'Kwalitatief zijn PSV, Ajax en Feyenoord aan elkaar gewaagd'
Donderdag, 18 oktober 2018 om 17:57

Nicolai Jörgensen lijkt weer helemaal fit. Voorafgaand aan de interlandperiode stond de aanvaller van Feyenoord voor het eerst dit seizoen negentig minuten op het veld, in de uitwedstrijd tegen Willem II (1-1). Hij oogde nog niet topfit, maar heeft in de interlandperiode rust kunnen nemen. Jörgensen is erop gebrand om zijn waarde te bewijzen voor Feyenoord.

De eerste zeven officiële wedstrijden van de Rotterdammers moest de spits dit seizoen aan zich voorbij laten gaan. Daarna kwam hij tot drie invalbeurten, voordat de Deen tegen Willem II een basisplek had. Voor de camera van FOX Sports spreekt Jörgensen van een 'heel frustrerende' periode. "De eerste maanden van het seizoen waren slecht en nu moet ik het omdraaien", blikt hij vooruit. "Het was een heel 'shitty' blessure. Ik wist niet hoe lang het zou duren."

"Ik heb geprobeerd om te genieten van het kijken naar de ploeg. Ik wilde ook de motivatie vinden om terug te keren. Dat was niet moeilijk, want ik houd van voetbal en ik ben heel depressief als ik niet kan spelen", vervolgt Jörgensen, wiens plek werd overgenomen door Robin van Persie. De Eredivisie-topscorer van het seizoen 2016/17 noemt zijn ervaren ploeggenoot een 'geweldige' voetballer. "Dat hij op zijn leeftijd al zes keer heeft gescoord, bewijst hoeveel kwaliteit hij heeft als voetballer. Misschien is hij soms niet zo fit als hij vroeger was, maar zijn kwaliteit spreekt voor zich."

"Het is een genot om hem te zien voetballen. Ik weet zeker dat we een heel goede connectie zullen hebben. Hij is een heel slimme voetballer, dus het is makkelijk om met hem samen te werken", aldus Jörgensen, die de droom koestert om voor de tweede keer kampioen te worden met Feyenoord. Hij acht zijn ploeg kansrijk, ondanks dat Ajax en PSV het seizoen beter zijn begonnen. "Het ligt nog open", zegt hij. "We staan maar twee punten achter Ajax. Dat gat willen we zeker dichten. Je moet altijd proberen voor het kampioenschap te gaan. In mijn eerste jaar lukte het en dat was geweldig. Ik denk dat de ploegen kwalitatief erg aan elkaar gewaagd zijn."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (104)

 
The-Jump
 
90
18 oktober 2018 om 18:11
Leuke motiverende teksten voor Feyenoord en wellicht om de supporters wat op te peppen, maar Ajax en PSV gaan uitmaken wie kampioen wordt en Feyenoord moet zich richten op plek 3 en zorgen dat er geen mega kloof ontstaat.
 
XAJAcfa
 
4
18 oktober 2018 om 21:57
Die megakloof is er al, nog niet op de ranglijst dit jaar maar vorig jaar wel. Als je kijkt naar de breedte van de selectie is er een enorme kloof dat gaat je opbreken in de rest van de competitie. Natuurlijk heeft Feyenoord voldoende kwaliteit om van 70% van de ploegen in de Eredivisie te kunnen winnen maar de top 5 wordt lastig. PSV en Ajax zijn een klasse apart. Dan heb je Vitesse, AZ en nog een paar clubs die met de vorm van de dag ook lastig zijn Utrecht, Zwolle, Heracles en Heerenveen. tja dat zijn ploegen waar ze het wel lastig tegen hebben als er een paar blessures zijn. Bij Feyenoord hebben ze geen bank met spelers ala Ramselaar en Guti zoals bij PSV of met Van de Beek, Eiting of Gravenberch bij Ajax
 
kaktussen
 
110
18 oktober 2018 om 18:12
Spierballentaal hoor. Alleen niet serieus te nemen.
 
el_barca
 
8
18 oktober 2018 om 18:14
Wat moet die dan zeggen wij nemen genoeg met de 3e plek?
 
tubes
 
45
18 oktober 2018 om 19:28
Hij mag alles zeggen dat hij wil. Wij mogen daar weer een mening over hebben.
 
Marranr1
 
4
18 oktober 2018 om 19:58
Heb je gelijk in maar laten we even eerlijk zijn. Feyenoord is gewoon 4 klasses minder dan PSV als Ajax. Leuke uitspraak van hem om zichzelf en het team re motiveren een de supporters blij te maken. Maar werkelijk lachwekkend natuurlijk elke linie zijn de andere teams kwalitatief beter alleen met Vermeer heb je een keeper die niet minder is dan die andere 2.
 
Djo AMS
 
6
18 oktober 2018 om 20:58
Iets met geen woorden maar daden
 
P9J7
 
7
18 oktober 2018 om 21:17
En daarom won PSV niet van Feyenoord in Eindhoven daar waar Ajax met 3-0 onderuit ging?
 
Sjoerd1987
 
9
18 oktober 2018 om 21:35
Ja want 1 wedstrijd zegt alles over het niveau van een team. Veel te simpel. Het was een dramatische partij maar zo'n wedstrijd kan iedereen wel eens hebben. Ik geloof er helemaal niks van dat Ajax dit vaker zou overkomen. Daar spelen ze de laatste tijd gewoon te goed voor. Psv en Ajax gaan het gewoon uitmaken. Ook al staat feyenoord nog dicht bij Ajax. Ik geloof er niets van dat Feyenoord kan blijven volgen.
 
D.costa9CFC
 
27
18 oktober 2018 om 18:32
Tja Ajax en Feyenoord kunnen natuurlijk niet zeggen dat ze voor een 2de en 3de plek gaan. PSV is gewoon een heel goede en stabiele ploeg.
 
TimKrul
 
19
18 oktober 2018 om 19:36
Ondertussen speelde Feyenoord 1-1 tegen PSV en kreeg Ajax daarentegen een Jantje van PSV.
 
jefe24
 
21
18 oktober 2018 om 21:06
Ondertussen staat Ajax eerste in de poule in de CL en PSV kansloos laatste, laat staan Feyenoord die helemaal nergens te bekennen is... Al moet ik wel toegeven dat PSV in een schijtpoule zit en ik ze wel punten zie pakken tegen Tottenham.. Verder heeft Ajax het altijd lastig tegen Psv, Maar weet Feyenoord vrijwel nooit te winnen van Ajax. Ik zie het ook somber in voor Feyenoord, Saai scoutingsbeleid wat vrijwel niks oplevert, en geen spelers die vanuit de jeugd doorstromen die enorm veel geld gaan opleveren. Wil Feyenoord gaan aanhaken moet er heel wat gaan gebeuren. Want ik verwacht dat PSV en ook Ajax na dit seizoen financieel een enorm gat gaan slaan in verhouding met de rest van de competitie. edit: spelfout
 
Dikkebeer
 
6
18 oktober 2018 om 20:08
Dat lijkt iets te zijn voor Deense spelers, om van dat soort opmerkingen te plaatsen
 
BJP79
 
77
18 oktober 2018 om 18:13
Sorry Jorgensen maar Ajax en PSV zijn kwalitatief (een stuk) beter dan Feyenoord en gaan uitmaken wie kampioen wordt.
 
FR12Jules
 
41
18 oktober 2018 om 18:25
Alleen PSV is de enige die het laat zien op de ranglijst.
 
wandering
 
48
18 oktober 2018 om 18:38
Want als je het behoorlijk doet in de CL kun je kampioen in Nederland worden?
 
Master D
 
51
18 oktober 2018 om 19:05
@fr12jules De laatste 5 jaar heeft Ajax 57 punten meer dan Feyenoord gehaald (dit seizoen niet meegerekend). Volgens mij heeft Ajax het dus ook wel laten zien de laatste jaren. Maar goed wees er vooral trots op dat het gat nog maar 2 punten is. Die gaat vanzelf weer groeien naar de 10.
 
ThugVz
 
19
18 oktober 2018 om 19:08
Is dat de criteria van het laten zien? Dat je alles wint. Ajax heeft alleen van de concurrent verloren en 1 keer gelijk gespeeld. Daarnaast werd alles (behalve vvv) overtuigend gewonnen. Bij jullie ging het erg moeizaam. En er is al verloren van De Graafschap en gelijk gespeeld tegen Willem 2.
 
F-18/TACP
 
13
18 oktober 2018 om 19:10
@ wandering Niet perse de Champions League, maar persoonlijk vind ik tegenwoordig de Uefa ccoëfficiëntenlijst een betere graadmeter van het algemene niveau van een Nederlandse club dan onze zo goed als kwalitatief uitgeholde competitie. Wanneer Ajax en PSV binnen Nederland verliezen s dat meestal aan henzelf te danken.
 
tubes
 
16
18 oktober 2018 om 19:32
Ajax laat toch ook op de ranglijst zien dat ze boven Feyenoord staan. Zowel in punten als doelsaldo.
 
P9J7
 
2
19 oktober 2018 om 08:00
Laatste 5 jaar benoem je zelf al, maar ik zou liever de laatste 5 jaar van Feyenoord hebben dan de laatste 5 jaar van Ajax....
 
FR12Jules
 
2
19 oktober 2018 om 08:46
Ik zou nu tekenen als Feyenoord in de komende 5 jaar weer 2x de beker pakt, 2x keer de JCS en 1x het kampioenschap. Dan mag Ajax de komende 5 jaar weer 57 meer punten pakken maar alsnog zonder prijs zitten. Prijzen ging het om in Amsterdam toch?
 
F-18/TACP
 
4
19 oktober 2018 om 13:28
@ P9j7 Als Feyenoord supporter snap ik dat omdat ze bijna al twintig jaar geen kampioen meer waren geworden. Persoonlijk heb ik liever dat Ajax Europese finales speelt en/of ver komt in Europa. Niet dat ik Ajax niet graag als kampioen zie, maar met onze uitgeholde competitie hecht ik meer waarde hoe Ajax Europees presteert. Het zal wel weer als "arrogant" bestempeld worden, maar voor Ajax en PSV zijn de Johan Cruijff schaal en de Knvb beker niet de eerste prioriteit. Door de kwalitatieve uitholling van de competitie zie ik het Nederlands kampioenschap meer als een springplank om zich op een zo hoog mogelijk Europees podium te presenteren.
 
eddie$
 
44
18 oktober 2018 om 18:13
Dat heeft feyenoord tot nu toe goed verborgen weten te houden. Bij PSV en Ajax draait t een stuk soepeler en het is veel leuker om naar te kijken. Bij feyenoord loopt alleen van Persie die nog af en toe iets speciaals doet
 
FR12Jules
 
25
18 oktober 2018 om 18:25
Zegt wel wat dat een waardeloos Feyenoord maar 2 punten achter op Ajax staat
 
Zytto34
 
73
18 oktober 2018 om 18:30
Zegt in principe helemaal niks. Het seizoen is ook pas net bezig natuurlijk. Als je ziet hoe feyenoord in de slotfase na 85 minuten moeizame minuten nog net de punten over de streep weet te trekken thuis tegen vitesse en utrecht en Ajax dan az met 5-0 van de mat ziet tikken na een uitstekende wedstijd in de Allianz Arena, dan zeggen die punten meer iets over de andere clubs in de Eredivisie.
 
myajaxforever
 
23
18 oktober 2018 om 18:46
Fr12jules, Zegt alleen maar dat de rest achter jullie nog dramatischer is. Je kan nu toch niet met droge ogen gaan beweren dat Feyenoord maar zelfs iets van de kwaliteiten heeft die Ajax en PSV hebben? Ik begrijp dat het niet leuk is als Feyenoorder om dit te horen, maar dat is de waarheid. Ajax heeft gewoon een coach die niet begaafd is, en soms lompe opstellingen doet zoals tegen Psv. Daar wordt je weggespeeld omdat hij gewoon niet goed bij zijn hoofd is. Maar Ajax is langzaam aan wel weer erg op dreef aan het komen, en hebben spelers om je vingers bij af te likken. Ook Psv, kijk alleen al naar Bergwijn...dat is genieten...jammer dat Ajax hem destijds niet kon behouden. Van Persie is natuurlijk een geweldige voetballer, maar te oud om buiten NL en af en toe een pot nog iets te doen. Dat is gewoon de waarheid. De rest zou bij beide teams hooguit op de bank zitten.
 
blackpool
 
21
18 oktober 2018 om 19:04
Ajax heeft de traditionele moeilijke uitwedstrijden bij PSV en Vitesse al gehad. Vorig jaar 0 punten. Dit jaar 3. Feyenoord heeft nog geen moeilijke wedstrijd gehad. Maar ook jij kijkt alleen maar naar Ajax. Als je volgende week verliest tegen Ajax sta je al 10 punten achter op PSV in principe. Ach, boeit niet, Ajax staat nog dichtbij...geobsedeerd zoals altijd..
 
tubby
 
6
18 oktober 2018 om 19:38
Dit is natuurlijk een non argument, als ajax volgende week verliest staan ze er ook 8 achter en staat feyenoord boven Ajax. Niet dat ik denk dat het gebeurd.
 
Janta
 
3
18 oktober 2018 om 20:09
Wat wil je daarmee zeggen, zet eens alle spelers van Ajax 1 op 1 tegenover elkaar en trek je conclusie.
 
FR12Jules
 
3
18 oktober 2018 om 22:45
Ja, en een elftal vergelijk je niet door 1 op 1 spelers te vergelijken. Gaat mij er meer om dat er zo negatief over Feyenoord wordt gesproken en er met hosanna over Ajax wordt gesproken terwijl er minimaal puntverschil in zit.
 
AllejahMansi
 
1
19 oktober 2018 om 00:09
FR12Jules,Ben t met je eens. Er word altijd heel negatief over Feyenoord gepraat. Ik vind eerlijk gezegd inderdaad Feyenoord de minste van de 3, maar niet zoveel minder als sommige willen beweren. Feit is dat Feyenoord PSV hun eerste (kleine) prijs van t seizoen heeft afgepakt en maar 2 punten achter Ajax staat. Sterker nog zonder VAR had t zelfs waarschijnlijk boven Ajax gestaan (wedstrijd tegen Venlo). Dus iedereen kan wel roepen hoe slecht Feyenoord is blabla maar Ajax mag dat wel eens in punten verschil gaan laten zien dan.
 
Ajax33*
 
2
19 oktober 2018 om 01:04
Dat doen ze al of staan ze niet boven Feyenoord. Wat een geneuzel hier zeg. Je kan kort of lang lullen PSV en Ajax hebben gewoon de meeste kwaliteit punt! Dan kan je als Feyenoorder wel gaan miepen wsnt er zit maar 2 punten tussen. Ja en na tegen Ajax en Psv gespeeld te hebben zit er 8 en 13 punten tussen. Weltrusten
 
P9J7
 
1
19 oktober 2018 om 08:01
Als je ziet dat Ajax een VAR nodig heeft om de punten te pakken tegen vvv en met 3-0 klop krijgt van PSV... zo kun je veel situaties benoemen. Ajax is idd kwalitatief verder dan Feyenoord, maar voor alsnog zegt de ranglijst iets anders.
 
FR12Jules
 
0
19 oktober 2018 om 08:37
@ajax33* Natuurlijk zit er kwalitatief verschil tussen. Maar dat uit zich tot nu toe niet op de huidige ranglijst. Ja, PSV wint al hun potjes. Maar dat kan je van het geweldige Ajax niet zeggen. En het is maar net zoals P9j7 zegt, Ajax kreeg net zo goed (weer) een flink pak slaag van PSV en had een mazzeltje tegen Vvv. Stel Feyenoord had het mazzeltje dat Fran Sol niet de gelijkmaker binnenschoot, dan stond met gelijk met Ajax. ;-) Maar houd maar stug vol dat Ajax zo geweldig is, want sinds het Wk2014 valt dat echt enorm mee op een Europees avontuurtje na.
 
KEIZER!
 
14
18 oktober 2018 om 18:14
PSV en Ajax zijn aan elkaar gewaagd ja.. die 2 clubs hebben beide wisselspelers die stuk voor stuk bij Feyenoord in de basis zouden staan. Op van Persie na. Die is gewoon bij vlagen nog van wereldniveau.
 
P9J7
 
2
19 oktober 2018 om 08:02
Dat was in Eindhoven niet te zien dat Ajax en PSV aan elkaar gewaagd zijn. Daar waar Feyenoord een stuk beter voor de dag kwam.
 
FR12Jules
 
2
19 oktober 2018 om 08:39
Ja, en was niet de eerste keer dat Ajax weg wordt gespeeld in Eindhoven. En maar praatjes blijven hebben.
 
Bergwijn
 
29
18 oktober 2018 om 18:14
Mensen doen alsof Feyenoord niet mee doet om de titel maar ze staan maar twee punten achter op Ajax. Er is maar 1 team die er bovenuit steekt en dat is PSV, de topfavoriet om weer kampioen te worden in de eredivisie.
 
ajax01-95
 
69
18 oktober 2018 om 18:29
Mensen doen alsof Psv alleenheerser in de eredivisie is maar ze staan maar 5 punten voor op nummer 2 ajax met nog 26 wedstrijden te gaan.
 
Kerzoep
 
24
18 oktober 2018 om 18:54
Ik vind 5 punten voorsprong op je grootste concurrent na acht wedstrijden een vrij grote voorsprong. Er zijn inderdaad nog 26 wedstrijden te gaan, dus de titelstrijd ligt nog open. Maar op basis van wat beide ploegen hebben laten zien lijkt het me dat PSV iets meer de favoriet is voor het kampioenschap.
 
Bergwijn
 
9
18 oktober 2018 om 19:26
Alle wedstrijden gewonnen waaronder een 3-0 overwinning op je directe concurrent en gemiddeld vier doelpunten per wedstrijd scoren. Dat is zeer indrukwekkend.
 
Kyle66
 
8
18 oktober 2018 om 19:40
Sommige wedstrijden met veel geluk gewonnen. Bij de wedstrijd tegen PEC was PEC gewoon beter. Dus altijd overtuigend gewonnen, nee. Wel zal PSV na de winterstop het voordeel hebben dat ze geen Europese wedstrijden meer spelen (waarschijnlijk), en dat zal Ajax kunnen opbreken.
 
Marchello020
 
6
18 oktober 2018 om 22:13
Waarvan 4 punten in de laatste minuut gestolen Maar ik moet wel zeggen, dat zie ik de laatste tijd niet meer gebeuren Het verschil met de andere ploegen wordt steeds groter Dat geldt voor zowel PSV als Ajax
 
Janta
 
0
19 oktober 2018 om 00:29
En met de selectie die Feyenoord heeft is dat niet vol te houden. Dankzij v. Persie staan ze 3e maar moeten nog de echte sterke tegenstanders nog krijgen.
 
FR12Jules
 
0
19 oktober 2018 om 08:47
@janta Kampioen wordt je niet tegen Ajax en/of Psv. Het gaat er om dat je de zwakkere ploegen wint. De verliespunten tegen de Graafschap en Willem II bijvoorbeeld wegen veel zwaarder.
 
Alkmaar54
 
1
19 oktober 2018 om 14:22
@fr12jules. Ja dat zei ik ook altijd. Tot AZ vorig jaar de meeste punten van iedereen pakte tegen kleintjes en vervolgens nog minder punten pakte tegen Ajax, Feyenoord en PSV dan de degradant en daarmee de titel verspeelde.
 
ThugVz
 
11
18 oktober 2018 om 19:10
De objectiviteit spat er van af. Persoonlijk denk ik dat Ajax en PSV goed aan elkaar zijn gewaagd.
 
tubes
 
6
18 oktober 2018 om 19:30
Ze doen ook niet mee om de titel want ze staan 7! punten achter op PSV dat topfavoriet is om weer kampioen van Nederland te worden...toch?
 
Bergwijn
 
4
18 oktober 2018 om 19:34
Feyenoord dat 7 punten achterstaat doet niet mee maar Ajax (dat twee punten meer dan Feyenoord heeft ) wel?
 
Kyle66
 
5
18 oktober 2018 om 19:40
Ja, want als Ajax in Amsterdam wint (zoals vorig seizoen probleemloos ging), zijn het maar 2 punten.
 
tubes
 
7
18 oktober 2018 om 19:52
Je hebt het toch over de titelkansen van Feyenoord? Ik heb ik Ajax niet genoemd.
 
Marchello020
 
3
18 oktober 2018 om 22:19
Titelkansen voor Feyenoord zijn er niet Gewoon... niet... Ik zie hier ook steeds meer reacties van Feyenoorders die dat zeggen Het zit er gewoon niet in dit jaar, het voetbal is gewoon te slecht Hoe ze dat moeten gaan verbeteren: oef... geen idee Zo denkt iedereen er eigenlijk wel over... Pro-Feyenoord of Anti-Feyenoord Alleen Jörgensen niet, maar wat moet hij zeggen? Kan eigenlijk beter niets zeggen en fit zien te worden
 
FR12Jules
 
1
19 oktober 2018 om 08:42
Titelkans is er wel. Het gat is niet dusdanig groot dat het in de resterende wedstrijden niet meer overbrugt kan worden. ;-)
 
FR12Jules
 
0
19 oktober 2018 om 08:40
Meedoen om de titel vind ik nog te ver gaan. Maar ik denk dat als Ajax niet oppast ze zelf mogelijk niet eens de 2e plek weet te bemachtigen.
 
Japie_Krekel
 
8
18 oktober 2018 om 18:19
was het maar zo een feest maar dit Feyenoord is kwalitatief helaas erg pover. alleen Van Persie is een speler met iets speciaals in huis en een beetje flair en Berghuis dan op de dagen dat hij er zin in heeft. de rest zijn hardwerkende teamspelers maar met hard werken speel je geen tegenstander kapot. dat doe je met voetballend vermogen en creativiteit
 
NJfromVOL
 
2
18 oktober 2018 om 22:54
... en snelheid. Ik mis bij Feyenoord iemand vanuit middenveld / voorhoede met de snelheid van Neres / Bergwijn / Lozano. Dat zijn toch altijd spelers die in hun eentje in een moment een wedstrijd kunnen omdraaien en twee verdedigers binden.
 
Japie_Krekel
 
0
19 oktober 2018 om 02:08
@njfromvol mee eens! je hebt geen snelheid en diepgang op de vleugels waardoor Feyenoord voorin vaak voorspelbaar word en makkelijk te verdedigen voor de tegenstander. daarom moeten we het vaak hebben van een geniale ingeving van Van Persie
 
blackpool
 
36
18 oktober 2018 om 18:20
We staan maar 2 punten achter op Ajax.. Dus dan is het goed? Je gaat toch voor het kampioenschap? PSV staat op 1 en daar sta je 7 punten op achter. Na een makkelijk programma tot nu toe. Ach, dat maakt niet uit want we staan maar 2 punten achter Ajax...
 
Janta
 
1
19 oktober 2018 om 00:33
Ajax heeft Ziyech, Neres, Tadic, de Ligt en de Jong. Wat heeft Feyenoord, v. Persie.
 
FR12Jules
 
0
19 oktober 2018 om 08:43
En zelfs met die spelers maar 2 punten boven dat armzalige Feyenoord staan. :"
 
theo uphus
 
8
18 oktober 2018 om 18:22
Elke speler gelooft altijd iets meer in de kansen van zijn eigen team dan dat de gemiddelde kenner van het spelletje doet. De gemiddelde Feyenoordfan op voetbalzone denkt ook dat Feyenoord beter is dan het werkelijk is. Zoals er nu ook Ajaxfans zijn die de Amsterdammers de Champions League al zien winnen en er PSV supporters zijn die het volgende kampioenschap al weer in Eindhoven denken te vieren. Dat mag allemaal dus mag Jorgensen denken dat Feyenoord op hetzelfde niveau zit dan Ajax en Psv. En ik mag dan denken dat dat niet waar is.
 
Daneman
 
3
18 oktober 2018 om 18:31
Wat Feijenoord vooral mist is creativiteit en techniek/handelingssnelheid op het middenveld, en een goede coach die durft te voetballen en aanvallend positie- en combinatiespel snapt. Van Bronckhorst vervangen door Bosz zal al wonderen doen. En dan doorselecteren op techniek, handelingssnelheid en creativiteit, en inzetten op goede jeugd die er bij Feijenoord aankomt. AZ maakt ook de fout het middenveld te laten bestaan uit degelijke meevoetballers en lopers, geen enkele creativiteit.
 
Gerardovic
 
6
18 oktober 2018 om 18:33
Hahaha, echt de grap van de maand dit??... Gelijkwaardig aan PSV en Ajax zullen jullie waarschijnlijk nooit meer worden. Het kampioenschap van vorig seizoen is de laatste geweest, nu rest voor altijd de grijze middenmoot. Ik schat heel wat zgn subtopploegen momenteel nog hoger in wat materiaal betreft. Bij dit Feyenoord zit iedereen aan zijn max, niet 1 speler kan ik opnoemen die nog een stapje omhoog kan. Triest genoeg maar zo is het, succes met een top 5 notering dit seizoen; dan heeft Feyenoord echt een prachtig seizoen gehad??
 
FR12Jules
 
0
19 oktober 2018 om 08:51
Je schat subtopploegen hoger in dan Feyenoord, maar Feyenoord heeft niet 1 speler die een stapje omhoog kan doen? Dus spelers als Bijlow, Malacia, Larsson, Jorgensen, Vilhena of Berghuis zullen niet van toegevoegde waarde zijn bij AZ? Ok dan. Goed verhaal.
 
SneekPSV
 
9
18 oktober 2018 om 18:39
Hahaha, zelden zoiets naïefs gelezen. Met alle respect, maar Ajax en PSV zijn met afstand beter dan Feyenoord. Ik kan geen speler van Feyenoord bedenken die bij de andere ywee clubs in de basis zou staan.
 
gloryUnited
 
4
18 oktober 2018 om 20:27
Van Persie uiteraard boven de Jong en boven Huntelaar of Dolberg.
 
myajaxforever
 
1
18 oktober 2018 om 18:40
PSV en Ajax zijn wel aan elkaar gewaagd, ik denk persoonlijk dat Ajax de betere spelers totaal gezien heeft op de meeste posities maar het zal elkaar niet veel ontlopen. Tussen Ajax en PSV en Feyenoord zit een gigantisch gat, misschien niet qua resultaten maar wel qua mogelijkheden. De selectie van Feyenoord is een fractie waard aan die van Ajax. Ik denk dat alleen de Ligt al in zijn eentje de gehele selectie zowat vertegenwoordigd. Misschien niet leuk om dit als Feyenoord supporter te horen, maar dat is wel hoe de verhoudingen momenteel liggen. Neemt niet weg dat Feyenoord over tijd niet meer aansluiting kan vinden als ze slim omgaan met de inkomsten. Eigenlijk zou het met de achterban de 2e club van Nederland moeten zijn, maar dat is duidelijk nu 2e, met een groot gat naar de nr 2.
 
Wouterke
 
0
18 oktober 2018 om 18:42
Ik kan me voorstellen dat je dit als Feyenoord-speler denkt, maar Ajax en PSV zijn echt zoveel beter. Ik zie het gat de komende jaren ook niet kleiner worden. Feyenoord heeft nauwelijks kapitaal op het veld staan, waar Ajax en PSV dit wel hebben. De enige kans voor hun is om te investeren in de jeugd en de scouting op orde te brengen. Tot nu toe levert de scouting van Feyenoord alleen maar middelmaat op. Je moet een paar voltreffers hebben.
 
wyzijnkampioen
 
3
18 oktober 2018 om 18:58
Verliest Feyenoord van Ajax dan is het gat met Psv waarschijnlijk al weer 10 punten na slechts 9 wedstrijden. Dat is gelijk al een gapend gat! Dit is dus eigenlijk meer een blufpoker uitspraak van Jorgensen
 
Bergwijn
 
4
18 oktober 2018 om 19:28
En wint Feyenoord van Ajax, dan mogen beide teams vechten om de tweede plek en dat na slechts 9 wedstrijden. De wedstrijd in Rotterdam zal voor Ajax ook een heel belangrijk worden aangezien PSV de komende tijd een makkelijk programma zal hebben.
 
ThugVz
 
21
18 oktober 2018 om 19:36
Sjongejonge zeg en dan zeggen ze dat Ajacieden arrogant zijn. Jongens we kunnen er eigenlijk wel mee stoppen, PSV is kampioen!
 
Bergwijn
 
6
18 oktober 2018 om 19:41
Stel je niet zo aan man. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er bij sommige gedaan wordt of als Ajax/ PSV veel beter zijn dan Feyenoord. Verschil tussen Ajax/PSV en Feyenoord is helemaal niet zo groot.
 
Sanderr
 
4
18 oktober 2018 om 19:41
De wedstrijd in Rotterdam is pas volgend jaar. Ajax speelt thuis tegen Feyenoord 28 oktober.
 
Kyle66
 
13
18 oktober 2018 om 19:42
Als we alle posts van Bergwijn mogen geloven, is het een gelopen race. Ik stel daarom voor dat we de resterende wedstrijden op papier afdoen.
 
Sanderr
 
2
18 oktober 2018 om 19:44
@Bergwijn ik denk dat men het niet per se over de puntenaantallen heeft maar over het vertoonde spel het hele seizoen, de (voorrondes van) Europese duels kun je dan ook in ogenschouw nemen. Dan kun toch wel concluderen dat Ajax en PSV wat verder zijn dan Feyenoord lijkt me. Op basis daarvan vind ik het ook niet zo gek om te stellen dat deze twee ploegen om de titel zullen strijden, waar PSV vooralsnog in het voordeel is uiteraard.
 
Bergwijn
 
0
18 oktober 2018 om 19:47
@sanderkoevoetsAls de wedstrijd volgende week in Amsterdam wordt gespeeld i.p.v. Rotterdam dan zie ik Ajax met twee vingers in de neus winnen van Feyenoord. Zij doen het altijd in hun broek als ze naar de Arena moeten.
 
Master D
 
0
18 oktober 2018 om 19:00
Tuurlijk Nicolai, de ploegen zijn aan elkaar gewaagd. Daarom staan jullie al 7 punten achter Psv, omdat jullie zo aan ze gewaagd zijn. Verschil tussen Ajax/psv en aan de andere kant Feyenoord is dat er bij de eerste 2 een heel duidelijk idee achter zit qua spel en tactiek. Bij Feyenoord krijg je toch al ruim een jaar het gevoel dat ze maar wat doen en gokken op de kwaliteiten van Berghuis en sinds de jaarwisseling ook van Persie.
 
Arnout108
 
3
18 oktober 2018 om 19:12
Qua spelersmateriaal is Feyenoord inderdaad 1 met afstand beter dan de andere subtoppers en dan komen ze misschien zelfs een soort van in de buurt van PSV en Ajax. Wat ze op het veld laten zien komt alleen niet in de buurt van wat PSV en Ajax laten zien op een redelijke tot goede dag. Ben het dus niet echt met wat hij zegt. En als hij het echt zo meent dan moet die het maar laten zien. Speel ajax over een dag of 8 maar van de mat. Geen woorden maar daden ofzoiets.
 
Moridin
 
5
18 oktober 2018 om 19:18
Vooral Ajax is voetballend een stuk beter. Psv niet zo, hoewel ze wel beter functioneren als team. Psv heeft Lozano, berwijn en pereiro (wusselvallig) aangevuld met werkertjes. Daar kan Feyenoord van Persie en Berghuis tegenover zetten, aangevuld met werkertjes. Op papier best vergelijkbaar dus.
 
TechnoBastard
 
3
18 oktober 2018 om 19:19
Het zal vast nog spannend worden. Ik acht Ajax net iets beter dan ons (klinkt gek, maar dat vind ik echt). Feyenoord moet profiteren van het ontbreken van Europees voetbal én niet verliezen van Ajax komende weken. PSV heeft Barca thuis en moet een paar dagen later naar Rotterdam in november. Daar moet je van profiteren..
 
KTB84
 
6
18 oktober 2018 om 19:25
Je hebt PSV en Ajax, die ook nog Europees spelen. Dan heb je een hele tijd niets. Dan heb je nog langer niets en dan nog drie kilometer niets. Dan heb je Feyenoord. Ik ben by the way Feyenoord sympathisant.
 
wilfriedbony9
 
0
18 oktober 2018 om 19:52
Volgens mij heeft hij te diep in het glaasje gekeken
 
gomes1psv
 
2
18 oktober 2018 om 19:53
En maar zeggen: ‘We moeten naar onszelf kijken...’ Doe dat dan eens! Ajax noch PSV zou er welke positie dan ook beter op worden als er een Feyenoorder bij zou komen. Ajax speelt Feyenoord helemaal kapot binnenkort en ik verheug me gewoon op PSV’s walk-over daarna...
 
NJfromVOL
 
2
18 oktober 2018 om 22:57
gek genoeg is PSV - Feyenoord of Feyenoord - PSV een heel ander verhaal.
 
FR12Jules
 
0
19 oktober 2018 om 08:53
Gek genoeg heb ik niks gezien van Psv's walkover tijdens de JC Schaal.
 
TechnoBastard
 
0
19 oktober 2018 om 09:07
Gek genoeg is dat gelukkig ook een veredelde oefenpot aan het begin van het seizoen. Feyenoord wint tot grote irritatie van mezelf 9 van de 10 keer door inzet. Erg benieuwd hoe dat dit jaar zal zijn. Maar zoals ik al zei; de midweek daarvoor spelen we tegen Barca thuis. Daar heeft Feyenoord een flink voordeel me en moeten ze ook benutten!
 
gomes1psv
 
0
19 oktober 2018 om 09:59
Tja, een nietszeggend oefenpotje. Net zoals Feyenoord - Trencin had moeten zijn. Wat kun je ervan zeggen. PSV heeft op alle fronten intussen een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt; Feyenoord is stil water dat is gaan stinken. En volledig afhankelijk van Robin van Persie. Allerergst is nog wel dat tactisch totaal geen lijn te bekennen is in het elftal van Van Bronckhorst. Wat bij pakweg een 'concurrent' als VVV wel het geval is. Zonder bijzonder veel inspanning boekte PSV een zege op die ploeg. Maar goed, wees gelukkig met de grijze muizen die Feyenoord wekelijks de wei in stuurt. We zullen het wel zien 2 december.
 
jossy91
 
0
19 oktober 2018 om 01:47
Pfff gaan we weer hoor, Feyenoord in 1 adem met PSV en Ajax noemen??
 
mikebuist
 
0
19 oktober 2018 om 09:10
welke kwaliteit buiten van persie heeft feyernoord dan . ik zie ze niet heel matig elftal
 
kakka
 
0
19 oktober 2018 om 09:27
Ach gut, jongetje toch. Verbetering begint met erkenning dat je minder bent. Met dit soort teksten maak je jezelf belachelijk. Niet doen. Voetballend matig en totaal geen gevoel voor realiteitszin. En wat doe je daar je eigen supporters mee aan? Hoop geven op iets dat niet gaat gebeuren en zo hen alweer teleur te stellen. Domme, domme jongen.
 
Roofpigeon
 
1
19 oktober 2018 om 10:28
Helaas als feyenoord fan ben ik het niet eens met Jorgenson. Ga eerst maar weer eens in vorm komen. Dit seizoen met tranen in mijn ogen aan het kijken naar het voetbal van Feyenoord, en met jaloezie in mijn ogen naar Ajax & Psv. Als ik dan hoor dat ze bij feyenoord weer Karsdorp willen gaan aantrekken word ik helemaal kwaad. Niet omdat Karsdorp nou zo slecht is (wel uit vorm wegens blessures) maar omdat Feyenoord voor de zoveelste keer een oud-speler wilt terughalen en de scouts van onze club blijkbaar absoluut geen werk verrichten. Haal eens een leuke speler op uit een ander continent en dan niet het niveau botteghin svp. Ik kan hier echt moedeloos van worden. Het duurt zeker nog een jaar of 10 voordat het nieuwe trainingscomplex rendament gaat opleveren met jeugddoorbrekers. De scouts dienen deze tijd te overbruggen door een stap extra te zetten. Aankomende paar jaar moeten wij onze mond houden en hopen bij de top 3 te blijven maar ook dat wordt lastig denk ik.