Frenkie de Jong maakt debuut in voorselectie Oranje
Woensdag, 22 augustus 2018 om 12:06

Bondscoach Ronald Koeman heeft de 34-koppige voorselectie van Oranje bekendgemaakt voor het oefenduel met Peru op 6 september en de ontmoeting met Frankrijk van 9 september in het kader van de Nations League. In de voorselectie is plek voor een debutant: Frenkie de Jong is voor het eerst opgenomen.

Het duel met Peru zal in het teken staan van het afscheid van Wesley Sneijder. De recordinternational, goed voor 133 interlands, zal voor het laatst uitkomen in het shirt van Oranje. Hij behoort dan ook tot de selectie van Koeman. Tegelijkertijd maakt Kenny Tete deel uit van de groep, ondanks dat hij al geruime tijd niet veel speelt bij Olympique Marseille.

Ook relatieve nieuwkomers Wout Weghorst, Hans Hateboer, Ruud Vormer, Guus Til en Justin Kluivert zijn erbij. Hetzelfde geldt voor Eljero Elia en Terence Kongolo, die in mei door Koeman werden teruggehaald bij Oranje voor de vriendschappelijke wedstrijden tegen Slowakije en Italië. Ten opzichte van de vorige voorselectie ontbreken Jeffrey Bruma, Karim Rekik en de gestopte Bas Dost.

Oranje treedt op donderdag 6 september in de Johan Cruijff ArenA aan tegen Peru. Het is de eerste wedstrijd van het nieuwe interlandseizoen. Drie dagen later gaat de ploeg van Koeman op bezoek in Frankrijk voor het debuut in de Nations League.

De voorlopige selectie:

Doel: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Barcelona), Sergio Padt (FC Groningen), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (AFC Bournemouth), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Timothy Fosu-Mensah (Fulham), Hans Hateboer (Atalanta), Daryl Janmaat (Watford), Terence Kongolo (Huddersfield Town), Matthijs de Ligt (Ajax), Kenny Tete (Olympique Lyon), Stefan de Vrij (Internazionale)

Middenveld: Donny van de Beek, Frenkie de Jong (beiden Ajax), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta), Wesley Sneijder (Al-Gharafa), Kevin Strootman (AS Roma), Guus Til (AZ), Tonny Vilhena (Feyenoord), Ruud Vormer (Club Brugge), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Steven Berghuis (Feyenoord), Steven Bergwijn (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Eljero Elia (Medipol Basaksehir), Luuk de Jong (PSV), Justin Kluivert (AS Roma), Quincy Promes (Spartak Moskou), Wout Weghorst (VfL Wolfsburg).

Meer nieuws
   
14:55
14:55
Van 't Schip wordt geen 'Head of Coaching' en praat met Ajax over andere rol
2
   
14:24
14:24
Marca beweert: Dick Schreuder op poleposition voor opvolging Arne Slot
20
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
15
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (175)

 
Psv-er!
 
13
22 augustus 2018 om 12:26
Op het middenveld helaas heel veel dezelfde types. Niet echt specialisten als aanvallend of verdedigende middenvelders.
 
balverlies
 
62
22 augustus 2018 om 12:32
Van de Beek hoort hier niet tussen. Die staat niet eens meer in de basis. Daar zijn dan veel meer alternatieven voor.
 
Strikersun
 
10
22 augustus 2018 om 12:32
In Vormer en de Rion zie ik wel echt controleurs en deels ook in strootman terwijl Wijnaldum, Sneijder en Propper nog wel met de punt naar voren kunnen spelen eventueel. Niet de beste opties, maar wel opties.
 
JordenPitt
 
15
22 augustus 2018 om 12:38
Staat vanavond gewoon basis hoor
 
Psv-er!
 
5
22 augustus 2018 om 12:40
Ik zie De Room en Vormer toch meer als bix to box spelers. Vormer scoorde toch ook zoveel in Belgie? Lijkt me niet dat hij dat doet als VM. Propper en Blind zijn dan denk ik nog de beste opties om met de punt naar achteren te spelen. Wijnaldum en Strootman (of vergelijkbare types) kunnen niet naast elkaar spelen als controleurs.
 
juvedeef
 
17
22 augustus 2018 om 12:46
Sneijder is voor het laatst erbij. Die neemt afscheid
 
ohwohwohw
 
8
22 augustus 2018 om 13:15
Ik zie blind propper en Wijnaldum als mogelijke controleurs. Propper speelt bij brighton ook erg dienend en Wijnaldum speelde afgelopen 2 wedstrijden op de positie van Henderson, dus ook echt op de 6. Dat deed hij erg goed. Misschien Klaassen over een tijdje er weer bij als hij zijn vorm herpakt bij Bremen.
 
Japie_Krekel
 
6
22 augustus 2018 om 13:17
Blind liever niet op je middenveld hoor, die haalt al het tempo uit je spel net zoals Strootman. zet hem maar linksback ofzo
 
Constant kante
 
6
22 augustus 2018 om 13:24
Japie-Krekel Eens. Blind wordt bovendien, als het echt lastig wordt, ook heel vaak overlopen op dat middenveld. Daar moet je echt fysiek wat sterkere spelers hebben staan. Graag dan ook spelers die iets met een bal kunnen.
 
Woezel
 
4
22 augustus 2018 om 13:25
Ik kan wel een stuk of 10 namen noemen die er zeker niet thuis horen... gelukkig is het maar een voorselectie... en daar zit hij gewoon terecht bij...
 
l equipe
 
7
22 augustus 2018 om 13:27
Helemaal mee eens, omhoog geschreven spelertje...komt meer door zn kenmerken dan door z n kwaliteiten!
 
WillemHolder
 
1
22 augustus 2018 om 14:08
Welke kenmerken dan en welke kwaliteiten zou hij niet hebben?
 
Japie_Krekel
 
12
22 augustus 2018 om 14:24
@willemholder hij is een goede voetballer maar is nog te weinig bepalend bij Ajax als je kijkt naar de superlatieven die hem worden toegeschreven. hij word gezien als een "supertalent" en dat zou heel goed kunnen maar dan moet hij nu hij alweer bijna 21 jaar is, dit seizoen wel de grote man worden op het middenveld van Ajax op die leeftijd maakten supertalenten als bv een Robben en Pogba al regelmatig het verschil in de absolute top dus dan moet Frenkie De Jong als hij echt dat supertalent is dat ook minimaal nu op op Eredivisie niveau gaan laten zien als hij die status wil waarmaken
 
DennisHartkoorn
 
0
22 augustus 2018 om 18:02
Helaas Sneijder. Ik had je niet opgeroepen
 
DennisHartkoorn
 
0
22 augustus 2018 om 18:03
Blind had ik ook thuisgelaten.
 
TommyHp
 
10
22 augustus 2018 om 13:13
Misschien eerst eens 10-15 wedstrijden in de ED op rij goed spelen.
 
Sanderr
 
62
22 augustus 2018 om 13:34
Vilhena, Til, Bergwijn en Luuk ook maar niet oproepen dan? Die spelen toch ook niet wekelijks goed in de ED. Ik snap oprecht niet waarom mensen het zo raar vinden dat Frenkie de Jong bij Nederland wordt betrokken. We snakken echt werkelijk naar creativiteit op het middenveld en we hebben nou eenmaal niet zoveel keus wat dat betreft. Het is gewoon volstrekt logisch dat hij bij de voorlopige selectie zit.
 
chandler
 
8
22 augustus 2018 om 15:48
Blijkt maar weer dat ik geen kenner ben want ik zie het grote talent van deze jongen totaal nog niet.. Tegen Heracles en Vvv een van de mindere ook.
 
Mr.Rob
 
78
22 augustus 2018 om 12:09
Mooi om te zien. Toekomst van Oranje.
 
Goalski
 
37
22 augustus 2018 om 12:52
De toekomst van oranje staat in u21, u19 en u17. Wat hier in oranje staat moet nu gewoon top zijn. Frenkie hoort daar wel bij, maar nog niet in de basis, daar mist hij gewoon nog het fysiek voor om in een driemans middenveld te opereren als controleur.
 
Pinpas
 
19
22 augustus 2018 om 13:14
Ben ik het niet mee eens. Ik denk dat Frenkie precies de creativiteit brengt die we missen op het middenveld. Hij is handig genoeg om zich staande te houden en is precies het type speler wat spelers als Depay en Promes in gang kan zetten.
 
ohwohwohw
 
1
22 augustus 2018 om 13:17
Ben het ook wel eens dat frenkie iets heeft wat ontbreekt bij de rest. Goede handelingssnelheid, vooruit willen spelen, versnelling met bal. Zie in hem een goede 8.
 
Xyzz
 
4
22 augustus 2018 om 14:01
Überhaupt een goede balbehandeling. Dat kan je van de meeste niet zeggen. Zoals bijvoorbeeld wijnaldum, Strootman etc
 
whytho
 
8
22 augustus 2018 om 15:55
Wat een gelul dat Gini geen balbehandeling zou hebben, sjonge jonge
 
T. Alavez
 
0
22 augustus 2018 om 16:30
Gini moet je op dezelfde manier gebruiken als bij Liverpool. Verbinding speler tussen het middenveld en aanval. Geen echte vm van maken of am van maken. Strootman heeft veel kansen in oranje niet gepakt. Hendrix had wat mij betreft zeker opgeroepen mogen worden.
 
isco1
 
35
22 augustus 2018 om 12:09
Terecht om hem te slecteren. Hopelijk ook laten meespelen, aangezien het een topper voor in de toekomst kan zijn!
 
profoff
 
25
22 augustus 2018 om 12:11
Als hij de beste optie voor nu is moet je hem nu mee laten spelen.
 
DeDonnie
 
4
22 augustus 2018 om 13:43
Ik denk het wel gezien zijn kwaliteiten die geen een andere middenvelder heeft. Zou graag middenveld met Propper Wijnaldum en Frenkie wel eens willen zien.
 
magnetics
 
3
22 augustus 2018 om 15:23
Wat mij betreft hoeft hij niet eens nú de beste te zijn om speelminuten te maken. Het lijkt me handig als Frenkie alvast van eventueel koudwatervrees af is zodra Oranje hem echt nodig heeft. Lekker wat minuten laten maken tegen Peru dus, een beetje de schroom van zich af laten spelen (voor zover hij daar last van zou hebben), zodat dat in ieder geval niet nieuw meer aanvoelt wanneer Oranje hem echt nodig heeft. Die dag komt vroeg of laat toch wel. Als je trouwens ziet wat voor internationale middelmaat er in deze voorselectie bij de middenvelders tussen staat, dan lijkt een selectie voor Frenkie me ook een vrij logische keuze. Alleen Wijnaldum is internationaal een klasbak, Strootman stelt in Oranje vrijwel altijd teleur, en de rest is vrij middelmatig. Ruim dus maar vast een plekje in voor Frenkie. Het lijkt me meer voor de hand te liggen dat iemand als Donny van de Beek afvalt.
 
T. Alavez
 
1
22 augustus 2018 om 16:32
Daarom zou Hendrix er goed bij passen. Pure cdm die al het verdedigende werk kan opknappen. Pröpper en Wijnaldum iets daarvoor. Die kunnen dan met van Beek rouleren afhankelijk van de tegenstander. Mocht je defensiever willen spelen Strootman ipv Pröpper of Wijnaldum.
 
 
23
22 augustus 2018 om 12:52
Op basis van de wedstrijden van dit jaar vraag ik me af of het terecht is. Hij laat dit jaar nlog maar heel beperkt zien waarom een Barcelona interesse heeft.
 
040vaart
 
10
22 augustus 2018 om 13:14
Inderdaad janssen ja hij heeft een leuke balgevoel maar dat is het dan ook. Speelt veels te graag postbode.
 
Kerzoep
 
50
22 augustus 2018 om 12:10
Logisch dat hij er bij zit nu. Toch een van de grootste talenten van Nederland met exceptionele kwaliteiten
 
Sirius
 
16
22 augustus 2018 om 13:22
Maar z'n 'exceptionele kwaliteiten' is ook het enigste dat hij bezit. Bovendien zie daar ook veel te weinig van terug. Je kunt wel een hele goede techniek hebben, maar als je niet weet hoe je het moet gebruiken, heb je er ook maar heel beperkt iets aan. Ik zie in Frenkie de Jong absoluut nog geen topspeler in wording.
 
Xyzz
 
11
22 augustus 2018 om 14:08
Enige* Wat moet een speler nog meer hebben behalve exceptionele kwaliteiten? Slechte kwaliteiten?Frenkie is altijd aanspeelbaar, ook met een man in de rug, kan een man uitspelen als vrijwel de enige middenvelder van Nederland, en is daardoor heel waardevol. Wint ook erg veel duels en heeft een goed inzicht zowel aanvallend en verdedigend. Hoe mensen niet inzien hoe waardevol hij is en kan zijn begrijp ik echt niet.
 
Japie_Krekel
 
4
22 augustus 2018 om 14:26
@xyzz die exceptionele kwaliteiten gebruiken om bepalende en beslissende dingen in het veld te doen. dat hij talent heeft is duidelijk maar kan hij daarmee ook structureel het verschil maken voor zijn teams? dat moeten we nog even aankijken
 
Xyzz
 
2
22 augustus 2018 om 14:54
Vind je dat Busquets bepalende en beslissende dingen doet? Hoe dan ook speelt Frenkie pas een paar wedstrijden op het middenveld. Misschien is het iets te vroeg om te eisen dat hij dat niveau aantikt.
 
Sirius
 
3
22 augustus 2018 om 14:56
@xyzz Omdat hij vooralsnog veel fouten maakt. Iedereen ziet wel hoe waardevol hij KAN zijn, maar momenteel heeft hij het nog maar zelden laten zien. Wat een speler nog meer moet hebben behalve exceptionele kwaliteiten? Weten hoe je die kwaliteiten ook effectief kunt gebruiken. Vooralsnog heeft hij daar nog moeite mee en buiten die kwaliteiten kan hij niet terugvallen op zijn fysiek. We praten hier ook niet over een 17 of 18-jarige speler. De Jong is 21 jaar. Natuurlijk jong, maar ook weer niet dermate jong dat je er niets van hoeft te verwachten. Leeftijdsgenoten in Europa die ook als toptalent worden bestempeld, zijn minstens 2 stappen verder dan De Jong.
 
Thamike
 
2
22 augustus 2018 om 16:33
Hoe kijken jullie in godssnaam naar de Jong? Iemand die nog nooit op hoog niveau als CV neerzetten en zonder dat dit zijn positie is gewoon prima invullen. Dit kan hij door zijn specifieke kwaliteiten. Zijn dribbel, balbehandeling en overzicht zijn van een wel erg hoog niveau. Daarnaast is hij fysiek veel sterker dan jij doet voorkomen. Wint bijna al zijn duels en heeft een goed ontwikkelde voetbal intelligentie. Dat hij dit jaar m8est wennen aan zijn oorspronkelijke positie met een nieuwe samenstelling is niet gek. Maar elke voetbal kenner ziet wat ook de grootste scouts zien. Frenkie moet juist op een hoger n8veau spelen en zal juist een van de weinige zijn die waarschijnlijk mee kan en dan de.meeste hier gaat verbazen omdat hij een natuurlijke voetballer is.
 
FeyCoev
 
14
22 augustus 2018 om 12:10
Prima voorselectie, alleen Sneijder stond daar nog als default optie in? Verder hebben we natuurlijk in de spitspositie best een probleem, Depay en Babel zie ik daar nog als de beste optie maar zijn niet echt spitsen. De enigen die ik zo snel even mis, zij Lens want die doet het toch goed bij Besiktas en heeft specifieke kwaliteiten (en kan evt. ook als spits spelen) en Hendrix.
 
Zytto34
 
69
22 augustus 2018 om 12:14
Had voor de spits ook liever Hunterlaar en van persie gezien dan woutje en luuk. Zeker op basis van huidige vorm is Huntelaar beter dan de jong.
 
Psv-er!
 
9
22 augustus 2018 om 12:23
Ja spitsen zijn toch wel erg matig.
 
Koosajax
 
43
22 augustus 2018 om 12:27
We moeten bouwen op het EK 2020 en daar kunnen we Huntelaar en RVP niet gebruiken.
 
grasveld7
 
8
22 augustus 2018 om 12:33
Huntelaar en Van Persie kunnen eigenlijk ook niet meer, al snap ik je beredenering obv Weghorst en Luuk in huidige vorm. Al moet ik toegeven dat beide heren toch aardig wat 100 procent kansen hebben verprutst de afgelopen weken. Dat we überhaupt aan die spelers moeten denken zegt eigenlijk al genoeg. Het is gewoon heel dun bezet in de spitspositie momenteel.
 
blackpool
 
10
22 augustus 2018 om 12:50
Laten we ons eerst maar eens kwalificeren. Daar moeten we de beste spelers op dit moment voor gebruiken. En als dat Van Persie en Huntelaar zijn dan moet je die oproepen.
 
RADO55
 
7
22 augustus 2018 om 12:55
Die kunnen er wel voor zorgen dat we het überhaupt halen.. Dat is stap 1..
 
Japie_Krekel
 
7
22 augustus 2018 om 13:01
@zytto34 Van Persie kan natuurlijk niet. dan speelt hij dalijk helemaal geen wedstrijd meer voor Feyenoord gezien zijn fysieke gesteldheid
 
Sirius
 
6
22 augustus 2018 om 13:24
Huntelaar en Van Persie zijn geen opties. Huntelaar heeft al moeite bij Ajax en mist bovendien veel kansen. Van Persie kan het fysiek absoluut niet meer bijbenen. Ik ben ook zeker geen fan van Weghorst en Luuk de Jong, maar ze zijn in ieder geval een stuk fitter.
 
El Fenomeno
 
3
22 augustus 2018 om 13:55
Bouwe dit, bouwen dat. Gewoon de beste spelers opstellen. Straks ga je bouwen met Weghorst en De Jong in de spits en loop je het EK mis, terwijl je met een Van Persie of Huntelaar het wel had gered. Bouwen doe je maar als je een toernooi bent misgelopen, juist niet tijdens een kwalificatiereeks.
 
TheFatMan
 
3
22 augustus 2018 om 14:40
Ja, de spitspositie is zeer armoedig. Het valt meteen op door namen als Weghorst en De Jong die gisteren nog een levensgrote kans miste. Ik mis in dit rijtje Locadia. Ik moet toegeven dat ik niet weet hoe hij het doet bij Brighton maar hij lijkt me wel de spits voor Oranje voor de aankomende jaren. De Jong en Weghorst zijn pure middelmaat en Huntelaar en Van Persie zijn simpelweg te oud.
 
T. Alavez
 
0
22 augustus 2018 om 16:35
Locadia zou idd een goed alternatief zijn en zou ook mijn keuze zijn om uit te proberen. Kent veel oud PSV spelers en is fit. Is jong en gretig plus een cleane afmaker. Uitproberen zeker waard.
 
smurfano
 
10
22 augustus 2018 om 12:14
Afscheidswedstrijd tegen Peru als ik het goed heb.
 
FcExclusief
 
9
22 augustus 2018 om 12:22
Ik vermoed dat Wout Weghorst best eens een prima spits kan zijn voor Oranje. Geen man die even twee verdedigers te kijk zet met een sublieme actie, maar wel gewoon het voorbereidende werk van het team kan afmaken door gewoon die ballen er in te schieten.
 
Japie_Krekel
 
7
22 augustus 2018 om 13:02
@fcexclusief gezien de huidige spitsen misschien wel maar Weghorst is net als een Vincent Janssen of Luuk De Jong pure armoede
 
Constant kante
 
1
22 augustus 2018 om 13:27
Weghorst is nog een stukje erger zelfs dan het rijtje: Janssen, Dost, De Jong. Heeft Weghorst überhaupt een basisplaats in Duitsland? Geen idee, weet iemand dat?
 
Elvinoboy
 
0
22 augustus 2018 om 15:04
Competitie was volgens mij nog niet begonnen in Duitsland
 
Bruijnie
 
0
22 augustus 2018 om 15:12
@constant Kante, Moeilijk te zeggen aangezien de Bundesliga nog niet begonnen is. Deze begint dit weekend en dan zullen we het wel gaan zien. Weet niet of er nog grote Duitse/wolfsburg volgers hier zijn die misschien iets kunnen vertellen over de voorbereiding.
 
Mexicanooo
 
0
22 augustus 2018 om 19:37
@bruijnie: nu ben ik niet zo'n grote Duitsland/Wolfsburg-volger, maar Weghorst behoorde regelmatig tot de basiself. O.a. tegen Napoli en Ajax (waarbij de basisspelers tegen Sturm Graz rust kregen). Ginczek was belangrijker, maar een speler als Mehmedi rendeert beter bij Weghorst in een tweespitsen systeem. Mehmedi moet dan als schaduwspits in het veld staat. In de DFB Bokal stond Weghorst niet in de basis omdat zijn vriendin en hij een kind verwachtte. Uiteindelijk denk ik dat Weghorst een basisplaats bemachtigt. Hij doet er immers genoeg voor en verzaakt niet. Iets dat de Duitsers graag zien.
 
AFCAjax0164
 
70
22 augustus 2018 om 12:10
Niet meer dan terecht. In het Nederlands elftal ontbreekt het veel aan creativiteit, laat dat net een van zijn sterkste punten zijn. Ik vind het overigens vreemd dat Hendrickx er niet bij zit. Speelt toch een belangrijke rol in het PSV onder Van Bommel.
 
Psv-er!
 
46
22 augustus 2018 om 12:12
Tsja stofzuiger types als Hendrix worden in Nederland helaas vaak ondergewaardeerd. Voor de rest wel de goede selectie.
 
meneertjeB
 
41
22 augustus 2018 om 12:27
Ik ben wel fan van Hendrix. vind hem niet alleen een stofzuiger maar ook prima als "voetballer". Hij weet goed wanneer het tempo omhoog of omlaag moet. Fijne speler
 
Psv-er!
 
5
22 augustus 2018 om 12:36
Ja hij heeft wel een fijne trap. Handelingssnelheid moet nog wel echt omhoog als hij een stap wil maken. Vind het vooral opvallend dat er geen type Hendrix in deze selectie zit. Veel lopers( Wijnaldum, Stroot, vd Beek, Vormer, Til)
 
rbn_
 
5
22 augustus 2018 om 12:38
Bij Oranje speelt Vilhena in een wat meer controlerende rol, wat in mijn optiek hem beter ligt. Bal afpakken en afgeven aan de creatieve mensen zoals Propper.
 
Japie_Krekel
 
1
22 augustus 2018 om 13:05
@Psv-er! ik denk eerder dat het ligt aan het overvloed van hard werkende middenvelders zonder creativiteit en voetballend vermogen in Oranje. daarom zit Frenkie De Jong er nu bij denk ik, of hij creativiteit heeft in de vorm van geniale steekpasses zoals een Ziyech weet ik niet maar hij heeft iig wel de techniek om een mannetje uit te spelen
 
Shorty1991
 
3
22 augustus 2018 om 13:19
Volgens mij heeft Koeman niks tegen balafpakkende middenvelders, getuige zijn periode bij Feyenoord. Beetje een zwak argument dus.
 
memphisdepay
 
2
22 augustus 2018 om 12:27
Met een 5 mans defensie heb je naar mijn mening weinig aan Hendrix. Voor een 4-2-3-1 of 4-3-3 systeem zou hij wel geschikt zijn want hij is de beste balafpakker maar voetballend is hij niet van een heel hoog niveau. Toch is hij naar mijn mening wel beter dan de Roon.
 
meneertjeB
 
15
22 augustus 2018 om 12:31
Ik vind dus eigenlijk voetballend helemaal niet zo slecht. Daarbij, mocht het zo belabberd zijn, kan hij de bal altijd meegeven aan Frenkie. Lijkt me sowieso niet slecht voor oranje om wat defensieve zekerheid in te bouwen: met van dijk, de ligt + Hendrix staat het centraal achterin behoorlijk sterk
 
Goalski
 
3
22 augustus 2018 om 12:45
De Roon, vilhena, Strootman zijn allemaal beter op die positie dan Hendrix. Waarom hij weer opgeroepen is slaat nergens op, hele matige speler
 
 
15
22 augustus 2018 om 12:54
Strootman ? Hoe lang kijk jij al geen Nederlands elftal meer ?
 
memphisdepay
 
4
22 augustus 2018 om 13:02
Vilhene en Strootman zijn box to box middenvelders en ik vind Hendrix verdedigend echt beter. Verder vind ik Hendrix een betere en potentieel betere speler dan de Roon maar daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld.
 
memphisdepay
 
1
22 augustus 2018 om 13:06
Hij heeft een prima linker hoor en een goede lange pass maar met zijn rechterbeen kan hij eigenlijk niets en zijn handelingssnelheid is ook niet de beste. Daarnaast vind ik het overdreven om met Hendrix te spelen wanneer je een 3 mans verdediging kan vormen met de Ligt, van Dijk, De Vrij en Ake.
 
MarkBakel
 
3
22 augustus 2018 om 13:07
Mee eens. Misschien wel de belangrijkste speler van PSV. Zal nooit opvallende dingen doen maar is o zo belangrijk met al zijn onderscheppingen en perfect getimed slidings, alleen omdat zijn positie niet mooi moet voetballen zien ze yet niet. Pakt de bal al en levert het in bij perreiro etc
 
Constant kante
 
1
22 augustus 2018 om 13:34
Markbakel Hendrix is een belangrijker speler voor Psv, maar zeker niet 'de belangrijkste'. Integendeel. Wat Hendrix mist en wat PSV als team dit seizoen mist, is een echte leider. Dat zag je gisteren ook al enorm goed. PSV zakte het eerste half uur compleet door het ijs en zwalkte als een dronken dakloze over het veld. En niemand die ik zag die zich daarover opwond, of die tekeer ging tegen zijn medespelers om er wat meer pit en energie in te krijgen. Ook Hendrix niet. Nog niet zo lang geleden had PSV nog een Guardado, die op dat soort momenten zelf het voortouw nam en zijn medespelers in woord en gebaar meenam n de juiste richting. Van Ginkel deed vorige seizoen iets vergelijkbaars. Dát is echt wat dit PSV denk ik nog het meeste van alles mist, waardoor je dus een half uur lang als een malijer hebt gespeeld en je dus bijna 30 miljoen op het spel zet. Uiteindelijk moest dus Van Bommel zélf langs de kant die rol van Guardado/van Ginkel op zich nemen, de ploeg weer scherp krijgen, wat omzettingen doen en de ploeg weer aan het voetballen krijgen. Wat Van Bommel, als speler, zeg maar zelf deed in het veld moest hij bij gebreke aan een veldkapitein, nu zelf doen als coach. Dus nee, ik zie in Hendrix niet de 'belangrijkste speler' van Psv. Daarvoor mist hij die leiderskwaliteiten. Ik vind het een typische speler die naast een Guardado kan excelleren, maar die zonder een stuk fletser speelt.
 
wuilus
 
45
22 augustus 2018 om 12:10
Begint dat nu alweer. Ik ben me toch een hekel aan landen voetbal. Ligt de competitie ook weer stil... En we maken toch niks!!!
 
AbuBakr
 
9
22 augustus 2018 om 12:11
Meer dan terecht natuurlijk. Gelukkig hoeft hij hier niet in de defensie te spelen aangezien die na jaren weer ijzersterk is met (Van Dijk, De Vrij en De Ligt). Alleen maak ik me wel zorgen om de aanval. Met de oude garde (Babel, Elia etc) win je de oorlog niet
 
PSV.1913
 
1
22 augustus 2018 om 13:26
Helemaal met je eens. Maar een Elia en babel hebben wel een neusje voor de goal en met elia heb je iemand op de flanken die goed snel is wat we goed kunnen gebruiken nu Robben gestopt is. Ben benieuwd waar we staan!
 
Tegengif
 
26
22 augustus 2018 om 12:12
Terecht dat hij er bij zit. Bergwijn verdient in mijn optiek zelfs een echte uitnodiging. Wat een ontwikkeling maakt hij door sinds eind vorig seizoen!
 
Buitenspelgoal
 
1
22 augustus 2018 om 13:13
Mee eens. Bergwijn werd eigenlijk lange tijd nooit bestempeld als een echt groot talent, maar zou wel eens de verrassing kunnen worden. Ik hoop dat hij zijn de buut mag maken.
 
OlivierFcU
 
119
22 augustus 2018 om 12:12
Luuk de Jong, wat een grap zeg.
 
stevenvd
 
26
22 augustus 2018 om 12:46
Misschien moeten we eens leren van de wereldkampioen. Die niet al hun Primadonnas in de spits zetten terwijl ze die in tegenstelling tot Nederland wel hebben. Maar gewoon een spits die de sterren laat renderen. Giroud voor griezmann pogba mpabbe. En zoals de jong dat bij PSV voor peirero en Lozano en bergwijn doet. Verder heeft Nederland ook gewoon 0 goede spitsen dus om de aanvoerder en leider van PSV dan een grap te noemen terwijl die nog maar in de voorselectie zit vind ik eerlijk gezegd niet zo lachwekkend eerlijk gezegd. Ja ik heb gisteren ook zijn schot gezien voor open goal. Maar zie hem ook de bal breed leggen op Lozano die de 2-1 maakt en legio duels winnen tegen gasten van 2 meter waardoor het middenveld kan aansluiten en er van daaruit verder gevoetbald kan worden. Wat wil je zien?
 
Japie_Krekel
 
5
22 augustus 2018 om 13:07
@stevenvd Giroud? die raakte geen knikker op het WK en scoren doet hij al helemaal niet. ik snap niet eens dat zo een beperkte speler word opgesteld in een wereldelftal als Frankrijk Luuk De Jong kan er imo helemaal geen hout van, maar dat is mijn mening. hij heeft een zeer beperkte techniek, hij is extreem traag en hij is geen killer voor de goal. we hebben 2 snelle spitsen nodig in dit 5-3-2 systeem omdat je denk ik gaat spelen vanuit de omschakeling
 
stevenvd
 
0
22 augustus 2018 om 13:17
@Japie, 5-3-2 is een goede optie in een hoop wedstrijden. Die optie sluit ik ook helemaal niet uit. Ik reageer alleen op de blijkbaar breed gedragen stelling dat Luuk de Jong in de voorselectie van Oranje een grap is.
 
Japie_Krekel
 
0
22 augustus 2018 om 13:20
@stevenvd in dat geval ben ik het met je eens. je moet toch een spits selecteren en er is niet veel voor handen momenteel dus in dat kader snap ik wel dat Luuk De Jong erbij zit maar internationaal gezien vind ik het best een armoedige spits. hij is net als Weghorst en Vincent Janssen Eredivisieniveau vind ik maar niet echt Oranjemateriaal
 
Shorty1991
 
3
22 augustus 2018 om 13:21
Ja leuk Steven, maar wij hebben die goede klasbakken niet om achter de Jong te zetten. Erg raar om dat dan met de Giroud situatie te vergelijken in mijn ogen.
 
stevenvd
 
0
22 augustus 2018 om 13:33
@shorty, ik denk dat dat niet lang meer hoeft te duren. Als je straks met Depay in zijn huidige vrije rol, bergwijn op links en Kluivert op rechts je gewoon een heel talentvolle aanval kunt hebben. Verder ervan uitgaande dat 5-3-2 nu de aanvangsopstelling is. Heb je dan ook maar 4 wendbare spelers nodig om mee te nemen. Depay/promes/Babel/ en dan berghuis bergwijn of Kluivert. Dan kun je dus prima een "kapstok" spits meenemen a la de Jong of Weghorst en een forceerspits (dost, wil niet meer dus Huntelaar)
 
Constant kante
 
0
22 augustus 2018 om 13:41
Japie-Krekel "luuk De Jong kan er imo helemaal geen hout van, maar dat is mijn mening. " na die wedstrijd van gisteren kan ik me jouw mening wel voorstellen. Want wat speelde hij gisteren dramatisch slecht zeg, ongelofelijk. Schwalbe maken terwijl je gewoon om de doelman heen kan en de bal n het lege doel kan schuiven, bal die je rustig in de hoek kunt neerleggen bijna het stadion uit rammen, ..... Pfffff. Maar ja, in de categorie 'leugens, keiharde leugens en statistieken vind ik jouw visie dat hij er 'geen hout' van kan wel een aparte. Iemand die 20, 26 en 12 goals maakt in drie seizoenen (8 goals in 2017) terwijl hij er geen hout van kan, daar zou ik een standbeeld voor laten oprichten eerlijk gezegd. Ik bedoel, hoeveel hout kunnen al die andere spitsen in de eredivisie er dan van, want die scoren echt beduidend minder?
 
Japie_Krekel
 
0
22 augustus 2018 om 13:52
@constant kante heel simpel, die andere spitsen in de Eredivisie kunnen er ook geen hout van nee maar Luuk De Jong speelt de laatste 2 jaar echt slecht en zijn rendement is oook een stuk minder geworden. dat type spitsen zijn alleen van waarde als ze heel veel scoren want met een bal kunnen ze niet veel en als je dan zijn doelpuntenmoyenne ziet van de laatste tijd dan denk je wat is nog de waarde in het veld van zo een spits? hij scoort niet en voetballend is het ook niks
 
consy
 
1
22 augustus 2018 om 15:53
Japie, als jij nou nog steeds niet snapt dat Giroud wordt opgesteld houdt het op hoor, die man is dusdanig belangrijk voor het spel van Frankrijk dat ik durf te beweren dat ze zonder hem geen wereldkampioen zouden zijn op dit moment.
 
Japie_Krekel
 
0
22 augustus 2018 om 16:51
@consy dan heb jij een andere Giroud zien spelen als ik op het WK. volgens mij heeft hij niet eens een doelpunt gemaakt op dat toernooi en meevoetballend was het ook niet veel. er sprongen aardig wat ballen van zijn voet af
 
Benzema.
 
8
22 augustus 2018 om 12:12
Was wachten op een uitnodiging voor hem natuurlijk. Ik ben benieuwd of hij de schifting overleeft. Toch wel opvallende namen met Guus Til en Luuk de Jong.
 
balverlies
 
4
22 augustus 2018 om 12:14
Ik hoor ook vaak de naam Dumfries vallen maar zie hem er niet tussen staan. Raar.
 
dylan8071
 
33
22 augustus 2018 om 12:24
Er staan al 3 á 4 spelers op die rechtsback (kunnen) staan. Daarbij speelt Dumfries net 3 wedstrijden bij Psv, laten we rustig aan doen.
 
memphisdepay
 
7
22 augustus 2018 om 12:32
Waarom rustig aan doen? Kom op zeg Hateboer heeft de kwaliteiten en de potentie niet.
 
JK-Ajax
 
29
22 augustus 2018 om 12:36
Dumfries stond gisteren voor het eggie anders ook aardig te schutteren. Daar waar Hateboer het prima doet.
 
Goalski
 
7
22 augustus 2018 om 12:46
Inderdaad, dumfries is nogal overrated naar mijn mening. De mannen die hierbij staan hebben al meerdere malen aangetoond op een hoger niveau stand te houden, de eerste test van dumfries (gisteren) was een drama.
 
Kilum
 
11
22 augustus 2018 om 13:01
Hateboer doet het goed in Italië. Maakte laatst ook een schitterend doelpunt.
 
memphisdepay
 
1
22 augustus 2018 om 13:12
Er zijn zoveel spelers die schitterende goals maken dat wil niks zeggen. De vorige keer was hij ook slecht in het Nederlands elftal, niet zo gek ook want hij heeft het niveau ook gewoon niet. Echt lachwekkend dat we daaraan beginnen terwijl er gewoon spelers als Fosu-Mensah, Tete, Janmaat en Dumfries zijn.
 
Sanderr
 
13
22 augustus 2018 om 13:18
Dumfries hoort echt nog niet in het rijtje TFM, Tete en Janmaat hoor, kom op nou zeg. Speelde een maand geleden nog bij Heerenveen, heeft 1 wedstrijd op internationaal niveau gespeeld en was direct heel onzeker, speelde 9 van de 10 ballen breed/achteruit naar Schwaab. Dumfries kan een goede speler worden hoor, absoluut. Maar laten we nu niet ineens gaan overdrijven, Fosu Mensah, Tete, Janmaat en ook Hateboer zijn gewoon nog wel een niveautje hoger dan hij voorlopig.
 
Japie_Krekel
 
0
22 augustus 2018 om 13:22
@memphisdepay Veltman stond ook een tijdje in Oranje, dat vond ik nog lachwekkender als Hateboer. bovendien houd hij zich wel staande bij Atalanta in de Serie A. wat hebben een Fosu Mensah en Dumfries nou bewezen? nog helemaal niks persoonlijk vind ik Tete de beste rechtsback dus die zou ik erin zetten maar echte toppers hebben we helaas niet op die positie
 
Pieterpost
 
0
22 augustus 2018 om 13:28
Zijn eerste doelpunt tegen de lamme en blinde van Frosinone.. Dumfries is gewoon goed begonnen bij PSV en heeft veel meer potentie en past met zijn aanvallende drive en rushes ook veel beter in het Oranje systeem. Gister een wat voorzichtige wedstrijd van zijn kant, maar hij was niet de enige.
 
Japie_Krekel
 
1
22 augustus 2018 om 13:30
@pieterpost Oranje is geen clubteam waarmee je gaat opbouwen en kijken naar potentie. Oranje hoort een verzameling te zijn van de best beschikbare voetballers met de Nederlandse nationaliteit van dit moment en Dumfries hoort momenteel nog niet bij de beste voetballers die Nederland te bieden heeft
 
Constant kante
 
1
22 augustus 2018 om 13:45
Sanderkoevoets "dumfries hoort echt nog niet in het rijtje Tfm, Tete en Janmaat hoor," Niet? Okay, dan wachten we nog even tot de volgende interlandperiode. Wanneer is die, over twee maanden? Prima, dan staat hij in oranje inderdaad. Wat niet zo heel gek is, aangezien het niet zo is dat de onbetwiste rechtsback nu voor handen is. Want Janmaat, Tete, .......???? Sorry, maar we hebben het dan niet over wereldtoppers. Dumfries komt nu snel, akkoord, maar ik zie niet in waarom hij zoveel minder is dan een Janmaat. En het is nu eenmaal zo dat spelers soms net een maandje of wat bij Ajax of PSV spelen en opeens 'oranjewaardig' zijn. Dat is bij Dumfries niet anders. Dus ja, deze keer nog jong oranje, volgende keer gewoon oranje.
 
Pieterpost
 
2
22 augustus 2018 om 13:49
Wel deels mee eens, maar Hateboer hoort niet bij de best beschikbare voetballers. Echt een zwakke back die aanvallend helemaal geen kwaliteiten heeft die wat toevoegen op (top) niveau.
 
Constant kante
 
2
22 augustus 2018 om 13:54
" Oranje hoort een verzameling te zijn van de best beschikbare voetballers " Oh ja? Hoort oranje niet gewoon een verzameling spelers te zijn die, bij elkaar, het sterkste team vormen? De gedachte dat je soms je beste speler(s) niet kan gebruiken omdat blijkt dat je met andere (misschien mindere) spelers een beter team kunt formeren is echt geen gekke en eentje die meer wedstrijden wint dan uitgaan van dat chabloneske 'je moet je beste spelers opstellen'. Want de elf beste spelers vormen niet noodzakelijkerwijs het beste team. Vraag anders nog even aan Aime Jacquet waarom die het in zijn botte hoofd haalde om de topspelers Cantona, Ginola en Papin niet meer te selecteren in 1996 ten faveure van de toen nog relatief onbekende jonge talentvolle voetballers als Dugarry, Deschamps, Djorkaeff en ene Zinedine Zidane. Cantona was net voetballer van het jaar in Engeland geworden, Ginola de stijvolle vleugelspeler en Papin de beste Franse aanvaller van het decennium. Maar Jacquet vond het team belangrijker. En dus koos hij voor de jonge spelers, die beter in staat waren zijn speelwijze over te nemen. Eindresultaat: Frankrijk wordt voor het eerst wereldkampioen in 1998 en ook nog de Europese titel in 2000. Ik bedoel maar.
 
Japie_Krekel
 
6
22 augustus 2018 om 13:55
@constant kante tegen Bate Borisov gisteren was Dumfries echt een drama hoor. die jongen heeft zeker potentie maar op dit moment vind ik hem nog niet klaar voor Oranje. laten we Dumfries niet meteen aandoen wat we Vlaar en De Ligt hebben aangedaan in Oranje toen die jongens nog maar net waren doorgebroken en al hun vertrouwen verloren in een interland waar ze volledig door het ijs zakten, omdat ze er op dat moment nog helemaal niet klaar voor waren
 
Japie_Krekel
 
0
22 augustus 2018 om 14:01
@constant kante in zeldzame gevallen misschien wel inderdaad maar ik kan bv ook het Argentinie noemen van Sampaoli die wereldtoppers als Higuain, Dybala en Icardi geen kans gaf en hopeloos afging op het afgelopen Wk normaal gesproken is kwaliteit doorslaggevend en bestaat je sterkste elftal uit de best beschikbare spelers per positie
 
Sanderr
 
8
22 augustus 2018 om 14:08
@Constant: Ja inderdaad, misschien volgende interland periode wel ja, als hij een goed constant niveau bij PSV vasthoudt. Nu vind ik het nog te vroeg: hij speelde 3 potten voor PSV waarvan 1 goede (tegen Utrecht), tegen Fortuna en BATE was het nou niet echt super ofzo. Dan vind ik het echt niet raar dat Janmaat, Tete of Hateboer bijvoorbeeld nog de voorkeur genieten. Zoals je aangeeft, hij maakt snel stappen (ik stond ervan te kijken hoe goed hij speelde in speelronde 1) maar deze stap komt nog wel ietsje te vroeg vind ik.
 
grasveld7
 
8
22 augustus 2018 om 14:26
@constant Een kinderhand is blijkbaar snel gevuld.. Dumpries speelde tegen Fortuna en Bate dra-ma-tisch. Die jongen is een lichtjaar verwijderd van een basis plaats in Oranje op dit moment. Er zijn tal van voorbeelden van jongens die ''potentie'' hebben, maar deze nooit hebben waargemaakt. Het is nog maar de vraag of hij dat wel gaat doen. Ik vind het verder een goede speler, maar moet nog zo ontzettend veel leren. Ik zie namelijk dat je iemand mist op die positie, genaamd Kasdorp. Die jongen is (mits fit) de beste RB die wij als Nederlands elftal momenteel tot onze beschikking hebben. En daar komt inderdaad Tete nog eens een keer achteraan, plus Janmaat. Dumpries heeft op die positie geen enkele kans.
 
Primetime
 
2
22 augustus 2018 om 16:05
Karsdorp heeft al anderhalf jaar geen 90 minuten meer gespeeld. Vrij logisch dat die niet wordt genoemd. Zelfs tijdens de oefenwedstrijden zat hij voornamelijk op de bank.
 
Constant kante
 
0
22 augustus 2018 om 20:58
grasveld7 "een kinderhand is blijkbaar snel gevuld.. " Yep! En nu gaat het om Dumfries, maar toen spelers die net anderhalve pot voor Ajax 1 hadden gespeeld ook al werden geselcteerd toen zei ik exact hetzelfde als jij nu! Punt is gewoon dat je maar even drie keer een bal rechtuit hoeft te te trappen als je speler van Ajax of PSV bent om al in aanmerking te komen voor oranje. En daarnaast, als je het realistisch bekijkt, is het nou niet zo dat we in oranje momenteel twee wereldtoppers hebben lopen op rechtsback, of wel soms? Hans Hateboer is natuurlijk niet een betere speler dan Dumfries. Het niveauverschil vind ik te verwaarlozen.
 
Gunnerbos
 
6
22 augustus 2018 om 12:14
Wesley krijgt zijn afscheid zo te zien. Goede zaak!
 
RobinNijman
 
7
22 augustus 2018 om 12:16
Heel eerlijk? Vind het raar dat van persie er niet bii zit. Speelde 3 wedstrijden in de week. Koeman zij dat hij fit moest worden dat is ie nu.
 
Dipsaus24
 
15
22 augustus 2018 om 12:23
En Huntelaar, die is toch wel beter in vorm dan Luuk de Jong en Wout Weghorst
 
RobinNijman
 
2
22 augustus 2018 om 12:33
klopt!
 
PSV.1913
 
1
22 augustus 2018 om 13:31
Luuk de Jong snap ik ook niet. Heeft gister weer laten zien niet op dat niveau thuis te horen helaas..
 
Davilla7
 
50
22 augustus 2018 om 12:17
Het is onbegrijpelijk dat Jetro Willems alweer niet is geselecteerd. Ik vraag me af wat hij nog meer moet doen om geselecteerd te worden. Het lijkt wel alsof Koeman een persoonlijke aversie tegen hem heeft.
 
Sammerens
 
4
22 augustus 2018 om 12:21
Snap ik persoonlijk ook niet. Juist iemand die als wingback uit de voeten moet kunnen. Maarja, Koeman zal spelers als Blind, Kongolo en Ake nog als optionele linksback zien, terwijl ze tegenwoordig allen centraal spelen. Van Aanholt wordt dan hoger ingeschat als Willems en dan heb je zo al 3 man die op links zouden kunnen spelen. Ik zie zelf liever 2 spelers die ook daadwerkelijk op links spelen, zoals van Aanholt en Willems, dan dat spelers als Ake en Kongolo als multifunctioneel ingeschat worden en als linksback mee worden geteld. Maar daar denkt Koeman blijkbaar anders over. Vind het wel opvallend dat Tete er bij zit. Die komt er bij Lyon niet aan te pas vooralsnog. Maar het seizoen is nog jong en er zijn ook spelers opgeroepen uit competities die nog niet eens gestart zijn, dus wellicht dat je daar dit moment geen waarde aan moet hechten.
 
balverlies
 
7
22 augustus 2018 om 12:30
Ben het volledig met je eens. Willems zou perfect in het systeem van Koeman passen en de beste linksback van Nederland kunnen zijn.
 
Japie_Krekel
 
2
22 augustus 2018 om 13:10
@davilla7 doet Willems het echt zo geweldig in de Bundesliga dan? gewoon nieuwsgierig want ik heb hem al een tijdje niet gevolgd
 
Maxx
 
5
22 augustus 2018 om 12:18
Zeer begrijpelijk., dat ie er bij zit. Zo'n type middenvelder ontbrak gewoon in de selectie van oranje. Ik had eerlijk gezegd ook nog gehoopt dat Mazraoui in de voorselectie werd opgenomen. Speelt zeer stabiel sinds die in de basis staat, Vindt hem op alle vlakken nu al beter dan bijvoorbeeld Hateboer. Padt en Bizot? Sorry hoor roep dan maar gewoon Vorm en Stekelenburg op. Cillessen wordt toch ook gewoon opgeroepen als wisselspeler?
 
Psv-er!
 
28
22 augustus 2018 om 12:28
Mazraoui? Die heeft echt nog niks bewezen. Dan denk ik nog eerder aan Dumfries of St Juste.
 
Sanderr
 
12
22 augustus 2018 om 13:23
Gewoon alle 3 niet. Wat een flauwe kul allemaal zeg. We hebben het hier over random backjes van de top-3 die net komen kijken, bij grote talenten (zoals De Ligt, Bergwijn, Karsdorp destijds, etc.) vind ik het nog een ander verhaal. Die wil je wel oproepen om ze bij NL te betrekken. Maar Mazraoui, St.Juste en Dumfries?!! Haha ik weet niet wat ik lees man. Je hebt toch gewoon Fosu Mensah, Tete, Janmaat en Hateboer (alle 4 spelend in een top-5 competitie), waarom zou je dan jochies die net bij onze top-3 komen kijken oproepen? Laat die jongens lekker in Jong Oranje spelen.
 
PSV1913K
 
14
22 augustus 2018 om 12:29
Mazraoui? Hij speelt pas een paar wedstrijdjes in de basis bij Ajax en ik kan nou niet zeggen dat die overtuigt hoor. Verder hebben we al genoeg spelers die rechtsback (kunnen) staan.
 
markerazzi
 
4
22 augustus 2018 om 12:38
Met alles eens behalve met wat je zegt over Mazraoui. Verdedigend vindt ik hem zeer matig en dat wel duidelijk in de uitwedstrijd bij Standard. Voor vanavond zit bij Ajax ook rechtsachter de zwakke plek. Normaal (wanneer fit) heeft hij Janmaat, Tete, Karsdorp en Dumfries voor zich, verwacht ik
 
marocberkane
 
9
22 augustus 2018 om 12:45
Mazraoui heeft al voor Marokko gekozen.
 
marocberkane
 
6
22 augustus 2018 om 12:46
En daarbij verdient hij op dit moment zeker geen oproep. Zelfs in het Marokkaans elftal is hij 3e of zelfs 4e keus.
 
Sanderr
 
6
22 augustus 2018 om 13:25
Heeft hij al voor Marokko gekozen ja? Dat heb ik volledig gemist. Denk dat hij voorlopig nog niet in aanmerking komt voor een nationale ploeg overigens, zij het Marokko of Nederland. Laat die jongen zich eerst maar eens lekker ontwikkelen bij Ajax.
 
Shadowplay
 
1
22 augustus 2018 om 12:24
Geen Dost?
 
rbn_
 
12
22 augustus 2018 om 12:26
Heeft enige tijd geleden bedankt voor NL elftal.
 
rbn_
 
8
22 augustus 2018 om 12:26
Hier kan je nog best iets leuks van maken als ik voorselectie zie. Prima verdediging met De Ligt, De Vrij en Van Dijk. Middenveld lijkt mij ook prima met Wijnaldum, F. De Jong en Propper (speelde ijzersterk tegen United).
 
consy
 
0
22 augustus 2018 om 15:56
Helemaal mee eens, de selectie is zeker goed genoeg om het EK te halen. Wederom geen EK zou een schande zijn, en dan druk ik me nog zacht uit.
 
magnetics
 
13
22 augustus 2018 om 12:32
Ik blijf het zo'n onzin vinden dat sinds een paar jaar de Voorselecties al bekend gemaakt worden en zo uitgebreid uitgelicht worden. Dat is toch totaal niet interessant? Als een bondscoach een speler een hart onder de riem wil steken om hem te laten weten dat hij zich in de kijker gespeeld heeft maar hij nog niet bij de echte selectie van Oranje zit, meld dat dan gewoon in een persconferentie of column en laat het daarbij. De poll van VZ ook: "het oproepen van Frenkie de Jong is terecht"... Eh, hij is dus nog helemaal niet opgeroepen, hij staat alleen nog maar op het voorlopige lijstje waarvan nog een paar namen moeten afvallen. (En mocht hij daadwerkelijk opgeroepen worden, dan is dat inderdaad niet zo gek. Het zal met name interessant zijn om hem eens uit te proberen in de oefenwedstrijd tegen Peru.)
 
 
2
22 augustus 2018 om 12:32
Leuk dat hij zijn debuut maakt ik de voorselectie. Hopelijk kan hij zich onderscheiden van de rest. Oranje kan best een interresant team opstellen hoor. 5-3-2 tegen frankrijk RB: fosu mensah. Cv: Van dijk, De Vrij, Ake. LB: Van aanholt. CM: pröpper, de roon, vilhena SP: Depay, bergwijn Dit lijkt me toch een aardig team hoor. Op het middenveld is pröpper de aanvallende man, De Roon voor de controle. Strootman moet zich opnieuw bewijzen speelt heel belabert in oranje. Vilhena als een box to box speler. Met depay en bergwijn heb je hele bewegelijke aanvallers met een neusje voor de goal.
 
Psv-er!
 
6
22 augustus 2018 om 12:44
Vilhena en de Roon boven Wijnaldum verkiezen in deze virm kun je ook niet maken hoor. Die man speelt gewoon basis bij Liverpool.
 
 
1
22 augustus 2018 om 12:53
De roon vind ik beter spelen dan strootman in oranje. Wijnaldum is in oranje ontzichtbaar. Als zijn vorm goed is zeker doen. Het is wel zo dat vilhena tot nu toe goede wedstrijden heeft gespeeld voor oranje en dat hij wel weer een kans verdient.
 
Miccoli
 
3
22 augustus 2018 om 13:36
Fosu Mensah is nou niet echt een rechtsback voor een 5-3-2 opstelling. Op zo'n positie moet je aanvallend ook wat kunnen brengen en zijn kwaliteiten liggen toch meer in het verdedigen. Dan zou ik er liever een Janmaat, Karsdorp of Hateboer zien. Ik hoop dat Fosu Mensah wordt gebruikt als centrale verdediger. Ook vind ik het apart dat jij Marten de Roon beter dan Wijnaldum vind spelen. Wijnaldum heeft ondertussen 48 interlands achter zijn naam en de Roon maar 3. Dit zijn overigens ook geen volle wedstrijden. De Roon heeft nog helemaal niet aangetoond beter te zijn dan Georginio in Oranje. Ik wil niet zeggen dat Wijnaldum goed speelt voor Nederland, maar je kan niet beweren dat De Roon het beter doet aangezien hij nog amper heeft gespeeld.
 
Feyindetop
 
0
22 augustus 2018 om 13:41
Ik denk niet dat Vilhena op het middenveld gaat spelen maar als linksback.
 
FC_Twente_65
 
3
22 augustus 2018 om 12:37
Goede zaak, mag van mij meteen in de basis starten. Speler met een drive naar voren, goede inzicht en mooie pass. Kan eindelijk de spelverdeler worden die we nodig hebben op het middenveld. Ik hoop samen met Wijnaldum en Pröpper.
 
ForzaLuca
 
1
22 augustus 2018 om 12:40
Vind het fantastisch voor die jongen maar 1 ding snap ik niet , je gaat op 6 September oefenen tegen Peru om vervolgens 3 dagen later tegen Frankrijk te spelen ?? Handig ! Tegen een Zuid - Amerikaans team die nou niet bepaald bekend staan om vriendschappelijke wedstrijden als vriendschappelijk te benaderen ... KNVB kan je dit niet zelf bedenken ??
 
Sanderr
 
0
22 augustus 2018 om 13:26
Is die pot tegen Frankrijk ook vriendschappelijk of is dat al voor de Nations League?
 
consy
 
2
22 augustus 2018 om 15:56
Dat is voor de Nations League.
 
HenkVersluis
 
3
22 augustus 2018 om 12:44
Wat moeten we met die Luuk de Jong zeg Willen we ons weer niet plaatsen voor de WK en Europeese kwalificatie of zo
 
PSVer4ever
 
2
22 augustus 2018 om 12:54
Welke spits hebben we nog meer... Weghorst? K had ook graag beter gezien, begrijp me niet verkeerd, maar het is er niet
 
 
0
22 augustus 2018 om 13:00
Luuk en wout worden toch alleen opgeroepen als pinchhitter. Koeman gaat toch met aanvallers spelen als Depay, Babel of Bergwijn. Aanvallers die snel zijn en zelf iets kunnen creëren.
 
Mexicanooo
 
4
22 augustus 2018 om 12:58
Belachelijk. Een speler die niet eens volledig basis staat bij Ajax selecteren voor het grote Oranje. Dat er talent in zit is duidelijk, maar dat talent bekroon je niet met een oproep voor het nationaal hoogste team. Daarvoor gebruik je spelers die op de goede weg zijn en wel een basisplaats hebben. Bovendien staat De Jong vaak op '4' in de verdediging (als inschuivende verdediger naar het middenveld). Je selecteert hem nu voor het middenveld. Dan kan je net zo goed Donyell Malen selecteren. Waar is die selectie dan gebleven?
 
ModricMagic
 
6
22 augustus 2018 om 13:00
Belachelijk? Hij speelt gewoon volledig in de basis hoor. Hij is tenminste wat creativiteit dat we nodig hebben in de toekomst. Hij speelt de laatste weken gewoon weer op het middenveld. Blind staat nu naast de Ligt.
 
Mexicanooo
 
0
22 augustus 2018 om 13:13
@modricmagic: op dit moment speelt De Jong de belangrijkste wedstrijden. Ja. Maar we zitten in een fase waarin de ideale basisopstelling nog gevonden moet worden. Ten Hag nam onlangs - tijdens een interview - woorden van de volgende strekking in de mond: "ik denk dat ik mijn vaste 11 heb gevonden, maar dat kan nog wijzigen. Je weet namelijk niet hoe iedereen gaat presteren." Het is dus niet zeker dat De Jong echt een basisplek heeft. Ik vind het te zot voor woorden om iemand die er pas sinds dit prille seizoen in staat (op zijn natuurlijke positie) al te selecteren voor het Nederlands elftal. Moet Peterson van Heracles dan ook maar een oproep krijgen voor het Zweedse elftal? Die is namelijk topscoorder van de Nederlandse competitie momenteel.
 
magnetics
 
5
22 augustus 2018 om 13:27
Dit is spijkers op laag water zoeken, Mexicanooo. Ten Hag geeft in de tekst die je citeert alleen maar aan dat spelers die ondermaats presteren, ook al zijn ze nu onderdeel van zijn beoogde basiself, niet de garantie krijgen dat ze opgesteld blijven worden. Zo'n basiself verandert altijd nog wel wat doordat de ene speler een dipje of blessure krijgt en de andere wisselspeler goede invalbeurten maakt. Maar jij leest er meteen in dat Ten Hag niet genoeg vertrouwen in De Jong heeft en je concludeert ook alvast dat hij dus geen echte basisspeler is? Wat een onzin. De Jong is net zoveel basisspeler als bijvoorbeeld Ziyech of Blind. Dat garandeert niet dat ze iedere wedstrijd bij de start op het veld zullen staan, maar ze staan wel in de basis die Ten Hag voor ogen heeft als sterkste team, en daar ging het toch om?
 
Mexicanooo
 
0
22 augustus 2018 om 13:41
@magnetics: ik lees er helemaal niet in dat Ten Hag weinig vertrouwen heeft in De Jong of dat hij geen echte basisspeler wordt. Ik vind het alleen te vroeg om dat nu al te concluderen en hij was dat in ieder geval nog niet voor dit seizoen. En nee, De Jong is een talent, dus is nog hartstikke grillig. Het kan best zijn dat uiteindelijk De Jong uit de basisopstelling verdwijnt voor V/D Beek bijvoorbeeld, omdat die veel meer doelpunten maakt. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het is op dit moment gewoon nog niet zeker. Daarom durf ik niet te zeggen dat hij nu al een vaste basisspeler is. Had dan in ieder geval 10 wedstrijden gewacht alvorens hem te selecteren.
 
rbn_
 
6
22 augustus 2018 om 13:02
Volgens mij staat Frenkie sinds dit seizoen standaard op het middenveld.
 
Psv-er!
 
6
22 augustus 2018 om 13:07
Als dit verhaal over Van de Beek ging kan ik me er wel in vinden. De Jong staat nu gewoon op het middenveld. Hoj liet tot nu toe meer zien in de verdediging maar ik vind wel dat hij er aan mag ruiken vooral in de oefenwedstrijd.
 
Mexicanooo
 
3
22 augustus 2018 om 13:24
@Psv-er!: mijn mening gaat natuurlijk ook op voor Donny v/d Beek. Selecteer dan Hendrix. Die verdient het meer omdat hij een vaste basisplek heeft en belangrijk is voor het spel wat PSV wil spelen.
 
Obiekulu
 
3
22 augustus 2018 om 14:04
Je redenering is niet zo raar, alleen je feiten kloppen niet. Frenkie de Jong was vorig seizoen ook al basisspeler (zij het als centrale verdediger) en is op dit moment absoluut onomstreden basisspeler. Daarnaast ben ik van mening dat kwaliteit belangrijker is dan de duur van je basisplaats. Frenkie de Jong en - in mindere mate - Van der Beek hebben naar mijn mening meer kwaliteit dan Hendrix, die ik vrij overschat vind. En dat zeg ik terwijl Ajax toch echt mijn minst favoriete voetbalclub is.
 
 
2
22 augustus 2018 om 13:15
Een selectie voor de toekomst. Op het moment vind ik hem nog net niet. Het zit er zeker in, maar goed hij is pas (ff googelen) oh 21 al?
 
Kuipman
 
1
22 augustus 2018 om 13:23
Zolang hij Strootman blijft opstellen/selecteren en het elftal rond een egoïst als Depay bouwt kan ik Koeman niet echt serieus nemen.
 
Daneman
 
1
22 augustus 2018 om 13:30
Met betere verdedigers sinds tijden, en prima buitenspelers, gewoon 4-3-3 met de punt naar achter en kappen met die 5-3-2 ongein. Als je al 5-3-2 speelt, dan moet je ook echte buitenspelers/aanvallende, handige middenvelders met loopvermogen op de flanken zetten, en geen backs die alleen maar kunnen draven. En dan moet je érg veel creativiteit op het middenveld hebben, anders kom je tot heel weinig. Meestal stelt Koeman de creativiteit di㩠er is, niet op. En dan gewoon eens met volle overtuiging aanvallen, zodat je daar ook weer sterk in wordt. Fuck `realisme`, wat een fijner woord is voor angst en poep in de broek. Dat heeft samen met de verpeste opleidingen door Van Gaal voor het verval van het nederlandse voetbal gezorgd.
 
Japie_Krekel
 
0
22 augustus 2018 om 13:43
@daneman wacht nog maar even met 4-3-3 totdat er weer een paar creatieve topspelers rondlopen bij Oranje die dat systeem kunnen laten renderen. dat 4-3-3 systeem heeft Oranje de afgelopen jaren 2 eindtoernooien gekost en 3 bondscoaches hun baan
 
Daneman
 
1
22 augustus 2018 om 13:59
Je bedoelt eerder wacht nog maar op een goede coach die werkelijk de Hollandse School snapt, en geen slap aftreksel verziekt door 'realisme', wat de beleving en geloof wegneemt, en wat zeer slechte gevolgen heeft voor het positie- en combinatiespel, wat dan meer op balbezit houden gericht is, met het welbekende balletje breed en terug. Dát heeft Oranje zoveel gekost de laatste jaren, slechte, nietszeggende Knvb opgeleide (dus kansloze visie) trainers. Het spelersmateriaal is niet wat we gewend waren, maar er wordt ook nog eens lang niet alles uitgehaald, het wordt allemaal zwakker gemaakt dan het is. Je kan als voetballand nou eenmaal niet zo goed verdedigen, en daarom vielen we altijd aan, met lef en druk. We waren aanvallend zo machtig dat dat de verdedigende terkortkoming verbloemde. Meer scoren dan de tegenstander. Nu, door dat 'realisme', ben je zowel verdedigend als aanvallend zwak. Met risico en lef, en het devies 'de aanval is de beste verdediging' en het motto 'meer scoren dan de tegenstander', word je aanvallend vanzelf weer sterker, en verdedigend ook, daar drukzetten beter is dan puur verdedigen als je verdedigend niet zo goed bent.
 
Japie_Krekel
 
0
22 augustus 2018 om 14:09
@daneman Hiddink en Advocaat kansloze trainers? die hebben op topniveau echt veel dingen laten zien dus die mensen kunnen echt wel wat. als er 3 coaches falen is dat geen toeval meer, dan komt je selectie gewoon kwaliteit tekort je kan wel met risico en lef aanvallend voetbal willen spelen maar dat hebben die mensen ook geprobeerd. het probleem is alleen dat als je geen creativiteit en voetballend vermogen in je selectie hebt zoals bij Oranje het geval is, dat simpelweg onmogelijk is Zweden pakte dat bv op het WK een stuk slimmer aan. die kennen hun beperkingen en speelde gewoon superdefensief zoals Oranje dat ook heel slim deed op het WK onder Van Gaal. een trainer die de mankementen van dit Oranje herkende en met een utradefensief concept dat totaal gericht was op de ingevingen van Robben een derde plek wist te halen Hiddink, Blind en Advocaat hadden helaas de pech dat Robben steeds niet fit was voor de interlands en dan word dit Oranje een elftal van het niveau Zweden dus aanvallend voetbal moetje dan uit je hoofd zetten, iets waar deze bondscoaches te eigenwijs voor waren. als je dan halsstarrig gaat vasthouden aan je 4-3-3 systeem wat helemaal niet rendeert zonder creatieve spelers dan is het een logisch gevolg dat Oranje een WK en EK misloopt zoals nu is gebeurd
 
Daneman
 
1
22 augustus 2018 om 14:41
Advocaat vind ik sowieso een nietszeggende trainer, wat is zijn visie nou? Zeg jij het maar. Hiddink is ook stil blijven staan in zijn opvattingen. Oranje heeft een trainer nodig die Cruijffiaans denkt, Cruijffs visie is ook de ware Hollandse School. Hadden we hem gevolgd qua opleiden van talenten en trainers en visie in plaats van Van Gaal, waren we nog steeds wereldtop. De huidige nederlandse trainers zijn allemaal te lafjes, hangen allemaal de zwaar verouderde en kansloze Knvb visie aan, wat een slap aftreksel is van wat ooit de Hollandse School was. Deze school heeft zich met het vertrek van Cruijff naar Spanje, in Spanje doorontwikkeld, en hier is het meteen bergafwaarts gegaan. En zelfs nu ziet men dat niet in, en luistert men niet naar Cruijff. Maar dat daargelaten. Mag ik je er aan herinneren dat op het WK 2014 onder Van Gaal, Van Gaal steeds terug moest grijpen naar 4-3-3 om het een beetje te laten lopen en tot scoren te komen (los van de wedstrijd tegen het ongemotiveerde, lamlendige Spanje)? Het 5-3-2 was verdedigend helemaal niet zo'n zekerheidje (spelers liepen elkaar in de weg), je haalt er meer druk op je verdediging bij, en aanvallend was het zwaar onmachtig. Terugswitchen naar 4-3-3 en er werd meteen weer meer gecreëerd. Als je de juiste spelprincipes hanteert (diepte boven breedte, tempo maken, veel beweging zonder bal, centraal opbouwen, 'risico' nemen en met overtuiging spelen, hoog en fel drukzetten) kan je ook met een minder team juist het maximale er uit halen. Je maakt de tegenstander zwakker door hoog druk te zetten, en aanvallend speel je met meer beleving en overtuiging.
 
Japie_Krekel
 
1
22 augustus 2018 om 14:52
@daneman om op zijn Cruyffiaans te spelen ben je volledig afhankelijk van creatieve spelers met individuele klasse en die heeft dit Oranje niet je hebt het over de ballen diep spelen maar dat gaat helemaal niet met middenvelders die de oplossing naar voren niet zien. Wijnaldum Blind en Strootman hebben die kwaliteiten niet. dat zijn controleurs die alles breed of terug spelen maar die geven zelden tot nooit steekpasses over 30 meter waarmee ze een speler vrij voor de goal zetten, want dan kunnen ze helemaal niet dus hoe wil je dan diepte in je spel gaan krijgen? dat kan helemaal niet, laat staan dat je dan tempo kan creeeren want je slaat geen stations over met passjes over 3 meter het type voetbal dat jij hier omschrijft dat kan helemaal niet met mindere teams. daarvoor moet je absolute internationale topspelers voor hebben die creativiteit hebben want alleen die hebben de kwaliteiten om dit type spel uit te voeren en die lopen simpelweg niet rond in dit Oranje
 
Pffff
 
2
22 augustus 2018 om 13:32
Hallo allemaal. Is maar VOOR selectie he????
 
Ruudje74
 
0
22 augustus 2018 om 13:46
Cillissen Fosu-mensah - de Ligt - van Dijk - van Aanholt Strootman - Frenkie de Jong Wijnaldum - Propper Babel - Depay
 
Montania
 
2
22 augustus 2018 om 14:39
Wat zijn we diep gezakt wanneer we creativiteit verwachten van een speler die voornamelijk als verdediger heeft gespeeld
 
broman
 
0
22 augustus 2018 om 14:49
Gelukkig kiest hij voor NL waar hij geboren en getogen is
 
070chelsea
 
0
22 augustus 2018 om 15:08
Luuk de jong zou ik als eerst eruit hebben gehaald dat is toch geen echte voetballer meer.
 
030U
 
1
22 augustus 2018 om 15:16
Wat moet Bizot nog in de selectie? dit seizoen een drama in de voorrondes van de europa league en vorig seizoen ook slecht geëindigd, roep dan drie keepers op zou ik zeggen
 
bale99
 
0
22 augustus 2018 om 16:10
Luuk de Jong kan echt niet meer man. Dan kan je net zo goed Henk Veerman oproepen ofso.
 
Leicester
 
0
22 augustus 2018 om 16:23
Bruma, die hoort er echt niet meer in, Rekik altijd al te ligt bevonden en Dost past niet in de speelstijl. Dat is logisch. Maar waarom wordt Luuk de Jong opgeroepen... Voegt ook niets toe. Zelfde vind ik van Weghorst. Kunnen beter zonder spitsen spelen.
 
LucianoFCG
 
0
22 augustus 2018 om 17:26
Wist niet dat Tete bij Marseille speelde
 
Dani17
 
0
22 augustus 2018 om 17:29
Een verkiezing die imo logisch is. Hij begint bij Ajax steeds beter te draaien en we barsten niet uit onze voegen qua creativiteit en techniek. We missen nog een goede nummer 10 en een spits. Wellicht dat Depay zich in een spitsenrol kan vinden. De huidige centrum spitsen zijn toch armoe troef