'Juventus laat zich niet afschrikken door vraagprijs van 50 miljoen'
Dinsdag, 16 oktober 2018 om 10:39

Matthijs de Ligt werd de afgelopen weken in verband gebracht met Barcelona, Manchester City en Paris Saint-Germain en dinsdag wordt er vanuit Italië opnieuw een grootmacht met concrete interesse aan het lijstje toegevoegd. Tuttosport meldt namelijk dat Juventus de jonge verdediger als het belangrijkste transferdoelwit voor aankomende zomer heeft geïdentificeerd.

Ajax verlangt volgens de Italiaanse sportkrant vijftig miljoen euro voor zijn aanvoerder, die nog tot medio 2021 vastligt, en Juventus zou dat bedrag niet als een onoverkomelijk obstakel zien. Doordat de Amsterdammers een optie hebben om het contract met nog een jaar te verlengen is het overigens de vraag of vijftig miljoen genoeg zal zijn om directeur spelersbeleid Marc Overmars te overtuigen van het meewerken aan een transfer. In de afgelopen weken werden namelijk ook al bedragen van zestig miljoen of hoger genoemd.

De Ligt moet in Turijn deel gaan uitmaken van het centrum van de toekomst en krijgt, als hij volgend jaar naar Juventus komt, de tijd om aan de zijde van Leonardo Bonucci en Giorgio Chiellini de komende seizoenen aan de 'Universiteit van Defensie' verder ervaring op te doen. La Vecchia Signora heeft met Daniele Rugani een andere jonge en veelbelovende stopper in de gelederen en de Italiaan zou met De Ligt het verdedigingshart voor de lange termijn kunnen gaan vormen.

Mino Raiola houdt volgens Tuttosport de sleutel tot de toekomst van De Ligt in handen en de zaakwaarnemer is naar verluidt al druk bezig met de volgende stap voor de verdediger. De tienvoudig Oranje-international werd eerder dit jaar overigens ook al in verband gebracht met Juventus en kreeg toen hij met het Nederlands elftal in Italië was van clubicoon Pavel Nedved een rondleiding over het trainingscomplex van de club. "Ik was hier voor de nationale ploeg, dat was het belangrijkste. Maar het is natuurlijk een eer om te worden genoemd bij een grote club als Juventus, het is nu belangrijk voor mij om te blijven spelen zoals ik altijd doe en er niet te veel aan te denken", zei hij daar in juni over.

Meer nieuws
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
5
   
09:15
09:15
Feyenoord ontvangt gigantisch bedrag van Liverpool voor Arne Slot
87
   
08:47
08:47
Oosting zet deur voor toptarget Twente wagenwijd open: 'Als zo'n speler...'
23
   
08:26
08:26
'Ajax bracht bezoek aan talentvolle trainer; ook Europese topclubs met interesse
16
   
07:44
07:44
Driessen: 'Hij is de eerste speler die Slot er bij Liverpool direct uitknikkert'
36
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (115)

 
CarmeloMichael
 
63
16 oktober 2018 om 10:46
Ik zei het zaterdag al toen ik op de tribune zat bij NL-DUI; wat zou die jongen goed passen en veel kunnen leren bij Juventus. Daar kan hij uitgroeien tot een geweldige verdediger. Pure verdedigen leren met Chiellini, en het opbouwen met Bonucci. Ik hoop zo dat Juve toeslaat
 
CarmeloMichael
 
6
16 oktober 2018 om 10:50
Even toevoeging, en dan heb je nog Douglas Costa achter de hand!
 
ZwampeyG
 
98
16 oktober 2018 om 10:54
Douglas Costa? Is een linksbuiten, wat bedoel je precies?
 
Dubalo
 
6
16 oktober 2018 om 11:06
Benatia bedoel je?
 
CarmeloMichael
 
11
16 oktober 2018 om 11:15
Dat hij niet in de opstelling staat en nog ergens in kan vallen, niet relevant voor de positie van de ligt uiteraard
 
The-Jump
 
31
16 oktober 2018 om 11:33
Opstellingen zie je via de app niet, dus voor mij kwam de Douglas costa opmerking ook uit de lucht vallen. Maar dit verklaart.
 
Realee
 
34
16 oktober 2018 om 10:56
Eens. Maar Juve zal wel met meer moeten komen dan 50 mil. Vooral in de huidige markt waarin oudere en mindere verdedigers voor meer verkocht worden dan dit. Ajax zou minimaal op 80 miljoen in moeten zetten en met succes in de competitie en CL misschien wel meer.
 
Capis
 
32
16 oktober 2018 om 10:59
Welke oudere en mindere verdedigers dan als ik vragen mag? Ken niet 1 oudere.mindere verdediger die voor meer dan 50 is verkocht. Tegelijk weet je met een oudere wel meer wat je in huis haalt en is en blijft een talent een gok!
 
Zwartgras
 
2
16 oktober 2018 om 11:11
Laporte? Het blijft subjectief natuurlijk.
 
Finalvoetbal
 
10
16 oktober 2018 om 11:14
@ Capis , Uiteindelijk is de aankoop van iedere speler een gok, alleen is de gok bij een jongere speler wel iets groter. Maar als de `scouting overtuigd is en het pakt goed uit dan heb je dus een speler die minimaal 10 jaar mee kan. En die je op 25/26e jarige leeftijd zelfs nog met winst zou kunnen verkopen.
 
Capis
 
12
16 oktober 2018 om 11:23
@finalvoetbal: Ja zo moeten wij er hier naar kijken (winst verkopen). Maar teams van de absolute top kijken voor kwaliteit dat er direct staat/of toekomst. Die halen geen spelers met het oog op een mogelijke verkoop. Die krijgen zelf zo veel geld al binnen dat dat niet hun beweeg reden zal zijn. Maar scouten is 1, maar je bent van zo veel factoren altijd afhankelijk met talenten. Gewenning, mentaliteit (zit denk wel heel goed bij de Ligt), blijft hij ook wel echt stappen maken zo als nu of is dit misschien zijn max al?
 
Finalvoetbal
 
7
16 oktober 2018 om 12:08
@ Capis, ik zeg nergens dat ze spelers moeten kopen om het winst maken. Ik zeg dat het een optie is. Ik wil er dus eigenlijk mee aangeven dat er in eerste instantie geen afschrijving op zo'n jongen is. Die afschrijving heb je wel bij gearriveerde spelers zoals Vertonghen & Alderweireld. Als een Juventus die nu zou kopen voor +/- 40 a 50 miljoen dan is de gok iets kleiner maar is de speler aan het einde van zijn contract wel volledig afgeschreven en moet je weer een nieuwe kopen. Manchester United deed overigens ook hetzelfde met Ronaldo. Erg jong kopen en met dikke winst verkopen. Mbappe eigenlijk hetzelfde. Werd als tiener voor 160 miljoen gekocht en die zie ik binnen enkele jaren wel voor meer dan 200 a 250m verkocht worden aan een Real Madrid.
 
Capis
 
27
16 oktober 2018 om 10:57
Ene kant kan hij bizar veel leren bij Juve ja. Maar aan de andere kant, met Chiellini, Bonucci, Barzagli, Benatia, Rugani zal hij heel veel moeten rouleren. Dan kan je wat dat betreft nog beter naar een Barca gaan, gezien er daar een stuk minder concurrentie is en ik hem meer minuten zie maken.
 
Adelante
 
9
16 oktober 2018 om 10:58
De Ligt gaat nergens heen. Als het ergens is moet het Barcelona of City zijn. Geen enkel andere club heeft momenteel de filosofie die hij zoekt. City mede door Guardiola uiteraard
 
Capis
 
76
16 oktober 2018 om 11:00
De filosofie die hij zoekt?!?!?! Serieus... Trainers komen en gaan dus ook een filosofie dus dat slaat nergens op. als een Bayern, Real of Juve ofzo aankloppen zal hij echt wel willen gaan ook!
 
Adelante
 
5
16 oktober 2018 om 11:11
Tel daarop het feit dat Barcelona niet meer verder kan met Pique. Al een seizoen of twee. En al de blessures die aankomen. Juventus heeft geen verdediger nodig. Barcelona is momenteel de club die noodzakelijk een vervanger nodig heeft voor de verschrikkelijk spelende Piqué. In mijn ogen was hij al op toen Puyol het een dag noemde. Het is een verdediger zoals Luiz. Geen moer van verdedigende kwaliteiten als ze zonder een leider naast hen staan( Ramos, Puyol, Umtiti).
 
TILBURG013
 
56
16 oktober 2018 om 11:12
En hoe weet je wat de filosofie is die hij zoekt? Ben je zn beste vriend en dan ga je over iemand anders zeggen dat je hem niet serieus neemt. Wij nemen jou niet serieus want je praat gewoon onzin. Denk je dat de Ligt niet graag naar een club als Juventus gaat met spelers als Ronaldo, Chiellini, Bonucci, Dybala, Pjanic. Natuurlijk de Ligt is een zeer groot talent misschien wel de grootste op zijn positie maar jij doet net of Juventus een of andere ballenclub is en de Ligt heeft überhaupt nog niet bewezen dat die zich kan meten aan dit soort spelers op een paar wedstrijden na dus volgens mij is hier maar 1 iemand die onzin verkoopt en dat ben jij Adelante.
 
Zwartgras
 
2
16 oktober 2018 om 11:14
Ik denk dat als De Ligt de keuze heeft (en die heet die) tussen een aanvallende en een verdedigende ploeg dat hij dan voor een aanvallende ploeg zal kiezen.
 
DVV20
 
32
16 oktober 2018 om 11:16
Adelante, het zou goed kunnen dat deLigt inderdaad graag naar city of Barca gaat. Maar jij doet hier alsof jouw mening en vaststaand feit is en een ieder die anders denkt snapt er niks van. Heb jij een interview gelezen waarin de Ligt aangeeft Alleen maar deze clubs te willen? Zo niet, rustig aan dan met jouw mening als waarheid te zien.
 
Capis
 
17
16 oktober 2018 om 11:18
@adelante: haha.. Sterke argumenten het zo op de man spelen met alleen onzin. En jij kent zijn filosofie, je hebt daar afgelopen weekend even goed met hem over gesproken? Hij is opgeleid in Amsterdam het huis war de filosofie van Cruyf is gemanifesteerd, sjesus ja serieus?!?! Waar altijd over Barca word gesproken? Wie hebben het daar dan over Barca, en wie buiten Cillesen is vanaf Ajax direct naar Barca gegaan de afgelopen jaren? Onder een Allegri en een Simeone zou hij juist bizar veel kunnen leren. Onder die trainers spelen nu misschien wel de 2 sterkste centrums van de wereld. Geloof mij nou maar dat als die clubs komen hij ook echt gewoon zal gaan en terecht ook!
 
Bianconeri_
 
14
16 oktober 2018 om 11:25
Juventus speelde de eerste twee seizoenen inderdaad behoudend. De laatste twee seizoenen scoren we erop los in de competitie. 90 minuten lang dominantie in de Serie A. allegri wil alleen in de CL nog wel eens behoudend spelen en dat zijn waarschijnlijk de enige matches die jij ziet. Dus invalide argumenten en totaal niet vergelijkbaar met Atleti. Al moet ik wel toegeven dat Barcelona natuurlijk een nog offensievere speelstijl heeft.
 
Adelante
 
2
16 oktober 2018 om 11:27
BianconeriMourinho`s Real scoorde erop los in la Liga met 120 doelpunten. Wat is je punt? Juventus speelt zeer behoudend, dat ze veel scoren doet niets af aan het feit dat ze verdedigend ingesteld zijn.
 
Kerzoep
 
8
16 oktober 2018 om 11:29
Adelante. FC Barcelona en Manchester City zijn inderdaad clubs die bij De Ligt zouden passen, maar clubs als Bayern, Juventus en Real Madrid zijn dat ook. Wanneer de club die hem wilt hebben een goed plan voor hem heeft, zie ik hem daarheen vertrekken. Dit kan ook bij bijvoorbeeld Juventus zijn. De Italianen staan bekend om hun goede verdedigen en De Ligt zou daar enorm veel kunnen leren. Zou een geweldige stap voor hem zijn.
 
soepvork
 
2
16 oktober 2018 om 11:34
Filosofie is denk meer doorslaggevend voor aanvallende spelers en vleugelverdedigers. Elke ploeg zoekt een verdediger die goed kan verdedigen en ook nog op kan bouwen. Dat Barca daar hoge eisen aan stelt en zodoende bij de Ligt uitkomt is een ander verhaal. Hij zal denk eerder kiezen voor het type tegenstander die je tegenkomt en zal op een zo hoog mogelijk niveau willen spelen en voor de hoofdprijzen willen spelen.
 
Ikweetalles07
 
1
16 oktober 2018 om 12:46
De filosofie die hij zoekt? Haha wat zoekt ie dan voor een filosofie volgens jou?
 
Kasteelheer.88
 
7
16 oktober 2018 om 11:43
Opbouwen met Bonucci....de Ligt kan Bonucci leren opbouwen bedoel je ?
 
Psv-er!
 
25
16 oktober 2018 om 11:48
Ja dat zagen we tegen de Duitsres. Zijn eerste 5 passes gingen over de zijlijn...
 
Kasteelheer.88
 
1
16 oktober 2018 om 12:22
Moet je nagaan hoe Bonucci is. Maar inderdaad z'n eerste helft was beroerd maar ik heb hem gelukkig al vaker gezien
 
Jeroenn_O
 
6
16 oktober 2018 om 12:38
Komt omdat die Dumfries naast hem stond en nauwelijks zijn verdedigende taken uitvoert. Maar inderdaad hij heeft wel is beter gespeeld.
 
Marc Juventus
 
16
16 oktober 2018 om 12:46
Pijnlijk duidelijk hoe slecht je Bonucci kent. Pep Guardiola benoemde Bonucci zijn favoriete hedendaagse verdediger, gezien zijn ongelooflijke opbouwende kwaliteiten. Daar zou de Ligt zeker nog wat van kunnen leren.
 
CarmeloMichael
 
7
16 oktober 2018 om 13:10
Bonucci is opbouwend naar mijn oog de beste op zijn positie, zijn lange ballen in een keer naar de spitsen zijn een gevaarlijk wapen van Juventus. Zoals Marc al zegt zelfs Guardiola is onder de indruk van hem
 
y0y0y
 
6
16 oktober 2018 om 13:16
@ Kasteelheer.88 Bonucci is opbouwend gezien een van de allerbeste verdedigers die er is en niet voor niets jarenlang bewierookt door zo'n beetje elke coach, waaronder Pep. Bonucci is vorig jaar een schim van geweest van wat hij bij Juventus het jaar ervoor was, maar dat kwam voornamelijk omdat ie groteske fouten maakte op verdigend gebied. opbouwend blijf ie nog steeds zwaar dominant en kan De Ligt echt nog heel veel van hem leren. Opbouwend leren van Bonucci en verdedigend leren van een van de allerbeste pure verdedigers die er momenteel is (chiellini) terwijl je op trainingen een meestertechinicus in de vorm van Dybale of Cristiano Ronaldo mag afstoppen. Ik zou het wel weten als ik De Ligt was, Juventus is echt niet ondergeschikt aan Barcelona en City in mijn ogen momenteel als ideale milieu voor hem.
 
Voetbal 5je
 
0
16 oktober 2018 om 14:39
Hoorde deLigt in een Interview nog zeggen dat lekker weer van doorslaggevende betekenis kan zijn en natuurlijk de kans op een basisplaats. Dat zou Spanje of Italië kunnen zijn. Ik verwacht overigens niet dat ze echt 50miljoen betalen voor iemand met weinig ervaring op niveau.
 
adjx
 
2
16 oktober 2018 om 11:49
Iedere dag trainen tegen C Ronaldo is ook niet verkeerd. Als hij niet in het gevang zit natuurlijk
 
XAJAcfa
 
1
16 oktober 2018 om 12:45
Chielini is op zijn retour en Bonucci is al lang geen top meer. De Ligt zou hen gewoon uit de basis spelen. Daar zit totaal geen snelheid meer in bij die oude mannen
 
Marc Juventus
 
10
16 oktober 2018 om 12:48
Chiellini is nog stteds top 3 en Bonucci is nog wel top, ik sluit niet uit dat hij zijn 2017 vorm weer behaald. De snelheid is minder inderdaad, maar dat is niet het enige aspect van een verdediger. Op korte termijn speelt de Ligt die 2 er echt niet uit hoor.
 
Leiders
 
3
16 oktober 2018 om 14:12
Jij heb gelijk man ik hoop dat hij gaat kiezen voor Juv. Barca is leuk maar daar is echt niks te leren daar.
 
CarmeloMichael
 
0
16 oktober 2018 om 16:19
zie je mij dat zeggen? Barca is een team gefocust op de aanval, in Italie is verdedigen kunst.
 
Ousambal
 
21
16 oktober 2018 om 10:47
Geloof er niks van, Als Leicester 70 miljoen wilt voor Maguire, kost de Ligt meer.
 
Capis
 
67
16 oktober 2018 om 10:50
Maguire, speelt in Engeland en is Engels dus vandaar dat Engelse clubs meer willen en zullen vragen voor hem. Plus hij zal een bekkie meer verdienen en een zwaarder contract hebben.
 
Adelante
 
13
16 oktober 2018 om 10:58
Maguire is absoluut niet uit hetzelfde kaliber als de Ligt.Daarbij overdrijven de Engelsen altijd, hetzij talenten of anders transfers.
 
Capis
 
30
16 oktober 2018 om 11:02
Dat is toch mijn punt...... Engeland vraagt voor home grown spelers altijd de hoofdprijs omdat ze er een X aantal in hun selectie moeten hebben En of Maguire minder is durf ik niet te zeggen international en basis bij Engeland en speelt in een stuk zwaardere competitie al.
 
Ousambal
 
5
16 oktober 2018 om 11:15
Dat klopt zeker, maar Ajax moet dan ook meer vragen voor de Ligt en dat doen ze ook wel denk ik. 50 miljoen voor de Ligt is laag vergeleken met Maguire.
 
y0y0y
 
3
16 oktober 2018 om 13:24
Bij Maguire betaal je daarnaast ook extra voor de dreiging bij hoekschoppen. Die gozer heeft zo'n groot hoofd dat je corners een stuk minder accuraat hoeven te zijn. Maar inderdaad, de homegrown regel maakt spelers echt bizar veel duurder. City heeft destijds echt de hoofdprijs betaald om een Sterling en Stones binnen te halen, puur zodat ze zichzelf verzekerden van een speler die ze de tien jaar erna als homegrown kunnen gebruiken. Ook de enige reden dat Delph in eerste instantie werd binnen gehaald voor een belachelijk salaris. Die hele homegrown regel is waarom al die Engelsen nooit buiten de eigen competitie gaan, ze zijn in het buitenland gewoon minder waard. Kijk maar hoe lang een Welbeck kansen blijft krijgen overal, en dat is gewoon omdat je als club met een goed functionerende Engelseman in je team echt goud in handen hebt. Aké is bijvoorbeeld ook homegrown, evenals Bellerin. Daarom houden clubs zolang vast aan een speler, tenzij ze echt totaal geen kans meer hebben om ooit een meerwaarde te worden.
 
b0seiju
 
6
16 oktober 2018 om 10:47
Als dit gehype zo door gaat hebben we binnenkort een nieuwe duurste nederlandse verdediger ooit.
 
Sanderr
 
52
16 oktober 2018 om 10:50
Ik vind dit bericht eerder onderschatten dan 'hypen'. Waarom zou Ajax een vraagprijs van 50 miljoen hanteren voor De Ligt, volledig uit de duim gezogen dit.
 
Edo
 
10
16 oktober 2018 om 11:09
Ja precies. Ajax hanteert namelijk helemaal geen vraagprijs, want hij is niet te koop. Geïnteresseerde clubs zullen met een enorme zak met geld aan moeten komen om überhaupt de onderhandelingen te kunnen starten.
 
Constant kante
 
4
16 oktober 2018 om 12:06
Edo Te koop is iedereen, dus ook zeker Mathijs de Ligt, maar dat Ajax helemaal geen 'vraagprijs' hanteert daarin heb je natuurlijk volledig gelijk. Sterker nog, 100% garantie dat Overmars, noch een ander directielid, een dergelijk bedrag noch een ander bedrag ooit genoemd heeft als 'vraagprijs'. Dat mogen ze niet eens, omdat dergelijke informatie beursgevoelig is! Daarnaast is het onderhandelingstechnisch ook nooit slim om zelf als eerste de prijs te noemen. Dat laat je dus lekker over aan de kopende partij.
 
wanneer34e
 
5
16 oktober 2018 om 10:52
Denk niet dat de ligt vvd gaat overtreffen qua transferwaarde als hij deze zomer vertrekt. Maar sws duurste verdediger uit de ED.
 
MarrieAanDeBal
 
31
16 oktober 2018 om 10:48
Dus Barca PSG Liverpool spurs Bayern en Juventus willen hem allemaal? Dat wordt 90 miljoen als Marc het goed speelt. Wordt nog spannend
 
stefano360
 
2
16 oktober 2018 om 11:00
Als Ajax het slim speelt laten ze iedere topclub 50 miljoen inleggen en zoeken hun het maar lekker uit waar de Ligt gaat spelen! Of zetten ze de Ligt lekker op een veiling. Kunnen die haantjes lekker tegen elkaar opbieden en misschien zelfs tot een bedrag van 150 miljoen eruit halen.
 
DenHaag27
 
9
16 oktober 2018 om 11:26
de ligt bepaalf zelfs waar die ze handtekening uiteindelijk zet he, niet de club die et meest bied.
 
Kowalski
 
25
16 oktober 2018 om 10:48
Maak daar inmiddels maar 60/70 miljoen van. Van de Ligt durf ik - mits er geen vervelende blessures komen - te stellen dat hij absolute wereldtop wordt.
 
patrickstern
 
2
16 oktober 2018 om 12:47
Idd en met de intresse die er is zou 50mln eruit halen wel heel minimaal zijn. Is een mega bedrag maar als je kijkt naar de geïnteresseerde clubs moet 70mln toch wel het minimale zijn
 
Awaydays
 
31
16 oktober 2018 om 10:48
Another day, another hype over De Ligt of Frenkie.. Als je het zo op een rijtje zet mogen ze inmiddels aan het einde van het seizoen zelf kiezen of ze zin hebben om de Serie A, La Liga, Premier League of Bundesliga op hun palmares bij te schrijven.. Al zie ik De Ligt wel bij een transfer vertrekken naar echt een grote club zoals Juve, Barca, of Bayern. Die staat z'n mannetje wel. Alleen worden die berichten met de dag erger, wacht nou maar eens eerst verloop van het seizoen af, Marc Netto weet wel wat die doet
 
myvision
 
10
16 oktober 2018 om 10:57
Mooi dat jij je relaas begint met dat het een nieuwe dag gehype van De Ligt of Frenkie is en vervolgens dat standpunt totaal onderuit haalt door dat je hem bij een transfer wel ziet vertrekken naar Juve, Barca of Bayern. Met andere woorden: het is geen gehype. Al die clubs willen hem ook echt. Het is aan Ajax dit zo lang mogelijk te rekken, het is aan Overmars hier de absolute hoofdprijs uit te halen. En dan is 50 miljoen natuurlijk veel te weinig.
 
Waaltje
 
7
16 oktober 2018 om 10:48
Dit lijkt mij echt een fantastische transfer voor De Ligt. Hij kan nog veel leren van de Italiaanse manier van verdedigen. Zou toch prachtig zijn als hij samen met Chiellini en Bonucci kan samen spelen voor een jaar of twee, om vervolgens naar Spanje of Engeland (in mijn ogen de top competities) te vertrekken.
 
LucaAbbracciante
 
7
16 oktober 2018 om 10:50
Lopen er daar dan betere ploegen rond dan Juventus? Real Madrid en Barcelona ok, gelijkwaardig, zeker nu Juve Ronaldo heeft. Maar in Engeland doet elke ploeg onder voor Juve...
 
Waaltje
 
1
16 oktober 2018 om 10:53
Gaat niet zo zeer om de top ploegen, maar in mijn ogen zitten in de Engelse en Spaanse competities betere ploegen dan in de Italiaanse. Er zit wekelijks meer uitdaging in. In Italië is Juventus de absolute grootmacht met Napoli als grootste uitdager. In Engeland heb je City, Chelsea, Liverpool, Arsenal, United (op dit moment even niet) en Tottenham als topclubs met een hele rits clubs dat tot de subtop behoort.
 
Bianconeri_
 
2
16 oktober 2018 om 10:59
Prima clubs hoor, maar met die selecties is een realistische doelstelling kwartfinale champions League. (M.u.v Man. City). Bij Bayern, Barca, Real en sinds kort ook Juventus (trots ) strijd je om de beker.
 
Bianconeri_
 
0
16 oktober 2018 om 11:01
Begrijp je punt echter wel. De algemene standaard is hoger in de Premier League en dat kan ik niet ontkennen. Voor de beeldspraak: Serie A heb je teams tussen de 3 (degradatie) en de 10 (Juventus) terwijl je in de PL clubs tussen de 5 en 9 hebt. De concurrentiestrijd is daar veel groter en de kwaliteitsverhouding kleiner
 
Waaltje
 
2
16 oktober 2018 om 11:19
Dat bedoel ik inderdaad! Het gemiddelde niveau is hoger in bijvoorbeeld de Premier League. Neemt niet weg dat Juventus tegenwoordig tot de wereldtop behoort. Buiten dat zou ik alleen door de historie van Juventus (op een gitzwarte bladzijde na) al voor die club willen spelen, maar denk dat mijn kansen hierop wel aan het aflopen zijn
 
Capis
 
4
16 oktober 2018 om 10:52
@waaltje, naja misschien naar Spanje Barca/real. Maar als je bij Juve zit, zit je al bij 1 van de 4 beste teams van de wereld. Zou dan lekker daar blijven, plus de Serie A is wee heel erg in opkomst.
 
Waaltje
 
3
16 oktober 2018 om 10:54
Dat de Serie A weer in opkomst is ben ik zeker met je eens!
 
soccersupp
 
14
16 oktober 2018 om 10:48
Altijd fijn dat zo'n Italiaanse journalist al weet welke vraagprijs Ajax hanteert. ?? Ajax heeft dit bedrag al bijna gehad voor Sanchez na 1 goed seizoen en van ligt heeft naast verdedigende ook opbouwende kwaliteiten en laat het al wat langer zien. Als hij in de zomer verkocht gaat worden zal het eerder tussen de 60 en 70 miljoen zijn.
 
T-henry
 
2
16 oktober 2018 om 10:48
50? kom op man hier moet je minimaal 70 voor vragen. Als deze jongen bij benfica speelde of braziliaans was, dan zouden bedragen van 90 miljoen genoemd worden. 50 is veel te weinig voor iemand waar de hele europese top achterna zit.
 
Edo
 
8
16 oktober 2018 om 11:13
De grap is nou juist dat je helemaal niets moet vragen. De Ligt is namelijk niet te koop. Ajax hanteert dus ook helemaal geen vraagprijs. Ook niet van 70 miljoen. Geïnteresseerde clubs mogen een bod neerleggen en afwachten of dat bod interessant genoeg is om het gesprek met elkaar aan te gaan. Dat bod moet dus echt smerig hoog zijn, anders doe je niet mee. Dat is de volgorde waarin dit gaat gebeuren, zeker niet andersom.
 
Constant kante
 
0
16 oktober 2018 om 13:16
"de Ligt is namelijk niet te koop. " I beg to differ! Iedereen is te koop. Altijd! Wat dacht jij, als een club zo dom is 250 miljoen te bieden, dat dan Overmars zegt: 'sorry, zijn jullie doof, HIJ IS Niet TE Koop!!!!' Uiteraard niet. Ik denk dat je als werkgever/vennootschap echt de meest eenvoudige ontslagzaak van een statutair directeur ooit kunt voeren als Overmars een dergeljik bod zou weigeren. Dus, De Ligt is uiteraard te koop. Ik ga zelfs zo ver dat ik dit omdraai. Ajax Moet De Ligt verkopen! Maar, en nu de nuance, ik snap best wat je probeert te zeggen. Uiteraard wil Ajax De Ligt momenteel helemaal niet verkopen, zelfs niet bij stupid money. In de zomer, dat is vroeg genoeg. En tegen die tijd, als er heel veel clubs in een rij gaan staan om naar zijn hand te dingen, dan zullen de bieidingen echt niet minder zijn dan nu. Eerder hoger. Dus waarom zou je iets anders zeggen dan 'hij is niet te koop'? Dus ja, Ajax/overmars zitten in een zetel natuurlijk. Het enige doemscenario dat ik zou kunnen zien ontwikkelen, dat is Mino Raiola. Feit is dat hij straks bij een klapper natuurlijk ook weer heel rijk gaat worden. Alleen dan betaald door Barcelona. Alleen schat ik in dat Raiola De Ligt wel zal voorhouden dat bij barca binnenkomen met een fors prijskaartje ook zijn nadelige kanten heeft. Dan moeten er meteen dingen waargemaakt worden, en moet hij te snel presteren. Raiola zal dan aan De Ligt voorstellen om gewoon in het openbaar duidelijk te maken dat hij maar naar één club wil en één club alleen (barcelona). Die kunnen dan hun financiéle ruimte bepalen zonder dat ze rekening hoeven te houden met eventueel opbiedende clubs als City. En dan kan de prijs in de hand gehouden worden. Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar ik kan mij wel zoiets voorstellen. Wel benieuwd hoe zich dit komend voorjaar gaat ontwikkelen. Want ik denk niet dat De Ligt er verstandig aan doet om in de winter te verkassen.
 
Edo
 
0
16 oktober 2018 om 20:17
@constant Kante Het is een woordenspel, omdat het een onderhandeling is. Dus vooruit, De Ligt is wel te koop. Maar hij staat niet te koop. Degene die hem per se wil kopen, moet dus het eerste bod doen, en niet andersom. Natuurlijk gaat Ajax hem wel verkopen, dat weet inderdaad iedereen. Maar in deze krantenartikelen wordt gesproken over een vraagprijs. En die is er niet. Er moet een bied-prijs komen, want er is geen vraag-prijs.
 
035feyenoord
 
0
16 oktober 2018 om 10:49
Juventus heeft al Caldara en Rugani, die bonucci en chiellini gaan vervangen. Wat moeten ze dan in godsnaam met de ligt
 
CarmeloMichael
 
8
16 oktober 2018 om 10:52
Caldara speelt bij Milan, Juve heeft echt nog een jonge verdediger nodig, chiellini, bonucci, barzagli en Benatia zijn allemaal 30
 
Capis
 
5
16 oktober 2018 om 10:54
Caldara is geruild voor Bonucci, dus hebben ze alleen nog Rugani als echt talent.
 
Kasteelheer.88
 
1
16 oktober 2018 om 12:24
Misschien omdat de Ligt beter gaat worden? Of omdat Caldara weg is ? Ik denk dat iedere club de Ligt kan gebruiken
 
Patroo
 
9
16 oktober 2018 om 10:49
De Ligt is nu geloof ik de belangrijkste transferprioriteit van alle Europese elite-clubs. Als hij goed seizoen speelt, overwintert in CL, kan het nog een hele leuke bidding war gaan worden. Zou me niks verbazen als hij tegen de 100 miljoen weggaat. En met zijn leeftijd en de huidige gekke markt kan deze jongen op zijn 25e misschien wel 200 miljoen waard zijn.
 
Mchaeltjee
 
1
16 oktober 2018 om 10:49
Ajax kan het beste gewoon alle geïnteresseerde clubs tegen elkaar laten opbieden ipv een x bedrag vast te stellen als prijs.
 
Edo
 
2
16 oktober 2018 om 11:16
Dat is ook precies wat Ajax doet. Overmars heeft het er heel makkelijk mee. Hij zegt alleen "de Ligt is niet te koop." En als hij in een spraakzame bui is, dan zegt hij "de kans dat De Ligt in de winter vertrekt is nul procent." Laat die clubs maar komen. Ze gaan geen vraagprijs krijgen van Overmars.
 
DanielRevezi
 
6
16 oktober 2018 om 10:50
Deze jongen moet minimaal 70 opleveren. Ajax heeft genoeg geld, het is nu tijd om een Europese subtopper te worden. Als niemand meer dan 70 wil betalen moet je hem gewoon behouden en een sterk verbeterd contract aanbieden.
 
Bianconeri_
 
3
16 oktober 2018 om 10:53
Lastig, ik heb het idee dat onze selectie al compleet is. Overal dubbele bezetting maar eerlijk is eerlijk een talent als De Ligt wilt iedereen in zijn team Chiellini, Barzagli, Bonucci en Benatia zijn de 30 al gepasseerd en we hebben dan alleen nog Rugani als back-up. Ik ga ervan uit dat dit Barza's laatste seizoen is, al moet ik zeggen dat hij nog topfit is voor 37-jarige leeftijd. Sprint nog steeds als een jonge god.
 
Ceesjelok
 
4
16 oktober 2018 om 10:59
Er zijn hier dus mensen die denken dat men meer dan 50 miljoen gaat betalen voor een verdediger uit de eredivisie. Komop zeg. Dan sla je als technisch directeur van een topclub wel een enorme flater in de voetbalwereld. Geloof me, 50 miljoen is echt het maximale. Denk zelf dat het iets van 40 plus bonussen wordt. En dat is dan echt een unicum.
 
veldkampj
 
11
16 oktober 2018 om 11:09
Je lijkt een aantal zaken alleen te vergeten: - Ajax hoeft niet te verkopen - de Ligt is net 19 jaar en (misschien) het grootste verdedigende talent ter wereld in zijn leeftijdscategorie - Hij heeft een EL finale achter zn naam - Hij houdt zich tot op heden prima staande in de CL, tegenover o.a. Lewandowski - Hij is international - Als je de geruchten mag geloven zit de gehele wereldtop achter hem aan, wat de prijs automatisch opdrijft. Edit: - De transfermarkt is op hol geslagen (ook niet geheel onbelangrijk)
 
AjaxxxLove
 
1
16 oktober 2018 om 11:13
Neuh. Werkelijk iedere topclub heeft hem op de radar. Dan kan Overmars echt wel vragen wat hij wil hoor. 50 miljoen als vraagprijs hanteren zou een brevet van onvermogen zijn. Mik nou eens hoger.
 
Edo
 
5
16 oktober 2018 om 11:22
Ceesje Sorry, maar dan moet je er nog eens over nadenken. Die Td's die denken niet zoals jij. Die redeneren niet vanuit de eredivisie. Dat doet er niet of nauwelijks toe. Die kijken naar de prestaties die ze zien, daar zijn ze namelijk goed in, en die beoordelen het talent en de ontwikkeling van de betreffende speler. En wat ze zien overtuigt ze. Gevolg is dat iedereen hem wil hebben, want de echte toptalenten zijn zo schaars, daar zijn eigenlijk geen alternatieven voor. Daarom lopen de bedragen zo op. Als je dan als TD denkt "meer dan 50 miljoen voor een speler uit de eredivisie is teveel" dan ben je niet geschikt voor je functie. Want dan loop je zo'n speler gewoonweg mis. En dat is pas een echte flater.
 
Ceesjelok
 
0
18 oktober 2018 om 12:08
dat doen ze dus wel. Eredivisie presteren stelt weinig voor. Er zijn even oude verdedigers in Duitsland en Frankrijk die echt niet veel minder zijn. Ik zou als TD altijd voor een Upamecano kiezen bvb die wekelijks op een fatsoenlijk niveau presteert,
 
Edo
 
0
18 oktober 2018 om 16:54
Nou, we gaan het meemaken. Dan gaan we zien wie er gelijk heeft. Kan alleen nog wel even duren, want het lijkt er echt op dat Ajax in de winter niet gaat verkopen.
 
DVV20
 
4
16 oktober 2018 om 11:04
Ik heb Real Madrid nog niet voorbij zien komen. Ik ben benieuwd welke journalist hier een mooi verhaaltje over verzint, zodat we dat morgen hier kunnen lezen. Alsof er een club is die in Oktober al aangeeft welke speler ze willen kopen en hoeveel ze ervoor willen betalen. Ik geloof best dat er veel clubs interesse hebben in deLigt, want het is een uitstekende verdediger, maar die verhalen lijken uit de lucht gegrepen.
 
Edo
 
1
16 oktober 2018 om 11:23
Dat zijn ze ook. Vooral als ze vraagprijzen gaan noemen, dat slaat echt nergens op. Is gewoon krantvulling, en voer voor ons om lekker over te kletsen
 
Nick Danninga
 
0
16 oktober 2018 om 12:32
Nee hoor, clubs zijn nu al aan het nadenken over de winterse transfers of zelfs over volgend seizoen. Logisch, lijkt me. Je mag bovendien aannemen dat waar rook is ook ergens een vuurtje brandt. De verhalen zullen dus niet uit de lucht gegrepen zijn, al zal er hier en daar vast wel wat overdreven of uit de duim gezogen worden. Ajax gaat twee dikke klappers maken met de Jong en de Ligt, ik voorspel dat ze beiden meer dan 60 miljoen pp op gaan leveren.
 
DVV20
 
0
16 oktober 2018 om 13:04
Waar Rook is is Vuur, dan zou Ten Hag al 12x ontslagen zijn, Vilhena verkocht zijn, de Ligt afgelopen seizoen al voor een miljoen of 80 naar Barcelona.. Nee, de media speculeert er gewoon op los. Ze linken een goede speler aan alle mogelijke topclubs en uiteindelijk zullen ze een keer gelijk hebben.
 
Nick Danninga
 
0
16 oktober 2018 om 13:31
Ja, zo kun je het ook bekijken. Da's wel een deprimerende blik op de wereld.
 
Edo
 
0
16 oktober 2018 om 20:26
@nick Danninga De clubs denken wel na, maar dat maakt die verhalen van journalisten niet waarheidsgetrouw. Die journalisten strooien wat bedragen rond en schrijven er bijna elke dag over, met heel veel details. Dat is totaal wat anders dan clubs die zich voorbereiden op transferperiodes die 3 en 8 maanden ver weg zijn. Die maken scoutingsrapporten, spreken over welke spelers ze nodig denken te hebben, welke opties daar voor zijn, al dat soort dingen. Veel minder definitief dan de kranten schrijven.
 
theo uphus
 
2
16 oktober 2018 om 11:16
Lekker belangrijk dat Juventus 50 miljoen over heeft voor de Ligt. Morgen heeft Inter of Atletico 60 miljoen voor hem over. Sluit maar aan achter in de rij van geinteresseerden. Kom komende zomer maar terug met het hoogste bod.
 
Delvecio
 
2
16 oktober 2018 om 11:17
Als er niks geks gebeurd en De Ligt en De Jong blijven zoals nu ontwikkelen, heeft Ajax financieel dit seizoen het succesvolste jaar allertijde!!
 
Lekiam
 
2
16 oktober 2018 om 11:17
Waar halen die kranten de vraagprijzen toch steeds vandaan? Volgens mij zuigen ze die echt uit hun duim. Geloof nooit dat Ajax hem nu laat gaan voor dat bedrag, misschien in de zomer 50+bonussen maar anders echt niet.
 
theo uphus
 
0
16 oktober 2018 om 11:18
Waarbij ik trouwens nog de vraag stel: wie heeft het gehad over een vraagprijs van 50 miljoen. Toch niet degene die daar over gaat, want Overmars weert alles en iedereen tot nu toe af als het gaat over o.m. de Ligt. Dus wat nou vraagprijs ?
 
JDG84
 
3
16 oktober 2018 om 11:35
Hoe vaak heeft Overmars nu al aangegeven dat een vertrek niet aan de orde is en dat geld geen noodzaak is. Hoe zij op een vraagprijs komen is me dan ook een raadsel, want Overmars heeft dit er nooit opgezet en dus ook nu niet. Overmars zegt over prijzen enkel, bij de juiste prijs gaan we praten. 50 miljoen is geen vraagprijs die overmars zal zeggen, dus het verhaal mist daarin al realiteit in mijn optiek.
 
Osmose75
 
0
16 oktober 2018 om 11:39
Zal een moeilijke en weloverwogen keuze zijn die hij moet maken. Er valt voor alle kanten op wel wat te zeggen. Liverpool zou ook wel een goede keuze zijn. Speelt hij samen met Van Dijk en is er gelijk een goed ingespeeld fundament voor Oranje. De keuze voor Guardiola, Barcelona en Juventus zou ik ook goed begrijpen.
 
Janta
 
2
16 oktober 2018 om 11:47
50, 60, 70 en zelfs al bedragen gelezen van 100 miljoen maar de enige die precies weet wat Mijthijs moet gaan kosten is Ajax zelf en die hebben verklaard, tot aan jet eind van dit seizoen gaat er niemand weg die we niet kwijt willen. De rest is dus allemaal bladvulling dat bol staat met geruchten en fantasieverhalen.
 
wyzijnkampioen
 
3
16 oktober 2018 om 12:52
Niet aan een Italiaanse club verkopen!Zij betalen meestal veel minder dan dat je er voor kan krijgen. Ze zetten bonussen in het contract die niet gehaald worden.Of je krijgt het geld met gespreide betalingen en dan is het nog maar de vraag of ze alles op tijd betalen. Of uberhaupt betalen. Ellende altijd met verkopen aan Italiaanse clubs!En voor de mensen die niet dagelijks een topic willen lezen over Mathijs of Frenkie zou ik willen adviseren om alleen de topics te lezen als hun transfers zijn bevestigd. Scheelt misschien wel honderden topics lezen
 
DeProfessor1
 
0
16 oktober 2018 om 14:56
Ik gun het deze jongen echt. Ik hoop alleen dat hij de juiste keuze gaat maken en niet achter naam en geld zal gaan, al lijkt hij mij niet zo een type, want hij oogt zeer verstandig. Ook wel goed dat zoveel clubs achter hem jagen, lekker de vraagprijs omhoog gooien. Hoop alleen dat al die aandacht hem niet gaat afleiden en dat hij zich gewoon goed rustig en constant ontwikkeld.