'Manchester City is gedecideerd en veegt bod van 80 miljoen van tafel'
Donderdag, 30 mei 2019 om 18:14

Manchester City heeft een bod van tachtig miljoen euro van Bayern München op Leroy Sané geweigerd, zo meldt The Guardian. De Duitse topclub heeft zich met dit flinke bedrag gemeld in Engeland, maar the Citizens willen voorlopig niet meewerken. Bayern overweegt nu of men een verbeterde aanbieding moet neerleggen bij Manchester City.

De landskampioen van Engeland wil graag dat Sané blijft. Men houdt echter wel rekening met het scenario dat de buitenspeler ongelukkig kan gaan worden als hij vaak op de bank moet plaatsnemen. Manchester City staat wel open voor een transfer, daar men al beschikt over onder anderen in Riyad Mahrez, Bernardo Silva en Raheem Sterling.

Mocht Bayern een 'niet te weigeren bod' doen, dan zal Manchester City akkoord gaan met een transfer voor de 23-jarige buitenspeler. De Duitse grootmacht heeft er inmiddels geen geheim van gemaakt dat men aast op Sané. "Sané zou de opvolger worden van Arjen Robben en Franck Ribéry, wat erg interessant is", aldus voorzitter Karl-Heinz Rummenigge.

De Duitse oud-voetballer benadrukte dat het halen van Sané, die nog twee jaar vastligt in Engeland, geen sinecure is. "Manchester City verkoopt namelijk niet zomaar spelers omdat het nodig is. Ik denk dat de speler overtuigd moet worden om de wil te hebben om voor Bayern te gaan spelen", zo stelde Rummenigge onlangs in gesprek met de Duitse media.

Meer nieuws
   
12:41
12:41
Ricky van Wolfswinkel hakt definitief knoop door over toekomst bij FC Twente
8
   
12:17
12:17
Van Europa veroveren naar degradatie, faillissement en een nieuwe opleving
1
   
12:04
12:04
Josip Sutalo openbaart waarom hij een teleurstellend debuutseizoen kent bij Ajax
20
   
11:55
11:55
Pascal Jansen geeft duidelijk antwoord als hem wordt gevraagd naar Ajax
12
   
11:30
11:30
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Stengs en Gimenez aan de aftrap
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (57)

 
SuperBuLi
 
55
30 mei 2019 om 18:26
Gaat dit Bayern's eerste 100 miljoen transfer zijn? Ik hoop het van wel Sane is het waard. Hij is jong, Duits, snel, kan scoren en heeft een geweldige click met Gnabry voor Die Mannschaft.
 
Zermatt_Person
 
9
30 mei 2019 om 18:34
Bayern Munchen kan eventueel ook Alaba in de deal betrekken, mochten ze niet te veel geld willen betalen voor Sane. Man City kan Alaba goed gebruiken, aangezien Mendy blessuregevoelig is en Man City geen goede concurrent heeft voor Mendy. Bovendien kan Jesus mooi op de positie van Sane spelen als Alaba komt, omdat Alaba dan het veld breed kan houden voor Jesus.
 
Alcantara91
 
36
30 mei 2019 om 18:39
Bayern gaat Alaba nooit verkopen & dit was een openingsbod... ik verwacht dat we zeker 90m + 20m bonus zullen geven.. bayern wil hem dolgraag en zal er alles aandoen.. city verwacht ook volgens de media rond de 100/115M
 
Zermatt_Person
 
10
30 mei 2019 om 18:52
Gezien de hype rond Sane en het feit dat Bayern Munchen hem dolgraag wilt hebben, mag Bayern Munchen wel 130 miljoen euro betalen + bonussen. Tussen 100 en 115 miljoen euro is nog erg laag. Als Coutinho 170 miljoen euro waard is, is Sane dat eigenlijk ook, maar Coutinho stond daarentegen langer onder contract en daarom is zijn waarde sowieso hoger. Als je puur kijkt naar prijs kwaliteit houding zonder te kijken naar contractduur, zou Sane eigenlijk 200 miljoen euro waard moeten zijn. Sane is ietsje minder dan Neymar, maar wel weer beter dan bijvoorbeeld Coutinho.
 
SuperBuLi
 
8
30 mei 2019 om 18:52
Nou nee Dan moet Bayern alsnog weer geld uittrekken voor een linksback.
 
Zermatt_Person
 
4
30 mei 2019 om 18:54
Ze hebben Lucas Hernandez toch al aangetrokken als linksback?
 
Joey91
 
3
30 mei 2019 om 18:57
Of je zet Lucas Hernandez daar neer
 
Alcantara91
 
17
30 mei 2019 om 18:58
Hernandez is een CV & zal daar ook spelen , hij kan op de back ja.. maar heeft niks met alaba te zien. Voor mij is sané zeker 150 waard maar is niet altijd basis meer ( 52% ongevaar basis geweest dit seizoen).
 
Alcantara91
 
1
30 mei 2019 om 18:59
Ongeveer* , net zoals pavard ook een CV die op de back kan
 
SuperBuLi
 
7
30 mei 2019 om 19:00
De hele bedoeling om Hernandez was omdat Alaba geen back-up heeft. Nu kan Lucas Hernandez als linksback en Centraal spelen waar hij hoogstwaarschijnlijk een duo gaat vormen met Sule.. Als je Alaba verkoopt heeft Hernandez dan geen back-up dan ben je terug bij af.
 
Dstudge
 
37
30 mei 2019 om 19:10
Haha Zermatt ik heb jou domme reacties wel gemist. Sané ietsje minder dan Neymar? Beter dan Coutinho? Als LW zeker, maar dat is niet de natuurlijke positie van Coutinho. Coutinho hoort op de 10. Trouwens, Jesus op links? Ben je helemaal lijp geworden? Jesus is een spits, en hij is al ontevreden bij City dus hem op de flank zetten zou heel dom zijn.
 
Schop1989
 
10
30 mei 2019 om 19:23
Coutinho was samen met Hazard de beste speler van de PL, Sane zit het halve seizoen op de bank (wat hij niet verdient, maar dat irrelevant) en het enige wat we kunnen zeggen is dat hij talentvol is. Dat is eigenlijk al genoeg om je hele redenering als bizar te bestempelen....
 
Zermatt_Person
 
10
30 mei 2019 om 19:28
@dstudge: Heb je nu serieus een dubbelaccount aangemaakt, omdat je vorige account (dstudge15) is verbannen? Dan is het een kwestie van tijd dat de moderators je 2e account ook gaan verbannen. In de policy voorwaarde van voetbalzone staat ook duidelijk dat je geen dubbelaccount mag hebben. On-topic: Jesus kan wel degelijk op linksbuiten. Hij heeft een ijzersterke rechterbeen en als je ondersteund wordt door een opkomende linksback en een balvaste spits, kan Jesus prima vertoeven op de linksbuiten positie. Het is niet de standaard positie van Jesus. Hij zal afwisselen tussen linksbuiten en de spits. Dat Coutinho op 10 hoort, ben ik zeker met je eens. Maar dat is hetzelfde als Sergio Ramos vergelijken met Dani Alves.
 
Dstudge
 
8
30 mei 2019 om 19:52
Er is een verschil tussen op linksbuiten kunnen spelen en willen spelen. Als hij kan afwisselen tussen linksbuiten en spits zie ik dat nog goedkomen. Zolang hij maar aan spelen toekomt en zich af en toe mag bewijzen in de spits. Maar ik zou hem nooit een heel seizoen op links zetten. Dit is geen dubbel acc trouwens Zermatt
 
FR_JC
 
9
30 mei 2019 om 18:34
Bayern zal idd met een bod boven de 100 mln moeten komen willen ze een kans maken dat City hem laat gaan.
 
Glossiandzozo
 
14
30 mei 2019 om 18:36
Maar even serieus. Als je voor Lucas Hernandez 80 legt dan kan je toch nog "even" 20 erboven opgooien en Sane halen. Dit zou de allerbeste aankoop zijn van de eeuw. Als Bayern om 20 á 30 miljoen moeilijk gaat doen, en ervoor kiest om te blijven met Gnabry, Coman(super blessuregevoelig) en Davies. Dan ben ik er helemaal klaar mee. Sané moet komen
 
pedrovasquez
 
36
30 mei 2019 om 18:43
Als Sane niet komt ben ik er klaar mee, aldus de supporter van tegenwoordig.
 
Zermatt_Person
 
1
30 mei 2019 om 18:44
Sane is niet de enige goede vleugelaanvaller, he? Bayern Munchen kan eventueel ook nog: Hudson-Odoi, Pepe, Sancho, Chiesa, Malcom of Zaha gaan. Deze spelers kan Bayern Munchen ook op voort bouwen. Je moet nooit gokken op 1 paard zullen we maar eens zeggen.
 
SuperBuLi
 
18
30 mei 2019 om 18:54
Alle vleugelspelers die zijn opgenoemd zijn lang niet zo goed als Sane. Al die spelers moeten zich nog gaan bewijzen.
 
Sanderr
 
7
30 mei 2019 om 19:21
Niemand van dat rijtje komt ook maar een beetje bij Sané in de buurt. Geen idee waarom dit dus alternatieven zijn. Robben en Ribery stoppen, er moet een echte topper bij op de flanken.
 
Dstudge
 
3
30 mei 2019 om 19:53
Pepe is wel een topper in wording, dat zou wat zijn voor Bayern.
 
Sanderr
 
1
31 mei 2019 om 00:10
Een topper in wording, zeker. Maar met Gnabry en Coman hebben ze al wel talentvolle jongens op de vleugels. Na het vertrek van Robery zoeken ze juist een topper die er gelijk zal staan. Als je die dan in de vorm van Sané (nog vrij jong, Duits, international) kan halen moet je dat zeker doen!
 
abdel900
 
0
31 mei 2019 om 06:12
Zaha heeft zich ook al bewezen
 
De Toekomst
 
11
30 mei 2019 om 18:27
Sane zou echt een perfecte en fantastische aankoop zijn voor Bayern München. Bayern moet gewoon verjongen, kwaliteit inkopen en daarbij niet het Duitse karakter verliezen. Sane past perfect bij wat Bayern nodig heeft. Ik hoop echt dat het ze lukt om hem te halen.
 
bochherief
 
5
30 mei 2019 om 18:58
het verschil is alleen dat bayern 80-100 per speler begint te betalen, en dortmund 20 mil per speler. het verschil is niet meer zo groot tussen de clubs, dus dortmund doet betere zaken.
 
De Toekomst
 
0
30 mei 2019 om 19:10
Dat zie ik ook gebeuren. Bayern had dat nooit nodig en heeft dat in mijn ogen nog steeds niet nodig. Ik ben ervan overtuigd dat Bayern voor minder dan 50 miljoen nog steeds uitstekende spelers kan binnenhalen om minimaal de Bundesliga te domineren.
 
bochherief
 
1
30 mei 2019 om 19:16
ben het met je eens, en had al onder ook op je gereageerd, we praten een beetje langs elkaar heen qua reacties, jammer inderdaad dat het die kant op gaat met bayern
 
HakimReal
 
5
30 mei 2019 om 18:31
Als Bayern zegt dat ze niet meedoen aan de koopgekte van hedendaagse tijd, moeten ze ook geen toppers verwachten die er meteen zullen staan. Sane zal minstens 100 moeten kosten als je kijkt naar Dembele, Coutinho, Hazard, Lucas Hernandez,..... Als je wilt meedoen met de toppers, moet je geld inzetten.
 
De Toekomst
 
6
30 mei 2019 om 19:00
Niet mee eens. Dembélé is ooit ook voor een normaal bedrag naar Dortmund gegaan, Hazard naar Chelsea, Coutinho naar Liverpool.. En zo zijn er ook de voorbeelden Salah naar Liverpool, Sanchez naar Barça, William naar Chelsea, Griezmann naar Atletico en ga zo maar door. Ook met aankopen van minder dan 50 miljoen kan je nog succesvol zijn in de absolute top. Je moet alleen soms wat meer geduld hebben voor dure spelers haalbaar zijn of je huiswerk doen voor onbekendere spelers. Ribery kwam ook over van Marseille volgens mij. Juist Bayern was altijd zo slim om pas toe te slaan bij spelers die buiten de boot vielen bij de absolute top wanneer de vraagprijs al ver gezakt was. Kijk naar Robben bijvoorbeeld. Bayern moet gewoon rustig afwachten wat er gaat gebeuren qua transfers deze zomer en daarbij aandachtig kijken naar jongens als Coutinho, Dembélé, Dybala, Sane.. Of gaan voor spelers als Neres, Bergwijn, Lozano, Ziyech of vergelijkbare spelers uit andere competities.
 
bochherief
 
4
30 mei 2019 om 19:13
dat was inderdaad het bayern waar ik bewondering voor had, ze wachtten hun kansjes af, luca toni, robbery, lucio, breno enzovoorts. nu is het 80 mil of meer op tafel leggen voor spelers. jammer dat het die kant op gaat.
 
HakimReal
 
5
30 mei 2019 om 20:19
Al deze transfers die je opnoemt zijn voor de transfer van Neymar, of jongens die zich nog niet op het hoogste niveau bewezen hebben. Dit kom je niet meer tegen als je ziet dat Donny zelfs al rond de 40 moet kosten.. Maar ik begrijp je punt volledig en geef je geen ongelijk
 
De Toekomst
 
1
30 mei 2019 om 20:50
Klopt dat ik spelers noem die zich op het moment van die transfer nog niet in de top hadden bewezen, maar daarom zeg ik ook dat ze hun huiswerk moeten doen voor onbekendere spelers. En als je Neymar erbij gaat halen en zegt dat ik voorbeelden moet geven van na zijn transfer, maak je het wel kansloos voor mij. Neymar zit 2 jaar bij PSG en het is niet zo dat topclubs jaarlijks meerdere buitenspelers aantrekken.... Kortom, sinds die transfer zijn er weinig spelers naar de absolute top gegaan of de goedkopere spelers hebben zich nog niet kunnen optrekken aan dat niveau. Ik denk dan alleen aan die Bernardeshi of zo van Juventus als voorbeeld. Ook Brandt vind ik een mooie transfer.
 
HakimReal
 
1
30 mei 2019 om 18:31
Als Bayern zegt dat ze niet meedoen aan de koopgekte van hedendaagse tijd, moeten ze ook geen toppers verwachten die er meteen zullen staan. Sane zal minstens 100 moeten kosten als je kijkt naar Dembele, Coutinho, Hazard, Lucas Hernandez,..... Als je wilt meedoen met de toppers, moet je geld inzetten.
 
Ajax/barca2014
 
5
30 mei 2019 om 18:32
Het zal komend seizoen wel een interessante strijd worden voor het landskampioenschap in Duitsland aangezien zowel Dortmund als Bayern zich aardig aan het versterken zijn.
 
FR_JC
 
5
30 mei 2019 om 18:38
Zal fijn zijn als de Bayern hegemonie weer eens doorbroken word. Dortmund had de kans dit seizoen al maar spoelde het door t putje...
 
Ajax/barca2014
 
2
30 mei 2019 om 18:42
Maar het verschil is nu dat beide teams op volle sterkte zullen zijn. Dit jaar was Bayern echt ongekend zwak. Dortmund had het dit jaar eigenlijk al moeten doen.
 
FR_JC
 
2
30 mei 2019 om 18:53
Inderdaad, zwakste Bayern sinds tijden en een sterk Dortmund tot de laatste 6/7 wedstrijden. Beide gaan shoppen, hopelijk krijgt de BL weer eens echte spanning, als er 1 team is die dat voor elkaar kan krijgen... de komende 2 maanden gaan we het zien hoe de teams ingevuld gaan worden.
 
bochherief
 
3
30 mei 2019 om 18:59
dortmund shopt verstandiger. bayern betaalt te veel per speler, ben onder de indruk van dortmunds strategie op de markt. komend seizoen belonen met de prijs.
 
FR_JC
 
1
30 mei 2019 om 19:17
Eens. Het beleid wat Dortmund voert is prima in orde. Goeie scouting en aankopen.
 
Duitser
 
6
30 mei 2019 om 21:06
Dortmund heeft spelers gehaald die voor Bayern niet interessant zijn. Over Schulz en Hazard hebben zij niet eens nagedacht omdat zij al betere spelers op die posities hebben. Over Brandt is er nagedacht maar uiteindelijk heeft men beslist niet voor hem te gaan. Bayern shopt in een andere categorie . Die gaan volgend jaar voor Havertz die vier jaar jonger dan Brandt maar nu al beter is - en ook drie tot vier keer zo duur maar Bayern heeft ook andere financiële mogelijkheden dan Dortmund.
 
Marchello020
 
2
30 mei 2019 om 19:12
Het verbaast mij het meest dat Guardiola / City hem niet laat spelen, maar dan wel 100 miljoen voor een wisselspeler vraagt Dan zou de selectie van City dus al gauw een miljard waard zijn Gekte ten top
 
FR_JC
 
2
30 mei 2019 om 19:18
Selectie is ook een miljard waard.
 
Zermatt_Person
 
1
30 mei 2019 om 19:33
Sane heeft gewoon erg veel wedstrijden gespeeld hoor. Hij is alleen de laatste wedstrijden wisselspeler geweest. Guardiola rouleert veel en Sane zat echt niet alleen op de bank.
 
Alcantara91
 
2
30 mei 2019 om 20:13
Sane 31 vd 38 PL wedstrijden, daarvan 55% basis. Veel gespeeld zeker maar helft vanop de bank gestart( goede stats wel!). Kan je nakijken op transfermarkt
 
Fc Scheidsrech
 
0
30 mei 2019 om 19:22
Ze kunnen het doen natuurlijk Bayern zou het ook doen. Maar Julian Brandt, Kai Havertz en Leon Bailey van Leverkusen zijn allicht wat goedkopere opties.
 
Alcantara91
 
2
30 mei 2019 om 19:54
Havertz zal volg jaar minimaal 90m kosten hoor, wat een topper
 
ShaneLiv
 
0
31 mei 2019 om 11:56
Brandt is naar Dortmund!
 
VisWoestijn
 
2
30 mei 2019 om 19:23
Als Real is dit je kans om Bale aan te bieden bij Bayern, de club die staat te springen om verversing op de vleugels.
 
Schop1989
 
0
30 mei 2019 om 19:27
Lekker laten lopen dan, City mag blij zijn als ze voor het eerst een speler verkopen voor meer dan dat ze hem gekocht hebben en Bayern kan voor dat geld ook wel een andere talentvolle speler halen. Sane heeft niet veel gespeeld en puur omdat hij talentvol is en Duits heeft Bayern er 80 mil voor over, maar als ik Bayern was zo ik niet meer bieden en gewoon energie steken in een andere speler.
 
SuperBuLi
 
0
30 mei 2019 om 19:43
De directeuren bij Bayern vinden Duitse spelers helemaal geweldig. Als ze nou eenmaal zien dat een Duitse speler ontevreden is zijn ze als de kippen bij. Geef ze eens ongelijk, Bayern staat/stond bekend om hun Duitse kern.
 
Schop1989
 
0
31 mei 2019 om 08:39
De directeuren bij Bayern hebben het al jaren bij het juiste eind. De gouden selecties van United, Barca en Bayern hadden allen een kern van nationale spelers en ongeacht of er beter rond loopt qua internationale spelers geeft dit een stabiliteit van heb ik jou daar. Alleen kun je ook een andere Duitse speler proberen te kopen ipv een te dure Sane.
 
Primetime
 
1
30 mei 2019 om 23:50
\brahim diaz voor 3 ton gehaald: verkocht voor 17 miljoen Iheanacho voor 1 mil gehaald: verkocht voor 27 miljoen Unal voor 4 miljoen: verkocht 14 miljoen
 
Schop1989
 
0
31 mei 2019 om 08:44
Leuk en je hebt in principe gelijk, maar het was indirect meer een sneer naar hun geldverspillende beleidsvoering en daar kunnen een paar kleine transfers weer geen ongelijk geven. De meeste spelers worden met verlies verkocht of gaan via de achterdeur weer weg, qua salaris hoef ik dan nog geen eens te beginnen. Ineanacho - salaris is al weer een veel kleinere transfersom
 
Primetime
 
0
31 mei 2019 om 12:10
Dat geldt toch wel voor de meeste topclubs. Een chelsea maakt nou ook niet de ene winst op de andere. Real madrid, barca en bayern ook niet. Oke barca heeft een keer goed gecashed met neymar. Er is namelijk bijna niks hoger dan manchester city, dus als een speler verkocht wordt is dat over het algemeen omdat ie niet meekomt
 
thompson1
 
0
30 mei 2019 om 22:19
Ongelofelijk, een jongen met die kwaliteit moet wekelijks spelen. Echt schofterig dat je deze jongen niet laat gaan vind ik.
 
arepa
 
2
30 mei 2019 om 22:58
Hij mag ook wel naar Liverpool
 
Millonario
 
0
31 mei 2019 om 00:47
Als Barca Dembele kan verkopen, mogen ze vol voor deze jongen gaan. Grote voorstander van zijn komst eigenlijk. En dan nog Griezmann en een extra verdediger. Rakitic en Coutinho verkopen en je kan weer een team gaan vormen.