Gullit wijst reden falen van Guardiola sinds 2013 aan: 'Hij mist hem heel erg'
Donderdag, 18 april 2019 om 07:41

Josep Guardiola slaagde er dinsdagavond niet in om Manchester City naar de halve finales van de Champions League te leiden. De regerend landskampioen van Engeland had niet voldoende aan een 4-3 zege op Tottenham Hotspur, dat het heenduel met 1-0 had gewonnen. Guardiola slaagde er zodoende er voor de derde keer op rij niet in om de halve finales met the Citizens te bereiken, in tegenstelling tot zijn voorgaande jaren.

In de eerste zeven jaar van zijn trainersloopbaan op het allerhoogste niveau schaarde Guardiola zich elke keer bij de laatste vier van het Europese miljardenbal: vier keer met Barcelona, driemaal met Bayern München. Sinds zijn vertrek uit het Camp Nou slaagde hij er ook niet meer in om het toernooi te winnen, terwijl hij met de Catalanen in 2008/09 en 2010/11 succesvol was. "Dat komt omdat hij geen Lionel Messi heeft. Hij mist hem heel erg", verzekerde Ruud Gullit woensdagavond in gesprek met beIN Sports

"Dat maakt een bijzonder groot verschil. Hij heeft het bij Bayern geprobeerd. Hij was elke keer dichtbij, maar het is hem niet gelukt. Het winnen van de landstitel in Duitsland is geen prestatie meer, dat lukt bijna elk seizoen wel", benadrukt de Nederlander. "Ik weet wat Josep wil. Hij wil de Champions League winnen en ik vind het jammer voor hem." Manchester City won dit seizoen de Community Shield, de EFL Cup en hoopt na het falen in Europa beslag te leggen op de FA Cup en de landstitel.

Gullit benadrukt dat het Barcelona van tien jaar geleden niet door Guardiola is opgebouwd. "Natuurlijk had hij bij Barcelona een geweldig team, dat was een erfenis van Frank Rijkaard. Die had Lionel Messi toen al laten debuteren. Daarna werd Messi nog belangrijker. En Messi was doorslaggevend in heel veel wedstrijden van Guardiola bij Barcelona." Manchester City gaf honderden miljoenen uit aan nieuwe spelers, maar succes in Europa is blijkbaar niet voor iedereen te koop. "Je kan geen team kopen", besloot de voormalig Oranje-international. "Dat is het gewoon. En ik vind het vervelend voor Josep. Ik zie zijn passie en ik zie wat zijn motivatie is. Dit is een forse klap voor het team."

Meer nieuws
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
7
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
11
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
13
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (91)

 
pavelnedved11
 
151
18 april 2019 om 07:56
Gohh, wat een baanbrekende ontdekking van Gullit. Zal Guardiola al op de hoogte zijn gebracht? Héhé natuurlijk mis je de beste speler ter wereld.
 
GunnerBarca
 
17
18 april 2019 om 07:57
Hahahaha ik dacht precies hetzelfde.. moeilijke conclusie ja.. Messi maakt elke andere topclub de beste van de CL
 
 
36
18 april 2019 om 09:43
Ja, daarom wint Barca ook al jaren achter elkaar de CL, omdat ze de beste zijn.
 
Formus
 
38
18 april 2019 om 07:58
Haha, inderdaad. Maar waarom speelt ie steeds zonder Sane? Is toch ook een geweldige speler?! Is er iets met zijn instelling, arbeidsethos?
 
Freeza
 
9
18 april 2019 om 08:41
@formus Nou Formus, ik zag hem invallen en het eerste wat hij deed was dribbelen en balverlies lijden. Altijd de moeilijkste oplossing zoeken. Al had ik hem ook wel eerder gebracht.
 
Free Eves
 
24
18 april 2019 om 09:10
@FreezaAls we vleugelspelers er nu ook al aan gaan ophangen dat een ingezette actie mislukt, is het einde zoek. Sane staat verder ook niet bekend om veel dom balverlies. Het is echt een klasbak waarvan ik hoop dat hij snel naar Madrid vertrekt. Minder klasse dan Hazard, maar evenveel talent en hetzelfde rendement in de BPL.
 
Formus
 
8
18 april 2019 om 09:21
Freeza, maar dat zegt veel over het hedendaagse voetbal. Alle creativiteit wordt lamgelegd door de angst om te verliezen. Ik hoop nog altijd dat trainers op zo`n moment denken: liever twee keer meer scoren dan de tegenstander. Maar Guardiola dacht ook direct aan het beperken van de schade achterin. Nou, dat heeft ie geweten. Nog nooit zulke krankzinnige eerste tien minuten gezien. En dus ook al twee tegen. Denk dat ie met Sane, die (vind ik) minder balverlies heeft dan jij nu doet vermoeden, meer kans had op de overwinning.
 
regie
 
7
18 april 2019 om 10:00
Sane komt vanaf de bank en wilt iets forceren. De ene wedstrijd lukt het en wordt het de wereld ingeprezen en de andere wedstrijd lukt het niet en lijdt het tot balverlies. Het is moeilijker als de ruimte er niet is en je minder tijd heb om in de wedstrijd te groeien.
 
Bon Jovi
 
6
18 april 2019 om 10:14
Aangezien zowel Low als Guardiola geen grote fan lijken, kunnen we wel stellen dat er wellicht iets mis is met Sane's instelling. De Bruyne daarentegen heeft een topinstelling en was gisteren weer vanouds briljant. Pep had hem vorige week in Londen moeten laten starten, en niet in de 88ste (!) minuut brengen...
 
Freeza
 
0
18 april 2019 om 11:26
@bon Jovi Voila jij legt exact uit wat het probleem was. Niet het feit dat Sané wel of niet moest starten, want zijn vervangers deden het uitstekend, maar wel het feit dat hij KDB in Londen niet heeft laten starten. Dat heeft hem de halve finale gekost.
 
Formus
 
1
18 april 2019 om 11:34
Freeza en Bon Jovi, ik ben het er mee eens dat ie Ken had moeten laten starten daar, maar dat is achteraf na twee wedstrijden. Hij kon het gisteren toch nog goedmaken? En imo liever met twee goals verschil dan doe voorzichtigheid inbouwen wat ie gedaan had. Gevalletje: Deksel op de neus. Al weet ik dat Sane geen zekerheidje zou zijn geweest voor een dikke overwinning. Dat weet je nooit. Denk alleen dat Sane een leuke speler is tegen die draaicirkels van Vertonghen en Aldeirwereld en zeker tegen Trippier en Rose.
 
Freeza
 
0
18 april 2019 om 11:38
@formus De ruimtes waren te klein voor Sané, daarom dat hij ook Bernardo Silva heeft laten starten. Sané moet in de ruimte duiken, dat kan hij als de beste. Tegen twee rijen van 4 heb je niet veel aan Sané.
 
Dr. Duck
 
16
18 april 2019 om 08:07
En, hij heeft ook Ronaldo niet in zijn selectie. Tsja, dan is het eigenlijk ook wel heel oneerlijk tov guardiola.
 
Japie_Krekel
 
8
18 april 2019 om 09:44
dat word ruim gecompenseerd door die sjeiks die Pep met geld laten smijten alsof het niks is. Ajax, Liverpool en de Spurs hebben de afgelopen jaren minder geld uitgegeven en ook geen Ronaldo of Messi in hun selectie, maar ze staan wel allemaal in de halve finale waar een Liverpool vorig jaar ook al de CL finale haalde zonder Messi of Ronaldo
 
Freeza
 
2
18 april 2019 om 11:39
@japie_krekel Finale halen is leuk, maar finale speel je niet, die win je. Dat heeft Liverpool al 2x niet gedaan.
 
kleinegeneraa7
 
5
18 april 2019 om 11:45
Wil je ooit een finale winnen, moet je er wel eerst zien te komen.
 
Freeza
 
1
18 april 2019 om 11:49
@kleinegeneraa7 Klopt, ben ik zeker mee eens. Alleen staat Klopp nu ook nog steeds met geen enkele trophee na 400 miljoen pond aan investeringen.
 
DonCoXxX
 
2
18 april 2019 om 09:30
Echt, he? Wat een inzicht! Er is geen open deur, of Ruud heeft hem ingetrapt. Maar men heeft hem graag als "analyst" in het buitenland en ik gun het hem, want hij kan de centen na 3 echtscheidingen heel goed gebruiken. Overigens ligt het aan details om een toernooi te kunnen winnen, omdat voetbal een sport is waarin weinig wordt gescoord. Een kleine mistap en je ligt eruit in de KO fase en daarom wint de sterkste niet altijd; dat is in een competitie toch anders. Gisteren ook weer; een onbenullige, amateuristische blunder van Laporte en Aguero die onnodig buitenspel loopt en de gemiste penalty van vorige week. Dat zijn drie details waar een trainer niets aan kan doen, maar waarop hij wel afgerekend wordt. Ook Messi wint niet elk jaar de Cl. Volgens mij had City verdient door te gaan, maar als Ajacied kan ik niet rouwig zijn dat Tottenham de komende tegenstander is geworden
 
SjonnyvdBeek
 
2
18 april 2019 om 09:54
Buiten dat het een open deur is, is het toch gewoon de waarheid? Het lijkt een beetje trend te zijn om Gullit belachelijk te maken, alsof wij zelf er allemaal zoveel verstand van hebben.
 
regie
 
2
18 april 2019 om 10:03
Noem een anders een analist die geen open deuren in trapt.
 
Free Eves
 
7
18 april 2019 om 10:15
Kenneth Perez en Aad de Mos (laatstgenoemde kraamt vooral veel onzin uit).
 
DonCoXxX
 
7
18 april 2019 om 11:30
@regie, ik kan er zo vijf uit de mouw schudden. Rene v/d Gijp, Ronald de Boer, Jan Boskamp, Hans Kraaij Jr en de koning der analisten, die wat mij betreft ver boven de rest uitsteekt: Kenneth Perez. Ruud Gullit is een van de allerslechtste analysten van het moment. Zeker gezien zijn grote carriere als absolute topvoetballer vind ik dat schokkerend; hij kon ontzettend goed voetballen, maar hij kan het niet overbrengen en ik vermoed zelfs dat hij het grote geheel gewoon niet ziet. Als het aan mij lag, stopte hij met dat werk en ging hij verder als ambassadeur en lobbyist, want hij is ontzettend charmant en alle deuren gaan voor hem open.
 
pavelnedved11
 
1
18 april 2019 om 15:56
Wim Kieft
 
Murad
 
2
18 april 2019 om 12:02
Het is Guardiola niet gelukt om de Champions League te winnen met Bayern en na 3 seizoenen en honderden miljoenen te hebben uitgegeven ook niet met City. Hoe goed is hij daadwerkelijk?
 
FrankBollegraf
 
2
18 april 2019 om 13:40
Zo goed als het Barcelona van frank Rijkaard...met geld alleen koop je geen CL kampioen. Vandaar dat miljoenen mensen wereldwijd hopen dat het Ajax lukt om die verslindende miljardenbal-festijn te doorbreken.
 
Davy de Pauw
 
45
18 april 2019 om 07:56
Ik vind het wel mooi om te zien dat sinds de koopclubs zijn intrede hebben gedaan, het slechts een keer gelukt is om als traditioneel gezien niet grote club de CL te winnen (chelsea, 2012). Gelukkig verder alleen maar clubs die traditioneel gezien al decenia lang aan de top staan.
 
GunnerBarca
 
28
18 april 2019 om 07:58
Vind je real en Barça geen koopclubs dan? Het Barça van 10 jaar geleden niet, dat ben ik met je eens. Maar de laatste jaren is er toch met geld gestrooid. Zelfde geldt voor real Madrid. Die kopen ook alleen maar..
 
Davy de Pauw
 
51
18 april 2019 om 08:05
Real, Barca, Man Utd etc. zijn clubs die al sinds mensenheugenis het voetbal domineren. Natuurlijk kopen die clubs ook dure spelers, maar zij hebben wel historie. In tegenstelling tot Psg, Chelsea en Man City bijvoorbeeld. Blijkbaar lukt het ze nog niet om historie te 'kopen', op landstitels na.
 
Rodg
 
15
18 april 2019 om 08:06
Bij Barca staan nog steeds 5 spelers uit de jeugd in de basis, hoeveel moeten het er zijn dan? En ja als je een mindere lichting eigen jeugd heb moet je als top club spelers kopen. Maar dat is wel wat anders dan een City waar echt niemand uit de eigen jeugd in de basis speelt.
 
Professor Oak
 
29
18 april 2019 om 08:10
Denk dat je even moet kijken hoeveel Real 'alleen maar' heeft gekocht. Real speelt al 4/5 seizoenen lang met dezelfde selectie met hier en daar een rotatie, zonder dat ze hele gekke bedragen hebben uitgegeven.
 
Ouwehoeri
 
4
18 april 2019 om 08:20
Real barca en man utd kopen al sinds mensenheugenis alle goede spelers weg. Dat is het verschil met Chelsea. Die doen dat sinds een paar jaar. Waar hebben onze beste spelers zoals vd vaart Sneijder huntelaar robben v persie gespeeld? Bij die 3 inderdaad. En de generatie daar voor? De boertjes stam v Nistelrooy Kluivert zenden reiziger bogarde en ga zo maar door...
 
tubby
 
6
18 april 2019 om 08:43
Manchester city heeft ook een prachtige historie hoor davy, alleen zonder veel prijzen. Van origine de club van de arbeidsklasse in manchester. In de stad zelf zijn er ook altijd meer city supporters als united supporters geweest.
 
sniewaar
 
6
18 april 2019 om 09:30
De definitie van een koopclub heeft niet echt te maken met de praktijk dat een club spelers koopt voor veel geld, dat doen alle topclubs. Het gaat meer om clubs die zich in hele korte tijd een weg naar de top hebben gekocht. Het verschil is dat spelers naar Barcelona en Madrid gaan vanwege de historie en de allure. Een club als City haalde topspelers binnen door gigantische salarissen aan te bieden.
 
Zermatt_Person
 
0
18 april 2019 om 11:59
Salarissen bij Barcelona en Real zijn echt veel hoger dan bij City hoor. Zij betalen het meeste salariisen van alle clubs.
 
kleinegeneraa7
 
1
18 april 2019 om 12:06
Van origine een club van de arbeidsklasse en nu een club waar de oliedollars regeren. Leuke historie die totaal niet aansluit op de huidige situatie. Dus om hoeverre is de historie dan nog van belang? Gewoon een club zonder ziel en ben blij dat ze nog geen Europese beker hebben gepakt.
 
Jackyan
 
12
18 april 2019 om 08:02
Wat een onzin is die term koopclub. Alsof traditionele clubs niet kopen. Real is bij elkaar gekocht, hoeveel jeugdspelers heeft Barca nog? En wat dacht je van Bayern die al jaren de beste spelers van hun concurrenten kopen. Hoeveel jeugdspelers spelen nou bij Arsenal in de basis? Elke club koopt.
 
Davy de Pauw
 
29
18 april 2019 om 08:08
Real Madrid - 13 CL zeges AC Milan - 7 CL zeges Bayern, Barcelona, Liverpool - 5 CL zeges Ajax - 4 CL zeges . . . . Chelsea - 1 CL zeges Psg, Man City - 0 CL zeges Historie koop je voorlopig niet.
 
Petouchi
 
19
18 april 2019 om 08:09
Messi pique roberto busquets alena alba zijn toch allemaal jeugd?
 
nederland79
 
13
18 april 2019 om 08:30
@davydepauw wat een onzin zeg. Natuurlijk ben je niet van de ene op de andere dag zo'n historische club als Real met zo veel geschiedenis, maar je moet toch ergens beginnen. Zonder Franco was real misschien een clubje als Getafe en was wellicht atletico de meest succesvolle ploeg. Elk succes begint ergens. Stel dat City de komende 30 jaar wel 5x de CL wint en de 20 jaar erna ook succesvol blijft dan is het in 2070 ook een club met historie. Je moet ergens beginnen
 
tubby
 
7
18 april 2019 om 08:48
real madrid is groot geworden door overheidsgeld en dus historie heeft gekocht. Zonder die kickstart waren ze misschien wel nooit uitgegroeid tot een van de grootste clubs ter wereld. Mijn punt is dat je historie wel koopt maar niet op zo'n korte termijn.
 
rubje
 
4
18 april 2019 om 09:36
koopclub is misschien een slechte term, maar ik vind het wel een verschil of een club het zelf heeft opgebouwd of dat een club opeens veel kan uitgeven door een externe geldschieter.
 
Andonis
 
1
18 april 2019 om 12:10
Nederland79Zonder Franco was real misschien een clubje als Getafe geweest? Hoe kom je daar bij? Ook Tubby met zo een rare uitspraak. Overheidsgeld heeft Real groot gemaakt? Dit soort overtuigingen hoor je alleen in Nederland waar Catalaanse fabeltjes als zoete koek gegeten wordt. In de 35 jaar dat Franco het land bestuurde heeft Real 13 keer la Liga gewonnen. Barca 8 keer, Atletico 5 keer en Valencia 4. Voor Franco had real al de vaker dan Barcelona het kampioenschap gewonnen, en juist daarna zette real een van zijn beste reeksen neer in de jaren 80. Franco was toen al dood. Het idee dat die man zoveel invloed had op voetbaluitslagen is een achterlijke gedachte. Real was binnen Spanje al een grote club. Voor Franco, en ook daarna. Neemt niet weg dat het een club is die altijd veel geld uitgegeven heeft aan het aantrekken van spelers. Daarbij is het natuurlijk vanzelfsprekend dat wanneer Real aan de deur klopt voor een speler doorgaans de bedragen omhoog gaan. Maar dat is hun eigen schuld.
 
FrankBollegraf
 
0
18 april 2019 om 13:51
Manchester United slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Ajax, Chelsea, Juventus en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II, en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Over èchte topclubs gesproken??
 
MiltonKeynes
 
3
18 april 2019 om 08:29
Ik denk dat de structuur van de club een grote rol hierin speelt. Kijk naar Pique en zijn soms waanzinnige liefde voor Catalonië. Barcelona vertegenwoordigd veel meer dan een club (jaja, mes que un club). Dat zie je bij PSG, City toch veel minder. Mbappe is een echte Parisien, maar voor al die andere bij PSG lijkt het vaak maar een club als vele andere. City idem. Ook bij Ajax zie je die passie. Blind en van de Beek spelen in de CL toch echte klassen beter dan in de ED. Beide zijn opgegroeid met Ajax en zijn in hart en nieren ajax supporters, ook voor hen geldt dat Ajax meer dan een club voor ze is. De succes generatie van Bayern had ook meerdere jongens van de club in het team. Dan komen krachten los bij spelers die simpel weg niet te koop zijn.
 
AZAlkmaar2
 
1
18 april 2019 om 09:47
Maar wat is koopclub? Real Madrid trekt net zovaak de portemonnee. Verschil is dat die al geld hadden en clubs als City, Chelsea en PSG pas daarna. Feit is echter wel dat het geld het hoe dan ook wint. Enige keer dat je kan zeggen dat het niet is gebeurd de laatste decennia is als Ajax hem nu wint. En Porto trouwens, dat was ook niet echt een bij elkaar gekocht elftal.
 
Davy de Pauw
 
3
18 april 2019 om 11:08
@azalkmaar Waar is die gedachte opgebasseerd? Onderbuik? Eens, Real koopt behoorlijk wat spelers en speelt zeker niet met eigen jeugd. Maar je maakt hier de vergelijking tussen City en Real. De feiten: Real heeft een transferbalans over de afgelopen 5(!) seizoen van -17.75 miljoen euro. Ze hebben dus een kleine 20 miljoen meer uitgegeven dan er inkwam met transfers over 5 jaar. City heeft een transferbalans over de afgelopen 5 jaar van -510 miljoen euro, oftewel een balans die 30x hoger is. Daarnaast, ook in kwantiteit heeft Man City veel meer spelers gekocht dan Real. Daarnaast spelen er ook bij Real nog best wat spelers die niet voor de grote bedragen naar de club zijn gekomen. Nacho, Varane, Carjaval, Vazquez, Marcelo en jongens die er aan komen (zoals Assensio). Bij City is dit toch een stuk minder. Dus trek je vergeiljk. Wie is er meer een koopclub? Edit. Bron: Transfermarkt > Club > Alle Transfers
 
Curacao01
 
21
18 april 2019 om 07:59
Eigenlijk ben ik blij dat Man City niet door is - ik vind Pep geweldig - maar City iis voor mij Het symbool van het grote geld - meer nog dan Psg. Om te zien dat een Ajax en een Tottenham via gedegen beleid het wel bereiken de halve finale te halen vind ik prachtig. Zonder het grote geld stond er weer een mogelijk Ajax dynastie klaar - maar ik moet wakker worden... een team kan je niet kopen, Gullit heeft gelijk - maar Pep heeft wel geweldige spelers tot zijn beschikking dankzij al dat geld..
 
AZAlkmaar2
 
1
18 april 2019 om 09:48
Oh en Real bijvoorbeeld niet? Of Barcelona? Wat denk je dat die de laatste jaren aftikken aan spelers? Of Bayern, dat een godsvermogen neertelt voor een gewone linksback. Het zijn allemaal koopclubs. City en PSG zijn daar alleen bijgekomen. Beetje hypecriet om het City en PSG wel te verwijten en Barca en Real niet.
 
Arnout108
 
9
18 april 2019 om 07:59
Hij heeft gewoon een te moeilijke tactiek. Verdedigend de boel dichthouden is zo moeilijk dat dat nooit 7 keer acher elkaar lukt tegen toptegenstanders in de KO fase. Tegen kleinere Engelse teams werkt deze tactiek wel en tegen betere teams vaak ook wel maar uiteindelijk gaan spelers toch fouten maken. Natuurlijk is Messi missen ook onhandig maar uiteindelijk moet het toch mogelijk zijn om prijzen te winnen zonder messi. Helemaal met de kwaliteit van Manchester City.
 
nederland79
 
1
18 april 2019 om 08:34
nou ja, prijzen winnen ze natuurlijk al. Dat is het probleem niet. Maar de CL winnen...tja...er zijn iets van 10 clubs die daarvoor in aanmerking komen en er kan er per jaar maar 1 winnen. Vorig jaar hadden ze echt enorm pech met de buitenspelgoals van Liverpool. Dit jaar vond ik de tactiek/opstelling in de uitwedstrijd tegen tottenham weer niet sterk...vervolgens mist Aguero nog eens een strafschop en valt de 4-3 van tottenham toch echt via de hand binnen. Zonder geluk kun je de CL bijna niet winnen omdat de verschillen zo klein zijn. 2 jaar geleden was real volgens mij in elke knock out wedstrijd duidelijk beter en gingen ze vrij eenvoudig met de zege aan de haal, maar dat is echt een uitzondering. Dat jaar erna hadden ze zo extreem veel geluk met de scheids.
 
MarrieAanDeBal
 
4
18 april 2019 om 08:03
Dat ze gister niet door zijn gegaan komt echt door laporte. Deze man geeft in 5 min eigenlijk 2 goals weg. City had het gewoon moeten winnen
 
Rodg
 
3
18 april 2019 om 08:09
Goh Gullit zou hij de beste ter wereld missen? En dat hij de vruchten heeft geplukt van Rijkaard is echt onzin. Hij heeft drastisch dingen moeten wijzigen om de boel weer aan de praat te krijgen. De selectie was een uitgeblust zooitje toen Rijkaard vertrok. Wat ik niet snap is dat hij een Sane in zo’n wedstrijd niet opstelt, Sterling aan de andere kant en de backs van spurs constant onder druk zetten.
 
barcalover123
 
8
18 april 2019 om 08:17
Gullit wat loop jij voor onzin uit te kramen.. niet door pep gebouw dat team? Volgens mij had pep de helft van rijkaard zijn team op straat gegooid..? Om vervolgens allemaal onbekende jeugd spelers te gaan spelen. Rijkaard won zelf ook niks na de gewonnen cl in 2008. Dus het is niet dat hij een mooi liggende bedje heeft gemaakt voor pep
 
Feelingood
 
3
18 april 2019 om 08:28
Wat jij zegt! Pep heeft dat team zeker wel opgebouwd en de speelstijl ingeslepen. De grote man "ronaldinho' weggestuurd. Messi, Xavi en Iniesta belangrijk gemaakt. I
 
Zermatt_Person
 
2
18 april 2019 om 08:29
Wat een opportunistische onzin weer van Guilit. City had gisteren gewoon enorme pech door indivuele fouten van Laporte en Gundogan die buitenspel veroorzaakte op het laatst door hem aan te raken. Die goal van Llorente had eigenlijk ook niet mogen tellen. Het zat City gewoon vies tegen en daarom verloorden ze.
 
sloep01
 
5
18 april 2019 om 08:48
Maar wel mooi dat ze er uit liggen als je met zoveel kwaliteit niet van zo'n gehandicapt Tottenham kan winnen ligt dat echt niet alleen aan pech hoor gewoon die penalty er in schieten bij Tottenham in de eerste wedstrijd , en die met die derde goal was niets mis ging er gewoon via zijn heup in altijd maar die excuses gewoon verloren om dat ze 20 kansen krijgen en er te weinig maken ook dat is kwaliteit imo.
 
omgAsanta
 
2
18 april 2019 om 09:05
Ga je Gundogan nu als schuldige aanwijzen voor dat buitenspel? Haha. Goal van Llorentr was gewoon geldig hoor, geen hands ondanks dat zijn hand dichtbij was.
 
Japie_Krekel
 
1
18 april 2019 om 09:26
@zermatt_person maar ze hebben elk seizoen "pech" want hoeveel geld ze ook uitgeven, elk seizoen lukt het niet. dan is het geen toeval meer. er staat een selectie van een miljard. hoeveel geld wil je nog uitgeven om een keer die CL finale te halen? Klopp lukt het al 2 keer op rij nu en Liverpool heeft de afgelopen 5 jaar minder uitgegeven als City Guardiola heeft nooit een plan B. gisteren proberen ze in de slotfase nadat Spurs er 2 extra verdedigers heeft ingebracht ook weer voetballend te combineren door een zee van verdedigers net zoals vorig jaar tegen Liverpool. waarom heeft Pep ipv Mahrez niet een paar fysiek sterke jongens of een lange pinchhitter gekocht die hij kan inbrengen om alles of niks te spelen als het voetballend even niet lukt?
 
Peter Isaias
 
0
18 april 2019 om 08:31
Ik vind het altijd zo treurig als successen worden toegewezen aan een voorganger. Zo respectloos ook.
 
BadCeo
 
3
18 april 2019 om 08:42
Wat Pep doet kan Gullit alleen maar van dromen. Zo komt Gullit op mij neer als ik het artikel lees.
 
Jonas15
 
1
18 april 2019 om 08:45
Wat een kletskoeks van Gullit hier. Dat City de champions Lea niet wint hebben ze te danken aan 2 'week moments' van de verdedjgers. City is de beste spelende team van europa en hadden dit jaar de prijzen moeten winnen.. puur geluk en ongeluk
 
LucaAbbracciante
 
1
18 april 2019 om 08:46
De tijd is aangebroken voor Pep om naar Juventus te komen. Een club met geschiedenis die smacht naar succes en dit met een verandering van filosofie. Juventus heeft nood aan een nieuwe speelstijl.
 
JDG84
 
0
18 april 2019 om 08:53
Hoezo kan je geen team kopen? Dat is Real toch ook gelukt? Ja, niet de eerste jaren dat ze de spelers hadden gekocht, maar uiteindelijk wel gewoon gekocht. En natuurlijk mist hij Messi, dat zou toch voor elk team gelden, wat een onzinnige uitspraak. Met Messi heb je een Sterling, De Bruyne en Aguero in één. Maar vergeet Gullit niet even tussendoor dat daar ook een Xavi speelt, een Puyol, Pique, Iniesta, Alves, Villa en een Busquets.. allemaal koekenbakkers natuurlijk ook. Het team van Barcelona toen sloeg nergens op en daarmee vergelijken is gewoon niet realistisch. Het team van city nu is een van de beste ploegen ter wereld, maar ook daar worden fouten gemaakt. Aguero mist een pingel en Delph let even niet op en je verliest 1-0. Daar kan je als coach toch verdomd weinig aan of tegen doen. Ja, zeggen dat Delph niet goed genoeg is, maar als je een vervanger voor hem koopt, dan wordt er weer gezegd dat ze teveel geld uitgeven. Er is altijd iets te zeuren.
 
henkiesz
 
0
18 april 2019 om 09:19
Als je je twee beste spelers 20 en 8 minuten laat spelen,hoef je niks te zeggen...hoogmoed.Net als Juventus,twee x voor tegen ajax ,de kop er niet meer bij en na de tegengoals de weg kwijt. kan je 1 x gebeuren,maar twee keer,heb je als coach de boel niet in orde ...met deze gevolgen
 
falcao
 
0
18 april 2019 om 09:26
Dat vind ik te makkelijk. Argentinië wint met Messi nauwelijks iets. Daarnaast vind ik niet dat Pep bij Bayern mislukt is. Speelde uitstekend voetbal en werd door Real, Barca en Atletico uitgeschakeld. Dat kan op zich gebeuren lijkt me.
 
Japie_Krekel
 
2
18 april 2019 om 09:28
@falcao Argentinie heeft geen spelers van het kaliber Xavi en Iniesta maar naast de aanval een vrij middelmatig elftal. die Barca selectie die Pep tot zijn beschikking had was van een ongekend hoge kwaliteit. hij verdiend wel de credits voor die prestatie natuurlijk maar bij Bayern en City is het Europees geen onverdeeld succes geworden als je dan ook domme uitspraken doet als de PL winnen is veel belangrijker dan presteren in de CL vind ik dat erg vreemd. die sjeiks pompen echt geen 1 miljard in die selectie om alleen landskampioen te worden. die willen toch echt gewoon de CL winnen
 
Mister Objecti
 
3
18 april 2019 om 09:28
Gullit is een leuke vent en was een fantastische voetballer. In veel praatprogramma’s een onderhoudende persoon. Echter als analyticus / communicator is hij erg matig. Gisteren de vergelijking tussen pogba en busquets en vandaag dan deze nonsens.Pep is de nr.1 trainer ter wereld. Hij zorgt ervoor dat vele voetballiefhebbers wekelijks uitkijken naar potjes voetbal. Attractief aanvallend voetbal is zijn motto en dat laat ie elke ploeg spelen en wint daarmee vele hoofdprijzen. Vier keer scoren tegen Tottenham is al klasse. Dat hij de pech had dat zijn meest stabiele verdediger Laporte precies in deze wedstrijd twee individuele fouten maakt en zij daardoor eruit liggen betekent niet dat hij Messi mist. Als Barca de volgende ronde van Liverpool verliest, stelt hij dan ook dat Messi zijn trainer Pep mist???? Ik denk dat meer het geval is namelijk.
 
rubje
 
0
18 april 2019 om 09:43
Het is maar met welke bril je het bekijkt. Je kunt ook zeggen dat als je er thuis 3 tegen krijgt van TH dan verdien je het niet door te gaan. Ik kijk inderdaad meestal graag naar de teams van Pep, maar om nou te stellen dat hij nr1 trainer te wereld is... De wedstrijden van de teams van Klopp zijn ook genieten en wat Pochettino heeft opgebouwd met TH is ook echt top.
 
Mister Objecti
 
0
18 april 2019 om 14:33
Ik vind Klopp een erg goede trainer die net als Pep een andere attractieve voetbalstijl heeft geïntroduceerd. Pep is alleen wel succesvoller. Pochettino vind ik toch wat minder want ik kijk minder graag naar Tottenham.
 
rubje
 
0
18 april 2019 om 15:06
Pep heeft inderdaad wat prijzen gewonnen, maar dat waren ook met teams waarvan je dat op voorhand verwacht. Het maakt niet uit welke trainer je bij Bayern, Barcelona en MC neerzet, mensen verwachten gewoon dat die teams kampioen worden. En dat waren ze ook al voordat Pep daar kwam. Klopp heeft juist teams die niet super draaide en zeker niet favoriet waren om kampioen te worden terug naar de top gebracht met Dortmund en Liverpool.
 
Japie_Krekel
 
0
18 april 2019 om 11:25
@mister Objecti de nummer 1 coach ter wereld die met City wat absurd veel geld heeft uitgegeven iedere keer strand in de kwartfinales van de CL. als Guardiola de nummer 1 coach ter wereld is, dan is een Zidane of een Klopp de nummer 1 coach van het heelal
 
Japie_Krekel
 
2
18 april 2019 om 09:37
Pep is een prima coach maar de beste coach ter wereld gaat me te ver. als Pep de beste coach ter wereld is hoe goed moet Zidane dan wel niet zijn die 3 keer de CL op rij heeft gewonnen wat nog nooit een coach is gelukt? of Klopp die vorig jaar de CL finale heeft gehaald en nu weer in de halve finale staat ik verwacht betere prestaties van een team en van een coach die een selectie heeft die een miljard heeft gekost. dan verwacht je niet alleen aantrekkelijk spel maar ook een grote prijs. dat je landskampioen word als je veel meer geld uitgeeft dan je directe concurrentie is geen prestatie van een andere orde ofzo
 
Freeza
 
2
18 april 2019 om 11:32
@japie_krekel Ben het niet met je eens, zeker niet met de bewering dat Klopp beter is! Klopp heeft sinds zijn komst 400 miljoen pond gespendeerd aan spelers, maar heeft geen enkele prijs gepakt! Guardiola heeft toch al 3 prijzen binnen gehaald en daar komen er nog minstens 2 bij dit jaar. En hij heeft een goede 150 miljoen euro meer gespendeerd. Guardiola is gehaald voor de CL, dat weet ik ook, net als Klopp gehaald is voor de landstitel. Als Klopp geen kampioen word, heeft hij gefaald tot nu toe. Edit : Btw, over Zidane sla je de plank ook volledig mis. Guardiola won een treble, Zidane kon niet eens de eigen Liga winnen.
 
Japie_Krekel
 
3
18 april 2019 om 11:53
@freeza en geen coach ter wereld kon 3 keer op rij de Champions League winnen behalve Zidane dus wat is je punt precies? een treble winnen is knap maar niet zo knap als 3 keer op rij de Champions League winnen, aangezien een landskampioenschap en nationale beker minder prestigieuze prijzen zijn als het winnen van de Champions League. verder is Zidane in het seizoen 2016/2017 landskampioen geworden met Real dus hoe kom je erbij dat hij Laliga niet heeft kunnen winnen? Liverpool heeft misschien geen prijs gepakt maar heeft geen selectie van een miljard staan en toch lukt het ze om in tegenstelling tot City niet elk jaar te stranden in de kwartfinale van de Champions League. ze spelen na de finale vorig jaar nu de halve finale en ze zijn ook nog in de race om het landskampioenschap. dat City kampioen word vind ik niet zo heel bijzonder. die hebben namelijk de laatste jaren echt veel meer geld uitgegeven als hun directe concurrentie waaronder ook Liverpool. dat City dan kampioen word van de Premier League vind ik eerder een logisch gevolg van veel meer geld uitgeven dan de concurrentie dan een prestatie van een andere orde
 
Freeza
 
2
18 april 2019 om 12:01
@japie_krekel Klopt over Zidane, la Liga pakte hij inderdaad wel met Real. Mijn excuses! Ik vind persoonlijk een treble veel knapper dan de CL tweemaal of driemaal te winnen. Je managet je team om zich te focussen op 3 prijzen in datzelfde jaar, waarin je een heel moeilijke februari, maart en april maand hebt. Als je dat dan telkens winnend kan doorstaan... Een CL winnen hoef je maar 6 wedstrijden goed voor te spelen (voor clubs als Real, Juventus, Barcelona etc.), die clubs halen altijd minstens de kwartfinale. Vanaf dan begint het pas. Real was vorig jaar kansloos in de titel en vroegtijdig uitgeschakeld in de Copa. Verdienden te verliezen tegen Juventus in de kwartfinale en gingen door na een penalty in de 96e minuut. De CL draait om details, en die vielen telkens bij Real op de juiste plek. Neemt niet weg dat ik Zidane ook wel een uitstekende coach vind. Als hij Real 2 succesvol kan afsluiten, dan wil ik graag mijn mening herzien. Over Klopp dan, dus je vind het een goede prestatie dat hij 400 miljoen pond heeft neergelegd maar sinds 2015 geen enkele trophee mee naar huis heeft kunnen nemen? Verloor in de EL tegen Sevilla, en vorig jaar kansloos tegen Real Madrid. Onder Rodgers hadden ze een soortgelijk seizoen als dit jaar in de PL, als Klopp geen kampioen word heeft hij in mijn ogen tot nu toe gefaald. Edit : Daarnaast is het Barcelona van Guardiola het allersterkste elftal dat ik tot nu toe heb gezien, en ik kijk al sinds 2003 voetbal. Grote teams werden tot kleine teams gedegradeerd in die periode waardoor Mourinho met de bus-tactiek kwam.
 
Japie_Krekel
 
2
18 april 2019 om 12:07
@freeza natuurlijk is een treble winnen knap en ik zeg nergens dat Pep geen goede coach is maar mensen doen net altijd of hij momenteel superieur is aan alle andere coaches ter wereld en dat vind ik niet het geval. hij hoort misschien wel in het rijtje van de besten, maar daar horen trainers als Klopp en Zidane ook zeker bij imo als je kijkt naar hun prestaties de afgelopen jaren. verder moeten we niet vergeten dat dit trainers zijn die allemaal met geweldig materiaal mogen werken. wat zou er gebeuren als je dit soort gasten bij een De Graafschap zou neerzetten? zijn ze dan ook zo goed of degraderen ze ook gewoon met dat materiaal? als je kijkt naar een Ten Hag dit seizoen bij Ajax bv of een Ranieri een paar jaar terug met Leicester zie je 2 trainers die het onmogelijke hebben gepresteerd met veel minder middelen. kan ik deze mensen dan ook in het rijtje van de topcoaches plaatsen? ik weet nooit zo goed hoe ik dat moet inschatten, gezien het feit dat de ene coach telkens met topmateriaal werkt en de andere coach het met minder moet doen ik weet ook niet of Klopp heeft gefaald als hij geen kampioen word want als je kijkt heet City over de afgelopen jaren nog steeds met afstand het meeste geld uitgegeven van alle Premier League clubs. City is eigenlijk aan hun stand verplicht kampioen te worden
 
Freeza
 
2
18 april 2019 om 12:11
@japie_krekel Okã©, dan zijn we het over dat punt wel zeker mee eens. Ik vind hem niet superieur tegenover alle coaches, maar hij zit wel in mijn top 3 samen met Pocchettino en Zidane. Nou dat is net hetgene waar Guardiola zich in onderscheid vind ik, die zal zijn filosofie waar dan ook implementeren. Of het nu Manchester City of Almere City is, de ploegen zullen naar zijn filosofie voetballen. Uiteraard gaan we dit nooit weten of hij daar ook resultaat mee ga halen. Edit : Ranieri is sowiso een topcoach voor mij, iemand met heel veel ervaring en heeft vaak resultaat gehaald. Ten Hag zal het volgend jaar nog eens moeten bewijzen, maar ik vind hem zeker talentvol!
 
Japie_Krekel
 
1
18 april 2019 om 12:21
@freeza Pocchettino vergat ik inderdaad. die doet het ook geweldig met de Spurs die bijna jaarlijks clubs als Chelsea en United die normaliter veel meer geld uitgeven achter zich weet te houden qua voetbal heb ik ook geen kritiek op Pep, want ik zie dat aanvallende spel ook veel liever als zo een Mourinho of Allegri met hun laffe voetbal. je kan je alleen afvragen of hij niet wat spelers moet gaan halen voor wedstrijden waarin het voetballend een keer niet draait. City heeft niet eens een pinchhitter om een plan B te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld en dat lijkt me niet overbodig voor mij ook. als je met Leicester alle grote clubs achter je houd destijds over 38 wedstrijden, dan heb je echt een historische prestatie neergezet. Ten Hag hetzelfde verhaal nu. Ajax komt niet alleen ver maar laat ook miljoenenclubs voetballend gezien achter zich door steeds te domineren op het veld. dat is een ongekende prestatie
 
Freeza
 
2
18 april 2019 om 12:42
@japie_krekel Ok top, dan had ik je waarschijnlijk verkeerd verstaan. Ik dacht dat je Guardiola geen goede coach vond en dat hij enkel met Barã§a kon presteren. Nou zo kan het ook , eens een discussie gevoerd op Vz zonder mij te irriteren :D
 
Japie_Krekel
 
1
18 april 2019 om 15:22
@freeza nee, Guardiola is zeker een goede coach maar wat ik al aangaf, er zijn meer goede coaches zoals die waar we het net over hadden. mijn punt was meer dat Guardiola niet de enige is die een topcoach is, want dan doe je een hoop andere coaches tekort zoals het hoort toch
 
Dr.Jero
 
2
18 april 2019 om 10:31
Ah. Ik weet nu waarom mijn lokale cluppie niet voor het kampioenschap opgaat want messi hebben we niet . Goede sterke analyse moet ik zeggen. Tevens is het messi ook al ff niet gelukt en ze choken vaak in barca op t einde van het toernooi. Gun het liverpool ook wel om de finale te halen na die pijnlijke afgang vorig jaar.
 
JMPR
 
2
18 april 2019 om 11:16
Het ligt niet zo zeer aan het ontbreken van Messi. Guardiola is vooral vergeten echte verdedigers te kopen. Ik bedoel, het was geweldig om naar te kijken gisteren hoor, maar er werd natuurlijk, aan beide kanten overigens, volslagen belachelijk verdedigd. Waarom bijvoorbeeld zo'n Kompanie zo belangrijk en goed wordt gevonden is een compleet raadsel. Verder, heeft Sané het met de vrouw van Guardiola heeft gedaan of een van de trainers een knal heeft verkocht? As je je beste aanvaller op de bank houdt wil je ook niet echt winnen.
 
PacoAlcacer09
 
0
18 april 2019 om 11:34
Er werd inderdaad belachelijk slecht verdedigd. Allemaal leuk en aardig die 7 goals en 100 kansen, maar eigenlijk topvoetbal onwaardig. Desalniettemin wel een wedstrijd waar je 90 minuten lang van geniet!
 
PacoAlcacer09
 
0
18 april 2019 om 11:31
haha eerste wat ook bij mij in me opkwam. Helaas niet de eerste keer dat ruud gullit een open deur intrapt. Bizar dat de quotes van deze man nog steeds in de headlines van het nieuws terugkomen. Grootst voetballer, maar als analist pure meuk
 
PieterPrins773
 
1
18 april 2019 om 11:34
Goh welk team mist niet Messi. Maar Dit team met die spelers en het budget van Man C moet toch van een toch niet zo heel fantastisch Tottenham winnen. De Bruyne in de heenwedstrijd niet , nu Sane niet. Een verdedigende middenvelder inbrengen bij 4-2. De avontuurlijke trainer die hij was bij barca lijkt ook wat schijteriger geworden.
 
Adzevedo
 
2
18 april 2019 om 14:26
Wat een wereldschokkend inzicht van Ruud Gullit, hij komt er erachter dat er maar 1 Lionel Messi is. Zelf was ik ook wel eens aan het twijfelen, vooral achter de play-station krijg je soms de indruk dat er meerdere versies van Messi zijn. Maar ik denk dat hij hier volkomen gelijk heeft, er is maar een Messi van vlees en bloed en die mist Guardiola gewoon. Net als alle andere clubtrainers in de wereld. Zo'n Henk de Jong zou ook best wel een Messi erbij kunnen gebruiken. De huidige uitschakeling mag City zich serieus aanrekenen, want het was absoluut niet zo dat Tottenham zo geweldig was. Gisteren speelde Trippier en Rose naar mijn gevoel meer ballen naar spelers van City dan dat ze de bal in de ploeg hielden. Eriksen speelde een hele matige wedstrijd, Sissoko viel geblesseerd uit en de belangrijkste man Kane ontbrak. En dan kun je nagaan dat City zelf enkele opvallende keuzes maakt met spelers die op de bank gezet worden.
 
Horwi
 
1
18 april 2019 om 14:55
De uitschakeling heeft City inderdaad aan zichzelf te danken. Niet zozeer vanwege de toegepaste tactiek (want tja, veel kansen en veel goals), maar het ging gewoon mis in het begin. Die twee goals van Son... waar was de verdediging? Zelden zo`n gatenkaas gezien. Een beetje meer scherpte op een van die momenten en ze staan in de halve finale. City was in beide wedstrijden gewoon twee klassen beter dan Tottenham, dan moet je gewoon doorstoten.