'Het gevaar bestaat dat Ajax' houding ten koste gaat van de landstitel'
Maandag, 30 januari 2017 om 08:28

Ajax verwacht de verkoop van Anwar El Ghazi aan OSC Lille en verhuur van Mitchell Dijks aan Norwich City maandag af te ronden. Daarmee komt het aantal uitgaande transfers deze maand op vijf, terwijl alleen de zestienjarige keeper Mateusz Gorski werd binnengehaald. Ajax laat zich niet opjagen en springt zorgvuldig om met het verdiende geld. Die houding valt volgens Valentijn Driessen te prijzen.

"Hoewel het gevaar bestaat dat deze ten koste kan gaan van het kampioenschap en het bereiken van de Champions League volgend seizoen", voegt de columnist van De Telegraaf daaraan toe. "In de breedte heeft Ajax namelijk wel degelijk veel kwaliteit ingeleverd ten opzichte van de eerste seizoenshelft. Of je drie volwaardige internationals achter de hand hebt als trainer of dat je het moet doen met drie jeugdinternationals, is nogal een verschil", weet de chef voetbal.

Driessen noemt het een utopie dat Ajax de komende drieënhalve maand blessurevrij zal blijven, vanwege het programma in de Eredivisie en de Europa League. Als Ajax doorbekert tegen Legia Warschau, moeten de Amsterdammers 'sowieso vier duels meer spelen met een smalle selectie dan de kampioensconcurrenten Feyenoord en PSV'. Driessen noemt de gekozen strategie daarom een gok, al geldt hetzelfde volgens hem voor het doen van een tussentijdse aankoop.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
8
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (82)

 
NUFC_U2
 
17
30 januari 2017 om 08:45
Het is zeker een gok die Ajax onderneemt. Nu is Kluivert een hype, maar houdt hij dat allemaal vol tot einde van het seizoen ? Dat mag je van zo'n jongeling niet verwachten. Je ziet het aan Dolberg, ook die is in een mindere fase, alhoewel het tegen het ultrazwakke ADO gisteren meeviel. Ajax heeft een backup-spits en linksbuiten nodig. Dat is prio nummer 1 en 2. Je zag het gisteren 3 doelpunten tegen zo'n tegenstander is te weinig. In de kampioenschapsrace moet je zo'n tegenstander oprollen ! Met het tijdelijke vertrek van Dijks ben je linksachter ook kwetsbaar. Maar dat kun je bij blessures nog invullen met Viergever/riedewald of Tete. Het zuinige beleid is voor de financials een zege, maar sportief raakt Ajax steeds verder achterop...
 
Royal Bennie
 
16
30 januari 2017 om 08:51
Riedewald kan dat makkelijk opvullen en stel dat hij geblesseerd raakt en sink graven ook dan zet je Viergever - De Ligt - Sanchez Veltman of Tete. Het komt allemaal wel goed , je hebt deels wel gelijk met de aanvallers maar als ajacied wil ik geen Sulejmani gevallen binnen zien komen, daar denken hun wel goed bij na. Ben trots op Overmars
 
BenNL
 
31
30 januari 2017 om 09:33
Kluivert is geen hype, net als Dolberg geen hype is. Het zijn gewoon grote talenten waar iedereen aan kan zien dat ze kunnen voetballen. Ik vind ook niet dat Dolberg een dip heeft (gehad) of in een mindere fase zit. Die jongen is in de wedstrijden dat hij niet scoorde nog steeds super nuttig geweest en deed eigenlijk niks verkeerd. Tegenstanders gingen wel feller verdedigen tegen hem. Een dip vind ik meer wat Fischer, Bazoer en El Ghazi hebben gekregen, die maakten allemaal opeens rare beslissingen, en niks lukte meer. Kluivert is nu al een verademing ten opzichte van El Ghazi. Veel meer beweging, sneller, gevaarlijker. Dat is niet omdat het een hype is, hij is gewoon een betere voetballer. In de basis heeft Ajax gewoon een elftal waar ze kampioen mee moeten kunnen worden. Daarachter wordt het nu wel wat dunnetjes, en dan heb ik het eigenlijk alleen over de aanval. Achter Dolberg is er weinig (casseira heeft daar nog weinig of niets laten zien). Huntelaar zou ideaal zijn. En links en rechtsbuiten heeft Ajax ook weinig vervangers. Cerny heeft nog weinig laten zien, en linksbuiten weet ik niet eens wie je daar zou moeten zetten als Younes uitvalt.
 
AsRoma8
 
14
30 januari 2017 om 10:31
Ik zou hier bijna een screenshot van willen maken voor over een paar maanden. Je zegt dat Kluiver "gewoon een betere voetballer" is dan El Ghazi. Dat is naar mijn mening echt een kortzichtige instelling. Jonge voetballers spelen in hun eerste wedstrijden altijd de sterren van de hemel. Tegenstanders weten nog niet wat ze van hun moeten verwachten en daardoor zijn ze onvoorspelbaar. Over een paar weken/maanden tijd is het grote kans dat ook Kluivert uitgevogeld is door de verdedigingen. Misschien ook niet, en blijkt het toch een groot talent te zijn, maar die zekerheid is er zeker niet.
 
djablacka
 
3
30 januari 2017 om 11:49
Die zekerheid is er niet, maar zeker is wel dat El Ghazi amper zijn verdediger voorbij kwam, en als je dan 9 miljoen kan vangen plus doorverkoop is dat logisch om te doen....
 
Navelpluis
 
0
30 januari 2017 om 13:49
De uitspraak 'gewoon een betere voetballer dan El Ghazi' is niet heel opzienbarend omdat El Ghazi tenenkrommend slecht is. De hype die ontstond rondom hem was omdat hij wel scoorde. Hij heeft een goeie traptechniek en is redelijk snel. In de paar wedstrijden dat die aspecten net de bovenhand voerden is het beeld ontstaan dan El Ghazi talentvol was. De andere facetten van het spel heeft hij gewoonweg niet onder de knie.
 
Frankentime
 
0
31 januari 2017 om 12:19
Ik vind El Ghazi nog steeds een goede voetballer eerlijk gezegd. Je ziet dat hij potentie en drive heeft. Dat nog niet alles even goed lukt, dat is waar. Maar mogelijk dat ze hem bij Lille kunnen trainen en hem effectiever kunnen laten zijn. Ik verwacht eerljik gezegd van wel....
 
afcajaxjason
 
30
30 januari 2017 om 09:37
Hoe komen mensen er toch in godsnaam bij dat Dolberg een mindere periode heeft? Allemaal op teletekst gekeken; Gescoord? -> nee -> slechte wedstrijd. Die jongen is goud waard voorin. Bere sterk, wint veel duels, kan uit het niets iets creëren (omdat hij een voetballende spits is en geen houten klaas), altijd aanspeelbaar. Hij kreeg in de voorgaande wedstrijden alleen amper een bal van ego Younes, El Ghazi en op veel momenten ook Ziyech, die het telkens van afstand probeerde. Gisteren had Ziyech weer de volle focus op het bedienen en voila: weer een veel betere dolberg. Dolberg loopt altijd waar hij moet lopen.
 
michiel2424
 
20
30 januari 2017 om 10:04
@afcajaxjason: als ik jouw verhaal lees, zou ik bijna zweren dat je het over de verkeerde Deense spits hebt. Wat jij beschrijft zie ik Jorgenson inderdaad doen, namelijk van belang zijn als hij niet scoort. Als ik Dolberg zag voetballen totaan gisteren liep hij er soms bij alsof hij totaal geen zin had, en heb ik echt gemist wat jij hem hier toedicht hoor. Maar goed, blijkbaar heb jij er meer verstand van ofzo, en kijk jij als enige van allemaal wel de wedstrijd en niet "enkel teletekst".
 
BenNL
 
9
30 januari 2017 om 10:12
Lijkt me duidelijk dat jij er op een andere manier naar kijkt, of niet kijkt (op de samenvatting na). Maar wat afcajaxjason zegt klopt gewoon en geldt waarschijnlijk ook wel voor Jorgenson,
 
michiel2424
 
15
30 januari 2017 om 10:16
Ah, eerst was het teletekst, nu is het enkel de samenvatting. Nog andere opties? Of zou het kunnen dat ik wedstrijden van Ajax ook vaak zie en toch een andere mening heb?
 
BenNL
 
2
30 januari 2017 om 13:17
Ik geef toch aan dat dat een optie is? Dat je op een andere manier de wedstrijd kijkt. Misschien focus ik wel op de positieve dingen, en jij op de negatieve, zou niet onbegrijpelijk zijn. Om dan alsnog maar te reageren op jouw oorspronkelijke reactie: Ik zie geen verband tussen de ongeinteresseerde houding van Dolberg, en hoe nuttig hij daadwerkelijk in de wedstrijd is. Er is al zo vaak gezegd dat hij een heel gesloten karakter heeft, dat hij vaak overkomt alsof het hem niet interesseert, niet uitbundig juicht als hij scoort, maar dat dat gewoon is wie hij is. Daar heb ik geen problemen mee. Ik begrijp dat het voor een Feyenoorder anders is, die willen juist spelers als Kuijt of die gek van Celta die vaak overdreven uitbundig zijn, betrokken zijn en hart hebben voor de club. Zo is Dolberg duidelijk niet, maar hij was alsnog wel nuttig in de wedstrijden waar hij niet scoorde.
 
Navelpluis
 
5
30 januari 2017 om 13:53
Kan je bijdehand gaan doen maar hij zegt letterlijk: 'lijkt me duidelijk dat jij er op een andere manier naar kijkt' Maar goed, als je op dezelfde manier naar andermans reacties kijkt als dat je wedstrijden van Ajax bekijkt snap ik dat je soms wat mist.
 
 
10
30 januari 2017 om 10:01
@nufc_u2 Het beleid is niet zuinig, maar voorzichtig en verantwoord. Als Ajax inderdaad zo zuinig was als jij suggereert, was de club niet bereid om zo diep in de buidel te tasten voor een 19 jarige vleugelspeler. Zowel Ajax als PSV zijn op zoek naar versterking op de vleugels en slagen er niet of moeilijk in om die vacatures in te vullen. Daaruit blijkt hoe lastig het is om die positie tegen een verantwoord bedrag in te vullen. Ajax is al een paar jaar op zoek en was zoals eerder gezegd, bereid heel diep in de buidel te tasten voor Bailey, maar het niet meer dan logisch dat de club afhaakte toen de vraagprijs opliep naar 20 miljoen. Een dergelijk bedrag uitgeven voor een blaag van die leeftijd is volslagen krankzinnig en volstrekt onverantwoordelijk, tenzij het om iemand van het kaliber-Messi gaat. Maar die heeft in zijn teen meer talent dan Bailey in zijn hele lichaam. Het is duidelijk dat Ajax dringend een vleugelspits nodig heeft en die moet er bij voorkeur ook komen. Maar het mag niet zo zijn dat de club zich vanwege die dringende behoefte een poot laat uitdraaien en dergelijke bedragen op tafel gaat leggen voor veredelde A-junioren. Dan ben je verkeerd bezig als club en geef je een verkeerd signaal af waardoor je chantabel wordt. Als je hieraan toegeeft en laat zien dat je in paniek raakt als de druk oploopt, zullen verkopende clubs in de toekomst hoger in de boom gaan zitten als Ajax een van hun spelers wil overnemen. De prijs-kwaliteit-verhouding moet in orde zijn voor een club als Ajax voor wie twintig miljoen net zoveel is als 80 voor clubs als Real en Manu. Als dat niet het geval is, zal Bosz het gewoon met de huidige selectie moeten doen. Voor de ambities mbt dit seizoen maakt de komst van een nieuwe buitenspeler waarschijnlijk sowieso niets uit omdat deze uit het buitenland dient te komen en de geschiedenis heeft geleerd dat dat in de meeste gevallen tot aanpassingsproblemen leidt, waardoor de speler tijd nodig heeft voordat de investering rendement gaat opleveren. De haast die er bij is, is derhalve relatief. Het is lachwekkend dat zoveel mensen nu huilen dat Dijks weggaat, terwijl niemand het nog in hem zag zitten. Ook werd er (terecht) gehuild dat Riedewald zo weinig aan spelen toe kwam, terwijl hij door het vertrek vwb de linksback- als links-centraal-positie weer een plaatsje is opgeschoven in de hierarchie. Zowel Viergever als Riedewald hebben in het verleden linksback gespeeld, waardoor er links achterin voldoende mogelijkheden overblijven zoals jij terecht opmerkt. Het is echter onzin om te stellen dat Ajax sportief verder achterop raakt, terwijl er in feite gewoon wordt door geselecteerd en geen van de spelers die zijn verkocht nog in de plannen van de trainer voor kwamen. Bosz had 11(!) middenvelders tot zijn beschikking en daarvan zijn er nu nog negen over. Dan kun je toch moeilijk beweren dat Ajax er sportief op achteruit is gegaan omdat er twee zijn vertrokken terwijl ze in feite overbodig waren en niet meer aan spelen toekwamen. Het tegendeel is zelfs waar omdat door hun vertrek de kansen op speeltijd voor spelers als Nouri en Van der Beek aanzienlijk zal toenemen. Omdat de trainer het in hen wel ziet zitten en zij toekomst hebben bij de club, is Ajax er in sportief opzicht derhalve juist op vooruit gegaan. Door het vertrek van El Ghazi zit Ajax wat dun in de vleugelspelers, maar ook hij was allesbehalve eerste keus bij zowel de trainer als de supporters en dat probleem moet derhalve niet overdreven worden. Bovendien geldt voor zijn vertrek hetzelfde als voor het vertrek van de middenvelders, namelijk dat het ook weer kansen biedt voor Cerny en Kluivert en als die zich in de rest van het seizoen positief weten te onderscheiden, kan ook het vertrek van El Ghazi juist positief uitpakken. Het beleid van Ajax is er op gericht om de jeugd een kans te geven en daar staat het kopen om het kopen met als enige argument dat de club de beschikbare middelen heeft, natuurlijk haaks op. Als Ajax een goede buitenspeler kan aantrekken, die kwaliteit aan de selectie toevoegt, terwijl hij iets van rond de tien miljoen moet kosten, is dat verantwoord beleid. Gaat dat het dubbele kosten, dan is dat wanbeleid. Ik heb er echter alle vertrouwen dat Overmars zich niet gek laat maken en zich het vel over de oren laat trekken. Ik denk ook niet dan de RvC zal toestaan dat er zoveel geld over de balk wordt gesmeten voor 1 speler die nog amper droog is achter de oren en niet meer dan een handvol wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld.
 
Castromann
 
6
30 januari 2017 om 10:05
Als je 11milj (exclusief bonussen )betaalt voir Ziyech is dat niet echt zuinig. Tuurlijk is ziyech zo'n bedrag wel waard...maar voor ned clubs is dat n godsvermogen. Dan moet je die jongen al voir min 30milj verkopen wil na aftrek salaris kosten /bonussen er nog n paar milj aan overhouden.
 
FCRRR
 
3
30 januari 2017 om 10:26
Beetje recht praten wat krom is, iedere speler die je verkoopt biedt kansen voor een andere speler maar wordt je er beter van. Ajax heeft op dit moment veel a junioren op de bank die zijn leuk om in te brengen als je 3-0 voor staat tegen bijv. een ADO. In een wedstrijd echter waarin Ajax het zwaar heeft en er mannelijk voetbal gevraagd wordt ga je Bazoer en Gudelj wel missen.
 
 
5
30 januari 2017 om 10:41
@fcrrr Complete onzin omdat Bazoer uit dezelfde leeftijdscategorie komt als Nouri, Van der Beek en Frenkie de Jong. Gudelj is wat ouder, maar aan ervaring heb je niets als de trainer het niet in je ziet zitten en je je dagen op de reservebank dient te slijten. Van der Beek was Gudelj al voor zijn verbanning in de hierarchie gepasseerd, dus hoezo recht praten wat krom is. Ik schets gewoon de situatie zoals die bij Ajax was en waarin zowel Bazoer als Gudelj niet meer in de plannen van de trainer voorkwamen en zelfs niet meer aan warmlopen toekwamen omdat ze ver waren terug gevallen in de hierarchie.
 
Edo
 
2
30 januari 2017 om 14:41
@castromann, maar dat hoeft helemaal niet. Salaris is gewoon exploitatiekosten, dat staat geheel los van transfersommen. @fcrrr wat is er krom dan? El Ghazi was weliswaar basisspeler, maar geen speler waar het succes van het elftal vanaf hing, want daar speelde hij gewoon niet goed genoeg voor. Als je nu Ziyech verkoopt, ja, dan zou je gelijk hebben. Want daar wordt je eerste elftal zwakker van. Maar bij het vertrek van El Ghazi is dat nauwelijks het geval. De miljoenen die je voor hem vangt, in combinatie met de groei van zijn vervangers (op dit moment Kluivert) compenseren dat moeiteloos. Wat Bazoer betreft zou de situatie die jij noemt zich voor kunnen doen, dat klopt. Dan ga je hem incidenteel missen. Maar dan doe je de aanname dat Bazoer in vorm en gemotiveerd blijft, als hij op de bank op dat moment moet gaan zitten wachten. Dat lijkt me een wankele aanname. Gudelj is een ander verhaal, die heeft gewoon zelf de stekker eruit getrokken. Verkopen was de enige zinvolle oplossing.
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 15:51
@castromann Nee, maar het is niet zo dat men moet denken dat Ajax dat twee of drie keer in een seizoen kan doen. 11 miljoen is al een enorm bedrag voor Ajax die enorm op de begroting drukt, kon wel met de uitgaande transfers, maar kan niet de hele tijd.
 
jakethefatman
 
3
30 januari 2017 om 10:39
Het mag en kan niet zo zijn dat Overmars elke transferperiode weer weet te falen. Verkopen kan hij wel maar de selectie is zo uit balans hier word je nooit maar dan ook nooit kampioen mee. Minimaal 2 aanvallers zijn er nodig om Uberhaupt kans te maken op wellicht de 1e positie.
 
 
9
30 januari 2017 om 10:53
@jakethefatman Ook jij praat complete onzin en staat kennelijk een beleid voor van het kopen om het kopen. In NL lopen geen spelers rond die haalbaar en geschikt voor Ajax zijn. Aanwinsten moeten dus uit het buitenland komen en in de meeste gevallen geldt dan dat ze de nodige aanpassingsproblemen en geen direct rendement zullen hebben. De kans dat je er voor dit seizoen weinig tot niets aan zult hebben, is waarschijnlijk meer dan 50. Ajax kan veel beter met aankopen wachten tot de zomerse transferperiode, vanwege het simpele feit dat er dan een beter aanbod is en meer tijd om te beslissen waardoor een paniekaankoop veel beter te voorkomen is. Overmars heeft op dit moment al meer dan 150 miljoen voor Ajax verdiend met zijn aan- en verkoopbeleid, terwijl er een heel talentvol elftal staat dat voor lange tijd is vastgelegd en ook zonder aankopen gewoon kanshebber is in de titelstrijd. Ook als er aankopen worden gedaan, geeft dat geen enkele garantie op de titel. Het falen van Overmars zit m.i. dan ook vooral in jouw onderbuik, als je naar de resultaten kijkt, heeft hij het zowel op sportief als zakelijk gebied absurd goed gedaan voor een modale club als Ajax voor wie zowel de sportieve als zakelijke mogelijkheden redelijk begrensd zijn. Ik vraag me af wat jij daar zelf tegenover kunt stellen.
 
de kenner II
 
0
30 januari 2017 om 14:28
@scepticus het zou mooi zijn dat de vervangers al klaar zijn wanneer de voorronde van de CL beginnen. dus nu al eventuele nieuwe halen. Neem even in acht dat onze Aanvoerder bijna elk jaar wordt verkocht + 2 andere dragende spelers. Verder zou het mooi zijn dat het people management bij ajax ook een beetje wordt getraind. Nog 3 jaar zo doorgaan met dit beleid en we zitten na de A1 te kijken. Maar we hebben dan wel een dikke bankrekening dat dan weer wel.
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 15:55
Hij faalt juist niet.. Vorige transferperiode kwamen Onana en Dolberg door, twee basisspelers met kwaliteit uit de opleiding en met Sanchez en Ziyech ook nog eens twee enorme kwaliteitsinjecties. Van Traore had ook iedereen dat verwacht en wie weet, maakt hij dat waar in de tweede seizoenshelft, het is gewoon een kwaliteitsspeler. Deze periode is De ligt en Kluivert doorgeschoven en dringen er steeds meer middenvelders aan, van de Beek, Nouri, de Jong en Eiting. Ajax doet gewoon volop mee.
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 16:00
@de kenner Ii En daar komt dus om de hoek dat Ajax maar een modale club is tegenwoordig in een knotsgekke transfersmarkt. Daar kan Overmars niks aan doen, maar hij kan zich ook niet rijk rekenen met komende transfers. Klaassen is vorig jaar gewoon gebleven hoor? Het zou ideaal zijn om juist alle kwaliteit uit de opleiding te halen, je ziet nu ook al dat een aantal talenten langer blijven (klaassen, Veltman bv.) en dat de echte doorbraak leeftijd iets omhoog is gegaan (van de Beek bv.) dan kunnen we ze nog meer salaris geven en langer behouden. Dat is beter dan welke aankoop dan ook, spelers behouden. Ik heb liever een dikke bankrekening dan een club die verlies draait of afhankelijk is van niet structurele inkomsten zoals transfers of CL.
 
 
0
30 januari 2017 om 19:34
@de kenner Ii Of je echt een kenner bent, kan ik niet beoordelen, maar je bent in ieder geval geen realist. Als dat zo was, zou je wel begrijpen dat een modale club als Ajax geen nieuwe spelers kan halen voor de oude verkocht zijn. Dat de spelers die jij noemt inderdaad weggaan is niets meer dan een aanname en daar kan je geen beleid op voeren. Als jouw voorspelling niet uit blijkt te komen, zit de club met de gebakken peren en een overschot aan spelers, waardoor de uitgaven weer net zo uit de hand lopen als voor de revolutie. Bovendien heeft Ajax middenvelders genoeg om het vertrek van Klaassen eventueel intern op te vangen als de markt geen soelaas biedt. Het is volstrekte onzin om te verlangen dat de selectie op peil als de voorrondes CL beginnen omdat als die beginnen de transfermarkt net open is. Reacties als die van jouw zijn bijna kinderlijk naief omdat je net doet of het kopen van een speler hetzelfde is als een pak koffie kopen bij de supermarkt en bij de kassa afrekenen. Terwijl het in werkelijkheid een tijdrovend spel van loven en bieden is waarin je het vel over de oren wordt gehaald als je te snel toehapt. Daarom is het bijzonder lastig om tijdens de winterse transferperiode een goede aankoop te doen, omdat die veel korter is dan die in de zomerperiode. Jij kan ook lekker simpel doen en niet verder kijken dan je neus lang is. Dat kan Overmars zich echter niet veroorloven omdat er maar weinig ruimte op de begroting en het salarisbudget is en hij straks ook nog wat te bieden moet hebben als hij in onderhandeling moet met de spelers wier contract binnenkort afloopt.
 
djablacka
 
2
30 januari 2017 om 11:43
3 doelpunten tegen zo'n tegenstander? Je hebt ook gezien dat Dolberg de bal op de paal, lat en van dichtbij op de keeper schoot? Dat viergever de bal op de lat kopte? ADO was zo zwak omdat de voorhoede spelers zo beweeglijk waren!
 
Master D
 
14
30 januari 2017 om 08:46
Ajax heeft de landstitel toch al verloren. Dat was al na 3 wedstrijden het geval. De 5 punten aan schade die je daar heb opgelopen staat 17 wedstrijden verder nog steeds op de ranglijst. Natuurlijk gaat Feyenoord nog meer dan 5 punten laten liggen, maar dat gaat Ajax ook doen. Onbegrijpelijk waar men op transfergebied mee bezig is. Je hebt straks 80 miljoen aan transferinkomsten, maar ondertussen zat er gisteren maar 1 aanvaller op de bank omdat er niet meer beschikbaar waren. Die ene aanvaller was ook nog eens Cassiera wat een hele beperkte speler blijkt te zijn. Ben benieuwd of Mark nog in paniek iets koopt zoals hij in het verleden met Sinkgraven en Ziyech heeft gedaan of dat we het met deze krappe selectie gaan doen.
 
Jelle_ajax
 
22
30 januari 2017 om 08:53
Helemaal niet met je eens. Ik vind dat Ajax een ijzersterke selectie heeft, en dat het goed is dat er een aantal middenvelders zijn vertrokken. El Ghazi had van mij niet gehoeven, maar als Marc er éã©n buitenspeler bijhaald van dat geld ga je er niet op achteruit. Linksback is gewoon Sinkgraven, zou ik in de winter niemand bijhalen. In nood Riedewald. In de spits speelde Dolberg weer erg goed gister. Ik zou het dom vinden om daar nu een spits bij te halen. Cassiera als Back-up is prima. Liever dat in de zomer de balans opgemaakt wordt en dat er gericht aankopen gedaan worden, dan dat er nu weer een heel garnituur een te dure spelers wordt gehaald. Alleen voor de buitenposities is het noodzakelijk er iemand bij te krijgen.
 
RobertKok
 
15
30 januari 2017 om 08:59
Zo ijzersterk is de selectie van Ajax echt niet hoor, wat nu op de bank zit zijn bijna alleen nog maar A-junioren, aanvallend kan Ajax helemaal niks brengen, je hebt een nr10 als linksback en geen echte back-up, het zegt wel genoeg dat een 17 jarige Kluivert de gevaarlijkste buitenspeler is op dit moment.. Het lage rendement gaat Ajax uiteindelijk opbreken vergeleken met het makkelijke scoren van Feyenoord, die rollen Nec met speels gemak op en die zijn toch een stukje beter dan dit hele, hele zwakke Ado
 
JasperSJ
 
2
30 januari 2017 om 09:09
Ik heb zo'n gevoel dat Kluivert een soort Younes is. technisch heel goed, maar niet iemand die heel veel scoort of veel assists geeft. Justin moet gewoon bij Jong Ajax spelen. Als hij nu nog een wedstrijd speelt stijgen de verwachtingen en druk alleen maar. Jammer dat Ajax Emanuelson niet terug heeft gehaald. was een redelijke linksback een goede middenvelder en eenprima linksbuiten.
 
Capis
 
3
30 januari 2017 om 09:14
@jelle_ajax: Ja maar ikzie Ajax voor 5/7 miljoen van El Ghazi niet iets binnen halen wat beter is dan hem! Snap zijn verkoop echt niet. De echt betere spelers zijn of veel te duur, of willen niet komen. En Ajax had een ijzersterke selectie, maar die is flink uitgekleed nu. Aanvallend is de basis eigenlijk al niet goed genoeg, laat staan de wissels. Midedenveld met Bazoer en Gudelje op de bank was juist super. Nu zitten daar ook alleen A spelers. En de verdediging is net zo. De selectie heeft potentie dat zeker! Maar daar hebben ze nuniks aan. Ena ls je al je "potentie" zo makklijk laat vertrekken als nu gaat dat er niet uitkomen ook.
 
mees46
 
10
30 januari 2017 om 09:14
RobertKok, Feyenoord had het helemaal niet zo makkelijk en scoren pas op het laatst nog 2 doelpunten anders was het gewoon 2-0. Daarnaast rolde Ajax NEC een tijdje geleden ook met 5-0 op
 
elninoo
 
6
30 januari 2017 om 09:15
Ik ben het toch niet helemaal met je eens gezien de ijzersterke selectie. Uit de cijfers blijkt immers dat je enkel aanvallers hebt lopen die niet of nauwelijks scoren. Dat zou eigenlijk niet mogen bij een ploeg als Ajax. Overigens vind ik ook dat het een schande is als je zo veel geld op de bank hebt staan en je er, volgens jou benaming "niet op achteruit gaat wanneer je El Ghazi verkoopt". Met zoveel geld moet je toch vooruit willen en er niet "niet op achteruit gaan". Dat betekend dat je gelijk blijft aan wat je al was en stilstaan betekend achteruitgang in de voetballerij. Ajax moet juist een slag gaan slaan. Ze nemen nu afscheid van de jongens die niet renderen en moeten daar juist spelers voor terughalen die een klasse beter zijn dan wat er vertrokken is. En ja, dat kost wat geld maar dat is er en voetballers aantrekken in zijn algemeenheid kost geld. Ik snap niet waarom ze dat bij Ajax niet inzien.
 
RobertKok
 
5
30 januari 2017 om 09:50
Maar uiteindelijk lopen ze wel weer 1 goal uit op Ajax en dus versterken ze hun positie weer voor de landstitel.. Ajax had gewoon 5, 6-0 moeten winnen en laten dat na door gebrek aan scoren vermogen
 
Capis
 
7
30 januari 2017 om 09:59
@mees: Maakt toch niet uit wanneer je ze maakt? Een doelpunt in de 88ste minuut telt net zoveel als in de 10de minuut. Snap dat nooit ja scoren pas op het laatst... Nou en, wedstrijd duurt niet voor niks 90 minuten. Enverder heeft Feyenorod het makkelijk gehad, ook al washet maar 2-0. NEC heeft in de 2de minuut een kans gehad maar verder ook niet.
 
BenNL
 
3
30 januari 2017 om 10:01
Een gebrek aan scorend vermogen? Het was gewoon pech. Hoe vaak raakte Ajax gisteren wel niet de lat en paal? Daarnaast hoeft scorend vermogen niet alleen betrekking te hebben op de aanvallers. Ajax heeft op het middenveld ook heel veel scorend vermogen. Waarom telt dat niet? Ajax speelt gewoon heel aardig. Maar Feyenoord is super stabiel. Ik wilde het de eerste seizoenshelft nog niet geloven, en ik vraag me nu nog steeds af of ze -hoe dichter ze er bij zijn- met de druk kunnen omgaan, maar ik denk dat Feyenoord gewoon kampioen gaat worden. En het is ze eigenlijk ook wel gegund. Bij Ajax hoop ik vooral dat ze een serieuze poging gaan doen om de Europa League binnen te halen. Iedereen blij.
 
RobertKok
 
2
30 januari 2017 om 10:10
Gebrek aan scorend vermogen jhaa, gister was wel pech met Dolberg maar hoe vaak wint Ajax dit seizoen krap 1-0 en creëeren ze verder weinig kansen, vaak zat.. Als je dan Feyenoord neemt, die hebben Jorgensen, Elia, Berghuis, Toornstra, Kuyt en ook Kramer in de schamele minuten die makkelijk een goal kunnen maken.. Wij moeten het hebben van Klaassen, Ziyech, Schone of Dolberg, de rest scoort niet
 
RobertKok
 
4
30 januari 2017 om 10:15
Mee eens Capis, kijk de verloren punten van Ajax er maar op na @Mees en dan zal je zien dat Ajax telkens in de slotfase is gewipt.. Twente penalty blessuretijd, Psv 84ste minuut, Roda thuis 92ste minuut
 
michiel2424
 
5
30 januari 2017 om 10:15
@mees46: die doelpunten die Feyenoord maakt in de slotfase, zeggen iets over het spel van Feyenoord. Ze spelen de tegenstander rustig kapot, raken niet in paniek als het niet meteen lukt, en zijn zelf zo fit dat ze daar vervolgens aan het eind van de wedstrijd nog rustig van profiteren. Dit in tegenstelling tot Ajax, dat de wedstrijd in de laatste minuten al een aantal keer spannend heeft laten worden, en zelfs een paar keer weggaf nog. Dat verschil kun je dit seizoen niet toeschrijven aan toeval. Het lijkt erop dat Feyenoord veel beter weet hoelang een wedstrijd duurt en wat ze moeten doen om hem zo rendabel mogelijk te winnen. Daarmee is de titelrace natuurlijk nog niet beslist, maar het verschil is wel duidelijk.
 
RobertKok
 
2
30 januari 2017 om 10:16
En dan vergeet ik Feyenoord uit nog, ook in de 84ste minuut Kuyt een kopbal, dus dat zijn al 4 wedstrijden beslist in de slotfase in het nadeel van Ajax
 
lausho
 
1
30 januari 2017 om 16:03
@robertkok En wat voor een A-junioren! Welke buitenspeler is nou beter dan Kluivert, en welke CV is beter dan de Ligt in de ED? Welke middenvelder is beter dan van de Beek in de ED? We hebben gewoon Riedewald, Tete op de bank, vorig jaar nog basisspelers en beide internationals. Ajax rolde ADO ook gewoon met gemak op.. net als NEC een laaggeklasseerde club.
 
kevinfoppe
 
11
30 januari 2017 om 09:21
Master D, hoe kom je erbij dat Ajax de landstitel al heeft verloren? Feyenoord moet nog tegen zowel PSV (thuis) als Ajax (uit) spelen. Ook krijgen de Heerenveen en Vitesse allebei nog uit. Daar gaan echt nog wel punten verloren worden hoor. Als er trouwens geen punten verloren worden dan is Feyenoord de terechte kampioen van dit seizoen
 
michiel2424
 
1
30 januari 2017 om 10:07
@ Kevinfoppe: ik denk dat hij dat ook wel weet, maar er vanuit gaat dat Ajax dat zelfde programma, ongeveer, nog heeft... tuurlijk is het nog niet gedaan, verre van zelfs. Maar als ik beide ploegen zo zie spelen, zie ik Ajax eerder punten verspelen dan Feyenoord. En ze moeten er nog 6 inhalen....
 
RobertKok
 
2
30 januari 2017 om 10:12
Feyenoord wint thuis van Psv en tegen Ajax gelijk, zo makkelijk heeft Ajax het in de Arena niet de laatste jaren met Feyenoord en dat zie ik dit jaar niet anders, helemaal niet als tegen die tijd Feyenoord nog steeds een punten voorsprong heeft
 
Master D
 
1
30 januari 2017 om 10:47
@kevinfoppe: Zoals ik daarboven al aangeef zal Feyenoord inderdaad nog wel meer dan 5 a 6 punten verspelen. Echter gaat een Ajax dat ook doen, al dan niet door een Europees programma. Ik sluit niet uit dat Ajax meer punten gaat halen uit de laatste 14 wedstrijden dan Feyenoord, echter zie ik gezien het spel in Rotterdam niet dat Ajax 6 punten meer gaat pakken. In de afgelopen 17 wedstrijden pakt Ajax net zoveel punten als Feyenoord, dus daar is niks mis mee. Echter is het gat al geslagen in de eerste 3 wedstrijden.
 
gilau
 
0
30 januari 2017 om 13:53
@ Master D, Ajax is nou eenmaal een beursgenoteerd bedrijf, en dus is winst maken het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Belangrijker nog dan een nummer 1 positie, die ook veel geld oplevert, maar niet zoveel als de uitgaande transfers nu.
 
Master D
 
0
30 januari 2017 om 15:12
De nummer 1 positie levert je Champions League voetbal op, met daarbij 30 miljoen extra inkomsten. Je zou dat maar mislopen omdat je straks te weinig aanvallers in de selectie hebt of dat je getalenteerde middenvelders een terugslag krijgen en het elftal niet kunnen dragen. Dan gooi je dus 30 miljoen weg voor wat uitgaande transfers die je allemaal ook in de zomer had kunnen doen.
 
Mikethebest
 
0
30 januari 2017 om 09:03
Ik zou informeren naar Rashica en Zeneli! Brengen meer dan Larsson vind ik. Meer dreiging met hun actie en snelheid
 
Ouadie
 
1
30 januari 2017 om 09:08
Een Rashica zou wel fijn zijn maar ik zou voor een Jeisson Vargas gaan, of een van de vleugel spelers van KAS Eupen.
 
RobertKok
 
1
30 januari 2017 om 09:58
En dan heb je weer 2 buitenspelers zonder rendement, Rashica 3 assist, 1 goal, okeee, ietsje beter als Younes
 
de kenner II
 
3
30 januari 2017 om 09:06
Nog 2 dagen voor Marc . Ik vertrouw erop dat hij een hele goede haalt. Kom niet met Larson aanzetten de laatste dag deze is te traag. Haal die Neres op of die mexicaan. Zijn deze niet haalbaar dan hoef je niks te halen. Gooi dan het salarisplafond omhoog Zodat de Basis behouden kan blijven. Succes Marc !!!
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 16:05
Kun je ook zeggen hoe je financieel wilt verantwoordt het salarisplafond omhoog wilt gooien? Ajax had een verlies van 0,7 miljoen vorig jaar en we hebben flink transfergeld, maar komend seizoen willen we ook een sluitende begroting, dus ik zie graag hoe je dat onderbouwd?
 
sloep01
 
4
30 januari 2017 om 09:09
Ajax gaat nu zeker geen kampioen worden het is een verkoop club geworden alles wat nog maar wat oplevert wordt van de hand gedaan en er komt alleen jeugd voor terug niet dat die niet goed zijn maar dat gaat ze nog opbreken in de loop van het jaar , en terecht want dit kun je niet blijven volhouden ze moeten gewoon 1 of 2spelers kopen die er gelijk staan maar dat kost geld en dat wil Ajax niet uitgeven als je leest zijn ze overal mee bezig maar neem maar aan dat er gewoon niets bijkomt met alle gevolgen van dien ,
 
ricardo77
 
2
30 januari 2017 om 09:24
Dus omdat ze Dijks en Gudelj laten gaan worden ze geen kampioen?!! Onzin..dat noemen ze door-selecteren. Sinkgraven is Dijks voorbij gestreven als LB, zeker met het voetbal wat Bosz voor ogen heeft. Voor Gudelj is Schone in de plaats gekomen en denk dat niemand kan ontkennen dat dit een verbetering is gebleken. Dan heb je vd Beek nog achter de hand en in mindere mate voor die positie Riedewald. Voor Bazoer hadden ze vanuit economisch oogpunt een betere deal kunnen maken,vanuit sportief oogpunt mis je er weinig aan. Fysiek gezien was het imponerend was Bazoer liet zien, zeker gezien zijn leeftijd, wat voetballend inzicht en gevoel voor temporisering een stuk minder. Indien Ajax nog een buitenspeler haalt die een directe versterking is hebben ze juist prima zaken gedaan in de winterstop.
 
sloep01
 
5
30 januari 2017 om 09:39
Kan aan je reactie wel zien dat jij niet elke wedstrijd in de arena zit want zo goed spelen ze niet hoor gisteren ook niet redelijk niet meer dan dat en zeker de tweede helft was het niet echt goed als je ziet dat Ado wat echt helemaal niets is nog 2/3 kansen krijgen , en wat Bazoer betreft daar gaan ze echt spijt van krijgen die gaat echt goed worden en El Ghazie ook want die was niet zo slecht als wordt beweerd door sommige maar wel gewoon verkopen zonder dat er een alternatief is dat is in mijn ogen geen door selecteren hoor daar horen ook kwalitatief goede vervangers voor klaar te staan en niet alleen jeugd ,
 
Mxchael
 
0
30 januari 2017 om 09:51
Jij ziet dan ook niet zoveel want als je echt denkt dat El Ghazi en Bazoer goed gaan worden heb je wel een hele grote plank voor je kop. Bazoer gaat het nooit redden met zijn mentaliteit, en El Ghazi heeft nota bene afgelopen jaar nog laten zien alleen goed te zijn voor de Jl! Ajax doet er goed aan om dit soort jongens te verkopen, enige wat ik ze kwalijk kan nemen is dat er niet echt vervangers klaar heeft staan en er zo te zien niemand bij komt. En dat gaat ons wel de titel kosten maar spijt van Bazoer en El Ghazi? Nee dat krijgen we nooit.
 
sloep01
 
2
30 januari 2017 om 10:01
punt 1 een beetje beschaafdheid zou ik op prijs stellen maar dat is tegenwoordig ver te zoeken maar je bent nog jong dus misschien leer je dat nog , en punt twee is dit gewoon mijn mening en wat bazoer betreft als je die jongen niet kent moet je zeker niets over zijn mentaliteit zeggen want die is anders als jij beweerd , En El Gahzie is als je het aantal wedstrijden van hem blijkt is hij een van de meest productieve spelers als rechtsbuiten 70 wed en 20 goals is totaal niet slecht voor een buitenspeler.
 
Capis
 
2
30 januari 2017 om 10:08
Mxchael: Genieten, zo was Bazoer nog de neiuwe Pogba van Nederland. En hij verlaat Ajax en hij kan er ineens niks meer van. Is te begrijpen wat hij doet zit bij Ajax op de bank en past niet in het spel van de trainer. Zelfs Riedewalt kreeg eerder minuten op zijn positie dan hij zelf. Als je dan naar een beter team kan en een betere competitie waarom niet? Bij Ajax zat hij ook op een dood spoor. Is aan Ajax/trainer om debank ook tevreden te houden. Je wilt opleiden, maar als je dan alles al verkoopt voor ze een meerwaarde zijn heb je er niks aan.
 
ricardo77
 
0
30 januari 2017 om 11:01
@sloep01 EN waar precies zeg ik dat ze zo goed spelen, oa gisteren?! Precies...nergens. Je praat maar wat in cliches als "die gaan ze echt nog wel missen"...nou hoezo dan?!! Wat gaan ze missen aan Bazoer of El Ghazi?!!
 
Jaapvan Haafte
 
5
30 januari 2017 om 09:45
Ajax moet niet kopen om het kopen, als ze geen kwaliteit kunnen halen nu gewoon met jeugd verder. Middelmaat kopen waar je straks niet van af komt heeft geen zin.
 
AfcaEric
 
1
30 januari 2017 om 09:52
En dan nog elke keer met dat kontverhaal aan komen dat "er eerst verkocht moet worden voordat er aangekocht kan worden". Er had 2 weken geleden al minstens 1 vleugelspeler bij moeten zijn. Maar goed, zo kennen we Marc. Nog 2 dagen en dan komt het welbekende bericht: "we hebben het bij X spelers geprobeerd maar niemand wilde".
 
sloep01
 
0
30 januari 2017 om 11:34
Zo gaat het altijd ze zijn overal en nergens mee bezig maar uiteindelijk komt er niets bij , maar wel verder gaan met verkopen en spekken van de bankrekening ipv vervangers halen
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 16:06
Vervangers komen evt. uit de opleiding, zoals het ook hoort.
 
SPRAY
 
1
30 januari 2017 om 10:00
Ik weet niet of men er stom aan doet! De ac, daarnaast kloppen jongens als de Ligt aan de deur en zijn Tete en Riedewald er ook nog. Westermann imponeert niet, maar staat wel gewoon tot Bosz' beschikking. Middenveld staat met Schone, Klaassen en Ziyech, daar is afscheid genomen van Gudelj en Bazoer, maar Nouri, v.d. Beek, de Jong staan klaar en Sinkgraven kan er spelen. Voorin lijkt de spoeling nu dun, maar als Traore terug is gaat hij waarschijnlijk op rechts, Kluivert zie ik zijn plekje behouden en naar links gaan en Dolberg is een zekerheidje. Dat betekend dat Younes, Cerny en Cassiera de vervangers zijn en al met al is elke positie dubbel bezet, ondanks alle (haat) reactie's op Overmars.
 
SPRAY
 
0
30 januari 2017 om 10:00
Sorry moest na de eerste zin staan de achterhoede
 
kvv1920
 
0
30 januari 2017 om 10:10
Ik snap ajax wel! Binnenkort staan er grote talenten klaar, en ik hoop en denk dat Ajax wacht met geld uitgeven tot die generatie er klaar voor is. Dan kan het salarisplafond aangepast worden, en wordt Ajax weer een europese subtopper. Maar voor nu zou ik toch voor een goedkope versterking gaan. Buzaglo van Hapoel beer Sheba! Goede speler 28 jaar en een fantastisch rechterbeen, goed voor assist en goals in onze competitie
 
007
 
1
30 januari 2017 om 10:15
Het ergste van alles vind ik dat Ajax meer dan twintig miljoen euro in deze maand heeft gecashed. Ze spelen Russich roulette en ik ben bang dat ze gaan verliezen. Wanneer het fout gaat hoop ik echt dat de fans zich dan gaan roeren want dit beleid slaat werkelijk nergens op. Niemand verwacht tig nieuwe spelers, we staan altijd achter de doorstroming van nieuw talent, maar je moet wel blessures goed kunnen opvangen. Op dit moment ben ik bang dat ze dat niet kunnen. Zeker niet in de voorste linie.
 
De Toekomst
 
4
30 januari 2017 om 11:20
Onder aan ons lijstje staat Larsson. Als Ajax geen Lozano, Neres of Pavon weet te strikken, verwacht ik Larsson. Net zoals Ajax afgelopen zomer achter onder anderen Bailey aan zat en Ziyech kwam. Larsson is geen geweldenaar, maar geeft wel extra goede opties. Afgelopen zomer speelde Ajax ook Russisch roulette en kwam Ziyech. Achteraf mogen we daar zeer blij mee zijn, dus om nu vooraf al de messen te slijpen gaat mij veel te ver. Geef Overmars nu het voordeel van de twijfel. Ik zie hem stappen maken in zijn functie en steeds gerichter, duurder durven inkopen. Daarbij sta ik ook wel achter Overmars als hij niemand haalt. Niet omdat ik dat goed vind, want die extra buitenspeler is echt grote noodzaak, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat Overmars dat ook inziet en echt wel alles eraan doet om een goede buitenspeler te halen. Als Larsson tegen nu 10 miljoen kost en men twijfelt of Ajax daar echt beter van wordt, maar weet dat het in de zomer een Pavon voor 15 miljoen kan halen en daar zijn ze wel van overtuigd, dan lijkt het mij logisch dat ze nu niet voor Larsson gaan.
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 15:47
Juist! Men is heel vaak niet realistisch, ja er mag best een buitenspeler bij, maar niet tegen elke prijs. Er is een punt dat je gewoon beter voor de jeugd kan gaan en Kluivert heeft dat punt enorm verlegd. Waar haal je een betere vleugelspeler dan Kluivert vandaan? En dan heeft een enorm dure aankoop ook nog aanpassingstijd nodig, dus is dat dan de garantie voor een kampioenschap? Larsson of Kluivert? Ik zou het wel weten, Kluivert! Wat een heerlijke voetballer.
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 15:44
Dat vind ik helemaal niet erg eigenlijk. 20 miljoen gecashed en dat uitmunted opgevangen met spelers uit de opleiding, er dringen er veel aan vanuit de opleiding, nogmaals vind ik niet erg en dat is ook waar Ajax en Overmars op inzet en al jarenlang in investeert. Dit is ook al jaren het beleidsplan, namelijk dat de opleiding de levensader is en dat is het meer dan ooit tevoren (oke de laatste 20 jaar). Alle posities zijn gewoon dubbel bezet, we hebben 5 vleugelspelers (younes, Clement, Traore, Cerny, Kluivert Jr) en anders is het de beurt aan Nunnely als 6de.
 
Adzevedo
 
0
30 januari 2017 om 17:49
Het gaat niet alleen om het opvangen van blessures maar ook het opvangen van vermoeidheid. Mochten we Legia verslaan (zoals we twee seizoenen ook deden) komen er nog twee wedstrijden midweeks bij en hebben we het over 4 wedstrijden die kort op een speelronde volgen. Voor de winterstop was de selectie een stuk breder, maar het aantal opties is fors afgenomen. Ik vind het erg leuk dat mede supporters nu roepen dat Riedewald back up is voor linksback. Dat klopt ja, en hij is ook back-up voor de 6 positie en misschien ook voor Viergever. Feit is dat we allang hebben concluderen dat Westermann niks in Ajax 1 te zoeken heeft waardoor we nog 7 verdedigers overhouden : Sanchez, Veltman, Tete, Viergever, Riedewald, De Ligt en Sinkgraven. Dat is gewoon heel weinig. Op rechts en linksbuiten een identiek verhaal. Als je 2de of 3de eindigt moet je gewoon niet raar opkijken, Feyenoord draait gewoon stabiel en de achterstand na 3 speelronde staat nog steeds ondanks een goede reeks. Het is dat PSV ook slecht is gaan draaien na de start dat we die achter ons houden maar als PSV wel gaat draaien is 3 punten een overbrugbaar gat, zeker als je nog naar Eindhoven moet. Het is niet dat het niet goed kan gaan, maar Ajax neemt gewoon een groot risico. En dat is de beleidsmakers zeker aan te rekenen. Met alle respect voor de spelers die dit seizoen gedebuteerd hebben maar van die jongens mag je niet verwachten dat ze de kar trekken. Ze kunnen een belangrijke rol spelen, maar zijn jong en wisselvallig. Dat Dolberg een paar wedstrijden niet scoort is niet zo vreemd, het is een A junior die net op het hoogste niveau komt kijken. En dat kan dadelijk ook voor Kluivert gaan gelden.
 
LW88
 
3
30 januari 2017 om 11:27
Of je drie volwaardige internationals achter de hand hebt als trainer of dat je het moet doen met drie jeugdinternationals, is nogal een verschil Ligt volledig aan de situatie. Als die internationals allen weinig inzet tonen en mokkend op de bank zaten heb je er vrij weinig aan. Dat terwijl die jonge talentvolle gastjes gebrand zijn om elke minuut te knallen en zullen zij de longen uit hun lijf rennen om zich te bewijzen. Voor mij liever 10 talentvolle jonge ventjes die zich bewijzen dan 10 'vedettes' die zich niet voldoende kunnen motiveren.
 
Edo
 
0
30 januari 2017 om 14:45
Ik viel ook over die zin. Wie zijn dan die "volwaardige internationals"? Bazoer en El Ghazi zijn international geweest, en zijn dat geworden op basis van een vorm die er nu al een tijd niet meer is. Dus niks "volwaardig" international. En als Gudelj de derde moet zijn... tja. Daar heb je lekker veel aan dan, als dat je volwaardige international moet zijn, die je achter de hand hebt. Dat verhaal is inmiddels wel voldoende duidelijk volgens mij. En verder inderdaad eens met jou: doe mij maar die gemotiveerde gasten, en niet de chagrijnige vedette die zich eigenlijk te goed voelt voor een invalbeurt.
 
IBAZZDB
 
1
30 januari 2017 om 12:02
Hoe komt het dat er maar weinig mensen inzien dat er voor Nederlandse voetbalclubs weinig spelers haalbaar zijn. Niet alleen de aankoopsom maar ook het salaris. Ook meneer Overmars zou graag een speler als Messi of Ronaldo halen. Komen jullie nou eens met gearriveerde spelers die te betalen zijn voor Nederlandse clubs .daar zou meneer Overmars ook heel blij van worden.
 
Bossie
 
3
30 januari 2017 om 12:13
Wat zou Ajax dan moeten doen omdat gevaar te ontlopen volgens Valentijntje ? Kopen en daardoor het jeugdig talent van Ajax tegenhouden? Eerst van alle daken afschreeuwen dat er geen talenten meer naar Ajax willen omdat ze volgens hem geen kans maken , omdat Ajax spelers aankoopt of huurt. En nu zeggen dat de kans er is dat ze het kampioenschap verspelen als ze geen aankopen doen ? Ja zijn collum moet ook vol en hij heeft een deadline dat blijkt wel weer . Een naar mannetje is het ....valentijntje
 
De Toekomst
 
0
30 januari 2017 om 13:07
Mwah, ik vind Valentijn vaak nog een van de meest constante, rustige voetbalmannen op tv. Over jeugd kan niemand wat zeggen, want De Ligt, Onana, Sanchez, Dolberg, Kluivert, Cerny, Sinkgraven, Nouri, Van de Beek, Eiting, Clement en Frenkie de Jong zijn jonge spelers die steeds meer kansen krijgen. Ik begrijp echter wel waarom Valentijn het toen zei, want de bekendere jonge spelers kregen zeer weinig kansen in die tijd en dat motiveert niet. Nu is de balans op dat punt echter redelijk goed hersteld en is er ruimte voor een extra goede buitenspeler.
 
Bossie
 
0
31 januari 2017 om 03:17
Onder Bosz heeft de jeugd van Ajax veel meer kans gehad en krijgen meer kansen dan de laatste jaren . Als je zag hoeveel jeugd er tijdens een EL wedstrijd op het veld liep dat was ongekend en toch had moest Valentijntje zeggen dat de jeugd geen kans kreeg ......en nu bestaat er een kans dat Ajax de titel kan vergeten, omdat ze geen aankopen doen..... Maar ja er bestaat ook een kans dat Ajax wel kampioen wordt zonder aankopen , eigenlijk is het weer eens een niks zeggend stukje van Valentijntje . En ik denk dat het Valetijntje dwars zit dat Jonk en friends het veld moesten ruimen. Er lijkt nu een goede lichting talenten te komen . Daar hebben we jaren lang op moeten wachten. En nu ze de kans kregen ging Valentijntje roepen dat de jeugd van Ajax geen kans kreeg....? En naar jaren hebben zien we eindelijk weer eens het voetbal waar Ajax jaren lang patent op had ......dat dit niet meteen zijn vruchten af zal werpen daar is een kans op , maar we zijn weer op de goede weg ....en dat is denk ik wel toe te schrijven aan Marc en friends ....
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 15:36
Juist! Als je voor talenten als Cerny en Kluivert teveel gaat kopen dan is het pas wanbeleid, ik zie niet waar we dat soort spelers moeten kopen. Een Neres, Lozano.. zijn die beter? Dat betwijfel ik en als het al zo is moeten die zich ook aanpassen en vragen ze voor dat soort spelers enorm veel geld.
 
Harry Voorne
 
0
30 januari 2017 om 12:20
Marc heeft reeds gegokt en verloren. Hij heeft Hakim te laat gekocht. Daardoor zijn er 5 punten verloren en deelname aan de CL. Lekker blijven kopen en verkopen zou ik zeggen.
 
lausho
 
0
30 januari 2017 om 15:35
Gewoon uitstekend beleid bij Ajax, er wordt eindelijk op de lange termijn gekeken en gehandeld. Ajax heeft een steeds grotere voorsprong op PSV en Feyenoord, vooral op de lange termijn. Ajax kiest duidelijk een ander pad en volgt de lijn Cruijff nog steeds, het niveau van de talenten die doorbreken rechtvaardigd dit. Waar verschilt Ajax ten op zichte van de concurrentie? Bij Feyenoord lopen veel meer oudere spelers met een lage restwaarde (botteghin, van der Heijden, Kuyt, El Ahmadi, Elia, Vermeer, Jones) en verwaardeloost men de opleiding meer en meer, Kongolo, van Beek, Vilhena zijn er al behoorlijk lang, Karsdorp is zon beetje de enige die recent doorgebroken is, daarachter staat het stil lijkt het wel. Bij PSV is er een groot aandeel huurspelers (S. de Jong, van Ginkel, Zincenko) of spelers met een lage restwaarde/kortlopend contract die ook bepalende spelers zijn (schwaab, Isimat, Poulsen, Guardado, Moreno, de Jong, Willems). Weinig nieuwe aanwas vanuit de opleiding die doorbreekt (bergwijn?...). De goudmijntjes zijn Prã¶pper, Ramselaar, Zoet en wellicht Pereiro (moet het ook nog echt laten zien), dat zijn er minder dan bij Ajax en grotendeels staan deze spelers voor de nodige miljoenen in de boeken. Bij Ajax stikt het van de jeugdspelers die goedkoop zijn maar kwalitatief echt niet minder en men blijft daar maar in investeren. De jeugdspelers, maar ook de aankopen die er zijn liggen allemaal lang vast (casseira, Sanchez, Ziyech, Sinkgraven), kortom hogere restwaarde met een lagere investering. De talentfabriek is nog maar net echt op gang, maar succes met opleiden en talenten veel kans geven, gaat leiden tot het aantrekken van betere talenten en dat is de enige manier op echte exceptionele kwaliteit in je selectie te krijgen. Tete gaat nu straks wel weg voor de nodige miljoenen, maar Ajax hoeft daar weer niks voor te gaan kopen omdat Zeefuik dan klaar staat, ik zie geen back die beter is om te kopen die ook haalbaar is. Op linksback dat we er goed aan doen om Warmerdam terug te halen en heb je Savastano en Bakboord. Ajax steekt er (nog) niet echt bovenuit, maar is ook niet minder en als het zo doorgaat met de toekomst van Ajax dan is dat slechts een kwestie van tijd. En tot die tijd doen we gewoon mee voor het kampioenschap, het verschil wordt pas echt gemaakt als er geen CL inkomsten meer zijn voor NL clubs.
 
The_F-Sider
 
1
30 januari 2017 om 18:57
Je kan wat krom is recht lullen wat je wilt. Feit is en blijft dat Ajax in begin van het seizoen kostbare punten heeft verloren in de race om de titel en halverwege het seizoen nog altijd achter koploper Feyenoord aanhobbelt i.p.v. andersom. Feyenoord dat wel maximaal gebruik weet te maken van haar financiele en sportieve middelen en van heel ver komt en het belang van een gemixte elftal qua talent en ervaring wel degelijk onderkent en daarvan de vruchten plukt. Terwijl niet zo lang geleden zowel financieel als sportief het dramatisch verging met Feyenoord. Hen opmars is indrukwekkend te noemen. Ook is de koploper in staat om een veel betere doelsaldo dan Ajax te overleggen. Zowel qua gescoorde goals als qua tegentreffers. Terwijl Ajax in de basis sterker is en een oorlogskas tot beschikking heeft. Het verschil zit em puur in de beleidsbepalers: lees Marc Overmars die met name op het gebied van inkopen (verkopen doet ie prima) al jaren wat aan loopt te prutsen. Er zit weinig lijn of strategie in het aankoop- en scoutingsbeleid. Mocht Ajax na 1 februari geen versterking en/of aanvulling voor de kwetsbare posities hebben gehaald, feliciteer ik Feyenoord bij deze met de aanstaande titel en rentree in de CL.