Het regent onvoldoendes bij Oranje na machteloze avond tegen Italië
Dinsdag, 8 september 2020 om 15:28

Het Nederlands elftal had vanavond weinig in te brengen tegen Italië. Na de 1-0 overwinning op Polen, ging het team van interim-bondscoach Dwight Lodeweges met 0-1 onderuit in de Johan Cruijff ArenA. Voetbalzone beoordeelt de basisspelers van het Nederlands elftal met een rapportcijfer.

Cijfers Oranje

Jasper Cillessen: 6,5
De doelman van Oranje was na een klein halfuur spelen alert toen een inzet van Nicolò Barella van richting veranderde. Cillessen stond goed opgesteld in plukte de bal uit de kruising. Op slag van rust was de sluitpost echter kansloos op een andere inzet van diezelfde Barella. Op aangeven van Ciro Immobile kopte de middenvelder hard raak. Het doel van Cillessen werd regelmatig onder vuur genomen door de Italianen en met name Lorenzo Insigne was dreigend. De kleine buitenspeler krulde de bal tien minuten na rust op fantastische wijze naar de verre hoek, maar de redding van Cillessen was net zo fraai.

Hans Hateboer 4
Ondanks dat Denzel Dumfries zaterdag weer aansloot bij de Oranje-selectie nadat hij vader van een zoon was geworden, kreeg de Atalanta-back de voorkeur van Lodeweges. De interim-bondscoach was van mening dat Hateboer zijn kans had gegrepen tegen Polen en dus mocht hij het nu laten zien tegen de Italianen, die net als Oranje met een back als verkapte buitenspeler aantrad. "Het wordt interessant om te zien wie de baas is", zei Lodeweges voor de wedstrijd. Hateboer werd het snot voor de ogen gespeeld: zijn directe tegenstander Lorenzo Insigne dook constant naar binnen, waarna Leonardo Spinazzola alle ruimte kreeg om gevaarlijk te worden. Hateboer werd ver achteruit gedrongen en kon niet zijn favoriete spel spelen, zoals hij dat gewend is bij Atalanta. Hij werd compleet overlopen en kon gevaarlijke momenten van Lorenzo Insigne niet voorkomen. Met nog twintig minuten op de klok was Hateboer niet meer fris en werd hij uit zijn lijden verlost.

Joël Veltman: 4
Bij Italië had men vanaf de eerste minuut door wie de zwakke schakel was in de opbouw. Veltman kwam vaak in de problemen en leed verschillende keren slordig balverlies. Na twaalf minuten leverde de aankoop van Brighton & Hove Albion de bal in, waarna hijzelf het gevaarlijke schot van Nicolò Barella ternauwernood genoeg van richting kon veranderen. Veltman maakte geen zekere indruk en hield in de eerste helft net op tijd in toen Spinazzola de achterlijn opzocht, waardoor scheidsrechter Felix Brych niet naar de penaltystip hoefde te wijzen. De mandekker verrichtte in verdedigend opzicht zo nu en dan goed werk, maar zijn acties leverde regelmatig hachelijke situaties op. Bij de 0-1 op slag van rust gaf hij Immobile alle tijd en ruimte om de assist te geven.

Virgil van Dijk: 6
De frustratie droop van het gezicht van de Liverpool-verdediger af. Oranje werd bij vlagen van het kastje naar de muur getikt en daar kon zelfs Van Dijk geen verandering in brengen. Zoals we van hem gewend zijn was hij constant aan het coachen en probeerde hij de achterhoede en het middenveld zo goed mogelijk neer te zetten, maar tegen het goede spel van de Italianen was ook voor Van Dijk niet op te coachen. Omdat het voetballend niet altijd lukte, zocht de verdediger soms de lange bal en daar kwamen meerdere dreigende situaties uit voort.

Nathan Aké: 5
Op 4 juni 2018 kwam Aké als invaller binnen de lijnen in de laatste ontmoeting tussen Nederland en Italië (1-1). Destijds was hij de gevierde man bij Oranje doordat hij voor de gelijkmaker zorgde. Maandagavond zat zo'n rol er niet in. De linksback kon aan de bal zijn stempel niet drukken. Aké moest zich in de Johan Cruijff ArenA beperken tot verdedigen en dat ging hem niet altijd goed af. Vlak voor rust werd de Manchester City-verdediger verrast door Barella, die met het hoofd de 1-0 maakte. Aké haalde 25 minuten voor tijd opgelucht adem toen hij een inzet van Moise Kean niet kon keren en de bal maar net naast het doel van Cillessen ging.

Marten de Roon: 5
Wanneer je als controlerende middenvelder onzichtbaar bent, doe je het doorgaans goed. De Roon speelde tegen Italië onopvallend, maar desondanks was het niet voldoende wat hij liet zien. Met name in balbezit was De Roon slordig. Vlak voor rust leverde de Atalanta-middenvelder zomaar in, waaruit het team van bondscoach Roberto Mancini uiteindelijk wist te scoren.

Frenkie de Jong: 6
De Barcelona-middenvelder had met name in de eerste helft moeite om in zijn spel te komen. Hij vroeg vaak om de bal, maar wist zich maar moeilijk onder de druk van de Italianen uit te spelen. Waar De Jong alle ballen vooruit wil spelen, werd hij gedwongen om de oplossing in de breedte of achteruit te zoeken. Toch was hij constant aanspeelbaar en slaagde hij er na rust in om het spel te verleggen. De ex-Ajacied voerde zijn verdedigende taken goed uit en In de tweede helft kreeg De Jong een schietkans, maar weigerde hij de trekker over te halen omdat hij de combinatie zocht. Vlak voor tijd zette De Jong onbedoeld Moise Kean vrij voor Cillessen, maar de jonge aanvaller strafte de fout niet af.

Donny van de Beek: 4
Lodeweges ruimde een plekje in het basisteam in voor de kersverse aankoop van Manchester United, waardoor Steven Bergwijn naar de bank werd verdreven. Op zijn favoriete positie kreeg Van de Beek zijn kans. "Ik denk dat hij drie keer aan de bal is geweest in de eerste helft", zei NOS-commentator Rafael van der Vaart in de rust. Van de Beek kwam niet in het spel voor. Dat hij na 38 minuten spelen een hoekschop kreeg in duel met Giorgio Chiellini was misschien wel het beste wat hij liet zien in het eerste bedrijf, wat tekenend was voor zijn eerste 45 minuten. In de tweede helft had hij een korte opleving en was hij dicht bij de gelijkmaker na goed voorbereidend werk van Georginio Wijnaldum. Zijn inzet ging maar net over het doel van Gianluigi Donnarumma, waarna de wedstrijd van Van de Beek er na een klein uur spelen op zat.

Georginio Wijnaldum: 4
De Liverpool-middenvelder werd opgesteld als rechtsbuiten als vervanger van Steven Bergwijn. Lodeweges legde vooraf uit dat Wijnaldum 'naar binnen' moest spelen, zodat Hateboer in aanvallend opzicht voor gevaar zou kunenn zorgen. Dat plan pakte totaal verkeerd uit. Wijnaldum kwam geen moment in het spel voor en kon alleen maar toekijken hoe linksback Leonardo Spinazzola er op de linkerflank overheen denderde. De onvoldoende van Wijnaldum is voor een groot deel op het conto van Lodeweges te schrijven, daar de tactiek van interim-bondscoach met name in de eerste helft niet de juiste bleek. Na rust kwam Wijnaldum wat beter in de wedstrijd, maar genoeg voor een voldoende was het niet.

Memphis Depay: 5
De aanvalsleider van Oranje kreeg de loodzware taak om op te boksen tegen het gevreesde Juventus-duo Giorgio Chiellini en Leonardo Bonucci. Zo nu en dan kwam de kwaliteit van Depay bovendrijven, maar het werd niet zijn avond. Depay wist de bal nauwelijks vast te houden doordat het Italiaanse centrale duo hem het voetballen onmogelijk maakte. De captain van Olympique Lyon deed er in de tweede helft alles aan om het tij te keren. Hij werkte hard en slaagde er soms in om los te komen van Chiellini, maar telkens als hij gevaarlijk dreigde te worden was er wel een andere Italiaan die hem op de huid zat.

Quincy Promes: 5
De Ajax-aanvaller kwam niet in het spel voor. In de 28ste minuut werd Promes pas voor het eerst dreigend. Na een goede opening van Depay kreeg de linksbuiten een schietkans, maar zijn inzet werd geblokt door Bonucci. Promes vocht de duels uit met Internazionale-back Danilo D'Ambrosio. Waar Spinazzola op de Italiaanse linkerflank constant de diepte zocht, speelde D'Ambrosio meer vanuit zijn positie en hoefde Promes in verdedigend opzicht relatief weinig werk te verrichten.

Meer nieuws
   
23:59
23:59
FC Barcelona heeft belangrijke plek twee voor het grijpen na nederlaag Girona
2
   
23:40
23:40
Op hol geslagen Bentancur moet door ploeggenoot bij zinnen worden gebracht
6
   
23:25
23:25
Real Madrid voert show op in Bernabéu; Ancelotti staat voor keepersdilemma
21
   
23:16
23:16
ADO doet goede zaken in KKD-play-offs met verdiende zege op De Graafschap
8
   
23:03
23:03
Tijjani Babangida verliest na broer Ibrahim ook zoon Fadil (1) na auto-ongeluk
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (151)

 
sebasjuh
 
124
7 september 2020 om 22:49
Vind de 6 voor van Dijk nog wel wat aan de hoge kant hij speelde ver van een voldoende deze wedstrijd. Was echt niets beter dan Veltman. Denk dat alleen Cillissen en Frenkie een voldoende scoorde (en Dumfries maar is misschien iets te kort). De rest was echt ver onder de maat.
 
LionelGap
 
96
7 september 2020 om 22:53
‘Hij was echt niet beter dan Veltman’ ??? Heb je gekeken? Leverde gewoon ballen in die Veltman. Virgil was ook slecht, maar niet slechter dan Veltman.
 
ajax1812
 
71
7 september 2020 om 22:55
Ja en van dijk dan..? Die heb ik er uit mn hoofd al 3 uit zien schieten. Wat een non-argument
 
Williberti
 
14
7 september 2020 om 23:02
Van Dijk geeft die ballen heel slim aan Veltman, zodat hij de fout mag maken. Veltman moet op zijn leeftijd slimmer zijn en die ballen weg rammen. Niet jezelf in de problemen laten brengen doordat het middenveld en de backs er niet zijn.
 
JDG84
 
19
7 september 2020 om 23:06
Dan moet je hem lang geven en niet aan veltman. Dat moet je toch ook zien als die italianen dat zien. Van Dijk stond voor zijn doen bizar vaak fout opgesteld en deed verdedigend het gewoon matig. Leuk dat hij iedereen probeert te coachen, maar als het niet staat en je speelt zelf ook niet goed, dan verdien je geen 6.
 
myvision
 
35
7 september 2020 om 23:15
Was Virgil van Dijk niet diegene die de bal zonder blessuregeval de bal naar een onzichtbare man op de zijlijn passte? Die was echt geen haar beter dan Veltman vandaag hoor, denk zelfs dat Veltman vaker en daadkrachtiger heeft ingegrepen.
 
passionforpink
 
14
8 september 2020 om 00:03
Virgil is als speler natuurlijk beter, maar vandaag speelde hij niet beter dan Veltman. Veltman leverde inderdaad ballen in, vooral omdat hij één van de weinigen was die nog probeerde onder de druk uit te voetballen en combinaties te zoeken. De bal uit het veld rammen is veiliger uiteraard, maar dat kan je ook niet 90 minuten doen. Een paar keer bouwde Veltman goed op, maar er kwamen ook van die risicovolle passes niet aan. Verdedigend greep hij dan wel weer behoorlijk in. Twee punten verschil in de score doet geen recht aan de verhoudingen. Wat mij betreft allebei een 5.
 
Dr. Duck
 
19
7 september 2020 om 22:53
Ben het helemaal eens met jouw punten. Als je onze aanvoerder vergelijkt met die van Italië, dan was het verschil vandaag levens groot.
 
messibarca.
 
17
7 september 2020 om 23:00
Logisch dat Oranje onvoldoendes scoorde. Het is begin september,de bondscoach ging pleitte,veel spelers kampen met div. perikelen,en thuis zonder publiek spelen in een nations league oefenpotje is vragen om onvoldoendes. Straks zien we echt wel weer het echte Oranje.zinloos dus om over dit flutpotje te discussieren. Sneu ook dat Italie nu denkt dat ze goed bezig zijn. ze zijn kansloos als Oranje straks gaat draaien.
 
 
36
7 september 2020 om 23:01
Veltman was echt ontzettend slecht. Grossierde in foute passes en moet altijd weer zo'n smerige overtreding maken. Verder is zijn stijl van verdedigen, gewoon op een meter afstand niets doen. Hij lijkt misschien Van Dijk daarin na te willen doen, maar geeft veel te veel ruimte.
 
MT87
 
22
7 september 2020 om 23:11
Verreweg de slechtste, Veltman. Verdedigend inderdaad vooral achteruitlopen, en aanvallend alles ingeleverd. Terwijl hij van de Italianen echt alle tijd en ruimte kreeg om een bal in te spelen. Dat hadden die Italianen dus goed gezien: laat Veltman maar vrij want die kan niks.
 
jip-97
 
1
7 september 2020 om 23:15
Dat ligt toch volkomen aan de manier op hoe je voetbal speelt? Een speler als van Dijk kan op een meter dekken, al vaak genoeg bewezen. Neemt niet weg dat vandaag simpelweg onvoldoende was.
 
gomes1psv
 
21
7 september 2020 om 23:26
Echt ongelooflijk dat die jongen het nooit leert. Matige passes, altijd een overtreding nodig en uiteraard weer geel te pakken. De Johnny Heitinga van zijn tijd, kan niet wachten tot Schuurs zich heeft doorontwikkeld en deze drol overbodig maakt! Echt een van de laatste relics van het Danny Blind-tijdperk; net als Babel moet je dit soort middelmaat eruit snijden.
 
Sirius
 
25
7 september 2020 om 23:45
Vergeet Promes niet. Hoe vaak mag die jongen nog slecht spelen voor een coach 'm naar de bank verwijst? Bergwijn moet overigens ook nog een stap zetten, wil hij aanhaken in Oranje. Echter heeft Bergwijn z'n leeftijd mee, terwijl Promes niet meer beter gaat worden. Die kun je dus wel afschrijven, want wat hij in Oranje laat zien, kan een Stengs ook wel als je 'm zo vaak opstelt.
 
e013willem
 
13
7 september 2020 om 23:54
De hele aanval stelde enorm teleur inderdaad. Ik vond Bergwijn ook al heel slecht tegen Polen ondanks zijn goal. Promes heb ik in beide wedstrijden niet eens gezien. En dan is het toch niet moeilijk om even Ihattaren te ‘claimen’? Die had zomaar het verschil kunnen maken, was in ieder geval niet minder geweest dan zijn concurrenten en het is sowieso belangrijk om hem van de Marokkaanse bond weg te houden. Geef die jongen een kans en wat waardering!
 
London Calling
 
5
8 september 2020 om 00:28
Maar wat heeft Stengs nou laten zien?een aanvaller 5 goals in 25 wedstrijden in de eredivisie heeft nog minder in Oranje te zoeken dan Promes.de aanval is gewoon in zijn geheel, inclusief Depay, heel matig. Tegen sommige landen valt dat misschien minder op, maar wanneer de tegenstander met Immobile en Insigne aan komt zetten dan steekt Depay-Promes-Berwijn daar best schril tegen af. Wat daar achter zit aan aanvallers is voorlopig nog minder goed.en daarnaast helpt het niet dat er met de Jong eigenlijk maar een creatieve speler in het veld staat. Dan krijgen die matige aanvallers ook nog eens geen ballen waar ze iets mee kunnen.
 
Sirius
 
0
8 september 2020 om 22:49
@london Calling - Je moet het ook niet zo letterlijk nemen, maar je kunt niet ontkennen dat een redelijk getalenteerde buitenspeler/aanvaller zeer waarschijnlijk de cijfers van Promes wel kan halen. In het veldspel voegt hij eigenlijk nooit iets toe. Dan is de gedachtegang dat bijvoorbeeld een Stengs dat ook wel zou kunnen niet vreemd. Ik blijf het gewoon heel vreemd vinden dat een speler die aan z'n top zelden een aardige wedstrijd speelt nog steeds mag blijven staan. Verder niets tegen Promes hoor, maar telkens als Oranje speelt blijf ik me verbazen over z'n basisplaats en hoe vaak hij mag blijven staan. Die is echt in 3 van de 4 wedstrijden een dissonant.
 
mv010
 
46
7 september 2020 om 23:25
Maar op basis waarvan krijgt Frenkie een 6 dan? Ligt de lat zo laag voor hem. Totaal onzichtbaar. Veel bal aannames met de rug naar het doel. Weinig tot geen dreiging.
 
bf1994
 
9
7 september 2020 om 23:48
@mv010 “veel aannames met rug naar goal” Maar dat wordt toch juist van hem verwacht.
 
ajaxmind
 
6
7 september 2020 om 23:42
Helemaal mee eens wat betreft van Dijk. Die leverde net zo vaak de bal in als Veltman en De Roon. Overigens als Donny gewoon in positie loopt dan komen die ballen van Veltman wel aan... lol Jammer dan een van De Vaart niet ziet hoe vaak Veltman goed verdedigend ingreep. Kan van Dijk nog wat van leren. Die stond vaak uit positie.
 
TomMulder
 
72
7 september 2020 om 22:50
Van Dijk speelde bizar kut. Weet niet waar deze 6 vandaan komt? Enige voldoende mag voor Frenkie zijn. En Cillessen dan nog, verder onder de grens.
 
thiesarend
 
9
7 september 2020 om 23:27
De Roon zorgt al 10 wedstrijden op rij dat de boel stroopt. Matige speler die als je attractief wil spelen niet eens op de bank moet willen hebben zitten. Waarom niet eens een keertje Wijnaldum De Jong Vd Beek. Wijnaldum is echt beter dan Schone. Kan je nagaan hoe goed je middenveld kan zijn. Maar nee steeds opnieuw laf spelen met deze huis tuin en keuken voetballer. Snel een nieuwe bondscoach aanstellen met iets meer lef. Wat slecht was dit.
 
ajaxmind
 
35
7 september 2020 om 23:48
Nou.. v/d Beek zou ik niet doen. Die functioneert alleen als het elftal als een tierelier draait, want dan kan hij zijn ding doen. Draait het niet heb je weinig aan hem, want dan is het tot 10 tellen en roepen "wie niet weg is is gezien, ik kom". Hopen dat Ihataren en Gravenbergh snel definitief doorbreken. Heb je meer aan dan aan een Donny.
 
PirloTess
 
7
8 september 2020 om 06:47
@Thiesarend, en vd Beek heeft t wel laten zien in oranje dan? Nog 0,0 toegevoegd in dit elftal. Dus (opnieuw)die discussie de Roon/vd Beek is totaal onnodig. En daarnaast, de Jong een 6? Werd compleet uit de wedstrijd gehaald, zet er een lopertje/iemand die hem onderdruk zet tegenover en je hebt hem voor de helft al uitgeschakeld. Snap niet dat niet iedere coach dat doet.
 
thiesarend
 
3
8 september 2020 om 11:18
Het hele elftal was te statisch, dat zag je tegen Polen ook. Waarom dan geen Wijndal op links en Dumfries of Veltman op rechts. Promes op links was het deze 2 keer helemaal niets, waarom dan Bergwijn een keertje links? Ihataren kan goed op rechtsbuiten, waarom probeer je het niet? Een middenveld met Donny, de Jong en Wijnaldum een keertje proberen en haal die De Roon er een keertje uit. Meerdere keren eerste helft, eigenlijk de hele wedstrijd dat alles stil staat en Donny de bal, toen hij er nog instond, niet kwijt kon. Dan haal je je speler eruit die als enige laat zien het nog te proberen wat schwung erin te brengen eruit. Deze trainer wordt geroemd om zijn tactische inbreng. Ja door wie dan? Dat is toch een grote grap! 2 hele slechte wedstrijden, en beide keren probeert hij het niet om te gooien en blijven statische spelers staan. Deze groep heeft geen trainer nodig a la Koeman, maar een coach die de boel op scherp zet en dynamiek in het elftal brengt.
 
Rick1o1
 
71
7 september 2020 om 22:50
Ik denk echt dat van Gaal een must is. Iemand die wel een tactisch plan kan maken en ook meedogenloos durft te zijn. Sinds Koeman is de tactiek eigenlijk alleen maar hopen op een bevlieging van Memphis. En als Memphis het niet doet dan hebben we helemaal niks of is er geen enkel plan. Jongens als Wijnaldum of Promes hadden gewoon gewisseld moeten worden. Die waren zo slecht. Maar blijkbaar durft Lodeweges dat niet. Ik denk dat van Gaal echt de beste keuze is.
 
Dr. Duck
 
15
7 september 2020 om 22:56
Helemaal mee eens. We hebben een paar prima Donna's die het nodig hebben dat ze met beide beentjes op de grond gezet worden. Daarbij is het voor de spelers schijnbaar lastig om tactisch iets te veranderen, dus heb je een trainer nodig met tactische bagage. Dan kom je bij lvg uit.
 
Rick1o1
 
7
7 september 2020 om 23:10
Precies. En als jongens als Memphis of van Dijk of wie dan ook zich niet kunnen schikken onder van Gaal dan zijn ze niet geschikt voor topvoetbal. Bij een club kun je ook ineens een nieuwe coach krijgen die niet jouw voorkeur heeft. Daar moet je mee om kunnen gaan.
 
Sirius
 
3
7 september 2020 om 23:42
Het voordeel met Van Gaal is dat hij iedere speler hetzelfde behandelt. Als je je daar niet in kunt schikken, dreig je bij Van Gaal buiten de boot te vallen. Dat heeft deze spelersgroep wel nodig met een groeiend aantal spelers op een hoog Europees niveau. Lodeweges liet vandaag al snel zien gewoon een ervaren lichtgewicht te zijn en als je dan moet terugvallen op de mening van Van De Looi, wordt het er ook allemaal niet beter op.
 
bf1994
 
0
8 september 2020 om 17:30
Van dijk is ongeacht geschikt aan topvoetbal. Je slaat helemaal door. Calma
 
23VDV23
 
18
7 september 2020 om 23:14
Volkomen mee eens. Leuk dat Koeman weer wat positiviteit bij Oranje heeft terug gebracht, maar daar moet men zeker niet tevreden mee zijn en niet opeens bepaalde spelers of tactiek onaantastbaar gaan maken. 'We willen deze lijn voortzetten', werd er geroepen. Alsof de sterren van de hemel werd gespeeld. Dat is gewoon niet zo. Prima resultaten, zeker in vergelijking met voorgaande jaren, maar bij een eindtoernooi moet je de lat hoger leggen.
 
gomes1psv
 
5
7 september 2020 om 23:27
Dit is zo waan van de dag wat je nu zegt. Was het makkelijk 3-0 geworden vandaag, dan had je gezegd dat deze groep volwassen genoeg is om zichzelf te bestieren en ze geen schoolmeester nodig hebben.
 
thiesarend
 
1
8 september 2020 om 10:41
De resultaten waren al langer goed en het spel slecht. Ook de wedstrijd tegen Polen was slecht met een goed resultaat.
 
010-ert
 
31
7 september 2020 om 22:51
De Jong een 7 geven. Weer goed gespeeld. Voor hem kijk je zulke wedstijden. Altijd een voldoende.
 
Kevin1983
 
93
7 september 2020 om 22:56
Vond ik ook wel meevallen... Krijgt zovaak de kans een voorhoede sper weg te steken maar kiest altijd voor balletje breed
 
mrkos
 
66
7 september 2020 om 23:02
Eindelijk iemand die dat ook op valt... Man, wat kan hij het spel vertragen door zo lang na te denken waarheen te spelen... En dan uiteindelijk maar weer tikje breed of zelfs terug. Een 7? Nee een 5 was voldoende.
 
Skeuomorf
 
7
7 september 2020 om 23:07
Waar heb jij het nou over? De voorhoede kwam alleen maar in de bal, heb misschien twee keer een speler echt nuttig diep zien lopen
 
Adrian11
 
24
7 september 2020 om 23:18
Dat is toch heel het spel van De Jong? Hij blijft altijd heerlijk aan de bal en speelt dan de bal terug naar de rechtsback.
 
BGST
 
41
7 september 2020 om 22:59
Een 7 voor het vertragen van het spel. Geen dreiging en alleen wat tikjes breed. Al met al toch wat overgewaardeerd tav het rendement.
 
 
8
7 september 2020 om 23:19
Ik vond Luuk niet lang genoeg in het veld staan om hem een cijfer te geven en zeker geen 7.
 
mv010
 
6
7 september 2020 om 23:26
Je bedoelt Luuk neem ik aan.
 
Peperbus038
 
16
7 september 2020 om 22:51
De jong is de enige die een 5.5 verdiend. De rest lager . Een 5 voor promes is veel te hoog
 
NL_Modric
 
1
8 september 2020 om 12:08
Promes was de eerste helft wel de enige aanvaller met dreiging. Tweede helft idd helemaal niet gezien.
 
LLLL
 
13
7 september 2020 om 22:51
Ze waren kapotslecht iedereen een 5 of lager. Depay voelt zich veel te goed...
 
fiish010
 
17
7 september 2020 om 22:52
Wijnaldum en Veltman hadden iets meer mogen scoren van mij. Voor de rest speelde Nederland echt pover. Nauwelijks een kans gecreëerd. Ik denk dat Louis van Gaal wel degelijk de juiste man is voor dit team. Zou trouwens wel leuk zijn als Depay af en toe een balletje afgeeft. Wat een klap
 
PietdePostman
 
8
7 september 2020 om 22:52
Van dijk moet een 4,5 en hateboer een 5 voor de rest best redelijk
 
Baabman
 
1
8 september 2020 om 11:13
Hateboer heeft letterlijk niks goeds gedaan, hoezo verdedig je hem?
 
NL_Modric
 
3
8 september 2020 om 12:09
Enige met inzet en stond voortdurend tegen 2/3 man. De Roon krijgt van mij ook een 6je voor de inzet, die 2 klappen er iig onder wanneer het moet en gaan de duels aan. Heb ik van Van de Beek, Wijnaldum, Van Dijk en Ake helemaal niet zien doen.
 
Lunny
 
24
7 september 2020 om 22:52
Van Dijk wordt gespaard, evenals Wijnaldum. Het is dat ze niet lager dan een 1 geven, anders had Wijnaldum de primeur.
 
 
33
7 september 2020 om 23:03
Wijndum is de enige die vandaag voor dreiging heeft gezorgd. De rush in de eerste helft en die aanval met Donny.
 
PatrickVogelaar
 
11
7 september 2020 om 23:15
Wijnaldum was dan ook degene die er voor zorgde dat hateboer compleet overlopen werd. Die speelde ook niet goed maar soms stonden er geloof ik wel 3 italianen om hem heen.
 
 
15
7 september 2020 om 23:17
Ja das waar, maar natuurlijk ook onbegrijpelijk dat Lodeweges hem daar neer zet.
 
myvision
 
4
7 september 2020 om 23:24
Dan is Wijnaldum dus niet de enige want volgens mij kwam toch echt Donny in die scoringspositie. Donny was slecht hoor, maar hij was wel de enige die vaker die gaten in liep. Hij kreeg alleen ook zo weinig ballen. De disbalans in het elftal zorgde ervoor dat er niets samenviel en dus ook de timing van Donny was slecht.
 
Lunny
 
2
7 september 2020 om 23:26
2 momenten benoemen over een gehele wedstrijd van een speler waarvan verwacht mag worden dat hij het voorbeeld neemt, team op sleeptouw neemt. In plaats daarvan liet hij Hateboer stikken. Verdedigde 1 keer mee, althans; hij was in de buurt. Hij had er totaal geen zin in. Dat straalde er van alle kanten vanaf.
 
mv010
 
8
7 september 2020 om 23:29
Probleem is dat Gini op een vreemde positie moest spelen om aan te tonen dat Donny nog niet in de voetsporen kan treden van Gini. Komt nog wel maar nu nog niet, dat hebben gezien toen Gini op zijn favoriete positie ging spelen en zorgde voor dreiging.
 
Peperbus038
 
9
7 september 2020 om 22:52
De jong is de enige die een 5.5 verdiend. De rest lager . Een 5 voor promes is veel te hoog
 
PietdePostman
 
4
7 september 2020 om 22:52
Van dijk moet een 4,5 en hateboer een 5 voor de rest best redelijk
 
Ronna
 
6
7 september 2020 om 23:15
Hateboer een 5??? Ik geloof niet wat ik zie .. je maakt zeker een grap .. al het gevaar kwam bij Italië over onze rechterkant .. welke wedstrijd heb jij gekeken .. hateboer zwaar door de mand gevallen .. en met die trage Roon aan de bal gebeurd er ook niks .. lekker terug naar atalanta die 2 ... en over Veltman zal ik maar niks roepen
 
LLLL
 
2
7 september 2020 om 22:53
Ze waren kapotslecht iedereen een 5 of lager. Depay voelt zich veel te goed...
 
Japie_Krekel
 
27
7 september 2020 om 22:53
Van Dijk en Frenkie had je ook wel een onvoldoende kunnen geven. die speelden ook dramatisch slecht. Van Dijk staat zwaar te slapen bij die goal van Italie. niemand verdiende vandaag een voldoende
 
Realee
 
33
7 september 2020 om 22:53
De Jong had gewoon ook een onvoldoende mogen krijgen speelde geen goede wedstrijd. Steeds weer onnodig draaien en dan uiteindelijk een bal breed die iedereen wel kan geven. Kan overigens wel gewoon gebeuren, De Jong blijft natuurlijk gewoon de beste middenvelder van Oranje. Het spel was gewoon niks van iedereen. Elke keer een bal breed of terug en er werd nauwelijks iets gecreeerd.
 
Rick1o1
 
6
7 september 2020 om 22:58
Ik vond hem de enige die nog iets redelijks met een bal deed. Ja het waren vooral balletjes breed, maar er liep ook helemaal niemand vrij.
 
tsjilpiep
 
19
7 september 2020 om 22:53
Van Dijk een 6? Zelfs Veltman speelde vanavond een betere wedstrijd
 
puntnaarachter
 
18
7 september 2020 om 22:53
Promes een 5? Staat dat voor het aantal geslaagde balcontacten? Man wat is die vent toch overschat. Pure armoede dat er niet veel beters is dan dit.
 
ajaxmind
 
1
7 september 2020 om 23:58
Jawel hoor.. Die is er wel, maar die staat nog niet basis in Ajax 1: Noa lang, balvast en vooral heel creatief. Iets wat het NL 11-tal best wel mist.
 
Realee
 
4
7 september 2020 om 22:53
De Jong had gewoon ook een onvoldoende mogen krijgen speelde geen goede wedstrijd. Steeds weer onnodig draaien en dan uiteindelijk een bal breed die iedereen wel kan geven. Kan overigens wel gewoon gebeuren, De Jong blijft natuurlijk gewoon de beste middenvelder van Oranje. Het spel was gewoon niks van iedereen. Elke keer een bal breed of terug en er werd nauwelijks iets gecreeerd.
 
pinko
 
15
7 september 2020 om 22:59
En twee keer in de fout, waaruit twee keer gescoord had kunnen worden. Dus dikke onvoldoende vanavond. Wel sterk aan de bal, maar naast en achter hem geen enkele creativiteit. En voorin erg grillig. Toen Dumfries en L. De Jong er bij kwamen, werd het pas gevaarlijk.
 
j3ro3ntj33__
 
1
8 september 2020 om 08:42
Ik weet niet of je Dumfries hebt gezien, heb hem 3/4 voorzetten zien geven, die allemaal de 1e paal nog niet hebben bereikt. Dan kun je net zo goed niets doen.
 
pinko
 
1
8 september 2020 om 10:48
Het werd opportunistisch met die twee er bij. En eindelijk een beetje gevaarlijk. Als het voetballend niet lukt, dan moet het gewoon maar zo. Overigens, Dumfries was ondanks een zesje, nog een paar klassen minder slecht dan die Hateboer, of b.v. Veltman. Wat een ramp die twee. Je had na een minuut of 20/25 deze beide spelers moeten wisselen. Maar die Canadees bleef maar turen over zijn bril, met een hand onder zijn kin. Misschien in slaap gevallen, of gewoon een kwestie van ik weet het ook niet meer?
 
Baabman
 
0
8 september 2020 om 11:18
Als er 10 Italianen in de 16 staan ja.. wie heeft wel een goede voorzet gegeven? Hateboer kwam niet eens 1 man voorbij en 0 keer de cornervlag bereikt.
 
Realee
 
1
7 september 2020 om 22:53
De Jong had gewoon ook een onvoldoende mogen krijgen speelde geen goede wedstrijd. Steeds weer onnodig draaien en dan uiteindelijk een bal breed die iedereen wel kan geven. Kan overigens wel gewoon gebeuren, De Jong blijft natuurlijk gewoon de beste middenvelder van Oranje. Het spel was gewoon niks van iedereen. Elke keer een bal breed of terug en er werd nauwelijks iets gecreeerd.
 
jip-97
 
10
7 september 2020 om 22:54
Heel oranje onvoldoende, de enige die in de buurt kwam was frenkie. Terecht verloren na 10 wedstrijden en geen schande. Zelfs als Nederlander mooi om te zien hoe Italië uit een diep dal is geklommen, nog een hoop werk aan de winkel en afwachten op een nieuwe hoofdcoach. Vond dat Dwight langs de lijn stond als een zak hooi.
 
FlamengoBrasil
 
20
7 september 2020 om 22:59
Hou op, Frenkie was ook slecht hoor. Hele team was prut, en wedstrijd niet om aan te gluren.
 
jip-97
 
2
7 september 2020 om 23:12
Mee eens, toch wel redelijk aan constant frenkie, vond hem niet slecht.
 
Baabman
 
1
8 september 2020 om 11:20
2 grote kansen weggeven door zijn vertagende spel van gister. Geweldige speler hoor, 1 van mijn favoriete bij oranje. Maar als je eerlijk bent was het 3 keer niks tegen italie.
 
PerEggens
 
3
7 september 2020 om 22:54
Moest zelf trainen dus heb alleen het laatste kwartiertje gezien maar dat viel me echt niks tegen, zaten echt wel 3/4 leuke aanvallen tussen. Morgen maar de wedstrijd opnieuw kijken maar dat lijkt me geen pretje als ik de cijfers mag geloven. ??
 
Baabman
 
1
8 september 2020 om 11:22
Toen Dumfries en Luuk de Jong erin kwamen begon het te lopen. Die hebben tenminste drive en geven 120% tot het fluitsignaal gaat.
 
ajax1812
 
7
7 september 2020 om 22:54
Van dijk een 6 is wel heel erg positief. Vond hem slechter dan Veltman.
 
BOB
 
13
7 september 2020 om 22:54
Depay was echt veruit de slechtste. En dat is niet voor het eerst tegen een top land. Leuk tegen Polen, Noord Ierland en IJsland, maar is altijd onzichtbaar tegen top landen. Als links buiten prima bruikbaar, maar niet goed genoeg om een team omheen te bouwen.
 
Baabman
 
1
8 september 2020 om 11:23
belgie, frankrijk en engeland vergeten?
 
real8madrid
 
0
8 september 2020 om 14:29
Heeft depay ooit goed gespeeld tegen België? Kan ik me als Belg niet herinneren
 
pinko
 
5
7 september 2020 om 22:55
En de bondscoach? Ook een dikke onvoldoende. Je verwacht in de rust minimaal twee wissels, maar pas op het laatst ging hij wisselen. Veel opportunisme en eindelijk kansen. Als het voetballend niet lukt, doe je het toch gewoon op die manier?
 
Sirius
 
1
7 september 2020 om 23:37
Tja, had iemand wat anders verwacht dan? Kijk naar z'n CV en je weet eigenlijk genoeg. Allemaal leuk, dat enthousiasme van de spelersgroep en Koeman die veel delegeerde, maar het is wel gebleken dat de spelers geen idee hebben wat ze nodig hebben en dat Lodeweges z'n ego boven het collectief belang stelde door met deze zeer onlogische tactiek te komen. Verder waren de rest van z'n beslissingen ook niet bepaald van een aardig niveau.
 
tjappy
 
9
7 september 2020 om 22:55
Ze vergeten lodeweges t beoordelen, 2 snel een andere coach, alles beter dan dit.
 
jip-97
 
2
7 september 2020 om 22:56
Precies, 3x niks.
 
Musi26
 
0
8 september 2020 om 16:04
Als koeman er nog was geweest, dan hadden ze ook verloren. Voorin zijn we niet sterk genoeg en virgil loopt al tijden als middenvelder te spelen. Leuk dat coachen, maar zelf nooit innde verdediging staan. De ligt kan dit nog gedeeltelijk oplossen, maar dit mag je niet van een andere verdediger verwachten. Dus ook veltman niet. Zat er gelukkig nog een aantal keer tussen, want anders was de uitslag nog groter.
 
pressue
 
7
7 september 2020 om 22:56
Van dijk een 6?! Die vind ik zwaar ondermaats en liep alleen maar te klagen bij de scheidsrechter.
 
FlamengoBrasil
 
8
7 september 2020 om 22:57
Van Dijk is zeker mede schuldig aan doelpunt en krijgt een 6? Lachwekkend weer. V dijk speelde waardeloos.
 
MikePSV040
 
3
7 september 2020 om 22:58
Ik begrijp niet waarom De Roon wordt opgesteld.. Ik bedoel, prima voor een wedstrijd met een bepaalde tactiek... maar niet voor iedere wedstrijd joh. Leuk voor een club als Atalanta maar niet als basis speler van Oranje. Je kan met Gini, Donny en Frenkie meer dan genoeg kanten op hoor haha je kunt ze op verschillende plekken gebruiken en in verschillende tactieken ik vindt het raar dat De Toon speelt. Misschien oké, als Dumfries speelt zodat als Dumfries er over heen gaat De Roon zijn plek in de gaten houdt, maar als je al met een verdedigend sterke rechtsback speelt (Hateboer) waarom dan ook nog met De Roon?? Hateboer is een betere verdediger als Dumfries ik vindt het zo onnodig hoe ze spelen en heel onduidelijk maargoed...
 
MT87
 
10
7 september 2020 om 23:05
Dumfries is juist de verdedigend sterke back. Hateboer is een wingback.
 
FcGrun050
 
6
7 september 2020 om 23:24
De Roon is in de top 5 competitie van Europa de afgelopen seizoenen als derde geeindigd en heeft zeker daar zijn bijdrage gehad. Dat je Atalanta zo neerhaalt zegt wel genoeg over jou dat je weinig Serie A bekijkt. We hebben op dit moment geen betere mannetjesputter en die heb je nodig op deze middenveld. Het middenveld die jij wilt spelen wordt vies overlopen, want De Jong moet dan enorm veel verdedigende taken opgelegd krijgen waardoor je niet in dienst van zijn kwaliteiten speelt. Donny en Gini kunnen niet verdedigen en zijn meer aanvallend opgesteld, dus tja, ik zie geen andere oplossing.
 
London Calling
 
2
8 september 2020 om 00:13
Een middenveld met Wijnaldum, de Jong en vd Beek hebben ze inmiddels een keer op 10 geprobeerd en dat werkte tot nu toe nooit. De Roon is misschien geen top, maar de andere opties voor die rol waren Strootman en Fer.
 
Baabman
 
1
8 september 2020 om 11:31
Gini, frenkie en donny werkt niet. Gini en donny zijn imo beide box to box spelers. Daar ontbreekt creativiteit tegen verdedigend voetbal, dus zou ik dan voor ihattaren op 10 gaan. En tegen sterkere landen de roon erbij en gini op 10. Verder altijd Dumfries opstellen, beste rb die we hebben in 433 opstelling.
 
HupVanDeDonk
 
6
7 september 2020 om 23:00
Veltman en de jong verdienen hoger, van dijk en Depay veel lager.
 
fresh1976
 
10
7 september 2020 om 23:02
De Roon en Hateboer niets te zoeken in het NL elftal. En als we echt kritisch moeten zijn dan maar op Depay....ik haat hem al vanaf het moment dat hij in het NL eltfal staat. Ik merk zelfs dat ik het leuk vind als hij de bal verspeelt en heb zelfs nooit gejuicht bij een doelpunt van hem. Zijn hele uitstraling vind ik stuitend...
 
FcGrun050
 
5
7 september 2020 om 23:19
De Roon en Hateboer hebben juist wel wat te zoeken. De Roon heeft genoeg prima wedstrijden gespeeld, en achter Dumfries heb je geen andere rechtsback. Dus leg maar lekker uit gozert. En dan zo afvuren op Memphis is echt walgelijk. Hij speelde geen goeie pot nee, maar hij is deze hele EK-kwalificatie campagne en in de Nations League kwalificatie/knock-out fase enorm belangrijk geweest.
 
mv010
 
6
7 september 2020 om 23:33
Wat heeft Frenkie dan te zoeken in dit elftal buten balletjes breed. Kom op man lekker makkelijk. Je mag nog blij zijn met Hateboer en de Roon. Maar hebben natuurlijk niet voor een Nederlandse topclub gespeeld anders hadden ze meer krediet gekregen. Ook wel opvallend dat voor deze spelers de lat hoger ligt dan voor Nederlands grootste talenten
 
JustinRouwenhorst
 
3
7 september 2020 om 23:02
De enige wie een voldoende verdiend, is Cillessen. De rest speelde gewoon als een natte krant. Echt niemand verdiende ee voldoende. Italië speelde gewoon veel beter. Als je door wil komen in deze poule mag het wel beter dan de afgelopen twee weedstrijden
 
MT87
 
5
7 september 2020 om 23:04
Van Dijk verdient ook geen voldoende want die speelde heel ongeconcentreerd. Hateboer verdient meer dan een 4, als je de hele wedstrijd tegen 2 of 3 man moet staan dan is die 4 wel heel ondankbaar. Zeker als Veltman ook een 4 krijgt en die was gewoon verreweg het slechtst. Die 6 van Frenkie is ook maar net aan hoor, was ook een paar keer super slordig. Promes was ook een 4. Depay op de laatste 10 minuten na ook. Cillessen had dan één mooie redding en heeft terecht een 6,5.
 
Sirius
 
2
7 september 2020 om 23:34
Promes moet je sowieso niet meer opstellen. Beter gaat hij niet meer worden en hoe vaak moet die jongen door het ijs zakken voordat iemand besluit 'm naar de bank te verwijzen? Met betrekking tot Hateboer ben ik het met je eens. Sommigen schetsen wel een heel slecht beeld van 'm en dat gaat wel een beetje ver. Dumfries had ook het geluk dat hij erin kwam toen die Italianen op de 16 gingen verdedigen. Die had die rechterkant ook zeker niet kunnen controleren. Verder scoort Lodeweges de grootste onvoldoende. Tactisch onlogisch, leek vervolgens geen herstelplan te hebben en z'n wisselbeleid en omzettingen waren laf en van een zeer bedenkelijk niveau.
 
MT87
 
1
7 september 2020 om 23:50
Promes is inderdaad ook helemaal geen oranje materiaal. Zeker niet als linksbuiten. Schaduwspits deed hij in Rusland leuk, daarna in Spanje mislukt, en bij Ajax vooral gescoord bij de gratie van Ziyech. Bij Oranje precies 0 interlands goed gespeeld, daar doet een goal af en toe niks aan af. Met Depay ernaast werkt het totaal niet. Zoveel gepiel en gerommel. Voor de rest moet dit inderdaad wel de laatste wedstrijd van Lodeweges zijn geweest. Tegen Polen was zijn wisselbeleid al ruk, en tegen Italië zijn basisopstelling én wisselbeleid. Nu kon hij er niks aan doen dat Veltman moest spelen, maar dit middenveld en deze aanval sloeg echt helemaal nergens op. Hersenkronkel. Vooral de positie van Wijnaldum. Hoe verzin je het?
 
London Calling
 
0
8 september 2020 om 00:07
Maar wie ga je dan opstellen als aanvaller? toch weer Babel?want veel meer smaken hebben we niet. Alle aanvallers zijn in het beste geval subtop. En het helpt niet dat er met de Jong maar een creatieve speler in het veld staat.
 
fresh1976
 
3
7 september 2020 om 23:04
Die zoon van Ruud Gullit vind ik zo slecht wat moet Manchester daar toch mee
 
VoetbalVreugd
 
4
7 september 2020 om 23:09
Belangrijkste vraag die in me opkomt na het aanschouwen van dit lijstje: hoe is het mogelijk dat het laagste cijfer een 4 is?! Wat een barslechte partij. Niemand stak er boven uit, maar Veltman, Promes en Hateboer vond ik het meest dramatisch. Van Dijk zwak. Wijnaldum ook. Depay ook. Bergwijn ook. Enzovoort.
 
FenerAjax
 
4
7 september 2020 om 23:14
Wijnaldum kon daar vrij weinig aandoen dat hij zo slecht speelde, iedereen weet dat hij niet op rechtsbuiten hoort te staan.
 
Lunny
 
0
7 september 2020 om 23:28
Dan nog mag je wel je best doen.
 
Musi26
 
1
8 september 2020 om 16:09
Veltman was inderdaad niet goed (ook al zat hik er verdedigend nog een aantal keer tussen), maar hij stond ook grotendeels alleen in de verdediging. Virgil denkt namelijk al maanden dat hij Maradona is door op het middenveld te spelen ipv in de verdediging. Dit kan met de ligt eigenlijk al niet, maar met veltman al helemaal niet. Niemand wil dit horen, maar ik zeg het al tijden. Laat hem gewoon weer zijn taken uitvoeren.
 
ProEvo
 
2
7 september 2020 om 23:11
Kan me grotendeels wel vinden in deze cijfers. Van Dijk zou ik echter een 5 geven en vind een 6 voor Frenkie ook aan de hoge kant. Was de beste, of beter gezegd minst slechte, veldspeler, maar ook erg slordig en had geluk dat Italië daar niet van profiteerde. Hateboer speelde slecht, maar werd ook totaal niet geholpen door de tactiek en de bizarre beslissing om dat in de rust niet recht te zetten. Memphis is een goede voetballer, maar maakt te veel slechte beslissingen. Die halve omhaal richting de bovenhoek was pure zelfoverschatting. Als hij die bal op de borst neemt en op goal afvuurt is de kans van slagen veel groter. Kan je proberen als je 3-0 voor staat, maar bij 1-0 achter kan je dat toch niet doen.
 
RamonDiaz
 
7
7 september 2020 om 23:12
Van Hanegem heeft gewoon gelijk over Depay, die jongen loopt overal waar het onnodig is, laat hem nou gewoon voorin lopen puur in de spits want op deze manier is het gewoon een speeltuinvoetballer. Frenkie de Jong ook, aardige voetballer maar vreselijk overhyped, geef eens een bal diep on plaats van de zoveelste breedtepass plus durf eens te schieten als je de kans hebt.
 
ProEvo
 
1
7 september 2020 om 23:14
Frenkie de Jong is echt wel meer dan een aardige voetballer, al vind ik hem ook nog niet zo goed als veel mensen zeggen. Maar over het zelf durven te schieten ben ik het volledig met je eens. Hij kiest te vaak voor nog een pass terwijl hij een vrije schietkans op de rand van de 16 heeft.
 
fcdc1
 
1
7 september 2020 om 23:19
Als Depay continue in de spits blijft krijgt hij geen enkele bal. Jij noemt het onnodig, ik zie het toch meer door een gebrek aan creativiteit van andere dat Depay overal te vinden is. Promes heeft helemaal niks te zoeken bij het NL en Bergwijn haalt het net. Aanvallend is het buiten Depay om behoorlijk matig.
 
RamonDiaz
 
1
8 september 2020 om 08:54
@fcdc1 Als je tegen topteams speelt krijg je vaak genoeg weinig ballen maar als die komt moet je er staan, bij Depay gaat dat niet lukken want hij staat overal behalve op de juiste plek of je moet met 2 spitsen gaan spelen zodat Depay kan gaan zwerven met naast hem een afmaker want zoals gisteren werkt niet.
 
alkatorian
 
2
7 september 2020 om 23:17
Hoe van Dijk aan een 6 komt is mij een raadsel. Geeft ook niet, want iedereen was ontiegelijk slecht. Als er al iemand een magere 5.5 scoort, is het Dumfries. Maar dan enkel vanwege zijn drive/werklust. Je kunt zeggen wat je wilt, hij vecht er wel voor. Kon ik van de rest vandaag niet zeggen.
 
4Ever4Ajax
 
6
7 september 2020 om 23:25
Van dijk een 6?? Hij was de hoofdschuldige bij de tegengoal en had meer fouten dan Veltman. Zeer slecht journalistiek stuk dit.
 
Musi26
 
0
8 september 2020 om 16:11
stttt over onze oppergod virgil mogen we niks zeggen. Is al maanden verantwoordelijk voor vele tegengoal omdat hij de rest van de verdediging in de steek laat door als halve middenvelder te spelen.
 
Kevin1989
 
5
7 september 2020 om 23:26
De geweldige Hateboer die 5 klassen beter is dan dumfries. Oranje miste de energie die Dumfries bracht in zijn korte invalbeurt.
 
Sirius
 
3
7 september 2020 om 23:27
Op dit soort avonden waarin het als collectief niet gaat, zie je ook direct welke spelers het niveau simpelweg niet aankunnen. Lodeweges heeft wel laten zien dat hij gewoon een ervaren lichtgewicht is. Te graag een stempel willen drukken met een tactiek die totaal onlogisch is. Ook schrijnend was de enorme ruimte achter de verdediging van Oranje. Als die Italianen er in het eerste half uur wel 6 keer met lange ballen overheen komen, is het misschien toch verstandig om die verdedigende lijn naar achteren te verplaatsen. Het gebrek aan creativiteit was ook weer pijnlijk duidelijk, zowel in het veld als bij de technische staf. Vanavond deed me toch denken aan 2015-2018. Dat liever nooit meer!
 
Airbags
 
4
7 september 2020 om 23:30
Lodeweges verdient ook wel een onvoldoende. Als je ziet dat Nederland zo overlopen wordt, moet je tactisch durven aanpassen. In plaats daarvan kregen de de standaardwissel Van de Beek - Bergwijn en Dumphries voor Hateboer toen die niet meer verder kon. Had eens wat geprobeert met Ihattaren ofzo. Zo'n snelle, technische speler kan wellicht in al zijn onbevangenheid wat mannetjes voorbij spelen. Of een Wijndal op links, die brengt aanvallend net even wat meer dan Aké. Had je meteen Veltman eruit kunnen halen.
 
Williberti
 
0
7 september 2020 om 23:34
Voor mijn gevoel speelde bijna iedereen naar behoren. Wie dat niet deden waren de Jong en van Dijk. Zonder de ligt en Blind hou je gewoon niet veel meer over. Italië was gewoon een beter elftal
 
oldtrafford
 
1
7 september 2020 om 23:36
Kan iemand mij uitleggen waarom Stefan de Vrij nooit in de basis staat bij Nl.veltman is een degelijke keus tegen landen zoals Rusland of Zweden, maar laat het altijd af weten tegen de wereldtop. Doet me een beetje denken aan toen Clarence Seedorf steevast genegeerd werd voor het NL elftal terwijl hij toch echt in de beste vorm van zijn carriere was op dat moment.
 
gaeajax94
 
3
7 september 2020 om 23:47
De Vrij is geblesseerd afgehaakt anders had hij wel in plaats van Veltman gespeeld.
 
gaeajax94
 
1
7 september 2020 om 23:45
Ben het wel eens met de cijfers, alleen de 6 voor vam Dijk is te hoog. Vond hem niet de rust zelve, speelde de bal redelijk vaak paniekerig over de zijlijn en zijn lange ballen waren voornamelijk balverlies (de dreiging hiervan zoals in het stukje bij Van Dijk staat heb ik een beetje gemist) daarnaast was hij verdedigend ook niet zoveel aanwezig/dominant als normaal. Cillessen was voetballend erg matig maar verdiend wel een voldoende door een paar goede reddingen (toch het belangrijkste waar een keeper ervoor staat).
 
AjaxRosenberg
 
1
8 september 2020 om 12:17
Helemaal eens hoor, misschien bedoelden ze met dreiging juist dreiging richting zijn eigen doel(man)? Ik heb het namelijk ook niet gezien.
 
justmark
 
1
7 september 2020 om 23:46
Coach een 3.. je kan Hateboer wel de schuld geven maar hij stond te verdedigen tegen 3 man.. ga dat zelf maar een hele avond doen. Belachelijk dat we niet met 2 aanvallers speelden en geen extra verdedigende middenvelder. Dat zag iedereen na 15 minuten toch al?
 
hakimz
 
1
7 september 2020 om 23:57
Ik vond wijnaldum persoonlijk een sterke wedstrijd spelen, hij zorgde als enige speler voor veel gevaar. Frenkie vond ik eerste helft juist goed onder de druk uitspellen, zelfs met 2 man om hem heen kreeg hij de bal altijd bij de juiste teamgenoot. Daarbij vond ik depay een verschikkelijke wedstrijd spelen, hij heeft geen moment voor gevaar gezorgd. Ook van dijk zeer matig, hij speelde veel verkeerde passes.
 
ajaxmind
 
2
8 september 2020 om 00:11
Ik zou ze helemaal geen cijfer geven. Wel op hun flikker. Wat was dit.. kwalitatief uitermate ruk. Verdedigen begint voorin dames (gini, v/d Beek) en de keeper is de eerste man in de aanval. Ik had wel eens willen zien of Chiellini het eind van de wedstrijd had gehaald als De jong vanaf basis op midvoor had gestaan.
 
Soccerfan_1
 
4
8 september 2020 om 00:25
Dus hier krijgt ake ook de schuld van het tegendoelpunt. Het was van dijk die z’n man liet lopen. Ake stond bij iemand anders
 
Superscoorder
 
4
8 september 2020 om 01:22
Ik ben blijkbaar de enige hier die Veltman wel redelijk vond spelen. Stond verdedigend wel goed en voorkwam meermaals gevaar. Probeerde als enige samen met Frenkie op te bouwen. Van Dijk krijgt 2 punten hoger op basis van? Dekt precies helemaal niemand bij de 0-1 terwijl Aké tegen 2 man stond. Bijna geen enkele (lange) bal kwam aan of was erg moeilijk voor de aanvaller. Speelde laconiek. Hij passte 50% van de ballen op Veltman die het vervolgens uit mocht zoeken. De overige 50% leverde hij in. Maar ik mag dit allemaal niet zeggen want van Dijk is onze verlosser en Veltman altijd de schlemiel
 
993410
 
1
8 september 2020 om 06:31
Wat ik hier op VZ vooral mis is het tactische falen, en het veel te laat ingrijpen van Lodewges.dat vond ik het meest schrijnend. Na minuut 1 was al duidelijk dat Oranje achter de feiten aan liep en zich gelukkig mocht prijzen met slechts een 0-1 op het bord..ondanks iedereen het zag (zelfs van de Vaart) werd er niet ingegrepen..
 
DeSteek77
 
0
8 september 2020 om 11:27
Precies dat. Een groot aantal spelers waren uiterst matig natuurlijk, maar als je goed staat dan krijg je nooit zoveel tegen. Aan de kant van Hateboer, die zich ook nog regelmatig eenvoudig liet uitspelen was het een speeltuin voor de Italianen. Snap niet waarom hij niet met 4-3-3 begon. Wellicht dat spelers dan ook wat beter in hun vel zaten en beter speelden. Steven Bergwijn ipv Donny (en dus 4-3-3) en eventueel Dumfries ipv Hateboer had mijn voorkeur genoten.
 
AjaxRosenberg
 
0
8 september 2020 om 12:16
Volgens mij was de coach van NL nog het slechts van allemaal. De tactiek was namelijk dramatisch en dat kon iedereen al snel zien; als je dan nog niet ingrijpt ben je volkomen ongeschikt. Verder moet je Hateboer alleen opstellen als je met drie verdedigers speelt, Ake is gewoon geen geschikte linksback maar gewoon een centrale verdediger, Veltman was niet goed maar de beste verdediger ter wereld van Dijk was echt net zo slecht. De Roon is niet geschikt voor Oranje, voetballend te matig. Tjah en de rest kwam eigenlijk ook niet uit de verf, maar vindt het lastig om in te schatten want door dit tactisch gestuntel kwam niemand van Oranje in zijn kracht.
 
GfZola
 
2
8 september 2020 om 13:01
Op Cillessen na verdient niemand een voldoende, 1 van de slechtste wedstrijden van oranje de laatste jaren, over,klast door Italie op alle vlakken!
 
AlexDeWil
 
0
8 september 2020 om 13:06
Offtopic: Jammer dat er geen item is over Bosnie-Polen en de vermeend interesse van Feyenoord in middenvelder Kamil Jozwiak, speler nu nog van Lech Poznan. Goede speler namelijk. Ontopic": Veltman was bedroevend gisteravond kon echt niet meer. Snap daarom ook niet dat Lodeweges niet ingreep om Ake centraal te zetten en Wijndal in te brengen. Wissel van Luuk de Jong kwam ook veel te laat want toen hij als stormram erin kwam werd het nog even lastig voor de Italianen.
 
real8madrid
 
0
8 september 2020 om 14:37
Ik blijf er bij dat dit Nederland cynischer moet zijn. Zo kom je helemaal nergens. Gewoon 5-3-2 spelen. Je hebt 3 cv’s die wereldtop zijn, gebruik ze. De grootste kracht van je middenveld is loopvermogen, gebruik dat. Voorin de jong als target man met een zwervende depay eromheen. Lange ballen op de jong jassen en een middenveld dat met hun loopvermogen snel bij sluit. Enige vraag is dan wie als wingbacks op te stellen. Is het mooi voetbal? Natuurlijk niet. Ga je wel verder mee komen denk ik. Als je dat er op tijd in krijgt ben je een outsider voor het ek
 
MarcoAlder
 
0
8 september 2020 om 17:34
Zwaar onder de maat Nl-elftal...echt genoten van de Italianen! Wat een wereld goal...kunnen ze een x tegen de Jong zeggen dat de goal van de tegenparij bij de achterlijn staat en niet aan de zijlijn ??