'Hakim Ziyech blijft toch een heel aparte jongen, met zijn mouwtjes in de hand'
Maandag, 7 oktober 2019 om 18:26

Wim Kieft is onder de indruk van Ajax. De analist ziet in Daley Blind en Hakim Ziyech, die beide in uitstekende vorm verkeren, de sterkhouders van het elftal van trainer Erik ten Hag. Het enige aandachtspunt voor Ajax momenteel is volgens Kieft het middenveld.

Kieft zag Blind tegen ADO Den Haag (0-2 winst) uitblinken. "Blind is voetballend geweldig", zegt de oud-spits tegenover Veronica. "Je hebt van die periodes als voetballer dat je in een enorme flow zit. Hij is nu ongeveer dertig jaar, dan heb je dus alles al meegemaakt in je carrière en op alle posities gespeeld. Dat komt op die leeftijd allemaal bij elkaar. De vraag is hoe lang je dat fysiek dan kan volhouden, maar hij zit echt in zo'n fase. Hij speelt echt weergaloos goed momenteel."

Ajax zag Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt en Lasse Schöne afgelopen zomer vertrekken, maar dat hebben de Amsterdammers volgens Kieft grotendeels opgevangen. "Ze spelen gewoon enorm makkelijk, alleen staat het middenveld nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen zien. Ik zou het iets meer naar voren willen zien, want je ziet toch dat het elftal soms een beetje in twee helften uit elkaar valt. Het ene gedeelte van het elftal loopt naar achter en het andere wil druk naar voren zetten, waardoor je in de omschakeling heel kwetsbaar wordt."

Ook Ziyech, tegen ADO belangrijk met twee assists, is onderwerp van gesprek. "Gisteren speelde hij weer met zijn mouwtjes in zijn hand", lacht Kieft. "Het blijft toch een heel aparte jongen, vind ik. Dat kan me wel storen, maar het stoort me niet op het moment dat hij gewoon hartstikke goed speelt. En gewoon aan het jagen is en druk zet op de bal de hele tijd. Aan de bal is hij natuurlijk grandioos. Wat ik nu benoem, zijn uitstraling en hoe hij doet, was anderhalf jaar geleden een heel issue, maar op dit moment niet, omdat hij goed speelt."

Meer nieuws
   
18:55
18:55
Antony viert langverwachte goal in Premier League op zeer bijzondere wijze
2
   
18:42
18:42
Miljoenenstrop voor PSV: huurling blijft steken op 246 minuten
6
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
58
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
10
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (59)

 
LawPl
 
20
7 oktober 2019 om 18:30
Ik denk dat Ajax nog wel een goede aanvallende creatieve middenvelder kan gebruiken. Promes doet het niet slecht op 10 maar is toch meer een flankspeler. En Vd.Beek is meer een speler die het van zijn diepgang moet hebben. Ik denk dat Ajax er goed aan zal doen om in de winterstop alsnog Dani Olmo te halen. Dan kan Ajax met Vd.Beek, Martinez en met Olmo op het middenveld gaan spelen.Ook ben ik benieuwd wat Ajax volgend seizoen wilt gaan doen. Spelers als Fosu Mensah, Alderweireld, Vertonghen, Eriksen zijn dan transfervrij op te halen voor Ajax. En ook Luis Suarez heeft dan nog maar 1 jaar contract wat Ajax af zou kunnen kopen. Tevens loopt Davinson Sanchez nu weg te rotten op de bank bij de Spurs. Misschien interessant om hem terug te halen voor Ajax. Geef hem bijvoorbeeld een Ziyech of Tadic salaris. Via deze manier kan Ajax toewerken naar structureel bij de Europese top te horen.
 
De Toekomst
 
44
7 oktober 2019 om 18:38
Haha ja, natuurlijk, doe er nog maar een goede aanvallende speler bij... Het is natuurlijk niet zo dat we nu al soms toppers op de bank moeten zetten... Nee, serieus, met Promes, Tadic, Neres, Ziyech, Van de Beek en ook Huntelaar nog zijn er genoeg erg goede spelers die er nu al staan. Dat lijkt mij al moeilijk te managen. Nog een goede jongen erbij gaat echt voor problemen zorgen. Daarbij hebben we ook Gravenberch, Lang, Ekkelenkamp, Jensen, Traore en in mindere maten Brobbey en Unuvar nog.. De selectie is nu goed en als er onverhoopt toch een plekje vrij komt lekker invullen met jeugd. En trouwens, Labyad, Marin en Siem de Jong zijn er ook nog. Nee, er zijn echt ruim voldoende opties. Zowel goede spelers voor nu, talenten voor de toekomst als opvulling voor tegen de mindere goden.
 
LawPl
 
11
7 oktober 2019 om 18:43
@detoekomst Ziyech, Tadic, Promes en Neres kunnen de concurrentie met elkaar aangaan voor de flankposities.Vd.Beek, Gravenbergh, Martinez, Alvarez, Marin, Olmo en Lang kunnen dan de concurrentie met elkaar aangaan voor de middenveld posities. Labyad en Siem De Jong mogen verkassen in de winterstop. Heeft Ajax niks meer aan. Traore en Huntelaar kunnen de concurrentie met elkaar aangaan voor de centrale spits positie. Dus ik vind wel dat er nog ruimte is voor een goede creatieve aanvallende middenvelder als Olmo.
 
De Toekomst
 
16
7 oktober 2019 om 18:47
Haha ja, en dan 2 van die 4 op de bank zetten... Daarvoor zijn ze te goed en daarvoor kunnen ze ook te goed uit de voeten op andere posities.
 
LawPl
 
7
7 oktober 2019 om 18:51
Sowieso is Ten Hag wel een trainer dat veel rouleert. Dus ik denk dat ze allemaal alsnog aan veel speeltijd zullen komen. Dus ik zou Olmo er gewoon nog bijhalen in de winterstop mits Dinamo dan niet meer in de CL actief is.
 
Holland8
 
4
7 oktober 2019 om 19:01
@lawpi of Ericsen als creatieve aanvallende middenvelder (mits haalbaar)? Dat zou voor Ajax een serieuze boost zijn.
 
NL_Modric
 
1
7 oktober 2019 om 19:15
Ten Hag is normaliter iemand die juist heel weinig rouleert. Nu (ik denk in opdracht van bovenaf en ivm blessures cq wedstrijdritme) wisselt hij steeds dezelfde personen. (lees Neres/promes of Alvarez/promes). Je hebt met Taylor en Gravenbergh 2 toptalenten die nu door moeten gaan stromen. Siem kan je inderdaad verkopen. Labyad vind het wel prima zo en ligt volgens mij goed in de groep, dus die zou ik er altijd bijhouden. Dan zit je nog met Marin, die duidelijk nog moet wennen bij Ajax. Ziyech/tadic/promes kunnen alle drie op 10. (in nood) Van de Beek en Martinez zijn 2 zekerheidjes, waardoor er zoiezo maar 1 plekje vrij is op het middenveld. Eiting en Ekkelenkamp heb je nog als backup. Alvarez is een beetje allround, maar speelt het liefst op het middenveld en dan heb je nog als laatste redmiddel Blind en Mazraoui die op het middenveld uit de voeten kunnen. Ik denk dat Overmars niet bepaald zit te wachten op weer een nieuwe middenvelder, daar Ten Hag al kan kiezen uit 13 spelers die daar kunnen voetballen. (siem niet meegerekend)
 
Primetime
 
1
7 oktober 2019 om 22:20
@de toekomst, maar nu ga je er wel vanuit dat iedereen blijft. Dat zou wel heel bijzonder zijn. Tadic blijft sws en Huntelaar vind ik eerlijk gezegd ook minder worden maar voor de rest? Father time kan zomaar echt toeslaan. Vd Beek en Neres kunnen vertrekken. Aan Unuvar hoef je volgend seizoen ook nog niet te denken als hij nu nog steeds moeite heeft met een wedstrijd volmaken bij onder 19. Misschien enkele invalbeurten in de beker maar niet meer dan dat.
 
Scepticus38
 
1
8 oktober 2019 om 08:44
Het gras is niet altijd groener aan de overkant. @De Toekomst doet zijn naam eer aan en heeft oog voor de jeugd en ik ben het dan ook volkomen met zijn standpunt eens. Gravenbergh zit er aan te komen en datzelfde geldt voor Lang. Je hebt in Jong Ajax ook nog Victor jensen en Alex Mendez, van wie ik hoge verwachtingen heb. Het is dus helemaal niet nodig om Olmo te halen en het is zelfs af te raden en al helemaal als die 25 miljoen kost en Ajax voor zijn komst het transferrecord moet breken. Zoveel geld op tafel leggen voor een volstrekt overbodige speler staat gelijk aan wanbeleid. Ajax steekt natuurlijk niet voor niets jaarlijks 12 miljoen in de opleiding. Als de club gaat kopen om het kopen schiet die opleiding zijn doel volkomen voorbij en kan de club er net zo goed mee stoppen. Als Ajax geen talentvolle middenvelders zou hebben, zou ik je pleidooi nog kunnen begrijpen, maar dat is niet zo, daar heeft Ajax er juist heel veel van en de aankoop van nog een middenvelder zou een uitermate slecht signaal naar hen toe zijn, aangezien daar weinig vertrouwen uit zou spreken. Het is dus gewoon een slecht idee, waarvan ik niet verwacht dat Ajax daar uitvoering aan gaat geven. Al was het alleen maar omdat de RvC over de schouders van Overmars meekijkt en de aankoop van een middenvelder terwijl er zoveel kwaliteitsrijke middenvelders in de opleiding zitten, is natuurlijk onmogelijk uit te leggen. En Marin is er ook nog, voor wie Ajax het lieve sommetje van 13 miljoen op tafel heeft gelegd.
 
Lee112
 
30
7 oktober 2019 om 18:41
Promes vind ik juist geen flank speler. Is veel meer een 10 of 2 spitsen systeem speler. Ziyech is het creatieve brein. Ik vind het wel goed zo
 
almere67
 
5
7 oktober 2019 om 20:02
Olmo is niet te betalen
 
LawPl
 
2
8 oktober 2019 om 12:26
Olmo is wel te betalen voor Ajax. Volgend seizoen heeft hij nog maar 1 jaar contract dus Dinamo zal hem dan wel moeten verkopen als ze dan nog wat aan hem willen verdienen.
 
puistje
 
4
7 oktober 2019 om 20:44
Jaja, als we die allemaal halen dan hebben we een veteranenelftal. Wel ff na blijven denken. Als er routine weggaat is het goed om dit ook terug te halen, maar om nou een stuk of 6 30 plussers in je elftal te hebben is wel erg overdreven hoor. Daarnaast ben ik niet kapot van Alderwiereld en Vertongen, die hebben volgens mij hun beste tijd wel gehad.
 
Holland8
 
6
7 oktober 2019 om 21:46
@puistje helemaal eens met wat jij zegt over Alderweireld en Vertongen. Niet halen die zijn allang niet meer zo goed. Ajax is inmiddels van een ander niveau. Ericsen vind ik wel erg interessant omdat hij echt een meerwaarde kan zijn op 10. Davinson Sanchez zou ik wel meteen proberen terug te halen. Dan hebben we de erfenis van Mathijs meteen opgevuld.
 
Scepticus38
 
0
8 oktober 2019 om 08:57
Vertonghen zou met Blind moeten concurreren, terwijl die in de vorm van zijn leven is en al weken de pannen van het dak speelt. Blind kan nog jaren mee, dus is Vertonghen feitelijk overbodig en zal op de bank terecht komen, tenzij Blind weer een linie op zou schuiven. Ook Veldman is in uitekende doen en de vraag is gerechtvaardigd of Alderweirld op dit moment beter is, terwijl Ajax Alvarez ook nog heeft voor die positie. Die zal niet heel lang meer op het middenveld blijven spelen, dat is niet meer dan een noodoplossing omdat het team nog de nodige automatismen ontbeert. Als Gravenbergh zich zo door blijft ontwikkelen en het team beter op elkaar is ingespeeld, zal het niet heel lang meer duren voor hij de plaats van Alvarez inneemt. Marin is er bovendien ook nog, die is nog lang niet afgeschreven, maar heeft gewoon wat aanpassingsproblemen. Die is van origine aanvallende middenvelder en geen controleur. Die moet zich dus omscholen en dat kost dus gewoon wat extra tijd. Iedereen die dat wil zien, kan zien dat die jongen wel degelijk heel goed kan voetballen. Mensen hebben vaak een selectief geheugen en vergeten snel dat Litmanen in zijn eerste seizoen ook de nodige problemen had en door Van Gaal aanvankelijk zelfs als ongeschikt voor Ajax werd gezien. Met hem is het uiteindelijk nog allemaal goed gekomen, kwaliteit verloochent zich nooit.
 
mcgregor
 
2
7 oktober 2019 om 21:24
Zit niet te dromen eet je pizza ... olmo kost 40 miljoen. Werd afgelopen zomer van alle kanten aan hem getrokken maar partizan had duidelijk aangegeven. 40 en geen cent minder. Verder is eriksen idd transfervrij en kan hij naar o.a real Madrid. Die gaat nooit terug naar Ajax.
 
LawPl
 
1
8 oktober 2019 om 12:27
Olmo heeft volgend seizoen nog maar 1 jaar contract dus zal dan nog maar maximaal 15 miljoen kosten.
 
RinkSchippers
 
0
7 oktober 2019 om 23:41
Law ik waardeer je optimisme maar als ajax zou doen wat jij voorsteld is Ajax na 1 week failliet. Spelers met een fantastische (nostalgie) status bij Ajax die ruim de 30 zijn gepasseerd en 0 % restwaarde hebben (en Eriksen is onhaalbaar) daarnaast is er niet voor iedereen plek voor een "ziyech" salaris. Ajax heeft genoeg materiaal, jeugd moet ook doorbreken (unuvar,lang etc)
 
LawPl
 
3
8 oktober 2019 om 09:57
Denk dat Ajax wel Sanchez, Eriksen en Suarez moet kunnen binnenhalen. Financieel gezien staat Ajax er geweldig voor. Kijk eens wat voor salarissen Ajax al kan betalen aan Ziyech en aan Tadic! Ok Sanchez, Eriksen en Suarez zullen veel salaris kosten maar je zal nog lang plezier van ze hebben. Ik denk dat het wel de investering waard is. Per jaar zul je dan wel 4/5 miljoen aan salaris voor Sanchez moeten neerleggen. En minimaal 6 miljoen aan salaris voor Eriksen en Suarez.Maar zeg nou zelf deze opstelling is toch weergaloos? Onana, Dest, Sanchez, Blind, Tagliafico, Vd.Beek, Martinez, Eriksen, Ziyech, Suarez, Tadic
 
Holland8
 
200
7 oktober 2019 om 18:34
Beste Wim, misschien ben jij ook een aparte jongen. Maar weet je, dat vinden wij helemaal niet erg. En gelukkig zijn we allemaal anders. Dat houdt het leuk en inspirerend. Maar ik neem aan dat je wordt betaald om voetballers op hun prestaties te beoordelen en niet op hun modevoorkeuren, kapsels en andere prive zaken. ga ajb niet je vriend Derksen achterna want daar begin je steeds meer op te lijken (die let ook vooral op niet voetbal relevante zaken). Waar je mee omgaat wordt je kennelijk toch door besmet.
 
De Toekomst
 
18
7 oktober 2019 om 18:42
Natuurlijk mag hij daar wat van vinden. Het gebeurt op een voetbalveld en zelfs als ze buiten het veld iets hebben waarover ze een mening hebben, mogen ze die delen. Als jij het vervolgens niet boeiend of nodig vindt, is dat weer jouw mening en moet je zelf maar bepalen of je het leest, luistert of gaat kijken.
 
Holland8
 
75
7 oktober 2019 om 18:52
@De Toekomst Weet je wat het probleem is met dit soort zogenaamde "analisten", dat hun onderbuikgevoel of ze een speler leuk of aardig vinden ook meteen bepaalt of ze een speler goed of slecht vinden. Maar zo kun je helaas geen goede of geloofwaardige analyse maken. Dat is ook bijvoorbeeld de reden waarom veel roeptoeters Donny zogenaamd beter vinden dan Promes, Martines en Neres. En nog niet zo lang geleden ook beter dan Wijnaldum en Ziyech. Ach ja..
 
NL_Modric
 
13
7 oktober 2019 om 19:04
Ik heb maar zelden mensen gezien die Donnie beter vinden dan Wijnaldum of Ziyech. De andere 3 vind ik inderdaad minder dan Donnie, maar dat komt wel doordat Neres zo weinig speeltijd krijgt. Promes is duidelijk de zwakste broeder in dit rijtje, daar is iedereen (met een beetje voetbalverstand) het wel over eens.
 
Holland8
 
27
7 oktober 2019 om 19:23
@nl_modric Dan heb je kennelijk niet goed opgelet want nog niet zo gek lang geleden (periode vorig seizoen poule fase CL) werd hier met veel bombarie door een hele groep Donny fan boys geroepen om vervanging van Wijnaldum in Oranje door Donny. Ach en kijk de wedstrijden van Promes op de 10 positie maar na en vergelijk dat met Donny op 10. Dan zullen we het over voetbalverstand maar niet hebben. Ik kijk al uit naar de prestaties van Donny in het buitenland. En Guusje Till (die ook Oranje in werd gepraat) laat ons allemaal maar even zien hoe moeilijk de Russische competitie is, waar hij al geen basisspeler meer is laat staan daar jaar in jaar uit topscorer worden en gekozen worden tot beste speler. Ja dat was inderdaad Quincy Promes, herhaaldelijk topscorer en beste speler van Rusland. En ook nog eens de speler met bijna de meeste assists in de competitie. Een echte nummer 10 en een echte teamspeler. Ook de speler die bij Ajax op 10 de beste statistieken sinds tijden heeft laten zien van een speler op die positie. Maar weet je, in Rusland en het andere buitenland kijken ze met hun ogen en niet met hun onderbuik. En daar heeft Mathijs de Ligt nu helaas ook mee te maken.
 
De Toekomst
 
10
7 oktober 2019 om 19:30
@Holland8, leuk, maar Kieft geeft toch juist aan dat hij Ziyech een aparte jongen, maar erg goede speler vindt... Kortom, hij geeft juist zeer duidelijk aan onderbuikgevoel los te kunnen laten bij het beoordelen van kwaliteit. Misschien dat je op andere momenten gelijk hebt, maar dit is het slechtst denkbare voorbeeld om je punt te maken.
 
NL_Modric
 
1
7 oktober 2019 om 19:47
De eerste paar wedstrijden van Promes riep iedereen dat hij er niets van kon. (en terecht in mijn ogen) Geen actie in huis, lijkt ook geen hoge snelheid te hebben, balaannames die verkeerd gingen, voorzetten die niet aankwamen en een te lage handelingssnelheid in de korte combinaties. Het enige verschil met nu, is dat hij nu 2 of 3 keer per wedstrijd vrij voor de keeper komt (door Ziyech of Tadic) en daar maakt hij er dan 1 van. Ik vind hem nog steeds slecht spelen. Daarbij vind ik Promes heel vergelijkbaar met Donnie, aangezien het beide spelers zijn die de vrije zones induiken, maar ook beide niet echt een actie kunnen maken. Alleen vind ik de balbehandeling, het overzicht, maar ook zeker de passing gewoon beter bij van de Beek. Daarbij vind ik het heel makkelijk om dan zijn prestaties in Rusland erbij te halen, terwijl je zijn prestaties (welke prestaties?) in Spanje en bij het Nederlands Elftal volledig buiten beschouwing laten. Die laatste zin, daar kan ik een kort antwoord op geven. Hoeveel spelers van 20 jaar ken jij die basis staan bij een grootmacht als Juventus ? Daarbij zijn de mensen in Italië nog steeds lyrisch over de potentie van de Ligt of denk jij nu werkelijk dat ze hem bij het grofvuil zetten ? Natuurlijk niet joh, die gaat de komende 10 jaar gewoon het centrum vormen met Demiral. (die op het moment niet eens aan spelen toekomt)
 
feye88
 
13
7 oktober 2019 om 20:06
@de toekomst Hij geeft aan dat hij potentieel last kan hebben van een speler die zijn handen in zijn mouwen doet. Dat is geen zinnige analyse, dat is complete kolder. Hij vindt het dus vervelend als hij zij handen in zijn mouwen doet als hij slecht speelt, maar niet als hij goed speelt. Maar kennelijk heeft het geen invloed op zijn spel, want ook met handen in mouwen speelt hij goed. Kieft rapporteert dus iets wat irrelevant is voor het spel van ziyech en maakt er een punt van. Zoiets kun je rustig een stompzinnige analyse gebaseerd op onderbuikgevoelens noemen
 
Sanderr
 
1
8 oktober 2019 om 09:11
@holland8: "dat hun onderbuikgevoel of ze een speler leuk of aardig vinden ook meteen bepaalt of ze een speler goed of slecht vinden", dit is dus bij jou precies hetzelfde aangaande Donny van de Beek. In elk topic betrek je hem er out of the blue bij om aan te geven hoe verschrikkelijk slecht hij wel niet is, een ware hetze is het, niets anders. Er zijn maar heeeeel weinig mensen die Donny beter vinden dan Wijnaldum of Ziyech hoor (al spelen ze beide op een compleet andere positie), dat kan ik je verzekeren. Nou heeft iedereen het recht om idolaat van een bepaalde speler te zijn, of juist andersom. Maar zo slecht als jij stelt dat Van de Beek is, is hij simpelweg niet. Ik vond Promes het ook fantastisch doen op 10 die twee potten voordat Donny terug kwam, maar afgelopen week tegen ADO was het bijvoorbeeld weer huilen met de pet op. Dus doe nou niet alsof hij een speler van een compleet andere orde grootte is, want dat is niet zo. Beiden vullen de 10-positie op een heel andere manier in, en het is logisch om een voorkeur voor (het type van) een van beide, maar zoals jij Donny continu af loopt te kraken is wel het andere uiterste hoor haha! Vorig seizoen 17 goals en 13 assists (57 duels), waaronder erg belangrijke treffers in de CL en het jaar ervoor 13 goals en 6 assists (39 duels). Loopt dus gewoon keurig 1 op 2 in betrokkenheid bij goals al ruim 2 jaar. Quincy mag het nog laten zien of hij dit ook kan, ik heb er alle vertrouwen in van wel, maar dat terzijde. Verder OT: Het zal me een worst wezen waar Ziyech zijn handen laat, al duwt is ze allebei in z'n boxer, als hij zo speelt zoals hij 9 van de 10 keer speelt dan hoeft niemand daar over te klagen lijkt me.
 
jaialai
 
6
7 oktober 2019 om 19:09
Ja, je begint je af te vragen of deze heren, die zelf de jaren 60 en 70 mee hebben gemaakt, zich nog druk gaan maken om mensen die hun handen in hun mouwen houden...
 
Dubalo
 
2
7 oktober 2019 om 20:13
Ik zou even het filmpje terugkijken als ik jou was. Dan heb je denk ik een hele andere mening.
 
CommandPrompt
 
147
7 oktober 2019 om 18:35
Wim blijft ook wel een aparte man. Wat is dat toch met die (oudere) mensen tegenwoordig en hun vreemde neiging maniertjes en uiterlijke vertoning te beoordelen afhankelijk van prestaties. Kieft heeft het kapsel van een 14-jarige, maar zolang hij zinnige analyses geeft stoor ik me daar niet aan. Ik stoor me er dus wel aan.
 
Linley
 
15
7 oktober 2019 om 19:51
Voor mijn gevoel zijn heel veel van die ouderwetse babyboomers zo. Ze denken vaak dat zij alles hebben uitgevonden en hun mening de standaard is voor de rest van de wereld. Het feit dat zij overal ter wereld ook nog eens de meeste macht en geld hebben, bevestigd deze mindset voor hun alleen maar. In de politiek, de financiã«le wereld, onderwijs en ook de media. Overal hebben zij de luidste stem. Derksen is de ultieme voorbeeld hiervan. Heeft door de jaren heen verschillende platformen gekregen op basis van helemaal niks, behalve dat hij af en toe grappig kan zijn. Nu denkt hij dat hij het allemaal heeft uitgevonden.
 
LeidseHood
 
3
7 oktober 2019 om 21:35
Prachtige reactie. Ik vind het jammer dat zoveel oude mannen op tv zo weinig zinnigs zeggen over voetbal. Altijd maar dat gejammer over randzaken. Echt helemaal met je eens. Nul tolerantie voor iets eigenzinnigs. En dan hebben we het over handjes in mouwen. Maar goed verder is Kieft wel heel positief over Ziyech en zegt hij niks geks. Z'n quote wordt hier ook uit verband gehaald.
 
Japie_Krekel
 
5
7 oktober 2019 om 18:42
moet het niet zijn handjes in de mouw?
 
JeroenvP
 
8
7 oktober 2019 om 19:10
Nee, hij houdt echt zijn mouwtjes vast met de hand.
 
Tagliafico3
 
2
7 oktober 2019 om 21:27
In de foto is het handjes in de mou, maar op het veld andersom. Hier komt de verwarring vandaan vlgns mij.
 
Asoccer
 
31
7 oktober 2019 om 18:46
Daarom kijkt Ziyech niet een transfer naar de top. Waar Frenkie en Matthijs per wedstrijd 10 artikelen en 5 avondshows vol lofzang krijgen, krijgt Hakim de "Wat is hij toch goed, maar" artikelen. Misschien beginnen ze het door te krijgen nu Ajax de oh zo goede Frenkie en Matthijs totaal niet lijkt te missen
 
SharifMhend
 
1
7 oktober 2019 om 19:00
De ligt? Die word niet geprezen hoor door zijn fouten.
 
NL_Modric
 
5
7 oktober 2019 om 19:18
Frenkie moet het ook regelmatig doen met een 6-je. Het is maar net wat je wil lezen en met welke afgunst je naar het voetbal kijkt.
 
En-Nesyri
 
1
7 oktober 2019 om 20:08
Die hebben hun transfer al verdiend. Nu kunnen de realistische artikelen online worden gezet. Dat is het verschil.
 
Bobiku29
 
80
7 oktober 2019 om 18:48
Ik vind Ziyech helemaal geen vervelende uitstraling hebben. Hij is natuurlijk een beetje eigenzinnig, maar dat vertaalt zich nooit naar gedrag dat echt storend is. Ik heb vooral de indruk dat Ziyech zich stoort aan phony, onoprechte benadering en dat hij bij dergelijke interviews een beetje nukkig is. Dat vind ik helemaal niet gek. Het feit dat hij Leon de Kogel na zijn ongeluk zo te hulp is geschoten, zonder daar zelf mee te koop te lopen, zegt mij heel veel. Dan heb je je hart op de goede plek en mag je wat mij betreft je mouwen in je hand houden.
 
LeidseHood
 
10
7 oktober 2019 om 21:37
Sowieso. Dit zijn de meeste mensen volgens mij ook wel met je eens. Ziyech is een harde werker en lijkt een mooie vent voor zover we dat kunnen beoordelen. Ik geniet in ieder geval van 'm in 't veld.
 
Hasclan
 
5
7 oktober 2019 om 18:49
Denk dat Ziyech ook wel enorm gegroeid is kwa volwassenheid, dat zie je terug in zijn spel door bijvoorbeeld onwijs veel meters te maken.
 
PorQue
 
28
7 oktober 2019 om 18:54
Moet toch wel iedere keer aan mijn hoofd krabben wanneer een analist in Nederland begint over mouwtjes en hoeden. Is dit een generatiekloof of gewoon zeer bekrompen denken? ''rare jongen'' iedereen moet natuurlijk hetzelfde zijn en hetzelfde dragen/denken/eten zoals jij. Gekke Ziyech toch met zijn mouwtjes in zijn handen niemand heeft het daar nu over omdat hij goed speelt! Want als hij slecht speelde met zijn mouwtjes in zijn handen, zou het een grove schande zijn geweest! Zoals Depay die met een hoed durfde op te komen dagen bij Oranje, wat was dat toch een schokkend incident. Iets wat een heel trauma heeft veroorzaakt. Jemig, Memphis droeg een hoed! Die is gek! Nooit eerder vertoond! Hij had ook een horloge om! Zeer gek terwijl een klok ook gewoon de tijd aantoont en tegenwoordig ook je telefoon. Totale gekte die horloge dragers!
 
LeidseHood
 
3
7 oktober 2019 om 21:39
Eens! Dat zijn leukere bronnen om iets van te lezen. Las catenaccio altijd heel graag.
 
JtjeVtt
 
1
7 oktober 2019 om 19:18
Vreemde titel. Klein zinnetje van Kieft wat met deze kop totaal uit de context getrokken wordt (vermoedelijk voor de clicks). Ziyech is ook gewoon een beetje een vreemde vogel, maar dat maakt hem juist vaak ook zo`n geniale voetballer en interessant figuur. Kieft geeft gewoon toe dat hij het prima doet en dat maniertjes en persoonlijkheid dan gewoon bijzaak wordt waarin hij gelijk heeft.
 
Stijlvol
 
12
7 oktober 2019 om 19:33
Het zal Hakim werkelijk waar aan z’n reet roesten wat mensen van hem vinden. Ieder jaar zoekt men weer een debiele reden om hem weer een heel klein beetje in negatief daglicht te zetten. Vamos Hakim!
 
MalcolmX
 
4
7 oktober 2019 om 19:40
Sorry, maar Blind een sterkhouder vinden gaat me te ver. Aan de bal geweldig, maar verdedigend matig. Het is dat Veltman en Onana in goede vorm verkeren
 
dreetje888
 
5
7 oktober 2019 om 19:42
Jeetje wat n muggenzifterij zeg, lekker boeiend of hij nu wel of niet met z'n handen in de mouwen speelt, hij was gretig en effectief en weergaloos. Zo kun je altijd wel iets vinden om over te zeiken. Ik vind juist dat hij nasr buiten toe , in interviews een n positieve blik heeft en positieve uitlatingen doet, zo is hij veel leuker om mee te maken dan de ziyech van n aantal jaren geleden en altijd alles aan iedereen lag behalve aan.hem, blijf zoals je nu bent hakim
 
Bossie
 
2
7 oktober 2019 om 19:59
ER zijn wel ergere dingen om je aan te storen dan die mouwen. Maar ja iedereen zijn ding he Kieft ....??
 
Miccoli
 
4
7 oktober 2019 om 20:02
Kieft zegt niets geks en slaat de spijker op z'n kop met dat supporters (waaronder Kieft) maniertjes en persoonlijkheden van spelers opzij kunnen zetten wanneer het goed gaat. Dat is geen nieuw iets. Je merkte het een paar jaar geleden toen het slecht ging met het Nederlands elftal en een groot deel van de bevolking viel over de hoed van Memphis. Als het slecht gaat dan gaan mensen er randzaken bij halen. Is het terecht? Nee. Is het fijn? Nee, maar zo gaat dat nu eenmaal met mensen. Gaat iets niet goed dan ga je al snel negatief kijken naar andere zaken. Zelf stoor ik mij niet aan de persoonlijkheid en maniertjes van Ziyech, maar ik kan snappen dat andere dit wel doen. Persoonlijk kon ik mij erg storen aan de gemaakte leiderschapspraat van Mathijs de Ligt, maar omdat Ajax goed speelde heb ik er eigenlijk nooit meer over nagedacht.
 
markerazzi
 
0
7 oktober 2019 om 20:04
Over veel dingen heeft Kieft wel gelijk, maar zolang Ziyech presteert, interesseert het niemand wat voor maniertjes hij er op na houdt. Meestal ontstaat de kritiek op maniertjes als de prestaties tegenvallen, maar daar hoef je je bij Ziyech op dit moment geen zorgen over te maken
 
TukkerE
 
4
7 oktober 2019 om 20:43
Ik vind Kieft geweldig, maar waarom je je stoort aan hoe Hakim zijn mouwen vasthoudt, daar snap ik niets van.
 
binny
 
1
7 oktober 2019 om 23:00
Houd nou gewoon je bek een keer, wat is er mis met de analytici in Nederland. Ziyech is al z'n hele carriere fuore aan het maken in Nederland en is gewoon de beste speler die er op de velden te bekijken is, hoe kan je nu gaan zijken over een mouw ofzo. Sws is Hakim erg blij en goed te spreken in interviews tegenwoordig, maar als je dit soort commentaar geeft zou ik er ook moe en negatief van worden. Kieft kan voetbal heel goed beoordelen, maar ik zou zeker als iemand met zijn achtergrond gewoon je mond houden over een mouwtje, wat een klinklare onzin.