Malacia staat op het punt om Feyenoord voor 15 miljoen te verlaten
Vrijdag, 24 juni 2022 om 16:23

Tyrell Malacia vervolgt zijn loopbaan zo goed als zeker bij Olympique Lyon. Transferexpert Fabrizio Romano meldt vrijdag op basis van bronnen rond de Franse club dat Lyon een akkoord heeft bereikt met Feyenoord over een transferbedrag van vijftien miljoen euro. Momenteel worden de laatste details rondom de overgang van de linksback besproken. Les Gones zagen twee eerder aanbiedingen worden afgeslagen, maar lijken nu dan toch beet te hebben. Malacia bracht onlangs al een bezoek aan de club van trainer Peter Bosz.

Malacia speelde afgelopen seizoen 49 officiële wedstrijden bij de Rotterdammers en is na 135 duels in totaal ondanks zijn jonge leeftijd inmiddels een ervaren kracht te noemen bij Feyenoord. De felle linkervleugelverdediger heeft daarnaast ook al zijn debuut in het Nederlands elftal gemaakt en dat is ook bij andere clubs niet onopgemerkt gebleven. Zo zouden ook Manchester United en Newcastle United geïnteresseerd zijn in zijn diensten, maar lijken de Fransen de race op dit moment gewonnen te hebben.

De Telegraaf meldde onlangs dat de Rotterdammers minimaal twintig miljoen euro willen zien voordat zij überhaupt overwegen om hun talentvolle linksback te laten gaan. De transfersom lijkt echter een stuk lager te liggen. Het dagblad noemde daarnaast ook de namen van Marcos Senesi en Luis Sinisterra, die eveneens ten minste twintig miljoen euro moeten opleveren. Feyenoord lijkt in het geval van de twee laatstgenoemden echter minder open te staan voor een vertrek en probeert de contracten van beiden open te breken en te verlengen.

Al op negenjarige leeftijd kwam Malacia via Overmaas Rotterdam bij Feyenoord terecht, waar hij na dertien jaar is uitgegroeid tot een van de belangrijkste krachten van de Rotterdammers. Ook heeft Malacia bij bondscoach Louis van Gaal laten zien een kanshebber voor de linksbackpositie in Oranje te zijn. Malacia stond onlangs nog aan de aftrap namens het Nederlands elftal in de Nations League-duels tegen Wales. Oranje zegevierde met 1-2 en 3-2. Malacia staat inmiddels op vijf interlands in het Nederlands elftal.

Meer nieuws
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: West Ham United - Liverpool
0
   
12:23
12:23
Derksen weet wie topkandidaat is om Arne Slot bij Feyenoord op te volgen
8
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
2
   
11:09
11:09
Ajax zet streep door 2 potentiële trainers: 'Zij werden als 'te bleu' gezien'
26
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
30
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (223)

 
jonkero
 
20
9 juni 2022 om 08:40
Nederlanders in de Ligue 1 de laatste jaren is nou niet heel vaak een succes gebleken, als er echt zoveel interesse in hem is zou ik wachten op een betere club/competitie..
 
VerreInworp
 
184
9 juni 2022 om 08:43
Malacia is wel duidelijk aan een stap omhoog toe. Dat kon je van Stengs, Kluivert en Rosario bijvoorbeeld niet echt zeggen. Dus ondanks dat ze allen Nederlands zijn zegt dat verder weinig over Malacia naar mijn mening.
 
 
11
24 juni 2022 om 18:00
Besef dat op de bank bij Feyenoord ene Jahanbaks zit die van AZ voor 25miljoen naar Brighton ging .Feyenoord moet echt drastisch veranderen in hun verkoopbeleid.
 
AFCfokke
 
1
24 juni 2022 om 18:58
Voor een deal zijn vaak 3 partijen nodig he. Ik denk dat Feijenoord in het verleden best wat deals is misgelopen omdat ze op het moment dat het heet was, toch hoopten op een betere deal.
 
Baardgrasmus
 
83
9 juni 2022 om 08:43
Botman? Rosario? Maar met je eens dat er betere clubs gaan komen
 
LucasAndersen
 
1
24 juni 2022 om 18:09
Heeft Rosario het goed gedaan daar? Compleet niet gevolgd. Dat is nou geen speler van wie ik had verwacht dat ie het heel goed zou gaan doen.
 
kevin73
 
0
24 juni 2022 om 18:15
Stond best vaak basis als ik me niet vergis
 
rubentje13
 
2
24 juni 2022 om 18:22
Basisspeler vanaf eerste wedstrijd, dus goed gedaan.
 
Mason38
 
81
9 juni 2022 om 08:44
Depay, Botman?
 
Martinator
 
59
9 juni 2022 om 08:53
Matusiwa??
 
Trobiii
 
63
9 juni 2022 om 08:55
Je kunt niet zeggen dat jongens als Botman, Depay, Kluivert, Rosario en Bakker geen stappen hebben gemaakt in Frankrijk.. Het is in mijn opinie een goede tussenstap, want van Nederland naar de directe top of Engeland is niet voor veel spelers weg gelegd.
 
BalsportLiefde
 
31
9 juni 2022 om 09:18
@Trobii Vergeet Matusiwa niet! Zwaar ondergewaardeerd in Nederland
 
Adam24
 
31
9 juni 2022 om 09:29
Absoluut, ik vind Matusiwa zelfs een gegadigde voor het Nederlands elftal. Hij is qua type enorm complementair aan Frenkie de Jong. Het zou mij ook niet verbazen als PSV hem op de radar heeft bij een vertrek van Sangare.
 
Sirius
 
2
24 juni 2022 om 16:47
Botman, Memphis en Rosario wel, maar Bakker viel juist tegen, terwijl Kluivert zich al jaren niet meer echt ontwikkelt. Verder ben ik het overigens volledig met je eens.
 
Swaggerdrerrie
 
16
9 juni 2022 om 09:32
Ja ik snap het ook niet. De nummer 8 van Frankrijk is toch op zn minst een stap opzij..
 
Eindtovenaar10
 
41
9 juni 2022 om 10:35
Lyon heeft een zeer slecht seizoen gedraaid, is normaliter natuurlijk niet de nummer 8 van Frankrijk maar een top 3 ploeg.
 
binkiebaasie
 
3
24 juni 2022 om 16:37
En Feyenoord versloeg een topdrie club in de halve finale.
 
Sirius
 
14
24 juni 2022 om 16:49
Normaliter is Feyenoord nog wel een stap hoger dan de nummer 8 van Frankrijk. Nu ben je gewoon kinderachtig aan het provoceren. Bovendien mag Lyon dan een rotseizoen hebben gedraaid, maar da's een serieuze club. Die spelen normaliter in de top 3 mee.
 
London Calling
 
5
24 juni 2022 om 16:51
Die moment opnames zeggen toch niet alles over waar een club nu staat. Mocht een Nederlandse club in de komende jaren wel een keer weer een Europese beker winnen (na de prestaties van de afgelopen jaren zou dat zo maar kunnen) is dat natuurlijk (net als de finanle plaats van Feyenoord trouwens) een fantastische prestatie, maar daarmee is die club toch niet ineens weer hoger aangeschreven dan een traditionele top club uit een van de grotere competities.
 
FR-Berend
 
55
24 juni 2022 om 16:30
15 miljoen, weer lekker shoppen bij Feyenoord zeg om verdrietig van te worden.
 
robw
 
11
24 juni 2022 om 16:37
Zo werkt dat in de handel. Wij shoppen bij Excelsior
 
SpeedyAFC
 
9
24 juni 2022 om 17:32
Je vind 15 miljoen euro geen mooi bedrag?
 
FR-Berend
 
30
24 juni 2022 om 17:38
Te weinig voor een international van 22 met een meerjarig contract en meerdere geïnteresseerde clubs. Maar goed hij speelt niet bij Ajax dus jij zal het wel weer teveel vinden.
 
TVL11
 
11
24 juni 2022 om 17:49
Maar backs in de Eredivisie leveren sowieso al geen flikker op. Angelino, Arias, Karsdorp, Tete en Dumfries (zelfs na een sterk EK) zijn allemaal voor schijntjes vertrokken. Wijndal binnenkort ook maar voor 10. Ik weet niet of dat nou echt aan Feyenoord ligt, of dat Eredivisie backs gewoon enorm weinig waard zijn.
 
LucasAndersen
 
2
24 juni 2022 om 18:11
Angelino en wijndal hadden/hebben natuurlijk een gelimiteerde transfersom dus dat is niet echt te vergelijken. En tete was volgens mij al bankzitter toen hij wegging. Verder heb je wel gelijk denk ik.
 
SpeedyAFC
 
0
24 juni 2022 om 18:37
@FR-Berend Nee hoor, het is niet teveel maar ook niet te weinig. Prijzen worden bepaald door de markt door vele factoren zoals vraag en aanbod, contractduur maar ook heeft een club geld nodig om zelf versterkingen aan te trekken. Ik kan me voorstellen dat Feyenoord ook niet te lang wil wachten met het zelf aantrekken van versterkingen.
 
FR-Berend
 
1
25 juni 2022 om 10:55
Toch veelzeggend dat je 15 mil voor de beste linksback in de eredivisie schappelijk vind maar waarschijnlijk wel 80 miljoen voor Antony verlangd. Ik vind het in ieder geval veelste goedkoop maar weer typisch Feyenoord.
 
SpeedyAFC
 
0
25 juni 2022 om 12:41
Net werd bekend dat Feyenoord een opvolger aan het aantrekken is. Dat zal vast wel meegespeeld hebben. Aamvallers zijn duurder dam backs maar ik denk niet dat Ajax 80 mio gaat krijgen voor Anthony. Alleen verkoopt Ajax hem liever volgend jaar.
 
wazza
 
56
24 juni 2022 om 16:31
15 miljoen is natuurlijk veel te weinig. Ben benieuwd wat de bonussen zijn en hoe makkelijk deze te behalen zijn. Anders faalt het bestuur hier aan alle kanten.
 
origineel
 
15
24 juni 2022 om 16:44
echt erg pover bedrag voor Malacia als dit waar is. Had toch wel minimaal 20 verwacht.
 
Kowalski
 
5
24 juni 2022 om 16:53
Bizot keepte een prima seizoen bij Reims.
 
JK-Ajax
 
85
9 juni 2022 om 08:40
Toch een matige stap vind ik zelf, uitkijken dat je daar niet in de vergetelheid beland. De Franse competitie op PSG is niet heel veel beter dan de Nederlandse en ze spelen geen Europees voetbal. Weinig ambitieuze stap
 
rannio
 
56
9 juni 2022 om 08:43
Ik zie toch best vaak Ligue1 spelers onder PSG grote stappen maken naar de Premier League voor kneiter veel geld?
 
Pieterpost
 
5
9 juni 2022 om 08:46
Vind ik ook. Zo ging Jeffrey Bruma ooit naar Wolfsburg en daarna was het einde carrière. Toendertijd vond ik dat hij wel een stapje hoger kon.
 
N.Chelsea
 
54
9 juni 2022 om 08:52
In de vergetelheid belanden nog wel.. Dan onderschat je de Ligue 1 toch echt flink. Ging Memphis niet van Lyon naar Barca? De ligue 1 is juist een goeie competitie om je te ontwikkelen. Kijk maar eens naar wat namen die vanuit deze competitie naar een topclub gingen: - Hazard - Lacazette - Tchouameni - Camavinga - Ndombele - Benzema - Bernardo Silva - Fabinho - Dembele Als je twee jaar goed doet in de Ligue 1 en je lekker ontwikkeld dan speel je daarna gewoon op je 24e in de absolute top.
 
JK-Ajax
 
62
9 juni 2022 om 09:02
Zou Depay ook naar Barca gaan als Koeman er niet was en hij een transfersom zou kosten? Verder vind ik je rijtje nogal bijzonder, op welke criteria heb je dit opgesteld? Gewoon random wat namen over de afgelopen 10 jaar?
 
N.Chelsea
 
12
9 juni 2022 om 09:58
Precies, een kleine greep uit namen van spelers die van de Ligue 1 de stap naar de Europese top hebben gezet. Gewoon om aan te tonen dat als je talent hebt en goed presteert in de Ligue 1 je echt niet in de vergetelheid beland en dat deze transfer dus ook zeker niet getuigd van "een gebrek aan ambitie", maar misschien juist eerder van het slim uitstippelen van je carrière met het doel je gestaag te ontwikkelen en de absolute top te behalen. Maar hé, het is maar hoe je het bekijkt ; )
 
Pizzadoos
 
16
9 juni 2022 om 10:07
Zo'n lijstje kan je ook opstellen met spelers uit de Eredivisie die een stap naar een topclub hebben gemaakt. Dus eigenlijk slaat zo'n lijstje op helemaal niks. Lyon is een stap omhoog, maar ik zou het niet doen als ik Malacia was. Vind hem persoonlijk juist wel een back voor de PL. Of het nou United is maakt niet zoveel uit.
 
Obstwasser312
 
10
9 juni 2022 om 12:30
Oke Pizzadoos. Begin het lijstje maar. We beginnen in 2009 wanneer Benz naar Real ging.
 
JK-Ajax
 
15
9 juni 2022 om 13:08
Het lijstje met transfers naar topclubs vanaf 2009 is prima te doen hoor. Suarez, Affelay, van der Wiel, Buttner, Eriksen, Vertonghen, vGinkel, Blind, De Jong, Chadli, Alderweirld, Donny, Cillisen, Sanchez, Aria’s, Ziyech, de Ligt, Depay,
 
Obstwasser312
 
5
9 juni 2022 om 15:47
Oke fair veel van die spelers was ik allang vergeten omdat ze verre van geslaagd zijn haha, maar jij als Ajacied heb ze goed onthouden. Al vind ik persoonlijk Tottenham geen topclub, maar het is maar hoe je het bekijkt.
 
danielvvkap
 
12
9 juni 2022 om 17:41
En dan donny noemen hahaha
 
el_barca
 
2
24 juni 2022 om 16:43
Affelay , buyner , vginkrl, blind, chadli, donny, cillisen, sanchez, en arias spelen natuurlijk nu nog in de top en wat hieronder staat zeker in die tijd was tottenham toch geen topclub?
 
FR010FRDAM
 
12
9 juni 2022 om 08:53
Of de weg der geleidelijkheid, maar goed, dan zullen ze toch met wat meer geld over de brug moeten komen
 
Tornado72
 
7
9 juni 2022 om 09:15
Misschien juist wel verstandig. Hoeveel spelers stappen over naar een club die achteraf te hoog gegrepen is? Het is voor sommige spelers beter om geleidelijk stappen te doen. Het is maar de vraag of Lyon de gewenste trasfersom kan en wil betalen.
 
OL1950
 
2
9 juni 2022 om 10:38
@tornado72, Lyon wordt op korte termijn overgenomen en kunnen Malacia zeker betalen. De enige vraag is dus tot waar gaan ze voor een back die nog niet heel veel heeft bewezen.
 
Cocqie
 
2
24 juni 2022 om 17:12
Je kan ook een jaar wachten, dan is Malacia nog een stuk duurder. Aan alles zie je dat hij de nr1 is/word van het Nederlands elftal. En dat kost nou eenmaal geld
 
Adam24
 
9
9 juni 2022 om 09:25
De Franse competitie is bij uitstek een goede springplank naar de top. Als je ziet wat daar voor spelers wordt betaald...
 
rayvg
 
10
24 juni 2022 om 16:29
Klinkt misschien hard, maar malacia had er natuurlijk veel verstandiger aan gedaan om naar Ajax te gaan. Speel je gewoon champions league en vanaf ajax ga je toch weer makkelijker weg.
 
Bobiku29
 
20
24 juni 2022 om 17:33
Ja. Voortaan moet iedereen van Feyenoord eerst maar naar Ajax gaan, dat is verstandiger
 
rayvg
 
0
27 juni 2022 om 10:31
wel als de keuze een club als deze is natuurlijk. En je moet beter dan je concurrent zijn bij ajax uiteraard
 
PijlSnelVentje
 
11
24 juni 2022 om 16:34
Pardon? In de 5e competitie van Europa in vergetelheid raken? Is gewoon een grotere competitie en club dan waar hij nu speelt. Ik denk dat het zeker een goede tussenstap is. Beter dan die jochies die naar Tottenham vertrekken en daar selectiespeler nummer 56 zijn en nooit meer aan de bak komen. Dat is pas in vergetelheid raken. Vraag het Steven Bergwijn maar.
 
HotSince95
 
0
24 juni 2022 om 19:30
Bergwijn die basisspeler is in het Nederlands elftal en transfer naar Ajax krijgt? Das niet echt in de vergetelheid
 
PijlSnelVentje
 
0
24 juni 2022 om 21:02
Hij heeft nu net 2 wedstrijdjes voor Oranje gespeeld de afgelopen maand. De jaren daarvoor was hij compleet uit beeld en werd hij door Tottenham aan zijn contract gehouden terwijl hij 0,0 speelt.
 
JK-Ajax
 
0
25 juni 2022 om 21:10
Bergwijn? In de 1e competitie van Europa in vergetelheid raken? Is gewoon een grotere competitie en club dan waar hij nu speelt. Zie je de ironie?
 
PijlSnelVentje
 
0
26 juni 2022 om 03:41
Nee die zie ik niet. Als je 0,0 minuten speelt dan ben je net zo belangrijk als de ballenjongen van Tottenham. Na januari heeft de beste jongen welgeteld 110 minuten mogen spelen (je weet wel januari dat moment dat Tottenham zei dat hij absoluut moest blijven en niet naar Ajax kon omdat er nog een rol voor hem klaar lag). Maar goed, dat begreep je al, je houdt je alleen van de domme.
 
Sirius
 
5
24 juni 2022 om 16:50
De Franse competitie is vooral veel stabieler. Alles onder de top 4 is van een redelijk vergelijkbaar niveau tot misschien de laatste 2 of 3 plaatsen. In de Eredivisie daalt het niveau fors voorbij pakweg de top 8.
 
De Toekomst
 
0
25 juni 2022 om 16:04
Wat een onzin. De Franse competitie staat bekend om hun hoge niveau en als een hele belangrijke talentenvijver voor grotere competities. Je doet net alsof Malacia op het derde niveau van Kroatië gaat spelen of op zijn minst een stap maakt naar een club waar hij minder in beeld is, maar niks is minder waar. En ik denk ook juist dat meer talenten misschien eerst zo'n stap moeten maken. Je ziet nu veel spelers uit onze competitie eerst een te grote stap maken en vaak falen. Dat is ook zonde voor een speler.
 
NJfromVOL
 
40
9 juni 2022 om 08:41
Ik las net dat Lyon niet verder dan 10 mln wilde gaan. In dat geval zie ik Malacia nog graag een extra jaar in de Kuip.
 
Ijsmuts
 
5
9 juni 2022 om 12:03
10 miljoen levert hij volgende zomer met een 1-jarig contract ook wel op.
 
Partyboooi
 
2
9 juni 2022 om 08:43
Lyon speelt Europa League neem ik aan? Man Utd ook... denk dat vraag gaat zijn; waar ga ik het meeste spelen? WK zal hij toch mee willen maken. Hopelijk vangt Feyenoord er een mooi bedrag van en kan het een goeie vervanger binnenhalen.
 
Gelijkmaker
 
36
9 juni 2022 om 08:45
Lyon speelt geen Europees voetbal. Zou het een rare stap vinden.
 
Sanderr
 
51
9 juni 2022 om 09:19
Lyon is achtste geworden en speelt helemaal geen Europees voetbal, zelfs geen Conference League voorrondes of iets dergelijks. Mede daardoor toch niet helemaal zeker of dit wel de beste stap is voor Malacia.
 
Partyboooi
 
1
9 juni 2022 om 11:26
Dan zou ik er zeker niet heen gaan nee.
 
Woenselaar
 
1
24 juni 2022 om 17:10
Onze vriend Fabrizio heeft het de laatste tijd gelukkig wel vaker fout, waar hij het in het begin altijd goed had. Hopen dat het in dit geval hetzelfde is.
 
Suarez 7
 
11
9 juni 2022 om 08:45
Ik vind twintig miljoen voor Senesi en Malacia wel erg veel. Nu vind ik Malacia dat bedrag op zich nog wel waard, maar de contracten van deze spelers lopen nog twee jaar door. Als je kapitaal op het veld wil houden, zal je ze nu echt moeten verkopen, anders gaan ze volgend jaar voor een gereduceerd tarief de deur uit. Voordat het grote kapitaal binnenkwam, heeft Ajax ook wel vaker water bij de wijn moeten doen. Misschien overschat ik de noodzaak om kapitaal op te bouwen in Rotterdam ook wel.
 
FR010FRDAM
 
45
9 juni 2022 om 08:58
"Als je kapitaal op het veld wil houden, xal je nu echt moeten verkopen".....huh, juist niet toch? Je verkoopt wat je nodig hebt om financieel gezond te blijven/te worden en zorgt ervoor dat er een stevige kern overblijft zodat je wederom een sportief sterk jaar kunt neerzetten. Je ziet wat dit doet met marktwaardes van spelers. En ja, dar jorgensen verhaal ken ik inmiddels wel, dat is regeren uit angst, dat is nooit goed. En 20 miljoen erg veel? Waarom, jonge spelers, international, zich Europees laten gelden, dan is rond de 20 miljoen toch geen gek bedrag, daarnaast zijn er meerdere kapers op de kust voor beide spelers, marktwerking heet dat.....dat Feyenoord in het verleden alles goedkoop wegdeed wil niet zeggen dat men dat voor altijd moet blijven doen. Jarenlang krijgt Feyenoord hier commentaar op en nu is het ineens te veel wat ze vragen?
 
TeunHoekjan
 
9
9 juni 2022 om 08:54
Peter Bosz. De man die van elke mislukkeling nog een redelijke linksback weet te maken.
 
Sjikkes
 
24
9 juni 2022 om 09:06
Kun je nagaan wat ie met een talentvolle wel niet zou kunnen
 
miki1959
 
16
9 juni 2022 om 08:55
Als Lyon maar maximaal 10 miljoen wil betalen dan mogen ze wat mij betreft verder kijken. Ik vind dat Arnesen pas vanaf 15 miljoen serieus moet luisteren dat geldt zowel voor Malacia als voor Senesi
 
FR010FRDAM
 
37
9 juni 2022 om 09:00
Senesi 15 en bij Malacia met alle interesse gewoon minimaal 20
 
Lierse1997
 
1
24 juni 2022 om 16:33
Daar was Arnesen het blijkbaar niet mee eens. Al zit er misschien een stevige doorverkoop op natuurlijk.
 
4fRedondo
 
0
24 juni 2022 om 16:53
Er zijn maar 3 clubs geïnteresseerd. Lyon, Man.utd. en Newcastle. Bij laatstgenoemde is Malacia 2e keus en Man.utd. is eerst volop bezig om Frenkie te halen en evt. Anthony. Feyenoord is niet in de positie om af te wachten en hebben het geld nodig om een aantal spelers te kunnen aantrekken. Lyon bood 12 miljoen pond, Feyenoord vroeg 15. Dat is blijkbaar 13 geworden.
 
Woenselaar
 
4
24 juni 2022 om 17:11
@4fredondo, waarom zou een Franse club een Nederlandse club in ponden betalen? Mis ik hier iets?
 
4fRedondo
 
1
24 juni 2022 om 17:58
Feyenoord had kenbaar gemaakt dat Malacia vrij was om te praten bij een bod van minimaal 15 miljoen pond. Daar ben ik op doorgegaan. Niks meer, niks minder.
 
Sieb nr. 15
 
17
9 juni 2022 om 09:04
Senesi tussen 10 en 15 lijkt me. Voor Malacia moet je inderdaad een stuk hoger inzetten. Fantastische speler.
 
erodinho
 
7
9 juni 2022 om 09:45
Voorzet van gister die had Blind, Dumfries, Karsdorp of welke vleugelverdediger in Nederland niet gegeven. Malacia heeft een goude linke been.
 
FR010FRDAM
 
17
9 juni 2022 om 09:58
Nou, Blind heef ook een behoorlijke trap als ik eerlijk moet zijn. Weet alleen niet of hij de achterlijn gehaald had en zo bijzonder was de voorzet gisteren ook weer niet, wel lekker een assist, maar dit kunnen Dumfries en Karsdorp ook hoor
 
wesley1910
 
11
9 juni 2022 om 10:37
Die achterlijn had hij ook wel gehaald hoor. Alleen wel 5 minuten later.
 
Sjakie-023
 
3
9 juni 2022 om 08:56
Ja ze hebben potentie maar komt dat omdat ze opvallen door andermans gebreken en daardoor juist alle aandacht krijgen? Want de hoofdprijs vragen, ik denk niet dat Feyenoord daarbij gebaat is. Beter dat ze nieuwe fundamenten leggen om zo verder uit te bouwen want deze spelers zullen anyway vertrekken.
 
FR010FRDAM
 
34
9 juni 2022 om 09:02
Nee aan het begin van de transferperiode genoegen nemen met minder dan de hoofdprijs terwijl er meerdere clubs interesse hebben?
 
L3thalMind
 
1
9 juni 2022 om 09:46
Wil Feyenoord de volgende stap zetten, moeten ze mijn inziens toch tijdig één "parel" voor een goed bedrag verkopen en niet per se de hoofdprijs. Om zo van geld weer meer geld te maken. Een paar versterkingen moeten dan toch wel mogelijk zijn. En ja dan zou ik het niet vreemd vinden om Malacia voor een bedrag van 12-14miljoen weg te doen. 16/17 lijkt mij persoonlijk al de hoofdprijs.
 
FR010FRDAM
 
14
9 juni 2022 om 09:59
Dan verschillen we van mening. Ik vind 12 tot 14 miljoen echt te weinig
 
RyanGarcia
 
3
9 juni 2022 om 12:21
Waarom zou je een Malacia voor 12-14 weg doen. Karsdorp en Kongolo gingen respectievelijk voor 19 en 16 miljoen max. Zelfs St Juste ging voor max 12 miljoen. En dan moet je Malacia na zo`n seizoen voor 12-14 verkopen? Ajax bedragen gaan ze niet krijgen maar nu moeten ze volgens velen zelfs beneden Feyenoord normen worden verkocht.
 
Suarez 7
 
3
9 juni 2022 om 21:14
@FR010; ik doel meer op de penibele financiele situatie. Dan moet je spelers verkopen voor goeie bedragen om ook zelf weer kapitaal te creeren door een deel van de transfersom weer te besteden aan een vervanger. Misschien is mijn kennis van de financiele situatie van Feyenoord dan niet goed genoeg (ik baseer me puur op artikelen van Voetbal International).
 
voetbalchick
 
19
9 juni 2022 om 09:06
Het wordt juist een keer tijd dat Feyenoord ook de hoofdprijs gaat krijgen voor hun pareltjes! De jaren van uitverkoop is voorbij!
 
Silencioo
 
22
9 juni 2022 om 09:07
Naast dat 10 miljoen echt belachelijk weinig is, vind ik Lyon nou ook niet echt een enorme stap omhoog. Kan daar waarschijnlijk prima meekomen, maar spelen niet eens Europees voetbal. Minimaal 25 vragen
 
Weef
 
17
9 juni 2022 om 09:12
Hoezo lijkt Lyon een goede kans hebben om te winnen, omdat Malacia daar is langsgeweest? Ze bieden de helft van de vraagprijs die Feyenoord wil, dus vooralsnog lijkt het vrij kansloos. En bijna elke club die wel bereid is om 20 mln te betalen is ook voor Malacia waarschijnlijk net zo interessant of interessanter dan Lyon.
 
CRDSA
 
15
9 juni 2022 om 09:12
Leuk dat Malacia al een rondleiding heeft gehad in Lyon, maar als ze daadwerkelijk de strijd om Malacia willen winnen zullen ze toch echt met een bod van om en nabij de €20mil moeten komen. Ik geloof niet dat Feyenoord zich gek zal laten maken, en hetzelfde verwacht ik ook niet van Malacia. Waarom zou Feyenoord überhaupt willen verkopen voor een bedrag van <€10mil? Dan kunnen ze voor wat betreft de sportieve prestaties Malacia nog beter zijn contract laten uitdienen.
 
jouses
 
6
9 juni 2022 om 09:38
Zo te lezen heeft deze transfer niet veel kans van slagen en Lyon dat wilt doorschakelen zou ik als feyenoord zijnde weinig tot geen aandacht aangeven. Als dit soort spelers voor maar 10 miljoen te koop zijn dan zullen veel spelers in waarde zakken. Maar feyenoord moet ook niet overdrijven voor 17 miljoen moet je ook verkopen.
 
SergioRamosHM
 
4
9 juni 2022 om 09:44
Leuk dat hij ze bezocht heeft maar dan moeten ze wel hun bod verdubbelen. Voor 10 miljoen gaat Feyenoord echt niet akkoord. Wat ik mij wel afvraag, heeft Feyenoord al stiekem een opvolger gezien Hendriks naar Utrecht is en dat de enige eventuele concurrent was en verkoop van Malacia lijkt mij wel duidelijk zal zijn.
 
Pikandel
 
1
9 juni 2022 om 09:58
Ian Maatsen en Jetro Willems
 
repuiztav
 
1
9 juni 2022 om 13:48
Van wat ik hoor is dat Ian Maatsen bovenaan het lijstje staat als vervanger.
 
Sir. JBA
 
1
9 juni 2022 om 09:51
Vraag me af wanneer dit dan gebeurd zou moeten zijn... Heeft na de competitie niet heel veel tijd gehad om zo'n bezoek te doen omdat ie ook naar Oranje moest etc.
 
Airbags
 
1
9 juni 2022 om 09:51
De Franse competitie wordt hier in Nederland nog wel eens onderschat, maar het niveau is nou ook niet dermate hoog daar dat ik denk dat het een stap omhoog voor Malacia is afgezien van die paar duels tegen PSG elk jaar. Lyon speelt komend seizoen ook geen Europees voetbal, dus dat is ook geen reden om te verkassen. Als ik hem was zou ik lekker bij Feyenoord blijven tot er iets beters voorbijkomt. Een middenmoter of subtopper in de Premier League of een club uit Duitsland, Spanje of Italië die minimaal groepsfase Europa League speelt.
 
Baarluh
 
0
9 juni 2022 om 09:58
Laat Lyon lekker doorschakelen naar Telles. Kan Malacia naar united gaan.
 
Piranha
 
3
9 juni 2022 om 10:06
10 miljoen, dat gaat toch niemand betalen voor zo'n kleine linksback. Het is geen Jordi Alba ouzo, gewoon een goede back maar in Frankrijk, Engeland, Italie en Duitsland zal hij fysiek tekort komen. Een Spaanse middenmoter lijkt me meer wat voor hem.
 
FR010FRDAM
 
13
9 juni 2022 om 10:33
Als je twijfelt over het fysiek van Malacia heb je weinig wedstrijden van hem gezien. Noem mij een wedstrijd waarin hij fysiek door de mand viel? En 10 miljoen gaan ze niet betalen? Een Spaanse middenmotor?Wat praten er mensen toch enorm veel onzin op voetbalzone de laatste tijd.
 
Piranha
 
1
9 juni 2022 om 11:18
Ja in Nederland en tegen Conference League tegenstanders als Slavia, dan is het lastig door de mand te vallen. In grotere competities zijn betere tegenstanders wekelijkse kost en ik denk niet dat hij dat nu aan kan. Lyon heeft ondermaats gepresteerd dit seizoen maar ik denk niet dat Malacia hun nu beter maakt en Lyon Malacia beter maakt. Maar jij denkt echt dat hij gewoon even de Europese top bestormt? En dan heb jij het over onzin praten...?
 
Bobiku29
 
3
9 juni 2022 om 11:46
Piranha, Lyon is toch geen Europese top? Dus die hoeft hij niet meteen te bestormen. En Slavia is gewoon een sterkere tegenstander dan de meeste clubs in de Ligue 1 hoor. Union Berlin is de nummer vijf van de Bundesliga, tegen hen speelde hij uitstekend. Dat zijn de Conference League tegenstanders. Buiten Maccabi en Partizan waren het gewoon taaie tegenstanders. Maar jij vindt de nummer vijf van de Bundesliga kennelijk minder voorstellen dan spelen in de Ligue 1. Als je Malacia vaak hebt zien spelen, zou je weten dat hoe beter zijn tegenstander is, hoe beter hij speelt. Hij kan zich ongekend vastbijten. Toen hij 18 was en debuteerde had hij Callejon volledig in de tang, hij is Antony keer op keer volledig de baas. Daarnaast was hij tegen Roma en Marseille ook gewoon goed. En ja, het spijt me zeer, maar FR010 heeft gelijk dat je onzin praat. Je noemt Malacia fysiek niet goed genoeg, dan weet je echt niet over wie je het hebt
 
FR010FRDAM
 
2
9 juni 2022 om 11:54
@piranha, ik zeg nergens dat hij de Europese top bestormt. Maar kom jij nou eens met voorbeelden waar hij fysiek tekort komt? Je zegt iets heel resoluut, maar kan het vervolgens niet onderbouwen. Zeg dan gewoon niks.
 
Bobiku29
 
12
9 juni 2022 om 10:34
Fysiek tekort? Haha, als hij op een aspect niet tekort komt is het wel het fysieke
 
JustinBijhigh
 
3
9 juni 2022 om 12:43
Ben je je pilletje vergeten in te nemen?
 
Hushmand
 
2
9 juni 2022 om 11:10
10 M? Ik zou een vraagprijs van 25 M hanteren. Die assist gister was ook heerlijk op Weghorst. Voor minder dan 22 M zou ik m niet weg doen.
 
PanFC
 
1
9 juni 2022 om 11:33
Toch gek, terwijl je pas mag praten met een speler als je akkoord met de club…
 
SVTransvaal
 
0
9 juni 2022 om 11:48
20 mio is wellicht een beetje teveel. Lyon is een mooie tussenstap naar een topclub. Hebben lacazette aangetrokken en met bosz een goede trainer
 
TILBURG013
 
0
9 juni 2022 om 12:28
Je gaat toch niet naar de nummer 8 van Frankrijk zonder Europees voetbal?
 
ODESZA
 
0
9 juni 2022 om 12:38
Ja heel leuk maar als ze niet willen betalen mogen ze opbokken. minder dan 10 mil voor een speler met zijn kwaliteiten is gewoon een dikke middelvinger naar Feyenoord. moet echt minimaal 15 mil opleveren al is zelfs dat nog aan de magere kant.
 
binkiebaasie
 
12
24 juni 2022 om 16:28
15 miljoen is echt diep triest. Of er moet nog 5 miljoen aan (bijna zekere) bonussen en een doorverkooppercentage van minimaal 15% aan vast zitten.Kan die volgend seizoen voor 30 miljoen naar Engeland.Feyenoord heeft nu natuurlijk wel geld om Maatsen, Hilgers en een extra linksback te halen. Word je niet slechter van al blijft 15 miljoen lachwekkend.Verder proberen om Vilhena (transfervrij), Til (transfervrij), Botheim (transfervrij), Borbas (1,5 miljoen) en Lee (2,5 miljoen) te halen. Ook hebben we dan nog een reservekeeper, linksbuiten en rechtsbuiten nodig.Marciano, Hall, Sandler, Diemers, Hendrix, Nelson, Dessers, Jahanbaksh, Bozenik en Linssen moeten weg (of zijn al weg).
 
92643
 
69
24 juni 2022 om 16:32
Voor een linksback.. van een club die derde wordt in NL en van wie het nog maar de vraag is of hij daadwerkelijk stabiel is. De realiteitszin is een beetje verdwenen bij velen.
 
binkiebaasie
 
9
24 juni 2022 om 16:35
Kongolo en Karsdorp leverden meer op.
 
feyenoordeddie
 
9
24 juni 2022 om 16:36
@92643 als iemand stabiel is, en als iemand door kan groeien in dit team is het wel malacia. heel het seizoen top geweest. zeker meer dan zijn geld waard
 
feyenoordeddie
 
0
24 juni 2022 om 16:36
@92643 als iemand stabiel is, en als iemand door kan groeien in dit team is het wel malacia. heel het seizoen top geweest. zeker meer dan zijn geld waard
 
NJfromVOL
 
11
24 juni 2022 om 17:12
Wat een onzin... derde club van Nederland is geen argument; je koop een speler, niet zijn (club)geschiedenis. Als je de kwaliteit van een speler niet erkent, moet je er ook niet shoppen.
 
HotSince95
 
2
24 juni 2022 om 19:38
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, je betaalt meer voor een speler van de kampioen dan voor de eeuwige nummer 3.
 
Steve Stingray
 
4
24 juni 2022 om 16:35
Prestaties zijn al jaren vergelijkbaar met az, en dus zijn de transferwaardes dat ook. Wie gaat er 20miljoen+ betalen voor een niet-cl back uit Nederlandse competitie; niemand.
 
4fRedondo
 
8
24 juni 2022 om 17:04
Hij is Oranje-international en dat is meer waard dan een paar potjes CL. Punt is dat voor backs nou eenmaal niet zoveel betaald wordt, uitzonderingen daargelaten. Tagliafigo kon afgelopen winter voor iets meer dan 11,5 miljoen naar West Ham. Ajax was akkoord, maar Nico wilde zelf niet. In de winter betaal je meer, Ajax heeft een grotere naam, Argentijns international en vele jaren CL ervaring. Enige verschil is dat hij 7 jaar ouder is en zijn contract loopt minder lang door. Feyenoord vangt nu 3 miljoen pond meer voor Malacia. Zou 15 kunnen worden, maar dan wordt het pas einde transferwindow en Feyenoord heeft het geld nodig om nu te verstreken.
 
Feye_88
 
4
24 juni 2022 om 17:05
Al jaren? Welke jaren bedoel je dan? Volgens mij is Az 1 keer.boven ons geëindigd en nu zijn we in Europa ook een stukje beter.
 
Steve Stingray
 
2
24 juni 2022 om 17:15
Allebei 1x kampioen in de afgelopen 20 jaar ofzo. Of je daarnaast 3e of 4e wordt, interreseert echt helemaal niemand. En de Europese prestaties zijn de laatste jaren misschien nog wel in 't voordeel van az. Want Feyenoord heeft er voor dit jaar al heeeeel lang niets van gebakken.
 
4fRedondo
 
1
24 juni 2022 om 18:00
Afgelopen 20 jaar nog een uefa beker toegevoegd
 
tinus45
 
2
24 juni 2022 om 16:51
Laten we u niet doen alsof Feyenoord een rijke club is, 15 miljoen vangen voor een zelfopgeleidde linksback is een prachtbedrag voor Feyenoord. Door het CL jaar is er weliswaar wat geld binnengekomen maar deze 15 miljoen heeft een club als Feyenoord gewoon nodig.
 
London Calling
 
4
24 juni 2022 om 16:58
De financiele positie van Feyenoord zal zeker meespelen, dat weten kopende clubs natuurlijk ook. Maar 15 miljoen voor een jonge Nederlands international die het ook Europees goed deed is in mijn ogen ook niet de hoofdprijs, ik had niet gek opgekeken van een bedrag richting de 20 of zo.
 
Weef
 
2
24 juni 2022 om 17:01
Ik hoor jou nog wel nadat Ajax Wijndal voor 10 mln heeft opgehaald... Dit is gewoon magertjes en zeker gezien de interesse, had ik gewacht op een betere deal. Ook van Malacia snap ik het niet. Nauwelijks een stap omhoog dit. Geen Europees voetbal volgend jaar en prijzen kun je op je buik schrijven met PSG in dezelfde competitie.
 
NJfromVOL
 
0
24 juni 2022 om 17:13
@weef, die 10 mln schijnt een clausule te zijn; die had Malacia niet
 
AzEverton
 
1
24 juni 2022 om 16:29
Perfecte stap wat mij betreft. Niet de absolute top, maar alsnog een mooie club. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in Lyon.
 
Bundy_sr
 
2
24 juni 2022 om 16:29
15 miljoen is een leuk bedrag voor Feyenoord voor een zelfopgeleide back. Zo zie je dat de jeugdopleiding echt zijn vruchten kan afwerpen en rendement op en buiten het veld kan creëren. Ben benieuwd wie ze als vervanger gaan halen verwacht Maatsen met een huurdeal voor 1 jaar en centraal achterin Hilgers als backup van Geertruida en Trauner volgend jaar.
 
LennyK
 
8
24 juni 2022 om 16:37
Leuk bedrag? Je verkoopt 1 van je meest waardevolle spelers voor 15 miljoen, nu weet ik dat wij niet de bedragen kunnen vragen die Ajax voor hun spelers vraagt, maar vind minimaal 3 miljoen te weinig..
 
feyenoordeddie
 
6
24 juni 2022 om 16:29
Vind persoonlijk 15 niet veel voor malacia, zat eerder aan minimaal 20 te denken. Heel het seizoen al een zekerheid en erg sterk als back.
 
arsenal890
 
7
24 juni 2022 om 16:30
15 miljoen vind ik best aan de lage kant voor Malacia. Hier had je wel meer uit kunnen halen lijkt mij. Minstens 20 miljoen leek mij totaal niet onhaalbaar.
 
TILBURG013
 
7
24 juni 2022 om 16:31
Wat is dit dan voor stap? Geen Europees voetbal, Ligue 1, vorig jaar in de middenmoot geëindigd en snap al die lof voor Bosz nooit want vind het maar een matige trainer zonder plan B.. en 15 miljoen is nou ook geen extreem bedrag als Wijndal al 10+ moet opleveren..
 
memphisdepay
 
0
24 juni 2022 om 16:40
Mooie club, waarbij veel voetballers de laatste jaren de stap naar een top competitie hebben kunnen maken. Heel verstandige stap van hem, 2 jaar daar knallen en wie weet wat er nog in zit in zijn carrière. Direct naar de top zou denk ik op het bankje zitten betekenen en daar wordt helaas niemand beter van.
 
TILBURG013
 
4
24 juni 2022 om 16:45
Malacia is ook niet goed genoeg voor de top. Maar je speelt in een vrij onaantrekkelijke competitie en ook geen Europees voetbal. Lyon is wel een mooie club..
 
memphisdepay
 
0
24 juni 2022 om 17:31
Dat zal best maar dat kan volgend jaar compleet anders zijn. Je zegt het zelf al een mooie club en ook nog is een Nederlandse trainer. De competitie is inderdaad geen premier league, maar wel een zeer aardig niveau, zeker beter dan de eredivisie. Prima podium voor jonge spelers.
 
Lierse1997
 
4
24 juni 2022 om 16:54
Gewoon ook een groot risico. Kans is reëel dat Bosz er uit ligt met nieuwjaar en dat zit je daar in Frankrijk voor die Nederlandse trainer.
 
Bobiku29
 
0
24 juni 2022 om 17:39
Malacia is geen protegé van de trainer, lijkt me. Dat is geen speler waar trainer A het in ziet zitten en trainer B hem eruit wil hebben. Een pittbull op linksback die nooit verzaakt, dat is altijd fijn om erbij te hebben. Malacia gaat daar niet heen om voor Bosz te spelen, maar voor Lyon
 
JoshuaK_
 
0
24 juni 2022 om 18:29
Ik wilde exact hetzelfde zeggen, Bosz heeft sowieso geluk dat hij na opnieuw een gefaald jaar in zijn carrière nog een tweede kans heeft gekregen. Als Lyon volgend seizoen weer zo zwak presteert is het einde verhaal voor hem, en dan zit Malacia vast omdat hij met een Nederlandse trainer wilde werken (vooral ook aangezien Lyon geen makkelijke club is om mee te onderhandelen).
 
Alianate
 
1
24 juni 2022 om 16:32
beetje een matige stap wat mij betreft. maargoed 15 mil wat blijkbaar kan oplopen tot boven de 18 mil voor een compleet zelfopgeleide speler is niet slecht. is ook zeker vervangbaar. Ian Maatsen is al in Rotterdam dus de vervanger hebben we al. Tyrell bedankt voor alles en het ga je goed!
 
jeron
 
0
24 juni 2022 om 16:33
Geen gekke stap. Man utd schat ik nog echt te hoog in.
 
Benzema20
 
2
24 juni 2022 om 16:34
Mooie club voor hem. Mensen vinden dit een slechte stap maar hij heeft nu een grote kans op een basisplek terwijl hij bij united of een andere grote club waarschijnlijk een gevalletje Bergwijn wordt. Lyon natuurlijk slecht gepresteerd afgelopen jaar terwijl ze toch wel een leuke ploeg hebben. Als ze spelers als Paqueta kunnen behouden en op bepaalde posities zich versterken kunnen ze makkelijk met Marseille Monaco en Rennais voor de 2e plek strijden.
 
TILBURG013
 
3
24 juni 2022 om 16:42
United had dan ook niet gehoeven maar tussen Lyon en United zit toch een hele hoop. En Europees voetbal was ook wel lekker geweest..
 
Bruine Kevin
 
10
24 juni 2022 om 16:35
15 miljoen euro is wel een koopje. Dan had Ajax veel beter Malacia kunnen halen dan die Wijndal. Zonde ook voor Feyenoord, want Malacia is echt wel minstens 20 miljoen waard, zeker na zijn prestaties in Europa en Oranje.
 
LennyK
 
4
24 juni 2022 om 16:41
Heel zonde voor ons, geeft weer een signaal af dat er bij ons weer koopjes te halen zijn, wat een onkunde.
 
arsenal890
 
16
24 juni 2022 om 16:42
Niet elke speler wil naar Ajax hè. Kun je je vast moeilijk voorstellen?
 
Steve Stingray
 
2
24 juni 2022 om 16:49
Een linksback van de nr3 van NL; het is toch geen hogere wiskunde dat die geen 20 miljoen+ gaat opleveren? En Europese prestaties? Ze hebben alleen van Marseille als (beetje) aansprekende tegenstander gewonnen, daar wordt echt niet warm of koud van.
 
TILBURG013
 
6
24 juni 2022 om 16:59
Ja je speelt in de Conference League.. dan speel je niet tegen Real Madrid he? Marseille is gewoon een ploeg van CL niveau. Slavia Praag werd 1ste in Tsjechië echt geen slechte ploeg en Union Berlin gaat de EL in na een 5de plek in de Bundesliga.. Daarnaast speelde Malacia een sterke pot tegen Roma en zit hij bij het Nederlands Elftal.. Eerst zeg je dat ze nummer 3 van Nederland zijn dan zijn die ploegen waar ze van wonnen toch ook hun niveau?
 
Steve Stingray
 
2
24 juni 2022 om 17:18
Precies, die tegenstanders zijn van hetzelfde niveau, en dat is niet het niveau waar clubs, die 20 miljoen+ gaan uitgeven, naar kijken.
 
binkiebaasie
 
4
24 juni 2022 om 17:33
Tegenstanders waren van hetzelfde niveau als Ajax in de Champions League dit seizoen. Lekker provoceren jongens.
 
binkiebaasie
 
4
24 juni 2022 om 17:34
Slavia, Union, Partizan en Marseille waren beter dan Besiktas en Sporting dit seizoen. En Marseille ook zeker beter dan Benfica.
 
CRDSA
 
7
24 juni 2022 om 16:37
Ik vind €15mil. echt te weinig voor Malacia. Probleem is vooral dat kamp Malacia naar Lyon wilde en niets anders, erg jammer. Clubs als Newcastle en United hadden op z’n minst €20mil geboden excl bonussen.
 
rbn_
 
2
24 juni 2022 om 16:42
Het probleem is dat Feyenoord voor 1 juli moet verkopen ivm het boekjaar. Dat wordt nu met een positief resultaat gesloten. Nu kan Feyenoord voor andere spelers zoals Kokcu, Senesi en Sinisterra meer vragen en als zij vertrekken komen ze in het boekjaar van volgend jaar.
 
 
1
24 juni 2022 om 16:38
Prima hoeveelheid centjes,maar totaal geen aansprekende stap. Wie wil ernou in Frankrijk spelen. Maar goed, wel mooier weer.
 
Sieb nr. 15
 
4
24 juni 2022 om 17:33
Vind je dat echt? Ik vind 15 mil echt een koopje. Persoonlijk vind ik Malacia echt een hele fijne back. Ook met het oog op de minuten in het NL elftal zou je daar toch meer uit moeten kunnen halen als Feyenoord zijnde.
 
MGMV
 
2
24 juni 2022 om 16:39
Kan haast niet anders dan dat er nog bonussen en/of een doorverkooppercentage bij zit. Wat dat betreft is 15 miljoen dan ook wel acceptabel. Daarbij moet Feyenoord nog gewoon iemand verkopen om eindelijk zelf in actie te kunnen komen. Duidelijk dat hij in elk geval z'n gevoel volgt, met Bosz als Nederlandse trainer i.p.v het waarschijnlijk veel moeilijker hebben bij Manchester (ondanks ten Hag), Newcastle of andere Engelse ploeg. Eerst maar laten zien dat je buiten je comfortzone ook kan presteren.
 
KAWS
 
45
24 juni 2022 om 16:41
Onwijs laag bedrag voor Malacia. Ik had verwacht dat Arnesen hier veel meer uit kon persen, zeker gezien de hoeveelheid interesse die er is voor Tyrell. Eerder zijn er al twee biedingen afgewezen, die waren dus nog lager. Het is een schande. Ik had het bedrag echt wel verwacht rond de 18m…
 
MGMV
 
1
24 juni 2022 om 16:51
Anderzijds; tot wanneer hadden we moeten wachten tot United of andere ploegen daadwerkelijk concreet zouden worden? We moeten zelf ook door.. Maandag begint de voorbereiding alweer en over 6/7 weken moeten we er alweer staan. Met dit bedrag kan je gewoon gelijk aan de slag op de transfermarkt.
 
rbn_
 
1
24 juni 2022 om 16:54
Zou positief zijn als Arnesen bonussen en doorverkooppercentage heeft geregeld. Zie regelmatig dat spelers vanuit Frankrijk voor absolute top bedragen naar de grotere competities vertrekken dan kan het bedrag alsnog lekker oplopen.
 
wazza
 
0
24 juni 2022 om 18:01
Daarmee had je wel een signaal aan zowel Malacia als de geïnteresseerde clubs afgegeven MGMV. Gewoon aan de voorbereiding starten en niet voor een appel en een ei verkopen aan Lyon. Dit is echt een slechte deal. Sterker nog, als er geen goede bonussen aan vast zitten denk ik dat Arnesen straks bakken met kritiek gaat krijgen.
 
Bobo101
 
1
24 juni 2022 om 16:41
Haha die transfer bedrag record van Feyenoord (Kuijt) lijkt maar niet verbroken te willen worden. Had na zoveel jaar verwacht dat een talent als Malacia het wel zou verbreken. Jammer!
 
CROOSWYKER
 
0
24 juni 2022 om 17:09
Hier lees je dat niet maar 15 mil met bonussen is het
 
rbn_
 
1
24 juni 2022 om 16:47
15 miljoen lijkt weinig maar het ligt ook aan of er een doorverkooppercentage is geregeld. Het is gewoon jammer dat Arnesen voor 1 juli moet verkopen om het boekjaar goed af te sluiten. Daarom verwacht ik dat Arnesen voor een lager bedrag genoegen neemt maar dat zal compenseren met bonussen en doorverkooppercentage. Nu is het boekjaar gered, kan Arnesen voor de overige spelers meer geld vragen die uiteindelijk in volgend boekjaar zullen vallen.
 
NJfromVOL
 
2
24 juni 2022 om 17:15
Lulkoek, je kan best bv 10 mln verlies pakken in een boekjaar als je een paar dagen daarna 15 mln kan bij tellen. (gebroken) boekjaar is niets dan een streep in de tijd.
 
rbn_
 
0
24 juni 2022 om 17:28
Nee, dat doe je niet. Er staat dan een miljoenenverlies in de boeken, dat zal een bedrijf en ook een club koste wat het kost proberen te voorkomen.
 
oigatinha
 
1
24 juni 2022 om 18:02
Heef het misschien iets met regels van de knvb te maken? Klasse 1, 2 en 3. Of wellicht gunstiger kunnen lenen bij de bank?
 
NJfromVOL
 
2
24 juni 2022 om 18:20
Formele regels van de KNVB zou idd een drijfveer kunnen zijn; verder heeft het niets met economische realiteit van doen. Zelf hou ik er nooit rekening mee.
 
FCBuffalo05
 
0
24 juni 2022 om 16:47
Aan de ene kant blijft het natuurlijk een mooie transfer maar persoonlijk heb ik niks met Lyon. Voor malacia denk ik wel een + dat Peter bosz daar zit.
 
TonV D Heg
 
3
24 juni 2022 om 16:55
Waarom in vredesnaam, waarom 20 vragen en dan niet ergens op 18 miljoen met bonussen tot een deal komen.Engelse clubs betalen veel meer.Wat een onzin 15 miljoen.
 
Alianate
 
0
24 juni 2022 om 17:01
opzich is 15 mil geen drama. Ian maatsen is al in Rotterdam die zal niet veel kosten. heb je echt wel een paar mil over voor een leuke speler
 
Plofkipje
 
1
24 juni 2022 om 16:59
Had toch gehoopt dat Feyenoord spelers eens boven hun marktwaarde van transfermarkt kon verkopen.. Ik kijk toch wel met enige jaloezie richting Ajax en PSV op dit gebied.
 
 
3
24 juni 2022 om 17:01
1 van de beste talenten als vleugelverdediger van Nederland en dan zulke miezerige bedragen voor dat geld mag ie lkkr in NL blijven .
 
Hushmand
 
3
24 juni 2022 om 17:06
15M is echt n koopje voor OL. Ongelooflijk dat Feyenoord hem zo goedkoop laat gaan. Op deze manier blijft Feyenoord altijd achter lopen. Ik zou 25M vragen en vanaf 20M gaan praten.
 
CROOSWYKER
 
0
24 juni 2022 om 17:07
15 mil met bonussen gewoon een goeie deal.dan kom je uit rond een bedrag tussen de 18 en 20 mil.er zijn bonussen opgenomen bij het verkoop van malacia
 
SterkeJerke
 
1
24 juni 2022 om 17:09
Klein bedrag voor hem, maar toch wel fijn voor Feyenoord. Vind het zelf een matige stap, ook geen Europees voetbal aankomend seizoen. Maar wel naar een competitie met meer weerstand van teams. Veel succes.
 
JustinBijhigh
 
3
24 juni 2022 om 17:13
Belachelijk. Minimaal 18-22 miljoen. Je verkoopt 'm toch niet aan de eerste te beste terwijl Newcastle en Man Utd geinteresseerd zijn? Arnesen is zekerd ook akkoord gegaan met een pakje Stimorol en wat uitgetufte pinda's als salaris?
 
RDK010
 
0
24 juni 2022 om 17:15
Het is aan de lager kant. Feyenoord moet het boekjaar positief afsluiten en Lyon wilde gelijk het geld overmaken. Feyenoord akkoord en kunnen nu ook sneller versterkingen halen die vroeg aan kunnen sluiten.
 
LennyK
 
0
24 juni 2022 om 17:31
Alleen schijnt het bedrag nu inclusief bonussen te zijn, dus die 15 miljoen word niet gelijk overgemaakt.
 
Weef
 
4
24 juni 2022 om 17:16
Valt toch niet mee hoor 15 mln. En ja, ik weet dat het `maar` een back is en dat de eredivisie geen grote competitie is en Feyenoord niet echt om het kampioenschap heeft meegedaan. Maar potjandorie zeg, Sporting harkt gewoon 40 mln voor hun linksback, Evreton lapte 18 mln voor Mykolenko van Kiev. Zijn dat van die grote clubs en competities dan? Het valt gewoon tegen. Je ving meer voor Karsdorp en Kongolo. Zelfs voor st Juste pakte je nog 9 mln. Het houdt gewoon niet over en op deze manier gaat er ook nooit verandering in komen. Malacia had nog een doorlopend contract en interesse voldoende. En je hebt net vol in de picture gestaan met een Europese finale. Als je dan niet kan cashen wanneer wel dan? Ook van Tyrell snap ik het niet helemaal. Lyon speelt in Frankrijk op zijn best voor de tweede plek en speelt niet in Europa komend jaar. Ik denk echt dat hij een grotere stap had aangekund. Als back is eht lastig om op te vallen en als de prestaties van Lyon tegenvallen, wat zeker niet onmogelijk is, kan het zo 4 jaar duren voor je weer een volgende stap maakt en waarschijnlijk is dat dan nog geen stap naar de echte top. Ik heb hier gewoon echt geen goed gevoel bij. Heel matig dit. Dat gezegd hebbende gun ik Tyrell wel het beste en hoop ik voor hem dat ik helemaal mis zit met Lyon. Veel geluk daar en we gaan je zeker missen.
 
Korenaar
 
4
24 juni 2022 om 17:17
Dit moet toch wel een gigantische klap in het gezicht zijn van die Feyenoorders die dachten dat er wel 20-25 miljoen voor Malacia betaald zou worden. En mocht je daartegen inbrengen dat dit nogal onrealistische bedragen waren dan werd je voor gek verklaard. Dit is het maximale wat Feyenoord voor zijn spelers zal krijgen. Internationaal heeft Feynoord bij lange niet de status die PSV en metname Ajax hebben en dus zullen de bedragen ook lager uitvallen. Ook voor Sinistera zal het maximaal in deze richting zijn. Senesi, een doorsnee verdediger Europees gezien, komt daar zelfs niet in de buurt. Verder gewoon een goede stap voor Malacia. Hopenlijk kan hij zich in Lyon verder ontwikkelen. Een stap naar Man U was bijvoorbeeld op voorhand kansloos geweest.
 
Steve Stingray
 
1
24 juni 2022 om 17:20
Ik kon het niet beter verwoorden. Maar ondanks dat het bewijs keer op keer geleverd wordt, krijg je stront over je heen als je zegt dat dit gewoon de bedragen zijn die dit soort spelers zouden moeten opbrengen.
 
rbn_
 
1
24 juni 2022 om 17:34
Dit is het gevolg van (tientallen) jaren wanbeleid bij Feyenoord. Feyenoord stond met de rug tegen de muur omdat Arnesen voor 1 juli een speler moest verkopen om het boekjaar positief af te sluiten. Als er dan maar 1 club komt met serieuze interesse omdat zoals altijd de transfermarkt laat op gang komt dan heb je uiteindelijk geen keus, ook al lul je als brugman. Maar goed, nu wordt het boekjaar positief afgesloten en kan Arnesen meer vragen voor de overige spelers. We gaan het uiteindelijk zien of je gelijk krijgt. Ik denk dat Kokcu en Sinisterra meer dan 18 miljoen euro op moeten leveren.
 
Weef
 
2
24 juni 2022 om 17:43
Ach, hou toch op met dat gezuig. Hoezo onrealistisch als je 5 jaar geleden al twee backs hebt verkocht voor 17 mln. Dan verwacht je nu toch meer? Zeker aangezien Malacia dichterbij de basis van Oranje zit dan Karsdorp en Kongolo destijds en je net een Europese finale hebt gespeeld. Volkomen logisch dat de verwachtingen hoger lagen. Alles boven de 20 mln was meegenomen geweest en 18 mln plus bonussen en/of doorverkoop had ik ook prima mee kunnen leven, maar dit valt gewoon heftig tegen.
 
Korenaar
 
1
24 juni 2022 om 17:53
Waarom is een andere mening hebben toch altijd gezuig? Dit is oprecht mijn mening en daar mag je het mee eens zijn of niet. Maar het is supporters eigen om de waarde van hun spelers veel te hoog in te schatten. En dat niet alleen bij Feyenoord. Bij mijn eigen club zie ik fans die denken dat Zerrouki meer dan 10 miljoen op zal leveren. Daar reageer ik op dezelfde manier als dat ik op de transferwaardes van de Feyenoorders reageer. Namelijk onrealistisch. Malacia is een leuke back Europees gezien maar echt geen top. Dus knijp je handen maar dicht met dit bedrag.
 
Weef
 
1
24 juni 2022 om 18:05
Zoals je het bracht kwam het op me over als zuigen. Als dat niet het geval is, mijn excuses. Neemt niet weg dat ik het er gewoon pertinent niet mee eens ben. In mijn reacties hierboven beargumenteer ik dat vrij helder. Meer dan 20 was alleen gelukt als er een poenerige club concreet was geworden, maar 15 mln is gewoon mager. Zelfs op Transfermarkt wordt zijn waarde hoger ingeschat en daar zijn ze over het algemeen vrij behouden.
 
 
1
24 juni 2022 om 20:20
Ja en ook in het gezicht van de mensen die dachten dat niemand hem zou willen kopen omdat ie er geen snars van kon. Ik zie de meerwaarde van je eerste stukje niet echt. Wil je een lintje? Sticker?
 
Korenaar
 
0
25 juni 2022 om 05:03
Ik heb nooit beweerd dat niemand Malacia zou willen kopen. Leuke speler maar wel voor het niveau waar hij nu naartoe gaat en absoluut geen hoger niveau en ook geen hogere transfersom. Ik denk dat dir voor zowel Feyenoord ald Malacia prima is.
 
 
1
25 juni 2022 om 10:26
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat je eerste stukje zelf een bewering doet, die vrijwel niemand zegt om deze transfer naar beneden te halen. Totaal onnodig en nergens op gebaseerd, want niemand denkt dat Malacia 45 miljoen waard is en naar Manchester City of PSG moet.
 
Moridin
 
1
24 juni 2022 om 17:19
15 is zelfs inclusief bonussen lijkt het nu. Dat is wel heel sneu. Ik snap dat je misschien geen 20 krijgt, maar dit nijgt toch wel naar een blamage.
 
Aqua1
 
1
24 juni 2022 om 17:28
Eigenlijk niet eens 15 miljoen dus ligt lager, zeg maar een fooi voor Malacia. En zelfs Az heeft meer ontvangen. bijvoorbeeld met Vincent.
 
repuiztav
 
1
24 juni 2022 om 17:29
Gevoelsmatig had je hier inderdaad wel wat meer uit kunnen halen. Ik vind dat Arnesen wel heel snel heeft toegehapt op dit bod. De markt is nog geen eens volledig los...
 
renoldi
 
0
24 juni 2022 om 19:07
Precies wat je zegt, we zijn net begonnen. Je kan spreken van een paniekverkoop. Ben benieuwd met wat voor motivering Arnesen naar buiten komt.
 
Silencioo
 
1
24 juni 2022 om 17:32
15 miljoen is niet heel veel ofzo. Typisch Feyenoord weer. Toch wel zonde. Voor Bosz wel een prima aanwinst
 
dogman
 
0
24 juni 2022 om 17:36
Als dit waar is, is dit huidige bestuur net zo kansloos als de oude die daar zaten. Hoe kan je Malacia nou verkopen voor maar 15 miljoen euro. Ik word hier zo boos om, zo blijven wij het lachertje van de competitie als het gaat om verkopen van spelers en haken we nooit aan bij de top ðÿ˜¡ðÿ™ðÿ˜¡ðÿ™ðÿ˜¡ðÿ™
 
Mantitty
 
0
24 juni 2022 om 17:43
15 miljoen vind ik erg matig voor een back van zijn kaliber. Dan had ik voor dat bedrag PSV nog wel willen zien toeslaan. Gegeven dat meneer dat zou willen uiteraard
 
Repelsteel76
 
0
24 juni 2022 om 17:53
Lijkt mij een hele goed prijs voor hem. Dumfries is ook rond die prijs weggegaan en Wijndal zit daar ook nog onder.
 
repuiztav
 
0
24 juni 2022 om 18:06
Malacia is de Eredivisie wel ontgroeid en dat vond hij zelf ook.
 
Mantitty
 
0
24 juni 2022 om 19:51
Dat denk ik ook hoor, maar, mits CL, zou het voor Malacia niet verkeerd zijn om twee seizoenen bij PSV te ballen. Geef hem echter groot gelijk om te verkassen…
 
erodinho
 
0
24 juni 2022 om 17:44
Malacia gaf een belangrijk assist of Woutberg, speelde goed tegen Antony van Ajax, imponeerde in de finale met een schot die afketste op de paal in de Conference League. Ja ik vind hem op alle vlakken beter dan een Daley Blind. Alleen nu is het zaak dat hij de juiste keuze gaat maken. Vind hem wel lijken op Alaba en stap naar Bayern is denk wel goed voor hem. Bayern had wel 15 miljoen neergelegd.
 
binny
 
0
24 juni 2022 om 17:46
Jammer met de interesse van Newcastle had je inderdaad gehoopt dat het bedrag hoger zou zijn. 15 miljoen is oke, maar heb het idee dat je nog wel 5 miljoen eruit had kunnen trekken.
 
Larrie_fc
 
0
24 juni 2022 om 18:17
Of het nu een stap vooruit is of niet, 15 miljoen is in deze markt niet helemaal het bedrag waar ik op hoopte. Als hij bij Ajax had gespeeld was hij minstens het dubbele waard geweest. De bedragen die je daar voorbij ziet komen gaan nergens over. Waardeloos. Ajax wordt niet meer bij te halen op deze manier.
 
renoldi
 
0
24 juni 2022 om 19:05
Wat een teleurstellend bedrag! Ze gaan gewoon verder met spelers voor een appel en een ei te verkopen. Waarom niet wachten op de interesse van Newcastle. Of anders nog een seizoen in de Europa League met Feyenoord. Je schiet met die 15 miljoen niets op, omdat je maar 40% kan herinvesteren. Wat een domper. Ook Arnesen weet de club kwa status niet naar een hoger plan te kunnen tillen en blijkbaar zegt een finale plaats van de Conference L ook helemaal niets.
 
Mister L
 
0
24 juni 2022 om 20:48
Ik vind het erg vreemd dat een Karsdorp destijds voor 16 verkocht werd en een malacia net 10 op kan leveren. Vooral gezien de prijzen wat hoger liggen dan een 3 jaar terug
 
Musi26
 
0
24 juni 2022 om 21:01
Dat is logisch, want Karsdorp kan aanvallend veel meer brengen. Daarnaast was feyenoord dat jaar net kampioen geworden (als ik het goed heb)
 
GeenInspiratie
 
0
24 juni 2022 om 21:06
Qua speelminuten is Lyon de betere optie, maar ik denk dat Malacia bij Newcastle ook ontzettend goed tot bloei had kunnen komen. Anyway heeft die geweldige werk verricht voor ons. Het is hem gegund!
 
crazymadness
 
0
24 juni 2022 om 21:26
Is geen vaste waarde in NL-elftal, geen Champions League wedstrijden gespeeld,dus een mooi bedrag hoor. Champions League spelen is voor een club zo belangrijk , voor de inkomsten en waarde van je spelers.
 
Drumsgoon
 
0
24 juni 2022 om 21:59
Valt me tegen, 15 incl bonussen? Misschien nog een hoog doorverkooppercentage, maar daar koopt de club nog niks voor. Ik snap ook niet waarom Malacia graag met Bosz wil werken, want het is toch altijd net niet (of helemaal niet) met hem als coach. Kan hij geen engels ofso?
 
VinRoo
 
0
25 juni 2022 om 01:30
Mag toch hopen dat Feyenoord meer dan 15 miljoen euro krijgt omdat er hopelijk bonussen bij zitten. Iets als 15 miljoen aan transfergeld en 5 miljoen bonus bij het behalen van bepaalde doelstellingen. Als Feyenoord niet minimaal 17-18 miljoen krijgt dan hebben ze het toch erg mager gedaan qua transfersom voor Malacia. Hij had een contract wat nog twee jaar doorliep dus de absolute noodzaak om te verkopen was er niet. Als Malacia een Ajax speler waas geweest had hij sowieso 20 miljoen opgeleverd, mogelijk zelfs meer. Best irritant dat alles wat niet bij Ajax speelt maar voor een appel en een ei wordt verkocht. Zo blijf je natuurlijk de Mickey Mouse competitie, ook omdat, op Ajax na, clubs steeds minder goede kwaliteit kunnen kopen maar wel meer geld kwijt zijn aan transfersommen.