Kenneth Perez kraakt PSV: 'Even serieus, dat vind ik zo amateuristisch'
Maandag, 2 augustus 2021 om 22:50

Kenneth Perez vindt het onbegrijpelijk dat Denzel Dumfries momenteel apart moet trainen bij PSV. De 25-jarige vleugelverdediger blijft volgens de officiële lezing voorlopig buiten de selectie van de Eindhovenaren, omdat hij de 'huidige hiërarchie en groepsdynamiek' niet wil verstoren. Dumfries kreeg, net als de naar Borussia Dortmund vertrokken Donyell Malen, de ruimte om een transfer te maken. Perez noemt het in het programma Voetbalpraat van ESPN 'amateuristisch' dat Dumfries niet gewoon kan aansluiten bij de selectie van PSV.

"Ik las dat Denzel Dumfries niet mag aansluiten bij de selectie, omdat ze alleen spelers willen hebben die volledig gericht zijn op PSV en niet met transfers bezig zijn", zo begint Perez in het praatprogramma. "Dat vind ik wel raar. Dan zou je zeventig procent buiten de selectie moeten houden, want zoveel spelers zijn gedurende het hele jaar bezig met een transfer. Omdat hij het nu toevallig goed gedaan heeft en in de nadrukkelijke belangstelling staat van een aantal clubs, kan hij niet aansluiten bij de selectie om mee te trainen."

"Kijk, dat hij er tegen Galatasaray niet bij was, begrijp ik nog", gaat de analist verder. Dumfries genoot door zijn deelname aan het EK een langere vakantie. "Maar dat je niet kunt aansluiten of een soort stoorzender bent. Even serieus, dat vind ik zo amateuristisch. Van de club. Ik begreep dat dit vanuit de club komt. Trainers denken zo, van: 'Ik wil alleen spelers die met PSV bezig zijn, want we zijn iets aan het creëren'. En dan nog meer van die onzin. Maar ja, het is je aanvoerder van vorig jaar."

"Je leest niet dat het zo goed als rond is, zoals bij Malen het geval was. Ik dacht: daar gaan we weer met zo'n trainer die zoiets beslist", zo analyseert Perez de situatie van Dumfries. Zijn naam werd recent gelinkt aan onder meer Internazionale en Everton, maar concreet lijkt die belangstelling momenteel nog niet. "Hoezo kan je niet gewoon meetrainen? Misschien omdat je bang bent voor blessures, maar je loopt wel een achterstand op. Ga gewoon lekker voetballen. Als je geblesseerd raakt, raak je geblesseerd. Dat kan ook op andere manieren gebeuren. Dat gelul van: hij moet alleen gefocust zijn op PSV..."

"Je wilt toch zo sterk mogelijk zijn als PSV? Het is een van je beste spelers. De Champions League is belangrijk om financieel aan te haken bij Ajax. Ik neem aan dat de kans om de Champions League te halen met Dumfries groter is dan zonder Dumfries", benadrukt Perez. PSV moet eerst in de derde voorronde zien af te rekenen met FC Midtjylland, waarna Benfica of Spartak Moskou mogelijk de laatste horde richting de groepsfase van de Champions League vormt.

Meer nieuws
   
19:15
19:15
Zorgen om Matthijs de Ligt, die al strompelend de Allianz Arena verlaat
2
   
18:55
18:55
Antony viert langverwachte goal in Premier League op zeer bijzondere wijze
2
   
18:42
18:42
Miljoenenstrop voor PSV: huurling blijft steken op 246 minuten
6
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
60
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (36)

 
tjoepita
 
121
2 augustus 2021 om 22:56
Dit is op eigen verzoek van Dumfries geweest, Kenneth slaat de plank helemaal mis
 
deGOAT
 
13
2 augustus 2021 om 23:00
Inderdaad, doet net alsof dit vanuit psv kwam. Ook zijn mwene/teze daadwerkelijk beter ingespeeld op de huidige selectie en is Dumfries pas net terug.
 
DiederikJekel
 
42
2 augustus 2021 om 23:02
Pfff inderdaad….. Kenneth heeft zich weer lekker ingelezen. Het lijkt wel of al die zogenaamde analisten de laatste tijd maar wat roepen om sensatie te creëren.
 
Japie_Krekel
 
10
2 augustus 2021 om 23:17
Gelukkig maar want anders zouden ze echt volledig doorslaan bij PSV wat betreft dat groepsdynamiek verhaal
 
TheMagistrate
 
12
2 augustus 2021 om 23:25
Ik geloof dat niet. Ik denk dat dit voorstel vanuit PSV neer is gelegd bij Dumfries en dat hij aarzelend akkoord is gegaan. Maar een voetballer die niet wilt meetrainen met zn maatjes? Ga toch weg! Sinds schmidt er is, waait er een 'professionele' wind door PSV. Ze willen zo graag aanhaken bij Ajax dat ze daar van alles voor over hebben. Of het in t eind ook allemaal waard is? Who knows..
 
yamiown
 
34
2 augustus 2021 om 23:41
Heb je daar ook daadwerkelijk enige bron voor? Er is naar buiten gebracht dat het verzoek van Dumfries afkwam en dit door PSV en Schmidt is ingewilligd. Als dit niet zo is, waarom zou Dumfries er dan niets van zeggen?
 
Aqua1
 
17
2 augustus 2021 om 23:37
Perez is niet goed op te hoogte merk ik, roep maar wild in het rond zonder inside information... Had hij kunnen weten dat dit in goed overleg ging met PSV leiding om apart te trainen om voorbereiding van PSV op weg naar CL niet te verstoren.
 
GillesDB9
 
4
3 augustus 2021 om 00:04
Exact dit, is een voortvloeisel van een toezegging die (naar verluid) is gedaan door PSV. Verder kan ik me voorstellen dat het voorkomen van blessures ook een rol speelt.
 
Andres13
 
53
2 augustus 2021 om 23:00
Het was op eigen verzoek Kenneth.
 
gomes1psv
 
35
2 augustus 2021 om 23:04
Wat knap dat Perez dat, met al zijn achtergrondkennis, kan beoordelen. Het hardnekkige gerucht gaat dat Everton zich heeft teruggetrokken en Inter als enige kandidaat Dumfries wil huren met een verplichte optie tot koop omdat ze nu te armlastig zijn om hem te betalen op dit moment. PSV geeft daar niet de voorkeur aan, maar zal de bewegingsruimte graag willen afwachten deze zomer. Nu zal PSV Dumfries niet de hele zomer op de achtergrond houden, maar vergt het niet wat meer inside-kennis om de huidige beslissing over Dumfries gelijk als 'amateuristisch' te benoemen? Als Dumfries volgende week zijn kniebanden scheurt tegen Mydjylland, loopt PSV €15 tot 20 miljoen mis. Waarschijnlijk is Perez dan een van de eersten die het dan 'amateuristisch' noemt om Dumfries tegen een redelijk eenvoudige tegenstander te laten meespelen en zal-ie betuigen dat PSV al twee rechtsbacks heeft om Dumfries niet op te hoeven stellen.
 
MrKrillin
 
4
2 augustus 2021 om 23:21
@gomes1psv is Inter niet meer bezig met Bellerin? En hoe kan Inter te arm zijn om rond de 15 mil te betalen? Net Hakimi voor veel geld verkocht.
 
MGMV
 
2
3 augustus 2021 om 06:43
Inter heeft alles op alles gegooid voor dat kampioenschap, maar inmiddels hebben ze, zeker na dit corona jaar, het financieel gewoon erg lastig. De verkoop van Hakimi was dan ook noodgedwongen en bovendien was het financiële verhaal een reden voor Conte om per direct te stoppen.
 
gomes1psv
 
1
3 augustus 2021 om 09:14
Klopt! Ik denk ook dat de verkoop van Hakimi wordt gebruikt om de gaten te stoppen. Dat zal inmiddels wel gelukt zijn, want lees net dat Internazionale een bod van €100 miljoen op Lukaku van Chelsea heeft geweigerd. In dat licht moet Dumfries PSV ook begrijpen dat het niet akkoord gaat met Inters excuus dat het de laagste vraagprijs voor hem niet kan betalen. Voor €100 miljoen haalt Inter Dumfries en Griezmann en houdt het nog geld over ook.
 
MrKrillin
 
0
3 augustus 2021 om 10:32
@mgmv O ja, was vergeten dat Conte daar gestopt was. Maar toch, het gaat "maar" om 15 miljoen. Voor NL club veel geld. Gelukkig heeft PSV veel verkocht, dus zouden in principe wel akkoord kunnen gaan met zo een constructie. Zou wel erg mooie club zijn voor Dumfries.
 
PSVChamps
 
25
2 augustus 2021 om 23:04
Zo jammer wanneer je er als analist zo naast zit…. Roeptoeteren dit!
 
nwe25
 
2
2 augustus 2021 om 23:05
Maar iedereen zegt hier is op eigen verzoek . Maar waarom zou psv ermee moeten instemmen
 
PSVChamps
 
15
2 augustus 2021 om 23:06
Dat is toch de keuze van de club. Is daar iets mis aan?
 
Aqua1
 
0
2 augustus 2021 om 23:39
Keuze van Dumfries, wel begrijpelijk als je een achterstand heb met trainen, kan hij beste zelf nog inhalen en terug op volle kracht komen om transfer te maken of terug bij PSV te komen, ligt eraan als hij verkocht word
 
tjoepita
 
8
2 augustus 2021 om 23:09
PSV heeft al ingestemd met zijn transferwens, zal geen onnodig risico’s willen nemen. In de duels op de training en wedstrijden is de kans op blessure aanzienlijk groter dan bij een individuele training. Dumfries is altijd netjes geweest naar PSV toe en gaat hoogstwaarschijnlijk een mooi bedrag opleveren. Redenen te over lijkt me.
 
Klazebrotchen
 
5
3 augustus 2021 om 00:14
Dit is echt schrijnend wat er allemaal bij PSV gebeurt. Hoeveel macht die Schmidt heeft bij PSV gewoon ongekend. Wat een nare man is dat zeg. Wil natuurlijk zijn vriendje en kabouter Mwene niet passeren (geen gezicht zo een kleine back en wordt niet bepaald gecompenseerd met voetballend vermogen) en dan moet Dumfries maar weg. Aanvoerder en beste speler van NL op het EK. Clubs die interesse hebben haken nu toch ook gewoon af, die denken ook van zo goed zal die Dumfries wel niet zijn als we hem zo makkelijk kunnen missen. Groepsdynamiek en teamgeist wat en geleuter allemaal zeg. Als Schmidt de deur achter zich dicht trekt heeft PSV echt een groot probleem.
 
Gaagie
 
25
3 augustus 2021 om 00:30
Walgelijke vent idd. Helaas was dit op verzoek van Dumfries zelf ... Dat gejank elke keer. Schmidt dit, Schmidt dat.
 
Klazebrotchen
 
6
3 augustus 2021 om 00:42
De ontwikkelingen die nu bij PSV gaande zijn zouden toch bij menig Psvers opzien moeten baren. Maar zo zie je maar weer, 2 overwinningen tegen Galatasaray en alles maakt niks meer uit. Het beleid kan ze weleens heel duur komen staan dat is het enige wat ik wil zeggen. Op basis van vorig jaar en het wangedrag van Schmidt snap ik het ook niet zo goed waarom deze man zoveel krediet krijgt. Maar goed zolang die alles wint is er niks aan de hand. Maar owee als het fout gaat dan ben ik benieuwd hoe er over Schmidt gepraat zal worden.
 
ShibbyMcDude
 
12
3 augustus 2021 om 01:31
Maar waar is he initiële post op gebaseerd? Dumfries heeft zelf bij psv aangegeven alleen te willen trainen om geen risico te lopen inzake een transfer. PSV heeft dit geaccepteerd omdat ze vorig jaar met Dumfries hebben afgesproken dat hij deze zomer mocht vertrekken. Daar is op voorgesorteerd door Mwene te halen (die 0 geschiedenis heeft met Schmidt overigens, dus weet niet waar het vriendjes verhaal vandaan komt, hij stond al langer op de lijst bij PSV). Wat mij opzien baart is dat enkele echt alles, wat enigszins negatief uit te leggen is, bij Schmidt legt. Ik zie ook het probleem niet als Schmidt weg gaat: alle spelers hebben een contract. en als een contract afloopt, haalt men een vervanger. Schmidt heeft een speelstijl veranderd bij psv, we moeten niet doen alsof hij de hele club (van voorzitter tot sponsors) naar zijn pijpen laat dansen. Komop man, blijf eens realistisch…
 
Klazebrotchen
 
4
3 augustus 2021 om 01:43
We kunnen toch stellen dat er blikken duitsers worden opengetrokken sinds Schmidt er is. En zoals ik al zei zolang je wint maakt het niks uit. Maar dat zie ik niet gebeuren ondanks de 2 goede wedstrijden tegen Galatasaray. Nog steeds een reeele kans dat je zowel CL niet haalt en de titel moet laten aan Ajax. Verder vind ik Schmidt gewoon een nare man maar dat is een persoonlijke mening. Maakt zizhzelf belachelijk met zijn gedrag (Bas Nijhuis, VAR interview en heel veel gemekker). Ik vind het geen klasbak en uithangbord omdat hij zelf niet van onbesproken gedrag is maar wel bijv. Ihattaren compleet afbrand in de pers. Ook al is het terecht maar dat doe je als trainer niet. Je proeft bij hem wie die wel mag en wie niet en dat hoort niet. Ook zie ik hem zomaar vertrekken en deur dichtgooeien als er een Duitse club zich zou melden
 
Fossen
 
17
3 augustus 2021 om 05:50
'Blikken Duitsers'. Er spelen nu 3 Duitsers bij PSV, waarvan 1 derde doelman. Klein blikje dan. Mwene is een Oostenrijker namelijk. Je loopt in elk topic ontzettend af te geven op PSV maar je hebt totaal geen kennis van zaken en loopt alleen maar op basis van afgunst en onderbuikgevoel te spuien. Komt niet echt objectief over als je geen idee hebt waar je over praat.
 
Klazebrotchen
 
5
3 augustus 2021 om 06:40
Oostenrijker dan waar ik op doel en dat weet je ook zijn dat het veelal Schmidt gerelateerde aankopen zijn. Ik heb zeker geen afgunst ben al mijn hele leven PSV supporter en een echte Eindhovenaar. Ik weet zeker wel waar ik over praat maar ik doelde op het feit dat Schmidt gewoon heel erg veel in de melk te brokkelen heeft daar bij PSV. Ik ben gewoon een realist en ik ga niet mee in die euforie. Ik wil eerst zien dan geloven. Ik ben vorig seizoen niet vergeten namelijk bar slecht voetbal, geen enkele topper gewonnen, kansloos op 16 punten van Ajax. Ik was toen Schmidt werd aangekondigd heel erg blij en zag het zeker zitten met deze trainer. Maar gaandeweg is mijn sympathie voor die man helemaal verdwenen. Van Bommel begon met 12 overwinningen op rij in de Eredivisie en was de beste trainer uit de geschiedenis. Die man had niet zoveel krediet als deze duitser terwijl van Bommel een clubicoon is. Deze Duitser heeft zoveel overwicht bij PSV en de leiding adoreert hem of ze Ancelotti of Guardiola hebben aangetrokken. Ergste is nog dat hij PSV gewoon als een tussendoortje ziet. Hij houdt niet van Nederland en vind dat wij hier maar allemaal amateurs zijn. Die wil gewoon dolgraag weer in Duitsland werken. Zijn optredens vorig jaar en gedrag sloegen helemaal nergens op, dat had in mijn ogen ook wel een statement verdiend vanuit de leiding dat dit niet hoort bij zo een beschaafde club als PSV.
 
Fossen
 
7
3 augustus 2021 om 06:49
Lijkt me heel sterk dat je PSV supporter bent als ik zie op wat voor toon je elke keer praat. Van Bommel won 2 van zijn laatste 12 wedstrijden, hoezo geen krediet? Zo lang Schmidt spelers als Götze en Zahavi naar PSV kan halen is er volgens mij geen sprake van een probleem. De rest van zijn invloed op het spelersbeleid wordt schromelijk overdreven. Voor zijn komst vistte PSV bijvoorbeeld al 2 jaar in deze vijver en gingen een hoop dezelfde namen al rond in het transfercircuit. De rest wat je over Schmidt zegt zijn volkomen aannames en niet op feiten gebaseerd dus daar kan ik niks mee.
 
Klazebrotchen
 
3
3 augustus 2021 om 07:03
Die aannames zijn vanuit een persoonlijke gevoelsmatige mening gegeven en daar kan je inderdaad niks mee. Maar puur naar resultaat kijkend is het wat Schmidt tot nu heeft gepresteerd bij PSV niet om over naar huis te schrijven. En ik denk dat we allemaal wel vanuit onze onderbuik gevoelens spreken want niemand weet wat er precies afspeelt bij de club. Kijk maar naar Ihatarren die wordt door alles en iedereen afgemaakt. Als je een beetje logisch nadenkt is het niet voor niks dat iedereen het alleen maar over die jongen heeft, zo goed kan die voetballen. Als hij een bal aanneemt is iedereen in extase, psv publiek scandeert zijn naam maar omdat Schmidt hem niet mag lijkt het of hij die jongen helemaal niks gunt. In mijn ogen is Ihatarren een klasbak. Ik heb hem nooit slecht horen praten over PSV of over Schmidt. Ik gun die jongen echt een geweldige transfer en hoop dat hij de juiste weg gaat bewandelen.
 
Ouwehoeri
 
0
3 augustus 2021 om 07:45
Tja als het fout gaat zal er over elke trainer negatief gepraat worden.
 
Kyle66
 
2
3 augustus 2021 om 07:51
@Fossen, of hij is een supporter die niet alles voor zoete koek slikt vanwege twee simpele overwinningen? Waarom zou je als supporter geen kritiek kunnen hebben?
 
ShibbyMcDude
 
2
3 augustus 2021 om 08:57
Je mag zeker kritiek hebben. Vele supporters, inclusief mezelf, zijn kritisch op Schmidt vorig seizoen. Het ‘fit’ krijgen van de selectie wat veel te lang duurt, het jagen om het jagen wat het team alleen maar moe maakte. Na 60 minuten met de tong op de grond rondlopen op het veld. Van Bommel had heel veel krediet, echter verspeelde hij het omdat hij INTERN iedereen afzeek, tegen zichzelf in het harnas kreeg en geprobeerd heeft PSV iconen buiten te werken (zoals Mart vd Heuvel, John de Jong en anderen). Van Bommel stelde zijn eigen belang boven de club en dat werd niet geaccepteerd door de achterban. Daarnaast haalde ook hij ‘eigen’ spelers die 0,0 toevoegde (2 australische jongens) en werd onder hem de invloed van Raiola steeds groter (maar dat kun je niet alleen hem aanrekenen) Schmidt heeft vorig seizoen veel zaken beter kunnen doen en terecht veel kritiek gehad rondom het drama met Bas Nijhuis (al heb ik over hem ook een naar gevoel). Hij had in de situatie Ihattaren ook bepaalde uitspraken achterwege kunnen laten, echter heeft hij nooit zijn eigen belang boven het belang van de club en z’n team gezet. En heeft hij altijd gehandeld met de beste intenties voor PSV. Dat is een wezenlijk verschil.
 
Fossen
 
2
3 augustus 2021 om 09:17
@Kyle66 waar zeg ik dat je geen kritiek mag hebben? Ik heb het overduidelijk over de 'toon'. Jij doet ook al dagen alsof PSV supporters niet kritisch zouden zijn op Schmidt. Terwijl er vorig seizoen genoeg kritiek was vanuit de supporters. Het is juist andersom: het gros van de andere supporters legt álle schuld bij Schmidt neer en doet alsof alles wat Schmidt doet raar dom en arrogant is. Met name in de zaak Ihattaren. Wanneer PSV supporters dan uitleggen hoe het wel zit (want 9/10 roepen mensen gewoon dingen die aantoonbaar niet waar zijn) dan is het opeens "niemand mag kritiek hebben blabla". Lekker makkelijk.
 
Klazebrotchen
 
0
3 augustus 2021 om 13:44
Met de referentie naar van Bommel doel ik meer op het euforische gedeelte waar ik me heel erg aan stoor. Bij van Bommel was ook iedereen euforisch hoe hij was begonnen. Dat liep niet best af. Afgelopen seizoen was om te janken en dat doet pijn in mijn PSV hart en dat ben ik niet vergeten. Het is zeker een veelbelovend begin tegen Galatasaray maar voor mij nog geen enkel afzetpunt om de blamage van vorig seizoen te vergeten. Ik hoop dan ook dat deze lijn doorgetrokken wordt en we in de CL komen maar ik heb er niet veel vertrouwen in, en dat heeft grotendeels te maken omdat ik deze trainer gewoon niet zie zitten op het gebied van zijn aanpak, tactische keuze en zijn algehele presentatie.
 
Sjasper1
 
4
3 augustus 2021 om 09:22
Hahaha, wat een zurigheid zeg. Wat maakt de lengte van een back in godsnaam uit. Sterker nog, ze zijn bijna allemaal klein. En zijn voetballend vermogen is prima hoor, maak jij je nou maar geen zorgen. Die antie schmidt beweging begint knap zielig te worden. Hele normale gang van zaken dit. Mo eruit geknikkerd omdat die zich gewoon als irritante eikel gevraagd, lucassen omdat die helemaal niet voor psv wil spelen en psv hem helemaal niet meer wil hebben en dumfries een transfer gaat maken. Wat gewoon een afspraak is. Is normaal bij welke club dan ook. Als de transfer nou niet gaat lukken dan sluit hij gewoon weer met alle plezier aan en hebben ze nog meer opties op rechts. En ja, PSV gebruikt het netwerk van Schmidt, zoals gebruikelijk. Hoe denk je dat klaiber, Labiyad en Haller op de radar zijn gekomen bij Ajax. Spelers waar Ten Hag mee gewerkt heeft en graag mee werkt. Simpel
 
Yelle
 
3
3 augustus 2021 om 00:39
Ik las dat het op eigen verzoek en in goed overleg was gegaan. Wellicht is Perez het Nederlands toch minder machtig dan we dachten?