Mancini: 'Ik zou het vreemd vinden als hij de Ballon d'Or niet wint'
Zondag, 10 oktober 2021 om 12:41

Het Franse tijdschrift France Football heeft vrijdag de dertig genomineerden voor de Ballon d'Or bekendgemaakt. Onder meer Lionel Messi, de winnaar van 2019, maakt kans om zijn titel te prolongeren op het Ballon d'Or-gala van 29 november in Parijs. Volgens Roberto Mancini en Thomas Tuchel verdient echter Jorginho de trofee. De middenvelder werd met Italië Europees kampioen en won met Chelsea de Champions League.

Jorginho schaarde zich met het winnen van de twee grootste Europese prijzen in een jaar in een bijzonder gezelschap, waarin ook onder meer Ronald Koeman, Nicolas Anelka en Fernando Torres staan. De laatste in dit rijtje was Cristiano Ronaldo in 2016. De Portugees won in dat jaar ook de Ballon d'Or. De coaches van Jorginho hopen dat de middenvelder in de voetsporen van Ronaldo kan treden. "Jorginho zou de Ballon d'Or moeten krijgen", aldus Mancini zaterdag op de persconferentie in aanloop naar de troostfinale van de Nations League tegen België. "Ik zou het vreemd vinden als dat niet zou gebeuren."

Ook Tuchel heeft louter positieve woorden over voor Jorginho. De defensieve middenvelder was het afgelopen seizoen een belangrijke basiskracht voor de manager van the Blues. "Jorginho verdient het om te winnen", liet Tuchel weten tijdens het La Gazzetta dello Sport's Festival Dello Sport in Trente. "Hij is een erg intelligente speler en het is een voorrecht om hem in mijn team te mogen hebben." Vorig seizoen was Jorginho in 43 wedstrijden voor de Champions League-winnaar goed voor 8 goals en 2 assists.

Mocht de in Brazilië geboren middenvelder de Ballon d'Or daadwerkelijk winnen, dan zou dat een bijzonder knappe prestatie zijn. De prijs werd deze eeuw pas drie keer door een middenvelder gewonnen. In 2003 was Pavel Nedved de eerste, Kaká volgde in 2007 en in 2018 wist Luka Modric grote namen als Ronaldo en Messi af te troeven. Jorginho is vereerd dat hij tot de titelfavorieten behoort: "Tsja, wie droomt daar nou niet van? Je hebt kleine dromen en je hebt grote dromen. Grote dromen zijn dan natuurlijk wel een stuk leuker."

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (54)

 
lubaldo
 
138
10 oktober 2021 om 13:00
Deze man is niet eens de beste van Italië, laat staan van de hele wereld.
 
Lierse1997
 
75
10 oktober 2021 om 13:07
Hij is zowel bij Chelsea als bij Italië niet de beste van de wereld inderdaad. En dan wel de gouden bal winnen. We hebben bij Modric al gezien dat prijzen doorslaggevend kunnen zijn, maar Modric was tenminste nog een van de beste middenvelders ter wereld. Het zou inderdaad wel een hele slechte grap zijn mocht deze man winnen. Ik durf er echter voor te vrezen.
 
BocaJuniorsFC
 
93
10 oktober 2021 om 13:10
Modric met Jorginho vergelijken is een lekkere kapsalon vergelijken met een Pizza met ananas augurk en tonijn erop.
 
Lierse1997
 
105
10 oktober 2021 om 13:11
Als je een beetje had opgelet dan had je opgemerkt dat ik hetzelfde bedoel.
 
HZ7-22
 
6
10 oktober 2021 om 13:31
Modric was ook de smaakmaker bij Kroatië dat wk
 
FR-Berend
 
6
10 oktober 2021 om 13:47
Hahahaha BocaJuniorsFC heerlijke reacties tot nu toe elke keer laat je me weer lachen. ??
 
Lierse1997
 
12
10 oktober 2021 om 13:50
Als ik eerlijk ben vond ik Rakitic toen belangrijker voor Kroatië dan Modric toen. Wat niet betekent dat ik Rakitic een betere middenvelder vind.
 
Japie_Krekel
 
0
10 oktober 2021 om 16:45
klopt, maar volgens mij won Modric dat jaar ook de CL
 
Flinke Manen
 
6
10 oktober 2021 om 19:52
Rakitic beter op het WK dan Modric? Dan heb jij maar deels gekeken. Modric speelde fenomenaal en zat overal tussen waar Rakitic misschien één of twee wedstrijden uitblonk.
 
FcGrun050
 
3
10 oktober 2021 om 13:08
Tja, Mancini vindt van wel, en hij is tevens de coach van de beste spelers van Italie. Maar ik zou het ook onterecht vinden als hij hem wint, want zijn spel was niet bepalend/dominerend. Hij linkte wel goed met het middenveld en is naast dat hij technisch is, ook een enorm harde werker. Hij is niet de snelste, of de sterkste, maar wel enorm slim en weet waar de ruimtes liggen. Het is een beetje een light versie van Pirlo, alleen was Pirlo natuurlijk een klasse beter. Die kon letterlijk de bal plaatsen waar hij wilde, zowel qua pass als qua schot (zie zijn vrije trappen).
 
ayCaramba
 
16
10 oktober 2021 om 13:34
Tuchel vind ook dat hij hem moet krijgen dus het is sowieso een wc eend verhaal. Kante is veel waardiger en werd door deze cheater beroofd als Europese Speler van het Jaar. Bekijk hem in elk Blues-spel en ontdek het cheat-moment! Het is een individuele prijs, dus die moet naar een uitzonderlijke voetballer gaan. Jorginho is een teamspeler, hetzelfde als Modric. Het was een vergissing om Modric de Ballon dOr te geven. Vooral omdat zijn team niet eens het WK won. Dus voor mij mag de prijs ook niet naar Jorginho gaan. Hij is niet de beste speler, zowel in Chelsea als in Italië. Als ze de prijs aan een andere speler dan Messi of Ronaldo willen geven, moet die aan Lewandowski, Haaland, Neymar, Mbappe, Salah, KdB of Kante worden gegeven. Want zij zijn de opvallende en meest invloedrijke spelers van hun respectievelijke teams.
 
Bon Jovi
 
3
10 oktober 2021 om 13:35
Mancini vindt van wel? Zegt hij dat hier dan? Ik zie hem nergens zeggen dat hij Jorginho de beste van Italië vindt. Zijn argumentatie achter de uitspraken "Jorginho verdient te winnen" laat Mancini logischerwijs achterwege lijkt me want veel verder dan dat achterlijk "CL en EK winst" argument zal die niet komen. Jorginho is een goede middenvelder, maar hem nomineren voor de Ballon d`Or is te gek voor woorden. Verratti is een stuk beter om te zwijgen over Bruno F, Kimmich, Kante en de Bruyne. En dan hebben we nog geen verdedigers of aanvallers besproken. En ja ik weet dat het over 2021 gaat en Jorginho daarin misschien net een streepje voor heeft op Verratti die geen top 2021 kende. Maar toch echt niet op een Bruno of de Bruyne, die laatste is nota bene door hun collega`s verkozen tot player of the year in de EPL. Zo een prijs zal Jorginho never nooit winnen. Gek genoeg kan hij wel eens de Ballon d`Or winnen (wat de grootste individuele prijs is van allemaal is) maar dan echt ook puur omdat dat een klucht van een prijs is, gestuurd door de media. Benzema, Haaland, de Bruyne, Messi waren zo veel beter. Jorginho verdient een mooie 36ste plaats.
 
Joga_Bonito10
 
69
10 oktober 2021 om 13:00
Het zou imo de grootste grap ever zijn. Het is een individuele prijs dus lijkt mij dat individuele prestaties leidend zijn. Ook al denkt merendeel dat het om teamprijzen gaat.
 
ayCaramba
 
3
10 oktober 2021 om 13:28
Merendeel denkt dat het om aantal gemaakte goals gaat, drom zie je Lewandowski zo vaak terugkomen. Ze moeten die prijs gwn Goal D’Or noemen.
 
joeflaff
 
0
10 oktober 2021 om 13:39
Tja.. hoe kun je een aanvaller nou vergelijken met een middenvelder/verdediger? Deze prijs wordt zelden niet gewonnen door iemand met een hoge goals/assist ratio. Een goede centrale verdediger krijgt geen kans op deze prijs, laat staan een keeper.
 
e013willem
 
2
10 oktober 2021 om 14:56
Van Dijk won hem bijna, dus het kan wel.
 
Level100
 
24
10 oktober 2021 om 13:03
Ja wij van WC-eend.. Snap dat ze voor hem lobbyen maar mij lijkt Lewandowski toch de topfavoriet.
 
Ajax34x
 
15
10 oktober 2021 om 13:22
Waarom? Haaland heeft in kalenderjaar 2021 (waar deze award volledig om draait) voor club meer G/A als Lewa. In een veel minder team. Op piepjonge leeftijd. Aangezien tegenwoordig scorebord journalistiek style: degene met de meeste goals moet de Ballon D`or winnen, wat hilarisch is aangezien het om beste VOETBALLER gaat en assists, gecreëerde kansen etc ook mee zouden moeten wegen. Ook al die gasten die doodleuk beweren (paar dagen geleden claimden sommige dit echt) dat Messi de beste cijfers voor club heeft in 2021: onzin. Top 3 spelers met meeste G/A in top 5 competities+CL+El sinds Januari: Haaland (42). Lewa (41). Benzema (38).
 
arsenal890
 
8
10 oktober 2021 om 13:28
Leuk dat haaland dat heeft maar wie heeft het record verbroken van Müller? Dat is toch echt Lewa. Die verdiende het vorig jaar en dit jaar weer. Haaland zijn tijd komt er wel.
 
Lierse1997
 
0
10 oktober 2021 om 13:30
Ze rekenden de assists er ook bij.
 
Ajax34x
 
18
10 oktober 2021 om 13:35
Ja, die cijfers van dat record kwamen ook uit 2020, oftewel volstrekt irrelevant voor deze verkiezing. Tevens speelt Lewa in veel beter team. Geen spits op aarde krijgt zoveel ballen op een presenteerblaadje per wedstrijd/seizoen als Lewa. Tig artikelen over. Dan wordt veel scoren uiteraard wel makkelijker, met de beste aanvoer ter wereld. Tevens prijkte Lewa vorig jaar bovenaan het lijstje "most big chance missed". Lewa is volledig afhankelijk van z`n team, nauwelijks assists, dribbels, gecreëerde kansen, terwijl Messi en Benzema wél al deze facetten beheersen en eigenhandig een heel team op sleeptouw nemen. Zowel Messi, Benzema zijn in voetballend opzicht vele malen beter als de vaak onzichtbare Lewa. Zonder Lewa zet Bayern alsnog tennis uitslagen neer. Lewa is natuurlijk wereldklasse, maar wel gezegend met het beste team op aarde om zich heen. Er is een verschil tussen kwantiteit van kwaliteit. Volgens deze "meeste goals dus Ballon D`or" logica zou spits A met 38 goals uit 234 pogingen hem moeten winnen ipv spits B met 37 goals uit 65 pogingen. Die het tevens in een zwaardere competitie doet. Edit: Lewa speelt in een competitie die door Bayern al jaren als speeltuin wordt gebruikt, is net ietsje makkelijker als de PL. Dan zouden Weghorst en Silva ook hoger moeten eindigen als Salah en Kane want vergelijkbare cijfers vorig seizoen.
 
Ajax34x
 
9
10 oktober 2021 om 13:45
@Lierse1997. Wie rekende assists er ook bij? Want teamgenoot Müller, die letterlijk de kansen voor Lewa creëert, heeft ironisch genoeg de meeste assists van de top 5 League, en zelfs top 10 meeste G/A sinds Januari..... maar niet eens geselecteerd voor de top 30 Ronduit schandalig en bewijst dat deze hele vooringenomen commerciële populariteitsprijs gebaseerd op media aandacht voornamelijk kijkt naar goals, collectieve prijzen, en hoeveelheid media aandacht etc. Nauwelijks nog serieus te nemen. KDB (en misschien Bruno) zijn de enige die credits krijgt voor assists. Voor de rest kun je het hele seizoen elke wedstrijd 90 minuten onzichtbaar zijn, en toch je doelpunt/rebound/intikker meepakken, en dus met uiteindelijk veel goals zelfs wereldklasse spelers als Verratti, Robertson, Kroos, Hakimi, en Chielinnie etc achter je laten bij deze populariteitsprijs door een handjevol vooringenomen journalisten. Want tja, meer goals en dan MOET je hem winnen.
 
Lierse1997
 
1
10 oktober 2021 om 13:51
Die mensen die beweerden dat Messi de beste cijfers voor zijn club heeft. Assists + goals, dan is Messi wel degelijk de beste.
 
Ajax34x
 
5
10 oktober 2021 om 13:53
Geloof dat je niet begrijpt wat G/A betekent? Want dat betekent goals én assists, en Messi heeft 34 goals en assists dit jaar voor club, dus minder dan de hierboven getoonde G/A van Haaland, Lewa en Benzema dus beweren dat Messi het meeste heeft is aantoonbaar onjuist. Zie Transfermarkt. Wel iets minder wedstrijden gespeeld, maar sommige spelers hebben bijvoorbeeld dan weer minder penalty`s etc.
 
Die Knappen
 
4
10 oktober 2021 om 13:55
@Ajax34xHier gaat je vergelijking mank, want bij Lewa ga je alleen uit van de BL wedstrijden en bij Haaland en Benzema niet. Daar tel je alles bij elkaar uit alle verschillende competities. Lewandowski 29 wedstrijden/41 goals/9 assistsHaaland 28/27/8Benzema 34/23/12.Dat zijn de statistieken uit de competities 19/20. Daar heeftLewa toch by far de beste cijfers.In alle competities speelde Lewa 40 wedstrijden, scoorde 48 keer, en leverde 11 assists. Chapeau.
 
Ajax34x
 
10
10 oktober 2021 om 14:00
Leuk geprobeerd maar als je goed had gelezen dan weet je A) dat de Ballon D`or gaat over kalenderjaar 2021, Januari-December oftewel cijfers van seizoen 2019 (=letterlijk 2 jaar geleden ??) volstrekt irrelevant zijn voor kalenderjaar 2021. B) dat de door mij getoonde cijfers van Transfermarkt gaan over kalenderjaar 2021-Competition+CL+Europa League. Dus nee, je zit er echt volledig naast met cijfers van vorig jaar. En ook je "alleen BL" claim is onjuist aangezien Lewa z`n 41 goals/assists inclusief Champions League is. Dat kun je zelf gewoon opzoeken. Hier: Transfermarkt/goalscorer of the year 2021/goals+assists/top 5 leagues+CL+EL: Haaland 42, Lewa 41, Benzema 38. Opvallend dat sommige mensen deze (zelf controleerbare) feiten wanhopig proberen te ontkennen. Zoals een psycholoog een keer mooi uitlegde: "wanneer mensen een beeld hebben is dat vaak zeer moeilijk en soms onmogelijk om te veranderen". Beeld was dat Lewa en Messi de beste cijfers hadden dus Ballon D`or moesten winnen, iemand die nuance probeert te brengen door met feiten dit beeld te ontkrachten kan rekenen op felle tegenstand, zie hierboven, ondanks de feitelijke waarheid. Sommige komen zelfs met volstrekt irrelevante cijfers/vergelijkingen van seizoen 19/20.... bij de Ballon D'or 2021. LOL
 
Lierse1997
 
1
10 oktober 2021 om 14:02
Daar had ik dan even naast gelezen, het helpt ook niet dat je constant je reacties zit aan te passen.
 
Ajax34x
 
4
10 oktober 2021 om 14:05
Ik heb letterlijk niks aangepast qua cijfers of G/A. Alleen typfouten en toevoegingen. Niet zo chique om dit te suggereren aangezien vanaf m'n eerste reactie ik overduidelijk over: G/A, top 5 competities+CL+EL in kalenderjaar 2021 sprak.
 
Lierse1997
 
1
10 oktober 2021 om 14:11
Ik suggereer niks, ik merk op dat het het wat onoverzichtelijk maakt.
 
Ajax34x
 
1
10 oktober 2021 om 14:47
Ik wil er aan toevoegen dat ik niks tegen Lewa heb ofzo. Maar het volgende: een spits is de meest afhankelijke positie op het veld, zonder aanvoer en voorzetten houd het feest snel op aangezien zijn teamgenoten alles voor hem moeten creëren. Bijvoorbeeld Agüero was afhankelijk van KDB z`n passes, niet andersom. En daar komen Messi en Benzema in beeld: twee spelers die ALLES alleen moeten doen, kansen creëren, assists geven, aanvallen opzetten, én goals scoren. Met allebei een veel minder team om zich heen als Lewa. Veel scoren in een goed draaiend team is vele malen makkelijker als eigenhandig, maar echt letterlijk eigenhandig, een team op sleeptouw nemen aangezien Messi en Benzema degene zijn door wie het vrij matige team tenminste nog een beetje draait. De grootste prestatie is wereldklasse cijfers ondanks een matig team vol prutsers om je heen. Lewa zou never nooit deze cijfers halen in La Liga met dit hoopje "Barcelona" of knakkers als Vinicius Jovic Nacho Isco Asensio Vasquez Mendy etc om zich heen. Ook Haaland, die nota betere cijfers heeft als Lewa, heeft een veel minder team om zich heen. Alleen in voetballend opzicht natuurlijk niet het niveau van Messi en Benzema. Imo de enige 2 échte kanshebbers. Omdat het gaat om de beste voetballers én impact op het team, zie bijv. Benzema eigenhandig betrokken bij 73% (!!) van alle Madrid goals. Tevens is 1 prijs voor 4 verschillende posities onzin. Wanneer wint een keeper hem? Donnaruma wél vanwege de media aandacht door een goed EK én dikke transfer....maar Oblak, Neuer, Courtois, Navas, Mendy hebben pech, ondanks misschien betere statistieken én CL prestaties maar nauwelijks mediahype.
 
Jackieboy10
 
2
10 oktober 2021 om 16:35
Je hebt niks tegen Lewandowski, maar je grijpt wel elke kans die je krijgt aan om de prestaties van Lewandowski te downplayen...? Yeah right.
 
Ajax34x
 
1
10 oktober 2021 om 18:39
Domme vraag. Als je begrijpend kon lezen had je hem niet gesteld. Met feiten iets nuanceren is niet hetzelfde als 'downplayen'. Dat is slechts jouw mening.
 
BocaJuniorsFC
 
15
10 oktober 2021 om 13:08
Als deze man de ballon d'or wint moeten we met z'n allen stoppen met voetbal kijken hartstikke leuk dat ie steeds bij het winnende team zit en af en toe leuk meedoet maar om hem de beste voetballer ter wereld te noemen is gewoon een schande!
 
JP2002
 
23
10 oktober 2021 om 13:17
Als het geen Messi of Lewandowski wordt, kunnen ze beter stoppen. Of in ieder geval de prijs een meer relevante naam geven. ''ballon'dor de jouer avec le plus de trophees''
 
YoeriCFC
 
3
10 oktober 2021 om 13:18
Nu Messi en Ronaldo niet meer zo boven de rest uitsteken zullen we denk ik een aantal jaar toch een Ballon d’Or winnaar krijgen die de CL wint en een eventueel landen toernooi. Is Jorginho de beste speler ter wereld? Nee. Was Jorginho de beste speler van Chelsea in de CL? Nee. Was Jorginho de beste man bij Italië op het EK? Nee. Ik vind niet dat hij hem hoort te winnen, maar zou het wel enorm leuk vinden. Het doet mij denken aan de uitverkiezing van Cannavaro in 2006, hij was echt een geweldige speler maar was echt niet de beste speler ter wereld op dat moment.. Ik neem eigenlijk deze hele uitverkiezing niet meer zo serieus sinds Sneijder hem in 2010 niet won. Hij was wel van absolute wereldklasse en zijn prestaties waren doorslaggevend in elk toernooi dat hij dat jaar speelde. Dat Ronaldo hem daarna nog een aantal keer won ipv Messi, Ribery/Robben in 2013 zijn overgeslagen heeft aan de geloofwaardigheid van deze prijs niet veel goeds gedaan in mijn ogen.
 
HZ7-22
 
4
10 oktober 2021 om 13:34
In mijn ogen had Iniesta hem in 2010 verdiend. Puur individueel was Iniesta dat seizoen echt abnormaal. Sneijder maakt zeker aanspraak, maar die goal die Iniesta scoorde was ook ontzettend belangrijk.
 
YoeriCFC
 
7
10 oktober 2021 om 13:38
En Sneijder was misschien wel de belangrijkste speler in de motor van Inter van dat seizoen. Zonder Sneijder geen treble, zoveel kunnen we denk ik wel stellen. Iniesta was fantastisch, helemaal mee eens, maar bij Barca vond ik Messi dat seizoen beter. Sneijder won met zijn club de treble en was topscorer op het WK, heeft die prijs niet gekregen op basis van zijn gespeelde minuten, en bracht zijn land naar een WK finale. Hoeveel meer kun je doen?
 
ModricMagic
 
17
10 oktober 2021 om 13:22
We gaan Jorginho toch niet bestempelen als winnaar. Komt niet eens in de buurt van top 5 middenvelders ter wereld.
 
M_SSC
 
10
10 oktober 2021 om 13:22
Ik vind ook de Marten de Roon de prijs moet winnen
 
De Toekomst
 
9
10 oktober 2021 om 13:26
Lewandowski moet dit worden. Na zo'n bizar seizoen kan niemand om hem heen. Record van Gert Muller eruit geschoten. Dit gaat om een individuele prijs en die verdient hij echt het meest na dit seizoen.
 
MR_United
 
0
10 oktober 2021 om 13:39
Het blijft natuurlijk vreemd dat bij een individuele prijs altijd wordt verwezen naar de teamprestaties van dat jaar. Jarenlang was er geen discussie, Messi en Ronaldo stonden samen op eenzame hoogte. Nu zij in de afbouwfase komen en er nieuwe toppers opstaan kan er een verrassende winnaar uitkomen. Ik ben benieuwd.
 
Benzema.
 
8
10 oktober 2021 om 13:58
Benzema en Lewandowski zijn de enige die hem verdienen te winnen. Dat Joringho zo vaak genoemd wordt is een grap. Hooguit top 10 voor hem.
 
Aziz Utrecht
 
17
10 oktober 2021 om 14:09
Er is maar 1 terechte winnaar en dat is Messi met 2e als Lewan.
 
Ajax34x
 
5
10 oktober 2021 om 14:20
Want? Op basis van media aandacht? Of omdat vele hier elkaar zitten na te papagaaien, met zelfs feitelijk onjuiste claims? Ik ben oprecht benieuwd. De helft van de goals van Lewa`s record komen trouwens uit 2020. Dit is de Ballon D`or 2021. Ik gun het Lewa van harte, maar voetbal is meer dan alleen op de juiste plek staan en scoren.
 
Sociomasia
 
7
10 oktober 2021 om 15:15
De bookies vinden Messi ook by far de favorier. Voor elke euro krijg je 1,30 terug daarna komen achtervolgers als lewa met voor elke euro inzet, 5 euro terug.
 
Ajax34x
 
5
10 oktober 2021 om 15:23
Lol. De bookies, zelfs de subjectieve mening van dat handjevol journalisten met allemaal een agenda die de winnaar van deze media clownshow mogen bepalen of zelfs de trollen (letterlijk, als je er goed over nadenkt) verantwoordelijk voor de FIFA ratings zijn nog meer serieus te nemen als wat bookies achter een bureau in Engeland die ieder volstrekt een andere favoriet claimen. Hoe in hemelsnaam kun je bookies laten bepalen wie de beste voetballer van Europa was dit jaar
 
Sociomasia
 
9
10 oktober 2021 om 15:42
Laten bepalen? De bookies bepalen niks, ze verwachten allemaal dat Messi er uiteindelijk mee vandoor gaat. Persoonlijk heeft hij ook gewoon een geweldig jaar gehad, winst copa( beste speler topscoorder, topassist etcetc..) nog nooit eerder vertoond. Daarnaast een zwak barca tot de laatste speeldag in de race gehouden, de beker gewonnen. Prima dat je liever iemand anders ziet, maar doen alsof Messi hem helemaal niet kan verdienen slaat natuurlijk nergens op.
 
Sociomasia
 
4
10 oktober 2021 om 15:44
Daarnaast reageer je telkens behoorlijk gefrustreerd over een prijs waaraan je blijkbaar weinig waarde hecht??
 
Ajax34x
 
4
10 oktober 2021 om 16:28
Lol, ik heb letterlijk hierboven een half boek geschreven over waarom Benzema én....Messi de twee spelers zijn die deze prijs het hardste verdienen maar jij komt met "je beweert dat Messi hem niet verdiend" ik leen daarom deze "????" effe van je. Begrijpend lezen, niet voor iedereen weggelegd.
 
APPELSAP12
 
6
10 oktober 2021 om 14:26
Lewandowski, Benzema en Messi moet de top 3 zijn. Met Lewandowski als uiteindelijke winnaar. Weg met deze Italiaanse koekenbakker die bij geen enkele top5 club in Europa in de basis zou staan.
 
Rob81
 
0
10 oktober 2021 om 14:27
Ik vond dat Sneijder hem wel verdiende in 2010 omdat hij echt doorslaggevend was in het succes van Inter en op het WK. Jorginho wint toevallig beide hoofdprijzen maar is eigenlijk een waterdrager. Dat zo'n prijs vaak naar een aanvaller of middenvelder gaat is wel logisch, dat zijn gewoon de meest getalenteerde spelers in een team. Wie minder goed is op die posities wordt als back of controleur opgeleid. Die moeten de ballen gewoon inleveren bij de goede voetballers.
 
mvbfan
 
3
10 oktober 2021 om 14:41
Dat hij deel uitmaakte van een team is geen individuele prestatie. Assists, goals, aantal reddingen, onde scheppingen, aantal geslaagde passeeracties.. Dat zijn individuele prestaties. Gregory vd Wiel speelde ook vaste rechtsback van Oranje en haalde de finale van een WK.
 
Broodje Eend
 
1
10 oktober 2021 om 18:34
Modric viel nog wel wat voor te zeggen, daar hij op het WK echt duidelijk de beste van Kroatie, zo niet de beste van het toernooi was, naast de CL winnen natuurlijk. Jorginho was weliswaar een deel van de EK en CL winnaar maar was bij beiden slechts een onderdeel van.
 
XanderBruyninckx
 
0
10 oktober 2021 om 19:34
Hoe kan je ook een speler als Jorginho oordelen op zijn statistieken, in vergelijking met spitsen als Lewa en Benzema..