Keje Molenaar geeft Ajax kans in zaak-Nouri: 'Een substantieel lager bedrag'
Vrijdag, 29 januari 2021 om 18:46

Keje Molenaar denkt dat Abdelhak Nouri geen voetballoopbaan op absoluut topniveau meer had kunnen hebben. De advocaat en oud-speler van Ajax legt tegenover De Telegraaf uit dat inschatten hoe Nouri's profloopbaan eruit had gezien cruciaal is voor het bepalen van de schadevergoeding voor de familie. "Zou Nouri in het geval van herstel een met Frenkie de Jong of Donny van de Beek vergelijkbare voetbalcarrière hebben gehad, of zou het geopenbaarde fysieke gebrek van Nouri dat hebben gedwarsboomd?", is de centrale vraag volgens Molenaar.

In de media sijpelden eerder al berichten door dat Ajax van mening is dat Nouri, ongeacht de aard van de behandeling op het veld in Oostenrijk, nooit meer op het hoogste niveau actief had kunnen zijn. Ajax zal dat standpunt voor de arbitragecommissie medisch moeten onderbouwen, weet Molenaar. "Slaagt Ajax daarin, dan zal de post inkomensschade vrij laag uitvallen en dat is een procesrisico dat de advocaten van Nouri kennelijk hebben ingecalculeerd", aldus de advocaat.

Molenaar doet zelf de inschatting dat Nouri de wereldtop niet meer had kunnen halen. De oud-international haalt daarbij het voorbeeld Evander Sno aan. De oud-middenvelder werd in 2010 als speler van Jong Ajax adequaat behandeld aan een hartstilstand, maar zag zijn voetballoopbaan daarna afglijden. "Gelet op andere gevallen, zoals Sno, denk ik dat er voor Nouri nog wel degelijk een behoorlijke profcarrière in had gezeten, maar inderdaad niet meer op het absolute topniveau zoals bij Frenkie de Jong en Donny van de Beek", stelt Molenaar.

"De vergelijking met een profcarrière in de (sub)top van het Nederlandse voetbal ligt meer in de rede", zegt Molenaar. Mocht Ajax de arbitragecommissie daarvan weten te overtuigen, dan zal voor de familie van Nouri een 'substantieel lagere' schadevergoeding volgen dan bedragen die eerder werden genoemd in de media. Ondernemers Yves Gijrath en Erik de Vlieger noemden eerder een bedrag van 15 miljoen euro, terwijl Johan Derksen zelfs sprak van 60 tot 100 miljoen euro, al verlaagde hij dat later naar 30 tot 40 miljoen.

Molenaar legt verder uit hoe de arbitragezaak in zijn werk zal gaan. "De arbitragecommissie zal zeer waarschijnlijk overgaan tot benoeming van een aantal deskundigen. Daarbij kan gedacht worden aan mensen met deskundigheid op het gebied van carrière en inkomen van profvoetballers (zoals zaakwaarnemers en intermediairs) en rekenkundigen ter zake schadeberekeningen. Deze deskundigen zullen kennisnemen van alle argumenten van beide partijen, om vervolgens de arbitragecommissie te voorzien van een doorwrocht advies omtrent de hoogte van de schadevergoeding. Doorgaans wordt een dergelijk advies door de arbitragecommissie van de KNVB overgenomen."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (82)

 
nwe25
 
10
29 januari 2021 om 18:52
Tja . Dit is en blijft altijd een vraag je kan het nooit zeker weten ...
 
Steve Stingray
 
28
29 januari 2021 om 19:17
Precies dit. En hoe kunnen ze beginnen over "een carrière als Frenkie". Ga de situatie ff lekker vergelijken met 1 van de grootste succesverhalen. Met hetzelfde gemak kun je zeggen dat ie in de kelder van de eredivisie terecht zou zijn gekomen, zoals ook regelmatig gebeurt met "talenten" van Ajax.
 
messibarca.
 
11
29 januari 2021 om 20:16
Frenkie heeft ook pure mazzel gehad. De meeste topvoetballers eigenlijk. vBasten en Sneijder zeiden zelfs dat ze zonder de opoffering van hun ouder(s) nooit prof hadden geworden. En wat als de jeugdtrainers van Messi hadden gezegd dat ie te iel was voor het topvoetbal ? Niemand kan vooraf voorspellen welke weg een voetballer op gaat. Ook wat betreft Nouri niet.
 
Kyle66
 
9
29 januari 2021 om 19:45
Het is geen kwestie van "het nooit zeker weten". Er wordt ook aan artsen gevraagd of dat mogelijk zou zijn geweest en die kunnen dat vaak wel vaststellen op basis van hun ervaringen.
 
Steve Stingray
 
10
29 januari 2021 om 20:13
Maar wat heb je eraan als het "mogelijk" zou zijn geweest. Als ik op m'n 12e een hartaanval had gehad was het ook "mogelijk" geweest dat ik anders bij Barca gespeeld had. Maar daar kun je moeilijk vanuit gaan, dus kun je er helemaal niets mee qua schadebedrag.
 
Kyle66
 
6
29 januari 2021 om 20:38
Serieus? Je begrijpt niet waarom ze zoiets willen uitzoeken? Als een arts stelt dat op basis van jarenlange ervaring hij van mening is dat Nouri nooit meer intensief en op hoog niveau had kunnen voetballen, is het iets heel anders dan wanneer hij zou stellen dat de hartaanval niets zou hebben uitgemaakt.
 
DonCoXxX
 
0
31 januari 2021 om 12:01
Het medisch onderzoek waarin staat dat Abdelhak een aangeboren hartafwijking heeft, bestaat. De vraag is of dat juridisch gezien meegenomen mag worden, dus of privacy, dus medisch geheim, blijft staan in deze zaak. Als die keuring meegenomen mag worden, dan heeft Ajax een sterke troef. Blijft staan dat de clubarts inadequaat heeft gehandeld, dus dat de opgelopen hersenschade veel lager had moeten zijn. Wat mij betreft zit de tragiek er vooral in dat het onnodig is dat gebeurd is wat gebeurd is.
 
BME12
 
23
29 januari 2021 om 18:53
Ik vind het jammer dat de familie Nouri zo veel geld eist, tuurlijk zijn ze boos en verdrietig, nog extra omdat er wat aan gedaan kon worden, maar zoveel geld eisen over de rug van die jongen dat een schuldbewust Ajax dat niet gaat betalen? Lijkt me niet dat appie het zo gewild zou hebben, hoeveel geld heeft die familie nodig trouwens? De familie zou er goed aan doen om te settelen voor het bedrag waar het hele gezin van kan leven, voor de rest van hun leven. Dat zou het meest fair zijn imo.
 
MessiBazoer
 
53
29 januari 2021 om 18:57
Hoeveel geld willen ze hebben dan? Dat is nog niet duidelijk toch? Ik denk dat iedereen precies hetzelfde zou doen als zij. Hun zien Ajax (misschien terecht) als schuldige, dan wil je het onderste uit de kan.
 
Kaassie
 
15
29 januari 2021 om 19:10
Messi, het woordje misschien kan je rustig weghalen.
 
Kyle66
 
19
29 januari 2021 om 19:47
@Kaassie, waarom? Ajax kan niets doen aan de hartaanval. Dat is zeker.
 
Thamike
 
14
29 januari 2021 om 20:02
@kaassie daar zit je echt naast. Verbaasd me ook na al die posts over Nouri waarin dit echt vaak is uitgelegd. Ajax heeft geen schuld bekend, Ajax is niet schuldig aan zijn hartaanval. Ajax heeft volledige aansprakelijkheid erkent door niet adequaat handelen vanuit de arts van Ajax.
 
Kaassie
 
6
29 januari 2021 om 20:05
Kyle, uiteraard kan Ajax niets aan die hartaanval doen dat beweer ik nergens maar wel aan het medisch falen daarna.
 
Kaassie
 
2
29 januari 2021 om 20:19
Ik heb jouw post even gemist Thamike, waar zit ik precies naast als ik vragen mag? Het door jou genoemde niet adequaat handelen is de reden dat die jongen nu niets meer kan en je zegt zelf dat Ajax de volledige aansprakelijkheid erkent. Dan kunnen we het woordje 'misschien' toch wel weghalen of heb ik iets gemist?
 
ninjakai
 
6
29 januari 2021 om 20:30
Ja heel veel. De vraag is namelijk wat was er geweest bij adequaat handelen. Daar moet je je eerst over buigen voordat je het woordje misschien kan weghalen. Puur hypothetische was het bij adequaat handelen 90% van de nu opgelopen schade dan is Ajax de terechte schuldige van die laatste 10%, maar waar hebben we het dat over? Iedereen snapt dat als het bij de juiste behandeling 0% van de schade was geweest dat Ajax de schuldige is. En het gaat erom waar je op die schaal tussen de 0 en 100 uitkomt. Daar heeft Nouri verder geen zak aan,'m en dit gekloot in de media is ook totaal waardeloos. Waarom niet gewoon zelf 3 deskundigen aanstellen, dat oordeel aanhouden en vanuit daar verder. Dat had in de afgelopen periode best gekund en dan was je er wel binnenskamers uitgekomen. De vraag is of deze optie uit op tafel is geweest en wie hem dan heeft afgewezen.
 
Thamike
 
4
29 januari 2021 om 20:39
Geen probleem Kaassie maar het woordje 'schuld' is wel echt iets anders dan aansprakelijkheid.
 
Kyle66
 
2
29 januari 2021 om 20:40
En daarom is het van belang om te weten wat de consequenties zijn geweest van het niet adequaat handelen.
 
Kaassie
 
3
29 januari 2021 om 21:22
@ninjakai, Vooropgesteld dat ik er helemaal naast kan zitten en in dat geval kan je mijn reactie als niet geschreven beschouwen maar zoals ik het heb begrepen is er door het niet adequate handelen een zuurstof gebrek opgetreden en daardoor is die jongen voor de rest van zijn leven veroordeeld tot zijn bed en/of rolstoel. Ben het wel met je eens dat ze direct een aantal deskundigen aan hadden moeten stellen maar misschien hebben ze dat wel gedaan. Aan dit geouwehoer in de media heeft helemaal niemand iets. @ Thamike, dat schuld en aansprakelijkheid 2 verschillende dingen zijn is mij ook bekend. Echter wordt er in de ene krant gesproken dat Ajax schuld heeft bekend en in de andere krant wordt gerept over aansprakelijkheid. Er zijn hoe dan ook fouten gemaakt en dat heeft Ajax erkend. In dit geval liggen schuld en aansprakelijkheid heel erg dicht tegen elkaar aan.
 
Thamike
 
8
29 januari 2021 om 21:46
@kaasie, wil echt niet lullig doen maar ook dan liggen schuld en aansprakelijkheid mijlen ver van elkaar af. Wat de verschillende media ook schrijft het blijft dat Ajax de aansprakelijkheid op zich heeft genomen en niet de schuld aangezien dat ook veel complexer ligt. Ook je stelling dat door niet adequaat handelen Nouri in een rolstoel is beland is echt te makkelijk als stelling. Nouri had al een hartafwijking en was al hartpatiënt. Heeft daarna een daadwerkelijke hartstilstand gehad en ook daar zitten consequenties aan vast. Dat daarna een arts ook nog eens niet adequaat handelt maakt de kans op herstel minimaal. Is dus echt afhankelijk van meerdere factoren. Daarom snap ik niet dat wij als buitenstaanders hier een discussie over voeren en dat de media dit weer gebruikt om meningen te ventileren en vooral mensen tegen elkaar opzetten qua inzicht.
 
gkooi
 
9
29 januari 2021 om 21:48
Die familie zou helemaal niks te eisen moeten hebben. Nouri was er van op de hoogte dat hij een probleem met zijn hart had. Bepaalde mensen inclusief nouri wisten er van, en toch besloot nouri telkens het veld op te stappen. Als hij er echt zo veel om had gegeven, dan was hij gewoon lekker gestopt met voetballen.
 
Thamike
 
4
29 januari 2021 om 22:00
@gkooi, iets te makkelijk gezegd. Wij weten niet hoe dit proces is verlopen. Kan best zijn dat bv Nouri wel met Ajax in gesprek is gegaan en dat ze samen met bv een cardioloog besloten hebben dat de inschatting is dat hij kan voetbal onder goede controle. Risico loop je idd altijd als Nouri zijnde maar kan me voorstellen dat je dit overlegd. Of dit is gebeurt en of Ajax hierin een rol heeft gespeeld is speculeren. Denk dat we vooral voorzichtig moeten zijn met wat we denken te weten en zaken wat moeten nuanceren.
 
Kaassie
 
2
29 januari 2021 om 22:05
@ Thamike, ik zie dit niet als lullig doen, we hebben gewoon een andere mening. Daar is volgens mij niets mis mee
 
Rick1o1
 
19
29 januari 2021 om 19:05
Ik vind het een trieste zaak zonder winnaars maar ik ben het wel met je eens. Natuurlijk moet er compensatie komen maar ik vind dat ze ook teveel eisen. Ze kunnen wel zeggen Nouri zou dit en dat verdienen maar dan zou Nouri dat geld uitgeven hebben. Dan kocht hij een mooi huis of een mooie auto. Maar hij zit nu in een rolstoel. Dus zijn familie gaat auto en weet ik wat allemaal kopen. Moet een broer of neef of whatever van Nouri nu ineens miljoenen krijgen alleen omdat hij de neef of broer van is? Terwijl de broer of neef zelf nooit iets gepresteerd heeft? Daar zitten ook grenzen aan vind ik
 
Kaassie
 
13
29 januari 2021 om 19:08
'hoeveel geld eisen ze dan bme? Laat me eens raden, je hebt geen flauw benul.
 
BME12
 
26
29 januari 2021 om 19:12
Uhm er staat toch heel duidelijk dat ze zoveel eisen dat een schuldbewust Ajax dat niet wilt betalen? Ik zeg toch ook niet dat ik weet hoeveel ze vragen?? Als ze een miljoen zouden vragen zou Ajax daar echt niet moeilijk om doen, omdat ze weten dat ze schuldig zijn.
 
Kaassie
 
6
29 januari 2021 om 19:28
Ik weet niet waar jij dat gelezen hebt maar ik zie het niet staan. Dit zal ik voor het gemak dan maar wijten aan het feit dat ik niet kan lezen. Ik las echter wel dat jij zegt dat de familie zoveel geld eist. Dus ik herhaal de vraag, hoeveel geld eist de familie dan?
 
Kyle66
 
6
29 januari 2021 om 19:48
Ze eisen in elk geval meer dan Ajax redelijk vindt. Als het een redelijk bedrag zou zijn, zou Ajax dat wel betalen om de zaak af te sluiten. Tot nu toe hebben ze al heel veel betaald, dat is bekend.
 
Kaassie
 
8
29 januari 2021 om 20:12
Dat ze meer eisen dan dat Ajax redelijk vindt kan iedereen opmaken uit de berichten die we hebben kunnen lezen. Ik weet niet wat de familie eist en misschien zijn ze wel onredelijk, ik kan er niets over zeggen. Je kan natuurljk ook zeggen dat Ajax minder biedt dan de familie Nouri redelijk vindt, daar kan ik evenmin iets over zeggen maar anderen zoals bme blijkbaar wel. Begrijp me niet verkeerd, ik trek geen oordeel maar die vooroordelen van anderen maken dit verhaal heel vermoeiend.
 
BME12
 
2
29 januari 2021 om 20:27
Kaassie, ben je nou serieus?? Lees m’n bericht is goed, en ga jezelf nou eens na of ik ergens zeg dat ik denk te weten hoeveel de familie Nouri wilt hebben. Nogmaals, het enigste wat ik zeg is dat de familie Nouri meer wilt hebben dat een duidelijk schuldig Ajax wil betalen, dat is gewoon een feit.
 
Moridin
 
6
29 januari 2021 om 20:29
Helemaal eens hoor kaasie. Er wordt maar vanuit gegaan dat Ajax redelijk is (door Ajax fans wel te verstaan) en de familie Nouri niet. Maar dat is gebaseerd op nul concrete informatie, maar alleen op wat roddels over bedragen. Zolang je geen bedragen weet kun je ook geen mening vormen over wie wel of niet redelijk is.
 
Kaassie
 
2
29 januari 2021 om 20:39
@bme, ik ben redelijk serieus ja. Ik heb je bericht goed gelezen, misschien zou je dat zelf ook nog eens moeten doen. Als je zegt "ik vind het jammer dat de familie Nouri zo veel geld eist" dan impliceer je dat je weet hoeveel geld de familie eist.
 
Master D
 
38
29 januari 2021 om 18:58
Met alle respect voor Sno maar na zijn hartstilstand was zijn carriere toch ook wel klaar. Ik vind niet dat hij daarna nog een behoorlijke carriere heeft gehad. Nog geen 60 wedstrijden gespeeld in de 7 jaar er na. Ook meerdere problemen gehad dat hij vroeg moest worden gewisseld omdat zijn hartapparaatje gek deed/afging. Kortom, als men die als voorbeeld op gaat voeren dan zal daar geen bijzonder hoog bedrag uitkomen normaal gesproken. Voor mij eerder een voorbeeld dat je carriere na zoiets een knauw heeft gekregen dat het voorbij is, dan dat het bewijst dat je daarna nog een mooie carriere tegemoet gaat.
 
EasyFanatico
 
19
29 januari 2021 om 19:09
Dat is toch ook precies het punt in dit artikel?
 
wichal__b
 
6
29 januari 2021 om 19:10
De situatie van Nouri is ook niet echt een situatie die je kunt vergelijken met een identieke gebeurtenis, dus daarom is het ook in mijn ogen ook niet echt mogelijk om een goede vergelijking te vinden. Ik denk echt dat het in deze zaak af gaat hangen van het oordeel van de medici, die in mijn ogen ook de enige zijn die iets zinnigs kunnen zeggen over hoe Appie na (adequate) behandeling zou herstellen en wat de gevolgen zouden zijn voor de intensieve training en wedstrijden. Alleen moeten die medici daarvoor wel het complete medische dossier van Appie krijgen zodat ze een goed beeld kunnen schetsen.
 
Regulator
 
1
29 januari 2021 om 19:27
@wichel: Ook medici kunnen niet iets met zekerheid zeggen, ze kunnen zich wel uitspreken over de waarschijnlijkheid. Omdat de waarschijnlijkheid toch wel vrij relatief is, zal er natuurlijk ook worden gekeken naar andere zaken. Geen enkele gebeurtenis is identiek, maar dat hoeft ook niet. Er wordt namelijk wel gekeken naar de overeenkomsten in combinatie met andere factoren. Wat bijv meer bij Nouri kan spelen dan bij Sno is Nouri's populariteit en dat in combinatie met de mening van professionals (zoals zaakwaarnemers ed) kan er een vrij concrete loopbaanverloop worden geschetst.
 
FR-RKC
 
2
29 januari 2021 om 20:30
Sno is echter wel verkozen tot speler van het jaar in de Eredivisie. Die speelde gewoon met het middenveld van PSV en Ajax in dat jaar, alsof het kleine kinderen waren.
 
BJP79
 
9
29 januari 2021 om 18:58
En het speculeren gaat verder. Al is Keje Molenaar wel advocaat en zal best wel wat inzicht hebben in hoe zo`n zaak in elkaar steekt. Echter zal hij ook geen inzicht hebben in de zaak Nouri waarschijnlijk. Wacht wel af wat eruit gaat komen.
 
Liefhebber16
 
42
29 januari 2021 om 19:02
Ik vind de bijdrage van Molenaar wel interessanter dan bijna alle vorige meningen die een artikel kregen. Het geeft toch wat meer inzicht in een arbitrage zaak, hoewel dit artikel dat niet heel erg belicht.
 
BJP79
 
1
29 januari 2021 om 19:18
Dat ben ik zeker met je eens. En idd wel leuk om te lezen hoe het in zijn werk zal gaan. Echter ben ik alle berichten hierover wel een beetje zat en hoop dat het snel opgelost is met hopelijk 2 tevreden kanten.
 
Liefhebber16
 
5
29 januari 2021 om 19:26
Jaa het zijn wel wat veel artikelen met speculatie over een schadeclaim op een voetbal site he? Dat zal denk zo blijven tot er een uitspraak is, en ik denk dat het eerste "erger" gaat worden voor het beter word.
 
SocioFan1
 
3
29 januari 2021 om 19:37
Precies, dit is veel genaunceerder. Geen onzin gespuw met bedragen maar inhoudelijk beide kanten belichten mbt de mogelijke zaak die er gaat komen. Prima, beide partijen hebben zo hun argumenten. Het zij zo. Als het maar snel opgelost gaat worden. Beste voor iedereen.
 
MrKrillin
 
3
29 januari 2021 om 20:23
@BJP79 Duizend keer liever luisteren naar Molenaar dan dorpsidioot Derksen. Die man liegt vaker en roept maar wat.
 
Adzevedo
 
6
29 januari 2021 om 19:02
Tja, ik vind dat een schadevergoeding bepalen op basis van je glazen bol echt een heel lastig verhaal. Of hij had kunnen voetballen op profniveau een vraag die een arts misschien nog met enige waarschijnlijkheid kan beantwoorden. Maar welke spelers welke stappen in hun carrière maken en hoe goed ze worden is zelfs bij gezonde spelers al natte vingerwerk. Ik kan me nog ene Bakkali herinneren die als een komeet doorbrak bij PSV, dat liep ook iets anders. En wie had van Huntelaar of Mertens verwacht dat ze zo’n hoog niveau haalde toen ze bij AGOVV zaten. Kortom, op basis daarvan miljoenen claimen lijkt me lastig. Op basis van het contract wat hij had kun je nog best wat. Maar als het een verhaal moet worden of Nouri bij NEC of Barcelona terecht gekomen zou zijn dan is het gewoon giswerk.
 
ticer
 
8
29 januari 2021 om 19:51
Precies.. Bakkali, Aissati supertalenten. Ik herinner me nog Bojan Krkic die meer doelpunten maakte in de jeugd van Barcelona als Lionel Messi.
 
gattuso
 
3
29 januari 2021 om 19:03
Wat een rare inschatting, het ligt ook aan talent en leefstyle van zo'n voetballer ,dat ze Sno als voorbeeld nemen is appels met peren vergelijken, Nouri was 1 van de grootste talenten dat liet die ook blijken ,ik weet niet of Sno dat ook was in de jeugd van Ajax
 
salaaf
 
3
29 januari 2021 om 19:17
Dat zal ook wel mee spelen geloof ik. Nouri was wel een zeer getalenteerde jongen. Ernst van het kwaal en talent zullen allebei meegenomen worden denk ik. Welke bedrag terecht is? God weet het maar ik hoop dat wat er ook uit komt dat de familie er vrede mee heeft
 
Nijogeth
 
10
29 januari 2021 om 19:23
Sno was best een talent, speelde ook in alle jeugdelftallen van Oranje.
 
Liefhebber16
 
2
29 januari 2021 om 19:29
Het punt wat de familie Nouri, al dan niet terecht, maakt is alleen dat Nouri een extreem groot talent was. Dat doen ze naar buiten toe niet op basis van onderbuik gevoel, maar op basis van de contracten die Nouri heeft gehad bij ajax. En als ik me niet vergis verdiende Nouri als jeugdspeler al meer dan de gemiddelde eredivisie speler.
 
Giesburts
 
5
29 januari 2021 om 19:35
Maar nemen zijn ouders daarin mee dat hij een hartaandoening had? Want dat is dus cruciaal. Daarom kan de vergelijking met Sno (of elke willekeurige andere speler met een hartaandoening) best gemaakt worden.
 
Liefhebber16
 
5
29 januari 2021 om 19:51
@Giesburts, dat vind ik een moeilijke, laat ik voorop stellen dat ik het ook een erg moeilijk vraagstuk vind. Een hartaandoening had ook een belemmering geweest bij een medische keuring zou ik als leek zeggen, maar ajax meet dat aan het begin van ieder seizoen ook. Het verzwijgen van de hartaandoening vind ik persoonlijk veel interessanter, en ik vind dat ajax zich daarin heel netjes opstelt. Want ik denk dat het bewust verzwijgen in een rechtzaak echt een rol zou spelen, de persoon in kwestie neemt zelf het risico. Het niet adequaat handelen van de arts van ajax zou natuurlijk heel anders zijn als hij wist van de hartaandoening. Hoe en wat de familie mee neemt in hun berekening is aan hun, maar ik ga er vanuit dat ze het meenemen, want anders lijkt mij dat hun advocaat "faalt"
 
Giesburts
 
5
29 januari 2021 om 19:33
Ik zeg niet dat het bij Nouri het geval is, we zullen het nooit weten, maar dat je het grootste toptalent ergens bent zegt ook niet alles he. Wat dacht je van Bojan? Was volgens mij 1 van de grootste talenten uit zijn generatie bij Barca en heeft het nou ook niet waargemaakt. Ik probeer aan te geven dat het helemaal niks zegt of je nou wel of geen top talent bent. Het feit blijft dat Nouri een hartaandoening heeft die dus ook aan het licht was gekomen als hij eventueel naar een andere club was gegaan. Ook als hij goed behandeld was zou hij nog steeds daar last van hebben. Tuurlijk, hij had ook net zoals Donny en Frenkie bij een mooie club kunnen tekenen, maar hoe vaak komt het voor dat die categorie clubs een speler tekenen waarvan bekend is dat hij iets aan zijn hart heeft?
 
SilverFront
 
2
29 januari 2021 om 22:51
Dat laatste is inderdaad een goed argument, dat zou je haast bijna vergeten. De hartstilstand is natuurlijk sowieso gebeurt zonder toedoen van Ajax. Dus zelfs als Ajax adequaat gehandeld had, zat je met een speler met een hartafwijking. Als een Barca zo'n speler zou halen voor €50 miljoen, is dat ook niet een onbelangrijk iets. Het is maar de vraag welke club zijn handen nog zou willen branden aan een speler met zo'n afwijking.
 
Downwards
 
4
29 januari 2021 om 19:39
Het punt is dus dat ondanks het talent van Nouri, hij door die hartafwijking, zijn potentie nooit had kunnen benutten. Het is dan ook prima om de vergelijking te zoeken met spelers die ook last hadden van hartafwijkingen oid. een veel reëlere vergelijking dan met gezonde spelers als De Ligt of De Jong iig.
 
Emile Hesky G
 
5
29 januari 2021 om 19:06
Wat weet Molenaar hier nou van? Hij is advocaat en geen arts. Daley Blind speelt toch ook in de Nederlandse top met een kastje in zijn lichaam? Er is met de huidige stand van de medische wetenschap veel mogelijk, en Molenaar is hier te pessimistisch in. Natuurlijk moet Ajax een dergelijk standpunt innemen, want het gaat om veel geld
 
Liefhebber16
 
9
29 januari 2021 om 19:23
Er is wel een verschil tussen een ontsteking in de hartspier en een kastje uit voorzorg en bekende hart problemen bij Nouri. Een ontsteking kan altijd gebeuren, hoe relatief zeldzaam het volgens mij ook is. Feit is dat we het niet weten, maar de situatie van Nouri is beter te vergelijken met Sno dan met Blind. Al stond Snow niet bekend als mega talent. Het fijne aan een arbitrage zaak is wel dat de familie van Nouri het dossier van Nouri moet delen en dat onpartijdige doktoren daar een oordeel over kunnen vellen.
 
BJP79
 
9
29 januari 2021 om 19:24
Hij is geen arts idd maar wel advocaat en geeft aan hoe het in zijn werk zal gaan en haalt alleen een voorbeeld aan (Evander Sno). Niemand weet of hij met die medische wetenschap wel of niet weer op niveau zou komen. Wat je je ook kan afvragen zouden de absolute top zich er aan gewaagd hebben om hem te contracteren. Ik vraag het me af.
 
Izzygunes
 
3
29 januari 2021 om 19:26
Met alle respect naar Sno, maar Nuri was het groots talent van de Toekomst. Tevens denk ik dat zaakwaarnemers niet in thuis horen in die commissie. Die gaan Ajax nooit benadelen, mocht er een spelertje naar Ajax moeten dan kunnen ze zielen winnen door Nouri zijn carrière te verlagen puur voor eigen belang voor die zaakwaarnemers
 
ticer
 
11
29 januari 2021 om 19:47
Zelfs al was Nouri het grootste talent van de toekomst. Is het lastig te zeggen wat zijn plafond zou zijn. Aissati werd 2e tijdens de Golden Boy Awards in 2007. Maar heeft het nooit waargemaakt in de absolute top.
 
Cas1
 
5
29 januari 2021 om 19:42
Ik lees in de woorden van Molenaar iets nieuws Eerst leek het te gaan over Welk Niveau Nouri zou kunnen hebben bereikt, als Ajax en de medici dit tragische voorval hadden kunnen voorkomen; zou hij op basis van zijn kwaliteit en capaciteit het niveau van Donny hebben bereikt. Zo ja dan is een behoorlijke vergoeding mogelijk Zo nee, dan een veel lagere vergoeding mogelijk In beide gevallen kan de rechter zeggen dat hij geen vergoeding wil geven op basis van.... het is mogelijk Maar nu lees ik hier "of zou het geopenbaarde fysieke gebrek van Nouri dat hebben gedwarsboomd?", refererend aan Evander Sno dan haal ik hier uit dat alzou hij volledig fit zijn verklaard, clubs bedenkingen zouden kunnen hebben om Nouri aan te trekken. Dit zou een mooie transfer dwarsbomen. Ik denk hierbij aan een speler die door Ajax is afgekeurd omdat ze iets hadden gezien bij de VU. Psv durfde het wel aan, maar deze jonge is nooit een topper geworden Volgens mij heet hij Arouna Kone Dit maakt het nog lastiger een forse som geld te krijgen
 
Kyle66
 
3
29 januari 2021 om 19:52
Het is nooit gegaan om of Ajax de hartaanval had kunnen voorkomen. Het is er altijd om gegaan wat er gebeurd zou zijn als de arts wel adequaat had gehandeld.
 
wiezie
 
0
29 januari 2021 om 19:50
Het is belachelijk how about kanu die heeft na Ajax nog een top tijd meegemaakt dus die regalen na zijn behandeling en Evandro Sno erbij halen ???
 
Thamike
 
8
29 januari 2021 om 19:56
Kanu? Sinds wanneer heeft die een hartstilstand gehad? Die had een bindweefsel ziekte waardoor hij ook problemen had met zijn hart maar dat is een hele andere vergelijk en pas belachelijk. Bij hem hebben ze volgens mij nog een aorta reconstructie gedaan maar zijn hart is nooit stilgestaan.
 
FootyFoot
 
7
29 januari 2021 om 19:52
Iedereen mag zeggen wat ze willen... En iedereen heeft een mening. Ik gun die familie alles. Nouri krijgen ze jammer genoeg niet meer terug, zoals hij was. Maar wat men steekt en denk ik niet durf uit te spreken is dat wanneer ze straks miljoenen hebben... Er vrij "weinig" naar Nouri gaat. Ze gaan echt niet minder van m houden of missen enz enz... Maar persoonlijk denk ik dat de rolexxen en AMGtjes de boventoon gaan voeren. Denk ik! Hoop dat ik het mis heb.
 
Thamike
 
3
29 januari 2021 om 19:59
Wat ze met hun geld gaan doen is echt hun zaak. Er gaat altijd iets ernstigs vooraf en dat maakt zoals je zelf al zegt geen euro goed. Denk ook dat ze alle miljoenen hadden ingeleverd als Nouri geen hartprobleem zou hebben. Qua gevoel is dit een lastige zaak en denk dat Keje een goed beeld schetst van hoe het zou kunnen gaan. Echter blijft het lastig van specialisten zullen gevraagd worden en gebruikt worden en de een zal dit zeggen en de ander dat. Als zou eruit komen dat Nouri met adequate behandeling minder schade aan zijn hart zou hebben gehad dit nog niets zegt of hij een Barca speler zou worden of een van Hoffenheim of Ajax.
 
Emz01
 
0
29 januari 2021 om 20:09
Wat Molenaar hier zegt, is wel hoe het zal gaan, denk ik. Het wordt een zaak die grotendeels gebaseerd is op aannames, ipv op feiten. Sno wordt vaak als voorbeeld genomen, maar er zijn ook voorbeelden die de andere kant op wijzen, zoals Kanu, Cassano en Karanka. Ook zal er wellicht naar andere sporten gekeken worden. Hoe dan ook, geen fijne zaak voor de betrokkenen en natuurlijk jammer dat het zo moet gaan.
 
Thamike
 
2
29 januari 2021 om 20:22
@ Emre61, Sno wordt als voorbeeld genomen omdat hij ook een hartstilstand heeft gehad maar met adequate handeling. Kanu heeft geen stilstand gehad maar een bindweefsel probleem en daardoor hartproblemen en is succesvol geopereerd dus echt iets anders. Cassano had een gaatje in zijn hart en ook nooit een stilstand gehad. Karanka heeft naar mijn idee nooit wat aan zijn hart gehad maar dat weet ik niet zeker maar hoor ik graag. Ik wil niet muggenziften maar als je gaat vergelijken dan moet je wel erg in de buurt komen van identieke problemen en handelingen. In geval van SNO helemaal een interessante omdat hij wel adequaat behandeld is volgens de specialisten.
 
 
1
29 januari 2021 om 20:28
Naja voor de loopbaan van Donny moet je vooral zitten. Dat kan best. Verder beetje een raar onderwerp. Niemand weet hoe het was gelopen. Daar een prijs aan hangen, tja.
 
Streepan
 
2
29 januari 2021 om 20:30
Heeft het over financiële specialisten die de zaak gaan beoordelen, maar lijkt me dat er op z'n minst ook een medisch/hart specialist hiernaar zal moeten kijken?
 
Kyle66
 
0
29 januari 2021 om 20:44
Die zal gezamenlijk of in opdracht van de arbitragecommissie worden aangewezen.
 
Streepan
 
0
29 januari 2021 om 20:30
Heeft het over financiële specialisten die de zaak gaan beoordelen, maar lijkt me dat er op z'n minst ook een medisch/hart specialist hiernaar zal moeten kijken?
 
falcao1984
 
6
29 januari 2021 om 20:55
De familie Nouri kiest zelf voor advocaat Kasem. Een advocaat die zich als een ware bloedzuiger heeft gemanifesteerd en die banden heeft met de clan rond Taghi. Dan krijg je de schijn natuurlijk wel sneller tegen dan wanneer je pakweg met Keje Molenaar als advocaat was aangekomen.
 
Snipez14
 
2
29 januari 2021 om 21:05
En toch zit hier ook een andere kant aan, enorme schuld aan de kant van Ajax namelijk. Evander Sno zou zijn leven voor geen miljoenen willen ruilen met die van Appie! Denk ik althans, helaas alleen maar verliezers
 
Gunsmoke
 
1
29 januari 2021 om 21:55
Het is erg moeilijk aan te tonen of Nouri de absolute zou halen, hij lag tot zijn hartfalen niet op koers in ieder geval. Maar dat zegt niet alles Frenkie de Jong is pas echt doorgebroken in seizoen 2018-2019 met name zijn optreden in CL voor van de Beek geldt hetzelfde en beiden van dezelfde lichting als Nouri. Op basis van vooral dat seizoen(voor Frenkie ook zijn optreden in oranje) is hun marktwaarde omhoog geschoten. Een speler wiens hart het begeeft op n voetbalveld gaat het lastig krijgen om door te kunnen breken op Europees topniveau. Veel clubs branden hun handen daar niet aan, mede ook omdat er zat andere opties zijn betreft (top)spelers die geen hartafwijking hebben. Tot aan zijn hartfalen had Nouri alleen in de jeugd en in jupiler league geschitterd en had slechts 9 of 10 in ajax1 achter zijn naam. Dat zijn de feiten. Neem Youssouf Hersi, deze was ook n mega talent in de jeugd van Ajax maar schitteren in Ajax1 is n ander verhaal, heeft de grote belofte niet kunnen waarmaken en heeft de absolute top niet gehaald. Check zijn cv maar.
 
RamonDiaz
 
2
29 januari 2021 om 21:40
Keje Molenaar is een slimme man en als het gaat over juridische zaken weet hij waar hij het over heeft. Maar juist dan vind ik het niet sjiek om hier in een interview in de Telegraaf over te speculeren, zou netjes geweest zijn om dit op afstand te volgen en eventueel naderhand zijn mening te geven.
 
Touro
 
0
29 januari 2021 om 21:41
Keje Molenaar is een advocaat, dus ik denk dat hij wel enig verstand van zaken heeft. Hij kan het wel eens bij het goede eind hebben met zijn verhaal. Neemt niet weg dat het jammer is dat het allemaal zo heeft moeten lopen.
 
Cokie
 
1
29 januari 2021 om 22:21
Ik denk dat je het als een zakelijk geschil moet zien. En aan onafhankelijke partij over moet laten. En dan aan uitspraak houden. Alleen maar verliezers in zo een zaak.
 
Lenny1988
 
1
30 januari 2021 om 00:40
Deze man gaat uit van het juiste principe. Stel de behandeling door het medisch personeel van appie op het Oostenrijkse trainingveld was uitmunted geweest. Laten we daar vanuit gaan.., hoe hoog had de carrière van die jongen nog kunnen rijken? Ik durf toch wel te stellen dat de kansen bij de absolute top dan absoluut gaan slinken..