Massimiliano Allegri laat Juventus na vijf jaar en elf prijzen achter zich
Vrijdag, 17 mei 2019 om 12:57

Massimiliano Allegri vertrekt aan het einde van het seizoen bij Juventus, zo communiceert de Italiaanse club via de officiële kanalen. De 51-jarige oefenmeester had nog een contract tot medio 2020, maar zal deze verbintenis niet uitdienen. Allegri werkte sinds 2014 bij Juventus, maar zijn vertrek hing al een tijdje in de lucht.

Juventus kroonde zich dit seizoen voor de achtste keer op rij tot kampioen van Italië, maar slaagde er niet in om de Champions League te winnen. Met de komst van Cristiano Ronaldo was het voorafgaand aan het seizoen duidelijk dat dit het jaar moest worden waarin la Vecchia Signora het miljardenbal weer eens zou winnen. Juventus werd in de kwartfinale echter uitgeschakeld door Ajax en die dreun kwam hard aan in Turijn, want Allegri liet meerdere keren doorschemeren dat hij van mening was dat zijn ploeg onterecht werd uitgeschakeld.

Meer: Doelpuntloze remise exemplarisch voor teleurstellend seizoen Milan en Juventus

Allegri had in Turijn nog een contract tot medio 2020, maar de afgelopen tijd werd in Italiaanse media al gespeculeerd over een vertrek van de oefenmeester. Juventus laat nu in een kort statement weten dat Allegri volgend seizoen niet meer aan het roer zal staan. Andrea Agnelli schuift zaterdag aan bij de persconferentie in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Atalanta om tekst en uitleg te geven. Eerder werden Mauricio Pochettino, José Mourinho en Antonio Conte genoemd als de mogelijke opvolgers van Allegri, al lijkt laatstgenoemde op weg naar Internazionale.

Sinds zijn komst in 2014 veroverde Allegri elf hoofdprijzen met Juventus: vijf keer het landskampioenschap, vier keer de Coppa Italia en twee keer de Supercoppa. Daarnaast bereikte Juventus onder zijn bewind twee keer de finale van de Champions League, maar beide keren ging de eindstrijd verloren. De Italiaan werkte eerder voor onder meer SPAL, Grosseto, Sassuolo, Cagliari en AC Milan. Waar zijn toekomst nu ligt, is de vraag. De naam van Allegri viel de afgelopen tijd bij onder meer Bayern München en Barcelona.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (119)

 
gervin
 
36
17 mei 2019 om 13:00
Terecht, futloos voetbal!
 
De-Socioloog
 
39
17 mei 2019 om 13:15
Het voetbal was saai, maar wel solide in verdedigend opzicht. In de Serie A waren ze dominerend. Ook in de Champions League waren ze prima, alleen zijn de verwachtingen voor een sterrenteam als Juventus gewoon enorm hoog. Ik denk dat Juventus dit seizoen een favoriet was voor de CL, in plaats daarvan worden ze uitgeschakeld door (ons) Ajax. Daar had Juventus gewoon met 4-0 overheen moeten knallen in beide wedstrijden...
 
G0AT
 
22
17 mei 2019 om 13:22
Nu moet je dit Juve niet overschatten. Op het middenveld is het gewoon niet goed genoeg. Met spelers als Can en Pjanic zul je geen CL pakken, die komen tekort in de grote topwedstrijden.
 
ThrilosPiraeus
 
21
17 mei 2019 om 13:30
Met chiellini is de verdediging de beste v/d wereld. Zonder chiellini is ie totaal niet stabiel en dat was tegen Ajax te zien toen hij beide wedstrijden geblesseerd was. Dat was het grote verschil
 
Bianconeri_
 
33
17 mei 2019 om 13:33
@ThrilpsPiraeus, Waar, maar dan kan Allegri offensief gezien nog steeds meer initiatief nemen. Als je ziet dat Dybala en Ronaldo soms maar 1 a 2 schiet mogelijkheden per wedstrijd krijgen, dan denk je toch: hoe is het mogelijk? Je hebt de beschikking over Pjanic, Douglas Costa, Cancelo, Dybala, Bernardeschi, Mandzukic, Kean en Ronaldo!
 
D-Bergkamp
 
4
17 mei 2019 om 14:22
Een 4-2-3-1 opstelling met op komende backs zou al zo enorm veel schelen.
 
N.Chelsea
 
29
17 mei 2019 om 13:00
Goed nieuws voor Juventus. Met de selectie van afgelopen seizoen had hij dominanter moeten zijn in zowel Europa als Italië. Nu zorgen dat je pochettino, pep of ten Hag (??) kan halen.
 
YoeriCFC
 
10
17 mei 2019 om 13:04
Misschien kan Conte daar weer heen, alhoewel hij rond schijnt te zijn met Inter.
 
YoeriCFC
 
7
17 mei 2019 om 13:05
Mourinho zou ook een optie te zijn trouwens en werd maanden geleden al genoemd, maar dat heb ik toen weggezet als een gerucht.. Hij heeft wel contact gehad met een “aartsrivaal van een vroegere club van hem, waar de fans hem niet graag zouden willen.” Misschien dat hij daar Juventus mee bedoelde
 
arsenal890
 
15
17 mei 2019 om 13:09
Beide managers spelen niet mooi voetbal. Daarom zal Juventus niet door willen met Allegri.
 
sloep01
 
8
17 mei 2019 om 13:15
Conte ? dan heb je weer zo'n mafkees die als een dorpsidioot langs de lijn staat te schreeuwen dus lijkt mij niet echt een visite kaartje voor je club .
 
YoeriCFC
 
3
17 mei 2019 om 13:40
Conte heeft daar de jaren voor hij bondscoach van Italie werd goed werk afgeleverd. In Europa liep hij echter steeds stuk op tactisch betere coaches, misschien dat hij daar nu een herkansing voor krijgt, die lijkt hij iig te krijgen bij Inter.
 
YoeriCFC
 
5
17 mei 2019 om 13:52
@Arsenal890, Juventus zal niet door willen met Allegri omdat hij geen Europese trofee gewonnen heeft en zich uit heeft laten schakelen door een groep talenten.. In Nederland is men heel druk met “mooi voetbal”, maar verder niet zo hoor.. Daar telt het resultaat..
 
Japie_Krekel
 
26
17 mei 2019 om 13:36
@n.chelsea Pep was gelukkig wel dominant met City in de CL de afgelopen 3 jaar 3 keer uitgeschakeld in de kwartfinale met de duurste selectie ter wereld
 
Samcro
 
25
17 mei 2019 om 13:51
Ben jij het dit keer zelf Japie of is het weer de bot die telkens hetzelfde zegt als er ergens Pep of City gezegd wordt?
 
Japie_Krekel
 
24
17 mei 2019 om 13:52
@samcro iemand zegt net dat Allegri niet dominant genoeg in Europa is en noemt dan Pep als vervanger die zelf alles behalve dominant is in Europa. wat is er zo vreemd aan om dit aan te geven dan? zijn al die andere mensen die in elk Guardiola topic zeggen dat Pep de beste coach ter wereld is dan ook bots? of al die mensen die die constant kritiek hebben op Valverde, Neymar, Pogba en Kluivert? reageer je ook zo op al die mensen of alleen als iemand wat zegt over Guardiola?
 
Samcro
 
14
17 mei 2019 om 14:02
Japie, het boeit mij weinig wat er aan kritiek op Pep, City, Valverde -of al die andere mannen die jij noemt- gegeven wordt. Ik stip alleen (wederom) aan dat wat jij zegt zo repeterend is als de LP die mijn oma nog steeds elke dag draait. Het woord Pep of City hoeft maar te vallen of jij hebt je standaard zinnetje van 'niet presteren met de duurste selectie ter wereld' al klaar staan. Je zult het nog zwaar krijgen de komende jaren, want de bedragen in het voetbal zullen alleen maar groter worden... Schrijf het anders een keer van je af in een column en zet die op je eigen pagina. Hoef je daar alleen maar naar te verwijzen in ieder topic.....en hoeven de mensen die het vermoeiend vinden het ook niet elke keer te zien
 
Japie_Krekel
 
4
17 mei 2019 om 14:09
@samcro ik heb helemaal niks tegen clubs die veel geld uitgeven, alleen vind ik wel dat je dan wel bepaalde dingen aan je stand verplicht bent en daar hoort ook presteren buiten de eigen landsgrenzen bij. ik kijk zelfs graag naar clubs als City en PSG omdat ze heel aantrekkelijk voetbal spelen, alleen vind ik ze in Europees verband zeer armoedig presteren. dat mag je de spelers aanrekenen maar ook zeker de coaches van die clubs. al helemaal als zo een coach word neergezet als de beste ter wereld, wat soms ook vermoeiend word als je ziet bij hoeveel Pep reacties dat staat
 
YoeriCFC
 
6
17 mei 2019 om 14:38
Waarom ben je dan wat verplicht? Als er vier clubs veel geld uitgeven kan er nog steeds maar 1 de Champions League winnen he.. Daar komt een hoop geluk bij kijken. Wat kun je Pep aanrekenen dat die goal van Sterling afgekeurd wordt tegen Spurs, of dat Son er twee door de benen van de keeper schiet? Daar kan Pep niet veel aan doen he? Zoals Samcro terecht zegt blijf je maar hameren op die duurste selectie onzin, dat bleef je ook doen bij United waar alles aan Mourinho zou hebben gelegen..
 
Japie_Krekel
 
3
17 mei 2019 om 14:47
@yoericfc maar tussen de CL winnen en al 3 jaar op rij niet eens de kwartfinale doorkomen zit wel een groot verschil. zeker als je meer geld hebt uitgegeven dan alle andere clubs in Europa. PSG werd uitgeschakeld door een cruciale fout van de scheids maar dat neemt niet weg dat ze zelf ook fouten hebben gemaakt in de wedstrijd, net zoals City dat heeft gedaan. uiteindelijk waren de Spurs veel effectiever voor de goal en dan ben je terecht door Guardiola gaat elke keer in een cruciale fase van de CL experimenteren met zijn opstelling wat nu al 2 jaar op rij fout gaat. logisch ook als je uit het niks opeens heel anders gaat voetballen dan waar je spelers aan gewend zijn. bij die goal van Sterling stond Aguero trouwens buitenspel dus ik snap niet helemaal waarom je die goal aanhaalt. die werd terecht afgekeurd elke verliespartij ter wereld ontstaat uit fouten van spelers maar volgens jouw theorie mogen we dan dus nooit meer kritiek hebben op een coach
 
Aqua1
 
6
17 mei 2019 om 15:39
Geluk dwing je zelf af is gewoon een schande met Bayern en nu City heeft hij de beste selectie van de wereld zelfs mijn oma zou kampioen worden met City dat is geen prestatie hoor. Pep faalt wederom met city en voorheen Bayern die toen echt wereldtop waren....
 
Samcro
 
9
17 mei 2019 om 15:51
Aqua, doe lekker ook een duit in het zakje. Heb je de PL überhaupt een beetje gevolgd?
 
Aqua1
 
3
17 mei 2019 om 16:08
Hij koos clubs uit waarmee hij makkelijk kampioen kon worden dat is geen kunst in 6 jaar tijd geen een keer de CL mee gewonnen. In de CL is hij finaal door de mand gevangen Pep is gewoon overschat....
 
Juventurin
 
5
17 mei 2019 om 16:41
@aqua Makkelijk kampioen worden terwijl de nummer 2 97 punten heeft verzameld?
 
Aqua1
 
0
17 mei 2019 om 16:53
Bij uitzondering na wel. Kampioen worden met City is echt niet zo bijzonder hoor...
 
Japie_Krekel
 
0
17 mei 2019 om 17:29
@aqua1 ik denk idd dat Pep een goede clubcoach is om op nationaal niveau succes te behalen maar op internationaal niveau schiet hij meestal tactisch tekort en breekt hij niet echt potten met zijn clubs. drie keer op rij bv de CL winnen is geen toeval, net zoals drie keer op rij stranden in de kwartfinales dat ook niet is Guardiola pakte wel een keer de CL met Barca maar dat was met Messi, Xavi en Iniesta op hun piek. dat was denk ik een andere coach ook wel gelukt al wil ik verder niet teveel af doen aan die prestatie want het blijft de meest prestigieuze prijs in het clubvoetbal en daar verdiende Pep dus ook de credits voor destijds
 
Juventurin
 
0
17 mei 2019 om 16:43
Geweldig elftal, alleen is het middenveld niet creatief genoeg. Buiten dat is het gewoon sterker elftal dan een Real, PSG en Bayern.
 
TILBURG013
 
3
17 mei 2019 om 13:01
Dit is toch vrij onverwachts aan de ene kant, aangezien de voorzitter en Allegri beide zeiden dat met elkaar door wilden. Aan de andere kant wel logisch omdat het voetbal gewoon dramatisch was en kampioen worden met Juventus is geen hele knappe prestatie. Ook zijn veel spelers zoals dybala erg ontevreden onder Allegri. Denk dat veel Juve fans hier wel blij mee zijn. Ligt er natuurlijk wel aan wie de opvolger wordt. Een Conte met zn verdedigende voetbal zou namelijk niet ideaal zijn als je de CL wil winnen!
 
Marc Juventus
 
11
17 mei 2019 om 13:19
Ja, ik las gister nog in redelijk betrouwbare media dat Allegri ging verlengen en een (licht) verbeterd contract zou krijgen. Veel spelers werden al met een uitgaande transfer in verband gebracht. Het is nu afwachten wie er aan het roer komt bij Juve. Vooral voor Dybala is dit erg belangrijk. Hij zal waarschijnlijk vertrekken, tenzij de nieuwe trainer hem absoluut wil behouden.
 
Rodg
 
9
17 mei 2019 om 13:01
Is de klap van de CL uitschakeling toch erg hard aangekomen. Elke trainer wordt kampioen met Juve, het verschil moet je maken in de CL anders is het einde oefening.
 
Free Eves
 
6
17 mei 2019 om 13:32
Deels eens. Denk eerlijk gezegd dat de armoedige spelopvatting ook een belangrijke factor was voor het bestuur. Als ze nou tegen Ajax eruit waren gevlogen maar wel tien maanden wat sprankelender voetbal hadden laten zien, zou het me niks verbazen als Allegri mocht blijven zitten.
 
maurootje
 
5
17 mei 2019 om 13:01
Interessant; uit eigen beweging snap ik het nog wel, heeft Milan en juve getraind, en heeft buiten de CL, alles gewonnen. Maar vanuit Juve niet echt, bedoel, alle goede trainers zijn bezet, en namen als Gasparini of eventueel Sarri zie ik de CL niet binnenhalen
 
Quillinho
 
9
17 mei 2019 om 13:01
Overschatte trainer met een te groot ego, gelukkig maakt hij plaats voor hopelijk een frisse wind. Wat Juventus qua voetbal heeft laten zien is bijna schandalig. Terwijl je zo een klasse team hebt. Allegri ga lekker met pensioen, het is klaar.
 
maurootje
 
53
17 mei 2019 om 13:04
Iets meer gerespect mag wel, winnende trainer heeft aäºtijd gelijk, en heeft toch veel gewonnen, Milan laatste titel was onder Allegri (2011). Heb een overschatte trainer noemen, zeg wat meer over jouw kennis. Zeker geen top 10 trainer, maar overschat? Nope
 
Quillinho
 
6
17 mei 2019 om 13:10
Overschat ben je in mijn ogen nog steeds als dit het voetbal is wat je op de mat legt, zeker met zo een sterk team. Moet ik jou ook beoordelen op je spelling? Want dat zegt namelijk ook iets over jou kennis, of toch niet??. Top 10 coach is het voor mij ook niet, maar goed.
 
Bianconeri_
 
28
17 mei 2019 om 13:12
Ook overschat om met een bijna failliet Milan kampioen te worden? Of met Cagliari 7e te eindigen?
 
maurootje
 
14
17 mei 2019 om 13:17
Ik verbeterd het nog, voordat jij erop reageerde.. lekker makkelijk scoren. Maar goed, als Allegri bij jou op de koffie zou komen, en zijn Palmares opnoemt(uit mn hoofd): 5 titels juve, 1 titel Milan, 2 CL finale plaatsen, 1 halve finale, 4 Coppa italia" ik denk niet dat jij dan doodleuk gaat zeggen :"ik vind je overschat"
 
Quillinho
 
7
17 mei 2019 om 13:17
Ja zeker nog steeds, er lopen betere trainers rond dan deze zuurpruim. Ik ben blij dat Juve dat ook ziet!
 
Grzegorz Krych
 
16
17 mei 2019 om 13:18
Alsof Ancelotti, Mourinho, Simeone zo'n sprankelend voetbal op de mat leggen... is gewoon een goede trainer, Allegri.
 
Quillinho
 
2
17 mei 2019 om 13:19
Mauro laten we eerst even beginnen dat jij de bal kaatst, dan kan je het uiteraard terug verwachten??. Halve finales en verloren finales vind ik geen topprestatie, zeker niet als je de CL wilt winnen. Dat is net als dat Ajax 2e word, leuk gespeeld maar je hebt er geen *** aan.
 
Quillinho
 
3
17 mei 2019 om 13:24
@krych En toch ben ik er heilig van overtuigd dat als Juve een trainer aanstelt met meer aanvallende intenties, ze een team zijn dat bijna niet te kloppen is. Met een aanval als Costa, Dybala, Ronaldo en ook nog Bernardeschi moet er veel meer uit te halen zijn.
 
maurootje
 
19
17 mei 2019 om 13:27
@@Quil Oke laten we het makkelijker voor je maken; Vind jij Zlatan dan ook geen topspeler? Nooit CL gepakt Of messi? Nooit WK gepakt. Echt, nogmaals, Allegri is geen absolute toptrainer, maar zeker wel een hele goed, en alles behalve overschat
 
Grzegorz Krych
 
6
17 mei 2019 om 13:28
Kan best zijn dat een trainer meer uit de groep kan halen dan Allegri, dat wilt echter niet zeggen dat Allegri oveschat of slecht is.
 
rubje
 
0
17 mei 2019 om 14:09
Vaak zijn de aanvallende personen niet het probleem, maar je verdediging moet het ook aankunnen zo aanvallend(en dus waarschijnlijk veel ruimte in de rug van de verdediging) te kunnen spelen.
 
Quillinho
 
0
17 mei 2019 om 14:40
@mau Nu ga je appels met peren vergelijken, we hebben het over een trainer en niet over een speler toch?
 
maurootje
 
2
17 mei 2019 om 15:10
Zelfde prestaties
 
Palombo
 
5
17 mei 2019 om 13:42
Uitstekende trainer. Veel spelers moeten in de spiegel kijken.
 
035feyenoord
 
10
17 mei 2019 om 13:02
Goed nieuws voor Juventus. Kunnen ze eindelijk een keer attractief gaan spelen in plaats van dat afbraakvoetbal van allegri. Hoop dat die man nooit meer ergens aan de bak komt
 
ÖnderAydogdu
 
31
17 mei 2019 om 13:09
Van waar die haat. Hij heeft 2 Champions League finales gespeeld en bijna elk jaar de dubbel gewonnen. Misschien hadden ze wel helemaal niet zoveel succes met attractief voetbal?
 
maurootje
 
12
17 mei 2019 om 13:10
Snap ik ook niet echt, voetbal is wel steeds minder geworden, maar de resultaten niet
 
Kyle66
 
3
17 mei 2019 om 13:25
Maar kijk jij als supporter naar de resultaten of wil je ook mooi voetbal zien?
 
maurootje
 
10
17 mei 2019 om 13:29
Heb liever dat Milan met betonvoetbal 1e of 2e wordt, dan met fantastisch voetbal 9e... resultaten tellen. Combinatie van beide zou het beste zijn natuurlijk
 
Marc Juventus
 
4
17 mei 2019 om 13:20
Dat zal bij hoop blijven. Allegri heeft natuurlijk wel veel succes gehad en is ook geen dramatische trainer. Ik denk dat hij in de zomer al genoeg aanbiedingen zal hebben.
 
juvedeef
 
9
17 mei 2019 om 13:04
Toeters en bellen. Erg mooi nieuws net voor het weekend. Hopelijk kunnen we de spelers behouden en gaan we middenveld goed versterken. Benieuwd wie er gaat komen.
 
JuventusPuglia
 
2
17 mei 2019 om 13:06
Als we maar niet aankomen met Conte
 
juvedeef
 
9
17 mei 2019 om 13:21
Conté lijkt op weg naar Inter. Hoop dat dit doorgaat. Ik zie het liefst pocchetino. Anders zou ik een gok nemen met Simone inzaghi. Vind dat wel een verstandige trainer die niet te verdedigend speelt.
 
Bianconeri_
 
1
17 mei 2019 om 13:35
Inzaghi is inderdaad ook een goede suggestie. Weet ook dat Massimo Carrera (ex-Juve) het een behoorlijke tijd goed deed bij CSKA Moskou
 
Magistra
 
2
17 mei 2019 om 14:03
Is die trainer van Atalanta die wat voor Juve? Schijnt het overal in Italië goed gedaan te hebben met aanvallend voetbal.
 
juvedeef
 
0
17 mei 2019 om 14:34
Ja opzich wel. Alleen ie is ooit mislukt bij Inter. Daar zou ik me niet helemaal zeker bij voelen.
 
Jorinus
 
0
17 mei 2019 om 15:05
Massimo Carrera was ik even vergeten. Is als coach van Juve technisch gezien ook nog ongeslagen uit 10 matches
 
Lucas97
 
0
17 mei 2019 om 15:14
Dat was bij Spartak, en dat viel ook erg mee, wel kampioen geworden maar het seizoen daarna vrij kansloos. En ook in Europa werd Spartak iedere keer overrompeld door vrij matige clubs. Zou niet voor Carrera gaan tbh
 
JuventusPuglia
 
0
18 mei 2019 om 02:06
Spartak Moskou* Maar snap wat je bedoeld. Hij werd er kampioen als het goed is en dat waren ze een lange tijd niet geweest. Al weet ik niet wat zijn speeltyle is en laat dan denk ik nu juist belangrijk zijn
 
JuventusPuglia
 
0
18 mei 2019 om 02:07
Klopt, Maar Inter zat toen volgens mij met oude vedettes en het liep gewoon niet meer. Dat is denk ik niet volledig zijn schuld, Vind wat die presteert bijv ook nu met Atalanta geweldig. Maar goed ben erg benieuwd met wie we aan gaan komen
 
JuventusPuglia
 
7
17 mei 2019 om 13:04
Zag dit wel aankomen, Hij heeft het niet slecht gedaan. Je kan hem niet overal de schuld van geven, Ben overigens wel heel benieuwd wie zijn opvolger word. Eigenlijk hoef ik Conte niet te zien, Als we Allegri laten gaan moeten we echt voor een frisse wind gaan. Conte presteerde we ook niks mee
 
De-Socioloog
 
3
17 mei 2019 om 13:17
Ik hoop op een coach die de sterspelers de vrijheid en creativiteit gunt om echt een spectaculair team te worden, in plaats van een verdedigende machine!
 
XIII
 
1
17 mei 2019 om 13:06
Terecht natuurlijk. Het spel dat hij Juventus liet spelen was echt niet al te best, voor een team van dat niveau. Maar daarnaast, wie gaat hem opvolgen?. Zeg het maar mensen, en vooral Juventus-supporters, wie zien jullie graag komen?.
 
Bianconeri_
 
46
17 mei 2019 om 13:06
Bedankt voor de bewezen diensten Allegri. Het begon sprankelend met Tevez, Pirlo, Pogba, Marchisio etc. Maar naarmate hij langer aan het roer bleef werd het spel steeds risicolozer. De eerste jaren heb ik echt van hem genoten en met twee Champions League finales, een paar Coppa's en alle landstitels kunnen we deze man niet afschilderen als een matige trainer. Grazie Allegri.
 
maurootje
 
7
17 mei 2019 om 13:11
Excact!
 
Palombo
 
6
17 mei 2019 om 13:40
Ik ben het helemaal met je eens. Een groot trainer.
 
Lucas97
 
1
17 mei 2019 om 15:17
Precies, iedereen zit hier Allegri af te kraken. De laatste jaren wat saai maar idd over het algemeen heel goed gepresteerd. Ik ga hem zeker missen bij Juve.
 
TheRoscoe
 
0
17 mei 2019 om 13:07
Heb het gevoel dat Juventus aan vernieuwing toe is. Qua manage, maar ook qua selectie. Ze worden nu wel heel oud daar. Dus nu moet je goede beslissingen maken. Conte lijkt me te makkelijk. Deschamps? Pochettino?
 
Cuneyt
 
1
17 mei 2019 om 13:41
Vindt je Deschamps een verbetering tov Allegri? Pochettino zou ik voor gaan maar dat is een makkelijke gok vanuit mijn kant.
 
TheRoscoe
 
0
17 mei 2019 om 13:59
Ik zou het niet weten, maar Deschamps zag ik een paar keer genoemd worden.
 
Cuneyt
 
0
17 mei 2019 om 14:44
Ah ok. Deschamps zou ik niet doen, helemaal als mensen klagen over dat Allegri te veilig speelt en meer uit dit elftal kon halen. Was hij ook geen trainer van Juventus eerst? of was dat een ander fransman?
 
TheRoscoe
 
0
19 mei 2019 om 23:23
Kan wel, misschien rond 2008 toen ze net uit de Serie B kwamen.
 
BarcaJuve6
 
15
17 mei 2019 om 13:08
Allegri icoon. Uitstekend werk verricht en ik ben hem zeer dankbaar. Kan me nog goed herinneren dat hij werd bekogeld met eieren bij zijn aanstelling. Uiteindelijk is hij elk jaar kampioen geworden en heeft hij ons twee keer naar een CL finale gebracht. We zijn geneigd om die eerste jaren te vergeten en dat zouden we niet moeten doen. Dit jaar was minder, maar mijn respect voor Allegri blijft. Dankjewel Massimiliano, het gaat je goed.
 
Daaninho
 
6
17 mei 2019 om 13:08
Werd tijd ook, zat geen pit meer in in het spel. Chemie is ook op.
 
Carsi_1
 
6
17 mei 2019 om 13:08
Hij heeft het goed gedaan kwa prijzen maar vers bloed is nodig. Dus goed gehandeld van juventus.
 
PorQue
 
2
17 mei 2019 om 13:11
Ik blijf zijn aanstelling bij Juve nog altijd enorm raar vinden. Ben nooit onder de indruk van hem geweest. Maakte altijd hele rare beslissingen bij AC Milan. Geen idee hoe je dan verwacht dat hij dan weer wel de juiste beslissingen zal maken bij Juve. Ik zou zeggen haal Sarri als Chelsea van hem af wil. Die speelt ten minste een herkenbare stijl van voetbal.
 
LucaAbbracciante
 
12
17 mei 2019 om 13:27
Hij bracht ze meteen naar de CL finale en won de dubbel. De dubbel haalde hij 4 jaar en nog een CL finale werd gehaald. Ik denk dat hij zijn aanstelling wel gerechtvaardigd heeft.
 
FabianJuve
 
1
17 mei 2019 om 13:11
Heeft ons veel gebracht maar dit seizoen was het toch vrij matig. Het is tijd voor een nieuwe trainer met een andere speelstijl. Allegri bedankt voor de prachtige jaren!
 
Jorinus
 
3
17 mei 2019 om 13:13
Tactisch een goede coach, zolang hij een sterke basis heeft om op verder te bouwen. Hij kon het fundament wat Conte in drie jaar tijd had neergezet verder verfijnen. Maar over de jaren heen is dat fundament langzaam veranderd door het inkomen en uitgaan van sterkhouders. De laatste twee jaren zag je dan ook dat de veilige route werd gekozen met de keuze voor zeer behouden voetbal, telkens hopend op een doorslaggevend moment door individuele klasse. In de Serie A is dat voldoende, in de CL niet. Bovendien heb ik het idee dat hij misschien dat Max `dai' Allegri niet een op-en-top geweldige motivator is. Had hem het liefst vorig jaar al zien vertrekken. Een nieuwe coach geeft ook de mogelijkheid om de selectie wat rigoreuzer om te gooien. Conte terug zie ik wel zitten. Misschien een Di Francesco zou ook een goede optie kunnen zijn. Die laatste als Romanista zullen veel Juventini niet graag willen zien. Maar goed, er was ook eerst enorm veel kritiek toen Allegri binnen kwam, en diens eerste drie jaren waren ook gewoon prima.
 
Timvan Heteren
 
1
17 mei 2019 om 13:18
Mourinho incomming?
 
Sa2Juve
 
6
17 mei 2019 om 13:18
Ik ben blij dat ie vertrekt.. De "magie" was uitgewerkt om het maar zo te zeggen.. Nu maar hopen dat het geen Conte of Deschamps wordt want dan zit je vrijwel even ver.. En natuurlijk Icardi zo ver mogelijk van deze club weghouden...
 
RealMadrid_34
 
1
17 mei 2019 om 13:23
Terecht ik heb veel wedstrijden van juve gezien dit seizoen en hij speelt gewoon ontzettend laf voetbal elke keer en het is alleen maar alle ballen op ronaldo.
 
Arnout108
 
2
17 mei 2019 om 13:25
Ik heb eigenlijk maar 1 droom en dat is een comeback van Mourinho op het hoogste niveau. Als er iemand is die de CL op een zo zakelijk mogelijke manier naar Juventus kan brengen dan is hij het. Een voetballende coach zou op de lange termijn beter zijn maar je haalt ook niet Ronaldo voor 100 miljoen als je aan de lange termijn denkt. Mourinho en het korte termijn denken van Juventus zou dus echt een geweldige combinatie kunnen worden.
 
Palombo
 
5
17 mei 2019 om 13:37
Grazie Allegri. Zeer goede trainer die zoveel won. Tactisch genie. Twee keer de CL finale gehaald. De opvolger moet flink zijn best doen. Zonder CL winst meteen ontslaan. Forza Allegri.
 
BACO
 
0
17 mei 2019 om 13:56
Hartelijk dank meneer Allegri. Het afgelopen seizoen was niet om aan te gluren. Beste wedstrijd dit seizoen was de de thuis wedstrijd tegen Atletico. Verder was het echt slecht. Nu hopen op een goede coach die aanvallend voetbal durft te spelen.
 
Benzema.
 
0
17 mei 2019 om 13:57
Eindelijk. Maar het had natuurlijk al direct na de blamage tegen Ajax moeten gebeuren.
 
jomar3
 
2
17 mei 2019 om 13:58
Een erg goede trainer, maar het werkt inmiddels niet meer. Vind hem doorgaans tactisch erg sterk, alleen nam hij te weinig offensieve risico’s om voldoende onvoorspelbaar te kunnen zijn in Europa. Ik beschouw Allegri toch wel als een echte toptrainer, heeft veel gewonnen en heeft aangetoond te kunnen bouwen aan een stabiele en succesvolle formatie. Nu is het tijd voor een frisse wind, ik zou gaan voor een jonge trainer met een offensieve denkwijze. Pochettino, S. Inzaghi of Tuchel lijken mij prima opties. Conte en Mourinho ligt teveel in de straat van Allegri, dan krijg je weer betonvoetbal met individuele bevliegingen. Het is tijd voor een revolutie denk ik, als Ancelotti/Sarri bij Napoli. Een meer Europese speelwijze dan doorgaans Italiaanse degelijkheid.
 
Japie_Krekel
 
1
17 mei 2019 om 14:19
deze man heeft geen goed seizoen gedraaid met Juve maar wat ik al helemaal kwalijk vind zijn zijn uitspraken soms. als je zo weggespeeld word door Ajax, een team dat niet eens een 10e heeft va het budget dat Juve te besteden hebt en je gaat het gooien op een gelukkige overwinning van Ajax dan ben je wel echt een hele slechte verliezer
 
Juveitalia
 
0
17 mei 2019 om 14:43
Allegri heeft goede jaren gedraaid met juve. 2 ucl finales en 4 coppa's. Hij was zeker niet slecht, wat sommigen hier beweren, maar het is ook handig om voor wat vernieuwing te zorgen na 5 jaar.
 
Emile Hesky G
 
0
17 mei 2019 om 14:44
Jose Mourinho gaat hem dus echt niet worden. Daar heeft CR7 echt geen trek in. En ik betwijfel of Pochettino zijn macht bij de Spurs opgeeft voor een avontuur in Turijn.. Pochettino schijnt echt heel veel te bepalen bij de Spurs, zoals aan- en verkopen, jeugdopleidng etc. Denk niet dat hij zoveel macht krijgt bij Juventus.
 
NikkiVisser
 
2
17 mei 2019 om 14:56
Welkom Mourinho.. 100% dat hij juventus gaat leiden. Ideale combinatie, Mourinho en Italiaans voetbal
 
capitanojuve
 
1
17 mei 2019 om 15:15
Bedankt voor de prijzen en bewezen diensten. Maar het was tijd voor verandering. Hij stelde khedira en can boven Marchisio en zie wat zij gepresteerd hebben dit jaar.. Dybala kreeg het vertrouwen niet dit jaar, terwijl met Ronaldo Dybala en Bernadeschi je een geweldige aanval kan hebben.. hopelijk blijft dybala nu toch.
 
Lucas97
 
3
17 mei 2019 om 15:21
Geweldige trainer, misschien wel de beste Italiaanse trainer van de afgelopen jaren na Ancelotti. Heeft Juve groot gemaakt, stoor me er aan dat mensen dat vergeten en nu alleen maar kritiek op hem leveren. Het is echter wel zo dat het de laatste jaren steeds saaier werd, de fut was eruit, dus daarom wel een logische beslissing. Maar hij verdient een groots afscheid en niet wat er hier allemaal in negatieve zin over de man gezegd wordt. Pocchettino lijkt me de ideale opvolger. Laat dit seizoen zien dat hij de man is om Juve naar die CL titel te brengen. Sarri staat uiteraard voor vermakelijk voetbal maar daar ligt ook volledig zijn focus waardoor resultaat vaak uit blijft.
 
J.M. Keynes
 
1
17 mei 2019 om 15:35
Snap dat gezeik op Allegri hier niet... Die man is een hartstikke goede trainer die overal waar hij komt succes heeft. 2x met Juventus de CL-finale behalen is gewoon heel erg knap (juventus is zeker niet het beste team van de wereld, misschien nummer 5-6) en dan al die dubbels... Ja het voetbal werd wat minder, maar vergeet niet dat ze vorig jaar eigenlijk nog gewoon beter waren dan Real in de Cl.. waren ze doorgegaan, dan had je heel andere verhalen gehoord. Geen Pep, maar wel gewoon een absolute toptrainer die toch al mooi 6 kampioenschappen (eigenlijk 7 met die serie C titel van Sassuolo erbij) op zijn naam heeft staan.
 
AFCjuve7
 
0
17 mei 2019 om 15:45
Blij toch wel dat dit officieel is. Ik misgun deze man niets, maar het is wel tijd voor een frisse wind bij Juve. Allegri gaat vast aan de bak bij een andere mooie club. Juve moet wel echt een manager met een andere visie of denkwijze gaan zoeken die wat meer risico durft te nemen. Tenenkrommend en soms zelfs beschamend om de opstellingen voor sommige wedstrijden te bekijken.
 
Homerus
 
0
19 mei 2019 om 10:21
Is terecht. Allegri heeft veel te weinig uit het potentieel van Juventus gehaald, op Europees niveau, wat m.i. hoofdzakelijk komt door zijn angstige cq laffe instelling. Verwacht veel meer in Europa nu te gaan zien van Juve