'Het Oranjeshirt weegt nu nog te veel', oordelen de media over grote belofte
Donderdag, 9 juni 2022 om 08:09

De Nederlandse media zagen ondanks de 1-2 overwinning op Wales een pover Nederlands elftal woensdagavond. Geen speler kan op uitzonderlijk hoge beoordelingen rekenen, terwijl er unanimiteit bestaat over de dissonanten van het B-team van Louis van Gaal. Met name het Algemeen Dagblad spitst zich toe op het optreden van Cody Gakpo, die van alle basisklanten misschien wel de grootste toekomst wordt toegedicht.

"Een gedrocht, maar wel gewonnen", kopt De Volkskrant. "Het was een lange zit, zo'n wedstrijd waarvan je je afvraagt: waarom? Waarom zo? Waarom nu? De conclusie is duidelijk: het ene elftal is het andere niet. De perfecte techniek, soms vrij basaal, is geen vanzelfsprekendheid bij profs als Jordan Teze en Hans Hateboer. Zelfs de veelgeprezen Cody Gakpo, die eventueel voor een miljoenentransfer staat, had moeite met beheersing van de bal op cruciale momenten."

Waar voornoemde krant de beschouwing algemeen laat, spitst het Algemeen Dagblad zich voornamelijk toe op de vleugelaanvaller van PSV. "Zijn vroegtijdige wissel (na 66 minuten, red.) vertelde dat hij nog niet het stempel kan drukken dat op basis van zijn talent mag worden verwacht. Zag ook de bondscoach. Het Oranjeshirt zorgt voor extra druk en wat er in potentie in zit, komt er onder die druk nog te weinig uit." Van Gaal bracht na afloop van het duel inderdaad eenzelfde soort boodschap: "Hij speelde niet goed en heeft ook een seizoen gehad waarin het niet altijd lekker ging met blessures. Dat neemt een speler mee in zijn hoofd."

In de rapportcijfers van De Telegraaf - waarbij Jordy Schouten met een 6,5 de hoogste beoordeling verdient - wordt Gakpo een 6 toebedeeld. Teze en Hateboer bungelen onderaan de lijst met een 5,5. "Een debuut dat zich kenmerkte door onrust", concludeert het dagblad over eerstgenoemde. "Je moet er kort op zitten of een betere timing hebben als je veel ruimte achter je hebt liggen. Dat zal vaker het geval zijn bij Oranje." Ook Noa Lang kreeg een advies mee. "Arrogantie mag best iemand hebben, maar wel geplaatste arrogantie. Noa wilde in de eerste helft veel te veel laten zien dat hij een goede voetballer is. Als je zo'n goede speler bent, mag je niet zo vaak onnauwkeurig passes geven en schiet je een voorzet niet tien meter over iemand heen."

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
3
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
0
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
15
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (65)

 
Denn01
 
46
9 juni 2022 om 08:14
Laat Gakpo met de grote jongens meedoen en hij zal ze als broodjes erin schieten. Gister maar 1 bal gehad waar hij iets mee kon en via de verdediger langs het goal ging. Je kan aan zijn spel en manier van lopen/dribbelen zien dat hij basismateriaal zal gaan worden op links.
 
gomes1psv
 
24
9 juni 2022 om 08:21
Vind ook dat je spelers moet omringen met het hoogste niveau om ze daarop te beoordelen. Als het halve elftal uit B-garnituur bestaat is het wiedes dat het niveau daalt. Geldt ook voor Teze en Schouten; ik weet zeker dat ze een hoger niveau zouden halen als de overige posities wel 'normaal' bezet zouden zijn. Depay en Danjuma Groeneveld voorin ten opzichte van Weghorst en Lang scheelt een slok op een borrel bijvoorbeeld.
 
Trobiii
 
27
9 juni 2022 om 08:34
Onzin.. De basis van het elftal staat en dit is een auditie om je te laten zien. Kan jij dit team bij de hand nemen kun je mogelijk een kans krijgen bij de beste 11. Als koopmeiners nu bijvoorbeeld het team bij hand had genomen had hij zomaar Het Klaassen moeilijk kunnen maken!
 
Pieterpost
 
20
9 juni 2022 om 08:50
Niet mee eens. Zo werkt voetbal vaak niet, hooguit voor een werkpaard, maar niet voor sierlijke voetballers. Die moeten wel degelijk omringt worden door goede spelers.
 
DeSteek77
 
5
9 juni 2022 om 09:26
Teze heeft sowieso geen kans als RCV. Die heeft de in mijn ogen vele betere de Vrij en Timber voor zich. Die strijd gaat hij niet winnen. En Dumfries zal ook niet slecht slapen na het optreden van Hateboer. De enige gevaarlijke momenten van Wales kwamen omdat hij zijn luchtduels verloor in de zestien, hetgeen 1 tegengoal opleverde.
 
Monahoedje
 
6
9 juni 2022 om 10:21
@gomes1psv, Teze hoort op dit moment sowieso niet in het Nederlands elftal. Die speelde echt een dramatische pot en laat bij PSV ook niet zien waarom hij een oproep verdiend, in mijn ogen dan toch. Dan altijd voor Geertruida gaan, en ook Timber ligt mijlenver voor op de positie wat mij betreft. Dan heb je ook nog De Vrij, De Ligt en Van Dijk die gewoon rechtsbenig zijn, waardoor een LCV als Botman of Aké de voorkeur kan krijgen boven Teze. Verder wel met je eens, al had ik op Schouten hetzelfde kritiekpunt als Van Gaal, die heeft iedere keer vier aannames nodig om de bal voor zijn rechtervoet te leggen. Dat moet hij echt ontwikkelen, want dat maakt je in de as van het veld gewoon veel te kwetsbaar. En Hans Hateboer, niet meer doen...
 
gomes1psv
 
3
9 juni 2022 om 11:17
Ik denk inderdaad niet dat Teze de jongens die jij noemt snel voorbij zal gaan. Er is nog iets in zijn spel dat hem geen rots in de branding maakt, iets onrustigs. En de concurrentie achterin is van een te grote concurrent om dat met de mantel der liefde toe te dekken. Dat Teze een oproep niet verdient ben ik niet met je eens. Die laat het afgelopen halfjaar echt wel een uitstekende ontwikkeling zien, met name in de opbouw maakt hij indrukwekkende stappen. Dat dit te weinig wordt opgemerkt en uitgelicht zal misschien te maken hebben met het sentiment rond PSV en Roger Schmidt het afgelopen seizoen; zou Teze zijn rol hebben gehad tussen Malacia en Trauner dan denk ik dat hij op meer reviews en lof had kunnen rekenen. De ontwikkeling van die jongen is echt onderbelicht gebleven in mijn ogen.
 
Timmio
 
0
9 juni 2022 om 11:19
Teze wordt alleen gebruikt om hem te testen nu denk ik. Ik denk niet dat hij serieus in beeld is voor het WK op het moment. Meer dat hij een kans krijgt om de wereld te verrassen mocht hij het stiekem wel in zich hebben.
 
jermainejenas
 
0
9 juni 2022 om 11:41
Eens, met van Dijk, de Vrij, Ake, de Ligt en Timber hebben we voldoende Cv's.
 
ajaxmind
 
1
9 juni 2022 om 11:55
@mona, Botman toch ook niet? Vind ik ook maar matig. Daarom is het waarschijnlijk dat LvG daar zoekende is. Ook zo mijn twijfels over Geertruida. Probleem is dat onze enige andere goede rechtsback (veltman) een totaal andere soort back is dan Dumfries en ik denk dat LvG daar een zelfde soort back wil hebben.
 
Ducktaildo
 
0
9 juni 2022 om 14:42
Laat veltman en `goede rechtsback` maar achterwegen in 1 zin. Heeft zoveel interlands behaald omdat het gebrek aan beter was, en niet omdat die goed was. Heb dan veel liever karsdorp als back-up of een Geertruida
 
JK-Ajax
 
73
9 juni 2022 om 08:22
Vooralsnog is er geen enkele reden om Depay, Danjuma of Bergwijn op de bank te houden voor Gakpo.
 
rubentje13
 
6
9 juni 2022 om 09:30
Er is ook geen reden om Depay of Bergwijn op de bank te zetten omdat die presteren in Oranje. Dat betekent niet dat Gakpo - die nog een stukje jonger en onervarener is dan die twee - in de toekomst geen basismateriaal kan worden. Zoals Denn zegt, je kan m eigenlijk niet goed beoordelen in een wedstrijd waarin er 11 spelers opgesteld staan die nog nooit met elkaar hebben samengespeeld. Dat hij niet goed speelde klopt en dat hij nog geen basismateriaal is klopt ook. Maar wel een blijvertje.
 
jermainejenas
 
2
9 juni 2022 om 11:43
Toch is het jammer dat het allemaal geen wereldklasse is. Depay is geen onbetwiste basisspeler bij Barca, maar in het verleden wel bij Lyon. Danjuma, Bergwijn, Gakpo, Lang allemaal leuke buitenspelers, maar geen toppers als bijv Robben in het verleden. Zou mooi zijn als een Gakpo of Lang daar op termijn naar toe zou kunnen groeien
 
Georgeleekens
 
55
9 juni 2022 om 08:24
Het zal allemaal wel. Over Malen werd vorig jaar ook gezegd dat het een supertalent was en die heeft het ook totaal niet waargemaakt. Voorlopig is Gakpo een goede eredivisiespeler en niets meer.
 
Trobiii
 
3
9 juni 2022 om 08:36
Hij is wel meer dan slechts een goede eredivisiespelers, maar hij werd niet goed gebruikt en Lang bluffen hem op den duur ook naar rechts.. In een 2 spitsensysteem zie ik hem beter functioneren, maar hij speelde gister zeker niet zijn beste wedstrijd
 
Timmio
 
2
9 juni 2022 om 11:21
Dat stukje over Malen was ook pure onzin. Bij PSV kon je al zien dat zijn statistieken in Europa de enige reden is dat clubs geinteresseerd in hem waren. Tactisch loopt hij constant verkeerd en 1 op 1 is hij als spits gewoon dramatisch. Geen geweldige afmaker of killer, niet een jongen die op de juiste plek staat. Gewoon een redelijk snelle spits die zo nu en dan toevallig raak trapt. Na 30 kansen te hebben verprutst. Dat hij ooit benoemd werd als supertalent was echt belachelijk
 
baradona
 
6
9 juni 2022 om 08:41
Dit geldt toch voor iedere speler die gister op het veld stond? Maar Gakpo stond er gister met deze ploeg , en vormde samen met Teze en Hateboer de onderkant.
 
RedBaron
 
10
9 juni 2022 om 08:43
Ik zie niets waar uit dat zou moeten blijken. Ik vind deze jongen echt nog niet toe aan het buitenland. Fysiek sterk voor een buitenspeler, redelijk snel en een goed schot maar moet zich echt gaan verbeteren want anders blijft hij hangen in de categorie El Ghazi.
 
Ouwehoeri
 
3
9 juni 2022 om 09:12
Dat niveau is hij al lang voorbij. Hij is zelfs belangrijker n beter voor PSV dan bergwijn en malen waren toen ze weg gingen.
 
FR010FRDAM
 
9
9 juni 2022 om 08:49
In de wedstrijden met de grote jongens in Oranje heeft hij tot nog toe ook vrij weinig laten zien?
 
Japie_Krekel
 
4
9 juni 2022 om 09:06
Toch vind ik dat Gakpo nog wel stappen moet maken voordat hij naar een buitenlandse topclub gaat. Toen Memphis vertrok bij PSV lag zijn goal en assist moyenne zover ik me kan heugen veel hoger. Gakpo zit qua statistieken denk ik meer in de buurt van Bergwijn. Een speler die nu de bank warm houdt bij de Spurs
 
rubentje13
 
6
9 juni 2022 om 09:37
Laatste seizoen van Memphis bij PSV had Memphis een moyenne van 94,0 minuten per goal of assist, Gakpo afgelopen seizoen een moyenne van 94,5 minuut per goal of assist. Bergwijn in zijn laatste volledige seizoen bij PSV had een moyenne van 92,6 minuten per goal of assist. Wat je zegt, klopt dus niet qua statistieken. En ook bij statistieken kan je veel opmerkingen maken. bijvoorbeeld dat Gakpo en Bergwijn in een veel minder team speelden dan Memphis, maar ook dat Gakpo alle corners nam bij PSV (geen penalties). Doe ermee wat je wilt, maar dit zijn de statistieken en statistisch gezien ontlopen deze 3 elkaar nauwelijks in hun laatste jaar bij PSV.
 
Japie_Krekel
 
2
9 juni 2022 om 10:11
Ok, wat was dan dat jaar dat Memphis geloof ik 23 plus goals maakte in de Eredivisie?
 
Timmio
 
0
9 juni 2022 om 11:23
Memphis (14-15)22 goals, 6 assists. (30 duels) Tegenover Gakpo (21-22) (minder gespeeld door blessures) 12 goals 13 assists. Memphis betrokken bij 28 goals. Gakpo bij 25 (uit 27 duels)
 
LucasAndersen
 
0
9 juni 2022 om 13:07
En Memphis speelde extreem egoïstisch in z'n laatste seizoen bij PSV. Schoot vaak echt vanuit onmogelijke hoeken op goal
 
RedondoNo5
 
13
9 juni 2022 om 09:10
Gakpo heeft al een aantal keer met een A opstelling mee gedaan, ook dan viel hij tegen. Laten we eerlijk zijn. Hij blinkt regelmatig uit in de Eredivisie, maar we doen net of hij al uitgeleerd is. Vind hem nog regelmatig erg matig en in Oranje blijkt telkens dat hij nog een behoorlijke weg te gaan heeft om aan te haken. Zie hem echt niet de top van Europa bereiken. Zal hooguit bij een middenmotor terecht komen is mijn verwachting. Juist in een B Oranje had je moeten opvallen. Als je echt zo goed bent, dan zal het opvallen. Kijk naar Schouten. Niet dat hij een wereldpot speelde, maar hij was opvallend aanwezig en je zag de potentie bij hem.
 
London Calling
 
2
9 juni 2022 om 11:23
Natuurlijk hielp deze formatie niet, maar er ging inividueel bij een aantal spelers, waaronder Gakpo, wel heel veel fout. Voorlopig zie ik nog geen basis speler in hem, laat hem eerst maar eens zorgen dat hij straks bij de definitieve selectie zit voor het WK. Voorlopig moeten er nog een paar spelers afvallen terwijl iemand als Danjuma zat er bijvoorbeeld nu nog niet bij is voorin en ik ga er van uit dat ook Wijnaldum nog weer terug keert.
 
oigatinha
 
1
9 juni 2022 om 12:01
Gakpo is al tijden waardeloos als hij europees speelt. Laat zich nooit zien bij psv in Europa maar is meestal juist de slechtste. Zie bv tegen Leicester.
 
Sirius
 
3
9 juni 2022 om 12:02
Nou ja, hij heeft gisteren ballen genoeg gehad. Juist in dit soort wedstrijden staan de echt grote spelers op. Dat is Gakpo simpelweg niet. Wel een goede speler natuurlijk met een leuk potentieel, maar die potentiele topspeler, die zie ik niet. Al die buitenspelers in Oranje zijn een beetje van hetzelfde niveau. Waarom worden er altijd weer excuses aangehaald als spelers niet goed spelen? Nu zal Gakpo er wel bijzitten hoor en wie weet als basisspeler, maar gisteren was het gewoon niks en die verantwoordelijk moet je bij de speler neerleggen.
 
tinus45
 
21
9 juni 2022 om 08:18
Voor de eerste keer samen in Oranje. 11 posities anders ingevuld, dan mag je toch nog niet oordelen.
 
Trobiii
 
6
9 juni 2022 om 08:39
Juist wel! Op basis van deze wedstrijd denk ik dat Schouten kan aanhaken bij oranje. Daarnaast heb je Gravenberch die wellicht minuten gaat maken bij Bayern volgend jaar die ook een kandidaat word voor het grote oranje. Koopmeiners was effectief, maar speelde niet goed en Hateboer faalt wederom dus wellicht tijd voor Frimpong of Karsdorp?!
 
Japie_Krekel
 
9
9 juni 2022 om 09:09
Wie weet lopen er bij Willem II ook wel wat topspelers maar komt het er niet uit omdat die omringd zijn door matige spelers
 
siepie
 
21
9 juni 2022 om 08:19
Voorlopig vind ik danjuma toch de voorkeur verdienen boven gakpo
 
FlamengoBrasil
 
10
9 juni 2022 om 08:20
Schuld van van Gaal. Je kunt al deze spelers pas beoordelen als er minimaal 7 basisspelers in staan. Spelen deze spelers ook beter. Zet Messi, Ronaldo en van Dijk bij de Graafschap in het team en dan winnen ze ook niet van AZ.
 
JK-Ajax
 
51
9 juni 2022 om 08:31
Ah dus als je mindere spelers om je heen hebt moet je persoonlijke duels verliezen, domme overtredingen maken of constant kutballen geven. Dat kan allemaal onder de noemer B elftal?
 
Ouwehoeri
 
1
9 juni 2022 om 09:15
Een goede bal kan ook een schijt bal lijken omdat de ontvanger het niet snapt.
 
JK-Ajax
 
15
9 juni 2022 om 10:01
Dat klopt, maar we hebben allemaal kunnen zien dat daar geen sprake van was toch?
 
Sieb nr. 15
 
5
9 juni 2022 om 08:47
Ik snap niet waarom je spelers nu ineens niet zou kunnen beoordelen. Echt het verschil maken is misschien wat lastiger, maar je kunt toch wel concluderen dat vooral Teze een dramatische pot speelde? Alsof hij met andere spelers ineens loepzuiver en goed was geweest. Zoals je kunt zeggen dat Teze drama was, kun je ook zeggen dat Schouten een heel aardig debuut had. Hoeven we verder niet zo spastisch over te doen.
 
23VDV23
 
3
9 juni 2022 om 09:00
Anderzijds heeft Gakpo ook wel kansen gehad in Oranje met een betere formatie en dan was het ook nog niet echt overtuigend, afgezien van één mooie goal. Heeft veel concurrentie. Danjuma, Bergwijn, Lang en ook Malen en Memphis kunnen in principe vanaf zijn positie(s) spelen, waarbij je nog van Lang en Memphis kunt zeggen dat ze dan niet de diepgang/snelheid hebben die hij heeft, maar dan nog. Het zou me niet verbazen als hij helaas buiten de boot valt voor het komende WK. Zou natuurlijk zonde zijn, want het is denk ik absoluut één van de blikvangers van het Oranje van de toekomst, dus ik hoop dat hij er een schepje bovenop doet.
 
Sirius
 
1
9 juni 2022 om 12:06
Anderzijds zie je in deze wedstrijden hoe ze omgaan met moeilijke situaties. De zwakke punten kwamen bij de meesten dan ook pijnlijk bovendrijven. Lang forceerde de boel weer eens en maakte daardoor vaak verkeerde keuzes, al was hij wel redelijk in de combinatie. Gakpo heeft ruimte nodig om iets toe te kunnen voegen en is nogal radeloos als een tegenstander zich ingraaft. Je wilt spelers die zich ook in niet-ideale situaties raad weten. Schouten liet gisteren zien dat te kunnen en die had nog nooit een interland gespeeld. Er worden nu wel flink wat excuses verzonnen, maar kwalitatief was het gewoon niet goed genoeg.
 
DennisJWT
 
14
9 juni 2022 om 08:22
Teze en Hateboer hadden gewoon een 2,5 ofzo moeten krijgen. Beoordeel gewoon eerlijk en zeg dat dit nog niet genoeg was voor een ploeg uit het rechterrijtje van onze competitie. Mag toch wel hopen dat het klaar is met deze twee extreem matige voetballers. Zeker met zoveel uitstekende alternatieven (met name als rcv)
 
Vernon
 
0
9 juni 2022 om 09:24
Dennis, die cijfers slaan ook nergens op. Dat die goal van Weghorst nog valt geeft het hele team zo 1-2 punten per speler erbij. Als je hier gelijk speelt zit iedereen op 4,5 of 5
 
Georgeleekens
 
4
9 juni 2022 om 08:22
Je kunt er gewoon heel weinig nuttigs over zeggen zo'n wedstrijd. Ik zou alleen zeggen: Vul het elftal niet met 11 nieuwe namen, maar met 3 of 4. (Dus een vaste as, aangevuld met andere spelers.) Dan geef je die jongens een echte kans. Dit was niet om aan te gluren. Echt een mirakel dat Oranje gewonnen heeft. Wel een belangrijke zege overigens, want België zijn we nog niet kwijt.
 
Weef
 
5
9 juni 2022 om 08:25
Nu is Gakpo natuurlijk ook niet echt een klassieke buitenspeler die continu de bal wil hebben en zijn tegenstander opzoekt. Hij kiest zijn momenten moet het vooral hebben van slimme loopacties en versnelling, zoals bij zijn kans aan het eind van de eerste helft. Daardoor is hij wel iets meer afhankelijk van medespelers. Dan scheelt het wel of je in Oranje A of B speelt. Al met al heeft hij nog maar weinig laten zien in een Oranje shirt. Je verwacht toch meer.
 
Georgeleekens
 
2
9 juni 2022 om 08:28
Ik vind al die technische analyses van spelers leuk en prima maar we weten simpelweg nog helemaal niet hoe goed een jongen als Gakpo is. Uiteindelijk draait het in de top om rendement en Nederlandse aanvallers bewijzen daarin consequent tekort te schieten de laatste jaren. Laat hem eerst maar eens 10 Premier League goals maken en fit blijven.
 
Sirius
 
0
9 juni 2022 om 12:09
Het probleem is de Eredivisie die als graadmeter word gebruikt. Als je Bergwijn ziet spelen, dan is hij echt niet zoveel slechter dan Gakpo, als hij uberhaupt wel slechter is. Het verschil is dat de ene bij PSV in de Eredivisie mag spelen en de ander het moet doen met de Premier League. Ik vraag me ten zeerste af of Gakpo iets had klaargespeeld bij Tottenham. Daarom ben ik tegenwoordig heel huiverig als er weer een speler naar de potentiele Europese top word geschreven.
 
N.Chelsea
 
5
9 juni 2022 om 08:26
Ik vind zo met en volledig B team spelen überhaupt een stomme strategie van van Gaal. Wissel max 3/4 spelers zodat je kan zien wie er echt beter is en iets toevoegt in het team. Wat vonden jullie trouwens van Schouten?
 
BBL98
 
4
9 juni 2022 om 09:13
Ik vond Schouten erg sterk spelen. Spelers als hij en Danjuma tonen ook aan dat er niet zo moet worden geslapen op wat lagere teams. Ik zou Schouten graag eens echt tussen de basisjongens zien, maar ben bang dat hij niet echt complementair is aan Frenkie. Hoewel Schouten wel een heel goede pass naar voren heeft en wellicht ook wel iets meer voor de balans kan spelen. Verder eens met dat er max 3/4 nieuwe geprobeerd zouden moeten worden. Ik zou Schouten en Malacia nog graag eens daartussen zien, net als Danjuma in een Bergwijn rol (hoewel ik weet dat hij geblesseerd is).
 
Tukkertje91
 
2
9 juni 2022 om 08:26
Dit krijg je dus met veel nieuwe namen; ze gaan zelf nieuwe verzinnen in de media.. Jordy Schouten zou op het veld hebben gestaan als ik het zo lees. Lijkt me een aanpassing waard
 
Georgeleekens
 
4
9 juni 2022 om 08:30
Nauwelijks meer besproken maar was die gelijkmaker van Wales geen overtreding? Vond het toch wel neigen naar duwen.
 
Twenteov
 
2
9 juni 2022 om 08:43
Was ook mijn gedachte, maar ik keek dan ook met een gekleurde oranje bril. Die Welshman sprong eerder en daardoor missch te licht voor een overtreding.
 
BBL98
 
3
9 juni 2022 om 09:05
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vond het vooral heel erg slecht getimed. Zelfs als die Welshman er niet achter kwam had Hateboer hem met deze timing volgens mij nog op zijn achterhoofd gekregen… Van mij hoeft er sowieso ook niet zo veel gefloten te worden, lekker laten gaan??.
 
El Barto
 
2
9 juni 2022 om 08:45
Deze wedstrijd was idd niet de meest vermakelijke die ik ooit van Oranje heb gezien. En dan vooral de eerste helft. Verder hecht ik eigenlijk niet zo'n waarde hieraan. Alleen een topland als Frankrijk gaat er niet al teveel in kwaliteit achteruit als het complete B-elftal wordt opgesteld. De meeste spelers van gisteren hebben een prima kwaliteit of zijn getalenteerd, maar je zult dat pas echt zien als ze invallen in de A-selectie. Maar goed, weer een overwinning erbij, hopelijk komend weekend weer het beste elftal.
 
GunneRo
 
1
9 juni 2022 om 08:49
Hele elftal was matig. Maar moet wel zeggen dat Schouten bij opviel af en toe. Beetje Frenkie stijl, kon af en toe door middenveld heen dribbelen en probeerde tussen de linies andere spelers te vinden. In potentie een hele goede stand/in voor Frenkie op WK.
 
PoetryInMotion
 
2
9 juni 2022 om 08:51
Ik vond Teze de eerste helft helemaal niet zo slecht eigenlijk. Kwam nog redelijk vaak goed voor z'n man, creëerde een man meer situatie op 't middenveld en schoot de bal toen wel nog naar de goede kleur. Had zelfs een assist moeten hebben, als Gakpo gewoon een bal aan kon nemen. Tweede helft zakte hij wel zwaar door de ondergrens.
 
Asemarakis
 
0
9 juni 2022 om 09:07
Schouten en Malacia ruim voldoende gister prima pot! Waar was noa lang gister onze belgische heetmaker
 
Bongiorno
 
3
9 juni 2022 om 09:06
Wat is dat nou weer voor marge van de Telegraaf? Iedereen tussen een 6.5 en een 5.5. Teze en Hateboer waren een 4.5 en 4 respectievelijk. Ik weet niet hoe vaak je verkeerd moet staan, ziekenhuisballen moet geven of direct verantwoordelijk moet zijn voor een goal. De Ligt moest nu soms opstomen als linksback, totaal ongeschikt. Maakte verder ook nul indruk. Een 5. Malacia speelde degelijk, maar had in deze wedstrijd veel tijd en ruimte. De Welshmen hadden voornamelijk James als outlet en hadden ze nou net het geluk dat Hateboer en Teze die kant verdedigden. 6.5 voor Malacia. De Vrij krijgt dat ook, weinig significante momentjes voor hem. Flekken een 5.5, maakte een paar keer een slechte indruk maar was niet abominabel ofzo. Koopmeiners verdient een 7. Een goal en hij probeerde soms de creatieve middenvelder te zijn die hij eigenlijk niet is, maar die wel broodnodig was. Schouten krijgt een 6.5, heel degelijk debuut. Zakte niet door het ijs en lijkt een minder druistige de Roon te zijn. Gakpo krijgt een 3.5, geen bal goed geraakt. Steeds balverlies, geen achtie, geen pass. Je vraagt je door deze wedstrijd echt af wat mensen nou zo bijzonder vinden aan hem. Lang krijgt een 4.5 voor de grote moeite die hij verzette, maar het was ook niet veel natuurlijk. Grossierde ook in mislukte acties. De voorste drie spelers raakten ook duidelijk veel te geïsoleerd door het ontbreken van een creatieve middenvelder. Weghorst krijgt een 7. Ik heb veel mensen negatief horen doen, maar Weghorst vervulde zijn taken gewoon. Een goed aanspeelpunt, gaf meerdere goede steekpasses, bleef moeilijk te verdedigen. Als aanspeelpunt is het gewoon vervelend als je slechts twee spelers hebt die vrij gaan rennen en als die dan als zulke kippen zonder koppen gaan als Lang en Gakpo heb je er niks aan. De late goal is typisch Weghorst, dat mag je van hem hopen bij Oranje.
 
Asemarakis
 
0
9 juni 2022 om 09:11
Toch kan deze formatie mij niet overtuigen..zo lopen allemaal maar richting de 16 en daar is het zo druk,nu moet je het hebben van de rwb of lwb dat is onze kracht cker niet.!
 
mitchajax020
 
3
9 juni 2022 om 09:14
Vond Schouten erg leuk spelen en Hateboer en Teze dat was echt een drama
 
Messi_PSG
 
2
9 juni 2022 om 09:22
Het is de populairste teamsport van de wereld maar toch vergeten mensen dat het een teamsport is. Hoe verwacht je van 11 spelers die nooit met elkaar gespeeld hebben dat ze een wereldpartij op de mat leggen? Dit kun je een Gakpo toch niet aanrekenen? Helemaal niemand eigenlijk. Ik begrijp eigenlijk niet eens waarom Van Gaal hiervoor gekozen heeft want zo zie je niemand op z'n best.
 
mayarood
 
1
9 juni 2022 om 09:47
Persoonlijk denk ik dat van Gaal gewoon eens wilde zien hoe goed zijn B-keuze was. Dat viel dus vies tegen. Ik denk dat de helft van de basisspelers van gisteravond zal afvallen voor het WK. Gelukkig hebben we nog een half jaar om andere spelers te selecteren.... Overigens snap ik ook niet dat bepaalde spelers worden geselecteerd. Kennelijk schort er nog het een en ander aan de breedte van dit elftal. Gakpo zal geduld moeten hebben en moeten afwachten. Zeker als Bergwijn naar Ajax vertrekt zal hij de voorkeur krijgen.
 
Boris19
 
0
9 juni 2022 om 09:51
Het elftal staat gewoon goed nu, dus is geen enkele reden om de spelers van gisteren als basismateriaal te gebruiken. De enige wissel die ik wss verwacht is De Vrij voor Timber, al vind ik Timber echt goed spelen. Ik denk dat Aké, Van Dijk, De Vrij het centrum wordt. Al zou Van Dijk, De Vrij, Timber ook kunnen. Voor de rest hopen dat niemand geblesseerd raakt, al is 1 nieuwe speler vaak niet zo'n probleem. 11 nieuwe spelers daarentegen wel.
 
 
1
9 juni 2022 om 10:17
Valt me vooral op dat de simpelste dingen bij Gakpo fout gingen. Balletje over 3 meter, een simpele aanname, dat zijn echt zenuwen, want die techniek heeftie echt wel. Overigens vind ik zo'n wedstrijd waarbij je 11 wissels opstelt die nog nooit samen op het veld hebben gestaan geen graadmeter. Nul automatismen en nul vertrouwen.