Megan Rapinoe verrast met tweet over 'te hoge' rating in FIFA 21
Vrijdag, 25 september 2020 om 12:21

Met een overall rating van 93 is Megan Rapinoe de beste voetbalster in FIFA 21. De Amerikaans international blijft onder meer de Australische Sam Kerr (92), de Franse Wendie Renard (92) en Oranje Leeuwin Vivianne Miedema (91) nipt voor. De 35-jarige aanvaller is blij met haar hoge rating, maar laat op social media weten dat ze zichzelf niet de beste ter wereld vindt.

Rapinoe is van mening dat ze het niet verdient om bovenaan de lijst in FIFA 21 te staan. EA Sports maakte vorige week de ratings bekend en niemand kan tippen aan de wereldkampioene van 2019. Op het WK in Frankrijk was ze een van de absolute uitblinkers. Nadat Nederland in de finale werd verslagen won ze de Gouden Schoen vanwege haar zes doelpunten en de Gouden Bal, de prijs voor de beste speelster van het toernooi. Rapinoe werd later ook verkozen als beste speelster ter wereld; op het FIFA-gala won ze The Best Women's Player-award en ook won ze de Ballon d'Or Féminin.

Sinds het mondiale eindtoernooi kwam Rapinoe niet vaak meer in actie, mede door de uitbraak van het coronavirus. Toch kwam ze regelmatig in het nieuws, al had dat weinig met voetbal te maken. In de Verenigde Staten is Rapinoe een veelbesproken figuur, onder meer door haar strijd tegen president Donald Trump en het feit dat ze een feministisch boegbeeld is. Dat Rapinoe in eigen land gezien wordt als 'merk' is volgens een account op Twitter de reden dat ze de hoogste rating heeft gekregen in FIFA 21. "Er zijn veel spelers die beter spelen dan Rapinoe. Ze krijgt een hoge rating vanwege het merk dat ze met zich meedraagt. Als de rating puur was gebaseerd op haar voetbalkwaliteiten, dan zou ze niet de beste zijn", schrijft Mutuma.

Verrassend genoeg nam Rapinoe de moeite om te reageren en is ze het eens met de kritiek. Tegelijkertijd neemt ze van de situatie gebruik om te vragen voor meer investeringen in het vrouwenvoetbal. "Ja! Mee eens", schrijft Rapinoe. "Ik ben niet de beste, maar een van de besten. Dit is nog een voorbeeld van een gebrek aan investeringen, middelen en aandacht aan profvoetbal in de vrouwentak. We hebben meer wedstrijden op televisie nodig, grotere budgetten en eerlijke verslaggeving door de media." Drie van haar Amerikaanse collega-internationals zijn terug te vinden in de top vijftien van beste speelsters in FIFA 21: Alex Morgan (90), Tobin Heath (90) en Julie Ertz (88).

Na wereldkampioen Amerika is Frankrijk het volgende land dat de meeste speelsters aflevert in de top vijftien. Olympique Lyon-speelsters Wendie Renard (92), Amandine Henry (91) en Eugénie Le Sommer (90) hebben hoge noteringen. Vivianne Miedema en Lieke Martens zijn de twee Nederlandse speelsters in de top vijftien. De spits van Arsenal staat in de top vijf met een rating van 91, terwijl Barcelona-aanvalster Martens met een rating 89 iets lager in de pikorde staat.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
8
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
6
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (69)

 
AjaxxxLove
 
233
25 september 2020 om 00:06
Als er meer vraag is, zullen er vanzelf meer wedstrijden op tv komen lijkt me. Maar er valt voor sportzenders gewoon geen droog brood mee te verdienen momenteel. Ik ben wat dat betreft onderdeel van het probleem. Ik kijk liever naar een wedstrijd jeugdvoetbal dan naar professioneel vrouwenvoetbal. Voor mijn gevoel is dat niveau nog hoger ook.
 
SocioFan1
 
112
25 september 2020 om 00:08
Ja hoezo is het een probleem? Dat maken zij er van. Als jij het een leuk vind en het ander niet, wat is er mis mee. Nu lijkt het wel dat ze mensen willen gaan dwingen om meer aandacht voor hen. Ik vind het minder leuk, thats it. Zoals ik Hockey minder leuk vind, moeten zij nu ook gaan zeuren ofso. Het vraag en aanbod, simpel.
 
AjaxxxLove
 
123
25 september 2020 om 00:10
Omdat je tegenwoordig een seksist bent als je zo'n mening hebt. Ik vind het ook geen enkel probleem, maar er zijn heel veel mensen tegenwoordig diep gekwetst door zulke denkbeelden. Wat een tijd leven we in hè.
 
Lierse1997
 
28
25 september 2020 om 00:11
Soms zijn er natuurlijk ook investeringen nodig om de vraag aan te wakkeren, want het is nogal simplistisch gedacht dat het altijd vraag en aanbod is. Er zal een hoger niveau nodig zijn en daarvoor zijn er meer investeringen nodig. Haar vraag voor meer investeringen in het vrouwenvoetbal is dan ook compleet logisch in deze. Meer wedstrijden op tv is al wat discutabel, maar dat is natuurlijk een eenvoudige manier om meer inkomsten te genereren.
 
Ergi
 
16
25 september 2020 om 00:15
Het probleem is investeerders maakt het niet uit of vrouwenvoetbal is of mannenvoetbal. Waar zij om geven is winst maken en niet met een kleine percentage. Zolang er niet genoeg vraag is naar vrouwenvoetbal. Vooral op clubniveau dan zullen de investeerders ook weg blijven.
 
SocioFan1
 
10
25 september 2020 om 00:20
Idd, oftewel vraag en aanbod. Is er meer vraag voor de sport, komt er ook meer geld vanuit alle kantem, simpel. Heb jij het mannen zaalvoetbal in Nederland zo zien schreeuwen en klagen zoals zij dat doen. Daar is ook veel minder vraag naar en zo ook dus minder geld, simpel. Prima dat het zich ontwikkelt maar vind dit toch erg overdreven. Dat dwingerig gepush.
 
Lierse1997
 
4
25 september 2020 om 00:21
Bijvoorbeeld een overheid moet geen winstbejag nastreven en zo zijn er nog wel genoeg mensen/ondernemingen die winst echt niet het belangrijkste vinden. Maar ik snap echt niet dat je rapinoe op deze compleet te volgen redenering (vanuit haar standpunt) kunt aanvallen. Als is het natuurlijk wel jammer dat meteen weer in een soort van slachtofferrol kruipt.
 
Lierse1997
 
3
25 september 2020 om 00:23
@socio, geen idee. Maar ik betwijfel dan ook dat de Nederlandse zaalvoetballers een even groot bereik hebben als Rapinoe. Daarnaast is vrouwenvoetbal best populair in de VS (zeker qua nationale elftallen) en ik weet niet meteen hoe het daar zit met uitzendingen van het vrouwenvoetbal.
 
AjaxxxLove
 
29
25 september 2020 om 00:26
Het vrouwenvoetbal is daar inderdaad populair(der), maar dat nationale team wordt in eigen land enorm veel geridiculiseerd omdat ze 5-2 verloren van een Onder-15 elftal van FC Dallas.
 
SocioFan1
 
9
25 september 2020 om 00:30
Ja maar de ondertoon en achterliggende gedachtegang is krom, zo van ja het niet eerlijk. En niet gelijk vergeleken met mannen voetbal. Ze geeft aan #Equality. Wat is dat voor onzin? Daar gaat het toch niet om. Het is voetbal, een sport en voor mannen voetbal is eenmaal huge interesse, simpel. Maar voor mannen zaalvoetbal totaal niet, moeten die nu ook zeuren en klagen om gelijkheid? Tsja snap dat niet, misbruik maken van je status. Het is gewoon vraag en aanbod. Zeg je, er is meer geld nodig om vrouwenvoetbal te promoten, prima. Ontwikkeling is goed maar niet met die onderliggende misplaatste redenen. Zaalvoetbal heeft al jarenlang geld nodig om zich te ontwikkelen. Maar ja helaas is daar minder interesse voor, simpel.
 
Lierse1997
 
5
25 september 2020 om 00:30
Lekker interessant dat ze van dat team verloren, dan heeft voor de eigen kwaliteiten niet zoveel relevantie. Dat is alleen het geval als speelsters zelf de vergelijking beginnen maken, wat nooit een goed plan is.
 
MT87
 
11
25 september 2020 om 00:34
@sociofan1 , ik vind die vergelijking met zaalvoetbal heel sterk. Daar is destijds veel geld in gepompt, en ook in kooivoetbal bijvoorbeeld. Voetvolley zelfs. En dat is ook logisch want voetbal lijkt een enorme melkkoe, maar ze hebben het allemaal niet gered, en dat had niets met het geslacht van de voetballers te maken.
 
AmazingNinja
 
19
25 september 2020 om 07:33
@Lierse ik kan je hier niet volgen. Dat zij, de wereldkampioenen, verliezen van een U15 team heeft toch alle relevantie voor hun eigen kwaliteiten? Het niveau is gewoon extreem laag. Tactisch en technisch is het gewoon 3de klasse amateur terwijl veel speelster (zeker die uit toplanden zoals USA, Engeland, Spanje, Nederland, Frankrijk) gewoon elke dag trainen. Wie wilt er nu naar matig amateur voetbal kijken op tv?
 
AjaxxxLove
 
1
25 september 2020 om 08:04
Ik voeg alleen maar iets toe aan jouw reactie @lierse1997. Het is niet louter positief daar over het damesvoetbal. Daarnaast is het wel degelijk relevant, het is namelijk tekenend voor het niveau en in welke fase damesvoetbal zit. Ze schreeuwen allemaal om meer aandacht, meer geld en meer reputatie, terwijl het voorlopig op helemaal niets gebaseerd is.
 
Lierse1997
 
2
25 september 2020 om 08:53
Hun niveau vergeleken met mannen ja. Maar onderling vlakt dat uit. Vrouwenwielrennen stelt ook niet veel voor, dat wordt ook uitgezonden. Ik ben zelf een grote wielerfan, maar kijk niet naar vrouwenwielrennen. Heb ik er echter een probleem mee dat het uitgezonden wordt? Nee, absoluut niet.
 
AmazingNinja
 
1
25 september 2020 om 09:39
Oh ik heb er geen problemen mee dat er vrouwenvoetbal wordt uitgezonden, maar het is toch gewoon logisch dat er zoveel minder geld en aandacht is voor vrouwenvoetbal dan mannen? Het product vrouwenvoetbal is gewoon saai. Het niveau is extreem matig. Verandert dat, dan zal er ook veel meer aandacht (en dus geld in de vorm van sponsors) komen. Bedoel, je mag het niet met mannen voetbal vergelijken, maar van profs die elke dag trainen verwacht ik wel wat meer dan 3de klasse zondag amateur niveau. Dat er om de haverklap ballen door het midden ingeleverd worden en dat er weinig tactiek te bespeuren is heeft niets met de fysieke eigenschappen van een vrouw te maken. Dus deze vrouwen klagen om de 'ongelijkheid' maar ze verwachten veels te veel. Eerste klasse zondag amateurs krijgen ook amper betaald, maar halen een veel hoger niveau dan deze vrouwen. Moeten die nu ook klagen dat er geen aandacht is voor hun competitie?
 
RobbinOort
 
2
25 september 2020 om 09:47
Een overheid moet zich ook niet bemoeien met commerciele activiteiten Lierse, vooral niet commerciele sport
 
Lierse1997
 
1
25 september 2020 om 09:54
Toch doen ze dat constant.
 
AjaxxxLove
 
3
25 september 2020 om 12:26
Ja, en waarom het vrouwenvoetbal nu volkomen ondersneeuwt. En hoeveel moet er geïnvesteerd worden voor het niveau wel acceptabel wordt? Vele miljoenen gok ik? Waarom zou een sportclub dat doen als de mannentak zo gigantisch succesvol en winstgevend is? Haar vraag om meer centjes is logisch, maar tegelijkertijd weet iedereen dat het naïef, idealistisch en kansloos is.
 
29er
 
1
25 september 2020 om 13:13
Een overheid moet zich zeker wel bemoeien met sport. Topsport zien op televisie (met hopelijk wat successen) motiveert hele grote groepen jeugd om zelf ook te gaan sporten. Iets wat de volksgezondheid ten goede komt. Overheid moet veel meer geld steken in sport, topsport, jeugdsport en sportles op school
 
The Notorious
 
0
25 september 2020 om 15:24
Het niveau is natuurlijk niet altijd het belangrijkste voor de investeerders. De meeste meiden zullen eerder een shirtje van Lieke Martens kopen dan van Teun Koopmeiners terwijl die laatste toch echt de betere voetballer is. Vrouwenvoetbal zit in de lift en het bereikt ook een groot deel van de voorheen niet-voetbalfans, dat is het verschil met zaalvoetbal etc. Daarom is investeren in de sport helemaal zo gek nog niet, al ben ik wel van mening dat dit ‘gewoon’ uit een commercieel oogpunt gedaan moet worden en niet uit idealisme
 
UltimateFreak83
 
2
25 september 2020 om 11:19
Jullie zijn ook allemaal exponenten van het patriarchaat. Qua fysiek zit vrouwenvoetbal op niveau B-speler. Elke A-team van een profclub troeft het sterkste vrouwenteam af op fysiek en zet uiteindelijk een monsterscore neer. Ik vind mannenvoetbal al vaak niet om aan te zien, laat staan vrouwenvoetbal. Heb het in mijn jeugd eens op Eurosport gekeken in de tijd dat ik nog geen internet had en er niets anders op tv was. Bij momenten best aardig, maar dat is ook alles
 
29er
 
0
25 september 2020 om 13:11
Geen droog brood mee te verdienen? ik ben benieuwd naar de cijfers, want wanneer ik het EK in eigen land zag en de gekte rondom de wedstrijden, kan ik mij niet voorstellen dat er niets mee te verdienen valt. Uiteraard nog niet de bedragen van het mannen voetbal, maar er is animo genoeg, terwijl Nederland een conservatief land is en er landen veel verder zijn (amerika, Frankijk, Zweden, Duitsland, Spanje) met het omarmen van vrouwenvoetbal
 
NinjaKong
 
0
25 september 2020 om 13:54
Maar als je Heerenveen - PSV toevallig op fox hebt gekeken dan snap je wel waarom er amper interesse is.
 
SocioFan1
 
44
25 september 2020 om 00:06
Wat een onzin, bizar. Achter alles maar een slaatje willen slaan. Ja het ligt precies daaraan idd argh. Onder de mannen is er ook veel gezeur om de ratings en cijfertjes, laten we niet gek doen aub. Straks gaan ze iedereen nog dwingen dat men vrouwen voetbal moet kijken! Tss, dat gezeur ook om meer geld hier en daar, niet eerlijk, discriminatie dit dat. Hey hallo het is gewoon een vraag en aanbod werking he. Hockey branche gaat toch ook niet klagen dat er in het voetbal meer geld om in gaat. Echt dit gaat nergens over.
 
Lierse1997
 
4
25 september 2020 om 00:29
Vraag en aanbod in de absolute vorm is ook wat afgezaagd hoor. Breng maar eens een grote film uit zonder ook maar iets te investeren in marketing, dan zullen de zalen ook een stuk minder vol zitten. En hoe wordt de vraag naar die films dan aangewakkerd? Door investeringen.
 
FCB_Catalunya
 
42
25 september 2020 om 01:04
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Grote films staan garant voor kwaliteit en doorgaans een hoge entertainmentwaarde. Dit is bij vrouwenvoetbal net even anders. Het product dat gepromote wordt, is gewoon kwalitatief lager dan andere opties. Investeringen zijn dan dus ook minder effectief.
 
feye88
 
5
25 september 2020 om 08:30
Onzin catalunya. Grote films hebben wel degelijk marketing nodig om meer publiek te krijgen. Ook is er helemaal geen garantie op kwaliteit. Dat verzin je er een beetje bij. Kwaliteit valt namelijk niet te meten in films. Dat is afhankelijk van de reactie van publiek en critici. Kwaliteit in vrouwenvoetbal kun je ook op verschillende manieren meten. Maar kennelijk sprak het nogal aan getuige de 1.19 miljard kijkers van het wk voetbal voor vrouwen. Het is een soort die je afzonderlijk van de mannen moet meten. Dat doen we bij hockey etc ook niet. Als je het niks vindt is dat prima. Maar het is absoluut een industrie geworden en die industrie zoekt uiteraard voor meer waardering.
 
SpeedyAFC
 
1
25 september 2020 om 09:44
Welnee de vraag naar grote films wordt aangewakkerd door de sterren die erin spelen. Grote sterren staan garant voor een filmspektakel dus komt het publiek wel kijken. Het probleem waar we hier tegenaan lopen is dat vrouwen veel minder van sport houden dan mannen. Vrouwen gaan niet massaal naar het vrouwenvoetbal kijken zoals mannen dat doen bij het mannenvoetbal. Dus wordt er geen geld verdiend maar wordt er geld toegelegd op de vrouwen eredivisie.
 
RobbinOort
 
2
25 september 2020 om 09:50
Het verschil met grote films is dat het marketingpotje gevuld is door waarde die diezelfde studio levert, door eerdere resultaten. Deze vrouwen willen van alles meer, zolang iemand anders daar maar voor betaald, uit een andere branche zelfs
 
Paauwer
 
15
25 september 2020 om 00:09
Ze heeft nu iig gelijk, ze is zeker niet de beste speelster ter wereld.
 
SpeedyAFC
 
0
25 september 2020 om 09:45
Dat heb je altijd in EA Fifa. De grote sterren van weleer die nog spelen worden overgewaardeerd.
 
Jaimy87
 
17
25 september 2020 om 00:16
Hmm nee sorry Megan, we hebben niet meer wedstrijden op televisie nodig..
 
MT87
 
63
25 september 2020 om 00:23
Geheel eens met Rapinoe, deze statistieken geven een onrealistisch beeld van de werkelijkheid. 93 / 3 = 31. Dat zou een realistischer stat zijn. Op FIFA valt veel te zeuren, maar dat EA überhaupt de moeite doet om vrouwenteams te designen en programmeren is al meer dan ze financieel verantwoord zouden moeten doen, want ik kan me niet voorstellen dat meer dan 1 procent van de fanbase hiermee speelt. De KKD zit niet eens in het spel, laat staan de hoogste divisies uit ietwat obscuurdere landen. Maar die vegen allemaal de vloer aan met de vrouwenteams. Wees gewoon blij dat je er überhaupt inzit. EA zal geen enkel verschil in winstmarge zien als je er niet inzat. Het is al een geste.
 
jibriilCFC
 
40
25 september 2020 om 00:51
Ja ben ik het mee eens, een jaar of 5 geleden speelde een goede vriend van me voor de O14 van zeeburgia tegen de Leeuwinnen O19. Hij had met 3-2 gewonnen en een paar van die meiden spelen jaren later op het WK terwijl die vriend genoegen moet gaan nemen met een 9 tot 5.
 
Zytto34
 
3
25 september 2020 om 12:32
Tja het is ook appels met peren vergelijken. Daphne Schippers zal op een slak lijken als ze met Usain Bolt moet sprinten. Serena en Venus Williams zullen met 6-0, 6-0, 6-0 eraf gaan tegen een man die ergens op plek 250 in de ranking staat. Genetisch gezien is een man fysiek nou eenmaal beter. Ik kijk ook niet graag naar vrouwensporten, maar wat sommige vrouwen presteren zoals Daphne Schipper daar neem ik mijn petje wel voor af
 
Galapago
 
0
25 september 2020 om 06:19
EA als bedrijf en haar werknemers die aan Fifa werken hebben ook veel vrouwen in het staff. Konami (pro evo) pakt dit anders aan en betrekt spelers bij het ontwikkelproces. Wat je dan krijgt is een voetbal game dat inclusief probeert te zijn en de ander die zo goed mogelijk voetbal wil simuleren.
 
Arnino
 
1
25 september 2020 om 19:30
Ik ben het met veel punten met je eens. Echter denk ik wel dat vrouwen teams wel de verkoopcijfers verhogen. Niet in Europa maar wel in Amerika. Amerikaanse mannen vinden voetbal maar niets. Tenminste het overgrote deel. Je hebt maar 4 sporten daar. American Football basketball, honkbal en ijshockey. Die games zullen ook veel meer verkocht worden daar onder de Amerikaanse man. Echter het vrouwenvoetbal is al jarenlang sport nummer 1 bij vrouwen, dus ik denk dat die deze game misschien wel zullen kopen omdat er vrouwen voetbal in zit. Dan ff on topic, wat een zeurpiet is dit toch. Wees blij wat je nu hebt. Ik heb nog nooit een vrouwen honkbal of basketbal wedstrijd gezien op tv, laat staan dat ze er een hele heisa van maken op tv met een EK. Of WK.
 
FCB_Catalunya
 
22
25 september 2020 om 01:03
Zucht, wat een vermoeiend figuur is dit zeg. Ik snap dat ze een punt wil maken, impact wil hebben en dingen wil veranderen, maar choose your battles. Elke kans om haar zaak te promoten, pakt ze met beide handen aan. Het niveau bij de vrouwen is werkelijk niet om aan te gluren, dat komt het entertainment niet ten goede. Meer investeringen zullen ietwat helpen, maar voor velen zal het altijd als second best blijven voelen.
 
USofDude
 
4
25 september 2020 om 01:34
Ik kan me anders wel voorstellen dat het akelig irritant is als je baan totaal niet serieus wordt genomen. Ze doen hun best, maar worden vaak uitgelachen. Als er niemand is die opstaat tegen de geluiden die je overal hoort, gaat er al helemaal nooit iets veranderen. Ik respecteer dat wel bij Rapinoe, ze is een beetje activistisch zonder dat ze er iemand mee pijn doet. Het enige wat ze doet is haar mening geven, en mensen niet over haar heen laten lopen. Bij dit topic heeft ze in mijn ogen gewoon gelijk. Waarom zet EA niet gewoon iemand die wél verstand heeft van vrouwenvoetbal daar neer die de ratings geeft. Huur een team van kenners in, en je krijgt meteen ratings die dichter bij de werkelijkheid liggen. Deze ratings komen over alsof het gebaseerd is op Instagram-volgers. Trouwens, het enige wat je hoeft te doen is gewoon niet op dit topic klikken. Ik zie ook dagelijks artikelen en onderwerpen langskomen die me helemaal niks boeien, maar dan ga ik er toch niet op klikken om te zeggen hoe vermoeiend ik het vind? Artikelen over Rapinoe trekken altijd zo'n 30+ reacties, en ze zijn allemaal eensgezind: ze moet niet zo zeiken. Vermoeiend, zulke reacties.
 
FCB_Catalunya
 
8
25 september 2020 om 02:52
Een paar punten. 1) Hoort activisme niet altijd op een vreedzame manier te gaan? Het feit dat jij het uitlicht als iets speciaals, geeft aan hoe erg we het spoor bijster zijn. 2) Ik vind het erg generaliserend wat je doet, ze worden ‘altijd uitgelachen’? Volgens mij zijn er maar zat die genoten hebben van de Oranje Leeuwinnen en zijn er in de US ook wel de nodige kijkers. Het probleem? De entertainmentwaarde ligt voor de gemiddelde kijker lager dan bij mannenvoetbal, dit maakt het financieel minder attractief. Een marginalisatie van het mannen- en vrouwenvoetbal is simpelweg irrealistisch gezien hoe de markt op beide reageert. 3) FIFA schuttert al jaren met ratings voor mannelijke spelers. Niet alleen zitten er jaarlijks wel wat onbegrijpelijke bij, ook klopt de statverdeling niet. Moeten we daarom insinueren dat EA geen team met professionals heeft die hierboven opzitten? Ik denk van niet. Het argument van onderinvestering in specifiek de vrouwelijke tak voelt daarom voor mij ook vergezocht, en dát maakt het vergezocht en irritant. Overigens bepaal ik zelf wat ik lees en dit topic boeit me wel degelijk, ik ben het alleen oneens. Groot verschil!
 
USofDude
 
2
25 september 2020 om 03:29
1) Hoort idd zo, gebeurt helaas niet altijd zo. Rapinoe wordt helaas vaak aangevallen omdat ze simpelweg haar mening geeft. Het spoor bijster zijn? Wat een overdreven gedoe zeg. Als men nou eens daadwerkelijk met elkaar in discussie zou gaan... 2) Ik kom dan ook wel langere tijd op VZ en dergelijke sites, en zelfs tijdens het Ek/wk waar veel mensen konden genieten, waren meer dan de helft van de reacties hier, op andere sites, en small talk in mijn omgeving lacherig. Hoewel dat natuurlijk een veel te kleine sample pool is om een conclusie te trekken, vind ik tóch best dat ik daar een persoonlijke mening over kan vormen. Dan generaliseer ik wellicht een beetje, maar ik had misschien beter kunnen zeggen "de helft van de tijd in reacties op Vz" i.p.v. "vaak", mijn welgemeende excuses. Beetje mierenneuken als je het mij vraagt. 3) Klopt over Fifa, echter is het nu vergelijkbaar met als bijvoorbeeld Bale nu in Fifa 21 de beste bij de mannen zou zijn geweest. Toch een verschil, maar je moet er idd niet te veel waarde aan hechten. Welterusten.
 
GluubsterTJ
 
1
25 september 2020 om 08:15
@fcbCatalunya: heel sterk stukje dit(zeldzaam voor vz. Ik kan het niet meer eens met je zijn. )
 
polpolop
 
1
25 september 2020 om 09:42
In mijn ogen moeten ze afkomen van de vergelijking met mannenvoetbal. Zolang ze de zelfde regels hanteren gaat dit toch niet lukken. Het niveau bij de vrouwen ligt dramatisch veel lager dan bij de mannen en is dus minder leuk om naar te kijken. Zorg voor andere regels; maak het veld kleiner, helften korter en zorg dat de vrouwen onbeperkt kunnen wisselen. Je krijgt dan snellere wedstrijden met meer actie en het is dan veel meer een sport op zichzelf. Bij tennis zijn de regels ook anders met kortere wedstrijden, bij andere sporten zie je dit ook. Zolang de regels hetzelfde blijven gaat het vrouwenvoetbal niet aanslaan op een sporadisch eindtoernooi na.
 
El Fenomeno
 
17
25 september 2020 om 01:23
Ze vraagt om een eerlijke verslaggeving van de media, maar dat is denk ik beter van niet. Want het is niet om aan te gluren en echt van kelderklasse niveau. Tijdens dat WK voor vrouwen vorig jaar probeerden de verslaggevers van de NOS maar het beste van te maken, maar het was echt om te janken.
 
LierPosof
 
1
25 september 2020 om 02:13
Over de ratings wil ik me niet al te veel uitspreken aangezien ik het er vaak niet mee eens ben. Ongetwijfeld dat EA haar de hoogste rating geeft omwille van haar status in de media waarmee men meer fout dan goed doet. Ze kan best wel goed voetballen dus een hoge rating verdient ze zeker wel. Ik vind het wel belangrijk dat een game als FIFA ook vrouwenteams speelbaar maakt.
 
Nalyd
 
9
25 september 2020 om 09:03
Ik vraag me af of dit soort mensen nooit moe van zichzelf worden. Steen en been klagen, omdat ze niet genoeg gegeven krijgen van de wereld. Omdat ze er blijkbaar recht op hebben. Zien we de mannelijke volleyballers klagen dat hun sport niet zo groot is als voetbal? Zien we schakers woedend zijn omdat er niet genoeg mensen kijken? Nee. Want dat zou idioot zijn. Hoe meer geld je in het laatje brengt, hoe meer geld je zal verdienen. Klaar. Weet je wat pas oneerlijk zou zijn? Om op basis van wat er tussen je benen hangt te bepalen hoeveel geld je verdient. Daar hebben ze een woord voor. Dat heet seksisme.
 
LierPosof
 
1
25 september 2020 om 09:51
Vrouwen hebben net zoveel recht als mannen om te voetballen. De laatste 2 decennia wordt dit als normaal beschouwd. Het vrouwenvoetbal heeft dus nooit de kans gehad om populair te worden. Ik ben het met je eens dat vrouwen in het voetbal nog niet hetzelfde kunnen verdienen vanwege de mindere belangstelling. Echter moet men de vrouwelijke speelster kunnen voorzien van een salaris dat hoort bij een professionele atleet.
 
RobbinOort
 
7
25 september 2020 om 09:58
Wie is 'men' en waarom 'moet' dat? Als de markt niet genoeg geld binnen brengt, moet het dan maar vanuit overheidspotjes komen? Of uit de bond van de mannen? Waar moet het geld voor hun 'professionele' loon vandaan komen? Als de aandacht en interesse niet van profs is, het niveau niet van profs en de inkomsten niet van profs. Waar komt dag profloon vandaan dan? Dit is hetzelfde als een gefaalde schilder die wel 40 uur in de week 'kunst' eruit kliedert maar loon als subsidie geven, want hij doet zn best. Het is heel simpel: je krijgt betaald wat je waard bent.
 
LierPosof
 
1
25 september 2020 om 12:09
Met 'men' bedoel ik de voetbalwereld in het algemeen met name de bonden en clubs. Zoals ik al eerder schreef, heeft het vrouwenvoetbal nooit de kans gehad om populair te worden. Daarom is er ook (nog) geen markt voor. Als ik enkele jaren geleden in een interview dat een Imke Courtois (voetbalster van de Red Flames) naast haar professionele carriere nog moest gaan bijwerken, dan klopt er iets niet in de voetbalwereld.jouw vergelijking met de gefaalde schilder houdt steek noch wal aangezien de topspelers best wel goed kunnen voetballen en met de benodigde middelen zouden ze zich kunnen ontwikkelen tot nog betere speelsters.
 
TorettoRCG
 
4
25 september 2020 om 13:00
Imke Courtois en de andere Red Flames zijn gewoon niet goed genoeg om professioneel vrouwenvoetbal te spelen. Dat kan al jaren op professioneel niveau, alleen niet in België. Dat heeft weinig te maken met "kansen" maar veel met de entertainmentwaarde. Heb je die doelpunten van Zwitserland gezien? Ik ben van plaatsvervangende schaamte weggewandeld. Je moet al een behoorlijk aantal niveaus afzakken voordat je zulk een flauwe schoten ook effectie ziet binnengaan.en raad eens, op dat niveau zijn de mannen trouwens ook geen profs in België.tess Willaert kan trouwens wel leven van haar sport. Is dan ook gelijk de beste Belgische speelster. Kwaliteit = geld. Zie je de link?
 
real8madrid
 
2
25 september 2020 om 13:42
Waarom niet? Er zijn miljoenen jongens die hopen prof te worden en net onder dat niveau zich de ballen uit de broek trainen om het te halen maar ondertussen ook nog moeten werken om in de tussentijd te overleven. Zelfde met artiesten, kunstenaars etc etc. Helaas moet 99% van deze mensen hun droom opgeven omdat ze simpelweg niet goed genoeg zijn. Moeten we hen dan ook het loon gaan uitkeren dat bij een succesverhaal in hun respectievelijke branche past? Nee toch? Doe mij dan maar een miljoentje of 3 per jaar als ‘professioneel gamer’ hoor. Maar bij vrouwelijke voetballers moet dat wel? Waarom? Omdat het vrouwen zijn? Wat een onzin.
 
LierPosof
 
0
25 september 2020 om 19:07
Ik denk dat je de link die ik probeer te leggen niet wil zien. Het klopt dat velen van de speelsters geen hoog niveau hebben maar als vrouwen dezelfde kansen zouden krijgen als hun mannelijke collega's zal dit uiteraard veranderen. Echter heeft men daarvoor de juiste middelen en omkadering nodig.
 
real8madrid
 
1
25 september 2020 om 13:38
Helaas is dat in veel branches ook het geval dat mannen meer betaald krijgen dan vrouwen enkel vanwege hun geslacht. Als professioneel atleet is dat echter net niet het geval, iedereen verdient obv wat ze binnen brengen... en dan is het blijkbaar niet goed? Vraag me af of deze vrouw uberhaupt weet waar feminisme voor staat. Dat dit dan als boegbeeld wordt gezien vind ik zeer verontrustend
 
AmazingNinja
 
8
25 september 2020 om 09:34
Ik heb al jaren geen Fifa meer gespeeld. Maar al die vrouwelijke spelers die een rating van 90+ hebben, betekent dit dat zij in het spel net zo goed zijn als Ronaldo en Messi? Dus een vrouwelijke speelster met 93 is net zo goed als Messi met 93?
 
TorettoRCG
 
4
25 september 2020 om 13:01
Ja, Rapinoe is in Fifa gewoon een Messi met tieten en roze haar..
 
Garriesteas
 
0
25 september 2020 om 12:28
Jemig, ik kijk er elke keer weer van op hoeveel onzin er uit deze vrouw komt. Alleen maar klagen over het verschil man en vrouw. We vergelijken Federer toch ook niet met Bertens? Dus laten we dat ook niet doen met mannen en vrouwenvoetbal. Bekijk het als de sport op zich, best leuk. Je zit in Fifa, je wordt blijkbaar gezien. Ga niet miepen over geld, status en meer. Denk dat de vrouwenvoetbal op dit moment op een hoogtepunt zit, veel mensen genieten ervan. Hou dat vooral vast! Dan komt misschien het geld vanzelf.
 
DeVeste
 
8
25 september 2020 om 12:29
Tja de ratings op fifa zijn sowieso niet om serieus te nemen. Bijvoorbeeld Johan Cruijff heeft een lagere rating dan Zidane.. en heeft dezelfde rating als een Ronaldinho en Maldini. Daarnaast snap ik wel dat de vrouwen een appart ratingsysteem hebben, want met spelers spelen met een max algemeen van 30 wordt je niet vrolijk als je een spel moet gaan spelen. Maar dat is wel realistisch, vrouwenvoetbal vind ik persoonlijk ook niet om aan te gluren.
 
real8madrid
 
1
25 september 2020 om 13:35
Ik heb ook meer tijd op internationale tv nodig om beroemd en rijk te worden. Ik zal toch eerst met iets interessants moeten komen dat mensen willen zien voor ik screentime en sponsors/investeerders krijg. Niet andersom hoor. Maar een 3e generatie feminist die niet vecht voor gelijke rechten maar het voortrekken van vrouwen bij zaken als dit... verbaasd niemand meer toch?
 
TheRoscoe
 
2
25 september 2020 om 15:41
Tsja, FIFA komt vaker met opvallende ratings waarvan je denkt "ben je wel op de hoogte van wat hier gebeurt", dus je wordt in dat opzicht dan gelijk behandeld met het mannenvoetbal.
 
fred-manred
 
2
25 september 2020 om 16:55
Mannenhockey, eredivisiespelers 10k-50k per jaar, waarom? Marktconform. Weinig kijkers = minder geld. Welke jip en janneke taal hebben sommigen nodig??? Vermoeiend zeg.
 
Leo Cruijff
 
0
26 september 2020 om 19:27
Ik vind dat professioneel vrouwenvoetbal verboden moet worden. Het niveau is in mijn ogen vergelijkbaar met mannelijke profvoetballers, maar dan met het syndroom van down. Gewoon afschaffen!