'Liverpool heeft beet en sluit deal van maximaal 50 miljoen euro'
Maandag, 28 mei 2018 om 21:25

Liverpool gaat zich verzekeren van de diensten van Fabinho, zo melden verschillende Engelse en Franse media maandagavond, waaronder The Telegraph en Sky Sports. De eerste berichten over een naderende deal aangaande de middenvelder van AS Monaco doemden maandag al op en nu zou een overeenkomst definitief beklonken zijn.

Liverpool gaat een bedrag van maximaal vijftig miljoen euro overmaken aan Monaco. Fabinho wordt gezien als de opvolger van Emre Can, die the Reds naar alle waarschijnlijkheid transfervrij gaat verlaten. Fabinho stond afgelopen jaar bij veel topclubs op de radar, zoals Manchester United en Paris Saint-Germain, maar nu zou Liverpool dus beet hebben.

In eerste instantie zal het transferbedrag 45 miljoen euro bedragen, een som die met bonussen met 5 miljoen kan oplopen. Naast Fabinho is de komst van Naby Keïta van RB Leipzig ook al beklonken. Thomas Lemar stond in de vorige transferperiodes ook in de belangstelling van Liverpool, maar tot op heden is de spelmaker van de Monegasken nog niet getransfereerd.

Liverpool lijkt met de komst van Fabinho nog niet klaar op de transfermarkt. Nabil Fekir blijft volgens diverse media topprioriteit van de Engelse topclub, maar tot dusver is een overeenkomst met Olympique Lyon uitgebleven. Ook de komst van een topkeeper wordt noodzakelijk geacht door Liverpool, zeker na de blunders van Loris Karius in de Champions League-finale.

Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
61
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
25
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
11
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (67)

 
VasseLFC
 
16
28 mei 2018 om 21:27
Nou niet verwacht. Denk dat 50 miljoen niet veel is in deze markt voor Fabinho.
 
AjaxCunian
 
29
28 mei 2018 om 21:27
Alisson, Taa, Matip, Van Dijk, Robertson, Fabinho, Keita, Fekir, Mane, Firmino, Salah zou een geweldig team kunnen zijn na de zomer. Ook echt volledig samengesteld door Klopp naast Taa.
 
ArsenalFanehv
 
11
28 mei 2018 om 21:30
Alisson gaat hem denk ik niet worden. Denk dat hij gewoon naar Real Madrid gaat
 
louise v. gaal
 
13
28 mei 2018 om 21:30
Echt jammer dat stefan de Vrij niet naar Lpool gegaan is, hem op de plaatst van Matip zou dit team echt wereldtop maken
 
Zermatt_Person
 
19
28 mei 2018 om 21:33
Lenglet, Koulibaly, Tah, Upamecano en Manolas zijn ook prima verdedigers die Liverpool kunnen versterken.
 
De Toekomst
 
4
28 mei 2018 om 21:39
Of Alderweireld, De Ligt, Umtiti (al denk ik niet dat hij naar Liverpool wil..).. Gewoon ruim voldoende opties..
 
louise v. gaal
 
1
28 mei 2018 om 22:24
Ik wil ook zeker niet zeggen dat hij de enige optie is, maar vokr de andere opties moet weer diep in de buidel getast worden en stefan was transfervrij
 
RealMadridsta
 
14
28 mei 2018 om 21:31
Als ze Alderweireld zouden kunnen strikken is het in mijn ogen helemaal compleet. 50 miljoen voor Fabinho is in mijn ogen niet overdreven veel. Als je daarnaast inderdaad voor een redelijke prijs Fekir kan strikken en een nieuwe keeper haalt heb je een team dat meespeelt voor de titel.
 
Zermatt_Person
 
7
28 mei 2018 om 21:39
Ik denk niet dat Liverpool ook nog het geld heeft voor een CV, keeper, CAM, Fabinho EN Keita. Liverpool kan deze zomer maximaal 200 miljoen euro uitgeven en 100 milljoen zijn ze al kwijt voor Keita en Fabinho. Dan hebben ze nog maar 100 miljoen euro over voor een verdediger, keeper en CAM, wat gewoon te weinig is. Daarom houd ik ook een slag om de arm bij deze transfer, want een keeper, centrale verdediger en CAM is echt top prioriteit. Hopelijk gaat deze transfer niet ten koste van een keeper, CV en CAM.
 
LFC1998
 
17
28 mei 2018 om 21:41
Ik vind Lovren de laatste tijd echt goed spelen, dus op dit moment zie ik de noodzaak niet zo van een cv. Ook zou ik ondanks de CL finale nog graag zien of Karius zich volgend seizoen kan herpakken
 
Zermatt_Person
 
2
28 mei 2018 om 21:45
Lovren is al jaren enorm wisselvallig en Karius maakt fout na fout. Niet alleen in CL finale. Ook tegen Roma, Arsenal en Man City etc. Maar daar kwam geen doelpunt uit voort.
 
KEIZER!
 
5
28 mei 2018 om 21:55
Liverpool heeft helemaal niks uitgegeven sinds Klopp er is.. als ze Sturridge, Origi, Mignolet, Flanagan, Markovic, Bogdan en Ejaria verkopen dan hebben ze iig deze transfer op zijn minst bekostigd. Liverpool heeft afgelopen jaren amper wat uit als je uitgaande en binnenkomende transfers tegen elkaar weg streept. Dus Liverpool heeft wel geld om dat allemaal te bekostigen.
 
MaartenKolpa
 
4
28 mei 2018 om 21:56
Ik kijk niet heel veel naar Liverpool dus ik vraag maar ff, in hoeverre heeft Liverpool die CAM nodig? Ik had juist altijd de indruk dat Liverpool aanvallend heel sterk was en dat Mané, Salah en Firmino elkaar wel bediende.
 
lfc11
 
3
28 mei 2018 om 21:59
2 jaar op rij plaatsing CL zorgt voor een flinke financiële impuls, al 2 jaar op rij netto winst gemaakt op transfers en alsmaar stijgende tv gelden. Dus die 200 miljoen is leuk natte vingerwerk, maar kan zomaar meer zijn.
 
KEIZER!
 
2
28 mei 2018 om 22:23
CAM is wel nodig om door dubbeldekkers heen te komen. Zoals Chelsea en United. Met Milner en Wijnaldum op het middenveld is dat lastig.
 
juventus4life
 
18
28 mei 2018 om 21:33
Je bedoelt Lovren in plaats van Matip
 
Grzegorz Krych
 
9
28 mei 2018 om 21:41
Matip is een pannekoek. Vervang die door Lovren en dan is het wel goed.
 
-NEC-
 
1
28 mei 2018 om 21:47
Gewoon een nieuwe speler naast van Dijk. Wil je de stap naar de absolute top maken, dan moet daar een topper komen.
 
ClassOf1992
 
2
28 mei 2018 om 21:59
Vergeet karius niet! Hopelijk speelt die tegen man u ook zo’n fantastische wedstrijden volgend seizoen
 
Zermatt_Person
 
3
28 mei 2018 om 21:28
Geen absoluut nodige versterking lijkt me. Ik zie liever een CV, keeper en CAM komen. Zeker als Can toch nog verlengt, is Fabinho overbodig in mijn ogen. Henderson doet het daarnaast ook gewoon prima.
 
Les Gones
 
25
28 mei 2018 om 21:32
Ga er maar vanuit dat Can definitief vertrekt. Iemand die fysiek sterk en verdedigend zijn man staat kunnen ze wel gebruiken.
 
Liverpoort
 
7
28 mei 2018 om 21:32
Maar Can gaat naar Juve. Dus wel nodig.
 
oxxis
 
10
28 mei 2018 om 21:34
Can verlengt niet. Henderson doet het goed, maar is geen echte controleur. Daarnaast, als je zag wat er op de bank zat zaterdag, kan een beetje extra kwaliteit om te rouleren absoluut geen kwaad
 
Zermatt_Person
 
2
28 mei 2018 om 21:40
Het gaat vooral om de voorhoede waar breedte versterkingen nodig zijn. Niet op het middenveld.
 
Les Gones
 
5
28 mei 2018 om 21:44
Fabinho wordt niet gehaald om op de bank (breedte) te gaan zitten hoor, als ie echt komt dan krijgt ie uiteraard een plekje in de basis lijkt me.
 
real8madrid
 
7
28 mei 2018 om 21:45
Je hebt een topaanval en een zwak middenveld. Ga je dan eerste een aankoop voor de breedte doen voorin of een topaankoop die het middenveld meteen versterkt? Ik vind dit een fantastische versterking voor Liverpool
 
diegopeladona
 
2
28 mei 2018 om 22:05
@ZermattHoe kun je dit zeggen? Can gaat weg, Millner wordt weer een jaar ouder, lallana willen veel mensen eigenlijk ook weg.. dus dan moeten er minimaal 3 middenvelders komen. Vergeet niet dat Coutinho ook weg is. Edit: ik was ook nog vergeten dat Ox eerste helft vh seizoen gaat missen. Het is ook maar de vraag hoe die terugkomt na zo een zware blessure.Keita was er al. Dan is dit een uitmuntende 2e aankoop. Petje af, als dit echt lukt. Want heel veel ploegen hebben afgelopen jaar geclaimd hem te hebben gecontracteerd. Dit is gewoon een hele goede aankoop.
 
VVVDion
 
2
28 mei 2018 om 21:47
Het was algemeen bekend dat er een vervanger voor Can kwam en dit is een uitstekende keuze. Fabinho is absoluut niet overbodig, want de enige cvm is Henderson op dit moment en dat is niet eens een echt CVM. Verder gaan ze een vervanger voor Coutinho halen (hopelijk Fekir), een tweede spits, een CV (Geen topper zoals Van Dijk, Klopp wil wss aan Lovren gaan vasthouden) en een keeper.
 
KEIZER!
 
1
28 mei 2018 om 21:57
Lallana is net terug, Can gaat weg, Ox tm de winter geblesseerd. En jij vind dit overbodig? Fabinho vind ik een geweldige aankoop. Henderson is wel okay maar Fabinho op 6 is wat mij betreft een vooruitgang.
 
lucas1234
 
2
28 mei 2018 om 22:03
Can zal gaan vertrekken en ik vind dit ook een vooruitgang tov Can, bonus is ook dat hij ook als rechtsachter kan spelen, maar toch tot de beste controleurs ter wereld behoort. Dit is de perfecte speler om het middenveld te versterken. Ik hoop nu dat Fekir en nog een keeper komt en dan ben ik zeer tevreden met deze transfer periode.
 
Dani17
 
11
28 mei 2018 om 21:29
Topdeal. Waar bleef Arsenal?
 
De Toekomst
 
9
28 mei 2018 om 21:44
Die gaan waarschijnlijk voor een speler die 1,5 klasse minder is en hoogstens 20 miljoen kost. Arsenal vraagt er gewoon om om langzaam af te glijden.. Tottenham, hun aartsrivaal, is er al voorbij, maar van enige drang om de concurrentie serieus aan te gaan lijkt geen enkele sprake. Liverpool er nu ook voorbij.. Als het zo door gaat, concurreren ze over enkele jaren met Everton steevast in de subtop.
 
Samcro
 
6
28 mei 2018 om 21:54
Tottenham er voorbij? Op basis van de ranglijst alleen dan toch?
 
Jackieboy10
 
5
28 mei 2018 om 22:19
Tot nu toe nog wel Samcro, maar je kunt toch niet ontkennen dat wij het gewoon ontzettend slecht doen op de transfermarkt (buiten aanvallende versterkingen)? Ja deze transferperiode duurt nog even, maar je laat nu al een van de weinige perfecte cvm's voor je team naar de concurrent gaan.. Stel Arsenal haalt Sokratis en Lichtsteiner. Je doet dan geen slechte aankopen, maar je doet ook geen aankopen die je dichterbij je concurrenten brengen. Er lopen namelijk genoeg parels rond bij teams waarvoor het niet per se een stap terug is voor de speler om naar Arsenal te gaan, en daar was deze Fabinho er een van. Die laat je nu keer op keer lopen..
 
Les Gones
 
3
28 mei 2018 om 22:23
Ook op basis van het spelersmateriaal lijkt me.
 
AubaArsenal
 
2
28 mei 2018 om 22:24
De selectie van tottenham is op het moment ook 2 keer zoveel waard als van arsenal. Ik schat de de waarde daar minimaal 500 miljoen waar arsenal blij mag zyn met 250 miljoen.
 
Dani17
 
1
28 mei 2018 om 22:53
@ De Toekomst Classic Arsenal. Dan maar hopen dat Emery van Xhaka de beste CVM van de wereld maakt. Zucht..
 
VasseLFC
 
6
28 mei 2018 om 21:46
Europa league hahahahahaha
 
Zermatt_Person
 
1
28 mei 2018 om 21:30
Geen absoluut nodige versterking lijkt me. Ik zie liever een CV, keeper en CAM komen. Zeker als Can toch nog verlengt, is Fabinho overbodig in mijn ogen. Henderson doet het daarnaast ook gewoon prima.
 
Zermatt_Person
 
4
28 mei 2018 om 21:30
Dubbelpost. Deze reactie mag weg.
 
sniewaar
 
4
28 mei 2018 om 21:30
Liverpool gaat lekker vrolijk door met het smeden van een topelftal. Ben stikjaloers mocht dit waar zijn, by far de beste kandidaat voor de DM positie bij Arsenal.
 
VIvalasvegas
 
1
28 mei 2018 om 21:39
Prima keeper!!
 
Zermatt_Person
 
1
28 mei 2018 om 21:42
Eens. Liverpool heeft echt een nodig. Een CVM is in mijn ogen van veel lager prioriteit! Daarom houd ik ook een slag om de arm bij deze transfer. Het kan zomaar zijn dat er nu geen keeper, CV en/of een CAM komt.
 
VIvalasvegas
 
0
28 mei 2018 om 22:10
Precies dat! Ik hoop echt dat er een goede doelman komt want het blijkt maar weer hoe belangrijk dat is.
 
Rochester
 
3
28 mei 2018 om 21:41
Ik dacht dat dit bericht over Lemar zou gaan, maar nu ik lees dat het om Fabinhp gaat, vind ik dit echt wel goed nieuws (mocht dit waar zijn). Fabinho is echt een hele goede middenvelder: verovert veel ballen, kan goed meevoetballen en pikt voor een verdedigende middenvelder nog behoorlijk wat goals mee en dat doet hij weliswaar uit penalty's, maar dat geeft ook wel aan dat Fabinho over het algemeen een goede (en betrouwbare) penaltynemer is, terwijl hij ook nog als rechtsback prima uit de voeten kan. Als dit inderdaad waar is, dan moet Liverpool in mijn ogen alleen nog een nieuwe keeper, een centrale verdediger en een aanvallende middenvelder halen voor de basiself en dan hoop ik op Alisson, Koulibaly en Fekir en spelers als Mignolet of Karius, Sturridge, Markovic, Origi, Klavan, etc. moet Liverpool in mijn ogen proberen te verkopen en daarnaast moet Liverpool ook proberen om meer kwaliteit in de breedte te halen.
 
real8madrid
 
5
28 mei 2018 om 21:42
Kijk dit is de ideale aankoop voor Liverpool imo! Ik zei al vaker dat Fekir onzinnig zou zijn, zorg nou eerst voor een beest als defensieve middenvelder. Fabinho is een van de beste opties die in dat profiel past. Fantastische aankoop. Lekker middenveld dan volgend jaar met Fabinho en Keita. Nog een cv en keeper en je hebt een titelwaardig elftal
 
Discpriest
 
1
28 mei 2018 om 21:49
Het is pas onzinnig om te denken dat je Coutinho kan verkopen zonder hem te vervangen. Ondanks dat zijn verlies goed is opgevangen ga je van een fabulous 4 naar een fabulous 3.
 
real8madrid
 
0
28 mei 2018 om 22:10
En een fabulous 4 is ruim voldoende zo blijkt... Zelfs als je die vervanger nog wil, dit seizoen heeft toch getoond dat er andere prioriteiten zijn. Veel duidelijker kan niet. Als je records aan diggelen schiet in de cl dan is het offensieve deel een van de laatste aspecten waar je aan moet gaan schroeven.
 
Discpriest
 
3
28 mei 2018 om 22:24
Je eerste zin slaat nergens op. De competitie is voorbij. De enige prioriteiten die resteren zijn de targets die je wilt binnenhalen. Het lijkt mij logisch dat Klopp een vervanger voor de vertrokken Braziliaan op het oog heeft om flexibeler te zijn (met een fekir kan je zelfs 4-2-3-1 spelen), een nieuw wapen (penetrerende runs) en natuurlijk voor een kwaliteitsinjectie. Wat Liverpool langere tijd parten speelt is het gebrek aan kwaliteit op de bank. Solanke, Ings, etc kunnen niet vaak het verschil maken en diepte is nodig om straks op meerdere gebieden te strijden.
 
Discpriest
 
3
28 mei 2018 om 21:43
Dit stemt mij goed. Een broodnodige versterking waar ik op hoopte. In defensief opzicht een goede speler die op het middenveld in de lucht kan domineren. Dit was al een tijdje een heikel punt met als grootste voorbeeld de wedstrijd tegen manchester united. Hoop nog op z`n minst op een degelijke keeper en Fekir.
 
KEIZER!
 
2
28 mei 2018 om 22:00
En op zijn minst een voorhoede speler die op beide vleugels uit de voeten kan. Brandt ofzo
 
Zermatt_Person
 
1
29 mei 2018 om 07:57
Brandt heeft net nog verlengt en z'n prijs is vrijwel zeker naar 60 miljoen geschroeft. Beetje duur voor een back up
 
DavJos
 
2
28 mei 2018 om 21:48
Als Sven Misintlat dit leest moet die toch direct 55 miljoen overmaken naar Monaco en Xhaka of Elneni daarna verkopen. Emery mag dan fan zijn van Xhaka, dit lijkt de enige haalbare CDM met de goede defensieve kwaliteiten en het voetballend vermogen die Arsenal direct zou versterken. Anders kom je uit bij Aouar, Ndombele, Ndidi, Nzonzi (bizar, allen Frans). Wanyama zou wel een goede optie voor Arsenal kunnen zijn als Spurs wil.
 
Les Gones
 
6
28 mei 2018 om 22:01
Ndidi is niet Frans maar dat is een Nigeriaan. Aouar is verre van een verdedigende middenvelder en Ndombele was gehuurd (welliswaar met een optie tot koop die gelicht gaat worden). Daarbij komt kijken dat Lyon die echt niet gaat verkopen deze zomer.
 
lfc11
 
2
28 mei 2018 om 22:06
Helaas, de deal is officieel beklonken.
 
Jackieboy10
 
2
28 mei 2018 om 22:21
Jep, gefeliciteerd! Echt een top aankoop, en ik ben echt jaloers op jullie elftal en daadkrachtigheid zo onderhand..
 
bremovic
 
2
28 mei 2018 om 21:54
Ze hebben nog een goeie keeper nódig en een goeie speler naast van dijk
 
De Toekomst
 
2
28 mei 2018 om 22:48
Wat is er mis met Karius dan?
 
Zermatt_Person
 
0
29 mei 2018 om 07:59
Werd je dat zaterdag avond niet duidelijk dan?
 
Giodinho7
 
1
28 mei 2018 om 21:59
Waarom wil Emre Can eigenlijk vertrekken? Lijkt me dat je toch deel wilt uitmaken van dit project waar Liverpool mee bezig is. Als zij Fekir en Fabinho nog binnen halen met de komst van Keita staat er een heerlijk middenveld. Nog een reserve spits, buitenspeler en een topkeeper en zij gaan man city echt van competitie voorzien.
 
KEIZER!
 
2
28 mei 2018 om 22:01
Ja. Dat weet alleen Can. Ik hoef hem niet meer iig. Wilde als enige speler in de historie van Liverpool een clausule in zijn contract. Liverpool heeft het beleid dit niet te doen. Maar meneer Can dacht dat ie onmisbaar was en heeft gegokt en verloren. Fabinho is overigens gewoon 2 klasses beter.
 
De Toekomst
 
0
28 mei 2018 om 22:52
Wel mooi om te zien dat voorin, waar de basis al bestaat uit topspelers en jij Fekir ook al meeneemt als versterking ook nog eens versterkt moet worden met een reserve spits en buitenspeler, terwijl de defensie in de basis kwalitatief juist het meeste vooruitgang kan/moet maken... Ik zou ervoor kiezen om eerst overal kwaliteitsspelers te hebben en vervolgens naar de breedte te kijken.
 
Giodinho7
 
1
28 mei 2018 om 23:31
Nou dat zeg ik, omdat ze na de drie voorhoede spelers moeten terugvallen op Solanke, Ings en Origi. Dat is voor een ploeg die de titel wil pakken toch te weinig. De defensie staat sinds de komst van van Dijk vrij sterk en daar hoeft alleen nog een goede keeper achter te staan.
 
jotv93
 
2
28 mei 2018 om 22:31
Het lijkt me geen goed nieuws voor Wijnaldum. Hij was al vaker tweede keus als The Ox en Can allebei fit waren. Goed, Can gaat waarschijnlijk weg maar met de komst van Keita wordt een basisplek voor Gini wel moeilijk, denk ik.
 
De Toekomst
 
1
28 mei 2018 om 22:49
Milner wordt ook een jaartje ouder..
 
Young_Boss
 
1
28 mei 2018 om 22:47
Topaankoop! als het Klopp nog lukt om een topkeeper als Alisson, Oblak of Keylor Navas aan te trekken. Verder is Lenglet de ideale man om een ijzersterk centraal duo te vormen met Van Dijk! Linkspoot, voetballend sterk, fysiek sterk, lengte, redelijk snel. En hij heeft natuurlijk een topseizoen gedraaid bij Sevilla dus zal zeker voor een aardig prijsje op te halen zijn
 
Zermatt_Person
 
1
29 mei 2018 om 08:02
Lenglet zie ik ook graag komen. Veel beter dan Lovren, Matip en Klavan.