Menig Eredivisie-club 'zou tekenen' voor nieuwe sponsordeal Ajax Vrouwen
Donderdag, 12 december 2019 om 23:32

ABN AMRO blijft tot medio 2023 verbonden aan Ajax als hoofdsponsor van het vrouwenteam. De bank werd in 2015 hoofdsponsor van de jeugd-, vrouwen- en amateurtak van Ajax en gaat zich per 2020 nog nadrukkelijker focussen op het versterken van de vrouwentak.. Volgens De Telegraaf ontvangt Ajax na de contractverlenging jaarlijks twee miljoen euro van ABN.

Het bedrijf is al ruim 25 jaar aan Ajax verbonden, maar het hoofdsponsorschap van de vrouwen is een 'nog nooit vertoonde deal van de bank met Ajax'. Menig club in de Eredivisie zou tekenen voor een bedrag van twee miljoen euro van een hoofdsponsor, zo schrijft De Telegraaf. Volgens een eerder dit seizoen verschenen overzicht van Sportnext ontvangen liefst veertien clubs uit de Eredivisie minder dan twee miljoen euro van hun hoofdsponsor. Feyenoord zou exact twee miljoen incasseren, terwijl AZ (tweeënhalf miljoen), PSV (acht miljoen) en Ajax (negen miljoen) meer opstrijken.

ABN is de zesde grote sponsor die langdurige verbintenis is aangegaan met Ajax. Het bedrijf wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het eerste vrouwenelftal en de jeugdopleiding voor meisjes. In de jaren negentig was ABN nog shirtsponsor van Ajax, maar inmiddels is dat Ziggo. Andere grote sponsors zijn onder meer biermerk Budweiser en kledingsponsor adidas. Budweiser verbond zich in juli tot medio 2025 aan Ajax voor een bedrag van twee miljoen euro per jaar. Het contract van Ziggo met Ajax werd in juni met twee jaar verlengd, terwijl de verbintenis met adidas vorig jaar werd opengebroken.

Daphne Koster, de manager van de vrouwentak van Ajax, zegt dat het vrouwenvoetbal aan de vooravond staat van een nieuwe stap in de 'stormachtige ontwikkeling'. "Steeds meer meisjes voetballen, veel vooraanstaande mondiale speelsters komen uit Nederland en de aandacht van de media neemt toe", legt Koster uit. "We hebben ambitie bij Ajax om het vrouwenvoetbal nog veel groter te maken, en met ABN AMRO aan onze zijde gaan we deze ambities waarmaken."

Meer nieuws
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
9
   
09:15
09:15
Feyenoord ontvangt gigantisch bedrag van Liverpool voor Arne Slot
87
   
08:47
08:47
Oosting zet deur voor toptarget Twente wagenwijd open: 'Als zo'n speler...'
23
   
08:26
08:26
'Ajax bracht bezoek aan talentvolle trainer; ook Europese topclubs met interesse
16
   
07:44
07:44
Driessen: 'Hij is de eerste speler die Slot er bij Liverpool direct uitknikkert'
36
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (16)

 
Maas12
 
24
12 december 2019 om 23:49
2 miljoen per jaar is echt verschrikkelijk veel geld in het vrouwenvoetbal
 
BaronVonBorsig
 
7
13 december 2019 om 00:02
Is deze deal echt puur en alleen voor het vrouwenvoetbal? Ik dacht dat de F1 tot en met de A1 ook met ABN Amro op het shirt speelt. Kan een Ajax insider dit verduidelijken?
 
SpeedyAFC
 
11
13 december 2019 om 00:24
Nee hoor, er was al een deal van 1 miljoen voor de jeugd en die is verlengt. Nu wordt de nadruk gezet op de vrouwen maar het is de jeugd plus de vrouwen. Dus 1 miljoen voor de vrouwen is er bij gekomen.
 
WHUUUU
 
51
12 december 2019 om 23:57
Belachelijk dat een bank zoveel geld weggooid
 
snowy
 
12
13 december 2019 om 00:23
Belachelijke reaktie de vrouwen zitten in de lift het groei wereld wijd en er wordt steeds meer voor speelsters betaald. Als Nederland nu niet mee doet heb je straks een 2e Mickey Mouse compititie. Nu kosten de investeringen niet zo veel als over 5 jaar.
 
WHUUUU
 
0
13 december 2019 om 15:50
Ik heb er niks op tegen dat er 2 miljoen in het vrouwenvoetbal wordt gepompt, in tegendeel, ik vind het juist leuk dat het vrouwenvoetbal in de lift zit! Ik vind het alleen stuitend dat het een bank betreft, mensen zetten hun geld op een rekening en dat geld moet verstandig belegd worden en niet aan een vrouwenvoetbal team gegeven worden.
 
SpeedyAFC
 
56
13 december 2019 om 00:27
Je hebt duidelijk geen idee hoeveel geld Abnamro al verdiend heeft aan Ajax. In de jaren negentig waren ze bezig met een enorme deal in Brazilie maar liepen vast. Totdat de president Abnamro om een Ajax shirtje vroeg, ineens ging de deal door. Overal ter wereld werd Abnamro ineens als een grote bank gezien, immers zij sponderde de CL kampioen. Wereldwijd was dat voor veel mensen de eerst keer dat ze van Abnamro hoorde. Veel mensen snappen weinig van marketing maar ze betalen wel 2,50 voor een blikje Red Bull dat hetzelfde bevat als een merkloos blikje Power drink van de Aldi van 50 cent. Gooit Red Bull dan geld weg met al haar sport sponsering, loopt daar in de miljarden inmiddels?
 
jaokdan
 
13
13 december 2019 om 01:06
Je denkt dat 2 miljoen ook maar iets van betekenis is voor een grote bank?
 
Downwards
 
5
13 december 2019 om 02:19
Wel benieuwd bij welke bank jezelf zit dan en of je ook weet in wat voor zaken die allemaal beleggen en investeren met jouw geld @whuu
 
leipek
 
1
13 december 2019 om 07:06
Serieus? Domme opmerking hopelijk zegt je werkgever dat ook niet over jou. Of een bank bij wie je aanklopt voor een hypotheek anders word je nog boos ook. Eerst denken dan praten.
 
Janta
 
4
13 december 2019 om 00:49
Alleen op die manier krijg je het niveau van het vrouwenvoetbal omhoog en daar is het toch om te doen?
 
dumfriesfan
 
3
13 december 2019 om 08:41
Goed dat er meer geld gaat naar het vrouwenvoetbal maar dit bedrag slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je kunt me niet vertellen dat de shirtwaarde van pak weg fc twente of heereveen lager is dan die van de ajax vrouwen. Die clubs zijn elk weekend op tv. Abn doet dit puur om een keer de gutmensch te spelen en kan me voorstellen dat menig eredivisie club hier toch wel geïrriteerd van raakt gezien hun eigen sponsorbedrag.