'Lionel Messi is geen Cristiano Ronaldo, hij zou falen in de Premier League'
Zondag, 9 februari 2020 om 13:42

Cristiano Ronaldo maakte faam bij Manchester United, voordat de Portugese aanvaller in 2009 de overstap maakte richting Real Madrid. In zijn Engelse periode veroverde de routinier van Juventus verschillende prijzen, met als hoogtepunt het winnen van de Champions League in 2008. Oud-speler Emmanuel Petit is van mening dat Lionel Messi nooit zo succesvol zou kunnen zijn in het Engelse voetbal.

"Ik denk eerlijk gezegd dat Messi niet is gemaakt voor de intensiteit van de Premier League", zegt Petit, met een verleden bij Arsenal en Chelsea, in gesprek met de Daily Mirror. "Hij zou het vreselijk vinden om steeds geschopt en onder druk gezet te worden. Dat is hij niet gewend is Spanje, want daar wordt Messi beschermd." De oud-middenvelder van Barcelona voegt er een duidelijke kanttekening aan toe. "Messi is geen Ronaldo, hij zou zeker falen in de Premier League."

Josep Guardiola: 'Ik hoop dat Lionel Messi zijn carrière afsluit bij Barcelona'

"Het zou zonder twijfel geweldig zijn voor de Engelse fans om hem daar te zien spelen, maar ik zie niet in waarom een club als Manchester City hemel en aarde zou bewegen om Messi weg te plukken bij Barcelona. Hij is tenslotte al 32 of 33", voegt de uitgesproken Petit daaraan toe. "Als Manchester City dat zou willen, dan hadden ze dat jaren geleden al gedaan moeten hebben."

"Messi is geen Ronaldo, op fysiek vlak is hij geen machine", vervolgt Petit zijn vergelijking tussen de aanvallers. "Ronaldo is een monster. Messi echter heeft op zijn 32ste nog maar een of twee jaar te gaan op het allerhoogste niveau. Zelfs met de hulp van zijn geweldige ploeggenoten bij Barcelona zullen zijn snelheid en dribbels gaandeweg minder worden. Hij weet denk ik heel goed dat zijn einde als speler nabij is."

Meer nieuws
   
14:09
14:09
'FC Barcelona krijgt PSG-icoon aangeboden, maar twijfelt sterk'
8
   
13:54
13:54
'Presidentskandidaat bevestigt interesse van Ajax in spits Allen Obando'
4
   
13:45
13:45
Kassa Feyenoord en PSV rinkelt: alles wat je moet weten van het nieuwe CL-format
6
   
13:13
13:13
Reservespeler gaat PSV mogelijk verlaten voor avontuur in Spanje of Engeland
6
   
12:42
12:42
Marijn Beuker legt met 1 opmerking enorme fout van Sven Mislintat bij Ajax bloot
51
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (125)

 
InsideRMadrid
 
70
9 februari 2020 om 15:00
Dit zei ik een paar dagen geleden ook al. In Spanje wordt messi goed beschermd, maar op zijn leeftijd nog ff naar Engeland gaan? Yeah right, dat zie ik m niet doen en ik zie hem daar niet slagen. Wat is dat trouwens met al die ex-barcelona spelers die uithalen naar messi?
 
Mooji
 
36
9 februari 2020 om 15:10
Heb je natuurlijk gelijk in, maar je vergeet voor het gemak de criminele aanpak die hij heeft doorstaan wat uitgevoerd werd door iconen van jouw cluppie. Hij is nu te oud om buiten City daar te slagen. Ronaldo is veel meer een fox in the box. Dan hoef je ook niet echt te voetballen he. Als je Messi hebt moet je heel het systeem om hem laten draaien. Dat gaat moeilijker op deze leeftijd en dat is logisch.
 
bf1994
 
40
9 februari 2020 om 15:14
@mooj messi rendeert het beste als het systeem niet alleen om hem draait. Kijk voorbeelden: "barcelona van guardiola" en Trio Msn. Dat waren de seizoenen waar messi op zn allerbest rendeerde. Als alles van messi alleen moet komen zoals afgelopen 2 seizoenen bij barca en bij argentinie voor heel lang dan ga je een slecht team krijgen
 
Mooji
 
9
9 februari 2020 om 15:17
Heb je 100 procent gelijk in, alleen de beste man wil zelf niks meer doen als ie de bal niet aan de voet heeft.
 
bf1994
 
27
9 februari 2020 om 15:21
De beste man deed toendertijd ook al niks zonder de bal aan zijn voet.
 
Mooji
 
5
9 februari 2020 om 15:24
Hij deed relatief weinig ja. En als je ouder wordt is het vrij normaal dat je nog minder gaat doen.
 
bf1994
 
4
9 februari 2020 om 15:27
Het was echt niet relatief, gozer voerde geen bakkes uit zonder bal. In de jaren onder rijkaard nog wel maar toen guardiola kwam veranderde dat meteen. OM je een voorbeeld te geven moet je eens kijken welke kritiek messi kreeg na de uitschakeling tegen inter in 2010
 
Mooji
 
3
9 februari 2020 om 15:31
Onder Pep? Zeker in de eerste twee jaren onder Pep was hij 3 keer zo actief man. Je hoeft alleen al naar zijn loopje te kijken destijds. Veel meer op de voorvoeten en pro-actief. Het overduidelijke gewandel werd in het laatste jaar van Pep en in het jaar van Tito vooral zichtbaar (toen hij wat meer een doelpuntenmaker werd).
 
bf1994
 
2
9 februari 2020 om 15:37
in 2010 kreeg die het nog naar zijn hoofd dat hij super weinig rende en defensief niks deed. Maar iedereen negeerde het toen omdat barca alles aan het winnen was.
 
bf1994
 
70
9 februari 2020 om 15:12
15 minutes of fame noem je dat. Uithalen naar een super bekend persoon zodat je even in het nieuws komt en ook even belangrijk bent
 
Bon Jovi
 
60
9 februari 2020 om 15:30
15 minutes of fame lol, Petit is een legendarische middenvelder
 
bf1994
 
108
9 februari 2020 om 15:39
legendarisch? overdrijven is ook een vak
 
Linley
 
47
9 februari 2020 om 15:55
Legendarisch? We hebben allemaal wel eens van hem gehoord, maar legendarisch? Kom nou zeg.
 
Bennie2000
 
13
9 februari 2020 om 15:56
Was inderdaad destijds een van de beste middenvelders ter wereld. En natuurlijk oud speler van Barca
 
Sankento
 
7
9 februari 2020 om 18:20
Maar heeft wel een EK en WK gewonnen.
 
Bon Jovi
 
9
9 februari 2020 om 19:29
Hij was 1 van de beste middenvelders ter wereld. Hoe dan ook, gaan we nu serieus een discussie voeren over de graad van zijn faam? Feit is dat hij een grote naam is in de voetbalwereld en jij doet alsof hij een nobody is. Wat hij zeker niet is. Je zit hier zelf uit te halen naar Petit omdat Petit naar Messi uit haalt (pot en ketel weet je wel) maar je komt gewoon erg dom en kinderachtig over.
 
FCVoetbal23
 
20
9 februari 2020 om 15:22
Als ik wedstrijden van Barcelona bekijken dan wordt hij ook continue onder druk gezet. Vaak meerdere mensen om hem hem en krijgt hij meer dan genoeg trappen dus dat is echt onzin in mijn ogen. Daarnaast worden de spelers van topclubs altijd sneller beschermd, dus zodra hij bij een van de grote ploegen in Engeland gaat spelen zal dat niet heel erg veranderen. Qua intensiteit heeft hij wel een punt. Maar bij een ploeg als City zal hij in mijn ogen perfect passen
 
nassir37-
 
18
9 februari 2020 om 16:02
@inside MadridIk ben er Barça fan en ik weet dat Messi zou falen in de premier league. Messi is gewoon een amateur en kan helemaal niks. Messi kwam ooit M.united, Chelsea, Arsenal, City, Liverpool...wat viel Messi echt door de mand zeg...You right my ass...Je bent een Real fan die gefrustreerd is en bij ieder Barça topic bullshit uit kraamt. Dat weten we al. Messi heeft tegen alle top 5 van England gespeeld en hij heeft ze allemaal gesloopt. Volgens mij zijn het hetzelfde spelers die in de premier league spelen. Wat hebben sommigen mensen korte geheugen zeg. En we weten allemaal hoe meneer Petit gefaald heeft bij Barcelona. En gefrustreerd is afgedaan richting Engeland. Hij is gefalen en denkt dat ook over iedereen. Ronaldo heeft het laten zien in Engeland maar heeft ook niet echt veel kampioenschappen gewonnen in Spanje. Messi was hem altijd voor en was ook meerder malen topscorer geworden en l iet Ronaldo achter. Als die vergelijking zou kloppen dan was Ronaldo ieder jaar kampioen. Want als je het hebt laten zien in Engeland wat volgens sommigen zo moeilijk is dan zou Ronaldo ieder jaar kampioen zijn geworden in Spanje. Sterker nog. Zet 1 speler op Ronaldo en hij loopt constant vast....terwijl Messi constant bewaakt worden door 5 verdedigers en middenvelders. Mooi voorbeeld voor jou is die goal tegen Real Madrid in de CL toen 5 spelers van Real Madrid hem niet konden afstoppen.
 
PorQue
 
15
9 februari 2020 om 16:25
''goed beschermd''. Even Googlen naar de beelden van Ramos en Pepe die Messi torpederen lol.
 
Peperbus038
 
21
9 februari 2020 om 16:39
Wat een onzin . Messi is de jongste niet meer, maar ook in de PL zou hij makkelijk meekunnen. Sterker nog, die schiet hij aan flarden.
 
Xyzz
 
20
9 februari 2020 om 16:58
Sinds je uit de kast bent gekomen als flat-earther kan ik jou om een of andere reden toch nooit meer serieus nemen.
 
HafRobyo
 
9
9 februari 2020 om 17:13
Niet slagen in Engeland? Op grond waarvan baseer je Dat? Heeft alle topclubs kapot gespeeld in cl. Kijken jullie wel naar voetbal of wat? Ongelofelijk dat men zoiets kan zeggen. Ga abdere sport kijken..is wellicht beter voor je...pfff
 
tyuin
 
0
9 februari 2020 om 21:59
Messi in een voetballende ploeg onder guardiola. En dan twijfelen of dat goed gaat? Silva is hartstikke traag en totaal niet fysiek, die is al jaren geweldig daar. Messi zal die dribbel steeds minder krijgen, maar zou echt nog 2 jaar in een topploeg meekunnen.
 
bf1994
 
8
9 februari 2020 om 15:02
Ze hoeven geen hemel en aarde te bewegen, als messi wil kan die voor 0euro opgehaald worden deze zomer.
 
bpreal
 
16
9 februari 2020 om 15:59
Met een tekengeld van 100 mil ja haha 0 euro, iedereen die Messi haalt zal grote tekengeld betalen en een salaris moeten moeten waar je u tegen zegt. Dus nee Messi blijft in barca, waar hij thuishoort
 
bf1994
 
1
9 februari 2020 om 16:13
dat zijn details die niet vast staan. Alhoewel ik er zeker van ben dat hij een enorme bonus zal krijgen is het iets wat niet vast staat. Enige wat vast staat is dat hij gratis weg kan
 
Jesaja
 
146
9 februari 2020 om 15:04
Schei toch uit man. Als Pukki 11 goals kan maken in de Premier League dan moeten we hier niet eens op in gaan.
 
Arsenallz
 
24
9 februari 2020 om 15:23
En 11 goals maken betekent dat je het hebt gemaakt? Onzin. Fallacy ten top.
 
PorQue
 
8
9 februari 2020 om 16:20
Kleine David Silva heeft een top carrière opgebouwd in de PL. Maar om 1 of andere reden zou Messi datzelfde niet kunnen, Messi met meer talent en over de jaren meer spiermassa dan een Silva.
 
Damsterdam
 
179
9 februari 2020 om 15:04
Als we dan toch de kinderachtige vergelijking maken met Ronaldo. Goals Messi tegen top 6 van de Premier League:26 Ronaldo: 28 De een heeft er 6 jaar gespeeld, de ander niet. Verder spelen spelers als Hazard, Agüero, David Silva ook al jaren de Premier League aan gort. Ook niet per se hele fysieke spelers.
 
papabeer
 
39
9 februari 2020 om 15:09
Hij zegt spelen in de premier league, niet spelen tegen clubs uit de premier league. IN de premier league wordt je namelijk constant geschopt etc, daar doelt hij op.
 
Grazianoo
 
10
9 februari 2020 om 15:14
beetje overdreven..
 
barcalover123
 
139
9 februari 2020 om 15:15
De spaanse verdedigers zetten natuurlijk de rode loper uit naar het doel voor messi
 
ILCAPO
 
37
9 februari 2020 om 15:25
Ja papabeer ze lopen rond met machetes in de PL
 
bf1994
 
49
9 februari 2020 om 15:27
In de premier league liggen er landmijnen op het voetbalveld
 
Bon Jovi
 
26
9 februari 2020 om 15:29
Een even domme vergelijking van jou. Elke week in de fysieke Engelse competitie moeten spelen is zeker op lange termijn natuurlijk veel belastender dan af en toe eens tegen de Engelse toppers moeten aantreden en voor de rest bij wijze van spreken mogen uitblazen in la Liga. Want hoewel Barcelona het de laatste 2 of 3 jaren niet zo makkelijk meer heeft, wonnen ze vroeger vaak op halve kracht met 0-5 tegen laagvliegers uit La Liga. Dat is net wat Petit aangeeft. Ik ben een groot Messi fan maar hij loopt bij wijze van spreken 500 meter per wedstrijd. Messi moest lang niet elke week voluit gaan in Spanje, wat in Engeland wellicht anders zou zijn geweest. Ik vind hem dan ook met enkele heel valabele argumenten komen waar ik me zeker kan in vinden. Er is het fysieke aspect waar ik het wel deels mee eens ben. Evenals het andere argument dat hij in Engeland niet het beste team ter wereld om zich heen zou hebben en aan andere ploegmaats, speelstijl... zou moeten wennen. We zien toch ook allemaal dat het bij Argentinie wat minder loopt. Zijn blindelings adorerende fans geven natuurlijk alsmaar zijn ploegmaats, trainers of de Argentijnse bond de schuld, maar feit is dat het daar minder loopt en hij daar ook medeschuldig aan is. Allemaal zinnige argumenten vind ik. Alleen de slotconclusie ben ik het flink mee oneens, Messi zou ook de Engelse competitie aan gort spelen. Hij is simpelweg de beste die ik ooit zag. Mocht de intensiteit hem daadwerkelijk parten spelen, dan geef je hem gewoon nu en dan rust.
 
PieterPrins773
 
32
9 februari 2020 om 16:05
Altijd dat geouwehoer dat de PL zo veel zwaarder is in de breedte. Klopt niks van . Een Everton is niks better dan een Villarreal en een Southampton vind ik slechte dan een Bilbao. Ik vind de PL niks better dan de PD of zelfs de BL.
 
Bon Jovi
 
2
9 februari 2020 om 19:35
Slimme jongen, waar zeg ik uberhaupt dat de PL beter is? Dat beweer ik helemaal niet. Ik vind haar intenser, absoluut, maar het niveau was de voorbije jaren vrij gelijkwaardig denk ik. Atm wellicht de PL net wat beter. De reden dat Barca en Real het zo makkelijk hadden is natuurlijk omdat ze veruit de 2 beste elftallen ter wereld hadden. Dat is nu niet langer het geval.
 
PieterPrins773
 
3
9 februari 2020 om 19:59
Ok intenser. Mwa vooral.veel wedstrijden hetgeen is op te vangen door de coach door op de juiste momenten spelers rust te geven.
 
Yeisoonnn
 
13
9 februari 2020 om 15:29
Waarvan 9 goals tegen Arsenal die keer op keer werden weg gewalst door Barcelona in de CL. Heel knap natuurlijk, maar niet bijzonder.
 
ConchaEspina
 
9
9 februari 2020 om 15:49
Klopt. Ze maken altijd de makkelijke vergelijking met Ronaldo. Stel dat Messi niet evengoed als Ronaldo zou zijn in de Premier League (wat ik betwijfel), zal hij het nog altijd beter doen dan 90% van de andere pannekoeken die wel goed waren in de Premier League, zonder veel fysiek te hebben.
 
ILCAPO
 
67
9 februari 2020 om 15:06
Net zoals Emanuel Petit zwaar gefaald is bij Barcelona en totaal geen rol van betekenis heeft gespeeld. En dat is bewezen, wat Messi betreft is het pure speculatie voor hetzelfde geld is het een schot in de roos
 
JK-Ajax
 
21
9 februari 2020 om 15:13
Wat een lange tenen hier zeg. Ik denk dat de intensiteit inderdaad in het nadeel van Messi werkt. Hij sjokt al tijden in de wedstrijd om maar aanvallend meters te kunnen maken. Het tempo in de PL ligt wel een stuk hoger natuurlijk. Beargumenteer eens iets in plaats van als een kleuter op de man te spelen (oh de ironie).
 
ILCAPO
 
34
9 februari 2020 om 15:24
Wat ironie? Petit is zwaar door de mand gevallen bij Barca en zoals hierboven zo vaak gezegd Messi heeft bijna 30 doelpunten tegen de top van de PL. Alsof hij moeite zou hebben met die matige verdedigers in de PL, buiten Van Dijk en die Turk van Leicester is het maar heel triestig qua verdedigers. Ik zie Messi daar minstens 30 per seizoen scoren, Vertonghen en Alderweireld en Maguire zouden sterren zien tegen Messi
 
FCVoetbal23
 
16
9 februari 2020 om 15:25
Man City speelt op een identieke wijze als Barca met heel veel balbezit. Waarom zou hij hierin niet mee kunnen? Ja 90min achter een bal aan rennen bij een Aston Villa zie ik hem niet doen nee. Maar er zijn genoeg manieren om hem te laten renderen in de PL. Maar blijft speculeren!
 
Mooji
 
1
9 februari 2020 om 15:28
JK-Ajax Helemaal mee eens. Zeker omdat het ook nog eens om "Messi" gaat zullen spelers getergd zijn. Het is ook makkelijk om met fysiek spel een speler uit zijn spel te halen zonder bestraft te worden in de PL. Als je net als Ronaldo vooral in de 16 actief wordt heb je daar minder last van. Als je Messi in je zak hebt heb je vaak het team in je zak. Wat ik zeker als een enorme nadeel van de speler zelf zie.
 
Sirius
 
12
9 februari 2020 om 15:40
Datzelfde tempo heb je ook in de Champions League en daar is hij nog steeds zeer bepalend. De uitspraken van Petit zijn nergens op gebaseerd en buiten z'n opmerking over de leeftijd van Messi zijn het allemaal aannames van hem die hij niet kan onderbouwen met feitelijke argumenten.
 
JK-Ajax
 
4
9 februari 2020 om 16:10
Als zelfs de ironie je ontgaat dan weet ik het ook niet meer. Het gaat hier niet om Petit maar om de essentie van wat hij zegt. Jouw argument is kolder "petit kon het niet bij Barca dus ...". Dat vind ik van een bijzonder kinderachtig niveau. .De messi van nu gaat het denk ik niet meer in de PL redden ivm zijn fysieke gesteldheid, de rest blijft gissen maar ik denk dat Spanje het beste past bij zijn manier van spelen. Waarin hij het kan permitteren om af en toe wat minder arbeid te verrichten om vervolgens in een aanval een verdediging aan gort te spelen. --- @ Sirius, dat tempo heb je alleen 40 wedstrijden lang, dat is wel even wat anders dan in de CL natuurlijk.
 
bf1994
 
5
9 februari 2020 om 16:28
OM te stellen dat messi het niet gaat redden in de premier league is giswerk gebaseerd op aannames. Vooral op de aanname dat kleine snelle spelers het niet op kunne houden tegen grote sterke spelers. Maar die messi speelt al heel erg lang tegen spelers die groter en sterker zijn. Die aanname vervalt daarmee. Messi heeft juist de meeste moeite tegen bijvoorbeeld een philip lahm die enorm slim was met positioneren. Iemand die alleen maar bruutkracht heeft gaat heel vaak zwaar de mist in tegen messi. Kijk maar naar ramos die dacht vroeger ook dat hij messi door alleen bruutkracht aan kon pakken. Maar nu die een stuk slimmer is geworden heeft messi ook iets meer moeite met ramos dan dat hij vroeger had toen ramos vooral alleen maar bruut was.
 
Sirius
 
6
9 februari 2020 om 16:32
Alsof het tempo in Laliga in veel wedstrijden niet hoog ligt. Bovendien ligt het tempo ook niet in elke wedstrijd van de Premier League zeer hoog. Men doet alsof elke Premier League club moeiteloos even zou overwinteren in de Champions League. In de Europa League spelen ze soms al niets klaar.
 
Bon Jovi
 
1
9 februari 2020 om 19:37
In de Europa League zijn ze vaak niet geinteresseerd omdat het financieel nu eenmaal veel minder oplevert dan de PL. Maar je zag vorig jaar Chelsea en Arsenal met B elftallen vrij makkelijk de finale bereiken.
 
Ben_Ajax
 
26
9 februari 2020 om 15:06
Volgens mij heeft Messi in de CL tegen alle Engelse clubs meer dan uitstekend gepresteerd. verwacht dat hij daarom ook mee kan in de pl. Snap ook niet dat mensen er aan twijfelen. Denk wel dat hij bij barca het beste op zijn plek is.
 
papabeer
 
13
9 februari 2020 om 15:11
Omdat scheidsrechters in de premierleague meer toelaten dan CL en al helemaal Spanje, waar je elkaar niet eens mag aankijken of er wordt al gefloten.
 
Ben_Ajax
 
15
9 februari 2020 om 15:21
Nou de premier league is ook veel softer geworden door de jaren heen. Maar het belangrijkste is dat Messi meester is in ontwijken van tackels dus dat zal weinig uitmaken
 
Sirius
 
3
9 februari 2020 om 15:38
In Engeland zijn er ook gewoon regels aan de hand van de regelgeving van de Uefa en wellicht Fifa. Dat gepraat over de hardheid van de Premier League is allang gedateerd. De Premier League is allang niet meer zo hard.
 
bf1994
 
6
9 februari 2020 om 15:48
@sirius dit probeer ik al heel erg lang te zeggen. " in engeland zijn ze heel hard" " in italie verdedigen ze als de beste" "in spanje zijn ze het meest technische" Dit zijn allemaal uitspraken die vroeger misschien valide waren over deze competitie. Onderhand zie ik dat toch echt niet meer terug. Ben blij dat iemand anders het ook ziet.
 
JK-Ajax
 
4
9 februari 2020 om 15:35
Een seizoen is natuurlijk meer dan de prestaties in de CL tegen Engelse ploegen. Meer fysiek en meer intensieve potten voetbal. Dat volhouden is wat het moeilijk maakt en twijfels oproept.
 
Ben_Ajax
 
1
9 februari 2020 om 16:04
Vind pl vooral de ren je rot show. Voetballend is het allemaal niet zo geweldig.
 
PieterPrins773
 
1
9 februari 2020 om 16:09
Dan geef je als trainer hem toch net wat vaker rust. Laat hem bv al niet meedoen aan de FA cup en league cup.
 
DarleyTorres
 
5
9 februari 2020 om 15:09
Waarom worden die twee nou altijd vergeleken? Totaal verschillende spelers, totaal verschillende posities en totaal verschillende kwaliteiten. Misschien kan Ronaldo veel beter dammen, maar Messi veel beter schaatsen.
 
Bossie
 
0
9 februari 2020 om 15:30
Misschien omdat het ook twee verschillende competities zijn ?
 
DarleyTorres
 
0
9 februari 2020 om 15:44
Dan moet je spelers die op dezelfde posities spelen vergelijken. De vergelijking tussen Messi en Ronaldo slaat helemaal nergens op.
 
ILCAPO
 
1
9 februari 2020 om 15:57
Nee denk dat Messi ook beter kan dammen en zeker schaatsen gezien zijn postuur
 
KlasseSchone
 
25
9 februari 2020 om 15:09
Ik snap dit soort vage termen als 'intensiteit' nooit. Waarom zou Messi dit niet aankunnen? Messi wandelt letterlijk waarneer hij kan en speelt alsnog de sterren van de hemel, óók tegen die 'intensieve' Premier League ploegen in de Champions League. Bij Messi draait het gewoon om kwaliteit en of hij nou bij Fc Bal op 't Dak 9 of bij Manchester United op het veld zou staan, met die kwaliteiten excelleert hij toch wel.
 
Arsenallz
 
12
9 februari 2020 om 15:25
Daarom vliegt Barcelona de laatste jaren systematisch uit de CL toch? Omdat Messi het wandelend kan doen. Makkelijk argument, maar alleen kwaliteit hebben betekent niet dat je overal zomaar excelleert.
 
bf1994
 
5
9 februari 2020 om 15:50
Het moet gewoon tegen de regels zijn om een corner zo snel te nemen. Pique was nog aan shakria aan het denken.
 
Arsenallz
 
1
10 februari 2020 om 03:01
Zou ik ook doen als ik Pique was.
 
Rick1o1
 
13
9 februari 2020 om 15:10
Ik vind het onzin want er zijn heel veel PL voetballers die het niet van hun fysieke kracht moeten hebben en toch succesvol zijn. Van Silva tot Salah tot Hazard en noem ze allemaal maar op. Die vinden het ook niet lekker als ze geschopt worden. Plus Messi heeft het in de CL toch al vaak genoeg laten zien tegen Engelse topclubs? Hij zou echt wel een succes worden daar.
 
Koepbarca03
 
4
9 februari 2020 om 15:24
Inderdaad noem alle spelers maar op met weinig fysieke kracht. Ozil, sterling, bernardo silva en david silva, juan mata, willian, pulisic, pedro, mason mount, maddison, aguero.
 
JK-Ajax
 
1
9 februari 2020 om 15:36
Fysiek is meer dan kracht
 
Koepbarca03
 
7
9 februari 2020 om 15:40
Daarom staat er ook fysieke kracht??
 
JK-Ajax
 
2
9 februari 2020 om 16:13
En Petit niet - het gaat om fysiek in zijn totaliteit waarin hij aangeeft dat Messi anders is dan Ronaldo en dat is logisch.
 
Koepbarca03
 
21
9 februari 2020 om 15:10
Messi niet gewend om schoppen tegen te krijgen? Laat me niet lachen aub. Messi wordt totaal niet beschermd in Spanje en degene die de wedstrijden van Barcelona volgen weten het als geen ander. Als hij eenmaal de bal heeft komen er 3 spelers op hem af, waarvan 2 schoppen en de 3e met de bal ervandoor gaat. Kijk alleen maar de wedstrijden tegen athletic bilbao en granada terug van nog niet zo lang geleden. Conplete onzin dit. Engeland is allang niet meer het land waar constant eordt geschopt en gestreden. Zij gaan ook meer richting echt voetbal door de buitenlandse trainers.
 
consy
 
23
9 februari 2020 om 15:12
Totale onzin, wanneer Messi naar de PL verkast zal hij ook daar elk seizoensrecord meteen verbreken. Simpelweg omdat hij de beste voetballer van de wereld is.
 
Millonario
 
13
9 februari 2020 om 15:17
Oh hemeltjelief, wat een lef...zijn deze kenners zo hard uit op aandacht? Messi heeft toch al lang en breed bewezen wat hij met de Engelse topclubs heeft gedaan? Wat denken deze kenners dan meer te weten misschien?
 
Sirius
 
5
9 februari 2020 om 15:37
Ach ja, Petit doet alleen maar aannames gebaseerd op zijn eigen (duidelijk) gebrekkig logisch(!) denkvermogen. Het is werkelijk nergens op gebaseerd.
 
Linley
 
1
9 februari 2020 om 16:01
Als ik de mensen moet geloven die het eens zijn met deze man, dan zijn blijkbaar de degradatie teams en subtoppers in Engeland beter dan de top 6. Hij zou het op fysieke vlak zogenaamd nooit een seizoen vol houden tegen al die schopploegen. Grappenmakers allemaal.
 
PorQue
 
3
9 februari 2020 om 16:18
Rio Ferdinand ligt nog steeds wakker van Messi in de CL. Dan heb je nog mensen die hem in twijfel trekken, echt niet normaal. Ferdinand is trouwens niet de enige.
 
Clarence
 
6
9 februari 2020 om 15:17
Gelukkig krijgen al die lieve zachte verdedigers de opdracht Messi niet te schoppen in Spanje,....1 ding weten we dan zeker meneer Petit kijkt geen primera.
 
youknowit8
 
3
9 februari 2020 om 15:18
Messi maakt juist weinig gebruik van kracht en kan nog jaren teren op zijn spelinzicht en dribbels.
 
barcalover123
 
9
9 februari 2020 om 15:18
Als spelers als hazard, Silva, bernardo, Mahrez, Sterling en salah het kunnen. Waarom zou messi daar niet kunnen slagen? Messi zou elke verdediging kapot kunnen spelen. Daarnaast heeft ie tegen elke Engelse topploeg wel gescoord of heeft ie een weergaloze wedstrijd gespeeld, als het tegen de top van Engeland kan waarlm niet tegen de rest van Engeland?
 
fanclubbarca
 
13
9 februari 2020 om 15:20
Kansloos. Als Salah (speler die misschien nog wel het meest op Messi lijkt qua speelstijl) wel kan slagen in PL maar de beste voetballer van de wereld zou dat niet kunnen dan snap je er werkelijk geen ene pepernoot van. Dat er nog mensen zijn die het eens zijn met deze stelling. Die zouden ze een ban moeten geven om nog te mogen stemmen of reageren. Net als de mensen die zeggen dat Messi nooit wat gepresteerd heeft in het Argentijnse elftal. Hij heeft dat elftal 3x naar een finale geholpen waaronder een wk finale. En in die finales 3x Higain vrij voor de keeper gezet. Dus probeer de mensen die dit soort domme uitspraken doen maar niet te volgen en het bij de feiten te houden.
 
Gibson FCU
 
13
9 februari 2020 om 15:26
Punt is: je weet het niet of Messi het haalt in de PL. Feit is ook: Ronaldo heeft het wel bewezen, zoals hij het nu ook in Italie weer bewijst. En ook voor het nationale elftal heeft Ronaldo meer bewezen. Ergo: Ronaldo is veruit de meer bewezen voetballer van de twee en daarmee ook veruit de beste.
 
Sirius
 
7
9 februari 2020 om 15:35
Het is maar net welke voorwaarden je eraan vastplakt. Ik vind niet dat je de prestaties van Messi als minder kunt beschouwen omdat hij in minder competities heeft gespeeld. Laliga is de 1 na beste competitie ter wereld volgens velen, terwijl men regelmatig kritisch is over de Italiaanse competitie (volgens sommigen de slechtere van de top 5 competities). Echter; plots als het over de prestaties van Ronaldo gaat, is de Serie A ineens wel een graadmeter om de prestaties van hem een extra boost te geven. Dat is naar mijn mening nogal een kwestie van selectiviteit. Verder is dat nationale elftal ook nogal een makkelijk excuus. Ronaldo heeft alleen een EK gewonnen en die kan Messi niet eens spelen, terwijl Messi wel gewoon een WK finale heeft gespeeld in tegenstelling tot Ronaldo. Laten we het er gewoon op houden dat ze allebei fenomenaal en totaal anders zijn. Dat maakte die "rivaliteit" ook zo geweldig, want je kunt ze buiten hun rendement totaal niet met elkaar vergelijken.
 
Gibson FCU
 
7
9 februari 2020 om 15:53
De maatstaf staat er. Wat is bewezen? Ronaldo bewees het in 3 van de sterkste competities ter wereld, w.o. de allersterkste. Hij bewees het als aanvaller ook in de competitie waar het sterkst verdedigd werd. Messi, een genie, begrijp me niet verkeerd, bewees het 'maar' in 1 competitie. Op landenniveau spreken de kille feiten ook voor zich. Ronaldo maakte niet alleen veel meer goals, ook won hij als enige van de twee een internationale hoofdprijs. Het ongemak rondom deze grootheden vergelijken begrijp ik wel, want ze verdienen allebei een standbeeld, maar je moet toch een allerbeste durven kiezen. En wie naar de simpele feiten bekijkt kan niet anders dan concluderen dat Ronaldo de allergrootste is...
 
Gibson FCU
 
0
9 februari 2020 om 16:04
Voetbal is een teamsport...
 
bf1994
 
4
9 februari 2020 om 16:08
Inderdaad, maar messi werd ook 2x vaker topscorer in spanje. En kwa kwaliteit deed madrid echt niet veel onder vor barcleona. al helemaal niet nadat guardiola weg was, dan waren madrid en barca gewoon van zelfde kwaliteit. Je punt staat gewoon niet. Als premier league moeilijker is en ronaldo in een makkelijkere league gaat spelen dan hoort hij daar iedere seizoen fluitend topscorer te worden en de competitie te winnen
 
PorQue
 
6
9 februari 2020 om 16:18
En Messi heeft ook de CL gedomineerd, gevuld met de beste ploegen uit de sterkste competities. Non-discussie dit.
 
RedondoNo5
 
3
9 februari 2020 om 15:27
Kom op man. Messi traint ook keihard als een prof. Zijn manier van trainen is anders dan Ronaldo, maar daarom niet minder intensief. Petit mag dan oud prof zijn, maar hij lult hier echt ongelooflijk uit zijn nek. Messi kan overal slagen.
 
Sirius
 
4
9 februari 2020 om 15:28
Werkelijk nergens op gebaseerd. Fenomenale spelers als Messi en Ronaldo slagen overal. Alsof de Premier League meer kwaliteit waarborgt dan een speler als Messi, lachwekkend gewoon. Verder krijgt hij in Spanje ook regelmatig een veeg. De tijden dat alles in de Premier League kon zijn ook al jaren voorbij door de enorme hoeveelheid buitenlandse spelers en de commercialisatie van de sport. De Premier League is gewoon gebonden aan de regelgeving van de Fifa en Uefa. Z'n enige argument dat in ieder geval nog een beetje standhoudt is dat Messi steeds ouder wordt en dat ook Messi wel langzaam richting de herfst van z'n carriere gaat. Dat neemt echter niet weg dat hij nog steeds van de absolute buitencategorie is. In de Premier League lopen ook niet alleen maar fysieke machines. Ozil speelt bijvoorbeeld inmiddels ook al jaren in de Premier League.
 
Japie_Krekel
 
0
9 februari 2020 om 15:32
Messi zou denk ik veel geblesseerd daar zijn want die individuele acties trekken die Engelse verdedigers slecht en dan krijg je al snel een onbesuisde tackle te verwerken. ik denk wel dat hij daar zou kunnen slagen qua kwaliteiten maar opje oude dag nog constant te maken krijgen met die Engelse beesten achterin lijkt me niet goed voor je lichaam. geld ook voor Ronaldo overigens
 
MarrieAanDeBal
 
7
9 februari 2020 om 15:59
Ik denk van niet
 
Almogaver
 
1
9 februari 2020 om 16:32
Alleen vallen die individuele acties van Messi gigantisch mee. Duss daar gaat je punt. Daarnaast zijn Engelse verdedigers een stuk langzamer en minder geniepig dan de latijnse verdedigers (serie A, PD, al die Z-Amerikaanse verdedigers).
 
Japie_Krekel
 
0
9 februari 2020 om 16:35
@almogaver vind ik niet. ik zie Messi vaak dribbels maken en de Engelse verdedigers vind ik toch een stuk meedogenlozer in de duels dan in de andere competities
 
bf1994
 
0
9 februari 2020 om 16:58
@japie bedoel je niet lomper? Tegen die gozers heeft messi vaak laten zien geen moeite te hebben. Messi heeft juist moeite met verdedigers die zich slim positioneren. Tegen lahm had die enorm veel moeite bijvoorbeeld. Ramos dacht vroeger ook dat hij meer brute kracht tegen messi moet gebruiken maar tegenwoordig weet hij wel beter. Meestal, niet altijd. Messi heeft ook de moordaanslagen van pepe overleefd, pepe kon hem juist vaak niet raken zoals die wilde. Je gaat mii niet vertellen dater verdedigers bruter dan pepe zijn
 
JDG84
 
4
9 februari 2020 om 15:36
Messi is geen ronaldo. Dus messi kan op deze leeftijd niet meer naar de PL. goede vergelijking met ronaldo ook, want die heeft op die leeftijd toch wel aangetoond in PL te kunnen spelen. Oh wacht even....
 
bf1994
 
3
9 februari 2020 om 17:29
Ronaldo sloopt de premier league nu ook hoor. Mensen doen alsof premier league teams allemaal zo top zijn maar die spelen helemaal niks klaar in europa op afgelopen jaar na
 
JDG84
 
0
11 februari 2020 om 12:30
Ik ben ook van mening dat ze het allebei daar prima zullen doen hoor. Dat "schoppen" en op je huid zitten enz.. dat valt allemaal wel mee. Kan me niet vertellen dat dit bij Messi nog nooit gedaan is en dat hij "beschermd" wordt. Die man heeft afgelopen jaren zoveel te verduren gekregen, same goes voor ronaldo. Maar zet ze beide nu op deze leeftijd in de PL, dan zijn ze beide gewoon de beste daarzo.
 
ben1
 
10
9 februari 2020 om 15:38
Ongelofelijk dat dit soort onzin hier een podium krijgt. In Spanje zijn de verdedigers veel harder en gemener dan in Engeland. Je kan beter tegen houthakkers als Maguire of Mustafi staan dan tegen de slager uit Uruguay of Argentinië in Spanje. Daarnaast wordt Messi alles behalve beschermd, voordat er in Spanje een kaart wordt getrokken heeft een verdediger al minstens 3 schoppen uitgedeeld.
 
PorQue
 
2
9 februari 2020 om 16:16
Messi heeft het tegen Pepe, Ramos, Godin etc. bewezen lol. Na Van Dijk, vrijwel de enige echte topper in de PL qua verdedigers heb je spelers zoals Maguire en David Luiz die hij helemaal scheel speelt. Een Laporte is wat minder dan Van Dijk maar een Laporte in zijn prime is echt niet beter dan een Ramos in zijn prime. Messi liet Boateng, in zijn prime, op zijn kont vallen, poorte Evra alsof hij er niet stond in de CL, heeft Ramos meerdere malen helemaal scheel gedribbeld. Het is altijd heel makkelijk om een top speler af te branden als het even minder gaat. Ineens vergeten mensen wat hij kan en gepresteerd heeft.
 
 
8
9 februari 2020 om 15:53
Ja daarom heeft je nooit engelse teams fluitend aan flarden geschoten. Hij is inderdaad geen Ronaldo. Hij is veel beter. Wat een onzin.
 
PorQue
 
2
9 februari 2020 om 16:11
Als een David Silva een hele carriã¨re kan opbouwen in de PL, dan zie ik niet waarom een nog getalenteerde Messi (die het ook al in de CL heeft bewezen) niet kan. Dit is echt zo`n non-issue, omdat er geen andere argumenten zijn om Messi neer te halen in de Ronaldo/messi discussie. Ronaldo heeft het nooit in de Bundesliga bewezen, hij is dus duidelijk minder dan Robben. Onzinnig. Alsof je uit 1 van de beste competities gedwongen moet vertrekken om je te ``bewijzen`` in een andere goede competitie. In La Liga is het meer technischer. In de PL is het wat dynamischer en fysieker. Beide type voetbal worden op een hoog niveau gespeeld en Messi heeft al in de CL bewezen makkelijk om te kunnen gaan met het fysiek en de dynamiek van de top PL spelers. Als David Silva het ook tegen Stoke kan, dan kan Messi het zeker.
 
Ash1986
 
1
9 februari 2020 om 16:15
Messi is in zijn carrière erg weinig geblesseerd geweest. En als je ziet hoe city de meeste teams wegspeelt door positie spel. Dan weetje gewoon dat messi ook in de PL zou slagen -_-
 
marieke90
 
0
9 februari 2020 om 16:52
Als het een van zijn beste vrienden aguero is gelukt, om een legende te worden in de premier leauge,dan ben je toch helemaal de weg kwijt om te denken dat messi niet zal slagen daar....
 
RonaldinhoG
 
2
9 februari 2020 om 17:19
ik vind het zo grappig wat er nu gebeurd rondom Barcelona op dit moment. We zitten al een tijdje in een slechte moment. Er wordt laatste tijd veel gesproken over Barcelona wat ook terecht is maar niet alles klopt. Er komt een goede periode er aan of het dit jaar of volgend jaar is.. Who knows?. De meeste mensen gaan Messi weer anders benaderen van dat hij het wel in de PL kan slagen, zodra hij weer sterren van de hemel speelt. Ik ben al een tijdje lid in Voetbalzone... Dus ik weet ongeveer wie iedereen is. Ik reageer echt heel weining laatste tijd maar ik lees meestal de reacties van bepaalde onderwerpen. Ik vind het heel hypocriet dat mensen van gedachtens kunnen veranderen in zo`n korte tijd.. Vind ik jammer. Ik heb mijn zegje gedaan