Kenneth Perez: 'Ik vind hem de beste linksback van het Nederlands elftal'
Zondag, 8 september 2019 om 11:28

Het Nederlands elftal ligt weer volledig op schema voor kwalificatie van het EK van volgend jaar zomer. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman zegevierde vrijdagavond bij Duitsland met 2-4 en maakt zich nu op voor de krachtmeting in en tegen Estland. In de dagen na de triomf in Hamburg gaat het vooral over de weifelachtige optredens van bijvoorbeeld Quincy Promes en Daley Blind.

"In het Nederlands elftal moet hij naar mijn mening als wingback spelen als je zo iemand nodig hebt, of hij speelt niet. Maar als aanvaller was het echt niet best", oordeelde Kenneth Perez zondag bij FOX Sports over Promes. "Er was een aantal spelers dat ondermaats speelde in de eerste helft", concludeerde Kees Jansma. "Denzel Dumfries, Daley Blind en Promes."

Hans Kraay jr. wees erop dat Promes 45 minuten lang als een ingeschoven linksback op Lukas Klostermann speelde omdat Blind bij balverlies als derde centrale verdediger fungeerde. "Na de dubbele wissel heeft hij alleen maar tegen Nico Schultz gespeeld. Eigenlijk heeft hij niet de kans gehad om zich aanvallend te laten zien."

De 1-0 van Duitsland kwam ter sprake. "Kijk hem joggen", doelde Kraay jr. op het gebrek aan rugdekking van Blind. "Hij jogt!" Stevens vroeg zich openlijk af of Blind in defensie moet blijven staan. "Ik vind van niet", antwoordde Jansma. "Hij kan op het middenveld spelen." Stevens: "Zijn inspeelpass is fantastisch, maar die komt als linkervleugelverdediger niet tot uiting."

"Ik vind hem de beste linksback van het Nederlands elftal", haakte Perez echter in. "Ik heb niet zo'n hoge pet op van Patrick van Aanholt. Je hoort dan dat hij moet spelen." Jansma gaf aan of Stevens bedoelde dat Blind een beetje ontwend is als linksback tegen snelle rechtsbuitens. "Ik weet het niet. Zoals hij de eerste helft in ieder geval speelde, was hij niet goed", repliceerde de trainer in ruste.

Meer nieuws
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: West Ham United - Liverpool
0
   
12:23
12:23
Derksen weet wie topkandidaat is om Arne Slot bij Feyenoord op te volgen
5
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
0
   
11:09
11:09
Ajax zet streep door 2 potentiële trainers: 'Zij werden als 'te bleu' gezien'
25
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
30
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (121)

 
Bossie
 
59
8 september 2019 om 11:44
Als Blind de beste optie is op LB , dan is het eerlijk gezegd droevig gesteld op.die positie. Blind speelt goed op de as van het veld , zo als die bij Ajax wordt gebruikt.
 
Glory
 
19
8 september 2019 om 11:51
Het is inderdaad droevig gesteld. Er speelt gewoon nergens een Nederlander op niveau links back. Blind is een hele goede speler maar een centrale verdediger.
 
arsenal890
 
105
8 september 2019 om 11:54
Ake kan echt prima op linksback hoor en speelt daar ook wel af en toe bij bournemouth. Daarnaast zou je van aanholt ook prima op kunnen stellen.
 
Inti
 
10
8 september 2019 om 11:55
Pieters wel
 
Glory
 
2
8 september 2019 om 11:58
Ja kennelijk vindt Koeman hen niet beter dan iemand die niet eens links back is.of misschien vind Koeman ze niet slecht, maar niet geschikt voor dominant spel. Die jongens spelen inderdaad wel op hoog niveau.
 
Balenciaga
 
76
8 september 2019 om 12:15
Hallo?? waarom vergeet iedereen van Aanholt? is gewoon een snelle (!) back met drive naar voren die al jaren in de PL speelt. Dan ga je toch niet met de trage Blind op LB spelen, ik snap dat niet hoor.
 
Glory
 
8
8 september 2019 om 12:18
Voor hem geldt toch gewoon hetzelfde? Koeman vindt hem of niet goed genoeg, of niet geschikt voor zijn spel.
 
arsenal890
 
8
8 september 2019 om 12:20
Zoals glory al zegt voor van Aanholt geldt hetzelfde. Hij is net zoals ake gewoon een betere optie dan blind alleen Koeman houdt vast aan blind.
 
N-ajax
 
4
8 september 2019 om 12:31
Je we kunnen wel Ake of van Aanholt daar neer zetten, en dan hoor je na 2 wedstrijden dat dat ook echt niet kan. De back posities zijn gewoon onze slechtste posities, daar moet iedereen maar mee leren leven want je kan niet even iemand kopen.
 
skutsjesilen
 
20
8 september 2019 om 12:32
Nederland heeft twee linksbacks die aanzienlijk beter zijn dan Blind: Van Aanholt en Erik Pieters. Die laten wekelijks op het hoogste niveau ien dat het toppers zijn. Van Aanholt speelt al jaren absolute top in de Premier League en staat niet voor niets op lijstjes van alle topclubs in de PL. En Erik Pieters wordt belachelijk onderschat. Echt goede linksback die veel sneller is dan iedereen denkt. Van Aanholt is verdedigend stukken beter dan Blind, is aanvallend beter dan Blind, is veel sneller dan Blind en veel bewegelijker. Wat moet hij nog meer doen om een kans te krijgen en hoe veel slechter moet Blind spelen wil Van aanholt een kans krijgen? Absurd dit. En Ake is echt geen linksback. Veel te houterig daarvoor. Met Ake als linksback kom je ook in de problemen. Dan heb ik nog liever Blind. Ake als centrale verdediger is natuurlijk wel top. Goede backup voor Mathijs als die door gaat met blunderen in Oranje.
 
Francesco2706
 
15
8 september 2019 om 12:43
De tekortkomingen van Blind werden vorig seizoen nog verbloemd door de spelers rond om hem (de Jong en de Ligt). Probleem op dit moment is dat men bij zowel het Nederlands elftal als bij Ajax genoodzaakt is om andere spelers op te offeren om de meerwaarde van Blind tot uiting te kunnen laten komen. Ik hoop dat wanneer van de Beek weer fit is men bij Ajax het lef heeft om Blind op de bank te zetten.
 
Glory
 
12
8 september 2019 om 12:48
"die laten wekelijks op het hoogste niveau ien dat het toppers zijn. Van Aanholt speelt al jaren absolute top in de Premier League en staat niet voor niets op lijstjes van alle topclubs in de Pl." dat is dan goed geheim gebleven! Zelfs de daily mail heeft nooit een gerucht aan deze twee geweid.
 
AchrafEL Morabit
 
27
8 september 2019 om 12:56
En zelfs Haps als die in vorm komt is beter dan Blind op Lb
 
Sirius
 
5
8 september 2019 om 13:02
Blind is gewoon een goede centrale verdediger met de juiste persoon naast zich, meer niet. Hele goede spelers spelen op hun natuurlijke positie bij het nationale elftal. Ik zie daar liever Van Aanholt en Ake die beiden in ieder geval snelheid hebben en ook daadwerkelijk kunnen renderen op linksback.
 
Glory
 
2
8 september 2019 om 13:17
Ja en Koeman ziet Van Aanholt en Ake beiden liever niet. Hij speelt nog liever een CV op links back! Veelzeggend.
 
Japie_Krekel
 
11
8 september 2019 om 14:02
@glory dan moeten we ook niet meer klagen over Dumfries want Koeman ziet in hem waarschijnlijk de beste rechtsback
 
Stagiaire
 
0
8 september 2019 om 15:00
Pieters speelt echt dramatisch in Engeland en wordt overal voorbij geworden. Staat ook op de 3e plek van de meest voorbij gespeelde verdedigers tot nu toe in de Premies League.
 
Glory
 
0
8 september 2019 om 16:30
Dat is toch ook zo? Met onze rechts backs is het om het even wie er speelt. En dan kiest Koeman Dumfries. Vind jij dat ook weer niet goed?
 
Japie_Krekel
 
1
8 september 2019 om 17:37
@glory mij maakt het niet zoveel uit maar ik checkte even of je consequent was en dan idd elke speler die Koeman opstelt terecht erin vind staan omdat dat ook je argument was voor het opstellen van Blind
 
AsRoma8
 
13
8 september 2019 om 12:01
Toch heeft Blind ook ontzettend veel goede dingen gedaan vond ik. Maakte ook een heel vastberaden indruk.enige probleem is dat hij langzaam is. Maar is op de meeste andere vlakken een topper.
 
Japie_Krekel
 
32
8 september 2019 om 12:06
@asroma8 je kan wel dingen goed doen maar als je laatst weer in de eerste helft kijkt tegen Duitsland waar we door zijn individuele fouten gewoon 2-0 of 3-0 achter hadden kunnen als die Duitsers wat effectiever waren voor de goal, dan kan je je afvragen of hij wel de oplossing is op die positie
 
Bossie
 
1
8 september 2019 om 12:20
Ik denk dat Blind er in staat omdat het een goede speler is. Zijn probleem is dat er centraal in de verdediging de Ligt en van Dijk staan . Als een van die 2 er niet bij is kan hij die plaats overnemen. Blijft eigenlijk alleen nog een plaats over op het middenveld. Er zal een reden zijn dat Koeman hem als LB zet en niet iemand anders
 
arsenal890
 
17
8 september 2019 om 12:21
Ik denk eerder dat de vrij de positie over zou nemen dan blind hoor.
 
Japie_Krekel
 
4
8 september 2019 om 12:22
@bossie koeman zal hem de beste optie vinden omdat er niet veel beters voor handen is maar als je een tegenstander treft met een rechteraanvaller dan heb je meer aan een snellere linksback
 
 
26
8 september 2019 om 12:37
AsRoma8: Ik vind dat de kwaliteiten van Blind al jaren zijn overschat. Blind heeft het geluk gehad dat zijn vader een prominente rol speelt binnen get Nederlands voetbal, anders had hij nooit de carrière die hij nu heeft gehad. Hij kan behoorlijk voetballen en past prima bij Ajax, maar is nooit een wereld topper geweest, daarvoor mist hij, zeker op de positie waar hij nu speelt bij het Nederlands elftal, teveel essentiële aspecten. Te vaak balverlies, niet wendbaar en is veels te traag. Neem bijvoorbeeld Roberto Carlos, dat was een klasbak. Ik denk dat er betere spelers zijn, die deze positie ook beter invullen, lees Ake of van Aanholt, al zijn dit ook (nog) geen toppers. Haps is ook nog een optie, als hij een langere periode niet geblesseerd is en nog meer wedstrijd ritme krijgt.
 
Japie_Krekel
 
3
8 september 2019 om 12:41
@preditor Roberto Carlos is misschien de beste linksback allertijden. Blind is idd geen Roberto Carlos of Marcelo en ik vind het ook geen back maar bij Ajax doet hij het als CV gewoon prima dus hij kan heus wel wat, ook al is het geen wereldtopper
 
Naranja Mecani
 
20
8 september 2019 om 12:46
Ja, hij speelt in Oranje omdat zn vader zo'n goeie voetballer was! Ga toch fietsen kerel.
 
Glory
 
4
8 september 2019 om 12:52
Voetbal werkt niet zo van: heeft de tegenstander een snelle aanvaller, dan zetten wij een snelle verdediger neer. Voetbal is teamsport. Blind moet zich goed positioneren, dan maskeert hij zijn beperkingen.
 
Japie_Krekel
 
7
8 september 2019 om 13:12
@glory als back heb je soms te maken met een snelle directe tegenstander met een passeeractie. dan kan je je zo goed positioneren als je wil maar dan ga je er toch echt meerdere maken uit gelopen worden. we hebben Blind toch ook gezien tegen Mbappe?
 
Glory
 
1
8 september 2019 om 13:21
Dat is dus niet per se zo, want als je je slim positioneert kun je een snelle aanvaller afsnijden of sturen. Dat kun je De Ligt op youtube zien doen tegen dezelfde Mbappe en Gnabry.
 
Japie_Krekel
 
8
8 september 2019 om 13:29
@glory maar waarom zoekt elke Europese topclub dan backs met snelheid? als je instapt als trage back en die speler is achter je haal je hem nooit meer in
 
Glory
 
1
8 september 2019 om 13:34
En wat als je niet instapt? Blind zal anders spelen tegen Mbappe dan tegen Mata.
 
NL_Modric
 
4
8 september 2019 om 13:39
Mbappe loopt iedere verdediger eruit. Dan kan je nog beter iemand hebben die goed gepositioneerd staat, met van Dijk die voor rugdekking zorgt. Ik vind Blind ook geen linksback, maar het is iig iemand die ballen vooruit durft in te spelen en die zelden balverlies heeft. Itt wat er aan de andere kant loopt op het moment. Van mij mogen ze Promes wel op rechtsback neerzetten, met een naar binnen trekkende Berghuis ervoor.
 
Japie_Krekel
 
2
8 september 2019 om 13:57
@nl_modric dat je wat met een bal kan is leuk maar je moet ook kunnen verdedigen als back. Dumfries en Blind vind ik beiden niet goed genoeg. Dumfries is verdedigend sterk en aan de bal zwak en Blind is aan de bal sterk en verdedigend zwak. daarom zie ik daar liever twee andere spelers staan
 
Japie_Krekel
 
2
8 september 2019 om 14:01
@glory dat was toen tegen Frankrijk iig niet te zien
 
Holland8
 
4
8 september 2019 om 14:35
@preditor Helemaal eens met je analyse maar je hoeft niet meteen de beste linksback allertijden, Roberto Carlos, aan te halen als voorbeeld voor Oranje. Van Aanholt is wat mij betreft ook al een stuk beter dan Blind. Feit blijft wel dat Blind rust heeft aan de bal en technisch echt goed. Feit is ook dat hij veel te langzaam is en er daardoor altijd problemen ontstaan in Oranje en bij Ajax. Feit is ook dat Van Aanholt nog geen wedstrijd onder Koeman heeft gespeeld en dat we pas na een aantal wedstrijden goed kunnen oordelen. Maar tegen Estland zou ik zeker Van Aanholt opstellen. Dan mag hij zich eens laten zien in Oranje.
 
Scepticus38
 
4
8 september 2019 om 16:24
Het grappige is dat iedereen beweert dat Blind slecht speelde als linksback, terwijl hij dat helemaal niet speelde in de interland tegen Duitsland. Toen speelde NL met 3 verdedigers dus zonder backs. Koeman heeft voor die wedstrijd het systeem weer eens overhoop gegooid en iedere keer als dat gebeurt, levert dat de eerste helft problemen op. Dus wellicht moet hij eens overwegen om dat niet meer te doen. Ook het doordekken van Blind is ineens een issue omdat niemand begrijpt dat hij dat steeds doet, terwijl het volstrekt logisch is. Blind mist snelheid en als er ergens op het veld gevaar ontstaat en hij pas ingrijpt als het al is ontstaan is hij door dat gebrek aan snelheid meestal te laat. Hij is net als Koeman zelf en Frank de Boer vroeger echter gezegend met een fenomenaal spelinzicht waardoor hij het gevaar vaak al ziet aankomen voor het ontstaat en zorgt dat hij al op de plek is waar het zou kunnen ontstaan. Bij Ajax wordt daar voortdurend op getraind en nemen collegas de positie van Blind over als hij instapt. Promes verzuimde dat in de wedstrijd tegen Duitsland en daarom werd niet Blind maar hij daar door Koeman op aangesproken. Blind kan prima als linksback uit de voeten, dat heeft hij al vaak genoeg bewezen, bijvoorbeeld op het WK. Op de manier waarop hij speelt en waarmee hij zijn kwaliteiten het best tot zijn recht komen, is hij echter afhankelijk van zijn team genoten. Net als iedere speler heeft ook Blind zijn minpunten. Die kan je echter eenvoudig compenseren door daar rekening mee te houden in de opstelling en tactiek. Dat laat hij wekelijks bij Ajax zien. Het probleem is dat veel mensen om een volstrekt onverklaarbare reden de pik hebben op bepaalde spelers. Andere spelers mogen af en toe fouten maken, spelers als Blind en Veldman mogen dat niet en wordt het direct aangerekend als ze dat doen. Krediet is kennelijk persoonlijk en wordt de ene wel gegund en de ander niet. En dat zegt helemaal niets over die spelers.
 
Glory
 
66
8 september 2019 om 11:44
De inspeelpass van Blind komt niet tot uiting? Kijk de goal van Malen eens terug. Deze discussie moet niet ook nog eens bij Oranje gevoerd gaan worden. Blind moet gewoon in de verdediging.
 
 
11
8 september 2019 om 11:49
Daarom neem ik zulke analisten niet serieus.
 
Inti
 
14
8 september 2019 om 11:57
Ja, maar zo'n pass kan hij als CVM veel vaker geven. Verdedigend als LB komt hij gewoon tekort. Laat zo vaak zijn tegenstander uit zijn rug weglopen. Dan kijkt hij alleen naar de bal en is hij zijn tegenstander kwijt.
 
Glory
 
5
8 september 2019 om 12:21
Stevens zegt dat zijn pass niet tot uiting komt maar zo te zien klopt dat niet. Op CVM komt zijn pass misschien nog meer tot uiting maar daar hebben we De Jong al. Op LB krijgt Blind de voorkeur van Koeman, daar doen we niks aan.
 
Inti
 
0
8 september 2019 om 12:30
Je kunt ook met Blind als CVM spelen en verder de Jong en Wijnaldum op het middenveld
 
Glory
 
6
8 september 2019 om 12:56
Technisch gezien wel maar dan kiest Koeman liever De Roon of Propper. Ik vond Blind dit jaar tot nu toe bij Ajax niet goed als middenvelder. Zes jaar geleden wel, die ene keer tegen Barca. Daar hebben we nu niks aan.
 
MartinaRody
 
17
8 september 2019 om 12:19
Glory: pass van blind?! Beslissende pass en de moeilijkste rn slimste pass was dir van depay. We moeten blind niet groter maken dan die is. Hij is gwn een modale verdediger. Noch vlees noch vis
 
Glory
 
5
8 september 2019 om 12:27
Who cares. Stevens heeft het mis, zie de goal van Malen.
 
KokkieAFCA0341
 
16
8 september 2019 om 12:58
@MatrinaRody toch wel apart dan dat welke bondscoach dan ook die modale verdediger altijd maar blijft opstellen terwijl PL toppers als van Aanholt, Ake en Pieters op de bank zitten of niet eens opgeroepen worden, blijkbaar is het voor sommige nog steeds een sport om op Blind te haten
 
mayarood
 
3
8 september 2019 om 13:45
Die jongens in de PL zijn geen toppers en gaan het ook nooit worden.... Overigens zie ik niet wie buiten Blind corners bij Oranje moet nemen, want van Depay kwam geen enkele goede corner....
 
Scepticus38
 
2
8 september 2019 om 16:42
Je bent zelf vooral vlees noch vis. Omdat je voortdurend oordeelt op basis van je onderbuik en als een blinde over de kleuren. En je hoeft niet eens veel te doen omdat te kunnen aantonen. Gewoon de statistieken er bij pakken en kijken naar het aantal passes dat wordt gegeven en naar de passnauwkeurigheid. Daaruit blijkt dat Blind daarmee er altijd bovenuit steekt. Alleen zie je dat pas als je het doorhebt zoals Cruijff ooit zei. En het is duidelijk dat jij het niet door hebt. En dat waarschijnlijk ook nooit zal gebeuren zolang je onderbuik je belangrijkste gegevensbron blijft. Alle coaches ongeacht hoe ze heten, zetten Blind altijd als 1 van de eersten op het wedstrijdformulier. Voor hen is hij het verlengstuk in het veld. Gewoon eens opletten wie Koeman als eerste aanspreekt als hij iets anders wil zien. En met welke speler hij het meest in gesprek is. Probleem met mensen als jij dat ze nog steeds niet doorhebben dat voetbal een teamsport is en spelers benaderen alsof het een individuele sport is. Het is dan ook niet meer dan begrijpelijk dat er zelden iets zinnigs uit je pen rolt.
 
MartinaRody
 
1
8 september 2019 om 16:49
@scepticus38: ga eerst leren een eigen mening te hebben in plaats van alleen maar met lange verhalen telkens op anderen te reageren. Ik heb jou nog nooit betrapt op een eigen mening. Je loopt hier alleen maar op anderen te reageren. Ik heb nu ook het volste recht tegen jou te roepen: Ik wil niet dat op mijn reacties reageert. Nogmaals, ga eerst zelf reageren. Schieten op iemand anders mening is altijd makkelijker dan een eigen visie te hebben. Maw: je bent een visieloos type dat veel te veel woorden nodig heeft om iets duidelijk te maken dat ook nog eens weinig nieuws bevat. Aan overige leden: valt het niet op dat deze meneer, mevrouw what evah zelf nooit begint met reageren maar alleen maar loopt te schieten op andere meningen? Get a life.
 
Sirius
 
9
8 september 2019 om 12:59
Op basis waarvan? Als centrale verdediger is hij slechter dan Van Dijk, De Ligt, De Vrij en Ake en als linksback houd hij zich alleen staande tegen landen als Estland waarin Nederland alleen maar de bal heeft. Blind komt al tijden tekort als linksback als het niveau hoog is en dat doe je niet teniet door een inspeelpass per wedstrijd.
 
Glory
 
1
8 september 2019 om 13:49
Het gaat hier over of Blind op het middenveld of in e verdediging moet. Ga jij beweren dat hij op het middenveld moet? Succes daarmee.
 
Sirius
 
2
8 september 2019 om 14:41
Absoluut niet. Ik opteer een plaats op de bank, maar ik denk niet dat Koeman veel vertrouwen heeft in Van Aanholt en Ake.
 
BlindeVogel
 
14
8 september 2019 om 11:47
Beetje lastig verhaal met Blind op linksback. Hij komt gewoon veel te veel snelheid tekort, waardoor iedere back van een beetje niveau zich wel van hem ontdoet. Echter, die pass voorafgaand aan de 2-3 bewijst zijn voetballende kwaliteiten. Die strakke pass op Memphis, die geven niet heel veel verdedigers.
 
AsRoma8
 
3
8 september 2019 om 12:02
Toch is hij niet op snelheid geklopt tegen de duitsers. Zijn enige grote fout is dat hij te veel doordekte tijdens de 1-0, en daardoor een gat open liet.
 
Freshzone
 
31
8 september 2019 om 12:14
Ja omdat hij die sprintduels uit de weg gaat, ga maar is analyseren hoe vaak hij gewoon wegloopt bij zijn man en ruimtes openmaakt daardoor.blind op linksback slaat gewoon nergens op.
 
AFCAjax0164
 
9
8 september 2019 om 13:34
Wat nergens op slaat is altijd dat bekritiseren op iemand die door 5 a 6 bondscoaches continu wordt opgesteld. Maar blijkbaar zijn er 15 miljoen bondscoaches thuis die wat anders zien en beter weten, zoals jij daar 1 van bent.
 
BenYedder
 
36
8 september 2019 om 11:48
Geen hoge pet op voor Van Aanholt? vaste waarde bij Palace, beslist tegen united en schrijft history voor de club. Maar toch liever promes die niet eens basisspeler is bij ajax....
 
ckitsh
 
15
8 september 2019 om 11:56
Zou ook voor Van Aanholt gaan op links. Blind speelt veel beter op CV en Promes heeft me nooit echt kunnen overtuigen. Van Aanholt - Van Dijk - De Ligt - Hateboer met backups als Blind, Ake, Dumfries en De Vrij lijkt mij super solide
 
Glory
 
3
8 september 2019 om 11:56
Van Aanholt concurreert met Blind, niet met Promes. Als Koeman switcht van 433 naar 352 dan komt er een aanvaller op wingback te staan. Ik weet niet of Van Aanholt wel eens wing back staat maar kennelijk vindt Koeman het niet de wissel waard om Van Aanholt te brengen in plaats van Babel of Promes.
 
GroeneKat
 
40
8 september 2019 om 11:48
Het wordt toch gewoon tijd voor Patrick van Aanholt? En hopen dat er nog wat aan zit te komen, want Blind heeft er de snelheid niet voor.
 
MartinaRody
 
6
8 september 2019 om 12:02
Prcs. Wie dit nl elftal goed analyseert ziet dat we helemaal geen voetballende backs nodig hebben. We hebben we degelijke backs nodig die hun mannetje staan. Ik zie blind en dumfries ieder aanval verstoren omdat zij gewoon niet genoeg handelingssnelheid hebben. Ik wil killers achterin hebben. Ake en van aanholt moeten erin. Ake bewees zijn waarde bij het laatste doelpunt van NL: zijn ingreep leidde ertoe dat duitsland de bal verloor waardoor we snel uit konden komen met een diepte pass richting een ontketende depay. Frenkie de jong en de van dijk hebben genoeg voetbal achterin en zij moeten middenveld voeden. We missen nog alleen een type snijder. Dat is meteen achillisheel van dit elftal. Iemand die beslissende pass geeft op moment dat de tegenstander alle rijen sluit. Dat verklaart waarom nl elftal eerste helft altijd moeite heeft met de tegenstander.
 
Glory
 
12
8 september 2019 om 12:32
Hier is de tegenstrijdigheid in jouw reactie: eerst "wie dit nl elftal goed analyseert ziet dat we helemaal geen voetballende backs nodig hebben." en daarna "ik zie blind en dumfries ieder aanval verstoren omdat zij gewoon niet genoeg handelingssnelheid hebben." En je zegt dat we iemand missen die de beslissende pass kan geven, terwijl je in reactie #35 de pass van Depay nog benoemd.
 
MartinaRody
 
2
8 september 2019 om 13:01
Glory: Ik heb heb het over de beslissende pass waarbij gini door het hart van de duitse verdediging werd gelanceerd... in die specifieke situatie bij 2-3. Niet over het algemeen. Ik begrijp echt wel dat begrijpend lezen moeilijk is, maar dat je nu effe gaat knippen en plakken...drogredenering noemen we zoiets.
 
Glory
 
6
8 september 2019 om 13:15
Dus we hebben wel iemand die de beslissende pass kan geven.
 
SjakieWolfs
 
9
8 september 2019 om 14:13
Hahahaha, MartinaRody is er weer als de kippen bij om een Ajacied af te branden als de kans zich voordoet. Te lachwekkend voor woorden! Blind en handelingssnelheid tekort, toen ben ik gestopt met lezen.
 
AsRoma8
 
1
8 september 2019 om 12:03
Van Aanholt past niet echt in je team als je dominant voetbal wilt spelen. Daarvoor is hij niet balvast genoeg.
 
skutsjesilen
 
12
8 september 2019 om 12:38
@asroma Wat roep jij nou voor onzin. Van Aanholt heeft nooit in Oranje een kans gehad hoe weet je dan dat hij niet balvast genoeg is? Heb je hem bij Palace zien voetballen. Daar is hij werkelijk een fantastische speler.
 
Glory
 
4
8 september 2019 om 13:16
Koeman nodigt Van Aanholt keer op keer uit voor Oranje en keer op keer is Koeman niet onder de indruk. Hij speelt nog liever een CV als back, dan dat hij Van Aanholt inzet.
 
Sparta_Praag
 
2
8 september 2019 om 11:52
Met zijn totaal gebrek aan snelheid zal Blind op linksback altijd een risicogeval blijven. Eigenlijk kan het alleen als je met 5 verdedigers speelt, zodat er nog 3 centrale verdedigers overblijven die een misstap van Blind kunnen corrigeren. Op het WK 2014 vond ik hem echt goed, maar dat niveau heb ik hem daarna niet meer zien halen als linkervleugelverdediger.
 
AlvarezBalanta
 
3
8 september 2019 om 12:31
Als je met 3 centrale speelt, is hij waarschijnlijk 1 van die 3. Samen met Virgil en De Ligt. Dan staat t prima
 
Glory
 
0
8 september 2019 om 12:35
Technisch gezien zou Koeman ook, als hij tussentijds naar 532 wil switchen, een vleugelaanvaller voor De Vrij kunnen wisselen en dan heb je Blind op wing back. Maar Koeman schuift Blind kennelijk liever naar het centrum.
 
dirkiekuyt1980
 
16
8 september 2019 om 11:57
Is Haps als hij zijn vorm kan vasthouden niet een hele serieuze optie op de linksback? Blind is te traag en geen echte Lb, wel slim en geweldige pass. Van aanholt vind ik weinig voetbalintelligentie hebben. Wel lekkere aanvallende intenties maar zo onrustig. Haps is snel, agressief, wil en kan aanvallend alleen ook soms wel wat onrustig maar minder dan van aanholt in mijn ogen. De haps van de eerste weken van dit seizoen lijkt in mijn ogen hard op weg!!
 
AlvarezBalanta
 
6
8 september 2019 om 12:34
Haps moet eerst maar eens langer dan 2 maand fit zijn. Buiten dat hebben Ake, van Aanholt, Blind allemaal meer kwaliteit.
 
mayarood
 
1
8 september 2019 om 13:49
Blind speelt Champions League is is alleen om deze reden onmisbaar voor Oranje....
 
Sparta_Praag
 
1
8 september 2019 om 11:59
Ake staat bij Bournemouth soms linksback (bijv. laatste competitiewedstrijd tegen Leicester). Hij kan dat prima invullen. Een van de betere verdedigers in de beste competitie ter wereld, ik zou het wel weten. Van Aanholt vind ik wat wild en Haps moet eerst maar eens 3 weken achter elkaar fit blijven voordat we hem uberhaupt als optie beschouwen.
 
Japie_Krekel
 
6
8 september 2019 om 12:04
Blind en Dumfries vallen keer op keer tegen in Oranje. Dumfries is aanvallend echt heel matig en Blind gaat verdedigend bijna iedere keer in de fout. ik weet niet of Van Aanholt en Veltman of Karsdorp beter zijn maar dit wat er nu in staat lijkt me iig niet de oplossing
 
Sparta_Praag
 
8
8 september 2019 om 12:10
Ik zou dan eerder voor De Vrij kiezen ipv Veltman. De Vrij kan alles wat Veltman kan alleen dan 3x beter.
 
Japie_Krekel
 
2
8 september 2019 om 12:16
@sparta_praag dat ben ik met je eens hoor, ik weet alleen niet of De Vrij als rechtsback kan spelen want zover ik weet staat hij altijd centraal
 
Glory
 
5
8 september 2019 om 12:37
Tuurlijk weet je dat wel: dat kan hij niet.
 
skutsjesilen
 
8
8 september 2019 om 12:41
Dumfries gewoon rechtsback laten. Hij heeft het in Oranje tot aan de wedstrijd tegen Duitsland helemaal niet slecht gedaan. Na Virgil is Dumfries gewoon de beste verdediger in Oranje. Ja ook een betere verdediger dan De Ligt. Maar tegen Duitsland stond hij in de tactiek van Koeman opeens meer rechtsbuiten dan rechtsback. dat is niet zijn sterkste kant. Maar opkomend is het natuurlijk wel een wapen maar er al staan is wat lastiger dan laat zn techniek hem in de steek. Maar het is natuurlijk wel een beest van een verdediger en daar hebben we in Oranje wel behoefte aan. Verder is er geen een Nederlandse speler op dit moment een beter rechtsback dan Dumfries. allemaal hebben ze hun grote zwaktes.
 
Xyzz
 
4
8 september 2019 om 13:36
Ik heb Dumfries nog nooit een goede wedstrijd zien spelen. En ik kijk alle wedstrijden van Oranje. Hij is soms gevaarlijk als hij onverwachts opkomt en een aanval mag afmaken. Verdedigend is het matig tot redelijk. Maar zodra hij de bal aan de voet krijgt dan is het gewoon amateuristisch, lachwekkend en genant. En hoezo hebben we behoefte aan een beest van een verdediger als rechtsback als we centraal Virgel en Matthijs hebben staan?
 
SjakieWolfs
 
6
8 september 2019 om 14:17
Dumfries een betere verdediger dan De Ligt. Wat heb jij gedronken? Echt lachwekkend om te zien hoe iedereen hier zijn mening als een feit presenteert. Ik ben wel heel benieuwd waarom jij Dumfries in vredesnaam een betere verdediger vindt dan De Ligt, want ik kan echt geen enkele reden bedenken. Als je zoiets stelt, mag je het van mij ook wel even onderbouwen.
 
skutsjesilen
 
3
8 september 2019 om 14:48
@xyzz "fcupdate spelersrapport 17 november 2018 – Als je wint van de wereldkampioen, kan het spelersrapport alleen maar bestaan uit goede beoordelingen. Memphis Depay en Denzel Dumfries waren vrijdagagavond tegen Frankrijk de grote uitblinkers aan de zijde van Oranje, terwijl de rest ruim voldoende tot goed scoorde." Dit is de aanhef van het spelersrapport van Oranje tegen de kersverse wereldkampioen Frankrijk. Tegen de absolute wereldtop dus. Dumfries was samen met Depay de grote uitblinker. Maar ik begrijp dat jij alle wedstrijden van Oranje kijkt en Dumfries nog nooit een goede wedstrijd in Oranje hebt zien spelen. Ga even iemand anders bedonderen.
 
skutsjesilen
 
1
8 september 2019 om 14:49
@sjakiewolfs misschien interessant om van jou te horen waarom jij vindt dat De Ligt beter kan verdedigen dan Dumfries. Ben heel benieuwd.
 
SjakieWolfs
 
4
8 september 2019 om 15:28
Hahahaha, met andere woorden: je kan geen redenen geven waarom dumfries een betere verdediger zou zijn dan De Ligt. Eerste iets stellen, en als ik om onderbouwing vraag moet ik gaan onderbouwen waarom ik vind dat jij geen gelijk hebt? Ga je elke discussie zo aan? Basisschoolniveau. Ik wacht je onderbouwing nog steeds af, wellicht dat ik je dan van repliek kan dienen. Bvd
 
skutsjesilen
 
3
8 september 2019 om 16:11
@sjakiewolfs Het is inderdaad basisschoolniveau als ik met jou meega. De vergelijking in verdedigende kwaliteiten kun je zelf gemakkelijk maken maar als jij De Ligt beter vindt verdedigen dan heb je destijds de wedstrijd Excelsior-Ajax niet gezien. Daar kreeg De Ligt van ene Nigel Hasselbank echt alle hoeken van het veld te zien. In alle wedstrijden daarna bleek dat De ligt tegen alle snelle en bewegelijke spelers enorm veel moeite heeft om overeind te blijven. Dat is een Dumfries op die manier nog nooit overkomen en zou Dumfries nooit gebeuren. Dat komt omdat Dumfries nog sneller is dan De Ligt en beter beweegt of beter kan meebewegen. Maar blijf jij maar denken dat De Ligt die topverdediger is omdat we hem met zn alle zo enorm omhoog hebben geschreven (ik vind hem trouwens wel een goede speler) maar waar jij waarschijnlijk vanuit je onderbuik denkt gebruik ik mijn ogen om tot conclusies te komen. Trouwens, ook tegen Duitsland maakt De Ligt weer een paar grote verdedigende fouten. Zoals altijd in Oranje. Verdedigend heb ik Dumfries zelden op een fout betrapt in Oranje. Terwijl het mega fouten en zelfs blunders regent bij De Ligt in Oranje.
 
skutsjesilen
 
0
8 september 2019 om 17:07
@sjakiewolfs waar blijf jij nu met je reactie na mijn onderbouwing? Ik ben erg benieuwd.
 
melvinwsp
 
1
8 september 2019 om 12:18
Blind staat op een positiie waar hij niet thuis hoort. Vind je het heel gek. Dumfries kan echt niet voetballen, maar blind natuurlijk wel. Je zou hem nog beter op het middenveld kunnen zetten ipv De Roon. Met Frenkie de jong en Blind kan je dan aardig de controle houden op het middenveld.
 
Japie_Krekel
 
3
8 september 2019 om 12:20
@melvinwsp dat is zo maar Dumfries is verdedigend weer beter als back al vind ik dat zelf ook niet veel hoor maar hetzelfde geld voor Blind als back omdat die het verdedigend vaak laat afweten. imo zijn ze beiden niet de oplossing op die posities
 
SjakieWolfs
 
0
8 september 2019 om 14:20
Precies Melvin, in het Nederlands elftal zie ik Blind eerder op het middenveld slagen dan bij Ajax, omdat hij bij NL simpelweg twee betere CVs achter zich heeft.
 
toss
 
0
8 september 2019 om 12:11
Tja ik ben zeer tevreden met de resultaten en de manier van spelen dus heb al het vertrouwen in Koeman. Dat Blind (weer) niet goed speelde dat klopt, hij doet toch ook veel goed en nogmaals het resultaat is er. Voetbal is een teamsport en er kan altijd een speler een mindere wedstrijd hebben. Als dit vaker gebeurd kan je vragen stellen maar tegelijkertijd er wordt toch gewonnen. Wellicht zijn er nog meer factoren waarom een speler zoals Blind blijft staan. Koeman zal het goed doen vertrouw ik.
 
melvinwsp
 
4
8 september 2019 om 12:19
Blind blijft staan omdat het gewoon een goede voetballer is die op de verkeerde positie staat.
 
Japie_Krekel
 
1
8 september 2019 om 12:30
@toss maar dan kan je ook zeggen dat er meer factoren zijn waarom Dumfries steeds blijft staan. dat Blind en Dumfries spelen heeft echt te maken dat er niet veel alternatieven zijn want beiden schieten ze imo tekort op de backpositie
 
NL_Modric
 
2
8 september 2019 om 13:45
Het is hopen dat Karsdorp snel fit is. Dat is de enige fatsoenlijke back die we hebben op rechts. Blind zou ik altijd opstellen, maar dat komt ook omdat ik fan ben van hem. Ik kan me voorstellen dat andere mensen daar liever een echte linksback neerzetten.
 
Supersuarez
 
2
8 september 2019 om 12:14
Blind is dit seizoen nog niets zo sterk begonnen, ook niet bij Ajax. Met name in balbezit vind ik hem nog wel eens slordig. Wat ik echter nogal apart vind is dat zijn positie meteen ter discussie wordt gesteld na 1 mindere wedstrijd op LB. Kijk voor de lol nog eens even de nations league wedstrijden terug vorig seizoen. Daar speelde hij op linksback steevast uitstekende potten voetbal. Sterker nog, samen met Depay, VVD en Wijnaldum vond ik hem steeds tot de beste internationals horen. Verdedigend solide, zoals altijd omdat hij positioneel heel goed is, maar ook aan de bal erg sterk (die pass met buitenkant voet door 3 linies heen ) .Je zou toch zeggen dat Blind inmiddels toch wel wat krediet heeft opgebouwd. Maar nee, 1 mindere wedstrijd en al zijn goede wedstrijden zijn direct weer vergeten.
 
Japie_Krekel
 
8
8 september 2019 om 12:18
@supersuarez nou, ik heb hem wel veel mindere wedstrijden zien spelen als linksback voor Oranje hoor. zonder directe tegenstander red hij het wel maar zodra hij iemand moet verdedigen dan komt hij vaak in de problemen. dat zagen we bv ook tegen Frankrijk
 
NL_Modric
 
4
8 september 2019 om 13:47
Je haalt steeds die wedstrijd tegen Frankrijk aan, maar kom op zeg. Tegen Mbappe, Griezman, Lemar, Fekir en Coman heeft iedere back het lastig.
 
Japie_Krekel
 
3
8 september 2019 om 13:59
@nl_modricmaar Blind was natuurlijk niet alleen tegen Frankrijk zwak. die heeft in Oranje wel meer hele slechte wedstrijden gespeeld. dat is ook logisch misschien omdat het geen back is maar het is niet zo dat hij alleen tegen Frankrijk en Duitsland matig speelde
 
SjakieWolfs
 
3
8 september 2019 om 14:25
Welke wedstrijden nog meer dan? Tegen Spanje op het WK? Tegen Brazilië op het WK? Of mogen we alleen de mindere wedstrijden van Daley opnoemen? Wat een overdreven negatief geneuzel hier zeg.
 
Japie_Krekel
 
2
8 september 2019 om 15:41
@sjakiewolfs dat doen we toch ook met een Dumfries of Promes? Blind heeft genoeg matige interlands gespeeld en is niet voor niks zo vaak bekritiseerd. je kan dan wel weer zeggen mensen zijn Blind haters maar als hij niet met regelmaat fouten maakt dan kan je niet eens kritiek leveren al zou je willen als media
 
RinkSchippers
 
6
8 september 2019 om 12:18
Mee eens , al zou er een beter lb mogelijk zijn , die is er niet dus blind is de beste keuze. Ik vind onze backs wel de achilleshiel. Eigenlijk zouden we het best in een 3-4-3 of een 5-3-2 tot uiting komen (straks op het ek) . Een 5 mans verdediging met Blind - de vrij- de ligt- van dijk- promes Met daarvoor de middenvelders F de jong- wijnaldum - propper/vd beek Voorin malen en depay Als dat zou functioneren.... blind en promes kunnen dan in een wing rol "lucht dekkend" naar voren / pasing. On topic : blind de beste keuze lb bij gebrek aan beter.
 
AlexKieft
 
2
8 september 2019 om 12:23
Toch tendens om Blind neer te halen in de media, Over de Ligt die penalty weggeeft hoor je niemand, moet in zestien altijd op benen blijven, nee hij gaat naar de grond en is volledig de bal kwijt
 
Japie_Krekel
 
7
8 september 2019 om 12:32
@alexkieft waarom? als Dumfries slecht speelt mogen we dat wel zeggen en als Blind slecht speelt en dat word terecht gezegd dan zijn ze hem aan het neerhalen in de media?
 
Montania
 
2
8 september 2019 om 12:40
Snelheid is wat Blind ongeschikt maakt voor de positie. Ake en van Aanholt horen daar te spelen. Ik zie liever Ake wanneer je verdedigend speelt en van Aanholt wanneer de back op kan komen
 
Superman123
 
3
8 september 2019 om 12:40
Ik vind Blind gewoon heel goed. Af en toe is het verdedigend op snelheid niet goed, maar het voetbal dat hij brengt is zo ongehoord goed. Dat hebben mensen gewoon niet door.
 
Montania
 
1
8 september 2019 om 12:40
Snelheid is wat Blind ongeschikt maakt voor de positie. Ake en van Aanholt horen daar te spelen. Ik zie liever Ake wanneer je verdedigend speelt en van Aanholt wanneer de back op kan komen
 
The Wizard99
 
1
8 september 2019 om 12:42
De back posities blijven een disscussiepunt zowel rechts als links.. Koeman gaat Blind nooit laten banken maar ook nooit op het middenveld zetten,, dus die blijft linksback, vind dat Van Aanholt wel een eerlijke kans verdiend die doet het gwn al jaren goed in de PL,, op rechtsback aub nooit meer Dumfries.. die kan 2 dingen : Niets en Helemaal niets,, moet toch wel een betere RB zijn te vinden..
 
BRANKO66
 
3
8 september 2019 om 13:59
Ik vind Blind veel te traag als linksback, hij werd meermaals eruit gelopen. Ok heb me vaker geeergerd aan dat langzame loopje van hem.
 
Dijkie70
 
1
8 september 2019 om 14:30
Tenzij hij er echt niet onderuit kan heeft Kennethe Perez geen hoge pet van geen enkele donkere speler. Pas wanneer hij zoeits heeft van als ik dat over die speler zeg verklaren ze mij voor gek en zal men mij doorhebben. Hij heeft bijvoorbeeld ook jaren geen hoge pet gehad van Wijnaldum, maar ja hij wordt niet voor niets gekocht door Newcastle en later Liverpool. Bij onkere spelers zijn er voor hem ook nooit nuances, het is goed (wanneer hij er niet onderuit kan) of Heel slecht
 
mbeyer
 
3
8 september 2019 om 22:19
Men heeft het altijd over de geweldige passing van Blind , hoge percentage passes, nou zijn passes breed en terug zijn misschien wel van hoge slagingspercentage, maar zijn passing vooruit is heel matig, tuurlijk komt er weleens een bal aan. De pass op Depay was heel normaal en dankzij de techniek van diezelfde Depay werd het een goal. Dankzij die prachtige goal van van Persie tijdens de WK (blind slingerde die bal vlak voor rust voor) heeft Blind carriere gemaakt. Als van Persie die prachtige snoekdivegoal niet maakt had Blind nergens geweest.