'Je hoort dat Overmars zo gefrustreerd is dat hij niet opgesteld wordt'
Zaterdag, 2 oktober 2021 om 21:10

Mike Verweij voorspelt dat er een 'interessante kwestie' gaat ontstaan bij Ajax rond André Onana. Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij de Amsterdammers, vertelde afgelopen week voor de camera van Ziggo Sport dat er momenteel niet gewerkt wordt aan een contractverlenging van de doelman uit Kameroen. Verweij denkt echter dat Ten Hag Onana wel weer graag wil opstellen zodra zijn dopingschorsing in november afloopt.

"Ik vind het wel een hele interessante", begint Verweij in Kick-Off, de voetbalpodcast van De Telegraaf. "Kijk, Erik ten Hag verdient volgens veel mensen een standbeeld. Hij doet het natuurlijk geweldig, ook nu in Europa weer. Overwintering mag meer dan een sterke wens zijn, dat moet een doel zijn. Ook in de competitie doet hij het geweldig goed. Maar één ding wordt wel heel interessant. Ik mag toch hopen dat Ten Hag het stuur rond de club of zijn eigen selectie zelf in handen heeft."

"Na de wedstrijd tegen Zwolle nam hij een voorschot op de basisplaats van Onana, toen zei hij ook dat hij was ingeschreven", vervolgt de Ajax-watcher van De Telegraaf. "Ten Hag zinspeelde erop dat Onana gaat spelen. Nu hoor je toch dat Overmars zo verbitterd en gefrustreerd is dat hij niet opgesteld wordt. Het zou wel gek zijn als de directie van Ajax bepaalt of Onana kan spelen of niet. Nu denk ik wel dat de positie van Ten Hag dusdanig sterk is dat hij dat gewoon bepaalt, maar het zou heel opvallend zijn. We gaan het zien in november."

"Ik heb dat interview met Overmars bij Ziggo ook gezien en daar merk je de frustratie en irritatie naar Onana toe. Ik denk dat het in het belang van de club is om hem wel op te stellen. Het kan een dure beslissing zijn als besloten wordt om hem naar aanleiding van een persoonlijke vete niet op te stellen", stelt Verweij. Collega Valentijn Driessen begrijpt wel dat Overmars gefrustreerd is over de situatie rond Onana, die in het bezit is van een aflopend contract. "Maar Overmars was net zo gefrustreerd bij Brian Brobbey en die speelde gewoon. Er komt ongetwijfeld nog een gesprek tussen Onana, zijn zaakwaarnemer, Overmars en Ten Hag en dan zullen de plooien wel gladgestreken worden. Je kunt niet tegen het belang van Ajax ingaan."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (49)

 
Taxidriver213
 
150
1 oktober 2021 om 19:37
Had ik maar dezelfde gave als verweij: weten wat iedereen denkt
 
Sir Louis 82
 
16
1 oktober 2021 om 20:41
Zijn lievelings standbeeld is: De Denker
 
NothingtopsGrun
 
6
1 oktober 2021 om 20:52
Ik heb die gave wel en verweij xit er helemaal naast. Het zijn pure dreigementen richting onana van overmars om sterker te staan in contract onderhandelingen. Want wie gaat een enorme hoop salaris betalen aan een keeper die 2 jaar niet gespeeld heeft? Onana moet wel bijtekenen on te laten zien dat hij het nog kan. Dus de uitspraken van overmars heeft niks met persoonlijke vetes te maken maar puur met onderhandelingen.
 
Kohaku
 
8
2 oktober 2021 om 08:58
En wie gaat er veel geld betalen voor een keeper die ruim een half jaar niet gespeeld heeft, zoals Overmars in de zomer dacht.
 
Douwe Dabbert
 
3
2 oktober 2021 om 09:06
Overmars heeft een tijd geleden al aangegeven dat Onana waarschijnlijk de club transfervrij gaat verlaten, dus daar heeft hij vrede mee.
 
Johannetje
 
14
2 oktober 2021 om 03:33
Ik denk dat dat 1 van de cursussen is die je standaard krijgt als je bij de Telegraaf gaat werken. Driessen heeft hem ook gehad. Is overigens geen succesvolle curcus, maar bij de participanten word wel degelijk de waan gewekt dat hij goed werkt.
 
Bossie
 
28
1 oktober 2021 om 19:40
Je kan de situatie rond Brobbey niet vergelijken met die van Onana. Je moet het puur zakelijk zien en je emoties opzij zetten hoe moeilijk dat misschien ook is.
 
Japie_Krekel
 
27
1 oktober 2021 om 22:12
Ajax heeft al weet ik veel hoeveel geld op de bank. Stel gewoon je beste keeper op. Als die Pasveer je straks opeens de CL kost ben je ook vele miljoenen kwijt
 
Bossie
 
21
1 oktober 2021 om 23:14
Precies , bij Pasveer houd ik elke keer me hart vast als er een doelpoging komt. Mocht het zo zijn dat Onana de beste is , dan zou ik hem zeker opstellen. Hopelijk laat Onana zich niet beïnvloeden door het publiek.
 
hansje1969
 
23
1 oktober 2021 om 23:42
Ik houd liever Mijn hart vast dan ooit nog Onana in ons doel te zien staan. Ik ben er ook van overtuigd dat hij het niet prettig gaat vinden hoe hij ontvangen zal worden in de Arena. Lekker oplazeren wat mij betreft
 
Johannetje
 
12
2 oktober 2021 om 03:36
De vraag is hoe gemotiveerd Onana zelf is. Helemaal omdat hij waarschijnlijk niet geliefd zal zijn in de Arena. Als hij nu fouten maakt dan word hij met de grond gelijk gemaakt. Maar inprincipe moet je hem, mits in vorm, gewoo opstellen want sportief gezien moet je de beste opstellen. Toch mag hij van mij blijven banken.
 
Kohaku
 
10
2 oktober 2021 om 08:59
Dat zijn de echte supporters, leven bij de waan van de dag en eigen spelers affakkelen.
 
hansje1969
 
5
2 oktober 2021 om 10:23
Een speler (op Cruyff na wat mij betreft) is nooit groter dan de club. Als hij niet voor Ajax wil spelen, is mijn enige conclusie donder dan maar meteen op. Daarnaast heeft hij onze club toch waanzinnig genaaid?
 
Rockett
 
1
2 oktober 2021 om 10:51
Onana kan ook denken ach fuck it, ik ga mij niet volledig inzetten voor Ajax aangezien ze me niet hebben betaald. Ik maak hier en daar wel wat onopvallende blunders.
 
hansje1969
 
3
2 oktober 2021 om 11:32
Gewoon een beetje af en toe laten warm lopen in de Arena zou wel leuk zijn
 
RyanBabel8
 
7
2 oktober 2021 om 12:49
Als Onana uit tegen Besiktas en thuis tegen Sporting zorgt voor overwintering in de CL, dan moeten we gewoon heel blij met hem zijn. Ik baal dat hij er niet bij is tegen PSV. Pasveer of Stekelenburg zijn gewoon niet goed genoeg tegen dit soort ploegen. Geef mij maar gewoon de beste tussen de palen.
 
hansje1969
 
3
2 oktober 2021 om 16:46
Tja hij kan ons ook nog een keer naaien en blundertje maken. Nee hoor, warm lopen is zijn enige nuttige bezigheid die ik nog voor hem zie. Zo’n onbetrouwbare jongen wil je niet als keeper meer
 
Anappleaday
 
1
3 oktober 2021 om 10:27
Jouw argument dat Ajax al zoveel geld op de bank heeft staan zou juist pleiten voor een principiële benadering. En dus zonder Onana te spelen.
 
hotemetote
 
10
1 oktober 2021 om 19:40
Kan toch en en beetje paris achtig Donnaruma in de CL en Navas in de competitie Zo kan je Onana in de CL opstellen en pasveer/steek in de competitie en aan het eind Gorter
 
Hziyech15a
 
34
1 oktober 2021 om 19:57
Als je Onana alleen in de CL laat spelen kan je net zo goed Pasveer op doel zetten. Onana heeft bijna 10 maand ofzo dan niet meer gekeept. Dan ga je hem toch niet zonder ritme onder de lat zetten in de CL.
 
Mulensa
 
18
1 oktober 2021 om 20:28
Voor een keeper is ritme minder belangrijk dan een veldspeler. Onana zal ongetwijfeld getraind hebben de afgelopen maanden en denk toch dat een Onana die maanden geen wedstrijd gespeeld heeft nogal altijd beter is dan Pasveer.
 
Cas1
 
14
1 oktober 2021 om 19:44
Als je aandacht wil treken moet je idiote dingen roepen, dan val je op De Muppets doen het al jaren het levert ze geen windeieren op. Verwey denkt; zo moet dat dus. Tabloid achtig Onana Misschien hopen mensen die het op een of andere manier voor het zeggen hebben dat als Onana wordt opgesteld hij bij zal tekenen. Iets van we zijn niet boos op je Maar of dit zo is weet ik natuurlijk niet. Overmars/ajax is niet rancuneus ale je terig kijkt naar Brobbey (die jongen die naar Duitsland is gegaan). Ajax wilde hem zelf terug kopen las ik
 
Minnie
 
11
1 oktober 2021 om 19:44
De handelswijze van Onana richting Ajax is op zijn zachts gezegd niet netjes te noemen. Hoe gemotiveerd is hij dan nog als hij staat te keepen voor Ajax?
 
MiltonKeynes
 
8
1 oktober 2021 om 19:49
Met \ajax presteren in de CL is altijd lekkerder binnenkomen bij je nieuwe club, en ook de salaris onderhandelingen zullen makkelijker verlopen
 
Mulensa
 
12
1 oktober 2021 om 20:30
Denk je nou echt dat hij er met de pet naar gaat gooien? Dan weet je zeker dat de "grote" clubs je zeker niet hoeven. Ben het overigens wel met je eens dat de houding van Onana erg ondankbaar is
 
MiltonKeynes
 
10
1 oktober 2021 om 19:47
Vanuit commercieel opzicht is het best te begrijpen, maar de Telegraaf is continu 'op zoek' naar enige onrust bij Ajax. Eerst was het de positie van ten Hag, daarna de posities van enkele spelers die ter discussie staan en nu het debacle rondom Onana. De keeperspositie is slecht bezet, Pasveer kan leuk meevoetballen, maar gaat geen punten voor je pakken in de CL en als je niet oppast, kost hij je punten. Het opstellen van Onana is kwalitatief natuurlijk de beste optie, maar heeft binnen de spelersgroep ook erg veel negatieve gevolgen. Gorter de kans geven lijkt me de beste optie, die zal je niet minder kosten dan Pasveer en je laat hem ervaring opdoen.
 
Johannetje
 
11
2 oktober 2021 om 03:53
Gorter iig al opstellen in bekerwedstrijden lijkt me een slim idee. Dan kun je aftasten hoe goed hij is. Als dit voldoet brengen in de competitie en dan zien we wel. Maar Onana word gewoon een lastig verhaal. Het kan ook voor veel onrust zorgen bij fans en daarom bij Ajax zelf. De vraag is weegt dit af tegen het krachtverschil tussen Onana en de andere keepers.
 
A J A X
 
18
1 oktober 2021 om 19:51
Het zou wel gek zijn als de directie van Ajax bepaald… voetbalzone al die spelfouten zijn wel erg vervelend
 
Marchello020
 
9
1 oktober 2021 om 21:42
Ja, en vooral d of t (of dt) Dat zou elk kind van pakweg 8 toch wel moeten beheersen Toch worden er erg veel fouten mee gemaakt Sommige mensen weten het meteen, op gevoel, en anderen zouden simpelweg regeltjes moeten toepassen Maar die denken dan ook dat ze het op gevoel kunnen... niet dus... Of het kan ze simpelweg niet schelen.. Maar dan moeten ze niet in de journalistiek gaan werken
 
twain
 
12
1 oktober 2021 om 20:32
Een journalist denkt dat Overmars kan wel eens gefrustreerd zijn en daarom kan Ten Hag wellicht twijfelen om Onana op te stellen. "Nieuws"
 
Mike-ajaxontop
 
5
1 oktober 2021 om 20:34
Het gaat straks om doorkomen in de Champions League en eventueel kampioenschap, het gaat uiteindelijk om heel veel geld , dus stel Onana gewoon op, dan de trots van Overmars!! Zo kan hij nog iets terug doen van zijn kapitaal vernietiging.
 
Die Knappen
 
9
1 oktober 2021 om 20:35
De bester keeper moet op de goal staan. Dat zou dus Onana zijn t/m Juni. 2022.Daar moet je professioneel mee omgaan
 
Ouwehoeri
 
2
1 oktober 2021 om 23:27
Je moet doen wat het beste voor Ajax is. Dat kan ook iets anders zijn. In dit geval zie ik alleen pasveer een steek ook geen (lange) toekomst hebben bij Ajax, dus ja..
 
Die Knappen
 
0
4 oktober 2021 om 14:03
Ajax denkt hier nog teveel op de korte termijn, en ging ervan uit dat Onana zijn contract zou gaan verlengen . Gorter is nog lang niet klaar voor het grote werk. De keeper van Arminia Bielefeld, Stefan Ortega, zou een prima aanwinst zijn voor Ajax.
 
tinus45
 
10
1 oktober 2021 om 20:43
Gewoon niet meer opstellen. Als je die andere keepers wilt passeren zet dan een zak aardappels op de kooi. Die wedstrijden wint Ajax dan ook wel, al zal het ze iets meer tegen goals opleveren. Als je nu je huidige keepers gaat passeren voor hem,een paar maanden,dan geef je een top signaal af....not.
 
PaulR_1982
 
2
1 oktober 2021 om 21:01
Lekker 7 maanden rondjes laten lopen bij de training van Jong Ajax.
 
mitchajax020
 
9
1 oktober 2021 om 21:12
Ik vindt hoe idioot Onana is om gegaan met Ajax dat ze hem toch moeten opstellen. Wil je kampioen worden en ver komen in de CL dan kan dit alleen met hem want met Pasveer en Stekelenburg ga je geheid punten verliezen en Gorter zal pas gebracht worden als Onana weg is
 
Dabor
 
2
2 oktober 2021 om 00:02
Toch is het natuurlijk wel de vraag of Onana gelijk weer op niveau zit. Hij had natuurlijk al wel af en toe slippertje en het zou me niet verbazen als hij dat na een jaar niet gekeept te hebben wel weer eens kan overkomen, beetje roestig. En er zit natuurlijk ook weer een Afrikacup tussen waar je hem weer kwijt bent waarschijnlijk. Ik blijf het een lastige kwestie vinden. Hij is natuurlijk normaal wel de beste keeper die we hebben dat is duidelijk.
 
mitchajax020
 
6
2 oktober 2021 om 00:44
Slechter dan Pasveer of Stekelenburg zal hij het niet doen denk ik
 
Heuvel 1974
 
6
2 oktober 2021 om 02:50
En toch moet jw hwm niet oostellen in November. In Januari is meneer weer richting de Afrika cup. En dan heb je ineens weer een andere keeper nodig. Dus if hij niu wel of niet bij tekent. In beide gevallen evt. pas weer opstellen als hij terug is van de Afrika cup
 
Raubaht
 
9
1 oktober 2021 om 21:15
Contract of geen contract, je beste keeper en tevens één van de betere van Europa, stel je ten alle tijden op. Onana is een keeper die voor Ajax kan bepalen of de ze halve finales van de CL bereiken, waarmee een transfervrij vertrek ruimschoots gecompenseerd is. Dus ja, als je door Onana ver komt in de CL waarna hij transfervrij vertrek is het toch prima? Met Stekelenburg of die andere knuppel mag je al blij zijn als je überhaupt weet te overwinteren.
 
Marchello020
 
1
1 oktober 2021 om 21:49
Als Ajax de halve finale bereikt is er nog niets verdiend, of gecompenseerd Ik heb zo`n genoeg van Onana dat ik hem liever niet meer zie tenzij hij echt bijtekent Het is zijn fout geweest, ik zie niet in waarom Ajax coulant voor hem moet zijn, zodat hij in het laatste half jaar een toptransfer kan verdienen en tekengeld kan ontvangen En Ajax volledig ongecompenseerd achterlaten
 
Kohaku
 
3
2 oktober 2021 om 09:02
Als Ajax de halve finale haalt is er al €50 miljoen verdiend.
 
Pressing12
 
2
1 oktober 2021 om 21:48
Ik kan Onana nooit meer serieus nemen. Voor mij is hij een doping gebruiker.Ajax heeft haar oren laten hangen naar Onana. Ze hebben hem gesteund omdat hij waarde vertegenwoordigt en een belangrijke speler is.Nu loopt hij gratis de deur uit en is het steunen van een dopingzondaar voor niets geweest.Ajax gaat hem gewoon opstellen. Ik zou ook niet weten waarom ze dat niet zouden moeten doen. Voetbal is business. Het gaat om geld.ik ga er nu wel op letten of hij sprongkracht en explosiviteit verloren heeft of andere fysieke kwaliteiten.
 
Marchello020
 
1
1 oktober 2021 om 21:50
Misschien moet hij af en toe even plassen tijdens de wedstrijd
 
sebasjuh
 
2
2 oktober 2021 om 09:48
Tuurlijk hun je het die jongen niet om minuten te maken (al moet ik zeggen dat ik niet het hele verhaal ken en dus misschien onterecht tegen Onana kan zijn). Aan de andere kant als je Onana nog kan gebruiken vanaf november is dat wel by far de beste keeper die je hebt en dan ben je stom als je hem niet gebruikt. Dat zou een verschil in de CL kunnen betekenen en zou je zomaar een ronde verder kunnen brengen wat je weer een 5/6 miljoen kan opleveren.
 
Straight to th
 
2
2 oktober 2021 om 22:12
Onana is veel te goed voor de eredivisie geworden. Maar wat er nu in het doel staat is niet serieus te nemen. In de eredivisie kan je hier mee wegkomen doordat Overmars tientallen miljoenen uitgeeft aan spelers. Ajax heeft 2,5 keer de salarisuitgave van Psv, maar toch kunnen somiige teams in de erdivisie het Ajax lastig maken. Europees heeft AJax ook geluk met de vele blessures van tegenstanders. Tegen een beter team zal je met de keepers die er nu zijn het onderspit delven.
 
GaukeHayma
 
0
3 oktober 2021 om 08:12
als de media geen heksenjacht gemaakt had op onana , zou hij wellicht nog verlengen. nu de media hem heeft gefileerd, heeft men de mening van het volk gestuurd. men had gewoon kunnen zeggen dat onana een pilletje heeft genomen. na het proces had men kunnen zeggen dat onana de straf van 1 jaar aanvaard heeft. door er dus allerlei randzaken bij te halen heeft vrijwel iedereen een andere mening dan dat hij normaalgesproken heeft. dat de media er op uit is om het volk te "sturen" is een kwalijke zaak. als men zich alleen maar tot de feiten beperkt had, zou onana misschien wel verlengen, maar nu is dat vrijwel onmogelijk. dus media ken je plaats en maak niet overal zo`n sensatie van. onana is de beste keeper die ajax heeft en die dient dan ook te spelen als zijn straf is afgelopen
 
jeroen200
 
0
3 oktober 2021 om 08:23
Wat ben ik blij dat overmars de technische beslissingen neemt en niet Mike Verweij. Het zijn allemaal suggesties en zijn subjectieve mening maar daar zit ik helemaal niet op te wachten. Overmars neemt doorgaans verstandige beslissingen en heeft echt wel goede redenen om zich zo op te stellen. Bij elke andere werkgever in het bedrijfsleven hadden ze Onana allang op straat gezet.