Jong Ajax met vertrouwen richting kampioenswedstrijd: 'We zijn het gewend'
Donderdag, 26 april 2018 om 16:24

Jong Ajax heeft het kampioenschap in de Jupiler League voor het grijpen. Bij een overwinning op MVV zaterdagavond is de titel voor de ploeg van trainer Michael Reiziger. Van titelstress is in Amsterdam geen sprake, verzekert middenvelder Dani de Wit. "We zijn het wel gewend."

Jong Ajax won vorige week met 1-2 op bezoek bij FC Volendam door een treffer van invaller Kaj Sierhuis. Na de zege in Volendam zijn de Amsterdammers een overwinning verwijderd van het kampioenschap. "Ja, natuurlijk is het een kampioenswedstrijd. Maar Ajax moet altijd voor de titel spelen, dus dat zijn we ook wel gewend", aldus De Wit in gesprek met FOX Sports. De Ajacied erkent dat het met het zelfvertrouwen wel goed zit. "Ja, natuurlijk! Want wij zijn Ajax."

Op de training van donderdag zag Reiziger dat zijn spelers klaar zijn voor de thuiswedstrijd van zaterdagavond 19:45 uur. "Ze trainen hard, zijn fris en de boel staat op scherp", aldus de coach volgens NH. "Natuurlijk ervaar je de kampioensstress als speler. Iedereen heeft het erover. Dat brengt spanning mee en de spelers moeten dat omtoveren naar agressiviteit. Wij gaan die schaal binnenhalen met goed voetbal. Ik hoop dat we het publiek kunnen vermaken."

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (28)

 
wehave
 
23
26 april 2018 om 16:37
Volgens mij zijn ze het juist niet meer zo gewend op een hoger niveau dan de jeugd.
 
Sanderr
 
29
26 april 2018 om 17:20
Bijna al die jongens die in Jong Ajax spelen zijn (meervoudig) kampioen in O19, O17, etc. en hebben al jaren op rij elk seizoen meegestreden voor de schaal. Dus ja, ze zijn het zeker gewend.
 
buitenspelval
 
14
26 april 2018 om 16:37
Veel succes boys zaterdagavond! Als er gespeeld wordt op de manier zoals thuis tegen NEC en en uit tegen Volendam in de afgelopen weken, dan heb ik er alle vertrouwen in. Soms stoïcijns en met vlagen goed en effectief voetbal moet het zaterdag tegen MVV thuis kunnen lukken. Het eigen publiek staat in ieder geval als twaalfde man achter jullie op een uitverkochte Toekomst!
 
JasonRhijn
 
1
26 april 2018 om 16:54
Potentie van het team is echt slecht. Maar Reiziger kan wel een team smeden en dat is knap. Vorig jaar zat er qua potentie veel betere spelers bij. Wel grappig om te zien of de Jupiler is echt aanzienlijk verslechterd.
 
buitenspelval
 
1
26 april 2018 om 17:11
Dit jaar staat er, ondanks minder technische kwaliteiten, echt een homogeen collectief, dat strijd tot en met het laatste eindsignaal, zich niet laat intimideren door een alles of niets offensief van de tegenstander in de laatste twintig minuten en bovendien zelf vaak nog de winnende in het laatste kwartier weet te maken. Vorige seizoenen liet Jong Ajax zich juist vaak aftroeven in dat laatste deel van de wedstrijd. Dat is ook kwaliteit. Inderdaad erg knap dat Reiziger en Bogarde de juiste mentale snaar bij die jongens hebben weten te raken. Of het er mee te maken heeft dat er minder weerstand is in de JL, weet ik niet, maar dat zal toch wel meevallen lijkt mij. Wat mij betreft heeft de selectie en de technische staf staf dit op eigen kracht bereikt.
 
MATEJA_MEMPHIS
 
73
26 april 2018 om 16:48
Mooi om te zien dat de Jupiler League zo leeft in Amsterdam! Succes!
 
babelagtig
 
24
26 april 2018 om 16:51
Leuke sneer...deze keer kan ik em waarderen..
 
buitenspelval
 
12
26 april 2018 om 17:20
Ik denk dat als Ajax 1 kampioen was geworden (waar je waarschijnlijk met een knipoog op doelt), de aandacht voor dit Jong Ajax er niet minder op was geweest en het mogelijke kampioenschap net zo geleefd had onder de supporters. Is gewoon een knappe prestatie van die jonge spelers wanneer ze kampioen worden op het twee na sterkste nationale voetbalplatform. Dat supporters zo meeleven is gewoon logisch en terecht.
 
Sanderr
 
43
26 april 2018 om 17:21
Natuurlijk, de enige prijs die club nog nooit gewonnen heeft, altijd leuk toch
 
Klene
 
7
26 april 2018 om 18:03
Als Ajacied zijnde kan ik deze waarderen. Vind de reply van SanderKoevoets ook mooi
 
AjaxWestham
 
9
26 april 2018 om 18:09
Prima opmerking, goeie glimlach op m'n kanis
 
impulsief
 
5
26 april 2018 om 19:50
Mooie grap! Groeten uit Amsterdam en nog gefeliciteerd met het kampioenschap
 
Dr. Duck
 
0
26 april 2018 om 21:59
ja, maar eigenlijk telt deze niet. mocht Ajax kampioen worden dan is dat alleen maar omdat PSV er beleid van heeft gemaakt dat hun Jong elftal geen kampioen mag worden.
 
Dr. Duck
 
0
26 april 2018 om 22:07
overigens leeft bij psv de onder 17 en onder 19 competitie pas sinds afgelopen weekend. En ook over het dames team van PSV werd dinsdag voor het eerst flink getwitterd ...nou ja, tot de 2-1 ruststand dan. Daarna was het niet meer zo belangrijk. Zo gaan die dingen!
 
RobinSchmalbach
 
6
26 april 2018 om 17:12
Zagen we inderdaad tegen de graafschap destijds. Zo gewend zijn ze Hahah
 
Sanderr
 
21
26 april 2018 om 17:22
Daar deed ook echt iemand mee he die zaterdag bij Jong in de basis staat? ??
 
RobinSchmalbach
 
0
26 april 2018 om 17:56
Nee dat is niet waar je moet wel je feiten kennen??
 
RobinSchmalbach
 
4
26 april 2018 om 17:58
Daarnaast wat zijn deze spelers uit jong Ajax gewend dan?
 
JK-Ajax
 
9
26 april 2018 om 18:00
Spelen in de jeugd jaarlijks om het kampioenschap.
 
RobinSchmalbach
 
2
26 april 2018 om 18:03
Ah idd en wat hebben al die jeugdspelers die doorgestroomd zijn naar het eerst en die speelde tegen de graafschap ? Snap je mijn punt nu?
 
Sanderr
 
1
27 april 2018 om 00:56
Nee we snappen het niet want het slaat alsnog nergens op Robin. Je probeert tevergeefs te provoceren maar helaas. Ajax 1 strijd elk jaar voor de titel, ook die gasten toen in Doetinchem. Doen alsof men bij Ajax vergeten is hoe strijden voor het kampioenschap is, is je onwetendheid over voetbal bevestigen. O17, O19, het eerste, de dames en nu ook Jong, allemaal doen ze jaar in jaar uit mee om de schaal. Je verliest hem ook wel eens ja, tuurlijk. Maar ga nou niet doen alsof ze er niks meer van kunnen, standaard top 2, altijd in de race!
 
RobinSchmalbach
 
0
27 april 2018 om 01:15
Dus je snapt mijn punt überhaupt niet. Zoals gezegd de jeugd strijd jaarlijks om de Titwl maar dat zegt dua niks over hoe je je voelt of doet in zo een wedstrijd. Heeft niks met provoceren te makne met realiteit. Je kan nog zoveel kee ROM het kampioenschap spelen elke keer is ander en elke druk os anders. Dua die opmerking van reiziger slaat nergens op.
 
RobinSchmalbach
 
0
27 april 2018 om 01:37
En dan erbij wie zijn we bepaal jij voor iedereen wat ze moeten denken of vinden? Dat jij het niet snapt met je Ajax bril wil niet zeggen dat een neutraal iemand het wel ziet
 
FiliusDeorum
 
0
27 april 2018 om 03:07
Begrijp ik goed dat je punt is dat elke wedstrijd anders is? Zoja, wat heeft dat dan precies met de uitspraken van Reiziger te maken? Ik zie bovendien niet precies in waar Sanderkoevoets voor anderen bepaald hoe zij zich moeten voelen of hij zij moeten denken, hij benoemd alleen dat het voor de meeste spelers in alle lagen en rangen van de club Ajax niks nieuws is om voor een kampioenschap te spelen. Ik denk dat Reiziger simpelweg hoopt dat zijn woorden motiverend werken voor zijn spelers. Het zou wat zijn als een trainer aan de vooravond van een eventueel kampioenschap zou gaan zeggen dat het vast niet gaat lukken omdat zulke wedstrijden moeilijk zijn o.i.d..
 
RobinSchmalbach
 
0
27 april 2018 om 07:31
Filiusdeorum, omdat hij in zijn eerste zin “we zegt” dus als je gewoon leest snap je dat ook. Daarnaast hebben mijn uitspraken dus alles met de opmerking van reiziger te maken. Reiziger zegt omdat ze al vaker gewend om voor het kampioenschap te spelen dat ze geen stress hebben. En ik zeg maakt niet uit hoeveel finales je speelt of om hoeveel kampioenschappen je bent altijd zenuwachtig en dat zijn wedstrijden op zich.
 
FiliusDeorum
 
0
27 april 2018 om 17:32
Ik weet ook niet wie de "we" was voor wie SanderKoevoets sprak, dat zou je aan hem moeten vragen. Misschien heb je de tekst verder niet helemaal goed gelezen. Dani de Wit zegt namelijk dat de spelers gewend zijn om voor het kampioenschap te spelen, niet Reiziger. Reiziger zegt bovendien dat je als speler (kampioens)stress ervaart, jou bewering over wat Reiziger zegt klopt dus gewoon niet, althans niet aan de hand van deze tekst. In het verlengde daarvan kun je op basis van bovenstaande uitspraken dus ook helemaal niet concluderen of Reiziger het wel of niet eens is met jou stelling dat elke wedstrijd anders is.
 
Dr. Duck
 
0
26 april 2018 om 22:02
was wel weer een ouderwetse ajax opmerking. we gaan winnen, kampioen worden en dat doen we met mooi spel. een beetje bescheidenheid past op zijn tijd ook wel.