Hakim Ziyech heeft het verbruid bij Marokko: 'Dit gedrag tolereer ik niet'
Donderdag, 2 september 2021 om 13:32

Hakim Ziyech heeft geen goede beurt gemaakt bij Vahid Halilhodzic, de bondscoach van Marokko. De spelmaker van Chelsea is een opvallende afwezige in de selectie van de Noord-Afrikanen voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Soedan en Guinee. Ziyech reageerde afgelopen zondag met een lachende smiley op het besluit van Halilhodzic, die woensdag tekst en uitleg heeft gegeven.

"Ziyech toonde geen discipline tijdens de laatste twee wedstrijden'', zei Halilhodzic. "Hij zag er niet uit als een speler die met het nationale team strijdt voor WK-kwalificatie. Voor het eerst in mijn carrière zag ik een speler bij de nationale ploeg die niet wil trainen en doet alsof hij geblesseerd is. Hoewel tests hebben uitgewezen dat hij kan spelen."

"Ik zal dit gedrag niet tolereren zolang ik bondscoach ben van Marokko." Ziyech liep afgelopen maand in de strijd om de Europese Super Cup tegen Villarreal een schouderblessure op, maar viel in de derby bij Arsenal (0-2 winst) acht minuten voor tijd weer in en leek dus klaar om voor Marokko te spelen. Daar denkt Halilhodzic toch anders over.

Halilhodzic leeft ook in onmin met Noussair Mazraoui, die in juni al ontbrak in de selectie van Marokko. De verdediger van Ajax ontbreekt ook deze maand bij de selectie van de Noord-Afrikanen.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
9
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
7
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
5
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (156)

 
665
 
49
1 september 2021 om 21:56
Nou dan is het wachten voor Ziyech tot de trainer weg is. Hoe het echte verhaal is durf ik niet te zeggen, maar als coach is het niet slim om een van je beste spelers thuis te laten.
 
4fRedondo
 
29
2 september 2021 om 07:58
Beide spelers zouden wij zo goed in Oranje kunnen gebruiken. Jammer dat ze voor Marokko gekozen hebben. Aan de andere kant laten wij El Ghazi links liggen.
 
juvedeef
 
16
2 september 2021 om 10:36
Inderdaad. Als je gakpo bezig ziet gister is Ghazi niet veel slechter denk ik
 
rayvg
 
22
2 september 2021 om 11:39
Precies, hoe nederland omgaat met spelers als el ghazi en ekkelenkamp kan echt niet. Voor je het weet willen ze niet meer voor Nederland spelen en dan ga je je wel even achter te oren krabben als ze straks de een na de ander voorbij spelen bij real of city.
 
mvbfan
 
19
2 september 2021 om 12:17
Ekkelenkamp??vindt je hem international waardig dan? Ik vind hem niet eens bankzitter van een Nederlandse topclubwaardig
 
 
6
2 september 2021 om 14:13
Dus je gaat af op 1 interland? Die jongen zou miss iets van spanning kunnen voelen ofzo? Jeetje wat kortzichtig.
 
Formus
 
65
1 september 2021 om 21:56
Lijkt geen gelukkig huwelijk tor nu toe, Ziyech en Marokko
 
TheMagistrate
 
70
1 september 2021 om 22:06
Je bedoelt Ziyech-Coach
 
AcKaka
 
76
1 september 2021 om 22:13
Marokkaanse coach wel. Bij een ten hag, bosz, lampard, tuchel etc geen problemen gehad
 
Rick1o1
 
33
1 september 2021 om 22:27
Van Basten volgens mij wel toch? En Danny Blind bij Oranje
 
marocberkane
 
45
1 september 2021 om 22:36
Bij Twente ook ruzie met clubleiding.
 
AcKaka
 
15
1 september 2021 om 22:50
Omdat beloftes niet weren waargemaakt volgens hake. Verder idd niet makkelijk om mee te werken, maar puur omdat hij veeleisend was om het hoogste te bereiken volgens hem
 
messistgermain
 
82
1 september 2021 om 22:50
Hij stond pal achter Schreuder. En de selectie ook. Alleen bestuur wilde hem weg hebben. Ziyech was destijds 22 of zo en aanvoerder. Nooit hoor je iemand zo hard opkomen voor een coach. Kijk waar Schreuder nu zit.
 
jolano
 
11
2 september 2021 om 07:47
lijkt er op, ziyeck is echt geen makkelijke persoon, dat weet iedereen, maar hij is goede voetballer en die 8 minuten invallen na de blesure wilt toch niet zeggen dat hij direct er staat. zal ook met de coach in verband staan als je ook nog in onmin met mazraoui in onmin leeft. dus aan biede kanten niet goed
 
Cuneyt
 
15
2 september 2021 om 08:05
Is geloof ik een bosnische coach en ik herinner me hem echt als een irritante persoonlijkheid van zijn tijd in Turkije. Veel klagen in de media ook snel ruzie maken als iets hem niet bevalt
 
 
30
2 september 2021 om 04:20
Ziyech is ook gewoon een "nederlander" en ik denk dat hij beter had gepast in het Nederlands elftal.
 
Simon_Toivonen
 
42
1 september 2021 om 21:56
Lekker trainer. Je absoluut beste speler eruit houden.
 
thom_1996
 
248
1 september 2021 om 21:59
Hoezo? Hakimi zit er toch gewoon bij?
 
marocberkane
 
68
1 september 2021 om 22:08
Ook En-Nesyri schaar ik momenteel boven Ziyech.
 
marieke90
 
83
1 september 2021 om 22:17
Ziyech is voetballend toch zoveel beter dan die 2..
 
Adam2041
 
31
1 september 2021 om 22:24
En-nesyiri misschien bij Sevilla. Bij Marokko heeft die buiten die kopbal tegen Spanje nooit wat klaargespeeld. Marokko met of zonder Ziyech is net zo een groot verschil als Ajax en FC Volendam. Echt gewoon 0 creativiteit.
 
Millonario
 
30
1 september 2021 om 22:47
Je bent niet goed bij je hoofd. Emoties kunnen echt een hoofdrol eisen. We weten allemaal dat Ziyech een eigenwijs ventje is met pretentie, maar laat het duidelijk zijn dat die meer talent heeft in zijn kleinste linkerteen dan Hakimi en En-Nesyri tesamen.
 
marocberkane
 
33
1 september 2021 om 22:52
Feit is dat die spelers momenteel wel presteren bij clubs die beter (of hooguit gelijkwaardig) zijn dan Chelsea. Daarnaast draait voetbal natuurlijk om veel meer dan techniek. Mentaliteit speelt ook een belangrijke rol en dat lijkt bij Ziyech, i.t.t. de 2 andere genoemde spelers, toch wel veel minder.
 
Millonario
 
19
2 september 2021 om 00:50
Psg is gelijkwaardig aan Chelsea. Sevilla is minder, dus waar heb je het over? Ziyech heeft best wel een goede mentaliteit. Is gewoon een aparte kerel, en deze coach heeft het niet zo op hem begrepen. Dat kan, en dan zal Ziyech maar niet spelen dan.
 
Tinus88
 
12
2 september 2021 om 07:41
Ik vind Sevilla een fantastische club hoor maar Chelsea is toch wel echt een klasse beter.
 
mvbfan
 
3
2 september 2021 om 12:20
Alsof decmentaliteit van Ziyech niet goed is. Hij heeft zich allang bewezen
 
AmazingNinja
 
6
2 september 2021 om 14:21
Lol Hakimi is top 3 in de wereld op zijn positie. Ziyech misschien net top 20. Hoe kun je nu beweren dat Ziyech meer talent heeft dan Hakimi???
 
marieke90
 
8
2 september 2021 om 15:02
Op zijn positie is toch veel meer concurrentie dan op rechtsback dat snap jij toch ook wel..ziyech speelt op de zelfde positie als bijv een messi..
 
wesley1910
 
24
1 september 2021 om 22:00
De reden kan ik op zich wel begrijpen. Niemand is groter dan het team zal zijn idee zijn .
 
Rondvaartboot
 
46
1 september 2021 om 22:08
Ik vind het juist tof dat hij dit doet. Een van je beste spelers er buiten laten vanwege disciplinaire redenen. Denk niet dat er veel zijn die die ballen hebben.
 
RodyZoomer
 
16
2 september 2021 om 00:25
In hoeverre moeten we wangedrag toleren van een beste speler? Mag zo'n speler alles flikken? Ligt het dan altijd aan de bondscoach?
 
TomMulder
 
26
1 september 2021 om 21:56
Nog mogelijkheid om speler van Nederland te worden? Graag zelfs!
 
KingCase
 
24
1 september 2021 om 21:58
Jij kent de regels dus duidelijk niet
 
Redcard
 
228
1 september 2021 om 22:00
En jij sarcasme niet
 
KingCase
 
10
1 september 2021 om 22:26
Leuke sarcastische opmerking dan. Ik vond hem erg sterk.
 
chrizzzpizzz
 
19
1 september 2021 om 22:00
Uhh… zelfs al zou het mogen; NEE!
 
Jesaja
 
35
1 september 2021 om 22:30
Zit jij naar de wedstrijd te kijken? Ziyech had niet misstaan nmlk
 
GJ7300
 
27
1 september 2021 om 21:57
Lekker die keuze voor een rommelige organisatie. Altijd wat daar hoewel iedereen roept wat een geweldig elftal t is. Nooit iets van gezien
 
 
18
1 september 2021 om 22:07
Wie roept er dan wat een geweldig elftal Marokko is? Heb ik nog nooit gehoord..
 
HZ7-22
 
74
1 september 2021 om 21:57
Wat dacht je dan meneer Vahid. Ziyech heeft extra zeer intensieve training achter de rug gehad, met oog op de CL finale. Logisch dat hij niet 100% kan geven. En wat Mazraoui betreft. Hij weigerde water te drinken tijdens een pauze, waarop hij werd weggestuurd door deze trainer (dit is geen grap)
 
ajaxwatcher11
 
15
1 september 2021 om 21:58
Maar hoe weet jij dat dit geen grap is
 
HZ7-22
 
46
1 september 2021 om 22:00
Is uitgelicht in de Marokkaanse media. Ook bevestigd door bronnen dat het hierom ging.
 
HZ7-22
 
32
1 september 2021 om 21:59
Bij Frankrijk kwamen Giroud en Kante ook later, die speelden zelfs een EK. Ziyech werd opgeroepen voor twee oefeninterlands, en alsnog gaat Vahid gek lopen doen omdat hij later komt. Ziyech heeft ook recht op zijn rust.
 
marocberkane
 
42
1 september 2021 om 22:14
Het punt is dat Ziyech niet zelf mag bepalen wanneer hij komt opdagen. Dat gaat voor scheve gezichten zorgen in de selectie. Daarnaast heeft Ziyech in de CL-finale geen minuut gespeeld.
 
HZ7-22
 
23
1 september 2021 om 22:23
Gespeeld of niet, hij heeft wel twee weken extra getraind, meer dan alle andere spelers. Je hebt gelijk wat dat betreft, dat Ziyech niet zomaar kan aankakken wanneer hij wil. Maar je beste speler gun je toch rust en begrip? Waarom heeft Deschamps dat wel bij Kante en Giroud getoond dan?
 
HZ7-22
 
13
1 september 2021 om 22:26
Ik kan me ook niet voorstellen dat Ziyech zonder iets te melden even twee dagen te laat komt. Volgens mij kreeg hij ook minuten in een oefenwedstrijd. Als je consistent wil zijn stuur je hem dan direct weg, niet achteraf als een k*tje de media opzoeken.
 
chelseabarca
 
2
1 september 2021 om 22:37
Klopt hij kreeg in de laatste 2 wedstrijden minuten. De laatste wedstrijd was hij zelfs basispeler. Raar om voor die reden niet opteroepen
 
DNSDKR
 
6
2 september 2021 om 10:15
@marocberkane: Het punt is dat je dat als coach moet managen en niet iedereen maar over 1 kam moet scheren, want iedereen heeft iets anders nodig. Als Ziyech dat verzoek indient, dan luister je daarna als coach en ga je het gesprek aan. Er was echt helemaal niets aan de hand geweest als Ziyech later was aangesloten omdat hij bij de selectie van de CL finale had gezeten. Geen enkel scheef gezicht. Komt nu echter over als super hiërarchisch: ik bepaal! Echt super rare reden om hem hiervoor niet op te roepen.
 
Williberti
 
13
2 september 2021 om 07:44
Met een bijna Ronaldinho achtige uitstraling was hij de leider van Ajax. Bracht bij de spelers en de fans het plezier bij voetbal. Daarna werkte hij ook nog eens ontzettend hard om ballen af te pakken. Sinds zijn vertrek zie je hier niks meer van terug. Een absoluut verlies voor de voetbal fans.
 
pavol_demitra38
 
14
2 september 2021 om 09:10
Ronaldinho achtige uitstraling had die bepaald niet. Heb je Ronaldinho ooit wel eens met een verongelijkt gezicht zien rondlopen? Wel eens dat hij het voetbal terugbracht.
 
Herosennin44
 
2
2 september 2021 om 13:41
Ja Ronaldinho heeft er vaak genoeg zo bij gelopen. Dat mensen herinneren dat hij enkel positieve emoties bezat, betekent niet dat hij niet ook vaak genoeg er zo bij heeft gelopen.Bijna alsof het een mens is.
 
Yelle
 
1
2 september 2021 om 14:59
Ik zou toch zo graag willen weten hoeveel van die 103 duimpjes het wel sarcastisch of juist niet sarcastisch opvatten... OT: welles-nietes verhaaltje. Opvallend is het wel, aangezien ik juist het idee kreeg dat hij bij Ajax en in mindere mate bij Twente juist minder tegen dit soort dingen op liep.
 
marieke90
 
37
1 september 2021 om 21:58
Ik hoorde ook dat mazaoui niet geselecteerd is omdat hij geen water wilde drinken tijdens een drinkpauze,wel apart dat je zoiets niet kan uitpraten,ziyech is volgens mij de beste speler van Marokko,wil de trainer niet naar het wk dan...
 
 
18
1 september 2021 om 21:58
Deze trainer heeft al eerder en al vaker problemen gehad met zijn spelers. Als ik de Marokkaanse bond een tip mag geven dan zou ik toch eens naar een andere trainer gaan uitkijken.
 
marocberkane
 
64
1 september 2021 om 22:10
Tsja en ook Ziyech heeft tot nu toe bij al zijn clubs (behalve Chelsea) onenigheid gehad met trainer en/of supporters. Daarnaast is dit al de 2e bondscoach die Ziyech om disciplinaire redenen buiten de selectie houdt. Dat kan ook bijna geen toeval zijn.
 
johanderksen79
 
45
1 september 2021 om 21:58
Had Ziyech niet ook al met de vorige marokaanse bondscoach een conflict?Blijkbaar diva gedrag en toleert de coach dit niet..
 
HZ7-22
 
7
1 september 2021 om 22:02
In eerste instantie zeker. Daarna is het netjes uitgepraat en konden ze makkelijk door een deur
 
AcKaka
 
13
1 september 2021 om 22:02
Bij chelsea en ajax dan weer geen gezeur geweest
 
thucan
 
35
1 september 2021 om 22:08
Weldegelijk de nodige akkefietjes, alleen verbloemen goede resultaten natuurlijk een hoop
 
el_barca
 
11
1 september 2021 om 23:19
Ajax geen gezeur???
 
Bobo25
 
22
2 september 2021 om 00:04
Volgens mij was het zelfs het eigen Ajax publiek dat hem uitfloot....dus wel degelijk problemen bij Ajax
 
KorAslan
 
2
2 september 2021 om 17:08
Gezeur met fans is wel degelijk iets anders dan gezeur met bestuur of trainers...
 
genieterr
 
34
1 september 2021 om 21:58
Ik denk dat dit soort acties van de bondscoach van Marokko nodig is. Zijn toch veel spelers die vedette gedrag vertonen en moeite hebben met discipline. Accepteer je gedrag van Ziyech, dan heb je gelijk 10 andere psedo vedettes die ook meer vrijheid willen.
 
De Toekomst
 
5
1 september 2021 om 22:16
Ja, of je laat het eerst op een normale manier blijken dat dit niet het gedrag is dat je verwacht/eist... Dit is wel heel definitief en rigoureus.
 
DieHalveMalle
 
6
1 september 2021 om 21:58
Tjah. Je hebt ook al een wispelturige bondscoach die half dictator is. Dan krijg je dit. Dom van Marokko.
 
Japie_Krekel
 
32
1 september 2021 om 21:59
Ziyech is de laatste jaren de beste speler van Marokko geweest en nu heeft hij opeens een slechte mentaliteit? ik geloof er niks van
 
Japie_Krekel
 
27
1 september 2021 om 22:47
waarom hebben/hadden Ten Hag, Bosz, Lampard en Tuchel dan geen problemen met Ziyech zijn "slechte mentaliteit"? ik begin de laatste tijd steeds meer te denken dat er een hoop coaches zijn die last hebben van een slechte mentaliteit
 
el_barca
 
7
1 september 2021 om 23:20
Cergeten dat die vorige coach van marokko ook aanvaringen had met ziyech? Tuchel had ook moeite geloof ik met ziyech of is het normaal dat je ocergeslagen word in een cl finale??
 
Batistuta2020
 
12
1 september 2021 om 23:28
Hervé Renard heeft destijds toegegeven dat hij fout zat.
 
chelseabarca
 
8
2 september 2021 om 00:07
Dus wanneer ziyech geen minuten krijgt in de cl , denk jij dat de oorzaak is doordat ziyech en Tuchel niet met elkaar kunnen opschieten of dat ziyech een slechte mentaliteit heeft. Ik ken wel een aantal andere redenen , zoals concurrentie voor een basisplaats en geen invalbeurten omdat Chelsea vroeg voorstond . Je ziet nu dat ziyech een kans krijgt van Tuchel ( villareal ) en dat hij zeker in de plannen voor komt.
 
sebasjuh
 
1
1 september 2021 om 21:59
Nou kunnen beide spelers niet iets doen om toch weer voor Nederland uit te komen? Beide kunnen we in Nederland zeker wel goed gebruiken ??
 
jajoh89
 
7
1 september 2021 om 22:00
Na al dat gezeur wat ze over zich heen hebben gekregen. Hoop dat ze genoeg trots hebben om die keus niet te maken.
 
jajoh89
 
5
1 september 2021 om 21:59
Aah zo’n trainer die vind dat hij beter de fysieke gesteldheid van spelers kent dan de spelers. Als Ziyech heeft aangegeven niet te kunnen spelen dan zal hij dat goed aanvoelen.Ziyech een tekort aan motivatie toedichten is redelijk lachwekkend. Is Marokko niet rood en staan PL clubs dan hun speler niet af?
 
Raiss.
 
10
1 september 2021 om 22:05
Nee want Diop van West Ham en Saiss van de Wolves zijn wel aanwezig
 
jajoh89
 
2
1 september 2021 om 22:06
Meende zoiets gelezen te hebben. Verkeerd gelezen dan. Thanks!
 
Batistuta2020
 
2
1 september 2021 om 23:30
Diop opgeroepen ? Wordt dringen achterin bij Marokko. Met Aguerd erbij is er voldoende keus.
 
khalid3073wx
 
13
1 september 2021 om 21:59
Met deze dictator gaan we niks bereiken. Het selectiebeleid en het spel is dramatisch. Het enige wat deze trainer kan is zeuren. Stel eens een Tarik Sektoui aan ofzo. Of haal echt een toptrainer de bond heeft geld zat want de Koning de maar dan miljarden aan eigen vermogen heeft hecht waarde aan het voetbal. Denk niet dat alleen Hakim hem zat is wie dat niet
 
BOSNAPRIDE
 
10
1 september 2021 om 23:02
Heb je je ingelezen over je trainer? Kijk zijn palmeres eens na..
 
johanderksen79
 
13
1 september 2021 om 22:00
Had Ziyech niet ook al met de vorige marokaanse bondscoach een conflict?Blijkbaar diva gedrag en toleert de coach dit niet..Hoe zit het met de hiërarchische verhoudingen binnen de marokaanse team? Ze hebben natuurlijk ook een topper als Hakimi in hun selectie..
 
rkallan
 
7
1 september 2021 om 22:50
Dat conflict hebben ze beide des tijds opgelost. En als er een speler geen diva gedrag vertoont is het Ziyech wel. Blijft rustig en doet wat die moet doen op het veld. Zie eerste jaar bij ajax. Werd uitgefloten elke niet aangekomen pass werd erg uitvergroot.
 
Karimoo_018
 
12
1 september 2021 om 22:01
2 van de beste marokkaanse spelers niet laten spelen niet slim van die bondscoach
 
marocberkane
 
26
1 september 2021 om 22:25
Juist mooi dat niet wordt gekeken naar de status van de spelers. Het moet niet zo zijn dat 'de beste spelers' zich onbeperkt kunnen misdragen zonder consequenties.
 
pavol_demitra38
 
4
2 september 2021 om 09:16
Eens berkane. Zouden ze bij Nederlands elftal ook eens moeten doen (waarbij misdragen ook gewoon op het veld tactisch je opdracht niet uitvoeren zou zijn wat mij betreft).
 
De Toekomst
 
9
1 september 2021 om 22:02
Hadden meer Afrikaanse landen maar zulke bondscoaches. Zou de problemen om spelers af te staan voor de Afrika Cup toch flink verkleinen
 
 
5
1 september 2021 om 22:04
Marokko heeft elke keer van die flapdrollen als bondscoaches, vorige keer die Franse Michel.. Hakim veruit de beste middenvelder cq buitenspeler die ze hebben, kom maar lekker bij de oranje leeuwen ballen
 
messi_123
 
15
1 september 2021 om 22:05
wat zeg jij nou weer? dus jij vind herve renard ook een flapdrol? presteerde geweldig met marokko
 
messi_123
 
2
1 september 2021 om 22:04
hoop dat het gewoon goed komt, ik zie graag herve renard terug keren als bondscoach.
 
Luka Jovic
 
3
1 september 2021 om 22:14
Die zit rustig zijn centen te tellen in het midden-oosten
 
messi_123
 
2
1 september 2021 om 22:19
is gewoon een goeie coach hoor raar dat ze hem hebben ontslagen, kwalificeerde met marokko het WK na 20 Jaar, ik wil hem graag terughebben
 
Luka Jovic
 
0
2 september 2021 om 22:55
Verliezen van Benin is wel schandalig, dat is niveautje Gibraltar
 
Demiddenstip
 
6
1 september 2021 om 22:21
Ziyech beweerde dat hij geblesseerd was en die coach dacht het tegenovergestelde, volgens mij kent de speler zijn lichaam als geen andere!
 
Ziyechgoat22
 
27
1 september 2021 om 22:23
Voor de mensen die langs de zijlijnen toekijken en reageren. Vahid is een uiterst moeilijke man om mee te werken, dit is de man die nota bene Japanners ( die bekend staan om hun topmentaliteit en discipline) niet kon managen en uiteindelijk 2 maanden voor het WK ontslagen werd. Wat uiteindelijk zelfs leidde tot een rechtzaak tussen Vahid en de Japanse voetbalbond. Vahid is ontzettend slecht in communicatie en is bovendien zeer koppig, alles wat je niet wilt zien in een trainer die 23 Marokkaanse voetballer moet zien te managen. In dat opzicht was Eric Gerets de beste man in de laatste 10 jaar bij Marokko. Iedereen liep met hem weg. Zelfs Mazraoui heeft het verbruid, MAZRAOUI, die man is een al een top-prof, heeft zich als enige speler zonder profcontract bij jong Ajax alsnog gevochten naar een basisplek bij het eerste, moet je nagaan hoe moeilijk het is om Vahid te “pleasen” qua mentaliteit.
 
Timoooow
 
7
1 september 2021 om 23:11
Gerets is ook een people manager, gecombineerd met een heel goed tactisch inzicht. Hij was zelf een brok karakter en kan ook dit overbrengen naar zijn ploeg. Ze als team laten spelen.Als alles waar is wat ik van Ziyech lees, dan zou het ook botsen met Gerets.
 
BuD83
 
9
1 september 2021 om 22:24
Moeilijke mannetjes Te hoog ego
 
Adam2041
 
2
1 september 2021 om 22:27
De bond moet hier gewoon een einde aan maken. 1,5 jaar later en nog staat er geen team. Geen tactiek, geen hand van de coach te zien. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Renard waar je tijdens de eerste wedstrijd al een wereld van verschil zag. Ze moeten nu gewoon afscheid nemen, nu de schade nog beperkt is en de kwalificatie voor het WK moet beginnen. Anders wordt het weer een WK zonder Marokko.
 
BOSNAPRIDE
 
2
1 september 2021 om 23:03
Wedstrijden van Algerije gezien Met deze coach?
 
Adam2041
 
4
1 september 2021 om 23:09
Ja, dat was wat mij nog een beetje hoop gaf op succes met Marokko. Helaas was het valse hoop.
 
Ted Milder
 
2
1 september 2021 om 22:28
Bondscoachje wil vast herinnerd worden als de coach die zijn beste spelers durft aan te pakken maar verder niet veel klaar maakt omdat hij niet beseft dat zijn handelen ook iets met het team doet
 
rmossing
 
2
1 september 2021 om 22:31
Niet handig vd coach dit naar buiten te brengen. Hij is afhankelijk van zijn spelers, vice versa (zeker Ziyech) niet van hem. Hakim blijft nu lekker in London met geweldige fsciliteiten, bij een tooclub en als huidig CL winnaar. De coach mag naar Soedan etc. Wie legt het nou af.
 
HakimZiyach22
 
6
1 september 2021 om 22:42
En bij Tuchel die nog strenger is qua discipline wordt ie gewoon gewaardeerd. En die coach heeft met Mazraoui ook ruzie. Wil laten zien dat hij zogenaamd autoriteit heeft. Flut trainer.
 
messistgermain
 
1
1 september 2021 om 22:53
Weet je hoe iedereen over haps aan het suggereren was. Nu gaat het exact het zelfde. Allemaal t verhaaltje weer klaar. Sneu volk hier. Op naar Voetbal International App.
 
Timoooow
 
6
1 september 2021 om 23:05
Nog eens een trainer die het lef heeft, een speler die op papier beter is dan enkele andere, niet op te stellen. En bij Chelsea loopt het voor hem ook niet goed, dan versta ik de keuze nog iets meer, los van de mentaliteit van hem.
 
MexicoLozano7
 
6
1 september 2021 om 23:54
Hakimi?
 
gomes1psv
 
5
1 september 2021 om 23:08
Ironisch, precies op een avond dat ik hem graag op rechts in Oranje had gezien...
 
Canniggia
 
7
2 september 2021 om 02:12
Geloof me, met Frank de Boer tijdperk als bondscoach en Ziyech samen is als water en vuur. Dat is al voorhand ondenkbaar bij de Boer. Bij elk interland ronde krijg je de discussies weer waar we als kijkers drie kilo aankomen van het popcorn's en m&m's vriend. Ziyech is in iedergeval geen ja-knikker waar ik in dat soort karakters wel van hou. Helaas zie je ze tegenwoordig weinig op de voetbalvelden.
 
JWD81
 
2
1 september 2021 om 23:32
Hij had zijn geduld moeten bewaren, dan had hij "gewoon" voor Oranje gespeeld.
 
Batistuta2020
 
8
1 september 2021 om 23:35
Het begint er steeds meer op te lijken dat deze coach er alles aan doet om z'n oprotpremie op te strijken. Dit is een clown. En een niet grappige ook. Deze coach selecteert elke speelronde 5 nieuwe spelers. Kan niet variëren met speelstijlen, slecht in communicatie. Nu ik er zo over nadenk: dit is de Bosnische Frank de Boer
 
DWS020
 
7
1 september 2021 om 23:56
Slaat werkelijk waar nergens op. Ziyech is een hartstikke belangrijke speler voor Marokko. Altijd als hij speelt gebeurd er wat. Kan uit het niets iets creëeren. Is dodelijk met zijn vrije trappen. Het volk incl journalisten houden van hem. Vahid's dagen zijn geteld. Misstapje tegen Soudan en hij kan zijn koffers pakken die pannekoek. En ook nog eens Noussair thuis laten. Bronnen in Marokko vertellen dat de journalisten hem rauw lusten nu hij Ziyech heeft thuisgelaten.
 
DMS
 
4
2 september 2021 om 08:34
Beetje een vreemd verhaal weer maar goed, op Chelsea na heeft hij overal nog 'problemen' gehad maar dat zal wel altijd aan iemand anders hebben gelegen.
 
rkallan
 
3
2 september 2021 om 17:03
Overal problemen? Meningsverschil verschil met v Basten bij Heerenveen. Maar speelde wel. Twente was die niet eens met ontslag Schreuder. Schroomde niet om dat te zeggen. Op veld was die wel de persoon die de kar trok, ook na ontslag Schreuder Bij ajax was het voornamelijk eerste seizoen, media en deel vd supporters die niks in hem zagen. Elk niet aangekomen bal werd uitvergroot. Werd zelfs geturfd hoeveel passes niet aankwamen maar totaal aantal passes werd niet vermeld. Maar met de trainers heeft hij nooit not gehad Nu bij Chelsea hoor je ook geen weer klant. Hij heeft wel een aanvaring met vorige bondscoach gehad. Dat was net na dat hij voor Marokko had gekozen. Echter hebben beide dat des tijds ook weer uit gepraat. Dus overal problemen?
 
VoetbalHumor
 
1
2 september 2021 om 09:56
Tja als coach kan je hem nu wel eruit zetten, maar op termijn kan je dit alleen maar verliezen. Ziyech is een fantastische toevoeging voor elk efltal
 
zwig
 
3
2 september 2021 om 10:37
Het is nooit de schuld van een speler, altijd de schuld van de coach. De waarheid ligt altijd in het midden. Feit is wel dat Marokkaanse spelers een enorm eer gevoel hebben en lange tenen. Snap ook niet dat de voetbalbond van Marokko geen Marokkaanse trainer neemt. Probleem opgelost lijkt mij.
 
flugelmeister
 
1
2 september 2021 om 13:42
Je laat je beste speler thuis? Apart.
 
Lorie
 
0
2 september 2021 om 14:06
Misschien moet Hervé Renard maar weer terug komen.
 
Bereta
 
0
2 september 2021 om 14:25
Hij mag wat mij betreft wel weer bij Oranje. We kunnen een middenvelder die echt kan voetballen wel gebruiken nu
 
 
0
2 september 2021 om 17:39
Ziyech heeft gereageerd via zo Insta Story en ik geloof niet dat hij het ermee eens is