Kamp Elia is speculaties beu en wijst naar 'dramatisch privé-nieuws'
Woensdag, 28 oktober 2020 om 08:02

Eljero Elia moet tot dusver genoegen nemen met een bijrol bij FC Utrecht. Trainer John van den Brom heeft tegenover Voetbal International aangegeven dat hij 'nog niet de Elia heeft gezien waarmee hij bekend is'. Zaakwaarnemer Frank Schouten legt tegenover het weekblad uit dat er goede redenen zijn waardoor Elia nog niet in zijn beste vorm steekt. De buitenspeler miste twee weken doordat hij besmet was met het coronavirus, terwijl hij privé ook nog eens hard geraakt werd. Zijn dochter kwam door een ernstige ziekte namelijk terecht op de intensive care.

Het kamp Elia vindt het vreemd dat Van den Brom ervoor kiest om naar buiten toe uit te spreken dat ze de Elia willen zien waar zij bekend mee zijn. "Maar FC Utrecht weet heel goed dat het niet alleen gaat over 'het soms nog niet laten zien'. De club heeft volledig gelijk dat het bepalend is wanneer je iemand gaat inpassen in een team. Maar dan gaat het wel om het volledige verhaal", vertelt de belangenbehartiger van de 33-jarige buitenspeler, die dinsdagavond in de basis stond bij FC Utrecht in de bekerwedstrijd tegen FC Dordrecht (2-4 winst). Elia leverde de assist op de 0-1 van Bart Ramselaar en werd een kwartier voor tijd vervangen door Moussa Sylla.

V/d Brom ontkracht verhalen over Elia en legt uit waarom hij zelden speelt

Lees hier wat John van den Brom onlangs te zeggen had over de situatie van Eljero Elia.Lees artikel

Schouten legt uit dat Elia op 5 augustus nog in de achtste finale van de Europa League speelde met Istanbul Basaksehir, waarna hij twee weken later voor FC Utrecht tekende. "Vanaf 1 september zat Eljero twee weken ziek thuis. Hij kon en mocht helemaal niets doen", doelt Schouten op de coronabesmetting. "Kort nadat hij weer op het trainingsveld stond, kregen hij en zijn vrouw dramatisch privé-nieuws te verwerken. Ook dat heeft er een aantal weken flink ingehakt bij het gezin. Door deze opeenstapeling van trieste zaken heeft Eljero vast mindere trainingen gehad en al maanden geen negentig minuten kunnen spelen. Maar dat is toch volledig verklaarbaar?"

Elia heeft zich vooralsnog niet uitgesproken over de situatie. Volgens Schouten heeft de aanvaller ook niet op de deur geklopt bij Van den Brom. "Maar dat lijkt me toch wel verklaarbaar na al deze ellende. Eljero heeft gekozen voor FC Utrecht én John van den Brom, omdat die precies weet hoe met spelers van het kaliber Eljero aan de slag te gaan", aldus de zaakwaarnemer. "We gaan ervan uit dat het snel goed komt. Het is ook in het belang van FC Utrecht dat ze Eljero snel daar krijgen waar iedereen hem graag wil zien, want ze gaan hem nog hard nodig hebben de komende periode."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (30)

 
KusH
 
20
28 oktober 2020 om 08:06
He bah wat naar .. zelf besmet(geweest) en zn dochter op de ic. Hoop dat t snel beter gaat met zn dochtertje!????
 
masterapie
 
40
28 oktober 2020 om 08:10
Blijft toch altijd apart hoe rondom sommige spelers er altijd wat aan de hand is. Elia is zo'n jongen waar altijd randzaken omheen hangen die besproken moeten worden. Vraag me altijd af waarom dat bij de ene wel gebeurd en bij de ander niet. Het is volledig terecht dat je soms door privé-omstandigheden minder presteert, maar de drang om dat door je zaakwaarnemer in de media te laten brengen daar snap ik dus geen klap van.
 
MGMV
 
55
28 oktober 2020 om 08:16
Ja, maar om constant ook makkelijk(er) aangewezen te worden, juist door dat 'stempel', is het andere uiterste. Dus kan me ook voorstellen dat je jouw kant van het in dit geval begrijpelijke verhaal naar buiten wil brengen.
 
masterapie
 
6
28 oktober 2020 om 08:27
Ik snap dat dus niet, als je zelf weet hoe het zit dan hoef je dat toch niet en public proberen te bewijzen? Ik zou eerder v/d Brom erop aanspreken waarom hij dat op die manier gezegd heeft terwijl hij weet hoe het zit.
 
FCG95
 
13
28 oktober 2020 om 08:37
@masterapie Ik vind best dat je beide kan doen. Elia heeft niet de makkelijkste naam, en een coach die zo over je praat helpt niet, het klinkt alsof je teveel met randzaken bezig bent, terwijl dat 100% logisch in dit geval. Dan mag je best reageren, om duidelijk te maken dat er een goede reden is waarom je nog niet top bent. De coach moet dit helemaal niet zo zeggen, of hij moet erbij vertellen dat er enkele randzaken zijn waarom Elia nog niet top is. Als je alleen zegt dat hij te weinig brengt, tja, dat is toch een incompleet verhaal.
 
barcalover123
 
10
28 oktober 2020 om 08:43
Media maakt er zelf een verhaal van en na een tijdje zetten ze Elia als boeman. We willen alles tegenwoordig weten van voetballers maar de waarheid niet? Vind juist goed dat Elia dit doet om in ieder geval te laten weten dat er meer speelt dan alleen zijn vorm
 
Robby
 
1
28 oktober 2020 om 10:39
Ik snap sowieso FC Utrecht niet dat ze zo'n speler bij een opvliegerige trainer neer zetten. Dan weet je dat dat gaat botsen.
 
gomes1psv
 
2
28 oktober 2020 om 10:41
Ben ik wel met masterapie eens. Juist als de gezondheid van je dochtertje op het spel stond, relativeer je dit soort onzin toch lekker? Maar kennelijk is het ego van Elia te groot om speculaties naast zich neer te leggen en hang je de vuile was maar buiten...
 
Harecles
 
1
28 oktober 2020 om 12:46
Tsja, hij zoekt de media zelf ook op he? Kijk naar zijn keuze voor Ado/Twente/Utrecht, het was nog net geen spelshow wat hij er zelf van maakte. Het gevaar is dan dat er bij afwezigheid (op voetbalvelden/media) er vraagtekens gaan onstaan, beetje een zelfgecreerde situatie. Dit schept duidelijkheid, sterkte.
 
GrillMaster
 
47
28 oktober 2020 om 08:17
Masterapie wat een misplaatste opmerkingen. Ja want hij kan er ook wat aan doen dat hij slachtoffer wordt van een virus en z'n dochter op de ic komt. Vraag je je af waarom het de ene wel gebeurt en de ander niet? We zullen dezelfde vraag stellen als jij op de ic ligt.
 
masterapie
 
12
28 oktober 2020 om 08:21
Doe eens even tranquilo man. Als je leest wat ik schrijf zul je zien dat ik het in z'n algemeenheid heb over het feit dat Elia zo vaak met randzaken in het nieuws komt. In verhouding veel vaker dan andere spelers terwijl ik echt niet geloof dat het leven van Elia zo veel specialer is dan dat van anderen. Dat gaat niet alleen over dit geval, maar dan alsnog, privé is privé, waarom gaat zo'n zaakwaarnemer dat in de media gooien? Waarom bespreek je dat niet lekker met je trainer onder vier ogen? Dat vind ik een betere manier om met deze zaken om te gaan, nu plaats je zelf ook het vergrootglas op je.
 
barcalover123
 
9
28 oktober 2020 om 08:46
Vind wel vaag dat je dit bij Elia neerlegt. De coach begint toch met halve verhalen vertellen in de media? Dit zet een bepaald neer van Elia dat hij dus niet helemaal gefocust is. De fans van Utrecht zouden kunnen denken dat Elia niet serieus genoeg is. Juist naar die achterban is het belangrijk dat hij eerlijk en open is.
 
brandkraan
 
30
28 oktober 2020 om 08:18
Wie zegt dat Elia zijn zaakwaarnemer heeft gevraagd dit alles naar buiten te brengen? Hoezo is hij een speler met teveel randzaken ? Je suggereerd teveel. Nare reactie van jou.
 
masterapie
 
6
28 oktober 2020 om 08:24
Ik suggereer nergens dat Elia dat heeft gevraagd, ik baseer me op het artikel waarin de zaakwaarnemer letterlijk de privé-situatie van Elia naar buiten brengt. Ander voorbeeld over de randzaken: de hele transfersoap deze zomer waarin Elia meerdere keren in de media is getreden om te flirten met Ado, Feyenoord, Twente en Utrecht om zich vervolgens ook weer uit te laten over de uitspraken van Twente dat hij teveel geld zou vragen. Dan vraag ik me echt af waar hij naar op zoek is, aandacht? En als je ergens een waardeoordeel in mijn post leest hoor ik graag waar dan precies, want mijn reactie typeren als naar verdiend een uitleg.
 
29er
 
5
28 oktober 2020 om 08:39
Ik mag toch hopen dat de zaakwaarnemer handelt uit naam van Elia en dit overlegd heeft. Het is immers een zaakwaarnemer van Elia. Ben het helemaal met Masterapie eens en vind het lachwekkend dat de voetbalzoner weer de moraalridder uithangt. Het is vervelend voor Elia dat hij besmet is geweest met corona en zijn dochter op de IC ligt. Prima oorzaak om even wat minder te presteren en ga er vanuit dat Van der Brom er van op de hoogte is. Er is dan geen enkele reden om de rest van Nederland ook op de hoogte te brengen, want het gaat dan als excuses klinken. Je hebt dan snel de schijn tegen. Elia heeft dat veel vaker dan de gemiddelde voetballer.
 
barcalover123
 
6
28 oktober 2020 om 08:48
Als van der Brom van op de hoogte is dan is het nog vreemder dat de coach in de media roept dat Elia nog niet de oude is. Zeg dan als coach zijnde niks of zeg dat er prive omstandigheden zijn. Nu zet ie hem neer alsof ie niet in vorm is. Als de coach niet zo'n half verhaal had verteld aan de media dan had Elia waarschijnlijk ook niet aan Nederland hoeven te vertellen wat er aan de hand is.
 
McMulenga
 
5
28 oktober 2020 om 08:58
Je hebt een verschil tussen “in de media roepen” en gewoon vragen van journalisten beantwoorden. Er over zwijgen en vragen helemaal niet beantwoorden zet nog meer vraagtekens.
 
genieterr
 
9
28 oktober 2020 om 09:00
Volgens mij gaat het al weken over hetzelfde feit, namelijk het nieuws betreft zijn dochtertje. Dat jij dan aanhaalt dat er altijd iets met hem aan de hand is, is gewoon jammer. In zn Feyenoord periode, de periode dat we hem allemaal wekelijks zagen schitteren was er niks aan de hand toch?
 
Weef
 
2
28 oktober 2020 om 10:09
Snap je daar écht helemaal geen klap van die drang? Jij zou jezelf dus totaal niet willen verdedigen als je in zo'n situatie aangepakt wordt in de media? Rare opmerking. Die drang heeft denk ik juist iedereen, maar niet iedereen zal er naar handelen omdat ze zaken privé willen houden of niet over willen komen als iemand die altijd met excuusjes aankomt.
 
masterapie
 
1
28 oktober 2020 om 11:27
Nee, dat zou ik niet willen, ik zou de eer aan mezelf houden en het eerst onder vier ogen bespreken. Dit komt zo kinderachtig over, net als twee kleine kinderen die ruzie hebben maar niet meer met elkaar praten en daarom een derde kind vragen om boodschappen naar elkaar over te brengen. Mijn eerste actie zou zijn om het met de trainer te bespreken en kijken of er een gezamenlijk statement naar buiten kan komen i.p.v. trainer zegt het één en speler zegt het ander.
 
Spijkenisser
 
0
28 oktober 2020 om 13:26
Blijkbaar voelt kamp Elia de drang om vuur met vuur te bestrijden. De trainer roept wat in de media dus kamp Elia voelt zicht genoodzaakt ook de media op te zoeken. Is dat zwakte of schaamte? Ik denk een spel door de zaakwaarnemer zodat Elia niet verdwijnt op de achtergrond. Ik zou zeggen, pull your shit together and be better. Tegenwoordig is alles aanstootgevend, de trainer mag blijkbaar niet meer eerlijk zijn op een vraag.
 
McMulenga
 
6
28 oktober 2020 om 08:55
Tsja wat vd Brom dan als hem naar Elia gevraagd wordt? Zeggen dat het wel door zijn fysieke toestand komt? Of “geen commentaar”? Dat lijkt me ook niet gewenst.
 
NUFC_U2
 
2
28 oktober 2020 om 09:15
Heel vervelend voor hem en logisch dat je prestaties dan minder zijn. Maar als hij in het veld staat, dan valt hij hoofdzakelijk op door gejank en gezeur en verongelijkt gedrag !
 
beugie
 
9
28 oktober 2020 om 09:51
Check zijn insta even en zie waar hij vooral mee bezig is: muziek. Dus niet druk met voetbal en prive neemt dus ook niet zoveel tijd en aandacht. Typisch voor hem om alles buiten zichtzelf te zoeken.