Ihattaren verbindt cruciale voorwaarde aan eventuele transfer naar Ajax
Maandag, 9 november 2020 om 13:48

Mohamed Ihattaren sluit niet uit dat hij in de toekomst de overstap naar Ajax maakt. In het Videoland-programma Andy niet te Vermeijde geeft de achttienjarige aanvallende middenvelder van PSV te kennen dat hij Ajax een 'ook mooie club' vindt. Tegelijkertijd wil Ihattaren om iets terug te doen tegenover PSV ooit voor een recordbedrag verkocht worden.

Dat Ihattaren al langere tijd in de belangstelling staat van Ajax, is een publiek geheim. In oktober liet directeur voetbalzaken Marc Overmars weten dat Ajax weliswaar geen serieuze poging heeft gedaan, maar dat Ihattaren 'wel het type speler is dat bij Ajax zou kunnen passen'. "Je weet nooit hoe het loopt", reageert Ihattaren, als aan hem wordt gevraagd of hij zichzelf voor Ajax ziet spelen. "Ik vind Ajax ook een mooie club."

De jongeling geeft aan dat hij geniet van uitwedstrijden tegen Ajax. "Ik vind het echt mooi, de Amsterdam ArenA. Maar de fans (van PSV, red.) zullen het niet accepteren." Ihattaren vindt het van groot belang dat hij een aanzienlijk bedrag oplevert voor PSV. "Ik wil zeker wat terug doen voor de club", vertelt hij. "Ik houd van PSV. Het is mijn club, snap je?" Voor welk bedrag hij eventueel zou vertrekken naar Ajax? "Als het maar een record is."

Ihattaren wil dus de duurste speler aller tijden worden van PSV, wat betekent dat hij meer moet opleveren dan de 38 miljoen euro waarvoor Hirving Lozano anderhalf jaar geleden aan Napoli werd verkocht. De jeugdexponent van PSV heeft een contract tot medio 2022 in het Philips Stadion.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (129)

 
Arsenallz
 
88
8 november 2020 om 23:23
Laat Ihattaren eerst maar weer eens fatsoenlijk spelen. Geen pepernoot raken en vervolgens flirten met Ajax. Dan weet je al genoeg.
 
AcKaka
 
494
8 november 2020 om 23:30
Flirten valt ook wel mee. Zegt alleen dat het een mooie club is, hij van psv houdt en dat hij voor een recordbedrag weg wil
 
Skeuomorf
 
67
8 november 2020 om 23:39
AcKaka vind het persoonlijk toch merkwaardig om je concurrent zo te prijzenEdit: wat kan ik zeggen, ik verlang misschien wel een beetje terug naar het sentiment van spelers als Keane, die bij wijze van spreken pissen op het logo van hun rivaliserende club.
 
Lunny
 
286
8 november 2020 om 23:43
@Skeuomorf, Want je moet liegen om de bühne tevreden te houden of je haat de een omdat je voor de ander bent? We leven in 2020, niet in de prehistorie.
 
afc34-
 
71
9 november 2020 om 00:14
Vind t vooral slim wat hij doet. Genoeg spelers die linksom of rechtsom toch ineens bij de andere club terechtkomen. Kijk een Klaiber die gewezen wordt op z'n uitspraken toen hij bij Ajax aansloot. Vind t vooral heel eerlijk overkomen en zegt gewoon wat hij denkt. Stel een Vertonghen komt plots voor Feyenoord te spelen door omstandigheden, komen die uitspraken en liedjes toch weer voor z'n kiezen. Denk overigens niet dat Ihattaren op korte termijn voor Ajax komt spelen, maar wie weet ergens in de toekomst. Dan kun je maar beter fatsoenlijk binnenkomen lijkt me.
 
PaulR_1982
 
23
9 november 2020 om 00:57
Nee, hij moet de supporter gaan uithangen die de rivaal haat natuurlijk of niet? Dat jij zo denkt, dat kan ik nog ergens begrijpen. Maar bij Ajax spelen gewoon spelers die hij bij kent van de Nationale elftallen. Misschien is hij met sommige wel bevriend, dus waarom zou hij er slecht over praten? En zeggen dat het een mooie club is? Is dat je concurrent prijzen?
 
Skeuomorf
 
34
9 november 2020 om 01:34
Een ras Ajacied als Jan Vertonghen zou nooit voor Feyenoord uitkomen. Je vergelijking werkt niet echt, ik zou zelfs pleiten voor meer spelers als Vertonghen. Voetbal is emotie en ik vind het mooi als spelers rivaliserende clubs, spelers en supporters tergen en opnaaien.
 
benhanna071
 
23
9 november 2020 om 03:06
Dat was de beste tijd. Spelers als keane ,gatusso en vierra. Dat mis ik ook in deze tijd de echte voetballers die spelen met hun hart.
 
romarky
 
37
9 november 2020 om 05:06
Ach, kijk naar Ronald Koeman. Die beste man heeft voor Ajax en PSV gespeeld en om daar een schepje bovenop te doen, traint hij ook nog eens de volledioge top 3 en AZ. DIe heeft zich er nog nooit druk om gemaakt en uiteindelijk de fans ook niet. On: Ihattaren is in dit media landschap de ideale speler om over te schrijven en daardoor verschijnen er ook elke dag nieuwe artikelen over. De helft kan je met een korreltje zout nemen. Zolang ze bij hem op de achtergrond de voetjes op de grond houden, komt het allemaal wel goed.
 
Orgullo
 
21
9 november 2020 om 09:44
@ Romarky. Sterker nog, Koeman heeft ook voor Feyenoord gespeeld. Hij heeft de volledige top-3 dus getraind en er gespeeld.
 
Cas1
 
2
9 november 2020 om 09:50
Die tijd is voorbij. Het is nu werknemer en werkgever. Dit komt omdat het om veel geld gaat en omdat ook spelers worden verkocht zonder dat ze dit graag willen
 
Ikbengoed83
 
7
9 november 2020 om 11:15
@skeumorf: Beetje sneu dit, als men je vraagt wat je van een bepaalde club vindt dan mag je toch zeker een antwoord geven. Het is ook nooit goed
 
DeSteek77
 
6
9 november 2020 om 12:24
@romarky Ongelukkig voorbeeld . Weet je nog wat Koeman deed met het shirt van Thon (van het rivaliserende Duitsland) in 1988? Dat zie ik Frenkie de Jong of Virgil van Dijk niet doen eerlijk gezegd. Wat dat betreft is het profvoetbal enigszins verandert.
 
Nijogeth
 
0
10 november 2020 om 04:23
Maar gelukkig zijn Ajax en PSV geen aartsrivalen en gaat dat niet op.
 
TikiTakaGoal
 
49
8 november 2020 om 23:34
Mee eens hoor maar Mo zou zeker passen bij Ajax! Zijn techniek en inzicht past perfect bij een club als Ajax.. vooral nu omdat meneer Schmidt denkt alles te weten
 
Inti
 
30
9 november 2020 om 08:23
Nou, ik denk dat het middenveld en aanval van psv technisch meer potentie heeft, gezien spelers als Götze, Gakpo, Malen, Ihattaren etc. En ja, meneer Ten Hag denkt ook alles te weten hè ;-)
 
Cas1
 
12
9 november 2020 om 09:52
Hij kan voor een record bedrag aan Ajax worden verkocht. Dit zal dan € 20 mln zijn. Een binnenlands record voor zo n jonge speler
 
markie85
 
13
9 november 2020 om 10:24
Ja, want ajax gaat in geen 38.000.000 jaar 38 miljoen uitgeven aan ihataren
 
CalvinStengs
 
23
9 november 2020 om 10:37
Hmm ben helaas bang voor je dat de technische potentie van jongens als Neres, Anthony, Kudus, Gravenberch, Tadic (ook nog eens functionele techniek) en Promes toch wel wat beter is. Beetje het verschil tussen EL en CL, waarbij je bij de jongens van PSV ziet dat ze het niveau van de EL zelfs nog erg lastig bij te benen vinden.. Dat meneer Ten Hag denkt alles te weten moet ik je helaas wel gelijk in geven, al is het voor Ajax denk ik een godsgeschenk dat hij heeft ingezien dat Alvarez niet volstaat als CM
 
TVL11
 
23
8 november 2020 om 23:43
Dat hij nog iets te dik oogt is duidelijk maar de laatste weken speelt hij best wel goed.
 
careldegrote
 
14
9 november 2020 om 07:13
De reactie waarvan je wist dat 'ie komen zou. Lekker happen. Ihattaren zegt alleen maar dat Ajax en mooie club is een mijn inziens is dat volkomen logisch . Rustig maar.
 
 
8
9 november 2020 om 08:41
Laat maar naar Ajax komen, als je deze jongen het juiste vertrouwen geeft speelt hij zo de sterren weer van de hemel.
 
est-1913
 
53
8 november 2020 om 23:25
Ben benieuwd hoe de contractonderhandelingen lopen. Als hij de duurste Psv`er ooit wil worden weet hij wat hij moet doen. Ben benieuwd wat er allemaal in z`n koppie speelt wat dat betreft. Meldt zichzelf nu ook al voor de tweede keer af voor Oranje... Ik hoop dat het goed met hem gaat.
 
Tipptopp
 
13
8 november 2020 om 23:57
Een recordbedrag is niet automatisch de duurste van alles. Het zou ook de duurste binnenlandse, of tussen Ajax en PSV en zelfs van PSV naar Ajax kunnen zijn. En dan hebben we het in eens over heel andere bedragen.
 
Skede
 
172
9 november 2020 om 00:00
Ja of de duurste voor een speler met een ingegroeide teennagel... Het is toch wel duidelijk in welke context Ihattaren dit zegt? ??
 
PeerBerwers
 
10
9 november 2020 om 01:19
Dat is dus helemaal niet duidelijk, omdat hij specifiek het woord record gebruikt. Mocht hij uiteindelijk te weinig speeltijd krijgen dan verwacht ik dat hij gewoon tevreden zal zijn met een van de andere record opties.
 
Bossie
 
2
9 november 2020 om 04:51
Volgens mij staat in de tekst de duurste speler die PSV verkocht heeft , dus meer dan "! miljoen euro . Mat andere woorden , die gaat dus niet naar Ajax toe .
 
BadHabbit
 
2
9 november 2020 om 17:54
@tipptopp Staat letterlijk in de tekst: "ihattaren wil dus de duurste speler aller tijden worden van Psv, wat betekent dat hij meer moet opleveren dan de 38 miljoen euro waarvoor Hirving Lozano anderhalf jaar geleden aan Napoli werd verkocht."
 
PeerBerwers
 
5
9 november 2020 om 01:17
Ihattaren heeft het in dit geval over een "record", maar dat is natuurlijk een hele vage term. Het zou hierbij namelijk kunnen gaan om een recordtransfer van psv, maar ook om een eredivisie recordtransfer of zelfs het record van duurst vertrekkende psv speler naar een andere eredivisie club. Mocht hij zijn contract niet verlengen en komende zomer vertrekken dat schat ik dat het om een bedrag van om en nabij 20 miljoen euro zal gaan.
 
DeProfessor1
 
110
8 november 2020 om 23:26
Voordat de mensen hem afvallen. Hij zegt niks verkeerds, behalve dat Ajax een mooie club is. Niks mis mee.
 
Spijkenisser
 
14
9 november 2020 om 09:14
Ik liep ooit eens met mijn vriendin. Toen zei ik over een ander; 'zo dat is een mooie vrouw, als ik die toch eens zie lopen. Mooi die contouren'. Ik vond van alles, werd toch niet gewaardeerd In mijn ogen is er niks moeilijks/vreemds aan om je te onthouden van een antwoord als je onder contract staat bij een club.
 
Anunciato32
 
12
9 november 2020 om 15:13
Vreemde vergelijking.Ik neem aan dat jij niet wordt betaald om bij jouw vriendin te blijven en zij jou niet weg doet voor een betere optie.Ik kan overigens in mijn relatie gewoon zeggen wat ik van een ander vind
 
Spijkenisser
 
2
9 november 2020 om 16:27
Beetje vreemde opmerking die maar de oppervlakkigheid aangeeft. Ik benoem nergens dat ik niet mag/kan zeggen wat ik wil, of suggereer dat het normaal is als het niet kan. Ik benoem dat het niet gewaardeerd werd, wat je had kunnen begrijpen als je had gelezen waarop ik reageer. Die reactie begint namelijk met 'voordat men hem afvalt'. Het gaat erom dat het niet uitmaakt of zijn woorden letterlijk verkeerd zijn, het gaat erom hoe zijn uiting overkomt op andere mensen. Ik hoop dat je verder kan denken dan bepalen voor andere hoe opmerkingen over kunnen komen, en daar sluit mijn reactie dan naadloos op aan. Wat trouwens fictief is
 
Nalyd
 
0
9 november 2020 om 19:18
Inderdaad niets mis mee. Zo hoor ik dat ook van Sergio Ramos over Barcelona, Messi over Real Madrid, Kane over Arsenal, en ga zo maar door. Gewoon helemaal niets mis mee, je grootste rivaal te betitelen als een mooie club. Hoe zou iemand daar ook maar ooit boos over kunnen zijn? Ihattaren moet gewoon opdonderen. Een club en haar supporters die hem door dik en dun hebben gesteund. En nu openlijk flirten met Ajax. Dan houd je helemaal niet van de Psv. Wat een huichelaar.
 
Sulejmanii
 
32
8 november 2020 om 23:28
Oei Oei Ihattaran is iets te eerlijk vrees ik, dit gaat echt niet goed vallen in het Eindhovense.
 
Andres13
 
127
8 november 2020 om 23:30
Wat zegt hij verkeerd dan? Dat hij Ajax een mooie club vindt mag toch. Hij zegt ook dat hij van PSV houdt dus ik zou niet weten wat hij verkeerd zegt.
 
Sulejmanii
 
14
9 november 2020 om 00:10
Andres13 De Psv-ers die ik ken waaronder mijn neefje, die vinden dat soort uitspraken niet kunnen naar Psv toe.
 
yamiown
 
71
9 november 2020 om 01:22
Dan heeft je neefje de prioriteiten niet op de juiste plek staan als hij zich hier druk om maakt...
 
Sulejmanii
 
18
9 november 2020 om 01:55
Vind ik ook hoor, maar bij sommigen zijn de Anti-Ajax gevoelens helemaal out of control! Ik zou me ieder in geval nooit druk maken, als speler van ons een andere Nederlandse club mooi vind.
 
DVCer
 
24
8 november 2020 om 23:54
Dat valt denk ik wel mee hoor. Hij zegt van PSV te houden, dat het zijn club is en dat ie voor een recordbedrag weg wil. Daarnaast geeft ie aan Ajax een mooie club te vinden, niet omdat dat spontaan bij hem opkwam, maar omdat er voor de 100e keer naar gevraagd werd. Ik kan niet voor alle PSV fans spreken uiteraard, maar daar lig ik niet wakker van.
 
Sulejmanii
 
3
9 november 2020 om 00:11
Dvcer Oh oke oke, zoals ik al tegen Andres zei. De Psv-ers die ik ken, vinden die uitspraken niet kunnen naar de Psvfans.
 
rubentje13
 
23
9 november 2020 om 00:19
Leuk zijn de uitspraken uberhaupt niet, maar tegelijkertijd zegt hij ook mooie dingen over PSV, waar ik eigenlijk meer waarde aan hecht haha.
 
DVCer
 
17
9 november 2020 om 00:21
Er zullen er altijd fans zijn die het minder leuk vinden. Vandaar ik dat ik niet voor alle PSV fans kan spreken. Ach, ik vind het hem wel sieren, ik zou het eigenlijk nog minder vinden als hij zegt: "nee, lelijke club, lelijk stadion". Hij is niet bang zijn mening te uiten, ook in de discussie Nederland of Marokko. Bevalt me wel.
 
Sulejmanii
 
4
9 november 2020 om 01:58
Rubentje13 haha groot gelijk, om aan de woorden over Psv mee waarde te hechten. ??
 
Skede
 
41
9 november 2020 om 00:02
Haha als ik heel eerlijk ben lees ik vaak meer Ajacieden die hier heel erg mee bezig zijn dan dat er PSV supporters van over de zeik raken... maar kan aan mij liggen ??
 
Sulejmanii
 
8
9 november 2020 om 00:13
Skede Haha geen flauw, maar wat ik wel weet ! Is dat Ihattaran met afstand mijn favoriete Psv speler is. Dus hij is altijd welkom, alleen financieel lijkt het me onmogelijk helaas.
 
cabinessence
 
28
9 november 2020 om 00:53
@sulejmanii: Dit valt bij mij helemaal niet verkeerd, hoor. Ajax heeft veel historie, veel traditie, een prachtige prijzenkast en een enorme staat van dienst voor het Nederlandse voetbal. Omdat ik naast PSV-supporter ook gewoon een voetballiefhebber ben, vind ik het helemaal niet zo moeilijk om toe te geven dat ik Ajax objectief bekeken een hele mooie club vind. Verder vind ik zijn uitspraken eigenlijk juist wel geruststellend. Hij wil weg voor een recordbedrag. Dan zit je rond de 40 miljoen. Momenteel zie ik hem niet heel veel meer dan 10 miljoen opbrengen. Oftewel: die blijft voorlopig nog wel even.
 
Sulejmanii
 
7
9 november 2020 om 02:02
Cabi, dat geloof ik meteen! Ik had ook niet gedacht dat jij het type was, die zich druk zou maken over dat soort uitspraken. Mooie woorden man, dat geldt natuurlijk min of meer voor de gehele traditionele top drie we hebben allemaal onze waarde gehad voor onszelf en Nederland. Haha ja, dat is waar. Hij wilt per se weg voor een record bedrag, en dat gaat sws niet lukken idd nu. ??
 
JaelGoldman
 
6
9 november 2020 om 02:49
Maar wel in Amsterdam. En daar gaat het om! Meer dan welkom Ihattaren bij Ajax! Je bent een goed mens, goudeerlijk en kan ook nog eens fantastisch voetballen. Wij weten jouw kwaliteiten op waarde te schatten.
 
cabinessence
 
6
9 november 2020 om 10:04
PSV weet hem heus ook wel op waarde te schatten, hoor. 18 Jaar pas en al 55 wedstrijden in het eerste gespeeld, dan mag je bepaald niet mopperen. Hij heeft dit seizoen een paar keer op de bank gezeten, maar iedereen kon zien dat hij toen niet fit was.
 
Sirius
 
5
9 november 2020 om 11:21
Supporters moeten eens af van de gedachtegang dat de wereld om hun club draait en gewoon objectief naar de situatie kijken. Het is geen verplichting om enkel voor de club waar je bent opgeleid te spelen. Deze jongen geeft aan van PSV te houden, maar sluit niet uit dat hij ooit voor Ajax gaat spelen. Gewoon eerlijk en hij verwoordt het gewoon netjes.
 
Andres13
 
32
8 november 2020 om 23:29
Dan kunnen we het bij deze dus uitsluiten. Meer dan 40 miljoen gaat Ajax niet betalen.
 
YungSuarez
 
40
8 november 2020 om 23:32
Want dat is hij momenteel ook zeker niet waard.
 
barcaspectator
 
6
8 november 2020 om 23:33
Lijkt me op dit moment ook geen realistische vraagprijs, in de toekomst zeer waarschijnlijk wel, maar dat weet jij ook wel denk ik
 
Andres13
 
22
8 november 2020 om 23:35
Ik zeg ook niet dat hij dat waard is, maar dat is de voorwaarde die Mo zelf in dit artikel stelt.
 
De Toekomst
 
19
8 november 2020 om 23:50
Kluivert wilde ook voor weet ik het hoeveel miljoen vertrekken bij Ajax... Zulke uitspraken doen het goed bij de supporters, maar zijn weinig waard.
 
Andres13
 
15
8 november 2020 om 23:58
Maar als Kluivert zoiets zegt en doet, betekent het niet dat Ihatarren ook hetzelfde doet. Daarnaast maakte Kluivert de overstap naar een buitenlandse club, dus ook dat ligt wat anders dan een transfer naar een binnenlandse concurrent.
 
NJfromVOL
 
2
9 november 2020 om 00:01
Precies en hij is slim genoeg niets uit te sluiten (want je weet inderdaad nooit hoe eea loopt), maar de kans daarop is vrij klein, lijkt mij.
 
PieterPrins773
 
1
9 november 2020 om 01:56
Ik Zou er nog geen 4 miljoen voor geven. Speelde in het begin een pAar mooie potten en heeft duidelijk inzicht en techniek. Maar in niks zie ik nou die absolute topper, ook niet in mentaliteit. Als je dan kijjkt waar echte toppers als Kluivert Seedorf en Robben waren op hun 18e , dan is wat leuke passjes tegen RKC en PEC zwolle toch nog wel karigjes hoor.
 
MamiDemirci
 
5
8 november 2020 om 23:33
Vraag me af hoe Voetbalzone dit al heeft kunnen kijken. De afleveringen komen altijd maandag op Videoland ??.On: Ihattaren is nog niet op zijn niveau van vorig jaar maar zal niet lang duren voor hij weer belangrijk is voor PSV.
 
marieke90
 
1
9 november 2020 om 00:01
Heeft dat vorig jaar ook al gezegd bij andy in de auto...
 
NJfromVOL
 
6
9 november 2020 om 00:01
Voetbalzone heeft een diamond membership en dan krijg je het een dag eerder.
 
MamiDemirci
 
7
9 november 2020 om 09:18
Jij verwart het met Holland Casino geloof ik ??
 
wandering
 
14
8 november 2020 om 23:34
Hij weet natuurlijk ook wel dat Ajax geen 40 miljoen gaat betalen, dus enige wat overblijft is dat hij Ajax een mooie club vindt, nou ik ook wel, de club dan, het meeste eromheen niet echt.
 
fifavoet
 
2
8 november 2020 om 23:35
Opzich is het ook niet raar denk dat er wel meerder spelers open staan voor Ajax alleen PSV zoiets niet zo snel zal laten gebeuren (VB Bergwijn). Wel mooi wat mo zegt dat hij iets terug wil doen voor PSV heb het idee dat veel voetballers er niet over nadenken. Zo sprak hij bij Tozani ook over het nederlands elftal laatste wedstrijd begint hij beter in vorm te komen en als hij deze lijn doortrekt en gemotiveerd blijft moet het goed komen. Opzich moet je zoiets altijd in de context zien als hij zegt Ajax is een mooi club betekend natuurlijk heel iets anders dan dat hij graag een tranfer naar Ajax wil maken denk als hij een stap gaat maken is dat naar het buitenland..
 
AssyriskA
 
9
8 november 2020 om 23:38
Ten eerste: gaat Ajax geen 39 mil of meer betalen. Record voor binnenlandse transfer staat op 16,25 mil (Suleimani), en gaat wellicht naar 25 mil binnen 5 jaar. Maar echt niet boven 30 mil. Ten tweede: wie zegt dat hij bij Ajax in de basis gaat? Vooral in zijn huidige vorm. Op rechterflank hebben ze net 20 plus uitgegeven voor Antony en op 10 hebben ze 10 mil. uitgegeven aan Kudus. Over beide spelers zijn ze laaiend enthousiast. Ten derde: voordat iedereen gaat zeggen ‘wauw hij wilt naar Ajax...’ zet het in z’n context: die Ajax geile Andy vraagt er naar en hij antwoord gewoon omdat hij weet dat Andy dat wilt horen. Trouwens Andy doet dat bij elke speler die hij interviewt en die goed is en niet bij Ajax speelt...’je bent een echte Ajax speler man... Ajax betaald het meeste hé dat weet je... dikke auto’s, dikke huis, chicks, CL-wedstrijden.... je wordt verkocht voor dik geld en gaat nog meer verdienen... ik heb het ook meegemaakt weet je.... je moet echt bij Ajax zijn man....’ Iedereen zegt: ja man Andy, waarom niet?.... volgende vraag..
 
ninjakai
 
0
9 november 2020 om 08:05
Ajax gaat echt geen 25! mln neerleggen voor een binnenlandse transfer. Kijk maar wat je haalt voor dat bedrag in het buitenland. Ze krijgen er ervaren internationals voor als ze over de grens shoppen. Dat is gewoon niet reëel.
 
NL_Modric
 
1
9 november 2020 om 16:02
Nouja, een echte stylist op 10 missen we wel nu. 1 die tussen de linies kan spelen, overzicht bewaart en een mooie steekpass in huis heeft. Voor 25 miljoen mag Overmars wel een gokje wagen bij Ihattaren.
 
SamuelSanders
 
1
9 november 2020 om 09:59
Dat doet hij helemaal niet bij elke speler niet liegen aub.
 
DiederikJekel
 
8
8 november 2020 om 23:39
Het lijkt mij niet reeël dat hij de overstap naar Ajax gaat maken. Het niveau is op dit moment misschien wat hoger omdat ze in de CL spelen. Maar hij speelt op dit moment al bij een topclub in Nederland en psv zal nooit akkoord gaan met een transfer.
 
007
 
4
8 november 2020 om 23:49
Voor mij hoeft Ajax geen miljoenen voor Ihattaren neer te leggen. Niet omdat de centjes niet waard zou zijn, maar gewoon omdat wij de kas van PSV niet hoeven te spekken. Ik zie een directe overgang niet gebeuren, maar wie weet wat er daarna gebeurt? Op een gegeven moment zal Ihattaren wel naar Europa vertrekken, misschien zou hij daarna eventueel naar ons komen. Nu is het totaal geen optie.
 
Stephan 1976
 
3
8 november 2020 om 23:52
Hij mag komen, maar niet voor meer dan 15 miljoen. Record is dat Ajax nooit eerder 15 miljoen voor een psver heeft betaald.
 
RUTGERRR
 
1
9 november 2020 om 00:51
Records records.. van mij hoeft hij niet te komen, echt niet. Maar als hij een prijskaartje heeft dan is dat echt wel boven de 30 miljoen ofzo. De duurste uitgaande transfer van Ajax was tot kort ook maar zo'n 30 miljoen. De salarissen bij Ajax waren tot een paar jaar terug ook maximaal een miljoen euro per jaar, nu zitten sommige spelers op zo'n 4 a 5 miljoen. En records? We hebben onlangs nog 13 goals gemaakt. Records zijn er om verbroken te worden, maar idd, in dit geval niet aan deze deal. Laten lopen.
 
KusH
 
4
8 november 2020 om 23:59
Leuk om te lezen. Maar hoe hij iets zegt kan 38 keer gedraaid worden voor het gepubliceerd wordt he.. ik neem t met een korreltje zout. Zo`n talent al dat hij is mag van mij altijd aansluiten bij Ajax. Maar zie Ajax niet het bedrag betalen dat Ihataren voor ogen heeft als recordbedrag. Daarmee maak je bovendien PSV een mega stuk rijker.... nou nee zou ik zeggen.Denk daarom niet dat hij komt.
 
marieke90
 
5
9 november 2020 om 00:00
Wanneer heeft ihattaren voor het laatst een assist of goal achter zijn naam genoteerd?
 
Sanderr
 
2
9 november 2020 om 14:26
21 december 2019, goal tegen PEC thuis.
 
NL_Modric
 
0
9 november 2020 om 16:05
Dat is wel een pijnlijke statistiek. Al was Antony ook niet bepaald een doelpuntenmaker voordat hij naar ons toekwam.
 
misseva88
 
2
9 november 2020 om 00:02
Verstandig van die jongen: niet letterlijk zeggen dat je Ajax uit sluit om je opties open te houden, maar tegelijkertijd wel een voorwaarde stellen waar nooit aan voldaan wordt. Die jongen heeft in het verleden meerdere kansen gehad om naar Ajax over te stappen, maar heeft altijd voor PSV gekozen. Hopelijk komt hij snel weer in vorm, erg leuke speler om naar te kijken als hij in vorm is.
 
RUTGERRR
 
7
9 november 2020 om 00:42
Blijf alsjeblieft weg.. ik zit hier echt niet op te wachten. Wij hebben onze eigen pareltjes lopen, ook grote talenten. Gaan we echt 50 miljoen betalen voor een speler die het al heel erg lang niet heeft laten zien?
 
JoeyhPSV
 
3
9 november 2020 om 01:48
Mooi om te zien hoe hier allerlei supporters samen komen om elkaar te provoceren, over een speler, die naar mijn inzien niks bijzonders zegt. Iedereen in NL, ongeacht clubvoorkeur, snapt dat Mo niet naar Ajax gaat, tenzij Ajax schandalig veel geld neerlegt. En dan bedoel ik niet 20 miljoen, maar een miljoen of 40/45. Dat gaan ze niet doen. Verder is Mo een slimme, eerlijke jongen. Zegt geen gekke dingen en laat z'n hoofd vooralsnog niet op hol brengen/
 
NUFC_U2
 
1
9 november 2020 om 08:48
Nu zal Andy wel de woorden in zijn mond gelegd hebben, maar waarom telkens Ajax erbij halen ? Onlangs al met dat Instagram-gedoe. Zou hij dan echt liever bij Ajax spelen ? Als hij een transferrecord wil maken bij Psv is duidelijk dat hij zo nooit naar Ajax gaat. Dan zal hij zijn droommoeten uitstellen door eerst naar het buitenland te gaan en dan na (een evt mislukt avontuur) terug te gaan naar NL, naar Ajax. Maar goed laat hem eerst maar presteren bij Psv.
 
Sirius
 
2
9 november 2020 om 11:24
Uiteindelijk maken mensen er ook meer van dan het in werkelijkheid is. Die jongen sluit gewoon niet uit dat hij ooit voor Ajax zou kunnen spelen. Supporters denken te vaak dat de wereld om hun club draait en zitten er zo diep in dat ze zich niet voor kunnen stellen dat een speler gerust voor Ajax, PSV en Feyenoord zou kunnen spelen. Die denken dat een speler automatisch supporter voor het leven is zodra de speler bij hun club tekent of doorbreekt.
 
gomes1psv
 
5
9 november 2020 om 09:31
Dus Overmars heeft op een vraag over Ihattaren geantwoord dat het 'wel het type speler is dat bij Ajax zou kunnen passen.' En dan eerder in het artikel: 'dat Ihattaren al langere tijd in de belangstelling staat van Ajax, is een publiek geheim.' Ziehier lieve mensen, Nederlandse sportjournalistiek van vandaag de dag in een notendop: je stelt een vraag, krijgt tot je eigen verrassing geen direct nee en je plicht tot waarheidsforsing zit erop en je concludeert dat je scoop te pakken hebt. Hoe graag men het ook ziet, maar Ihattaren gaat even hard naar Ajax als Steven Bergwijn ging. Zelfs als die jongen zijn contract niet verlengd - dat hij de duurst verkochte speler van PSV wil worden is gelul voor de buhne natuurlijk en zijn verkapte dreigement Ajax een optie te vinden moet je in de context van contractonderhandelingen zien - gaat hij niet naar Amsterdam. Voor wat Ajax zal bieden, kan PSV hem ook aan een club elders slijten. En Ajax heeft tot dusver maximaal 20 miljoen voor een speler betaald, die gaan echt niet het dubbele neerleggen om bij PSV hun clubrecord te breken. Als Ihattaren de verwachtingen trouwens niet bij PSV weet waar te maken, zie ik hem dat bij Ajax ook niet doen? Onder Ten Hag of zijn opvolger moet je ook ballen afjagen, meeverdedigen, vuile meters maken, dus wat schiet hij op met een horizontale transfer? Aissati en Bazoer waren de laatsten die PSV verlieten voor Ajax; in de praktijk loopt men in Amsterdam dus precies tegen dezelfde problemen aan als men in Eindhoven deed. En die spelers ook. Hoewel het heel spannend klinkt allemaal, is de winst voor niemand heel groot als je buiten het financiele kijkt.
 
invuurenvlam
 
0
9 november 2020 om 09:40
Wat Ihattaren zegt is ook niet zo gek maar binnenlandse transfers met zulke hoge bedragen worden niet uitgegeven....als Ajax al uberhaupt na forse verliezen door Corona perikelen 40 miljoen of meer gaat uitgeven is het voor een gevestigde speler uit de (sub) top van Europa/Zuid Amerika en zal het zeker niet PSV met 40 miljoen willen versterken door een wisselspeler te kopen.
 
lausho
 
0
9 november 2020 om 09:48
Ihattaren zou wel passen bij Ajax echter gaat Ajax niet de hoofdprijs betalen. Daarnaast zie ik liever dan Unuvar doorbreken op termijn, die heeft nu ook moeite aan te haken maar kan zijn talent niet verloren zijn.
 
Sonnyfloyd
 
1
9 november 2020 om 09:51
Precies dat, ze zouden wel gek zijn om de concurrent met 40 miljoen te paaien, daarom snap ik al die dure transfers van az naar Ajax ook niet. Er is er bijna geen één die het gemaakt heeft en in de kaasstad liggen ze nog steeds in een deuk over hoeveel ze wel niet verdient hebben aan Ajax om over Heerenveen met Sulehmani maar te zwijgen....
 
Alkmaar54
 
1
9 november 2020 om 10:04
Oei oei, nog maar anderhalf jaar in contract en geen basisspeler meer. Gaat een lastig verhaal worden voor PSV om nog iets aan te verdienen. Het zou zonde zijn al zo'n groot talent volgend jaar zomer gedwongen wordt naar een middenmoter ergens in Spanje te vertrekken omdat hij anders uit contract loopt.
 
DNSDKR
 
1
9 november 2020 om 10:17
Slim, je liefde voor PSV melden maar wel je opties open houden! Netjes verwoord. Maar waar hij ook speelt, hij heeft zoveel talent dat ik hoop dat hij zich doorontwikkelt en we weer een Nederlands Elftal buitencategorie speler krijgen.
 
D@nny
 
0
9 november 2020 om 10:38
Een talent als Mo zou zeer welkom zijn bij Ajax maar door het financiele zie ik het niet gebeuren. Tenzij de transfersom laag wordt gehouden door een groot doorverkoop % maar ook dat is meer dromen dan werkelijkheid. Bij Ajax zal hij nu ook moeten knokken. Met Klaassen en Kudus (wanneer weer fit) en een Gravenberg (en voor mij ook Martinez) en voorin op de flanken met Neres, Antony en Promes. Zou een mooi aanvulling op de selectie zijn maar hij zou wel moeten knokken voor een plekkie in de basis.
 
SamuelSanders
 
0
9 november 2020 om 11:05
Hoewel ihattaren op dit moment niet speelt, zit hij wel in een comfortabele situatie met de contract situatie. Verlengt hij niet moet psv hem verkopen. Mocht hij naar Ajax willen zal psv hem niet verkopen maar is de kans wel groot dat hij gratis vertrekt. Er gaan tijden komen dat Ajax de talenten van Psv kan overtuigen met een zak geld en prestaties. Mo gaat een beslissende rol spelen in deze. Mocht hij daadwerkelijk gaan dan is hij een trendsetter en meerdere zullen hem volgen. Mocht hij niet gaan en psv weet hem te verkopen aan het buitenland verwacht ik dat Ajax niet meer gaat aankloppen bij Psv en hun "met rust laat".
 
theo uphus
 
2
9 november 2020 om 11:10
Of Ihattaren geeft als speler van PSV een niet zo slim antwoord op de vraag van v.d. Meyde of hij bij Ajax zou kunnen spelen of hij probeert er de technische staf van PSV (dus Schmidt) er mee onder druk te zetten. Dat laatste lijkt mij dan weer een slechte zaak omdat Ihattaren moeilijk kan beweren dat hij een goed seizoen draait tot nu toe. 40 Miljoen of meer is hij momenteel ook zeker niet waard voor Ajax. Maar natuurlijk is zijn vooruitzicht bij PSV door de komst van meerdere concurrenten behoorlijk troebel geworden. Ik denk dan ook voorlopig dat Ihattaren beter zijn voeten dan zijn mond laat spreken. Als hij bij het huidigr PSV echt een basisplaats weet terug te veroveren laat hij zien mogelijk een toekomstig Ajacied kan zijn. Maar dan nog niet voor een bedrag in de buurt van de 40 miljoen, want voor zo'n bedrag haalt Ajax een gearriveerde speler; geen Ihattaren.
 
Marcel0306
 
2
9 november 2020 om 11:12
Kom maar naar Ajax. Zie dit helaas niet zo snel gebeuren. Vooral jammer voor de voetballiefhebbers, zou het toejuichen als voetballers meer tussen de topclubs wisselen in Nederland. Vaak zijn dit goede voetballers en dan is het toch mooi dat ze in Nederland blijven spelen? Helaas gaat dit niet gebeuren en zie je steeds meer spelers naar het buitenland vertrekken ook vanaf de subtop en overige clubs. Ontzettend eerlijke jongen, zie dit graag. Geen praatjes om iedereen tevreden te houden, maar eerlijk uit het hart.
 
SkieteWilly
 
2
9 november 2020 om 11:49
Waarom denkt men in Amsterdam nog steeds dat zij als enige de Nederlandse toppers voor een appel en ei te kunnen kopen, om ze vervolgens na 2 of 3 jaar voor belachelijke bedragen door te kunnen verkopen aan een buitenlandse club? Volgens mij hebben andere clubs dat recht net zo goed, en wordt de uiteindelijke transfer bepaald door de speler zelf en zijn makelaar.... Waarom zou P.s.v. Ihattaren aan Ajax verkopen, als de buitenlandse grootmachten zich vanzelf melden, als hij dit seizoen weer op zijn oude niveau komt en volgend jaar de grote ster van het E.k. wordt?
 
RUTGERRR
 
3
9 november 2020 om 13:47
Waarom wij dat denken? Omdat het zo is. Wij zijn Ajax en wij profiteren enorm van de Europese successen en de goede naam, zolang het kan. En Ajax staat ver voor op de rest van de Nederlandse clubs, als het om aanzien en daardoor marktwaarde gaat. Tuurlijk, PSV en zelfs een MVV heeft het recht om haar spelers voor de hoogste prijs te verkopen, maar dat betekent niet dat PSV net zoveel voor Ihattaren kan vangen als Ajax? begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft hij niet eens te komen. Ik zie het grote talent niet meer, want hij laat het niet meer zien. Zijn laatste goal of assist is van januari dit jaar. Het is een groot talent, absoluut! Maar hij moet het wel weer laten zien.
 
El Samp
 
0
9 november 2020 om 12:12
Slim toch. 1. Je bent nog in onderhandeling met PSV over een nieuw contract. 2. Je houdt alle opties open omdat je niet weer wat de toekomst brengt. Dit zouden we allemaal zeggen, of je nou bij Ajax of PSV speelt.
 
pinko
 
1
9 november 2020 om 13:23
Talent heeft Ihattaren zeker. Maar Ajax ging en gaat geen hoger bedrag dan pak ‘m beet 15 miljoen neertellen voor hem. Dus die veertig miljoen moet dan maar door een buitenlandse club worden opgebracht. Echter, de kost gaat voor de baat. Oftewel: eerst maar weer eens presteren!
 
Cas1
 
1
9 november 2020 om 14:11
Ach spelers zijn gewoon werknemers. Dus kunnen en mogen ze ballen waar ze willen. PSV heeft spelers van andere clubs, Ajax heeft spelers van andere clubs, Feyenoord, AZ enz. Toon Ger brandts kwam zelf van AZ, Niet moeilijk over doen. We moeten het niet groter maken, dat geeft juist een voedingsbodem voor een zeer kleine minderheid die lawaai maakt als een grote meerderheid.
 
GustavoFring
 
0
9 november 2020 om 19:56
Ajax is een mooiere club om internationaal door te breken dat zal hij ook van Ziyech gehoord hebben.... op een gegeven moment moet je CL spelen, als dat niet bij PSV kan, dan maar bij Ajax. En na een goed jaar weg naar de top. Eerst hier maar is de gouden schoen winnen...
 
AFCA_Babel
 
0
9 november 2020 om 20:12
Je bent meer dan van harte welkom bij Ajax Mo!! Hopelijk komt het ook ooit zo ver!
 
AndreSommer
 
0
9 november 2020 om 20:50
Hij moet snel beslissen 10, 15, tot 20 miljoen mogelijk meer niet, als hij lang wacht met zijn gesteldheid van dit moment, kan hij naast de boot vallen.
 
076Ray
 
0
9 november 2020 om 21:45
Een goede speler. 40 miljoen is echter belachelijk. Heeft nog niks bewezen en dit seizoen is het ook niet veel. Wordt ook misbruikt door Psv. Als je een Thomas Mauro Junior of een Gotze die straks toch transfervrij de deur uit loopt snap ik dat deze jongen gefrustreerd is. Zou hij bij Ajax spelen was hij gewoon basis en rond de 40 a 50 'm waard. Ik heb toch meer vertrouwen in Ajax en hun jeugd filosofie dan Psv.