Furieus PAOK eist straf voor scheidsrechter en noemt Sierd de Vos 'racistisch'
Woensdag, 14 augustus 2019 om 20:14

PAOK Saloniki wil dat de uitschakeling in de voorronde van de Champions League tegen Ajax nog een staartje krijgt. De Grieken wijten de nederlaag tegen de Amsterdammers, die van scheidsrechter Craig Pawson drie penalty's kregen, grotendeels aan de arbitrage en zijn bovendien furieus op commentator Sierd de Vos van Ziggo Sport.

Op de officiële Instagram-pagina doet PAOK zijn beklag. 'We zullen niet uitweiden over de fouten van de scheidsrechter, die voor een groot deel de uitkomst van de wedstrijd hebben bepaald', aldus de kampioen van Griekenland. 'Wij zijn van mening dat de bond direct een straf uit moet delen. Een verklaring van de UEFA, ook al is dat al laat, is het minimale. Wat ons betreft moet deze schandelijke avond voor het Europese voetbal worden onderzocht.'

Ook commentator De Vos heeft kwaad bloed gezet in Griekenland. De verslaggever grapte onder meer dat sommige PAOK-supporters vanwege de slechte staat van de Griekse economie 'geen kleding meer aanhebben'. 'Los van de gemaakte fouten, vinden we dat racisme in voetbal geen plaats mag hebben en absoluut niet te tolereren is', stelt PAOK.

'De onacceptabele woorden van journalist Sierd de Vos gericht aan de PAOK-fans en Griekse supporters zijn een gevaarlijk fenomeen', gaat de club verder, die ook aanhaalt dat Ziggo de hoofdsponsor is van Ajax. 'Dit zou geen plaats mogen hebben in voetbal, of waar dan ook.'

Meer nieuws
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
2
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
3
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
19
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (249)

 
Super-turk1
 
356
14 augustus 2019 om 20:19
Hahahaha die Grieken is t echt naar t hoofd gestegen!!! Voor de gegeven penalty's kan iedere scheids fluiten!! Enja sierd gaat soms over de scheef,maar dat siert hem ook juist
 
Harmr
 
247
14 augustus 2019 om 20:23
Dit is toch niet over de schreef gaan? Zelfs niets racistisch aan..
 
isco1
 
66
14 augustus 2019 om 20:25
Die Grieken gooien er gewoon wat extra's in in de hoop dat het dan wel aankomt. 3 penalty's die elke scheidsrechter had kunnen geven. Eigen schuld dus.
 
Capis
 
39
14 augustus 2019 om 20:49
Nee maar racisme doet het goed bij de UEFA en dat weten ze. Kijk Feyenoord tegen Roma bijv
 
Eagles
 
19
14 augustus 2019 om 21:07
Nog steeds een belachelijke straf vanwege die banaan. Weliswaar voorwaardelijk, maar toch. Als ze zich ook maar even verdiept hadden in de hele kwestie dan hadden ze het wel begrepen. Er moest en zou een straf komen. Nee, racisme en UEFA is geen goede combinatie.
 
MiltonKeynes
 
63
14 augustus 2019 om 21:09
Jawel, Sierd heeft racistisch commentaar gegeven anno de 2019 standaarden voor racisme. Tegenwoordig moet je lieve woordjes zeggen en iedereen in de kont kruipen, op zijn Grieks dus.
 
Rolotjuh
 
33
14 augustus 2019 om 21:17
Wist niet dat een griek een apart ras was. Dan zou het nog altijd discriminatie zijn. Maar goed ze kunnen dus niet lachen om de puberale grapjes van Sierd, das wel duidelijk.
 
MiltonKeynes
 
8
14 augustus 2019 om 21:24
Het is sowieso raar om van verschillende mensen rassen te spreken, al is dat genetisch en historische wel te verdedigen. Maar, historisch en genetisch zijn Grieken wel degelijk een ras.
 
Super-turk1
 
4
14 augustus 2019 om 21:31
Ik zeg toch,soms
 
SpeedyAFC
 
11
14 augustus 2019 om 21:35
@capis Alleen zijn Grieken een volk en geen ras. Verder heeft de Uefa weinig te zeggen over Ziggo. Meeste Grieken behoren tot het blanke ras. Net zoals de meeste Nederlanders en de heer Sierd zelf. Uefa maakt zich hier echt niet druk over, we hebben het hier over een club waarvan de voorzitter/eigenaar met een zichtbare revolver de scheidsrechter op het veld bedreigde.
 
christiano1984
 
5
14 augustus 2019 om 22:20
Haha Grieken een ras noemen. Grieken zijn van het menselijke ras
 
BartBertus
 
30
14 augustus 2019 om 22:23
Gras.
 
4fRedondo
 
7
14 augustus 2019 om 22:59
Als Marokkanen een ras zijn, dan zijn Grieken dat ook. Leg mij anders het verschil maar eens uit tussen een ras en een bevolkingsgroep?
 
LeidseHood
 
6
15 augustus 2019 om 07:12
Hahahaha gras. Slap gras dat te lang geen water heeft gekregen. Dat zijn Grieken. Man man wat een gezeur. Ik haat racisme en alles wat ermee te maken heeft, maar zeggen dat Grieken geen shirts dragen doordat de economie te slecht is, is gewoon een flauw grapje. Wat een jankerds. Zo stoer doen als hooligans en dan zo slecht tegen een grapje kunnen. Heel ergerlijk.
 
carlo35
 
1
15 augustus 2019 om 10:28
@capis maar bij mijn weten bestaat er geen grieks ras. Dan zou je hier moeten praten over discriminatie (wat er volgens mij niet is) en zeker niet over racisme. Overigens mag Sierd de Vos van tv gehaald worden, is een abominabel slechte commentator, ook bij spaanse wedstrijden.
 
FrankRami
 
2
15 augustus 2019 om 11:22
Alleen de laatste van de 3 was geen penalty, daarnaast had Paok met die achterlijke actie van de keeper, al keihard rood moeten krijgen. Daar hoor ik ook niemand over. Wat een slechte verliezers, niet normaal.
 
codygakpo
 
30
14 augustus 2019 om 20:37
Die siert hem ook was een woordgrap ofniet
 
BartBertus
 
4
14 augustus 2019 om 22:23
Of niet
 
eddie$
 
76
14 augustus 2019 om 20:37
Ik schoot wel even in de lach bij deze zogenaamd racistische opmerking. Blijkbaar heeft de betutteling ook in griekenland toegeslagen. Van enige zelfspot is geen sprake meer...
 
Musi26
 
15
14 augustus 2019 om 20:44
Ja en misschien moeten ze het woord racisme eens in het woordenboek opzoeken. Het kan natuurlijk ook dat de vertaling volledig fout is.
 
Bon Jovi
 
17
14 augustus 2019 om 20:47
Ik ben de eerste om zelfspot toe te juichen en vind dat velen anno 2019 vaak van een mug een olifant maken, maar dit vond ik nu ook smakeloos. Maar goed, slechte verliezers zeg. We zijn allemaal mensen, zou me niet verbazen dat de Griekse commentatoren af en toe ook wel eens een aangebrande mop vertellen.
 
Zytto34
 
3
14 augustus 2019 om 21:16
Musi26 in het Europese recht staat gewoon dat je ook kan discrimineren ogv nationaliteit.
 
after
 
21
14 augustus 2019 om 21:52
Discrimineren op basis van Nationaliteit is geen racisme, maar discriminatie.
 
dutchyntl
 
17
14 augustus 2019 om 22:00
Het ligt behoorlijk in de buurt van Turkije. Daar is humor ook verboden. We hadden beter kunnen weten.
 
BartBertus
 
11
14 augustus 2019 om 22:25
Noem een Griekse comédienne of komediant. Ik ken ze niet. Zegt genoeg.
 
T-Babangida
 
29
14 augustus 2019 om 23:20
Pappalat Menpiemolos
 
El Fenomeno
 
44
14 augustus 2019 om 20:45
Maar 9 van de 10 scheidsrechters geven geen drie penaltys.
 
Michael2410
 
113
14 augustus 2019 om 20:53
Daar gaat het niet om. Als er een penalty-waardige overtreding gemaakt wordt moet je een pingel geven. Ook als je er al twee gegeven hebt.
 
nfear
 
16
14 augustus 2019 om 20:59
Bax deed dat afgelopen zaterdag ook
 
Zytto34
 
56
14 augustus 2019 om 21:04
Ja maar dat vind ik geen argument. Een overtreding is en blijft een overtreding. Dat een andere scheids er 1 weg wuift omdat hij er al 1 heeft gegeven betekend niet dat deze scheids dat ook moet doen.
 
soccersupp
 
26
14 augustus 2019 om 21:12
Wel als een team dit soort domme overtredingen blijft maken. Meeste teams zijn wel wat slimmer.
 
sloep01
 
12
14 augustus 2019 om 21:28
Blijven we nu zeuren over die 3 penalty’s die gewoon alle drie gegeven konden worden
 
SpeedyAFC
 
7
14 augustus 2019 om 21:36
@el Fenomeno Klopt maar Engelse scheidsrechters wel. Alleen laten die een penalty dan weer niet overnemen als de keeper te vroeg van zijn lijn afgaat.
 
GreekChampions
 
12
14 augustus 2019 om 21:12
Moet jij nodig zeggen kijk naar je naam Super Turk hahahahaha
 
BierPens
 
8
14 augustus 2019 om 23:39
Ik vond het echt de beste grap vd avond. Echt eentje met een knipoog, maar in Griekenland kennen ze geen humor. Maar ik begrijp inmiddels dat ik nu een racist ben.
 
lucboer
 
153
14 augustus 2019 om 20:19
Wat een gejank, stel je niet zo aan. Slechte verliezers!
 
Capis
 
63
14 augustus 2019 om 20:42
Hahaha ken zat Ajacieden die hier ook nog steeds klagen over een pot in Europa... die omgekocht zou zijn en met een knipoog ... maar die Grieken mogen nu dan niet klagen? Het is nu nog vers en zal nog pijn doen. Lekker stoom laten afblazen
 
Brigabier
 
75
14 augustus 2019 om 20:44
Fans zullen altijd uit emotie blijven reageren, dit is een officieel bericht namens de club zelf. Lijkt me toch een beetje anders, maar dat kan aan mij liggen.
 
Musi26
 
47
14 augustus 2019 om 20:46
Die pot kun je natuurlijk niet vergelijken met gisteren. Hier waren namelijk 2 teams hun best aan het doen om te winnen. Dat was bij die wedstrijd niet het geval.
 
goallasso
 
9
14 augustus 2019 om 20:51
heeft er ook geen fuck mee te maken wat ajax supporters wel of niet van een wedstrijden vonden een paar jaar terug.
 
SpeedyAFC
 
9
14 augustus 2019 om 21:37
@capis Fans wel, velen waaronder ik vonden dat geen zuivere koffie maar Ajax heeft nimmer geklaagd bij de Uefa. Ajax heeft Lyon niet van vals spel beticht.
 
fcu_030
 
4
14 augustus 2019 om 22:30
Het was overduidelijk dat Zagreb omgekocht was die tijd met de 'knip oog kroaat' vida. Waar in mijn ogen ook de club Ajax iets van kon zeggen het sierd ze dat ze het niet deden ook omdat ze weten dat het toch een verloren strijd is met de uefa. Het is alleen jammer dat als je maar 1 ding over Ajax zeg dat je dan een heel volk over je heen krijg de grieken worden beschuldig dat ze nergens tegen kunnen maar Nederlanders zijn echt geen haar beter.
 
CoJW
 
19
14 augustus 2019 om 20:58
In Griekenland krijgt PAOK geen strafschop tegen, scheidrechters zijn bang dat de ex voorzitter het veld op komt. Trouwens hoe kan die man in het stadion zitten. In Nederland krijg je een stadionverbod voor het leven voor minder. Het is een schande dat hij aanwezig mocht/kon zijn.
 
Lesterr
 
175
14 augustus 2019 om 20:20
Racisme? Serieus? Soortgelijke grapjes maken ze in Griekenland ook over Nederlanders... Dit zijn gewoon alledaagse grapjes. Bizar hoe PAOK zich hier laat kennen, en hoe snel ze op hun teentjes zijn getrapt.
 
isco1
 
69
14 augustus 2019 om 20:23
Schreeuwen om racisme is van deze tijd blijkbaar. Meestal zijn het juist de racisten zelf die erom gaan lopen schreeuwen. Gewoon negeren die handel, want het is een roep om aandacht, meer niet.
 
tvap3402
 
23
14 augustus 2019 om 20:28
Ergens begrijp ik het wel , 3 penaltys tegen gebeurt praktisch nooit. En zo'n opmerking van de commentator van de tegenstander zal vast niet goed vallen. Dat gezegd hebbende is dit gewoon een kansloze reactie, gevoed uit frustratie. Op naar de volgende ronde en niet meer terug kijken
 
FeanTime
 
4
14 augustus 2019 om 20:41
Ach zo'n commentator maken zij helemaal nket mee. Dat lezen ze dus moeten niet zo tekeer gaan. Simpel grapje.
 
Feast
 
38
14 augustus 2019 om 20:42
Tja als jij als voetbalteam niet 20 maar 60 belachelijk stomme overtredingen maakt, krijg je niet 1 maar 3 penalties tegen.... ook los van die penalties waren die grieken idioot bezig met overtredingen.
 
lwd12
 
5
14 augustus 2019 om 20:48
Dit is normaal voor de Grieken. Ik weet niet meer welk toernooi, maar een analist had het lef om de Griekse nationale ploeg laf te noemen. De Grieken wilde dat onze regering ingreep. Hoe durfden we het groots Griekse volk laf te noemen. Dus dat dit slecht valt, is niet raar.
 
lwd12
 
7
14 augustus 2019 om 20:48
Dit is normaal voor de Grieken. Ik weet niet meer welk toernooi, maar een analist had het lef om de Griekse nationale ploeg laf te noemen. De Grieken wilde dat onze regering ingreep. Hoe durfden we het groots Griekse volk laf te noemen. Dus dat dit slecht valt, is niet raar.
 
SpeedyAFC
 
7
14 augustus 2019 om 21:39
@lesterr We hebben het hier over een club waarvan de eigenaar/voorzitter met een zichtbare revolver op het veld verhaal bij de scheidsrechter komt halen in de eigen competitie. Als je het zo bekijkt, viel het gisteren reuze mee. Geen pistool gezien. Mensen weten niet meer wat racisme is tegenwoordig. Grieken zijn een volk, geen ras.
 
Unknown007
 
0
14 augustus 2019 om 22:05
Kan je 1 van die grappen noemen?
 
Mozias
 
94
14 augustus 2019 om 20:20
Sinds wanneer zijn Grieken een ras? Je kunt het discriminerend vinden, maar rascisme is discriminatie op basis van ras en dat slaat hier nergens op. Vond het zelf niet perse een geslaagde grap.
 
FutureBoss
 
27
14 augustus 2019 om 20:43
Ik ben het over z'n geheel eens met je punt, echter staat er 1 ding in wat niet per se klopt. De definitie van racisme voor de wet bevat ook een stuk over onderscheid op basis van nationaliteit. The more you know . En ja, ik ben inderdaad niet leuk op partys
 
Mozias
 
5
14 augustus 2019 om 21:49
Dank voor je aanvulling. Weer wat geleerd.
 
magnetics
 
0
15 augustus 2019 om 12:22
Dé definitie van racisme? Volgens mij zijn er talloze formuleringen van definities van ieder woord, maar ik ben wel benieuwd welke jij nu gezien hebt. Zelf zou ik "onderscheid op basis van nationaliteit" niet direct onder racisme gooien, onderscheid op basis van ras en etniciteit wel. De rest is een algemenere vorm van discriminatie, zoals je ook roodharigen of mensen met kleine oren zou kunnen discrimineren, zo kun je ook Grieken discrimineren omdat ze uit Griekenland komen. Dat heeft in principe weinig te maken met het ras waar de (meeste?) Grieken deel van uitmaken, en een zelfstandig ras zijn de Grieken al helemaal niet.
 
FutureBoss
 
0
15 augustus 2019 om 16:22
Ik zeg nergens dat de definitie die ik aanhaal 'dé' defninite van racisme is. Ik geef enkel aan dat de definitie van racisme voor de wet ook onderscheid op basis van nationaliteit bevat. Dit is voor mij de belangrijkste pijler van een definitie waar strafrechtelijke vervolging aan verbonden kan worden. Er zijn inderdaad erg veel definities van racisme, dus het is erg afhankelijk van de interpretering per persoon. Maar nogmaals, ik zeg nergens dat dit dé definitie is.
 
Capis
 
11
14 augustus 2019 om 20:45
Zou je even verdiepen in racisme verdiepen! Staat in de wet gewoon gelijk aan etnische afkomst, geslacht, geloof niet puur op ras
 
Musi26
 
16
14 augustus 2019 om 20:51
Misschien zou jij dat eens moeten doen.ik zou zeggen lees artikel 1 nog eens een keer. Dit gaat over discriminatie op basis.... o.a. ras komt hier in voor. Racisme gaat puur en allen over ras.
 
Musi26
 
2
14 augustus 2019 om 20:51
Misschien zou jij dat eens moeten doen.ik zou zeggen lees artikel 1 nog eens een keer. Dit gaat over discriminatie op basis.... o.a. ras komt hier in voor. Racisme gaat puur en allen over ras.
 
Capis
 
8
14 augustus 2019 om 20:58
Nee hoor.. valt gewoon onder racisme ook! Niet alleen Nederland maar heel Europa zelfs! Niet dat ik dit racisme vind... maar zou er wel onder vallen
 
Capis
 
14
14 augustus 2019 om 21:02
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft.
 
RobbinOort
 
2
14 augustus 2019 om 21:26
Dan valt het er nog niet onder slimmerik, hij verwijst niet naar een eigenschap van een volk, geen persoonlijke eigenschap of nationale cultuur. Alleen naar het feit dat de economie daar (door het geforceerd in de euro willen) op z'n gat ligt door een falende regering. Of je moet het op de werkethiek gooien, dan kan het idd wel zo zijn, maar dan is er geen zelfreflectie en een snelle oplossing te vinden zou je zeggen. Anyhow, die opmerking kan never nooit 'racisme' zijn. Wat ik me trouwens afvraag, hoe weet en verstaat een griek bij PAOK wat sierd zegt? Heeft iemand uit NL dat doorgespeeld, heeft iemand verkeerd vertaald, is er een NL'se PAOK/Feyenoord fan aan het stoken? How come?
 
SpeedyAFC
 
2
14 augustus 2019 om 21:41
@capis Nee hoor, qua definitie valt het niet onder rascisme. Qua Europese rechts interpretatie is de zaak inderdaad erg opgerekt waardoor racisme en discriminatie bijna hetzelfde zijn geworden. Speelt ook in het Wilders process, zelfs geloof wordt door rechters soms onder rascisme geschaart.
 
Mozias
 
4
14 augustus 2019 om 21:56
@capis Taaltechnisch heb ik gewoon gelijk. Maar juridisch gezien dus blijkbaar niet. Ik houd niet zo van taalvervuiling. Maar dat ligt vast aan mij. Volgens mij is deze juridische uitbreiding van rascisme een onderdeel van het niet serieus nemen van taaltechnisch rascisme. Beter dan Robbinoort kan ik het in deze situatie overigens niet uitleggen.
 
buitenspelval
 
1
14 augustus 2019 om 22:15
@MoziasHet is niet zozeer taalvervuiling. Het is meer een jurisch uitgebreidere definiëring om specifieke vormen van raciale discriminatie samen te vatten en tegen te gaan. De orginele taaltechnische betekenis is te summier en ontoereikend gebleken om de term te omvatten. Laten we het houden op voortschrijdend inzicht. De wereld is ‘kleiner’ geworden, culturele en raciale invloeden overlappen elkaar meer en meer om het enkel te definiëren als rassenverschillen.
 
Capis
 
3
14 augustus 2019 om 22:17
@Robin: Wat heeft hier een Feyenoord fan mee te maken!?! Haha wat een complot weer
 
buitenspelval
 
12
14 augustus 2019 om 21:04
De wettelijke definitie (uit Wikipedia) is : “Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.’Racisme is dus (internationaal) wettelijk niet enkel racisme als het discriminerend op basis van ras is.(Edit: ik zie net dat Capis hierboven en London Calling hieronder tegelijkertijd hetzelfde genoteerd hebben)Maar goed, ik vind de opmerking van De Vos niet echt racistisch, hoewel het in mijn ogen wel wat ongepast is. Het is een flauwe grap over de zwakke Griekse economie, het is geen grap om het volk te discrimineren.
 
Zytto34
 
1
14 augustus 2019 om 21:08
Klopt staat ook gewoon in het EVRM. Echter was dit geen vorm van directe discriminatie en is het de vraag of hij met zo'n grap haat zaait jegens Grieken. Ik denk niet dat een rechter zo'n grap zou aanmerken als racisme, maar je kan inderdaad racistisch zijn ogv nationaliteit.
 
SpeedyAFC
 
2
14 augustus 2019 om 21:45
Een internationaal verdrag is iets anders dan de betekenis van een woord. Ja in juridische termen is rascime bijna gelijk aan discriminatie geworden, echter als je spreekt over rascisme, dan is het discriminatie op basis van genetische afkomst.
 
buitenspelval
 
1
14 augustus 2019 om 22:03
Ik neem aan dat de UEFA zich inzake racisme en een eventueel juridisch onderzoek naar raciale discriminatie baseert op de wettelijk geldende definitie, zoals deze in het Internationale Verdrag is omschreven. Dat is volgens mij het enige leidende in een juridische zaak, niet de woordbetekenis, zoals het in het woordenboek is bepaald.
 
London Calling
 
2
14 augustus 2019 om 21:04
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft. Dus, ja, racisme op basis van nationaliteit kan ook.
 
Naranja Mecani
 
6
14 augustus 2019 om 21:25
Wat een bullshit man.
 
buitenspelval
 
2
14 augustus 2019 om 21:32
Bullshit? Het is de letterlijk vertaalde tekst uit de verklaring uit het Internationale Verdrag... London Calling heeft het niet zelf verzonnen.
 
Sirius
 
1
14 augustus 2019 om 21:41
Nee, dat heet, zoals je zelf eigenlijk al quote; raciale discriminatie. Toch weer even een net iets andere term dan racisme. Maar goed, allemaal bijkomstigheden waardoor de discussie er niet beter op word.
 
SpeedyAFC
 
0
14 augustus 2019 om 21:53
@london Calling In juridische termen wel, in de normale definitie niet. In de Van Dale is rascime `1 theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt; 2 discriminatie op grond van iemands ras.` De verdrags definitie maakt het allemaal erg verwarrend. Zeker aangezien onze grondwet discriminiatie op basis van ras en op basis van afkomst verbied. In onze grondwet zijn de zaken los van elkaar benoemd, in het verdrag is alles op een hoop gegooid. Onze grondwet wordt niet overruled door internationale verdragen. De grondwet gaat juridisch gezien altijd voor. Dus zolang Nederland de grondwet nog niet heeft aangepast conform het verdrag is ook juridisch gezien rascime iets anders dan discriminatie op basis van afkomst.
 
Sirius
 
4
14 augustus 2019 om 22:10
Maar waar hebben we het over? We staan hier te discussieren over de definitie van racisme. Zullen we moppen als: "een (nationaliteit), een (nationaliteit) en een (nationaliteit) komen een bar binnen" dan ook maar direct verbieden? Mensen moeten eens ophouden met het misbruiken van de term 'racisme', want dat begint zo langzamerhand een groot probleem te worden. Mensen weten heel erg goed wat wel en geen racisme is, maar mensen gaan tegenwoordig (te) ver als ze hun zin willen krijgen, maar geen ruggengraat hebben.
 
buitenspelval
 
0
14 augustus 2019 om 22:27
Ik ben het met je eens dat wordt de term racisme te pas en te onpas misbruikt wordt, maar laten we vooral niet ontkennen dat het bestaat. Zoals elk term is de definitie onderhevig aan discussie en wordt het in de emotie nogal eens onjuist ge- en misbruikt. Dat echter maakt dat het juist des temeer een noodzaak om de term juridisch gezien juist en zoveel mogelijk duidelijk te definiëren naar mijn mening.
 
F-18/TACP
 
1
15 augustus 2019 om 00:19
@ Speedyafc De Nederlandse grondwet is wel degelijk onderdanig aan verschillende internationale verdragen die Nederland ondertekend heeft. Neem nu bijvoorbeeld "artikel 71 uit het Verdrag van Lissabon", in dit artikel word letterlijk beschreven welke overheid beleidsterreinen over werden gedragen aan de EU. Dat was dus letterlijk alles, op nationale veiligheid (defensie) na, maar dat is recentelijk gesneuveld in een ander verdrag. Op basis van hetzelfde artikel heeft de EU sinds de ratificatie van het Verdrag van Lissabon al het recht om alle nationale wetgeving (inclusief regionale, ongeschreven en gebruik/gewoonte recht te negeren. Als klap op de vuurpijl heeft de EU het recht om alle nationale wetgeving van lidstaten per direct te vervangen met EU recht en regelgeving. Zonder tussenkomst van de nationale parlementen van lidstaten. De Nederlandse grondwet kan daar niets tegen doen. Een grof schandaal waar politiek Den-Haag (inclusief alle zogenaamde Euro sceptische partijen nooit over praten), maar waar ze allemaal van op de hoogte zijn. Op het moment van ratificatie van dat verdomde verdrag had de EU niet de infrastructuur om de verkregen macht te kunnen handhaven. De EU heeft tussentijds niet stil gezeten en men is behoorlijk ver gevorderd nu, het is immers niets voor niets dat de VVD bijvoorbeeld gedraaid is als het gaat om de steun voor het EOM (europees Openbaar Ministerie). Ook het EU verdrag EAW (european Arrest Warrant) staat boven de Nederlandse wet, zo zijn er nog wel meerdere EU verdragen waar de Nederlandse grondwet compleet machteloos tegenover staat. Dan zijn er nog internationale verdragen zoals VN Agenda 21 (for sustainable development) en VN Agenda 2030 (ge-update versie van 21) die lokaal moeten worden uitgevoerd. Die verdragen zijn ook expres zo geschreven zodat het geregeld kan worden ver uit het zicht van de schijnwerpers van de nationale politiek. Wat bijvoorbeeld de reden is dat veel Amerikaanse staten het milieu beleid van de centrale overheid negeren, en de grote woorden van Trump dat Amerika het Parijs akkoord niet getekend heeft alleen maar voor de bühne is. Vertaald naar Nederland houdt dit in dat al het gemeentelijk, provinciaal en waterschapbeleid getoetst moet worden aan deze VN verdragen, maar ook aan EU wet en regelgeving. Wie dit niet geloofd, kan mogen naar zijn stadshuis gaan een verzoek in te dienen om inzage te verkrijgen wat jouw gemeente uitvoert van deze internationale verdragen. Alsof dit alles nog niet erg genoeg is, zijn er ook nog "isds" (investor State Dispute Settlement) verdragen die Nederland ondertekend heeft. Wanneer overheden juridische maatregelen nemen waarvan multinationals denken dat het hun investeringen en (toekomstige) winsten van schaadt. Kunnen en worden landen (want er word al jaren goed gebruikt van gemaakt) aangeklaagd door multinationals. Deze zaken vinden achter gesloten deuren plaats in aparte geheime rechtbanken (bedacht, opgericht en gefinancierd door multinationals) die boven grondwetten, nationaal recht en regulieren internationale verdragen staan. Waar al vele landen veroordeeld zijn (ook Nederland) tot het betalen van astronomische hoge boetes en schade vergoedingen. Ra ra ra met welk geld overheden die boetes en schadevergoedingen betalen...inderdaad met belastinggeld. De kapitaalsroof die hier plaats vind is van hetzelfde niveau als de geheime tax rulings, en het weg gegeven recht "op de geld creatie" aan private banken. Ook private banken zoals de BIS (bank of International Settlements) staan boven nationaal en EU recht. Ook Zwitserland waar de private bank gevestigd is, en ander soevereine staten hebben juridisch niets te zeggen over de BIS of op terrein van de BIS wereldwijd. De Nederlandse grondwet samen met zo´n beetje alle grondwetten ter wereld zijn niets meer dan papieren tijgers. Als mensen zichzelf echt eens gaan verdiepen in internationale verdragen, en dus niet naar de uitleg van politici, journalisten en technocraten luisteren zal men zich kapot schrikken; dat er een systeem bestaat wat compleet autonoom buiten het reguliere systeem functioneert. Die van regeringen en democratieën (wat de samenstelling ook moge zijn) niets meer dan demissionaire regeringen maakt die enkel en alleen op de winkel passen.
 
lucboer
 
26
14 augustus 2019 om 20:20
Wat een gejank, stel je niet zo aan. Slechte verliezers!
 
Dr. Duck
 
4
14 augustus 2019 om 21:25
Het was te verwachten. Als het niet gaat zoals je wil is iemand anders schuld en is er sprake van racisme. Misschien moeten ze een voorzitter aanstellen die de scheidsrechter een beetje kan intimideren met een galden pistool of zo. Als je als club, team, mens wil groeien zul je toch eerst eens naar jezelf kijken en een oordeel vellen over waar je het zelf anders had kunnen doen. Ik zal een paar voorzetten geven, dan mogen de grieken weten wat ze er mee willen doen. -ga na een gelukkige 0-1 voorsprong niet achteruit lopen en voor de goal hangen, zeker als je weet dat de voorhoede het sterke punt is van de tegenstander. -ga niet zo opvallend om de 5 minuten op de grond liggen om daarna het veld weer in te sprinten -ga niet bij elke beslissing van de scheidsrechter met 4 man naar hem toe om op een agressieve manier aan te geven dat je het er niet mee eens bent -ga niet bij elke beslissing met 3 man van de bank af om op dezelfde agressieve manier de grensrechter en de 4e man lastig te vallen -ga met meer verstand duels aan. Met het hart spelen is mooi en leuk, maar met je verstand spelen zorgt ervoor dat je minder overtredingen en kaarten krijgt. -zorg ervoor dat je niet constant kleine overtredingen maakt in en rond de 16 meter ...je zou zo maar eens penalty's tegen kunnen krijgen. -ga na afloop niet met hetzelfde gevoel voor drama als in de wedstrijd met krokodillentranen iedereen behalve jezelf de schuld geven van de uitschakeling -speel niet de racismekaart als daar geen sprake van is ...en ga dan ook niet de vergezochte koppeling maken naar de tegenstander die je met respect behandeld heeft -kijk naar wat er goed ging in de wedstrijd en borduur daar op voort -kijk naar wat er niet goed ging in de wedstrijd en probeer dat te verbeteren -kijk vooruit naar de volgende wedstrijd zodat je daar kunt winnen Succes verder paok!
 
Sparta_Praag
 
50
14 augustus 2019 om 20:21
Overdreven reactie, maar het commentaar van Sierd was inderdaad vrij denigrerend en het lijkt mij persoonlijk sowieso geen verkeerde zaak als Sierd voorlopig even van de buis gehaald wordt. Ik vond hem een paar jaar geleden nog wel leuk, redelijk goede verslaggeving met af en toe een leuk grapje, onbenullig feitje of restauranttipje er tussendoor. Tegenwoordig wordt iedere wedstrijd waar Sierd commentaar geeft echter omgedoopt tot de grote Sierd de Vos-show en hangt meneer 90 minuten lang de clown uit. Het heeft er alle schijn van dat het succes van de laatste tijd hem naar het hoofd is gestegen. EA zal zich inmiddels toch ook wel achter de oren krabben
 
jaakke
 
65
14 augustus 2019 om 20:31
Ach man, stel je niet aan moraalridder! Het is is ook mijn favoriete verslaggever niet, maar laten ons vooral eens een keer niet aanstellen!
 
Sparta_Praag
 
25
14 augustus 2019 om 20:37
Je mag het aanstellen vinden, maar bij bijna iedere wedstrijd waar Sierd commentaar geeft zet ik het geluid uit. Zit niet te wachten op een commentator die zichzelf belangrijker waant dan de wedstrijd die gaande is.
 
Fenasi Kerim
 
11
14 augustus 2019 om 20:39
Nou ik vind het totaal niet aanstellen. Vorig seizoen ook tijdens de kwalificatie tussen PAOK en Benfica...toen had hij die doelman helemaal afgemaakt...sterker nog, hij had meer over de doelman dan de wedstrijd zelf. Het is gewoon niet meer netjes zijn gedrag, een beetje respect als commentator zou op zijn plaats zijn. Het is naar zijn hoofd gestegen, geforceerd grappig doen.
 
Isco24
 
11
14 augustus 2019 om 20:42
Nee dat is natuurlijk wat anders. Persoonlijk heb ik geen moeite met Sierd, maar kan me zeker voorstellen dat mensen hem liever niet horen. Om hem van racisme te betichten wat ze bij PAOK beweren gaat echter wel 2 bruggen te ver natuurlijk.
 
El Fenomeno
 
15
14 augustus 2019 om 20:48
Stel je niet aan? Het is toch vreselijk dat gebral van die Sierd? Het is de Sierd show en ik denk dat die goed scoort bij pubers, maar veel zijn het een beetje zat. En het geluid uitzetten is lastig, want je wilt de sfeer en alles erom ook horen.
 
jaakke
 
4
14 augustus 2019 om 21:19
Dat het gebral is kun je vinden. Nogmaals, ik ben ook geen uitgesproken fan. Maar hier wordt het woord denigrerend gebruikt over een futiliteit. Dat is gewoon aanstellerij ja.
 
BartBertus
 
0
14 augustus 2019 om 22:27
Rasicme is geen futiliteit.
 
jaakke
 
2
14 augustus 2019 om 22:57
Er is ook op geen enkele wijze sprake van racisme, dus doe even normaal. Ook over minderheden mogen grappen gemaakt worden, net als over jou en mij.
 
kamikaze82
 
14
14 augustus 2019 om 20:41
Sierd de Vos is een karikatuur van zichzelf geworden. Ik vind het een vermoeiende man en luister liever niet naar hem.
 
SuskeWiske
 
8
14 augustus 2019 om 20:51
Helemaal waar. Gruwelijk irritante vent aan het worden
 
jaakke
 
41
14 augustus 2019 om 20:22
Hahaha, wat een stel loosers zeg! Sorry hoor, maar die mensen zijn helemaal de weg kwijt. Ik denk dat Paok een forse schorsing boven het hoofd hangt gezien hun opmerkingen.
 
LovreFC
 
12
14 augustus 2019 om 20:25
Ik weet wel zeker van niet.
 
jaakke
 
18
14 augustus 2019 om 20:35
Het zou wel op zijn plaats zijn!
 
BartBertus
 
0
14 augustus 2019 om 22:29
Hoezo dat dan? Ik ga gewoon een week lang geen Grieks eten.
 
ApyroG
 
49
14 augustus 2019 om 20:28
De keren dat Ajax benadeelt is geweest waren toch vele malen erger dan dit. Gezien de beslissingen van de scheidsrechter nog enigszins te verklaren viel. De knipoog Kroaat (vida) die ga ik mijn leven lang niet meer vergeten. Dat was pas schandalig. Zelfs toen hoorde je niemand zo overdreven in het nieuws zoals Paok dat nu doet. Paok laat nu gewoon zien dat ze zeer slechte verliezers zijn. De manier waarop gereageerd wordt gaat ook echt nergens over. Daarbij verzinnen ze steeds meer dingen om over te klagen. Ik ben benieuwd wat er nog bij gaat komen de komende dagen.
 
Capis
 
16
14 augustus 2019 om 20:47
Heerlijk!!!! Klagen dat de Grieken zich aanstellen maar wel weer de knipoog Kroaat er bij halen! Want niemand mag klagen behalve Ajacieden! Over iets waar ook helemaal niks was
 
ApyroG
 
23
14 augustus 2019 om 20:53
Wat is je punt precies? Ik geef dit alleen aan als voorbeeld en het was het eerste dat in me opkwam. Niet gek gezien dit Ajax gerelateerd is.
 
Capis
 
7
14 augustus 2019 om 20:59
Dat daar 7 jaar later dus zelfs nog over word geklaagd! Waar helemaal niks aan de hand was geen gekke overtredingen of strafschoppen. Dit is nu nog vers en komt we commentaar op!
 
Zytto34
 
19
14 augustus 2019 om 21:11
@capis er was niks aan de hand? Volgens mij werd tot 2 maal toe een loepzuiver doelpunt van Ajax afgekeurd wegens buitenspel bij een 0-0 stand terwijl het 2 keer overduidelijk geen buitenspel was.
 
Zytto34
 
0
14 augustus 2019 om 21:11
@capis er was niks aan de hand? Volgens mij werd tot 2 maal toe een loepzuiver doelpunt van Ajax afgekeurd wegens buitenspel bij een 0-0 stand terwijl het 2 keer overduidelijk geen buitenspel was.
 
Eagles
 
20
14 augustus 2019 om 21:12
Te makkelijk. Die wedstrijd in Zagreb deugde van geen kant en dat weet je best. Dat in de Arena toen ook nog eens alles tegen zat met de scheids maakt die avond een avond waar nu nog over gepraat wordt. De penalty’s van gisteren vond ik alle drie terecht en zeker niet in vergelijking met wat er die ene avond is gebeurd in Zagreb/Amsterdam.
 
Raedos
 
0
14 augustus 2019 om 21:17
Want de enige manier om vals te spelen is via overtredingen en strafschoppen? Heb jij weleens een sport beoefend?
 
after
 
2
14 augustus 2019 om 21:59
Aan de andere kant; Ajax won ook 'gewoon' met 4-0 van Zagreb toen. Dus is 7-1 dan zo vreemd? De 2 afgekeurde goals in combi daarmee vind ik dan wél weer vreemd.
 
Capis
 
2
14 augustus 2019 om 22:22
@Arie over die avond word alleen gesproken onder Ajacieden hoor! Verder helemaal niemand die het er over heeft of achter zoekt... zoals after zegt Ajax won zelf ook met 4-0 en dat kon wel.... Bij Ajax had dan de scheids in contact moeten staan met die van FR. En die hoorde toen keur die 2 doelpunten af. Vervolgens gaf die andere door ja hoor is nu 7-1 hier... dus nu klaar. En dan wisten er ook nog spelers vanaf....... HOE ver gezocht is dat
 
ApyroG
 
5
14 augustus 2019 om 23:00
@after Als je zag hoe de goals vielen, dan is dat heel raar ja. Mocht je ergens de wedstrijd nog terug kunnen halen, dan raad ik je aan het eens terug te kijken. Gomis, wat echt geen bijzondere spits was, scoort gewoon een hattrick in 7 minuten tijd (45e, 48e en `52e minuut). Hoe die goals erin vliegen is gewoon te bizar voor woorden. Niet alleen in Nederland werd destijds deze wedstrijd in twijfel genomen, wat betreft match-fixing. Dit werd gewoon overal besproken. @capis Dat er niet meer over deze wedstrijd gesproken wordt is zo gek nog niet. Dit was namelijk al een aantal jaar geleden gebeurd. Zo vreemd is het ook weer niet dat voornamelijk Ajacieden dit weer aanhalen. Dit is immers Ajax gerelateerd. Dus dat het sneller in je opkomt als we het hebben over benadeling of match-fixing (aangezien de Grieken dit roepen) is vrij normaal. Vida (onze grote vriend de knipoog Kroaat) was zelfs de dag na de wedstrijd gefotografeerd terwijl hij met kaartjes in zijn handen een wedkantoor uit komt lopen. Toeval of vergezocht? Het kan beiden. Het was in heel Europa in het nieuws en besproken. Dus niet alleen hier in NL. Google is your best friend. Zoek het maar op. Duidelijk was wel dat Vida er een aandeel in had. Nogmaals, kijk die wedstrijd maar eens terug (of de samenvatting).
 
Eagles
 
1
15 augustus 2019 om 10:32
Ik zeg helemaal niet dat wat er in Amsterdam gebeurde opzet was. Ik zeg dat die avond in de Arena werkelijk alles tegen zat. Wat er in Zagreb gebeurde was wã©l heel bizar. 1-0 achter in de 44e minuut, 1-7 na 90 minuten. En helemaal de manier waarop. Dat, en icm de de bizarre pechavond in de Arena, zorgt ervoor dat we het er nu nog over hebben (en jij ook, want je reageert als een gebeten hond op iedereen die hier ook maar even naar hint, zoals wel vaker). Maar prima Capis. Blijf vooral volhouden dat er niets mis was met die wedstrijd. Totdat het bij jouw cluppie gebeurd, dan is de wereld ook te klein. En terecht ook.
 
binny
 
0
14 augustus 2019 om 21:50
Nee die krijgen een schorsing voor met de hele selectie aggressief de scheidsrechter te belagen. Je kan ook zeggen tegen je verdedigers, doe niet zo dom jongen, zeker als je ziet dat die scheidsrechter gewoon fluit voor een strafschop.
 
Michael2410
 
42
14 augustus 2019 om 20:23
Paok doet even voor hoe je jezelf voor schut zet voor heel Europa ??
 
Sanderr
 
23
14 augustus 2019 om 20:23
Wauw, dat je zulke uitspraken doet als club zijnde is wel een beetje erg extreem hoor. Leuk, je kunt er best over twisten dat 1 van de penals dubieus was, zoals zeeeeer vaak in het voetbal, maar doen alsof deze pot gefixt is gewoon ronduit belachelijk..
 
Harmr
 
38
14 augustus 2019 om 20:24
Ach, het komt van een club waarvan de voorzitter het nog niet zo heel lang geleden nodig vond om met een vuurwapen op zak het veld op te komen. Dan valt dit nog wel mee..
 
Harmr
 
2
14 augustus 2019 om 20:25
Ach, het komt van een club waarvan de voorzitter het nog niet zo heel lang geleden nodig vond om met een vuurwapen op zak het veld op te komen. Dan valt dit nog wel mee..
 
MartinaRody
 
11
14 augustus 2019 om 20:27
Uhm, jouw td is daar ook niet vies van met zn uitspraken dat schandalig is dar ajax voorronde moet spelen. Terwijl niveau nog belabberder is dan belabberd voor cl begrippen. Ik begrijp hun woede volledig en eufa moet maatregelen nemen.
 
Michael2410
 
31
14 augustus 2019 om 20:32
@martinarody, de uefa is het hierin eens. Haalde het laatst zelfs aan in een voorbeeld waarom de CL per 2024 zou moeten veranderen. Doe je huiswerk voortaan wat beter voordat je dit soort dingen gaat roepen
 
ApyroG
 
26
14 augustus 2019 om 20:32
@martinarody Ja, want natuurlijk was die uitspraak net zo extreem als de uitspraken van deze Grieken... Edit: Zoals Michael hierboven al aangeeft had Ceferin pasgeleden inderdaad nog iets hierover gezegd. Dat er achter de schermen gekeken wordt naar een oplossing hiervoor om clubs zoals Ajax te beschermen.
 
Chefvoetbal
 
31
14 augustus 2019 om 20:33
Hoe kan je Overmars vergelijken met een enorm gek die met een pistool het veld op komt gestormd? Jij bent echt niet goed bij je paasei vriend. Zoek hulp.
 
jaakke
 
4
14 augustus 2019 om 20:39
Hoe dat kan? Er lopen vele, vele mensen rond zo’n bizarre haat naar Ajax hebben dat die volledig de weg kwijt zijn als de naam opduikt. Dat soort gekkies buitelt over elkaar heen om maar zo snel en vaak mogelijk iets slechts over de club te zeggen of opschrijven
 
Sirius
 
3
14 augustus 2019 om 21:48
Ga je huiswerk (research) eens doen voor je weer iets schrijft zonder enige toevoeging. Overal ben je de boel in dit topic aan het opstoken door een compleet verkeerd en ander standpunt in te nemen dan het overgrote deel. Nu ben je niet de enigste met kritiek betreft het artikel (en prima dat je kritiek hebt), maar zeker wel de persoon die veruit de meest idiote argumenten de wereld in slingert. Ik heb Overmars nog nooit iemand horen beschuldigen betreft racisme en Overmars en Van Der Sar komen niet met een vuurwapen het veld op.
 
Harmr
 
0
16 augustus 2019 om 11:28
Jij doet er echt alles aan om Ajax waar mogelijk naar beneden te halen hè? Best wel sneu als je al jouw reacties terug leest eigenlijk..
 
Kyle66
 
7
14 augustus 2019 om 20:32
Ach, gelukkig had de voorzitter geen wapen meegenomen naar de JC Arena.
 
NG87
 
7
14 augustus 2019 om 20:23
Pfff... slechte verliezers. Ja ik zou ook gefrustreerd zijn na 3 strafschoppen. Maar een 'heel land' dat zich zo laat kennen in de media, heel kinderachtig. Die scheidsrechters doen hun werk (tot anders bewezen) net als de spelers. En daar horen gelukkig fouten bij. Dan kunnen er wat ajax spelers ook wat straffen verwachten ivm hun slechte wedstrijd. Wat ik echter niet snap is waarom er geen Var is bij deze wedstrijden. Had hier best e.e.a. aan gezeur kunnen voorkomen.
 
Cali88mero
 
7
14 augustus 2019 om 20:40
Vind het ook bizar dat er geen VAR aanwezig is, voor zowel PAOK als Ajax zijn dit de belangrijkste wedstrijden in het seizoen zo ongeveer
 
tubes
 
20
14 augustus 2019 om 20:23
Ze zeggen niet rechtstreeks dat Sierd racistisch is, maar ze zijn opmerkingen onacceptabel vinden.Nou moet ik zeggen dat ik meestal het geluid uitzet als De Vos het verslag doet. Kan me namelijk niet zoveel schelen waar je de beste tapas in welke Spaanse stad kan eten.
 
jaakke
 
3
14 augustus 2019 om 20:41
Sierd uitzetten is nog iets anders dan als club je zo aanstellen en laten kennen......
 
tubes
 
3
14 augustus 2019 om 20:47
Ik niets met hun jankverhaal, ze zoeken het lekker uit bij Paok.
 
wilbertus
 
8
14 augustus 2019 om 20:24
Zonder die houthakkers in de verdediging hadden ze een hoop penalties kunnen besparen. Misschien dat ze daar eens naar moeten kijken ipv de schuld bij de scheidsrechter te leggen. Dat van Sierd de Vos, natuurlijk is het tegen het randje.
 
Klene
 
4
14 augustus 2019 om 20:47
Als je het Nederlands voetbal een beetje volgt, dan weet je dat het een aantal maanden geleden nog is gebeurd voor Willem II.
 
wilbertus
 
0
14 augustus 2019 om 22:28
Jaanus het maakt niet uit wanneer het ooit gebeurd is in de CL. Als zij zo een duel ingaan kunnen ze er 10 tegen krijgen in een wedstrijd.
 
MartinaRody
 
32
14 augustus 2019 om 20:25
Begrijp de woede volledig. Hij en niet ajax heeft hen uitgeschakeld. Wat betreft sierd, tja, dit is het niveau van nl. Domme opmerkingen maken richting tegenstanders, duidelijk je club voorkeur laten doorschemeren op nationaal tv, minachtend zn richting bepaalde landen. Zeg maar alle eigenschappen die je niet moet hebben als objectief commentator heeft hij wel. Past ook wel bij niveau dat ziggo nastreeft. Wie is hij eigenlijk? Gwn een modale commentator. Nietzeggende moet ik zeggen. Kijk naar bbc. Kijk naar respect waarmee zij beide kanten mee belichten. Maar aller aller aller ergste zn de impliciete goedkeurende reacties van ajacieden hier. Die geen teken tonen van afkeur richting hun el sierd. Stuitend en tekenend tegelijkertijd!
 
tubes
 
43
14 augustus 2019 om 20:28
Maakte de scheids ook die domme overtredingen in het 16 meter gebied?
 
MartinaRody
 
10
14 augustus 2019 om 20:29
Was geen domme overtreding. En helemaal geen penal op dit niveau en fase.
 
007
 
22
14 augustus 2019 om 20:32
Alleen de tweede pingel was discutabel. De andere twee waren duidelijk en terecht bestraft.
 
JJUnited
 
13
14 augustus 2019 om 20:34
Dan had die eerste penalty ook overgenomen moeten worden en had Ajax wellicht nog 2 meer penalty’s moeten hebben. Daarnaast is het gewoon een nieuwe regel (hoe dom die ook klinkt) dat een bal op de hand gelijk hands is, en daar hoort een scheidsrechter zich aan te houden.
 
Michael2410
 
14
14 augustus 2019 om 20:36
Alle pingels kan je geven, valt niets op af te dingen.
 
tubes
 
5
14 augustus 2019 om 20:38
Ah was een slimme actie dus? Vooral vaker doen zou ik zeggen.
 
Zytto34
 
0
14 augustus 2019 om 21:21
Als Blind hem tegen biseswar aan schoot vond ik het ook niks, maar biseswar springt er met zijn lichaam voor. Op het moment dat Blind de pass geeft was de hand/arm nog niet op die positie. De hand/arm was daarnaast niet langs het lichaam. Was gewoon duidelijk hands.
 
lfc11
 
42
14 augustus 2019 om 20:29
Daar is MartinaRody weer hoor om zijn gal te spuwen over Ajax. Lachwekkend om te zeggen dat de scheids ze uitgeschakeld heeft, maar dat zijn we wel van je gewend ondertussen. Dat die schoppende Grieken bijna overal mee wegkwamen zonder geel hoor je niemand over.
 
Kyle66
 
18
14 augustus 2019 om 20:37
@lfc, zodra ik de naam van martinarody zie staan, moet ik al grijnzen. Hij is zo vervuld van haat jegens Ajax dat elke reactie van hem gespeend is van elke vorm van redelijkheid. Ik ga ook niet met hem in discussie. Iets van de pigeon and playing chess. On: ik vond dat de scheidsrechter andere fouten over het hoofd zag. Zoals de keeper bij de eerste strafschop, diens overtreding op Ziyech en nog een paar andere.
 
Cali88mero
 
4
14 augustus 2019 om 20:43
Inderdaad de overtreding op Ziyech van de keeper, je ziet dat hij doelbewust voor de man gaat. Bij een Var had dit rood geweest.
 
JNPSV
 
0
14 augustus 2019 om 20:29
De BBC is vaak in alle opzichten een veel objectievere zender, maar dat komt (met name bij engels voetbal) dat er in het gehele land niet 1 club voorkeur domineert. Ik ken Everton supporters die bijvoorbeeld Liverpool de CL niet gunnen en daardoor voor de tegenstanders juichen, daar moeten die commentatoren ook rekening mee houden want zij willen de wedstrijd ook zien. Sierd is een frisse wind maar niet één waar ik om sta te springen. Ik vond het erg vervelend hoe hij verslag deed, ik denk doe is normaal, maar lees hier ook een hoop mensen die het wel leuk vinden.
 
blackpool
 
16
14 augustus 2019 om 20:34
Duidelijk je club voorkeur laten doorschemeren.. Dat lijkt mij best logisch bij een Europees duel. En dan aankomen met de Bbc. Kijk even de beelden na hoe de BBC commentatoren reageerden bij het doelpunt van Spurs in de laatste minuut. Die braken de studio af in de JC Arena. Ik vond dat wel logisch maar jij vindt dus dat ze ''neutraal'' moeten reageren..
 
MartinaRody
 
12
14 augustus 2019 om 20:37
Blackpool: juichen is heeeeel iets anders dan 90 min lang toffe clown proberen uit te hangen en daarbij te denken dat je je alles kunt permitteren. Man man, dat zie jij toch wel?!?!?
 
tubes
 
5
14 augustus 2019 om 20:43
Hij heeft het toch specifiek over club voorkeur laten blijken. De manier waarop verschilt idd.
 
blackpool
 
2
14 augustus 2019 om 20:43
Ik heb het over neutraal zijn of niet. Dat gelul van hem over Maxima en de hele familie van Biseswar kan m ij ook gestolen worden.
 
jaakke
 
16
14 augustus 2019 om 20:44
Martinarody, stop maar met posten, niemand hier neemt jou meer serieus. Je hebt een waas voor je ogen.
 
ApyroG
 
18
14 augustus 2019 om 20:43
@martinarody Je reacties passen goed in dit desbetreffende thema. Je maakt jezelf volledig belachelijk, net zoals deze Grieken. Ik zie je wel vaker van deze dingen plaatsen. Het is wel overduidelijk dat je gewoon aan het provoceren bent. Iedereen heeft zo zijn mening klaar over Sierd. Je mag hem of niet. Dat is prima. Al moet ik zeggen dat onze goede vrienden bij Paok gewoon extreem overdrijven en gewoon dingen aan het zoeken zijn om over te klagen. Het zijn simpelweg slechte verliezers. Take it like a man. Je ligt eruit. Het leven gaat door. Dat ze zich maar focussen op de EL en de competitie. Dan doen ze tenminste wat nuttigs, want hier gaan ze totaal niets mee bereiken.
 
GreekChampions
 
1
14 augustus 2019 om 21:17
Jij hebt respect ! Mooie reactie
 
Sirius
 
4
14 augustus 2019 om 22:02
Nee, hij is weer zo`n persoon die hier waarschijnlijk maar al te graag gebruik maakt van alle sociale voorzieningen, maar intussen wel alles afkraakt waar dit land voor staat. Ik bedoel: Martinarody: "wie is hij eigenlijk?" Iemand die zeer waarschijnlijk succesvoller en bekender is dan hijzelf. Mensen die het beter hebben, zijn over het algemeen niet zo fel in de bewoording. Zijn reacties neigen toch vooral naar afgunst en frustratie. En welk respect heeft hij precies? In dat betoogje staat letterlijk geen inhoudelijk woord over dit artikel en het betreffende onderwerp. Het enigste wat hij hier doet is het land waar hij waarschijnlijk woont bekritiseren, Sierd de Vos beledigen zonder een inhoudelijk argument en vervolgens datzelfde ook nog eens doen bij de zender Ziggo. Maar wat jij schrijft, respect hoor (ahum)...
 
binny
 
1
14 augustus 2019 om 21:48
Lol respect van de Bbc, ooit naar een wedstrijd van een Engelse club gekeken in de Champions League of een pot van Engeland tijdens een toernooi. Ik vond Sierd ook slecht, maar dit is een onzing opmerking, maar dat is iedereen hier wel gewend van jou Martinarody. Wel fijn voor je, nu je de reacties hebt uitgelokt kan je weer slapen.
 
Osmose75
 
3
14 augustus 2019 om 22:16
Hahahahaha...reactie van een kleuter waardig! Als ik wat naar beneden scroll wat betreft reacties snap ik waarom! Ben dus niet de enige die vind dat dit een ontzettende haat naar Ajax toe is. Je beseft wel.dat je met je opmerking " niveau van NL" ook jezelf tekort doet?
 
Sirius
 
1
14 augustus 2019 om 22:16
Jij bent nog meer denigrerend en toont veel minder respect dan eigenlijk elke betrokken partij. Bovendien lijk je nogal een waandenkbeeld te hebben. Maar ja, jij bent natuurlijk de voorbeeldige persoon hier. Als er iemand hier geen respect heeft, ben jij het wel. Nog een fijne dag...
 
JNPSV
 
16
14 augustus 2019 om 20:25
In tegenstelling tot iedereen hier die het idioot vind, begrijp ik de frustratie van Paok wel (en ja ik juich europees zeker voor Ajax). Die pingels, met name de tweede, waren wel erg makkelijk gegeven. Als deze beslissingen tegen Ajax waren genomen of ergens in een achtste of kwart finale zou iedereen moord en brand schreeuwen. Wat betreft Sierd, tja ik heb me wel aan hem geërgerd maar dit racisme noemen en daar consequenties voor willen gaat me dan wel echt veel te ver. Een grapje moet kunnen.
 
Ewoud
 
25
14 augustus 2019 om 20:28
Dat fans moord en brand schreeuwen is 1 ding. Dat een club zich zo uitspreekt is intriest. Ze willen niet uitweiden over de fouten van de scheidsrechter maar wel dat hij straf krijgt. Slap verhaal.
 
JNPSV
 
2
14 augustus 2019 om 20:33
Voetbalzone heeft net ook de tweet geplaat in dit bericht waarin ze het wel verduidelijken wat ze bedoelen. Ik kan me voorstellen dat ze in zo'n tweet gewoon een statement willen maken waarin ze niet in een heel epistel kunnen uitleggen wat ze bedoelen. Ik denk dat iedereen die de wedstrijd gezien heeft heel goed begrijpt wat ze bedoelen.
 
tubes
 
19
14 augustus 2019 om 20:45
Praat voor jezelf. Ik vindt het vooral janken naar de maan en de rest van de wolven huilen mee.
 
jaakke
 
2
14 augustus 2019 om 20:49
Tuurlijk heb je de smoor in als fan als het andersom zou zijn. Maar dat maakt ze niet onterecht of makkelijk gegeven, dat is in dit geval onzin
 
ApyroG
 
5
14 augustus 2019 om 20:48
@jnpsv Dat ze het er niet mee eens zijn is prima. Het gaat meer om de manier waarop ze het brengen. Daarbij insinueren ze dat het match-fixing was en de scheids bestraft moet worden voor zijn optreden en komen steeds met wat anders om over te klagen (nu Sierd de Vos en Ziggo erbij betrekken). Dat gaat wel erg ver. Je kan ook gewoon normaal reageren. Zoals ik boven ook al een keer aangaf; Ajax werd een aantal keren pas echt zwaar benadeelt. Veel zwaarder dan de Grieken gisteren. Zelfs toen waren de geluiden niet zo extreem zoals zij dit doen. Ze tonen nu gewoon aan zeer onprofessioneel te zijn en ook zeer slechte verliezers.
 
soccerroos
 
2
14 augustus 2019 om 20:27
Op de officiële Instagram-pagina doet PAOK zijn beklag Kan mij niet herinneren dat een club dit via zijn officiële media doet. Dat supporters groepen het doen kan ik nog begrijpen. Overig vond ik die grap van sierd ook nergens op slaan.
 
minibeeky
 
4
14 augustus 2019 om 20:27
T scheelt dat Grieks zijn geen ras is. Maar Sierd was inderdaad wel irritant en bij vlagen denigrerend.
 
jaakke
 
3
14 augustus 2019 om 20:53
Doe normaal, stel je niet zo aan. We zijn een kleinzielig volkje aan het worden. Er is altijd wel iets te bedenken waar iemand aanstoot aan neemt zo langzamerhand.......
 
Sirius
 
2
14 augustus 2019 om 21:13
Het is maar waar die Grieken zich druk om kunnen maken. Miljarden schuld bij andere Europese landen en die gekken bij Paok maken zich druk om subjectieve zaken rondom een Champions League wedstrijd. Gebakken lucht...
 
Dingetje
 
6
14 augustus 2019 om 20:29
Ach alles is tegenwoordig racisme, denk niet dat ome Sierd hier wakker van ligt. Vond 't zelf wel een geestige opmerking, lekker ongenuanceerd en beetje provocerend.
 
London Calling
 
0
15 augustus 2019 om 17:07
Hij zal er ongetwijfeld geen slechte bedoelingen mee hebben gehad. En het was ook ongenuanceerd en provocerend, een beetje zoals bij VI aan tafel, dingen die je tegen vrienden in de kroeg kan roepen en dan best wel grappig kunnen zijn. Maar als de opmerking over jou gemaakt wordt is het al snel een stuk minder grappig. Ik kan me de reactie van de grieken op zo'n opmerking ook best voorstellen. Omgekeerd hadden we het denk ik ook niet leuk gevonden.
 
stnka33
 
4
14 augustus 2019 om 20:32
Zeggen dat mensen geen kleren aan hebben is tegenwoordig racistisch blijkbaar.. en alle 3 de penaltys konden gegeven worden dus niet zeiken
 
Benzema.
 
2
14 augustus 2019 om 20:33
Domme uitspraken van Paok. Als je als club op zo'n kansloze uitspraken van een parodie op een commentator gaat reageren zet je jezelf gewoon voor schut.
 
Bobiku29
 
5
14 augustus 2019 om 20:34
Haha waar kun je je druk om maken zeg. En hoezo 'racisme'? Dit heeft niets te maken met een ras. Ik vond het wel een geestige opmerking. Als ze hier boos om zijn, hoef je ze in het geheel niet serieus te nemen
 
SuperNico31
 
2
14 augustus 2019 om 21:20
Ach. Een club waar de voorzitter met een pistool het veld opkomt, kan je sowieso al niet serieus nemen. :'
 
steven83
 
3
14 augustus 2019 om 20:34
Racisme gaat nog altijd over ras vandaar het woord. Volgens mij gaat de opmerking daar totaal niet over. Ik ben een Nederlander met Surinaamse roots, als ik iedere keer dat er wat denigrerends gezegd word moet gaan gaan aankaarten zijn we nog wel een tijdje bezig. Mocht Paok gewonnen hebben zouden ze hier niet zo moeilijk over doen. Dus beste Grieken niet zo janken en neem je verlies als een man. Volgens jaar beter
 
JJUnited
 
2
14 augustus 2019 om 20:38
Het was ook een hele denigrerende opmerking van Sierd naar die scheidsrechter. Toevallig nu ik terugkijk naar de herhaling hoor ik hem weer. In mijn ogen erg onnodig.
 
jaakke
 
5
14 augustus 2019 om 20:55
Pfffffff, alsjeblieft zeg. Wat een overdreven overgevoelig gezwam.
 
JJUnited
 
0
14 augustus 2019 om 20:59
Begrijp me niet verkeerd, ik vond hem wel leuk, alleen kan je dit niet doen op live televisie. Je weet namelijk dat er gezeur van gaat komen.
 
jaakke
 
5
14 augustus 2019 om 21:28
Dat is precies m’n punt. Hoezo gaat er gezeur komen over een grap? Echt, Nederland zakt af naar een bananenrepubliek.
 
Sirius
 
6
14 augustus 2019 om 21:10
Tegenwoordig is iets al snel denigrerend, racistisch of buitensporig. Over een aantal jaren zijn feitelijke constateringen waarschijnlijk ook passe. Ik heb Sierd de Vos gisteren veel onzin horen praten, maar daar zat geen woord racisme bij. Ik ben juist blij met mensen die zich niets van dat "gezeur" aantrekken. Tegenwoordig leven we in een gepamperde samenleving zonder ruggengraat.
 
jaakke
 
3
14 augustus 2019 om 21:29
Hulde voor deze post! Je moet grappen kunnen maken, in principe over alles en iedereen.
 
JJUnited
 
0
14 augustus 2019 om 21:39
Dat is nou eenmaal hoe deze wereld in elkaar steekt. Alles wordt overgenomen door de media en verkeerd vertaald in het buitenland. Tegenwoordig is het gewoon niet handig om dit soort uitspraken te doen.
 
misseva88
 
0
14 augustus 2019 om 21:49
Wat boeit het nou weer wat ze in het buitenland vinden? De wereld zou er een heel stuk beter van worden als we daar met zijn allen gewoon schijt aan zouden hebben. We gaan onszelf toch niet veranderen omdat een Griek of een Sloveen iets niet door de beugel vindt kunnen? Boeie.
 
Sirius
 
0
14 augustus 2019 om 21:53
Misschien niet, maar gelukkig zijn er mensen die tegengas geven. Als die er niet waren, kunnen we het leger net zo goed opdoeken over 5 jaar, want dan hebben we allemaal mensen die al beginnen te huilen als ze worden geraakt door een sneeuwvlokje. Ik bedoel; we hebben het hier over een officieel statement van een Griekse club waarin een Nederlandse commentator beschuldigd word van racisme op de Nederlandse tv, terwijl het ook nog eens feitelijk geen racisme is. Dat is toch werkelijk lachwekkend?!
 
MohammedEl
 
3
14 augustus 2019 om 20:38
Als ze hadden gewonnen had je ze niet gehoord aandacht zoekers
 
007
 
3
14 augustus 2019 om 20:39
Twee van de drie penalty`s waren gewoon terecht. Over de hands van Bisseswar kan men een goede discussie houden. Wat betreft Sierd de Vos. Dat slaat werkelijk nergens op. Racistisch is het zeker niet want Griekenland is een land. In mijn mening bestaat er geen Grieks ras.
 
jaakke
 
1
14 augustus 2019 om 21:30
Wordt er op het middenveld voor gefloten? Ik denk dat je het antwoord wel weet...... Dan is het in de 16 een pingel, want daar gelden dezelfde randvoorwaarden voor een handsbal.
 
007
 
0
14 augustus 2019 om 23:53
Ik vind die discussie altijd erg lastig. Zolang je de bal niet expres aanraakt of dat je je duidelijk breed maakt blijft er altijd discussie.
 
Diego_Forlan
 
6
14 augustus 2019 om 20:39
Nog nooit zo'n trieste club vol slechte verliezers gezien, de ploeg heeft nog nooit de groepsfase CL gehaald, dan zou ik me toch eens afvragen of het wel aan al die randzaken ligt. Minstens 2 van de 3 strafschoppen waren loepzuiver en die grappen van Sierd... zover zat hij er toch niet naast? Prachtig land hoor, maar het is geen staatsgeheim dat het een waardeloze economie heeft, tevens is het zeker qua voetbal een bananenrepubliek waar emotie de boventoon voert
 
sk-arsenal
 
3
14 augustus 2019 om 20:40
Nee dit lijkt mij geen rascisme maar eerder een discriminerende ondertoon over mensen die in een slechtere economie leven dan de Nederlanders en daarom geen kleding aan hebben. Maar goed er waren ook ajaxieden zonder T-shirts aan. Natuurlijk wil hij hier amuseren en dollen maar zijn werk was commentaar geven op het verloop van de wedstrijd. En gelukkig was ik niet de enige die dat toen ondervond( zie artikek ajax - paok). Sjierd heeft dit wel vaker alleen soms kent hij zijn grenzen niet en haalt hij andere dingen erbij. Dit past niet bij een wedstrijd van Ajax in de (voorronde) CL, eerder bij atletico in de PD wanneer die simeone iets geks doet. En Paok moet zich ook rustig houden ze hebben het zelf laten liggen en zelf 3 penalty weggeven en dat tagliafico die kon scoren waar die speler theatraal neergaat. En laten we eerlijk zijn je wilt ook niet een paok supporter tegenkomen op straat Sjierd.
 
olumuneFb
 
2
14 augustus 2019 om 20:41
Paok is nu wel zwaar aan het huilen maar de ajaxcieden mogen daar eigenlijk niks van zeggen aangezien een groot deel van het eigen publiek ook aan het huilen is bij elke beslissing die ook maar enigzins betwijfeld kan worden. Wat Paok nu doet is wel next level maar veel ajaxieden konden er vorig jaar ook wel wat van hoor.
 
Ewoud
 
8
14 augustus 2019 om 20:50
Ik ga als Ajacied toch iets zeggen; als dat inderdaad niet mag zie ik de politie wel verschijnen.Er zit een groot verschil tussen fans die in emotie dingen roepen en een club die een officieel statement maakt. Bij fans heb ik er begrip voor, de leiding van een profclub zou beter moeten weten. Je riskeert een straf en schaadt de reputatie van de club.
 
olumuneFb
 
1
14 augustus 2019 om 21:20
Nee tuurlijk is het next level dat een club dan zo’n statement gaat zetten. Alleen vind ik het nog steeds zwaar hypocriet van mensen die zelf normaliter altijd zeuren die nu wel opeens zeggen dat deze Grieken niet moeten janken.
 
jaakke
 
6
14 augustus 2019 om 21:35
Hoe kom je er nou toch bij dat Ajacieden Normaliter Altijd zeuren en derhalve hypocriet zijn.....? Wat is dat toch voor dom vooringenomen gezwam?
 
Frank83
 
3
14 augustus 2019 om 20:41
Ja, en paok hoe zat het met de eerste penalty? Tadic had nog de bal aangeraakt en de keeper was al van de lijn
 
4Ever4Ajax
 
4
14 augustus 2019 om 20:42
Racisme?? Hahahahaha, wat een slechte verliezers. Als je niet tegen grappen kan, ben je geen drol waard in dit leven. Dan heb je een enorm minderwaardigheidcomplex! Penals waren allemaal terecht, dus moeten ze bij zichzelf te rade. Daarnaast, als ze zich zo zorgen maken om ethiek, waarom hebben ze dan 11 spelers met een ernstige hang naar drama in hun team? Snel liggen, aanstellen, tijd rekken etc. Dat past dan ook niet. Maar ja, draai het maar zoals het voor jezelf het beste uitkomt.
 
Sirius
 
0
14 augustus 2019 om 21:31
Het is sowieso al lachwekkend dat ze in Griekenland kritiek hebben op een Nederlandse commentator op de Nederlandse tv. Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt en zegt wat over het bedenkelijke geestelijke niveau bij sommige mensen.
 
azchelsea
 
4
14 augustus 2019 om 20:42
Knap om iets racisme te noemen als er geen eens een bepaald ras bij betrokken is. Wat een domme gasten haha. Is Diego Alves ook gediscrimineerd omdat hij erbij liep als een Skoda automonteur? Lekker doorgaan met hoe je commentaar geeft Sierd, ik houd ervan.
 
SeboPost
 
1
14 augustus 2019 om 20:43
Ik kan het goed begrijpen als het andersom was gebeurd stonden ze ook op hun achterste poten.maar goed het zijn slechte verliezers, maar denk ook dat de Var nooit de 3 penalties had gegeven Vooral de laatste was discutabel
 
Downwards
 
2
14 augustus 2019 om 20:44
Lachwekkend clubje zeg. Hele trieste reactie dit. Hoop dat de Uefa zn een koekje van eigen deeg geeft en even een flinke straf voor het wangedrag na de wedstrijd. Gaat nog wat worden met deze opgewonden standjes in de EL.
 
Real-zaragoza-
 
3
14 augustus 2019 om 20:46
Het laagste dat je tegenwoordig kan doen is het 'R' woord gebruiken, wat triest zeg.
 
Jorinus
 
0
14 augustus 2019 om 20:47
Ik denk niet dat de UEFA iets met het beklag omtrent de arbitrage zal doen. Ongeacht de prestaties van de arbitrage, deze en publique laten vallen tast je authoriteit als organisatie aan. Wat betreft el Sierd: als dit soort leuzen op de Italiaanse tribunes gescandeerd worden richting Zuid-Italianen, wordt dit altijd bestraft met een flinke boete en een lege tribune. Nu gaat het niet om supporters maar een commentator,maar het is maar om aan te geven dat het totaal niet ondenkbaar dat dit een staartje krijgt. Ik zie Ziggo nog wel problemen hiermee krijgen
 
gaeajax94
 
1
14 augustus 2019 om 20:51
Oftewel de Grieken zijn slechte verliezers
 
theo uphus
 
2
14 augustus 2019 om 20:52
Ik hoop dat Paok in de Europa League loot tegen FC Pieterburen. Kunnen ze tegen elf andere huilers spelen.
 
Leicester
 
0
14 augustus 2019 om 20:53
Racisme? Nou niet echt. Bij PAOK zijn bij het management alle stoppen doorgeslagen en verliezen ze een beetje de werkelijkheid uit het oog en idd het zat ze niet mee. Dat kan helaas gebeuren.
 
hansje1969
 
0
14 augustus 2019 om 20:55
Sierd for president! Kan iemand mij uitleggen wat er racistisch is aan wat Sierd over de ontblote lichamen zei? Ik vond hem zelf gewoon grappig.
 
janter
 
0
14 augustus 2019 om 20:57
Het eerste wat in me opkwam was: Waar Gaat DIT IN Hemelsnaam Over Zeg?!!!! Hahaha wat een slechte verliezers zeg! Ongelooflijk dat je je zo laat kennen! Alle penalties waren naar mijn mening gewoonweg terecht, elke scheids had ze kunnen geven. Dat het er dan toevallig drie zijn, dat vind ik ook veel ja! Maar dat betekent niet dat ze niet terecht waren. Er wordt net gedaan alsof er echt helemaal niets aan de hand was zeg. En dan nog dat over racisme... laten we asjeblieft maar ophouden :D!
 
Ajax4xCL
 
1
14 augustus 2019 om 20:57
Siert de Vos serieus nemen. Hoe diep kun je zinken. "Overtreding van achteren typisch Grieks" zullen ze ook wel serieus nemen. Er zijn veel ergere schandalen in het voetbal geweest. Hoe erg kun je overdrijven. Ik hoop dat Slovan Bratislava ten koste van hun naar de Groepfase van de Europa League gaat.
 
Beastman
 
0
14 augustus 2019 om 21:03
Belachelijke waanzin waarschijnlijk ingegeven door de criminele voorzitter die met pistool het veld opkomt
 
Sirius
 
1
14 augustus 2019 om 21:05
Lachwekkend. Paok eist... Ik zie mijn belastingcenten ook absoluut niet graag naar Griekenland gaan, helaas pindakaas. Je zou toch denken dat ze zich daar in Griekenland beter druk kunnen maken om andere zaken... Neem je verlies en zoek het gewoon lekker bij de eigen ploeg in plaats van alles wat daar niets mee te maken heeft. Dat voetbal is namelijk nog wel voor verbetering vatbaar.
 
ussenter
 
1
14 augustus 2019 om 21:10
Grieks zijn is geen ras. Dus het racisme noemen is sowieso bizar. Gelukkig is dit zo te zien ergens in het vertalen fout gegaan. In de Griekse verklaring noemt hij het "kleinerende woorden"
 
Razorsharp
 
1
14 augustus 2019 om 21:10
Ik kan me de teleurstelling best wel voorstellen, maar dit gewoon lachwekkend. Dat supporters dit soort uitspraken doen is prima, maar als club zijnde zet je jezelf toch weer behoorlijk voor schut. Het zal wel het klimaat zijn wat Pistolen-Paultje heeft gecreeerd in die club; wat eigenlijk dan ook wel weer begrijpelijk is (wat een idioot). Sierd mag van mij ook best wel eens normaal doen, maar om dit racisme te noemen.... Lachwekkend.
 
ajaxmind
 
1
14 augustus 2019 om 21:15
Sinds wanneer zijn de Grieken een ras? Anyway, ik zou als ik Poak was maar zwijgen, want die keeper had ook rood moeten krijgen, maar dat wordt dan even vergeten, Scheidsrechter was niet best, maar 2 van de 3 pingels waren terecht, waarvan er één (de gemiste) overgenomen had moeten worden.
 
linksbuiteadem
 
0
14 augustus 2019 om 21:16
Ik snap de teleurstelling volledig, maar kom op, dit is lachwekkend. Mooi stukje Griekse tragedie. Of is dat weer racistisch?
 
SietzeAFC
 
0
14 augustus 2019 om 21:17
De teentjes van de Grieken zijn wel heel kort. Daarnaast doen ze alsof ze extreem zijn bestolen terwijl 2 van de 3 penalty's gewoon terecht waren en de derde kan een scheidsrechter geven, al was die makkelijk gegeven. Het zijn gewoon slechte verliezers.
 
pompebledsje
 
3
14 augustus 2019 om 21:21
Denk wel dat het een geluk van Ajax was dat er nog geen VAR ingezet kon worden. Het was allesbehalve gemakkelijk voor Ajax. Had zelf mijn twijfels ik bij bepaalde beslissingen. De winst telt gelukkig, maar het moet wel beter.
 
palko
 
1
14 augustus 2019 om 21:52
@pompebledsje, vooropgesteld dat ik blij ben voor het Nederlandse voetbal dat Ajax zich gisteravond kwalificeerde voor de play-offs van de Champions League. Wel moet ik daarbij aantekenen dat veel cruciale beslissingen van scheidsrechter Craig Pawson in het voordeel van de Amsterdammers uitvielen. Drie strafschoppen mee krijgen maak je niet zo veel mee. Los hiervan heb ik me als voetballiefhebber ook veelvuldig gestoord aan het pseudo-grappige commentaar van Sierd de Vos. Ik vond het persoonlijk van een beschamend niveau wat de Vos te pas maar vooral te onpas uitkraamde.
 
midkoopie
 
1
14 augustus 2019 om 21:24
Viel me nog mee dat die voorzitter niet met een Pipa het veld op kwam. Wat een stelletje losers zeg die Grieken.
 
lausho
 
1
14 augustus 2019 om 21:25
Wat een lachen, aldus de club met een voorzitter die met een geweer notabene het veld op komt. Precies goed hoe die Grieken uitgeschakeld zijn.
 
PSV_Roma
 
3
14 augustus 2019 om 21:27
Lachwekkend dit. Niks op af te dingen, penalty's waren terecht. Opmerking van Sierd de Vos was begrijpelijk, we hebben belachelijk veel geld naar die prutsers overgemaakt, dan moeten ze ook tegen zo grapje kunnen. Racisme is discriminatie op grond van ras, in welk opzicht zou daar dan sprake van zijn? Dat zo een club nog een grote mond durft te hebben, terwijl hunter voorzitter met een pistool het veld op komt
 
DeWolfVanHetUu
 
3
14 augustus 2019 om 21:37
Aldus een club waar de voorzitter met een doorgeladen revolver het veld opkomt en de aanhang bekend staat om haar ultra-nationalistische, fascistische en anti-moslim retoriek
 
falcao
 
0
14 augustus 2019 om 22:26
Dat anti-moslim of anti-Turkije verhaal praat ik zeker niet goed, maar is ook beetje inherent aan historie Paok en AEK aangezien de K bij beide clubs staat voor Kostantinopel. Beide clubs zijn kennelijk ooit opgericht door Grieken die daar verdreven zijn.
 
Dimitri043
 
4
14 augustus 2019 om 21:41
Ik ben zelf Grieks maar moest zelf echt lachen om de opmerking. Het was maar een grap, laten we er nu niet meteen iets van maken. Sierd doet dat over iedereen.
 
falcao
 
0
14 augustus 2019 om 22:23
Inderdaad. Grieken zijn over het algemeen prima gasten, idioten heb je overal. Alleen is het rond Paok altijd wel erg opgefokt zo lijkt het.
 
binny
 
3
14 augustus 2019 om 21:45
Ach man wat een onzin zeg, jeetje wat laten zij zich kennen uit emotie. Leuk allemaal trouwens, Nederlanders mogen wel extra belasting betalen om dat land van de grond af te krijgen, maar je kan niet tegen een miniscuul grapje over geen kleren aan hebben?? Snooooowflakes!
 
RealTOS
 
1
14 augustus 2019 om 21:54
Wat een onzin. De commentator maakt een grapje over hun gedrag Dit heeft totaal niets met racisme te maken. Slechte en onsportieve verliezers zeg die Grieken. Is dit ook racisme...
 
theo uphus
 
5
14 augustus 2019 om 22:03
Meteen weer in de slachtofferrol kruipen. Dat is ze al goed gelukt binnen de EU met als gevolg dat wij allemaal een paar jaar langer mogen werken terwijl die lamballen daar al lang met pensioen zijn na een alles behalve zwaar werkzaam leven .
 
Tellie
 
2
14 augustus 2019 om 22:30
Haha Die Grieken kun je ook niet serieus nemen. Maar Sierd was wel heel irritant met zijn cabaret show... Man man man het was al een spannende wedstrijd en dan zat die man er nog bloed irritant met zijn slechte grappen doorheen te lullen!
 
icemano84
 
1
15 augustus 2019 om 00:41
Ach ik snap die frustratie wel. Al zo vaak op het randje door Ajax uitgeschakeld is ook vervelend. Als ze over een paar maanden die pot rustig terugkijken, dan kunnen ze niet anders dan toegeven dat er 3 eerlijke penalty’s gegeven zijn. Het enige waar ze terecht over kunnen zeuren is het niet geven van een vrije trap voor de handsbal van Dest in de laatste minuut.
 
Fedal
 
0
16 augustus 2019 om 01:36
Die de Vos moeten ze snel dumpen. Hij is al jaren een doorn in mijn oog. Hij heeft het te vaak over andere dingen dan over het spelletje op tv. Altijd dat gezeur over waar je moet gaan uit eten als je ooit eens in Madrid bent. Hou je bij het spel op tv maar nog liever...hou gewoon je mond.