KNVB presenteert Koeman als nieuwe bondscoach
Dinsdag, 6 februari 2018 om 15:42

De KNVB heeft Ronald Koeman dinsdagmiddag gepresenteerd als nieuwe bondscoach. Daarnaast presenteerde de voetbalbond met Nico-Jan Hoogma ook een nieuwe technisch manager. Koeman heeft een contract gesigneerd tot en met het WK 2022.

Koeman neemt naar verwachting Kees van Wonderen mee als assistent-bondscoach, terwijl Patrick Lodewijks aan de slag gaat als keeperstrainer. Jan Kluitenberg krijgt een rol als fysieke trainer bij Oranje. De nieuwe bondscoach zal in maart voor het eerst op de bank zitten bij het Nederlands elftal, tijdens de oefeninterlands tegen Engeland en Portugal. Voor Koeman staat er een loodzwaar eerste kalenderjaar als bondscoach op het programma.

In de groepsfase van de Nations League werd Oranje namelijk gekoppeld aan Duitsland en Frankrijk. De wedstrijden in deze competitie gaan in september van start. Pas in maart 2019 begint de reguliere EK-kwalificatiereeks, waarin het Nederlands elftal een ticket voor het EK 2020 kan verdienen.

Koeman aasde al geruime tijd op de functie, maar de KNVB koos in een eerder stadium onder meer voor Guus Hiddink. De voormalig Oranje-international is met Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, Valencia, AZ, Feyenoord, Southampton en Everton negen keer eindverantwoordelijk geweest bij een club; nu gaat Koeman zijn eerste bondscoachschap aan. Als trainer heeft Koeman in totaal negen prijzen gewonnen, waaronder drie landstitels in Nederland.

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
112
   
23:48
23:48
Real Madrid schiet worstelende Karim Benzema uit het niets te hulp
8
   
23:36
23:36
'Ik vind Mark van Bommel naar Feyenoord wel een spannende gedachte'
3
   
22:55
22:55
Dortmund houdt PSG en Mbappé in toom en mag dromen van CL-finale
73
   
22:53
22:53
Chris Woerts ziet Ajax 'hele goede keuze maken' op bestuurlijk vlak
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (73)

 
Zytto34
 
7
6 februari 2018 om 15:44
Nou benieuwd of het wat gaat worden. Slechter dan hiddink/Blind/advocaat kan qua spel in ieder geval niet en beter resultaat halen is niet heel moeilijk.
 
Zermatt_Person
 
44
6 februari 2018 om 15:47
Koeman is de beste optie. Peter Bosz is te naief, De Boer is te matig en niet beschikbaar en een buitenlandse coach leek het niet te worden. Tuchel of Klinsmann was ook ideaal, maar helaas onhaalbaar. Koeman weet als geen ander een team door een moeilijke periode te loodsen. Dat heeft hij bewezen bij Southampton toen iedereen daar vertrok. Ook bij Everton, toen hij een middelmatig elftal had vorig seizoen, heeft hij het zeer goed gedaan. Best mogelijke optie dus
 
SoccerinoFCU
 
16
6 februari 2018 om 15:57
Koeman is gewoon een veilige optie in deze tijden. En daar is niks mis mee. Ik vind het alleen wel jammer dat de Knvb niet serieus heeft overwogen om een buitenlandse coach aan te stellen. Iemand met andere inzicht en mentaliteit zou misschien wel goed uit kunnen pakken bij dit huidige Oranje.
 
Kyle66
 
4
6 februari 2018 om 16:04
Zermatt, het lukte hem niet bij eerdere clubs. Enkel bij Feyenoord nog het laatste jaar, maar daarvoor deed hij het niet goed.
 
ledenis
 
5
6 februari 2018 om 16:23
@soccerinofcu Zo'n veilige keuze vind ik Koeman helemaal niet. Ik denk dat de afgelopen jaren wel bewezen hebben dat de Hollandse schoolvoetbal niet werkt. Nu krijgen we weer een trainer die het gaat proberen. En het is nog maar afwachten of het hem wel lukt. Zeker omdat de meeste topspelers van ons totaal niet functioneren in Oranje. Ik had daarom ook graag een buitenlander willen zien die een totaal andere visie heeft. Zeker als je bekijkt dat de laatste keer dat we succes hadden was onder van Gaal. Door met een 5-3-2 opstelling te spelen. Iets wat totaal niet bij Nederland past. Zoiets hebben we na mijn mening weer nodig. Want die 4-3-3 het spel proberen te maken tactiek werkt nu al 4 jaar voor geen meter. En laten we niet doen alsof Hiddink een koekenbakker is die er geen kijk op heeft. Hiddink is een bewezen top trainer die ook al het 4-3-3 systeem niet aan de praat kreeg. En bij Advocaat leek het vaak ook nergens op. Wat toch zeker niet de minste namen zijn. Alleen Danny Blind was een absolute aanfluiting.
 
Sulejmanii
 
6
6 februari 2018 om 16:34
Ledenis, als ik mij niet vergis speelde Koeman ook 5-3-2 met Feyenoord. Dus waarom zou hij het dat niet met oranje doen?
 
TheRazer
 
6
6 februari 2018 om 17:00
Koeman. Wat mis ik die man bij Feyenoord. Vooral met een tactisch onbenul als Gio aan het roer. Ik kan me Koeman zijn eerste jaar nog goed heugen. Het was geen fantastisch voetbal, maar hij maakte er wel eenheid van. Met zo'n matig team als wij toen hadden, heeft hij echt het maximale uit dat team gehaald. Koeman is een no-nonsens trainer die louter logische dingen doet. Ik kijk al uit naar zijn selectiebeleid. Krijgen spelers als Pieters met jarenlange Premier League ervaring dan eindelijk een keer een kans?
 
romarky
 
0
6 februari 2018 om 17:04
Een buitenlandse coach is ook geen enkele garantie, we doen nu net alsof die enkele coachen die beschikbaar zijn zo ontzettend succesvol zijn of waren. Daarnaast heeft de Knvb helemaal geen geld om in de top een trainer weg te halen. Koeman is de ideale man, genoeg ervaring en verklaart de Hollandse school helemaal niet heilig. Hij zal altijd in de geest van Cruijff denken, maar heeft zijn eigen visie daaraan gekoppeld. De Hollandse school is helemaal niet verkeerd, het heeft ons altijd succes opgeleverd, maar het zijn andere tijden en dan zal je soms ook van systeem moeten wisselen. Koeman beheerst dat prima.
 
ItaliaSwoll038
 
15
6 februari 2018 om 15:44
Mooi! Iemand moet het vuile werk opknappen. Hoop dat hij de boel weer op de rit krijgt!
 
SoloFC
 
2
6 februari 2018 om 15:54
Ja mwa vuile werk, je sterkste lichting is ook gewoon met 'pensioen' he..
 
Zermatt_Person
 
27
6 februari 2018 om 15:44
Beste mogelijk optie. Hadden ze al in 2014 moeten doen. Enorme fout van Bert van Oostveen om dan Hiddink aan te stellen. Sindsdien ging het mis met Oranje. Met Koeman was Oranje gewoon op het EK en aanstaande WK.
 
-Riciotto-
 
9
6 februari 2018 om 16:10
Dat zullen we nooit weten of oranje destijds onder hem het gehaald zou zijn, te makkelijk om dat nu van de daken te schreeuwen.
 
puskas
 
13
6 februari 2018 om 16:10
Niemand had anders verwacht dat het zo slecht zou lopen met Hiddink. Hiddink was gewoon 1 van onze betere trainers. Blind aanstellen was onbegrijpelijk en pas echt een fout.
 
Limboroy
 
0
6 februari 2018 om 17:09
Best mogelijke optie? Met Koeman in 2014 hadden we ook niks gehaald en hadden we ook het EK en WK misgelopen 100% zeker. Koeman wordt te veel de hemel in geprezen terwijl hij in Engeland het gewoon niet gered heeft
 
C.F-Granada
 
3
6 februari 2018 om 17:39
Southampton heeft die gewoon goed gedaan en 1e jaar Everton ook
 
El Fenomeno
 
3
6 februari 2018 om 18:20
Knap dat jij dat weet. Na Been zou Koeman er niets van bakken bij Feyenoord en werd knap tweede. Oranje zou in 2014 niet presteren en werd derde. Leicester zou nooit kampioen worden maar werd het wel.
 
Limboroy
 
0
6 februari 2018 om 21:29
zoals gezegd hij wordt te veel de hemel in geprezen, bij Everton was het gewoon 3 keer niks
 
AjaxSoest
 
16
6 februari 2018 om 15:48
Als hem het niet lukt, lukt niemand het. Dan maar een paar jaar wachten en hopen op de toekomst.
 
Zytto34
 
30
6 februari 2018 om 15:53
Onzin. Er zijn wel betere coaches dan Koeman.
 
TheRazer
 
6
6 februari 2018 om 17:01
Noem ze eens? Wel haalbare opties noemen hè.
 
Simpatico
 
9
6 februari 2018 om 15:48
Dit komt toch wel als een verrassing. Koemand en Hoogma uit de hoge hoed getoverd. On: Succes Koeman. Iets te laat, maar oké.
 
Limboroy
 
0
6 februari 2018 om 17:10
Net alsof we met hem wel naar EK of WK zouden zijn gegaan
 
Simpatico
 
0
6 februari 2018 om 23:24
Dat zullen we nooit weten.
 
Quirento
 
5
6 februari 2018 om 15:48
Ik ben benieuwd. Denk ik de meest geschikte (Nederlandse) trainer.
 
Sulejmanii
 
4
6 februari 2018 om 15:49
Heel wat jaren telaat, maar het is eindelijk zo ver! Veel succes Koeman, ik heb alle vertrouwen in jou.. ????
 
RoeptOokEensWa
 
2
6 februari 2018 om 15:49
Gezien de beschikbare Nederlandse coaches een prima keuze. Onder meer omdat hij voor Feyenoord, Ajax en PSV heeft gewerkt. Minder kans op club voorkeur. Hopelijk weet Koeman met zijn ervaringen in verschillende landen en voetbalculturen het maximale uit Oranje te halen.
 
RobinNijman
 
0
6 februari 2018 om 15:49
ben benieuwd hoe hij het gaat doen kwa spelers. Afscheid van van persie sneijder en huntelaar zal er nu wel echt aan zitten te komen helaas. Maar wie neemt hun over...
 
Dennis1995
 
7
6 februari 2018 om 15:51
Niemand. We hebben geen spelers meer die dat niveau halen.
 
RobinNijman
 
0
6 februari 2018 om 15:55
Klopt en dat is dus het grote probleem.. we hebben voor de toekomst gewoon goede spelers zoals: kluivert frenkie de jong matthijs de ligt en ga zo maar door... Maar zullen die het nu al kunnen?
 
Gaalmeister
 
0
6 februari 2018 om 16:01
Toen hadden we topaanvallers maar matige verdedigers. Nu hebben we goede verdedigers maar matige aanvallers.
 
Gaalmeister
 
2
6 februari 2018 om 16:08
Zoiets... met Frenkie de Jong eventueel als libero of middenvelder.
 
RobinNijman
 
1
6 februari 2018 om 16:13
denk toch als van persie. Weer veel gaat spelen bij feyenoord. Dat hij dan nog kans maakt. Oranje mist onwijs veel ervaring. Van persie heeft namelijk ook nog niet gezegd dat hij er mee stopt
 
Ijsmuts
 
1
6 februari 2018 om 16:45
Gaalmeister; ik tel 3 verdedigers, 3 middenvelders en 4 aanvallers... is dat niet een beetje suicidaal?
 
DeSteek77
 
1
6 februari 2018 om 16:52
@gaalmeister Boh, dat is wel een heel optimistische opstelling. Tegen een beetje tegenstander wordt je gefileerd .
 
Gaalmeister
 
0
6 februari 2018 om 17:06
Strootman en Wijnaldum als verdedigende middenvelders. Kluivert en Promes zullen verdedigend werk moeten uitvoeren, maar fungeren vooral voor de counter. Het is niet ideaal, maar met een sterke driemansverdediging zou het toch redelijk dicht moeten zitten achterin... Je mist alleen wat creativiteit.
 
Gaalmeister
 
0
6 februari 2018 om 17:09
Alternatief is deze opstelling? Maar iets zegt me dat we hier gewoon vanaf moeten durven stappen, die eeuwige 4-3-3 met net-niet spelers.
 
La~Decima
 
0
6 februari 2018 om 18:14
Gaalmeister. Strootman en Gini als verdedigend middenvelders werkt niet. Kijk Bulgarije terug waar gini niet verder dan de middellijn meeverdedigend en continu zijn man laat lopen. Strootman is ook niet een verdedigende middenvelder en dat liet ie keer op keer zien. (Zie tegen frankrijk) met Blind of een andere echte cvm heb je veel meer rust en controle. Iemand moet het vuile werk opknappen.
 
Dennis1995
 
1
6 februari 2018 om 15:50
Ja, als je een Nederlandse coach wil, lijkt dit me de enige optie. Zou niet weten wie anders (op van Gaal na, maar die doet het niet meer). Ben benieuwd. Hij heeft niet veel te verliezen.
 
Drenniz
 
1
6 februari 2018 om 15:50
Op een of andere manier verwacht ik hier niet veel van... Maar we moeten positief blijven en op naar 2020!!
 
protheus
 
1
6 februari 2018 om 15:51
Ergens ben ik bang dat hij op de manier wilt spelen hoe die dat met everton deed om zekerheid te bouwen. Hoe die dit seizoen speelde was echt niet om aan te gluren. Vorig jaar had hij dan nog Lukaku maar zo speler hebben we niet in het nederlands elftal. Ik zie hem ook wel Clasie oproepen aangezien hij hem heeft laten spelen bij southampton . Hopelijk gaat Koeman slagen om bij het volgende EK wel aanwezig te zijn
 
Dennis1995
 
3
6 februari 2018 om 15:53
Met het materiaal dat we hebben, moet je ook wel op zekerheid spelen, zoals van Gaal vier jaar geleden deed.
 
protheus
 
2
6 februari 2018 om 16:39
oke maar we hebben geen robben sneijder en van persie die dan het verschil kan maken. Janssen en depay gaan het niet doen dus dan is de hoop of Promes helemaal loskomt in oranje. Je kan toch niet 90 minuten lang de bus parkeren.
 
TheRazer
 
3
6 februari 2018 om 17:03
Berghuis - Dost - Depay. Met deze aanval zal er genoeg aanvoer zijn vanaf de zijkanten voor Dost, dat hebben ze beide wel bewezen te kunnen.
 
feyrd1908
 
3
6 februari 2018 om 15:53
Prima keuze, maar zolang het talent op een te vroege leeftijd na het buitenland vertrekt zul je niet snel kans maken om als een titel kandidaat naar eind tournooi te gaan. Hier kan koeman en de knvb alleen niks aan veranderen.
 
Dennis1995
 
1
6 februari 2018 om 16:06
Enkele jaren geleden dacht ik dat ook, maar ik twijfel nu of dat wel zo is. We roepen steeds: blijf tot je 23e ofzo in Nederland, zorg dat je daar belangrijk wordt en ga dan naar het buitenland. Ik zie weinig spelers die dat pad succesvol bewandeld hebben. Misschien is het helemaal zo slecht onog niet om in het buitenland opgeleid te worden. Je bent dan wel een van de velen misschien, maar als je Echt goed bent, dan kom je wel bovendrijven en je bent dan al gewend aan het niveau.
 
cabinessence
 
2
6 februari 2018 om 15:57
Valt me mee van hem dat hij het nu wil doen. De Knvb heeft hem in 2014 natuurlijk behoorlijk op z'n pik getrapt toen ze voor Hiddink met daarna Blind kozen. En ik gok dat ze in de Premier League ook wel wat beter betaalden dan bij de Knvb. Maar ik ben er blij mee. Ik denk dat Koeman op dit moment de beste optie is.
 
Feelgood0
 
2
6 februari 2018 om 16:01
Poeh ik ben benieuwd. Ik sta niet te springen om Koeman, maar ik hoop dat hij mij kan verbazen en ervoor kan zorgen dat wij als Nederland weer goed op de kaart komen. Mede door de technische staf ben ik bang dat er veel Feyenoord spelers mee zullen voetballen ipv de beste spelers, maar dat is puur mijn mening/angst. Ik denk wel dat er een goede lichting aan komt qua jonge spelers. Ik hoop dat Koeman daar wel gelijk mee begint en spelers zoals Sneijder en van Persie niet meer op stelt. Natuurlijk snap ik dat deze spelers nog een afscheidswedstrijd verdienen, maar dit is gewoon klaar. Op naar een andere generatie! Het Nederlands elftal is geen opleidingsschool, maar als ze van jongs af aan al veel met elkaar voetballen kan het best wat worden! In ieder geval heel veel succes! Maak ons weer trots op het Nederlands elftal!
 
rbn_
 
3
6 februari 2018 om 16:03
Zal wel mee vallen. Zoveel spelers bij Feyenoord komen niet in aanmerking. Denk alleen Haps, Vilhena (is bezig aan een matig seizoen) en Berghuis.
 
mattijs
 
0
6 februari 2018 om 16:33
Haps en Vilhena laten we het niet hopen..Berghuis en van Persie (maar te oud) zijn de enige die in aanmerking komen
 
rbn_
 
2
6 februari 2018 om 16:49
Vilhena zit er al een tijdje bij en juist bij het Nederlands elftal heeft hij prima gespeeld. Haps was voor zijn blessure 1 vd betere bij Feyenoord. Denk dat een basisplek een kwestie van tijd is. En Haps komt alleen in aanmerking omdat Ake en Kongolo centraal spelen, Blind en Willems geen basisplek hebben. PSV een rechtsback op de linksback positie heeft staan en Ajax een Argentijn. Denk dat Haps moet concurreren met Van Aanholt en Pieters.
 
El Fenomeno
 
7
6 februari 2018 om 16:14
Veel te laat, maar gelukkig is Koeman er dan eindelijk. Wat heb ik me al die jaren kapot geã«rgerd aan Blind met zijn voorkeur voor Ajacieden en zijn tactisch inzicht van een zondag reserve zesde klasser. Hopelijk worden spelers als Klaassen en Blind niet meer opgesteld en krijgen spelers als Dost en Van den Beek meer kansen.
 
grasveld7
 
6
6 februari 2018 om 16:22
Ja, en nu zullen er ook veel ajacieden en PSV supporters gaan zeuren als hij veel Feyenoorders gaat selecteren, en dan sta jij weer op de banken, en te schreeuwen dat hij geweldig werk verricht. Zo gaat dat nu eenmaal, een trainer kan het nooit goed doen, vooral niet voor mensen met een te grote afgunst naar een andere club toe. Ik mag toch hopen dat Blind bij Oranje blijft, ik zou namelijk geen vervanger aan durven wijzen die beter is op de LB positie.
 
mattijs
 
6
6 februari 2018 om 16:34
Ik ben nooit fan geweest van blind maar hij was wel stukken beter dan 90% procent van de selectie afgelopen periode.
 
Limboroy
 
3
6 februari 2018 om 17:16
en zo gek veel Ajacieden stonden er niet eens in Die er destijds in stonden waren op dat moment op die positie gewoon de beste. En Blind blijft gewoon, betere LB heeft Nederland niet. Dost moet inderdaad wel spelen, stukken beter dan een Van Persie of Janssen
 
RedondoNo5
 
0
6 februari 2018 om 16:15
Ben benieuwd naar zijn eerste selectie en speelwijze. Blijft hij vast houden aan 4-3-3 of durft hij daadwerkelijk realistisch te spelen en zekerheid in te bouwen? Helaas zitten we niet meer in de positie dat andere landen het in hun broek doen voor onze aanval. We hebben nu wel veel sterke verdedigers. Laat dat het uitgangspunt zijn en timmer het achterin dicht. Liever saai spel en punten pakken, zodat we naar een groot toernooi kunnen dan opnieuw op onze bek gaan. Langzaam kan hij dan ook werken aan het spel van Oranje.
 
grasveld7
 
0
6 februari 2018 om 16:15
Dit is de beste optie momenteel, al blijft het afwachten of Koeman het wel lukt om met de huidige lichting aan spelers wel een goede reeks aan resultaten te kunnen behalen. Ik heb er niet veel vertrouwen in, de spelers die er nu staan zijn nog te jong, of zijn tegenover zijn voorgangers niet goed genoeg. Ik hoop dan ook dat hij meteen gaat starten met de toekomstige selectie, en niet Rvp en of Huntelaar er nog bij gaat nemen, die stoppen beide ook binnen nu en twee seizoenen, en daarom dus ook niet meer van waarde op een volgend toernooi.
 
Hott Stuff
 
1
6 februari 2018 om 16:15
Ik hoop dat Koeman met ongeveer deze opstelling zal gaan spelen. een 5-2-1-2 / 3-4-1-2 Dost moet er gewoon in want dat is onze enige scorende spits en verder vindt ik dat de sterke punten voornamelijk liggen in de centrale verdedigers. Vandaar dat ik hoop dat hij met een 3 mans verdediging zal gaan spelen, de Vrij en van Dijk allebei 25 jaar en gaan richting de topjaren van hun carriã¨re met daartussen het grootste verdedigende talent van Nederland; Mathijs de Ligt. Hij zal zich kunnen optrekken aan hun niveau. Dost wordt bij Sporting voorzien van een geweldige aanvoer en daar heb je in mijn ogen de vleugelverdedigers voor nodig met een goede voorzet. In mijn ogen kunnen dat Karsdorp en Willems zijn, mits fit natuurlijk. Op het middenveld zie ik graag jongens met de longen van een paard en voetballende kwaliteiten, Klaassen en Wijnaldum zullen hier cruciaal in zijn. Verder heb je dan een Depay en Promes in een vrije rol rondom Bas Dost. Promes speelt in Rusland ook vaak in een spits positie met een sterkere spits om hem heen en dat gaat geweldig. Dit is in mijn ogen de manier voor het Nederlands elftal om zich weer te kwalificeren en ook een goede kans te hebben in de Nations League
 
 
1
6 februari 2018 om 16:29
@ Hot Stuff Volg jij het voetbal nog een beetje? Willems zit de laatste tijd op de bank bij Eintracht, Karsdorp is zwaar geblesseerd en Klaassen zit op de tribune.. Die mensen kan je toch geen basisplaats geven? Daarnaast Depay als 10 is een verschrikkelijk idee, die moet gewoon van links.
 
Hott Stuff
 
0
6 februari 2018 om 16:44
Ja volg het voetbal wel en was er bij vergeten te zeggen dat dit voor mij het ideale plaatje was als iedereen inderdaad zou spelen bij hun club of niet geblesseerd was. Klaassen kan je vervangen voor strootman of een donny van de beek, propper, de jong. Genoeg opties maar Klaassen lijkt mij de ideale man voor dit systeem mits hij idd speelt. Karsdorp is nu geblesseerd dus zou je tijdig kunnen vervangen voor Janmaat of Tete maar Tete is niet een man met voorzetten dus dan maar Janmaat. Alternatieven voor Willems zijn Daley Blind, haps, Pieters of van Aanholt, maar mocht iedereen fit zijn lijkt me Klaasen Karsdorp en Willems de beste opties. Over Depay zijn rol is niet zozeer een 10 positie maar meer een vrije rol rondom Dost zoals ik hierboven had aangegeven en daarin lijkt mij dat Depay meer dan goed genoeg voor is en vergeet niet dat hij ook pas 23 is
 
Mcgee85
 
1
6 februari 2018 om 16:25
Hoop dat hij het roer omgooit en afstapt van de Hollandse school, want dat is nu wel achterhaalt. Snap sowieso al helemaal niet dat Ajacieden al zaten te zeuren, dat Ten Hag wel 433 moest blijven spelen volgens de hollandse school. Als je als Nederland zo star de wijsneus blijft spelen, dan raak je nog verder achterop. De complete jeugdopleiding moet op de schop in Nederland en je moet kinderen kind laten zijn en het vooral allemaal zelf laten uitzoeken. Ook als kinderen 12 zijn en bij bijvoorbeeld Feyenoord voetballen, terwijl ze in Zwolle wonen, dan gaan ze maar met de fiets en de trein heen en terug. Het lijkt me het beste om standaard in 532-352-235-325 te gaan spelen, want zo ben je een harmonica, heb je altijd driehoekjes en kan je supersnel omschakelen zonder te wisselen. Het is misschien ook lullig om te zeggen, maar je hebt vooral veel dominante kinderen nodig, maar dat zijn vaak karakters die tegenwoordig veel straf krijgen. Zeg maar het type Gullit. Maar aan de andere kant moet je hoogsensitieve en intelligente kinderen zeker ook niet gaan afschrijven, want die hebben meer steun nodig. Zeg maar type Bergkamp. Voor de komende tijd heb ik al wel een opstelling hierboven, maar niet zozeer op naam allemaal, maar meer op type speler. Voor de rest is het dan wachten op de jeugd. Pleintjesvoetbal in tha hood, staat bij mij sowieso wel hoger aangeschreven, dan allerlei advanced oefeningen op bv de Toekomst. Ik zie ook liever een speler pas bekend worden op zijn 21ste bij Rbc, dan op zijn 14e in de B1 van Psv. Opstelling staat als 532, die 2 voor de 3 zijn de backs/flanks..
 
opiniepeiler
 
0
6 februari 2018 om 16:28
Nederland krabbelt weer op. De weg naar de top, is met de aanstelling van Koeman, weer in de goede richting gezet. Hij stapt nu eigenlijk op het beste moment in. De verdediging is eindelijk weer van een degelijk niveau, als je het vergelijkt met de tijden van Blind, staat er nu toch meer ervaring. Vooral als je de ontwikkeling van v. Dijk en de Ligt meeneemt. Het middenveld, is eigenlijk nog steeds wat het al een lange tijd is..matig en vooral fysiek niet opgewassen, tegen landen als Duitsland en Frankrijk (de eerste beproevingen voor Koeman). Aanvallend gezien, is er ook niet echt veel verbetering, maar daar is een oplossing voor. Koeman zal Bas Dost, moeten vertrouwen en het spel aanpassen op basis van zijn kwaliteiten. Dus laat die voorzetten maar komen, met een linksbenige op links en een rechtsbenige op rechts aub. Koeman zal wel moeten, want we hebben allemaal gezien, dat alle andere tactieken, hopeloos gefaald hebben tot nu toe. en dan heb ik het vooral over de wedstrijden tegen de toplanden.
 
Sirius
 
0
6 februari 2018 om 16:47
Koeman is naar mijn mening inderdaad de beste keuze, maar ik denk niet dat hij Oranje er weer bovenop gaat helpen. Vooral omdat ik denk dat er op het middenveld en in de aanval niet genoeg creativiteit loopt. Jongens als Frenkie de Jong zijn er nog niet klaar voor en spelers als Strootman, Wijnaldum laten het structureel niet zien. Dan heb je nog een hele rij spelers die simpelweg niet getalenteerd genoeg zijn.
 
RedondoNo5
 
1
6 februari 2018 om 16:58
Waarom is iedereen zo overtuigd van het spelen met 3 Cv's? Geen enkele verdediger speelt in een dergelijk systeem bij zijn club. Ook onder vgaal werkte dit niet lekker als je het spel en onderlinge samenwerking goed bekijkt. Gewoon spelen met 4 verdedigers en zorg ervoor dat je minimaal 1, maar het liefst 2 man op het middenveld hebt die het vuile werk kunnen doen (a la vbommel en Nigel). de overige (aanvallend ingestelde) spelers mogen 'het' voorin doen.
 
rbn_
 
0
6 februari 2018 om 17:08
Hoop dat Koeman gaat varieren. 3 verdedigers vind ik ideaal tegen een 2 spitsen systeem en dat komt in het buitenland wel eens voor.
 
RedondoNo5
 
0
7 februari 2018 om 12:40
Ideaal in theorie. In de praktijk moet je dit wekelijks spelen om tot een goede uitvoering te komen. Dit toepassen bij Oranje werkt niet. Je maakt het de spelers dan onnodig moeilijk. Gewoon zoveel mogelijk laten spelen in de rol die ook bij de hun club hebben. Natuurlijk kan je variëren, maar alleen wanneer nodig. Ik zou gewoon spelen met 3 of 4 middenvelders.
 
Limboroy
 
0
6 februari 2018 om 17:06
ik heb er een heel hard hoofd in of dit wel de juiste keuze is. Zo veel beter dan Blind is hij nu ook weer niet. Denk dat we Ek2020 ook niet gaan halen.
 
rbn_
 
0
6 februari 2018 om 17:29
Niet zoveel beter? Waarop baseer je dat?
 
Limboroy
 
0
6 februari 2018 om 21:28
op wat hij as coach heeft laten zien, daar baseer ik het op. Zie niet echt punten in Koeman die zeggen ja dat is de juiste man voor deze klus
 
PAASCHKAAL
 
0
6 februari 2018 om 17:29
De beste keus naar mijn mening. Ik heb vertrouwen in hem als coach. De huidige generatie bezit wellicht minder talent maar in elk geval genoeg om op toernooien aanwezig te zijn. Hopen dat Koeman het maximale eruit weet te halen.