Kenneth Perez: 'Hoezo heeft hij geen recht op een plek bij Oranje?'
Maandag, 10 mei 2021 om 23:56

Kenneth Perez neemt het op voor Ryan Babel. De analist van ESPN begrijpt de massale kritiek op de 34-jarige aanvaller van Galatasaray niet en vindt dat hij 'gewoon' mee moet met het Nederlands elftal naar het EK. "Ik denk dat ik een van de weinigen ben die het volstrekt belachelijk vind dat Babel geen recht zou hebben op het Nederlands elftal", zegt hij tijdens Voetbalpraat.

Perez begrijpt niet goed waar de enorme weerstand tegen Babel vandaan komt. "Hoezo heeft hij er geen recht op ten opzichte van al die andere buitenspelers die niet of nauwelijks spelen bij hun club? Waarom is hij altijd degene waar mensen van zeggen: 'Als je hem meeneemt, dan kan je net zo goed iedereen meenemen?' Dat vind ik een zeer bijzondere uitspraak."

Volgens de Deense analist zijn er argumenten waarom Babel bij Oranje hoort. "Ik vind dat hij een veel langere historie heeft bij het Nederlands elftal, veel meer ervaring dus. Ik kijk geen Turks voetbal, dus ik moet het ook met de informatie doen dat hij dit weekend heeft gescoord (tegen Besiktas, red.). Maar ik zie de andere spelers wel elke week spelen, maar ik zie ook dat Steven Bergwijn, ook een kandidaat, nul minuten maakt in Engeland."

Freek Jansen van Voetbal International komt met een uitleg. "Dat komt ook door de argumentatie die er al heel snel aan geplakt wordt van: 'Babel is heel belangrijk in de kleedkamer.' En daarmee doe je hem dan wel tekort. En daarmee schep je ook een bepaald, want voor Babel had Kevin Strootman dat. Het hele Nederlandse publiek vroeg: 'Waarom zit Strootman erbij?' En dan was de argumentatie: 'Strootman is de baas van de kleedkamer.' En dan begrijp ik wel dat mensen zeggen: 'Je kunt beter kijken wie er op het veld een meerwaarde heeft.' En als het al zo zou zijn dat Babel zo belangrijk is in de kleedkamer, dan kan ik me ook voorstellen dat Arjen Robben met al zijn ervaring en overgave ook belangrijk in de kleedkamer kan zijn."

Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
10
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
59
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
25
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
9
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (66)

 
Aduriz20
 
51
11 mei 2021 om 00:03
Ja is goed kenneth, babel hoort gewoon niet thuis in oranje. Regelmatig bankzitter bij gala en zit er alleen bij om spelers te pleasen. Wij horen gewoon de beste spelers op te roepen. Wij zijn net als Frankrijk, ook altijd hetzelfde met weinig verassingen en heel de tijd people pleasing.
 
Japie_Krekel
 
53
11 mei 2021 om 00:36
Perez zwamt sowieso uit zijn nek. over welke buitenspelers die de bank warm houden heeft hij het dan? volgens mij spelen een Berghuis, Gakpo en Noa Lang gewoon elke week en die laatste twee worden door iedereen genoemd als mogelijke vervangers van Babel
 
PeerBerwers
 
56
11 mei 2021 om 00:40
We hebben Babel niet lang geleden weer even bij Ajax gezien en daar mistte hij alles wat er te missen valt, lijkt me logisch dat we hem dan niet in het Nederlands elftal willen.
 
Japie_Krekel
 
51
11 mei 2021 om 00:41
het slaat ook helemaal nergens op dat een Babel en Luuk De Jong er wel bij zitten en spelers als een Lang, Gakpo en Weghorst die vele malen beter presteren niet. dan ben je als bondscoach ongeloofwaardig
 
Kenner1986
 
20
11 mei 2021 om 03:15
ja en Tete ook niet. en Stengs ook niet. Lang, Gakpo en Weghorst hebben het ook afgedwongen en komen gewoon uit een positief seizoen. Een beetje normale trainer snapt gewoon dat dat belangrijk is naar een toernooi toe.
 
Kenner1986
 
12
11 mei 2021 om 03:18
Ik kan me er zo over opwinden. Hoe kan je als Frank de Boer zijnde, serieus denken dat een speler die 4 goals heeft gemaakt bij Sevilla in de PD, geen basisspeler is (dus niet goed genoeg) op het EK wat voor je gaat betekenen? Tegen toplanden gaat hij het gewoon niet voor ons doen omdat hij niveau mist. Blijf het zeggen, allebei de broers de Jong zijn gewoon "net niet" spelers. altijd zo geweest
 
Deem.
 
15
11 mei 2021 om 03:34
Als het puur om een breekijzer ging, oké. Puur koppend is Luuk beter dan Weghorst. Als het puur om een plan B zou gaan, kon ik het nog begrijpen. Maar als je dan vervolgens met Luuk de Jong begint, vind ik dat je Weghorst mee had moeten nemen. Luuk kan één ding. Weghorst veel meer. Maar goed. Dan nog hebben we weinig goede buitenspelers, en buitenspelers die buitenom gaan en een voorzet afleveren nog veel minder, want iedereen denkt dat 'ie CR7 is. Dost kregen we ook niks uit, terwijl die toen ook geweldig draaide in Duitsland.
 
marton3103
 
10
11 mei 2021 om 07:43
Perez heeft gewoon 100% gelijk. Er is geen enkele buitenspeler die structureel top presteert en ook nog eens in de top speelt. Op basis waarvan zou Gakpo het meer verdienen dan Babel? Op basis van die laatste 10/15 wedstrijden waarin hij in vorm is? Of omdat hij zo'n groot talent genoemd wordt? En Lang? Op basis van 1 goed seizoen bij, met alle respect, Club Brugge? En waarom noem je Berghuis, die zit er toch al bij? Of bedoel je Bergwijn, die idd de bank warm houdt. De kans is groot dat hij regelmatig met Depay op links gaat spelen en een echte spits erbij (Luuk of Weghorst laat ik in t midden). Wat heeft het dan uberhaupt voor zin om Gakpo/Lang mee te nemen, ook om de bank warm te houden? Als breekijzer hoef je die 2 niet in te laten vallen. En volgens mij heb jij nogal een voorkeur voor een 532systeem, waar wil je die 2 dan neerzetten? Het voordeel van Babel is dat hij ook nog in de spits erbij gezet kan worden als breekijzer. Overigens is het niet zo dat Babel nou niks meer speelt.. is ook nog redelijk belangrijk geweest bij Gala, met 5 goals en 5 assists. Die 2 gaan er op termijn echt wel bij komen als ze zo blijven presteren, maar ook Malen is er nog. Al zou het mij persoonlijk niks uitmaken als Gakpo mee zou gaan ipv Malen. Vooralsnog zie ik geen reden om de selectie om te gooien. Lekker doorgaan met deze selectie en straks na het toernooi, tijdens een nieuwe cyclus, langzaamaan wat nieuwe jongens brengen.
 
DavidDein
 
3
11 mei 2021 om 08:18
Lol je kan je wel afvragen waarom de anderen het meer verdienen dan Babel, maar waarom vraag je je niet af op basis waarvan Babel het zou verdienen? De beste man heeft al 1,5 jaar geen goede wedstrijd meer gespeeld, is zwaar op leeftijd en heeft een raar kapsel en al in de zandbak gevoetbald. Die man zijn carrière is gewoon lang en breed voorbij. Het beste, wat al niet veel was, is er ruimschoots vanaf en hij gaat ons niets meer brengen. Als we op basis van kwaliteit/vorm gaan selecteren dan kunnen we beter Gakpo en Lang meenemen, doen het veel beter bij gelijkwaardige clubs. Als we op basis van staat van dienst gaan selecteren kunnen we beter Robben of Overmars meenemen. Niets spreekt in het voordeel van Babel met zijn roze kapsel.
 
toss
 
2
11 mei 2021 om 08:19
@japie Luuk de Jong wordt er ook weer bijgehaald. Hou nou eens op man, wordt jij nooit moe van jezelf?1. dit artikel gaat over babel.2. Luuk heeft zich, ook de afgelopen wedstrijden en tijdens Ek kwalificatie bewezen als zeer nuttige spits die ook goed kan invallen.Daarnaast is groepsdynamiek zeer belangrijk, ja wellicht nog belangrijker dan de beste speler meenemen. Ik vind Babel al lang passé maar iedereen die roept dat de beste spelers van het moment mee moeten en daarmee voorbij gaan aan groepsprocessen die snappen er volgens mij helemaal niets van, mogelijk omdat ze er zelf geen ervaring in hebben? Het zal wel. Ik doe werk en ben opgeleid in werken met systemen en groepdsdynamieken dus ik zal sneller het belang zien en eventuele gevolgen wanneer je deze niet in acht neemt.Natuurlijk moeten de besten spelers mee en kan je om sommigen niet heen maar over sommige keuzes kan/ moet je de factor groepsdynamiek wel serieus nemen. Voetbal is en blijft een teamsport.
 
DavidDein
 
1
11 mei 2021 om 08:22
Niemand zal ook ontkennen dat Luuk de Jong een prima breekijzer is, maar je kan het niet verkopen dat je Weghorst dan thuislaat. Kijk de statistieken er maar op na, Weghorst heeft veel en veel meer kopgoals dan de Jong gemaakt dit seizoen. Weghorst is 1.98 meter en geeft altijd de volle 100%, dat is toch wat je zoekt in een stormram lijkt me? Of zal Luuk ook oh zo belangrijk zijn voor de kleedkamer? Weghorst mee als eerste spits, Depay op links en Luuk op de bank, iedereen tevreden.
 
Savano
 
2
11 mei 2021 om 08:59
@DavidDein dit is lulkoek wat je uitkraamt. Er zijn tig artikelen geweest op VZ over een goed spelende Babel. Typ maar Babel in bij `Zoeken`en dan rechts bij `Nieuws` ... Je papegaait de hetze gewoon na. Hij is geen Gnarby nee, maar hij verdient wel degelijk een plek in Oranje. Zeker als spelers als Stengs worden overwogen, daarnaast werd Babel ook niet in zijn kracht opgesteld door Frank, wel door Ronald. Je benoemt alleen maar randzaken zoals zijn kapsel. Wtf heeft dat met zijn presteren te maken? Perez heeft gewoon gelijk en spreekt met verstand ipv onderbuik. Nogmaals zoek zijn naam hier op en dan Nieuws en lees vooral goed, succes je kan het!
 
Thamike
 
2
11 mei 2021 om 09:45
Precies Savano als er iemand roept dat hij al 1,5 jaar geen goede wedstrijd heeft gespeeld dan kun je die niet serieus nemen, die hebben hem dus niet zien spelen na Ajax en ik durf wel te stellen dat de meeste nog afgaan op zijn laatste periode bij Ajax. Zijn ervaring en inzetbaarheid is altijd handig geweest en heeft juist in Oranje goede wedstrijden gespeeld toen echt bijna iedereen het liet afweten 3 maal man of the match geworden maar is men ook al vergeten. Soms hebben spelers maar ook trainers een trauma opgeleverd bij bepaalde mensen dat ze nooit iets goeds kunnen doen. Daar waar nog nieuwe talenten wel op een EK willen zien die nog niets gepresteerd hebben of niet eens snappen hoe zo n EK werkt en wat daar van je verwacht wordt.
 
DavidDein
 
0
11 mei 2021 om 09:57
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat hij zijn waarde heeft gehad voor Oranje. Zeker in de begin periode van Koeman heeft hij ons regelmatig uit de brand geholpen, maar op basis van zijn laatste periode bij Ajax en de de laatste paar wedstrijden voor het Nederlands elftal, in combinatie met zijn leeftijd en het feit dat hij eigenlijk nooit een kwaliteitsspeler is geweest, moet je toch concluderen dat hij ons niets meer gaat brengen? Ik zie gewoon echt niet de meerwaarde in. Ik zou hem wel eerder meenemen dan Stengs of Promes, dat dan weer wel. De aanvallers die ik mee zou nemen: Weghorst, Depay, Gakpo, Lang, Robben, de Jong in ieder geval. Dat laatste plekje mogen Bergwijn en Babel dan uitvechten, waarbij Bergwijn meer talent heeft, maar Babel een productiever seizoen heeft gekend. Ik zou overigens zonder buitenspelers aan wedstrijden beginnen met een 5-3-2 met Depay en Weghorst, als het dan niet loopt kun je met 1 wissel altijd nog snel schakelen naar 4-3-3, of zonder wissel als je Frenkie in de achterhoede posteert.
 
Savano
 
1
11 mei 2021 om 10:58
@ThaMike mee eens. Niemand beweert dat Babel Messiaans speelt maar men overdrijft schromelijk hoe slecht ie wel niet is. Om vervolgens met Stengs aan te komen of een vdBeek wel gedoogd die opgeteld pak en beet - 200 minuten gespeeld heeft dit seizoen. Men meer met twee maten en dat staat me tegen. Die wedstrijden dat Babel bagger speelde in Oranje, speelde het hele elftal bagger. Maar nee, laten we vooral spelers meenemen zonder echte internationale ervaring en minimaal een halve finale plekje eisen.
 
Japie_Krekel
 
0
11 mei 2021 om 12:12
@toss die teamdynamiek vind ik grote onzin. De bedoeling van Oranje is dat je geselecteerd wordt op basis van je sportieve prestaties in de actualiteit. Niet omdat je zo goed bitterballen kan maken na de wedstrijd
 
binny
 
32
11 mei 2021 om 00:04
Ik vindt dat Babel niet mee moet gaan omdat hij niet voetballend genoeg toevoegt. Dat Perez dan zelf zegt hem nooit te zien spelen vind ik heel gek eigenlijk, leuke analyse dan. Toch begrijp ik het ook wel een beetje. Ryan zit er altijd bij sinds 2016, dan haal je inderdaad een beetje van de nucleus weg. Toch zou ik zelf altijd voor Robben gaan, en niet om het voetballende gedeelte, maar omdat het een van de 10 beste voetballers uit dit land is geweest en altijd voorop in de strijd stond. 2004, 2006, 2008 wat minder dan, 2010, 2014 is het gewoon onze beste speler geweest, die heeft zo veel te vertellen en te delen, is zo gretig en wilt zo graag, dat kan alleen maar goed zijn. Bij Babel heb ik het idee hij te veel met randzaken bezig is.
 
mentalist
 
43
11 mei 2021 om 00:09
Voor Robben gaan..sjongejonge. Robben gaat niet mee heeft de bondscoach gezegd, en terecht. Babel begint de laatste weken weer te scoren en minuten te maken op een hoger niveau dan Groningen tegen Emmen. En Babel hoort tot de kern van de spelers die kwalificatie heeft bewerkstelligd. Verdient gewoon het EK. Zeker omdat Babel blauw haar heeft, zelfde effect als een Louis vuitton sjaaltje op de calvinistische Nederlander.
 
Tegengif
 
101
11 mei 2021 om 00:15
Dit is nou een mooi voorbeeld van het nemen van de slachtofferrol en discriminatie richting de Nederlandse ‘calvinistische’ bevolking. Om antwoord te geven: Nee, veel Nederlanders willen Babel niet in Oranje omdat hij er niks van bakt. Het maakt ons geen donder uit welke kleur zijn haar heeft
 
DavidDein
 
4
11 mei 2021 om 08:20
Ik vind dat kapsel een aanfluiting, hij vertegenwoordigt toch ons land en loopt er dan bij als een lucifer.
 
AcKaka
 
8
11 mei 2021 om 00:04
Op de flanken is het gewoon heel matig bij oranje. Een bergwijn speelt idd ook nauwelijks. Zou zelf het liefste gakpo links zien of depay. Vind een weghorst niet selecteren erger dan een babel wel selecteren, maar er zijn alsnog wel betere opties.
 
HotSince95
 
10
11 mei 2021 om 00:07
Zou zelf ook liever voor een 532 gaan zonder klassieke flankspelers en dan een Gakpo en Berghuis mee mocht je het systeem alsnog om willen gooien. Echter zal De Boer wel stug vasthouden aan 433 want daar heeft die sinds zijn Ajax tijd zoveel succes mee behaald.
 
AcKaka
 
3
11 mei 2021 om 00:17
Kan inderdaad ook een goede zijn, vooral tegen topploegen. Echter wel vrij kort dag om te doen en in de groepsfase moet je juist meer het spel maken. Met van dijk was het wel een mooie opstelling geweest. Dan had je een mooi centrum qua van dijk, de vrij en de ligt
 
Heuvel 1974
 
5
11 mei 2021 om 01:18
@HotSince95 Alweer loze woorden om te roeptoeteren. De Bier heeft met NL elftal zepls al 5-3-2 gespeeld tegen Italië. En ook Atlanta speelde hij 5-3-2 of 3-4-1-2. Dus dat stug vasthouden aan 4-3-3 valt reuze mee.
 
Heuvel 1974
 
0
11 mei 2021 om 01:23
@AcKaka Je zou wel gek zijn om met een fitte van Dijk met 5 verdedigers te gaan spelen. Juist dan heb je meer dan voldoende aan 2 centrale. Juust nu is 3 centrale nodig. Dan speelt ook de Vrij in zijn kracht. En dan kan je variëren met wij je daar naast zet. Of de Ligt en Aké tegen sterke tegenstanders. En met mindere tegenstander kan je dat wijzigen naar de Ligt en Frenkie.
 
Soccerfan_1
 
16
11 mei 2021 om 00:04
Een babel voegt meer toe dan een Bergwijn op dit moment dus ja ik snap de ophef ook niet. Tis niet dat we allemaal wereldtoppers op de vleugels hebben rondlopen
 
mentalist
 
32
11 mei 2021 om 00:17
Tjah dan komt men met Robben..dan slaat de discussie gelijk dood. Waarom komt niemand bijvoorbeeld met een meermaals speler van de maand Groeneveld die 15 goals en 7 assists heeft staan in de championship? Het is meer een hetze tegen Babel momenteel. En dan past ideale schoonzoon Arjen beter.
 
fcoldambt
 
8
11 mei 2021 om 03:42
Jij hebt blijkbaar iets tegen Robben. Maar wat moeten we met Bergwijn,l de Jong ,babel en v.d Beek zijn niet eens basisspeler bij hun club. Als je Robben dan mee wil hebben voeg hem dan toe aan de staf. Een Groeneveld uit de Championship hoeft ook niet.
 
Jackieboy10
 
1
11 mei 2021 om 09:45
Of je kijkt naar prestaties en selecteert op basis daarvan... Robben is overdreven inderdaad, maar dan heb je nog steeds 3-4 andere keuzes. Babel wordt puur nog geselecteerd omdat hij "er werden ook al bij zat". Slaat gewoon alles. Dat heeft niks met hetze te maken, maar met mensen die het gewoon oprecht niet meer snappen qua selectiebeleid. Er zijn spelers die week in week uit presteren, maar 0 kansen krijgen. Dat steekt velen.
 
Tegengif
 
13
11 mei 2021 om 00:20
Nee, klopt. Geen wereldtoppers, maar toch... hoeveel vleugelspelers heb je nodig op een toernooi? Max 4 toch? Waarvan Depay/Malen er 1 kan zijn (Weghorst in de spits). Met Berghuis, Danjuma en Gakpo heb je mijn inziens veel betere opties dan Babel! Zelfs Kluivert zie ik nog meer toevoegen. Babel is nooit erg goed geweest én is over the hill. Cmon!
 
Japie_Krekel
 
15
11 mei 2021 om 00:39
@soccerfan_1 Gakpo en Noa Lang presteren toch vele malen beter dan Babel? wereldtoppers of niet, Oranje hoort een verzameling te zijn van de beste spelers/best presterende spelers die het land te bieden heeft en dan hebben Lang en Gakpo gewoon veel meer recht op een plek in de selectie dan Babel. dan kunnen we het nu ook normaal gaan vinden als De Boer opeens pakweg een Bruno Martins Indi meeneemt ipv Blind omdat dat toevallig niet een van de wereldtoppers in de selectie is. maar goed, ik verwacht niet veel anders van een bondscoach die een spits die er geloof ik 27 in heeft liggen in de Bundesliga structureel negeert. het selectiebeleid van De Boer is volstrekt ongeloofwaardig
 
Kenner1986
 
15
11 mei 2021 om 03:24
Frank heeft zon plaat voor zn kop. Na Ajax niks bijgeleerd. Denkt dat de eerste bal in Amsterdam rolde , en dat je bij Inter en Crystal Palace ook zo moet spelen, want alleen op die manier moet voetbal gespeeld worden volgens hem. En nu denkt hij ook nog dat hij met allemaal losers die bij hun club structureel falen het EK gaat winnen . Man man ik hoop dat hij deze week nog bij zinnen komt. Als het EK misgaat hoop ik ook dat er kritisch wordt gekeken naar de mensen die hem hebben aangesteld
 
wanny
 
0
11 mei 2021 om 08:20
Nee, Oranje moet het best samengestelde team zijn.
 
Japie_Krekel
 
0
11 mei 2021 om 12:16
Wat een onzin. Dan kunnen we nu ook spelers van PEC Zwolle gaan selecteren omdat ze goed passen in de samenstelling. Een nationaal elftal hoort te bestaan uit de beste spelers die het land te bieden heeft. Het zou toch wat zijn als een Neymar of Messi niet meer geselecteerd zouden worden voor hun land omdat ze niet in de samenstelling van de selectie zouden passen. Je selecteert op basis van sportieve prestaties. Niet omdat er een bij zit die mensen blij kan maken met geniaal gefrituurde bitterballen in de kleedkamer
 
HotSince95
 
17
11 mei 2021 om 00:05
Ik heb Perez best hoog zitten als analist maar hier slaat hij de plank toch wel volledig mis. Mensen vallen niet over de redenatie waarom hij meegaat, mensen vallen erover dat deze gozer totaal niet kan voetballen en tevens geen toekomst perspectief heeft. Spelers als Weghorst worden thuisgelaten (het feit dat we om hem smeken is wel armoe), maar Ryan Babel zit er wel constant bij. Daarnaast kloppen er veel talenten op de deur die nu zelfs al constanter zijn, meer bieden voor de lange termijn en behalve hun playlist keuze gewoon 10x meer kunnen toevoegen dan Babel.
 
mentalist
 
8
11 mei 2021 om 00:13
Talenten die voor het eerst in hun carrière 5 balletjes erin schieten bedoel je?
 
Lierse1997
 
33
11 mei 2021 om 00:16
Toch beter dan iemand die dat 5 jaar geleden deed?
 
mentalist
 
11
11 mei 2021 om 00:18
Afgelopen zaterdag is 5 jaar geleden ja?
 
Regulator
 
2
11 mei 2021 om 00:25
Grappig, dan hebben ze bijna evenveel goals als de 'ervaren' Babel. Stel je voor als ze het nog eens op hun heupen krijgen.
 
Tegengif
 
13
11 mei 2021 om 00:29
Joh, Babel scoort ook een keer.. lekker opportunistisch! Ik kan zo wat talenten noemen die in de laatste 2 jaar veel constanter zijn dan Babel. Ik weet niet over wie jij denkt dat Lierse het heeft?
 
mentalist
 
4
11 mei 2021 om 00:30
Lekker belangrijk voor die 6 potjes op een eindronde. Dan moet je het beste team hebben staan en helaas voor jullie, en nav afgelopen 2 bondscoaches is dat Babel.
 
Japie_Krekel
 
27
11 mei 2021 om 00:58
het beste team bestaat uit de beste spelers. anders kunnen we ook Ali B of Bassie en Adriaan gaan selecteren voor Oranje omdat ze zo geweldig veel sfeer kunnen brengen in zo een groep en zo gezellig zijn in de kleedkamer. een nationaal elftal hoort een verzameling te zijn van de best presterende voetballers die een land op dat moment te bieden heeft. niet een of ander vriendjenclubje wat samen op een soort van schoolreisje gaat
 
Willem1609
 
11
11 mei 2021 om 00:58
Babel is geen doelpuntenmachine, daarnaast tikt ‘ie de 35 aan en imponeert ‘ie nooit bij Oranje. Mijn voorkeur gaat uit naar een talentvolle speler in vorm, zoals bijvoorbeeld Depay destijds op het WK in 2014 was.
 
mentalist
 
5
11 mei 2021 om 01:15
Japie_krekel Frankrijk werd wereldkampioen met Giroud in de spits. Waren betere alternatieven volgens velen. Eder schoot Portugal naar EK winst, kan er niets van volgens velen. Het beste team bestaat niet louter uit de beste spelers. Zie het echec van Oranje in 1990 of 2012, Frankrijk 2008, Kan een oneindige lijst maken. Als Babel de katalysator is voor een betere teamgeest is dan bijvoorbeeld Noa Lang waardoor echte toppers beter renderen dan is dat toch prima? Daarnaast begint Babel zelf zijn beste vorm ook weer te vinden. En dan heb ik hem gewoon liever dan al die snotapen die denken dat ze de nieuwe messi zijn.
 
Kenner1986
 
8
11 mei 2021 om 03:36
Giroud was toen beste keuze ivm situatie Benzema, die had er anders gewoon ingestaan. Giroud heeft wel gewoon 29 PL duels gespeeld dat jaar (arsenal Chelsea) Eder had gewoon een goed halfjaar bij Lokomotiv, dus zat er zeker niet onterecht bij. Oranje 1990 had niks met de groep te maken, maar met de trainer waar de groep het niet mee eens was, dus snap je opmerking niet. 2012 gewoon moeilijke poule ook he met Duitsland en Portugal, ongelukkig tegen Denemarken. Daar zat het ook gewoon niet mee. dat moet ook zo zijn op een toernooi, maar dat kan je niet op teamgeest gooien. Frankrijk 2008 was gewoon een team in transitie van de 1998/2006 generatie naar een nieuwe generatie. was geen topselectie zoals 1998/2000
 
fcoldambt
 
6
11 mei 2021 om 03:46
Babel dit seizoen in alle competities 27 wedstrijden 4 goals. Die moeten we zeker meenemen. Kun je bv Muhren van Cambuur ook maar gelijk selecteren.
 
Japie_Krekel
 
8
11 mei 2021 om 03:48
@mentalist ik vind dat teamgeest verhaal de meest grote onzin die er bestaat. kwaliteit en vorm geven de doorslag in het veld, niet iemand die in de kleedkamer zogenaamd zo gezellig is. als je op basis van dat soort drogredenen een nationale selectie samenstelt kan je net zo goed stoppen met het nationale elftal, want dat zou een verzameling moeten zijn van de beste spelers die een land op dat moment te bieden heeft. als Weghorst zijnde bv moet je toch ook helemaal gek worden. je schiet er 27 goals in in de Bundesliga en je wordt gepasseerd voor een bankzitter van Sevilla die er dit seizoen 4 heeft gemaakt. groter onrecht in het voetbal bestaat er niet. Frankrijk was ook wel kampioen geworden met Michiel Kramer in de spits en de bakker op de hoek als hoofdcoach. Giroud heeft volgens mij niet eens een doelpunt op dat toernooi gemaakt en dat is dan de eerste spits. dat Deschamps Benzema passeert voor Giroud vind ik een schandaal en is volstrekt ongeloofwaardig en belachelijk imo. Portugal had destijds geen beter opties in de spits, vandaar dat Eder erbij zat
 
JK-Ajax
 
1
11 mei 2021 om 09:22
"het beste team bestaat uit de beste spelers" Dat is niet helemaal waar Japie, het beste team bestaat uit de spelers die het beste voor het team zijn en niet individueel de beste spelers zijn. Het is immers een teamsport.
 
Jackieboy10
 
0
11 mei 2021 om 09:50
Dat is waar JK-Ajax, maar daar zit dan ook gelijk het probleem. Oranje onder de Boer is nog niet bepaald succesvol te noemen. Zijn de keuzes die hij maakt dan wel het beste voor het team? Of is het koppigheid? Als Oranje onder De Boer alles won (hoeft niet eens met goed voetbal), dan had niemand wat te klagen. Maar het loopt voor geen meter. En de keuzes die gemaakt worden zijn daar debet aan. Nu heb je hier iemand als mentalist die Babel verdedigt alsof het zijn eigen broer is.. maar feit blijft dat hij geen zak presteert dit seizoen. Ook in Oranje was het beschamend om te zien. En daarvoor laat je spelers thuis, die aanzienlijk beter presteren. En sommige van die spelers presteren al meerdere seizoenen op rij stabiel goed (Weghorst), dus dan is het niet zoals bijvoorbeeld Lang dat het net dit seizoen top is. Daarmee maak je jezelf gewoon ongeloofwaardig als coach.
 
Japie_Krekel
 
0
11 mei 2021 om 12:18
@JK-Ajax daarom winnen zeker altijd de teams met de beste spelers in Europa de CL? Ik heb bv een PEC Zwolle geen CL zien winnen met een goede teamspirit en samenstelling van de selectie. Kwaliteit is doorslaggevend
 
Joszef69
 
2
11 mei 2021 om 11:12
Dat is ook waarom ze nooit de Boer hadden moeten aanstellen. Het is allemaal teveel vriendjespolitiek. Laat ze gewoon een keer een heel andere bondscoach uit het buitenland ofzo nemen. Iemand die er op 0 ingaat en zelf kijkt wie er volgens hem goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal.
 
TalentAnalist
 
1
11 mei 2021 om 00:06
Snap wel wat die bedoeld,maar naar mijn mening genoeg verloren kwa niveau het moet wel gewoon zo zijn dat er nog wel hevige concurrentie bestaat in oranje
 
Tegengif
 
17
11 mei 2021 om 00:08
Hij raakt al zeker 2 jaar geen pepernoot meer joh. Zelfs met aaaallll zijn ervaring was het bij Ajax in de eredivisie helemaal niks. Als je Babel opstelt geef je de rechtsback van de tegenstander wel een erg makkelijke dag. Dan zie ik veel liever een Gakpo of Berghuis! Zelfs een Kluivert zou ik eerder overwegen. Daar zit tenminste nog peper in!
 
falcao1984
 
4
11 mei 2021 om 00:17
Ik ben het volkomen eens met Kenneth Perez. Babel is nog steeds gewoon een prima allround aanvaller.
 
MT87
 
11
11 mei 2021 om 00:27
Babel heeft onder Koeman zeker zijn waarde gehad in de Nations League. Daarmee zelfs een huurperiode bij Ajax verdiend. Maar daar is hij genadeloos hard door het ijs gezakt. Hij heeft nog één keer gepiekt, maar dat is inmiddels twee jaar geleden. Dat toernooi had zijn zwanenzang moeten zijn. Niet het EK.
 
Pink Panther
 
4
11 mei 2021 om 00:35
Ik vind dat van Persie ook mee moet naar het EK.
 
Bossie
 
2
11 mei 2021 om 00:36
Perez houd er een vreemde redenatie op na . Iemand selecteren op basis van informatie van derde en dat iemand goed is voor de kleedkamer. Als dit het criterium is dan kan je veel spelers selecteren , wat een onzin
 
HakimZiyach22
 
2
11 mei 2021 om 00:40
Sinds Duitsland en Frankrijk uit heeft Babel gewoon heel weinig te zoeken in Oranje. De vleugels zijn sowieso de slechtst bezette positie, dus dat kan je gewoon simpel oplossen door 532 te spelen. Met het centrum dat beschikbaar en matige fullbacks kan je ook veel beter met wingbacks spelen zonder vleugels. Al vind ik niet dat de automatismen er goed inzitten bij Oranje, er is weliswaar weinig gespeeld, maar met een hele vaste kern moet je juist verwachten dat er bepaalde lijnen in het spel zitten en dat mis ik een beetje nu. 532 spelen lijkt me beter dan 433, maar het optimale rendement gaan we niet zien denk ik. Verwacht daarom ook hooguit een kwartfinale op het EK, echt niet verder.
 
Ecthelion
 
11
11 mei 2021 om 00:59
Een 37 jarige Robben is nog steeds beter dan elke voorhoede speler bij Oranje. In vorm gewoon meenemen.
 
Deem.
 
4
11 mei 2021 om 03:29
Weet je, toen hij begon vond ik Kenneth echt verfrissend als analist. Maar daar is nu niet veel meer van over. Hij lijkt nu steeds meer op Hugo Borst, die gewoon tegendraadse statements eruit gooit om maar lekker dwars te doen. Voegt als analist inmiddels net zoveel toe als Babel aan Oranje.
 
JK-Ajax
 
3
11 mei 2021 om 06:45
Als je puur kijkt naar minuten zou hij het in ieder geval mee verdienen dan Bergwijn die er geen reet van bakt en vaak op de tribune zit. Ik zou Babel dan eerder meenemen maar dat doet niets af aan het feit dat hij gewoon niet het niveau heeft dat oranje moet nastreven dus ook Babel maar thuislaten en spelers als Lang. Gakpo en El Ghazi mee.
 
LlevyLlevy
 
0
11 mei 2021 om 07:41
Ik kan wel begrijpen dat babel op de een of andere manier belangrijk voor dit Oranje kan zijn. Deze jonge zit al zo lang bij oranje en heeft zo veel spelers in de kleedkamer meegemaakt. Je zou denken dat hij daar wel een hoop van heeft geleerd. Robben heeft natuurlijk meer kwaliteiten en ervaring. Als de bondscoach hem meeneemt om zijn kwaliteiten als voetballer zou ik het volledig begrijpen. Maar voor een rol in de kleedkamer minder. Robben heeft nooit met dit Oranje gespeeld. Je zit toch wel met een andere generatie in de kleedkamer. Dat moet ook maar klikken
 
Moraat
 
2
11 mei 2021 om 07:57
Als iemand zijn historie zoveel uitmaakt, dan moet Robben al helemaal mee. Van iedereen die Babel verdedigt heb ik nog niemand horen zeggen waar het echt om draait, namelijk of hij goed genoeg kan voetballen. Babel kan echt niet meer en zo'n geweldige historie heeft hij nou ook weer niet bij het Nederlands elftal. Ik snap best waarom je Robben op dit moment nog uitsluit want hij heeft maar net 2 assistjes gegeven tegen Emmen, maar er is geen enkele reden om Babel nog mee te nemen, Stengs idem.
 
wanny
 
0
11 mei 2021 om 08:23
Het probleem is dat we weinig zekerheidjes hebben, dan krijg je overal discussie over. In 1998 hadden we gewoon een stuk of 16 topspelers. En daarbij nog wat andere goeie spelers. Nu gaat het erover of de lamme of de blinde mee moet.
 
 
2
11 mei 2021 om 09:28
Speelt niet alles in een competitie die maar liefst 6 plekken lager staat dan de nietige Eredivisie. Denk daarom.