'In vergelijking met Onana is Cillessen gewoon een lulletje rozenwater'
Vrijdag, 4 oktober 2019 om 14:34

Ronald Waterreus heeft deze week genoten van de prestaties van Nederlandse clubs in Europees verband. Na een 0-3 zege van Ajax op Valencia in de Champions League volgden overwinningen van Feyenoord (2-0 tegen FC Porto) en PSV (1-4 bij Rosenborg BK) in de Europa League, terwijl AZ remiseerde tegen Manchester United (0-0). In het Algemeen Dagblad stelt Waterreus dat dat Ajax 'de norm' is geworden en dat andere Nederlandse clubs zich daaraan optrekken.

"Als je Ajax ziet voetballen, dan loopt het water je echt uit de mond", aldus de analist. "Hakim Ziyech, Dusan Tadic, Donny van de Beek; grandioos. En dan vergeet ik nog André Onana. Als je hem toch ziet keepen, zeg. In vergelijking met Onana is Jasper Cillessen, met alle respect, gewoon een lulletje rozenwater. Ze belichamen 'ons' voetbalsucces." Waterreus was ook onder de indruk van PSV. Hoewel de Eindhovenaren donderdag 'een tegenstander van niks' hadden, deed het de oud-keeper goed om spelers als Donyell Malen, Mohamed Ihattaren, Cody Gakpo en Steven Bergwijn in balbezit voor gevaar te zien zorgen.

"Dat aanvallend vermogen is een uniek wapen. AZ heeft in Calvin Stengs, Myron Boadu en Teun Koopmeiners in verschillende linies potentiële toppers in huis", stelt Waterreus, die 'op een heel andere manier' gefascineerd is door Feyenoord. Hij geeft toe dat Porto donderdag in De Kuip ook zomaar had kunnen winnen. "De reden waarom dit níét gebeurde zat 'm in twee dingen: de nooit aflatende strijdvaardigheid die van Feyenoord weer Feyenoord maakte. En twee: die fenomenale Kuip. De magie van dat stadion vind je nergens anders in Nederland, misschien wel nergens anders in Europa. We hebben, kortom, clubs die zich elk op hun manier positief onderscheiden."

Volgens Waterreus hebben de trainers een niet te onderschatten aandeel in het succes van Nederlandse clubs. Hij stipt aan dat 'een enkeling' in Nederland wil doen voorkomen dat Alfred Schreuder, tot vorig seizoen assistent-trainer van Ajax, de sleutel achter het succes was. "Maar iedereen ziet nu wel dat dit nonsens is. Erik ten Hag is gewoon een toptrainer. En Mark van Bommel, op wie heus nog wel wat aan te merken valt, is dat op zijn manier ook. Hun overeenkomst: ze zijn tactisch ijzersterk en weten feilloos hoe ze een wedstrijd moeten winnen. En die mentaliteit brengen ze over op hun team."

Meer nieuws
   
12:42
12:42
Kraay jr. las nieuws over Feyenoorder: 'Meest belachelijke bericht in maanden'
1
   
12:40
12:40
Noa Lang belt Brands op met speciaal verzoek: 'Dat zegt veel over hem'
3
   
12:10
12:10
De Telegraaf: Ajax is concreet voor Sandler maar heeft concurrentie van PSV
42
   
11:56
11:56
Marcel Brands geeft Slot heel belangrijke tip om te kunnen slagen in Engeland
18
   
11:46
11:46
Brands bevestigt belastingstelling van PSV: 'Het is een interessante speler'
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (80)

 
Buitenspelgoal
 
77
4 oktober 2019 om 14:39
Och, vond het wel meevallen allemaal. Schot van Ziyech was van wereldklassen en rekende hij (logischerwijs) ook niet op, die paste precies. Tweede goal had hij nog bijna maar is van zo dichtbij ingeschoten dat het al moeilijk keren is. Derde idem, of waren Lloris en Sczcesny ook allemaal slecht omdat ze 1 op 1 vd Beek niet konden afstoppen? Verder had Cillessen nog een paar prima reflexen op andere momenten in huis.
 
Benzema.
 
40
4 oktober 2019 om 14:45
Derde valt niet veel over te zeggen. Die eerste twee had een goede keeper gewoon gepakt.
 
RealShanji
 
24
4 oktober 2019 om 14:48
Tuurlijk. Ga op internet kijken vind je 100 goede keepers die beide doelpunten niet tegenhouden. Ook van Onana
 
Ajaja
 
18
4 oktober 2019 om 15:08
BS! Die eerste had geen enkele keeper gepakt!! Die tweede alleen met geluk.
 
Dirk_borst
 
6
4 oktober 2019 om 15:11
@ Benz. Hierbij geef je indirect aan het een toevalstreffer was van Ziyech.gek genoeg is het doelpunt genomineerd voor doelpunt van de week en daarmee kan jouw reactie in de prullenbak.
 
superstick
 
12
4 oktober 2019 om 15:13
Als je goed gaat staan, kan je die bal pakken. Hij staat gewoon te ver naar voren.
 
Buitenspelgoal
 
7
4 oktober 2019 om 15:16
Wie zegt dat het geen toevalstreffer is? De meeste van dat soort goals, hoe mooi en knap ze ook zijn, zijn toevalstreffers. Natuurlijk, vaardigheid zorgt ervoor dat bepaalde spelers een grotere kans hebben zo'n doelpunt te maken, maar Ziyech probeert het en dit keer lukt het. De tweede keer ging ie op de lat en een andere keer gaat ie over of naast. Dit soort toevalsgoals worden om de havenklap uitverkozen tot doelpunt van de week/maand/jaar weet ik veel.
 
Benzema.
 
14
4 oktober 2019 om 15:16
Een fatsoenlijke discussie valt hier toch zelden te voeren. Op het internet kijken? Daar lijkt Hachim Mastour de nieuwe Messi en kan Heiko Westermann beter verdedigen dan Sergio Ramos. De eerste goal is fantastisch, maar hij is wel gewoon houdbaar. Cillessen staat niet goed gepositioneerd. Een keeper moet altijd rekening houden met een schot.
 
Guayre
 
32
4 oktober 2019 om 15:34
Houdbaar? Net als Courtois bij het schot van Schã¶ne vorig jaar verkeerd stond zeker? Vond je bv ook dat Muslera verkeerd stond op het schot van v Bronkhorst in de halve finale van het wk? Als die immers iets naar achter had gestaan had die het schot ook gepakt. Gewoon een prachtig doelpunt waarin in een split second een schot wordt afgevuurd. Als het schot van Ziyech in de korte hoek was gegaan en Cillesen iets verder naar lange hoek stond, stond hij ook zeker verkeerd? Met deze beredenering kun je bij ieder doelpunt dat valt aangeven dat de keeper verkeerd stond, anders had hij die immers wel tegen gehouden.
 
Benzema.
 
13
4 oktober 2019 om 15:43
Die schoten zijn niet echt vergelijkbaar. Hier staat Cillessen gewoon te ver voor zijn goal, waardoor hij over hem heen gaat. En nee, je kunt bij ieder doelpunt zeggen dat de keeper verkeerd stond, maar bij deze wel.
 
ShadyNG
 
8
4 oktober 2019 om 15:48
@guayre Natuurlijk stond Courtois compleet verkeerd bij de vrije trap van Schone, die zet overduidelijk een stap naar voren op het moment dat de bal onderweg is. Als je dat niet kunt zien dan ben je iets te vroeg begonnen aan de vrijdagmiddagborrel...
 
Ajaja
 
4
4 oktober 2019 om 18:16
Er is toch in de hele wereld geen enkele keeper die op de lijn gaat staan als de bal op die plaats is????
 
Benzema.
 
2
4 oktober 2019 om 19:06
Er zit nog heel wat tussen op de lijn staan en te ver voor je goal staan.
 
Onlogisch
 
11
4 oktober 2019 om 14:59
Doelpunt Ziyech - Stond te ver van zijn doellijn waardoor Ziyech de bal over Cillessen kon schietendoelpunt Promes - Het gebeurt veels te vaak bij keepers dat ze simpele schoten van dichtbij die niet hard zijn ingeschoten en met de binnenkant van de voet, proberen te pareren met hun handen. Cilessen probeerde de bal te redden met zijn hand nog maar kreeg niet genoeg kracht erachter, terwijl hij de bal makkelijk kon wegtikken met zijn voet.doelpunt Van den Beek - Probeert te veel op zijn lijn te staan en kon de bal makkelijk redden als hij vol met zijn been naar de grond ging.maar goed dit zijn natuurlijk kleine details. Al zijn dit soort kleine details wel belangrijk in het topvoetbal en het verschil tussen winnen (onana) en verliezen (cilessen).verder is een keeper net zo goed als zijn verdediging. Cilessen is er pas net en het rommelt achterin en hij keept niet echt met zelfvertrouwen. Onana heeft dan weer het zelfvertrouwen en de bravoure met zijn ervaren goed ingespeelde verdediging erbij.
 
ajajajaja123
 
10
4 oktober 2019 om 15:15
Alsof onana nooit wat doorlaat? Het slaat nergens op jou hele beschrijving. 1. Daar hoort hij gewoon te staan. Staat hij daar op de doellijn is de goal veel te groot en schiet je alles erin. 2. Btje flauwe uitleg. 50/50 had geen enkele keeper hem 3. Gewoon een 1 op 1 die van de beek heel beheerst inschiet. Daarnaast vergeet je nog even een paar topreddingen die die heeft gemaakt.
 
ajajajaja123
 
3
4 oktober 2019 om 15:12
Precies dit. Mensen die roepen dat hij die eerste had moeten hebben moet nog is goed kijken hoe hard die bal daalt op het laatste moment. Tuurlijk staat hij iets voor ze goal op zon moment. Daar hoort hij gewoon te staan. 2de goal idem. Geen enkele kans. 3de zelfde. Daarbij had hij ook gewoon een paar goede ballen.
 
pinko
 
3
4 oktober 2019 om 17:34
Bij het eerste doelpunt staat Cillessen verkeerd. Ietsje meer achteruit en net uit het midden had gemoeten - zoals keepers vroeger op doel stonden. Nu staan ze meer voor de goal en dichter bij de eerste paal. Fout! Je loopt beter en sneller vooruit dan achteruit. Maar om de een of andere reden is dat geã«volueerd. Maar niet altijd ten goede. Tweede en derde doelpunt waren zo goed als onhoudbaar - al zag dat er misschien anders uit.
 
Bossie
 
2
4 oktober 2019 om 17:56
Misschien heeft hij het over de uitstraling van beide keepers . Als je de uitstraling vergelijkt , is Onana duidelijk in het voordeel ....en uitstraling voor een keeper is wel belangrijk
 
No.2
 
114
4 oktober 2019 om 14:39
Kom op, je gaat de 1e keeper van het NL elftal geen lulletje rozenwater noemen. Vind zelf Onana ook beter dan Cillessen, maar vind dit een uitspraak die echt niet kan. Beetje meer respect voor onze 1e doelman!! Daarbij keepte Cillessen ook niet slecht, waren allen moeilijk houdbare ballen.
 
Clarkkent2
 
33
4 oktober 2019 om 14:50
Hij zegt ook nog 'met alle respect'....onana is echt een geweldige keeper, met ook een geweldige uitstraling.maar Jasper Cillessen is ook echt een hele goeie keeper die altijd punten pakt voor zn club. Ook bij Barca absoluut niet door de mand gevallen. Ook woensdag keepte hij ook gewoon goed met een aantal mooie reddingen. Zn uitrsaling is niet geweldig maar we kunnen niet allemaal de wilde hardrockker met mat zijn die Ronald was. En als we dan toch lekker eerlijk zijn: Hij is een veel betere keeper dan Ronald Waterreus ooit geweest is. die het vooral moest hebben van zn vriendschap met van bommel en co en het wegpesten van zn concurrenten.
 
MT87
 
30
4 oktober 2019 om 15:01
"Jasper Cillessen is ook echt een hele goeie keeper die altijd punten pakt voor zn club." Pardon? Hij houdt de ballen tegen die hij tegen moet houden. Maar hij pakt toch geen punten voor je. Jasper is degelijk, meer niet. Waterreus heeft in zijn carrière vaker een knappe redding gemaakt. Maar voor hem geldt hetzelfde; met alle respect, in vergelijking met Van der Sar was Waterreus een lulletje rozenwater. Helaas voor ons Zoet ook in vergelijking met Cillessen... Ik hoop echt dat een andere keeper opstaat voor Oranje. Ik wil ook een Onana.
 
FCG95
 
6
4 oktober 2019 om 15:09
"ik wil ook een Onana." Ik niet. Ik heb liever een ijskonijn als Cillessen of Van der Sar, ook al is hij minder goed, dan de maniertjes van Onana.
 
Holland8
 
4
4 oktober 2019 om 15:14
@clarkkent2 En zo is het. Waterreus stond in zijn tijd vooral op goal omdat hij een een-tweetje had met van Bommel en enkele andere spelers waardoor hij zijn concurrenten stelselmatig kon wegpesten. Dat was dus niet op basis van kwaliteit. Slecht persoon, categorie van Hooidonk.
 
MT87
 
19
4 oktober 2019 om 15:20
Cillessen is geen ijskonijn, eerder een bang konijntje. Maar dat terzijde. Onana is de veel betere keeper, schier onpasseerbaar. Welke fratsen vindt jij dan zo erg bij Onana dat je de veel betere keeper zou passeren voor Cillessen? Ik kan alleen het tijdrekken verzinnen namelijk. Bij Van der Sar snap ik de voorkeur overigens wel, want die kon naast fantastisch keepen ook nog eens uitstekend voetballen, en was een echte leider achterin. Wereldtop.
 
Clarkkent2
 
3
4 oktober 2019 om 15:30
Cillissen heeft zn uitstraling tegen, verder is het een goede sobere keepr, die ook vaak genoeg geweldige reddingen maakt. hier een link van 1 van de vele voorbeelden bij Barca. https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=322748 ik vind overigens dat Cillesen ook heel goed kan voetballen, hij heeft in zn carriere meerdere keren een assist gegeven met zn uittrap. hier ook een voorbeeld. https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenland/wow-barc... Ik vind Onana uiteindelijk ook beter, omdat het een Afrikaanse keeper is die katachtigheid combineert met stabiliteit. Overigens komt hij uit kameroen waar ze itt de rest van Afrika een lange historie hebben van geweldige keepers. Van Thomas Nkono via Jacques Songo`o naar Carlos Kameni...... maar het is ook een kwestie van waar je van houdt. Een keeper met mega uitstraling maar die ook wel een misgrijpt, of een saaiere keeper die bijna geen fouten maakt. Een Onana in vorm is natuurlijk wereldtop, maar het kan zo omslaan als ie 3x een blunder maakt in een halfjaar zoals tegen Heracles.
 
MrKrillin
 
5
4 oktober 2019 om 15:47
@clarkpuntenpakker?degelijke keeper is Jaspermeest opmerkelijke vond ik hoe paniekerig hij keek na schoten van Ziyech en Nico. Een en al paniek straalde hij uit.keepers met flair zouden boos worden op verdediging en bij elkaar schreeuwen.
 
Clarkkent2
 
3
4 oktober 2019 om 16:12
Mrkrillin: ik zag het ook, maar dat is echt gewoon zn uitstraling. Als ie zo bang was had ie de rest van de wedstrijd niet zo goed gekeept. Vergelijk het met een dolfijn. Iedereen denkt dat die de hele dag blij is, maar Zn kop staat gewoon zo.
 
Sammerens
 
1
4 oktober 2019 om 16:20
Nou. Het is wellicht maar wat je definitie van een geweldige redding is, maar als ik juist iets opvallend vind is het juist dat Cillessen zelden 'onhoudbare' ballen pakt. Verder heeft Cillessen naar mijn weten maar 1x een assist gegeven met een uittrap. Wel meerdere keren zijn er? Cillessen maakt helaas te vaak foutjes. Bij alle 3 de goals tegen Ajax zag hij er niet geweldig uit. De eerste wat te ver voor de goal, de tweede zag er ook niet super uit ook al was het dichtbij. De derde liet hij nog net niet over zijn voet rollen. Erg matig gekeept. Tegen Barca was hij ook ronduit slecht. Daartussen dan wel weer sterk tegen Chelsea. Al met al is Cillessen een keeper die ondanks de geringe speeltijd de afgelopen jaren de nodige foutjes heeft gemaakt, en dit nu ook bij Valencia laat zien in zijn eerste periode.
 
MrKrillin
 
0
4 oktober 2019 om 16:22
@clarkkent2 Dus als dat zijn uitstraling is, dan klopt wat Waterreus aangeeft dat zijn uitstraling van een rozewater is.
 
binny
 
2
4 oktober 2019 om 16:24
Je gaat Waterreus toch niet met de beste keeper in de Nederlandse geschiedenis vergelijken. Edwin Van der Sar is een icoon onder de lat en het is geen schande dat Cillessen of Waterreus daar niet bij komen,onana is zeker wel een betere keeper dan Jasper, maar hij is echt wel goed hoor. Vooral voor zo'n clown als Waterreus vind ik het echt een idiote afspraak.
 
FCG95
 
2
4 oktober 2019 om 16:41
Geweldige redding van Cillessen? Afgelopen Duitsland-Nederland. Vlak voor rust pakt hij de 2-0 eruit met een geweldige reflex op een schot van Reus van een metertje of 8.
 
Clarkkent2
 
1
4 oktober 2019 om 16:59
dank binny...daar begon het allemaal mee. a) dat cillisen geen flapdrol is maar echt een hele goeie keeper die niet voor niks 30 miljoen opbrengt. b) dat waterreus hem zeker geen lulletje hoeft te noemen want die mag zn schoenen niet poetesen.
 
Zidane360
 
0
5 oktober 2019 om 07:36
En door gasten zoals jou wint Oranje niks meer. Zo typisch dit. De beste spelers moeten spelen! Geniale mensen zoals Musk, etc. Hebben nou eenmaal een steekje los.
 
Holland8
 
6
4 oktober 2019 om 15:11
Echt totaal ongepast deze opmerking. Zo praat je inderdaad niet over de keeper van Oranje, voormalig keeper Ajax en Barcelona en nu Valencia. Dan zijn 99,9% van alle keepers, inclusief Ronald Waterreus zelf, lulletjes R vergeleken bij Onana maar dat is natuurlijk niet zo, op Waterreus na dan.
 
kevinfoppe
 
12
4 oktober 2019 om 15:36
Cillessen is echt wel een aardige keeper maar je kunt toch niet ontkennen dat ie een uitstraling van een treurwilg heeft...
 
Japie_Krekel
 
1
4 oktober 2019 om 15:47
@no.2 ligt eraan. als pakweg een Lamprou een Nederlands paspoort had en toevallig onze beste keeper was geweest kan het nog wel zo zijn dat je het gewoon een matige keeper vind
 
Menzor
 
2
4 oktober 2019 om 16:09
@japie Dan hadden we wel een ongelofelijk keepers probleem gehad natuurlijk, dat Cillessen toevalig de beste is die we hebben is niet zo relevant, het is los daarvan toch een behoorlijke keeper, in ieder geval geen lulletje rozenwater, laten we eerlijk zijn.
 
Japie_Krekel
 
0
4 oktober 2019 om 16:40
@menzor het is geen hele slechte keeper maar ook geen hele goede keeper, meer een beetje dertien uit een dozijn. hij is degelijk en nuttig maar daarmee is imo alles gezegd
 
No.2
 
1
4 oktober 2019 om 17:22
Als als, Lamprou heeft geen Nederlands paspoort.iemand minder goed vinden is een ieders zijn recht, maar dat kan je dan ook stellen in plaats van lulletje rozenwater. Vind dat gewoon erg respectloos uitspraak voor onze NL keeper. Daarbij heeft hij al meerdere keren laten zien een hartstikke goede keeper te zijn, geen de Gea of Ter Stegen, maar wel net daar onder. Heeft hij ook in de invalbeurten bij Barca laten zien (ook Ajax en NL) en nu bij Valencia. Begint zelfs penaltys te pakken.
 
NJfromVOL
 
11
4 oktober 2019 om 14:42
Lulletje rozenwater.? Dat was nou niet wat ik dacht, maar Cillessen zag er wel als een volslagen uitstralingsloos figuur uit. Het is jammer dat we in Nederland niet beter hebben.
 
FR-4life
 
1
4 oktober 2019 om 16:43
Ik vind het juist grappig dat Ronald Waterreus dit zegt. Kon vroeger ook prima keepen, maar om nou tw zeggen dat hij een goede uitstraling had...
 
FCUTRECHT0300
 
24
4 oktober 2019 om 14:42
Onana is natuurlijk een aantal klassen beter. Wanneer hij Nederlander was dan stond hij in de basis bij Oranje. Zoals hij zelf aangaf in een interview zien vaak mensen donkere keepers als onrustig aan de bal. Maar hij zelf bewijst nu al enige tijd het tegendeel. Zeker als je andere keepers ziet klungelen aan de bal in de CL. Zijn rust aan de bal plus katachtige reflexen maakt hem een topkeeper. Hij houdt Ajax geregeld op de been, een pareltje onder de lat!
 
Timmoty16
 
18
4 oktober 2019 om 14:42
Bijna met alles eens wat Waterreus hier stelt, dat is al een unicum, eigenlijk. Echter dat de 'magie van de kuip' iets is dat je wellicht nergens anders in Europa tegenkomt, is echt pure onzin. Er zijn zoveel stadions op te noemen waar regelmatig het publiek voor een extra factor zorgt op een minstens gelijkwaardige manier aan de Kuip.
 
ikbenjouniet
 
2
4 oktober 2019 om 14:45
hij zegt toch ook in Nederland, en vast wel ergens anders in Europa?
 
Timmoty16
 
2
4 oktober 2019 om 17:28
Nee. Dat zegt hij niet.
 
Benzema.
 
18
4 oktober 2019 om 14:43
Volledig mee eens. Die Cillessen staat er echt bij of hij ieder moment in huilen kan uitbarsten. Daarnaast is er al genoeg discussie over hem en was dit het moment voor hem om aan Nederland te laten zien dat hij kan keepen. Maar de eerste twee goals kun je hem gewoon aanrekenen.
 
hardvocht
 
42
4 oktober 2019 om 14:44
Hoe kun je nou iemand "met alle respect" een lulletje rozenwater noemen? Lachwekkend
 
MT87
 
4
4 oktober 2019 om 15:26
Dat kan door het tweede deel "in vergelijking met Onana". Zo kun je ook zeggen "in vergelijking met Mous is Jasper Cillessen een wereldkeeper." Waterreus noemt hem niet per definitie een lulletje rozenwater, maar geeft aan dat Onana op een veel hoger niveau acteert.
 
Harecles
 
3
4 oktober 2019 om 17:03
Als hij echt respect had, had Waterreus wel teksten als kwalitatief minder/mindere uitstraling gebruikt. Je weet bij voorbaat als iemand gaat roepen "met alle respect", er iets volgt wat totaal niet aan die kwalificatie voldoet. Ik vind het weer eens armoedig taalgebruik van de heer Waterreus...
 
LawPl
 
6
4 oktober 2019 om 14:45
Vond het best aardig van Cillessen dat hij zijn oude club een paar keer een goede dienst bewees. Goal van Vd.Beek had hij kunnen weten als hij Tottenham uit heeft gezien vorig seizoen en ook de eerste twee goals waren misschien wel houdbaar voor Cillessen.
 
CoMokum
 
15
4 oktober 2019 om 15:00
Ja want omdat Donny de bal vorig jaar bij Tottenham uit precies zo erin schoot kon je weten dat hij dat nu weer zou doen..tuurlijk, laat al die goals in de korte hoek gewoon even weg zodat het lijkt alsof je een valide punt hebt!
 
LawPl
 
5
4 oktober 2019 om 15:04
Hij had er rekening mee kunnen houden toen Vd.Beek 1 op 1 met de keeper kwam. Keepers checken ook meestal in welke hoeken spelers vaak hun penalty`s inschieten. Dan nog is het gokken maar hij had wel overtuigender de rechter hoek in kunnen duiken.
 
melvinwsp
 
7
4 oktober 2019 om 15:01
Haha sorry, maar wie verwacht er zo`n schot op doel? En die goal van van der Beek, dat is zo moeilijk te verdedigen. Je kan je goal wel uit komen, maar dan laat je ook een gat. En dat balletje van Promes kwam daar gelukkig terecht doordat je ketst. Dan moet je ineens anders reageren. Het gebeurt allemaal in een split second.
 
El Barto
 
6
4 oktober 2019 om 14:46
Lulletje rozenwater is ook wel overdreven. Ik denk dat Onana over het geheel een wat betere keeper is dan Cillessen.maar Cillessen is zelf ook gewoon een prima keeper. Geen absolute top, maar zeker geschikt voor een club als Valencia.
 
Japie_Krekel
 
3
4 oktober 2019 om 15:51
@El Barto dan moet hij wel beter gaan keepen want anders staat hij daar niet lang meer in de basis verwacht ik
 
Dr. Duck
 
3
4 oktober 2019 om 14:46
Onana is dit seizoen idd grandioos, maar ook zoet heeft zich na een twijfelachtige start goed herpakt. Cilissen is idd niet zo goed als onana, maar vergeleken met cillisen is waterreus natuurlijk een echt lulletje rosewater. Ik had de aanvallen van gakpo gemist gisteren. Hij heeft idd niets verkeerd gedaan. Verder tevreden met de Europese week, waar het geluk ons niet tegen zat. Valencia had legio kansen, de 2e goal van ajax kwam toevallig tot stand. Feyenoord had natuurlijk moeten verliezen en psv had een van richting veranderd schot, eigen doelpunt en een zeer houdbare bal voor rust mee. Maar goed, het heeft ons ook wel eens tegen gezeten in het verleden. Toch moeten er ons niet verkijken op de mooie resultaat. Gewoon blij zijn en genieten van de resultaten, ihattaren, onana en zyech, de kuip en strijdlust van feyenoord en het voetbal en de talenten van az.
 
Stokvis
 
1
4 oktober 2019 om 14:47
Zo slecht was Jasper ook weer niet. Had misschien iets meer kunnen doen bij de 3-0, en de 2-0 was gewoon duidelijk dat het geen keeper is die het van reflexen moet hebben.
 
Delpay96
 
19
4 oktober 2019 om 14:49
Knap dat Waterreus Gakpo goed vond spelen, miss heb ik een andere wedstrijd gezien. Want ik heb Gakpo geen minuut zien spelen, Doan speelde namelijk. Gakpo viel zelfs niet in, voor de verandering.
 
Rochus
 
13
4 oktober 2019 om 14:57
Uit de mond van Waterreus een compliment over Ajax horen.... Dan weet je dat Ajax echt goed is, want Waterreus is zelden positief over Ajax.
 
Montania
 
4
4 oktober 2019 om 15:03
Cillissen is altijd al een lulletje rozenwater geweest. Heeft geen uitstraling die bij een topkeeper hoort. Daarom heeft hij het ook simpel verloren van Ter Stegen. Weinig persoonlijkheid ook. Dat zijn aspecten die voor een topkeeper belangrijker zijn dan voor een voetballer.
 
Devosendemos
 
2
4 oktober 2019 om 15:04
Jammer dat het succes van de een altijd ten koste gaat van de ander. Het zogenaamde wip-wap effect. Onana is grandioos, Cillessen is dan ineens helemaal niks. Zijn CV zegt toch genoeg, kom op zeg.Tadic komt ook niet in de buurt van Lewandowski en Ziyech is geen Messi. Maar toch zijn het allemaal toppers.
 
LawPl
 
11
4 oktober 2019 om 15:10
Tadic deed het beter dan Lewandowski in de CL vorig seizoen. En ook dit seizoen doet Tadic het weer prima in de CL. Bovendien kan Tadic op 4 verschillende posities goed terecht en Lewandowski maar op 1 positie. Dus hoezo komt Tadic niet in de buurt van Lewandowski?
 
Devosendemos
 
3
4 oktober 2019 om 16:38
LawPl ik ben Ajacied en enorm fan van Dusan. Hij doet het geweldig, maar ik geloof dat je de essentie van mijn betoog mist Rustig lezen en dont worry, everything is gonna be allright. Overigens vind ik Lewandowski nog wel een treetje hoger, maar dat zegt dus weinig over hoe goed Tadic is. PS jij vindt Messi dus wel veel beter dan Ziyech?
 
wanny
 
4
4 oktober 2019 om 15:12
Geen blunders, maar alle 3 de goals van Ajax waren ook niet onhoudbaar.
 
oprecht
 
2
4 oktober 2019 om 15:17
Waterreus is gewoon een arrogante vent, vind zichzelf heel bijzonder. Zo praat je niet over de keeper van NL tenzij je met opgepropte woede zit en niet uit durft te spreken. Ik kan geen programma kijken met hem in beeld. Irriteer me mateloos aan zijn nagativiteit.
 
PorQue
 
7
4 oktober 2019 om 15:34
Ben persoonlijk nooit een fan geweest van Cillesen. Begreep nooit echt waarom mensen het een top keeper vonden. Hij blinkt niet uit in geen enkel onderdeel van het keepen. Alles is degelijk bij hem, behalve penalties. Hij heeft geluk gehad dat er geen Van der Sar onder de lat bij Oranje stond.
 
Stijlvol
 
2
4 oktober 2019 om 15:50
Ben het er ein-de-lijk mee eens. Het is niet lullig bedoelt, want hij zegt daadwerkelijk wat wij met z'n allen zien. De waarheid is natuurlijk soms hard, maar niet minder waar. Jasper is echt een prima keeper. Maar zoals ik wel veel mensen heb horen zeggen is dat het echt ontbreekt aan uitstraling. En daardoor lijkt het alsof zijn skills ook niet volledig uit de verf lijken te gaan komen.
 
Raubaht
 
1
4 oktober 2019 om 16:47
Eens. Alleen al qua uitstraling is Cilissen een lulletje rozenwater.wil niet zeggen dat Cilissen er geen klote van kan maar een topkeeper is het niet.kijkend naar de Nederlandse keepers van dit moment vind ik Vermeer beter dan Cilissen.
 
Lucaij
 
0
4 oktober 2019 om 17:25
Beetje respectloze uitspraak van Waterreus. Cilissen heeft gespeeld bij Barca en nu Valencia en al jaren vaste doelman in oranje. Ajax wint een keertje van Valencia en dan komen ze met dit soort uitspraken. Cilessen heeft zich al lang bewezen. Onana is goed voor zijn leeftijd, maar hij heeft nog te vaak gekke fratsen. Als die dat afleert kon die in de toekomst wellicht een topper worden.
 
Almogaver
 
0
4 oktober 2019 om 17:59
Waterreus laat eens te meer zien dat het vast een leuk mens is om een biertje mee te drinken, maar die moet je als analist nooit serieus gaan nemen. Lachwekkend figuur op dat vlak.
 
theo uphus
 
0
4 oktober 2019 om 18:38
Beetje respectloos naar Cillessen om hem neer te zetten als een "lulletje Rozenwater". Ik begrijp dat Waterreus Onana de betere van de twee vindt en dat mag. Maar moet je dat dan zo verwoorden ?