'Hij was een dertien in een dozijn-voetballer voor Slot naar Feyenoord kwam'
Zaterdag, 4 mei 2024 om 09:37

Wim Kieft durft niet te garanderen dat Arne Slot gaat slagen bij Liverpool, zo blijkt uit de column van de analist. In De Telegraaf laat Kieft optekenen dat men 'terecht enthousiast' over de Feyenoord-trainer is, maar dat dat geen garantie voor succes in de Premier League biedt. Wel erkent de oud-prof dat Slot 'onmiskenbaar' spelers individueel beter maakt.

Al geruime tijd wordt de hoofdtrainer van de bekerwinnaar concreet in verband gebracht met een overstap naar Anfield. Slot moet bij Liverpool de opvolger worden van de vertrekkende Jürgen Klopp.

Kieft vraagt zich enigszins af of de Feyenoord-hoofdcoach klaar is om dergelijk grote schoenen te vullen. "Terecht is iedereen enthousiast over Slot, maar dat was iedereen ook toen Erik ten Hag van Ajax naar Manchester United vertrok. Je kunt echter stellen dat het daar allemaal niet zo lekker loopt."

"Al heeft Slot een betere visie dan Ten Hag", voegt Kieft meteen toe. "Onmiskenbaar maakt Slot spelers individueel beter. Zoals Kökçü, Wieffer, Geertruida, Hancko, Paixão en dit seizoen ook Quinten Timber. Vóór Slot was hij een dertien in een dozijn-voetballer, maar heeft nu specifieke kwaliteiten aan zijn spel toegevoegd."

De voormalig spits durft niet te zeggen of Slot gaat slagen in Liverpool. "Belangrijk voor Slot wordt hoe hij binnenkomt bij Liverpool. Moet hij blij zijn dat Liverpool hem heeft uitverkoren, of heeft hij iets te eisen daar? Voor Slot valt niet te hopen dat hij alleen maar blij moet zijn met Liverpool. Belangrijk wordt of hij mag meebeslissen over de samenstelling van de selectie", aldus Kieft.

Ondanks dat de gesprekken tussen Feyenoord, Liverpool en Slot al een tijdje gaande zijn, ligt er geen definitief akkoord. Naar verluidt gaan beide clubs het eens worden over een transfersom van tussen de dertien en vijftien miljoen euro.

Zolang er niks officieel is gecommuniceerd, laat Slot zich weinig uit over zijn mogelijke overstap naar Engeland. "In de basis heb ik er alle vertrouwen in dat het rond gaat komen. Wanneer dat exact kan zijn, kan ik nog niet vertellen", zei de oefenmeester vrijdag op het perspraatje.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Feyenoord-nieuws? Word nu lid van het Feyenoord Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
07:56
07:56
Ajax maakt haast en wil Francesco Farioli komende week binnenhalen
6
   
07:50
07:50
Alex Kroes noemt 3 spelers die hij absoluut niet wil verkopen bij Ajax
6
   
06:00
06:00
Youth League-winnaar klaar voor het eerste van AZ: 'Er liggen kansen'
9
   
23:57
23:57
Kökçü van de hemel in de hel doordat Benfica zege weggeeft in minuut 93
17
   
23:16
23:16
Feyenoord wordt op 'logische' vervanger Slot gewezen: 'Maar hoop dat hij blijft'
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (28)

 
Westend
 
15
4 mei 2024 om 09:44
Vrij ingewikkelde titel, want je zou denken dat Slot een 13-in-een-dozijn voetballer is geweest. Maar dat ging dus over Timber. Ik begrijp niet zo goed waar Kieft nou heen wil met z’n verhaal. Hij ziet het zowel WEL als NIET slagen dus? Hij was goed net als Ten Hag, Ten Hag lukt het niet, maar Slot heeft een duidelijkere visie? Heel verwarrend
 
Amsterdam4
 
8
4 mei 2024 om 09:58
Ja, ik vind het ook een raar verhaal. Slot was geen bijzondere speler, al kon je wel zien dat het een intelligente speler was. Miste andere fundamentele kwaliteiten om die spelintelligentie om te zetten in rendement op hoger niveau. Opmerking over Timber vind ik onzin, dat is altijd groot talent geweest. Bij Ajax, ook bij Utrecht stak hij vrijwel direct er boven uit. Bij Feyenoord een jaartje nodig gehad. Wel is het zo dat zijn rendement richting goal tegenstander dit seizoen verbetert is. Maar om Slot nu credits te geven voor Timber, vind ik heel raar voorbeeld. Noem dan de transformatie van Geertruida, Hancko, Wieffer, Kokcu, Malacia, etc. Die hebben echt een transformatie doorgemaakt, Timber was zich al aan het ontwikkelen en zet die ontwikkeling onder Slot eigenlijk gewoon verder.
 
Daei16
 
8
4 mei 2024 om 10:03
Hancko heeft toch nooit iemand zien voetballen voordat die naar Feyenoord kwam? Dat is ook geen goed voorbeeld.
 
arsenal890
 
13
4 mei 2024 om 10:10
Hancko was al top de eerste dag dat hij speelde. Komt dat nou door slot? Iemand die echt een goede ontwikkeling gehad heeft is Kokcu, dat is het beste voorbeeld.
 
Amsterdam4
 
1
4 mei 2024 om 10:36
Fair point. Die had in Praag al zijn revival nadat het niet gelukt was in Italie.
 
KeeperToob
 
0
4 mei 2024 om 12:54
Timber is ook gewoon een 13 in een dozijn voetballer? Een type klaassens een type donny van beek. Niet voor niks dat hij zo makkelijk weg is gegaan bij ajax en via een omweg tot dit niveau moest komen, het was nooit een bijzonder groot talent, gewoon een 13 in een dozijn voetballer die het nu leuk doet in de Nederlandse competitie, in Engeland komen ze zwaar te kort, wat geen ramp is maar wel een feit.
 
LukaModric_96
 
0
4 mei 2024 om 10:12
Is toch slim? Dan heeft hij altijd gelijk
 
Westend
 
2
4 mei 2024 om 10:16
Ik vind die podcast van ze best leuk, maar het is gewoon “vrienden café praat”. Dat moet je toch ook niet klakkeloos overschrijven. Hier staat gewoon eigenlijk niks en is woord voor woord spreektaal uitgewerkt. Eigenlijk is het artikelvervuiling. Maar: hebben er toch op geklikt hè
 
Givenchy.
 
3
4 mei 2024 om 10:12
Ik gun Arne Slot echt de wereld, maar al die treurige artikeltjes over hoe geniaal hij wel niet is...ik ben er van overtuigd dat die stemmingmakerij helemaal geen positieve invloed heeft en d'r alleen maar meer druk bij komt kijken. Laten we nou niet doen of Slot de ontdekking van de eeuw is.
 
The Utopian
 
6
4 mei 2024 om 10:19
Voor mij als feyenoorder van begin 30 is hij dat dus wel. Ik heb Feyenoord nog nooit zo goed zien voetballen en heb nog nooit zo zelfverzekerd in de kuip gezeten als onder Slot.
 
RedondoNo5
 
4
4 mei 2024 om 10:35
Als je begin 30 ben heb je 2002 toch ook bewust mee gemaakt? Ook nadat ze de Uefa cup wonnen speelden ze erg goed. Ik zeg niet dat het beter was, maar zeker niet minder dan wat Feyenoord nu laat zien onder Slot.
 
DennisJWT
 
2
4 mei 2024 om 10:41
Uiteindelijk ook gewoon uitgeschakeld door Lazio Roma en daarna gelijk weer door AS Roma. Eeen Europese middenmotor en een subtopper. Ook tweede in de eredivisie Feyenoord speelt harstikke leuk voetbal, goede energie en druk naar voren. Maar echt tactisch briljant of vernieuwend doet hij toch niet echt iets. En dit jaar dus ook niet het verschil weten te maken
 
Migi
 
5
4 mei 2024 om 10:46
Een duitse subtopper staat met 1 been in de finale van de CL. Toernooi voetbal heeft weinig van doen met competitieresultaten.
 
Redisthecolour
 
0
4 mei 2024 om 11:00
Dortmund is natuurlijk meer dan een subtopper in Duitsland, die hebben gewoon een goede selectie. Twente is ook niet ineens een top 3 ploeg. Wel met je eens dat toernooivoetbal anders is dan competitie. Dortmund zit aan de goede kant van het schema.
 
Migi
 
0
4 mei 2024 om 19:01
Naja dit seizoen wel en ze moeten spelen met de selectie van dit seizoen. Natuurlijk zijn ze over het algemeen een topclub.
 
InkeMontana
 
5
4 mei 2024 om 10:32
Eens. Vind het ook vooral raar dat zoveel geneigd zijn Slot nu boven Ten Hag te plaatsen, terwijl Ten Hag meer heeft laten zien in zijn tijd bij Ajax. Nu ook weer Kieft over dat onmiskenbaar beter maken van spelers. Ja dat was Ten Hag ook zijn grote kwaliteit bij Ajax. Dus hoezo op dat gebied Slot boven Ten Hag plaatsen, vraag ik me af? Het is dus maar keihard afwachten wat Slot nu bij een internationale topper gaat laten zien. Al heeft hij geluk bij een stabielere club binnen te komen dan waar Ten Hag binnen kwam.
 
RyanGarcia
 
1
4 mei 2024 om 10:57
Allebei geweldig gedaan. Maar het moge toch duidelijk zijn dat het fijner instappen is in een team met De Ligt, Frenkie, Schone, Onana. Tagliafico, vd Beek en Ziyech. Daarnaast in de loop der jaren aangevuld met Tadic, Ziyech, Neres, Antony, Alvarez, Martinez, Haller etc
 
InkeMontana
 
1
4 mei 2024 om 11:02
Ryan Garcia? Je noemt echt allemaal spelers waarvan nog maar moest blijken of het daadwerkelijke grote talenten waren he? Die zich allemaal onder ten Hag ontwikkeld hebben, natuurlijk met uitzondering van Schone, Tadic en Ziyech na. Waarbij Ziyech zich trouwens ook heeft doorontwikkeld tot een hele andere speler, met veel meer werklust.
 
ninjakai
 
2
4 mei 2024 om 11:13
Moge duidelijk zijn? Ajax stapte in een Ajax dat kansloos was voor de titel en in Eindhoven door PSV werd vernederd tijdens hun kampioenswedstrijd. Soort gelijk aan het Ajax van vorig seizoen en het PSV waar Bosz in de zomer instapte. Het seizoen erop werd gelijk de laatste 4 van de CL gehaald. De ligt was een blunderaar volgens vele en Frenkie kon nooit een groot talent zijn want die was geeneens vaste rotariespeler. Dat was de tendens toen Ten Hag instapte.
 
RyanGarcia
 
2
4 mei 2024 om 11:25
Ten Hag kwam in de winter. Na 19 wedstrijden stond Ajax 5 punten achter op PSV. Na 34 wedstrijden waren dat er 4. De Ligt een blunderaar? Die heeft 1,5 jaar daarvoor nog een EL finale gespeeld en was uitgekozen in het team van dat toernooi? En natuurlijk moesten veel nieuwe spelers zich bewijzen. Maar je kan toch niet ontkennen dat jullie in een andere vijver visten (en nog steeds doen).
 
RyanGarcia
 
0
4 mei 2024 om 11:26
Onana en De Ligt hadden hun doorbraak al 1,5 seizoen voor Ten Hag kwam in dat EL seizoen.
 
foreverfeyrot
 
1
4 mei 2024 om 10:37
Wim is altijd een ietwat negatief over Feyenoord timber 13 in dozijn noemen orie wiefer en wie nog meer totaal geen talent hadden en er niet veel van kunnen . Wim begint ook een beetje een zuurpruim te worden .
 
Mark Brust
 
2
4 mei 2024 om 11:01
Het is maar net hoe je het leest natuurlijk. Voor Slot bij Feyenoord kwam waren Timber en Wieffer nog niet eens eerste elftal spelers van niveau. Slot is wel een trainer die een speler als Wieffer oppikt bij Excelsior en hem een kans geeft, geen idee hoe Wieffer er nu had voor gestaan zonder deze kans. Dit benoemen maakt je niet direct iemand die iets tegen Feyenoord heeft natuurlijk.
 
Mr_knowledge
 
1
4 mei 2024 om 16:37
Was Slot niet die eerst kokcu Timber en Szymanski probeerde op het middenveld. Zo ongeveer eerste helft van seizoen. En bij blessure van Timber, heeft hij ook Geertruida op middenveld gezet. Toen pas kwam Wieffer. Slot is het beste wat Feyenoord overkwam. Laat ik dat vooropstellen. Alleen is hij niet de enige.. Arnesen, Kloese etc.
 
Regulator
 
10
4 mei 2024 om 11:04
Van alle mogelijke voorbeelden, kies je juist iemand op wie het niet van toepassing is. Was het niet Slot die Timber tot een back wilde omturnen en juist Timber die het weigerde en bleef vechten voor een plek op het middenveld? Geef die jongen de credits die hij verdient.
 
erodinho
 
1
4 mei 2024 om 11:59
Slot kan beter Engels en is rustiger in het vinden van zijn bewoordingen en bovendien heeft hij ook een duidelijke visie. Ten Hag die denkt meteen dat hij Ajax visie kan doordrukken bij United en daarnaast is United ook al jaren een onrustige club. Liverpool heeft en goed fundament en met wat extra toevoegingen aan de selectie hier en daar, dan zie je dat het veel makkelijker wordt om succesvol te zijn. Bovendien weet hij zelfs middelmatige spelers toch op hun max van hun capaciteit te laten presteren.
 
RamboKolombo
 
0
4 mei 2024 om 17:47
Het zijn allebei geweldige trainers maar in dat gouden seizoen van Ajax. Waren ze superieur aan de bal, ze voetbalden zich gewoon uit de hoge druk van de tegenstander. Zo een team komt eens in de zoveel tijd. Barcalona rond 2006 had het, Dortmund rond 2012, Ajax rond 2018 en nu zie je dat Bayer Leverkussen zo speelt. Dat oppermachtige aan de bal. Je kan Slot wel geweldig vinden maar Ajax was toen echt watertanden.