Haps over Kluivert: 'Twee goede acties en verder niet echt gezien!'
Donderdag, 6 april 2017 om 12:45

AZ verloor woensdagavond met 4-1 bij Ajax, maar leek in de zeventigste minuut nog uitzicht te hebben op een mooi resultaat. Een prachtige omhaal van Davinson Sanchez gooide echter roet in het eten voor de Alkmaarders die in de laatste tien minuten vervolgens nog twee doelpunten te verwerken kregen. Voetbalzone sprak na afloop met Rens van Eijden die een penalty veroorzaakte en Ridgeciano Haps die het in de Amsterdam ArenA op moest nemen tegen Justin Kluivert.

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
3
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
0
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
16
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (57)

 
Ricardo Kishna
 
72
6 april 2017 om 02:37
Ja, hij hapte aardig goed daar op de linkerflank. Leek net pacman, vooral toen hij die gele kaart pakte.
 
joostfan
 
52
6 april 2017 om 05:27
Ja, hij moest zich een paar keer laten gelden bij Kluivert. Net als Lukassen had hij vrij onbeholpen acties nodig om een 17 jarige te stoppen. Best bijzonder dat hij het einde van de wedstrijd heeft gehaald.
 
IwanStruyk
 
20
6 april 2017 om 02:41
Hoogmoedwaanzin bij Schalke en volslagen ten onrechte. Wellicht gerefereerd naar het verval van Oranje.Het Oranjevoetbal heeft helemaal niks van doen met Ajax. Ajax heeft in aanleg en kwalitatief ook veel betere spelers ter beschikking dan Schalke. Met "buitenlands achtige"spelers als Traore, Younes, Dolberg , Zychec, "Kluivert" Schone, Neres, Sanzez , Onana en "Tete" aangevuld met Klaasen, Sinkgrave en Viergever kan het zeer modern en in een hoog tempo spelen.Als Ajax in gewone doen is(d.w.z.90 minuten blijven gaan) is Schalke echt geen partij voor Ajax!!!! Daar ben ik van overtuigd.
 
HorriBlu
 
40
6 april 2017 om 03:24
Jij bent wel heel optimistisch! Helaas is Schalke op papier veel sterker, en als Schalke een goede wedstrijd speelt gaat Ajax t niet redden hoor.
 
mees46
 
11
6 april 2017 om 08:44
Op papier veel sterker? Ze staan 10e in de bundesliga. Heb je wel eens naar wedstrijden gekeken? Of uberhaupt de huidige selectie bekeken? Dat is echt niet meer het schalke van een paar jaar geleden hoor
 
Nico50
 
13
6 april 2017 om 08:50
@horriblu Maar gelukkig wordt er op een veld en niet op papier gevoetbald. Schalke heeft een grote naam, maar draait dit seizoen toch niet. Ajax is dan ook zeker niet kansloos.
 
Remcob
 
5
6 april 2017 om 12:21
Schalke is inderdaad geen topploeg meer, maar nog altijd ervaren en degelijk. Juist dat mist Ajax. Als het de Amsterdammers lukt om frank en vrij te spelen hebben ze een kans. Als ze zich laten verleiden tot een tactisch schaakspel of een fysieke wedstrijd gaan ze er keihard vanaf.
 
unis
 
1
6 april 2017 om 19:07
euhm doe maar rustig hoor. ik heb vorige week hun wedstrijd tegen dortmund gezien en alle.... Ik dacht ook dat schalke is niet meer zo goed, nou ik kan je vertellen, dat valt vies tegen, de conclusie na het vooroordeel. Want dat ze 10e staan zegt niks! Daarnaast zijn het allemaal flinke gasten die niet een stapje opzij doen.
 
Rugu
 
2
6 april 2017 om 14:01
Haha ''schalke is geen partij voor Ajax''. Over hoogmoedswaanzin gesproken. Ik draag zowel Ajax als Schalke een warm hart toe dus ik sta hier redelijk objectief in, daarom is Schalke uiteraard de favoriet. Ajax heeft best een kans maar meer dan 30% ga ik ze niet geven. Met buitenlands achtige spelers? Wat is een buitenlands achtige speler? En wie is Sanzez en Zychec? Ajax KAN inderdaad in een hoog tempo spelen. Echter is dat helaas meer uitzondering dan regel. Schalke speelt elke wedstrijd modern en in een hoog tempo. Ik denk niet dat ze bij Schalke wakker liggen van Traore, Younes, Dolberg, Ziyech, Kluivert, Schone, Neres, Sanchez, Onana en Tete. Schalke speelt in de Bundesliga en die zijn gewend om tegen spelers als Robben, Lewandowski, Muller, Aubameyang, Reus etc te spelen en dan moeten ze nu wakker liggen van die jongens die jij noemt? Daarbij heeft Schalke met Howedes, Geis, Meyer en Goretzka gewoon Duitse internationals in de ploeg he. Jouw reactie zijn precies de reacties waar het Nederlands voetbal aan kapot gaat. Het optimisme wint het altijd maar weer van het realisme. Mijn hart ligt iets dichter bij Ajax dan bij Schalke, daarom hoop ik zeker op een stunt maar ik besef me wel dat dat bijzonder lastig gaat worden. Jij bent typisch iemand die meegaat in de euforie. Ajax heeft nu tegen Feyenoord en bij vlagen tegen AZ meer dan goed gespeeld. Echter heb ik Ajax dit seizoen ook vaak genoeg zien stuntelen.
 
claro2
 
0
6 april 2017 om 16:42
Zag S04 zaterdag bij werder ook aardig stuntelen
 
MagicMike
 
68
6 april 2017 om 02:54
Haps werd in de eerste helft gewoon weggespeeld door Kluivert. Zielig dat hij zo zo een slappe opmerking moet maken..
 
Harmr
 
33
6 april 2017 om 06:32
Goeie verliezer ben je dan. Volgens mij werd Had tot zijn eigen frustratie aan alle kanten voorbij gelopen door Kluivert..
 
Master D
 
24
6 april 2017 om 06:49
Een beetje zoals dat wij sinds december geen goede Haps meer hebben gezien op de backpositie bedoeld ie? Voor de winterstop zou hij volgens de kenners de oplossing voor Oranje zijn en moest de top 3 hem halen. Nu is het verdomd stil rond hem, wordt hij overlopen door een 17 jarig jochie en heeft niemand het meer over Oranje.
 
KusH
 
44
6 april 2017 om 06:52
Hij zag die twee acties en was m vervolgens se hele westrijd kwijt.. vandaar 'niet gezien'.. Maar nee .. Justin speelde wederom een sterke wedstrijd en Haps moest Af en toe alle zeilen bijzetten..
 
Voetballer 2
 
7
6 april 2017 om 07:13
Als Johan Derksen zegt dat dit een hele grote wordt dan krijg ik wat twijfels. Valt mij behoorlijk tegen. Kluivert was behoorlijk beter, maar ja ik ben dan ook geen kenner en Haps zal wel gelijk hebben. Na 2 acties was Haps niet meer op deze wereld denk ik
 
MarkvBasten
 
4
6 april 2017 om 07:31
Ja, ha, diezelfde Derksen die Ziyech de beste speler vind van de eredivisie, maar toch niet speelt voor Marokko en zonder wie Ajax driemaal scoorde gisteravond.
 
JDG84
 
4
6 april 2017 om 07:30
Bijzonder dat hij dat zo ziet, ik begrijp het niet helemaal op basis van wat dit is geweest. Als het 3 of 4 nul staat in de eerste helft had niemand vreemd opgekeken. Het feit dat je er een paar keer redelijk hard in moest gaan om een jongetje te stoppen, zegt dat voldoende over hoe de verhoudingen stonden. 17 jaar, zware wedstrijd gespeeld zondag en dan nu wel weer een puike wedstrijd tot die op was. Haps was klaar voor de top, zelf zei die nog wel dat hij klaar was voor de top. Maar afgelopen weken/maanden is het aardig stil rondom Haps.
 
RobertKok
 
16
6 april 2017 om 07:43
Gelukkig hebben we Haps wel gezien in de Arena, die gasten van Az schuiven alles af op de scheidsrechter en weet ik veel wat maar werden vooral de 1ste helft gewoon kapot gespeeld, neem je verlies en zeur niet zo.. Haps werd gewoon gedold door een 17 jarige die na de rust vermoeid raakte..
 
Tornado72
 
9
6 april 2017 om 08:10
Zag ik Kluivert niet wederom een slaande beweging maken, dit maal richting Haps? Het is een prima voetballer maar hij heeft wel wat verkeerde agressie ik zie hem in de toekomst nog wel eens een rood kaartje pakken. Hij kan er niet tegen als hij stevig aangepakt wordt, wat natuurlijk wel steeds meer gaat gebeuren... Wel apart om zo'n grote mond te hebben als Haps nadat je bent afgedroogd met 4-1?
 
zsvAJAX
 
21
6 april 2017 om 08:18
Haha Haps, gefrustreerd mannetje. Je had helemaal niks te zeggen tegen Kluivert, en ja dat kan pijn doen tegen zo'n broekie. Zo blijkt toch maar dat Haps een enigszins overschatte speler is.
 
Peterhoekstra
 
8
6 april 2017 om 08:47
Wacht het nou maar rustig af met Kluivert want ervzijn wel meerdere spelers van Ajax stormachtig begonnen en uiteindelijk werd het toch niet zoveel.
 
zsvAJAX
 
13
6 april 2017 om 08:52
Ben ik helemaal met je eens maar daar zeg ik toch ook niks over? Ik zei alleen dat Haps gisteren totaal niks te zeggen had tegen Kluivert. Die jonge heeft wel echt een goede indruk achter gelaten dit seizoen, maar inderdaad we moeten dit niet te hard schreeuwen.
 
Satish SoerinderKhan de Groot
 
5
6 april 2017 om 08:22
Goede verdediger die Haps, heeft het kluivert zeer lastig gemaakt.
 
NUFC_U2
 
4
6 april 2017 om 08:27
Zelfs 2 goede acties kunnen al bepalend zijn in een wedstrijd. Het was aan Haps om ervoor te zorgen dat hij helemaal geen goede actie kon maken.... Dat heeft hij dan in ieder geval nagelaten. Ik heb het idee dat de hype Haps een beetje over is. Eerst werd hij genoemd bij de Top 3 als nieuwe linksback, maar ik heb het idee dat die clubs niet bij hem zullen aankloppen...
 
mistermiyagi
 
4
6 april 2017 om 08:29
Haps kan nog een stap maken en richting de subsubtop vertrekken in Europa. Kluivertje heeft indruk gemaakt vs een Haps, fantastische speler die reuze stappen zet, van B Junior naar Basisplaats Ajax 1. Ik ben benieuwd naar zijn progressie de komende jaren.
 
Hainrich
 
13
6 april 2017 om 08:31
Uit de reacties die je hier leest wordt maar weer eens duidelijk dat de meeste mensen alleen op de kop reageren en het filmpje helemaal niet hebben gezien. De reactie van Haps is heel wat genuanceerder dan de kop doet vermoeden. Hij is grotendeels juist erg lovend over Kluivert en zegt naar mijn mening niet zo heel erg veel verkeerds in dit filmpje. Ik snap best dat voetbalzone veel hits op een topic wilt maar dit soort koppen vind ik persoonlijk altijd een beetje van een treurig niveau. Ze hadden ook als kop kunnen vermelden dat Haps zegt dat Kluivert een hele goede speler is maar dat scoort natuurlijk wat minder.
 
KusH
 
2
6 april 2017 om 08:39
Hainrich, Je hebt ook gelijk. Vele reageren alleen op de kop.. maar uiteindelijk zegt hij t wel in de 'staart' van het verhaal.. Kluivert tolentv, maar behoudens twee acties niet gezien.. dan heeft hij geen potten kunnen breken behalve die overtredingen.
 
Ronzie
 
3
6 april 2017 om 09:27
Titel is inderdaad weer erg provocerend, die uitroepteken past echt niet in het interview van Haps, maar vind hem toch wel raar in het filmpje hoor. Tweede goals was overtreding, zijn kaart was niks. Vooral de schuld afschuiven. Persoonlijk vond ik dat Kluivert haps helemaal zoek draaiden en vond het erg jammer dat Ajax de eerste 20min van de tweede helft helemaal niet meer opzochten maar alleen over links gingen.
 
Guarinho
 
1
6 april 2017 om 09:01
Geen slimme opmerking. Maar hij blijft beter dan sinkgraven. Denk dat ik hem na Kongolo en van Aanholt gewoon de beste linksback van NL vind.
 
SjakieWolfs
 
3
6 april 2017 om 13:38
Hij is niet beter dan Sinkgraven, Viergever, Willems, Pieters, Blind. Misschien net iets beter dan Nelom. Gewoon overschat door een aardig half jaartje. Wat ben ik blij dat Ajax hem niet heeft gehaald zeg!
 
Lekiam
 
1
6 april 2017 om 09:30
Ik denk dat Ajax nu wel gezien heeft dat ze Haps echt niet hoeven te halen. Kwam veel te kort tegen Klluivert en het opkomen van hem waar hij zo om geroemd wordt stelde ook niets voor. Lekker bij AZ blijven is zijn top.
 
Guarinho
 
3
6 april 2017 om 13:36
Ajax heeft ook Riedewald viergever en warmerdam nog dus die gaan hem idd niet halen
 
TheRoscoe
 
3
6 april 2017 om 09:32
Boeiend. Ajax wint met 4-1 en Kluivert heeft een assist. Hij heeft dus in ieder geval zijn stempel op de wedstrijd gedrukt. Waar is jouw stempel?
 
NouriVandeBeek
 
4
6 april 2017 om 11:07
Hahaha en dan vergeet je die assist van Kluivert ook nog. Haps kon Kluivert niet hendelen in de 1e helft
 
superstick
 
9
6 april 2017 om 11:29
Waarop baseer je in vredesnaam dat Kluivert er niet komt? Het is toch behoorlijk indrukwekkend wat hij als 17-jarige laat zien vooralsnog? Niks ten koste van Haps hoor, ook hem zie ik verder komen dan AZ. Maar er klinkt wat frustratie uit jouw post, zou dat kunnen kloppen?
 
SjakieWolfs
 
2
6 april 2017 om 13:40
Nonahans heeft een beetje een gekeurde bril op en roept maar dingen zonder onderbouwing om reacties uit te lokken. Het zou deze site ten goede komen als er eens iets tegen zulke clowns gedaan wordt hier.
 
Hootch30
 
5
6 april 2017 om 11:40
Kluivert niet gezien? Dan had Haps achter zich moeten kijken.
 
Remcob
 
4
6 april 2017 om 12:23
En dat was precies het probleem van Haps. Die 2 acties heeft hij nog meegekregen, daarna was hij Kluivert helemaal kwijt ??
 
sniewaar
 
1
6 april 2017 om 13:21
Het is natuurlijk ook een beetje moeilijk om toe te geven dat je constant de hielen zag van een 17-jarig jochie. Volgende keer iets meer een vent zijn en gewoon toegeven dat je geen grip had op Kluivert.
 
johanajax300
 
1
6 april 2017 om 13:28
Haps hoef ik ook niet te zien bij mijn clubje..wat was slecht zeg!
 
ypy14
 
0
6 april 2017 om 13:36
Typisch Nederlandse opmerking wederom. "wij hadden het meeste balbezit", "wij hadden meer kansen", "ik heb ze niet gezien." Schijnbaar heeft dit mannetje nog niet geleerd van Lyon. Toen deze ze ook "aardig mee" (dachten ze). Het gaat om afmaken niet om wat je ervoor doet! Leuk voor het oog. Ik word helemaal sip van die balletjes terug op de keeper in het Nederlandse voetbal. Snap dat je het veld soms groot wil maken, maar vaak is het gewoon onmacht en ontbreekt het aan tactiek, samenspel, inzicht en techniek. Het Nederlands voetbal is niet meer om aan te zien op enkele toppers na.
 
sloep01
 
0
6 april 2017 om 13:52
Beetje sneu om zo te reageren tekent dat het een slechte verliezer is dit ophoog geschreven mannetje , laat hem eerst maar eens leren verdedigen ipv kritiek te leveren op zijn directe tegenstander , en laat hem de volgende keer met zijn voeten reageren en niet met zijn grote mond ,
 
Siemjo
 
2
6 april 2017 om 14:00
Haps mag blij zijn dat hij geen rode kaart heeft gehad voor natrappen. Ajax heeft Haps niet nodig. Probeert zich met dit soort uitspraken op te hemelen. Nee Haps voor jouw geen Ajax, AZ is je plafond.
 
Leypo
 
0
6 april 2017 om 14:39
Haps had beter wijselijk zijn mond kunnen houden. Elke keer als ik hem live zie spelen valt het allemaal erg tegen. Aanvallend is hij met zijn explosiviteit altijd gevaarlijk, maar dat is het dan ook. Werd door bepaalde mensen al Oranje ingesproken, maar zolang hij verdedigend geen stappen maakt hebben we in bijvoorbeeld Blind, Van Aanholt, Willems en Pieters genoeg betere opties.
 
JMPR
 
0
6 april 2017 om 14:43
Meneer Haps, tja. Er heeft een analist is ergens laten vallen dat hij de op dat moment beste linksback van Nederland was, die moest en zou in het Nederlands elftal. Sindsdien is meneer Haps zichzelf kennelijk chromelijk gaan overschatten, ondertussen geen fatsoenlijke bal meer rakend.