'Hij is de toekomst van Oranje, ik denk dat Van Gaal hem gewoon laat staan'
Vrijdag, 3 september 2021 om 07:14

Justin Bijlow kan terugkijken op een alleszins behoorlijk debuut in het Nederlands elftal. De 23-jarige doelman maakte woensdagavond in en tegen Noorwegen zijn eerste minuten in Oranje. Oud-keepers als Eddy Treijtel, Ed de Goeij en Joop Hiele achten de kans klein dat Louis van Gaal uiteindelijk op een andere doelman gaat terugvallen.

"Het lijkt me een beetje voorbarig om dat nu al te zeggen, maar Bijlow zou het wel kúnnen worden", reageert De Goeij vrijdag in De Telegraaf op de vraag of de keeper van Feyenoord de toekomst van Oranje is. "In principe heeft Bijlow alles om voor langere tijd de nummer één van Oranje te zijn. Het enige vraagteken is zijn fysieke gesteldheid. Hij heeft de afgelopen jaren toch met aardig wat blessures te maken gehad. Dat is voor een deel pech, maar heeft ook te maken met zijn stijl van keepen."

"Hij neemt af en toe veel risico, onder andere bij het uitkomen. In sommige situaties is hij een beetje te gretig." Hiele ziet een mooie toekomst voor Bijlow weggelegd. „Als Bijlow en Joël Drommel het goed blijven doen, dan zou ik niet weten, waarom er teruggevallen zou moeten worden op Jasper Cillessen. Met het oog op de toekomst lijkt het me sowieso verstandig om deze jonge keepers erbij te houden."

"Zoveel goede Nederlandse keepers zijn er niet en we mogen blij zijn dat zich nu toch weer twee talentvolle doelmannen aandienen, die de potentie hebben om zich door te ontwikkelen tot het internationale niveau." Ook Treijtel ziet niet in waarom er nog beroep zou moeten worden gedaan op Cillessen. "Bijlow is absoluut de keeper van de toekomst voor Oranje. Ik denk dat Van Gaal hem gewoon laat staan. Cillessen heeft de afgelopen jaren amper gespeeld en eerlijk gezegd vind ik Bijlow ook gewoon beter dan Cillessen."

Bijlow was woensdag de eerste doelman van Feyenoord die zijn debuut voor Oranje maakte sinds De Goeij in 1992. De laatste keeper van de Rotterdammers die het doel van Nederland verdedigde, was tot woensdag Kenneth Vermeer. De doelman keepte in maart 2015 in het oefenduel met Spanje (2-0 winst)

Meer nieuws
   
11:17
11:17
Speler van Borussia Dortmund reist om opvallende reden apart naar CL-kraker
0
   
11:02
11:02
Derksen ergert zich groen en geel aan sportverslaggever: 'Het is zo stuitend'
3
   
11:00
11:00
Van Europa veroveren naar degradatie, faillissement en een nieuwe opleving
11
   
10:44
10:44
Ajax shopt bij Sparta en haalt jongere broer van Jorrel Hato naar Amsterdam
38
   
10:12
10:12
Genadeloze Carragher adviseert speler van Man United te stoppen met topvoetbal
31
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (61)

 
Yelle
 
14
2 september 2021 om 20:50
Geen speld tussen te krijgen. Enige 'maar' is de blessuregevoeligheid van Bijlow. Hopelijk blijft hij nu gewoon langere tijd heel en dan mag hij van mij gewoon onder de lat blijven staan, Cillessen of niet.
 
JWD81
 
6
2 september 2021 om 20:56
Denk dat je gelijk hebt. Keepte een goede pot. Hij moet steady blijven en punten pakken voor Feyenoord, dan kan hij in een jaar tijd uitgroeien tot een stabiele keeper. Maar laten we ook niet gelijk de polonaise lopen, want dat zeiden we bij onze backs ook en steady backs zijn er ook nog niet. Maar er zit zeker potentie in Bijlow
 
Scotsman
 
10
3 september 2021 om 08:14
Ik vind Bijlow eigenlijk niet blessuregevoelig. Blessuregevoelig betekent mijns inziens dat je te vaak kwetsuren krijgt die eigenlijk niet zo goed verklaarbaar zijn. Bij Bijlow waren de laatste drie blessures allemaal het resultaat van gewoon hele harde botsingen na heel erg slecht getimed uitkomen. Dat is gewoon een kwestie van inzicht, ervaring en trainen. Dat is dus op te lossen. Eigenlijk exact wat De Goeij zegt.
 
Yelle
 
0
3 september 2021 om 13:00
Enfin, hij is de laatste jaren vaak geblesseerd geweest. Ik hoor graag hoe ik dat in het vervolg moet noemen.
 
rannio
 
0
3 september 2021 om 11:33
Eens. Hij trapte de tweede helft ergens een bal weg en kreeg een flinke grimas op z'n gezicht. Dan houd je wel je hart vast. Wat mij betreft veruit de beste optie tenzij Drommel & Gorter opeens keiharde stappen maken. Dan kan het zomaar opeens dringen worden.
 
Ducktaildo
 
22
2 september 2021 om 20:51
Inderdaad gewoon lekker laten staan. Overige keepers gaan het verschil ook niet maken, en hij heeft de potentie om toch een hoog niveau te halen. Enige keeper die een uistraling heeft dat die punten voor je gaat pakken
 
Superb
 
38
2 september 2021 om 20:54
Bijlow beheerst alle aspecten die een topkeeper moet hebben. Ik denk dat Nederland hier mits hij fit blijft de komende jaren echt een geweldige keeper aan gaat hebben!
 
MrKrillin
 
6
2 september 2021 om 23:48
Even kijken hoe de ontwikkeling gaan van Drommel en Gorter. Samen met Bijlow zullen zij het moeten uitvechten. Zou mooi zijn als deze 3 spelers elkaar kunnen uitdagen en verder laten groeien.
 
NicoMos
 
6
3 september 2021 om 08:14
Drommel is een gemaakte keeper, Bijlow is ECHT
 
Stefandefree
 
7
3 september 2021 om 08:17
Gorter? Dat kan nog wel even duren voordat die überhaupt een kans gaat krijgen bij Ajax toch?
 
Aqua1
 
8
2 september 2021 om 20:58
Bijlow maakte zeker indruk, is pas zijn eerste echte wedstrijd voor Oranje dat zegt niet zoveel. Hij en Drommel gaan uitmaken wie de eerste keeper wordt.
 
AadHandgranaat
 
53
2 september 2021 om 21:13
Ik zie niet hoe Drommel het Bijlow ooit lastig zou kunnen maken, tenzij Bijlow het fysiek niet aankan. Drommel is talentvol maar ook al jarenlang wat wisselvallig, Bijlow heerst als een keizer sinds zijn debuut op z'n 18e. Zelden zo'n soeverein keeperstalent gezien
 
MrKrillin
 
0
2 september 2021 om 23:49
@aqua naast Drommel mogelijk ook Gorter als hij stappen zet. En heel misschien Scherpen, maar kans lijkt mij zeer klein.
 
fanaticus
 
16
3 september 2021 om 01:05
Hoe meer je er gaat noemen hoe dunner de spoeling, Bijlow is op dit moment absoluut de beste, en als je dan bedenkt dat er nog erg veel rek in zit zie ik niet in waarom hij niet de beste blijft, je gaat niet een keeper wisselen na een reeks interlands omdat een ander misschien ook net zo goed is. Maar eerst maar eens een seizoen heel blijven, dan zie ik die ontwikkeling met veel vertrouwen tegemoet.
 
JJR12
 
5
3 september 2021 om 08:39
@mrkrillin Gorter? Scherpen? Gorter speelt momenteel in Jong Ajax en moet, zoals het er nu voor staat, zelfs nog even wachten op zijn plek in Ajax 1. Zelfs al krijgt hij ergens volgend jaar een kans in Ajax 1, zie ik hem Bijlow niet uit het elftal spelen omdat Bijlow al meer dan een jaar nadrukkelijk op de deur klopt en het nu eindelijk mag laten zien. Daarnaast ga ik er vanuit dat van Gaal naast Bijlow en Drommel voor een ervaren 3e keeper zal gaan en niet voor 3 jonkies zal kiezen. Over Scherpen ga ik niet eens beginnen, snap niet waarom hij überhaupt benoemd wordt.
 
blackpool
 
40
2 september 2021 om 20:59
Dit lijkt mij ook totaal geen discussiepunt. Bijlow aankomende jaren de nr1.
 
Oortap
 
3
2 september 2021 om 20:59
Sinds Van Der Sar en Steek tot 2010 hebben we nog niet echt een onbetwiste nr 1 gehad. Cillissen, Krul, Vorm, Vermeer, Zoet waren allemaal lood om oud ijzer. Het is tijd om het stokje over te dragen naar de nieuwe generatie van Bijlow, Drommel en heel misschien ook nog keepers als Scherpen en Gorter als zijn doorontwikkelen. Wordt wel weer tijd dat we een internationale topkeeper krijgen.
 
El Barto
 
6
2 september 2021 om 21:20
Gedeeltelijk met je eens, Cillissen was in 2014 uitstekend, maar heeft het daarna ook niet echt waargemaakt. De overige zijn prima clubkeepers voor de Eredivisie, maar niet meer dan dat. Bijlow en Drommel lijken meer potentie te hebben. Bijlow had een prima debuut, hij straalde uit alsof hij al meerdere optredens in Oranje had. De goal van Haalland kon die niet zoveel aan doen, dat lag meer aan de verdediging. En het feit dat het om Haalland ging.
 
Sirius
 
6
3 september 2021 om 01:50
Drommel ben ik het nog steeds niet mee eens. Maakt simpelweg teveel fouten. Als lijnkeeper is hij uitstekend, z`n voorzettingen zijn misschien nog wel beter, maar tijdens hoge ballen, uitkomen of situaties waarin je snel keuzes moet maken zit hij te vaak mis. Daarin is Bijlow echt veel verder. Het enigste zwakke punt van Bijlow is eigenlijk z`n voorzetting met z`n benen. Alleen z`n uittrap is wel echt voor verbetering vatbaar. Verder is Bijlow wel echt verder dan Drommel op `t moment. Van wat ik tot nu toe heb gezien, denk ik niet dat Drommel langer dan 1 seizoen eerste doelman blijft bij PSV. Ik hoop dat hij m'n ongelijk bewijst.
 
vastrekuh21
 
7
2 september 2021 om 21:01
Bijlow voorlopig laten staan en de kans geven als je nu teveel gaat wisselen met keepers onder de lat krijgen ze geen vertrouwen Bijlow eindelijk fit eerste keus bij Feyenoord en beter hebben we op moment niet
 
RedBaron
 
4
2 september 2021 om 21:09
Gewoon laten staan. Maakt een goede betrouwbare indruk.
 
mitchajax020
 
2
2 september 2021 om 21:19
Voor mij ook de nr 1. Alleen wel blessure gevoelig.
 
4fRedondo
 
10
2 september 2021 om 21:26
Dat blessuregevoelige komt mede dat hij liever een doelpunt voorkomt en dus niet aan zichzelf denkt. Tegen Noorwegen had het ook fout kunnen gaan. Hij stopt grandioos de eerste kans van Haaland en vervolgens duikt hij op de vrijgekomen bal net voor een instormende Noor. In dit soort situaties heeft hij de pech gehad dat hij geraakt werd door de tegenstander. Nu ging het nog maar net goed.
 
@Osthoved89
 
0
3 september 2021 om 10:38
Dat is een kwestie van ervaring. Ik denk dat hij na verloop van tijd zulke situaties beter leert herkennen.
 
Titaantje
 
10
2 september 2021 om 21:28
Wat heeft Drommel precies gedaan om ook als toptalent te worden beschouwd? Niet lullig bedoeld hoor, het is een goede keeper maar ik vind het geen topkeeper en zie hem daar ook niet zo snel naar doorgroeien. Het lijkt me voor PSV ook geen sueperkeeper (behalve dat hij goed kan meevoetballen), en niet direct een stap omhoog ten opzichte van Zoet en/of Mvogo
 
ajaxf1
 
6
2 september 2021 om 22:01
Drommel is een beetje de C versie van Ederson. Enorm goede lange bal, kan ook meevoetballen alleen soms beetje rare fratsen. Maar hij is nog jong, er zit echt wel wat in hoor. Moet zekerder worden met hoge ballen/voorzetten maar dat is ook veelal ervaring.
 
Sirius
 
3
3 september 2021 om 01:53
Drommel is prima op de lijn en heeft een geweldige voortzetting, maar buiten die eigenschappen is hij nog te kwetsbaar. Een toptalent is hij niet, al is dat bij een (jonge) doelman altijd lastig in te schatten. Hij zal sowieso stappen moeten zetten, want Bijlow loopt momenteel zeker een aantal stappen voor. Ik betwijfel of Drommel eerste doelman van PSV kan blijven over een langere periode. Hij is getalenteerd, maar oogt te vaak ook erg onzeker (dat had hij bij FC Twente ook).
 
erwinson
 
0
3 september 2021 om 10:41
ik vind persoonlijk dat Drommel meer rust geeft dan die Mvogo. Bij Mvogo hou je vaak je hart vast, omdat ie gewoon af en toe hele rare dingen doet.
 
 
1
2 september 2021 om 21:29
Prima debuut inderdaad, maar je zag de zenuwen wel als ie aan de bal was. Gaat er uiteindelijk natuurlijk om dat ie ballen tegenhoudt, maar spelhervattingen kan hij veel beter dan hij gisteren liet zien.
 
FR010FRDAM
 
12
2 september 2021 om 21:55
Maar had ook te maken met de backs die te hoog stonden en de vroege druk van de Noren. Hij kon de bal echt nergens kwijt, dus dan moet alles diep en word je ook minder comfortabel aan de bal.
 
Sirius
 
1
3 september 2021 om 01:55
Ik denk eigenlijk gewoon zenuwen. Z'n spelhervattingen waren wel slecht te noemen, maar liever dat dan bij de kwaliteiten waar het echt om gaat. Ik heb in ieder geval wel vertrouwen in Bijlow. Die heeft me echt van mening doen veranderen in de afgelopen (pakweg) 8 maanden.
 
Sonnyfloyd
 
7
2 september 2021 om 21:40
Snap al die reacties niet, kan me geen echte redding van m herinneren waarmee die zich gisteren heeft onderscheiden. Was 2 x verslagen en werd daarbij 1x gered door de paal, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
 
crazycami
 
33
2 september 2021 om 21:43
Gelijk in de eerste minuten pakt hij al een bal van haaland
 
Weef
 
9
2 september 2021 om 22:03
Het optreden in Oranje was niet direct heel opvallend, maar wel gewoon degelijk. Had één hele goede redding en bij de goal en de bal op de paal kan hij heel weinig doen. Verder weinig te doen gehad, maar hij straalde wel betrouwbaarheid uit. Maargoed, ik denk dat in zijn beoordeling ook zijn prestaties bij Feyenoord zijn meegenomen. Het is vooral een hele betrouwbare, complete keeper.
 
Sirius
 
4
3 september 2021 om 01:57
Het hoeft ook niet direct een Oblak te zijn. Die jongen is 23 jaar en houdt zich uitstekend staande tijdens een lastige pot. Niet elk schot is te pakken en dat schot op de binnenkant van de paal kun je geen doelman aanrekenen. Die goal gaat er ook bijna altijd in. Z`n spelhervattingen waren minder, maar uiteindelijk liet hij gewoon een aardige indruk achter. Voor een doelman van 23 jaar is dat gewoon knap.
 
wesley1910
 
7
3 september 2021 om 07:29
Dat "gered door de paal" vind ik zo'n onzin . Als die bal wel op het doel was (dus iets naar rechts) had justin hem gewoon. Dus schermde uitstekend zijn doel af.
 
NicoMos
 
3
3 september 2021 om 08:16
Eerste minuten nog op de plee gezeten?
 
jellert18
 
0
3 september 2021 om 12:40
Ja ze hadden die noren meer moeten laten schieten..... Moet je met zo'n reactie. Is gewoon een goede keeper
 
LeWizKid
 
4
2 september 2021 om 22:00
Lijkt me duidelijk dat hij nummer 1 is, hij is op alle gebieden beter dan zijn concurrenten. Krul is misschien een betere penaltystopper, maar daarmee is alles gezegd.
 
Gaillimh_Bhoy
 
3
3 september 2021 om 00:06
Is Krul nog serieus in beeld voor Nederland? Zelfs de Norwich fans maken hem soms al belachelijk… Bijlow is wat jij zegt echt de betwiste nummer 1 in mijn ogen! Met Drommel als tweede keeper voor de toekomst ??
 
droppie
 
1
2 september 2021 om 22:02
Is ook een prima sluitpost, dus mooi laten staan. En met Drommel als backup hebben we het volgens mij prima voor elkaar wat betreft de keepers.
 
Die Knappen
 
2
2 september 2021 om 22:17
Bijlow maakte een prima indruk. Beste optie op dit moment
 
 
2
2 september 2021 om 22:22
Bijlow is niet alleen de keeper voor de toekomst. Hij is ook al de keeper voor nu
 
Pietvan der Weijden
 
6
2 september 2021 om 22:41
Bijlow wordt mijns inziens teveel gehyped, ik zie de potentie niet zo, Ik zie Cillesen wel weer terugkomen , die is veel stabieler als Bijlow door zijn ervaring , want keepen is een ervaringsvak. Op langere en waarschijnlijk kortere termijn zal Gorter vanzelf de beste optie blijken. Let maar op !!
 
voetbalfreak
 
16
2 september 2021 om 22:58
Bij Italië staat iemand onder de lat die net uit de luiers komt; wat goed is komt snel...
 
BertBouman
 
23
2 september 2021 om 23:02
Jij kijkt wel heel erg door een Ajaxbril en hebt daardoor geen objectieve mening , ik denk dat je nu ook ineens vindt dat Berghuis er in hoort.
 
Mikeo110
 
9
3 september 2021 om 07:51
Moeilijk he toegeven dat de beste optie op goal voor Oranje bij Feyenoord speelt. Bijlow is zoveel verder dan Gorter en Cillesen word hem niet meer
 
JJR12
 
3
3 september 2021 om 08:46
Cillessen, Gorter, vergeet je niet Scherpen en Raatsie ook nog even te benoemen als keepers die allemaal beter zijn dan Bijlow en dus in Oranje thuishoren?
 
jellert18
 
1
3 september 2021 om 12:42
Schijnt dat er ook 1 in de D1 keept die beter is
 
Corner53
 
2
2 september 2021 om 23:01
Treiteren, de Goei en Hiele lijken me wel erg partijdig in hun commentaar, allemaal oud Feijenoord keepers.
 
jellert18
 
0
3 september 2021 om 12:43
Misschien hebben ze gewoon verstand van keepers denk je niet?
 
fanaticus
 
4
3 september 2021 om 00:59
Zoals altijd speelt de beste op welke positie dan ook, dus lijkt me zo klaar als een klontje met Bijlow.
 
Sirius
 
4
3 september 2021 om 01:46
Tja, ik zou niet weten waarom je hem nog zou verruilen. Z'n spelhervattingen vind ik zeker nog voor verbetering vatbaar, maar deze jongen heeft veel meer potentie dan ik anderhalf jaar geleden dacht. Waar hij gaat eindigen; ik heb geen idee. Echter vind ik 'm niet zozeer slechter dan z'n concurrenten en het is wel vrij duidelijk dat hij nog beter gaat worden. Mits hij z'n carriere juist plant, heb ik wel een goed gevoel bij Bijlow inmiddels. Hij moet alleen wel werken aan z'n spelhervatting en dan met name de hervatting met z'n 'mindere' been.
 
Miccoli
 
0
3 september 2021 om 08:31
Ik zou hem ook gewoon de kans blijven geven. Hij werd tegen Noorwegen niet echt getest, want de Noren kwamen er amper uit. Dat Haaland dan tegen je scoort is jammer, maar absoluut geen schande. Het was ook gewoon een goed geplaatste bal. Voor de rest zat 'ie er een paar keer goed tussen. Ik heb er in ieder geval een beter gevoel bij dan bij Krul en bij Stekelenburg.
 
madmarcel
 
0
3 september 2021 om 13:45
Ik weet dat het Haaland is en dat men denkt dat die bal goed geplaatst was....maar feitelijk wordt die bal gewoon door een verdediger tegen het voorwaarts bewegende scheenbeen geschoten en vliegt die bal er toevallig goed in.
 
ohwohwohw
 
1
3 september 2021 om 08:52
NATUURLIJK. Als hij zometeen 3 goede interlands heeft gespeeld geen reden om hem te wisselen. Erg talentvol maar bovenal op dit moment ook al een prima keeper. Fit blijven is het enigste dingetje bij hem. Cilissen is een keeper die je prima als 1e keeper in je selectie kunt hebben maar niet als 2e. Lijkt me een wat naar mannetje. Maar ook hij is erg vaal geblesseerd
 
jellert18
 
0
3 september 2021 om 12:46
Jij kent cilessen persoonlijk? Heb niks met cilessen maar dit soort uitspraken hou ik niet zo van
 
JJR12
 
1
3 september 2021 om 13:23
@jellert18 Hij zegt hier toch niets raars? Hij geeft aan de Cillissen hem een naar mannetje lijkt, waarschijnlijk gebaseerd op zijn interviews/gedrag in het veld/uitspraken van hem. Zo lijkt bijvoorbeeld Tadic mij ook een hele nare vent om tegen te voetballen, gebaseerd op zijn gedrag in het veld tegen zowel teamgenoten als tegenstanders. Je hoeft iemand niet persoonlijk te kennen om een mening over iemand te kunnen hebben.
 
Jackieboy10
 
1
3 september 2021 om 12:00
Lijkt mij ook niet meer dan logisch dat hij blijft staan. Heeft nog genoeg potentie om door te groeien en is op dit moment van vergelijkbaar niveau of beter dan de andere mogelijke keepers. Dan kun je hem wat mij betreft gewoon vaste keeper van Oranje maken, om daarop te bouwen voor de komende X aantal jaren. Is voor de verdediging ook fijner als er een vast gezicht achter hen staat. Ik was bovendien prima onder de indruk van Bijlow tegen Noorwegen. Beetje zenuwachtig af en toe, maar wel gewoon een solide debuut. Goal van Haaland kon hij niets aan doen omdat die van richting werd veranderd. Verder ook goede redding gemaakt op die eerdere kans van Haaland. Prima, mooi laten staan. Cillessen is wat mij betreft klaar. Volgens mij ook geen persoon die als 2e of 3e keeper mee wil, dus dan lekker niet meer oproepen. Bijlow, Drommel en dan maar Krul is wat mij betreft prima. Weet iemand trouwens of het verplicht is om 3 keepers te selecteren bij de kwalificatie en op de eindtoernooien? Want anders vind ik het nog best een optie om geen 3e keeper mee te nemen (wanneer keept zo'n 3e keeper nou echt?) en dan een extra veldspeler mee te nemen. Dat geeft je als team veel meer opties.
 
FransHoppenbrouwers519
 
0
4 september 2021 om 16:43
Alles is beter als Stekelenburg die had Frank de Boer nooit op mogen stellen bij het EK, tegen zowel Oekraïne en tegen Tsjechië schuldig aan 2 doelpunten. Begrijp ook niet dat Ajax hem opstelt in de grote wedstrijden gaat dat echt punten kosten