Henry vernietigend over Manchester United; Scholes richt pijlen op Rangnick
Donderdag, 24 februari 2022 om 09:58

Manchester United hield Atlético Madrid woensdagavond in bedwang (1-1) in de achtste finale van de Champions League, maar daar is volgens Thierry Henry ook alles mee gezegd. De oud-aanvaller van onder meer Arsenal en Barcelona denkt dat ook manager Ralf Rangnick the Red Devils niet terug kan brengen naar de absolute top in Engeland en Europa. In de optiek van Henry is er een structureel probleem in de spelersgroep van Manchester United.

"De spelers moeten eens gaan begrijpen dat ze voor Manchester United spelen", zei Henry na afloop van het Champions League-duel in Madrid in de studio van CBS Sports. "Ze moeten leveren, maar het spel lijkt soms echt helemaal nergens op. Ik ben geen supporter van Manchester United. Maar als Louis van Gaal zogenaamd een leraar was, José Mourinho een dictator en Ole Gunnar Solskjaer een vaderfiguur, dan zijn dit soort optredens echt niet te verklaren. Ik weet niet waar het allemaal aan ligt, maar toch zeker niet aan de manager", nam Henry Rangnick enigszins in bescherming in zijn analyse.

Paul Scholes is niet onder de indruk van het spel van Manchester United onder Ralf Rangnick.

Henry kreeg gelijk bijval van collega-analist Jamie Carragher. De oud-speler van Liverpool denkt dat het met deze selectie niet uitmaakt welke manager er voor de groep staat. "Met Van Gaal, Mourinho en Solskjaer heeft Manchester United managers gehad die de Champions League hebben gewonnen. Het probleem ligt dus echt bij deze spelersgroep." Paul Scholes, die met de grootmacht bijzonder succes was als speler, was eveneens niet onder de indruk van de prestatie in het Wanda Metropolitano, al komt het vertoonde spel van zijn oude werkgever ook weer niet als een daverende verrassing.

"Dat was toch gewoon een typerende wedstrijd onder Rangnick?", zei de oud-middenvelder in zijn rol als analist bij BT Sports. "Dit is wat we steeds te zien krijgen, sinds hij in november werd aangesteld door Manchester United. Ik hoor sommigen zeggen dat de wedstrijd tegen Atlético vreemd is verlopen, maar als je het mij vraagt is het helemaal niet zo gek verlopen." Rio Ferdinand zag in Bruno Fernandes een van de weinige lichtpuntjes aan de kant van de bezoekers uit Engeland. "Hij leverde opnieuw, zoals hij in elk Champions League-duel voor een assist heeft gezorgd." Fernandes heeft in de laatste zes duels in het miljardenbal telkens een assist gegeven, waarmee hij een record van David Beckham uit de boeken heeft gespeeld. Niet eerder kwam een speler tot deze prestatie voor een Engelse club in de Champions League.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (32)

 
Westend
 
3
24 februari 2022 om 10:12
Het lullige van dat ongeinspireerde doormodderen (wat ze al na het vertrek van Fergusson doen), is dat ze wel gewoon 'de punten' halen. Gelijkspel tegen Atletico (wat qua inspiratie tegenwoordig precies gelijkwaardig is) is ook geen schande.
 
Arsenallz
 
0
24 februari 2022 om 15:08
Atletico presteert daarentegen totaal niet meer. Is niet meer de club van een paar jaar geleden dat zie je ook heel duidelijk in La Liga. Staan op een matige 5e plaats en ze zijn defensief bijzonder kwetsbaar. Geen schande, maar ook echt geen prestatie.
 
DinamoM
 
1
24 februari 2022 om 10:14
Men wijst ook vaak naar Maguire, maar eigenlijk vind ik hem niet eens het grootste probleem bij United. Er is echt te weinig persoonlijkheid op het veld, en te veel spelers willen hun truitje niet natmaken. Ook De Gea, hoe komen mensen erbij dat dit een topkeeper is? Hij doet me denken aan een jong hert dat knikkebenend klaar staat om een weg over te steken. Ik weet niet of hij geen zelfvertrouwen heeft maar hij straalt geen zekerheid uit en zijn maats voelen dat ook. Rashford is ook zo iemand: je hebt toch nooit het idee dat hij deze club over de streep zal trekken? Of ze nu winnen of verliezen, voor de meesten lijkt het allemaal wel goed.
 
ZLuuk
 
20
24 februari 2022 om 10:22
Pak gewoon de statistieken van de Gea erbij en je kunt gewoon zien dat hij dit seizoen weer top is en Rashford is hopeloos uit vorm na te lang doorspelen met een schouderblessure maar is in principe wel gewoon een bruikbare speler. Moet gewoon veel doorgeselecteerd worden en daar moeten goede vervangers voor gevonden worden. Matic, Mata, Lingard, Dalot, AWB, Jones kunnen allemaal vertrekken en ook naar McTominay en Fred moet je kritisch gaan kijken want dat kunnen natuurlijk geen vaste basisklanten zijn als United weer omhoog wil.
 
Lierse1997
 
19
24 februari 2022 om 10:24
Heb je de Gea dit seizoen meer dan 10 partijen zien keepen?
 
DinamoM
 
0
24 februari 2022 om 10:38
Ik zie hem al jaren keepen en hij maakt gewoon geen overtuigende indruk. Aanvallers hebben geen schrik van hem.
 
Lierse1997
 
4
24 februari 2022 om 13:39
Dat moet ook niet. Een indrukwekkend voorkomen heeft hij inderdaad niet, maar dit seizoen staat hij wel weer als vanouds geweldig te keepen.
 
El Fenomeno
 
1
24 februari 2022 om 11:21
Wan Bissaka vind ik nog een ergere aankoop dan Maguirre trouwens. Dat is een houten klaas zonder rendement die niets toevoegt en 56 miljoen heeft gekost. Die zou je gratis nog niet eens moeten overwegen.
 
 
1
24 februari 2022 om 11:32
Hoe kan je De Gea noemen? Die keept echt geweldig. En ja, ze modderen inderdaad maar iets aan. Dat is het grote probleem. Prachtige club, maar al jaren in verval. Terwijl de kwaliteiten er wel zijn. Ze hebben een topkeeper, ze hebben Varane, Shaw, Pogba, Bruno, Rashford, Sancho. Dit zijn gewoon allemaal toppers, maar er lijkt iets in de club te zitten waardoor men niet meer wil werken. Niet wil strijden. Een hele rare gewaarwording eigenlijk. En deze toppers zijn momenteel geen toppers, maar spelers die duidelijk wel veel kwaliteiten hebben. Dit hebben ze in het verleden meermaals aangetoond
 
Almogaver
 
4
24 februari 2022 om 11:33
Ik zal niet beweren dat De Gea een topkeeper is, daarmee houd ik me gemakshalve buiten die discussie. Maar het is toch wel typisch dat de meeste mensen die lullen over de uitstraling van een keeper, totaal geen verstand hebben van dat vak. En dan zouden zijn makkers dat zogenaamd voelen. Weet je wanneer een topspeler vertrouwen voelt? Wanneer ie een goede keeper achter zich heeft staan. Zo simpel is het. Kun je vanaf de bank wel balen dat iemand niet zo cool of stoer oogt als jou zou bevallen, misschien zie je hem niet als een absolute alpha/sigma/weetikveelwatvooronzintermnuweergebrui... wordt, maar dat zal zo'n topspeler siberisch laten.
 
DinamoM
 
1
24 februari 2022 om 12:33
Je kent me blijkbaar goed.
 
Grasnaaier
 
2
24 februari 2022 om 12:53
Bijzonder hoe hier een ongefundeerde en oncontroleerbare mening als feit wordt neergelegd. Geen zelfvertrouwen? zn maats voelen dat? aanvallers hebben geen schrik van hem? Knap gezien hoor.
 
ZLuuk
 
1
24 februari 2022 om 10:16
Ach ja, het was zeker niet best maar wel een goed resultaat in een zeker voor United lastige uitwedstrijd. Daarbij is er wel degelijk een, zeer moeizame, stijgende lijn te ontdekken onder Rangnick hoor maar deze selectie is al jaren compleet uit balans. Een blinde kan nog zien dat een echte CVM broodnodig is, fatsoenlijke rechtsback is ook geen overbodige luxe trouwens.
 
RM-CR7
 
4
24 februari 2022 om 10:22
Ferdinand slaat echt onzin uit, een lichtpunt in Bruno Fernandes? Die speelde gister zijn slechtste wedstrijd van het seizoen, leed de eerste 10 minuten al 4x balverlies rond de eigen 16 en had geen enkele goede pass in huis, behalve dan de assist op Elanga die slecht werd verdedigt. Verder blijf ik het zeggen, zolang Maguire op het veld staat als captain nog wel zal United nooit uit deze sleur komen, staat symbool voor alles wat er mis is bij united. Varane was het ook kwijt en lijkt totaal niet op de Varane van Madrid. Verder begint de opbouw vanuit achteren terwijl ze daar totaal niet de kwaliteiten voor hebben, het middenveld staat stil met Pogba die nooit zijn kwaliteiten kan laten zien op de manier hoe ze nu spelen. Fred is te licht, Rashford is het helemaal kwijt omdat en Ronaldo staat op een eiland.
 
AFC-BusbyBabe
 
1
24 februari 2022 om 10:25
Het ligt niet aan de spelersgroep. Het ligt ligt het bestuur. Die niet de juiste spelers haalt. Of 1 "ster"/grote naam voor teveel geld. Om daar weer mee te verdienen. Waarmee ze een te hoog salaris krijgen. Dat ze verwent raken. Geen prestatie premie zoals bij andere clubs. Sancho kwam een jaar te laat. Cvm moest dit jaar gehaald worden. En lieten OGS te lang aanmodderen. Lopen steeds achter de feiten aan. Nu staat er een andere trainer met andere visie voor de groep. Met spelers die weg gaan/weg willen. Is xst heel lastig. Waar hij aan gaf een cvm te willen hebben. Het bestuur hielt zich vast aan spelers als Pogba en Lingard. Spelers als Cantona Keane Ferdinand Vidic kwamen niet als ster binnen. Maar werden een ster bij United. Moyes, van Gaal, Mourinho kregen niet altijd de gewenste spelers. Dan wordt het gewoon erg lastig. Van Gaal en Mourinho hebben zich hierover al geuit
 
THenry_228
 
2
24 februari 2022 om 10:49
Natuurlijk vroeg Van Gaal (als ik het me goed herinner) Thomas Muller en Sergio Ramos... dan bestaat de kans natuurlijk dat je de spelers die je wilt niet krijgt. Maar voorts eens dat United al jaren, net zoals Arsenal trouwens, blind is voor het feit dat er een echte CVM nodig is. Echt een type Viera of Keane. En uiteraard, veel te lang vast houden aan 'dead wood' als Jones, Lingard, Fred, Mctominay,... die daarnaast ook nog eens een godvermogen verdienen waardoor ze onverkoopbaar worden (net zoals Holding, Soares,... bij Arsenal). Eigenlijk zijn er momenteel heel wat overeenkomsten tussen United en Arsenal:-) Jammer genoeg niet in goede zin...
 
AFC-BusbyBabe
 
1
24 februari 2022 om 12:55
De clubs worden idd op een dezelfde manier beleid. Waar plek bij de eerste 4 genoeg is. Dat is treurig. Nu doet Arsenal het aardig. Maar volgend seizoen kan het weer anders zijn. Gewoon het vertrouwen niet hebben in de club op betere stabiele tijden.
 
THenry_228
 
1
24 februari 2022 om 13:27
Aardig...meer kan je inderdaad niet zeggen:-) Al krijg ik langzaam aan het gevoel dat Arsenal terug op de juiste weg zit( transfers zijn iets beter doordacht, het beleid is er op vooruitgegaan, ze willen de juiste spelers (bv Vlahovic),...). Het zal uiteraard nog even duren maar ik heb iets meer vertrouwen in de toekomst... maar het blijft Arsenal dus volgend seizoen kan het weer een ander beeld zijn.
 
Samcro
 
1
24 februari 2022 om 14:59
Nope, bij Arsenal hebben ze een duidelijk plan uitgestippeld en laten ze zich door niemand daarvan af leiden. Dat is het grootste pluspunt aan mijn club op dit moment, er is weer visie en er wordt niet uit de heup geschoten. Arsenal zet volgende zomer weer een stap voorwaarts, daar ben ik van overtuigd.
 
THenry_228
 
0
24 februari 2022 om 15:53
Ik hoop het samen met jou Samcro en, zoals hierboven aangegeven, heb ik er ook een beter oog in dan 2 jaar geleden Maar het blijft Arsenal en gezien de laatste 10 jaar, blijf ik voorzichtig (optimistisch):-)
 
Remcob
 
1
24 februari 2022 om 10:28
Het is gewoon bedroevend wat United laat zien. Tot aan dit seizoen heb ik altijd gezegd dat de selectie gewoon veel te zwak was. Echter inmiddels heb je met Ronaldo, Bruno Fernandes, Sancho, Pogba, Varane, Cavani en de Gea toch een aantal echte wereldtoppers rondlopen. Zelfs als je daar 4 redelijke spelers omheen zet, zou je al een uitstekende basis hebben. Echter heeft United buiten deze 7 spelers een groep die meer dan 200 miljoen heeft gekost. Dan moet er toch een wereldelftal staan? Uit dit team is zoveel meer te halen, maar er moet iemand aangesteld worden met de opdracht om over 3 jaar weer aan de top te staan. Dan kun je bouwen en iets gaan neerzetten. Nu wordt er alleen gekeken naar de korte termijn en dan durft niemand risico te nemen. De grootste fout van United is geweest dat de in het verleden niet Guardiola hebben gehaald. Dan weet ik zeker dat er nu een geoliede machine stond met veel jonge spelers.
 
Busby
 
0
24 februari 2022 om 10:36
Gisteren werd wederom pijnlijk hoe Fred en Pogba ongeschikt zijn. Beetje druk en bal was kwijt. Van voor had je niets aan Ronaldo. Bruno was ook slecht bezig e' Rashford hopeloos. Het ligt aan het bestuur die niet af wil van Pogba, Fred etc.... Geen balans, geen goede spelers op cruciale posities.
 
El Fenomeno
 
1
24 februari 2022 om 11:30
Voetballend vermogen mis je op bijna alles posities, dat is het gewoon. Zie Ajax, dat zijn geen topspelers of grote namen, maar alle spelers bezitten de basis van het voetbal, techniek, goed in de korte passing, overzicht en die kunnen het daarom iedere ploeg lastig maken. Bij United bestaat de helft van de spelers uit houten klazen, dat is echt niet te bevatten.
 
vastrekuh22
 
0
24 februari 2022 om 10:47
United is geen team. velen spelers willen niet eens voetballen lijkt het wel, bang dat hun tenue vies wordt. gisteren met alle geluk van de wereld 1-1 gespeeld. ook in de PL verbaast het me. moet in de zomer heel wat gebeuren in Manchester
 
El Fenomeno
 
1
24 februari 2022 om 10:57
Ragnick doet het fantastisch, nog maar éã©n competitieduel verloren en de kwartfinale van de CL ligt in handbereik. En dat allemaal met een waardeloze selectie zonder enig voetballend vermogen en balans.
 
Giggsie2008
 
3
24 februari 2022 om 11:30
Als we jouw redenatie volgen deed Ole het nog beter..
 
El Fenomeno
 
0
24 februari 2022 om 11:33
Nee, want die verloor meer wedstrijden en kreeg ook meer doelpunten tegen.
 
Samcro
 
0
24 februari 2022 om 15:00
Ja....en als ze geen CL halen via de PL dan ligt het aan de spelers. Lekker makkelijk oordelen zo.
 
Mancunian10_
 
0
24 februari 2022 om 11:16
Het is duidelijk te zien dat het aan de spelers ligt. Met een verdediging waar Wan Bissaka, Maguire en Varane in staan is het onmogelijk om tot voetballen te komen. Vervolgens kijk je naar het middenveld en ook daar heb je geen voetballers, maar voornamelijk werkers. Als je op het middenveld en in de verdediging voetballend vermogen mist, dan kan je de beste aanval ter wereld hebben, maar kom je nog niet ver. Verder denk ik regelmatig dat de spelers gewoon niet beter kunnen. Hoevaak heeft Rashford nou een reeks aan goede wedstrijden gespeeld? En Pogba? Op papier ziet het er leuk uit, omdat de namen op de 1 of andere manier worden opgehemeld, maar het zijn simpel weg geen wereldtoppers. En dan hoor je Ferdinand nog zeggen dat Bruno het enige lichtpuntje was. Hij speelde misschien wel zijn slechtste wedstrijd voor United. Leverde alles in. Er moet veel gebeuren in de zomer bij United. Om te beginnen moeten er veel spelers weg en moet er met een idee ingekocht worden. Ik heb vertrouwen dat Rangnick als adviseur dit wel op de rit gaat krijgen en dat hij ook een trainer met verstand aantrekt.
 
Giggsie2008
 
1
24 februari 2022 om 11:29
Behalve Scholes hebben ze gelijk. Het lijkt al jarenlang nergens op bij Man U want er staat geen echt team. Maar tegelijkertijd staan er wel genoeg sterspelers op het veld dat er toch punten gepakt worden door individuele acties of 1 of 2 momenten in een wedstrijd. Ragnick gaf in een interview na de match aan dat hij zou willen dat meer spelers de levendigheid en het spelplezier van Elanga zouden delen. Dat lijkt me toch redelijk een sneer naar bv een Rashford of Shaw, waarbij het lijkt alsof ze gewoon geen interesse meer hebben. Ik heb zelf heel erg het gevoel dat hij spelers niet onder de bus wil gooien publiekelijk in het midden van het seizoen, maar eignelijk wel flink de bezem er doorheen wilt halen. Het beste zou toch wel echt zijn als hij backing krijgt van het bestuur en spelers kan lozen én nieuwe spelers kan halen, of dat nou in een consulting rol is of een coaching rol. Maar is altijd maar de vraag of wat het beste voor de club is ook gaat gebeuren bij Man United..
 
Douwe Dabbert
 
0
24 februari 2022 om 11:55
"Met Van Gaal, Mourinho en Solskjaer heeft Manchester United managers gehad die de Champions League hebben gewonnen..."Deze begrijp ik niet. V. Gaal en Mourinho hebben de Ch-league gewonnen als coach, OGS als speler en dan met name als invaller. Daar zit natuurlijk wel een verschil tussen en komt het oeroude gezegde naar boven, een goed renpaard maakt niet automatisch een goed ruiter.
 
RM1335
 
0
24 februari 2022 om 14:42
Nou Henry mag zijn landgenoot vooral bekritiseren. Pogba was met afstand de slechtste speler op het veld. En Bruno Fernandes heb je ook beter zien voetballen. Wat een onsamenhangende bende was het daar bij United zeg! Nou werden ze ook veel overbluft door een beter Atletico, maar dat mannen als Pogba en Fred zich zo gemakkelijk laten wegzetten is wel opmerkelijk. Gelukkig voor ze dat Rangnick Matic bracht, de oude Matige-Matic(!) nota bene, die een beetje druk van de ketel wist te halen.