat zonder fatsoenlijke onderbouwing. Di Maria (geen aankoop waar van Gaal om had gevraagd) was iedereen laaiend enthousiast over, maar hij liet `t gewoon niet zien. Is ook vervelend weggegaan en wordt nu de snake genoemd. Martial echt een prima aankoop heeft onder van Gaal goed gedaan maar is in z`n ontwikkeling m`n onder Mourinho wat stil blijven staan. Shaw was volgens mij al gehaald en was iedereen wild enthousiast over, de linksback positie was voor de komende 10 jaar gevuld dacht men. Was ook broodnodige versterking. Herrera ook speler die uiteindelijk veel respect heeft gekregen, was nb in het begin niet zeker van basis plaats omdat hij verdedigend steken liet vallen. Onder van Gaal is dat beter geworden en heeft ie een prima rol gehad op `t middenveld. Schneiderlin werd juichend binnengehaald iedereen wist dat CVM een groot probleem was en hij werd echt als de oplossing gezien, heeft `t niet waargemaakt. Schweinsteiger ook laaiend enthousiast ontvangen maar die bleek verder versleten dan gedacht. Misschien daar idd miskoop maar de gedachte achter de aankoop was logisch. Falcao was al gekocht volgens mij, iedereen ook heel enthousiast maar zoals iedereen weet volledig mislukt. Rojo, leek een logische en goede aankoop kon CB en LB spelen en had `t goed gedaan bij Argentinië. Maar heeft na een redelijk debuutjaar nooit echt de belofte ingevuld. Darmian broodnodige versterking op rechtsachter toen, begon goed maar ergens kwam de klad erin verderop dat kan gebeuren. Zo kan ik nog wel ff doorgaan maar `t is allemaal lekker makkelijk lullen zonder kennis van zaken. Ga maar es nakijken en dan zul je zien dat Mourinho voor groot deel gewoon de basis van van Gaal gebruikte daarna. Van Gaal heeft er uitgehaald wat er in zat en als hij langer had gebleven was het echt niet slechter geweest dan dat `t nu is. Beleid van United is dramatisch, van Gaal aanstellen en dan z`n opvolger Mourinho je reinste kolder.
 
sloep01
 
2
25 juli 2020 om 07:40
(japie) Ach wat een geleuter zeg over van Gaal Guardiola mag een miljard investeren bij City en ook bij Bayern ook veel geld maar buiten een paar kampioenschappen wint hij nog altijd niks , ook alleen maar bij Barcelona de CL , is dat dan ook een kneus ? Over de boer mag je alles zeggen maar ga je mond spoelen met wat je over van Gaal zegt een van de beste trainer die wij hier hebben gehad jonge jonge
 
sloep01
 
0
25 juli 2020 om 10:27
Dan heb je toch zitten slapen tijden de succes jaren bij Ajax want dat was toch niet zo saai toch , en ook bij Barcelona en Bayern toch ook niet , beetje rare reactie
 
Japie_Krekel
 
0
25 juli 2020 om 11:27
@sloep01 ik geef al een tijdje aan dat ik Guardiola overhypt vind dus dat punt deel ik met je. Ik vond Van Gaal bij Ajax en Bayern bv geweldig presteren maar bij United vond ik het gewoon niet goed
 
sloep01
 
0
25 juli 2020 om 13:04
Nee dat klopt maar dan nog blijft hij een toptrainer , dat wilde ik aangeven want ook toptrainers worden gewoon ontslagen hoor , een trainer is over het algemeen zo goed als zijn selectie ook de beste trainer ter wereld wordt geen kampioen met RKC of NAC hoor .
 
ninjakai
 
2
25 juli 2020 om 08:35
De Boer, tactisch een dusdanige onbenul dat hij als enige schone wilde hebben terwijl de rest binnen Ajax hem liever niet zag komen, maar de boer maar dat plezier deed omdat hij transfervrij was. De Boer begon elk seizoen ook gewoon nega aanvallend bij Ajax, liep voor geen meter en zette het dan om naar behoudend omdat het spelers materiaal het niet aankon. Wat Ten Hag afgelopen seizoen bij Ajax had vanaf de winterstop, had Frank altijd aan het begin van het seizoen. Wil ik hem terug bij, nee dat niet, vooral omdat hij veel te lief is en te veel met de club meedacht. Daar blijf ik hem trouwens eeuwig dankbaar voor, maar resulteerde wel in dramatische Ajax selecties. Een sterspeler moet je toch wel hebben in je selectie....
 
Ajax/barca2014
 
4
25 juli 2020 om 09:06
Je bevestigt mijn verhaal toch gewoon? Wanneer werd Schone pas echt een succes? Toen Bozs hem op 6 zette. Daarvoor werd hij steeds door Frank de Boer als rechtsbuiten of zelfs als spits geposteerd. Als rechtsbuiten deed hij het niet onverdienstelijk, maar daar lagen zijn kwaliteiten gewoon niet. Ook met Theo Janssen was er precies hetzelfde verhaal. De Boer kan niet eens de juiste poppetjes op de juiste plaatsen zetten.
 
kefa83
 
4
24 juli 2020 om 23:36
Frank de Boer kan beter aan de slag met een jong team dat zich nog moet bewijzen. Atalanta had net alles gewonnen wat ze konden, die moet je dan niet meteen opeens heel iets anders laten doen. Snap ze wel, je bent kampioen met een bepaalde werkwijze en dan komt er iemand die het helemaal anders wil.....
 
Fan2016
 
43
24 juli 2020 om 23:46
Frank de Boer moet wegblijven bij de jeugd. Zo'n nare persoonlijkheid staat talenten en hun onbevangenheid gewoon in de weg. Meneer en meneer alleen heeft het voetbal uitgevonden sn het moet precies gaan hoe hij het wil. Hou op zeg, laat het opleiden van talentvolle jeugd aan trainers die groei willen bewerkstelligen en niet dwang en norse blikken krijgen van een nare persoonlijkheid die dictatoriale trekjes heeft zoals zijn leermeester van Gaal. Cruyff wordt gewoon enorm gemist in het Nederlandse voetbal, zijn opvattingen hebben we nodig en niet van deze engnekken die zichzelf belangrijker vinden dan de spelers.
 
Japie_Krekel
 
26
25 juli 2020 om 01:24
die moet je juist niet bij je jeugd hebben. elke jongen met een beetje karakter verwijderd hij uit de selectie straks. ik ben er ook van overtuigd dat een jongen zoals Ziyech ook geheid problemen had gehad met De Boer als die nog coach was van Ajax. De Boer en persoonlijkheden gaan niet samen want alles moet passen binnen zijn eigen referentiekader. hij wil daarom alleen maar werken met ideale schoonzonen wiens grootste hobby postzegels verzamelen en stampotjes eten zijn en alles wat ook maar een beetje afwijkt van zijn ideaalbeeld dat kan wegwezen
 
nicesky
 
6
24 juli 2020 om 23:41
Zeer matige trainer lijkt het toch. Ok=ok bij de kampioenschappen van Ajax was het voetbal vaak niet om aan te zien, te verdedigend. Dit lijkt nu ook weer zijn kop te kosten
 
SocioFan1
 
25
24 juli 2020 om 23:48
Dan ben je wel matig slecht zeg als je sinds je Ajax tijd niet meer fatsoenlijk presteert en erger nog overal op een zelfde manier gebonjourd wordt. Verwijten dat je arrogant bent en het allemaal even beter weet. Wat denkt ie wel niet, dat dat werkt? Zelfs legends als Zidane gedragen zich nederig en bescheiden. Frank's werkwijze is echt vreemd en dat ging blijkbaar toen al fout met Mounir zo te zien, waar het helemaal aan Frank zelf lag. Want als je nieuw binnenkomt ga je niet meteen arrogant om met je spelers, tsja. Weer een faal voor Frank, best sneu.
 
RamonDiaz
 
6
25 juli 2020 om 00:40
Geen idee over Atlanta of Palace maar bij Inter deed hij het niet goed. Hij was aangesteld door de leiding om aanvallend voetbal te spelen en liefst 4 3 3, de leiding had moeten weten dat dit niet ging werken met de spelers in de selectie maar dat had Frank de Boet zeker moeten weten, de resultaten waren slecht maar het voetbal zelf was ook matig en er zat ook geen verbetering in, tot overmaat van ramp had hij ook geen goede relatie met veel spelers uit de selectie. Die stap van Ajax naar Inter was te groot, een kleinere club in de Bundesliga of een Club Brugge om te starten in het buitenland was achteraf misschien beter geweest. Een club als Inter is gewoon erg lastig en zeker als het om een relatief onervaren trainer gaat, genoeg grote trainers die het al moeilijk genoeg hebben gehad, laat staan een trainer die alleen maar in de Eredivisie trainer is geweest met de sterkste selectie en het toch meestal vrij makkelijk had qua tegenstand, genoeg wedstrijden in Nederland waarbij je je afvraagt of Ajax die met 4-0 of 5-0 gaat winnen, dat heb je in grote competities toch minder.
 
DRL80
 
3
25 juli 2020 om 00:45
Carrièreplanning is niet altijd mogelijk maar zijn keuze voor Inter was gewoon oliedom en onverstandig, dat hadden zijn zaakwaarnemer(s) en F. De Boer zelf moeten en kunnen weten. Had hij daar niet gewerkt dan had hij ook niet hoeven proberen om z’n naam te zuiveren bij wespennest Crystal Palace. Dat was ook een domme keuze, die club.. Hij had beter een sabbatical kunnen nemen en daarna bij een nuchtere en goed geleide club gaan werken. Dat past hem beter. Bij Atlanta deed hij het vorig seizoen niet eens zo slecht, volgens mij. Laat hem nu dan eens verstandig zijn en een jaar vrij nemen en overal een beetje rondkijken om daarna naar een passende club te gaan. Als hij dat nog wilt. Off: Nu hebben alle anti-Ajax figuren (hier) weer munitie om mee te schieten. Prima, lekker laten doen. Ajax (en F. De Boer) wonen kosteloos in hun hoofden.
 
mcgregor
 
29
25 juli 2020 om 00:50
Dus het ligt aan de clubs ? Schiet op man. Roy Hodgon was zijn opvolger en die zit er nog steeds. Toen hij het overnam pakte ze meteen punten. Overal waar hij heeft gewerkt roepen de spelers dat hij een arrogante zak is. Dat staat los van Ajax of wat dan ook. Nu wederom word er door de selectie gezegd dat ze niet meer door 1 deur kunnen met hem. Je kan hem wel blijven verdedigen of dat hij verkeerde keuzes heeft gemaakt. Nee het ligt gewoon aan zijn karakter en uitstraling
 
mcgregor
 
22
25 juli 2020 om 00:46
Wederom zijn persoonlijkheid arrogantie en spelers die niet meer met hem door 1 deur konden. Dit hebben we vaker gehoord. Na Italië en Engeland nu Atlanta. F de boer lijkt me idd echt een grote zak die totaal zich totaal niet in speler kan inleven. Zo lieten die 2 jongens van inter toen weten dat hij ze maanden geen woord of blik gunde.
 
 
10
25 juli 2020 om 01:14
De Boer is gewoon star. Hij heeft een visie en daar houdt hij zich aan. Hij is niet pragmatisch genoeg om een goede trainer te zijn.
 
hms 030
 
4
25 juli 2020 om 01:24
Ronald durft alleen maar analyses te geven. Frank durft op zijn bek te gaan. Iedere trainer heeft te maken met de kans ontslagen te worden.
 
Japie_Krekel
 
20
25 juli 2020 om 01:29
klopt maar als je 3 keer op rij wordt ontslagen na korte dienstverbanden en elke keer exact om dezelfde reden, omdat je wederom te eigenwijs bent om ook naar je spelersgroep te luisteren dan wordt het misschien wel eens tijd om te gaan nadenken over een andere carriere. de spelers moeten het doen voor je in het veld maar ipv dat De Boer zorgt dat ze voor hem door het vuur willen gaan jaagt hij ze elke keer tegen zich in het harnas. dan ben je gewoon ongeschikt als coach imo
 
ProEvo
 
4
25 juli 2020 om 01:35
Benieuwd waar we Frank de Boer hierna gaan zien als trainer. Championship, subtopper Eredivisie of rechterrijtje Bundesliga lijkt mij het hoogst haalbare op dit moment. Of wellicht als assistent, bijvoorbeeld van Koeman mocht die ooit aan de slag gaan bij Barcelona.
 
Japie_Krekel
 
8
25 juli 2020 om 02:16
ik denk dat we hem waarschijnlijk niet meer terugzien als hoofdcoach. hij vind zichzelf een topcoach en voelde zich te groot voor een club als Heerenveen. grotere clubs zitten echter niet op hem te wachten en in het buitenland is het sowieso klaar verwacht ik. die kijken naar zijn CV in het buitenland en trekken daar waarschijnlijk hun conclusies uit. misschien Qatar of de Arabische Emiraten maar dat zal het wel een beetje zijn. heel maar dan ook heel misschien zien we hem ooit terug als bondscoach van Oranje als hij echt de laatste optie blijkt op dat moment, al zit ik er persoonlijk niet op te wachten
 
Dr. Duck
 
4
25 juli 2020 om 07:25
Deze kritiek vanuit de spelersgroep is toch wel repeterend. Ook supporters van Atlanta zijn blij dat hij weg is vanwege zijn saaie speelstijl. Een geluid dat ook bij ajax hoorbaar was in de laatste jaren. Ik vind het wel jammer dat er nu veel vz-ers zijn die zijn prestaties bij ajax willen wegzetten als geluk en zwakte van de ander. De boer heeft bij ajax gewoon een fantastische prestatie geleverd en dat in tijden van bezuinigingen. En ja, het voetbal was niet altijd mooi om te zien, maar de supporters hebben er niet minder om gefeest volgens mij.
 
FCBogarde
 
10
25 juli 2020 om 07:50
Zijn internationale trainerscarriere is nu wel klaar. Hij kan nu weer naar de camping in Nederland....
 
MartijnGerbrands
 
1
25 juli 2020 om 08:54
Het zijn overigens wel vaak de spelers die niet opgesteld werden, die dan vervolgens commentaar hebben op Frank. Daarnaast heb ik ook een aantal wedstrijden gezien van Atlanta, een behoudende speelwijze kon ik niet echt ontdekken. Eerder te aanvallend. Genoeg wedstrijden waarin ze onmogelijk veel kansen kregen met als gevolg de deksel op de neus. Kort samengevat toch wel weer niet een heel succesvol verhaal, wellicht toch zelf eens zijn manier van werken tegen het licht houden.
 
FCVD13
 
1
25 juli 2020 om 09:08
Denk dat De Boer nu toch wel het voordeel van de twijfel kwijt begint te raken na dat we dit te horen krijgen over al zijn buitenlandse avonturen. Bij Ajax was het ook geen oogstrelend voetbal en we kennen allemaal het verhaal met El Hamdaoui nog. Dit moet je dan toch als F de Boer zelf ook niet meer willen.. niet iedereen is een goeie coach helemaal geen schande.
 
GerbenOverweg
 
1
25 juli 2020 om 09:19
Word El Ham. een personality genoemd, eerder een omhooggevallen idioot. En bij dat clubje uit Atlanta zitten louter spelers die in Europa geen potten kunnen breken. En ten aanzien van FDB, die is al in het Nederlands onverstaanbaar laat staan in het Engels. Denk dat hij slechts bij Ajax tot zijn recht komt en verder nergens.
 
Japser
 
2
25 juli 2020 om 10:46
De Boer werd met Ajax kampioen in een matige competitie met een club met veruit het hoogste budget en beste spelers. Het is een prima vent, maar geen goede trainer. Zijn succes bij Ajax is mooi gedaan, maar ligt ook te dele aan het feit dat je tegenstanders aanzienlijk zwakker zijn.
 
birotor
 
0
25 juli 2020 om 13:18
Ik ken de man niet persoonlijk, maar dat verongelijkte en norse gezicht spreekt boekdelen. Je zult daar als speler maar elke dag tegenaan moeten kijken..... Kan 'ie verder nog zo'n goede tacticus zijn.